Ha rosszul ülsz, megmurdálsz

  2011. augusztus 12. - Csikós Zsolt Címkék: biztonság baleset hyundai gyerekülés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Ha messze ülsz, a saját lábad töri rommá a medencédet. Ha közel, nem bírod tekerni a kormányt. Mellesleg, ha túlságosan távol, akkor se. Ja, és ha a fejtámla magasságát nem találod el, kitörik a nyakad, a rossz helyen levő kormány miatt meg fékezéskor akad majd be a lábad.

Az autó ülését ma már százféle helyen és módon lehet beállítani, de igazából mindenkinek csak egyetlen olyan helyzet létezik, amelyikben jól ül, ügyesen tud vezetni, és nem hal meg, ha ütközik.

És az az egyetlen jó helyzet lehet, hogy a többségnek nagyon furcsa lesz majd. Előre szóltunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr123148842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ciri 2011.08.12. 18:03:59

Csak így tovább Uraim !
Ahogy már mondtam a gyereküléses epizódnál, itt is teljesen megbocsátva a Hunyadi reklám.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.12. 18:04:27

Örülök, hogy felhívtad a figyelmet, hogy már nem 10 óra 10 perc a helyes fogás, hanem háromnegyedhárom (9 óra 15 perc, ahogy te mondtad).

De, amit te mondasz oknak, az régebben is úgy volt. Akkor miért tanították úgy?

Szerintem más oka van a változásnak, ez pedig a légzsák. Ha 10 óra 10 percnél fogom, akkor egy ütközésnél nem lesz elég bajom, de ráadásul mindkét alkaromat is eltöri a kirobbanó légzsák. (Ott is kellenek majd a nagymellű néger macák ;-), mert a seggemet sem fogom tudni kitörölni.)

Ezért változott meg háromnegyedháromra a tanított fogás.

Soponya Balastyán 2011.08.12. 18:08:12

@bonifac: nem lehet köze a szervóhoz (is)? a "moszkvicsos bácsi" nagyobb erővel kormányzott, mint amennyi ma kell.
csak tipp.

Hurri Kán 2011.08.12. 18:08:19

A poszt jó, Indavideó... mindegy...

Bambano 2011.08.12. 18:26:26

heti trollmágnes topic :P

StZ 2011.08.12. 18:26:40

A poszt jó, de a telefont legközelebb kapcsoljátok ki: 02:15-nél pl bezavar. Először azt hittem, az enyém, de aztán mikor megállítottam a videót, abbamaradt a morze is... :D

Nincs még nicked 2011.08.12. 18:31:43

1. Az OK, hogy vettetek ki dugót meg vissza is raktátok, nade működött-e ezután a motor? );-P

2. A 9:15-ös kormányfogás természetellenes, kényelmetlen és fárasztó. A legtöbb kormányt nem is lehet ott rendesen fogni.
Egész kicsivel feljebb már lényegesen jobb, úgy, hogy a kezek a 9-10 és a 2-3 között vannak, másképpen mondva: a kezek 'alsó' széle van a vízszintes átmérőnél.
Amit mutattál, az egyébként kb. 11:05 volt.

2a. Kimaradt, hogy (vízszintesen) nem állítható kormány esetén a _legfontosabb_, hogy a kormány megfelelő (ahogy mutattad: csukló-) távolságra legyen, csak ezután jön a láb; ahhoz, hogy itt el lehessen érni a nem-egyenes állást, lehet kicsit játszani az ülés magasságával meg (mértékkel) a támla döntésével.

3. A fejtámla akkor is fontos, amikor előre ütközik valaki, mert az öv olyan erővel rántja vissza a testet, hogy attól is fellépne az ostorcsapás-effektus.

newnt55 2011.08.12. 18:34:35

és ha mindent szarul csinálsz nem csak tolókocsiban végzed hanem a temetőben is ahol szegény Christopher Reeve nyugszik már

Leadfoot 2011.08.12. 18:39:44

@Garry84: Vagy kisebb autó kéne neked, és így küldeni:

www.youtube.com/watch?v=tAPk9KZbdAE

:-)

2011.08.12. 18:48:50

Ez mind szép és jó csak a legtöbb autó kisebb mint egy ilyen Hyundai suv,és például egy polo/corsa-ban ez a elhelyezkedési mód már nem támpont sokkal inkább az hogy ne fájjon a térded a középkonzoltól hiába kevésbé éred el a kormányt.

GiXXXer 2011.08.12. 19:10:50

Én sem tudom tökéletesen beállítani az ülésemet... :)

A 9:15-ös kormányfogás meg nem minden szempontból jó, nekem például csak kicsit föntebb lehet fogni, úgy van kialakítva. A 10:10-nek egyébként az az értelme, hogy nagyobb erőt tudsz kifejteni. Amit Csik mutatott, az meg tényleg 11:05, mint a legtöbb vezetéstechnikai videóban, pedig elég lenne csak ránézni egy nyavalyás órára! :)

Bambano 2011.08.12. 19:12:21

@GiXXXer: természetesen 9:15-nél tudsz legnagyobb erőt kifejteni, egyszerű fizika, kis geometria.

