Az elfeledett Lada újra Ferihegyen

  2012. augusztus 03. - Csikós Zsolt Címkék: retró lada ferihegy malév zsiguli vaz

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Szürreális látványban lehetett részük a Budapest Airport felé járóknak a hétvégén - a kifutópálya betonján egy csillogó-villogó, vadonatúj maléves autó reklámfotózása zajlott éppen. Ráadásul nem holmi új Fabiáé, hanem egy ezerkettes kombi Ladáé. Micsoda? Malév? Lada? Akkor talán már nem is Liszt Ferenc, hanem Ferihegy? Hol járunk, nyolcvankettőben?

12,

A konkrét autó persze nem egy eredeti ferihegyi, ex-szolgálati jármű. Csak majdnem. Egy volt maléves dolgozó birtokában állt addig, amíg jelenlegi tulajdonosa és restaurátora, Somogyi-Tóth Dániel meg nem vásárolta a közelmúltban. A kocsi elkészítésének ötlete egy évvel ezelőtt vetődött fel. Akkor találta ki egy kis csapat, hogy a Malév légitársaság - azidőtájt úgy remélték, hogy szép jövő előtt áll - múltjára és hagyományaira emlékezve retrofotókat készítenek. Eredeti uniformisokkal, régi festésű gépekkel, korhű, Malév-színezetű autókkal.

15

Rá fél évre a Malév megszűnt, a régi - valamint az új - festésű repülőgépek visszaszálltak a hitelezők ölébe. A VAZ-2102, azaz Lada 1200 Combi pedig - hoppá - elkészült. Ha már elkészült, egy rakás lelkes ferihegyi dolgozó közreműködésével meg is valósították az eredetileg eltervezett fotózást. Gondolom, egyetértenek velem - megérte. Történelmi értékű képek születtek.

09

Érdekes, alig lehetett kinyomozni, pontosan milyen színű csíkok, hol húzódtak a kocsikon, mert ahány archív kép előkerült, annyiféle fényezést lehetett volna lemásolni róluk. Végül ügyes tervezéssel egy olyan, hiteles összhatású, eredeti villogókat, rendszámgrafikát mutató verzió született, amely tökéletesen mutatja a legutolsóként használt előtti Malév-arculatot. Aki több részletre is kíváncsi a sztorival kapcsolatban, kattintson az Indóház Online-ra, ahonnan a poszthoz az infókat kaptuk, az ott megjelent cikkben bővebben is olvashat az autóról és a létrehozásában résztvevő megszállottakról.

Az autó egyébként tényleg egy 1980-as évekbeli darab - a volt maléves dolgozó kocsijából, valamint egy másik, hasonló korú donorautóból készült. Ilyen Ladákat elsősorban a nyolcvana években használt a Malév, 1988 után kezdték őket kiselejtezni. Érdemes végigkattintani a galériát, a fotók prospektusba illő minőségűek, ilyen szintű képanyagot ritkán találni a magyar médiában. És telis-tele van korabeli öltözetű pilótákkal és stewardesekkel - naná, hogy a ruhák is eredetik. Hogy honnan lettek? Azt is megtudják odaát.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr624692010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Օգտվողի հարձակման 2012.08.03. 17:51:48

Helyesbítek:
Lada+hónaljkutya+suna, na az mán döfi.
Elnézést, az idősebb korosztály-ból származom.
A tevepata is játszik, de nem számottevő.
A Ladának volt valami feelingje, keveredett a benzinszag, szívatóval.
A mai kehes népség azt sem tudja mi a "szívató".
:)))

Leadfoot 2012.08.03. 17:54:10

Azért a HA-MAL-lal és a HA-LIX-szel lehet még fényképezni, gondolom sor is fog ilyesmire kerülni majd valamikor...

(---Flúgos Buszos---) 2012.08.03. 18:06:32

Hány macát megdurranthattak azokon az üléseken anno a Malévosok.

"Zene csutkán,könyök kint az ablakon"

Rohadjak meg,azt a tetőkárpitot is nagyon elcsíptétek. Tényleg eredeti.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.03. 18:11:31

Duuurvaaaaa. Főleg az éjjeliek... :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.03. 18:19:04

@Pa Lee: azért a 80 években nem volt jellemző a hónaljkutya:-) :-)
Múltkor láttam egy 48 as Fred Astaire filmet és ott bizony Judy Garlandnak sem volt már:-)

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.08.03. 18:22:01

Nekünk 2104-es Ladánk volt, ami előtte 10 évet lenyomott malév logóval a Ferihegyi flaszteren.
Gyártási év: 1990
Első forgalombahelyezés: 2000
Ezért kapott HHU rendszámot.
Igaz fehérre átfényezték, de belül még látszott a kék csíkos festés. Viszont rettentően össze volt gányolva elektromosságilag. Műszaki és akksi nélkül 20 ezerért adtuk el, de nem sírjuk vissza, mert nem volt egy élményautó.
Alapvetően nem a Ladaságával volt baj, mert előtte volt 6db, de ez egy trágyadomb volt.

Rocko- 2012.08.03. 18:59:14

@biker_kolee: gyakrabban kell figyelni a hugát őő adatlapját. :)

Garp 2012.08.03. 19:16:53

Szep, h atvettetek, igazan megerdemlik a hirverest.
Tudom jelenleg irrealis, de szep lenne ha az uj malev elso landolo gepet ez a lada vezetne fel...giccses utopia, tudom...

mindegy ha szereted 2012.08.03. 19:54:14

Ez komoly munka volt, minden szempontból. Elismerésem!

Én utáltam a Ladát (egy fél évig hajtottam nagybátyám hasonló pisztácia-kombiját, de mindig fájt tőle a bal térdem, utáltam, ahogy csapni kellett az ajtaját, magasan volt a kormány, az ülésnek nem volt oldaltartása, a műbőr kárpit csúszott és izzasztott, viszont boldog főiskolás voltam), de megint bevállalnám a Ladát is, ha újra élhetném).
A fülemben cseng az akkori Malév-dallam - azt szerettem, annak volt valami olyan csengése, amitől a minőséget érezte az ember.
Azok a '80-as évek...

atabi 2012.08.03. 20:04:15

a króm dísztárcsa hiányzik a felnikről

Voporto 2012.08.03. 20:06:12

A 80-as évek elején, nem mint Malév-es Ferihegyen dolgoztam. Nosztalgiával szemléltem a fotókat. A kor stílusát és hangulatát idézi az autó. Gyönyörű. Érdemes volt a fáradozás. További hasonló értékmentést kívánok.

