Heti merítés

  2012. szeptember 16. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merités

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

A legjobb családi autóm

59408

Vásárlás után egyből egy 3 hetes olasz túrán avattuk fel az autót, a fogyasztása kicsit sok volt, de gondoltam majd belejáratódik, nem így lett...

Hó fehérke

38954

Aki nem tudná ez egy egyszerű olajcseréről szól! Olaj + szűrő, ezen kívül ellenőrzik a féktárcsa vastagságát! Az ajánlatokban részletezett munkadíjak 13 és 17 ezer között mozogtak.

Nem akartam Barchettát

58880

Nos, életem egy szerencsés szakaszában úgy döntöttem, ha már volt kabrióm, lesz megint!

Szerelem első látásra!

Egy igaz történek következik, remélem meg tudok még menteni pár eltévedt lelket :)

Proletár Porsche

59422

Alapvetően egy jó konstrukció, nyugodtan ajánlanám bárkinek, feltéve, ha talál egy megkímélt példányt, ami sajnos szinte lehetetlen.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr424779830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DeezL 2012.09.16. 11:24:54

Berlingo:mit vár könyörgöm egy 1.6ostól....az 1.6HDI is egy nagy rakás szar...de az legalább keveset eszik
Golf:abban igaza van hogy egy full átlagos autó,de ez az 1.4TSI dinamika meg fogyasztásban egész jó,az 1.4 16v meg 1.6 16v motorokat kenterbe veri...
Barchetta:nem tudom valahogy sohasem volt a szivem ügye Pininfarina munkássága,szerintem a hátulja ennek is meg a Coupenak is ronda....meg 95körütől gyártott alfa GTv/spider is valami förtelem....de amúgy jó hobby autó a Barchetta
Supra:jólvan biztos megnézte a Halálos Iramban-t aztán beleesett az autóba...

Calibra:sohasem volt jó műszakilag....

mohaa 2012.09.16. 13:35:24

@DeezL: A sok hülye, mi?
Bezzeg ha megkérdeztek volna téged...
Adj már egy telefonszámot! Ha legközelebb autót veszek, érdekelne egy ilyen nagy tudású ember véleménye.

maci_laaci 2012.09.16. 13:39:55

@DeezL: "Calibra:sohasem volt jó műszakilag...."

Tudod komám pontosan az ilyen emberek miatt nem túl jó a híre a típusnak. Azok miatt akiknek sosem volt, mégis kibaszottul értenek hozzá!
Ha let(t) ((akiknek van/volt értik a poént)) volna nem irkálnál ekkora ostobaságokat!

dekás dezső 2012.09.16. 13:44:03

Az 1.4 Tsi tényleg pöpec gép, kezdetben voltak gondok a motor tájékán, de állítólag kiküszöbölték. VW-hez képest meglepően élvezetes kis motor. A szerviz hozzáállása nagyon gázos, ráadásul pofátlanul drágán voltak suttyók.

A Suprás nagyon korrekt írás, minden ballépés ellenére maximálisan megértem a szakadatlan szerelmet;)

Begami 2012.09.16. 16:38:44

A Suprás srácot megértem hasonló dolgokon estem át én is egy Corrado pilótájaként:-)

"streetfighter" 2012.09.16. 16:52:56

Érdekes figura ez a golfos.
Ennyit áradozni egy átlag autóról. Alig használta, de már garanciában javították. Szánalmas.
Szerintem vigyázzon, mert emberére talál egy jó kis 1.8-as 2,0-es szívóval, aztán még széthullik a kis 1.4-es turbója. :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.09.16. 17:15:28

Hasonló Golfom van, csak más motorral. A véleményem nekem is hasonló. De szerintem attól a kis motortól nagy az a fogyasztás. Ezért vettem inkább dízelt ugyanekkora teljesítménnyel.

el-enor 2012.09.16. 17:42:10

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

bízzunk benne szerencsésebb leszel a dízellel mint sokan mások ( ha nem PD akkor nem szóltam :) ). bár... a fene tudja ezek a kis reszelt motorok meddig fognak élni, én bízom benne, hogy sokáig, ugyan ilyen golfot szeretnék majd pár év múlva :) ( hacsak volvo c30 nem kerül a kezeim közé véletlenül :) )

Pelso.. 2012.09.16. 17:55:08

A Golfnál: "Kb. úgy 17 ezernél .....hogy a kompresszor tengelykapcsolója tönkrement." "41500km-nél az előbbi hiba ismét"
A legkisebb gond nélkül mentem:
Honda: 130 e km
Focus 1: 205 e km
Mondeo: 110 e km
Astra H: 190 e km.

DeezL 2012.09.16. 17:57:16

@mohaa: hány autód volt életedben és melyikkel mennyit mentél? érdekelne...a mai napig van több autóm és több autóm volt mint neked lesz egész életedben fogadok...ja meg mennyit foglalkoztál autókkal? és nem hülyéztem le senkit,csak nem kell csodát várni egy 1.6os családi autótól ami 1400kg...@maci_laaci: ahha ok...csak párat csináltam már..meg haverom aki velem végzett autószerelőn anno,rengeteg évet lehúzott az Opelnál,ő is megerősítette hogy melyikkel mi a probléma stb...

DeezL 2012.09.16. 17:58:25

@el-enor: ha megvan adva a PD tdinek a normális olaj meg normális cucc akkor nem fog szétesni,volt több PD-m semelyikkel nem volt különösebb probléma 1.9es és 2.0 PD is volt

DeezL 2012.09.16. 18:03:12

@el-enor: jó kérdés 1.2 TSIről mondták már Németben hogy elég kevés km-nél beszart a Turboja,de hát kitudja milyen a sofőr is...
de elméletileg nem kéne rossznak lennie a kis Turbos motorok már nem mai gyerekek pl .1.4 Gt punto 8szeleppel 133lovas volt meg volt a kis Charade 1.0 GTi 105lóval 3 hengerrel és az sem volt egy rossz kis autó motorikusan.Japán 3 hengeres jobb mint a HTP motor pl. 3 hengeres SUzuki is elég sokat elmegy ahhoz képest

DeezL 2012.09.16. 18:16:58

@maci_laaci: de ha ennyire érdekel hogy miért szóltam le csupán csak ennyi:
-pár évesen már rohadtak
-kényelme olyan mintha kiülnék a padkára,menj vele egy huzamban 1200km-t és majd rájössz,vagy ülj be pl egy renault 11es után(hozzáteszem nem vagyok franciaautó párti,de jelenleg van francia autóm is...)
-ahogy a fiatra mondják sokan hogy ömlik belőle az olaj,itt mégjobban orrán száján dől az olaj...
-a 4kerekes futóműve állandóan hibás,az Opel szervízben nem tudtak komámék orvosolni problémát úgy hogy működjön tartósan(és nem kókány munkát végeztek)
-eszi az összes Opel 16szelepes motor a vezérműtengelyeket legyen az F astra 1.6 vagy bármelyik,vagy hengerfejesek,nem bírja úgy a kiképzést..(amik jók azok a 8szelepes motorok benzinesben..,mert pl az F astra 1.4 8szelep agyonüthetetlen)
-jó oké "sport" autóról van szó,de akkor sincs csomagtartója,és a kilátás is...e36coupenak volt csomija és ki is láttál belőle...
-elektronikai problémnák megvoltak itt is rendesen
+ ma már nem találsz sok jót,és pl itt Kaposvár és környékén a cigányok autója...szal ennyi...

és nem letámadni akartalak,csak elmondtam az én véleményemet,de amiket leirtam minedgyikről eltudom modani a saját tapasztalatokat stb...