@adam034: én elférek a c corsában a magam 187 centijével és 130 kilójával.

Bambano 2011.08.12. 19:15:16

Csík, mesélhetnétek arról is, hogyan kell normálisan bekapcsolni és megigazítani a biztonsági övet.

@huncsongor: ha te autós hülyegyereknek látod azt a pózt, amikor azt próbálta szemléltetni, hogy milyen hülyegyerek volt kezdő sofőr korában, akkor a szemléltetés sikeres volt. Az értelmező videónézés meg nem.

Dr. Robin Masters 2011.08.12. 19:31:46

A telefonra először én is azt hittem, hogy mindjárt hívnak, aztán gyanús volt, hogy mégsem, erre visszatekertem (na nem a telefont) :-D

Ciri 2011.08.12. 19:31:49

@GiXXXer:

"A 10:10-nek egyébként az az értelme, hogy nagyobb erőt tudsz kifejteni."

Ja. Vállból. Akaratod ellenére.
A 10:10-es fogással faszául fel lehet borítani az autót.

Ciri 2011.08.12. 19:32:52

@Dr. Robin Masters:

Én is kimentem megnézni, hogy hívott e valaki. :))

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.08.12. 19:52:39

Köszike, srácok. Én már minden autós fórumon elmondtam, hogy januárban szereztem jogosítványt (új vezető kisgyerekes anyuka, mindenki fedezékbe), a vezetői engedélyem automata váltós kocsira érvényes, nappal, derült időben.

Nagyon sokat jelent, hogy szántok időt a nálatok bénábbakra, és én ilyen tanfolyamokon javíthatom a túlélési esélyeimet. (Meg a tieteket is, de az már csak a bónusz. ;-))

gnme 2011.08.12. 20:00:36

ez egy magyar videó

ott van rajta Hunyadi, meg a csodaszarvas

én láttam (!)...

Ciri 2011.08.12. 20:10:46

@Felicitasz:

"Köszike, srácok"

Jaj ez olyan cuki :)

(nem bántalak, csak belegondoltam mi lenne, ha ilyen stílusban társalognánk :D)

Megbecsülünk ám ha itt maradsz, ritkán járnak erre nőneműek :)

BTO11 2011.08.12. 20:14:14

na akkor tessék bemutatni a paraszt 1xrü nem állitható kormányu és nem emelhető ülőlapu autókba is a beállitásokat,hogy sikerül-e az ideális.
D:))))

BTO11 2011.08.12. 20:16:06

ja és tükrök beállitásárol is essen nagyba szó mert az is fontos biz ám.

Hurri Kán 2011.08.12. 20:18:20

@BTO11:
Attól, hogy egy autó ülésének a magassága nem állítható, a pedáloktól való helyes távolságot még be lehet állítani. :)

gnme 2011.08.12. 20:24:33

Marcikáját hova ültessem, arról nem lessz videjó?
Meg Pepitót ... a kis Pepitót.

Meg a kutyakeksz adagolót hova tegyem, hogy kézügybe essen? És ha inni kér a kutya? Hát itatni is kell vezetés közben, száraz a keksz, megfúlik (!)

Hurri Kán 2011.08.12. 20:30:20

@gnme:
Izé... adjál neki ilyent, ettől nagyon jól lehet aludni...

kepfeltoltes.hu/view/110812/Apple_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez az új Nick 2011.08.12. 20:37:33

csíkósnak ezt a karatézását mindig ámulattal nézem az intróban... :D

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.08.12. 20:53:02

@Ciri: Annak volt szánva ("cukinak"), és úgy örülök, hogy valaki azonnal felfigyelt rá és méltányolta. :-D

GiXXXer 2011.08.12. 21:01:04

@Ciri: úgy látom nem sokat vezettél szervótlan autót, meg különben is bicepszből fejtesz ki erőt. A 9:15-ös kormányfogással is könnyen fel tudod borítani az autót, ez pusztán akarat kérdése. Különben is, a legtöbb vezetéstechnikai tanácsadó pont amiatt javasolja a 9:15-öt, mert így hirtelen nagyot tudunk rajta tekerni, azaz ha fél fordulattal jobbra kanyarodunk, akkor hirtelen egy egész fordulatot tudunk tekerni a kormányon: na pont ezzel borítasz fel bármit, vagy zúgsz bele az árokba - maximum hátsókerekesnél van haszna, ha ellen kell kormányozni, vagy ha kézizel havas úton. Átlag vezetési helyzetekben SOHA nem kell hirtelen egész fordulatokat tekerni, de még felet sem, egy átlag autóval 40-nél egy fél fordulattal is már vagy az árokban vagy, vagy a szemközti árokban... :) 90-nél meg tényleg csak centiket SZABAD tekerni a kormányon!

