Orral csapódott a rámpába

  2012. június 30. - ZáchDani Címkék: baleset ford ugratás ralikrossz

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A legjobb autós oldal a Facebookon
2015-05-04 18:06:23

2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari

Megőrülök, annyira szép
2014-10-07 10:57:53

A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez

Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból

Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?

Biztosan nem így képzelte bemutatóját Toomas Heikkinen ralikrossz-versenyző, a Los Angelesben zajló extrémsport fesztiválon, ahol tegnap súlyos balesetet szenvedett, miközben látványos ugratására készült. A 2010-es finn ralikrossz-bajnok a szükségesnél kisebb sebességgel hajtott fel a rámpára Ford Fiesta versenyautójával, így nem tudta végrehajtani az eredetileg eltervezett 50 láb, vagyis körülbelül 15 méter hosszú ugratást. A Fiesta túl alacsonyan érkezett meg a túloldalra, ahol óriási erővel becsapódott az ugrató peremébe. 

Az autó fejjel lefelé ért földet és azonnal kigyulladt, ám óriási szerencséjére a 21 éves finn pilótának még sikerült kimásznia a roncsból. Ezután azonnal megvizsgálták, majd kórházba szállították, és megállapították, hogy bokasérülésén kívül nem esett komoly baja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr554621175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.06.30. 21:26:08

na hiszen, ford fiesta. az csak egy roncs :)

túrósfaszúkurvaisten 2012.06.30. 21:44:57

@milliliteratura: először csúnyát akartam írni, de megnézve a blogodat, inkább azt tanácsolom: keress egy orvost

ANTI-SQUIRREL 2012.06.30. 22:03:45

@túrósfaszúkurvaisten: Ugy nez ki hogy amnesztia volt a Harshegyen :)

Raft 2012.06.30. 22:03:52

Amíg keresed az orvost, megerősítem: beteg vagy. Helyesbítek. Akartam visszafogott lenni, mint tfki, de nem megy: Egy beteg f_sz vagy.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.06.30. 22:06:54

Milyen jo, hogy benn van a bukokeret az autoban.
Azon csodalkozom, hogy nem kapott agyrazkodast.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2012.06.30. 22:15:21

Hát nem ez kell a népnek?
Modernkori cirkusz. A vér és fájdalom itt is megvan, már csak az oroszlánok hiányoznak, de biztos ember akit arra szerződtetnek, hogy "bömböljön"...

első 2012.06.30. 22:24:31

Hogy örölt volna a focusos gyerek a blokknak.. ez is kaput.

totalcar.hu/magazin/technika/2012/06/30/romok_es_motortormelek/

2012.06.30. 22:28:51

53 embernek tetszik.

Nekem is! Hulljon a férgese!

mzsolt8 2012.06.30. 22:35:41

aki kurvának megy, ne sírjék, ha b@sszák!

Az EREDETI 2012.06.30. 22:37:28

Énis megnéztem a videót tudom, de milyen szar már azt látni, hogy az emberek kameráznak segítség helyett...

Mérges 1234 2012.06.30. 22:43:14

@első: Ja, kár, hogy megint nem lehet kommentelni a szerelgetős posztot.

Amúgy én perelnék, hiszen abban a Fordban tuti nem cserélgették az olajat de a szűrőt se.

Éns csak városban megyek szinte, 12-15 ezrenként cserélek olajat, ez akár egy év is lehet. De az olajszűr, a motor belső állapota makulátlan.

Szóval ehhez, kibaszopttúl kurvára le kellett hanyagolni a cuccot. Kibaszott életbe, hogy ilyet megengedhet magának egy márkaszerviz...

Kemencés Szittya Buci 2012.06.30. 22:51:06

Tényleg van olyan hülye, aki tablettel csinál képet meg videót? Milyen eszméletlenül idiótán néz ki?
A videóhoz is szólva: Azért nem semmi, hogy egy ilyen után saját magától mászik ki a fazon az autóból. Még ha meglehetősen lassan is. Remélem, nincs semmi baja.

