Ha leesik a hó, mindenki keresztbeáll

  2012. február 28. - streetsta Címkék: tél drift robi kapa bármivel

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

A hóesést lehet szeretni, meg nem szeretni. Akinek nem kell eltakarítani, vagy nem töri össze miatta magát, esetleg kocsiját, az általában szereti, hiszen szép látvány, mennyei nyugalom lesz úrrá mindenen, hiszen elnyeli a hangokat, minden lelassul, az autók is csak vánszorognak, és a sok szemetet meg rondaságot is eltakarja.
 

Aki viszont havazásban autózni kényszerül, nem tud felhőtlenül örülni neki. Kétszer annyi idő alatt ér célba, de persze elindulás előtt vakarhatja ki a kocsit a hóból. Jó esetben a sajátját bányássza ki a harminc centis dunyha alól.

De a közlekedők közül sem mindenki vesz rossz néven, ha leesik egy kis kristályos csapadék. Ők azok (pontosabban mi vagyunk azok), akik igazából alig várják már, hogy csússzon az út, és lehessen végre egy kicsit csapatni. Mindenki azzal megy a hóba játszani, amije van. Az egyik hátsókerekes Corollával, a másik összkerekes Subaruval, de van, aki a céges Astra kombival kezdi el tenni neki a kanyarban. Akinek nincs egyik se otthon, az alternatív megoldásokat keres. A mínusz húszban csak a Robi-kapából kialakított kerti traktor indul? Ki nem tojja le, csak akarni kell, még egy ilyen igazán unalmas célgéppel is lehet jót mulatni.

Vagy esetleg nagyapó elektromos kiskocsiját tudja csak elkötni valaki? Jó lesz az is, csak kell egy kis tuning: begumipókoz az ember egy robbanómotort, és már lehet is nyugdíjasnak öltözve riogatni az utca népét. Hogy milyen szépen megy keresztbe...

Idősebbeknek azért elég a gyári póver:

Hogy a drift nem sport? Hehh, lassan tömegsport. Hétvégente lezárják az Andrássyt, meg a Hősök terét, a Futapest mintájára Driftapest rendezvények fogják felpezsdíteni a várost. A szálló gumipor koncentrációját külön fogják mérni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr514084065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yenoee 2012.02.28. 17:31:48

Álmodni méltóztatol.

Negrogo 2012.02.28. 17:53:24

De jo a post kep az E30 Touring -al.:)

En most lent hagytam garazsban a bomost mivel fel tettem a nyarikat par napja mar de nem baj hisz holnap ujra 10 fok. Ho dogivel volt iden 2-3 csapatos napom is volt. Egyebkent a kezifek rangatoktol kesz vagyok. Viccesek. Pont ok azok akik nevetseges 20 km/h -nal max 30-nal teszik mindezet total kordinalatlanul es azt hiszik driftelnek mi tobb tudnak es csak pislognak mikor 80-al kilncsel elore elozom meg oket:)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2012.02.28. 17:56:51

Kedvenc téli időtöltésem. Megvárni éjfélt, hogy ne legyen forgalom, aztán irány a körforgalomvadászat. Sose lesz elsőkerekes autóm, és ez az egyik fő oka. Good times, godd times :)

EddieCivic4g 2012.02.28. 18:05:58

Régebben én is kézifékkel közlekedtem hóban. Aztán vettem a Civic mellé egy összkerekes Civicet. Azóta ha esik a hó, valamiért senki nem akar velem utazni:)

Pityubácsi 2012.02.28. 18:09:45

@megszaLott: erre kitalálták a hülye svédek meg finnek a 'scandinavian flick'-et.
en.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_flick

magyarul: hogyan sederjünk keresztben elsőkerekessel.
kipróbáltam, működik :))

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2012.02.28. 18:11:27

Én is nagyon élvezem amikor nem tudok felmenni vele az utcánkba a hiper-szuper téli gumival sem. Hátsókerekes gép nyárra és esőbe való, nem a hóba - már ha az ember közlekedni is akar érdemben...

Pityubácsi 2012.02.28. 18:14:18

"Hétvégente lezárják az Andrássyt, meg a Hősök terét, a Futapest mintájára Driftapest rendezvények fogják felpezsdíteni a várost."
kurvára támogatom az ötletet.
aláírásgyűjtés lesz?

Negrogo 2012.02.28. 18:15:31

@Krajcs: Hulyeseg. Siman kozlekedni is tudok RWD-vel csak epp nem akarok. ASC off ilyenkor mindig...

nickname007 2012.02.28. 18:20:15

@mennyi?husz! Arra nem gondoltál, hogy akik kézifékkel probálkoznak,nem menőznek, hanem azért csinálják, mert szórakozni akarnak, de nincs hátsókerekes autójuk? Jézusom, te a csúszkálást is a magamutogatás miatt csinálod...?

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.02.28. 18:24:47

@Krajcs: Tolatva. Én sokszor csináltam nagypolákkal, át a hegyen a Pécel-Isaszeg közti út elágazásától Nagytarcsára. Az istennek nem akart orral felmenni, szóval vagy 1.5 km-t kellett tolatnom. Nem volt más választásom, mert a kocsinak lejárt a forgalmija, és abban az időben minden pesti bejáratnál rendőr posztolt, aki unatkozott, ezért az éjszakai arra járókat sűrűn megállította. Az egyetlen kockázatmentes út Nagytarcsán át vezetett, át Cinkotán, a strandnál. Ott is posztolt rendőr, de ilyenkor ugye keresztben mentem át, és azokat nem cseszegették.