gnme 2011.08.12. 21:02:53

@gyvy: ááÁÁ az új epül telefon :-)

honnan szedted a fotót? ez az új ötös

öt decis: olyan egyszerű a menü, hogy öt deci után is el lehet kezelni (!)

ebbe bele lehet ordítani, ...vissza tutira nem pofázik :-)))

Bende Tibor 2011.08.12. 21:07:22

A 21:15 kormányfogás azért fontos, mert így tudsz a legtöbbet tekerni átfogás nélkül. Pl hirtelen kikerülés, amikor 50-60-as tempóig vészfékezéssel, vagy anélkül kikerülsz valamit. 180 fok balra, majd 360 fok jobbra, majd 180 fok balra. Ezt 10:10 nél nem tudod megcsinálni egyben.

GiXXXer 2011.08.12. 21:08:03

@Bambano: nem sok köze van a geometriához, mivel a karod nem egy erővektor. Ha kicsivel a közepe felett fogod, akkor a közepetájáig bicepszből húzod a kormányt, míg ha középen fogod, akkor már kicsit csuklóból kell fordítanod, míg a másik karoddal felfelé kell húznod tricepszből. A 10 és a 15 perc közötti tizenketted fordulat pedig általában elég egy akadály kikerülésére, ha meg nem elég, onnantól kezdve pont ugyanúgy tudsz erőt kifejteni, mint ha 9:15-nél fognád. Az meg hogy összeakadnak a kezek, amit egyesek állítanak, olyan csak szlalomversenyek alkalmával fordulnak elő.

GiXXXer 2011.08.12. 21:09:45

@Bende Tibor: ezzel fel is borítasz bármit, ami nem Subaru Impreza... :P De még talán egy Imprezát is...

Ekkorát 20-30 felett nem is tudsz tekerni közúton, mert túl keskeny! :P
Próbáld ki!

szerecsenfi 2011.08.12. 21:12:58

Autómosó (belső tisztítás), szervíz rendszeresen átállítja az üléseket.
Az én ülésem (MB E oszt. 350 cdi, 4matic 2010-es) optimális beállítása nem egyszerű. A kocsi álló pozíciójában nem is elégséges: többszöri elindulás, megállás ajánlott. Én. 194 cm magasságom mellett, az autómosó 165 cm emberkéje alig tudta beparkírozni a kocsit, mivel tiltottam a szék állítását.

Bende Tibor 2011.08.12. 21:14:23

@GiXXXer: dehogynem. csomót nyúlik a gumi oldalfala. ezzel kb 3 métert kerülsz balra 40-50-es tempónál.

L0ve 2011.08.12. 21:19:59

Mekkorát röhögtem az menő üléspozíción. Tényleg vannak ilyenek, meg a váltóra ráfekvők is. :D

Z o z ó 2011.08.12. 21:23:13

@szerecsenfi: az ilyenek miatt tartom tök jó ötletnek a memóriás ülést:)(sajna enyémbe nincs,bár íbéjről lehetne ütni bele...)

Hurri Kán 2011.08.12. 21:27:51

@gnme:

Fotót... kamra... izé, a laborból, ahol fejlesztettük a gépet. A hardver már jónak tűnik, szoftvert sajnos újra kell telepíteni... De készül a V.2011... :)

harcsaparcsa 2011.08.12. 21:31:17

tudom ,hogy így a helyes, de én már nem is emlékszem, mikor fogtam két kézzel a kormányt... lehet, hogy néha, önkéntelenül, ha a helyzet úgy kívánja, és nem cigizek, nem telefonalok, csak tudja a bánat mért van ez.

gnme 2011.08.12. 21:37:11

@gyvy: a hardver fejlesztés a legjobb irányba halad, .. talán a hatosban le kéne hagyni a csavaros kupakot, hogy a japán belpiaci amerikánusok is használni tudják :-)

a szoftvert elég lesz optimalizálni, kevesebb cukor kell bele, így a retina display kevésbé homályosodik :-)

venszivar 2011.08.12. 21:40:13

A cím,így hangozna helyesen.MEGMURDELSZ.sicc palli vót a konnektór ....?nem vészes,kell neki a másod álllás.kevés a píze!

atiz 2011.08.12. 21:45:51

kit kell lefizetni, hogy az indavideo egyszer es mindenkorra eltunjon a virtualis terbol???

ha van youtube link, tegye mar be nekem valaki legyenszives. igy meg keresni se tudok ra, mert asse tudom, mi megy az indaf*son.

