Mindig a legszörnyűbb rémálom válik valóra

  2011. szeptember 03. - Bende Tibor Címkék: mercedes totalcar flotta 190 W201

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Mindig a legszörnyűbb rémálom válik valóra, főleg, ha öreg Mercit vesz vagy ad el az ember.

Ott ült a sámliján a műhelyben, jó mélyre leszívta a cigit, mint mindig, amikor a gondolatot szó követi majd. Közben a lábával egy automataváltót billegtetett, a nyári vihar előtti nyomasztó csend volt az úr hosszú percek óta, amíg pihegtünk. Épp a tetőablakot cseréltük aznap a Mercin. Karesz hangja szüremlett át a feje körül gomolygó füstfelhőn.

Vegyük le a szelepfedelet, nézzünk bele. Hoztad a tömítést? Gyanús ez a motor nekem, a múltkori olajmassza után. Lóg-e a vezérlés, meg egyáltalán. Nem tetszik.
Kicsit izgulok, nem volt ebbe betervezve, hogy motort is kell piszkutálni, azért annyira nem volt olcsó ez az autó.

 

A harmadik cigi után leszedtük a légszűrőt, meg a pár csavart, ami a szelepfedelet fogja.

Piszkutálni, Tibikém? Csapágyazni, de még inkább kihajítani az egészet a francba. Nézd ezt az olajsarat. Jézusom, mióta nem cseréltek ebben olajat? Vagy nem is értem.
Télleg van olyan, hogy valaki cserél kompjutert, injektort, Ac pumpát, de olajat nem? Ezt nem hiszem el.

Vagy tudod mi lehet még? Beletöltöttek valamit. Nézd, a múltkori olaj, amit mi beletettünk, nem vett fel semmi koszt. Semmit. Ami nem jó. Nagyon nem. Ebbe beletöltöttek valamit, amit nem kellett volna. Ebben a szelepfedélben van másfél kiló olajsár. Szerinted akkor bent mi van?

20110715204

Szomorúan meséltem otthon Ritának, hogy a tetőablaka ugyan működik, de úgy néz ki, motort kell venni a kocsiba, ami ugyan olcsó volt, de annyira nem, hogy egy motorcsere árát is elnyelje. Néztük egymást a sötétben egy darabig. Minálunk ez otthon úgy van, hogy amikor komoly baj van, akkor nincs veszekedés, de még csak hangos szó se. Se másikra kenegetés, se bűnbakkeresés, se én megmondtam, te voltál a hülye, semmi. Halkan, és indulatoktól mentesen megoldjuk a feladatot. Legyen az kórház, pénzt, életre szóló döntés, bármi. Szoktam is mondani neki, amikor nekiáll valamin hebrencskedni, hogy túl jó a dolga, aztán elröhögjük persze.

Mi lenne, ha felhívnád akitől vettük, és elmesélnéd neki, hogy a motort is ki kell cserélni.
És mit mondjak? Szia, én vettem meg a Mercidet, és képzeld, nem csak a tetőablak volt szar, meg a váltó, ahogy megbeszéltük, hanem a motornak se annyi csak a baja, hogy nem jár szépen alapjáraton, hanem egy rakás szar? Csapágyas, tele eltömődéssel az olajfurat?

Igen, valami ilyesmit kellene, esetleg hozzátehetnéd, hogy ennek a költségeibe be is szállhatna éppen. Tényleg, mennyibe fog ez kerülni?
Legalább egy százas. De inkább több.

Próbálj meg beszélni vele.
Rendben.

Másnap felhívtam az eladót, és elmeséltem, hogy mit tapasztaltunk az autójával, úgyhogy szerintem az volna az üdvözítő, ha beszállna egy motorcserébe. Ellenkezett, nem akart elismerni semmit. A végén ismertettem vele, hogy eléggé határozott elképzelésem van arról, hogy kell megkötni egy üzletet, és mi van akkor, ha a másik fél elhallgatott dolgokat. Szerintem a szerelője őt csúnyán átverte, vetetett vele egy csomó hülyeséget feleslegesen (lambdaszonda, injektorok, computer, AC pumpa stb.), pedig csak elég lett volna néha nem ellopni az olajat, hanem ki is cserélni. Úgyhogy ezt verje le rajta. De olyan nincs, hogy ennek minden költsége engem terhel. Három lehetőséget kínálok.

Az első, hogy állítsuk vissza az eredeti állapotot. Pénz és kocsi vissza. Mármint ha az összes felmerült költségemet megtéríti, váltócseréstül, átíratásostul, olajcseréstül, mindenestül. Ez úgy 650 ezer. Eddig.

Ha ezt nem akarja, az is jó, szétszedetem a motort, kérek szakvéleményt, elemeztetem a lerakódást, és ha bebizonyosodik, hogy ez bizony a ki nem cserélt olajtól van, az neki tuti bukta. Ennek a költsége lesz fél misi. Majd márkaszervizben felújíttatom a blokkot, újabb 800-ért. Az egymillió három. Felbérelek egy ügyvédet egy másik félmillióért, az pont 1.8 millió, és erre jön a fizetési meghagyás illetéke, meg egyéb peres költségek, és akkor máris nem hétszáz, hanem az eredeti állapot visszaállítása inkább két és fél millió. Plusz a kamatok. Aztán perelheti a szerelőjét, vagy akit akar.

Esetleg elgondolkodhat azon, hogy beszáll a motorcserébe. Javasoltam, hogy beszéljen a szerelőjével, és mesélje el, hogy nagyjából mi vár rájuk, hozzanak döntést, nem kell egyből mondania semmit, majd pár nap múlva hívom. Esetleg rákérdezhet, hogy vajon miért nem cserélt olajat, vagy mit töltött be helyette, hamár vetetett vele egy rakás alkatrészt, aminek feltehetően semmi baja se volt.

Közben a Totalcar levelezési listájával folyamatosan megosztottam a sztorit, többségében együttérzők voltak, bíztattak, hogy folytassam az ügyet, mert tényleg köcsögség, amit tettek velem. És igazából mindegy, hogy 1 Ft volt-e az autó, vagy 420 ezer,ha úgy adták el, hogy a motorja jó, csak alapjáraton nem jár szépen, az nem egyenlő azzal, hogy van benne tíz kiló olajsár, és csapágyas. Ez így nem ér.

Pár nap múlva felhívtam, és megkérdeztem, beszélt-e a szerelőjével meg az asszonnyal, és nagyon meglepő választ kaptam:

Igen.
És, hogy döntöttetek?

Átgondoltuk amiket mondtál, megkérdeztünk egy ügyvédet, meg beszéltem a szerelővel, és az a válaszunk, hogy rendben, adunk vissza pénzt.
Szuper, utánanézek mennyi egy ilyen motor, és az a javaslatom, így, hogy se ti, se én nem tudom mennyi, hogy fizessétek ki a felét.

Rendben, nézzük meg, mibe került egy ilyen blokk.
Utánanézek, és pár nap múlva hívlak.

A szerkesztőségbe azonnal ment a hír, hogy győzelem, elismerték, igazam van. Vagy csak blöffölnek, és egy árva kanyit sem akarnak visszaadni, csak az időt húzzák. De mindegy, az ígéret elhangzott.

Hívogattam a bontókat, a végén találtam egy megfelelő motort, rendezett előélettel, hosszadalmas és bonyolult alkudozást követően, ami végül nem csak a motort tartalmazta, hanem egyéb korábban megvett, de fel nem használt cuccok árát is, meg újabb beszerzendőket, megegyeztünk. Megvettem a motort. Hívtam az eladót, hogy a csomagban való vásárlás miatt szinte forintosíthatatlan a motor ára, legyen ötvenezer, amit visszaad.

Harminc.
Negyven.
Jó.

