Bezzeg a románok

  2011. július 27. - ZáchDani Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A legjobb autós oldal a Facebookon
2015-05-04 18:06:23

2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari

Megőrülök, annyira szép
2014-10-07 10:57:53

A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez

Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból

Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?

Sand-Glass-LED-Traffic-Lights
A rendőrök fotózni tanulnak, mi pedig fizetni. Sokat.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1003082246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rejsztág 2011.07.27. 14:55:28

@augustiener: tévedsz, én azt olvastam, hogy akkor is büntetnek, ha úgy értél át, hogy már piros volt a lámpa. Megkeresem a forrást.

Azt viszont forrás nélkül is megmondom, hogy ha kiegészítő zöldön akarsz átmenni, és a vonaladban pirosra vált, arról már készülhet is a fotó, hogy piroson mentél át. Ez ellen semmit nem tehetsz.

A beragadáshoz meg csak még egy példa, fordulsz jobbra teljesen normálisan lámpánál, és egyszer csak kifut eléd egy gyalogos a zebrán vagy mellette(!). Te nem állnál meg ugye, nehogy beragadj?

Pernahajder Viktor 2011.07.27. 14:56:57

Sok idegbeteg jobblábgörcsös fittipaldit jól "megadóztatják". Nagyon helyes!!!

gmarc 2011.07.27. 15:00:37

Na azért a románokkal óvatosan. Múlt héten volt szerencsém pár ezer km-t vezetni ott. Előttem olvastam az okosságokat: szigorú 50, kekec rendőrök, stb. Hát... A 2*1 sávos úton, ami jó széles, simán előznek jobbról. Vagy szemből jövet, és nekem le kell húzódnom. Falun belül mindenki megy 70-80-nal, kamionok 100-zal előznek. Szerpentinen beláthatatlan kanyarban nekiáll hegynek föl előzni Dácsiával. Rendőrlámpánál simán átmennek a piroson is. Így erős forgalomban képtelen voltam a szigorú 50-et tartani településen belül, mert letoltak az útról. Ehhez képest a Pesti forgalom egy kulturált nyugodt evickélés.

Rejsztág 2011.07.27. 15:03:59

@gmarc: azt azért ne feledd, hogy a magyarországi forgalom nem csak a pestiből áll, hanem van még úgy négy-ötször annyi vidéki is. A szabályokat mégis a pestiekre szabják. Nálunk, egy vidéki megyeszékhelyen NULLA probléma van a beragadásból, nem is tudom, mikor láttam ilyen utoljára. Abból viszont rohadt nagy probléma lesz, ha megbüntethetnek, mert zöldön vagy sárgán átmentem.

Szóval, miért is nem elég a sárgán beletaposás ellen, hogy a gyorshajtókat kiszedik, miért kell a sárgán áthajtást büntetni?

augustiener 2011.07.27. 15:10:09

Az nem beragadás. Miután a gyalogos elment, te haladsz tovább, nem akadályozod a forgalmat. Én egyébként ha jobbra kanyarodok, akkor figyelem a gyalogosok lámpáját. És ha piros nekik, akkor én indulok. Legfeljebb ledudálom. Hidd el, vagy meg áll, vagy inkább átszalad. Ha így ütöm el, ilyen alacsony sebességnél, akkor nem hal meg. Simán beperelem és kifizettetem a szélvédőt és a motorháztetőt. De ez eddig nem történt meg.

Beragadás az, ha araszolsz a sorral tízzel, mikor átmész a lámpán, akkor neked még zöld, de lehet, hogy ez egy több sávos kereszteződés, és mivel a következő lámpa időközben piros és a sor megáll, ezért nem érsz át a kereszteződésen, hanem állsz a közepén, hogy senki se tudjon átmenni miattad. De itt sem piroson áthaladásért kapod a büntit, hanem mert akadályozod a forgalmat, nem álltál meg a kereszteződés előtt.