Marha jókat lehetett a nagypolákkal driftelni. Senki nem volt az úton.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2012.02.28. 18:36:18

@alibiman: Persze ez magas labda volt :) Nálam szerencsére nem is jött szóba a tolatás, hiszen kisebb kerülővel megoldható a probléma. Mondjuk a minap 10 óra veszteglésembe került az a fél perc késedelem amit a hátsókerék hajtás miatt szenvedtem el (kicsit xarozni kellett a havas emelkedőn, így a mi kocsink pont nem ért át mielőtt lezárták egész napra a hágót lavinaveszély okán. Élveztük :D).

Negrogo 2012.02.28. 18:43:49

@nickname007: Latom nem erted. Tok mind1 h menozes vagy nem arrol van szo, h azt hiszik driftelnek. Ez a vicces. Ami irtam peldanak azt azert, h lassak ez az, amit ok csinalnak nagyon nem. Csuszkalast a magam oromere csinalom de nem tecso parkoloban hisz nem sok kanyar jonne szembe amit lapjaval lehetne bevenni es mivel tempos a dolog, latvanyos igy lehet magamutogas is tolem.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.28. 18:46:09

@mennyi?husz!: "Pont ok azok akik nevetseges 20 km/h -nal max 30-nal teszik mindezet total kordinalatlanul es azt hiszik driftelnek mi tobb tudnak es csak pislognak mikor 80-al kilncsel elore elozom meg oket:) "

Kurva ügyes vagy, hogy egy hátsókerekes autóval tudsz 80-nal driftelni! Próbáld meg egy elsőkerekessel, hátha abban is ász leszel, na de szigorúan kézifék nélkül ám!

Negrogo 2012.02.28. 18:53:22

Latom jonnek a hondasok :DD
Baszki leirom megint mert nem vilagos nagyon. Azon pont a hangsuly h konyhakessel nem indulunk fat vagni baszki. Nyilvan nem lehet fwdal megcsinalni ugyanazt de akik csinalgatjak csigatempban azt hiszik drifterek. Zold mar, nem, igen?

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.28. 19:00:11

@mennyi?husz!:

Nem tudom kinek van Hondája... nekem nincs. Jelenleg Ladával járok.

Te meg ne verd itt magad, mert meg tudtál venni egy BMW-t, jó?!

Akinek valamilyen okból elsőkerekes autója van, az is szerethet csúszkálni vele és nem feltétlenül hússzal.
De ha egyszer arra futotta, vagy épp olyant kényszerült venni valamilyen ok miatt, akkor az van.

frakmak 2012.02.28. 19:01:26

@mennyi?husz!: Megnézném amikor 80-al driftelsz a hóban a hátsókerekessel... max egy repülőtéren, ahol nincs padka. kamugép.

nickname007 2012.02.28. 19:03:03

@mennyi?husz!: Szerintem meg tök jól el lehet szórakozni egy elsőkerekes autóval is a hóban...az a lényeg a csússzon... Minden 'hondás' szeretne bömöst, de lehet h ezt dobta a gép, attól még kimehet játszani. Én erre a lenéző stílusodra reagáltam,ennyi. Máskor majd az elsőkerekes néz le téged amikor hegynek felfele nem adja ki(már előre tudom a válaszod: te mindenhol fel tudsz menni rwd-al :) )

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.28. 19:03:43

@frakmak: nem feltétlenül. Bizonyos körülmények között lehet egyenes vonalban is keresztbe menni, esetleg lengetni ide oda (gázelvétellel átdobja a farát másik irányba) egyenes szakaszon.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.02.28. 19:06:11

@Terepjárós: Amennyiben hirdetni szeretnél, kérlek vedd fel a kapcsolatot az értékesítő kollégákkal. A következő ilyennek kitiltás lesz a következménye.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2012.02.28. 19:09:10

@Pityubácsi: 18 évesen egy szakadt dácsiával én is azt csináltam. Egy Rallye autózás című könyvből tanultam. Pontosan másfél év kellett amíg az első igazi hiba becsúszott s tetőre álltam. :)) Kellett ez, mert a vége fele túl magabíztos voltam, s száraz közúton (éjszakánként) volt hogy száz fölött rángattam bele a kanyarba, ami így visszagondolva mocsokul veszélyes.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.28. 19:12:11

@megszaLott: Aki a határokat feszegeti, azzal előfordul, hogy átlépi.... tapasztalat :-)

Negrogo 2012.02.28. 19:12:20

@frakmak: Viccelsz? Ugye mond meg, viccelsz.

Negrogo 2012.02.28. 19:16:08

@megszaLott: Ezen en is tul estem, szo szerint. Elso bomost 4 ev karcolas mentes idoszak utan sikerult fejre rakni tkra.

frakmak 2012.02.28. 19:23:39

@mennyi?husz!: oké, tölts fel egy videót, ahol havon driftelsz 80-nal, és nem pördülsz meg 3-4 ellenkormányzás után.
Várom.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2012.02.28. 19:24:24

@mennyi?husz!: Amikor fiatalabbak voltunk, a ha egy haver odaverte az autóját, azt mondtuk: Isten hozott a klubban :))

vmaast 2012.02.28. 19:30:33

Jysk parkoló a soroksári Auchan mögött ;-)
Az isten is erre teremtette...

