A gyerekhalál nem vicc

  2011. július 29. - Csikós Zsolt Címkék: biztonság baleset hyundai gyerekülés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Kicsit talán kemény volt az ajánló, de menti a dolgot, hogy még sokkal durvább, amikor valaki a saját gyereke sírja előtt áll, úgy, hogy ő okozta a gyerek halálát.

Mert mind a mai napig látni a városban gyerekülésben ülő, de abba nem bekötött csemetét, robogó autó hátsó ülésén, sőt, még a két ülés között kapaszkodó, állva utazó utód is előfordul. Tudjuk jól, vannak olyan vezetők, akik olyan jól vezetnek, hogy őket sose érheti baleset, és természetesen így a velük utazó gyerekeket sem, minden tiszteletünk az övék.

De ők is azért gondoljanak arra, hány hülye száguldozik odakint az utakon, villámot játszva, belecsapva mindenbe, ami az útjukba esik. Már csak az ilyen kretének miatt is érdemes becsatolni a gyereket, akár a legrövidebb útra is.

Videónk kedvcsináló a gyereküléshez, kedvelvevő a gyereköléstől. Íme:

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr843110174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.29. 17:47:38

Meg kéne tanulniuk a Zindexeseknek, hogy profikkal csináltassák a viejókat. Annyira amatőr!

És a jútúbot kéne használni, az műxik legalább.

Leadfoot 2011.07.29. 17:59:17

Na most azt képzeljük el, hogy az autósok hány százaléka nem köti be magát, sokszor mindenféle nevetséges ideológiát gyártva, ami ezt az ökörséget hivatott igazolni - pl. "És mi van, ha fejjel lefelé patakba esek?"

Én egyáltalán nem csodálkozom rajta, hogy sok idióta a gyerekére is alkalmazza ezt.

Leadfoot 2011.07.29. 18:03:07

@atpijkamo: Mondjuk ennek a videónak nem az Arany Pálma megnyerése a célja... :-)

Az meg érthető, hogy az indavideót kötelező használni, de attól az még szar.

peti251 2011.07.29. 18:04:21

Köszönjük Zsozsó! (csak tudnám, hogy a gyárilag biztonsági övvel nem felszerelt autóknál mi a helyzet...)

Ez már foglalt. 2011.07.29. 18:23:18

gyereket egyszerűbb és élvezetesebb csinálni, azonkívül az újnál javíthatjuk a prototipusnál elkövetett hibákat
amúgy ezt hallva csoda, hogy élek, pedig nekem még öv sem volt hátul :)

gsanyi 2011.07.29. 18:28:48

Jó összefoglaló, köszönjük.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.07.29. 18:35:35

Láttam balesetben szétszakadt csecsemőt.

Okos anyuka azt hitte, hogy a boltig felesleges berakni a gyerekülést, meg a sötét színű német prémiumautó mindentől megvédi. A teherautó meg jött, és elfelejtett elsőbbséget adni. :/

Nigger bácsi 2011.07.29. 18:41:58

peti251.... Erre én is gondoltam, egy kollegám mondta, hogy a régi szoci autóba, amibe hátul nem volt öv, egy 5T-ás rakományögzítővel kötötte (racsnizta agyig) be a gyerekülést. És ha jól értettem a szavait, a rögzítő most vagy egy direkt oda készített (heggesztett) felfogatási ponthoz volt rögzítve, vagy valami gyári "merevítő" részen lévő üregéhez. Már nem emlékszem pontosan, mit is mondott...

Smarty Pants 2011.07.29. 18:48:06

Szörnyűűűű. Mármint nem a videó, azt nem tudtam megnézni, ugyanis külföldön az IndaFOS alig vagy egyáltalán nem működik. Itt az ideje lecserélni ezt a szart.

mergo 2011.07.29. 18:49:44

Régen talán nem volt annyi "f@$zagyerek" az utakon, és a forgalom tempója sem volt olyan nagy, mint manapság. Lehet, ezért éltük túl gyerekülés nélkül. No meg azért, mert az autó tulajdonosa jó eséllyel tisztában volt azzal, hogy mire képes az autója és nem bízta rá magát a mindenható elektronikára, hogy majd az kihúzza a slamasztikából egy éles helyzetben.
Az "övetnembekötniakaró" utasaimat megkérem eme hiányosság pótlására. Megjegyzésként csak annyit szoktam mondani, lehet, hogy az öv korlátozza a mozgásodat, de a kerekesszék még jobban. Aki ezután sem hajlandó esetleg bekötni magát, azt megkérem, hogy akkor talán utazzon mással, mert én bizony nem vállalom a felelősséget az ő felelőtlenségéért.

Phrascarica 2011.07.29. 18:52:34

@Smarty Pants: talán azért indavideo, hogy támpogassák az itthon élőket, ennyi előnyünk már csak lehet :DD
Egyébként pedig én még Görögországból is meg tudtam nézni, igaz közben 3X-4X elakadt, úgyhogy azért annyira nem szar, legalábbis ott.

Csikós Zsolt 2011.07.29. 18:56:47

@peti251:

A Bianchiban széles spanifer van, a zöld állólánykába beszereltem övet a gyári helyre, a Pontonba beépíttettem padlóerősítéssel övpontokat. Meg lehet oldani, ha valaki nagyon akarja.

Csikós Zsolt 2011.07.29. 18:59:10

Aki megint indavideózik, azoknak csak annyit:

egy cég vagyunk, kötelező azt használnunk, mi őrülünk meg tőle a legjobban. De amikor youtube-ot használunk ritkán, az pont olyan, mintha a Ferrari-pilótának renault-s sapkája lenne, amikor megnyeri a magyar nagydíjat, mondván - az a kabalasapkája. Ez cégeknél nagyon nem így működik, aki máshogy gondolja, valami nagyon mély gödörben él.

Agytörzsy Professzor 2011.07.29. 19:03:46

A gyermekmoleszterálás sem vicces... (South Park)

GGG77 2011.07.29. 19:03:53

Na, most senki nem mossa le rólam, hogy beépített vagyok, de leírom:
soha, a büdös életben nem volt még gondom az indavideóval.

Agytörzsy Professzor 2011.07.29. 19:05:20

@GGG77: Inda az jó. Youtube annyira nem... Csesztet rajta a SME, WB meg a többiek "le van tiltva az országodban" Ja és nincs pornó.

IrCsabi 2011.07.29. 19:05:45

tenyleg ertelmesebb lenne a youtube-ot hasznalni, legalabb az mukodik!!! lassan 10 perce varok es semmi nem tortenik a videoval, pedig nem az en netemmel van gond..., de azt sem ertem hogy miert kell ezt az indavideot ugy eroltetni, ha nem mukodik?!?!?!?

