Merthogy a rendszám szerint itt van, nem Kínában, még csak nem is az oroszoknál, ráadásul rögtön egy GTI. De valahogy túlságosan ismerős ez az autó. Az a maszk, azok a fényszórók...
Hát persze! Előző BMW 5-ösről vannak a lámpák, a hűtőrács pedig, ha jól sejtem, egy Golf 5 GTI-é... Nem, nem az.
Mint látják, ügyes házi barkácsautóval van dolgunk. Nem holmi szedett-vedett, Homasitából és bontóban talált műanyag elemekből összetákolt fos ez, hanem megtervezett, kigondolt koncepció mentén megalkotott, szín-, forma-, de még tán ízvilágában is homogén konstrukcióval állunk szemben.
Végre, megvan. Csak az emblémák származnka Volkswagenről, mert a maszk Audié, single-frame, talán egy A4-esé épp. De mi van a betéttel? Hiszen az méhsejtes. Aha, az RS4-esről jött. Csupa-csupa ismerős részlet, a kocsi külsejével minden porcikájában harmonizáló színű beltérben is Audi-kormány, de a váltógomb golflabdás, visszautalva a gyökerekre. Amelyek - mint azt az üvegre ragasztott címkéről megtudjuk - egy turbódízel Golf 3-ast takarnak. Állítólag 200 lóerővel. Nesze neked GTI-badge.
Minden elismerésünk a jármű alkotójának. Mert bár a kerekekhez kissé ügyetlenül passzoló sárvédőszélesítések, a BMW-ével nehezen találkozó Audi-rádiuszok, a túl széles felniken túl keskeny gumikon futó bódé nem illik össze úgy, mintha gyári termék lenne, a koncepció kiválóan átjön.