Cirrus 2012.06.30. 22:57:53

Én azt is el tudom képzelni, hogy a sebesség elég volt, csak a röppályát számították ki rosszul, alacsony volt a rámpa, amiről indult, és/vagy nem elég meredek.

első 2012.06.30. 23:02:52

@Mérges 1234: a kommenteket nem engedik mert lenne fröcsögés, persze nem alaptalanul, azért volt pár finom utalás.
A nagy márkaszervizek. Az a nyomorult szűrő nagykeráron van vagy 500-1000 forint, eladja ezerért, a ladája/astrája vígan eszi az 5w-30-ast ami kimaradt a fordból, ez a szerencsétlen ember meg halálba szívja vele magát. Én is visszakocognék a fordba egy szakvéleménnyel meg egy ügyvéddel.

Rocko- 2012.06.30. 23:15:01

milyen hülyék vannak.
baleset történik előtte, ő pedig az ájpedjét nézegeti.

vasgyuszi 2012.06.30. 23:24:59

@első: Nekem is rögtön ez volt az elso gondolatom, hogy íme egy ékes példa arra, amikor a pökhendi lenyúlós "szak"szervizek kókányolnak. Lopnak azok mindent! Ahol nem látom a kocsit szerelés közben (jó, nem egy hétig folyamatosan), oda nem is vinném az autót. Nyomorult lenyúlós banda. Melyik szerviz adta ehhez a pecsétjét??? Nevet kérünk. Pusztán a tények kedvéért, abból még nem lehet baj. Mert persze fenyegetni, azt tudnak, meg sírni-panaszkodni. Csoda, hogy az ember nem hordja "szak"szervizbe a kocsiját?

romesz 2012.06.30. 23:56:45

21 eves kisgyerek, nem tudta, hogy az ugratashoz gyorsasag is kell.
Szerencsere nem kellett most az eletevel fizetni ezert a mutatvanyert.

romesz 2012.07.01. 00:02:13

@Kemencés Szittya Buci: lefgalabb olyan hulye aki telefonnal csinalja, semmivel se jobb a felvetel

Sullivan100 2012.07.01. 00:03:18

mzsolt8-nak!
Ez a kurvás mondat általában tök igaz ,de szerintem jelen pillanatban nem igazán illik ide.

varaferi 2012.07.01. 00:45:53

Igeeen nevet kérünk! "Márkaszervíz" nevet!!!...Lássa mindenki.

szaza 2012.07.01. 01:02:22

Ismerve a kornyeket es megjarva egy par Xgames-t eloben, hozzafuznem a fanyalgoknak, hogy "a hulyeje" azert nem megy segiteni mert azzal nagyobb bajba keveredhet mintha csak ott all.

Az az igazsag, hogy egy ilyen redezvenyre megvan oldva a mentes, ellatas, segitsegnyujtas, hivatalosan es akarmilyen jottment nezo nem mehet be a "palyara" - barmi tortenik is!!

A rendezok tisztaban vannak azzal a tennyel, hogyha tegyuk fel ez az auto felrobbant volna a tuz miatt, es a sok nezo ott teblabolt volna abszolut testkozelben-"segiteni" akkor nem csak a jarmu vezetoje serul meg hanem "az artatlan nezok" is. Aminek meg az egyens agi hozzatartozoja egy pereskedes a serult nezok reszerol! (mert ugye az a rendezok hibaja hogy megserult az agyalagyult nezo aki bement "segiteni") insert: rolling eyes!

Nem ajanlom senkinek a rendezokkel valo szembeszallast ilyen rendezvanyen ha a jovoben is nezo szeretne lenni.

pappito · http://pappito.com 2012.07.01. 01:11:25

elképesztő hogy meg vannak építve ezek az autók, a csávó maga kimászott segéítség nélkül a baleset után, mi meg nézzük az euro ncap teszteken, hogy hú, hátul is sípol, ha nincs bekötve az öv... és ez egy full frontál, plusz zuhanás-borulás és nincsenek térd meg függöny meg oldallégzsákok

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.07.01. 02:21:15

én tuti behajtanám a motorcsre árának 40%-át, mert szar volt az alapjárat, meg olajsáros a szelepfedő. de most részeg vagyok, bocsiiii :D

Poita not Peter! 2012.07.01. 02:30:45

Mi annó Írországban a cégünk saját autóit szervizeltük és amikor nem volt a Combo 1,3D-hez olajszűrőnk akkor csak utánatöltöttünk. Na azoknak nézett így ki az olajszűrője. De úgy is elmentek 120.000-et. Volt olyan, hogy a Transitból úgy kellett kipajszerolnunk az olajszűrőt. Simán perrel kell fenyegetni a szervízt, kiszedni belőlük egy pár százast abból meg motorcsere. nem igaz, hogy nem lehet ilyen motort kapni bontottan.