"tévedsz, én azt olvastam, hogy akkor is büntetnek, ha úgy értél át, hogy már piros volt a lámpa. Megkeresem a forrást." Ezt nem értem.

gmower (törölt) 2011.07.27. 15:10:20

@gyvy: Értem én, hogy gőzgép, de mi hajtja? :) Nekem csak az a bajom ezekkel a dolgokkal, és az ilyen jellegű automatizált büntetésekkel, hogy akár vétlenül is bele lehet futni, valamint hogy egyáltalán nem balesetmegelőzét szolgálnak.

Ha balesetmegelőzni szeretnének, és mindenképp ragaszkodnak a lámpákhoz, akkor tudom ajánlani nekik a vasúti átjárókat. Ott van értelme. Ugyanakkor ehhez is hozzá lehetne tenni, hogy talán azoknál az átjáróknál, ahol 1 percnél tovább piros, el kellene gondolkodni, hogy nem-e lehetne javítani rajta? Csak hogy mindenki értse: mifelénk ha a vasúti átjáró pirosra vált, 5 másodperc múlva leereszkedik a félsorompó, majd max. újabb néhány 10 másodperccel később elsuhan vagy 100-al a vonat. Ahogy elment nyílik a sorompó, és ha teljesen felnyílt már fehéren is villog a lámpa. Az egész sztori 50 másodperc alatt zajlik le. Nem tart tovább, mint egy kereszteződésben lévő piros lámpa. Miért fontos ez? Hát azért, mert soha nem láttam itt senkit (még gyalogost és bringást sem), aki átment volna a vasúti piroson. És vajon miért? Azért mert szeretik betartani a szabályokat? Lószart, azért mert tudják, hogy a lámpa nem viccel, és esélyük sincs átjutni a vonat előtt... Ehhez képest, ahol értelmetlenül sokáig piros a lámpa, nagyon sűrűn látok áthajtókat (Rákosrendezőnél pl., de vidéken még jellemzőbb, hogy el tudok szívni egy cigit, mire odaér a vonat...)

Most hétvégén voltam egy vidéki kb. 40 ezres kisvárosban, hát fel nem tudtam fogni, hogy este mi a francért nem kapcsolják ki a lámpákat, amikor rajtam kívül még kb. két taxist láttam az egész városban? Mondjuk nekem sose jutna eszembe átmenni a piroson, de valahol meg tudom érteni, ha ilyenkor valakinél betellik a pohár, körülnéz, és átmegy... Most meddig tartana ezt szabályossá tenni azzzal, hogy sárga villogóra állítják a lámpákat, ha nincs jelentős forgalom? Az a baj, hogy ezek nem fekete-fehér dolgok, egyáltalán nem ugyanaz egy kihalt úton alapos körülnézés után áthjtani a piroson, mint Pesten keresztülcsapatni egy hatsávos kereszteződésen, mint ahogy az sem mindegy, hogy épp 0.5 másodperce volt piros, amikor még szinte biztosan nem vezet balesethez, hogy átment, vagy már elindult a keresztforgalom, amikor átsuhan...

Szóval én azt tartanám korrekt, és valóban balesetmegelőzésre alkalmas megoldásnak, ha a rendőrök a forgalomban cirkálva szednék ki a valóban, szemmel láthatóan veszélyes egyedeket. És nem csak a cikázó, narancson átcsusszanó Schumacherekre gondolok, hanem a sávjukat rendszeresen elhagyókra (most mindegy, hogy telefonálás, fáradtság, részegség, sminkelés, gyereknevelés vagy egyszerűen bénaság miatt), az indokolatlanul lassan hajtókra, a jobbratartást elmulasztókra, a gyorsítósávról 50-el pályára hajtókat, körforgalom táblát stop táblának nézőkre, tilosban balra fordulókra (főleg, ha ezt többsávoson adja elő, remek példa az Árpád-Szentmihályi út) valamint a láthatóan roncsatóval közlekedőkre stb. is. És igenis állítsák meg, és nézzék meg, hogy ki a franc vezet, mert az objektív felelősség csak arra jó, hogy akinek van pénze, az nyugodtan szarhat a szabályokra, mivel a jogsiját soha a büdös életben nem fogják elvenni, mert pontokat nem kap. Szerintem ez így nincs jól.