Pepejoe 2012.09.16. 18:19:28

@DeezL:

Akkor most volt végülis calibrád, avagy nem?

PanelProli 2012.09.16. 18:23:10

Jééé, nem is tudtam, hogy innen is kitiltanak már egyeseket.

Egy másik nickemen tett hozzászólásra azt írják, hogy ebben blogban nem kommentezhetek.

Mióta van ez???

DeezL 2012.09.16. 18:30:55

@Pepejoe: nem volt,de javítottam jópárat és amiket leirtam ezek voltak velük a tapasztalatok,ok nélkül nem fogok egy autót leírni cska úgy hogy szar..volt nekem nagyvonalakban márkákra lebontva:fiat,alfa,lancia,vw,opel,ford,toyota,skoda,trabant,wartburg,renault,peuegot,citroen,audi,Bmw,merci,lada,moszkvics,seat,nissan,diahatsu,mazda,maruti,jeep stb stb elég sok..adtam-vettem,akkor saját használatra is volt sok,meg egyszerre több is..meg amiket szereltem stb...

kzolika 2012.09.16. 18:51:46

Az elsőről azt hittem, a Fordot vette. Ott el is hittem volna, hogy fogyaszt. Aztán láttam, hogy a háttérben álló francia gépsárkány a főszereplő.

Mc Master 2012.09.16. 18:59:25

@DeezL: Egyszerűbb lett volna, ha azt írod, mi nem volt még neked :D.
A többivel egyetértek, az Opel nem a megbízhatóságáról híres. (Na, majd most jól megkapom a nagy Opel-fanoktól a magamét...)

Volt is az a mondás, hogy:

Opel sosem kop el. ==>> Hát persze, hogy nem, hiszen még előtte elrohad-lerohad.

Mc Master 2012.09.16. 19:01:41

@maci_laaci: "Ha let(t) ((akiknek van/volt értik a poént)) volna nem irkálnál ekkora ostobaságokat! "

Nem, sajnos nincs és nem is volt, és a poént sem értem. Egyedül vagyok ezzel? Vagy csak mások nem kérdeznek rá? :O Légyszíves, magyarázd el!

bruce20 2012.09.16. 19:04:12

A kommentelést a népítéletek alá is be kellene vezetni, jót tenne a napi hangulatnak : )

kzolika 2012.09.16. 19:07:37

Golf: A 140 LE verzióban is csak az "I" piros? Az nem a 122 LE?
"Jellemző a márkaszervízre, hogy nincs tapasztalatuk ezzel a motorral." - miért lenne a mai magyar piacon tapasztalatuk? Ezzel a motorral nem sok autó fogyhat, és akkor nem csak a Golfról, hanem a többiről is beszélek, amibe rakják.

Pepejoe 2012.09.16. 19:17:31

@DeezL:
Tehát akkor nem volt. Köszönöm. Nekem meg van mellette egy szintén régi BX-em, pedig úgyszint gyűlölöm a francia autókat. Még sincs vele bajom és ezt el kell ismernem.
Visszatérve: akkor a cali-javítással ketten vagyunk mert fordult meg néhány az én kezem alatt is, fórumtársé is és töréssel/műanyagos problémával/motorikusügyben is. Na és akkor mi van.
Az a baj, hogy te többet vársz tőle mint ami, és ezt rovod fel neki hibának. Ez egy opel, mit szeretnél tőle? Nézzük az érveid.
Az enyém a legelső szériás, gyári küszöb van rajta, vagyis már csak jövő évig, mert foltozás helyett levágom majd inkább. 23 éves lesz akkor, azt hiszem, egy csere belefér ennyi idő alatt. Mi rohad? Pár évente kell neki egy alváz és üregvédelem, mint ahogy minden kocsinak kéne...
Te nem mentél vele 1200 km.-t úgyhogy hagyjuk. :D Ez nem bántás és piszkálás. Hacsak nem egy dagadt állat által kiült fotelben csücsültél.
Az olajfogyasztáshoz-folyáshoz szintén nemtok' hozzászólni, ahol folyik, ott cserélni kell és nem folyik.
Az összkerekesben 10-8 ember nem is tudja, hogy olajat kell cserélni időnként, aztán meg a kocsi a szar ugyebár. A gumikat meg együtt kell cserélni. Ezt szintén nem veszik figyelembe, egy normálisabb méretet figyelembe véve komoly kiadás. Egyszer bent ültem egy Integraleban, és alattam szakította szét a tulaj a Tétényi úton az osztóművet, mert egy állat volt. Akkor most szar a Lancia?
Arról meg nem is beszélve, hogy az országban nagyítóval kell keresni egy rendes műhelyt, ahol hozzáértéssel piszkálnak bele egy osztóműbe. Gondolom az a pár közt nem a cimbidék műhelye van, akkor meg tudnák csinálni amit kell.
Az Opel szervizek nagy részét hagyjuk inkább, mert nem akarok hitelt rontani. :D
Az én kocsimban a gyári vez.tengely van, most mit csináljak. Azt nem eszi. Az olajat sem, pedig elég vékony van benne, rendben, hozzáteszem, hogy felújított a motor, sajnos (nekem szerencsére) a volt tulaj kinyírta egy termosztáthibával. Mivel anyagi csődbe került ezáltal, eladta nekem.
Ez nem sportautó, sem idézőjellel, sem anélkül. Ne sportautóként nézd.
Én kilátok belőle, pedig nem vagyok magas kifejezetten. 186 cm. Cimbim meg alacsonyabb 15-el, mégis ellenőrizte, hogy le van-e tekerve az ülés koppra. Neki az jön be.
A csomitartóba benne egy elbaszott mélyláda és elmentünk 5 napra a balcsira a nyaralóba a hölgyemmel, pedig egy nőnek vannak igényei ha cuccolni kell. Gondolom ismerős. Az én cuccaim igaz csak az összes csomag negyedét adta ki, mégsem raktunk semmit a hátsó ülésre.
Elektromos bajom nekem is van, mert belenyúlt sajnos egy Ladán szocializálódott mester, és azóta megy a hátsószélvédő-fűtés non-stop. Megvezetett, úgyhogy nekem kell majd rendberaknom. Addig is biztosíték kiszed. Ezenkívül fájdalom, de nem tudok beszámolni elektromos izéről, pedig minden elektronyos. Ja, vez-tengely jeladó csere.
Triviális, hogy nem találsz sok jót, a legfiatalabb is 15 év körüli. Én is alig látok Tipo 2.0 i.e. Sport Sedicivalvole Digitet az utcán, pedig jó lenne.
Én örülök és hálisten, hogy nincs sok jó Cali az utakon, épp ez benne a jó. Pláne nem a kocsi hibája.
Inkább az idegesít, hogy az Imprezások és egyéb Evo 123456-ok állandóan bekóstolnak. Nem tudom, mit hisznek.
Ők sem kezelik a helyén a dolgokat. És miközben letol engem az útról a iszonyaterős kocsijával szinte megrészegülve, az enyémet nézik, mert gyári és nincs.
Másnap meg kihozom a sárga RR-t ha azzal megyek melóba és ugyanabban az időpontban én tolom le, majd ezt közlöm vele
a következő pirosnál. :) De ez már az én gyerekeskedésem.
Nálunk meg 124-essel meg C és E mercivel járnak a cigók, esetenként szétrohadva, (mármint a kocsi de néha a cigók is) de azért még elfogadnék egy 300TD.-t. Nem okozna lelkiismeret-furdalást, hogy lealacsonyodom közéjük. Ha nálatok Calival járnak, akkor gyűjteni kéne nekik, mert kevés a segély.
A nepperek meg jellemzően fehér Q5-el és fekete X3/5-el, de azért még jó kocsik, gondolom.