Hurri Kán 2011.08.12. 21:46:00

@gnme:
Majd az ősszel kiderül, milyen lett az optimalizálás :)

hha96 (törölt) 2011.08.12. 21:56:04

9:15 ehe.. és akkor melyik kezemmel cigizek, sms-ezek és eszem a mekcsikent? ;)
Kérnék videjót arról, ha félkézzel vezetünk hol is fogjuk... poént félretéve nem minden kocsi ótómata, néha váltani is kell

gnme 2011.08.12. 21:56:31

@gyvy: mindig ez a várakozás ... addig még hátravan a kormányrúd jópár alsó-madárfogása

mikor is kell mit mondott Tibby? 21:-15-kor, 40-50-es tempó mellett. És a gumi oldalfala 40%-ot nyúlik .. fűhh jó lesz vigyázi, le ne forduljon a gumi

:-)

ommm 2011.08.12. 22:08:18

@Nincs még nicked:

2. Látod, ezért vannak ergonómiailag jó és rossz kormányok. Akkut probléma, tisztességes autóban úgy van kiképezve a kormány karimája, hogy pontosan öszejöjjön a 9.15 fogás. Mellesleg így tudsz átfogás nélkül a legtöbbet tekerni rajta.

Plusz egy tipp: A kormányt soha ne húzzuk, hanem toljuk, finomabb és nagyobb erőt tudunk kifejteni így, ha kell.
Bocs, hogy beleugattam...

ommm 2011.08.12. 22:16:32

@huncsongor: Menet közben elég nehéz felvenni az ilyesmit. Olvasó fail...

ommm 2011.08.12. 22:18:09

@Felicitasz: Már megérte, köszönjük.

Z o z ó 2011.08.12. 22:21:48

@ommm: hogyhogy ilyen könnyen fordul állóhelyzetben a kormány?Vizes volt a talaj,megemeltétek, vagy csak szimplán ennyire bika a szervó?

Rocko- 2011.08.12. 22:21:50

@Leadfoot: bubba smith is meghalt már. :(
amúgy igen, jól mondja a kommenttárs: bizonyos magasság felett nem érdemes kisautót választani, mert úgy ülsz mint majdom a pöcsköszörűn = garantált balesetkor a térdkalács törése.

Bambano 2011.08.12. 22:29:10

@ommm: kormányt tolni??? szerintem egy kis pr cikkért cserébe biztosan elmehetsz a hungaroringi vezetéstechnikai centrumba, ahol megtanítják neked, hogy a kormányt mindig *HÚZZUK*, soha nem toljuk.

Kormányt tolni, jesszus, autós újságban...

ommm 2011.08.12. 22:46:55

@Z o z ó: Szervó is és Csikós is tekerte rendesen :)

Érdekes 2011.08.12. 22:47:00

ha akkorát csapódsz, h a nyakadba szúródik a térded, qva mindegy, h ki tudod-e nyújtani a lábad vagy sem...egy 7es bmwben biztos nem majompózba fognak kuporogni 9óra15percnél.Meg nem is szoktak.Mindenki állítsa be úgy ahogy kényelmes, de a kormányt nyugodtan eléri, és a pedált is a fejtámla egy opció, nem árt ha jó helyre van húzva, bár régen ugye még ez se volt..mégis 7 milliárdan vagyunk.SZóval kényelmesen, de sokkal fontosabb (lenne), hogy figyelmesebbem.

''autónepper.'' 2011.08.12. 22:53:31

akkor én teljes mértékbe rosszul ülök. de sebaj így kényelmes:D

kewcheg 2011.08.12. 22:54:53

És az baj,hogy Zastavámban a két kormányküllőt fogom,ott ahol kivan a vas?De nem megyek,csak 80-nal...

''autónepper.'' 2011.08.12. 22:56:39

egyébként ha 2 kézzel fogom a kormányt h nyomkodom a telefonomat vagy h iszok ?? vagy hogy mutogatok a meletem lévőnek mikor nagy nehezen kiment előllem ? ez teljesen abszúrd

kewcheg 2011.08.12. 23:02:02

@''autónepper.'': igen, és hogy "foglalkozol" a melletted,előtted,stb. tartózkodó szöszkével..:))?

''autónepper.'' 2011.08.12. 23:03:31

@kewcheg: öhhhhhh na az meg a másik igaz a mostani csajom haj színe fekete de végül is még ő is ott van ... és akkor még nem kezeltem a klímát a rádiót a tetőablakot és még nem is villogtam.... szal ez teljesen rossz videó volt... majdnem elhittem hogy én vok a hülye

válasszmásikat 2011.08.12. 23:28:39

@ommm:

"Plusz egy tipp: A kormányt soha ne húzzuk, hanem toljuk, finomabb és nagyobb erőt tudunk kifejteni így, ha kell."

Nem kötözködésből, de... nem lehet, hogy a tréningről hazafelé jövet valamit elfelejtettél? :)
Én a tavasszal voltam tréningen, és az oktató kiválóan elmagyarázta a kormányfogást: 9:15-nél, ehhez persze olyan kormány kell, amit írtál is, hogy 9:15-nél be lehet akasztani a hüvelykujjakat (ezt egyébként Csikós a Ferrari 458 Italia videóban nagyszerűen bemutatja), miközben a többi ujjaddal hátul lazán fogod a kormányt. Így nem fárad el a kezed hosszú távon sem. Namost, ha hüvelykujj be van akasztva, akkor a lefelé húzó mozdulattal indítani gyorsabb, határozottabb. A felfelé toláshoz először is meg kellene markolni a kormányt, de azt nem tudod rendesen, mert ott a küllő, plusz a markolás jobban fáraszt. És izomból sem megy annyira stabilan.