Nyuszika158 2012.02.28. 19:33:18

@mennyi?husz!:

kep.index.hu/1/0/271/2713/27135/2713568_85c3d69cab21d2d6d82964ac559f9cf2_wm.jpg

Hát Öcsém! Ezt post-képet E30 Touringnak nézni! :D Te még képen sem láttál bmw-t, nemhogy élőben. :) Ágyba vizelsz éjszakánként?

Negrogo 2012.02.28. 19:37:40

@frakmak: Talan jovore. Ha lesz vmi jo szett erre a celra.

@Nyuszika158: nyuszika le vagy maradva. elsore nem ez a post kep volt kint. a vicc meg, h pont volt E30-am is:D

vmaast 2012.02.28. 19:38:58

@Nyuszika158: Ez a legkirályabb, legcsajozósabb legszebb youngtimer ;-)
Mindig is szerettem volna egy 944-est ;-)

VerhósJózsi 2012.02.28. 19:55:49

Persze hogy jobb volna egy hátsókerekes, de ha elsőkerekes van az se baj. Ott a kézifék, hóban azzal is el lehet játszani. Én nem szégyellem hogy csak 20-al mentem, de ez is élmény volt. Lehet hogy kívülről nem néztem ki keménynek, de kit érdekel. A lényeg hogy nekem jó volt. Viszont jövőre kéne valami szakadt Lada. :D

Slampixxx 2012.02.28. 19:57:31

@frakmak: Én 60 körül mentem nyári gumis, hátsó kerekes, 1976-os évjáratú Corollával.

Ada 2012.02.28. 20:10:08

Lassan vege a telnek. igertetek egy versenyt a fagyott Kaptato utcan felfele...
Az most mar esett/csuszott?
Vagy mi lesz vele?

Sam8888 2012.02.28. 20:37:04

@frakmak:

2,5t terepjáró rwd diffizárral simány megy hóban 80-al keresztben. Nem kamu, de ha nem hiszed legközelebb ülj be valaki mellé.

Blindmouse 2012.02.28. 20:39:11

Majd akkor fogok örülni a hónak, ha lelek végre egy papíros hibátlan, üres US spec D27a bódét, hajtáslánccal együtt.. és költözéééés bele :D

addig csak zavar... :(

Tomchy 2012.02.28. 20:41:58

@megszaLott: Ez így van, de nem mindenki tart fenn a napi autó mellé mókaautót, ha a használósban meg 50%-ban anya tolja a gyereket az óvodába, akkor igenis alternatíva a FWD. A Krézifék meg játszani elég.

d_m (törölt) 2012.02.28. 20:42:13

@nickname007: bocs, de nem tudom megallni, h meg ne kerdezzem. Miert jo ez a sztereotipia? Ugyan nem vagyok hondas, de bmw csak akkor kene, ha ingyen adnak, aztan mar tennem is fel aznap a hahura.

Nem mindeki van am rabuzulva a german "csodakra" ;)

frakmak 2012.02.28. 20:42:17

@Slampixxx: persze, nem azt mondtam, hogy lehetetlen, csak annyi, hogy aki hóban, viszonylag nagy sebességgel driftel egy hátsókerekessel, az nagy valószínűséggel megpördül. Nagyon nehéz hosszan uralni a gépet hóban, főleg ilyen 80-as tempóknál.

nem kéne... 2012.02.28. 20:48:31

@Krajcs:

sztereotípia.
előző havazáskor kiemntünk dobogókőre, kicsit nagy volt a forgalom, otthagytuk őket és fölmentünk a pilisbe valahova dömös fölé.
meg ne kérdezd, hova, életemben akkor jártam arra először.
volt ott összkerekes bőven. sperres dögivel, én mentem leghátul, hogy ne rontsam mások szórakozását, ne tartsak fel senkit.
mondjuk így is rendszeresen utolértem az előttem haladót, de ez másik sztori.
a tetején meg ment a pislogás, hogy te? itt? feljöttél? EZZEL? HOGYAN?
nem tudok rá mit mondani. simán.
döntően elsőkerekes autóim voltak a seggem alatt, két összkerekes meg igazából ez az első rwd autóm a sierra után, számolatlan kilométerrel összesen és azt kell mondjam, ez se rosszabb, mint akármelyik más.
tavaly úgy mentem haza kétszázötven kilométert, hogy az autó hasa tolta a havat, egy pillanatig nem jutott eszembe, hogy na akkor itt most megállunk és sehova jehova.
tényleg nem értem ezt az rwd fikáázást.
nem azért, mert most az van, hanem mert akkor se értettem, amikor nem az volt.

Tomchy 2012.02.28. 20:48:33

@mennyi?husz!: Amit meg én nem birok, az azok a reptérarcúak, akik egy vidám, havon autóval csúszkálós posztból FWD vs. RWD késhegyre menő, izzadságban tocsogó vitát csinálnak.