Csizirájder 2012.08.03. 21:04:49

Sose voltam egy Zsiguli/Lada buzi, de ez a példány egyből birtoklási vágyat ébreszt az emberben. :)

Csizirájder 2012.08.03. 21:10:44

@Gyurma73:

Najó, de az Amerika, amitől mi még 40-50 évvel le voltunk/vagyunk maradva. :) Nekünk 1987-től volt fürdőszobánk és angolvécénk, előtte lavór + gravitációs budi az udvaron. :) A '80-as években max a luxuskurvák borotválták magukat, de az átlag csajok nem igazán. :)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.08.03. 21:13:38

csodaszép
ma is bánom, hogy 2002-ben eladtam a családi 2101-est, 31 éves korában :(((

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.03. 21:18:53

Mindig elgondolkodom hogy mi lett volna ha a 124 es Fiatból átvesznek komolyabb modelleket is pl a kétvezérműtengelyes motorokkal.
Majd nem álnak meg a 124 es fiat szintjén hanem a 131,132 eseket is átveszik és nem a kockákkal erőlködnek.
A Fiat a 70 es évek közepén nagyon jó autókat csinált.
40év szocializmus jó is volt ,meg nem is volt jó.

mrlujoak 2012.08.03. 21:27:31

@Slampixxx: ...és kinn volt a Május 1-i kiállításon - oda én vittem - illetve Győrben, a Múzeumok éjszakáján... :)

Katana750 2012.08.03. 21:35:59

A szélben szállóhajú sztyuvi az ott van. Tényleg minőségi munka,jól esik így péntek este. Köszi. Már várom szilvesztermacskát hogy szarok a fényviszonyok!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.03. 21:54:04

60 as évekbeli fiat,orosz minőségben.
Ma ki venne oroszoknál gyártott fiatot?:-)

Katana750 2012.08.03. 21:56:32

@vitéz félázsiai the lonewolf. Jól emlékszel régen tönkrement az alitalia,de feltámasztották. Ugyanígy holnap fel lehetne a malév-ot is ha lenne kormányzati akarat. Na jó nem holnap, de hétfőn.

ubu1 2012.08.03. 22:05:22

"Akkor talán már nem is Liszt Ferenc, hanem Ferihegy?"
Ferihegy. Ne nyaljátok viktorka seggét.

Katana750 2012.08.03. 22:17:28

Mi az,hogy viktorka? Talán miniszterelnök úr. Most jut eszembe,hogy én meg félkisázsiai vagyok mert a vezetéknevem török.

liksoft 2012.08.03. 22:30:31

Gyönyörű képek, profi munka, le a kalappal. Azért leginkább az tetszett, amikor a két autó egy képen volt. A régi az egyszerűségével számomra meggyőzőbb volt az újnál. Szerintem a régi színek ütősebbek voltak. Nem kéne minden áron a változást (változtatást) kierőszakolni. Főleg, ha jó!

Gomulka Béla 2012.08.03. 22:43:22

Csak óvatosan az ilyen oromzsigulizással! Ha a Mick O'Leary (Ryanair) neszét veszi, hogy az aszfaltján csalinkáznak, kuldi is a számlát ízibe!

Gomulka Béla 2012.08.03. 22:48:34

Jut eszembe, szemtanútól hallottam, hogy hogyan is ment ez a szovjet békeidokben, Ulan Ude (belfoldi) rep'terén. Ismeros Irkutszkba repult volna, de kod miatt Ulan Udéba kuldték a gépet. Amikor az leszállt, hogy betaxizzon, egy fejkendos anyóka felszedte a biciklijét a fubol, kicsit integetett a piros zászlóval, majd bekarikázott a megfelelo helyre. A tuszázotvennégyes meg engedelmesen kovette.

ubu1 2012.08.03. 22:58:09

Tényleg szép munka, nekem is tetszenek a képek. Minőségileg és tartalmilag is nagyon jók. Mondjuk látszik, hogy beállított, mert a környezet 21. századi, de szerintem ez nem von le az értékéből. Csak remélni tudom ugyanakkor, hogy a reptér üzemeltetése ingyenesen engedélyezte a fotózást és nem számlázott ki érte 200k/órát.

ubu1 2012.08.03. 23:04:14

Nem igazán értettem a posztból, csak a kommentekből következtetek: Ez az a bizonyos follow me car, illetve annak az elődje?

mormix 2012.08.03. 23:18:03

A magyar polgári repülés tönkretétele a beutazó turizmusra mért csapást és a kiutazóknak a MALÉV konkurencia likvidálása botrányosan megemelkedett jegyárakat hozott. Nem szólva a több ezer elbocsátott dolgozó járandóságának ki nem fizetéséről a 95%-os állami tulajdonos részéről. Kit is támogatunk? A Lufthansa, Air France-KLM, British Airways piacszerzését?
Friss hír, hogy a Ferihegy német tulajdonosa (Hochtief) épp most emelte meg durván a parkolási díjakat. Miután bezárta a vasúttal is elérhető 1 Terminált.
Ami itt folyik...ébresztő!

wrstjnethn 2012.08.03. 23:29:27

A háttérben álló KLM gép fedélzetéről néztem a fotózást.
Sajnálom, hogy nem MALÉV gépről, ha lenne, azzal utaznék!

Frick László Emlékzenekar 2012.08.04. 06:42:08

Talán a legjobban azokat irigyelem, akik önfeledten képesek örizni egy ilyen képsorozatnak vagy pl egy ilyen Lada felújításának, a mániákusoknak megsúgom, több katasztrofális év is volt a VAZ történetében, de a legpocsékabb évjáratok egyike az 1982-es. Nekem az jut eszembe a Ladáról, hogy akkor inkább fából faragok féltengelyt egy B-Kadettbe. Egy porcikája se hiányzik, különösen nem a kormányzása a vékony (na jó, "kormányvédő"-vel vastagított) volánjától a KIBASZOTT csigás kormánygépen keresztül végestelenvégig. Meghiszem, hogy életúnt geekeknek pl cukiságba megy, megvesz egy nyuggerpéldányt 250ezerért, elbasz lazán csuklóból még két millát és deérdekes, megy vele párezer kilométert s megy a gyűjteménybe a többi mellé... Tiszta szivemből kívánom az ilyen fazonoknak és ha én lennék Csili Csala bácsi már piri-a-parádéznák is ezügyben: 107 ezer km-en át naponta utánfutózzon föl vele szegfűt az 5-ösön Kiskunistenmögéről a Tolbuhin körútra.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.08.04. 07:37:15

Néhány álommal,Ladával. Néhány lelkes, fanatikus emberrel és egy Malévval kevesebb.
Köszönjük neked "rendszerváltás"! Köszönjük Orbán Viktor!

A fotók kiválóak! S a félázsiaiak mint látható, lelkesedéssel,erő nélkül is összetudnak fogni.
Igazi unikum a történet, s meghatóan őrzi meg a múltat, most már az örökkévalóságnak.
Egy csipetnyi korrajz és történelem a jövő számára.

M_R 2012.08.04. 07:52:25

@mormix: Megmondta a vezír: félázsiai népség... na akkor legyen nektek félázsia..

Gomulka Béla 2012.08.04. 09:03:33

Valaki meselje már el, mert kulfoldon lakva errol lemaradtam, hogy mi is ez a félázsiaizás? Mit mondott a Nagy Testvér éppen? (Arra még tisztán emlékszem, amikor ellenzékiként kijelentette, hogy az oktatási kormányzat a nemzet intellektuális elsorvasztásán munkálkodik, teljes szándékossággal, továbbá gozzel és alantas ármánnyal. És hogy erre mit mondott az Esterházy, hogy tudniillik azzal nincsen baj ha OV szamárságot beszél, mert a szamárság legitim. De hogy ilyet olyasvalaki mondjon, akinek érettségije van, az érthetetlen. Az idézet pontatlan.)

lor 2012.08.04. 09:09:55

a kormnayt nem igy fogjuk.
amugy zsir es gratula!

Rocko- 2012.08.04. 10:01:16

@Gomulka Béla: index.hu/gazdasag/magyar/2012/07/26/orban/
„Az összefogás nem szándék kérdése, hanem erő kérdése. Lehet hogy vannak országok, ahol ez nem így működik, például a skandinávoknál, de egy ilyen félázsiai népség, mint mi, akkor tud összefogni, ha erő van. Ez nem zárja ki a konzultációt, a vitát és a demokráciát, de kell egy központi összefogás, ami az ország történelmi tapasztalataiból is levonható”.