Fasírt 2012.07.01. 03:24:08

Megjelenik egy cikk -szóljon bármiről is-, és kezdődik a fröcsögés... Komolyan mondom...
Akinek meg nem inge...

breki11 2012.07.01. 06:43:24

a cipész maradjon a kaptafájánál

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.07.01. 07:01:55

@pappito: főleg hogy be.volt bukócsövezve.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.07.01. 07:24:29

Súlyos balesetet szenvedett de nem esett komolyabb baja???

bxbreak85 2012.07.01. 07:33:33

Nagyon érdekesnek tartom,hogy a motorhibás cikket nem lehet kommentálni.. A témában annyi a tapasztalatom,hogy közel 20-éve sem volt másképp..Már tanulóként forrt a vérem amikor láttam,hogy a "márkaszervizben" úgy cserélnek olajat,hogy még kb 1 liter marad a karterban..(diesel autónál úgyis fekete az olaj..tehát nem látszik)Sokszor láttam azt is,hogy állami céges autókon olajcserekor szüröt sem cseréltek ki tudja hányszor..Akkor viszont volt meglepödés amikor egy viszonylag kevés km-es vason megállt a motor..Kijött egy nyugdíj körüli szakértö és azzal kezdte,hogy kettévágatta az olajszüröt..Na amúgy is olyan nehéz volt mint a sár.. Gondolom a helyzet azóta csak rosszabb lett..

terrorjony 2012.07.01. 07:45:04

Öröm volt nézni, ahogy szinte azonnal ott termett mindenki, hogy segítsen...

Szuttty 2012.07.01. 08:06:08

Na szóval....az összes NAGYON okost megnyugtatnám, hogy nem a pilóta ment fel lassan az ugratóra, nem számították ki rosszul az ívet, nem az én kurva anyámat, DE nézzétek csak meg a jobb hátsó kereket a következő képen. Hát ennyi a kress oka...:
images.thecarconnection.com/lrg/toomas-heikkinens-car-noses-into-the-ramp--anne-proffit-photo_100394579_l.jpg

gigabursch 2012.07.01. 08:21:50

Öööö...

Nem csak annyi volt a cél, hoigy bemutassák, a Ford Focus *****-os töréstesztje nem véletlen?

:-)

gabesz7004 2012.07.01. 08:34:07

@Kemencés Szittya Buci: Van bizony! :) Én Pécs-Árpádtetőn a Mecsextrém parkban láttam, hogy anyuka a 17 éves kicsi fia falmászását vette fel, persze előtte jó hangosan kért segítséget a felvétel elindításához, hogy mindenki odafigyeljen. Jól nevelt voltam. Nem röhögtem nagyon hangosan!

Fikamatyi 2012.07.01. 08:35:35

A boldog közönség simán végignézte volna, ha bennég. Békésen videóztak a 80 centis kordon mögött, senkinek nem jutott eszébe, hogy ilyenkor segíteni is lehet.

kverti 2012.07.01. 09:02:10

@szuttty: Csak halkan jegyezném meg, hogy az a kerék az ütközés erejétől áll úgy azon a fotón, ahogy.

papa33 2012.07.01. 09:09:18

Csak van mentő egy ilyen akciónál, nem? F1-ben sem a nézők mentenek. A figurát sajnálom azért. Tán az érkezési oldalt kellett volna lejjebb...

Jó lenne tudni, melyik márkaszerviz, persze ha mindig oda hordták, csak azért, hogy kerüljük.

Én is utálom, valami érdekeshez ha nem lehet hozzászólni.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2012.07.01. 09:11:02

@Szuttty:
Ha esetleg gyök kettővel kénytelen végigmenni a pályán, mert mondjuk vészprogramra áll át az ECU akkor érzésem szerint nem tud akkor tempót "összeszedni", hogy átugrasson, de akkor megáll a pálya szélén, akkor kiemelik a pályáról vagy mi a pisztoly?
X-games, érdekes "valami".