Természetesen én sem akartalak letámadni, csak a fals infókkal másodkézből, könnyen megvezethetsz embereket.

World peace.

14DIGIT 2012.09.16. 19:18:00

Motordoktor úr a tipóhoz megadott szelephézagok nem kevesek egykicsit.Amugy a kérdéses 1.7 dízel is korongos nemdebár?

Pepejoe 2012.09.16. 19:24:10

@Moka_Miki:

C20LET :) Ééééééérteeeeed? :)

Seca81 2012.09.16. 19:33:27

Berlingo: Tényleg sokat fogyaszt akármilyen nehéz is. A 2.0 automatám eszik majd' ennyit városban...

Golf: Nem ismerem ezeket az újfajta TSI motorokat, de azért gáz h 50.000 km alatt többször is előjön több bosszantó -nem is akármilyen- hiba.
Nekünk 1.4 szívó Polo volt 4 éve, akkor volt 1 éves, nem volt egy erőgép, de műszakilag sosem volt baja. Az elején utáltam, mert olyan kis semmilyen autónak tűnt, de később megszerettem. Már amennyire egy modern kis motoros "egyenautót" szeretni lehet.

Barchetta: Na igen! Szerelemből jó autót venni! Ha leereszkedik a lila köd, nincs menekvés! Ismerős az érzés :)
Ennek ellenére a Barchetta sosem tetszett, no meg sajnos rossz helyen hajt...

Supra: No, ez az a kocsi amellyel anno én is sokat szemezgettem. De mégis RX lett a vége, nem is tudom, hogy jobban jártam-e.
Tényleg sajnálom a srácot, de ez egy öreg autó, és merem állítani, hogy 7-8 kilóért manapság nem igazán lehet hasonló kategóriájú öreg japán sportkocsit venni, ezekre sajnos előbb utóbb költeni kell.
Nem akarok okoskodni, de egy "valamennyire hozzáértő" egyén kíséretével szerencsésebb lett volna a vásárlás.

Calibra: Huh, főiskolás oszttársamnak volt pont ilyen színű, qrva sokat szívott vele, pedig az apjával vette aki állítólag autószerelő volt.
Gyerekkoromban nagyon tetszettek, de később mikor sportkocsi vásárlás volt terítéken, rögtök kizártam mint lehetséges jövendőbelit.

DonVincenzo 2012.09.16. 19:33:37

@Moka_Miki: Én is vágtam egyből,pedig nekem nem is volt ilyenem! :)
A Calibra (és Vactra A)Turbo motorkódja: C20LET
Így érted már? ;)

DonVincenzo 2012.09.16. 19:35:14

Óóóó Pepe megelőzött!

Mc Master 2012.09.16. 20:44:27

@DonVincenzo: közi a választ neked is és Pepének is, bár ő csak egy kódot írt, de Te elmagyaráztad. Így már kapisgálom, mert arra még én is emlékszem, hogy volt nemturbós (talán 110LE) és turbós (150LE???) motor...Meg arra, hogy milyen nagy szám volt a légellenállása (0.26 CW) a kocsinak, akkor.

(Az adatokat fejből írtam, nem volt kedvem guglizni, ha nem jól írtam, akkor bocs.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.16. 21:13:01

@maci_laaci: Vagy itthon még soha nem látott senki jó Calibrát, mert csak szíjjelb@szottak vannak...

DeezL 2012.09.16. 21:35:37

@Pepejoe: az új opel is mind fapados,amúgy meg voltak opeljeim... 2 kadett F astra A vectra...

felhoztál kettő olyan olaszt amit autónak tartok,de az opelt sohasem fogom pár tipusát leszámítva.

erre meg azt mondom vannak kivételek is...elektromos hibákra értem...igen a nőket sem kell bemutatni hogy mennyi mindent magukkal vinnének.

DeezL 2012.09.16. 21:58:34

@Moka_Miki: azért sok autóm volt,de rengeteg nem,nem ismerhet az ember minden típust,igaz ma már csak magamnak meg ismerősöknek szerelek,azért képben vagyok a mai autókkal kapcsolatos dolgokkal is:)több mint 12 évig autós szakmában voltam:)

igazi hős 2012.09.16. 22:09:41

Golfos fickó haláli: 42 ezer km alatt kétszer kihal alóla az autó, de a megbízhatóságra 10-et ad. Bár aki a 'Mennyire szerette'-re 10-et ad egy Golfnak...

Secu 2012.09.16. 23:59:10

@ColT: Én a hétvégén 16-ot is láttam a sajátommal együtt egy 3 napos találkozón. :)

(---Flúgos Buszos---) 2012.09.17. 00:43:37

@igazi hős: Még emlékszem,mikor a Golf 4-et kikiáltották Angliában az egyik legrosszabbnak biztonságtechnikailag.

Tuningmatyik élveznek már csak rájuk.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.17. 05:28:22

@kzolika: :D en is azt hittem hogy a truckot vette!!! :D nekem ilyen van csak feher, 9-13mpg eszik egy 20 meteres lakokocsival, soloban autopalyan 15-18mpg. Ami a fenykepen van az 2010 es modell, nekem a regebbi, 2009 es van - mondjuk 99%ban az is igy nez ki, mas a grill rajta meg a lampa aljan a csik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.17. 05:51:10

@DeezL: "az új opel is mind fapados"
Mondjuk az Insignia, pl.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.17. 06:14:04

Az F Astrás cikkben "A Fiestának egyszerre romlott el örökre és javíthatatlanul az alapjárata"
Francot volt az javíthatatlan, csak hülyék voltak hozzá a magyar szerelők - még majd'20 évvel később is alig találtam villamosságist, akinek volt annyi esze, hogy mérni is kéne.

Ayrton70 2012.09.17. 06:44:44

@DeezL:
Főtudorként jó sok hülyeséget irkálsz össze-vissza.
-az enyém 16 éves,gyári kasztni,nincs garázsban,gyere el,nézd meg,ha találsz rajta rozsdát,a nevedre íratom!!(Aztán max.eladod vagy lesz végre egy jó autód!)
-A Recaro ülésről ha nem hallottál,akkor elmondom,hogy nagyon is kényelmes,jó az oldaltartása,sokat megyek vele és soha nem szállok ki derékfájással.
-10 ezrenként cserélek benne olajat (5W-40) és egyáltalán nem eszi az olajat és nem is folyik sehol az olaj,pedig tök gyári minden. (260 e km)
-az osztómű gyárilag lett elkqrva,de ha gondos kezekben van,akkor nagyon sokáig tartós.Hozzáértést követel.
-6 évig volt 16V-s Opelem,soha semmi baja nem volt sem a vezértengelyekkel,sem mással,pedig mindennap hajtottam.
Csak a szokásos karbantartás.
-Egyáltalán nem kicsi a csomagtartó,egyszer nézd bele,megfogsz lepődni,arról nem is beszélve,hogy nagyon jól ki lehet használni a csomagtartót,amit más fossal nem tudsz elszállítani,ezzel el fogod tudni vinni.
-Igen,nekem is volt elektromos problémám,hogy a fene enné meg! Hibát dobott,mert kontaktos lett egy csati...Szar autó,mi?
-Azt,hogy milyen autóval kik járnak,az szánalmas..
Mercivel szinte csak cigányok járnak felénk,akkor az cigányautó?
A pénzbehajtók mutter falujában Audival járnak,az is cigány autó?
Gyere el Cali találkozóra és majd látsz nagyon sok megkímélt Calibrát!