Georg1979 2012.08.04. 10:34:06

Nagyon jó képek. Nagyon szép lett a Lada, s nem mellesleg a hölgy is gyönyörű.

techman69 2012.08.04. 11:21:22

Akkoriban már az agyunkra ment a sok unalmas Lada Skoda stb, és egy nyugati autó formája óriási vágyat ébresztett. Most meg ha a 10 éves fiam meglát egy Ladát felkiált: de szép. Velem együtt. Ki mit gondol, MIÉRT?

csubakkapákó 2012.08.04. 11:52:07

Elismerésem, nagyon szép munka mind a lada mind a fotósorozat.
Nem tudom, ki van még vele így, de azt a képet elnézve, amin a kombi hátulja látszik - lehet, hogy a fényezésnek köszönhetően - de szinte mellbeütött, mennyire beérett mára, a mai szememnek a lada formavilága. Azok az élek, a kicsi lámpák, a magasan hordott far....egészen rákívántam :-)))))

TheRminator 2012.08.04. 12:13:26

A fotók pazarak, de nekem azért ez jobban bejön, mint a lada (sajnos engem nem fogott meg a lada filing, utáltam vezetni, utáltam benne ülni is.) :-)

preview.berlin-airport.de/_images/presse/mediathek/_fotos/tempelhof/aelter-2008/_generated_images/tempelhof54_main.jpg

Katana750 2012.08.04. 12:31:17

@Ubu1 Nem ez a Follow me car. Wartburgok voltak az előteresek a 80-as években. A festésük pedig fekete sárga kockás. Én 93-tól 97-ig dolgoztam a cargóban akkor vw polo volt az előteres kocsi.1,4d.

humanoid40 2012.08.04. 13:59:09

A vicc az egészben, hogy egy lada gond nélkül egyenértékű volt az akkori nyugati gépekkel ha rendesen szervízelték.Ráadásul a túltervezés miatt lehetett finomítani rajta bőven.Aminek a ruszkik szánták arra akkor megfelelt.Nem tudom mennyit gyártottak belőle de a piac akkor felvette mindet és ezért nem is kellett költeni a fejlesztésekre.Most a franciák beleültek a ladába ezzel nagy piacot vettek meg maguknak.Nem hiszem, hogy nem tudnák mit is akarnak.Én mindenesetre szétröhögtem magamat (autószerelőként) akkor amikor sokan kivagyiságból lecserélte a ladáját anno egy levetett nyugati roncsra...

TheRminator 2012.08.04. 14:15:24

@humanoid40: "egy lada gond nélkül egyenértékű volt az akkori nyugati gépekkel ha rendesen szervízelték"

Na azért ennyire ne meséljünk.

1982-ben az akkori nyugati autók közelében sem volt a lada:

img2.netcarshow.com/BMW-3_Series_1982_800x600_wallpaper_02.jpg

www.rsiauto.fr/images/VOLKSWAGEN/Golf-GTI-1800/Golf-GTI-1800-1.jpg

opel100.atspace.com/1962_til_1991_Kadett/1982_Opel_Kadett_D_Luxus_fuenftuerige_Limousine.jpg

stb.

Én nem vagyok autószerelő, de azért ezek 1982-ben igencsak verték a lada bármyleik változatát kényelemben, fogyasztásban, kidolgozási minőségben.

Természetesen nem egy 300e km-es példányt kell összehasonlítani egy új ladával.

humanoid40 2012.08.04. 15:58:05

Természetesen nem egy szervós, klímás , nagy motoros stb. kocsit kell összehasonlítani egy ladával.Félreértés ne essék! Tudom, hogy jobbak a nyugati gépek.De a hozzámkerülő autók akkor semmivel sem voltak jobbak.Amikor az emberek azonos kategóriákhoz jutottak hozzá nyugatiból.Opel kadett, fiat ritmo,renault fuego és a jó kis (akkori) japán szarok.Széthullva, 0.8 as lemezből....Ráadásul minden tévhit ellenére a ladákhoz is kellett érteni.Ha csak összelapátolta az ember a végeredmény is csak egy zöldséges kombi lett....Viszont szervízelve megbízható volt.Töredék pénzből.

TheRminator 2012.08.04. 16:58:07

Az a baj, hogy mindenki legendákat gyárt. Én a 80-as években voltam fiatal, amikor minden tele volt ladával. Én arra emlékszem, hogy hétvégeken össznépi játék volt a lakótelepen a kocsi javítgatása. Ha szerencséd volt, kifogtál egy jó szerelőt, aki nem 1 hónap múlva vállalta be az autót, és lelkiismeretesen megjavította. De ahogy olvasgattam nemrég a régi autómotorjaimat a 80-as évekből, nem ez volt a jellemző, hanem az, hogy sok esetben heteket kellett várni egy alkatrészre, az utángyártott silány volt, ha volt egyáltalán. A motort már 100e környékén lehetett generálozni. Egy idő után minden zörgött, lógott. Az elektromos szerelvények rapszódikusak voltak, és a benzint meg nyelte. Igaz akkor még olcsó volt. Meg az alkatrész is hozzá, ha volt. Egyébként nem csak a ladát utáltam, az összes szocialista kocsit egy kivételével, ez volt a Skoda 110R coupe. Az azért odavert rendesen esztétikailag, a keretnélküli ajtó, a sordulatszámmérő, sportülés, kupé forma. Baromi szép autó volt.

Rocko- 2012.08.04. 17:50:34

@TheRminator: áhh, most már értem az erősebb Porsche-k hátsó szárányát. :D
www.ridelust.com/wp-content/uploads/2011/04/Porsche964Turbo36_3.jpg

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.04. 20:40:40

@humanoid40: te vennél 30 éves Fiatot?
Pedig már az is túlhaladta az 1966 os tervezésű fiat 124 est.
A lada egy 1966 os Fiat ,a Fiat a 70 es években már injektoros motorokat is gyártott.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.04. 20:46:57

@humanoid40: a ladák miatt terjedt el hogy egy autót 100ezer km ig érdemes használni.
100 kióméterre meg szépen megette a 10 litert városban,egy 1,2 es 60 lóerős autó!
Ez már 30 éve is szánalom volt.gyorsulásban meg egy.dízel golf szintjén volt jó esetben:-)

Ádi F. 2012.08.04. 21:37:31

Nagyon szép! Már volt Malév-es Lada, városnéző/távolsági/városi Ikarusz, Lada taxi és sok minden, Én, egyet hiányolok,: A Korabeli teherautókat/kamionokat, mikor újít fel v.ki egy Rábát, Csepelt, esetleg mást, mondjuk régi Hongarocamionos festéssel?

humanoid40 2012.08.04. 23:32:33

@Gyurma73: Igen, tény ha kokányul szervízelték akkor 100000 km.-volt az élettartama.Ha nem állították be akkor tutti ette a 10 litert városban.Amúgy csak jobb lett mint a 1964 es 124 es fiat.A ruszkik csak javítottak rajta.Persze csináltaak injektoros kocsikat, azok is egy rakás fos szinjén álltak.Nem is a jó fogyasztásáról volt híres egyik korabeli fiat sem.Ma meg azért 100000 az intervallum mert onnantól kezd el széthullani és drága a fenntartása.Onnan adják el a nyugatiak a lenézett keletieknek a "megkímélt" kocsiaikat.Pont a 70 es évekig volt a szoci tömb pariban sok tekintetben a "szebb világgal".12 db ladám volt és máig emlékszem hányszor rohadtam le velük.Mindíg tovább tudtam menni.Arra is emlékszem hányszor vontattam "jobb" kocsit
ladával.Nem nosztalgiázom de akkor és ott sokszor szidták a nyugati autót a tulajok.Főleg amikor fizetni kellett a javítást....Persze ki lehet indulni a csőgázas főtaxi használatból, meg a vásárosnépség pukkadékjaiból.