Phrascarica 2011.07.29. 19:09:45

@Csikós Zsolt: "Ez cégeknél nagyon nem így működik" az klassz, de 100-ból hány ember tudja hogy ez a helyzet?
Talán 20, de ha indexvideo lenne akkor már 25 tudná, de akkor is leszarnák :)
Mellesleg ez az indavideos banda mazochista lehet hogy szereti hogy minden nap tízezrek szidják őket meg az összes felmenőiket. Szar lehet a 26. vonalból másolgatni a youtubet és a lehetőségekhez képest is pancsernak maradni :)
Aztán az is szar lehet hogy gyakorlatilag csak azért használják az emberek ezt a szart, mert az index szinte kizárólag csak ide tölti a videóit, és mert a pornót kitiltották a youtuberól :)

Phrascarica 2011.07.29. 19:11:44

@GGG77: ...és akkor sincs gond amikor próbálsz belepörgetni egy filmbe aztán visszadob, hátrébb mint ahonnan próbáltál előretörni? Szar ez nah...

válasszmásikat 2011.07.29. 19:16:57

Ha nincs a J1 oldalon légzsák kikapcsoló, akkor én inkább azt mondtam volna, hogy az ülést hátra rakja, és ne a légzsákot üttesse ki.
Mert aztán meg elfelejti visszaüttetni, ha megnő a gyerek. Vagy ha az autót eladja közben, és az új tulaj balesetet szenved, akkor pislog, hogy anyuka előtt miért nem nyílt a légzsák.

pbp_0 (törölt) 2011.07.29. 19:24:31

,,Tudjuk jól, vannak olyan vezetők, akik olyan jól vezetnek, hogy őket sose érheti baleset, és természetesen így a velük utazó gyerekeket sem"

Ezt írja Csikós, miközben a Bianchival hordja a családját? Azért ne csináljunk már s*gget a szánkból!

Minden tiszteletem az öreg autóké, de abban aztán ha be is köti a csemetéket, tulajdonképpen tökmindegy.

Szerintem a 'gyereköv be nem kötése egyenlő felelőtlenség' cikket valaki másnak kellett volna megírnia a szerkesztőségből, de persze nyilván hülye vagyok...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.29. 19:34:45

Bár nekem nincs gyerekem, de nagyon örülök ennek a cikknek. Sokkal többször kéne ezt hangoztatni.

@válasszmásikat: Nem "felejtődik el", mert a műszerfalon kontrollámpával, vagy a display-en szöveggel tájékoztat az autó.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.29. 19:36:10

@pbp_0: Fentebb, mintha írta volna, hogy beszerelte. De lehet, hogy én vagyok felületes.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.29. 19:47:14

@Leadfoot: Azért valami szakmai minimunak meg kéne felelni.

...

Na jó, a Zindexben tényleg nincs szakmai minimum, elismerem, pl. nincs cikk helyesírási hiba nélkül. Bár a totálkárosok nem olyan slendriánok.

pbp_0 (törölt) 2011.07.29. 19:47:51

@BOSCHtechnikus: Pont arra akartam célozni, hogy azokban ha be is köti, nem sokat számít egy karambolnál (gondolok itt a Bianchi, vagy a Ponton töréstesztjére).

Amúgy nincs semmi baj ezzel, nyilván kössük be a gyereket, csak ne már pont az vagdalózzon a felelőtlenséggel (meg, hogy nem csak rajtunk múlik egy esetleges baleset), aki ilyen, törés esetén veszélyes autókkal hordja a porontyait.

Amúgy ez a TC-s bagázs egymás seggét nyalja a kommentekben felállás kicsit unalmas, bár nekem tulajdonképpen tökmindegy...

Kifordított kacagány 2011.07.29. 19:49:08

amennyire én látom a jogszabály csak annyit mond, hogy 135cm felett mindenféle gyerekülés meg magasító nélkül is beköthető a gyerek, ha biztonságosan lehet az övvel rögzíteni. semmi olyan kitétel nincs, hogy ha van gyereküléshez alkalmas rögzítőrendszer akkor kötelező ilyen készséget alkalmazni 150cm-es magasságig.
ha én tévednék szívesen venném az idézetet az ide vonatkozó jogszabályból.
amúgy szerintem 135cm felett a gyerekülés felér egy inkvizíciós eszközzel.

Tomchy 2011.07.29. 20:00:46

Nagyon helyénvaló videó, grat hozzá!!

Én MINDÍG bekötöm a gyerekeket, magamat is, de még az anyósülésre is rászólok, ha elfelejtené.
De most lemegyek, és megnézem, hogy jól van-e bekötve a gyerekülés az autóba. Tudom, hogy igen, de azért is...

És nem, nem félek közlekedni, szerintem ez a minimum.

Inter Face 2011.07.29. 20:20:18

na erre mondja néhány ismerősöm ,hogy a kisgyerek még pótolható kategória,kb 3éves korig ,mivel hamar ujragyártható és még nincs benne annyi anyagi áldozat mint pl egy 10évesben.A szocpol meg már megvan rá..Na az ilyen mentalitású szülők nem kötik be a gyereket,meg azzal jönnek még ,hogy bőg ,ha be van kötve az meg idegesítő.. a rendőr meg a legritkább esetben büntet ezért hiszen a trafipax kényelmesebb..Dehát a hülyék is szaporodhatnak sőt ők leginkább.

antimason (törölt) 2011.07.29. 20:25:29

Szerintem az is felelőtlenség, ha van egy jó törésteszttel rendelkező autónk, vagy telne rá, de Mi hobbiból beleültetjük a családunkat egy papír koporsóba.

Tulajdonképpen felelős szülőként mindig a maximális biztonságra kellene törekednünk, de ezt nem sokan teszik meg.

Penya64 2011.07.29. 20:26:48

Enis mindig a ket ules kozott allva utaztam az octaviaban (regi) meg az s100ban. Sot az Izsben meg elol ultem. Igy visszagondolva tenyleg para. De az ovet se kototte be akkor meg a kutya sem.

petya.apukaja 2011.07.29. 20:29:02

Lecci, felejtsetek mar el ezt a fos indavideot. Egy rakas tragya. Lehet, hogy bizonyos IP-röl mukszik, ha a csillagok jol allnak, es a vajakos asszony is jot almodott, de ha azt akarjatok, hogy ne csak az a par szazalek ember nezze meg, akiknel valojaban lefut, akkor hasznaljatok jutyubot (ti., az mindig, mindenhonet es barmivel elindul).

Bambano 2011.07.29. 20:32:11

@Csikós Zsolt: soha nem értettem, amióta megy az indavideó, azóta fikázzák. ennyire hosszú idő alatt nem akadt egy szakember, aki ránézzen és megfaragja?

Azt fel sem merem tételezni, hogy kevés a sávszélesség vagy a vas alatta. Ha ebben a mai világban ez előfordulna, akkor valakit nagyon ki kellene onnan rúgni, hogy nem volt képes megoldani.

A videóhoz annyit, hogy Csík, figyelhetnél a testbeszédedre is (meg a rendesre, de az majd a következő hsz:) ), nem jó az üzenete a dolognak.

gombfoci 2011.07.29. 20:34:04

T. Csikós Úr,
nem kötekedni akarok, de...

Az utolsó (piros) ülésnél nem megfelelően vezette a bekötött övet, a 45 fokban "menő" szárat még a karfa alá kellett volna tenni - úgy ahogy azt a záróképnél a ráközelített piktogram mutatja... ;-)

üdv, gf

Bambano 2011.07.29. 20:35:01

Az én lányom már mindig szabályosan bekötve utazott... Miatta szoktam rá anno, hogy én is bekötöm magam, mert az nem működik a kölök óriási igazságérzete mellett, hogy őt bekötöm, magamat meg nem... :)

Érdekes volt, mikor húsvét hétfőjén megállítottak közúti ellenőrzésre és egy szakasz rendőr 20 percig keresett hibát, de nem talált :)

petya.apukaja 2011.07.29. 20:37:17

@antimason:

jaja, mindig azzal jönnek, hogy bezzeg regen meg öv se volt, meg bla-bla. csak azt felejtik el, hogy akkor egy utközes majdnem egyenlö volt a halalos itelettel, illetve töredeke volt az autok szama az utakon a mai forgalomban levö gepekhez kepest.

Ciri 2011.07.29. 20:41:54

@Csikós Zsolt:

Na végre Zsolt, csak így tovább!
Minden héten érdemes lenne foglalkoznotok a baleset megelőzéssel, és akkor az sem érdekelne, hogy Opel vagy Hyundai reklámba csomagoljátok.

