Mai találós kérdés: mi látható a képen?

  2007. szeptember 06. - Winkler Róbert Címkék: totalcar flotta toyota 4runner featúra autószerelés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

FEKETE TÉGLALAP!!!

Megfejtés: egy nem égő CHECK ENGINE lámpa.

Kb. két hónapja, illetve ha visszagondolok, inkább négy, vagyis az első, igen szar első egy órás adásunk felvételére mentem a Rakparton, tehát van az már öt hónapja is, hogy kigyulladt a CHECK ENGINE lámpám. Szokásos autós hipochondriámmal már hallani véltem szelephangot, furcsán surrogó, vagy éppen különös módon nem surrogó ékszíjakat, mindenféle gépház-poltergeistet. Mazda Mester megvizsgálta, nagy vonalakban a motor hibátlannak bizonyult, de a CHECK ENGINE lámpa lehet beszart lambda szonda, benzingőz-szénszűrő, meg ezer más, Mazda Mester műszere meg értelemszerűen Mazdákhoz van, csak néhány Toyotával partiképes.

Tehén a szervizben

A Tehén nem ment rosszabbul és nem fogyasztott többet, de ez azért aggasztó. Közben voltam a budakeszi Toyota Mayernél, ahonnan létszükséglet-kurblim is származik, próbálták a srácok a diagnosztikai műszerrel, de a tíz éves, kanadai 4Runner kifogott rajtuk. Ezt itt a Belsőségben talán meg is említettem, így kaptam egyik olvasónktól egy címet: AutOhm Kft., Dunakeszi. Felhívtam őket, azt mondták, vigyem csak. Szép, tiszta villamossági műhely, büszkék is a diagnosztikai arzenáljukra, már az Euro-kertek alatt várakozó kínai autókhoz is megvannak a szoftvereik. A legerősebbek német autókban, azt mondják, brutális, BMW-Audi-Mercedes-Volkswagen vonalon mit tud a gép.

Valami alkatrész a Tehénben

Próbálták a Tehén utastéri csatlakozóját, aztán a gépházit, vagy fél órán át kommunikáltak a 4Runner agyával, de a Tehén nem adta meg magát. Azt mondták az autohmos fiúk, ez azért náluk kuriózum, hogy valamivel felsüljenek, szóval nekik szinte már az élmény miatt megérte, hát bocs. Viszont a diagnosztikai kísérletezés közben elmesélték, hogy Amerikában valahogy a rendőr is meg tudja nézni egy autóban, mióta ég a sárga figyelmeztető jelzés. Konrétabban persze nem diagnosztizál, de ha három napnál régebben, akkor már nem emlékszem, hogyan, de büntet, mert kedves polgár, ne szaladgálj már a végtelenségig motorhibás autóval.

Tehéndiagnosztikai műszer

Én meg persze csak szaladgáltam, szaladgáltam, de egyre jobban nyomasztott az a kurva CHECK ENGINE. Főleg, hogy az AutOhmnál még mondtak vagy negyven hibalehetőséget, amit jelezhet. És hogy szerintük is nagy valószínűséggel a szénszűrő, de érdemes megcsináltatni, hiszen így nem látszik, ha valami fontos dolog romlana el. Felhívtam a Toyota központot, ahonnan a tesztautókat kapjuk, és megkérdeztem Varga Péter píárost, szerinte beférnék-e a híres Kaizen Dozsóba, ahol a magyar Toyota szerelők krémje végez karbantartási formagyakorlatokat. A Kaizen Dozsóba sajnos nem mehettem, mert ott pont hiányzik egy csatlakozó, viszont a Reálszisztémánál szeretettel várnak, nekik van műszerük, programjuk, csatlakozójuk, mehetek bármikor.

Szaniszló Csaba és Benga a Tehenet vizsgálják

Ezt szó szerint is vettem, reggel 9-kor már a szerviz körül ólálkodtam, és egy váratlan pillanatban a munkafelvevőre vetettem magam. Mint kiderült, a bármikor azért annyira nem bármikor, mert épp nincs szabad szerelő, de aztán negyven másodperc elteltével már ott is volt Szaniszló Csaba műszaki vezető, fehér ingben, diszkrét Lexus hímzéssel. Ezt már nevezem, még Morzsa kutyám rossz szeme is bepárásodott a gyerekülésben. Kb. negyedóra alatt a Benga néven szólított szupernehézsúlyú kollégával lokalizálták a karbonkanisztert, ami a tankból távozó benzingőzt vezeti vissza a motorba. Azt mondták, sok időt tudnak így megspórolni, ha esetleg négy év múlva megint beesne hozzájuk egy kanadai 4Runner, már egyből tudni fogják. A diagnosztika szerintem három percnél nem volt több: tényleg a szénszűrő a rossz, amivel nyugodtan körbe lehet autózni a Földet akár negyvenszer, sőt, a műszer képernyője szerint nem is az alkatrész lehet a rossz, inkább egy légcső dugulhatott el.

Szaniszló Csaba és Benga a Tehenet vizsgálják

Mit mondjak, teljesen más érzés nem világító CHECK ENGINE lámpával autózni. Most már csak az őrlődés van hátra: a kaniszter 70 ezer, viszont kevés dolgot szeretek jobban, mint a tökéletes autót.

