Tehén: túl a 200 ezren

  2011. szeptember 28. - Winkler Róbert Címkék: toyota tehén 4runner tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

P1060368

2007-ben vettem, 160 ezer kilométerrel. Akkoriban volt egy elméletem, mely szerint az én ízlésem hatévente változik, erre pedig az adott alapot, hogy bármennyire tökéletes autó volt is a Mazda MX5-ösöm, hat év alatt menthetetlenül ráuntam. A 4Runnert tehát hat évre terveztem, most tartok négynél, de hosszú távú elkötelezettségemet és megelégedettségemet jelzi, hogy már szó sincs hat évről: minimum 300 ezer kilométerre tervezek vele. Időnként rákívánok valamire, a leggyakrabban egy Fiat Panda 100HP kerül szóba, de ahhoz vagy a Tehénnek, vagy a Cougarnak kéne mennie, ilyesmiről pedig nem lehet szó.
 

20110919327

Idén már fel se rakattam rá a nyári gumit, olyan keveset megyek vele nyáron. Lehet, hogy el is kéne passzolni a nyári Pirelliket, mert elférnek a garázsban, de most minek aszaljam ott őket? A 200 ezres átfordulás persze izgalmas volt, mert az utolsó százas is igen nehezen gyűlt össze, és közben folyamatosan ábrándozhattam, hogy meddig is lesz meg. Ami gyárilag rossz volt rajta, az most se jobb: a futóműve amolyan SUV-osan buta. Lényegesen jobb, mint a pickupoké, még a moderneket is beleszámítva. Amikor például csináltunk idén egy Navara-Amarok-L200-csoporttesztet, megváltás volt visszaülni a Tehénbe. Egy személyautóhoz képest rosszul rugózik, de a pickupokkal szemben még mindig versenyképes.

Plusz egy ilyen akksi-hővédőt is vettem rá valamikor, állítólag növeli az élettartamot

Az együtt töltött majdnem öt év alatt tök feleslegesen rendeltem hozzá pótkerékleeresztő kurblit, adtam kölcsön fél tonnás parkettszállításhoz, de vittek vele cserépkályhát is. Sokat dolgoztam a tetősínjén, kicseréltem a bal hátsó lámpáját (meglepően olcsó volt), gyűjtöttem vele rőzsét is.

Toyotás Józsi pedig megjavította kézrátétellel: szívott vele becsülettel, mire minden hibaforrást kizárt, de az összkerékhajtás csak akkor javult meg, amikor hazafelé kipróbáltam. Azóta is jó – tudom, mert most már havonta egyszer bekapcsolom.

Az injektor biztosítékával lehet kiütni a hibakódot

Kiszámoltam, mennyit költök egy évben benzinre, és lehet azzal vádolni, hogy szisztematikusan gyilkolom a Földet, de azt azért kéretik beleszámolni, hogy hiába fogyaszt a Tehén 15 litert, 4 kilométerre lakom a munkahelyemtől, és ha csak az idő engedi, robogóval közlekedek. Tavaly október óta mentem vele 7 ezer kilométert, és ahogy a seregben mondani szokás, esemény nem történt. Leszámítva, hogy a napokban elaludt a CHECK ENGINE lámpa. Hogy három év után kiégett, esetleg a karbonkaniszter, ami jó, most már az elektronika által is elismerten jó-e, sose derül ki.