Aki emiatt lenézi a másikat, az hülye.

nem kéne... 2012.02.28. 20:52:55

@frakmak:

hmm.
most nem azért, de dobogókőn nekem is ment.
ha TUDOD, hogy nem jön szembe senki, bátrabban fordulsz el, nem zavar, hogy elzárod a szembesávot, simán kiadja.

pimpike_ 2012.02.28. 20:54:54

@Sam8888:2,5t terepjáró rwd diffizárral simány megy hóban 80-al keresztben.

még difizár nélkül is ...
auto.indavideo.hu/video/Heti_legrondabb_autopalya-baleset

nem kéne... 2012.02.28. 20:57:02

@frakmak:

ahogy aldo raine hadnagy említette az inglourious basterds című filmben:
-do you know how to get to the music academy?
-????
-practice.

frakmak 2012.02.28. 20:58:25

@Slampixxx: igen, volt egy jó pár hátsókerekesem. nehéz havon, nagy sebességgel, sokáig hiba nélkül driftelni. aki mást mond vagy hazudik, vagy rally pilóta.

frakmak 2012.02.28. 21:00:35

@pimpike_: igen, ennyi. ha nem lett volna ott a dobozos, akkor sem fogta volna meg.

frakmak 2012.02.28. 21:02:45

@nem kéne...: ja, te is biztos nagy penge lehetsz...

tomika_nagy 2012.02.28. 21:05:39

@frakmak: pontosan ilyen körülmények mellett (hó, 80km/h hosszas csúszkálás) pörögtembe a sierrával egy hatalmas hókupacba ami mögött 5-10 fa volt a 4 sávoson :D ezilyenkor tényleg várható, de azért reménykedik az ember.

mennyi?husz!-al egyet értek az FWD-s "driftelgetős " emberekkel, sokat ismerek akik "autómániások" és mégis drága! elsőkerekes autót vetetneka szülőkkel, pedigfutná akár olcsóbb, használt bmw-re is,de ők inkább aurist csinosítgatnak, vagy új swift-et.. pedig abból e36-is futná, ha anynira az autóvezetés az életének az értelme

nem kéne... 2012.02.28. 21:06:24

@frakmak:

nem gondolnám.
viszont amikor direkt ezért megy az ember, elkezdi próbálgatni, mi az ami még kiadja és meglepően messze vannak a határok.
mondanám, hogy mentek ott nagyon bőven kiló fölött is népek...

frakmak 2012.02.28. 21:08:50

@nem kéne...: persze, csak ilyenkor rettentő könnyen lehet hibázni. téli gumi ide, vagy oda...

nem kéne... 2012.02.28. 21:12:56

@frakmak:

most már "persze, csak..."
hidd el, mások is mondják, nem olyan ördögtől való dolog, csak átlagember íven autózik, nem lapjával.
ha az oldala néz előre, az átlag forgalmi szituációban kevés jót jövendöl, ezért kerülendő.
akárki aláírja.
többsége, nagyon nagy többsége kerüli is, ezért el nem tudja képzelni, hogy ebben az általa kerülendő módon miféle sebességek érhetők el egészen könnyedén.

Elijah_Baley 2012.02.28. 21:17:14

monnyuk nekem már jópár éve elsőkerekes autóm van, gyorsan és pontosan lehet vele csúszós úton menni, csak nincs benne semmi érdekes...

rATdrAgOn 2012.02.28. 21:20:04

@VerhósJózsi: Na igen, de ha elsőkerék és a kézifék is elöl fog? (Mint az én fosfranciám? ):D
Persze, azt is be lehet lengetni, keresztbe is lehet rakni, csak épp nem annyira alapeset a hogyan, mert nagyon nem akar igazából semmi ilyesmit sem csinálni. Még nyári gumival sem, télen. :)

valerossi46 2012.02.28. 21:26:47

imádom a telet a hóban autózás miatt.
ha elkezd esni a hó be vagyok sózva és már mennék farolgatni.
ha december elejétől egészen februárig mindig lenne hó, akkor biztos vennék egy E30-ast vagy E36-ost. sajnos még suliba járok, így marad a családi Volvo arra a pár havas téli napra:(

Krisi 2012.02.28. 21:27:51

@Krajcs: tegyél be 80-100kg plussz súlyt a csomagtartóba, és jobban fogsz haladni a hóban még az elsőkerekeseknél is. azért szokott elkaparni a hátultekerős autóknál a hajtott kerék, mert nincs fölötte súly, ami lenyomná - elölkaparósoknál ott van a motor, ami minimum 100kg. de ha teszel fölé valami nehezet, akkor új értelmet fog nyerni a havazás! igaz, hogy cserébe úgy néz ki a csomagtartóm, mint egy lomtalanító színes fémgyűjtőjé, de ki nem szarja le :D

én mondjuk majdnem rábasztam ma, mert múlt héten úgy döntöttem, hogy tavasz van, ezért kidobáltam minden nehezéket vissza a tárolóba, csak a 25kilós cementeszsák maradt (lustaság félegészség), a mai havon még pont elég volt, kicsit keresztbe is, de csak feljutottam az utca tetejéig!
a cementes zsákot meg eldöntöttem, hogy bent hagyom egész évre, mert most derült ki, hogy ha bent van, akkor pont 50-50% a súlyelosztás, ami minden kanyarban felemlő érzés. beesek sebességgel a kanyarba, és az orrát se tolja, a segge se tör ki, csak kicsit megcsúszik egyszerre az egész autó a külső ív felé, de aztán egyből meg is tapad. hopp, kicsit elkalandoztam, énkérekelnézést.

azon meg jót elmosolyodtam magamban, hogy mentem hazafelé a lehető legnagyobb kerülővel a havas részek felé, hát ennyi Lancer EVO-t, Imprezát és BMW-t még nem láttam a környéken, volt egy tippem hogy miért épp most bújtak elő :)

brob 2012.02.28. 21:29:11

Fwd, Rwd, tökmindegy, mindegyikkel lehet jót szórakozni a hóban. Rwd-vel is el lehet közlekedni egész télen, sőtt:D Mindig azt várom mikor esik le egy kis hó :D. Még szerencse, hogy ilyen tróger a városvezetés, és nem takaríttatták le az utakat, legalább lehetett csúszkálni:) Az a baj, hogy a parkolóban csúszkálást hamar meglehet unni, viszont a közelben sehol egy pálya, vagy valami nagy placc, ahol lehetne neki küldeni rendesen. Valaki nem akar ilyet csinálni? :D
Aki meg közúton driftelget 80-nal annak csak gratulálni tudok....