Alkatrész a Tehénben

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr32158669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2007.09.06. 11:00:45

...viszont kevés dolgot szeretek jobban, mint a tökéletes autót....

ezért tudnod kéne Winkli, hogy tökéletes autó nincs:)
de csodálatos dolog a diagnosztika, tejesen addig, amíg tényleg meg is javítják utána az autót, nem csak a hibakódot törlik ki.
aztán jön a meglepi.
de milyen lett a BŐRÖZÉS? arról nagy a csönd.

BBDesign 2007.09.06. 11:16:11

És mi a helyzet a TV adással? Arról is nagy a csönd.

ommm 2007.09.06. 11:19:02

korábbi postokban kitárgyalódott a TV adás. jelenleg lóg.

BBDesign 2007.09.06. 11:22:04

Tudom, abban bíztam hátha van valami fejlemény...

rognork 2007.09.06. 11:24:51

én 5k-ért szépen elvágtam volna a drótot. aztán mingyá egyszerűbben nézett volna ki a helyzet, ráadásul a további hipochondriát is megelőzi.

Lomex 2007.09.06. 11:28:21

Két dologra azért kiváncsi lennék: 1. ha én vittem volna el ezekre a helyekre, mennyibe fájt volna nekem ill. mennyire ugrottak volna a szakik 2. egy közepes vidéki városban (ahol élek, ~40 000 lakos) mit kezdtem/kezdtek volna ezzel a hibajelenséggel válaszok: 1. pár X 10 000 .- Ft ill. leszarnak ha 10 perc alatt nem jönnek rá a hibára, vagy kicseréltetik velem az egész kocsit 2. semmit mert nincsen igazi erre szakosodott ténylegesen hozzáértő szakműhely a környéken

Terveüdekszi 2007.09.06. 11:28:38

Ha valaki tudja hogy mi a fenének rá az a csatlakozó, mesélje már el! Hogy működik?

ommm 2007.09.06. 11:29:58

látod, a médiamajomkodásnak azért vannak előnyei is:))

Pitz 2007.09.06. 11:32:12

Teljesen meg tudlak érteni...
Az autó BMW E36 320i, ami egyébként zsír, de nálam is megvan ugyanez a probléma, szeinte mióta megvettem, kb 1,5 éve, azzal a különbséggel, hogy néha megunja, békén hagy vagy 2-3 hétig, aztán újult eővel hetekig. Olvastunk mi is ki persze hibakódot, ki is lett ütve, de semmi.
Tünetek uyganazok, mint Nálad, azaz nincsenek, simán megy, nem fogyaszt többet, de mégis baromira zavar engem is, folyton be vagyok szarva, mikor gyullad ki. Elvileg a check boardnak ki kéne írni, hogy mit akar, de az meg pontmátrix hibás, sehol nem találok bontottat, az új meg aranyárban van...
Most éppen nem világít... Megyek is, kiélvezem ezt a néhány napot. :)

bulgakov 2007.09.06. 11:39:20

Nekem volt egy 89-es Honda Legend Coupém, azt négy évig használtam úgy, hogy egy motorblokk rajz folyamatosan világított. egyszer elvittem a Honda Szallerbeckhez, ott a faszi azt mondta, a pillangókereszt(?) miatt van, nem érzek-e vmi lukat gázadáskor, mondtam, nem. Mondja erre, jobb lenne kicserélni, 130 ezer lesz. Kérdem, mi fog javulni, mondja, eltűnik a luk. Mondom, nem érzek lukat, azon kívül lehet-e vmi komoly jkövetkezménye, ha nem cseréli ki, mondja, nem. Ezután még 3 évig világított a rajz, aztán eladtam. És hát így, true story

gépsárkány 2007.09.06. 11:52:12

Nekem 12 éves Daihatsu Applause-nál volt Check Engine jelenség. Zavart, de mindenki csak találgatott. Viszont nem volt tünetmentes, mert üresbe téve néha lefulladt a lámpa kigyulladáskor. A végén szakszervíz, ahol kb. 10 mp alatt a ráhelyezett műszer alapján megmondták, hogy vízhőfokszenzor. Cserebere 20 ezer pénzért (eredeti természetesen Japánból), azóta is jó. (ennek 4 éve).

pH03N1xM 2007.09.06. 11:54:29

Behe, autodiagnosztika/Magyarorszag 2007... hasonlo elmenyek miatt kezdtem el en is evvel (is) foglalkozni, mert mindenki hulye volt az automhoz ;)

zsolt68 2007.09.06. 11:54:38

Ez a check control tényleg beszarás .Szerintem csak azért van hogy bosszantsa az ember fiát.Vagyis nem a rendszer rossz hanem a szervíz.Nekem megállapították hogy ÖNINDÍTÓ a hiba. 6eft. kérek.Azt hittem felrobbanok.Elkezdett lilulni a fejem és gondoltam megelőzöm az agyvérzést ordítottam a szakival mint egy ökör. 194cm magas 110 kg ember vagyok ,gondolom ez is besegített abba hogy ne keljen kifizetnem a kiolvasást!

