Ne legyen olyan hülye, mint én

  2011. november 22. - ZáchDani Címkék: kampány bmw suzuki biztosítás kötelező pba átkötési

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A legjobb autós oldal a Facebookon
2015-05-04 18:06:23

2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari

Megőrülök, annyira szép
2014-10-07 10:57:53

A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez

Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból

Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?

 

 

Sokáig marketingmarhaságnak gondoltam, ezért következetesen átaludtam a biztosítók év végi kampányát. Most már tudom, hogy a hosszú ideig tartó passzív ellenállással minimum egy tengerparti nyaralás arát kiszórtam az ablakon. Így a biztosítók területi képviselői egy kicsit nekem is köszönhetik karácsonyi nyakkendőtűjüket, ráadásul jót röhöghettek az átkötésben rejlő spórolási lehetőséggel mit sem törődő ügyfelükön, rajtam.
 

Nálunk családi hagyomány, hogy a piszlicsáré, vagy annak hitt ügyekkel való bíbelődés helyett, a világ nagyobb összefüggéseit keressük. Ezért lehetséges, hogy az 1998-as, százezer kilométert futott Suzuki Swiftünk még mindig csak a B4 biztosítási kategóriába tartozik, az ugyanakkor gyártott BMW enduróm pedig a B3-ban zárja ezt az évet. Talán mondanom sem kell, soha nem okoztunk balesetet egyik járművel sem, pedig évi tíz-tízezer kilométer beleugrik mindkettőbe.

Ha önök is a lehető legtöbb pénzt szeretnék elherdálni a semmire, javaslom, hozzánk hasonlóan évekig ne váltsanak biztosítót, és elégedjenek meg az alamizsnával, amit a bonuslétrán való lépdeléssel szereznek. A besorolásuk csak akkor vész kárba, ha nem fizetik a csekket, ezért a szerződés megszűnik, majd amikor újra megkötik, visszakerülnek a lébecolók számára fenntartott A0 kategóriába. Mielőtt feltennék a kérdést, a Swifttel és egy korábbi motorommal is volt ilyen mulasztásom.

Miután 2008-ban új fejezetet kezdtünk, és kezembe vettem a járműpark biztosítási ügyeit, megtörtént a csoda. Az eszmélést követő évben a motor biztosítását, a kezdeti 10545 forint negyedéves díjról, minden lehetséges trükk bevetésével hamar 2520 forintra csökkentettem, míg az anyám nevén lévő Swift után 12000 forint helyett, most mindössze 5820 forintot fizetünk, szintén negyedévente. Így a két jármű biztosítására évente harminc ezret költök, szemben a korábbi nyolcvan-nyolcvanötezer forinttal, amelyről anno szintén azt gondoltam, hogy aprópénz.

Talán nem csodálkoznak, hogy a jelentős díjcsökkenés hírét hallva minden eddiginél nagyobb türelemmel időztem a PBA.HU kalkulátora fölött. Lássuk, hogy a baleseti adó előtti utolsó kampányban mit ígérnek nekem, a kezdetektől balesetmentesen vezető motorosnak, és anyámnak, aki szintén soha nem okozott még kárt.

Elhatároztam, nem engedek az e-mail címem, illetve telefonszámom megadásával nyerhető, minden bizonnyal horribilis kedvezmények csábításának. Beigazolódott a korábbi sejtésem, hogy a biztosítók alaposan megdolgoztatják az ügyfelet, mielőtt engednek áraikból. Mivel az Aegonnál nincs 18000 forint/év élő állománydíjú lakásbiztosításunk, már az egyes biztosítók bohóckedvezményeit is pontosan összegző lista tetején láttam, hogy minden megspórolt forintnak örülhetek, de eldöntöttem, hogy nem mélyedek bele túlságosan a szerződési szabályzatokba.

Azért mégis jó volt látni, hogy a Postánál 10 % kedvezmény jár azoknak, akiknek a szerződéskötés időpontjában van legalább harminc napra szóló tömegközlekedési bérletük. Ugye értik, ha az autós busszal jár, kisebb a valószínűsége, hogy balesetet okoz az autójával. Vagy itt egy másik nagyszerű ötlet. Nézzük, kit tekint tudatos vezetőnek a KÖBE:

"Azok vehetik igénybe a kedvezményt, akik vállalják, hogy fogadják a biztosító balesetmegelőzéssel kapcsolatos elektronikus levelét. Egy szerződő maximum 5 gépjárműre jogosult igénybe venni a kedvezményt. Szerződő vállalja, hogy az ajánlatfelvétel során megadja az e-mail címet, amely a biztosító és a szerződő közti kommunikációt biztosítja." 

Hasonló, e-mail cím megadásához kötött kedvezményeket egyébként majdnem minden cég kínál, ezért nagyon remélem, hogy önök közül senki nem lesz aljas, és hoz létre külön postafiókot, a kéretlen levelek számára.
Bár pontosan a vártnak megfelelően alakultak az egyhármas Suzuki 2012-es tarifái, mégis maradtak nyitott kérdések. A jelenlegi biztosítónknál, az Allianznál például csak az eddiginél valamivel drágábban köthettünk volna új szerződést, amiből rájöttem, hogy mindenképpen lépnem kell. A legolcsóbb ajánlatot az Astrától kaptuk. Itt negyedévente valamivel kevesebb, mint négyezer forintot kérnének a derék Swift kötelező biztosításáért. Az ajánlathoz ingyenes élet- és balesetbiztosítás is jár, ami egy ilyen autó esetén nem hülyeség. Az öreg Swiftet azonban főként én használom, évente szűk tízezer kilométert teszünk meg vele, és a motorozás miatt soha nem érdekeltek a típusról szóló balesetes történetek.

 

 


Az én Zsófim hamarosan megkapja autójogosítványát, ezért tovább futott a tekintetem a listán. Kiszúrtam, hogy többek közt a Posta biztosítónál kérhetek kiegészítő biztosítást. Így ha ütközünk, akkor is megtérítik az autóban keletkezett kárt, ha a balesetet, vagyis legyünk optimisták, koccanást én, mi, szóval valaki a Suzuki vezetői közül okozta. A maximum 250 ezer forintig tartó önrész nélküli kártérítést választottam, mert negyedévente csak ezerkétszáz forintot kérnek érte, ami manapság már három liter benzinre sem elég.

Assur kicsit lelombozott, hogy ennyi pénzért nem fogják újjá építeni a Suzuki lerombolt elejét, mivel a beépített alkatrészek nem származhatnak az aprópénzben játszó bontókból, ráadásul amortizációt is számolnak majd, ami egy tizennegyedik évébe lépő autónál nem csekélység. Oké, akkor ez lesz a mi kis placebónk, a húzós helyzeteket pedig igyekszünk továbbra is kerülni. Még így is megtakarítottam évi 2400 forintot, vagyis ha bevezetik a baleseti adót, mindössze évi hatezer forintot kell fizetnünk a Suzuki után. Az ördögbe, remélem így befolyó milliárdokat mind az éhkoppon tartott kórházi dolgozók bérére költik majd.

