46 év után haza, DDR-be

  2012. augusztus 17. - Csikós Zsolt Címkék: németország túra wartburg

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Takács Dénes barátom, klubtársam ismert wartburgos személyiség, keze alatt mindenféle Wartburg megfordult és elkészült már – olyan is, amilyenről Eisenachban álmodni sem mertek. Idén visszatért a gyökerekhez. Abszolút. Meséljen erről inkább ő. A szerk.

Ültetve, szpojlerezve

Június végén részt vettem a dornburgi Wartburg-találkozón. Ez önmagában véve egyáltalán nem különleges, hiszen 1997 óta minden évben felkerekedünk a wartburgos barátaimmal, és elkocsizunk vagy 850 kilométert északnyugatnak, hogy ismét találkozzunk azokkal az arcokkal (és autóikkal), akiknek szintén a Wartburg az életük.

Eredeti, gyári versenyató

Vannak magyar wartburgos betegtársak, akikkel kint többször találkoztam már, mint itthon, sőt itthoni Warbira is alkudtunk már meg Dornburgban. Minden tavasszal összeállunk néhányan, megállapítjuk, kinek van éppen bevethető Wartburgja és azzal nekivágunk. Voltunk már az enyémmel és másokéval is; eredetire restaurált vagy éppen négyüteműsített gömbölyű Wartburggal, nulláról újonnan épített, napi, cuccolós, kétütemű gázüzemű, Tourist, apukás, elölhűtős, 30 ezret futott és mindig garázsban állt, avagy hátulhűtőssé visszaépített, tuningolt kockával. Egyszóval a baráti kör szinte minden Wartburgjával.

Ritkaság a kabrió. Pláne csukva, hiszen mindet, mindig kinyitják, ha nem esik

Amikor az akkor épp a semmiből megépített Wartburggal mentünk, evidensnek tűnt, hogy el kell vinni őt Eisenachba is, hiszen sohasem járt még ott. Az már csak további 120 km, igazán csekélység. Aztán az évek alatt kialakult a szokás, ha újabb autóval megyünk, mindig átnézünk Eisenachba egy kis hazai levegőt szívni. Ilyenkor megnézzük a régi gyárépületben kialakított múzeumot, van-e valami újdonság. Ellenőrizzük a várat, megvan-e még a névadó, és hogyan haladnak a felújítással. Wartburggal ingyen parkolsz a várnál! És a kirándulás fénypontjaként lefotózzuk az épp aktuális autót, amint kinéz a régi gyárkapun.

Kétszínű, tolótetős de Luxe

Az idei dornburgi túra azonban nem azért volt különleges számomra, mert a saját autómmal mentünk, hanem azért, mert az elsővel.

Autóm a vele egykorú papákkal

Igen, az első autómmal. Ő a CM-67-21, egy világoskék-fehér, kiskerekű, 1966-os. Gimnazista jó barátom apukája vette újonnan, felépítette vele a házukat, majd a három fiú megtanult rajta vezetni. Ehhez képest egész remek állapotú, kissé kopottas volt ugyan, de látszott rajta, hogy műszakilag mindig rendben tartották.

Melkus hátulról

Az osztálytársamat nem érdekelte túlságosan, mert nem volt eléggé Zsiguli, engem meg nagyon, mert eléggé Wartburg és eléggé gömbölyű. Így aztán 1990 végén, az első néhány havi fizetésemből megvettem az autót. Akkor 24 éves volt, én meg 19. Teljesen bizonyos voltam benne, hogy a harmincadik szülinapjára hibátlanul felújítom, ilyen Wartburgja nem lesz senkinek. Hat év alatt gyerekjáték lesz.

Aztán rájöttem, hogy napi használat közben nem lehet autót restaurálni. Emiatt kellett vennem egy kockát, járósnak. Amit aztán folyton szögelt az ember. Közben a púpost nyugdíjaztam, de ettől nem lett rá több időm. Valahogy mindig közbejött valaki másnak az autója, vagy a sajátom, vagy épp el kellett bontani az addigit és venni egy másikat, amit aztán megint lehetett csavarozni. Nem azért, mert Wartburg, és ettől alapból rossz, hanem mert a saját autón, ugyebár, mindig lehet valamit jobbítani. Meg persze kopik is.