Ciri 2011.07.29. 20:47:11

@BOSCHtechnikus:

"Nem "felejtődik el", mert a műszerfalon kontrollámpával, vagy a display-en szöveggel tájékoztat az autó."

Amelyikben csak műszeresen lehet kikapcsolni, ott biztos nincs semmilyen visszajelző.

Másrészt én a büdös életben nem raknám a jobb egyre a gyerekülést, az tuti.

Ciri 2011.07.29. 20:50:25

@válasszmásikat:

"Mert aztán meg elfelejti visszaüttetni, ha megnő a gyerek. Vagy ha az autót eladja közben, és az új tulaj balesetet szenved, akkor pislog, hogy anyuka előtt miért nem nyílt a légzsák."

Jó kérdés. Arról nem is beszélve, hogy mi van akkor ha gyakorlatilag napi/heti szinten ül felváltva a jobb egyben felnőtt és gyerek.
Egy újabb ok, hogy miért nem tennék gyerekülést előre.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.07.29. 21:10:49

@Csikós Zsolt: Én most a senki földjén vagyok egy bombatölcsérben, és nem szólalok meg se pro, se kontra. Pedig tudnék. De ugye a vélemény az olyan mint a segglyuk. Mindenkinek van, aztán mégse érdekel senkit a másé. Maximum tésztával az illatos csirke nevű büfében..

Kifordított kacagány 2011.07.29. 21:23:47

@Nincs még nicked: lehet, hogy vak vagyok, de szöveget értelmezni még tudok

"(8) A gyermeket nem kell gyermekbiztonsági rendszerben rögzíteni:......b) ha gépkocsi hátsó ülésén utazik, 3. életévét már betöltötte, legalább 135 cm magas és az üléshez beszerelt biztonsági övvel - testméretéhez igazodóan - biztonságosan rögzíthető;..."

ugye azt nem kell magyarázni, hogy a gyermekbiztonsági rendszer témakörbe a gyerekülés és a magasító is beletartozik.

mellesleg mivel a legtöbb autóban középen kétpontos öv van, amit elfogadnak, abba minden gyerek biztonságosan rögzíthető a testméretéhez igazodóan.
természetesen nem az a cél, hogy a törvényi minimumnak feleljünk meg, hanem az, hogy minél nagyobb biztonságot érjünk el a lehetőségeinkhez mérten. ugyanakkor nem kellene átesni a ló túloldalára sem és olyan szabályokkal riogatni a népet ami nem egészen úgy van, mert az ilyennek az lesz a vége, hogy a gyereket minden utazás előtt betontömbbe kell önteni amit aztán a padlólemezhez kell rögzíteni, mert annál nincs is biztonságosabb.

@Inter Face: ezzel magadnak mondasz ellent, hisz a hülye is látja, hogy nem hullanak olyan ütemben, mint ahogy szaporodnak;)

vasgyuszi 2011.07.29. 21:30:51

@peti251: azokat be kell zúzni vagy bizt. övvel ellátni

BBuc 2011.07.29. 21:33:16

Nekem is mániám a "mindenki kösse be magát, ha velünk utazik" dolog, és a gyerekkel sem indulunk el, ha nem hajlandó beülni az ülésébe (mi meg bekötjük).

De ami Magyarországon még sokkal inkább távol attól, amit felelősen autózásnak hívhatnánk, az az élőállat-szállítás az autóban. Sosem értettem, hogy miért gondolják pl. a kedves kiskutyatartók, hogy a kalaptartón utazó kedvencük biztonságban van? Vagy erre nem is gondolnak?

Szóval ezt a témakört is lehetne nyomatni, balesetnél egy 7-10 kg-os kutya is komoly károkat tud okozni az autó egyéb utasaiban, arról nem is beszélve, hogy rossz esetben ő sem éli túl. És akkor egy nagytestű, 50/50+ kilós kutyáról még nem is beszéltünk.

Vannak már mindenféle dobozok, meg rácsok, meg beköthető hámok, amikkel biztonságos(abb)an lehet állatot szállítani.

Viszont vicces, hogy amikor új autót mentünk nézegetni, az egyes márkaképviseleteknél (és a kutyás szakáruházakban is) úgy néztek rám, mint egy ufóra, amikor arról érdeklődtem, hogy van-e isofixes kutyaszállító dobozuk...

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.07.29. 21:36:05

Végre itt egy tényleg fontos kérdésről szóló post és mindenki az indavideón baszakodik:(

3 gyerekem van, talán ezért is szorul ökölbe a kezem amikor jellemzően drága autókban látok ugrándozó gyerekeket gyerekülés, öv nélkül! Nagyon keményen megbírságolnám, sőt üldözném az olyan vezetőket akik nem kötik be az autóban utazó gyerekeket! Erre kéne valami jó törvény és ösztönzés a sok baromság helyett amin a jogalkotók törik a nagy hombár fejüket!

Volt olyan wartburgom amiben nem volt öv hátul de mégis vettem bele gyerekülést pedig alig volt pénzem és extra erős gurtnival kötöttem az ülés mögötti merevítőkhöz. A sok idióta meg nem ülteti ülésbe a gyerekét, aztán amikor meg meghal vagy megnyomorodik a gyerek akkor csak néz ki bután a buta fejéből és nem érti! Mondanám, hogy kurvára megérdemli de a gyerekek nem. Vigyázzunk rájuk! Bocs de kicsit felment a pumpa.

Több ilyen postot!

vasgyuszi 2011.07.29. 21:36:39

@Kifordított kacagány: "mellesleg mivel a legtöbb autóban középen kétpontos öv van, amit elfogadnak, abba minden gyerek biztonságosan rögzíthető a testméretéhez igazodóan."

Helyesbítenék: a legtöbb kotványban, ami a magyar utakon szaladgál. Merthogy egy normális szgk-ban minden bentülonek jut egy 3-pontos rendes öv.
A kétpontos deréköv persze jobb a semminél, de nyugodt nem lennék, az biztos.

Kifordított kacagány 2011.07.29. 21:37:10

@BBuc: rosszul mondod, az állat valószínűleg egyáltalán nem éli túl, rosszabb esetben az ember sem.

BBuc 2011.07.29. 21:47:35

@Kifordított kacagány:
hát, szerintem ugyanazt állítottuk. :-)
"rossz esetben ő sem éli túl"
" valószínűleg egyáltalán nem éli túl"

tn@ 2011.07.29. 21:52:57

@pbp_0: kicsit más aspektusból, de hasonló jutott eszembe.

Nem kritzálás céljából, de saját példámból okulva talán páran elgondolkoznak, esetleg leírják véleményüket.

Kiscsaláddal hazafelé jövet, kb. 80km/h-val menve, telibe kaptam egy termetes őzet. (kanyar után, bozót mögül jött)

Nem túl nagy az autóm, egy sima astra, de ha ez pl. egy pandával történik, közel sem biztos, hogy megússzuk.

Hurri Kán 2011.07.29. 22:12:34

Azért érdekes pár ember hozzáállása... Amikor arról van szó, h egy nagyobb autó biztonságosabb egy kisebbnél, akkor mindenki jön, h régen kisautókkal is volt élet, meg hárombetűsek, meg egyebek nélkül... HA meg most pl. Csikós leírja, h évente kb. 5 alkalommal berakja a Bianchiba a családját, akkor meg egyből kikiáltják felelőtlennek, meg potenciális gyerekgyilkosnak... Érdekes hozzáállás...

Justice Alpha 2011.07.29. 22:18:42

Valóban, a Panda veszélyesebb mint az őz. :D

Jó cikk, és videó. Akinek nem jött át, az mindegy.

Kifordított kacagány 2011.07.29. 22:33:32

@vasgyuszi: azért én inkább azt mondanám, hogy a jellemzőbb az, hogy nem jut mindenkinek 3 pontos rendes öv, kotvány ide vagy oda. a kétpontos pedig a semminél vagy akár a helytelenül alkalmazott 3 pontos övnél nagyságrendekkel jobb. még akkor is, ha a jótól legalább olyan messze áll.
viszont mi a jó? tökéletes nem létezik, mint ahogy olyan objektív mérce sem ami megmondaná, mi az a pont ami már jó és mi az ami meg nem. mert ugye gyerekülésbe is vehetek olcsót amit meg tudok fizetni és vehetek szuperjót is amit meg nem. a szabványnak mindkettő megfelel, mégsem egyforma a kettő.

Kifordított kacagány 2011.07.29. 22:42:41

@BBuc: igazából arra gondoltam, hogy az állat pusztulása még a "jobbik" eset, a gazdáé a rosszabb. már persze ha nem tekintjük teljesen igazságtalannak, hogy a gazda hülyesége miatt pusztul el az állat.

@tn@: azért egy astra mint a biztonság letéteményese kicsit meredek:) jó példa arra, hogy mindig találunk olyan indokot és egy gyengébb konstrukciót ami miatt úgy érezhetjük mindent megtettünk a biztonságunk érdekében:)

@gyvy: nyilván, a Csikós már csak ilyen, szinte minden héten legyilkol legalább két gyereket. szörnyű egy ember.

tn@ 2011.07.29. 22:49:33

@Kifordított kacagány:

Távolról sem gondolom biztonságos autónak az astrámat. Csak arra próbálok rámutatni, hogy a kisebb "városi" autók még törékenyebbek.

Moan 2011.07.29. 22:55:43

A sima "nembekötéstől" már csak az a szebb, amikor az okos apuka elöl az ölében ülve viszi a kb 3-4 éves forma leánykáját. Nem tudtam utolérni őket a Váci úton a lámpáknál, hogy megálljak és esetleg szóljak a kedves apukának, hogy én fogom szétütni sk. az arcát, ha nem köti be a szeme fényét a gyerekülésbe.

BBuc 2011.07.29. 22:56:15

@Kifordított kacagány:
azt, hogy kinek a halála a jobbik, illetve rosszabbik eset, nem szeretném rangsorolni, és nem is feltétlenül tudnék teljes mértékben egyetérteni a te rangsoroddal.
Remélem nem baj, hogy nem értünk egyet. :-)

Moan 2011.07.29. 22:56:52

JA..csak megborzadva gondoltam végig mi van ha az apuka fékez mondjuk egy erősebbet... A kislánynak az arcát, vagy csak a bordáit töri össze a kormány?

Kifordított kacagány 2011.07.29. 22:57:34

@tn@: igen, mindig van rosszabb mint ahogy mindig van jobb is. mint ahogy a gyerekek rögzítésénél is. de melyik az elégséges?

sutpet 2011.07.29. 22:59:09

Ha jól tudom, az új közlekedési bírságoknál, a gyerekülés NEM használata kisebb büntetésű lesz mint az előtte lévő jogszabályban?

Egyébként igaz, minél németebb, minél sötétebb színű az autó, a gyerek "szabadon" van az autóban. Ex főnök E 500-ban mondta nekem: Ez a legbiztonságosabb minden van benne, nem kell a gyereket gyerekülésbe tenni.
Én mindig bekötöm a gyerkőcöket, csak akkor állok ki az udvarból és indulok útra (0-oo-ig) ha mindenki bekötötte magát.

Moan 2011.07.29. 23:01:13

@sutpet:

Az ex főnöködnek adnék egy erős, de üres plexi kockát benne egy tojással. Ráírnám a kockára, hogy E 500. Aztán miután a kezébe adtam mondanám neki, hogy egy kicsit rázza meg és figyelje mi történik a kockában. :D

Kifordított kacagány 2011.07.29. 23:01:19

@BBuc: nem kell. de azért ne felejtsd el, hogy a túlélő szempontjából mindig a saját túlélése a helyes rangsor:)

Grifter 2011.07.29. 23:04:24

De az indavideo egy vicc. (most, este 11 után sikerült elindítani, délelőtt óta előzör a videót...)

sutpet 2011.07.29. 23:04:56

@Moan:
Nagyon jó hasonlat!

tn@ 2011.07.29. 23:10:03

@Kifordított kacagány:

Igen, ez így van. Igazából a tegnapi törésteszthez akartam írni ezt a példát, csak @pbp_0 újra eszembe juttatta.

Mi az elégséges?

Ezt lehetetlen definiálni.
Az adott körülményektől függ.
Ideális lenne az a (steril) helyzet, ha minden jármű egyforma súlyú lenne, egyforma biztonsági berendezésekkel, azonos sebességgel haladna és egyéb zavaró tényezők sem befolyásolnák a vezetést.

Na kb. ekkor lehetne erre válaszolni, de a szerencse faktor akkor sem hagyható ki a számításból.

Addig csak rajtunk múlik, mit teszünk meg a gyerek/saját/mások épségéért.

kilaci73 2011.07.29. 23:12:31

Gyerekek,szar a netetek,nekem 0-24-ig mindig,minden,bármikor elindúl az indavideótól,ja és le sem fagy stb.Váltsatok szolgáltatót!! Külföldön nem próbáltam,arról nem tudok nyilatkozni.Amúgy mielőtt valaki azt hinné,nem vagyok beépített ember...

Grifter 2011.07.29. 23:15:20

...erre a TVzésre meg még nagyon sokat kell gyúrni uraim. :]

Paó 2011.07.29. 23:58:19

a célnak megfelel, és Csikóst jó volt ilyen szerepben látni.
a hisztis, nyafogós banda meg húzzon a picsába.

es125 2011.07.30. 00:12:00

jaj-de-nembírom, hogy mindenki a papírautókkal jön.. ejj, az egy dolog,hogy papír, de szerintetek az nem helyes feltevés, hogy ha egy modern autóval találkozik, mondjuk egy ezerkecske, akkor a modern autóban ülők a gyűrődési zónák miatt, az kereklámpásban ülők meg a masszívabb alváz miatt esetleg túlélhetik?

nem akarok troll lenni, pusztán megkérdeztem, mert kíváncsi vagyok rá

másik téma, de én szemüveget viselek. ha a légzsák az arcomba pukkan, olyankor mivan? szerintem tuti tarkóig megy a szemcsi :/

motoron meg életveszély a sisak-szemüveg kombó, terepen lófaszt nem látok benne az 100

tehát a biztonságra való törekvés szerintem nem mindig jön össze úgy, ahogy azt eltervezik

Glover 2011.07.30. 05:57:13

Azt azért elfelejtik megemlíteni, amit egy mentős mondott, balesetnél a gyerekülésben rögzített gyereknek tuti a kulcscsonttörés! Ugyanis Ők 5 pontossal vannak bekötve, mint a ralisok, csak a csontjuk nem annyira erős!

Valóban, egy >7-8 éves autóban középen csak 2 pontos öv van. Akkor mit csináljak? Lökjem a Dunába? Vagy a sok agymenő ad pénzt a cseréjére? Én benne lennék! :)

T. Urak! Kinek mire jutott, azzal kell megoldja a gondjait. Ha egy felelőtlen ember, akkor annak lehet 6csillagos töréstesztje, akkor sem fogja bekötni, és akkor is idióta lesz az utakon, de ha valakinek, mint nekem is prémium kategóriás autója van, nincs lesötétítve, képes 130-as sebességgel végigautózni a tengerig, engedtessék már meg, hogy a középső kétpontossal kössem be a gyerekemet, ülésmagasítóval, és FŐLEG A GYEREK ÉRDEKÉT NÉZZEM.

Ült már valaki ilyenben? Mondjuk felnőtt méretben elkészíteni, és bekötni egyszer kb 3 órára. Megnézném! Ja! És ezekben átlag 1, max 2 cm-es a szivacs a kemény műanyagon! Valóban inkvizíció. Miért? Mert a gyerek olyan, hogy a ringatózásra elalszik. Aludt már valaki bekötve ülve? Nem a 3 pontossal!!!

Volt Trabim is, Wartburgom is, oda valóban csak ekecsülni lehet a gyerekülést, de beleraktam akkor is.

hhhhhh 2011.07.30. 07:12:33

Kedvencem, mikor okos szülők ölükbe ültetve a gyereket vezetnek az óvodáig és közben mobilozik.

Glover 2011.07.30. 08:14:00

Ennél már csak az a szebb, amikor a jobbegyen anyuka ölében, és bekötve!

wajzy 2011.07.30. 08:32:47

@es125: "az kereklámpásban ülők meg a masszívabb alváz miatt esetleg túlélhetik?"

Nem helyes feltevés. Tudom, mit beszélek, 18 évig volt ilyen autónk, volt közben két kisebb koccanásunk is. Az utolsó ütközésről csak annyit, hogy egyenesen haladtunk, néhány másodperce indultunk el, Apám még csak 2-esig tudott felkapcsolni. A másik autó akkor kezdett a kereszteződésben balra kanyarodni, amikor egyenesen mellé értünk. Új bombázta le a miénk bal elejét, mint ha vajba ment volna bele... A látszólag erős lemezek alatt szerkezetileg az az autó nagyon gyenge. Egyébként imádtuk azt a kocsit, de ütközésnél legfeljebb egy Trabanttal szemben jelentett védelmet.

"másik téma, de én szemüveget viselek. ha a légzsák az arcomba pukkan, olyankor mivan? szerintem tuti tarkóig megy a szemcsi :/"

Nem, nem fog. Amire a légzsák találkozik az arcoddal, már biztosan nem lesz rajtad a szemüveg. Akkora erejű ütközésnél, ami kinyitja a légzsákot, a szemüveg egy pillanat alatt lerepül rólad.

fishermansfriend 2011.07.30. 08:41:20

Múltkor a kisebbik hisztizett izomból, hogy ne kössem be. Mondom neki rendben. Megmutattam neki milyen a vészfék 30 km/h -ról ha nincs bekötve. Elsőre még nem akarta, hogy bekössem, másodjára már remegve kérte, hogy kössem be. Szegény, tompítatlanul vette a vezetőülést, úgy mászott ki a két ülés közül a lábtérből. Nagyon sajnáltam, de ha ez kellett neki, akkor megérte... (még nekem volt lelkiismeretfurdalásom, hogy mekkora egy getzi vagyok, pfff) Következőleg pedig azért pánikolt, hogy kössem be minnél gyorsabban. A másik mellette ült, és hetekig magyarázta ezt az esetet, asszem ő is megtanulta a leckét egy életre.

kamikáze 2011.07.30. 08:47:11

Csatlakozom az indavideó szidásához. A gyerekülés, olyan mint az autóhoz tartozó többi alkatrész. Nagyon drága. Ha a kötelező kellékeket, lásd gyerekülés, olcsóbbá tennék biztos mindenki megvenné.

Dagiszabi 2011.07.30. 08:49:40

Én is örülök ezeknek a videóknak, nagyon hasznosak lehetnének.
Viszont egy kicsit átgondoltabbak és alaposabbak is lehetnének.
Pl. megmutathattátok volna az IsoFixes ülést is, és annak használatát, aztán színesítésképpen bedobhattad volna a veterános módszert. Pont te lettél volna az autentikus forrás. Gondolom mivel a Hyundai támogatja a Bianchit nem tehettétek be.
És gondolom ezért is nem mentetek bele jobban, melyik autómárkánál hogyan megy a légzsák kikapcsolás. (Pl a Mercedesben sincs kikapcsoló)

Ezeket azért mondom, mert kezdő apuka vagyok és még ezután is maradt bennem kérdés bőven.

Az Indavideoval nekem se volt soha bajom, pedig egész érdekes országokból is próbálkoztam már.

Hurri Kán 2011.07.30. 08:57:32

@Glover:
Kulccsont-törés ugyanúgy felnőttnél is előfordulhat ütközéskor az öv miatt, mint egy gyereknél. Lehet, elsőre kegyetlenül hangzik, de gondold végig, melyik a jobb: egy balesetben esetleges kulccsont-törés ami 1-2 hónap alatt meggyógyul, vagy pedig az, hogy leszakadt belső szervekkel, üvegszilánkokkal az arcodban temetnek el?

Felixblog.hu 2011.07.30. 08:59:46

Mind közül a legdurvább szerintem, amikor az anyja ölében ül a csecsemő vagy kisgyermek az anyósülésen. Ilyenkor aztán tökmindegy, hogy az anyuka be van-e kötve vagy sem. Balesetnél vagy az anyuka nyomja agyon a gyereket, vagy a légzsák paszírozza a gyereket az anyuka arcába.
Sok az ostoba ember sajnos.

martinov 2011.07.30. 09:01:23

Rém egyszerű szankciót kellene alkalmazni. Ha nem köti be akkor nem pénzbírság, hanem megállapítani, hogy nem alkalmas a gyerek nevelésére ezért elvenni tőle.

Mezaro 2011.07.30. 09:42:35

Két komment, ami szerintem vitathatatlan:

A gyereket is és magunkat is be kell kötni.

Az inda meg egy nagy szar, ha éppen véletlenül jól működik akkor is.

Punktum.

zootyo 2011.07.30. 09:57:23

Az indavideo-val, soha semmi bajom nem volt nekem sem.
Külföldről is próbáltam, 1-2 elakadással, de simán ment.
Szerintem itt a konfigurációkkal és a bongészőkkel van a probléma.
Explorert használok, sokakkal ellentétben.

kisdiszno 2011.07.30. 10:01:35

Csikós mester nagyon jó a cikk!
viszont van valami módosítás a kresz ben
és hiába van bekötve a gyermek büntet a koszos pintérpribék !!!

2009. január 1-től csak a 03, 04 (44.03, 44.04) változatsorszámot (első két karakter) tartalmazó jóváhagyási számmal ellátott tartozék használható, ezek a gyermekülések, már sokkal biztonságosabbak, mint a korábban gyártott ülések. Komoly oldalvédelemmel vannak ellátva és hevedereik rugalmasabbak, így azok nem okozhatnak törést.
és hiába van bekötve a gyermek büntet a koszos pintérpribék !!!

az enyim 02 vel kezdődött és meghúzott a retkes 10000 huf al gondolom mert megromlott a gyermek űlése :(

Alhazred 2011.07.30. 10:26:09

rendszeresen látok itt vidékiában az anyósülésben ölben szállított utódot, rendszeresen utána akarok menni az illetőnek, hogy némi rugdosás után megkérdezzem a miértekről...

McKinney 2011.07.30. 11:02:29

Én a légzsáktól félek a leginkább. Ha berobban, kiveri mindkét kezemből a mobilokat, jegyzetfüzetet, tollat és a blikket plussz a pofámba nyomja a cigit, a poharat és a McReggelis tálcát.

ebfül 2011.07.30. 11:11:23

Koszonjuk a cikket!

Ha szabad temat javasolni, erdemes lenne a tolatas kozben (tipikusan maganteruleten vagy garazsban, hozzatartozok altal) okozott gyerekgazolassal is foglalkozni.

Nem olvastam statisztikat ennek a gyakorisagarol, viszont 3 olyan gyermeket lattam az elmult 5 honapban aki igy serult meg. Az egyiknek pickuppal mentek keresztul a fejen, egy masiknak tolatas kozben szoritottak neki a fejet a garazs falanak, mindketto koponyaja gyakorlatulag gyuruszeruen korben tort el. A harmadik nem kerult a kerekek ala, "csak" elutottek.

Azota nem tartom luxusnak a tolatokamerat (nyilvan holttere annak is van), es inkabb megyek 200 m-t elore, mint 2-t tolatva...

higany1971 2011.07.30. 12:22:34

@GGG77: Akkor én is beépített vagyok, mert nekem sem. Azt sem értem miről beszélnek, és főleg miért ez a téma egy ilyen videó alatt?? Talán icipicit fontosabb a tartalma, nem?

higany1971 2011.07.30. 12:24:06

@ebfül: Sajnos épp a minap is meghalt így egy gyermek.

fasiszta (törölt) 2011.07.30. 13:35:13

Teljesen jó cikk és szemléletes a bemutató.
Trollok a barom írások miatt vannak.
A jó cikk "trollja" igazából egy buzi, mert nincs elég esze, hogy felfogja a lényeget.
Szerintem...

City of Troy 2011.07.30. 14:43:20

én 32 éves vagyok.. amikor még gyerek voltam, nem volt forgalomban sok féle gyerekülés és aki vett, azt is hülyének nézte mindenki. apám úgy gondolta, többet ér a családja, mint mások véleménye, így nekem volt ülésem. én is ehhez tartom magam :)

2011.07.30. 18:44:00

két perc környékén beletekertem és azóta lehetetlen megnézni (természetesen többszöri oldalfrissítés után sem).
értem én hogy nektek ezt kell használni, de attól még szar.
gondolom titeket is zavar, hogy megcsináljátok az anyagot és a kommentekben arról olvastok, hogy nem tudjuk megnézni, nem pedig a témáról. de már annyian és annyi ideje fikázzuk, hogy illene már történnie valami változásnak.

tükörfúró 2011.07.30. 19:12:57

@Csikós Zsolt: indavideóhoz:
de... hamár egy cég vagytok, ilyenkor miért nem sétálsz oda a webprogramozókhoz az iroda tulfelére?
és kensz le nekik 2 nagy sallert, hogy b@zmeg, csináljatok valamit avval a sz@rral, mert ilyen kódot ma már a programozó kisisiben, gimi másodikban egy nagy egyessel, esetleg kegyelemkettessel jutalmaznak???

ebfül 2011.07.30. 19:44:46

@higany1971:

RIP

Az altalam emlitettek tuleltek, nagy szerencsevel.

Tenyleg jo lenne felhivni az emberek figyelmet erre problemara...

Ez kb. olyan, mint a nyitott ablakon kieso gyerek, az emberek nem felelotlensegbol csinaljak, egyszeruen nem eszlelik a kockazatot.

gnme 2011.07.30. 19:51:21

@Csikós Zsolt: én másképp gondolkodom.

A szirszar (...honíkomb androidos) telefonon simán megy a YOUTUBE beágyazott flash videó, meg a reklám. (is)

Amikor Csikós rajongóként azzal szembesülök, hogy a videó nem megy....

Nem értem .. a felhasználói igény az KOMOLYAN nem elég 2011-ben a változtatásra?

Akkor abba kell hagyni az INDA-t. Nincs ebben semmi. Abba kell hagyni és kész.

Meg kell mondani őszintén: tisztelt felhasználók, mi nem tudjuk kielégíteni az Önök igényeit.

Pláne ha totalcar-ról van szó, pláne ha beágyazott flash-ről.

NE NÉZZÉK. Menjenek innen.

Messze!

higany1971 2011.07.30. 20:15:37

@gnme: Nem tudom, szerintem a kedves felhasználó vásároljon olyan készüléket, ami működik. Nekem négy készülék van itthon. PC-től az okos telefonig. Mindenhol megy.@ebfül:az ablakon kiesést sem értettem sosem. Tisztán a szülő felelőssége és mégis, felmerült a kérdés a múltkor is az emberekben, hogy ez nem a szülő felelőssége, miért indítanak nyomozást? Felfogni sem tudom, ki másé lehetne?

gnme 2011.07.30. 20:25:19

@higany1971: van két pc-m, két netbook-om, két laptopom, két telefonom. Példának okádék.

Hol megy .. hol meg meggondolja magát azt nem megy.

a "h" betűjelzés az természetesen "ég"

(...)

A hiba az én készülékemben van. Triviális.

ebfül 2011.07.30. 20:37:49

@higany1971:

Ha nagyon bele akarunk menni, a szulok felelossege itt legfeljeb hanyag, es nem tudatos gondatlansag szintjen all meg(negligentia es nem luxuria).

"Hanyag gondatlanság (negligentia): Az elkövető nem látja előre magatartása lehetséges következményeit, mert elmulasztotta a „tőle elvárható” figyelmet vagy körültekintést."

A hangsuly itt a "tőle elvárható"-n van, amit egyedileg kell merlegelni, imbecill szulo nylivan rosszabb eselyekkel indul a kockazat felismereseben. Viszont a media az ilyen ablakbol kiesos eseteket felkapja es ezzel csokkenti a kockazatot. Ilyesmire lenne szukseg a tolatasos baleseteknel is, ha igazam van, es joval gyakoribbak, mint gondoljuk.

Ha a kedves szulo kettevagas nelkul ad mondjuk szolot a gyereknek, az is kockazatos, a multkor igy fulladt meg egy kisgyerek, megsem fogja senki vizsgalni a felelosseget, ma meg. Lehet hogy 20 ev mulva igen, mert addigra benne lesz a koztudatban...

gnme 2011.07.30. 20:42:38

van ennek az INDA dolognak egy olyan üzenete, hogy,,

..ha meg akarom ismerni pl.: Csikós uram gondolatait, menjek el hozzá személyesen beszélgetni

mert inda-n keresztül ez nem fog menni, nem fogom megtudni, ő mire gondolt, mit akart mondani

2011. július

LBL 2011.07.30. 20:49:33

Így kintről nézve ezt az Indavideo dolgot, a nemzetközi (Magyarországról kimenő) sávszélesség lehet kevés.
Annak meg oka van: a smucigság. :)

higany1971 2011.07.30. 21:02:55

@gnme: Nos, akkor nálam miért nincs? Triviális? Nagyon nem. Mi a gépeidben a közös? A neted. Ahogy nálam is. Vegyél netet, dobd ki a modemet. Talán itt az ideje az adsl-nek és nem a digitől, ami olcsó, de...

higany1971 2011.07.30. 21:08:09

@ebfül: Ezzel nem értek egyet, illetve csak részben, de azt is csak itt-ott, csak nem akarom nagyon OFF vinni a posztot. A szőlőszemet nem félbevágni és az ablakot nem becsukni, és nem védekezni a kiesés ellen, nagyon távoliak egymástól. Már 30 évvel ezelőtt is, gyermekként láttam Budapesten, hogy az értelmesebbeknél rács volt az ablakon, de csak félmagas, mert nem a betörő ellen védett, hanem engem, hogy ki ne essek. Például a XI.kerületben, kereszt szüleimnél. Részben el tudom fogadni, amit mondasz, de azzal nem tudok egyetérteni, hogy a mérlegelés azonos esetben attól függ, mi várható el a szülőtől. Ez azt jelentené, hogy van olyan buta szülő, aki nem érti meg, miért kell a gyerkőcöt gyermekülésbe tenni, ezért nem köti be és a törvény ezt elfogadja, mert tőle nem várhatsz többet, ennyire fussa, agyilag....Nem lenne ez jó világ..:-(

gnme 2011.07.30. 21:13:01

@higany1971: :-( .... invitel

:-) t mobájl

ebfül 2011.07.30. 23:41:32

@higany1971:
Kevésbé off, mint lengedezni az indán, és (amúgy jogosan) üvöltözni mint Tarzan...

Egyébként is lekerült a címlapról a poszt, (nem volt fontos, vagy sok volt az indafikázás, és az már nem fért bele üzletileg :-)))

Magunk vagyunk innentől, részemről lehet pukizni/büfizni is...

"A szőlőszemet nem félbevágni és az ablakot nem becsukni, és nem védekezni a kiesés ellen, nagyon távoliak egymástól."

Ebben maxilálisan egyetértek, gyerekülésre pl. van törvény, a többire nincs. Az ablakból kiesés előfordul a médiában, a tolatva gázolás és a szőlőszem aspiráció nem.

Nyilván a négy esetnek más a rizikója, a média egyik szerepe viszont a népnevelés lenne(ismét köszönet és respekt Csikós úrnak a posztért).

esef 2011.07.31. 08:03:58

anyósomékkal szoktam mindig veszekedni, hogy a golfba csak beültetik hátra az ikreket.
szerencsére az ikrek olyan jól idomítottak, hogy szólnak ha elfelejtem bekötni őket. olyankor sűrű elnézéskérések közepette utólag bekötöm őket és "megint buta voltál apuka, elfelejtettél bekötni minket" szöveget hallgatok... :)

higany1971 2011.07.31. 09:12:06

@esef: Nálunk is így működik. Beül a Fiam és ha el mernék indulni, már kiabál is, hogy nincs bekötve. Ez a normális, szerintem.

@gnme: T-mobájl nekem is, problémamentes. Nagyon rég óta a cégnél vagyok, minden más szolgáltatónál láttam embereket bosszankodni, nekem ez bevált.

2011.07.31. 10:25:10

@higany1971: nálam nincs gond a net-el. meg a youtube-al sem. meg a liveleak-el sem. meg a stb-vel sem. csak az indával.
speedtest.net/result/1410290024.png

calamites 2011.07.31. 17:28:58

nem szoktam indavideót szidni, de sajna nem tudom megnézni. rendszeresen szaggat, és egy fos az egész. megáll, tölt, pedig nagy sebességű netem van.

Szeretem a cikkeidet, és a videóidat Zsolt, és ha lehetőségem van mindent megnézek, és elolvasok, de most 2:18-nál behalt a film.

Vitya 2011.07.31. 19:13:11

@Csikós Zsolt: Értem én, hogy a szerkesztőségben nincs mit tennetek, saját márkás termékből kell főznötök, de hiába: az indavideo mint szolgáltatás egyszerűen szégyen. Mi lenne, ha mikor hazamentek, otthon, magánszorgalomból, (szükség esetén álnéven) valamelyikőtök feltöltené a napi anyagot egy arra alkalmas videómegosztó szájtra is (youtube, videa, bármi)? Plusz 3 perc tennivaló, de a saját befektetett munkátok ennél többet megér! :-)

fishermansfriend 2011.08.01. 09:41:01

@McKinney: ne is mondd, tudod milyen para a borotválkozás?? :-))

gigabursch 2011.08.01. 10:14:24

A sok okoskodó, magát nem bekötő barmokat általában nem szeretem. Ezek azok akik általában szintén nem szoktatják rá gyermekeiket erre, és mindig jönnek az okossággal, hogy majd megtartják magukat, meg a haverja is azért élte túl mert kiesett. Na persze...
Sajnos többen közülük már nem élnek..., kár volt értük...

De az mekkora pislogás volt, amikor munkakörömhöz kapcsolódóan beült mellém a zsandár, és bekötésre szólítottam fel.

Aszongya:
- Nekem nem kell, mert rendőr vagyok...
erre én:
- Én meg nem szeretem lemosni az agyvelőt a szélvédőről..
erre ő:
- Nem baj, mehetünk...
mire én:
- Nem baj, ki lehet szállni, s a többit majd a felettesével megbeszélheti.
erre ő:
- hhhhssssrsskshhhshgz...
majd bekötötte magát.

Igaz az agyát sem kellett lemosni belülről a szélvédőről.

gigabursch 2011.08.01. 10:21:17

@Ciri:
Pedig van olyan eset, amikor van értelme.
Egyedül mész és viszed a kisgyermeket hosszú úton. Miközben vezetsz, meg tudod simogatni a buksiját, és ő is tudja, hogy nem hagyták egyedül, mert tud téged nézni. (Persze neked nem kell nézni, de egy kis érintés és megnyugszik)

Saját tapasztalatból tudom.

gigabursch 2011.08.01. 10:23:21

@Kifordított kacagány:
Azért ezek a jogszabályalkotók nagy mágusok...

Legalább három éves és legalább 135 cm magas.
Nem szeretnék olyan gyermek apukája lenni, akinek a kölke alig múlt el három de már döngeti a 135 cm-t...

Mondjuk, ha hat évet írtak volna, akkor is necces, de legalább életszerűbb...

:-)

gigabursch 2011.08.01. 10:37:08

@tn@:
Ha már állatot gázol az ember nem árt tudni egyet-s-mást.

Az őz a mindközül a legveszedelmesebb:
A borz-disznó-róka a kocsi orrát gyűri
A szarvas akkor, hogy felcsapódik, de nem esik be az öledbe és átcsúszik a tetőn a fejed felett.
Az őz viszont beesik az ablakon át az öledbe.
Nem hal meg rögtön, viszont az éles patáival szétver, szétrúg mindent még halálkinjában is.

A leges-legrosszabb (statisztikailag), ha őzzel ütközöl.

gigabursch 2011.08.01. 10:40:16

@es125:
Ne használj üveges lencsét.
A műanyag nem törik el, igaz lesz két nagy monoklid, de az túlélhető szemileg is.

gigabursch 2011.08.01. 10:42:39

@martinov:
Lenne dolga a gyámügynek...

tn@ 2011.08.01. 11:32:21

@gigabursch: lehet benne valami, bár nekem "szerencsém" volt, amint megláttam, próbáltam elhúzni a kormányt, a jószág elcsúszott és a patájával átnyomta a lökhárító alatti rácsot. Mondjuk ha szembe jön valami, nyilván ezt nem lehetett volna kivitelezni:)

Azért egy vaddisznóval se szívesen találkoznék, főleg ilyen kicsi (vagy még kisebb) kategóriás autóval.

Amin megdöbbentem, -ez két éve tavasszal volt- de az elmúlt két hétben két ismerősöm is "találkozott" őzzel.
Gondolom az aratás megzavarhatja őket, érdemes figyelni ilyenkor is.

egeresz 2011.08.01. 13:08:07

Ugy tünik, hogy az indavideo lejátszója bug-inkompatibilis néhány böngésző bugjaival (a lejátszó bugjai vesznek össze a böngesző bugjaival). Ez roppant nehezen kereshető és javítható hibákat jelent.

Azonban érzékeny a környezeti feltételekre, konkrétan a böngésző előzményeire, hogy mennyi memória van a gépben, és egyéb, kevésbé befolyásolható dologra.

Úgy vettem észre, hogy firefox esetén az "iframe kód" sokkal stabilabb indavideo-lejátszást tesz lehetővé, mint a szokásosabb "embedded" kód. Meg lehetne próbálni, hogy a videó beágyazásokat rutinszerően "iframe kód" módszerrel, és nem pedig "embedded" módszerrel teszik.
Talán kevesebb lenne a felhasználói probláma.

f0CuS 2011.08.01. 22:29:25

Frissítsétek néha a böngészőt újabb verzióra. Az olvasónak sem ártana haladni a korral és nem win95-öt kellene még ma is használni. Még SOHA nem volt bajom az indavideoval. Pedig már vagy 10 gépről néztem.

Gyerekülés pedig kötelező. Legalább annyira büntetném, mint az ittas vezetést..

Rahsid 2011.08.01. 23:31:04

Aki a gyerekét nem köti be, annak fejlövés. Én nem kötöm magam, mert balesetek úgyis csak másokkal történnek, viszont a nőket mindig beköttetem, ha kell üvöltözés árán is, a haverokkal meg ha kell, hát férfiként halunk meg.

kridli 2011.08.02. 09:55:36

akiknek gond van az indavideo-val, próbálja meg kikapcsolni az adblock vagy hasonló plugin-jét (már ha használnak). nekem ezután lejátszotta, de nem állítom, hogy mindenkinél segít.

kridli 2011.08.02. 10:17:15

@f0CuS: nagyon örülök, hogy neked sosem volt gondod az indevideoval, csak akkor tudnám mi alapján okoskodsz itt a böngésző verziókról... ha te nem láttad nem működni az indavideo-t, akkor mi alapján gondolod, hogy a régi böngésző a gond?
nálam pl. teljesen friss böngésző van, mégis sokszor szarakodik.

NDT · http://nemdomi.blog.hu 2011.08.02. 21:48:58

@Rahsid: Ezt nem tudom, mennyire mondtad komolyan... De remélem nem.:)

higany1971 2011.08.03. 17:05:24

@kridli: Bírom,. hogy Ti akik NEM tudjátok megoldani a problémát, rendre leugattok minket, akiknek normális rendszeren, normális nettel hiba nélkül megy. Nem rég, csak amióta megvan, használom, nézem és most itt olvasom először a nagy indafikázást..Tök jó, akkor mi vagyunk a hülyék és Ti az okosok, akinek xar. Tök jellemző...

higany1971 2011.08.03. 17:08:41

@Vitya: Esetleg miért nem hívtok egy hozzáértőt és csináltok egy jó gépet, rendes netet és ne a szolgáltatót fikázzátok, ha 98%-nak megy, ne már a 2% legyen az agyban nagy agy..AZ inda jól működik. Akimeghülyeanethezgéphez ne itt sírjon már...

kridli 2011.08.03. 17:12:55

@higany1971: Egyrészt nem azt mondtam, hogy akinek megy az hülye, csak hogy az illető itt okoskodott hogy normális böngészőt kellene használni, holott egyáltalán nem ezen múlik. Másrészt pedig elég tömeges ahhoz a jelenség (nem csak itt, hanem máshol is), hogy ne én kezdjem már nyomozni, hogy miért vannak gondok nálam (mivel más oldalakkal nem szokott gondom lenni), hanem a kib*szott indavideo vegye a fáradtságot, keresse meg a hibákat a rendszerében, és készítsen egy olyan szolgáltatást, ami nem okoz tömeges problémákat.

higany1971 2011.08.03. 17:34:12

@kridli: Oksa. Mindenki más hülye, csak Ti, a "tömeges" (LOL, mind a hatan??)vagytok okosak. Ha valami pár embernek nem megy, a többinek működik és vizsgáljuk meg a rendszert, mert az a rossz. Teljesen jellemző, jó magyar hozzáállás. Még véletlen se tégy semmit, hogy jó legyen, fogd a nyuszira és várd mástól a megoldást és jól fikázd is le, hogy ő a fax! :-)))) Igazad van..

kridli 2011.08.03. 17:38:20

@higany1971: mint az előbbi kommentben is írtam, én nem mondtam, hogy akinél megy, az hülye... viszont egyes embereknél már kezdem úgy gondolni, hogy mégis...

higany1971 2011.08.03. 17:40:55

Ahogy érzed. Én meg azt mondom, akinek megy, az biztos nem hülye. A többit következtesd ki. Akinek nem megy és a rendszert szidja, pedig másnak megy??

Tudom, én vagyok a hülye:-)

higany1971 2011.08.03. 17:43:23

@kridli: "normális böngészőt kellene használni, holott egyáltalán nem ezen múlik. Másrészt pedig elég tömeges ahhoz a jelenség (nem csak itt, hanem máshol is), hogy ne én kezdjem már nyomozni, hogy miért vannak gondok nálam"

Bár ez a mondat hatalmas:-)))))Nehogy már!! A kibaxot magyar ember úgy el van már telve magától, ezt megtanultuk rendesen! A szolgáltatónak ez a dolga, rohadjon meg,mi ?? :-)Esetleg próbáld a nem olvasok inda-t módszert:-)

kridli 2011.08.03. 17:47:10

@higany1971: te olvasod az inda-t? :)
amúgy ha elmegy nálatok az egész utcában az áram, akkor te elkezded nézegetni az utcán a trafókat, hogy vajon melyikkel lehet a probléma?

higany1971 2011.08.03. 17:52:50

@kridli: ? Miért itt elment az EGÉSZ UTCÁBAN a villany, vagy csak pár marhánál? Mert ha pár marhánál ment csak el, nem az ELMÜ-t kell hívni:-))) Ezt majd akkor mondd, ha senki nem tud videót nézni. Én bármelyik gépemen, bármilyen böngészővel tudok. Mobilnettel, routerral, ADSL-lel, mindennel. Na mindegy, mondtam, igazad van.

kridli 2011.08.03. 17:58:45

@higany1971: dehát a város nagy részében van áram, biztos nem akarsz trafóban hibát keresni?
egyébként hidd el, hogy nem 6 emberről van szó, hanem sokkal többről.
de tényleg hagyjuk, végülis a post-hoz semmi köze ennek a vitának, ennyi erővel politizálhatnánk is :)

MaciGabi 2011.08.04. 09:48:11

Csikós! Ez a maci ült egyszer Kati mellett a Merciben?

Perillustris 2011.08.04. 12:44:45

@Bambano: Én meg a fikázást nem értem. Nekem mindig megy normálisan, bele is tudok tekerni, stb. Operát használok sok éve.

Perillustris 2011.08.04. 12:47:48

@tn@: Hol tudsz elütni egy pandát? :o

tn@ 2011.08.04. 13:24:35

@Perillustris: hol, hol...hat barhol. Haverok mar csak pandautonek hivnak.:)

higany1971 2011.08.04. 20:56:29

@Perillustris: :-) Nem baj. Akkor is xr a rendszer és a sávszélesség:-)) A hiba mindig a szolgáltatónál van:-)))))))))

MaciGabi 2011.08.04. 22:47:47

@Rocko-: Hát igen... Ugy látom más is beteg :)
Volt egy cikk amiben Csikós felesége vezet egy Mercit és mellette ül egy ilyen - vagy ez - maci.
Lévén hogy maci fan vagyok és van itthon vagy 17000 medvém, köztük ilyen is, nagyon megmaradt a kép bennem.

Rocko- 2011.08.04. 22:49:40

@MaciGabi: 17000 medve.
namennyaludni. :DDD

MaciGabi 2011.08.04. 22:55:14

@Rocko-: Na jó nem annyi. De kb. 120 van
süti beállítások módosítása