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.09.17. 07:12:17

@igazi hős: alátámasztja azon elméletem, miszerint a Golf az autók iphone-ja.

szabi1983 2012.09.17. 09:18:40

Minden OK de a Golfokat ne fikázzátok már. Mert ilyen szarok meg olyan szarok de valahogyan mégis az escortok/astrák meg egyéb kortársak mind elfogytak de a 2-es, 3-as golfok ma is mennek. Rengeteget látni belőlük. És bár nekem nincs golfom de azért jól szórakozom az alfás csávókon amikor lenézik a német cuccokat merthogy azokban nincs vezetési élmény. Haha az alfában van. Kb 2 nap minden évben amikor épp működik. Olaszautósból kétfélét ismertem eddig. Az egyik gyorsan eladta és örvendett, hogy megszabadult. A másik az meg sorra veszi őket (ő a márkab*zi) és még azért is meg akarja mutatni, hogy jó az. Hiába reménykednek soha nem fog sikerülni. Szóval aki problémamentesen el akar jutni A-ból B-be annak a Golf jó választás.

vikk007 2012.09.17. 09:32:08

" a fedélzeti copi szépít a dolgokon"

Szerintem azzal a féllíterrel, bőven a kútnál csapnak, be, ez magyarország, ember !!!!

"streetfighter" 2012.09.17. 09:41:26

@szabi1983:
"...bár nekem nincs golfom de azért....aki problémamentesen el akar jutni A-ból B-be annak a Golf jó választás."

Komoly érvek. :D

szabi1983 2012.09.17. 09:48:25

@"streetfighter": Bár nekem nincs golfom de golf alapokon nyugvó Skoda Ocatviánk 3 darab is van. Szóval nyugi. Ha a cseh műremekek mindenike tudja a 200000 km feletti hibamentes kilómétert és mindezt ugy hogy ujszerüek ma is akkor talán a golf is tud valamit.

maci_laaci 2012.09.17. 11:09:31

@Moka_Miki: Szia! Bocs, de csak most érek rá. Szal amint azt a többiek már leírták a C20LET a turbós motorkódja, erre próbáltam utalni a hsz-ban. 115(C20NE)-136(X20XEV)-150(C20XE)-170(C25XE)-204(C20LET) lovas változatok léteznek (gyárilag!) :)

effendi79 2012.09.17. 11:11:14

@szabi1983:
"mégis az escortok/astrák meg egyéb kortársak mind elfogytak de a 2-es, 3-as golfok ma is mennek. Rengeteget látni belőlük."

Gondolom a Mozaik u. környékén laksz. :-)
Mo. többi részén azért lényegesen több Asztma rohangál, mint golf...

effendi79 2012.09.17. 11:12:20

Az a Barchetta meg akkora vétel volt, hogy már fent is van a HAHU-n :-)

"streetfighter" 2012.09.17. 11:52:42

@szabi1983:
Valamit tud, az tény. Mint a példa is mutatja, elromlani már biztos. ;)
Állapodjunk meg abban, hogy a golf egy népautó, se nem több, se nem kevesebb.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.09.17. 12:15:00

TSI-motorokban,inkább a vezérműlánc szokott elszakadni sorozatban a feszítő miatt.

TheRminator 2012.09.17. 12:38:04

@effendi79: Én pécsett lakom, itt is sok 3-as Golf van. Nekem is az van, egy 96-os TDI. Kopó alkatrészen kivül semmit nem kellett cserélni, javitani. Ja de: 1 db 109-es relé. 2e Ft volt. Van benne 237e km. Und lauft, und lauft, und lauft, und lauft...

maci_laaci 2012.09.17. 13:22:27

@DeezL: Ayrton70 megelőzött, mert én is pont ezzel akartam kezdeni ("mekkora hülyeségeket irkálsz") ahogy elolvastam hozzászólásodat.

Persze tudom, hogy észre sem vetted mennyire igazat adtál nekem, mert tényleg az ilyen emberek miatt van a típus híre a béka segge alatt mint te, sőt még a rosszabbik fajtát gyarapítod, hiszen te (elméletileg) szakember vagy.

Tisztában vagyok vele, hogy tulajdonosként, klubtagként, márkafanként szélmalomharcot vívok a hozzád hasonlókkal, de egyszerűen irritál az olyan emberek véleménye akik leharcolt, a haverok által széthajtott, gajra vágott autók alapján ítélnek meg egy típust, sőt a maguk által generált hülyeségüket még hirdetik is minden létező fórumon. Mindezt persze anélkül teszik, hogy ismernék egyáltalán az adott típus háttér-információit, szakmai- netán közösségi megítélését. Tudod te pl. ki az a Fritz Indra, hogy milyen szerepe volt/van! ezeknek a motoroknak a versenysportban, vagy egyáltalán milyen tervezési szemlélet ill. struktúra alapján születtek? Folytathatnám a felsorolást a végtelenségig de erős a gyanúm, hogy te mindezekről még csak nem is hallottál! De persze te biztosan jobban tudod, hiszen hozzád bevittek egy olajfolyásos, gajra hajtott összkerekes romot amiből te megállapítottad, hogy a Calibra egy szar! Röhej!
Sajnos ez a szűklátókörűség és hozzánemértés nem csak emberi-, de szakmai rákfenéje is hazánknak. Azt hiszem nem mondok újdonságot azzal, hogy ma Magyarországon 100 autószerelőből (bocsi, magát annak mondó emberből) 99 azt hiszi ő szarta a spanyol viaszt, és jó ha 1 olyan van akiben megtalálni az elhivatottságot, az alázatot, a folyamatos önképzést ami igazából kell a tudáshoz, mert az "én láttam már ilyet, nekem ne mondja meg senki, hogy ez nem szar" típusú hozzáállás ugyanis messze nem a valós tudásról árulkodik, inkább az ellenkezőjéről.

És akkor reagálnék az általad felsorolt "hiányosságokra" is méghozzá saját tapasztalatból 80.000km-rel (a 230.000-ből) és 6 közös évvel a hátam mögött úgy, hogy közben más típusokat is (céges) hajtottam:
-kasztni rohadása: Nos az enyémen az első rozsdavirág 15 éves korában jelent meg, azt hiszem ehhez nem kell továbbiakat hozzáfűznöm (talán annyit, hogy pedig nem finn kasztnis ha ez egyáltalán bír számodra információértékkel)
-kényelem: Ezt firtatni??? Ráadásul francia autóval összehasonlítani??? Mind1. A lényeget leírta Ayrton70
-olajfolyás: Folyás vagy fogyás? 10 ezrenként cserélek benne olajat és közben egy decit sem kell utántöltenem (és ez igaz volt a korábbi 15 ezres cseréimre is!). Azt hiszem egy 21 éves autótól nem rossz! A folyásról meg annyit, hogy egy karbantartott, szervizelt autóból nem folyik az olaj. Ennyi!
-"a 4kerekes futóműve állandóan hibás" LOL Az enyém is összkerekes és megmondom őszintén a "tisztelt szakértők" e téma köré csoportosuló hiedelem- és mondavilága üti ki nálam a biztosítékot rendre. "Röviden és tömören" akkor: Az osztómű olajszintjét minden olajcserénél tessék ellenőrizni, és ha kell akkor a MEGFELELŐ!!! olajjal utántölteni! Valamint nem árt időnként ellenőrizni a nyomástároló gömböt sem. De a legprózaibb ok amiért legtöbbször tönkremegy az osztómű az az eltérő kerékméret!!! Tessék már felébredni és utánanézni bármilyen összkerekes autó gépkönyvének, megsúgom az lesz odaírva, hogy: mind a négy keréknek azonos átmérőjűnek kell lennie ált. max. 2mm eltéréssel. Slussz-passz! És most ne gyere nekem pl. a Lambo Aventadorral, mert azt gyárilag eltérőre méretezték...
Ami meg Mo. Opel szervizeit illeti, nos ez megérne egy külön misét, úgyhogy nem is megyek bele.
Arról pedig, hogy mit bír a gyári- és mit egy megerősített osztómű érdemes megkérdezni a svájci Dorfbrunnen Garage-t
vagy a svéd Maxxtuning-ot! Annyit elárulok nem a magyar Opel szervizek szintjén vannak. Vagy helyesebben a mieink nincsenek az ő szintjükön.
-"eszi az összes Opel 16szelepes motor a vezérműtengelyeket"
Erre csak annyit mondanék: MUHAHAHA!!!
-csomitartó: Alapból 300 Liter, de ha lehajtod az osztott hátsó üléstámlát akkor sík felületet kapsz amiben akár két ember aludni is tud, azt gondolom ez nem kevés (mellesleg 187 cm és 110kg vagyok). A csomagtér ajtajának nyílásáról már nem is beszélve! Tudod ezt pariba állítani az E36Coupe-val szintén nagy hozzánemértésről árulkodik.
-a kilátás: Erről kb. csak annyit, hogy a hátsó szélvédő már minimális sebesség fölött is csont száraz még a legnagyobb esőben is köszönhetően a kiváló formának. Aki meg nem érzi az autó határait pl. parkolásnál annak a problémáját kb. 9000Ft-ért orvosolni lehet.
-elektronikai problémák: Nálam egy-két apróságtól eltekintve nem volt jellemző.
-cigányok: Ez most komoly???