Mérges 1234 2012.07.01. 09:29:54

@papa33:

Lassan már mindegy melyik szervizm mind ilyen.

Kár, hogy egy ilyen bizonyított lehúzás útán nem lehet büntetőjogi pert indítani, és lecsukni a szervizvezetőt, egy két ilyen útán csak kezdene rend lenni.

Azt lehet csinálni, hogy az ember rögötn ott megnézi van e benne friss olaj, az olajszűrő házá, meg meg kell jelölni.

Annyit tennék hozzá, hogy szinte midnen ismerősöm, aki márkiszervízben cserélteti az olajat, mocskos sárás undorító oaljpálcát szokott kirángatni a motorból, nálam meg 15 körül is csilog szépen..... El lehet ezen gondolkodni, lehet cserélnek csak éppen valami szart tesznek bele, de az is lehet szarnak az egészre nagyívben....

kalloa121 2012.07.01. 09:51:10

@milliliteratura: L. Simon rokona-e vagy? Pont olyan "verseket" írsz, tán a szar szagáz se érzed már...

Moan 2012.07.01. 10:07:06

Minél több okostelefon és ipad és tablet lesz az emberek kezében, annál távolabb kerülnek a valóságtól. A világot tableten keresztül nézik. Mint ahogy a mellékelt ábra is mutatja. :) "De hisz ez egy TV"

deak.atti 2012.07.01. 10:09:44

@Mérges 1234:

Hali!

Én a saját Nubirámmal jártam így, bár ennél sokkal olcsóbban úsztam meg a végét. Így se volt nagyon vicces ...

2006-ban 104 ezer kilométerrel vettem az autót, rögtön abban a szervizben, ahol addig csinálták, lecseréltettem 105 ezernél az olajat benne. Utána a munkahelyem műhelyében (márkaszerviz, bár nem Daewoo) csináltattam mindent rajta. Ott voltam, ha valami gond volt, akkor lementem, elszaladtam még cuccért, szóval nem hagytam magára. 180 ezer körül elkezdtek a hidrotőkék csettegni, zajosodott a motor (1.6 16V, benzin). Finoman elkezdte fogyasztani a hűtőfolyadékot is. Hengerfej le, felújítóhoz el, tőke-garnitúra, tömítéskészlet, munkadíj, 120-nál csengett a kassza. Eltelik pár hét, hív a nejem, hogy villog az olajnyomásjelző ... Teknő le, és valami olyan elképesztő mennyiségű olajsár volt a blokkban, hogy az nem igaz. Felszívott egy koksz-darabot a pumpa, az zárta el időnként az olaj útját. Egyből elkezdtünk gyanakodni, hogy a tőkék miért is csattogtak ... Kimosták, friss olaj bele. Megint két hét, ismét ég az olajnyomásjelző. Addigra mosta ki a kokszot a friss olaj a csatornákból ... Teknő le, még egyszer kipucol. Azóta jó, és megúsztam kétszeri olajteknő leszereléssel, meg egy hengerfej felújítással. Csak volt egy hónap, mikor rá se bírtam nézni, úgy utáltam az autót. Pedig ott voltam mellette 75 ezer kilométeren át minden szerviznél. Szóval, van, mikor nem a szerviz a hibás. Kaptam olyan tippet,hogy az okozHATta a kokszosodást, hogy másmilyen olajat vettem bele (Valvoline Top Guard 10W-40)), mint amit az előző szerviz használt. Ezt nem hiszem. Inkább az lehet, hogy szerviztől függően több-kevesebb fáradt olaj visszamarad a blokkban, és eljön az a pont, amikor ez elkezd lerakódni. Nekem 180 ezernél történt ez meg. Én is azt mondom ezek után, hogy ha még egyszer használt autót veszek, rá fogom szánni azt a két órás munkadíjat egy szervizben, hogy levetessem róla a teknőjét, "jobb félni" alapon. Inkább akkor fizetek még 20-30 ezret pluszban, minthogy később pereskedjek.

Szerintem.

DA

RÁMBÓGECI 2012.07.01. 10:13:20

@kalloa121:

nem olyan rosszak azok...