Nivta 2012.08.05. 01:58:15

@Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr:

"Néhány álommal,Ladával. Néhány lelkes, fanatikus emberrel és egy Malévval kevesebb.
Köszönjük neked "rendszerváltás"! Köszönjük Orbán Viktor!"

Azért kíváncsi lennék arra a kifordított logikára amivel az MSZP-SZDSZ korrupt privatizálását, felfoghatatlan vissza államosítását a végén a Fidesz hibájává teszed. Mintha nem az előző kormány adta volna el a Malévot, hagyta szétlopni a céget az Abramovics által. Nem ők tömték tudottan EU szabályellenesen milliárdokkal a céget. Nem ők vásárolták vissza a Malévot úgy, hogy az 5%-os tulajdonjogú orosz bank mindent blokkolhatott,ugye? Mi ebben a Fidesz vagy Orbán része?
Meséld már el,észkombájn!Hadd tanuljak én is!

Mert ugye a napnál is világosabb,hogy anno Orbán Viktor ültette Gyurcsány anyósát Apró Piroskát ill. Bajnai Gordont a Budapest Airport igazgatótanácsának elnöki székébe.
Természetesen ő döntött arról,hogy az az idődájt Simor András jelenlegi jegybankelnök által igazgatott Deloitte legyen az Apv Zrt fő tanácsadója az Abramovicséknak történő átjátszás menedzselésében. Az ő keze van persze abban is,hogy valami fatális véletlen folytán pont egy volt Malév vezér,Váradi József a Wizz Air jelenlegi ügyvezetője és a Malév elleni,az EU nál eszközölt feljelentés legfőbb zászlóvivője. Szintén orbáni mesterkedés eredménye,hogy a Malév ügyeiért anno hivatalból felelős volt pénzügyminiszter Oszkó Péter is - hogy,hogy nem - szintén a Wizz Air igazgatótanácsi tagja.
A 2007 és 2010 között adott törvénytelen állami támogatásokat is -ki más - mint Orbán Viktor utalta át, mégozzá személyesen.Így csakis és kizáróag ő felelős a Brüsszel által ezért kiszabott és a Malévot végképp padlóra küldő 88 milliárdos büntetés miatt is.Sőt,megint csak,ő fabrikálta ezt a csinos kis záradékot is igaz,hülyegyerek?

mno.hu/vezercikk/repkednek-a-milliardok-1050150

Nivta 2012.08.05. 02:11:53

@humanoid40:

"Persze ki lehet indulni a csőgázas főtaxi használatból, meg a vásárosnépség pukkadékjaiból."

Vagy azokból a külföldön levetett,nepperek által importált szarokból amiket a Ladáddal vontatva "tapasztalatot" szereztél a nyugati kocsik üzembiztossságát illetően.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.05. 05:05:39

@humanoid40: hát nekünk 30 éve volt nyugati autónk am7 akkor 6 éves.volt.Együtt mentünk az ismerősömékkel görögbe akinek pár éves ladája volt és nem a miénk melegedett.
Igaza volt a kollegának ide a lefutott olcsón megvehető szarokat hozták.
1988 ban már lehetett golfot is kapni a merkurnál,senki nem említette egy lapon egy vadiúj2107 kockával ami ugye tökugyanaz motorikusan mint a 2103 csak csúnyább lett.Van orvos ismerősöm aki akkor E30 at vett újonnan és még megvan neki n7ncs szétrohadva,a a ladákon 5 évesen már küszöböket cseréltek fateromék.

dennisthemenace 2012.08.05. 09:03:19

@humanoid40: "Amúgy csak jobb lett, mint a 124-es Fiat"

Nem, nem lett jobb. úgy mondom ezt, hogy az elso igazi autóm egy t24-es Fiat volt, amit két lelakott taxiból raktam ossze.
És nem cseréltem volna el a bátyám megkímélt Ladájára...
Két liter (!!) fogyasztáskulonbség volt a két kocsi kozott, kormányozni meg kulon élvezet volt a Fiatot: nem kellett hozzá izom. Plusz, sokkal jobban nézett ki.

dennisthemenace 2012.08.05. 09:08:58

@humanoid40: Én meg nem. Mi egy szép állapotú 1300-as után ultunk be egy Ritmoba. Eredetileg kocka Ladáért indultunk Belgiumba, de akkortájt vezették be az ÁFA-t,tomegek mentek ki, hogy Ladát hozzanak be az utolsó pillanatban.. Lejártuk a lábunkat, de alig találtunk elfogadhatót, az is drága volt..
Mérgunkben egy antwerpeni garázsban vettuk meg a Ritmot, csak hogy ne jojjunk vonattal haza.
Pár hónapig párhuzamosan használtuk oket és a végén már nem is akart senki vezetni a Ladát. Pedig ez nem BMW, Mercedes volt,csak egy Fiat..

dennisthemenace 2012.08.05. 09:13:10

@Csizirájder: A sztyuvik egészen biztosan borotválták.. Persze nem mind. Amúgy a borotválatlan, vagy fazonigazított muff reneszánszát éli-nagyon helyesen.:-)

58múltam 2012.08.05. 10:52:23

@Nivta: A Malév első privatizálása (Alitália) Antall nevéhez kapcsolódik. Az Alitália már akkor is a csőd szélén botorkált, mégis szerette volna mindenki eladni a Malévet, hogy ne kelljen állandóan nyomni bele a pénzt. OV első kormányzása alatt több mint 17 milliárd forintot adott a Malévnek, valamint közel 200 milliárd forintnyi bankgaranciát. Arra nem emlékszem, hogy le kellett-e belőle hívni valamennyit. OV is el akarta adni a Malévet, csak nem sikerült, mert a vevőnek nem volt pénze. Sokszor hallottam, hogy a veszteségnek az volt az oka, hogy a Malévből pénzt szedtek ki, de ezzel az egymást követő kormányok nem vádolták elődeiket, ami számomra beszédes cáfolat. Azt gondolom, hogy a folyamatos veszteséges gazdálkodás oka részint objektív: nehéz gazdasági viszonyok, kis méret, hektikus menedzselés (20 év alatt 16 vezérigazgató!), stb., részint szubjektív (tömören: hozzá nem értés) volt. OV mostani kormánya két évig még tovább öntötte a pénzt a Malévbe, és tárgyalt az eladásáról.
A Malév csődjét nem lehet az elmúltnyolcév rovására írni. Sajnos, azt sem lehet elmondani, hogy 2002 és 10 között sikeresen gazdálkodott volna. Az Austrian is becsődölt nemrég, pedig Gyurcsánynak odáig nem terjedt a hatalma...

MT21013 2012.08.05. 13:44:10

Gyönyörű szép munka. Maximális tisztelet és elismerés a készítőknek. A hölgy pedig...szintén gyönyörű!

MT21013 2012.08.05. 13:45:16

@Rocko-: Nekem is ez volt az első gondolatom :-) Pedig én Lada mániás vagyok!

Nivta 2012.08.05. 13:54:15

@58múltam:

"Malév első privatizálása (Alitália) Antall nevéhez kapcsolódik."

Ha jól emlékszem Orbán Viktor személyes felelősségét felvető baromság a téma.
Úgyhogy nem értem, hogy jön ide Antall aki ugyebár nem Orbán és akinek a végtelen politikai dilettenciájánál és opportunizmusánál jobban semmi nem kövezhette ki az utat a regnálása alatt beinduló rablóprivatizáció és a mindenfajta elszámoltatástól általa is megvédett posztkommunista elit gazdasági és politikai hatalomátmentése előtt.