Mazda Mester elég szépen elkozmetikázta a nagyját

Tegnap már addig jutottam, hogy azt nézegettem, tizennégy éves-e a formája, mert én valahogy még mindig olyan frissnek látom, főleg, ha tiszta, de ezt bizonyára csak az elfogultság mondatja velem. Az viszont tény, hogy sokkal jobb befektetés volt, mint a svájci frank-hitelem: 2007-ben vettem kétmillióért, és a kortárs benzines 4Runnereket még mindig kétmillió felett kínálják, ha egyáltalán van. Most már csak arra lennék kíváncsi, mire eléri a 300 ezret, még mindig kétmillió lesz-e az ára, és persze hogy akkor majd mit is lehet venni kétmillió forintért, már egy Tehénen kívül, persze.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr53259884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kámasuka 2011.09.28. 14:14:07

200 guriga nem vészes, egy ilyen öreg géptől egyenesen kevés. Tavaly adtam el a Mazdánkat, ugyanilyen évjárat, 305 ezerrel, és azt is vígan használja az új tulaj, pedig csak 1,5ös. Mondjuk a 2millás ár viccnek is rossz egy 14 éves benzinzabálóért, itt felénk ezért a pénzért 4-6 éves jól felszerelt középkategóriások kaphatók.

Hurri Kán 2011.09.28. 14:18:49

Szívó V6-nak csúnya lenne, ha már 200.000 kilométernél baja lenne... :)

Bambano 2011.09.28. 14:25:20

@gyvy: komoly baja nem szokott lenni, de apróságok azért lehetnek.

1kutya 2011.09.28. 14:51:55

egészen autentikus a tehén az ablakban:-DDD

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.28. 14:52:58

A mitsubishi monterom ( pajero ) 188.000 miles ( nem km ) utan teljessen jo. V6 3500, 2003-as. Nincs ezeknek bajuk, jo kocsik.

pbp_0 (törölt) 2011.09.28. 14:53:32

,,a kortárs benzines 4Runnereket még mindig kétmillió felett kínálják"

A használtautó.hu-n csak egy darab van 2 millió felett, de az sem kortárs...

zsotyek 2011.09.28. 15:03:37

Olyan nagy szám 2-300000 kilométer? Nekem az előző Passatomban (2001-2005) 570000km volt mikor eladtam. Mai napig kifogástalanul működik a tulajnál.

BiaStrom 2011.09.28. 15:16:50

Ezt most nem értem. Ennek a kocsinak mérföldes az órája, nem? A mechanikus számláló szerint a 200.000 egysége mph és nem km. Tévednék? Azaz 320.000 km? Akkor vásárlásnál az óra 100.000-et mutatott? Ha, igen akkor valóban 160 e km futott.

BiaStrom 2011.09.28. 15:21:41

..ok bocs, most látom a nagy fotón, hogy Canadai....

BiaStrom 2011.09.28. 15:22:53

..ok most látom a nagy fotón, hogy km-es a műszere, kanadai.

szabi7 2011.09.28. 15:41:16

Azt, hogy a Check Engine égője égett-e ki, a legkönyebb megtudni: ha gyújtásra teszed, kigyullad. Akkor alszik el, amikor beindul a motor.

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2011.09.28. 15:50:00

Az a "bödön" hogy viselkedik télen? Nem félsz, hogy belefagy a cucc?

Winkler Róbert 2011.09.28. 16:09:19

@pbp_0: fiatalabb, de jóval többet futott, nem bőrös, csak plüss, és koszovói békefenntartó volt, amire biztos vigyáztak.

Brevis 2011.09.28. 16:17:35

Fiat Panda 100HP nekem is a kedvenceim közé tartozik, nehéz lesz találni kevésbé leharcoltak, nem a kíméletre tervezték.:)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.28. 16:22:57

@zsotyek: Nem is arrol volt szo hogy ez mekkora szam. Peldat en is tudok - hihetetlen lesz: bmw 325, e30-as, elso gazdas, 1985-os, 300.000 merfold feletti, soha megkarcolva sem volt, vegig egy szervizben, soha semmilyen komoly hiba nem volt vele, muszakilag ma is nagyon jo allapotban, ma mar a leanya hasznalja az autot, a tulajjal egyutt focizok. ( emlitettem mar ezt az autot itt ugy hiszem ) Mondjuk a regi megypiros szin mar csak a fenykepeken van meg. Van ilyen is. Egy suv on azert a 4x4 hajtas meg a sok extra tobb meghibasodasi lehetoseget rejt. A faek bonyolultsagu amerikai pickup ok is hihetetlen futasteljesitmenyt produkalhatnak, a ford f-150 emben pl 140k miles van es az lenne a csoda ha meg baja lenne. A craiglisten neztem a multkor chevy suburbant 400ezerrel miles al volt elado :))))