Néhány napja megjött a K&H Biztosító ajánlata a motorra. Azt írják, hogy mivel az újév újabb kategóriaugrást jelent, akkor is csökkenni fog a GS kötelező biztosítási díja, ha hátra tett kézzel ülöm végig az átkötési kampányt. Volt egy olyan érzésem, hogy mégis érdemes végigfuttatni a kalkulátoron a motor adatait. Megtettem, és most már komolyan nem tudom meddig csökkenhet még, szeretett BMW-m kötelezője. A legolcsóbb tarifát a számomra ismeretlen Wabard kínálja. Náluk negyedévente mindössze 1551 forintért köthetek kötelezőt, ez már tényleg jelképes összeg. Összehasonlításként leírom, hogy néhány napja megkaptam a néhány a nemrég vásárolt Vespám első biztosítási csekkjét is. A húszéves, ötven köbcentis robogót évi 3700 forintért biztosítja a Signal. Arról a cégről van szó, amely egyébként 48 ezret kérne, ha náluk kötöttem volna újra a GS kötelezőjét. Ha valakinek van logikus magyarázata erre a rejtélyre, írjon kommentet. Ígérem, elolvasom.

A Suzukira kötött kiegészítő biztosításon felbuzdulva megnéztem, mit kínálnak a biztosítók a motorosoknak. Érdekes módon, az ár szerint rendezett lista első öt helyezettje mellett semmit nem kínál fel a PBA kalkulátora. A többieknél viszont főként azokat az olcsó szolgáltatásokat rendelhetjük meg, amelyeket az autósok is. Ezért lehetséges, hogy a Posta biztosítónál ugyanúgy megvehetjük a bennülők balesetbiztosítását maximum öt személyig, illetve a következetesen AutósTársnak nevezett Generali-féle jogvédelmi szolgáltatást is felkínálja a rendszer.

Persze tudom én, hogy egy baleset után minden segítség jól jön, de úgy látom, még mindig nem azok a biztosítók kecsegtetik a motorosokat mindenféle extrákkal, akik egyébként versenyképes áron kínálják a kötelező biztosítást. Sajnos a kiegészítést is kínáló biztosítók alaptarifái többszörösen meghaladják az első helyezett alapdíját, aki pedig a lehető legolcsóbb kötelezőt kötné a motorjára, csak a kötelező biztosítással járó, törvényben szabályozott szolgáltatásokra számíthat, ha balesetet szenved vagy okoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr423401783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arthur877 2011.11.22. 06:23:24

A legszebb, hogy vagy 5-6 biztosítási kalkulátort töltöttem ki, és mindegyiknél más összeg jött ki a végén!!!
Természetesen azt az alkusz céget választottam, ahol a legalacsonyabb összeg lett a vége.
Egyébként a régi ügyfelek miért nem számítanak "embernek" csak ha átkötnek, na ezt az üzlet politikát azért nem értem....
De nem gond, évek óta minden járművünkre minden évben új biztosítást kötök a neten, fújódjanak fel!

McKinney 2011.11.22. 07:05:54

@arthur877: igen így van ez. azt honorálják, aki jóóóól megdolgoztatja őket. szeretik a papírmunkát.

gigabursch 2011.11.22. 07:13:49

Ahol én vagyok az idén is a 2-3. legjobb árajánlatot hozza, de évi 1200 Ft különbségért tényleg lusta vagyok ugrálni, meg minden szar papírt lemásolni még1×.

De aki ennél többet tudna fogni az üzleten, az ne tartsa vissza magát.

Grifter 2011.11.22. 07:23:05

>>> Nekem ugyan azt dobta legolcsóbbnak, csak most már van majdnem olyan olcsó is - egy éve csak sokkal rosszabbak voltak. (Alianz)

Romaeus 2011.11.22. 07:24:22

Mondjuk ha éves díjfizetést választottál volna akkor kb. fele ennyit kellene fizetni...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.11.22. 07:50:33

"Posta biztosító": ez így önmagában is abszurdan vicces.
Én mindig kiszórom a lista tetejéről a biztosítónak látszó tárgyakat.

Bali01 2011.11.22. 08:06:38

ki tudja,ezek a birkák-ott a nagy akolban- tegnap milyen reg-adó alapokat fogadtak el jövőre nézve?

Ez az új Nick 2011.11.22. 08:12:42

@bonifac: Lehet előbb megy tönkre egy allianz mint egy állami cucc. bár ha a máv biztosítóra gondolok ami anno is bedőlt akkor neked van igazad. :)

Juhdzsin 2011.11.22. 08:21:34

Én már évek óta a pba ügyfele vagyok bitosítóváltás terén, de idén egy másik alkuszcéget bíztam meg az átkötéssel, mert nálam is ez a furcsa dolog történt, hogy ugyanazon adataimmal teljesen más összegek jöttek ki. (gyakorlatilag fele annyit kell jövőre fizetnem, persze a + adó nélkül)

Moan 2011.11.22. 08:29:25

Az Aegon egy szemét cég. A párom gyakorlatlan a témában én meg nem figyeltem, mert nekem mindig küldi a biztosítóm a leveleket, szóval a páromnak elfelejtettek évfordulós infót küldeni az új árral..így sajnos lecsúszott a váltásról. Nem értem a biztosítókat. A Generalitól én is ilyen pitáner húzás miatt jöttem el és megszüntettem minden biztosításomat náluk most az Aegon így fog járni, pedig náluk is van pár biztosításunk. Ha nekik ez jó, hogy a jól fizető és kárt nem okozó ügyfelek elhúznak, akkor csinálják. Én a Generalinál az életben nem kötök több biztosítást, és az Aegonnál is meg fogjuk szüntetni minden biztosításunkat.

Amusing 2011.11.22. 08:30:43

érdekes, mert én 3 alkusznél néztem meg és mindegyiknél ugyanaz az összeg jött ki

OmegaMale 2011.11.22. 08:37:17

@Romaeus: hája, éves lehívás a legolcsóbb, ha ennyire árérzékeny a posztoló, akkor érthetetlen, hogy miért csekkezik.

Romaeus 2011.11.22. 08:39:03

@OmegaMale: De még az éves csekk is olcsóbb lenne:)

Plumper_ 2011.11.22. 08:42:03

@arthur877: elmondod, melyiknél jött ki a legalacsonyabb összeg?