Háttérben is, előtérben is Wartburg

Majd egyszer csak úgy alakult, hogy megnősülök - ilyen a legjobb családban is előfordul az emberrel. Az esküvőre meg esküvős autó kell. Gömbölyű Wartburg, mert az a kedvenc autóm, és sárga, mert a nejnek meg az a kedvenc színe. A baráti kör egyetlen sárga Wartburgja épp darabokra szedve várta a négyüteműsítést, így hirtelenjében egyetlen megoldás maradt: a kopott világoskék helyett ideiglenesen Suzuki-sárga színt kapott a paripa.

Innentől viszont mindenki azt hiszi, hogy deszépenfelújítottadazautódatöregem, és menni kell vele mindenféle találkozókra. Ez így megy már vagy tíz éve, és persze a rendes felújítás meg elmarad.

A gyerekszoba bejáratánál, Eisenachban

Az első autóm tehát idén ellátogatott Dornburgba, hogy találkozzon a testvéreivel. Azután a szülővárosában felkereste gyártásának (emlék)helyét: 46 év és 145 ezer kilométer után ismét áthajtott a gyárkapun, végül névadóját is meglátogatta. Köszönöm neki, hogy magával vitt engem is, és hogy kiválóan teljesítette a mintegy 2000 kilométeres túrát.

A dornburgi találkozó amúgy idén volt 25 éves, én meg negyven. Az tényleg olyan jó, kerek évszám, amikor az ember meglepheti magát valamivel. Vagy az autója?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr214686882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.17. 16:13:05

Azt a gyárat használják még?
Mert nem tűnik lepukkantnak/elhagyottnak.

Szép vasak, és grat a nem felújított cucchoz is :)

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2012.08.17. 16:29:11

Gratulálok a túrához!

Olyan két hónapja bent kéne lenni a motornak, ehelyett:
szembenaforgalommal.freeblog.hu/files/2012/07/valto1.jpg
szembenaforgalommal.freeblog.hu/files/2012/01/wart-1.jpg
itt járunk csak.

Közben a garázs előtt már sorakozik a következő áldozat is.
szembenaforgalommal.freeblog.hu/files/2012/07/trans.jpg
Na ezzel szívesen eltúráznék Eisenachba.

pmobilTB 2012.08.17. 16:44:03

Jövőre most már nekem is el kéne mennem. :) Akaliból viszont hiányoztatok!

@trainmodeller: Délben hengerfejeztük Piroska blokkját, valószínűleg a sok állásban megpunnyadt a vízpumpa csapágya, aztán eddig bírta. Kapott egy felújított hengerfejet, és olyan csöndes lett a blokk, mint ha 0 km-es lenne.

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2012.08.17. 17:11:31

@pmobilTB: Jövőre mehetünk, én jövök a Transsal :)
A Piroska-blokkban nem is a csapágy, hanem a tömbszelence ami szar lehetett, a csapágy már a hozadéka volt inkább, nem? A blokk elvileg még bírja, a 90 ezer km valós benne :) Nem néztétek, alapméreten van még? Nálunk nem volt szétkapva.
A Múmia eredeti blokkja már utolsó méreten van. Ezért került C vágányra, szépen kottyan a főtengely is, sok sebből vérzik. Viszont az eredeti hengerfej, blokköntvény miatt nem vetettük el, hogy egyszer még talpra áll. Addig viszont a pót-blokk került vissza bele, erős, nem csörgős, megkuplungoztam, megtisztítottam, ha lenne segítségem már be is emeltem volna a helyére.
szembenaforgalommal.freeblog.hu/files/2012/06/motr1.jpg
Az eredeti blokkhoz szép lassan összeállt minden, megvan a BVF 36 a tetejével, a bakelit AC, szépen meg lehetne csinálni! Ha P21-Feri-TB unatkozik nagyon, akár el is vállalhatná :) Van jó gyöngyöző, aki szépen letisztítaná az öntvényeket, olyanra lehetne megcsinálni, mint az új...