Ebben maradtunk, annyit kért, hogy a nyaralásuk után hagy fizessen, augusztus végén, most nincs ennyije. Természetesen belementem, de már akkor elkönyveltem magamban, hogy ebből bizony nem lesz pénz.

És tudják mi történt? Harmincadikán jött egy SMS tőle, hogy adjam meg a pontos címet, postán küldi a pénzt, mert nem tud utalni. És most csak a felét fizetné, a másik felét a majd jövő hónapban. Most várunk.

(ui: a motort azóta Karesz betette, úgy fest működik, bár még az első tank benzin van benne, de az jó régóta, sokat tehát nem fogyaszt.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr263199145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.05. 09:24:19

@instant_kutyaszar: Sajnos nem tudok rá válaszolni, én ugyanis nem voltam ott. Meg aztán nem értek a diagnosztikai műszerekhez (sem).

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.05. 09:26:15

@yenoee: De, le lehet vonni következtetéseket. Csak ésszel.
Minősíteni is lehet. De azt is ésszel.

McK (törölt) 2011.09.05. 09:28:42

@streetsta: Bocs,de én nem azt mondtam,hogy el kell hajtani az utiköltséget kérőt,hanem azt,HOGY EL FOGJÁK!
Nagy különbség.
Már csak azért is,mert a fegyver kétélű,ezt Bende kolléga is jól példázza.

Ugyanis naponta találkozom olyan barmokkal,akik pl a 95-ös évjáratú,GYÁRI FÉNYEZÉSŰ 80-as Audimon,kapargatják a motorháztetőn lévő kavicsnyomokat,hogy az mi?
Mi,bazeg,kavicsnyom.
Mit várt egy 15 éves ,gyári fényezésű,akkor prémiumkategóriás diesel kombitól,amiben van 335 ezer km??
Ha lefesteném,akkor meg az lenne a baj..
Egy ilyen baromnak te visszadnád az utiköltségét?
Mert én nem.

pizo 2011.09.05. 09:36:14

@streetsta: "De, le lehet vonni következtetéseket. Csak ésszel."

Ésszel és tapasztalattal levontam a képből, hogy a hengerfejben egy gramm olajsár nincsen. Ezt leírtam, meg még egy-két ember, Te pedig erről egyfolytában terelsz. Viszont ha ennyire nem tetszik, amiket itt írogatunk, akkor:

1. Nem kellett volna Bende úrnak ilyen posztot írni, vagy
2. Nem kell lehetővé tenni a kommentelést, ha fájnak a leírtak,
3 Esetleg korrektül kellene leírni a történteket, ha ez sem megy, de az első két dolog sem, akkor:
4. A nem megfelelő kommenteket kellene csak kiszedni, engen nem zavar, ha akár evvel kezditek.

Üdv. Zoli

LBL 2011.09.05. 09:44:20

@streetsta:
"De, le lehet vonni következtetéseket. Csak ésszel."
Hát jó.

Az a hengerfej egy patikatiszta darab, egy gramm olajsár nincs benne. Linkeltem be képet olyanról, ahol tényleg van olajsár.
Boschtechnikus azt mondja, kartergáz nem volt. Innentől kezdve a gyűrűk, dugattyúk, hengerfal rendben vannak. 3 bar volt az olajnyomás, tehát a főtengely és a csapágyak is. Vagyis a motor egyenetlen járását a hengerfej környékén kell keresni. Ha nincs kompresszió, akkor nem zár, beégett 1-2 szelep. Hengerfej-felújítás, nem katasztrófa. Ámbár ahogy azokat az összeszigszalagozott gyertyapipákat elnézem, akár azok is lehetnek szarok.

Ezen kívül eleve inkorrekt dolog egy üzletről cikket írni, úgy, hogy a másik felet nem tudjuk meghallgatni. Állítólag itt volt, de kimoderálta a Bende, én nem tudom, nem láttam.
De ha (tételezzük fel) nem akar megszólalni, akkor nem hozom le a cikket, ez ilyen egyszerű.
Már persze akkor, ha 40 ezer forintnál többet ér az, hogy nem veszítem el az arcomat. Mert most ez történt.

instant_kutyaszar 2011.09.05. 09:46:41

@streetsta: KÉRLEK SZÉPEN ERRE VÁALASZOLJ,OKOSÍTS KI:

NEM EZ TÖRTÉNNE HA BÍROSÁGRA VINNÉTEK??? :
a bíró hogy Foglakozása?
Autós szakújságíró
Akkor ért az autókhoz?
Igen!
Hányan nézték meg az autót?
4-en köztük egy szerelő egy majdnem márkaszervízből
És nem derült ki hogy betegen járt a motor?
De!
Az eladó mondta hogy sokat ráköltött és még most sem 100-as
Igen.
Akkor mit akar?

Ha nem a válasz,kérlek indokold,köszi

McK (törölt) 2011.09.05. 09:47:08

@Shadowbull: "Szemely szerint nekem az a problemam, hogy egy alapveto gondolkodasi hiba van az egyenletben.
Hasznalt auto vasarlasa eseten garancia NINCS."

Valóban van egy alapvető gondolkodási hiba,de önnél,kedves SB!
Tessék olvasgatni kicsit a hatályos jogszabályokat.

De,van ,még akkor is,ha csökkentett formában,és szavatosságnak hívják.
Fordított a bizonyítási kényszer,de igenis,MAGÁNSZEMÉLYNEK IS szavatosságot kell vállalnia.

saab cabrio 2011.09.05. 09:49:51

@McK: A wagonR az nem sedan!!Nehogy már azt mondd,hogy a 190-es sokkal nagyobb hátul! A Wagon R dobozos felépítményű,kis pénzüeknek,lehet családi mególdás! valóban nem fér el benn 3 gyerekülés,de az az egyterűeken kívül nagyon másban sem! Két gyerekülés meg egy kicsit nagyobb gyerek sztem vihető vele! Nem beszélve arról,hogy általában nem teljes létszámmal használják az emberek a kocsijukat. Egy Visegrádi,vagy Balatoni túrát meg mindenki kibír kicsit összehúzva:-)))

h4z4rd 2011.09.05. 09:50:24

@streetsta: Tökéletesen igazad van. Nem konkrét esetben és nem konkrét összegről beszélve minden lehetséges.

Viszont itt és most egy meglehetősen konkrét esetről van szó, megnevezett összegekkel, a cikk maga a rendelkezésre álló ismeretanyag, ez alapján dönt a jónép.
Amennyiben ezt igazságként elfogadjuk, elég világosan kitűnik, hogy itt bizony számos részlet el van rontva. Azt gondolom, hogy a cikk publikálása szakmai és etikai baklövés, az érveimet leírtam feljebb.
A cikk viszont napvilágra került, mi ez alapján formálunk véleményt. Ha szerintetek ennyire rosszul látjuk, az lehet például azért, mert a cikk szegényes információtartalommal bír. Amit viszont elénk tárt, az a kommentelők javában nem éppen tette szimpatikussá az újságíró urat, sem szakmai, sem emberi oldalról. Nehéz lehet ezt nem észrevenni.