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.28. 16:24:18

Egyebkent azokban az orszagokban ahol nem tekergetik az orat nemelyik auto hihetetlen sokat elmegy :D lenne par csodalatos passat D vagy a6 magyarban is tuti felmillio felett.....

wolfman 2011.09.28. 16:27:42

@Winkler Róbert: öööö... nem akarok belevau, de a hirdető azt mondja, "Balkáni békefenntartók által használt hivatalos terepjáró modell", és nem azt, hogy a balkáni békefenntartók használták. Nagy különbség... :o)

wolfman 2011.09.28. 16:28:48

@wolfman: ...persze ha beszéltél a tulajjal és ő mondta, akkor nem szóltam... :o)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.28. 16:34:10

@visszakettopadlogaz: Valóban a hajtása "bonyolultabb", de annyival túlméretezettebb is.
Nagyságrendekkel szigorúbb méretekkel dolgozik egy ilyen terepjáró futóműve, hajtása, váltója. Persze meg lehet ölni 200ezer alatt is, de ha odafigyelnek rá, akkor terepen használva is elmegy 500-at.

Sank 2011.09.28. 16:52:53

Ha-ha-ha Robi! Az én 4Runnerem km.óraátfordulásáról is készült ilyen kép.

tlantos 2011.09.28. 17:17:35

"elaludt a CHECK ENGINE lámpa. Hogy három év után kiégett, esetleg a karbonkaniszter, ami jó, most már az elektronika által is elismerten jó-e, sose derül ki."
Mar miert ne derulne ki? Gyujtasraadasnal annak is vilagitania kell (ahogy a legzsak es egyeb visszajelzoknek). ha nem vilagit, kiegett. Ha vilagit, akkor megjavult a hiba, es mivel x alkalommal nem lepett fel, torolte a rendszer magatol.

Winkler Róbert 2011.09.28. 17:21:30

@tlantos: Természetesen világít gyújtásnál. Tehát kikúrálta magát.

mazdás 2011.09.28. 17:25:01

A Toyotánál ez nem km.
A Toyota mentőnkben 740ezer km van és nem kapta meg a féltve őrzött gondoskodást az is biztos...

h4z4rd 2011.09.28. 18:16:02

@Tie: Az öreg Patrolt 760.000km körül tettem le és nem azért, mert megállt, csak ugye megócskult a jobb oldala rútul.

h4z4rd 2011.09.28. 18:17:20

@h4z4rd: -mondjuk messze nem volt ilyen szép, mint a tehén, már akkor sem, amikor hozzám került.

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.09.28. 18:27:47

Még legalább 400km-t kívánok jó egészségben mindkettőtöknek együtt!

hapsi 2011.09.28. 19:12:46

De mivan? Milyen kétmillió? Beszarok...
:-D

ben1988 2011.09.28. 20:07:29

Áh ez még bejáratós. 90-es camrym órájában 187 ezer mérföld van. Ha az előző tulaj méltóztatott volna benne olajat cserélni semmi baja nem lett volna. Most viszont kapott egy 165 ezer mérföldes motort, kutya baja. Automata váltója szintén bontatlan még. A check engine meg ilyen tipikus toyotás dolog. Nekem hol ez hol az világít, néha vannak elektromos anomáliák pl nincs reflektor vagy szakaszos ablaktörlő. Aztán úgy dönt hogy megjavul és hónapokig nincs baja, aztán megint előjön.
Gyanítom egy normális autóvillanyász megoldaná de mindegyik csak nyavalyog hogy jajjezusapiac régijapán stb.