Tényleg szívesen látnék egy videót, vezetés közben ofkorz, amin bemutatod ezt a kétféle technikát.
Mert saját tapasztalatom alapján húzunk.

ommm 2011.08.12. 23:33:06

@válasszmásikat: Kettőn is voltam, azért jegyeztem meg jól. Én személy szerint nem akasztom be sosem a hüvelykujjam, ez amolyan beidegződés (régi idők Ladás-Skodás csapatásai) a visszapörgő kormány miatt.

Bambano 2011.08.12. 23:36:22

@ommm: miért kellene okosabbnak lennem náluk? megmondtam, hogy honnan van az infó, ők okosabbak náluk, nem én.

de ennek ellenére kormányt tolni kényelmetlenebb, mint húzni, következésképp pontatlanabb is.

jmakri 2011.08.12. 23:40:37

Ez jó volt. Tesztelem holnap sárgánál :-)
Jöhet a következő esti mese a szétszórt tárgyak okozta halálokról. Valami caftos kis horror az egyterű csomagtartójában lévő ártatlan, de alattomosan sunyi dobozos sörrel, amit a gyanútlan apuka visz haza a boltból és sárgát kap 60-nál. Mögötte egy rabszállító telibe kapja, szemből meg Dr szöszi csapódik belé sikoltozva piroson áthajtva amit persze csak a nézők vesznek észre), egyik kezében kutyával, másikban telefonnal, popójában az új elemes csodájával, és a kis yaris hátsó ülésén a kutyuli bontatlan konzervdobozos fullos kajájával. Apuka már mindezt csak felülről nézheti, mivel az új, 0%-os chf-es autó full elektronikus TVG-ESP-ABS-MKC-STB rendszere 1 méteren belül megállítja a full elektromos autót, aminek hatására a sör átsuhan az agyán, minden formában, majd tovább folytatja megkezdett útját át a szélvédőn caftosan elrepül szöszi kutyuskája felé. (szöszi még nézzen utoljára bele a tükörbe, az elkenődő sminkje miatti aggódást maximalizálva, háttérben felvillanhat egy felé száguldó bömös is persze).
Persze apuka autója már nem robbanhat fel, de izgalmas lesz ahogy a meghibásodott rendszer miatt nem lekapcsolódó akkumlátorok nagyfesze a szállított rabokat a végső megoldás felé tereli. Nagy részük persze legyen valami gonosz gyorshajtó, vagy kegyetlen torrentező, stb...Persze legyen túlélő, mondjuk őt Papp Tibi játsza, ahogy megpróbál elmenekülni valami francia-olasz autón. Csak hogy legyen humor a végén benne...
Persze várom a Ti verziótokat.
:-)

Cooper911 2011.08.12. 23:42:35

"Plusz egy tipp: A kormányt soha ne húzzuk, hanem toljuk, finomabb és nagyobb erőt tudunk kifejteni így, ha kell."

Hmm nekem pont azért szólt az oktató ('93), hogy húzzam és ne toljam. Viszont a fenti dolgokat az elméleti oktatáson elmagyarázták és ezzel kezdődött minden autóbaülés (+tükrök beállitása). Manapság ez már nem divat? Emiatt jobban agódnék minthogy egy gyermekes nő vezet.

clt 2011.08.13. 00:02:18

A hüvelykujj beakasztását én sem tartom jó ötletnek a bizonyos helyzetekben visszacsapó kormány miatt, de ennek ellenére én is minden tréningen a kormány húzását hallottam javasolt módszernek úgy, hogy a hüvelykujjak a kormány felém eső felületén fexenek, a többi ujj meg a másik oldalon.
A fejtámlával kapcsolatban meg azt javasolták, hogy egy kicsit inkább fentebb legyen állítva, mint a fülcsúcs magassága, mert ütközéskor a biztonsági öv még enged a testnek annyi mozgást, hogy az ülésbe kicsit fentebb huppan vissza, mint ahonnan elindult, ergo a fejtámla is magasabban találkozik majd a hátracsapódó fejjel. De ergonómiailag a videoban említett a helyes.

Z o z ó 2011.08.13. 00:09:06

A volvokba meg aztán állíthatod ám az első fejtámlákat XD

(nem lehet)

Mercel 2011.08.13. 00:45:40

ÄĐ][Đđ][°Ä]]]] meg kedves totalcar cseréljétek már le ezt az überszar indavideot könyörgöm.
A fél világnak jó a youtube, jó lenne nekünk is...