Gott in Frankreich 2011.11.22. 08:43:17

@truckerman: Pedig jol csinalja, mert a legeslegolcsobbal mindig van valami szopo, ezert epeszu felnott ember max. a masodik-harmadik legolcsobbat valasztja. (Tudod, nem az dobja ki a penzt az ablakon, aki magas biztositast fizet, hanem aki evekig fizet egy olcso biztositast, ami aztan karesetnel szart se fizet, azt is csak jo hosszu huzavona utan.)

csi szi 2011.11.22. 09:00:29

@Dr. Zerge: Nem mindenki szeret fillérb.szásból időt pocsékolni ilyesmire, a gáz az, hogy a t. biztosítók semmire sem értékelik a hűséget, minden évben csak az új ügyfelekért hajtanak, hogy hányan hagyják ott őket, az nem érdekes. Sőt aki ugyanott újra köt azt is jutalmazzák, tényleg azt jutalmazzák, ha értelmetlen munkával látják el őket. :)
De hát kialakult ez az össznépi játék, és a magyar lakosság többsége tényleg szinte mindennél jobban szereti azt az érzést, hogy ő most ügyesen megspórolt x pénzt, okosba, tehát ő életrevaló. :) Akkor is, amikor elautózik a teszkóba a 20 Ft-tal olcsóbb kenyérért, meg ezzel a biztosítósdival is.

1kutya 2011.11.22. 09:01:16

@Gott in Frankreich: ott a pont! ilyen nóném wabard, meg astra mijafaszomokat egyből kukázni, bármilyen olcsó is, mert csak a szopás van velük (neked is, meg annak is, akinek kárt okoztál). após pl. most azért vált a három szgk esetében allianzról káhára, mert ugyan a díj egy-két ezressel magasabb, de pl. azonnal küldik a zöldkártyát, míg az allianztól idén úgy kellett kiénekelni (azt is csak negyedévre küldték, holottbe volt fizetve az éves díj).

Plumper_ 2011.11.22. 09:04:20

@1kutya: nem biztos, hogy amiről még nem hallottunk, az nem jó. A Wabard sem olyan szerintem.
Nagy nevű biztosító is lehet szemét, míg kisebb, új is lehet olyan, aki kinyalja a scheggünket.

citrix 2011.11.22. 09:07:12

Kíváncsi vagyok mikor veti ki a fidesz a környezetszennyezési adót,mivel a közlekedés,pláne egy baleset (olaj és egyéb folyadékok kiömlése,karosszériadarabok szétszóródása,fák kidöntése) környezetkárosítással jár. Fizesse a biztosítón keresztül ezt is a balek,+30% ismét.Állami járművekre (nyilván sosem okoznak balesetet) nem kell kötelező biztosítás.Javaslom a kört bővíteni az egyházi,képviselői járművekre is.

Lancelot0 2011.11.22. 09:18:36

Van egy 21 éves autóm, éves (!) kötelezője 6e Ft :).

biohazard 2011.11.22. 09:34:12

Zalakomárban szoktál nyaralni?

Magyar[HUN] 2011.11.22. 09:38:14

Mer aztán a TCTV-ben nem őket reklámozzák? Valamiből nekik is meg kell élniük.

Plumper_ 2011.11.22. 09:42:07

@citrix: a bunkóterepjárósokra és óriáslimuzinosokra ki kéne vetni a környezetszennyezési adót, jó sokat, a KN / BL stb. rendszámúakra is azonnal.

Easy Player 2011.11.22. 09:48:57

Remélem ZáchD. csak a hatás kedvéért találta ki ezt a címet és az első pár mondatot! Ha nem, akkor szóljon már neki valaki, hogy már több mint 10 éve XXI. század van!
Én a MABISZ díjnavigátorával (dijnavigator.hu) szoktam kezdeni és csak azután nézem meg alkuszok ajánlatát.

Easy Player 2011.11.22. 09:54:59

@Lancelot0:
Nem az volna nagyobb hír, ha egy 21 éves tulaj a max. 4 éves jogsijával tudna 6000 Ft/év díjat elérni?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.11.22. 09:56:31

Sose értettem azokat az embereket, akiket nem érdekli a saját anyagi helyzetük, pénzügyeik...Ilyen gazdag lenne mindenki?Hogy évekig még csak rá se kukkantson 5 klikkeléssel, hogy mi az aktuális helyzet kötelező terén...De biztos bennem van a hiba.

magyar_ellenállás 2011.11.22. 10:00:22

@bonifac: ""Posta biztosító": ez így önmagában is abszurdan vicces. Én mindig kiszórom a lista tetejéről a biztosítónak látszó tárgyakat."

Legutóbb "postás" sofőr zúzta le az autóm hátulját. 12 nap múlva számlámon volt a javításra megítélt pénz.

truckerman · http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.users.globalnet.co.uk/~msmith03/route66/illinois_truck 2011.11.22. 10:04:02

@Gott in Frankreich: Hát ez az!Ezért tartok ott,ahol,mert debil vagyok!Életre alkalmatlan.Amúgy írtam olyat,hogy rosszul csinálja?Lehet,hógy kőgazdag burzsuj,és kakil az összeg nagyságára.Én azért feleslegesen nem fizetek ugyanazért többet.

papugaja 2011.11.22. 10:22:30

Decembertől ki lesz a TCTV főszponzora?

Gomulka Béla 2011.11.22. 10:34:17

Csak remélni tudom, hogy azt a szurke hajú pofát a TCTV reklámokban jól megfizetik, mert az elég rossz lehet, ha az ember minden reggel arra ébred, hogy egy egész országnak hányingere van tole. Hogy mibe oszult bele, tudjuk: megnézették vele a reklámját.

Hogy az a mittudoménmelyik biztosító miért olcsó kismotorra, míg nagy motorra drága? Alighanem egy pszichológiai kartellrol van szó (azt nem tiltja a torvény, csak az árkartellt). Bedobnak egy kis rizikójú tételt olcsón, hogy jó csávónak tunjenek. Egyik biztosító ezt, a másik azt, hogy egyik se tunjon jobbnak a másiknál. Ha ezt megfejelik egy szándékosan túlbonyolított on-line szerzodéskotéssel, a polgár/paraszt úgyis meghajlik vagy az egyik, vagy a másik biztosító elott. Unalomból. Émelygésbol - a biztosítási uzletben a hányingernek komoly szerepe van. Exisztancialista uzletág.
Itt, nálunk, szóban is lehet alkudni. Legutóbb (négy éve, azt hiszem) lealkudtam az addigi biztosítóm ajánlatát a másik biztosító ajánlatának szintjére (mennyit is ajánlottak? várjon egy percet! megnéztem, mi is pont annyira tudjuk levinni. nahát!), majd átmentem egy másikhoz. Ha az az alapállásuk, hogy leszedjenek, és csak akkor nem teszik, ha rámutatok, hogy átláttam a szándékukon, akkor gyakjanak egyedul. (Nem mintha azt hinném, hogy a másik, hogy bármelyik biztosító tisztességes lenne.)

papugaja 2011.11.22. 10:44:22

@Easy Player:
Átfogalmazom a kérdést:
Milyen reklám lesz a TCTV adásaiban, illetve a Belsőség blogon, ha lefut a biztosítóváltási időszak?