Katana750 2012.08.17. 17:20:57

Rögtön a határ után felraktátok a régi rendszámot? Egyébként gyönyörűek a verdák. Fateromnak is cápa volt az első autója. cg 44-47. Grat. a túrához.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.08.17. 17:23:47

@trainmodeller: Te vasutazás és hajtányozás mellett Wartburgozol is? Hűha, tudsz élni.

Autopeti 2012.08.17. 17:38:11

Jó ilyet olvasni, és a képek is szépek!

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2012.08.17. 17:46:39

@SomiTomi: Simán. A garázsban van a gőzmozdony, a kerti vasút, a Pannonia, na meg a Wartburg is, és a két hajtány. Nekem az a kikapcsolódás, ha kimehetek kicsit oda dolgozni. Szeretnék egy hűtőt meg egy kanapét is végre :)) de a kanapé csak igazi, old school műbőr MÁV kocsi ülésből lehet, persze....

pmobilTB 2012.08.17. 18:06:49

@trainmodeller: Az ékszíjnál levő oldal csapágya esett szét még vasárnap, csak most volt idő foglalkozni vele. A blokk még mindig alapméretes, szép a fala - kicsit a dugó tető kokszos volt de kit érdekel - egyedül a hengerfejben dolgozott már egy kicsit a fagyálló. A Piroska blokk ugye a megfőtt blokk helyett lett, viszont utóbbinak mindene új volt, úgy hogy azt raktuk rá át. Mondom most valami elképesztően halk lett, a szép autómban nincs ilyen csendes blokk.

P21-Ferivel egyeztess ez ügyben. Adjak elérhetőséget privátban?

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.08.17. 18:35:50

Nekem alig van emlekem a Wartburgokrol.
A Wartburg muzeumban voltam meg kb. 8-9 evesen, na meg a varban is.

A kovetkezo emlekem az, hogy a 90-es evek derekan megkertek minket, hogy toljunk be egy Wartburgot.
Toltok, mint a hulye, csak nem akart beroffeni, egyszer csak felkialt a tulaj, hogy: O bazd meg a szabadon futo!
1 perccel kesobb mar prontyogott a motor.

peti251 2012.08.17. 19:12:56

én Zschopauba rándulnék már ki egyszer! és azóta is siratom a touristomat, amit aztán totális helyhiány és értő érdeklődés miatt a cigányoknak adtam el... kár érte

arthur877 2012.08.17. 19:34:24

Az első autóm nekem is CM-es volt de Trabant. 601-es az első sorozatból, még az íves tetejű szögletes km-óra és a "zongora" kapcsolósor volt benne gyárilag!
A "pupos" Wareszemnek nem emlékszem a rendszámára, de az még nagykerekű nagy gyertyás hengerfejes gép volt. Imádtam őket!

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2012.08.17. 19:43:45

@arthur877: Mindig is sejtettem, hogy sunyi Wareszos voltál te is. :) nekem is volt két púpos, meg három kocka.

arthur877 2012.08.17. 20:27:50

@Car Mandiner: Nekem is még 3 kocka(itt az utolsó)
i.imgur.com/1Po5d.jpg
Meg szintén még 3 Trabi(itt az utolsó)
i.imgur.com/R7DSZ.jpg
Egyébként gondoltam hozzászólok a kaszniblog-hoz, de a köcsög blogmotor még nem engedi... Vagy 2 óra kell neki a feltöltés után...?!?

redriot77 2012.08.17. 20:30:21

Eredeti és bátor ötlet volt a Suzuki-sárga fényezés, nekem eszembe se jutott volna egy púpost ilyenre fújni.
El kell ismernem jó választás volt, ez az árnyalat baromi jól mutat ezen az autón!

dennisthemenace 2012.08.17. 21:07:10

@trainmodeller: És villanykalyha is legyen mellette/alatta, mert akkor az igazi az illata, mikor átforrósodik és már égeti a lábszárat..:-)

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.08.17. 22:06:32

Utáltuk, mert büdös volt, lenéztük mert füstölt, trabant volt a kistesó. Most meg nosztalgikusan gyönyörködünk bennük, sőt megkívánnánk belőle 1-et.
A busz meg nagyon durva, nem is gondolná az ember, hogy van köze a varnyúhoz.
Jó cikk, jó képek.