Ezek után viszont elvárni, hogy veretes stílusban, úriember módra értékeljük a mutatványt, valamint ennek hiányát számon kérni, engem konkrétan tipikus politikusi attitűdre emlékeztet. Meddő, hamis, ráadásul csupán egy átlátszó terelési manővernek látszik.
Fennhangon empátiáért kiáltani jelen szituban meg egyenesen gyomorforgató, hiszen megjelenik az a kommentek majd' minden sorában, csupán nem a nektek tetsző oldalt támogatja.
Mellesleg azt gondolom, hogy jelen esetben a vérmérsékletnek kellene játszania a legkisebb szerepet. Szerintem egy (autós) újságírótól, aki ráadásul a privát autóüzleteit (is) publikálva biztosítja a megélhetését, igenis elvárható, sőt, talán egyenesen kötelező az alkalmasság a racionális döntéshozatalra. Amennyiben mégis felmerül egy, a mostanihoz hasonló kétely, úgy a korrekt sorrendiség szerintem a következő (tekintetbe véve a majdani cikk közvéleményformáló jellegét és az azzal járó felelősséget is):
-az autót valódi szakértővel vizsgáltatjuk ki, a vizsgálatot részletesen dokumentáljuk, a felmerülő költségeket álljuk
-az eredmény ismeretében kezdeményezzük az megegyezés felülvizsgálatát az eladóval
-ezek után írunk róla cikket, az eladó megfelelő tájékoztatása és beleegyezése után, neki a cikkünkhöz hasonló megjelenési lehetőséget biztosítva

Ha ez így történik, csupán rideg tényeken rágódhatunk mi, trollok, az újságíró urak hitelessége nem erodálódik, érzékeny lelkük nem sérül.

Innen nézve a teljes ügymenet könnyfakasztóan amatőrnek tűnik. Nehéz lesz ebből jól kijönni, főleg, ha a "mindehülyeszembejön" irányban mozogtok tovább.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.05. 09:54:58

@McK: Adná a fene.
Mint fentebb említettem, empátia. Érzem én mindkét fél nyűgjét, van, hogy veszek valamit, van, hogy eladok.
Hogy nem kapna vissza senki semmit, nagyjából az is világos. Én kétszer utaztam ki Németországba W108-at venni. Ebből kétszer nem volt igaz, amit a kedves eladó mondott, ügyesen úgy fotózták, hogy a kis bajok látszódjanak (ettől felépül benned a bizalom, hiszen nem takargatnak), a nagyot meg elbagatellizálták (nem stimmelnek a hézagok). Aztán ott állsz egy csálé seggű autó mellet, 1200 kilométerre az ágyadtól, és nagyon nyűgös vagy. De meg sem próbáltam kompenzáltatni, inkább legyintettem, és drága tanulópénzként könyveltem el. Egyébként hasznos is volt.

McK (törölt) 2011.09.05. 09:55:47

@h4z4rd: Akkor asszem ennyi,ennél jobban nem lehet összefoglalni.Hülyegyerek üzemmódban nyomnék egy lájkot!

McK (törölt) 2011.09.05. 09:58:39

@saab cabrio: Nem szeretnék vitatkozni arról,jó autó-e egy WagonR,de egy családnak olyan autó,amiben egy sporttáskának sincs elegendő csomagtér,nem beszélve egy babakocsiról,gyerekbicikliről,az nem alternatíva. Nálam.
De ettől neked még lehet az.
Légy boldog vele.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.05. 09:59:42

@LBL: OTT rendben volt az olajnyomás, de a Tibi azt mondta, hogy Pesten már nem. Valószínűleg olyan adalék lehetett a motorban, ami ezt lehetővé tette. Innentől kezdve csak ludas az eladó, mert ezt elfelejtette közölni, illetve ebben a pontban hibáztam én is, mittudomén meg kellett volna kóstolni az olajat.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.05. 10:03:08

@pizo: @LBL: Olajsárról nem nyilatkozom, feltételezésekbe meg már bonyolódtam, ezt nem fokoznám. Maradjunk annyiban, hogy saját szememmel nem láttam, a fényképen én sem látok tragédiát, de ez nem garancia semmire.
A volt tulaj itt nem kommentelt, csak valaki azt hitte, jó poén Volt Tulaj néven regisztrálni és beírni valamit. Sajnos sokan be is dőltek neki.

McK (törölt) 2011.09.05. 10:03:55

@streetsta: Ezzel nincs is semmi gond,csak az úr,amire reagáltunk,úgy vezette elő,hogy ő ezt csinálná,mármint visszakérné a költségeit.
Erre mondom,hogy max álmában.
Mert egyetértek az elvvel,csak nem minden esetben,és pláne nem úgy,ahogy elővezették.

Bendével is egyet tudnék érteni,ha a tulaj próbált volna terelni.."csak 4 gyertya kell bele tesókám,és jólesssssz aaaz"stílusban.
De elmondta,hogy költött rá,emberesen,mégsem tudja mi a baja.

Bende azt gondolta,Karesz megoldja egy 20-asért,és most a saját tévedésének árát akarja leverni az eladón.

Így látom. Ha rosszul,az lehet,hogy azért van,mert többszörösen elfogult vagyok. Akárcsak Te.

LBL 2011.09.05. 10:04:21

A múltkori cikkből nem ez jött le. Aszerint Viszen is rendben volt az olajnyomás, csere után is. Idézem:

"Te gyerek, mennyi volt az olajnyomásod?
- Három.

...

Szerencsére az új olaj betöltése után is lett olajnyomás"

McK (törölt) 2011.09.05. 10:07:22

@BOSCHtechnikus: :D
Eljönnél nekem megnézni egy autót? megfizetem! Még az olajat sem kell megkóstolnod..:D

Egyébként pedig Bendének egy nagy valagbarúgást azért adnék,ha találkoztok.
Igazán jól meghálálta a segítséget, nem?

Jól lejáratott a semmiért.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.05. 10:07:35

@instant_kutyaszar: Az okfejtés jó és tetszik is. De jogi kérdésekben nem nyilatkozom.
Szerintem mi, akik kívülállók vagyunk, profitálunk a legtöbbet az egész sztoriból. Hogy nem szabad autót venni és/vagy eladni, mire kell vigyázni. Mindenki használja a történet azon részeit, amik éppen az ő helyzetében rá vonatkoznak.

LBL 2011.09.05. 10:10:08

@streetsta: Szóval a volt tulaj itt nem kommentelt.
Mintha lenne egy ilyen újságírói etika dolog, ahol az első pont, hogy megkérdezem a véleményét annak, akiről cikket írok. Halgattassék meg a mmásik fél is, ugye. Ha saját üzleti ügyemről van szó, akkor... Á, hagyjuk, döglött ló ez az egész.

McK (törölt) 2011.09.05. 10:10:24

@BOSCHtechnikus: Van egy kettes Jettánk itt szaladgálós az embereknek.Helyben megyünk,semmi baja. Elmegy egy 100 km-t,és alapjáraton villog az olajnyomás lámpa. Ha helyben megy,nem.
Adalékolva van? Nincs.
Olajcseréken túl vagyunk,sűrűbb olajat megkapta(15w-40).

Közel sem biztos,hogy bármit csinált terelésként az eladó.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.05. 10:15:58

@McK: Figyelj, tudjuk mindketten, hogy nagyjából ugyanúgy látjuk a dolgokat. Bizonyos esetekben jogos reklamálni, bizonyos esetekben nem,
Lehet, mindketten elfogultak vagyunk, de az is lehet, egész egyszerűen a helyzetünkből fakadóan más infókkal rendelkezünk, ezért más a végkövetkeztetésünk is. De ez azért nem biztos, ha érted, mire gondolok.
Én csak elvi dolgokról beszéltem korábban.
Arra például senki nem reagált, vajon milyen kommentek születek volna, ha a sztori az olajsár felfedezése után másik irányba megy: basszameg, jól beszoptam, megyek, veszek bontott motort, mindennel együtt rádobok még vagy kilóharmincat a dologra.
Persze a kérdés költői, tudjuk, hogy sokan küldenék el a picsába Bendét akkor is, mert hogy lehet már ekkora lúzer. Álljon ki az igazáért, és kérjen pénzt. Vagy pofozkodjon. Sőt, lennének, akik maguk akarnák felpofozni az eladót, a Bende helyett.

butalo01 2011.09.05. 10:16:12

Ne haragudjanak a Szerkesztő Urak, de tátott szájú, lúzer, állandóan okított olvasóként egyetlen mondatot hiányolok: a bocsánat kérést tőlünk.
Így csak a névváltoztatást tudom javasolni: "Lúzercar". (Nem kérek tisztelet díjat)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.05. 10:18:55

@LBL: Ez azért nem olyan horderejű sztori, ahol a MÚOSZ etikai bizottságának össze kellene ülnie. Ez egy blogbejegyzés, aminek leginkább az a haszna, amit fentebb leírtam: más szopásából mi tanulunk. Szebben fogalmazva: más kárán tanulhatunk.

pizo 2011.09.05. 10:19:25

@LBL: Pont ezt akartam írni én is. Egyre jobban belekeveredik ebbe a TC, mint majom a házicérnába. Már nemcsak Bende, hanem streetsta és Boschtechnikus is kezd rosszul szerepelni.