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2011.11.22. 11:00:27

Felhomályosítom a posztolót! 3-5 éve van divatja a netes alkuszi biztosítóváltásnak! És míg kezdetbe valami 20.000 /negyedéves (évi 80.000 Ft) biztosításom volt, most 5.000/negyedév (évi 20.000 Ft) Évi 10.000 - 20.000 Ft-ot lehet megspórolni már 3-5éve! Egészen mostanáig, mivel mostmár beállt a végleges minimum szintre! Ez a 3-5.000 Ft amit manapság fizetünk negyedévente, szerinte mire elég!? Elmondom! Semmire!
Ahogy a nevébe is van KÖTELEZŐ biztosítás! Van 20 KGFB biztosító Magyarországon. Továbbá van Magyarországon (fogalmam sincs mennyi, de mondjuk:) 2 millió autó, ezekre KÖTELEZŐ kötni biztosítást! Azaz az új ügyfeleket mindenki megakarja szerezni, akár ha 2.000-4.000 Ft lesz csak a negyedéves díja! Ezt beszedik mindenkitől - lesz egy jó nagy alap a kasszában! És bezzeg ha baleset - kár ér, úgy kell kikönyörögni a neked járó pénzt (amúgy én is úgy vagyok vele, hogy az ilyen noname - jöttment biztosítókkal nem kötök, még ha első helyre hozza ki az alkusz, inkább fizetek 500-600 Ft-tal többet, de az legalább egy "neves" - megbízható (múlttal rendelkező) biztosító legyen pl.: UNION, UNIQA, Allianz, Generali! (Illetve mostanában a KÖBE jön "divatba")
Amúgy egyértelmű reklám poszt a pba.hu-nak, de mit vártok!? Ebből áll a világ, semmi sincs ingyen! "Rejtett reklámért kapod ingyen az anyagot" pl. kereskedelmi TV csatornáknál is! Én amúgy a netrisk.hu-t használom alkusznak! (És azért az nem semmi, hogy valaki 3-4 alkuszt is megnéz... nekem ilyenre biztos nem lenne időm, ott már tényleg csak párszáz forintot spórolhatok)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.11.22. 11:10:39

Valamit jol csinalok, mert egy 1.6 benzines egyterure B2-re a jovo evi kotelezom 11e forint, ha maradok a mostaninal (Uniqa)
Ha ujrakotnem, akkor ugyanott 9 lenne.

Kozben rajottem, hogy 2e forintert nem akarok szarakodni, igy nem csinalok semmit sem :)

(Csak szemlelteteskeppen: 2009-ben amikor vettem az autot, a legolcsobb kotelezo A0-ban 121e forint volt. Vehettem volna enis Apam nevere, de a szamarletrat egyszer valahol el kell kezdeni, foleg annak fenyeben, hogy egy bizonyos kor utan mar novekszik a kotelezo, nem csokken tovabb)

GERI87 2011.11.22. 11:27:28

"Sokáig marketingmarhaságnak gondoltam, ezért következetesen átaludtam a biztosítók év végi kampányát. Most már tudom, hogy a hosszú ideig tartó passzív ellenállással minimum egy tengerparti nyaralás arát kiszórtam az ablakon."

Ugye, ugye...
Üdv a XXI.században:)

Én pl arra gondoltam hogy ilyenkor bőszen írjátok hogy ti megrögzött autóbuziként már elsőként túrjátok a netet hogy a gépparkotok számára a legkedvezőbb ajánlat szülessen....aztán eszembe jutott a sok hulladék, roncs, meg szívás és hogy ez itt MO-ág...:)

szemi90 2011.11.22. 11:39:46

No para! Már csak 7 nap és vége a KGFB kampánynak. Akkor visszakapjátok a kedvenc TC cikkeket.

hallari 2011.11.22. 11:48:41

@gigabursch: @Moan: A Netrisk-nél ha regisztráltok ők MINDENT lepapíroznak, nemcsak kihozzák az árverseny győztesét. Most november elején kiszámoltattam az összeget és elküldtem a váltásról szóló emilt (illetve csak klikkelnem kellett, mert automata a rendszer). Ők a régi biztosítónál felmondják az előzőt, lekérik a kártörténetet és bónuszigazolást az újat pedig megkötik. Nem kell sehová papírokkal szaladgálnod. Év elején levonják az éves díjat a számláról (ez a legolcsóbb, nálam bp-i Opel 1.6 D B10-ben 10 e Ft). ÉS ENNYI! :)

Easy Player 2011.11.22. 11:50:18

@JunkieeeBoy:
"amit manapság fizetünk negyedévente, szerinte mire elég!? Elmondom! Semmire!"
Aha! Szóval évről évre azért száll versenybe az autósok kegyeiért egy-egy újabb versenyző, mert a biztosítási piac nem üzleti, hanem jótékonysági/irgalmassági alapon működik.
Azt már-már megszokom, hogy a fülkeforradalmárok hülyének tartanak minket, no de hogy itt, egy viszonylag szűk/zárt közösségben is egymást! :o

cselaxi 2011.11.22. 11:57:28

Egy biztos: ha kiszámolod egy "sokbiztosítós" kalkulátoron, utána ellenőrizd le az általad kiválasztott biztosító honlapján. Én már jártam meg a N..-nél, kértem ajánlatot, ők MEGKÖTÖTTÉK az egy évvel azelőtti engedélyem alapján. Majdnem bajba kerültem, mert 2 érvényes biztosítással rendelkeztem, ami törvényellenes (?).
Mindenkit arra buzdítok -egyébként- hogy kalkuláljon, és váltson, mert lehet hogy csak 1000-1500 Ft a különbség, de a 30% az rátelepszik a végösszegre.

Moan 2011.11.22. 12:09:09

@hallari:

Kb. mióta elkezdték azóta náluk vagyok és tényleg csak ennyi. :)

arthur877 2011.11.22. 12:13:02

@Plumper_: Nem reklámból, mert utálom őket, de a Netrisk volt a nyerő a sok közül...

bankár 2011.11.22. 12:18:41

díjnemfizetés esetén nem vész el a B/M besorolás, lassan már 2 éve.....
jó lenne, ha a kedves cikkíró körülnézne, mielőtt irotag...

esef 2011.11.22. 12:35:35

@Lancelot0:
faternak a 10 éves autójára ugyanennyi a díj. vidék, idős, törpemotor, B10...