TL 2007.09.06. 12:00:57

A cégünknél van egy Thalia ami lassan a 140 e.-t közeliti. Élete nagyobbik részét (kb. 60 e. óta). Chech engine lámpával élte le. Először gyújtótekercsek cseréje szép sorban, majd mikor már ez sem segitett "kiderült", hogy zárlatos valahol a rendszer. Hiba javitása után kb. 5.e után ismét vidáman világit a CH.E. (valamennyi javitás Renault márkaszervizben). Javasolták, hogy ha zavar, időnként menjünk vissza vissza és restettel meg lehet oldani (nyilván nem ingyen). Olyan meghitten világit a kis sárga lámpa, hogy már szinte hiányozna, ha nem volna, úgyhogy egyéb tünetekig marad...

feketenap 2007.09.06. 12:14:04

A múltkor én is mentem a 28 éves GTI-mel, és nem bírtam egy 16v 1.6 astrával. Hopp, egyből kigyulladt a csekk endzsin lámpa a fejemben, méregből adtam az injektornak olyat a legkissebbik csavarhúzóval, hogy még kettesben is letépi a lökhártót a gumi. Aztán nem jött újabb astra, csak a benzin ment. Fogtam megint a spéci műszert és visszavettem. Hátha elmegy még 20 évet.

Dicsak 2007.09.06. 12:16:47

Az a baj, hogy a legtöbb szervízben csak rádugják a műszert a verdára kitörli a hibakódokat, esetleg beállítja a szervízciklust, de ennél többre nem képesek. Ha a problémamegoldást kell gyakorolni akkor vakarózik mind! Ria Ria Hungária!!!

EEE 2007.09.06. 12:33:14

Ha nekem CE-m van rádugom a loggert ami cirka 15e HUF-omba került és kiolvasom a kódot. azt megnézem a listában és máris tudom mi a baja.

Mitsubishi...

rognork 2007.09.06. 12:33:18

nem lehet, hogy CZECH ENGINE van kiírva?

Gábor 2007.09.06. 12:39:49

Nekem két szenzorba (katalizátor elött és után), majd a katalizátorba fájt a Check Engine lámpa. Egy Toyota Yaris Verso-m van, ami úgy látszik nem néz TV-t és nem tudja, hogy neki ilyet nem szabad. ;)
A csere óta a lámpa nem égett, kopp, kopp, kopp.....

Amúgy a szabványosítás korában szerintem elvárható lenne, hogy ha a gépnek valami gondja van, akkor a hibaüzenetet, kódot könnyen ki lehessen olvasni. A beavatkozás, javítás aztám már történhetne furmányos, hókuszpókos márkaszervizekben is.
De komolyan, nem fér bele az autó árába egy monokróm LCD panel, amiről az esetleges hiba, hibakód leolvasható lenne?!?!
A sima kék képernyő (sárga lámpa) máshol sem vált be. ;)

bulgakov 2007.09.06. 13:06:28

CZECH ENGINE? Azt jelenti, Skodád van még régről, vagy Tátrád.

today05 2007.09.06. 13:11:07

nem érné meg egyik cégnek sem, ha az utca embere is kiderítheté, hogy mi a baj a kocsival, mert akkor neadjisten rájonne, hogy 12 forintba kerulne az a darab gumi és ő is ki tudná cserélni, amit aztán a szervíz kiszámláz neki 120.000 forintért, mint hátső futómű, és váltócsere

ommm 2007.09.06. 13:14:42

Tatrára öcsém nem kellett sosem check engine villogó...
a hangjáról tudtad mi a bibi.
aztán az udvaron megcsináltad.
léghűtés rulez.

(egy ortodox tatra-hívő)

zenith 2007.09.06. 13:26:51

feketenap:
:D

Ban_Dee 2007.09.06. 13:28:02

Mai napig könnyes szemmel gondolok vissza a kispolskimra - azon nem volt check engine lámpa. Csak meghallottam az ismerős darálós hangot (elindulás helyett) és már mentem is hátra féltengely-csillagot cserélni... :-D

DDD 2007.09.06. 13:28:20

Javítsatok ki, de úgy tudom a szabványosítás csak a csatlakozófelületre és a kommunikációs protokollra valamint azokra a hibakódokra vonatkozik, amelyek az autó környezetvédelmi szempontból is necces hibáit írják le.

Maad 2007.09.06. 13:45:27

Kigyomlálni az összes elektronikát!!! Tatra és Ommm rulez!!

Maad 2007.09.06. 13:47:43

Kigyomlálni az összes elektronikát!!! Tatra, és Ommm rulez!!!

ommm 2007.09.06. 13:58:27

sajna manapság már anélkül nem megy.

ommm 2007.09.06. 13:59:27

Ban_Dee: nekem is volt. szerettem. télen simán kiemeltem a hóból, míg a többiek lapátoltak. motorcsere? kb. 25-30 perc.

kkn 2007.09.06. 13:59:45

Nekem a faros eredetű motorral szerelt Fabiámon szerencsére a hibajel csak a féklámpa-kapcsolótótl származott. Egy kis villamossági garázsban megnézték, én kicseréltem, és OK. Suzuki Swift,SX4 nem ilyen féltékeny a hibamegoldásra: ha gyújtáson nyitott ajtónál háromszor ráadjuk a világítást, és háromszor megnyomjuk a belső lámpát kapcsoló ajtógombot, kiadja a km-számlálóban a hibakódot, meg egy led levillogja. Ugyanez négyszer a törlés. Kluboldalakon a szervízkönyvből el lehet olvasni, mi az, és ha visszajön, irány a szervíz.