Egyetlen egyszer láttam egy pozitív példát, amikor egy rendőr utánament egy tényleg veszélyesen piroson balra befordulóra (az előtte megállót -aki előtti mellesleg már narancssárgán ment át- kikerülve adta elő). Ezenkívül Pesten a rendőrök szeme láttára gyakorlatilag azt csinálsz, amit akarsz...

gmarc 2011.07.27. 15:11:33

@Rejsztág: Igazad van, Pesten a legnagyobb gond a beragadás, és láttam olyat hogy ott állt a rendőr és semmit nem csinált, mikor a fél sor a kereszteződés közepén állt beragadva, "mer' ződ vót". A KRESZ szabályozza ezt is pl. Meg a sárgában áthajtás szerintem lehet ennyire rugalmas, hogy a "biztonságos megállás" tekintetében van nagy szórás: sebesség, gumik, fékhatás, vizes aszfalt, seggemben tolakodó autós stb. mind befolyásolja a döntést. Az persze, hogy a tükröm még sárgán megy át de a hátsó ülés már piros, az tényleg necces.

Hurri Kán 2011.07.27. 15:14:11

@gmower:
Jogos észrevételek... Sajnos a szabályváltoztatások, és azok betartásának kikényszerítése ritkán a közlekedés biztonságát, gyakran a pénzbehajtást szolgálja...

Jozeph Pelikahn 2011.07.27. 15:25:41

Akkor egy találós kérdés:

Városban tartod a tempós hatvanat, hogy ne legyél forgalmi akadály.

Előtted kalapos úr Suzukiban, az autó tipp-topp állapotából és hátul a tartalék kalapból azonnal látható: szegény de akkurátus vidéki polgár, aki ritka városi útjára még az autót is frissen lemosta.

Mögötted halogénes, kék rendszámos, fekete, új Audi, a fürtjei alapján Deutsch Tamás. Fél szemmel vezet, amúgy a kormánynak támasztott iPadjét nyomogatja.

Követési távolság pont annyi amibe még nem furakodik be egy taxis (féktáv fele lehet kábé).

A régóta zöld lámpához közeledve melyik pedálon tartod a jobb lábadat?

senseye 2011.07.27. 15:25:53

@csintapala: Értem azt hogy kb-ra el lehet dönteni hogy meg tudtam e volna állni avagy sem. De ha 100.000Ft ra bírságolnak valakit, azt nehogy már ilyen módszerekkel döntsék el!!

10-20m simán lehet csalni ezzel a "kiáll a rendőr és egy fix ponthoz képest lefotóz" módszerrel.
És akkor azt mondod hogy centimétereken nem fognak vitatkozni. Értem én hogy most azt mondják hogy nem, de ezt mi garantálja?? És ha mégis? Szerencse, hogy politikus még nem hazudott! :)

Ilyen összegű bírságnál, azt hiszem teljesen elvárható, hogy a szabálysértés tényét HITELES mérőműszerrel igazolják!!

A fő kérdés az még mindig megválaszolatlan: Mi szűkség van erre? Milyen statisztikák vannak a SÁRGÁN való áthaladásból fakadó balesetekre?

SomeSeed 2011.07.27. 15:33:47

@senseye: Ez mondjuk teljesen jogos kifogás. Majd úgy fogják alkalmazni a gyakorlatban, mint a relatív gyorshajtást.

gmarc 2011.07.27. 15:34:09

@senseye: Sárgán való áthaladásból elvileg nem lehet baleset, mert van egy ürítési ideje a rendszernek, tehát van 1-2 mp. amíg minden irány piros. Ha kövér tartós sárgán mész, abból elvileg nem lehet baleset. Ha halványsárga, abból már lehet, mert ugye a másik irány kapja az előkészítő jelzést. Sajnos a legtöbben a piros-sárga felvillanására kövér gázzal elindulnak, pedig az a jelzés csak a szabad jelzést készíti elő. Na ebből lehet baleset: ha az egyik vörösbe hajló sárgán vágtat, a másik meg sárgába hajló vörösben kövér gázzal meglódul.