Gomulka Béla 2011.11.22. 12:54:32

(elviccelodnék itt, csak félek hogy letiltanak, azért nem játszadozom azzal, hogy minden biztosító elhúzhat a pba. meg mert nem is olyan jó poén)

Plumper_ 2011.11.22. 13:19:34

@arthur877: köszi, akkor jó, nekem is csak oda van regisztrációm.:-)

@Fantomász: miért szégyen a jó reklám, amivel a biztosítók közötti versenyről van szó, és amivel mi spórolhatunk?

dr. Mutyilufi Dr. 2011.11.22. 13:30:20

A többit nem ismerem mert legelőször a netrisk-el kötöttem és bevált. Úgyhogy nem tudom ez plusz-e vagy máshol is így van de náluk idén először tényleg semmi papírmunka nincs. se posta se aláírós szkennelés, semmi. Kiválaszottam a megfelőt és ennyi.

gigabursch 2011.11.22. 13:48:58

@Moan:
A Generali már 1910-es évek elején is gazember volt. Elég csak a Kárpátaljai szemétségeikre gondolni, aminek úgy 40000 gazda látta a kárát. (regényes leírása az amúgy kicsit komcsi ihletettségű, de sok más szempontból értékes Kárpáti Rapszódiában található meg)

gigabursch 2011.11.22. 13:55:24

@hallari:
Köszi. Évek óta több netes alkusz cégnél megnézem a történetet. Átutalással/Csekkel - negyedévente/évente kombóban. Sőt visszaellenőrzöm a biztosító saját kalkulátorával is.
Szűk 2000 forintért nem szarakodok egy biztosító váltással. Egyszerűen nem éri el az ingerküszöböm.
Amúgy a bekinált jövő évi ár megegyezik azzal, amit a neten tőlük legolcsóbb módon el lehett érni, úgyhogy részemről lazulás

Amikor váltottam, akkor mindig elérte az ingerküszöbömet, és nem mindig ugyanannál a cégnél váltottam.

Azért leellenőrzöm a történteket.

Moan 2011.11.22. 14:00:57

@gigabursch:

Ha nem is váltasz biztosítót, akkor is újra kell kötni, ugyanis vagy nem változtatnak számottevően az áron, vagy növelni fogják, ha maradsz. Nem mindegyik küld értesítőt erről.Pl. az Aegon sem.

Mentségemre legyen mondva, hogy 1910-ben még nem éltem. :)

midnight se 2011.11.22. 14:05:52

@tükörfúró: igy van, kinlodik a belsoseg, a tcomment.hu pedig nem hozta a varakozasokat. Tudjak ezt ok is, majd csinalnak valamit.

@citrix: "Állami járművekre (nyilván sosem okoznak balesetet) nem kell kötelező biztosítás"
- ez komoly?

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.11.22. 14:08:30

@Easy Player:
Alapvetően a KGFB odáig "silányult", hogy a biztosítók a termékkapcsolásoktól (ajánl neked élet-, baleset-, lakásbiztosítást, stb.) várják a hasznot. Nem hiszem, hogy túl nagy véletlen lenne az, hogy egy-egy biztosít egy jól körülhatárolt körnek ad szinte visszautasíthatatlan KGFB ajánlatot.
(Unokaöcsém Corsa-ja 7 eFt/év, és se kutyája, se macskája. Az mire elég?)

Rák Attantam 2011.11.22. 14:21:38

Nem értem a műfelháborodást. Ha kitennék az (x)-et, akkor kevésbé fájna? Már egy pár hete ez megy itt a Belsőségen: minden itt publikáló megírja a biztosítós "kalandjait", amibe valahogy beleszövődik a PBA is. Ne mondd, hogy eddig nem is tudtál róla. De ha tudtál és látod, hogy egy újabb biztosításos cikk, akkor meg miért hiányolod az (x)-et? Tudod, hogy PBA van benne, nem?

Na jó, gyertek, legyen egy jó napotok!
(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)(x)

Az újabb műfelháborodás elkerülése végett kiteszem a szmájlit, jó? :)

Egyébként az én autóm is most biztosítódott be az Allianznál, természetesen újrakötés által. Én sem tudom, hogy mi a jó ebben. Lehet, hogy az "új" ügyfelek száma után jár nekik valami? Csak tippelek.

Szóval a szerződésen ez áll:
  Kockázatviselés kezdete: 2012.01.01
  Tartam: határozatlan

Persze tudom, hogy 1 évre szól a biztosítás, de Magyarország - papírország. A papíron meg az van, hogy határozatlan időtartamú a bizti. :)

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.11.22. 14:25:55

@Rák Attantam:
"A biztosítás határozatlan, vagy határozott időre köthető. Az állandó forgalmi engedélyre kötelezett gépjárművek esetében a biztosítási szerződés határozatlan tartamú. A határozatlan tartamú szerződések biztosítási időszaka 1 év."

Oly egyszerű.... :)

Vortex 2011.11.22. 14:43:09

Köszönjük a "kissé" erőltetett, fizetett hirdetést.
Nem elég őket a TCTV-ben nyomni?
Tudom, tudom, a szerződés....

Stockton12 2011.11.22. 17:09:11

Felettébb érdekes az én tapasztalatom. Most fogom kötni a harmadik éves biztosításom, előtte nem volt így A0-ról indultam. Első évben 40000/év, második évben 20000/év, most már kaptam ajánlatot netrisken 10000/év-ért. Vidéki autó, 1,3 , kevés km-t megyek vele, nincs nagy értéke. Munkatársam szintúgy ezekkel a paraméterekkel évek óta áll 12000/év áron. A kalkulátor sem hoz ki neki jobbat. Nem tudjuk miért.

hallari 2011.11.22. 17:20:05

@gigabursch: nekem most 14.000-ről 10-re csökkent. Azért az már abszolút értékben is sok, százalékos arányban meg 40%. Nem hiszem, hogy bármit trükköznének vele. Az meg kizárt, hogy egyesével ellenőrizzem a tucatnyi biztosítót, mindnek egyesével beadva az összes létező adatot. Ezért mentem egy alkuszhoz. Évek óta ott vagyok, jól, kényelmesen és hatékonyan végzik a munkájukat - a háttérből. Néha küldenek egy emilt azt annyi. A forgalmiba év elején berakom a postán érkezett igazolást az aktuális biztosítótól és egész évben elvagyok, mint a befőtt.

hallari 2011.11.22. 17:32:10

@midnight se: miért kínlódna a belsőség? Nem látok nagy különbséget az elmúlt évek színvonalához képest. A tcomment pedig - szerintem - azért volt jó ötlet, mert erős kommentviharban nem a cikkek által használt szervereket terheljük, hanem egy külön blog működtetésére használt gépet. Így sokkal jobban el van osztva a terhelés. A színvonal meg olyan, amilyen, nem a szerkesztők tehetnek róla.

válasszmásikat 2011.11.22. 19:29:54

"Elhatároztam, nem engedek az e-mail címem, illetve telefonszámom megadásával nyerhető, minden bizonnyal horribilis kedvezmények csábításának."