ommm 2007.09.06. 14:03:30

valaki nem akar venni egy tényleg ritka autót?

bmw-m5.autobazar.eu/card.php?id=271127

tomnemtom 2007.09.06. 14:12:37

kkn: ezéjó a mazdahat. kluboldalakon elolvashatod, kinek mennyivel fogyaszt kevesebbet a dízel :D

amúgy meg, mióta szabványosított ODB meg CAN van, lószar lett az egész. '95-ben egy nemmondommeg meik ( krájzler ) márkaszervíznek olyan tesztere volt, hogy egy csak olvasni tudó is meg tudott vele javítani egy gyári autót ( értsd nem hekkelt kábelkötegű, törött szürkeimportos csoffadányt ). összes hibajel összes paraméterére leágazás, ott a szöveg, mit kell csinálni/cserélni, és nem mindjárt egy 120kHUF-os alkatrészt írt ki.
mondjuk mindez arra volt jó, hogy a fentebb meg nem nevezett márka autóinak 70%-áról kiderüljön, törvevót, szürkeimportos :)))

tegnap meg legalább megtaláltam a sajátomhoz az összes hibakód leírását, igaz, japánul van, de ez a kisebbik akadály :D

ommm 2007.09.06. 14:19:00

tomnemtom: természetesen a Tatra nem egy kategória nálam a BMW-vel. azt is csak azért raktam ide, mert ismerem a srácot és tényleg annyi km van benne.

kkn: használj tiny url-t ha hosszú linket pakolsz
és azt az M1-et nem biztos, ogy utcára vihetnéd, nem beszélve arról, ha koccolsz valamit. elég nehézkes hozzá karosszériaelemeket szerezni:D

kkn 2007.09.06. 14:42:03

Köszi a tanácsot, de sajnos fogalmam sincsen, hogy mi az a "tiny url", mert segg vagyok a számítógéphez, meg ilyenekhez. Attól még netezhetek? Lécci-lécci-lécci?
Mi értelme lenne egy autónak, ha nem használom? Ha telne egy ilyen drága gépre, alkatrészre is. Mint a Fifth Gear-ban Maserati MC12-s figura, hóban kivitte a gépet a pályára a múűsor kedvéért, oda is csapta a szalagkorláthoz. De csak röhögött rajta.

pálcika 2007.09.06. 14:43:05

egyszer alaposan meghajtottam a 94es amerikai camrymet és az igyekezetemet a check engine lámpával honorálta.10percen belül a toyota márkaszervizben voltam vele,gondolván ez nagyon nem oké egy alig 50ezret futott toyotánál.persze a gépem nem nagyon akart kommunikálni az övékkel,de pár perc állás után a gonosz kis narancsszínű fény kialudt.egy kis félsz azért maradt bennem kihez forduljak, ha nagyobb lesz a baj.

ommm 2007.09.06. 14:54:02

ja, de én az elérhető kategóriáról pofázom.
a tiny url egy neten elérhető oldal, ahol a hosszú linkekből csinál neked egy rövidkét.
www.tiny.cc/

ommm 2007.09.06. 14:55:35

pálcika: volt autóm amelyik ezt csinálta, mert a csapatáskor az olaj telibeverte a szenzort, az meg megijedt...aztán ahogy lepihent semmi gond nem volt.

ommm 2007.09.06. 14:56:17

pálcika: volt autóm amelyik ezt csinálta, mert a csapatáskor az olaj telibeverte a szenzort, az meg megijedt...aztán ahogy lepihent semmi gond nem volt.

pálcika 2007.09.06. 15:09:07

ommm:
akkor valszeg nálam is az volt a baj.

Wandál 2007.09.06. 15:17:01

szerintem ezen évjáratú toyotáknál simán levillogja a hibakódot, ha a konnektor megfelelő két kábelét rövidrezárod... a celicáké pl. TE-E1 pár a motortéri konnektorban, a netről meg lehet letölteni kódtáblázatot

ommm 2007.09.06. 15:24:54

ja, a módszer működik az én 97-es mazdámon is. kell egy kis dióda, egy biztosíték és a hibakódlista.

pálcika 2007.09.06. 15:26:23

Wandál:
mármint hol villogja le?az én motorom 1MZ-FE MCV20.hol találom a neten hogy mit is kéne rövidre zárnom?baja nincs csak az ilyesmit jó tudni.:)

Géb 2007.09.06. 15:29:03

Megfelelő szakszervíz hiánya egyébként vidéken mindenhol gond. Ha a fővárostól távolabb él valaki, akár megyeszékhelyen akkor felkötheti a gatyáját mire talál pl. egy normális turbo, vagy elektronika szervízt. Sajnos...

Egyébként nem tudtok valahol Fiat 1,3 Mjet-hez kódtáblázatot??? Ha esetleg szükségem lenne rá, jó ha van....

ekkerjoz 2007.09.06. 15:35:25

Ó, Reálszisztéma, szeretnek ott nagyon a Lexussal együtt, 25000 km alatt 12 alkalommal voltam, tényleg profik.

ommm 2007.09.06. 15:35:45

pálcika, dobj egy emilt. talán tudok segíteni.