Szabványok 2012.02.28. 21:44:50

@Krajcs: Valamit félreértesz!
A hátsókerekes való hegymenetre télen!
30 éve lakom hegyen, 30 éve járok síelni, ezért vannak 30 éve hátsókerekes autóim.
Egy átlag üres(!) elsőkerekes 60-40% súlyeloszlású. Ha van valami a csomagtartóban, már 50-50%. Ha emelkedőn van, akkor már lehet 40-60% is, mert (különösen a ma divatos magas építésű) hátraterhelődik. A vonóerő a 40%-snak megfelelő.

Bezzeg a hátsókerekes! Igaz a rosszak alapból, vízszintes talajon 60-40% súlyeloszlásúak. Ilyenek üresen ugyan picit rosszabbul mennek felfelé, mint az üres elsőkerekes, de némi teherrel a csomiban, vagy emberekkel a hátsó ülésen már nyerők. (Volt jópár alkalmam összehasonlítani azonos gumikkal.)
A jobb hátsókerekesek már alapból 50-50%. Ha nem üres a csomagtartó, sőt emelkedőn van, akkor már a súly nagyobb része a hátsó tengelyen van, sokkal meredekebben felmegy, mint az elsőkerekes.
Az igazi persze hegyre el a farmotor. Kispolszkitól a Porcheig.
Persze aki ügyes, az rükvercbe megy fel az elsőkerekessel a hegyre, az pontosan olyan, mint a farmotor. De én inkább előremenetben érkezem meg egy Porschéval a sípályára, mint egy trabival rückvercben.

Aki csak úgy bután, fakezűen közlekedni akar, az meg vegyen 4x4-et!

McK (törölt) 2012.02.28. 21:51:38

Az,hogy valaki szerint 80-nal csúszni lehetetlen,dicséretes.
Sőt. Egyetértek vele,ne próbálgassa.
De attól még,hogy neki nem sikerült megkefélni Pamela Andersont ,azt állítani,hogy az a nő szűz..balgaság.
150-el is lehet. Sőt.Igazából bármennyivel.
De a 80 olyan sebesség,amivel nem kell hozzá zseninek lenni,csak gyakorlott műkedvelőnek,és jó gumiknak a jó tapadós hóban.

Negrogo 2012.02.28. 22:07:21

@nov2016: Na kb ugyanez megy nalam is:)

United Steaks 2012.02.28. 22:08:06

Szerintem az a nevetséges, ha valakinek hó kell ahhoz, hogy "drifteljen"...

United Steaks 2012.02.28. 22:13:06

@rATdrAgOn:
Ááá!
Volt egy BX-em, az első kézifékes fordulónak szánt valaminél nagyot lepődtem!:)

Krisi 2012.02.28. 22:18:17

@mennyi?husz!: azért a legszánalmasabbak továbbra is azok, akik beülnek egy RWD-be, betekerik a kormányt, adnak egy nagy gázt, pörögnek hármat a saját tengelyük körül, majd utána két hétig arra verik a faszukat, hogy a ők a világ legnagyobb drifterei :)

JMC 2012.02.28. 22:18:50

Olyat nem lehetne, hogy egyszer a közlekedők számára zárják le az Andrássyt és környékét a buzik, a bicajosok a futók a driftelők meg a tököm tudja kik elől?!

Negrogo 2012.02.28. 22:22:57

@McK: Igazbol nem is ertettem a reakciot mivel egy atlag elvezheto sebbeseget irtam mert ettol nagyobb tempoval is esek mar be. Sima 2 savos autoutakrol beszelunk es persze nem derekszogu kanyarokrol a 3. epp hogy eleg pedig 140-et forog akkor. Es ahogy irtad ehez 10 ev RWD gyakorlas es egy kis tehetseg kell.

@United Steaks: Megy az szarazon is csak mivel nincs ettermem es 1db nyarim pl ujonnan 65k de meg hasznaltan is annyi mint masnak 4db uj es utcai autorol leven szo nincs kedvem lelalki, szilenteket szakitani es stb. Hoban nincs akkora erohatas az autora es a gumik se ugy kopnak.

Negrogo 2012.02.28. 22:24:19

@Krisi: Ja, koppig tekert kormanyal a gazoz allni egy majom is tud.:)

Szabványok 2012.02.28. 22:43:50

@Tomchy:
Miért ne lehetne RWD-ve vinni a gyereket óvodába?
(A feleségem első autója egy RWD kispolák volt.)
Ha nem nyomja túlzottan, akkor észre sem veszi, hogy RWD. Ha meg hóban-jégben száguldozós fajta, akkor kifejezetten élvezheti.

Szabványok 2012.02.28. 22:46:06

@Krisi: Miért kell őket szánni?
Jót szórakoznak a saját költségükre. Egészségükre!