"Az Alitália már akkor is a csőd szélén botorkált, mégis szerette volna mindenki eladni a Malévet, hogy ne kelljen állandóan nyomni bele a pénzt."

Mi sem természetesebb, hogy egy piacgazdaságban minden épeszű ember szabadulni próbál egy veszteséges szocialista nagyvállalattól.Mellesleg ha az akkori eldási szándék és a gyurcsányi érdekcsoportok általi százmilliárdos umbuldákkkal megtűzdelt tudatos tönkretétel között nem tudsz különbséget tenni akkor van veled is egy kicsi gond...

" OV első kormányzása alatt több mint 17 milliárd forintot adott a Malévnek, valamint közel 200 milliárd forintnyi bankgaranciát. Arra nem emlékszem, hogy le kellett-e belőle hívni valamennyit."

Én meg arra nem,hogy ebből mi volt törvénytelen mint ahogy arra sem,hogy ezek miatt akár egy fillér bünteteést is kellett volna fizetn, ellentében a mostani kegyelemdöfést megadó 88 milliárddal.

"OV is el akarta adni a Malévet, csak nem sikerült, mert a vevőnek nem volt pénze."

Látom az estleges eladási szándék és a tényleges csődbe vitel közzött még mindig képtelen vagy különbséget tenni.

"Sokszor hallottam, hogy a veszteségnek az volt az oka, hogy a Malévből pénzt szedtek ki, de ezzel az egymást követő kormányok nem vádolták elődeiket, ami számomra beszédes cáfolat."

Számomra is beszédes,hogy mennyire elkerüli a figyelmed,hogy a Budapest Airport 2005-ös eldása óta folyamatosan össztűzben volt az előző kormány az egymás után kiderülő Malév-körüli milliárdos csalások miatt.Hogy ez szándékos részedről vagy csak a Marson tartózkodtál ez idő tájt azt nem tudom...

"Azt gondolom, hogy a folyamatos veszteséges gazdálkodás oka részint objektív: nehéz gazdasági viszonyok, kis méret, hektikus menedzselés (20 év alatt 16 vezérigazgató!), stb., részint szubjektív (tömören: hozzá nem értés) volt."

A kivétel nélkül a gyurcsányi haverok ill. rokonok nevéhez kötödő milliárdos lopásokat és Brüsszel által is szankicionált nyilvánvaló törvénytelenségeket elegánsan kifelejted.

"OV mostani kormánya két évig még tovább öntötte a pénzt a Malévbe,"

Őöö, erről kicsit bővebben és tényszerübben ha kérhetem!

"A Malév csődjét nem lehet az elmúltnyolcév rovására írni."

Ellentében a százmilliárdos lopási botrányokkal,a magyar állam szempontjából példátlanul előnytelen és felháborító privatizációs szerződésekkel,egyazon érdekkörhöz ill. konkurreciához kötődő vezetői kinevezésekkel.

"Sajnos, azt sem lehet elmondani, hogy 2002 és 10 között sikeresen gazdálkodott volna."

Nem mondod?! :)))

"Az Austrian is becsődölt nemrég, pedig Gyurcsánynak odáig nem terjedt a hatalma..."

Hát még az Orbáné.Persze lehet,hogy a vitaindító észlény ezt is a nyakába varrná.

Berci 2103 2012.08.05. 14:29:17

@Gyurma73: Az a helyzet,hogy a szovjetek bizony MEGVETTÉK konkrétan a FIAT 125 DOHC-motorjának licencét.Szó volt róla,hogy használják po.a 2103-2106 modellekben.De ténylegesen szériaszerűen soha nem gyártották sajnos ezeket a Ladákaz ezekkel a motorokkal.
Helyette a Wankel-vonalat erőltették,kereklámpásokba,kockákba,Samarákba is raktak bolygódugattyús motorokat,de sajnos ezek együttes létszáma sem volt több néhány száz autónál.

Berci 2103 2012.08.05. 14:34:10

@dennisthemenace: Hát nem tudom...A kollégám Ferrari-motoros FIAT Dinójában ugyanolyan nehéz volt a kormányzás,mint a korszak Ladáiban.A Ladák simán hozták koruk átlagát a kormányzás közvetlenségét illetően-is.
Mellesleg egy kis kormánykarbantartás csodákra képes.

Berci 2103 2012.08.05. 14:45:05

@Gyurma73: De miért is gyorsult egy vakarék 1.6-os olajos Golf jobban egy normálisan karbantartott Ladánál?
Mindkét autót vezettem már.Dinamika terén a Golf Diesel-és nyilván nem egy modern PDTDi-ről beszélek-sehol nem volt egy átlag Ladához képest.

Berci 2103 2012.08.05. 14:49:28

@dennisthemenace: Nem tudom milyen Ritmód volt,hiszen voltak ott izgalmas darabok,a 105-ös,130-as TC-k és társaik.
De az alap-Ritmókban ugyanaz a buta,1.1-es OHV-alapmotor volt,mint pl.a FIAT jugoszláv licensztípusában.
Az meg,hogy mennyivel nézett ki jobban a Zsigulátornál,hát...ízlés dolga.
Ne érts félre,az első szériás,szimpla kereklámpás,kerekkilincses Ritmo az egyik szerelmem.

Berci 2103 2012.08.05. 14:52:31

@Frick László Emlékzenekar: Te egy boldogtalan ember vagy.Ki tett téged ilyenné?

dennisthemenace 2012.08.05. 16:27:58

@Berci 2103: Szerintem óriási tévedésben vagy: már az elod 128-as is OHC volt. Rádásul a Ritmonak nem volt vezérmu-himbatengelye, mint a Ladának..
Amúgy 1.1-es, otajtós volt, az elso szériás.:-)

dennisthemenace 2012.08.05. 16:30:35

@Berci 2103: Sokkal finomabb kidolgozású kormánymuve volt, zsírzógombbel a tetején. A kormányosszekotoi kozel fele olyan vastagságúak voltak, mint a Ladáé. A fékek (elol hátul tárcsa)pedig egydugattyús, úszó féknyergesek voltak, mint a Polskin.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.05. 18:25:20

@Berci 2103: nézd meg a súly lóerő arányt egy ladánál meg egy golfnál.Lada 980 kg ra jut 60 lóerő, a golfban meg 870 re 54.
A svájci katalógus szerint az 1,2 Lada gyorsulása 17-20 másodperc van meg adva.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.05. 18:27:58

@Berci 2103: ja a 128 as már 71 ben szíjas motor volt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.05. 18:33:15

@Berci 2103: ha tényleg megvették volna akkor hülyeség volt nem betenni.
Bár erről nem találtam semmit.
Amúgy a svájci katalógusban olyan ladák vannak amiről még nem is hallottam,és a wankel.motor adatai is le vannak írva.
2001 ben láttam benne ,most is megnéztem újra,a 110es Coupét 190 lóerős wankellel.Bár sehol.máshol.nem láttam.

humanoid40 2012.08.06. 00:22:17

Na most megkaptam rendesen...Pedig csak a tapasztalataimból indultam ki.Leszakadó szelepek a motorban megkímélt autóknál.Elrepedő doblemez a szinte kifogástalan karosszériánál...Jó fogyasztás? Miről is beszélünk?Akkor annyiba került egy opel vezérlés mint egy komlett lada generál.Gond nélkül megálltak a kadett hidrók és persze vitték a tengelyt is...Elrepedő blokk a hengerfejcsavar furatainál...Amikor mindenből csak ilyesmi jött oda hozzánk...Ja!Loerő:punto 1,2 8 szelep 60 le.Könnyebb és 5 sebességes ezért valami 7 literrel elmegy városban.Tényleg nagy fejlődés 30 év alatt...Csak kis kilométeres megkímélt golf nem reped darabokra.Mármint a diesel...Került hozzám 100000 km.-s moszkvics bontásra aminek valóban 1 tulaja volt és amikor az öreg meghalt a mami eladta a kocsit.Tip- top.A motorját alapjáraton alig lehetett hallani.Sirva csaptuk szét alunak...Sorolhatnám.Ami számított az az összeg amit rá kellett fordítani.Ezt megéltem,ezek a saját tapasztalataim.

humanoid40 2012.08.06. 01:06:52

Ja! mégegy dolog!A ladát 69 -töl gyártották huszonix évig.Akkor huszonix év nyugatijával kellett volna versenyeznie?(amugy megtette....)