Datsun Sunny Coupe 2012.08.17. 22:12:15

Nekem is volt 4 kocka Wartburgom. De egyszer vettem egy jó körlámpás ladát. Ez sokmindenz megváltoztatott az életemben. Nem 8 naponta,hanem 8ezer kilóméterenként cseréltem gyertyát. 4 év ladázás alatt egyszer folyt a vízpumpám,nem naponta.Minden nap indult.kevesebbet evett.A váltót a helyén találtam meg. Megtaláltam a sebességeket.90ről mertem előzni. kaptam rá más felnit.nem kellett olajat cipelnem magammal.gyújtást egyszer állítottam egy évben nem naponta.lett könyöklő az ajtón. működött a távolsági fényszóróm is. jöjjön a lada árnyoldal!: megerősödött a karom,mert a globoidot sportkormánnyal tekerni nehéz. megtudtam mi az a kormányholtjáték. féloldalt csúsztam ha fékeztem. az asszony 10 fölött etetett meg vele. mindíg fájt a jobb lábam a hülye gázpedálállás miatt. mindíg morajlott a hajtás. Mindíg kifosztották a réti négerek. Összességében 1-1 de a lada egyedül annyi ideig volt nálam,mint előtte a 4 warci. (a ladát szerettem is) vele kijártam németországba dolgozni,a warival a várost sem nagyon mertem elhagyni.

Pityubácsi 2012.08.17. 22:21:38

"Innentől viszont mindenki azt hiszi, hogy deszépenfelújítottadazautódatöregem, és menni kell vele mindenféle találkozókra. Ez így megy már vagy tíz éve, és persze a rendes felújítás meg elmarad."

...ééééés pont így kell veteránozni.
ha szétszeded, utána már baszhatod, mert mindig előjön valami bibi.

abban a világoszöld servenyautóban mi az a bazi nagy hurka a motor fölött?
ő a rezonátor?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.08.18. 01:00:56

@trainmodeller: izé már, én kérek elnézést, de:
töm_szelence!!!

A bé-t nem ejtjük...meg nem is írjuk...

hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%B6m%C3%ADt%C5%91persely

Kopasz Szuzukis 2012.08.18. 01:08:02

@rendszamgyujto.hu: még szép, hogy van köze!
Az ősöreg, asszem 1927-ben konstruált sorhármas kétütemű motor hajtja. Akoriban még DKW volt a gyár neve. Később Auto Union, majd Audi lett. A 2. világháború után, a német kettéválás "hozta el" az IFA és a Trabant-Wartburg nevet.

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2012.08.18. 07:17:39

@geegee: Lényeglátásod van, ezúton a Firefox automata helyesírás-javító modul programozói nevében elnézést kérek tőled :))

Katana750 2012.08.18. 09:53:15

@Datun Sunny Coupe: Nálunk a kocka hozta el biztoscélhozérek,autózást. 1975-nyarán vette az öregem 1-év nyugatberlini meló után a Konsumex -től. A cápa megbízhatatlanságára jellemző,hogy az 1963-as Danuvia motorjával ment ki dolgozni. Bratyóm könyörgött az öregnek az 1500-as zsigáért de fater ragaszkodott a kétütemhez. 1984-ig szolgált becsülettel a 353W. Megint külföldi meló,most én könyörögtem a 2105-ért,de Skoda lett. 120L. Nálunk így ért véget a Wartburg korszak,de csak jó emlékekkel.

dzsrobi 2012.08.18. 13:04:17

Kár,hogy már összes "DDR"-es márka 10-15 év múlva a feledés homályába vész... :(

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.08.18. 13:31:28

@trainmodeller: Mekkora garázsod van, hogy ez mind elfér benne?

Leadfoot 2012.08.18. 17:37:45

Ez a sárga nem Pécsen lakik/ott?