"Frigyes"

Érdekes 2011.08.13. 00:53:16

@Mercel: Ez egész világnak jó a youtube , csak a zindexnek kell a moslék indavid

zeugma 2011.08.13. 01:08:45

Azt nézném meg, hogyan kezeli valaki 10:10-es fogásnál a kormányra telepített gombokat...

@clt: Ütközéskor (kivéve ha oldalról hajtanak beléd) az emberi test általában lefelé csúszik az ülésben, mintha ki akarna folyni az öv alól. Ez okozza egyébként az olyan gyakori térdsérüléseket.

Szokták mondani, hogy a légzsák hajlamos eltörni az ember kezét - nem tudom, így van-e. Az mindenesetre esélyes, hogy ha az ütközés pillanatában, amikor a légzsák kinyílik, a vezető épp a dudát nyomta vagy a kormányküllőt fogta, akkor akaratlanul is jól felpofozza saját magát.

butschq 2011.08.13. 01:19:41

én fekvőpozícióban vezetek, mégis:
-a térdem benyomott kuplungnál hajlítva marad
-a karom hajlítva marad, a csuklómat rá tudom tenni a kormányra
de a háttámla a vízszinthez konvergál, oszt nekem így kényelmes:)
a kormányt meg ott fogom, ahol épp kedvem tartja, szigorúan csak a ballal, a jobb a könyöktámaszon pihen:)
nekem még 10:10-et tanítottak, de ember, én zsigulin nevelkedtem, ott csak a jobkézzel belülről fogjuk meg tekeréssel lehet kormányozni:)
de én még felelőtlen, fiatal vagyok, de hogy derékszögben vezessek, azt mint több idős ember, én se fogom tudni sosem kinőni, arra a motor való (szerintem)
:)

poa ogapo 2011.08.13. 01:25:49

Lehet, hogy rosszul emlékszem de nálam 10 óra 15-öt oktattak. Majd később 9 15 lett belőle. A szervo kormány miatt.

Bambano 2011.08.13. 01:48:28

@poa ogapo: aszimmetrikus kormányfogást biztosan nem oktattak.

Kopi3.14 2011.08.13. 03:45:16

egy fontos dolog kimaradt: háttámla helyzete, s a balesetnél a submarining eset. kritikus tud lenni, nehogy kicsússzon az ember az öv alatt. Ez ellen igyekeznek geometriailag is tenni a gyárak, már amikor sikerül. Meg ha foglalkoznak vele, mert perpill még nem kötelező kitétel tudtommal. Legalábbis nálunk nem vetődött fel ilyen követelmény.

Kopi3.14 2011.08.13. 03:46:30

Aki nem tud magának megfelelő üléspozíciót találni egy adott járműben, az keressen isebbet, nagyobbat. Ezért van akkora kínálat. A jó pozíció nem csak biztonságos, fáradással kapcsolatosan is van hatása.

zeugma 2011.08.13. 04:40:07

@Bambano: Nekem is 10:15-öt tanítottak, és több ismerősömnek is más-más iskoláknál. Szerintem is baromság, és kevésbé biztonságos, mint a rendes szimmetrikus fogás, de mindenesetre létezik ilyen "irányzat".

Ciri 2011.08.13. 05:40:10

@GiXXXer:

"úgy látom nem sokat vezettél szervótlan autót, "

:))))))
Példának okáért öt évig rallycrossoztam szervótlan kocsival. Szoci kocsival.
Mellé.

"A 9:15-ös kormányfogással is könnyen fel tudod borítani az autót, ez pusztán akarat kérdése."

Így van, szemben a 10:10-el ahol semmi köze sincs az akaratodhoz, ugyanis a felsőtested kormányoz olyankor.

Don Quixote de la Ferko 2011.08.13. 06:14:39

Épületes volt, de azért pici segítségként közlöm, ezeket mind megtanuljátok majd az első vezetési órán.

canadacruiser · http://canadacruiser.com/ 2011.08.13. 06:31:32

A mélyen tisztelt INDAVIDEÓS stábnak üzenjük, ha nem tudják felfogni, hogy mennyire ultragáz a szolgáltatásuk, akkor azt kívánjuk nekik, hogy csak és kizárólag olyan orálban legyen részük, amennyire folyamatos a videók lejátszása ezen a sz@r semmi INDAVIDEÓN! Hogy a végén mondják pont azt, amit amit a szolgáltatással kapcsolatban kellene: "Ne erőltessük, inkább hagyjuk abba"

atta_troll 2011.08.13. 08:16:27

Addig bírtam nézni, amíg előjött a troll-téma. Akkor leállítottam. Mára ennyi elég is volt a totalcarból.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.08.13. 08:21:53

Köszi gyerekek, ezt a fejtámlamagasság állítást hasznosnak tartottam. Istenigazából akkoriban az oktatók nem magyarázták el nekünk, h mit miért tegyünk, így tovább a hasznos videókkal!

jdg 2011.08.13. 08:48:18

Hasznos videó, itt egy nagyon hasonló egy BMW M iskola oktatótól (van benne helyes tükörbeállítás és kormányzás is): www.youtube.com/watch?v=eyL-SjuJ8p4

Leadfoot 2011.08.13. 09:19:25

@Rocko-: Nem is kell olyan magasnak lenni... én 1,77 vagyok, és a régi Swift marha kényelmetlen volt.