Ezt azért így elég nagy lúzerség kijelenteni :)
Én is kalkuláltattam az alkusszal, és nem jelöltem be az emailcím megadási lehetőséget. Az eredmények alapján látom, hogy érdemes váltani, ezért felmentem a biztosító honlapjára, hogy ellenőrizzem, az ő kalkulátoruk szerint is annyi-e a az annyi, mint az alkusz szerint. Ott már részletesebben kifejtették ezt az emailes témát: egy regisztráció az oldalukon, és egy csomó mindent online intézhetek, nem kell a fiókjukba mindig beszaladgálni. Mondom magamban, ez nem is fáj, kérem ezt, és a kedvezményt mellé. Cserébe biztos jön reklám, de kit érdekel.
Ráböktem a díjszámítás gombra, és csak emiatt, az alkusz pofátlanul alacsony díjánál még sokkal kevesebb jött ki. Hát hülye vagyok nem igénybe venni? :)

válasszmásikat 2011.11.22. 19:37:19

Ja, és még azzal is érdemes eljátszani, hogy a díjfizetést évesre, és banki átutalásos/díjlehívásos módszerrel fizeted be. Ennek szoktak örülni a biztosítók (kevesebb bíbelődnivalójuk van), ezzel tovább csökken a díjad.

PeTi Cruiser 2011.11.22. 19:57:41

Téényleg van ilyen kalkulátor? Sosem hallottam még róla.
Ez most komolyan megért egy cikket?

válasszmásikat 2011.11.22. 19:58:36

@Rák Attantam:
"Persze tudom, hogy 1 évre szól a biztosítás, de Magyarország - papírország. A papíron meg az van, hogy határozatlan időtartamú a bizti. :) "

Rosszul tudod :) A biztosítás addig szól, amíg fel nem mondod, pl évfordulón biztosítót váltasz, vagy eladod az autót. Vagy amíg a biztosító tönkre nem megy. Ezért határozatlan idejű. Az más dolog, hogy a biztosítás éves "megfigyelési időszakra" fel van osztva, és ha nem váltasz évfordulón, akkor az aktuális biztosítónál továbbra is élőnek tekintik a szerződést. Nem bonyolult ám :D

dennisthemenace 2011.11.22. 19:59:10

@gigabursch: Áldor Dezso, vagy ki volt a nagy fasz ugynok?..DDDD

tükörfúró 2011.11.22. 20:54:38

@midnight se: ja, törlik a kommentemet egy kurv@ hang, egy sor értesítés nélkül.....
én meg itt kavarok mint egy hülye, fél órája nem hiszem el, ha nem válaszolsz, kajakra azt hittem volna, én vagyok a süket és végül el sem küldtem

Schütii 2011.11.22. 22:06:20

Úgy látom, a szöget a fején találtam, ezért inkább töröltétek... nos erre azt mondom, aki qrvának áll az akkor csodálkozzon, ha nem b@sszák. Vagy valami ilyesmi...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.11.22. 22:06:33

Jól értem, hogy azon pörögnek itt páran, hogy egy ingyenes online magazin felületén olyan posztot olvasnak, ami mögött egy hirdető szolgáltatása áll? De most komolyan. Tényleg nem értem.

Schütii 2011.11.22. 22:14:56

@Rák Attantam: Persze hogy határozatlanra. Ki mondta hogy 1 évre szól? Ha így lenne, akkor nem adhatnád el az autódat év közben. Illetve ha eladnád, attól még az év további részét is ki kellene fizetned. És akkor az új tulaj megintcsak kötne egy biztosítást az autóra? Gondókoggyá...

Schütii 2011.11.22. 22:38:17

@streetsta: Tudod, manapság az ember szereti, ha megvan legalább az illúziója annak, hogy nem reklámot próbálnak, több kevesebb sikerrel, az agyába tölteni.
De megbocsáss, ez a cikk (is) pont olyan, mikor a disznók elé kiöntik a moslékot. Szóval valahogy az az üzenet jön át, hogy: "nesztek, zabáljatok". Szal, ezen azért kicsit csiszolni kéne, szerény véleményem szerint.

Petikepetike 2011.11.22. 23:36:24

Valaki homályosítson már fel miért nem jó nekem a legolcsóbb biztosító? A lista elejéről? Én neadjisten kárt okozok. A KGFB meg fizet a másiknak, vagy nem. De ez ne legyen már az én gondom, MABISZ-segít csak szopás van. Ha engem betalál egy Köbés vagy Wabartos akkor mi van? Basszam le a másikat hogy te kutya miért nem a harmadikat választottad 1500Ft-al drágábban?

Zolus84 2011.11.22. 23:43:23

@streetsta: Mit nem lehet ezen érteni? Senki nem szereti a kéretlen reklámot. Ez hasonló, mint a spam. Már a blogotokat is kiárúsítottátok. Ott a jobboldalon, a bannerek közt nem gáz a reklám, de írni egy "bérposztot", az a szememben az. Kitörölni az erről szóló kommenteket pedig csak alátámasztja az igazunkat. Ennek a hírnek nem itt a helye, hanem a totalcar lapján, fizetett reklámként feltűntetve. Elég hiteltelennek fog hatni az összes cikketek egy ilyen után. Egyből az jut az olvasó eszébe, hogy vajon ilyen jó ez a termék/autó/szerelő, vagy reklámot kapok cikknek álcázva a pofámba? Hidd el, többet ártott nektek ez a poszt, mint amit hozott a konyhára.

Garp 2011.11.23. 07:51:38

Az Octaviara 8000ezer forintot hozott ki a KÖBE egy évre. Viszont az Allianz amikor Írországban elütöttem egy borzot kinyalta a seggemet is és flottul elintézett mindent. Hát maradok velük, bár újrakötve 20ezerért, ami szintén nem sok (bár a KÖBE a fele lenne). Amióta van netrisk én velük kötök, bár megnéztem több brókert is. Nekem ők voltak a legolcsóbbak. (Igen, a faarcú PBA-nál is olcsóbb :P :) )

Garp 2011.11.23. 07:56:09

@Garp: 8000ezer = 8ezer :D sorry

FutoBolond 2011.11.23. 08:24:38

@streetsta: azon haborgunk, hogy nincs feltuntetve, hogy ez reklam, vagy legalabb hogy a PBA az egyik fo tamogatotok. Mi ugy gondoljuk, hogy ez a totalcarhoz, Wiknlerhez meg Bazsohoz meltatlan. A torolt hozzaszolasokrol mar nem is beszelve. Nagyon szomoru vagyok, hogy ezt nem erted. Jobb lenne ra odafigyelni, mert valahol belolunk, a kattintasainkbol eltek. En reszemrol bekapcsolom az adblockert, ha megegyszer ilyet tapasztalok.

