Robogjon Ön is katedrálissal!

  2011. augusztus 18. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény mercedes

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Ha kell, rombol a német autópályán, máskor beáll a Rolls-Royce-ok közé, de egy oldtimer-találkozón is sóhajtoznak utána az ábrándozók. A valaha volt egyik legjobb Mercedes ő.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr93162526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

békaapu 2011.08.18. 13:03:15

Kedves CsikósZsolti, én már a 123-asaidról szóló cikkeid miatt hajtottam egy évig szívó öthengerest... most hamarost megyek egy nyugdíjas barátomhoz hogy próbáljuk csak ki azt a száznyolcas típust...

:-))))

békaapu 2011.08.18. 13:04:31

Sikerült elsőnek lenneeem...

trx · http://www.conspiracy.hu/ 2011.08.18. 13:22:59

Instant get! S++++

És a vasárnap délelőttömet is kérem ám vissza! :D

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.08.18. 13:50:44

Szép autó, jó autó, de benzinkút is kell hozzá. Kb. Tatra 613 fogyasztású, brrr.

Én szolid 3 literes V6-os kocsival szemeztem egy darabig, ki is próbáltam, de aztán győzött a racionalitás :-( Az csak 14 litert evett városban, de nekem az is sok.

Taktaszada Bazsi 2011.08.18. 14:08:30

Szerintem egy ilyennél nem számít a fogyasztás. persze nem napi használatra, ingázásra gondolok, arra ezt kár használni. Ez arra jó, hogy hétvégenként, jó idõben beüljön az ember (meg a család), és elmenjenek vele valami programra, vagy csak autókázni. Az így kijövõ évi 2-4ekm meg nem annyira sok, hogy 14-20l-es fogyasztással ne lehetne kibírni. Fõleg annak, akinek van pénze egy ilyet megvenni.
Persze a napi használatú "Swift" helyett nem (lenne) szabad ilyet venni.

I3aldrick 2011.08.18. 14:11:51

Ha csak az első sárvédő volt javítva, akkor miért sötétebb a jobb hátsó ajtó? (7.kép)

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2011.08.18. 14:51:39

Na, köszönjük a cikket, a kis keretes most egészen jól össze lett szedve. :)
Egyébként a 3,5 -öt sem kell leírni, ínyencek szerint az ötös kézivel fenomenálisat tud tolni, és fürgébb a motor fordulaton (magasabb kompresszió, kisebb hengerek).

Merida001 2011.08.18. 14:59:22

Jó a cikk, gyönyörű a verda...de valóban sokat zabál na...így felejtős a birtokba vétele.:(((

Demidoux 2011.08.18. 15:18:40

Gondját tudnám viselni, az biztos. És nem is hajtanám sokat. Szegény az eklézsia.
:)

David Bowman 2011.08.18. 15:50:12

Kései utódjával járok. Pl. ma is. W124, 6hengeres, soros. Szuper. A szine is ilyen. Boldog vagyok, és szarok a fogyasztásra. 350ezerért vettem. A többi 2miliót benzinre költöm.

David Bowman 2011.08.18. 15:52:44

Ja, van Tatra 613asom is.

David Bowman 2011.08.18. 16:03:54

És - volt ilyen újonan a családban. Laux Józsi vette. 1 fénykép maradt róla. A rendőrség csinálta.

tibiketibike 2011.08.18. 16:04:59

David Bowman: déjjzíííííí....:)
a W124 nem utódja ennek, egy kategóriával kisebb:( W221
újautós, aki lezsigulizza, copjonlle

David Bowman 2011.08.18. 16:11:50

Kis autónak vettem. Megnőtt a gyerek. Nagynak ott lessz a Tátra, ha össze lessz végre rakva.
Na, megnéztem a 221est. Nem tetszik. 1általán: van ez ilyen szinben? Inkább 1 W126 560 SEC. Kékben.

David Bowman 2011.08.18. 16:13:07

Azóta is azon gondolkodom melyik tátrásnak van CX 500as Hondája.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2011.08.18. 16:54:50

@karlov:
W111 kupé a neve, kb. háromszor ennyiért mennek és 3,5 a legnagyobb motor benne.

butschq 2011.08.18. 16:59:20

már előttem van a kép ahogy lehúzott ablakokkal, könyök ki, gangsta-rap zene, és krúzolás a diszkó előtt:P:) még a diszkópassatosok is irigyelnének:)
szép ótó, ahogy Sanyi a király mondaná:)

karlov 2011.08.18. 17:01:07

@mbw108: Nem véletlenül kerül háromszor ennyibe .
Lemondok a 4.5ről elég lesz a 3.5...

tibiketibike 2011.08.18. 17:10:30

Azé' nem tolnám a patakba a W116 6.9esemet! Ha lenne....