Mindent egybevetve úgy gondolom beláthatod, hogy bár láttál már élőben Calibra-t de, hogy valójában közöd nem sok van hozzá az sicher!
Őszintén remélem, hogy a jövőben te és a hozzád hasonló megmondóemberek mielőtt véleményt alkotnak előbb tájékozódnak is!

igazi hős 2012.09.17. 13:49:35

@szabi1983: A régi Golfok azért mennek még, mert nagyon olcsók és egy marék mogyoróért van hozzá alkatrész plusz bármelyik szerelő ért hozzá. Ilyen erővel a Ladákat is lehet isteníteni. De itt speciel nem egy 20, hanem egy 2 éves Golfról volt szó, ami kicsit sem olcsó, de legalább nem is tűnik megbízhatósági etalonnak.
Ha ugyanez a leírás egy Megane-ról vagy egy 148-asról szólna, akkor a teljes japán-német kórus zengné, hogy "évente lerohad, mekkora szar".
Ez a fickó az első 1500 km alapján beírta a megbízhatósághoz a tizest és utána vagy szégyellte kijavítani vagy simán megfeledkezett a "korrigálásról". Így maradnak fenn a legendák.
A 200,000 hibamentes km az eredeti Octavia idején volt nagy szó, ma ez elvárás. Ha egy autó teljesíti, akkor oké, hanem akkor fintorgunk. Ha 20 ezrenként leáll, akkor nagyon fintorgunk.

TheRminator 2012.09.17. 14:46:18

" A régi Golfok azért mennek még, mert nagyon olcsók és egy marék mogyoróért van hozzá alkatrész plusz bármelyik szerelő ért hozzá."

Ha megveszed a marék mogyoróért kapható alkatrészt, akkor jön a népitélet, hogy hiába cserélték, szar lett nemsokára. Tudomásul kell venni, hogy minőségi alkatrész pénzért van. És csak ezekkel üzembiztos az autó.

DeezL 2012.09.17. 14:48:01

@Ayrton70: kivételes darabok mindig vannak mindenből..mindegy nem fogok vitatkozni megmondtam,tudok érvelni minden mellett kurva anyázás nélkül...mondtam az Opelből igazán csak az OHC motorok voltak jók...1x úgy volt hogy elcserélem azE30ast egy Calibrára, de végül nem tettem..@maci_laaci: te egy igazi főszakember vagy köszönöm a hozzászólásodat...de ha gondolod nézz utána szakiratoknak is...ugyanezeket a hibákat felsoroljkj amit én,akár autónavigátor.hu-n is megnézheted...Eldöntés nélkül meg megbaszhatod a csomagtartóját,egy Kombinál is lelehet dönteni...vagy gyere pakolj az Ivecomba vagy a Ducatomba annak van raktere...alapból kicsi ülés döntés nélkül én erre mondtam,a Fiat Puntonak 297liter a csomija,pedig az egy kisebb méretű autó...Gyere le Kaposvárra nézd meg mivel járnak ezek a patkányok...van egy család közülük ahol 8 calibra van...mind1 ahol a fiam autószerelő tanuló volt oda hordták,ő is ismeri őket...nekem pl. nem kell tolatóradar,Dailym van a leghosszabb tudok vezetni,havi 9-10ezer km-t is van hogy megyek!Nem 1db autó után ítélek el egy autót hidd el,rengeteg saját használatra lévő autóm, is volt,most is van több db,amiket használunk is rendesen,én,fiam,asszony!meg neked nehéz bármit is mondani mert nagy OPel fanatikus vagy,ennyi...de részemről téma lezárva,amúgy meg nem adtam igazat,csak mondtam nekem nem volt,csak csináltam párat,de ha már itt tartunk én összetudok rakni VM TD motort,(sokak nem és szidják hogy szar,ugyanez a helyzet a Twin Spark motorokkal is)..,és még sem szar az az autó..pl egy 164es Alfát összeraktam 10 éve azóta megy,na meg rengeteg váltót raktam össze,meg adagolót stb...mondom sok autóm volt,és nem arról az autóról fogok itélkezni amivel mentem 5km-t,vagy megvolt 2 hétig...de ha neked jó a Calibrád akkor legyen...amúgy meg versenysporban ha máritt tartunk a 155ös a túraautóbajnokságban mindenkit megvert....és tudom nyugodj meg a Calibrának volt a legjobb légellenállása a megjelenése idejében!Kinézetével sincs bajom...de hagyjuk ezt a Calibrázást!

TheRminator 2012.09.17. 14:49:24

@maci_laaci:
"a kilátás: Erről kb. csak annyit, hogy a hátsó szélvédő már minimális sebesség fölött is csont száraz még a legnagyobb esőben is köszönhetően a kiváló formának."

Bakker a bogaramnak is csontszáraz a hátsó szélvédője esőben, mégis szar kilátni :-)

DeezL 2012.09.17. 14:50:16

@TheRminator: azért van benne némi igazság,egy kettes golf esetében tényleg tudsz olcsón venni jó cuccot!Meg tényleg egyszerű gép a kettes golf...de az teljesen igaz hogy egyszer kell rákölteni az autóra,de utána jó lesz ha normális cuccok kerülnek bele

TheRminator 2012.09.17. 14:53:04

@DeezL: Nekem júniusig 2-es golfom volt, és az alkatrész ugyanannyi, mint a 3-asomhoz. Kivéve a dizelspecifikus cuccot és a kupplungot. Eddig a vételtől kezdve (junius) ráköltöttem 75e Ft-ot alkatrészre+munkadijra. Igaz naponta 100 km-t megyek, de az autó üzembiztos, és 4,5 litert eszik vegyesben.