Csabeee 2011.07.27. 15:39:10

Szerintem amíg pl. Budapesten a Szigony utcáról jobbra, kisíven fordulnak a Barossra az autók, úgy, hogy a gyalogosoknak zöldje van, és ők a piros ellenére áthajtanak, addig az egész szabályozásnak l*f*sz értelme van.

khaleeji 2011.07.27. 15:39:10

az a helyzet, hogy nem nagyon volt eddig sem baleset a sárgán átsuhanás miatt, tehát ez az egész megint csak egy felesleges népidegesítés.

sőt, ma már, ha mindenki abszolút betartaná pl. a sebességkorlátozásokat , akkor is minimálisan csökkenne csak az áldozatok száma, tehát, a rettenetes nagy szigor zsákutca.

az objektív felelősség elsődleges haszonélvezői a a rendőrök, akiknek így sokkal kényelmesebb lett a munkája,illetve a költségvetés.

gobolyosg 2011.07.27. 15:41:35

@gmarc: pont ezért kellene a piros utáni sárgát kivenni, ha zöld mehetsz, ha piros nem. de a piros előtt legyen sárga, hogy tudjanak bünticsekket küldeni :)

g4400 2011.07.27. 15:51:51

@csintapala: Természetesen a vágást szabályszegésenként értettem. Egy szabályszegés egybefüggő felvétel maradjon.

csintapala (törölt) 2011.07.27. 16:39:38

@senseye: "Értem azt hogy kb-ra el lehet dönteni hogy meg tudtam e volna állni avagy sem. De ha 100.000Ft ra bírságolnak valakit, azt nehogy már ilyen módszerekkel döntsék el!! "

Nem kb-ra, biztosra el lehet dönteni, ezt magyarázom. Pont ezért írtam, hogy nem fognak centizni. De mondj egy példát, milyen eset lenne az, ahol a számítás bizonytalan.

"Ilyen összegű bírságnál, azt hiszem teljesen elvárható, hogy a szabálysértés tényét HITELES mérőműszerrel igazolják!!"

Megoldják, hidd el. Ha nem hiteles, akkor támadható, ami nekik sem jó.

"A fő kérdés az még mindig megválaszolatlan: Mi szűkség van erre? Milyen statisztikák vannak a SÁRGÁN való áthaladásból fakadó balesetekre? "

Stoptáblán is át lehet menni úgy, meg a teli piroson is, hogy nem lesz belőle baleset. És erre sincs statisztika, mégis be kell tartani a szabályokat, azért vannak.

zeugma 2011.07.27. 16:47:10

Vicces ötlet a villogó zöld, hiszen ugyanazt csinálja, amire eredetileg a sárga való: figyelmeztet, hogy a zöldnek vége, és jön a piros. "Balesetmegelőzési" (=pénzbeszedési) céllal a két szín közé tolhatunk még néhányat, amik majd figyelmeztetnek, hogy jön a figyelmeztető szín, ami figyelmeztet a piros előtti figyelmeztetésre figyelmeztető szín érkezésére... Agybaj.

Egyébként meg van olyan nagylátószögű fedélzeti kamera, ami gps pozíciót és sebességet is rögzít, és mivel a felvett adatok utólag nem módosíthatók, elvileg a bíróságnak is el kell fogadnia.

Eddig a 80-90k-s ára elriasztott, mondván, hogy a szabályok betartásával védekezem a csekkek ellen, olyan baleset meg hátha nem ér, amiben a vétlenségemet csak ezzel tudnám igazolni. De ahogy egyre több százezres tétel kerül be a "kreatív fotózással" bizonyítható körbe, a "feketedoboz" egyre vonzóbb beruházássá válik...