Schütii 2011.11.23. 08:40:50

@Petikepetike: A legolcsóbb biztosító nem feltétlenül jó neked (sem), ezt már tudjuk a MÁV óta. Én is voltam a MÁV nál, de valami eszméletlen mázli folytán nem okoztam kárt másnak. Szal, olcsó-olcsó, de azér' bézbollütővel szétverik a fejedet, ha "túl olcsón" akarod megúszni a károkozást.

Prérifarkasz 2011.11.23. 09:03:39

@Ez a Nick: Bocs, de se a MÁV Biztosító, se a KÖBE nem állami biztosító, mind magántulajdonban van; Egyesületek, ami azt jelenti, hogy a tagok (biztosítottak) a tulajdonosai...

Easy Player 2011.11.23. 09:11:45

Többen említettétek, hogy azért az 1-2000 Ft-ért nem foglalkoznak a váltással. Nos, ez nálam a következőképp alakult.
2011. évi kötelezőm 14.4xx Ft. Ha nem teszek semmit, akkor 2012-re felmenne 20.000 Ft fölé, ha újra kötöm akkor "csak" 18.000 + pár száz Ft. A 3. legkedvezőbb (nem egyesületi és nem román szákhelyű) biztosítási ajánlatot 9.500 Ft körüli áron kaptam. Na, erre jön még a 30% "Mi is elkúrtuk, de ti fizetitek" adó és akkor jövőre még mindig beljebb vagyok, mint az idei díj, azaz 14.000 Ft alatt.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.11.23. 09:23:09

@Schütii: @Zolus84: @FutoBolond: Ti szerencsés és jól tájékozott emberek vagytok, ha mindazt, amit Dani leírt, már mind tudtátok. Viszont elég sokan vannak, akiknek az itt összeszedett információk kézzelfogható forintokat fognak megspórolni.
Ami pedig a reklámot illeti: összesen két helyen volt leírva a PBA neve. Ezt úgy elővezetni, hogy a pofánkba van tolva a reklám, szerintem túlzás. Sokkal fontosabb azonban, hogy mindenki megértse: a világ, amiben élünk, sajnos úgy működik, hogy mindent pénzért kapunk. A felhasználó kattintása önmagában egy nagyon jó dolog, olyasmi, ami az embert lelkiekben ösztönzi. De ezért a kattintásért csak akkor kap pénzt az ember - amiből aztán kenyér, kötelelzőbiztosítás, luxusbenzin lesz -, ha valakinek konkrétan pénzt ér. Ez a hirdető. Ebből a pénzből lesz Totalcar, vagy bármilyen más tartalom.
Nem érdemes azon rugózni, hogy mit népszerűsít ez a poszt. Szerintem azt, hogy mindenki számoljon, érdemes, különösen most, amikor az alapján fogod jövőre a haláladódat fizetni, hogy mennyit tejelsz a biztosítónak. Olcsóbb biztosítás->kevesebb adó. Ezt a legegyszerűbben egy on-line kalkulátorral tudod megtenni. Az külön szerencse, hogy a támogatóink között van egy ilyen profilú cég is:)
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, én inkább szelektálok, és nem olvasok el valamit, ami nem érdekel (reklám, hirdetés, stb.), mint hogy minden tartalomért, amit fogyasztani akarok (tévé, rádió, webes magazinok, stb.)keményen fizessek. Nekem legalábbis jobban tetszik így.

tükörfúró 2011.11.23. 09:47:10

@streetsta: Illene megemliteni, hogy aki 2010-11ben vett autót, az most ezt "el se olovassa", majd a SAJÁT évfordulóján tud átkötni.

Ha ez egy reklámposzt, illene kitenni az (x)-et. És akkor senki nem szólhat semmit.

Továbbá volt már idén ilyen poszt, egy vagy kettő biztosan, amennyiben a felvilágosítás a "nemes" cél, aki azt elolvasta, már "mindent tud".

Az efféle komment törlésekről meg nem is mondok véleményt, mert nehéz lenne kultúráltan megfogalmazni amit erről gondolok.

dennisthemenace 2011.11.23. 11:11:21

@streetsta: Nem érted? Akkor minek is magyarázzuk...
Még jó, hogy ingyenes. Szerinted ki olvasná pénzért? Max. Csikós vagy Omm egy-egy cikkét. De ezt...

FutoBolond 2011.11.23. 11:30:08

@streetsta: Nagyon jol irod: mi is szeretunk szelektalni, hogy melyik cikk erdekel, melyik nem. Ha ott lett volna az X, nem kattintok ra, nem olvasom el, nem panaszkodom.

En megertem, hogy ti is penzbol eltek, de lehet ezt korrektul, ahogy a TC eddig is megelt korrektul. En emiatt engedelyezem egyaltalan a reklamokat a totalcaron (kapcsolom ki implicit az adblockert). A cikk egyebkent tenyleg hianypotlo, de ha a semlegesseget fent akarjatok tartani, irtatok volna legalabb meg egy alkuszrol (mar csak azert is, mert a PBA nem rossz, de vannak jobbak is). Rogton mas lenne a helyzet.

Remelem, hogy ezt a jovoben figyelembe veszitek, es a problemat nem ugy orvosoljatok, hogy a kritikat megfogalmazo kommenteket torlitek, mert hamar leepul a belsoseg most meg lelkes, es relative barati kattinto tabora.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.11.23. 11:43:31

@tükörfúró: @FutoBolond: Tehát nektek az hiányzik, hogy a cikk végén, a sarokban ott legyen egy kis x?
Akkor már el sem olvasod, bármilyen érdekes, fontos témát is dolgoz fel?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.11.23. 11:50:09

@dennisthemenace: EZ pontosan azt teszi lehetővé, hogy legyen Csikós, meg Ommm cikk. Ahogy azt @FutoBolond: is megjegyezte, ha az itteni reklámokat megnézed, azzal teszed lehetővé, hogy a TC működjön.
Ráadásul tényleg nem arról van szó, hogy érdektelen, szükségtelen marhaság lenne a poszt, mert nem az.

repecs 2011.11.23. 12:45:58

@streetsta: Te nem akarod megérteni mi a problémánk. Nem baj nem kell mindenkinek egy véleményen lennie. Te ezt gondolod mi (én) meg mást. Ennyi

Grifter 2011.11.23. 12:57:04

@streetsta: De feleslegesen erőltetett, átlátszó és büdös kérem alásan.
Lehetne ezt szebben is sztem. Senkit nem zavar a reklám, de az igen, ha hülyének nézik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.23. 13:32:26

Khm, én pl. nem pipáltam be, hogy e-mailben akarok kommonikálni, és mégis benne van a Uniqa-s nyilatkozatban, hogy köteles vagyok velül elektronikusan...
Hát kapjátok be, ha nem lenne 5000-rel olcsóbb, mint a mostani, hát visszamondanám, ahogy van!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.23. 13:34:14

@Petikepetike: Az a baj, ha te okozol kárt, először úgyis rajtad akarják majd leverni.