Dr. Robin Masters 2011.08.18. 18:11:13

Csodálatos autó! Csikós Úr, ha lehet, akkor holnap kicsit beszélgessünk a Pontonról is :-)

Dagiszabi 2011.08.18. 18:11:24

@mbw108: Van itthon egy lakatos ember aki német megrendelésre épít w111 kupét C126 alapra. Gyakorlatilag beáldoznak egy 560 SEC-t.

David Bowman 2011.08.18. 18:34:10

@Dagiszabi: Ha nekem ennyi pénzem lenne.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.18. 19:09:18

Mostanában egyre több régi Merciben ülök. Áll bent a műhelyben egy kis kabrió W107-es. Valami különlegeset érzek bennük, de nem tudom, hogy mi az. Az illatukat sem lehet összehasonlítani más autóval. Ha esetleg még egy próbakört is megyek, látom, hogy a stricheltető kancigányok lélegzete is eláll egy pillanatra itt a VIII-ban.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.18. 19:14:14

Éppen vízpumpát cserélek egy W123-ason. Nem jön le a viszko, törnek bele a csavarok a blokkba, idegesnek kéne lennem...de nem vagyok az. Ugyanez egy négyéves autónál zavar.

dennisthemenace 2011.08.18. 19:32:17

@BOSCHtechnikus: Vannak még ott prostik?? Azt hittem, a hulye sunok kiirtották oket....

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.08.18. 19:49:00

milyen modern volt 40 éve, a VW akkor csak szinte bogarakat gyártott.Az Audi sem volt sehol ehhez képest.
Érdekes viszont az Opel is gyártott hasonlű nagyságú autót,csak gondolom a minőség volt más.

karlov 2011.08.18. 20:08:11

40 éve egyeduralkodó volt szinte a Mercedes ,leszámítva néhány réteg modell gyártót.Mára már a konkurencia szinte lelépte.
És igen erre a korszakra még igaz az a közhely ,hogy akkor még benne volt az "anyag"...

Krisi 2011.08.18. 20:27:12

szerintem is lényegtelen, hogy mennyit fogyaszt egy ilyen szépség. nem tök mindegy, hogy egy hosszúhétvégi kiruccanáskor pár Mátyás királlyal több megy el benzinre? de. a fogyasztás egyedül akkor számít, ha rendszeresen használjuk a kocsit, hobbijárműnél ez szinte lényegtelen.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.08.18. 22:27:44

Merci buzi vagyok, mar szetneztem az ebayen:)))

En is v8al kozlekedek tobbnyire de w209 kaszniban, 17miles / gallon t ir a komputer az elmult 7600mile atlaganak.

Szep ez az auto, mindennapi hasznalatra a biztonsaga miatt nem lenne jo ( airbag, rendes fek, meg a harombetusok ) de kruzolni a beachen - na arra perfect :)

Flagship 2011.08.18. 23:34:09

Nekem ez tetszett a legjobban a cikkből:

"Elég felidéznünk a gázpedál látványát, a motor máris felmordul, annyira készséges. Finoman használva simogat, masszírozza a testet, lelket, megtaposva viszont gyilkológép, szörnyű morajjal, végtelen huliganizmussal, súlyos gengszterbeütéssel."

Mintha az én autómról írta volna Csikós! Volvo S60 R, 300 LE, és imádom! Bármikor el tudok menni vele egy üzleti meetingre vagy akár az Operaházba is, de ha kell elegáns limuzinként is eltapossa a Honda Civic-es baseballsapkás hülyegyerekeket. A fogyasztása nálam városban 14 liter körül van klímával, de ahogy az előttem szólók is leírták már: leszarom... :-))

David Bowman 2011.08.18. 23:45:56

@Gyurma73: Opel Diplomat. Chevrolet Corvette Opel sedan gúnyában.

David Bowman 2011.08.18. 23:50:25

@Gyurma73: Facel Vega volt a konkurencia. Meg a Jaguár.

Flagship 2011.08.19. 00:36:27

@David Bowman:
Na meg a Bentley. És rémlik, hogy a Maserati is gyártott korábban valami szuperlimót, a mostani Quattroporte elődjét...

equium 12345 2011.08.19. 01:08:19

Ki az a barom akinek dizellel kene?