------------------------------------------------------------

am "márkaszervízt" én is megpiszkálnám

gondolom emiatt is nem lehet kommentelni azt a cikket

jó magyar szokás... pedig pont a ti dolgotok lenne az újságírói szakma eme legnemesebb aspektusának megélése és kiaknázása, amit az oknyomozás és a tényfeltárás jelent, meg persze a számonkérés...

de ti inkább kommentelhetetlenné teszitek a posztot, nehogy már még vmi bajotok legyen belőle

bűnösök közt cinkos...

Mérges 1234 2012.07.01. 10:15:49

@deak.atti:

Azt fontos tudni, hogy normál használat és rendes csereperiodus mellett egyik motorban sem képződik olajsár iszap.

Mondom ezt úgy, hoyg a mostani az 5-ik autüm, mindegyikben én cseréltem az olajat, és 3-nál láttam belülről is a motort, azaz leszedtem a teknőt, és mind csillogott, villogott belülről, pedig nem is valami high tech olajat használtam, csak az éppen előírtat.

Mindegyik motorom kurva jól nézet ki belülről, ez meg is lepett.

Szóval az elkoszolódáshoz, igenis több olajcserét ki kell hagyni..

És, aki mást mond hazudik, illetve csak mentegeti magát és a mundért.

Normális olajjal és 12-15 ezrenkénti cserével egy szem dzsuva nem lesz a motorban...

Mérges 1234 2012.07.01. 10:17:29

@RÁMBÓGECI:

Igazából simán betehettek volna egy képet a kocsi szervizkönyvéből, hogy leolvasható legyen a szerviz neve. Aztán ha akarják védjék meg magukat.

Mocskos állatok az ilyenek különben.

Rocko- 2012.07.01. 10:40:58

@Fasírt: jah, ennél még rosszabb amikor rámondják hogy keommentgenerátor.
holott nem az.

Rocko- 2012.07.01. 10:45:24

@Szuttty: oka vagy következménye?

RÁMBÓGECI 2012.07.01. 10:52:15

@Mérges 1234:

nekem csak annyi a gondom, h kezdem magam úgy érezni mostanság, amint az az állat érezheti akinek a ketrecére ki van téve h "etetni nem szabad"

írják itt az okosabbnál-okosabb dolgokat a kedves szerkesztők, +rendre megkapjuk direkt-,v indirekt formában -lásd winkler "hangszínszabályzós" cikkében- h mekkora bunkók vagyunk...

és amíg az a legnagyobb gondjuk, h a megfelelő színű, a győzelem görög istennőjéről elnevezett póló mellé a megfelelő telpbetét-színű -szintén a győzelem görög istennőjéről elnevezett- cipőt leemeljék a polcról

és nem az, h értünk "olvasókért" autós társadalomért,v egyszerűen csak autósokért bármit is megtegyenek...

itt mindenki bunkó -velem az élen persze- mindenki lúzer és persze akiket meg érdekelnk az autók azok meg okostojások, vagy nepperek... a szót etnikai szinonim szitokszóvá degradálva az évek folyamán..

én leszarom a neppereket és minden ilyen fajzatot, de a szememben ettől az olajsáros ford-cikk óta semmi sem különbözteti meg a tc-szreksztőséget a legaljasabb neppertől..

ő legalább tisztán a pénzre utazik, de ezek a pofánkba röhögve, a társadalomról leváltan, vagy idejönnek az ún szlovákiából és kritizálják a rendszert, meg mindent, vagy összeöltözötten, alkalomhoz illő napszemcsiben -azt is tudatva az olvasóközönséggel indirekt módon, h anyuci operába jár-, a pofánkba tolják h mennyire leszarnak minket és am is mi mekkora bunkók vagyunk, mert felmerjük tekerni a lízinges szarunkon a "basszust..."

gothmog 2012.07.01. 11:14:28

„A nézők valósággal sokkot kaptak” -azt bazmeg, vigyorogva filmeznek meg fotóznak...

Mérges 1234 2012.07.01. 11:15:09

@RÁMBÓGECI:

Nekem azért nincs akkora problémám a Totalcarral, de tény, hogy a valódi szakmaiság, a segíteni akarás, helyett jól elmentek a majomkodás világába.