Figyelmesférfi 2012.08.18. 21:37:33

Gyerekként, és fiatalkoromban nem tetszettek a wartyogók. Csak a régi púposak. De akkoriban abból szinte csak romosat láttam. Most már, talán a nosztalgia miatt, vagy mert a gyerekkori élmények határozzák meg az ember ízlését, tetszenek az "új" Wartburgok is. Jó, hogy vannak emberek, akik gondjukba vesznek néhány példányt, és megmentik az utókornak. Sokaknak szerezve örömet vele. Elismerésem.

Solct 2012.08.18. 21:43:27

@Datsun Sunny Coupe: Azért ez így ebben a formában ferdítés.
Miért mondom én ezt? 25ezrenként cserélek gyertyát, 20ezrenként légszűtőt, 50ezrenként váltóolajat, ~70ezrenként gyújtásállítás (csak jeladó a kalapácsos megszakító).
Ezt egy 2ütemű most 380e km-es Kombi touriston. ~5év alatt futott 300ezret.

Van egy kulcsszó amit elfeledtél. Műszaki érzék és megfelelő törődés.

Sys 2012.08.19. 01:06:59

@SomiTomi: meg még pözsózik is :):):):):):):)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.19. 01:31:51

Az emlekek idovel megszepulnek:) a paksi allatorvostol vett libaf@s zold '85 os kombi ( padlovaltos!!) nem volt a megtestesult megbizhatosag mar egy eves koraban sem, de nagy volt belul amiben nem volt ellenfel. Az ecserin a vasarozok 80% a tartott waresz kombit ( menobbek volga kombit, akik nem feltek az apehtol azok sierra kombit )

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.08.19. 11:29:30

@Sys: Ennyi cucchoz már hangár kell, nem garázs.

deak.atti 2012.08.20. 19:14:41

Szia, kedves Dénes!

Mint régi barátod/klubtársad, engedd meg, hogy néhány emléket megosszak Veled:

1. Szakközép suliban mellettem ült a padban egy nagyon jó fej srác. Egyből megtaláltuk a közös hangot. Csak úgy félvállról említette, hogy "az unokatesómnak van egy púpos Warija!". Igen, Ágostonról van szó, aki most egy másik osztálytársunk mellett indul 1/100-as versenyeken néha. Csak amikor a Trabant-Wartburg Klub megalakult, akkor kezdett összeállni a mozaik, hogy Rólad beszélt.

2. 1993-ban összesorsoltak minket a Rakparti szlalomon. Készült is egy kopottas kép is, amit ha minden igaz, Neked ajándékoztam. Egy fekete-fehér képen billeg a 312/1, mintha csak a 60-as években készült volna a kép. Látványosság volt, ahogy a púpos Wartburg küzd a kocka 353W ellen. Illetve fordítva. Én üldöztelek Téged. Persze el is vertél, ahogy a következő években mindig. Akár a 312/1-gyel, akár a BIW 428-cal, amely most a DPD 795-höz hasonlóan főnixmadárként várja a feltámadást ... :o)

3. 1994-ben az első TWK találkozón Csereklyei Dani hozta ki a kiskerekűdet, még kék-fehér fényezéssel, és alapozó-vörös jobb hátsó sárvédővel (bizony, ilyen is volt ...). Odamentem, kerestem a fiút, aki az előző évben lealázott a nagy, erős 353W-vel a Műegyetem előtt. Dani mondta, hogy épp Németországban vagy, de az autódnak mindenképpen itt kell lennie az első találkozón, ezért megkérted, hogy hozza ki. Ott ismertem meg Őt is. Aztán alapító tagok lettünk mindhárman a TWK-ban.