DeezL 2012.09.17. 15:20:24

@TheRminator: nem csodálkozom jó az az 1.9 TDI,gondolokom egy 98körüli TDI A4es vásárlásán...de a kedves elégedetlenkedőknek elmondom volt több tdi-m... Ibiza,Leon,golf iii,vento... 90lovas volt a 80as audi... volt Sor5ös T4,meg A6, jelenleg az Incámban is TDI van 110lovast tettünk bele...(sokkal jobb mint az SDI ami benne volt,és nem eszik semmivel semtöbbet)

DeezL 2012.09.17. 15:23:03

@TheRminator: értem,ezért mondom nem szar az,ami hibája van az meg a km-nek meg a korának is betudható..nekem úgy volt 2esem 94-96ig hogy asszonynak vettem,igaz ő nem ment vele évi 40-50ezreket de amig megvolt nem volt baja,hoztam bele Intercoolert olaszból,sokkal jobb volt utána:)meg rengeteg golfhoz hoztam Intercoolert akik tuningolták itt a környéken a régi TD GTD-ket

Kencsuszi 2012.09.17. 16:37:37

@igazi hős:

"De itt speciel nem egy 20, hanem egy 2 éves Golfról volt szó, ami kicsit sem olcsó, de legalább nem is tűnik megbízhatósági etalonnak."

Egy példányból hogy ítéled meg, hogy a típus mennyire megbízhatósági etalon? Sehogy, de legalább jó alkalom egy kis "fosvágen"-ezésre, rá is haraptak sokan.

"streetfighter" 2012.09.17. 17:45:03

@Kencsuszi:
Vedd a fáradtságot és olvass utána. A TSI motorok első szériája, főleg a kihegyezettek hulladékok voltak.
Több év után talán elértek arra a szintre, hogy normálisan működjenek. Mondom TALÁN, hiszen az Autobild tartós tesztjén is kb. fél éve jól lehúzták a 160 lovas tiguant.

Kencsuszi 2012.09.17. 19:00:38

@"streetfighter": "A TSI motorok első szériája, főleg a kihegyezettek hulladékok voltak."

Van erről valami statisztikád? 5-ből 5 elromlott? Vagy 10-ből 8? Vagy sokezer eladott példányból néhány? Más márkák hasonló motorjaihoz képest milyen az arány? Vagy mihez képest hulladék?

A tuguan tesztre rákerestem az autobilden: az 2.0 TSi volt, és pont a motorjával semmi probléma nem volt a 100e Km-es tartós teszten. "Vedd a fáradtságot és olvass utána."

Egyébként nem mondom, hogy nem lehet vele gond, persze, hogy lehet. Csak vicces, ahogy egyből beindultak a fosvágenezők, mert láttak egy golfot, aminek volt hibája (amit garanciában javítottak), és máris levonták a nagy következtetést a megbízhatósággal kapcsolatban :)

"streetfighter" 2012.09.17. 19:24:58

@Kencsuszi:
www.autobild.de/artikel/vw-1.4-tsi-probleme-mit-steuerketten-2892135.html

Még jó, hogy garanciában javították KÉTSZER.
Nincs itt gond. A népautó ilyen, nem kell túlfényezni.

"streetfighter" 2012.09.17. 19:27:05

@Kencsuszi:
Ja, és hogy mihez képest "hulladék"?
A japán benzinmotorokhoz képest. :D

Kencsuszi 2012.09.17. 20:39:20

@"streetfighter":

Minimális a német tudásom, de amit ebből kihámoztam, az még mindig nem az, amit korábban mondtál. Ha jól értem konkrét évjáratok konkrét motor típusainál (bizonyos motorkód, tehát nem minden TSi) fordulhat elő probléma a vezérléssel (lánc, feszítő), de nem szériahiba, hanem egyedi esetekről van szó, amit a vw garanciában(természetesen) kezel, illetve garin túl is méltányos.

Ebből számomra még mindig nem derült ki, hogy miért lenne szar a vw úgy általában, vagy a golf, vagy akárcsak a tsi motor úgy általában.

"A népautó ilyen, nem kell túlfényezni. "

Minden autó ilyen: elromolhat, vannak típushibák, vannak jobban/rosszabbul sikerült modellek/motorok/szériák.

"A japán benzinmotorokhoz képest. :D"

Muhaha.

LallyPop 2012.09.18. 00:00:23

@maci_laaci: Nem kell megsértődni. Mitől lett volna a Calibra jó autó?

-Megjelenésekor nagyon jó designja volt, ez pontot ér.

-Vectra A alapon van, de nem ettől rossz.

-Igazából sportkocsinak árulták, holott arra egyáltalán nem való, inkább egy megfizethető GT, inkább autópályára való, mint szepentinre.

-Ehhez jön hogy magyarországra már a németországi török, jugó és lengyel hülyegyerekektől került be a többség, olyanok is. A Calibra az az autó ami sokkal többet mutat mint amit tud. Egy olyan gyártótól ami tudott pl. Mantát is gyártani.

bubu23 2012.09.18. 00:33:39

tényleg fura fazon ez a golfos csávó, mintha egy prémium kategóriás autóról írna. persze tényleg jól össze van rakva az az autó 1-2 szer volt szerencsém ilyen golfhoz csak dieselben, tényleg jók. De a legjobb duma az őt megelőzni szívó motorral minimum 2.5 felett valamint csak a közreműködésével lehet. De hát ha vkit ez boldogít....

(---Flúgos Buszos---) 2012.09.18. 00:39:21

@Kencsuszi: Nem,a cég maga visszahívatta pl. az 1,2-es TSI motorral szerelt Polo-Fabia,meg amibe rakták,mert a lánc nem bírta a terhelést.

Erről még én is hallottam.

"streetfighter" 2012.09.18. 08:48:09

@Kencsuszi:
Nem rosszabb mint a nagy átlag. Épp ezt írtam, de sokan a kategória vezető márkájának hiszik, és a megbízhatóság mintapéldájának. Na, ez nagyon nem stimmel.
Sokat adnak el belőle, igen, mert nem rossz és német, de közel sem olyan jó mint azt a "népek" tartják. Túl van dimenzionálva.

Kencsuszi 2012.09.18. 09:49:34

@bubu23:

"De a legjobb duma az őt megelőzni szívó motorral minimum 2.5 felett valamint csak a közreműködésével lehet."

Kicsit túlzott, de alapvetően igaza van. Golf méretkategóriában eleve nem nagyon jellemzőek 2.0 vagy nagyobb szívók. Középkategóriában vannak, de azok meg eleve nehezebb autók és a szívó motorok relatíve gyengesége és karakterisztikája miatt a kis turbósok (nem csak a vw, a többi is) tényleg tudnak meglepetést okozni.

Csak nézz meg pár gyári adatot. Mondjuk most már csak 122 és 160 lovas van a golf kínálatban az 1.4tsi-ből, nézzük a 160 lovast: 0-100 8 sec és 220 a vége (és ehhez egy jó kis turbós karakterisztika tartozik, kb 1500-tól max nyomatékkal tol). Tudod mi tudja szívóban ugynaezt a dinamikát? Egy 2.5-ös mazda6 gta (17ló), vagy egy 2.4-es type-s accord(200ló).

igazi hős 2012.09.18. 10:53:35

@Kencsuszi: Olyanra hivatkozz, amit írtam. Megmutatnád, hogy hol találsz a típusra vonatkozó részt nálam? Egy konkrét autóról van szó, amit (ezt a bizonyos autót és nem a típust, netán a gyártót) a gazdája maximálisan megbízhatónak minősített, holott minimális futás mellett kétszer lehalt alatta. Ennyi a történet.
Hogy ebből ki mit olvas ki, az az ő dolga. Van aki a kognitív disszonanciát látja ("6 millát adtam érte, akkor nem fogom szarnak mondani, még ha évente otthagy az úton"), van aki a kedvenc márkájának a szidását.

(---Flúgos Buszos---) 2012.09.18. 11:21:50

"Petrával" mi a téma? Elfogyott a gempa,és nem jár már autósiskolába? Vagy megbukott,csak itt fényeztétek a szöveget,hogy átment KRESZ-ből?