Frick László Emlékzenekar 2012.08.06. 02:54:01

@humanoid40: Nem vicc, teljesen komoly az a feltételezés, hogy a Zsiguli (tehát nem a Lada) a Zsiguli 1971-73 táján megfelelt a kategóriájába tartozó nyugati személyautók középmezőnyének. Ami kifogásolható volt már akkor is, azzal meg elmehettünk a kurva anyánkba azzal, hogy hiánygazdálkodás van türűjjük szemünkszánk, hogy ilyet kaphattunk és a legtöbb magyarnak nem is volt összehasonlítási alapja. Ami nagyon fontos: 100ezer km és elkezdett haldoklani... a Véletlenek törvényének megfelelően ha a gyártás 75%-a 150ezer km-nél többet nem birt, ez azt jelenti, hogy kb minden ezredik Zsiguli viszont nyűhetetlen volt.
Valamint a Dacia Effektus: Ez van, tehát ezt ismeri jól minden sufniszerelő, de pl nem ismertük azt a FIAT-tól származó konstrikciós hibát, amiszerint 30fokos hőmérséklet fölött kis túlhevültségben az AC pumpa beszart. Ez általános hiba, a NagyPolszkik is szenvedtek tőle. Aztán jött 1977... 1980... és még mindig ugyanaz... De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy Üzleti felhasználás kategóriájában a Zsiguli és a Lada SZART SE ÉRT. Ki kisparosnak kellett 8-10 litert fogyasztó autó, amibe lehetett döntögetni literszám a motorolajat egy "üzleti körúton" már 75-80ezer k-es korában (Azaz a használatbavétel első évének végén..)Nembeszélve a vezetésikomfortról, más nézegetni egy Dédelgetett Vágytárgyat a lakótelepen az ablakból úgy, hogy évi 7500 km-t megyünk vele... Mindenszentekkor le vidékre a temetőkbe meg krumpliért hagymáért a nagyihoz meg évente vagy négy családikirándulás és egy Balcsííí. Namost egy negyedévet egy akkorra már 300ezret futott Audi 80-assal (elsőszéria, ami Év Autója volt) kellett hajtanom és Ő megtermeltz nekem 100 km-ként 3 liter benzint, nem győztem leszívni a megtakarításom, kényelmesebben, halkabban és főleg: gond nélkül. 3 hónapig hótiszták voltak az ujjaim az olajmocsoktól...

@Berci 2103: 706392 rész boldogság van bennem és 63517 rész boldogtalanság, amiből 846 rész az általam kényszerből vezetett és szerelt Zsigulik majd Ladák miatt alakult ki. Az ember kicserélt egy korabeli elsőfékbetét garnitúrát... és üzleti felhasználásban 2 hónap múltán megint cserélgethette. vagy nem volt elég az, hogy néhány alkatrészt csak Budapesten lehetett kapni ár+jelentős jatt-ért (néha a jatt a tízszerese volt az alkatrészárnak!)de ezekből egyből 2-3 db-ot kellett venni, mert olyan magas volt a selejt aránya...

Frick László Emlékzenekar 2012.08.06. 03:01:15

@humanoid40: Opel vezérléscsere (a 70-es években) kb 400ezer km-nél, ami egy áruterító (pl zoknikötő) kisiparosnál 4 évet jelnt. 400ezer km ez két Zsiguli vagy pl 4 dba 1980-as gyártású Lada "kihordási ideje" azaz a 25000 Ft-os teljes motorgenerálon túl kasznizás (30ezer) és festés (ködölés 10ezerért) meg kormány és futómű csere (inkább elpasszolták valami ostoba vidékiparasztnak, aki évi 3-5ezer km-t hajtott, azaz évente csak 6-8 liter motorolajat kellett utánaöntenie abból, amit a téeszből lopott.) Akkor még nem beszéltem arról, hogy a korabeli szocialista gyártású autógumik a Zsiguli és Lada futóműveken 20-40ezer km-t birtak. Az ember kamionosoktól vásárolt szemétből összekeresgélt Michelin meg Semperit és Fulda meg Uniroyal gumikat, amik "slick"-ben is többet bírtak, mint egy vadiújan vett Stomil. Nembeszélve a tapadásról...

Frick László Emlékzenekar 2012.08.06. 03:17:01

Máshol és sokszor elsütöttem már, Kőleves Tunning Ladán (a másik irány az 1800 ccm-re felfúrást, azt hagyom...)
Tehát 1300-as Lada motor, lehetőleg az Angol exportból visszamaradt és balkormányosra átszerelt szériából (ezeknek nyugati gyártmányú hátsó lámpabúrája volt és rothadhatatlanoik, nem rozsdásodtak lyukasra 15 év alatt sem P-s pl PD és PB rendszámúak voltak 1978. őszéről)
Ezt a blokkot kb 1400 ccm-re fúrták föl BMW dugattyúkhoz (tehát GYŰRŰKHÖZ!!) , BMW szelepszárszimmeringekkel . Polirozott beömlők. Maradt a Bakony gyújtás, de egy korai verzió, amiben egy kis kerekecskével lehetett csak úgy előgyújtást állítani (nem vákuumos eélőszabályozós) KORAI DUPLATORKÚ WEBER, azaz maxx 1975-ös. Ez az autó legyalázott sok-sok menőbb nyugati márkét és legföljebb 12-litert evett tartósan 180km/h-nál. Normál menetben (140km/h) csak 10 liter fogyasztott, vagyis annyit, amennyit akármelyik mezei vagy proletár parasztlada...

Valamirevaló zsigulibuzi a 80-as években igyekezett 1975 előtt gyártott BÁRMELYAKATRÉSZEKET beszerezni. Tkp az utoilsó jó év az 1978-as volt, azután drasztikusan zuhant a gyártási minőség. A szíjas Nova olyan szar volt, mutatóba se találni. A Nullahetesek (2107) korai példányaiban voltak nyugatiexportból visszamaradt, tehát meglepően jó összeszerelésű példányok.

Persze aki ezzel a szarral 180-nal ment, az meg is érdemelte. Mondjuk én TSZKER futózott gumikkal...

Frick László Emlékzenekar 2012.08.06. 03:23:38

Autószerelő barátom nagy szovjet és ruszkigyűlölő lévén épített magának egy Kőleves Tunning Nagypolszkit, azt nem árulta el, mihez fúratta föl.

az 1970-es-80-as évek motorfelújító mesterei pl egy 3000ezret futott, tehát alumíniumra kopott hengerű Mazda 323-at pl meghüvelyeztek, de pl öntödékben "maszekoltak" oolyan autódugattyúkat, amik nyugati minőségűekkel is vetekedtek.