4. Az a bizonyos első 1997-es túra nekünk is az első volt a későbbi nejemmel. Majd' megvesztünk Laci kiskerekűjében a hátsó ülésen, mire kiértünk Dornburgba. Főleg hogy Zwickau felé mentünk, mert ott akciós volt egy olyan sátor, ami itthon marha drága volt még akkoriban. Mert ilyenkor a hátsó ülésen ücsörgésnél már jobb, ha vezetsz, de hát nem volt ránk igény ... ;-) Nem írtad le a cikkben, hogy bejutottunk a múzeumi raktárba, miután megkérted a jegyszedő nénit (mivel Te beszéltél a legjobban németül a csapatban), hogy ha már utaztunk 1000 kilométert, akkor valami többet hadd lássunk már! Mire a néni: "Ja, maguk jöttek azzal a szép sárgával! Várjanak, hívom Herr Andreas-t!". Majd jött egy rettenetes tájszólással beszélő ember, és bevitt a raktárba, a poros csodák közé. Ott láthattuk félkészen a most kiállított jobbkormányos Knight-ot, láthattuk a 4-hengeres kétütemű motort, a kísérleti blokkokat, meg még egy csomó finomságot. Szegény asszonypajtás 2 óra után feladta, kiült a bejárat elé egy székre, és várta, hogy kifotózzuk és kifetrengjük magunkat a romok közt. :o) Engesztelésül utána felvittük a Várba. Utána a találkozón láthattuk azt a 353 Duo-t, ami a Te Bimotorédhoz adta az alap ötletet. Én feküdtem alatta, fotóztam, a besörözött dajcsok meg röhögtek, hogy "du kopierst?" :o)

5. Mi előbb esküdtünk meg Nálatok. Rettentő jól esett, hogy Te is és Laci is feladtátok Balatonakalit, hogy ott lehessetek. Ő még hozta is az azóta OT-s rendszámúvá lett 312 De Luxe-át esküvői autónak, mivel nem voltam hajlandó púpos Wartburgon kívül más autóról hallani. Máig emlékszem, hogy azt mondtad: "Görög katolikus szertartás? De jó, olyanon még nem voltam!". Aztán részünkről is nagyon jól esett, hogy meghívtatok a Ti nagy eseményetekre. Akkoriban szereztem egy nagy kazettás Panasonic videokamerát, amit próba-szerencse alapon elvittem az esküvőre. Hősiesen végigfilmeztem a szertartást a nagyjából 20 kg-os kamerával állvány nélkül ... majd pár nap után Krisztina szépen megköszönte, hogy van még egy felvételetek, mert a fogadott videós vágóképként vette a násznépet, meg a templomot, ellenben én minden percét felvettem az esküvőnek.

Lehetne még írni számtalan dolgot egy közel 20 éves ismeretség (remélem, barátság) közös eseteiből, a már legenda-számba menő lendkerék-robbantástól kezdve a szükségesnél kevesebb edzővel nekifogott autófényezésig (ahhoz képest egész gusztusos lett, ha szép nem is), de egy biztos: marhára irigyellek, hogy eljuttathattad az első autódat Eisenach-ba, és én is mondtam már itthon, hogy addig nem megyünk Dornburgba, amíg az én főnixmadaram fel nem támad poraiból. Talán pár éven belül beválthatom a dolgot.

DA

Datsun Sunny Coupe 2012.08.20. 22:31:02

@Solct: Ember annyit Wartburgal törődött nincs a világon mint én. De egy szinten túl kénytelen voltam feladni! Ebben pár dolog segített!: A 26ezer kilóméteres nagypapától örökölt kocsiban megtekeredett a nyelestengely. Nyilván nem a sok lóerő miatt..a váltókar kb 30ezernél leesett a helyéről.a sebességváltóműből kilógó fokozatválasztó kar eltört a váltóban. A vizpumpát 3 szor újítottam fel 100kilóméteren belűl,mert folyatta a vizet.(mondjuk ez nem a kocsi hibája,hanem a szar tömszelencéjé,mert nem feküdt fel a széngyűrű és nem tömített,végül szárazon fúróba fogva koptattam össze az alkatrészeket és akkor jó lett megint) vízben beázott a gyújtás,a gyári gumik 100ezer alatt sem koptak el,de legalább csúsztak...a gyújtáshoz vettem 3 darab nagyfesz gyújtótrafót,ellenállással megfogtam,utána mindíg volt gyújtás,de ha a mecsekben megüvegeltem 3ban 110ig akkor állítani kellet. amihez nem ártott az elölhűtős homlokfalat levenni,de legalábbis megemelni.Fékhengerek sem akarták az igazságot,valamelyik mindíg sztájkolt,de hát sokan voltak...nem véletlenűl tűntek el az utakról. Műszaki érzékről meg annyit,hogy a fél város hozzám hordta beállítani a sebváltórudazatot,hogy nekik is egyujjas legyen és kis mozgása legyen.(mellesleg a rükit is megtalálják.)Sok sikert a Wartburgozáshoz! Nekem bármi más jobban bevál!