Krisi 2012.02.28. 22:59:11

@dr. Szabványok: nem az a gáz, aki ezt csinálja, hanem aki utána azt hiszi, hogy ettől ő lesz a Nagy Drifter. ezt írtam (vagyis ezt akartam írni, ezek szerint nem volt egyértelmű)
saját szórakozásra tőlem is az csinálja aki akarja, engem aztán egyáltalán nem zavar, vannak ennél sokkal kártékonyabb elfoglaltságok is :)

ommm 2012.02.28. 23:10:14

@nem kéne...: Egyszerűbb fikázni, mint venni két RENDES téligumit és kikapcsolni a kipörgésgátlót...

vallerGPS 2012.02.28. 23:27:36

@nickname007: "Minden 'hondás' szeretne bömöst, de lehet h ezt dobta a gép, attól még kimehet játszani."

Én hondás vagyok, én kicsit sem vágyok BMW-re. Arról váltottam :)
Kicsit hiányzik ugyan a hátsókerékkel való fordulás, de összességében sokkal jobban érzem magam a hondában.

Negrogo 2012.02.28. 23:41:12

@d_m: Azert ezeket kijelenteseket tenyleg nem vagom: "bmw csak akkor kene, ha ingyen adnak, aztan mar tennem is fel aznap a hahura"

En egy Bimmer kormanya mogul is azt mondom kellene mas auto marka is es innen nezve ez azert eros, hogy vki XY auto mogul ilye jelent ki egy olyan manufakturara ami nem tulzas a #1. A valsag ellenere is novekvo eladasokat mutat fel, ev motorja dijakat sopri be sorra! Nem mellesleg ovek a ket veglet mar ami az auto mereteket tekinti, gondolok itt a Minire es a RR-ra, amik szintugy sikeres almarkak, nyeresegesek. Hatradolve megtehetik, h letrehoznak egy un ujabb almarkat hazon belul az lasd i3,i8 es meg azon is toprengenek mikozben mas a csod szelen, h megveszik a mar becsodolt SAAB-ot szorostul, borostul. Mirol beszelsz akkor? Nem kene, ingyen se...aha.

nem kéne... 2012.02.29. 00:05:08

@ommm: barum polaris jonak szamit?

ÁlKormi 2012.02.29. 00:36:43

A sport, barátom, egy híres amerikai űrhajós szerint: az, amiben megizzadsz. Ő még 80-on túl is lefutotta a maga napi 10 kilométerét. Te meg driftelj bátran tovább és várd a havat.

RoopeHUN 2012.02.29. 00:38:05

Bocs a dinka kérdésért, de milyen autó van illusztrációnak rakva ehhez a cikkhez az indexen? Nagyon dögös, formás ez a piros kocsi, kacsintólámpával, megtetszett :)

Kösszépen!

jtrencsenyi 2012.02.29. 00:38:14

@mennyi?husz!: a Honda vs. BMW dologról csak annyit, hogy akik nem ilyen elfogult BMW b*zik, azok máshogy gondolják. :)
Legalábbis az USA-ban biztosan:
index.hu/gazdasag/2012/02/28/az_usa-ban_a_subaru_a_legjobb_auto/

jtrencsenyi 2012.02.29. 00:42:56

@ÁlKormi: ott a pont. Sok kis boyracer veri magát, hogy menyivel kilincsel, de a 90%-uknak ha le kellen futni 10km-t 60 percen belül, akkor belehalna. :)

jtrencsenyi 2012.02.29. 00:47:24

@ÁlKormi: azért ne túlozzunk! Én elég gyakran lefutom ezt a távot, korábban maratont futottam és az emberek 80%-90%-a nem tudná lefutni egy órán belül. Nem egy világcsúcs idő, de itt most az átlagemberekről van szó.

butschq 2012.02.29. 00:52:14

@RoopeHUN: Porsche 944
a hiba jogát azért fenntartom:D

jtrencsenyi 2012.02.29. 00:53:06

A témához még annyit, hogy nekem egy Miatám van, ami ugye rwd, 50%-50%-os súlyeloszlással, de az 1000 kg-os autót nem árt télen hátul telepakolni, ha az ember izzadás nélkül fel akar menni bárhová. Szerintem sokkal fontosabb a súly, mint az, hogy hol vakarja az aszfaltot - illtve a havat. :)

Anders Behring Breivik 2012.02.29. 00:57:26

"Ők azok (pontosabban mi vagyunk azok), akik igazából alig várják már, hogy csússzon az út, és lehessen végre egy kicsit csapatni. "

Pont az ilyen idiota barmokat kene nekifutasbol pofan rugni, akik meg a ho esest is, csak primitiv kornyezet szennyezesre tudjak felhasznalni.

TurboRudi 2012.02.29. 01:03:21

én ausztriában élek. nálunk nyakig érő hó van és ez jó. sajnos egy első kerekes alfával vagyok kényszerű megbirkózni a közeggel, és jellemzően befagy a kézifék télen, azért élvezem a dolgot. idén télre sajnos elvették a jogsimat ittas vezetésért, a nőm merci terepjárója meg nem kézifékes, de azért megoldjuk valahogy... de imádtam a régi volvomat télen veretni, jó kis hátsókerekes.

butschq 2012.02.29. 01:13:55

@Anders Behring Breivik: azokat a barmokat kéne pofán rúgni, akik egy autós oldalon jönnek a sötétzöld dumájukkal...