Üdv: Zoli

saab cabrio 2011.09.05. 10:21:13

@McK: Nekem Saabom van én azzal vagyok boldog,nem azt mondtam,hogy egy WagonR az családi,de egy paraszt 190-es fosnál,ami ki van sz@rva,biztos elöbb ültetném bele a gyerekemet! A sedán fazonba például,hogyan fér be más a babakocsin kivül normálisan?? Sehogy!! A Wagonba legalább állítva elfér,és talán mellé még valami.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.05. 10:21:19

@McK: Nem járatott le, ez most ennyi. Csak a pálya széléről lehülyézők zavarnak, meg aki beírja, hogy arcoskodás, stb.
Nem szoktam ilyesmit írni, de hetente csinálok olyan autókat, amivel már néhány helyen megdőltek, akár márkaszervizben is. A többségével eddig boldogultam. Sokan keresnek tanácsért, vagy bármilyen szakmai segítségért. Vadidegenek, akikkel soha nem találkoztam, és nem is fogok. Így van az néha, hogy ezeknek az embereknek még éjfélkor a gép előtt ülve kurkászok kapcsolási rajzot, hibakód magyarázatot, vagy bármilyen leírást, mint írtam ismeretlenül, és ingyen. Szóval leginkább az zavar kurvára, hogy tök ismeretlenül csípőből lehülyéznek.

LBL 2011.09.05. 10:21:33

@streetsta: Aha. Nem olyan horderejű, tényleg, úgyhogy kár is lenne meghallgatni a taxis állásponját a dologról.
Elég nekünk a Bendéé.

LBL 2011.09.05. 10:23:48

@pizo: Boschtechnikus szerintem rendben van.
Az mondjuk könnyen lehet, hogy legközelebb nem megy szakérteni a totalcarosoknak. Bár ezt ő tudja, van aki szeret szopni. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.05. 10:25:07

@h4z4rd: "Ezek után viszont elvárni, hogy veretes stílusban, úriember módra értékeljük a mutatványt, valamint ennek hiányát számon kérni, engem konkrétan tipikus politikusi attitűdre emlékeztet."
És akkor az milyen attitűd, hogy te kurvanyázás nélkül válaszolsz?:))
Én valahogy jobban érzem magam, mikor kultúremberekkel beszélgethetek.
Nézd, az, hogy az empátia melyik fél irányába mutatkozik, te is tudod, sok dolgon múlik. Más lett volna a kommentek hangulata, ha Winkler, Csikós vagy esetleg én írom. Mert más mindegyikőnk megítélése. Ezt mind tudjuk. Ne forogjon a gyomrod.
Továbbra is amondó vagyok, a sztori mindenkinek kellő mennyiségű tanulsággal szolgál.

ANTI-SQUIRREL 2011.09.05. 10:27:27

"Mindig a legszornyubb remalom valik valora"

A kommentelok leirtak a velemenyuket :)

McK (törölt) 2011.09.05. 10:29:58

@saab cabrio: nem, a Wagonba sehogyan sem fér be.
De ezen ne vitázzunk,én leírtam,hogy kombi astrát vennék. Te meg Wagont. Ez így jó is.

McK (törölt) 2011.09.05. 10:31:22

@streetsta: egyetértek,ezért is mondtam,hogy ámen,etyám,úgy legyen.

McK (törölt) 2011.09.05. 10:32:29

Nemhogy mi is goldengate-et néznénk inkább..:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.05. 10:33:26

@pizo: Nézd, nem gondolom, hogy bárhogyan szerepelnék. Én egy többszereplős beszélgetésben veszek részt, amiben több vélemény ütközik, és próbálom több szemszögből megközelíteni a dolgot. Igaz, nem abból, amiből mondjuk te. De te érzelmileg elfogult vagy a sztoriban, ezt te magad mondtad el. Egy olyan kommentben, aminek állításait ha nem tudod megfelelően igazolni, te valóban rossz hírét keltetted valakinek, meg rágalmaztál. Még akkor is, ha neked van igazad, csak bizonyítani nem tudod.
Az etikát ne csak a Bendén kérjed számon.
Félreértés ne essék, én nem akarok személyeskedni. Csak fel akarom hívni a figyelmedet egy kisebb ellentmondásra.

Én is Zoli.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.05. 10:34:49

@McK: Ha én kedvelem az F Astrát, akkor perverz vagyok?:))
Sőt, tetszik is...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.05. 10:36:15

@LBL: Nyilvánvaló, hogy nem voltam elég körültekintő, és el kellett volna szaladnom a Tibi pénzével. Ennyit tudtam tenni egy udvarban. Valószínűleg az az oka, hogy műhelyben szocializálódtam, és én csak a mérhető paramétereket hiszem el. A TC-től, a cikkek kapcsán sok meló jött a műhelybe, ahol dolgozom. Ez bevétel a tulajdonosnak, és munka nekem.

eLzsÉ 2011.09.05. 10:36:42

@streetsta:

Hogy egyem azt az érzékeny lelkedet, most megbántódtál?

Több mint 700 komment született az elmúlt 3 napban és én is írtam ennél PC-sebbet, meg más is. Eleinte az ügyvezető úr próbálkozott, aztán egyszeriben feltűntél te, ezzel lettetek pontosan 4-en, akik szerint a dologból kijöhet jól, sőt ő a fasza gyerek.

Az igazság az, hogy a Csikós szerelgetős cikkei valóban jók, de már ott is kezd tele lenni a tököm a viszi mágussal, meg a mindenféle szuperszakértőkkel.

Itt viszont az történt, hogy egy autós szaklap teljes szakértői gárdája beletenyerelt a hígfosba, aztán ezért ki a hibás?
A köcsög nyíregyi taxis, aki ugyan megmondta, hogy szar az alapjárat, meg az látszott is, meg beleborított 150 ezernyi alkatrészt az autóba, mert a bendéskedők így szokták átkúrni a pácienseket.

Aki nem hibás, az a Bende, meg az összes nagypofájú kompúteres szakember és hogy ez igazolva is legyen, fenyegetik a szerencsétlent, aki semmi mást nem tett, mint eladott egy 20 éves autót.

Te meg itt vergődsz, mert az ügyvezető úr most biztos nem ér rá, beszállítókat, vagy más ügyfeleket fenyeget nyilván, ha más téren is mellényúlt, a sok okostojás meg biztos okos tanácsokat ad éppen.

Még tiszta szerencse, hogy te azért ráérsz...

Soha nem értettem a Totalcar szerzők beteges vonzódását a széthullott, szar Alfákhoz és társaikhoz.
A Csikósnak is feltétlen szüksége van 4-5 autóra, ha a szomszédja lennék, biztos megkértem volna már, hogy parkoljon a másik kerületben, a fosaival van tele az utca.

Az egyik most megszívta, nem nagyon, kicsit.
Egy 400 ezres autóval, ami beindul, megy olyan nagyot azért nem lehet szívni.