Géb 2007.09.06. 15:41:10

Ja, és az se volna rossz, ha valaki tudná, hogy Fiatokból, hogyan olvasható ki a kód házilag...Előre is köszi!!!

th0mi 2007.09.06. 15:43:17

ommm: E30 M -et nem tudsz véletlenül?
arra vevő lennék... :)

most verték telibe a jó kis E21-emet. veterán vizsga előtt. gazdasági totálkár. szaros 320 eFt + 30e a roncs akar fizetni a biztosító.
most vívok velük.
a szivem meg megszakadt...

www.f56.hu/displayimage.php?album=1413&pos=2

ommm 2007.09.06. 15:50:05

uff th0mi, sajnálom.
de van egy érdekes 3,25i ha gondolod.
Géb: keresem, lesz, légy türelemmel addig is dobj nekem egy emilt.
Pálcika mindjárt küldök meglepit.

ommm 2007.09.06. 15:57:08

ment az emil pálcika, remélem hasznodra lesz

th0mi 2007.09.06. 16:04:34

Ommm: melyik évjárat?

Rocko- 2007.09.06. 16:11:30

ehh th0mi részvét.

tomnemtom 2007.09.06. 16:15:16

ommm : értelek.
jó lenne az a bömös, haveromnak volt egy ilyen használtban, az utolsó "nagy" autó, ami nem volt két tonna és nem is érződött rajta, hogy nagy...
megvenném, de jelen pillanatban annyi pénzem nincs, hogy gyalog hazamenjek :D

ommm 2007.09.06. 16:16:39

bmw-m3.autobazar.eu/card.php?id=312160

+alkatrészek.
pálcika bocs, de 113 mega Camry repair manual, átmegy neked, vagy tegyem fel vhová?

ommm 2007.09.06. 16:17:53

Géb: fiat fórumokon (főleg angol nyelvűeken) biztosan találsz segítséget.

nyema 2007.09.06. 16:21:28

amcsi zsaruk nagyon tudnak! rendszámról simán leolvassák, mikor égett ki egy izzód ;)

Loganfan 2007.09.06. 16:29:26

Nekem egy Dácsiám van (Logan) 97k km-rel, még soha nem láttam check engine lámpát világítani (van benne). ciki, nem? ;)

Wandál 2007.09.06. 16:45:50

pálcika: neten rákeresel biztos megtalálod

loganfan: majd ha 17 éves, és 350 lóerős lesz a dákód, akkor biztosan látsz majd :)

Klapanciusz 2007.09.06. 16:47:25

Menet közben semmi sem világít, minden rendben van. Mosolygok, ha meglátom, mosolyog, ha elindítom a motort, mosolygok, ha kiszállás után visszanézek rá. Alfám van.

pH03N1xM 2007.09.06. 16:51:00

Eheh, most neztem jobban a hiba fotojat, hisz' ez egy tok mezei OBD hibakod... gratz az elso szerviznek, amelyik nem volt kepes egy ilyet kiolvasni :)

Egyebkent mokas okokat lehet talalni erre a hibara ha az ember guglizik, pl. ezt:

www.obd-codes.com/forums/viewtopic.php?t=1067&view=previous

Ilyenkor orulok h. en megakadtam 'szar' regi Citrok szerelesenel - ott kevesebb amcsi tulaj es hulye magyarazat van ;)

kkn 2007.09.06. 17:00:04

Sajnos ommm, nem tudtam felhasználni az oldalt, mert megakadt, a vírusirtó trójait kiáltott, mire megbirkózott vele, a Windows kért CD-ről frissítést. Így legközelebb is, ha bemásolok egy hivatkozást, az a maga teljes pompájában fog megjelenni.

serialkiller01 2007.09.06. 17:02:08

Elég jól fest az a 325-ös, csak nem értem, hogy mi köze az M3-hoz.

GiXXXer 2007.09.06. 17:10:10

Én hálistennek még csak gyújtás ráadáskor láttam CE lámpát, pedig tegnapelőtt bele sikerült hajtanom a kocsit egy akkora pocsolyába, hogy elkezdett sírni az ékszíj, valamint meg-meglassult az ablaktörlő-motor... Aztán reggelre kiszáradt, és kutya baja.

bárány 2007.09.06. 17:28:17

kkn,

a tiny url helyett jó a href.hu oldal is, a lényege ugyanaz.

kkn 2007.09.06. 17:39:49

Onnan is nemkívánatos programelemet applikálhatok a szoftvereimbe?

ommm 2007.09.06. 18:37:11

bocs kkn, nekem nem volt még vele bajom, de bárány adta a tippet.
pálcikának már töltődik a dolog, benne vana V6 24V is.
én meg hepi vagyok, mert hosszú idő után sikerült egy 980 oldalas szervízkönyvet szereznem a mazdámhoz...
annak a BMW-nek semmi köze az M3-hoz, csak oda lőtték fel hirdetést.
és tényleg nem tűnik rossznak, csak egy sperrdifi kell még bele.

S2000 2007.09.06. 19:06:29

Na látjátok!Ezért jó a Lada.Nincs CHECK ENGINE veszély.