De gondolom, itt is a kereslet irányítja a kinálatot, vagy ki tudja.

Szerintem hagyni kellene kommentelni az embereket, legfeljebb erősebben moderálnak.

Jó dolgokat ír a BoschTEchnikus, de azért lennének a munkávial kapcsolatban értelmes kérdések, illetve építő kritikák.

PL. a mostani motornál, jó, hogy megvetette az emberrel a szivattyú csővét de ugyen minek, lent volt az olaj kartel, látni kellett volna már akkor, hogy a csapágyak megforogtak...

De amúgy természetesn a technikus a jóféle szerelők közé tartozik.

pappito · http://pappito.com 2012.07.01. 11:15:48

@Rocko-: lányok, tudom, hogy van bukócső benne, de sokkal nagyobat kapott a szerkó, mint egy átlagos utcai balesetben kapott volna. Hála ég, hogy megúszta, csak elgondolkodtató, hogy hol a határ.

Mérges 1234 2012.07.01. 11:21:21

@pappito:

A bukócső tán többe árt, mint használ, mert lehet a bodá nem gyűrödik rá az emberre, de ha a gyorsulástól (lassulástól) leszakad a feje, akkor baszhatja.....

Az ilyen durva ütközés károsabb, mint a jól méretezett gyűrödési zónás.

Lehet olyan erős kasztnit csinálni ami mondjuk simán visszapattan egy ütközéskor, na de mi lesz benne az élő organizmusokkal... :D

Anorexia Nervosa 2012.07.01. 11:40:08

Baszki. Szegény kaphatott pár G-t

NperA 2012.07.01. 11:45:34

Első sorból fehér iPad priceless...

NperA 2012.07.01. 11:58:35

Az miért van, hogy megjelenik egy poszt és utána még órákon át nem lehet kommentelni? Ott figyel a kommentablak, de ha beleír valamit az ember, akkor hibaüzenettel lepattan róla a hozzászólás.

Valaki a szerkesztőségből?

Béza Dániel 2012.07.01. 12:07:42

A fickónak 9 élete volt, de abból most 8-at elhasznált

Rocko- 2012.07.01. 12:54:23

@RÁMBÓGECI: "am "márkaszervízt" én is megpiszkálnám"
a cikkből eléggé lejön, hogy Novoth Tibi a márkaszervizre gyanakszik, de ez jócskán kevés ahhoz hogy bizonyítani tudja.
a következményt látjuk a cikkben, de az előzményt nem. (honnan tudod hogy a szerviz nem cserélte? mi van ha sosem járt szervizben a kocsi és csak utólag hamisítottak hozzá szervizkönyvet? a szerviz pedig maga egy intézmény, nem egy személy, nem biztos hogy nyomonkövethető ki volt a munka (nem) végző.)
ez egy darab eset, ahhoz több, és jobban bizonyított eset kéne hogy érdemben lehessen foglalkozni a dologgal. és akkor is ez csak egy darab szerviz lenne, nem pedig olyan embereket tömegével érintő dolog mint a B125.
ezért nem fogllakoznak vele, és ezért nem érdemes baszogatni őket ezért.

Rocko- 2012.07.01. 13:09:21

@Mérges 1234: "A bukócső tán többe árt, mint használ, mert lehet a bodá nem gyűrödik rá az emberre, de ha a gyorsulástól (lassulástól) leszakad a feje, akkor baszhatja....."
erre van 4-5 pontos öv.

Mérges 1234 2012.07.01. 13:14:51

@Rocko-:

Nem is kellene a Totalcarnak adjáratot indítani, csak tegyék ki a szervizkönyvet, amiből kiderül, hogy melyik szerviz.

És midnen komment nélkül.

Ha akarja majd a szerviz bizonyítja, hogy semmi közük hozzá, azaz hamis a szervizkönyv. De ha a nyilvántartásban nyoma van akkor, bezony szívás.

Nem kell a Totalcarnak naykig belemmeni, de a labád fel lehet dobni, a tekert órás gépekkel kapcsolatban is csak annyit szoktak tenni, és általában az elég is.

