Bejutás hegesztőpisztollyal? És ha nincs?

  2011. szeptember 22. - Csikós Zsolt Címkék: tutorial szilikon fagy hyundai kezdo sofor motorhaz zarolajzo zar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Még jó az idő, a fűtést sem kell bekapcsolni, de figyelmeztessen bennünket, hogy Ausztriában ezen a héten leesett az első hó. Kettőt pislogunk, és itt lesznek a hajnali fagyok, a hajnali fagyban pedig a kint tartott autókba olykor nehezebb bejutni, mint OTP-fiókba vasárnap reggel hatkor.

A fagy nagy úr, akinek az autóján nem távirányítós a zár, annak kétszeresen is. Aki azonban kicsit előre gondolkodik, és még időben cselekszik, annak nem kell majd reménytelen küzdelmet vívnia a befagyott zárral, a karosszériával eggyé vált ajtóval.

Pár egyszerű művelet, egy magunknál tartott kis flakon, és a mínuszok pofájába röhöghetünk. Itt a videó róla, hogyan.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr193243816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Papp Sanyi 2011.09.22. 11:01:56

Sajnos a zárolajozó általában a kinyithatatlan kocsiban van :) Ekkor jó megoldás az öngyújtóval megmelegített kulcs.

Pingui 2011.09.22. 11:18:04

Különösen "okos" dolog benzinkúton használni az öngyújtót, mert épp befagyott a tanksapka zár.

FCs 2011.09.22. 11:19:52

A szilikonról megoszlanak a vélemények, a spéci gumiápolók /pl ez: webshop.wuerth.hu/kereses/6115990/?cikkszam=&megnevezes=gumi%E1p&pdf_file=&pdf_tartalom=&unspsc=&cikkID=6115990&oldal=1 / nagy része pont szilikonmentes

nemegészenúgyvan 2011.09.22. 11:19:55

Gumiletépés ellen: Senki ne dőljön be a reklámozott "csodaszerek"-nek. A legjobb - mellesleg a legolcsóbb - a gyógyszertárakban kapható GLICERIN! Évente két kezelés a gumikédereken segít a befagyás, illetve a gumi gyors öregedése ellen is.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.09.22. 11:21:41

Kisgyerekes szülő az első olyan napokon, amikor párás a szélvédő reggel, popsitörlő kendővel átkenegeti az ajtók gumikédereit. Ezt megismétli három-négyszer, és a kéder probléma nagyrészt megoldva.

A zárolajozót eléggé keresni kell, nincs minden boltban egyből kitéve.

A WD40 zárakra felejtős, elvileg mindenre jó, tehát erre sem.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.09.22. 11:23:12

@nemegészenúgyvan:
Ez van a popsitörlőkben :-)
Egyetértek vele, gumira és műanyagra glicerin (vizes oldata) kell, nem szilikon.

GasBang 2011.09.22. 11:24:17

Főleg 1996os Accord -nál szokott ez gondot jelenteni... nálam egyszer úgy befagyott az ajtó hogy szétszakadt az ajtónál a gumiperem, nyáron meg a hátsó ajtóknál mindig kijött az ajtógumi.

Szkotti 2011.09.22. 11:28:44

@nemegészenúgyvan: Így igaz, én is ezt használom.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.09.22. 11:39:35

glicerin valoban a legjobb, nemcsak a gumi tomiteseket lehet vele apolni, hanem a szezon vegen pihentetett abroncsokat is (alapos tisztitas es szaritas utan szepen be kell kenni a gumikat, majd ugy elrakni oket. masik megoldas, hogy vizzel higitva megfurdeted az egesz gumit, maximum felrakas elott megegyszer lemosod, de addigra ugyis "elfogy")

szagtalan, szintelen, bar annyira nem olcso, de 2kg 3-4e forint kornyeken beszerezheto a gyogyszertarakban, evekig eleg.

BalintB 2011.09.22. 11:39:35

Én szilikonolajat szoktam használni, egy kis rongydarabbal egyszerűen felkenem a kéderekre. Nekem eddig bevált...