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2011.07.27. 17:01:43

Ha tilos átmenni a sárgán is, akkó' miért van egyáltalán? Legyen zöld, villogjon, aztán puff piros...mint a gyalogos átkelők...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.07.27. 17:18:06

na majd lesznek a ráfutásos balesetek.
Nem egyszer láttam az éppen sárgába úgy beleállniautó hogy mögötte meg alig bírtak megállni.
de hát ha akella pénz az egykulcsos adóra akkor hajrá.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.07.27. 17:19:31

@csintapala: a ráfutásos balaesetek fognak megnőni csak szólok.
nem mindenkinek egyforma a reflexe.

steve30 2011.07.27. 17:29:22

Ütődöttek idióták országában élünk,már ami a politikusainkat,hivatalnokainkat,és rendőri vezetőnket illet.Baszakodnak,egy sárga lámpán,hájas seggükkel törvény alkotnak , jogszabálykódnak,egy kurva sárga lámpán:na hogy milyen szögből fotózzuk,azt a gaz autóst,hogy jól meghúzhassuk.Közben meg falvainkban városainkban rabolnak,öregeket ölnek meg a saját lakásaikban,cigány hordák garázdálkodnak,nincs munka,nincs egészségügy,stb.De vannak autósok,meg sárga lámpa,és jaj annak az átlagautósnak,aki véletlenül is belemegy,börtönbe a helye.És vannak lézerjanikák is ,de az egy másik történet

mement 2011.07.27. 17:37:51

@Gyurma73: mondjuk aki varosban, ahol minden `sarkon` van egy lampa, kepes az elotte haladora rafutni, mert nem szamit ra hogy megall, lehet az ilyen embernek semmi keresnivaloja a volan mogott, talan meg rollert sem adnek neki, mert alap dolgokat keptelen atlatni es kezelni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.07.27. 17:42:52

@mement: jól megértetted a mondanivalóm.Nem kell ahhoz rajta menni,csak idáig mondjuk a sárgán normális tempóval áthajtottál adig most a hungárián 70 el egy épp sárgára váltó lámpánál taposnak satú féket elötted a egy Porschéval akkor a szar suzukiddal nem fogsz megállni érted?De a BMW del sem.
Nem mindenkinek 0,1 secundum a reakcióideje ..
mindegy rendőrrel minek vitatkozok...

mement 2011.07.27. 17:45:53

@Gyurma73: bazzeg, tartsal normalis kovetesi tavolsagot, vagy ha mentalis kihivast jelent ez az egyszeru manover, tord kette a jogsid.

senseye 2011.07.27. 17:46:34

@csintapala:

galeria.totalcar.hu/kozelet/2011/07/08/sarga_lampa/?current_image_num=16&image_size=l

A Mondeo és a Focus hány méterre van egymástól, és hány méterre a táblától?

Mi van ha nincs a közelben egy olyan fix tárgy mint ez a tábla? Akkor mihez viszonyítanak?

Tudom vannak olyan műszerek amikkel egyértelműen igazolható hogy meg tudtál e-volna állni vagy sem, de a fent említett módszer ettől nagyon messze van.

Értem hogy a sárgán való áthaladás is néhány esetben lehet szabályellenes, de tényleg ez annyira veszélyezteti a közlekedésbiztonságot, hogy ilyen mértékben kelljen azt bírságolni???

mement 2011.07.27. 17:51:01

@senseye: mondjuk en mar lattam motorost oldalba telibebaszni, majd meghalni egy demszkikaronak csapodva, mert joeszu autos honfitars, meg megprobalt atferni a sargan, csak mire odaert az mar telipirod volt, mire a keresztezodes kozepere ert, addigra meg mar startolt a motoros.