MetalWarrior 2011.09.28. 20:35:02

Röviden : Nekem még mindíg kibaszottul tetszik ez az AUTÓ !

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2011.09.28. 20:46:45

Winkler által szarrászídott f astrámban több mint 250K van, semmi baja, pedig egy 1.4-es lóf@sz :) Majd írok belőle cikket hogy dejó.

írom ezt úgy, hogy Winkler összes könyve megvan...

nagyonnagyon 2011.09.28. 20:55:23

@enpera: a kutyaneves is? Ritkán vigyorgok olvasás közben de annál előfordult, mondom ezt úgy hogy a számomra legendás puli barátomnak nem adtam nevet mert hogy jövök én ahhoz..

Peter__Blau 2011.09.28. 21:08:16

"2007-ben vettem kétmillióért"

Winkler úr, és mi van azzal a többször hangoztatott véleményeddel akkor, hogy 1 millió a max. összeg amit hajlandó vagy kiadni egy autóért? Úgy emlékszem többször is olvastam tőled ilyet.

rolls 2011.09.28. 21:09:45

rolls 2011.09.18. 20:08:58

Feljelentő!
Két Millenium Falcon suhant együtt belbudán a Margit hídtól a Széna térig. hogy jön ez ide? -Legnagyobb meglepetésemre a 4Runnert egy gyönyörű Istenő vezette, /ontopic!!!/
-mindeközben Winkler /offtopic!!!/ a jobbegyben folyamatosan telefonált, -természetesen napszemüvegben. (de melyikben???)Ezúton is üdv. és grat. a fekete 4Runnerből! Egy élmény volt!!!
:)
(kommentem innen: "A nőnek az autó mellett a helye" )
:)

Peter__Blau 2011.09.28. 21:09:54

@enpera: Enyémben most lesz 200k, félek is előre mi lesz ha túllépi. Motorgenerál?! Valahogy olyan félelmetes a szám.
(főleg ha csücsörítek :-D )

Lacusru 2011.09.28. 21:21:36

Szép ez a Tehén gép... imádom az ilyen régi, szögletes masinákat :-)

Rocko- 2011.09.28. 21:38:49

@ZZ260: komment, 4,5 órával korábbról: "fiatalabb, de jóval többet futott, nem bőrös, csak plüss, és koszovói békefenntartó volt, amire biztos vigyáztak."

Harcimaci 2011.09.28. 21:39:26

@enpera: az még bejáratos.:D a comboban 700000-nél nullázta magát a kilométer számláló és a napi km számláló gyújtás ráadásnál csak annyit ír,hogy FULL. De megy még mindig.:D

Gomulka Béla 2011.09.28. 21:39:28

Jó ez a eszmefuttatás, ez a a tizenot liter per négy kilométer per úgyis robogóval járok. Én például egy húsz literes fogyasztású Bentley-vel nem járok, egyáltalán, és mivel nincs is Bentley-m, a gyártásával járó kornyezetterhelés se nyomja a lelkem. Nyertem?

Kámasuka 2011.09.28. 21:40:09

Hehehe, nem tudtam hogy a 14 éves kocsiknál árfelhajtó tényező a bőr..:))) Persze lehet a tied szép, de öregeknél a plüss sokkal normálisabban szokott kinézni mint a bőrös rettenetek.

Én mondjuk a magyar piac árait értelmezni sem tudom és szerencsére nem is kell, de a 2 misi brutális, főleg ha annyira van kihasználva, mint neked. Én reálisan 5000 ojróba képzelem ezeknek az árát km-től, bőrtől mindentől függetlenül, és lám, annyi is. Bár nagyon ritka és télleg az a legbölcsebb ha megtartod, ha jól szolgál.

Winkler Róbert 2011.09.28. 21:49:54

@BenFranklin: Mondjuk az igaz, hogy a Toyota bőr ritka hitvány, ezért is bőröztettem újra az első két ülést.