Solct 2012.08.22. 10:22:17

@Datsun Sunny Coupe: Akkor csak én rontottam el valamit, hogy megbízható az autóm a mai napig.
Sőt, a családban van egy másik, 540e km-el, az is végig megbízható volt. És az általad leírt dolgok sosem jöttek elő megfelelő megelőző karbantartással.

Azért tűntek el az utakról, mert:
1. "én értek hozzá, az autó szar.." szerelők elfuserált javításai megpecsételték az autók sorsát.
2. a bürokrácia mesterségesen gyorsította a kidobásukat, 10éves suzuki lízingbe kényszerítéssel.

domeq 2012.08.22. 11:40:50

Klassz! Van ennek valami official website-ja?
Ja és 1.3 Rat kivitellel lehet menni? :)

ha1tt 2013.06.25. 13:06:35

@Solct: Életem legjobb autója volt (bocs, Trabik!) a fehér 353W.
Szó nélkül elcsaládoztunk vele az összes Németországba, full pakolt csomagtartóval, két gyerekkel, símán bírta. Meg az anyóséktól hozunk "némi" krumplit, almát, fél disznót túrákat is...
Ha szabad: München után a tényleg éltes kutas nézi mit csinálok, mondom neki, ja ez 2T. Hadd nézze meg a motort! Jó.
Mire az öreg: Az első DKW-m!
Nem hagyott fizetni :)
Nekem is volt utána Lada, azzal se volt nagy bajom, de (nekem) több mint a W-gal.

wartburgkombi13 2013.06.25. 18:16:32

1999 óta wartburgozom , mondhatni nem rég.Első kocsim egy tolótetős 2T volt , azt porrá törtük egy balesetben .Utána vettem ( a családi kocsit örököltem 50 ezerért tesómtól)A 2T 353 W sárga " hókotrót " páran még emlékeznek rá wartburgos körökben .Szerettem nagyon 3 év alatt egy jól felszerelt Opel Astra árát költöttem rá ,imádtam.Viszont a felújítást követően csak havonta egyszer vettem elő, ettől, valamint attól hogy nem volt normális garázsom állandósultak a fék-berohadások ,utángyártott alkatrészek öregedése ,folyamatos kéthengerezés .Időközben vettem egy 1,3 Touristot
amiben megtaláltam számításaim : igénytelen primitív volkswagen motor, hatalmas csomagtér, városban is használható teljesítmény
egy baleset során viszont össze csukták szegényt a hatoson ( én voltam a hús a szenyában ) és nem lett volna gazdaságos helyreállítani , így új kocsi után néztünk: eredeti elképzelés egy skoda felicia kombi lett volna de akkor a nálam lévő 200 ezerért nem nagyon lehetett válogatni, és ugye ebbe bele kell venni az átírást is , végül megakadt a szemem egy újabb Touriston , ami ma is a család elnyűhetetlen igáslova.Egy 89 éves bácsi volt az előző tulaj és a kocsiban akkor vol108 000 km .4 éve van nálam azóta beletekertem 50 ezret eddigi hibái: olaj összefolyt a hűtővízzel ( gyári volt még a tömítés ,de 20 év az 20 év..)kuplung tárcsa és szerkezet ( mikor vettük már akkor rossz volt )
Lehet szidni és isteníteni őket,DE ezek a kocsik egy másik világ gyermekei ,összehasonlítani egy mai autóval szemben butaság .Ahogy a mai proli kocsik a swift és az astra úgy ezek a szoci korszak swiftjei és astrái .Használati tárgyak.
Aki imád bütykölni és nem rest hetente ránézni , annak ideális mászkálós kocsi ,viszont aki egy izzócserével is szerelőhöz fordul mindig is undorítóretekhalmaz lesz
süti beállítások módosítása