Teljesen helyenvalonak erzem ezt a fajta buntetesi terrort, egeszen addig mig nem normalizalodik a soforok fejeben, hogy varosban nagyon korultekintoen, elozekenyen, defenziven vezessenek.

steve30 2011.07.27. 17:51:09

@mement: Hát barátom,nagy baromságot írtál.
- Mondjuk ahol minden sarkon van egy lámpa:)És ahol nincs minden sarkon egy lámpa?Na akkor mi van?Menj végig mondjuk a Szentendrei úton,ahol 70-km a megengedett,és nincs minden sarkon lámpa.Tudod,szerintem,te a valóságban közelebb állsz a roller járdán való vezetéséhez,mint az autó közúton való közlekedéséhez.

F 131 2011.07.27. 17:53:30

Engem egy picit az zavar, hogy valószínüleg egy íróasztal mellett, kb. 2-3 perc alatt el fogják dönteni, hogy mit kellett volna tennem a sárgára váltás pillanatában, viszont nekem erre a kocsiban lesz 0,5 - 1 másodpercem.

mement 2011.07.27. 17:57:34

@steve30: `mondjuk aki varosban, ahol minden `sarkon` van egy lampa`

Es akkor most gondolkodjunk el gyerekek, hogy mit jelenthet a szovegben a `` jelzes...

steve30 2011.07.27. 18:19:05

Na majd,szépen elfog jönni az ősz,és jönnek a csúszós utak.És jönnek,a nyári gumis ABS-nélküli autók a közutakra.Én meg azt hiszem,hogy a lelkiismeretesen felkészített téli gumival ,blokkolásgátlóval felszerelt autómban biztonságban vagyok,a két gyerekemmel a hátsó ülésen.És szépen poroszkálok ,mondjuk a Szentendrei úton,ahol pik-pak besárgul a lámpa,és mivel hogy nekem már a sárgánál is igen erőteljes fékezésbe kell kezdenem,hogy meg tudjak állni,hogy ne büntessenek szarrá,ha belemegyek,na akkor fog jönni utánam egy nyári gumis,régi csotrogány,és holt biztos ,hogy telibe ver hátulról,a gyerekeim meg a hátsó ülésen ...Ha már ilyen értelmetlen,és potenciális balesetit faktorral bíró jogszabály alkotnak,akkor legalább a téli gumi kötelező használatát is meg kéne követelni .Nem így gondoljátok,?

csintapala (törölt) 2011.07.27. 18:21:59

@senseye: "
galeria.totalcar.hu/kozelet/2011/07/08/sarga_lampa/?current_image_num=16&image_size=l

A Mondeo és a Focus hány méterre van egymástól, és hány méterre a táblától?"

Most komolyan, direkt nem érted? A fotók készítésének meglesznek az előírt feltételei (milyen szögből, hány darab fotó, minek kell rajta látszódni stb - olvastad a cikket?). Ami ezt nem teljesíti (pl rossz szögből van fotózva, mint a linkelt képed), az nem használható a büntetéshez, ennyi. Ami viszont teljesíti a feltételeket, az jó lesz, mert a feltételek úgy lesznek kitalálva, hogy jó legyen és egyértelmű legyen.

"Mi van ha nincs a közelben egy olyan fix tárgy mint ez a tábla? Akkor mihez viszonyítanak?"

Akkor ott nem fotóznak, vagy máshonnan fotóznak, hogy jó legyen.

"Tudom vannak olyan műszerek amikkel egyértelműen igazolható hogy meg tudtál e-volna állni vagy sem, de a fent említett módszer ettől nagyon messze van."

De, egyértelműen igazolható. Nem érted a lényeget.

Ismerve a fizikát és az átlag autó és átlag sofőrök paramétereit (reakcióidő, fékút, ráhagyásokkal!!) teszemazt az átlag féktávolság 50-ről nullára 30 méter a kényelmes (nem satuzós) megálláshoz (csak példa). Ha ismerjük ezt a 30 méteres adatot, amit még egy busz is teljesít 90 éves elalvásra hajlamos sofőrrel :), akkor mégis mit hoznál fel a mentségedre, ha 40 méterre lefotóznának és még átmennél a sárgán?