Kámasuka 2011.09.28. 22:03:21

@Winkler Róbert: 95-00 sávban a mobile összvissz 8 autót talál, ami nem egy nagy merítés. Télleg van egy 8000res Bp-i, de azon mindenféle tereptuning cumó van.

Öszes német Fronterát vett helyette, oder was?

ZZ260 2011.09.28. 22:38:11

@Rocko-: Az autó soha nem volt a Balkánon , félreértés ! A hirdető arra utalt , hogy ez a tipus fut a Balkánon a békefenntartók kötelékében szívóssága miatt .

ZZ260 2011.09.28. 22:58:57

Viszonyítás kérdése .

Én pl. három éve vettem egy 2000-es évjáratú Toyota Land Cruiser 4,7 V8-ast 3,8M FT-ért . 134e km volt benne . Fogyasztása 18 de inkább 20L , viszont megy, mint a szélvész. Azóta lementem 70e km-t hiba nélkül, az autó ma is újszerű. Közben a világ egyik legjobb autóját vezettem ami terepen ,autópályán egyaránt kitűnő . Mellesleg biztonságosabb bármitől . Az autó nyugaton ma is ennyibe kerül , tartja az árát . Még 10 évig autó lesz . A 70e km-n tankoltam +7000L üzemanyagot egy átlag autó fogyasztásához viszonyítva , ami kb 2,5 M ft . Ez évente kevesebb,mint 1M Ft plusz költség . Mennyit buktam volna évente egy hasonló kategóriájú újabb autó értékén ? bizony sokkal többet , mint 1M . Ezek az autók öszvérek , mindent kibírnak , ezért tartják az árukat ...

29 Palms 2011.09.28. 23:16:36

Volt ebből az autóból normális európai változat, mph skálázás meg ilyenek nélkül?

És persze várjuk a régóta ígért üzemeltetési költségek összevetését a 4Runner egyetlen természetes ellenségével, a Suzuki Swifttel. :)

rolls 2011.09.29. 00:02:58

@BenFranklin:
Érdekes amit írsz. Szinte naponta néztem a mobile.de-n a 4runnereket, -évekre visszamenően. Voltak nagyon szépek, bőrbelsővel, szalonállapotban, első tulajtól. Főleg Németországiak. Közel 3M HUF értékben. Kb. egy éve, ezek a szépek, -egycsapásra elfogytak... Talán elvitték őket Keletebbre...

rolls 2011.09.29. 00:06:34

@Winkler Róbert:
- nem olyan hitvány az. Az enyémben a bal-egy bal oldalán van egy kis kopás -és ennyi. (1996 3,0td)

rolls 2011.09.29. 00:15:32

"Tegnap már addig jutottam, hogy azt nézegettem, tizennégy éves-e a formája, mert én valahogy még mindig olyan frissnek látom, főleg, ha tiszta, de ezt bizonyára csak az elfogultság mondatja velem."

Hát a minap egy vadiúj C-RV mellé parkoltam... hátráltam, nézegettem... vicces a különbség. Mint mondjuk egy orsós AKAI magnó vs egy tablet pc. -Az már más kérdés, h melyik a szebb!
: ))

Jó volt olvasni a 4Runner-ről!
:)

rolls 2011.09.29. 00:28:15

Ha minden igaz, a 4Runner "II." 1986-ban jelent meg, -úgyhogy az a forma inkább olyan 25 éves forma!
: )
(tudom, a Tiéd már 4Runner "III." -de ott még nem nagy a különbség. sztem.)

rolls 2011.09.29. 00:39:36

Ja! És az a fixa-ideám, hogy a 4runner, -ezeknek a ""makettje"" ! :))

www.yakez.com/for-sale-detail/1989-Chevrolet-Suburban-Suv_398080490133716852.html