Flagship 2011.08.19. 01:24:30

@gyvy:
Nagyon szép, még ebben a bádogszínben is. Ezerszer inkább elfogadnám ezt a Maseratit mint az öreg Mercit...

Hurri Kán 2011.08.19. 01:29:21

@Flagship:
Szép mind a kettő, szerintem ez abszolút ízlés dolga, kinek melyik kéne...

Szerzet 2011.08.19. 03:44:02

Sajnálatos módon, nincs olyan gomb, hogy Tatra T700 !KÉNE!

De amúgy persze elegáns meg minden, csak hát.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2011.08.19. 10:49:24

@Szerzet:
A Tatra sajnos kb. 603 óta lemaradt ettől a kategóriától. Abszolút értékben persze, de a skoda kapcsolók és az általános "kelet-eu" minőség már teljesen más... Hiába a csodás levegős V motor...
Ha már a korszakokat keverjük, legyen inkább T77...

250ce 2011.08.19. 13:19:02

tegnap rongyoltam bele hátulról egy 4 éves sprinterbe a 123-asommal:
123-as: motorháztető kuka, hűtőrács kuka, 2 lámpa kuka, jelzők kuka. Zárszelvény meghajlott, ami azóta vissza lett hajlitva. Saját kerekén ment el a helyszinről.
Sprinter: hátsó lámpák kuka, hátsó lökös kuka, alváz enyhén hajlott

Virago_1000 2011.08.19. 22:56:56

@békaapu: En meg beujitottam egy 126-ost, hazudnek, ha azt mondanam, hogy Csikos emocionalis cikkei nem hatottak ram....

@bervas: Honnan tudod? Hany Tatrad volt? Tisztellek, tenyleg nem piszkalodaskeppen kerdezem. Most autoztam haza (angliabol) a w126ossal, autopalyan 9.8 l-es atlaggal. En magam sem hittem el hogy ilyen keves. Az eredmeny meg dicsosegesebb tekintve hogy a segge a foldig leult szinte, mert tele volt a szerszamaimmal es egy fel 603-as tatra motorral, lengescsillapitokkal stb. Persze ez csak autopalyan merve. Aztan az igazsaghoz az is hozzatartozik, hogy a tempomatot benyomtam, es 2000 felett a fordulatszam nem volt soha, mert nem siettem, a sebesseg meg 100-110 kozt. Nem akartam sietni, mert nagyon meg voltam pakolva.
Varosban ez a fogyasztas tobb is lehet, de nem annyira, hogy fanyalogni meg sirankonzi kelljen. Ugyanis ott sem tobb, mint 1.5x egy modern 1.6-ose, pedig ez egy 5 literes v8as motor, a tortenete le van irva a cikkben, az alapjait a 60-as evekben terveztek, 2soros lancos, ohc, hengerenkent 2 szelepes, mechanikus K-jet-tel szerelt.
Ismet megbizonyosodtam az annyiszor bizonyitott dologrol, hogy a fogyasztas fugg nagyban a vezetesi stilustol.
A Tatra 613 nekem megallt 10.5/100ban. Persze eleinte, varosban benyelte a 15-t is, de az mar a multe. 60-as evek vegi fejlesztes, 2 db hasonlo mint a skoda 120 (torok d nagyobb, fuvokak d-je nagyobbak)

Virago_1000 2011.08.19. 23:00:33

@David Bowman: "Szuper. A szine is ilyen. Boldog vagyok, és szarok a fogyasztásra. 350ezerért vettem. A többi 2miliót benzinre költöm. "

Szia Gacsat :) Egyetertek, tudok azonosulni a szemleletmododdal :)))

Virago_1000 2011.08.19. 23:01:54

@David Bowman: Sel? A Tatraban sokkal jobb ulesek vannak.