Trebitsch 2007.09.06. 19:59:56

"...a műszer képernyője szerint nem is az alkatrész lehet a rossz, inkább egy légcső dugulhatott el.
Mit mondjak, teljesen más érzés nem világító CHECK ENGINE lámpával autózni. Most már csak az őrlődés van hátra: a kaniszter 70 ezer, viszont kevés dolgot szeretek jobban, mint a tökéletes autót."

Most nem azér a hetven rugóér, de nem kéne átfújkálni a csöveket, mielőtt veszel egy másik kanisztert? :)

lápi lidérc 2007.09.06. 20:22:24

Na ja, ezért szerettem én is a Golf-I-est, ha valami baja volt, az út mellett is lehetett javítani, nem vacakolt a fedélzeti számítógéppel. Az új, elektronikával teletömött gépekhez a szerelő is félve nyúl, mivel az AUTÓszerelő, nem számítógépbuherátor.

Sancho 2007.09.06. 20:51:13

Szakértők, muhaha!
ma 20 éves Kadettom (1.3i) egy kellemes téli reggelen elkezdett ordítani - luk a kupufogón -, majd, bemelegedvén világítani kezdett a kis sárga.
Reszketve hívom a \"szak\"szervízt, menjek, persze, sőt natülich...
Beállok.
Embermagas diagnosztikai computer, spagetti-halmok lógnak rajta.
Motorház kinyit, feldugják az Oplát...az embermagas nem érti. Szerinte ilyen autó nincs.
Öreg szaki bement az irodába, hozott egy GEMkapcsot, beledugta a csatlakozóba, majd beült, és nézegette, hogyan villog a kis sárga.
Meg is lett a kód:la(m)bdaszonda.
Ekkor kezdták el keresni az illető szondát a motortérben, amit meg is találtak, a madzagja végén lógott a levegőben, merthogy kilőtte a belsejét!

Vagyis ha csak úgy simán benéznek a leömlöcsö velé, látták volna a, hogy mitől lett lármás a kipufogás, meg hogy lóg a bele.

No, mindenestül 12K-ból javult meg a gép, ebből 8 volt az új szonda (áfát sajnos nem fizettünk utána), 4 a diagnosztika, vagyis a gemkapocs.
Szerintem aranybó lehetett.

:))

Edelweiss 2007.09.06. 21:28:27

DDD:
"Javítsatok ki, de úgy tudom a szabványosítás csak a csatlakozófelületre és a kommunikációs protokollra valamint azokra a hibakódokra vonatkozik, amelyek az autó környezetvédelmi szempontból is necces hibáit írják le."

nem, van egy eloirt obd codeset, azt minden gyartonak teljesiteni kell, kulonos tekintettel a powertrain dtckre. persze ezen felul vannak meg a nem dokumentalt discretionary pinek, azon milyen adatok maszkalnak, mar a gyarto dolga, nem kotik senki orrara. kodolas, konfiguralas, advanced diag funkciok ott szoktak zajlani.

[] (törölt) 2007.09.06. 21:44:19

"Eheh, most neztem jobban a hiba fotojat, hisz' ez egy tok mezei OBD hibakod... gratz az elso szerviznek, amelyik nem volt kepes egy ilyet kiolvasni"

dehogynem olvastak ki, mondtak is, hogy valszeg a szenszuro.
olvasd mar el a cikket szakertes elott pliz!

Liberté_73 2007.09.06. 21:45:12

Nem azért, mintha bárkit is érdekelne, de nekem agy V70 T5-öm van és azon is évek óta ég a CheckEngine lámpocska. Minden olajcserénél töröltetem az idióta blogbejegyzést (általában Turbo Exceeded Max Pressure:)) és kész. Egyet komolyan vettem, amikor AirVolumeMeter Error volt, az természetes kopóalkatrész, csere--lámpa elalszik, majd egy hét múlva újra ég. Már mexoktuk egymást. Hiányozna ha nem égne.

[] (törölt) 2007.09.06. 21:55:25

"Az autó BMW E36 320i, ami egyébként zsír, de nálam is megvan ugyanez a probléma, szeinte mióta megvettem, kb 1,5 éve, azzal a különbséggel, hogy néha megunja, békén hagy vagy 2-3 hétig, aztán újult eővel hetekig. Olvastunk mi is ki persze hibakódot, ki is lett ütve, de semmi."

megbocsass, de a hibakod kiutesenek kurvara semmi koze a javitashoz, kb annyit er, minha egy bombat lepedovel takarsz le. nem latod, de attol meg ott van.

ebayrol guberalt obdvel tul sokra nem mentek, vigyetek el valakihez, akinel egy modic vagy egy canoe figyel a szervizben, es tud is vele banni:
www.vector-informatik.com/vi_canoe_gui_de,,2816.html

"Elvileg a check boardnak ki kéne írni, hogy mit akar, de az meg pontmátrix hibás, sehol nem találok bontottat, az új meg aranyárban van..."

a cc nem kozol szoveges uzeneteket az E36ban, E60tol felfele mar inkabb. azert kapd ki a kombit es nezd meg a display zebragumijat/szalagkabelet, meg hogy nincs-e elpukkanva vagy oxidalodva valamelyik smd alkatresz.

pH03N1xM 2007.09.06. 21:58:37

Edelweiss:
En meg tanultam olvasni, jo volna ha te is megtenned.