Nade azért ne csináljunk már Krisztusból bohócot, ha nem feltétlen szükséges!

saab cabrio 2011.09.05. 10:44:49

@McK: Venne a f@szom Wagont,csak még mindig jobb lehetőség,mint egy 190. Amúgy az Astra persze,hogy a legjobb mególdás ha egy autóról beszélünk! Nekem 1 gyerek van,feleségemnek mozogni jó megoldás lett volna! Melléteszem,amúgy Panda lett belőle!!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.05. 10:47:02

@eLzsÉ: Dehogy bántódtam, nem olyan családból származom.
Csak úgy láttam, ha éppen nem vetkőződ le magadról a kultúrát, tudsz normális hangnemben is kommentelni.
De ha most nehezedre esik, ne erőltessed, a végén szövődményei lesznek. Aztán még engem teszel felelőssé.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.05. 10:50:09

@McK: Haveromnak volt egy kombija, párszor volt nálam kölcsön. Illetve, mikor hétvégenként egy autókölcsönzőben dolgoztam, ott is kergettünk párat. Szerintem a maga korában teljesen korrekt autó volt, egy szép GSI ma is minden további nélkül jöhetne, elfogadnám.

butalo01 2011.09.05. 11:01:02

Vajon hol írták?
"Tisztelt Olvasónk!

Amennyit adnak érte, mivel sok benne a km. A magyar vevők ebből a szempontból olyanok, mint egy naív elsőbálozós kislány. Az emberek többsége elhiszi, hogy a külföldről behozott 4 éves dízelautóban csak 79 000 km van (valószínűleg évente ment ennyit). Az országban valami csoda folytán a legtöbb autó 200 000 km-t megy, utána megáll az órája. Ha ránézünk az internetes hirdetésekre, az egyik oldalon pl a kb 100 000 hirdetésből mindössze 6000 autó ment többet ennél. A valós arány minimum 20% lehet. Aki meglátja autója km óra állását, el fog szaladni, és megveszi drágábban az óra szerint hihetetlenül keveset futott, szervizfüzet nélküli, de szemlátomást rosszabb bőrben levő autót máshol, drágábban. Utána pedig szídja, hogy milyen vacak ez a Renault, hogy 100 000-nél (ami valójában 300 000 km) széthullott a váltója, motorja, stb-je. "
"Tisztelt Uram!

Azt javaslom, hogy vagy egy komolyabb márkakereskedésben vegyen autót, vagy az eladóval menjenek el egy márkaszervizbe egy átvizsgálásra. Keresse a garanciális használt autókat.
Előbbi azért jó, mert az a cég, aki már 15-20 éve működik, sokmillió Ft-os beruházással autós szolgáltatásokból él, hosszú távon érdekelt abban, hogy elégedett vevői legyenek. Nem éri meg tudatos csalásokkal (órapörgetés, javítások eltitkolása) lehúzni a vevőket, mert így azok elfogynak, a rossz hír elterjed, és a sokmilliós tőke, ami a kereskedésben van, odalesz. Tapasztalatom az (11 év 50 kereskedővel való együttműködés során), hogy ha előfordulnak is rejtett hibák, a márkakereskedések a közös megegyezésben érdekeltek, szemben a drótkerítéses, konténeres kereskedőkkel, ahol legtöbbször esélytelennek bizonyult az utólagos panaszrendezés.
A legtöbbb márkaszerviz rálát a márka szervizadatbázisára, ahol külföldi és hazai szervizesemények vannak feltüntetve. Így sok km csalásra derült már fény, plussz készül egy állapotvizsgálat, ahol a korábbi karosszériasérülésekre utaló jeleket szakavatott szemek is felveszik."

saab cabrio 2011.09.05. 11:04:21

@butalo01: A Nyíregyházi taxis 1000 éves rom Mercijére,valoszínű lekérdezhető lenne a szervízmúlt.............LOL

Shadowbull 2011.09.05. 11:09:10

@McK: ",még akkor is,ha csökkentett formában,és szavatosságnak hívják."

Hacsak a szerzodesben ki nem zárja.

Egyebkent ha igy is van jogilag, akkor is egy marhasag.

Amugy meg csak a barataimmal magázódom :)

sb

Shadowbull 2011.09.05. 11:10:51

@BOSCHtechnikus: Ott a bibi, hogy a "nevedet" adtad egy ekkora elkurashoz.

Fuggetlenul attol, hogy szakmailag megtetted-e amit lehetett vagy nem.

ezt nem tudom megitelni, mert nem ertek az autokhoz :)

sb

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.05. 11:15:50

@Shadowbull: Alapjában véve őszinte ember vagyok, ezért mindenhez adom a nevem, amit én csinálok.

Kivéve, ha rámállítana egy szolnoki nő egy kamaszgyerekkel, hogy: "emlékszel, 96-ban jártunk..."

eLzsÉ 2011.09.05. 11:17:28

@streetsta:

"a végén szövődményei lesznek. Aztán még engem teszel felelőssé. "

Azért nem vagy te annyira jelentős ember...

Bambano 2011.09.05. 11:26:47

@butalo01: majd ha a sok kommentelő, akin nem csak látszik, hanem meg is mondja, hogy nem érdekli, mi van a posztban és a hozzászólásokban, hanem a saját prekoncepciója szerint kommentel, bocsánatot kér, akkor jogos lesz elvárni a tc-től is.

eLzsÉ 2011.09.05. 11:27:15

@streetsta:

Még valami:

"Arra például senki nem reagált, vajon milyen kommentek születek volna, ha a sztori az olajsár felfedezése után másik irányba megy: basszameg, jól beszoptam, megyek, veszek bontott motort, mindennel együtt rádobok még vagy kilóharmincat a dologra.
Persze a kérdés költői, tudjuk, hogy sokan küldenék el a picsába Bendét akkor is, mert hogy lehet már ekkora lúzer. "

Szerintem ugyanilyenek, benézett valamit, aztán vállalja a felelősséget.
És a Bende lúzer, efelől semmi kétség.

Ami itt kicsapta a biztosítékot az az attitűd, amikor valaki a saját felelőtlensége miatt máson akarja elverni a port.

Abban teljesen igazad van, hogy tanulhatunk a történetből és ennyiben tényleg hasznos a cikk.

Csak itt kellene megállni, vonja le mindenki a következtetést önállóan, akár vevő, akár eladó.

Itt azonban napok óta az önigazolás megy, hogy az eladó elismert valamit, amit a vevő is látott és összességében egy 400 ezer forintos, 20 éves autóról beszélünk.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.05. 11:42:03

@eLzsÉ: Huhh, megnyugodtam.

Egyébként a kommentelők ragozzák a sztorit (teljes joggal, jegyzem meg), mert mindenki -te is- levonhattad volna csöndben, magadban a következtetést.
De ezek a blogposztok nem csak a posztról, hanem a kommentekről is szólnak, a posztok -jó esetben- a kommenetekkel együtt lesznek kellőképpen tanulságosak, hasznosak.
Az te felelőtlenséged nem jogosít fel engem arra, hogy becsapjalak, ez szerintem nem vitakérdés.
Hogy aztán egy ilyen helyzetet ki hogy kezel, az már egy más tészta.

KaWaSaKi 2011.09.05. 11:54:29

Én se értem mi ez a nagy fenyegetőzés és felháborodás azon, hogy szar a kocsi. Mikor teljesen nyilvánvaló tény volt, hogy nem egy patika állapotú gép, csak külsőre van megkímélve. Mégis mit vártatok egy taxis mercitől aminek 360-at mutat az órája. és össze-vissza jár a motorja alapjáraton?
Normális ember ott fordult volna haza amint megtudja, hogy a tulaj taxis. A zabálás idejét inkább a kocsi alaposabb átvizsgálásával kellett volna tölteni.
Ti direkt vadásztok a legszarabb autókra a piacon az egyszer biztos, a 6-800 ezres autó vadász cikketekben is meg az előtte lévőkben is kiválasztottátok a legszarabb autókat. Ja mert a külső design, meg a légkondi a két legfontosabb szempont egy használt autónál....