Ivymike 2011.09.22. 11:52:39

eleinte én is szilikont használtam, egyszercsak azt vettem észre, hogy alacsonyabb sebességnél jön szélzaj az ajtó felöl, mint korábban. bizony a szilikon nem feltétlen jó megoldás, glicerinre váltottam én is, működik.

betm3n 2011.09.22. 12:01:41

nekem gumisok mondták a glicerint, azóta én is használom. vizben oldódik, a gyógyszertárban vett már eleve nem tömény glicerin, hanem annak vizes oldata.
én desztillált vizzel higitom a glicerint tovább 1:3 vagy 1:4 arányban, autógumira, gumikéderre, mindenre ami gumiból van az autón.
gyógyszertárja válogatja, de egy 4 kerékre elégnyi 2 deci glicerin ha viszed az üveget, akkor ~250 HUF

GarbooKing 2011.09.22. 12:08:22

Nekem a Kadettem fagy be rendszeresen :( Sajnos ezeknek a műveleteknek az elvégzése ellenére :(

ui: tudom, h nagyon menő dolog dslr géppel videózni manapság, de konkrétan élvezhetetlen az egész.
Nem mindenhez kell ez a mélységélességes dolog...

lacz805 2011.09.22. 12:17:08

Erősítem a Glicerinesek táborát, minden gumira a legjobb megoldás. Szilikonnal az a baj, hogy a gumiból kivon bizonyos összetevőket (szenet pl).

clt 2011.09.22. 12:23:22

Gond nélkül használok évek óta szilikonstiftet az ajtógumikra, sokkal jobb, mint a spray, mert egyenletesen el tudom kenni, és nem jut belőle sem a fényezésre sem az ablakra. A glicerines oldatot is általában ajánlják üvegfelületekre, mert elég jól dolgozik a jegesedés ellen (szélvédőre, lámpabúrára kenve).

Tomchy 2011.09.22. 12:30:38

Én is a glicerin mellett vagyok. Egyszer vettem vagy 2 decit gyógyszertárban, kb. 10 éve, azóta még tart. Pedig évente 1x minimum átkenem a kédereket és a a gumialkatrészeket a kocsin és a motoron is.

Szumi 2011.09.22. 12:31:16

@bervas: Végre valaki, aki szintén felfedezte a WD40 valódi tulajdonságát.

@boy 2011.09.22. 12:54:34

Nekem régen még mikor volt favoritom annál fagyott be az ajtó de úgy rendesen plusz a zár is. Egyetlen megoldás volt: FORRÓ VÍZ!
Leöntöttem az ajtót meg a zár körül és már nyílt is!

alprazolam 2011.09.22. 13:02:56

sajnos igazi glicerint már gyógyszertárban sem lehet kapni, mert vízzel higítják. 30 éve,ami kapható volt, még ragadt. a mai már folyik.

Papundekli 2011.09.22. 13:11:09

Gyógyszerészként azt mondom, hogy a glicerin az a patikában tiszta glicerin. Ha nálam valaki kér akkor azt kap.

1kutya 2011.09.22. 13:13:17

@newtehen: még az sem kell, nekem van a garázs előtt egy fedett beállóm, még -20-ban sem fagy le alatta az autó (nemmelesleg állítólag a kocsinak is egészségesebb).

2011.09.22. 13:20:33

@lacz805: vízbül mega zoxigént vonnya ki :)

yenoee 2011.09.22. 13:22:52

@@boy: A forró víz eléggé barbár megoldás. Biztos van olyan helyzet, amikor (egyszer) ez is jó, mert nem számít. De egy hősokk árt a fényezésnek, aztán meg a forró víz hidegben ki szokott hűlni, és ha közben bejutott, esetleg előbb fagy újra, mint párolog el.

Ivymike 2011.09.22. 13:35:12

@newtehen: én is, sajnos a munkahely parkolóját nem akarják átépíteni. :(

vadkertész 2011.09.22. 13:45:28

Csik!, és hol a Bandi?

gnme 2011.09.22. 13:48:49

A tél azért jó, mer lehet forralt bort inni. Mindig hideg van, tehát folyamatosan. Úgyértem folyamatosan lehet inni, hivatkozni sem kell a szomszédra.

RWD 2011.09.22. 13:55:43

Tél=hóautózás

Gomulka Béla 2011.09.22. 13:57:27

- Vazelin! Vazelin!

- Nyet, gyevuska. Vaszilij! Vaszilij!

(csak úgy eszembe jutott)

@Papundekli: Gyógyszerészként azt is tudod, hogy a glicerin saját magát hígítja. A gyógyszertárban nyilván nem, de elobb utóbb, a garázspolcon vagy a spájzban igen. Vagy a gumin, ahová kenik. Tényleg, hol abban a logika, hogy egy erosen higroszkópos anyagot használnak a nedvesség távoltartására?

butschq 2011.09.22. 14:25:43

nekem a zárolajzó mindig az ajtó belső zsebében van.. volt már úgy, hogy kellett volna..:)

ajtó meg még nekem sosem ragadt be, jóvágású falusi kölyök vagyok én:):)

Dennis01 2011.09.22. 14:26:13

@Balu az Alfás: Ha jol sejtem, nem hatsokerekes az Alfad, akkor szeretned a telet. Bar nekem elsokerek meghajtasu a verda, kezifekkel meg igy is marha jokat okorkodok a havas parkolokban.. :D

szita szita péntek 2011.09.22. 14:30:24

Nekem eddig mindig simán ment a kulcs melegítése öngyújtóval. A felhevült fém odabent szépen leadja a hőjét, a jég felolvad, ajtó kinyílik. Arra meg azért mégiscsak több az esély, hogy tüzet tudunk szerezni, mint zárolajozót. Ráadásul ahogy elnézem még gyorsabban is eredményre jutunk. Az is igaz, hogy ez csak ideiglenes megoldás, hisz legközelebb esmét csak befagy. Minden esete amikor kell akkor jó és ez a lényeg. Azén meg töltögetheted be az olajat, ha majd ráérsz és kéznél lesz!

butschq 2011.09.22. 14:35:34

@szita szita péntek: még egy indok, hogy felesleges leszoknom a cigiről, pláne így tél előtt:D

Dennis01 2011.09.22. 14:36:12

@butschq: En mar jartam ugy jegoldo spray-vel, hogy bennhagytam ejjelre a kocsiban az ules alatt, a rohadek meg szetdurrant valamitol az ejjel folyaman es elarasztotta a kocsi belsejet trutyival.. :)

szálka 2011.09.22. 14:36:54

lehet, hogy a WD40 nem a legjobb erre de nekem eddig mindig működött. igaz nem akut segélyként hanem megelőzésként fújok mindig késő ősszel a zárakba és csillaggarázsban áll az autó de eddig mindig nyílt elsőre. a gumira meg v szilikon v glicerin mikor mi akad de most ki fogom próbálni ezt a popsitörlőt mert az mindig van :)

erokun 2011.09.22. 14:39:42

ha már ennyien mondjátok kipróbálom én is glicerint szilikon helyett

csubakkapákó 2011.09.22. 14:41:15

@gnme: és még az asszony sem szólhat egy szót sem, hiszen a cél a fagyhalál elkerülése :-D

butschq 2011.09.22. 14:42:14

@Dennis01: kellemes lehetett takarítani utána azt az olajos vackot, meg gondolom illatozott utána még egy jó ideig:)

velem már számtalanszor előfordult az alábbi párbeszéd:
-nem megy bele a kulcs a lyukba
-van jégoldód?
-van
-hol?
-a kocsiban...
:):) de a mai napig nem tanulok belőle:)

csubakkapákó 2011.09.22. 14:48:51

a wd 40-ről az a legenda járja, hogy olyannyira univerzális és használható, hogy még a halászlébe is jó.....

Modell Mánia · http://shop.modellmania.hu 2011.09.22. 14:48:52

Mivel az utóbbi években kint alszanak a járgányaim, ezért sokat tapasztaltam a befagyást. Trabantnál a zár befagyott néha, de miután rájöttem a WD-40 és a zárolajozó jégmentesítő hasznára, utána megszünt a probléma. Öreg 123-as mercin csak ónos eső esetén volt nehezebb bejutni, zár olajozást mindig megejtettem a tél elején. Gumi kéderekkel nem volt gondom egyiknél sem. Főleg a trabinál, olyan hézag volt hogy fizikailag nem tudott volna összefagyni! :-)
Na a malac passat már hozta a formát. Ennél a zár maga nem fagyott be, tehát nyitni tudtam kulccsal, de az ajtó már nem nyílt ki úgy összefagyott a gumi a kerettel. Többször próbáltam spéci ápoló spray-vel lefújni, az első nagyobb hideg és már kellett rángatni. A glicerint ki fogom próbálni. A másik sokkal bosszantóbb dolog az volt hogy bejutottam ugyan a kocsiba, de amig el nem kezdett rendesen fűteni és felmelegedni belülről, az ajtót nem tudtam bezárni. A zárszerkezet fagyott úgy be, hogy nyított, de úgy maradt.
Na ezt 2 tél után meguntam és az összeset befújtam WD-40-el. Utána teljesen megszünt a gondom.
Az audinak most ez lesz az első tele nálam. Kíváncsi leszek mit fog produkálni. Távirányítós központi záras, a kulcsos nyitás-zárás működik, bár már kissé szorult így az olajozáson túl vagyok, a többi meg majd elválik a hideg beköszöntével. De minden esetre meglátogatok egy patikát.

Modell Mánia · http://shop.modellmania.hu 2011.09.22. 14:50:39

Mivel az utóbbi években kint alszanak a járgányaim, ezért sokat tapasztaltam a befagyást. Trabantnál a zár befagyott néha, de miután rájöttem a WD-40 és a zárolajozó jégmentesítő hasznára, utána megszünt a probléma. Öreg 123-as mercin csak ónos eső esetén volt nehezebb bejutni, zár olajozást mindig megejtettem a tél elején. Gumi kéderekkel nem volt gondom egyiknél sem. Főleg a trabinál, olyan hézag volt hogy fizikailag nem tudott volna összefagyni! :-)
Na a malac passat már hozta a formát. Ennél a zár maga nem fagyott be, tehát nyitni tudtam kulccsal, de az ajtó már nem nyílt ki úgy összefagyott a gumi a kerettel. Többször próbáltam spéci ápoló spray-vel lefújni, az első nagyobb hideg és már kellett rángatni. A glicerint ki fogom próbálni. A másik sokkal bosszantóbb dolog az volt hogy bejutottam ugyan a kocsiba, de amig el nem kezdett rendesen fűteni és felmelegedni belülről, az ajtót nem tudtam bezárni. A zárszerkezet fagyott úgy be, hogy nyított, de úgy maradt.
Na ezt 2 tél után meguntam és az összeset befújtam WD-40-el. Utána teljesen megszünt a gondom.
Az audinak most ez lesz az első tele nálam. Kíváncsi leszek mit fog produkálni. Távirányítós központi záras, a kulcsos nyitás-zárás működik, bár már kissé szorult így az olajozáson túl vagyok, a többi meg majd elválik a hideg beköszöntével. De minden esetre meglátogatok egy patikát.

-trogerone- 2011.09.22. 14:53:52

nem vagjatok haza kulcsot a melegitessel?
amugy en rendszeresen olajzom a zarat(mosas utan korbejarom) ... konnyebben fordul a kulcs...
egy szezon alatt elhasznalok masfel sprayt de meg nem fagyott be egyszer sem
a glicerinre kivancsi vagyok (nem a kupra :D)

ezekallatok 2011.09.22. 14:55:22

A videó tartalma ismét nagyon jó és hasznos sokaknak.
De mint múltkor "Az autó megköszöni" c. posztnál is jeleztem. Az automata fókusszal valamit kezdeni kéne. Jobb volt mint múltkor, de még mindig nem az igazi!

gnme 2011.09.22. 14:58:18

@csubakkapákó: ah, ha, ha, ha, sztéjjin ölájv, sztéjjin ölájv

szam bodri help mí

-trogerone- 2011.09.22. 15:02:15

bar nem ide tartozik azert megkerdem hatha valakinek van otlete
fenyogyantat mivel lehet a fenyezesrol leoldani? a lakkhoz meg festekhez ragaszkodom :D

Jozeph Pelikahn 2011.09.22. 15:15:13

Legközelebb telefonnal vegyétek fel, ennél az is ezerszer jobb!

lacz805 2011.09.22. 15:22:13

@Gomulka Béla: viszont fagyálló, még akkor is ha a elnyeli a vizet.

magyar_ellenállás 2011.09.22. 15:41:56

@-trogerone-: totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/08/13/a_fenyogyanta_a_tetorol_hogy_jon_le/

--------

Én azt szeretem a télben, hogy olyankor végre eltűnnek az útról a szerencsétlenkedő úrvezetők, a kerékpárosok és a robogósok.

1kutya 2011.09.22. 15:46:29

@-trogerone-: na erre én is kíváncsi lennék! ha nem ezerszer elmondtam már mindenkinek (feleség, após, anyós, sógor etc...), hogy NEM ÁLLUNK A FENYŐFA ALÁ AZ UDVARON!!! erre mindíg odaállnak. de nem ám a koszlott, vacak teriossal, meg sógor az ezeréves skodával. áááh... nem! az én féléves nissanommal:(

2011.09.22. 15:49:40

@-trogerone-: Ne is mondd... Múltkor beálltam egy fenyő alá. Persze hogy utána jött egy olyan fél órás nyári zápor... Soha többet! Rámosta az autóra kb. az összes gyantát. Mondjuk hamar nekiálltam lemosni, így az autósampon is leszedte sok helyen, ahol rá volt száradva ott pedig féktisztító.

Ha nagyon rá van gyógyulva, akkor alkohol. Bár a féktisztítónak elég nagy része alkohol, szóval lehet hogy az is le fogja szedni.

2011.09.22. 15:51:35

@1kutya: Nem csak fenyő alá. Egyáltalán fa alá nem szabad állni. Főleg nyáron... Ha véletlen jön egy vihar, és rádől a fa/ráesik pár ág, azt kibírja az ember röhögés nélkül.

Én csak akkor állok fa alá ha tényleg nincs más lehetőség. A fentebb írt esetem is ilyen volt. :)

no_holy_shit 2011.09.22. 15:53:54

hajjaj, a bejutas... es akkor hol van a jo oreg halott izzitogyertya, a tavoli vadaszmezokre vandorolt kompresszio, a megdermedt 15w40, oxidalt es kiszoposodott saruju testkabel, 5-6 eves akksi es 13,5V alatt toltogeto feszszabalyzo együttese :-D

Bambano 2011.09.22. 15:55:34

elképzeltem, ahogy Csík rángatja kifelé az ajtót, belül meg befeküdve 2-3 szervizes meg totálkáros tartja, hogy tényleg úgy nézzen ki, mintha befagyott volna :)

no_holy_shit 2011.09.22. 15:59:37

@-trogerone-:

a gyanta (mar odaszaradas utan is!!) tök jol lejön alkohollal. en IsoPropilAlkohol-t hasznaltam

Bambano 2011.09.22. 15:59:52

@bervas: a wd40 alapvetően petróleum, és tisztításra való. a zsíros zárról valamivel jobban lepereg a víz, mint a fémtisztára pucoltról, szóval wd40 befagyás ellen kifejezetten ellenjavalt.

Bambano 2011.09.22. 16:01:07

van az úgy egyébként, hogy az ember félig fekszik, félig ül keresztben a j1-ben és páros lábbal, telitalppal belerúg a b1 ajtóba :)

zeugma 2011.09.22. 17:12:35

A zárak nekem nyáron sem nyílnak, ha nem olajozom időnként, télen csak nem szabad eltérni az addigi gyakorlattól.
Az ajtók szeretnek befagyni, de a csomagtérajtó nem tud, mert akkora a hézag. Na ott tartom a jégoldót. Persze a biztonság okáért egy a lakásban is van, hogy ha évente négyszer-ötször ónos eső esik, kéznél legyen.

Sajnos nálunk a lakótelepen nem lehet nem fa alá állni. Csak azt választhatod ki, hogy díszcseresznyét, hársvirágport vagy platánon élő apró rovarokat szeretnél inkább az autódra. Fenyőgyanta nincs, ahhoz saját udvar kell.

-trogerone- 2011.09.22. 17:35:24

@magyar_ellenállás: koszi szepen es nem csak neked hanem a tobbieknek is
ugynez ki nem kovettem elegge a dolgokat

awsedrftg 2011.09.22. 17:57:47

@-trogerone-: Gyanta letisztításához jó még az aceton (körömlakk lemosó).

Random51 2011.09.22. 19:12:12

Szerintem ez haszontalan volt, az emberek 90 százalékának már távirányítos a központi zár! Jön a szezon írni kell vmit, nemsokára megint a téligumi fontosságáról olvashatunk/hallhatunk. Már úgy várom...

Balu az Alfás 2011.09.22. 19:30:15

@Dennis01: Nem az ökörködéssel van a probléma ;)

Fűtés, hideg, hamar sötét van, ráfizetés az egész. A tél monnyon le!

zeugma 2011.09.22. 19:38:36

@Balu az Alfás: A sötét, a latyak, a köd meg az ónos eső monnyon le, a többi tőlem maradhat. Hogy a havas-jeges utakat az illetékeseink nem tudják kezelni, arról nem a tél tehet.

Esetleg legyen úgy, hogy decemberben és januárban rendes tél van, hóval meg hideggel, ahogy kell, előtte és utána meg legyen koraősz és koratavasz. Igen, novemberben és februárban. Ezzel kiegyeznék.

Dennis01 2011.09.22. 21:47:32

@butschq: Olyan aromaja volt a cuccnak, meg rozsaszin elefantokat is lattam repkedni egy ideig.. :D

Tavaly telen a legnagyobb felelmem a joval surubb olaj miatt volt (10W-40 helyett 20W/50), de egyszer se volt gondja a kocsinak inditasnal... En voltam az egyetlen, akit tolni se kellett ki a parkolobol. Bezzeg a BMW-s muki a sarokban minden reggel szivott rendesen, en voltam az egyetlen aki megallt segiteni. A ganeja meg se koszonte egyszer se..

Rocko- 2011.09.22. 21:47:44

@csubakkapákó: ez tévedés!
kávéba való.

spud74 2011.09.22. 21:52:10

@-trogerone-: fenyőgyantát leszedni fényezéskímélő módon varrógépolajjal lehet.
Asztalosüzemben dolgoztam évekig. A kezünkről is olajos ronggyal töröltük le.

bardocz 2011.09.22. 22:37:03

Ha egy rongyra fújod rá a szilikont, és úgy kened fel a tömítésre, akkor is működik nem? És úgy talán kicsit kevésbé cseszed össze a mellette lévő részeket.

Gott in Frankreich 2011.09.22. 23:47:54

@FCs: Ujabb kedereknel kifejezetten tilos a szilikon.

gigabursch 2011.09.23. 08:44:30

@Papp Sanyi:
Azt a chip-es kulcsok különösen kedvelik...

gnme 2011.09.23. 09:26:35

@csubakkapákó: a wd 40 "az" ellen is véd.

Sőt! Jobb, mint búcsúkor egy pofon.

Schütii 2011.09.23. 11:10:11

Na most fog kiakadni a társaság... Eccerű(nek tűnő), de legalább olcsó viaszos padlóápáló. Nem fogtok glicerint venni a gyóccertárban (gyóccerészek bánatára), az biztos hogy a Cora áruházakban van, és elég a "Winny"- minőség (Cora-saját márka). 4dl valami 300Ft...

Schütii 2011.09.23. 11:17:17

@gigabursch: A chipnek semmi baja nem lesz, mert az elég messze van a kulcs fém részétől (illetve nincs kontaktban vele), viszont chiptől függetlenül, könnyen ki lehet baszni így a kulccsal, igaz a chipes az meg télleg drága. Akinek chipes (és nem chipes) kulcsokkal van valami kérdése, egyéb ügye, az írjon rám nyugodtan, ha gondolja, mer' hátha tudok segíteni. Elsősorban Szöged környékén.

vasgyuszi 2011.09.23. 11:17:49

@Gott in Frankreich: Magyarázza már el valaki, hogy miért árt a szilikon a guminak? De annyival intézze el, hogy "csak".

Van szilikon spraym, amire rá vagyon írva, hogy gumira is ajánlott, továbbá van még ú.n. "szilikonos gumiápoló", aminek már a neve is sokat elárul. Szóval miért árt a guminak a szilikon?

Azt mondjuk én is észre vettem, hogy léggömbre fújva a szilikont semmivel sem maradt tovább friss a lufi, a ráfújáskor fényesebb lett, de k.b. ugyanolyan hamar elöregedett.

Hol az igazság? Gondoltam megkérdezem, mielott ellövöm azt az egy alkalmat, amikor átkenem az ajtógumikat valamivel. Van szilikonspray, gumiápoló, seggtörlo, szóval mi legyen?

Schütii 2011.09.23. 11:22:40

@Balu az Alfás: Ha gondod van a téllel, jussanak eszedbe egykori naaaaagy öszödi reformer vezérünk bölcs iránymutatása.

Schütii 2011.09.23. 11:29:45

@Random51: sajnos ilyen az, amikor öregszik az ember...

perszepersze 2011.09.23. 11:40:11

@nemegészenúgyvan: Nálad a pont!!! A létező és legegyszerűbb megoldás a glicerin, ecsettel vagy egy ronggyal felhordva a gumikéderre. Nem csak nem fagy be, hanem "simává és selymessé" varázsolja a gumikédert, mint babaolaj a csupasz segget.:)

perszepersze 2011.09.23. 11:45:58

@vasgyuszi: Ógy tudom, hogy a mai gumialapanyagoknak a szerves része, ez a 21.-ik századi csoda, a szilikonolaj. Számos ismert előnye mellett a legnagyobb hátránya az , hogy a fényezés javításánál, a mesterember úgy fogja szidni anyukánkat, hogy a szerencsétlen élete végéig csuklani fog, mivel a szilikon beeszi magát a festékbe és mint jó formaleválasztó anyag, szépen összefolyatja a festéket, ezáltal szívatva a fényezőt és magunkat. Csodás oldószere is van, pazar, arany áron, amit muszáj megvenni és azzal kezelni a felületet, ha azt szeretnénk, hogy "megálljon" a festék a kocsin.:(

perszepersze 2011.09.23. 11:49:10

@gnme: Jaj, hát tényleg! A WD-40 szerintem még a gulyáslevesbe is jó. Én mindenhová fújkálom, ha kell, ha nem. Az egyik legnagyobb dolog az autóiparban használt termékek között, pedig ha jól tudom, nagyrészt csak tisztított petróleumból áll.

perszepersze 2011.09.23. 11:58:32

Érdekes dolog, de csak van abban valami, hogy a volvo svéd márka. Téli autómosás után, másnap reggel úgy nyíltak az ajtók, mintha semmi sem történt volna! Annak az autómnak soha nem kentem a kédereit, és soha nem fagyott össze rajta semmi, pedig mindig csillaggarázsban tartottam, a ház előtt. Svéd hülyék, hülye svédek! Milyen dolog már, hogy beleraknak francia motort, olasz elektronikát és a hollandokkal rakatják össze?!?! Állatok azok, nem emberek! :)

gnme 2011.09.23. 13:58:58

@perszepersze: gonosz imperialisták írtak rá ilyet a dobozára! (valójában a palacsintára is jó és kutyára is, szőr helyett)

Titkos orosz recept alapján készült.

Maga Lényin elvtárs hu*ozott bele egy tanyabulin annó a kondérba még mielőtt bilire ültették volna, a villamosítási terv időszakában. Azóta nagy becsben tartják a recepít Lényin zakójának csikkzsebében, amit annó kirágott egy világító szürkeegér.

perszepersze 2011.09.23. 15:07:01

@gnme: És én eddig delikátot meg ilyen, úri huncutságokat használtam az ételbe, ááhhh...:)

perszepersze 2011.09.23. 15:09:42

@gnme: Most, hogy már ezt is tudom, felmerül a gyanú, hogy maga Lenin elvtárs is ezzel van balzsamozva. Hiszen jól tartja magát az öreg, nem?!

KaWaSaKi 2011.09.23. 15:41:42

Az asszony táskájában mindig van baby popó törlő ő világított rá milyen hasznos tud lenni ha olyan helyen vagy ahol nincs lehetőség kézmosásra és szükség lenne rá :) azóta mindig van a kocsimban 2 csomag. Ezen irányú felhasználást nem ismertem eddig, kösz a tippet :) én kocsi tisztogatásra szoktam főleg használni, könnyedén levisz bármilyen mocskot a kipufogón lévő réteges koromtól kezdve a szinte megkövesedett madárszaron át a nyestnyomokig.

gnme 2011.09.23. 16:49:39

@perszepersze: előbb fújtam a kutyára, egyből kiugrott a bó'ha

tudod mikor veszek én legközelebb kilencszáz forintos bolhacseppet, az kétliter bor ára

csak a WD40! tüzet is avval fogom oltani!