Virago_1000 2011.08.19. 23:03:15

@Dr. Robin Masters: En Csikos helyebe egy ilyet vettem volna Ponton helyett. Olcsobban kijott volna egy sokkal kiralyabb Benz.
De ha neki az tetszett...

klajzen 2011.08.19. 23:07:04

Nem tartozik a cikkhez , csak egy kis érdekesség a 43. képen látható levéllel kapcsolatban : a német REVUE 1961-es 25. számának autós rovatában az akkor új fecskefarkas Skoda Feliciáról írtak cikket. A cikk végén három tulajdonost is megszólítottak , hogy mondja el röviden a véleményét a Feliciájáról . Ez egyik ezek közül egy bizonyos Baron Gilbert Podmaniczky 48 éves filmrendező volt . Nem tudom , hogy mennyire volt gyakori ez a név az akkori Németországban , de valószínűleg egy emberről van szó . Úgy tűnik , pár év elteltével már elege volt a huzatos kisautóból , egy komolyabb zárt vasra vágyott :)

Virago_1000 2011.08.19. 23:10:19

@David Bowman: meg a tatra is emlitve volt akkor, mint konkurens, a BMW, audi foleg, viszont sehol sem volt.

Virago_1000 2011.08.19. 23:13:41

@Szerzet: inkabb egy injektoros 613, ha mar. A 700as osszeszerelesi minosege alulrol surolta a korai Daewoo Racereket.

Virago_1000 2011.08.19. 23:15:49

@mbw108: azert a 613 nagy dobas volt persze, egyetertek, hogy a skodas belso lelombozo, de muszakilag egy kituno alkotas, valamint megkockaztatom, van olyan tartos az a levegos Dohc blokk, mint eze a mercie.

Hanzi 2011.08.20. 13:33:00

@dennisthemenace: A Minis posztnál erről beszéltem...az enyém ugyanez a szín,bézs belsővel,csak a legkisebb motorral 250S,európai kivitel...amúgy a cikkben Csikós jól leírta milyen érzés egy ilyet hajtani...mindjárt megyek is kihajtogatom a garázsból,aztán megyek egy karikát...tető el ablak le könyék ki,szarvasbőr kesztyű fel...és persze az ilyenkor letörölhetetlen vigyor!

közösperonos átszállás 2011.08.22. 15:02:29

Ez a Porsche- meg Ferrari-verés valami gyenge vicc volt, ugye?

Herr Glatzkopf 2011.08.22. 17:47:04

@közösperonos átszállás: A Porsche-verés egyáltalán nem vicc, a Ferrarival kapcsolatban azonban már én is kételkedek...

Herr Glatzkopf 2011.08.22. 17:59:53

ZSOLT, egy technikai jellegű kérdésem volna: ugye csak félreütés volt, hogy "...létezett egy még erősebb, még nagyobb, még többet tudó, de sokkal ritkább verzió is e szériából: a „hathárom”, teljes nevén a 300 SEL 6.3. Míg cikkünk 4.5-öse csupán Porsche-evő volt, a 6.3-as Ferrarikat reggelizett..." ÉS akkor említsük meg a 450 SEL 6.9-est is! Ez volt a non plus ultra akkoriban (ld. itt: en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_450SEL_6.9).

Én még fiatalabb koromban emlékszem egy cikkre, amiben a típus megjelenésekor elkészített reklámjának szövege állt, valahogy így: "Reggelizni Porsche-kat szokott. Lassan, csendben lopózik mögéjük a lámpánál és amint az zöldre vált, elkapja őket..." vagy mit tudom én mi, valami ilyesmi, de nagyon tetszett ! :)

Megnéztem egy fehér 6.9-est tavaly a Budaörsi út egyik kereskedőjénél, kívülről még so-so, de bent tiszta penészgomba volt. Az ajtó kattanása olyan trezoros volt, hogy libabőrös lettem. Egy másikat a Bécsi úton láttam, szintén 6.9-es, szép barna színű, elegáns barna belsővel...a marha kereskedő meg elcserélte egy W 126 diesel-re, no comment...

Hurri Kán 2011.08.22. 18:33:18

@Force007:
a 450 SEL egyel újabb generáció.

közösperonos átszállás 2011.08.24. 09:39:26

@Force007: "A Porsche-verés egyáltalán nem vicc"

1971 Mercedes-Benz 300 SEL 4.5
Acceleration: 0-100 km/h in 11.00 seconds

(carfolio.com-ról, de tegnap máshol is ezt találtam)

Hát nem is tudom. Eközben a Karib-tengeren...

1969 Porsche 911E
Acceleration: 0-100 km/h in 8.00 seconds

1969 Porsche 911S
Acceleration: 0-100 km/h in 7.50 seconds

(Halvány lilám sincs, mik ezek a betűk a 911 után, szóval csak bedobtam két modellt, aminél meg volt adva gyorsulás.)

De nyilván én vesztettem el a humorérzékem, vagy ilyesmi. :-)
süti beállítások módosítása