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.09.05. 11:58:32

@streetsta: arra a kérdésedre, h mi mit csináltunk volna az ő helyében, a válaszom: nem adom el a becsületem 40 rugóért. ha mégis megtettem, mert elgyengültem, akkor behúzom fülem-farkam, és igyekszem, h minél kevesebb ember tudjon róla.
a pereskedés meg ugyanmár... körberöhögnek, h egy 20 éves autónál, amit 400-ért vettél, jogosnak érzed behajtani a 100rugót érő motorból a felét pl.
szted, streetsta, pereskedett volna a Tibi, ha az előző tulaj elküldi a vérbe?

h4z4rd 2011.09.05. 12:48:01

@streetsta: Előre bocsájtom, már rég nem szeretek sportból vitatkozni, de miért lényeges az én attitűdöm? És miért ez az egyetlen részlet, amire a kommentemből reagálsz, mikor felvettem pár valóban aggályos részletet?

De súgok kicsit. Az anyázás azért van, mert a kommentelők bizony empatikusak, beleélik magukat a történetbe és felháborítja őket a Bende-féle bizniszelés. Így aztán magukat(magunkat) érintettek érezve reagálnak, ahogyan a fentebb említve volt: "mindenki vérmérséklete szerint". Effélét viszont egy újságíró bizony nem tehet meg a (aktualizálva: szemet bántó, ám mégis sápadt kis) rivaldafény és az ezzel együtt járó körülmények, felelősség, blablabla miatt.
Life's a bitch.
A magam részéről igyekszem kívülálló maradni, ami most épp sikerült is, ezért nem anyázok. Amennyiben én lennék az eladó, Bende bácsi vakarózna a kilátásba helyezett becsületsértési és sajtóper miatt, mellékesen az ártatlan felmenői csoportosan pusztulnának bele a csuklásba.
Következő lépésként meglépném azt, amit neki kellett volna, és széles nyilvánosság előtt szakérttetném meg a kocsit, a tényfeltáró kis cikkemnek kierőszakolva a helyet a TC hasábjain.

Ér egy efféle lehetőség negyvenezer forintot?

Tudod, Sipos úr, már csak egyet nem értek. Te miért blamálod magad ebben a kilátástalan szituban?

h4z4rd 2011.09.05. 12:53:18

@h4z4rd: és még:
Nem hiszem, hogy számít, közületek ki viselkedett épp megkérdőjelezhetően.
Olvasgatva az utóbbi pár év termését, napnál világosabb, hogy az olvasók-kommentelők nem differenciálnak, és egyikőtök köré sem épült személyi kultusz.
Jó, talán Winkler köré mégis, cserébe ő látszólag nem takarékoskodik az energiával, hogy ezt időről-időre lerombolja.
Innen nézve így látszik.

közösperonos átszállás 2011.09.05. 12:56:52

@Bambano: "9 ft/km, ahha... ha egy taxi csak 8 liter benzint fogyaszt 100 kilométerre, 400 forintjával, akkor is csak a benzin 32 ft/km."

A 9 Ft/km amortizáció az APEH-féle fogyasztási normán felül van, csak mondom. :-) De amúgy is, hol érdekes ez? Nem ezzel a kocsival taxiztak.

Shadowbull 2011.09.05. 12:58:28

@h4z4rd: "és egyikőtök köré sem épült személyi kultusz"

Na, azert a Csikos kore egy kicsi azert epult :) Ami nem baj, csak ugy mondom. En is kedvelem, mert olyan szerethetoen szopatja magat a vackaival :)

sb

h4z4rd 2011.09.05. 13:01:43

@Shadowbull: Igaz, a cikkeit különösen kedvelem. Na, azokba bele is élem magam rendesen, már ha épp nem hasonlóképp szopatom magam valamelyik romom alatt.

S4mu3l 2011.09.05. 13:01:52

..legalább a kommentrekord megdőlt?

Slippery Slick a menetlabilizátor 2011.09.05. 13:18:38

Szerintem egy használt autóban ennyi kockázat simán benne van. En nem fizetnék egy kanyit sem neked.
A kocsit visszavenném, ha nem tetszik, az átírás koltségeihez, a telefonszámládhoz, meg a cipotalpad kopásához semmi kozom.
Most szopatsz egy laikust ahelyett, hogy jól megnézted volna, hogy mit veszel, ha már konyítassz hozzá valamit.
Ez nem túl elegáns :(

29 Palms 2011.09.05. 16:43:36

Ugyanmár, leírta hogy az asszony ötlete volt eredetileg. Ezek után már muszáj volt megpróbálnia. Férfiembör nem megy haza úgy hogy:

- Na mi volt, elintézted?
- Á, dehogy, elhajtottak a rákba.

saab cabrio 2011.09.05. 16:49:01

@29 Palms: Asszonynak jó ötletei vannak,a Tibcsi meg talpig férfi....

Virago_1000 2011.09.05. 17:19:39

Beleolvastam a kommentekbe, nem is kivanok hozzafuzni semmit, csak annyit, hogy van meg igazsagerzetuk az

olvasoknak. Ellentetben veled kedves pattogos lapigazgato "ur". Ha en lettem volna a vevo ugy hajtlak el a

fenebe, hogy a labad nem eri a foldet, de ha a vevotol is az a velemenyem, ha valoban fizet, akkor eleg

szerencsetlen.

Bende tibor, te kis frusztalt senki vagy. Mi sem mutatja ezt jobban, mint az, hogy sorba moderalsz, es

tiltasz ki embereket. Nezz mar szembe magaddal, es legy ferfi (mert nem vagy), vallald be, hogy mennyire

hulye voltal most az egyszer (?) Felesegedet, gyerekedet sajnalom legjobban.

Ujsagirashoz (Csikos Zsolt szintjen, de meg Papp Tibor szintjen sem) sem tapasztalatod, sem tehetseged

sincs, nem is lesz soha. S az, hogy jo magyarosan benyomtak lapigazgatoi szekbe, nem jelent semmit.

Te, aki az ujevi ittas gyalogosgazolot vedted az artatlan, zebran atkelo gyalogossal szemben, te, aki

biciklisek ellen uszitottal, megerdemled sorsodat. Huzz el a TC elerol a jo busba.

@atta_troll: "A beosztottjának akar imponálni, mert valahol sejti, hogy a nyomába sem érhet, hiába van ő

feljebb a ranglétrán."
- itt van a kutya elasva. Ha Csikos,ommm nem lenne, lehuzhatna a rolot a TC, de legjobb esetben is felere

csokkenne az olvasottsag. Bende, sose er el erre a szintre.

@scaba1: "De még a közvéleményt sem sikerült befolyásolni, mert kb. a kommentek 3/4-e nem Bendének ad

igazat."
- 3/4-e??? 99%-a. A 3/4 csak felrevezeto, mert az 1/4-et Rocko (pedig kedvellek, de ez esetben) dilettans

kommentjei teszik ki, talan be akar vagodni valamelyik TC-s csokanal.

@streetsa:"Más lett volna a kommentek hangulata, ha Winkler, Csikós vagy esetleg én írom. Mert más

mindegyikőnk megítélése. Ezt mind tudjuk. Ne forogjon a gyomrod."
- ez nem veletlen, a megitelest mindenki maganak vivta kit. Mi nem ismerunk titeket, csak a cikkbeli

megnyilatkozasaitokat. Ezert is kulonosen visszataszito olyanokat irni, mint amit irtal korabban,

hogyaszondja nem ismerjuk a korulmenyeket, tehat ne itelkezzunk. Bende legjobban jar, ha soha tobbet nem is

posztol, mert csak egeti magat. Lapigazgato poziciora eppugy, mint ujsagirasra tokeletesen alkalmatlan.