OneSzB 2011.09.29. 00:51:36

Szerintem az minden hiba forrása, és ez a képekből is simán kiderül, hogy némelyik biztosíték fordítva van beszerelve :-))
Csak megjegyzem, hogy mostani autómban pont 2x ennyi Km-van. Az előzőt meg 3x ennyivel adtam el. (De abban jól voltak berakva a biztik, biztos ezért bírta. :-))

bboldii11-2011 2011.09.29. 01:16:01

Szerintem azért használsz robogót, mert egy ilyen monstrumba le- és felmászni 4 kilométerért kínszenvedés, ennyi erővel már gyalogolhatsz is :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.29. 02:02:54

@BenFranklin: Frontera alias honda passport ill. Isuzu rodeo? Uhhhh, nem egy lapon emlitendo a toyota 4runner/sequioca/tundra val es a monteroval......

Amugy felteszek most par kepet az enyemrol, szerintem ( ezert lehet bannolast kapok ) de szebb allapotu mint a W. (szent) Tehene :)))

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.29. 02:09:37

@rolls: Ezek a mai autok tulon tul szepek akarnak lenni. Egy w124/E30 vagy mazda 626 ( regi ) az olyan autoformaju volt. Ha becsukom a szemem es azt mondom auto nem ezek a mai sz@rok ugranak be

DrSzoke 2011.09.29. 02:45:57

@rolls: Ez izles kerdese.Nekem egy 15 eves isuzum van,de eszembe nem jutna lecserelni semmilyen aszfaltterepjarora.Raadasul sokkal jobban tetszik a 10-20 eves autok formavilaga mint ez az egyik 19 a masik egy hijan 20 tervezes.A parasztvakitasokra meg teszek nagy ivben,elmultam mar 18 hogy orvendezzek vala nekik.

DrSzoke 2011.09.29. 02:55:34

@visszakettopadlogaz: ilyen nekem is volt,gdi ide,tiptronik oda,nem birtam az etvagyaval.Hihetetlen mit fel birt zabalni, 100-nal orszaguton 13-14,varos 20 es felette.Ettol eltekintve nagyon jo kocsi volt,boros fullos de a penztarcam nem birta.A 3.1td isuzu most 11-11,5 vegyesben.Igaz teljesitmenyben nem ugyanott vannak,de a terepjaro amugy sem arrol szol hogy versenyezzunk vele,arra mas kell.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2011.09.29. 07:37:59

@nagyonnagyon: bizony, a "kutyaneves" is
Szeretem a stílusát:)
Csak autós cikkeket ne írna néha, akkor kiábrándulok.

Schütii 2011.09.29. 08:45:52

@29 Palms: Volt. De azt 3.0 literes V6-tal szerelték, nem a 3.4-gyel.

29 Palms 2011.09.29. 10:23:15

@Schütii,

Köszönöm! Mondjuk gondolom nem fogok minden sarkon találni egyet, de majd nézelődök, aztán egyszer hátha.

fxpwrh 2011.09.29. 16:03:38

Ilyen "bödönt", normális áron, hol lehet kapni?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.30. 01:29:17

Rájöttem a múltkor, hogy van gyárilag bödönöm. Tök jó. De nem emlékszem már, mire...

pickapu 2011.10.01. 15:36:49

Jó kis kocsi, bírni fogja.
Nálam februárban fordult át kétszázon a pickup. Áprilisban lett nyolcéves. Mondjuk én télen-nyáron ezzel járok.

Gyarló Hintaló 2011.10.02. 23:13:54

Ezek a toyoták többéletűek. A régebbi landcruisereket meg hiluxokat, miután európában lefutottak 500e+ km-t elviszik afrikába, hogy új életet kezdjenek.
Van egy ismerősöm aki hiluxokat meg hiaceeket vásárol föl itthon, majd negyedévente jön egy belga tréler ami viszi az antwerpeni kikötőbe és indulnak is a fekete kontinensre.

Egyszer szeretnék egy landcruisert birtokolni. Nagyon.
süti beállítások módosítása