Ilyenkor jön ki, mennyire fontos, hogy állítható legyen az ülésmagasság, és méginkább a kormány.

Mondjuk a Wartburgunkban megvoltam egész kényelmesen ezek nélkül, de egy mai autóban jól jön az ilyesmi.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.08.13. 10:15:58

LAssan már fejből tudom az elején a szöveget, szinte most is hallom, hogy CSsikós azt mondja: "Trollok kíméljenek, mi is vettünk már ki dugattyút motorból saját kézzel, meg vissza is tettük bele..."

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.08.13. 10:49:26

@Érdekes:
Csak annyit, hogy ugyan S Merga volt és nem hetes de kényelmesen ültem és mégis darabokra tört a bal /kinyújtott lábam/ egy frontálisban!!

A videóból hiányoltam a könyöklős típusú drivert. Tudjátok az a gerincferdüléses típus aki a kormány jobb oldala mellett néz előre mert ő könyököl :))

h4z4rd 2011.08.13. 11:05:03

Nekem a rallista bácsik úgy tanították, hogy olyan 10:15 a jó fogás, de szigorúan beakasztott hüvelykujj nélkül, a kormányt meg mindig toljuk, a minimális korrekciókat kivéve, mert ha valami rosszul sül el, akkor az opponálható ujjunk megy a levesbe, mert leviszi a küllő.
Szóval toljuk, mégpedig úgy, hogy (vegyünk példának egy bal kanyart) jobb kézzel a szükséges pozícióban (akár 3:00-nál lejjebb is) ráfogunk a kormányra és elkezdjük tolni, miközben a bal kezünk a kormány felületén siklik (10:00 környékén), de nem fordul a volánnal együtt. Így, amennyiben szükséges, tudunk ellenkormányozni ballal, miközben a jobb kéz visszatér a 3:00 pozíció fölé.
Precíz, gyors és biztonságos. Kis gyakorlás után egyszerű is.

h4z4rd 2011.08.13. 11:06:50

@h4z4rd: -ahogyan azt Omm kartács vázolta feljebb.

Rocko- 2011.08.13. 11:10:48

@Kopi3.14: "Aki nem tud magának megfelelő üléspozíciót találni egy adott járműben, az keressen isebbet, nagyobbat."
igen, csak a za baj, hogy ha egy bizonyos szint alá mész, mondjuk nőknél, akkor nem az jön, hogy 'kisautó nőnek', hanem kisautó, és az hű de trendy, máris megdobja az árat. felfelé dettó, ha két méter krüliről indulsz, akkor középkategória, ott meg alapértelmezettnek veszik hogy felsővezető manager vagy.
holott nem, csak az ember eltér az átlagtól.

Gomulka Béla 2011.08.13. 11:43:38

Ha én eddig is így ultem, magamtól, az baj? (Így kényelmes. Ahogy Eperjes szécsényigróf mondá a filimben: én a végemmel nem gondolok. De kényelmesen ulni jó.)

Ami a kilenc óra tizenotot illeti, a Moszkvicsokba kellett is az igyekezet, amit a tíz óra tíz perc biztosított. A reklámban szereplo essúvéban valószínuleg olyan szervó van, ami erosebb mint Csikós úr Bianchijának a motorja, azt lehet negyed tízzel is tekerni. Viszont, ha az ember precíz és irányított módon tekerve keresztezi az alkarjait, azért itt meghúzzák a vezetoi vizsgán.
(Mondjuk gyermekeim anyját azért vágták meg, mert túlságozan intenzíven gyorsított. Egy kilencszázas Fiat Seicentó-val. A vizsgakovetelményekkel sincs minden rendben ...)

Rocko- 2011.08.13. 12:14:42

@Leadfoot: jaja, gondold el régi swift, és 198-as magasság. na, hát az tud igen görcsös lenni.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.08.13. 12:18:39

@Bambano: ha olvastad volna a Walter Röhrl könyvét, részletesen leírja, hogy miért kell mindig TOLNI a kormányt és soha nem húzni

amúgy ugyanígy elmagyarázza, hogy miért hülyeség az, ami MO-n általános hiedelem, hogy "a rallysok sosem fognak át"

kb. 200 fotóval mutatja meg, hogy egy nagyobb kanyar előtt a kormányzó kéz (ami tol) átfog pl. 8-órához és onnét tol 12-ig, ha ebbe nem fér bele, át kell közben is fogni

azt is részletesen elmagyarázza, hogy a kezek soha nem lehetnek egymás fölött és semmilyen más módon fedésben, mert összeakadhatnak

szóval ha választani kell, hogy kinek higgyek, akkor én a Röhrlt választom (:

porthosz 2011.08.13. 13:00:29

Nem rossz, de azért én még hozzátenném hogy ugyanilyen fontos az is hogy kényelmesen ülj a kocsiban.