Vedd at a helyet te :) Sokkal jobban tudsz irni is, komolyan.

pizo 2011.09.05. 17:57:44

@streetsta: Nem vagyok érzelmileg elfogult, mert nem én vagyok az eladó, és nem én vagyok a vevő, csak én is évekig jártam le Viszre, és tudok dolgokat.
Bizonyítani nem tudom valóban, mert az ember a (volt) barátaival nem ír papírt dolgokról, az adott szó elég kell(ene) hogy legyen.
Ha az illető rágalmazásnak veszi a leírtakat, pereljen be, bár az adott szót nem én szegtem meg.
Egyébiránt kedves főnököd is a rágalmazás bűnébe esett az eladó irányában, és Ő sem tud dolgokat bizonyítani, mivel a kép és egyéb dolgok ellene szólnak.

Üdv. Zoli

difit 2011.09.05. 20:14:16

valahogy a bmw 20éves rozsdás tankjának kifizettetése után már nem tudok meglepődni!

mx3 2011.09.05. 21:48:11

@pizo: ja ja tudnék mesélni Ángyán Károly-rol

h4z4rd 2011.09.05. 21:58:55

@Index Elek:
"Index Elek 2011.09.03. 11:11:42
Vásárlói öntudat kontra eladói átbaszás kontra mennyire legyen következetes a vevő az érdekei érvényesítésében kontra nagy nyilvánosság.

700+ komment"

Tessék lottózni!

Ingrid 2011.09.05. 22:13:12

Ha ilyen lúzerek írják ezt a blogot, többé bele sem lapozok.
Ennyit még nő létemre én is tudok, hogy széttaposott 1000 éves ócskavasért egy fillért sem adunk ki. Hiába mercedes a neve...
Vagy ha vagy olyan lúzer, akkor szívd le mélyen és titkold mindenki elől. Pláne, ha ezzel keresed a kenyered.

hahaha....

Ingrid 2011.09.05. 22:17:15

@Virago_1000: respect! szép összegzés a csöves-gárdáról....

autokatalog 2011.09.05. 22:30:48

@streetsta:

"más szopásából mi tanulunk. Szebben fogalmazva: más kárán tanulhatunk."

Talan megse...
Egyelore a szerkesztosegi autovasarlasok nagy resze a dilettantizmus iskolapeldai mint muszaki mint gazdasagi ertelemben. (Lehet persze oreg autot esszel is venni ill. tartani. Jo es sovanyka ellenpelda erre Papp Tibi aki altalaban nem beszel es nem cselekszik hulyesegeket.Szopasrol sem nagyon hallani az o haza tajarol.)
Termeszetesen szerintem is szigoruan a maganugye mindenkinek, hogy mire kolti a penzet. Az viszont mar elgondolkodtato, hogy ezeket az egyre rohejesebb es egyre nagyobb buktaval es kenyszerpalyara kerulessel jaro huzasokat allitolagos szakertokent abszolvaljatok.

h4z4rd 2011.09.05. 22:45:57

@Ingrid: Előre bocsájtom: betege vagyok az okos nőknek, de ezegyszer kivételt teszek és megszólítalak, ugyanis az irritáció nem hagy nyugodni.
Nő létedre tudhatnád, hogy mi, pasik, bizony kiadunk sok-sok fillért széttaposott roncsokra, amelyekből sokszor nem hogy újra jármű, de néha ékszer válik. Még talán akkor is, ha történetesen nem Mercedes a "neve".
Persze a cikkben taglalt ócskavasból valószínű, hogy nem válik Fabergé-tojás, de ez nekünk legalább olyan fontos kis elfoglaltság, mint mondjuk neked katakombát építeni a "hipercuki" gyíkoknak.

Ettől persze a cikk és a benne foglalt történet kínos, de ennek már zéró a hírértéke.

autokatalog 2011.09.05. 23:02:59

@mx3:

"ja ja tudnék mesélni Ángyán Károly-rol"

Eszemben sincs kritizalni az embert mert a Totalcart leszamitva sosem hallottam rola se pro se kontra.
Az viszont mar szazszor felmerult bennem, hogy ennek a csapzott sufnitunernek az agyonsztarolasa mogott a fene nagy szakertelem helyett inkabb valami barterbiznisz (reklamert melo) na es foleg a Csikos legendas fosvenysege huzodik meg.
Hasonloan a Bende altal futtatott csavohoz aki par evvel ezelott meg egy elsoeves szakmunkastanulot is megszegyenito benazassal szopta szet magat(Nepiteletben kisregeny formajaban elerheto) es koltotte az utolso penzet egy, a muveletsor vegen termeszetesen totalkarra tort szarra,hogy aztan masik ket- szintugy sokszazezret futott tizeneves ,agyontort- soha meg az isten penzebol se rendes autova nem teheto hulladek takolgatasa utan "BMW szerelo"-ve avanzsalodjek.

Krisi 2011.09.05. 23:05:24

@streetsta: "De mit mondana a sok kommenter, ha egy pár éves autónál, 3 millás vételárral, nyolc kilós szervízköltséggel meséli el valaki..."

már bocs, de ez így erős terelés. most kizárólag egy adott esetről van szó, ahol nem páréves, hanem 20éves, nem 3 milla a vételár hanem 400ezer, és nem nyolc kilós a szervizköltség, hanem 50.
és a legfontosabb: semmilyen rejtett hibája nem volt a kocsinak, hiszen előre tudták, hogy ingadozik az alapjárat mint a Bux indeksz, és az eladó sem tudja pontosan hogy mi a baja. magyarul semmilyen átverés nem volt eladói részről.

"Más lett volna a kommentek hangulata, ha Winkler, Csikós vagy esetleg én írom. Mert más mindegyikőnk megítélése."

mert ti jókat írtok, Bende viszont nem, ez ilyen eccerű :)
az olvasó már csak olyan állatfaj, hogy az újságírókat az írásaik alapján ítéli meg - más alapján nem is tudhatná. Bende már sok embernél eljátszotta az esélyeit, nálam pl. alapból nem volt népszerű a biciklisek ellen uszító gyűlölettől fröcsögő szardobálásaival, meg persze a szilveszteri "hülye a gyalogos mert elütötték" című remekművéhez sem fűznék komment, mert annak instant kitiltás lenne a vége. mondjuk amikor autót kell tesztelni akkor azért tud jókat is írni, pl. a múltkori Seat-os írása az jól sikeredett, de most meg megint itt van egy ilyen, hogy egyértelműen ő volt a hülye, aztán szerencsétlen tirpák taxist befenyíti egy 2,5milliós perrel, az meg befosik és inkább fizet 40ezret, csak hogy legyen már nyugta, mert ez a foshalmaz még azután is kísérti, hogy már eladta.

@Rocko-: a jogok érvényesítése és a tudatos fogyasztói hozzáállás követendő példa, de pont nem jelen esetben, ahol nem zsákbamacskát vett, hanem egy alapból rossz motorral rendelkező autót. én sem szeretem ha átkúrnak, de jelen esetben Tibi verte át saját magát, mert azt hitte, hogy majd a 400ezres autó ugyanolyan lesz, mint egy 900ezres, elég csak levinni Viszre.
pedig nem.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.09.05. 23:13:19

@h4z4rd: Ingrid megszült. fiatal kismama. (kattanj rá a terhessegem.blog.hu-ra :D) így gyerekkel, meg fiatalon talán elég is lesz neki ez a bölcselet, h öreg kivénhedt szart nem veszünk. jól is teszi. nem neki való. apropó: ha Bende barátunk éppenséggel Ingridtől vette volna a kocsit, vajon Ingridről is lehúzott volna 40 lepedőt? mert az kb olyan lett volna, mintha a baba alól venné ki a tiszta pelenkát. talán, ha egy ilyen kismamától vette volna, belátná, hogy aki nem ért az autóhoz, az nem szedegeti le a szelepfedelet, h megnézze, van-e benne olajsár. csak az tudja, h olajsár van benne, aki leszedni, éértem? valszeg a régi tulaj ezért nem jutott dűlőre a hibával. na mind1.