Mérges 1234 2012.07.01. 13:17:40

@Rocko-:

Na de az öv is megöli, Hát ha odabandázsolod a komát egy olyan szilárd testhez, ami 10 cm-en belül áll meg 60-70 km órás sebességről, akkor is leszakadnak a belső szervei.

Pont az lenne a lényeg, hogy tudjon lassulni az a szerencsétlen teste, tervezett módon.

Egy bukócsőves autóban tuti nagyobb gyorsulásnak van kitévve az ember, mint egy hagyományosan gyűrödősben. Plusz a légzsák is korrektűl lsítja a fejet.

Rocko- 2012.07.01. 13:21:24

@Mérges 1234: konkrétan ez így, ebben formában egy rágalmazás lenne aminek a jogi és anyagi következményeit nem te, hanem a TC viselné.
más faszával csalánt verni meg...
támogatom hogy a csalók bukjanak le, de nem ilyen egyszerű e za sztori.

az övre meg: nem véletlenül találták ki a 4 pontosat.

RÁMBÓGECI 2012.07.01. 13:49:39

@Rocko-:

én meg téged támogatnálak...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.01. 14:07:22

@első: Bazz :D:D:D:D:D:D:D

Különben nagyon kemény a csatt... De gondolom úgy állt neki a csávó, hogy ez benne van.

Szuttty 2012.07.01. 14:15:55

@Rocko-: Oka. Az erc24.com-on is ez áll. Az pedig nem más, mint az European RallyCross hivatalos oldala. A "bokasérülés" pedig lábtörés, faszbukon tett is ki képet Heikkenen. Valamint az is írta az erc24, hogy belső sérülései is voltak, de nem súlyos. Egyébként nem biztos, h keréktörés miatt letilt az elektronika, ott a mindenki által nagyra tartott Ken Block-baleset, ami talán 1-2 hónapja volt a jenki rallycrossnak becézett GRC-n. Neki is kitört a hátsó kereke, aztán mégis addig ment nyélgázon, míg falat nem fogott...

Rocko- 2012.07.01. 14:21:21

@Szuttty: következménye. nézd meg a videot és a képet:
noob.hu/2012/07/01/kerek.jpg
semmi baja ugratás előtt.

"ott a mindenki által nagyra tartott Ken Block"
én nem vagyok mindenki, én többre tartom Al Bundyt. ha már cipőárusokról van szó.

RÁMBÓGECI 2012.07.01. 14:30:07

orál csapódott a rámpámba...

Béza Dániel 2012.07.01. 14:55:14

@Mérges 1234: Ezzel csak az a baj, hogy ha föltennék a szervíz nevét, kb 10 nanoszekundum alatt spriccelne szét a neten hogy "xy szervízbe ne menj mert szétb.sszák a kocsidat", és egy hét múlva mindenki úgy emlegetné; hogy az az a szervíz ahol kinyírják a kocsikat.

Aztán ha végül tisztáznák magukat, azt már nem terjeszenék olyan lelkesen a nagy igazságosztók, senki nem keresné meg azokat akiknek az első hírnél szólt, hogy "figyelj csak, emlékszel pár hónappal ezelőtt arra a szervízre ahol állítólag tönkretettek egy fókuszt? Na kiderült hogy nem ők a hibásak. Szólj te is mindenkinek"..

w a s d 2012.07.01. 19:06:01

@Mérges 1234: Cső nélkül meg az összegyűrődő kaszni nyomná szét az embert. Valószínű, ki van azért számolva, mivel jár jobban pl. egy fát fogó wrc személyzete, ha esetleg nagyobb a lassulás, mert ott a merev cső, vagy kisebb a lassulás, de rájuk rogy az egész. És valószínű, a cső a jobb megoldás biztonsági szempontból nagy sebességnél, ezért van az a versenyautókban.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.07.01. 19:22:56

@RÁMBÓGECI:
"de a szememben ettől az olajsáros ford-cikk óta semmi sem különbözteti meg a tc-szreksztőséget a legaljasabb neppertől.."