és persze, ahogy egy Dacia 1300 TLX-et taxiba-vételsége előtt apródrabjaira szétszereltek majd összeraktak 8elvágtak a rugóból, így a román féltengelyek érdekes módon 300ezret is kibirtak!) úgy persze voltak olyan mesterek, akik Ladát üzleti jellegű felhasználásra tudtak alkalmassá tenni vagy olyan alváz és üregvédelmet alkalmaztak, hogy ezek az autók a donorai a mai nosztalgikusoknak... De Togliattiban igen durva dolgok folytak, pl frissrozsda vörös revétől pirosló autóhadakat festettek

A MERKÚRos nyúltköpenyzsebű csávók összecsereberélték a különböző szímnű ajtóborításokat aztán az átadáskor jópénzért "megoldották, amit elbasztak a ruszkik" Tökre úgy ment az emberek átverése, ahogy az index szerkesztősége szokta szopatni az olvasókat fake címekkel meg felütésekkel... (vagy generál ÜÖGYESEN politikaivitát a MALÉV trollhívószó bedobásával :D )

Frick László Emlékzenekar 2012.08.06. 03:30:02

@Gyurma73: Azt felejti el Kincsem, hogy a VW-nél a megadott lőerőhöz nyugodtan hozzá lehetett adni egy tizest, a Lada viszont sokesetben padon csak 50 LE-t (Se...) tudott. Az Opel is erről volt híres, az 1.3 S-es motorhoz beírták Rüsselsheuimben szépen a 75 PS-t, de legyalázta egy 55Ps-es , és nehezebb kasznis Passat. 1.5-ös I-es Golffal van összevetésem, nemegészen egy kategória, az 1500-as Lada "'nagyobb" és ugye több vasat cipel valamint nem ült meg három utassal hátul VISZONT ami számomra lényeges volt:
Gyorsabb volt, sokkal joban gyorsult és kb feleannyit fogyasztott benzinből, motorolajból meg semmit, lehetett szépen fölvenni kannaszám a "motorolajnormát" persze castrol-ból.

Volt szerencsém Nyugaton autózni Ladával, az első tank nyugati (etanoltól illatozó!)benzinből már másfél literrel evett kevesebbet, lement a fogysztás akár 7,5 l/100-ra is. (Ami a VW 1.5-ös Golfnál lement 4.7l/100-ra)

Frick László Emlékzenekar 2012.08.06. 03:38:23

Még egy óvvaintés a @Berci 2103: komámhoz hasonló oktondi báábociknak. Ne beszéljünk olyasmiről, hogy "A Ladák ilyenek vagy olyanok voltak" A gyártásminőség rapszodikus volt, az se volt mindegy, hogy abban a negyedévben mennyit küldtek vissza a nyugati exportra szántakból.. vagy át se vették ezeket... Eleve egy profi Zsiguli vagy LAda vásárló nyári, legkésőbb októberi gyártású Ladát vásárolt, tavasszal semmiképpen sem vett át újautót, kitalált inkább valami trükköt és várt még negyed vagy fél évet. Teszemazt valamelyik SZSZK [szovjet szocuialista köztársaságban, pl az Azeriben) legyártottak 100000 db nem olajálló gumialkatrészt, ezeket simán beépítették az újautókba vagy buboráékos öntvényeket vagy elcseszett acélozottságú izéket.

Ezeket az autókat oloyan munkások szerelték össze, akiknek akkor se volt esélyük Lada-tulajdonossá lenni, ha darabjaiban lopták ki az öserakandó autót a gyárból. Tehát gyártás közben a kurva anyját is szidalmazták annak, akinek iylen autója lesz, ez az alapja a döglött macskás autóknak, bele is szart azzal a kaszniba, egye meg az elvtárs, aki ilyen autót vehet.

Belpiacos szériákban furnérlemezből voltak az ajtóborítások és néha a szőnyegezés is elmaradt és könyöklő helyett műanyagszíjfülekkel kellett az ajtót berántani

mrlujoak 2012.08.06. 10:04:57

Malév VS Aeroflot

Budapestet már évekkel ezelőtt megszállta két légitársaság-autó, ugyannanak az embernek tudható be az Aeroflot repülőtéri felvezető Volga (melyet Budapesten még Tóth Gabi énekesnő is vezetett a Fókusz kamerái előtt) és az első Zsiguli-Malév replika.

<a href="http://indafoto.hu/mrlujoak/image/16325437-92c117fd/user" title="mrlujoak: DSC 2583"><img src="http://img1.indafoto.hu/5/3/18633_bb319a954eef4a99b72e60f9b295f123/16325437_92c117fda6a6577b3dae279548c49fa5_l.jpg" title="mrlujoak: DSC 2583" alt="mrlujoak: DSC 2583" border="0" /></a>

<a href="http://indafoto.hu/mrlujoak/image/16325439-57717f5b/user" title="mrlujoak: IMG 0242"><img src="http://img1.indafoto.hu/5/3/18633_bb319a954eef4a99b72e60f9b295f123/16325439_57717f5becd0850023723354c62d10e2_l.jpg" title="mrlujoak: IMG 0242" alt="mrlujoak: IMG 0242" border="0" /></a>

Berci 2103 2012.08.06. 20:12:04

@Frick László Emlékzenekar: Hallod-e,báboci!Annak idején sorban álltál a Ladákért,most meg fikázod őket?Ejnye-ejnye!!!

Berci 2103 2012.08.06. 20:13:36

@Gyurma73: ...de basszus,most ez önmagában,hogy szíjas volt...Mit csináljak vele?Tán halkabb volt?És akkor?

Berci 2103 2012.08.06. 20:16:01

@Gyurma73: De megvették.Nagyon sok okosságot megvettek,csak éppen feleslegesen,mert nem használták őket-sajnos.

Berci 2103 2012.08.06. 20:17:27

@Frick László Emlékzenekar: Te egy kényszerből autót szerelő két lábon járó boldogtalanság vagy.Ne erőltesd a filozófiai magasságokat,mert nem áll jól neked.

Berci 2103 2012.08.06. 20:23:21

@Gyurma73: A 110-es Lada Wankelek nagy része-pár tucat,esetleg 2-300 autóról beszélünk-nagy része az Orosz Túraautó Bajnokságban végezte,mint versenyautó-alap,illetve túraautó.Fénykorában sem volt egy tizenkettő egy tucat típus.
De volt,van,létezett,létezik.
A 21106-os Lada 110 GTi 2.0 16v-nál-ami ugyancsak nem egy tömegcikk- is sokkal-sokkal ritkább.

Berci 2103 2012.08.06. 20:28:31

@Frick László Emlékzenekar: Te kurvára túlbecsülöd a Golfokat,és nagyon alá a Ladákat.
Igazából belőled szerintem a zsigeri gyűlölet szól-most épp a Lada iránt.
Ami a Ladák kisebb teljesítményét illeti:jóbarátom 300 km-t futott,kvázi vadonatúj,1994-es Lada 21053-asa tudott fékpadon 91 DIN-LE-t-75 helyett(csak,hogy a hozzád hasonló golfbuzik is örüljenek,kincsem).
Téged olvasva az az érzésem,hogy a Golf nem égette,hnem termelte a benzint.

Berci 2103 2012.08.06. 20:31:57

@Gyurma73: Szerintem te is vezettél már szívó-olajos 1.6-os Golfot,és 1.2-es Ladát.Nem egyet és nem kettőt.Mert én igen.
És mivel vezettem,gyorsulásban,dinamikában ég és föld a különbség.Nem a golflabda javára.