Érted? Ennél több nem kell, nem azt kell megmondaniuk centire, hogy hol kellett volna fékezned, csak azt kell tudni megmondani, hogy biztosan kívül voltál az elvárt normális féktávolságon és ennek ellenére mégis átmentél a sárgán.

FCs 2011.07.27. 18:57:48

@SomeSeed: ez egy működő és létező valami, ajánlom az ausztriai kipróbálását.

FCs 2011.07.27. 19:06:51

@csintapala: a villogó zöld zöld. Nem kell semmit csinálnod, egyszerűen tudod, hogy mikor lesz sárga, ami abban az esetben elég fontos információ, amikor a sárgánál büntetnek, pont ez a szabályozás hozhat magával ész nélkül satuzó usereket. Sarkosabb példa a kanyarodást engedélyező különálló zöld lámpák, amik semmilyen formában nem mutatják, hogy meddig lehet átmenni rajtuk és lazán lehet, hogy mire a szemed síkjába kerül, már rég nem zöld, a mögötted jövő rendőr meg csak azt látja, hogy milyen szép piroson mentél át.
Az egész nem szól másról, mint az önkényes és ellenőrizhetetlen büntetések ellen valamilyen megoldás kereséséről.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.07.27. 19:26:41

aki nem érti mi a probléma azzal hogy mérlegelés nélkül 50 ezer a sárga lámpáért az csak rendőr lehet.A lámpák úgy vanak beállítva hogy még a piros kezdetén sem indulhat a kersztező forgalom egyből.Magyarországon az átlag emberek 90 % 150 ezer forintnál kevesebből él.(nettó)erre kihozni egy ilyen szabályt??
hát nem tudom.

csintapala (törölt) 2011.07.27. 19:30:52

@FCs: ez OK, de ha a sárgánál sem azonnal büntetnek, hanem figyelembe veszik a féktávot (ez volt a cikkben, tehát nem büntetnek, ha az orrod előtt vált a lámpa), akkor mi szükség a zöld villogásra, pláne ha az még zöldnek számít és ezért nem lassítasz ha látod? Ugyanúgy átmész rajta, meg a fejed fölött váltó váltó sárgán is. Ha meg elég messze vagy, akkor meg tudsz állni a sárgánál most is, villogó zöld nélkül.

mement 2011.07.27. 20:01:08

@Gyurma73: aki meg nem erti az biztos notorikus kozuti `autosbunozo`:)

zeugma 2011.07.27. 20:06:22

@csintapala: Hiszen a rendőrség eddig sem szabott ki soha egyetlen olyan esetben sem büntetést, amikor a szabálysértés/bűncselekmény kétes lett volna, hanem csak és kizárólag támadhatatlan esetekben. Senkinek sem küldtek még autópályadíj-büntetést vitatható és elmosódott fotó alapján, miközben az autó és sofőrje az ország másik végében tartózkodott; és lézerrel sem mértek még be 240-nel száguldozó kistehert, ami ha megszakad, sem képes többre 160-nál. Sőt, a közlekedésrendészettől elszakadva, gyanútlan külföldi turistát sem vertek még meg szabálytalanul hordott viperával, csak mert azt mondták nekik, hogy aki akkor az utcán van, az mind "rendőrgyilkos"...

Lehet, hogy van olyan eset, amikor a bíróság egy vitatható felvétel esetén a rendőrökkel szemben az autós javára dönt, de egyrészt mi van, ha inkább a rendőrnek hisznek, másrészt miért alkotnak olyan szabályozást, amivel majd százával mehetnek bíróságra a kétes esetek. A szabályozás akkor jó, ha a betartatása egyértelmű, és a közlekedés biztonságát szolgálja. Erre a sárga-bírságra egyik sem igaz.