Garp 2011.11.23. 14:21:52

Eskuszom ez a szarcseples az (x) temaban jobban zavar, mint az h ketszer olvasni kellett a PBA nevet, aki amugy meg partnere a TC-nek.

Komolyan ez a legnagyobb bajotok? Irigylem...

dennisthemenace 2011.11.24. 20:22:37

@streetsta: Nem zavar a reklám, csak nem így és nem úgy, ahogy a hulye Domsodi csinálta az Autóklubbal.
Mellesleg én hiába olvasnék reklámot...

repecs 2011.11.24. 20:50:56

Október elején ne vegyél autót!
basszátok meg a PBA tokat meg hogy oda nem lehet kommentelni. Köszönöm

kridli 2011.11.24. 23:21:21

@repecs: ez tényleg vicces... pedig amúgy van abban a cikkben egy súlyos tévedés, nevezetesen, hogy ha novemberben veszi, akkor sem lenne rá érvényes az új tarifa, mert a kampányban levő árak január 1.-i kötéstől érvényesek... dehát mivel nem lehet kommentelni nincs esély, hogy ott megjelenjen a helyes infó.

röhhencs 2011.11.25. 01:23:50

@repecs: @kridli: Tudtam! :) Annyira biztos voltam benne, hogy aki nem tud az új cikkhez kommentelni, az megteszi a régin. Amúgy miért ne lenne érvényes az új tarifa? Nem értem. Hiszen a jan. 1.-i kötést is most teszem meg, előző év novemberében.

Faby 2011.11.25. 07:50:06

@röhhencs:
Igen, most teszed meg, mert neked még január 1 a fordulónap.
A KGFB szabályai miatt ( 2010 től ez különösen érdekes, mivel innentől az első kötés lesz az évforduló) csak évfordulóra tudod felmondani a biztosításodat. Tehát, ha tavaly októberben vettél autót, akkor annak októberi lesz a fordulója, neked 30 nappal korábban, szeptemberben _KELL_ felmondanod a biztosítást, és ezalatt a 30 nap alatt kell megkötnöd az újat, pontosan a korábbi fordulónappal, hogy folyamatosan legyen biztosításod. Ez dátumokban így néz ki:
-vásárlás: pl 2010 október 12
-biztosítás kötés, fordulónap: 2010 október 12
-felmondani szeptember 12 (vagy 13, ki hogy számolja a 30 napot)
-megkötni 2011 október 12-vel kell az újat a 2011 tarifák szerint!

@kridli: -nek annyiban van igaza, és egyben a másik poszt téved, legyen akár december végén a fordulónap, akkoris felmondani november végéig kell, és decemberi dátummal, még az _IDEI_ tarifával kell megkötni. Az ilyen évvégi fordulónaposoknál mindig szívás lesz, hogy nem tudnak a következő évi tarifákon szerződni.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.11.25. 20:48:35

@streetsta: Az (x) téma lémyege, hogy az olvasó ritkán szereti, ha "hülyének nézik". Az (x) pedig pontosan azt jelezné, hogy nem arról szól a cikk, hogy a szerző valaminek utánanézett, utánagondolt, ért a témához és megírta... Hanem arról, hogy valaki fizetett némi pénzt, hogy legyen róla cikk.

Így pl. a Bonus / Malus fokozat elveszéséről pontatlan info is lett a postban (nem nézett utána a szerző), az újrakötéskor elérhető kedvezmények okának sem jártatok utána (pedig érdekes téma), hanem leírtátok a közhelyeket a hirdető nevét beleszőve. Joggal érzi ezek után úgy az olvasó, hogy "ellopjátok a drága idejét". És joggal érzi úgy, ha az az (x) ilyenkor általában, minimum etikai szempontból, kötelező lenne akkor gáz az, hogy nincs kinn, viszont az olvasónak aki hiányolja visszaszóltok.

Uram bocsáss: Mennyire hiteles az a lap ami tájékozatlanul leír bármit ami a hirdető érdeke, de ezt nagyvonalúan elfelejti jelezni? Hogy az n+1. cikk születik az "így nekem olcsóbb lett a biztosítás, legyen neked is az" üzenetre, de kisebb pontatlanságokkal... Nem 1, sok.

Pedig az újrakötés olcsóságát lehetne elemezni. Csak ahhoz az kellene, hogy a post ne csak reklám legyen, hanem érdekelje is a Totalcar csapatát a téma, foglalkozzatok vele. Hamar kiderülnek pár apróság.

1. Minnél több adatot tud a biztosító, annál jobban tudja megbecsülni mekkora kockázatot jelentesz, így annál olcsóbb díjat tud adni. Azaz sokszor nem csak "Olcsóbb" lett a biztosítás, de több adatot is kér a biztosító. Amire 1 éve még csak a konkurencia volt kíváncsi, mára azzal is számolnak.

2. Az újrakötő ember odafigyel a saját anyagi helyzetére, felelősséget vállal a pénzügyeiért, óvatos, körültekintő. Vajon az utakon is inkább ilyen? A Biztosító tudja figyelni, hogy az újrakötők vagy a "hűséges ügyfelek" jelentenek nagyobb kockázatot.

3. Aki nem köt újra, nem érdeklik az árak, azok megtartásáért nem kell versenyezni. Az jár jó, aki a többieknek ad nagyobb kedvezményt, a "hűséges" magasabb díjából is a többieknek adott kedvezményt finanszírozza.

Ergo cseppet sem olyan érthetetlen, logikátlan módon unfair a kialakuló különbség a díjakban, mert elég sok logikus oka van a kialakulásának. Persze annak is oka lehet, hogy egy-egy biztosító általában olcsóbb vagy éppen drágább. Lehetne erről is írni. Lehetne írni arról, hogy amelyik biztosító rosszabbul méri fel ki a kockázatos, az drágább lesz a jó ügyfélnek... Ha drágább lesz, kevesebb tudatosan választó jó ügyfelet érnek el, marad a magasabb kockázat, ez rossz irányba vezet.

Ha viszont csak a "fillérbaszókat" érik el, azok egy része a biztonságon is spórol, magasabb lesz a kockázat, ha ezt nem lehet finanszírozni, az gondokhoz vezethet. Ezért akad sok olyan cég ami inkább plusz szolgáltatásokkal javít az ár / érték arányon. Ki lehet számolni, ezek közül nem csak tippre, hanem valós adatok alapján mi mennyire éri meg.

zsoci 2011.11.26. 00:09:00

Ezt a postot marhára nem értem. Én tavaly simán felmondtam a biztosításomat közös megegyezzéssel. Egyészen pontosan az internetes alkusz felmondta, és kötött helyette egy évfordulós másika.
Szóval drága barátom, egyszerűen béna voltál.
süti beállítások módosítása