Berci 2103 2012.08.06. 20:36:01

@dennisthemenace: De én nem azt mondtam akkor sem,hogy a Ladánál nem voltak korszerűbb és meghaladottabb konstrukciók,
Hanem azt,hogy abban az időben még a FIAT is gyártott bőven globoidcsigás kormánnyal autókat,és egyáltalán ez egy elterjedt megoldás volt akkoriban-kvázi hozta korának átlagát.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.06. 21:55:40

@humanoid40: Te a 80as években tutira nem vezettél új nyugati autót.
Hány éves kocsikról beszélsz?

Frick László Emlékzenekar 2012.08.07. 05:02:51

@Berci 2103: Szerintem:
-én nem fikázom a Ladákat vagy Zsigulikat, reális dolgokat írtam ezekről. Nem rajongom agyon. Tény az, hogy hobby-autónak, mai életúnt technogeek jógyereknek, aki már nem tudja, mire bassza el a pénzét hiába.. vagy annakidején "családifelhasználásban" télen elő se véve, téglával a garázsban alábakolván évi 3500-7000 km-es futás mellett fasza kis autó volt.
-pl azt is, hogy biztosan voltak kivételesen jó példányok, óriási volt a szórás a gyártási-összeszerelési és behasznált alkatrész-minőségben. Láttam én Riga 3-as segédmotor't is 68000 km-rel. Nekem meg olyan jutott, hogy hat nagyjavítással is meghalt 3500 km-nél.Meg persze Zsigulit is, amit csak 250ezernél kellett szétfűzni.
-sehol nem írtam olyat, hogy sorba álltam volna (befizettem volna) Zsigulira. Azt azonban ettől függetlenül tudtam, hogy tapasztalt Zsiguli felhasználó inkább csúsztatott márciusról szeptemberre, semminthogy téli összeszerelésűt vegyen át...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.07. 11:28:17

@Berci 2103: a lada csak hangos volt a rövid diffi miatt,de nem ment.
nepitelet.hu/autok/lada/niva_1976/anyagi_csod/
Ugyanaz a szinvonal maradt,csak már nem emlékszünk ..

humanoid40 2012.08.07. 12:18:06

@Gyurma73: Mint mondtam: én arról az effektusról beszélek amikor a csóri ladás a nagy rendszerváltás hevében kidobta a ladát és megvette helyette a nyugati valamit.Sok szopás jött akkor és még mellé a drágább alkatrészár.Oks, beismerem nem volt akkora szám a lada.Vagy csak engem kerültek el a szarok, de nagyon.Tudom, hogy össze -vissza voltak az alktrészek hozzá (minőségben).Volt olyan 1500 ös amit 14 évig szereltem és amikor a bácsi meghalt az unokája nekem adta a kocsit.Akkor volt 26 éves és 290000 km volt benne.Állt is egy évet és az unoka a haverjaival még el is vitte a szántásba rodeózni egy utolsó körre.Persze akkor már ciki volt egy lada...Én kitakarítottam meg egypár dolog megcsináltam, kapott egy motorgenerált és azzal kezdtem a futár pályafutásomat.Gázzal (10l/100km) beletekertem pesten 88000 et 2 év alatt.Utána még egy kollega ütötte 2 évig.Nálam 0 olajfogyasztás.Akkor a suzukisokat ette a méreg, hogy olcsobban dolgozok vele mint ők.60000 km.-nél tudtam (indikátorórával)állítani a szelephézagokon.Utána megint "csendesen" ment...Ez volt az utolso ladám 2003 ban adtam el.Haveromnak 4x fordult át a km órája az ezerkecskén 12 év alatt motorbontás nélkül.

humanoid40 2012.08.07. 12:22:38

@Gyurma73: 1.3 golf2 4 seb 120 nál pont ugyanannyit pörög mint az ezeröcsi.4200 at.Persze léces a kormánymű meg könnyebb vagy 120 kg.-val.Úgyhogy könnyebb a kormány és kevesebbet is fogyaszt.

humanoid40 2012.08.07. 12:27:05

@Gyurma73: Miután a ladákat elég sokáig gyártották elég nehéz mellé tenni egy bizonyos korszak nyugati gépeit.Akkor maradjunk a 80 as évek vége és a 90 es évek eleje közti használtautópark mellett. Oda helyezzük el a ladát.Sztem a középmezönyt bőven megüti.

humanoid40 2012.08.07. 18:01:48

Sztem.sem rossz, de személy szerint a 4 lámpás jön be nekem a legjobban .A teli krom elejű.Nem említette senki de volt lada 2000cm es motorral is.Nem átvett hanem saját "fejlesztés".(nagyobb furat és lőket)100 paci volt, a bm. kapott vagy 20 db ot belöle.Volt automata lada is.Gombokkal választottad ki a P,R,N,A,2,1 opciot.Nem váltokarral.Sok érdekes dolog született akkoriban a szoci tömbben, de a politika gátat vetett a "jónak"

Berci 2103 2012.08.07. 19:24:13

@Gyurma73: A Ladákat sokféle diffivel szerelték 3.9-től egészen 4.7-ig.Ma meg már...
Szerintem a 4.4-gyel tutikat lehetett gyorsulni,a 3.9 meg jó volt a raelatíve magas végsebesség kedvelőinek.És poersze lehetett a kettőt kombinálni.
Hogy nem ment volna,A hetvenes-nyolcvabas évek Magyarországán simán az élmezőnyben volt.Ha átment a Lajtán túlra,akkor nyilván már csak félárbócon lógott a zászló.
Ésa Lada szerintem a hetvenes évek végén szúrta el.Az alaptípusai bőven tudták az akkori alap-VolkswagenekFordok,Opelek paramétereit.A különbség és a lemaradéás abból fakadz,hogy a Lada nem fejlesztett,nem csinált erősebb modelleket,"forró"változatokat,és megrekedt egy bizonyos szinten.
De ez az eszmefuttatás nagyon messzire vezetne...

Berci 2103 2012.08.07. 19:26:01

@Frick László Emlékzenekar: Valóban nem írtad,nekem borult el az agyam kissé tegnap.Bocs.

Nivta 2012.08.08. 01:34:27

@humanoid40:
"én arról az effektusról beszélek amikor a csóri ladás a nagy rendszerváltás hevében kidobta a ladát és megvette helyette a nyugati valamit"

Na ez az.
Az a "valami" az esetek 90%-ában pontosan hogy az általad említett "nyélgázas" és főtaxis Ladáknak a tökéletes nyugati megfelelője volt.Ezekkel meg ugye vagy az itthoni,fillérekből és ipari mennyiségben importált öreg szarokra szakosodott nepper csapta be a csóri ladást vagy pedig a kinti török ill. jugó "hendler".Ők szintén tárt karokkal várták a fent említett lúzer bátrabbik fajtáját,ki friss útlevelével,a Nyugatnak nekivágva, mindenfajta helyismeret vagy nyelvtudás nélkül nem általlotta pár ezer márkának megfelelő valutával a zsebében azt hinni,hogy most megfogta az Isten lábát az olyan fossal ami egyébiránt csak a hirtelen jött óriási,kelet-európai piacbővülésnek köszönhetően menekült meg a bontástól.Ezek a hulladékok meg aligha reprezentálhattak bármit is hitelesen a megbízhatóságot illetően.

Berci 2103 2017.09.03. 17:11:47

@Frick László Emlékzenekar: Nem győztél meg.Egy igazi faszkalap vagy.És boldogtalan
süti beállítások módosítása