Szerintem az történt, hogy egy hivatalnok agyából kipattant a szikra, hogy a sárgán áthajtóktól kell a sok hiányzó lóvét beszedni. Aztán valaki szólt neki, hogy a sárga arra van, hogy azon még átmehess, ha nem tudsz megállni, és ha a rendőr bemondásra minden áthajtót megvág, abból vagy rohadt sok per lesz, vagy rohadt sok koccanás, vagy leginkább mindkettő. Erre kitalálták, hogy oké, akkor spéci módon lefotózott sárgán áthaladásért lehet csak büntetni. Ezzel - mint anno a vizitdíjjal - több a macera és a költség, mint a valós bevétel, és a kétes bírságok esélye is igen nagy. Ráadásul aligha javítja érdemben a baleseti statisztikát vagy pláne a valódi közlekedésbiztonságot, mivel, ahogy már többen megjegyezték, a sárgán/piroson áthaladás jelenleg sem jelentős baleseti ok.

Kapásból fel tudnék azonban sorolni húsz-harminc olyan tényezőt, ami sokat javítana a közlekedés biztonságán, és talán még nem is kerülne ennyi pénzbe és macerába. Kezdjük mondjuk azzal, hogy a lézerfotós osztagokat a balesetveszélyes útszakaszokra kellene kivezényelni, nem a hónapokig kint "felejtett" negyvenes táblákhoz meg a rég megszűnt vasúti átjárókhoz. Szerintem a sort bárki tudná folytatni.

OmegaMale 2011.07.27. 20:31:53

Kedves Totalcar,

Talán most a B125-ös kezdeményezés sikertelensége után levonjátok a következtetéseket és valami sokkal hasznosabbra fordítjátok a figyelmeteket.

Persze biztos egyedül vagyok vele, de én simán aláírnám, hogy

Ausztriához hasonlóan

A LÁMPÁK A A ZÖLD JELZÉS VÉGE ELŐTT 5 MÁSODPERCCEL VILLOGJANAK ZÖLDEN, MIELŐTT SÁRGÁRA VÁLTANAK,

így a sárgán már mindenki a saját pénztárcájának megfelelően tudna kísérletezni (Ausztriában NEM TILOS A SÁRGÁN átmenni, csupán a PIROSON TILOS átmenni -> a plusz jelzési fokozat okán nem lehet azzal érvelni, hogy épp akkor váltott a sárga lámpa és már csak a kereszteződésben tudott volna megállni, mert a villogó zöld szólt előre, hogy most vagy soha). Nem nagy kunszt (egyszerű, olcsó) minden lámpa módosítása. Kiváló segítség a távolról tempóval érkezőknek és leveszi a mérlegelés terhét mindenki válláról, hiszen egy-két nap után mindenki tudni fogja, hogy a saját tempójával a villogó zöldet meglátva abból a távolságból még átér-e a kereszteződésen. Azt is előre lehet látni, hogy az előttem haladó mit fog erre lépni, így elkerülhetők az eltérő vezetési stílusból adódó félreértések ill. a másik elől menekülés.

Nem beszélve arról, hogy üzemanyagot is spórol, mert nem kell nyomni a számunkra nem megítélhető ideje zöld lámpánál a gázt, hogy hátha bevált. Ha látjuk előre, hogy nemsokára sárga lesz, elvehetjük a gázt és motorfékezhetünk, ilyenkor nincs befecskendezés, nincs károsnayag kibocsátás (ellentétben a sárga lámpák előli meneküléskor, amikor is padlót nyomunk, ilyenkor romlik az emisszió). Aki meg át akar érni, annak van ideje előzni vagy gyorsítani, hogy a következő lámpánál még a teli zöld hullám végén tudjon menni. Továbbá a szarul beállított sárga lámpa hossz sem lesz gond, mert aki át akar menni, az gyorsít, aki pedig nem, az lassít és meg fog tudni állni satuzás nélkül.

Ha valami értelmes petíciót akartok, hát ez az!!!!

marcinátor (törölt) 2011.07.27. 20:46:05

@csintapala: itt csak az autó sebessége, az útfelület minősége (havas? jeges?), a gumik minősége, az autó fékrendszere, tömege, stb. a változó adat. