Ha az igényesebb, tehát nem kínai vagy orosz autómárkák standjain ácsorgó lányokat, illetve a franciáknál látott srácokat pároztatnánk, valószínűleg új embertípus születne, a díszletemberé. Frankfurtban megfigyeltük, hogy forradalom zajlik a szemrevaló egyfunkciós asszisztensek közt. Elkezdtek öntudatra ébredni. A saját szemünkkel láttuk, hogy már nem csak a szokásos motorikus reflexek, és az elengedhetetlen csábos nézéssel kombinált kameraérzékenység megy nekik, hanem a beszélgetés is.
Bámulatos fejlődés, ha arra gondolok, hogy gyerekként a Luxusáruház kirakati babáiról sem hittem el, hogy nem szívnak el egy cigit műszak végén. Ennél már csak az volt komolyabb, amikor Frankfurtban kiszúrtam, hogy a mai egyedek némelyike Apple iPad segítségével tájékozódik térben és tárgyban. Már lehet tőlük kérdezni, mire ők olajozott mozdulatokkal a táblagépért nyúlnak és kiolvassák belőle hány ajtós a mellettük lévő Lancia Thema, vagy, hogy milyen színekben kapható a Volkswagen Up!.
Összegyűjtöttünk egy néhányat a természetes közegükben szpottolt csajok fotóiból, ügyelve arra, hogy ezúttal ne az autó, hanem az azt kívánatossá tevő dekoratív egyed legyen a főszereplő a képen. Ez azért fontos, mert segíteni szeretnénk elfogadni a szomorú tényt, hogy a nemzetközi autópiaci pangás ellenére a gyártók továbbra sem csomagolnak szép arcú, százhetvenöt centi magas fiatal lányokat minden vacak családi kompaktautóhoz. Reméljük, jövőre nem csak a sztereotip női szerepeket látjuk majd a kiállításon, hanem mondjuk eljön Hilke Schaer és Juliane Blasi, akiknek az aktuális BMW Z4 formáit köszönhetjük. Velük tényleg szívesen beszélgetnék.