- Szerzet - 2012.02.29. 05:06:56

@megszaLott: "Kézifékkel csúszkálni olyan mint a paraolimpia."

kösz az év beszólását :)))))

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.29. 06:15:38

@McK: Kézi fék nélkül, egyenes szakaszon? Te valami fenomén vagy.... :-)

EddieCivic4g 2012.02.29. 08:12:02

@nickname007: "Minden 'hondás' szeretne bömöst," Hát ezt meg melyik ujjadból szívtad ki? Megkérdeztél minden Hondást? Engem kihagytál, különben tudnád, hogy ez nem igaz. Van BMW is a családban, vezettem is már nem keveset, így van összehasonlítási alapom. És nem kéne BMW.

magyar_ellenállás 2012.02.29. 09:41:16

@pimpike_: vannak országok, ahol az aszfaltot spórolják ki, vannak, ahol az elválasztó palánkot
---

Megnyugtat, hogy egyeseknek van annyi felesleges üzemanyag a kocsijában, amivel telente driftelgethet. De komolyan.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.02.29. 09:43:40

1. én nem szeretnék bmw-t, nem fér bele a róla kialakult image, hogy én olyanba üljek
2. a vezetési tudás számít, tökmindegy hogy első vagy hátsókerekes, mindegyikkel lehet jót csúszkálni, én elsőkerekessel kézifékkel, magam örömére, és leszarom ha holmi bmws ezért kiröhög, nem érdekel
3. nem csak honda és bmw létezik, mint autómárka
4. megdöbbentő, hogy egy ilyen kis témában ekkora flame tud kialakulni, rögtön jönnek a béjemvések, hondások, meg a nemtudomkik

Gergoooe 2012.02.29. 09:43:58

@pmobilTB: Ez egy teljesen korrekt hozzászólás! :-)

Negrogo 2012.02.29. 09:50:54

@enpera: Le vagy maradva. Az imidzs amit te gondolom negativ ertelembem ertesz mar reg eltunt a kialakito allatfajjal egyutt audiban, skodakban es kapaszkodj WV -ben ulnek jo ideje szerintem!

magyar_ellenállás 2012.02.29. 09:57:56

@mennyi?husz!: Egy ismerős béemwés fiatal kigyúrt gyerkőc, miután megnősült, Opel Astra kombira váltott. :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.02.29. 10:07:18

@mennyi?husz!: nekem akkor sem fér bele :D de az audo, skoda, vw sem tetszik túlzottan :)

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2012.02.29. 10:07:51

@Krisi + Szabványok: Erre a cementes dologra amúgy én is gondoltam, de ott helyben nem álltam le kísérletezni, tekintve, hogy az utcánk mind2 oldalán sok-sok kocsi parkol, köztük meg 4 méteres sáv akár szűknek is tűnhet, ha valami csacskaság történik, de jövőre Isten biza nekiállok kísérletezni ;)

@McK: Te is fotelversenyző vagyol-e? :DD

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2012.02.29. 10:09:13

@gyvy: +1 a fotelversenyző okostojás rubrikába neked is ;P

Emmett Brown 2012.02.29. 10:30:28

@frakmak: korántsem lehetetlen a dolog. nekem másfél nap intenzív gyakorlás után elég simán ment a 80-90es tempó (néha 110-120), igaz nem közúton, hanem kontrollált körülmények között, jégen szöges gumival. simán el tudom hinni, hogy akinek komolyabb gyakorlata van, és nem sajnálja az autóját, az 80 körüli tempóval simán abszolválja a nagyobb íveket.

Tomchy 2012.02.29. 10:51:22

@dr. Szabványok: "ha a használósban meg 50%-ban anya tolja a gyereket az óvodába, akkor igenis alternatíva a FWD"
Egész pontosan ebből honnan olvastad ki, hogy egy hátsókerékhajtású autó szerintem alkalmatlan a téli közlekedésre? Olvasd újra, és referálj.

Egyébként igenis örülök, hogy a napi autó elől kapar. Ha lesz játszós, az nem ott fog.

Hurri Kán 2012.02.29. 10:55:54

@Krajcs:
Épp kérni akartam, köszönöm.

Tomchy 2012.02.29. 11:14:51

@nem kéne...: Nekem Polaris3-as van fenn. Idén vettem, szerintem tök jó, sokszor szálltam ki más autóját tolni, ahol aztán rezzenéstelenül mentem tovább.

Rocko- 2012.02.29. 11:37:45

@Krajcs: "@McK: Te is fotelversenyző vagyol-e? :DD"
ha tudnád, hogy mennyire, de mennyire mellélőttél ezzel, akkor most égne a pofád mint a rejsztág.

papa33 2012.02.29. 11:44:52

Anno amit a Ladával (ja Zsiguli) meg lehetett próbálni, megpróbáltam. De öregedve megunja az ember. Valamelyik évben térdig érő hó volt a parkolóban, valami fiatalok beestek. Na mondom megnézem hogy mennek ki: no egy kaparás nélkül mintha nem is lett volna hó, elismerésem.
Na anno nem volt téli gumi: ami volt, az a terepragyás... nem kellett.
Viszont nem volt elektronika, akkor, úgy 1980 körül valahol olvastam, miközben elkapar induláskor, nyilván a gyengébb oldal, közbe érzéssel húzzuk a kéziféket. Olyan jól sikerült, többször meg kellett próbálni, hóban, emelkedőn mint álom indultunk el felfelé így.

heptakontanonaéder 2012.02.29. 11:50:42

@nickname007:
Ezt gondold át még egyszer.
Az elsőkerekesnek sok előnye van a hátsóssal szemben (van néhány hátránya is) ÁMDEVISZONTAG!
Havas, jeges, csúszós úton _HEGYRE FÖL_ a hátsós megy jobban.
Ahol egy Opel, Suzuki, Volvo, fóccvagina (elsőkerekes) már elkapar a legvadiújabb téligumival is, ott egy kispolák, S-100, 1000MB vígan fölbaktat. Még a Zsiga is, csak tégy a csomagtartóba egy zsák döglött cementet.