A cikk elejen ott vannak a felsult szervizek is - ami szerintem nonszensz ilyen esetben. (egy egyszeru OBD kod kiolvas NEM okozhatna problemat egyik markaszervizben sem)
El se birom kepzelni, hogy mi lehet egy korabbi, pre-OBDs jarmuvel ha esetleg szegeny ilyen helyre teved.

pH03N1xM 2007.09.06. 22:03:41

Edelweiss:
En megtanultam olvasni, jo lenne, ha te is megtenned. A cikk elejen ott van a felsult szervizek listaja, ami szerintem nonszensz ilyen esetben. (egy mezei OBD kod kiolvasasa NEM szabad, hogy barmely magat markaszerviznek mondo helyen problemat okozzon).
El se birom kepzelni, hogy mi tortenhet egy korabbi, pre-OBDs kocsi eseten, ha veletlenul odateved...

[] (törölt) 2007.09.06. 22:06:10

jogos, en az AutOhm-os reszre koncentraltam.

[] (törölt) 2007.09.06. 22:11:17

mondjuk abban igazad van, hogy mazda mester meg a tobbiek esete eleg vicces, leven hogy a legszutyokabb freeware kaki is kepes kiolvasni a generic dtcket:
scantool.net/download/scantool_net113win.exe

pH03N1xM 2007.09.06. 22:11:20

Bocs, nem akartam 2x csak a refresh nem mutatta elso korben.

pH03N1xM 2007.09.06. 22:38:12

Jaja, pont ilyenekre gondoltam. Szoval en a helyukben melyre asnam magam :)

mopac 2007.09.07. 05:18:54

A hibakod amit idekopiztal az oldalra ismeros, nekem is volt mar hozza szerencsem. Nem kell hozza kaniszter problema, ha egyszeruen tankolas utan nincs rendesen visszatekerve a tanksapka, vagy a - mint ahogy az en esetemben tortent - a racsnis zara hibas, es menet kozben lelazul, akkor ugyanez a hibakod jon fel. Es mint ahogy utaltal is ra a bejegyzesben: Amerikaban valoban szinte minden sarkon kilvashatod az ECU-dbol a hibakodot markatol, tipustol, eletkortol fuggetlenul - INGYEN.

Winklerhez hasonloan en is egy kanadai autot vezetek (Kanadaban) ami bar nem Toyota, hanem egy Mazda6 (az amerikai osszeszereles minosegenek hatasarol a japan design autokra egy hosszu meset megerne, valahol mashol), es egy Toronto-bol Chicago-ba tett tura soran produkalta a "CEL" problemat. En akkor meg tudatlan voltam, es kizarolag a Mazda Roadside Assistance segitsegeben biztam, de szombat este leven mast nem tudtak ajanlani, mint hogy bevontatjak a kocsit a legkozelebbi markaszervizbe, illetve ha az auto jarokepes (a lampan kivul semmi baja nem volt), akkor en is odavihetem, es majd hetfo reggel megnezik, mert a kornyeken semmi hetvegen nyitvatarto nem volt. Persze ha valami nem Mazda szervizben javittatom, akkor ugrik a garancia, nekem pedig hetfo reggel mar Toronto-ban kellett lennem, igy eselytelen volt addig varni. Mar kezdtem szervezni, hogy vasarnap hazarepulok, hetfon lerendezem az ugyeimet, aztan, egy berautoval lehuzok Chicagoba, addig a csalad hatramarado resze intezi a Mazdat. Felesegem mar eleg nagy pocakos varandosan nem akarta vallalni a vezetest a hosszu uton, igy nem tunt semmi ertelmesebb megoldasnak. Tobbszori telefonalas, uvoltozes, anyazas, nemi nemi anyagiakkal kapcsolatos egyezkedesi kiserlet utan elkpotek, hogy ha talatok valakit, aki ki tudja olvasni a kodot, akkor a hibakod alapjan majd telefonban megmodjak, hogy lehet-e a kocsit hosszabb tavon hasznalni (Toronto-Chicago tobb mint 800km). Hogy ki, azt nem mondtak meg. Erthetetlen.

Mivel szombat keso este szervizekben elo emberrel mar sehol nem lehetett telefonon beszelni, ezert mar ismerosoket - autoszerelo kapcsolatokkal - is probaltam mozgositani, hogy ugyan mar talaljak ki, hol lehet a kodot kiolvasni. Termeszetesen semmi tanult ember nem volt elerheto, igy maradt a vasarnap reggel, amikor nekikezdtem nyitvatarto szervizt keresni. Kb a negyedik helyszinen vettek fel a telefont, ami nem is egy normalis szerviz, csak olajat cserelnek (Grease Monkey) meg a balekokra minden a motorban konnyen cserelheto alkatreszt rasoznak, ha kell ha nem. Ok mindjart mondtak, hogy a szomszedjukban talalhato Autozone nevu (ilyen szinte tenyleg minden sarkon van) vasarnap is nyitvatarto autoalkatresz boltban azonnal megteszik ingyen es bermentve. De eleg ertetlennek tuntek a telefonban a kerdesem hallatan, mert allitolag ezt minden hulye tudja...