DeezL 2012.09.18. 12:58:18

@Kencsuszi: ez így van ,de azért ezek a motorok új motorok, a szívó technika más....dieselnél is a Turbo miatt érezzük hogy jól megy,de ha nincs rajta Turbo akkor bevásárló kocsinak jó kb...de ezért írtam korábban ezekbe az autókba sokkal jobb ez az 1.4 Turbo ami akár van 170lóval is...elvielg 6,5el eljár vegyesben és még jól is megy,azt viszont nem tudom mennyire megbízható,én csak németben hallottam egypár esetről hogy nem a legjobb pl az 1.2 TSI de ez majd idővel kiderül..SZoktam hozni Vw-t meg Audit vagy seatot egy kinti szalonból és ők mondták:)

maci_laaci 2012.09.18. 12:58:52

@DeezL: "neked nehéz bármit is mondani mert nagy OPel fanatikus vagy,ennyi..."
Tévedés! És pont erre próbáltam rávilágítani, de látom az üzenet nem ért célba, persze nem meglepő, pont erre mondtam, hogy szélmalomharcot vívok. Ha pl. azt mondtad volna, hogy a Calibra gyári fényszórója -bár akkoriban a maga nemében szintén újdonság és egyedülálló volt- nem túl jó, én válaszképpen akármekkora fanatik vagyok is azt mondtam volna, hogy igen, igazad van.
Persze ez a fajta véleménynyilvánítás már feltételezett volna némi tapasztalatot az autóval kapcsolatban, de esetedben pont nem erről volt/van szó sajnos, hiszen még mindig nem veszed észre, hogy az általad felsorolt dolgok köszönőviszonyban sincsenek a mindennapi használatból eredő tapasztalattal.

Pl:
-"de ha gondolod nézz utána szakiratoknak is..."
Ez kicsit vicces, hogy miután pont én hívtam fel erre a figyelmedet ugyanezzel próbálsz engem meggyőzni. Én legalább felsoroltam néhány példát, de te milyen háttér- ill. szakinfóval jöttél eddig...???

-"Eldöntés nélkül meg megbaszhatod a csomagtartóját"
Hogy "megbaszhatom-e"? (Ha már ilyen nemesen fogalmaztál) Jómagam beleraktam némi zörejládát meg ezt-azt ami hozzá tartozik így pl. aludni már nem lehet benne de még így is belefér egy közepes bevásárlás, ja és még egy kis hűtő is van benne. Persze ez az én dilim, de ha kizárólag a gyári állapotot vesszük -mert ugye most erről vitatkozunk-, akkor nézzük csak: talicska, egy komplett bedobozolt gáztűzhely, később egy különálló beépíthető szett, kétméteres szálanyag (és becsukott csomiajtóval!!!), négy darab 60literes hordó, egy 2m-es táskarugós matrac, egy 160centis tükör, egy összerakott evezőgép stb., persze külön-külön értem, de azért arra marhára kíváncsi lennék, hogy az általad említett E36Coupe-ba vagy pláne a Punto-ba hogyan raksz be mondjuk egy gyári csomagolású gáztűzhelyet(tudod, minden oldalról hungarocell meg doboz)! LOL Megmondom: Sehogy!!! Pedig említettem a csomagtérajtó nyitását is mint nem elhanyagolható tényezőt, de látom csak kötöd az ebet a karóhoz. Mind1.
Ja és ráadásul komolyan azzal jössz, hogy a Puntonak is 300L a csomija??? Barátom, csak azt az aprócska tényt felejtetted el, hogy nálam négyen elférnek kényelmesen! és úgy van (volt) meg a 300liter! És ha már korábban említetted a kényelmet, áruld már el légyszi a Puntoból hogyan szállnak ki mondjuk 1200km után hátulról...? Az Iveco meg a Ducato meg nemigen értem, hogy jön ide... Tudod általában azonos kategóriákat illik összevetni. Vagy szólj ha ez itt most a ki tud nagyobbat mondani verseny mert akkor azt mondom kamion és köszi én nyertem! Ennyit akkor a megbaszásról.

-"van egy család közülük ahol 8 calibra van...mind1 ahol a fiam autószerelő tanuló volt oda hordták,ő is ismeri őket..."
Tehát akkor mégiscsak a cigányok által leharcolt példányokból indulsz ki! Azoknak nem is csodálom ha orrán száján folyik az olaj, a működésképtelen 4x4-ről meg már nem is beszélve. Ha eddig nem tűnt volna fel pont erről beszéltem eddig, hogy az marhára nem tapasztalat ám, hogy az analfabéta brazil lakos által lepukkant példányokból ítélsz meg egy típust mert a brazil alatt minden vas ugyanilyen állapotban van nem csak a Calibra! És innen már csak ismételni tudom önmagam; majd ha lesz több éves saját használatból eredő tapasztalatod ahol tisztában vagy a használhatóságával, a tartósságával, a szervizigényével, az alkatrészárakkal stb-stb, akkor majd fogsz tudni releváns véleményt alkotni, de addig nem, mert ne is haragudj, de amit eddig ide feldobtál az minden csak nem meghatározó tapasztalat. Persze a hozzánemértéseden még mindig segíthet a tájékozódás a szakmai anyagokban, tudod amit az előző hozzászólásodban pont "bagoly mondott verébnek"...LOL Na részemről lezártnak tekintem a veled való eszmecserét. A szélmalmokon kívül vannak más dogok is...

maci_laaci 2012.09.18. 13:01:37

@DeezL: "neked nehéz bármit is mondani mert nagy OPel fanatikus vagy,ennyi..."
Tévedés! És pont erre próbáltam rávilágítani, de látom az üzenet nem ért célba, persze nem meglepő, pont erre mondtam, hogy szélmalomharcot vívok. Ha pl. azt mondtad volna, hogy a Calibra gyári fényszórója -bár akkoriban a maga nemében szintén újdonság és egyedülálló volt- nem túl jó, én válaszképpen akármekkora fanatik vagyok is azt mondtam volna, hogy igen, igazad van.
Persze ez a fajta véleménynyilvánítás már feltételezett volna némi tapasztalatot az autóval kapcsolatban, de esetedben pont nem erről volt/van szó sajnos, hiszen még mindig nem veszed észre, hogy az általad felsorolt dolgok köszönőviszonyban sincsenek a mindennapi használatból eredő tapasztalattal.

Pl:
-"de ha gondolod nézz utána szakiratoknak is..."
Ez kicsit vicces, hogy miután pont én hívtam fel erre a figyelmedet ugyanezzel próbálsz engem meggyőzni. Én legalább felsoroltam néhány példát, de te milyen háttér- ill. szakinfóval jöttél eddig...???