Egy baleset túléléséhez azért alapos szerencsefaktor is kell, viszont ha "helyesen" de kényelmetlenül ülsz a kocsiban, akkor jóval nagyobb az esélye hogy állandóan fészkelődni fogsz és ebből következőleg balesetet okozhatsz vagy nem veszed észre a balesetveszélyes helyzetet.

Szóval ehhez megfelelő autó is kell, a sajátomból kiindulva (98-as cordoba), ha a kuplungot ilyen behajlitott lábas pozicióba érem el, akkor a gázpedált már csak visszahajlitott lábfejjel lehet nyomni, 10 km-er utána k.rva kényelmetlen, 30 km után meg garantált hogy elzsibbad a lábad.

h4z4rd 2011.08.13. 13:32:58

Íme a konkurencia: ha valami nem világos, nézzétek meg ezt!
(De vajon mijarosseb az a 'manibéla'? Ha rosszul fordulsz, fizetned kell?)

www.youtube.com/watch?v=rPFYfBL0148

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.08.13. 16:21:11

@Rocko-:

"felfelé dettó, ha két méter krüliről indulsz, akkor középkategória, ott meg alapértelmezettnek veszik hogy felsővezető manager vagy.
holott nem, csak az ember eltér az átlagtól."

Ráadásul ha nincs szükséged bele bika motorra, hanem elég lenne az 1.6 is, akkor még a sz*rrágó cimkét is a nyakadba kapod. BMW 716, hö-hö-hö.

Rocko- 2011.08.13. 17:15:41

@Brigi \"B. A.\" főnöke: höhö, ja.
aztán mindjárt elérkezünk oda, hogy miért nincsenek már emberi méretű 2 ajtós szedánok.

Gomulka Béla 2011.08.13. 17:29:26

@h4z4rd: Térddel. Akkor lehet kozben sms-t kuldeni.

Krokodil · http://sardobalo.blog.hu 2011.08.13. 20:40:56

A 9:15 az nem az, amire a Csikós gondol, hiszen ilyenkor nem lenne szimmetrikus a kormányfogás, mert a kismutató a 9 és a 10 között van. Amire a Csikós gondol a mutatós órán nem létezik :)

atamszam 2011.08.13. 21:13:51

A videóban magát rendkívül jópofának gondoló szakértő jó lenne, ha tisztában lenne a statikai alapfogalmakkal. Milyen erőkarról beszél?

szekőcei 2011.08.13. 22:04:38

jó volt az üléspozíciós - mennyire sok ember vezet félig hátradöntött háttámlával - közben meg már a háta közepe se éri az ülést, mert görnyedve gubbaszt...
Logisch. Kényelmesch.

Bambano 2011.08.13. 22:35:41

@GYUSZI BACSl: neked is mondom, nem köztem és Röhrl között választasz, hanem a vezetéstechnikai centrum és Röhrl között.

Kérdés még, hogy ha Röhrl elkezdené magyarázni a bal lábas fékezést, akkor is elhinnéd, hogy utcai autóba az kell? Az utcai autókban is annyi a kormányáttétel, mint Walter bácsi versenyquattrojában?

A legtöbb ember szerintem így fordul jobbra (eltekintve attól, hogy van egy béna képkocka a videón): www.youtube.com/watch?v=VyyahCjiJpQ

Hiába magyaráznád nekik, hogy ne legyen keresztben a kezük soha, azt max ezzel lehetne megoldani: www.youtube.com/watch?v=p7koCj7zU8A

Pizza zabáló 2011.08.14. 10:49:36

@Nincs még nicked: A BMW tréningen is a 9:15öt tanítják. Ott azzal még metámasztották, hogy európa kanyarjainak 80%-ét be lehet venni átfogás nélkül.

Pizza zabáló 2011.08.14. 10:51:03

Csikós Zsolt: Jó volt a cikk, és a videó. Az ülésmagasság állításról meghalgattam volna egy okfejtést.

vasvizsla 2011.08.14. 15:38:12

Én tenyérrel csavarom a kormányt, az nem jó? Tenyérrel Európa kanyarjainak 100%-át be lehet venni szerintem.

gereeno1 2011.08.17. 15:10:49

Prego a cikkért, egyetértek, igenis üljünk normálisan a kocsiban! Én leginkánbb nagymamáért aggódok aki könyökkel támasztja a kormányt!!! (24)

gereeno1 2011.08.17. 15:13:00

Ja, és a témával kapcsolatban... nézzük meg az NCAP teszteket, rögtön látjuk mi a gáz....
süti beállítások módosítása