gepataki 2011.09.23. 17:47:53

en cube modszerere eskuszök;
ha befagy az ajto, a legkimeletesebb ha bejårok vele valami meleg helyre, es megvårom mig kiolvad, igy nem kårosodik semmi. moso, vagy futött parkolohåz

DerMedve 2011.09.23. 19:21:09

Még egy jó tanács nyeretlen kezdőknek: Télen ne használjon senki magasnyomású mosót, mert olyan jégdugót csinál a zárba, hogy légkalapáccsal sem szedi ki. Megtörtént. Nem segített az öngyújtó, se a zármelegítés. Egy dolog jött be, nagyobb pohárban vizet kell forralni, majd a zárat a forró vízzel jól nyakon önteni. Átmenetileg kiolvad a dugó, bemegy a kulcs, nyílik a zár, aztán motor indít, fűtés feltol, vár. Tavaszt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.09.23. 19:53:22

@butschq: én se vagyok egy kis darab, 195 cm 140 kg, és fagyott már be az ajtóm.A kilincset letéptem, de a kocsi nem nyílt ki...szóval ez nem így megyen, sajna... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.09.23. 19:55:05

@szita szita péntek: jaja.főleg, ha a felhevült kulcstoll elkezdi megolvasztani a műanyag borítást, majd lötyögni benne...te is csak addig csinálod... :D

ttuske 2011.09.23. 19:59:09

kommentelők keverik a problémákat, 2 van belőle:

1. ajtózár befagyás: SONAX jégoldó a tuti, Prevent, Prelix lóX-t sem ér.

2. gumi kéderek befagyása, szilikon spray tuti, de olcsóbb a szilikon balzsam, amiből a Prevent-nél is kiváló + kenés nem maszatol annyit, mint a spray-k.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.09.23. 20:00:50

@Modell Mánia: óbazzz, akkor nem csak én sz*ptam a passattal...nekem már a gömbölyű elejű (96-2000) csinálta ugyanezt az összes létező tipp és kezelés ellenére is.Magamra csaptam volna az ajtót, és visszanyílt...áááá.Mindezt eget rengető minusz öt fokban...Azt a kocsit valahol Spanyolországban kellett volna használni

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.09.23. 20:04:03

@1kutya: 1.fakivágás 2. hely elbarikádozása (báránykádozása?)Mindenre van megoldás...

ttuske 2011.09.23. 20:04:17

@bervas: jól beszélsz, wd40 kenni jó, de jégoldásra nem való

Gott in Frankreich 2011.09.23. 21:18:58

@vasgyuszi: Nem vagyok vegyesz, nem tudom van-e kemiai hatranya. Azt viszont tudom, hogy a szilikonnal bekent ajtokederek zajosak, foleg a kupeknal es a kabrioknal. Minden alkalommal, amikor atmesz egy csatornafedelen vagy fekvorendoron, es csavarodik a karosszeria, nyisszan egyet a szilikonozott ajtokeder. Hosszutavon baromi idegesito.
Sonax-nak van normalis szilikonmentes gumiapolo vegyszere. Asszem glicerinalapu, mert alkoholszaga van.

gnme 2011.09.23. 21:31:26

mentem mint szoktam, beugrottam prokiékhoz (forralt bor nem volt), azt egy kopasz mandri ott kiszolgált, vettem törtül wax zárolajozó jégoldót is mert azt ajánlotta, piros színű mini flakonban

azt az jó

(de.. imént vettem a zadliban piros címkés ostorosi zweigelt-et,,, úúúh igazi penész szagú dugó, hordóízű tőkebor.. odaba*, na az MÉG jobb) typ' typ'

Ciri 2011.09.24. 05:46:23

A video teljesen nézhetetlen. tiszta homály az egész.
Telefonnal vettétek fel?

vasgyuszi 2011.09.24. 20:44:08

@Gott in Frankreich: köszi a választ!

Jaj, a nyikorgásos témába bele se kezdjünk, mert szerintem én ezért kezdtem oszülni - mert minden zajnak tudni akartam a forrását és lehetoleg megszüntetni. :)

Technocol 2011.09.24. 23:41:22

A film elején Csikós miért mozog úgy mint egy rapper? Csak egy sima felkonf... :)

skip 2011.09.25. 12:25:05

@Technocol: azért, mert Csikós egy rapper.
süti beállítások módosítása