10 percen belul megjelentem a helyszinen, es 2 perc mulva mar kezemben is volt a kis cetli a hibakoddal. A Winkerevel tokeletesen egyezo hibauzenettol en nem lettem volna okosabb, az elado gyerek, aki kiolvasta viszont keres nelkul megjegyezte amint ranezett, hogy mivel az auto uj, csak a tanksapka lehet a hiba forrasa (ez az egyik fenti linkbol is kiderul). Mindezt szobeli koszonetert, es meg borravaloert sem tartotta a markat, pedig megtehette volna. En meg voltam olyan paraszt, hogy magamtol nem jutott eszembe. Igaza pillanatokon belul kiderult, mi pedig virito CEL lapmaval kenyelmesen hazacsorogtunk. Itthon par napra ra reset-eltettem. A Mazda Roadside Assisstance-et mar nem is hivtam vissza, mert akkorra mar elegem volt beloluk. A tanksapkat jobban szemugyre veve az a tetejen levo feliratok "aprobetus" reszeben meg is emlitik a lelazult tanksapka negativ hatasat a CEL lampara. Nem mintha erdekes lenne, mert eletemben nem felejtettem el megfeleloen helyere tenni tankolas utan, es meg soha nem volt autom hibas tanksapkaval. Ehhez egy michigan-i Ford gyarban osszeszerelt Mazdat kellett vennem. Ez viszont mar egy masik tortenet...

Szoval ha CEL lampa eg, az auto megy, es semmi egyeb gyanus jel nincs, akkor elso dolog legyen megnezni a tanksapkat!

tomnemtom 2007.09.07. 09:18:32

ezt a tanksapkát kipróbálom, most, eredmény kb. 5 perc múlva :D

ommm 2007.09.07. 09:22:52

de ha lehet azért szándékosan ne szakítsd be a menetet rajta:)

Edelweiss 2007.09.07. 09:27:08

a tanksapkas tipp ertelemszeruen csak a p0440as dtcre vonatkozik, nem a check engine lampara en bloc.

eloszor talan nem artana kiolvasni a hibamemoriat, mielott nekiallsz buheralni.

tomnemtom 2007.09.07. 09:47:55

áh, semmi, ezt Hirosimában rakták össze...

petymeg 2007.09.07. 10:18:27

1990-es Honda Civic: riasztó beszerelése után égni kezdett a "csekendzsin". Márkaszervíz negyed millára taksálta a javítást - de nem tudták megmondani, hogy pontosan mit fognak csinálni. Ez az autó akkori árának kb. 1/3-a lett volna, szóval passz. Szerelő nem talált semmit, verda azóta is - 16 éve - hasít, a kis sárga lámpa pedig még mindig nem égett ki. Ha kialudna, aggódni kezdenék és azonnal szervízbe vinném...

Fapuma 2007.09.07. 13:41:28

Ez a check engine lámpa engem is idegel már egy pár hete. 2004-es Corollám van, szóval ez csak egy rossz álom lehet...de sajna nem az. Néha pár napig nem világít, aztán pár napig igen. Szervízben azt mondták a hibakód alapján VVTi fogaskereket kell cserélni, kb 40e + munka.
Még nem szántam rá magam, most épp nem világít és az autó ugyanúgy viselkedik, mint előtte bármikor. Persze azért nekem is piszkálja a csőrömet.

deal77 2007.09.07. 20:37:51

Peugeot 405 1.9b \'88
Mi az a check engine???

audi garage 2007.09.09. 20:49:00

Díjmentes hiba kiolvasás-törlés.
20/3359933 Kecskemét.

[] (törölt) 2007.09.09. 23:29:03

a torlestol meg nem fog megjavulni az auto.

Ferko76 2007.09.10. 11:53:01

Egyszer apámnak villant ki a check engine, nem is ez a lényeg, hanem ahogy a szerelő kiejtette. Aszonta: Csiken Csip. :o)

Pitz 2007.09.13. 11:18:47

Edelweiss,
egy szóval nem mondtam, hogy a hibakód kiütésétől azt vártam volna, hogy megjavuljon az autó...
Annyira azért nem vagyok hülye, sem én, sem az akivel csináltam. Ismeretlen hibakódot írt ki, kétféle géppel is ellenőriztük,(márkát nem tudok, típust sem, nem is érdekel) eredmény ugyanaz! De azér kösz, biztosra veszem, hogy segíteni akartál...

Pitz 2007.09.13. 11:27:29

Edelweiss,
egy szóval nem mondtam, hogy a hibakód kiütésétől azt vártam volna, hogy megjavuljon az autó...
Annyira azért nem vagyok hülye, sem én, sem az akivel csináltam. Ismeretlen hibakódot írt ki, kétféle géppel is ellenőriztük,(márkát nem tudok, típust sem, nem is érdekel) eredmény ugyanaz! De azér kösz, biztosra veszem, hogy segíteni akartál...

Hadam 2007.10.09. 13:33:52

Minden propaganda nélkül, ha Shell benyát töltök elalszik a Check Engine, ha bármi mást, kigyullad. Tudom, hogy elvileg magától nem is alszik el a Check Engine, csak, ha kiütik, de mégis. Shellnél is csak az extra létől elégedett, a sima 95-re duzzogva világít. Celica GT 2.2 '98
süti beállítások módosítása