Shadowbull 2011.09.05. 23:21:12

@h4z4rd: "mi, pasik, bizony kiadunk sok-sok fillért széttaposott roncsokra"

jajmar, dehogy adunk :)

sb

Rocko- 2011.09.05. 23:31:26

@Ingrid: "Ennyit még nő létemre én is tudok, hogy széttaposott 1000 éves ócskavasért egy fillért sem adunk ki."
ilyen közhelyeket én is tudok.
'minden nő aki már szült az egy büdös kurva'
'harminc fele a nő csak elviselendő hulladék'

Krisi 2011.09.05. 23:44:02

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: ilyen már velem is megesett, hogy ültünk az autóban, és halk kattogás hallatszott a motortérből.
ügyesen megoldottam a problémát: felhangosítottam a rádiót, és rögtön megszűnt a jelenség, nem hallottunk utána semmi vészjóslót :)

Hurri Kán 2011.09.05. 23:49:23

@Ingrid:
Csöves az anyádnak az a harcsaszájúra baszott picsája, az. Ki a faszom vagy te, hogy így kinyilatkoztatsz olyan emberekről, akikről semmit nem tudsz, te trampli faszcincáló???

29 Palms 2011.09.06. 00:07:01

Ez egyre jobb, írjatok még sokat erről a 190-esről. :)

Ingrid 2011.09.06. 05:44:22

Tipikus Maunikasó!
Jol szorakoztok, latom. Persze csak a sajat szinteteken...

Annyit errol a gardarol, hogy ok teszteltek le az en automat ugy, hogy 5 litert fogyaszt! Kozben pedig jomagam 4,5-4,6 al jarok meg klimas idoben is!
Telekurtolik a vilagot, hogy " ez lehetetlen", pedig csak oda kell figyelni az autora...

Ingrid 2011.09.06. 05:48:29

@gyvy: @Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Az a blog 4 eve nem lett frissitve. De ha igy is lenne, nem egy gyerekes anyan kene szorakozni, hanem azt nezni, hogy basszus, tibike most tenyleg elluzerkedte....
Szanalom a cikk es ehhez egy nonek ( legyen az anyuka, ven picsa, irritalo ribanc stb ) is lehet velemenyt alkotni. Mert tenyleg vicc amit muveltek....

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.06. 07:51:18

A barátnőm alatt 1 literrel kevesebbet fogyaszt az autó. Pedig én mindig mondom neki, hogy "húzasd már ki!"

Shadowbull 2011.09.06. 08:07:17

@gyvy: igy nem beszelunk egy hölggyel.

sb

Shadowbull 2011.09.06. 08:09:10

@Ingrid: "Annyit errol a gardarol, hogy ok teszteltek le az en automat ugy, hogy 5 litert fogyaszt! Kozben pedig jomagam 4,5-4,6 al jarok meg klimas idoben is! "

Volt valaha olyan auto a TCn, ami 5 litert fogyasztott?

egyebkent teccik-e tudni, hogy a fogyasztas az nem egy olyan konstans kobevesett ertek, mint mondjuk a tengelytav vagy a teljesitmeny?

sb

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.06. 08:18:09

@Shadowbull: Ha most felvázolod neki az európai menetciklus laboratóriumi vizsgálatát, tökön szúrom magam...

Shadowbull 2011.09.06. 08:22:26

@BOSCHtechnikus: eh, pedig egy elegans csavarral atvezethettem volna a "miert nincs tervezett avultatas (programozott tonkremenetel) az autoiparban" cimu masik vesszoparipamra :)

Csajoknak szivesen magyarazok:)

sb

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.06. 08:28:57

@Shadowbull: Én már próbáltam:
1: katonaság- leszarják.
2: oszcillogram- leszarják.

Shadowbull 2011.09.06. 08:33:45

@BOSCHtechnikus: hja, megiscsak rocksztarnak kellett volna mennem :)

sb

Coyote82 2011.09.06. 09:25:01

@BenFranklin: sajnos igazad van.

Sok magyarnak meg kéne tanulni elfogadni a két opció egyikét:
A - nincs új *ra pénzem, ezért mást (olcsóbbat) veszek, de abból újabbat.
B - nincs új *ra pénzem, ezért régebbit veszek. De pofám lapos ha baja van, mert ez az én döntésem volt.

* = Merci, BMW, Audi, stb.

Ingrid 2011.09.06. 09:53:28

@Shadowbull: Szia,
Volt, bár nem emlékszem, talán 5,2-t fogyasztott a tesztelőnek, nem is 5,00-t.

Nálam ez az autó 4,2 és 4,8 között fogyaszt, amivel nincs is baj, mert Boschtechnikusnál van a pont, nem húzatom ki :) Viszont nem is közlekedek valószínűtlen körülmények között, ahogy ezt anno a tesztelő írta.
És ezzel még nem is lenne baj. CSAKHOGY itt ítéletet hoznak, embereket tájékoztatnak és ebben az esetben lehúztak egy autótípust, mert szerintük a gyári adatokat lehetetlen teljesíteni.
Lehet, csak tudni kell hogyan...
A másik: azt se vették figyelembe, hogy egy tipikusan női autóról van szó, nem pedig egy kihuzatni-való járgányról.

Shadowbull 2011.09.06. 10:17:46

@Ingrid: nezd, a TC mindig is szubjektiv volt es ezt sohasem titkolta. Pont ez benne a jo, ezert szeretjuk. Hogy neha mellelonek, vagy olyat irnak, amivel nem ertunk egyet? Meg akkor is sokkal szorakoztatobb, mint egy unalmas, szaraz autosujsagot olvasni. persze mindenki mast var el, ha neked ez a stilus nem jon be, semmi baj, a TC akkor nem a te lapod.

egyebkent is, ebben az autoteszteleses temaban SZVS nem lehet objektivnek lenni, meg akkor sem, ha annak hazudja magat valaki.

sb

Ingrid 2011.09.06. 10:32:47

@Shadowbull: Ebben igazad van abszolút. Itt tényleg van min szórakozni, és valszeg ezért is van olvasottsága :)
A többit nem folytatom, mert nem is a cikkhez tartozik, csak megjegyeztem ezt a dolgot.

Mercedes E 280 CDI 2011.09.06. 22:08:07

@Ingrid: Na végre,valaki! Ingridkém,ha férfi vagy a színfalak mögött ha nem,marha jól beszélsz! Lúzer fc!

HugoHugo 2011.09.07. 09:52:48

Hár érte, szép darab az a merci

csuvel 2011.09.07. 19:10:06

Az már volt, hogy miért nem inkább egy BMW motort vett?

hauptrichter 2011.09.13. 23:18:19

Most mi a baj ezzel az autóval meg az olajsárral? Ez egy 20 éves Merci,"ebben még volt anyag" :-)

Merci-autósbolt 2011.10.15. 11:54:24

Némi gyakorlattal a hátam mögött azt mondom nincs igaza a cikk írójának. És az is tuti, hogy az a hengerfej a képen nem olajsáros.
Egy autós újságíró nem biztos, hogy minden szinten ért is az autókhoz.Arra ott vannak az adott márkát javító nagy tapasztalattal rendelkező(ez fontos:tipus specifikus)szerelők.
Még tudnám folytatni ha valakit érdekel..

vwpolo · http://edrink.blog.hu 2011.10.30. 09:34:20

@Bende Tibor: Mi a helyzet a Mercivel, lesz új poszt?:)

ájjeliszekrény 2014.07.05. 19:38:14

a czik írója enyhén értelmi f0gyatékos
süti beállítások módosítása