Ezt nem értem, én a legnagyobb jószándékkal írtam ezt a cikket is. Ha csak egy autónál sikerül megakadályozni azt, ami itt történt, már megérte.

bono92 2012.07.01. 22:20:03

@RÁMBÓGECI: Mi az, magadra ismertél egykét cikkben? Fáj az igazság, nem igaz? :)

bono92 2012.07.01. 22:28:49

@Mérges 1234: Látszik, hogy nem vagy képben az autósportban! :) Ha nem lenne bukócső, csak gyűrődési zóna, és légzsák, akkor az emberünk nem élte volna túl ezt az ütközést! Ebben 100000%-ban biztos lehetsz Te is! Ezért vannak az ilyen versenyautókban bukócsövek, 4 pontos biztonsági övek, tűzálló overálok, bukósisakok, és a HANS (nyakmerevítő primitíven mondva) Szóval ezek a dolgok biztosítják azt, hogy a pilóta a saját lábán tudjon kimászni az összeroncsolódott autóból, és a legtöbb esetben sértetlenül száll ki a versenyző. Rengeteg olyan balesetet láttam, ahol az autó úgy összeroncsolódott, hogy Te biztos azt hitted volna h ott meghalt a versenyző, pedig sértetlenül szállt ki. Persze, kisebb karcolások, esetleg agyrázkódás simán belefér az ilyenekben, de amiket felsoroltam, és amiket Te kifogásoltál, mind azért vannak, hogy a versenyzőket megvédje, és biztosítsa őket a biztonságról! Abban igazad van, hogy lehetnek belsősérülések (de azok nem komolyak). De Te melyiket választanád? Haljon meg a pilóta ezek nélkül, vagy élje túl ezekkel együtt? :)

RÁMBÓGECI 2012.07.02. 00:28:22

@novothauto:

ok...
igazad van!
és elnézést kérek mindenkitől, akit megbántottam...

erősen fogalmaztam, de azt tartom, h ha már találkoztok egy ilyen esettel és tudatjátok velünk, akk a nyilvánosságot és az olvasótáborotokat igénybe véve legalább vmi olyan infót elrejthettetek volna a szövegben, vagy a képekben -ahogyan erre többen utaltak is- amely alapján be lehetne azonosítani, v legalább szűkíteni a márkaszervizet, ill a lehetséges szervizeket

urambocsá bevállalni egy jogi kimenetelű harcot is, mert láthatjuk, h minket mindenhol átbasznak ha nem állunk ki magunkért

azt a fajta -egyébként számomra nagyon szimpatikus- tc-s hozzáállást hiányoltam a cikkben, amely a B125-ös kampányban, ill az adóztatás-dugódíj körüli vitákban, v az autóklub leleplezésében nagyon következetesen megvédi álláspontját és nem hagyja hülyére venni az autós társadalmat, legalább a nyilvánosság erejénél fogva, mintegy felmutatva és dokumentálva "vezetőink" emberi-, szakmai kvalitásait...

novothauto · http://novothauto.hu 2012.07.02. 07:39:06

@RÁMBÓGECI: Ma megyek a könyvelőmhöz, egyelőre arra koncentrálok, hogy a járulékaimat, meg a rezsimet kifizessem, nem perköltségre. Olvasd el a legutóbbi cikkem, ott sikerült komolyabb erdményt elérni az átbaszós szervizzel szemben, de ez nem volt, és nem is lesz mindennapos. Szeretnék talpon maradni, egyelőre erre koncentrálok.

RÁMBÓGECI 2012.07.02. 14:37:04

@novothauto:

megértelek...

nekem is van normális munkám, +még foglalkozok ezzel-azzal, de szintúgy, talpon maradni is nehéz

igazából tegnap este gondoltam bele, h mi kellhet ahhoz, úgy értem milyen lélek, "szakma-szeretet", alázat? -még leírni is vicces- hogy elvégzettnek jelentsek, dokumentáljak egy munkát, amit nem is csináltam meg...és nyugodt? szívvel tegyem zsebre azt a pár ezrest-, tízezrest, amiért cserébe felvállalom, h akár egy család, vagy több vétlen ember is életveszélybe kerülhet bárhol és bármikor az utakon

Hamvas írta egyszer, h a legnagyobb bűn amit az ember elkövethet, az étel-hamisítás...

nos szerintem ez vetekszik még azzal is... és ha "csak" egy-két bepecsételés volt, az ugyanolyan súlyú bűn, amit egy szakembernek tudnia kell a lelke mélyén
süti beállítások módosítása