McK (törölt) 2012.02.29. 11:56:09

@Krajcs: Igen,az vagyok. Köszönöm a megtisztelő címet.
Te..mit szólsz hozzá,hogy a Föld gömbölyű?
Régen azt se hitte el senki,sőt elégették,aki állította.

Sam8888 2012.02.29. 11:58:21

@pimpike_:

Képzeld amikor volt a nagy havazás, a főúton ment előttem egy nő valami fwd toyotával 60-al és ugyanígy járt, csak ő szerencsére csak árkot fogott. Nyíl egyenes út volt (még jó, hogy nem kezdtem el előzni).
Nem meghajtás kérdése...

Sam8888 2012.02.29. 12:15:32

@ÁlKormi: Aha. Akkor szerinted a driftelésben nem izzadsz meg? Vagy egyáltalán az autósportban? Javaslom nézd meg a Winkler féle M6 tesztet, amikor megy a box felé a végén hogy liheg...

opusz1982 2012.02.29. 12:25:29

Nem tudom miert van mindig mindenki megaldva a BMW-vel. Telen, hoban legjobb az osszkerekes: Impreza, EVO, Celica GT4.
Ha meg driftelni akar valaki hatsokerekessel, ahhoz nem kell ho, csak a gyenge teljesitmenyueknek.
Driftben maig a legjobbak a japanok: Silvia/200sx, Skyline, MR2, 300zx, MX-5, AE-86 es nem a BMW, Merci....

Negrogo 2012.02.29. 12:41:09

@opusz28: Te is hulyesegeket beszelsz. Kapaszkodas szempontjabol hoban elony egy 4x4 de FUN szo meg a JOY szo utan BMW kovetkezik nem veletlenul. Plusz aruld mar el ki az aki napjaban driftelget aszfalton utcai autoval ember? Es nem milliardos...Szerinted nekem nem menne majd 200 loval? Leirtam fentebb miert jobb hobam. "Driftben maig a legjobbak a japanok" Ez megintcsak nagy hulyeseg. Jo autokat sorltal fel ugyan de ezeket fokent japanban hasznaljak mert japan meg eleve mert egyszerubb a fentarthatosaguk mint egy europai BMW-nek. Europaban meg fokent pont, h Bimmereket hasznalnak pont ugyanazok okok miatt. Merci meg a drift? Muhahah. Na pont, h az nem valo arra kiveve az AMG-ek.

Negrogo 2012.02.29. 13:00:32

www.youtube.com/watch?v=d8PT91JWljQ

Top Gear History of Saab

Erdemes megnezni.

dennisthemenace 2012.03.04. 08:12:31

@nem kéne...: Te végig tudtad nézni azt a suket filmet?

dennisthemenace 2012.03.04. 08:15:15

@heptakontanonaéder: Annál jobb megoldás is létezett. Az ember bement agy vasútépíto telpre és ott pár liter borért mindig akadt, aki a selejtezett sínekbol vágott egy méteres darabot. 54 kiló..És nem foglat helyet.

(---Flúgos Buszos---) 2012.03.04. 21:10:08

@mennyi?husz!: Megnéznélek egy tolócsuklós busszal mit csinálnál hóban,mert az is hátsókerekes.

Túl nagy az arcod. Nekem is egy Astrám van,és én sem verem neki azon a 10 km-en,amit néha megyek vele,mert nem erre találták ki.

Ilyen okos gyerekeket,mint te,városban,hóban tolom a busszal,mert azért mégsem olyan ügyes gyerek,mint ahogy azt érzi.

(---Flúgos Buszos---) 2012.03.04. 21:20:04

@mennyi?husz!: buszt meg kamiont életükben nem gyártottak,így könnyű egy szar minire ráfeszülni.

Konszernes motor van benne,szal nem egyedi termék tőlük.

d_m (törölt) 2012.03.20. 07:55:43

@mennyi?husz!: már biztos nem fogod elolvasni, de azért reagálok, mert csak most vettem észre a választ.

Röviden: a te logikádat követve tehát hallgassak Lady Gagát, mert ő sok lemezt ad el, ugye?

Magyarul, hol a francba érdekel engem, hogy a BMW mennyire sikeres. Ingyen se kéne, igen, nem csak úgy beleböfögtem ezt a kijelentést a levegőbe, hanem tényleg komolyan gondolom. Na persze azzal a kivétellel, amit írtam is, hogy ha pénzzé tehetem, akkor persze h elfogadom :)

Az a baj, hogy a BMW volánja mögött ülve képtelen vagy felfogni azt, hogy van akinek bizony nem kéne a csodajárgányod. Ez van, egyszer talán majd megtanulod feldolgozni, ha meg nem, akkor így jártál.

Na béke.
süti beállítások módosítása