-"Eldöntés nélkül meg megbaszhatod a csomagtartóját"
Hogy "megbaszhatom-e"? (Ha már ilyen nemesen fogalmaztál) Jómagam beleraktam némi zörejládát meg ezt-azt ami hozzá tartozik így pl. aludni már nem lehet benne de még így is belefér egy közepes bevásárlás, ja és még egy kis hűtő is van benne. Persze ez az én dilim, de ha kizárólag a gyári állapotot vesszük -mert ugye most erről vitatkozunk-, akkor nézzük csak: talicska, egy komplett bedobozolt gáztűzhely, később egy különálló beépíthető szett, kétméteres szálanyag (és becsukott csomiajtóval!!!), négy darab 60literes hordó, egy 2m-es táskarugós matrac, egy 160centis tükör, egy összerakott evezőgép stb., persze külön-külön értem, de azért arra marhára kíváncsi lennék, hogy az általad említett E36Coupe-ba vagy pláne a Punto-ba hogyan raksz be mondjuk egy gyári csomagolású gáztűzhelyet(tudod, minden oldalról hungarocell meg doboz)! LOL Megmondom: Sehogy!!! Pedig említettem a csomagtérajtó nyitását is mint nem elhanyagolható tényezőt, de látom csak kötöd az ebet a karóhoz. Mind1.
Ja és ráadásul komolyan azzal jössz, hogy a Puntonak is 300L a csomija??? Barátom, csak azt az aprócska tényt felejtetted el, hogy nálam négyen elférnek kényelmesen! és úgy van (volt) meg a 300liter! És ha már korábban említetted a kényelmet, áruld már el légyszi a Puntoból hogyan szállnak ki mondjuk 1200km után hátulról...? Az Iveco meg a Ducato meg nemigen értem, hogy jön ide... Tudod általában azonos kategóriákat illik összevetni. Vagy szólj ha ez itt most a ki tud nagyobbat mondani verseny mert akkor azt mondom kamion és köszi én nyertem! Ennyit akkor a megbaszásról.

-"van egy család közülük ahol 8 calibra van...mind1 ahol a fiam autószerelő tanuló volt oda hordták,ő is ismeri őket..."
Tehát akkor mégiscsak a cigányok által leharcolt példányokból indulsz ki! Azoknak nem is csodálom ha orrán száján folyik az olaj, a működésképtelen 4x4-ről meg már nem is beszélve. Ha eddig nem tűnt volna fel pont erről beszéltem eddig, hogy az marhára nem tapasztalat ám, hogy az analfabéta brazil lakos által lepukkant példányokból ítélsz meg egy típust mert a brazil alatt minden vas ugyanilyen állapotban van nem csak a Calibra! És innen már csak ismételni tudom önmagam; majd ha lesz több éves saját használatból eredő tapasztalatod ahol tisztában vagy a használhatóságával, a tartósságával, a szervizigényével, az alkatrészárakkal stb-stb, akkor majd fogsz tudni releváns véleményt alkotni, de addig nem, mert ne is haragudj, de amit eddig ide feldobtál az minden csak nem meghatározó tapasztalat. Persze a hozzánemértéseden még mindig segíthet a tájékozódás a szakmai anyagokban, tudod amit az előző hozzászólásodban pont "bagoly mondott verébnek"...LOL Na részemről lezártnak tekintem a veled való eszmecserét. A szélmalmokon kívül vannak más dogok is...

maci_laaci 2012.09.18. 13:47:31

volt vmi szerverhiba sorry a duplázásért

maci_laaci 2012.09.18. 13:50:35

@Ándi bácsi: 1.Nem sértődtem meg, de rohadtul irritál amikor olyan valaki osztja az észt akinek a hozzászólásából lerí, hogy valójában fingja nincs miről beszél; legyen szó bármiről is, nyilván nálam a Calibra az a téma ahol ezt a fajta „tudást” honorálni szoktam némi -talán építő jellegű- kritikával. Ennyi.
2.„Mitől lett volna a Calibra jó autó? „ Nos azt hiszem ez valahol szubjektív dolog is de, hogy megpróbáljak röviden válaszolni úgy gondolom abban megegyezhetünk, hogy minden annyit ér amennyiért el lehet adni, igaz!? Ajánlom figyelmedbe a Calibra piaci besorolását és újkori árait akár Németországban akár itthon. Azt hiszem ez mindent elmond.
3.„Igazából sportkocsinak árulták, holott arra egyáltalán nem való, inkább egy megfizethető GT, inkább autópályára való, mint szepentinre.  ” Soha sehol nem árulták sportkocsinak! Ez egy GT és annak is árulták mindig. Javaslom megtekintésre pl. youtube-on a korabeli reklámokat, ill. a GT és a GSI betűszavak jelentéstartalmának korrekt ismeretét!
Hogy hová való igazából? Nem mennék bele olyan részletekbe mint pl. a kanyarstabilizátorok típusai, de ettől függetlenül elhiheted nekem, hogy mindenhol megállja a helyét még kanyargós utakon, szerpentinen is akár Visegrád, akár Pilis, akár az IP5-ösön Portugáliában. Persze a sokak által fikázott 4x4 pont itt ér aranyat és feledhetetlen élményeket. :))))))))

4.„Ehhez jön hogy magyarországra már a németországi török, jugó és lengyel hülyegyerekektől került be a többség, olyanok is. ” Köszönöm, hogy igazat adsz korábbi véleményemnek. Azt gondolom a tulaj nemtörődömsége soha nem az adott típus hibája!!! És ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Persze nálunk mindig lesznek olyanok akik erről megfeledkeznek és fennen hirdetik majd, hogy mi szar és mi nem...
5.„A Calibra az az autó ami sokkal többet mutat mint amit tud ” Viszont olyan tartalékai vannak amiből könnyűszerrel előhozható az is amit mutat! :) Szerintem ma is bőven megállja a helyét de persze ne a mai felső középkategóriával tessék összehasonlítani. '90 óta mégiscsak eltelt 22 év.
6.Manta vagy Calibra? Korra, nemre való tekintet nélkül örök vita tárgya.

DeezL 2012.09.18. 21:32:59

@maci_laaci: oké megbeszéltük.a cigány autózás az akkori válaszomra íródott. 2. nem csak az ő autóikbólindultam ki...3... oké,de a Calibra hosszabb,nagyobb kategóriás autó..ennyi.. nekem nincs Puntom,csak volt.Calibrám sem lesz már,nem lehet túlzottan eladni nagy köbcentis autót jelenleg,meg már öregek,annyit meg nem ér hogy sokat költsek rá...
OKé de én bővítés nélkül írtam az E36ot...abban igazat adok neked,hogy az E36 sedan és nem lehet dönteni pl az ülését,és a csomagtérajtó is másképp nyílik...nem kategória de amit nagyon jól ellehetett pakolni az a Croma volt pl.

mindegy figy ne haragudj,egy A vectra másfél évig, egy F astra fél évig 2db E kadett rövid-rövid ideig és egy Combo 2 és fél éve után,ja meg volt egy Record is rövid ideig hagyjuk az Opelt...én azon az állásponton vagyok hogy a német autó a VW-nél kezdődik...mondom ezt :Golf I,II,III,IV,Jetta I,II,Passat B5,B6,T4,T3 és AUdi A6,2db A4, Seat Ibiza 2db,Leon,Inca után...
igen sok autóm volt,most is van 3 munkára,1 a fiamnak,1 az asszonyak... és igen régen amikor jobban megtehettem volt egy családim,mellé egy családi 2,hobby autó,városi autó,asszony,meg 2 munkára,de volt hogy 2 hobby is volt,volt néha hogy egyszerre 8-9 autóm volt,jelenleg 5 db van!
Nem tudom te milyen autós múlttal rendelkezel,de tényleg úgy tűnt,hogy Opel fanatikus vagy!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.09.19. 21:43:21

Gondolom akik a golfot fikázzák, azok vagy lízinges szuzukival, vagy valami 30 éves hányadék fossal járnak.

DeezL 2012.09.21. 17:57:23

@...::: Flúgos Kamionos :::...: magyardolog, ha 1 valami neki bejött akkor az a jó ha egy szar volt akkor az a szar..egypár nem tudja felfogni hogy pl. én sok autó alapján mondok valamit... vagy azok beszélnek akiknek 5 autójuk volt egész életükben,meg rövid távokat mennek,meg egy évben is max 15-20at...
am meg a fél ország szerintem hitelre vett autót, a maradék akinek többesze vam az meg azért jár 15-30éves autóval mert nincs pénze másikra,és az adottra sincs költeni
süti beállítások módosítása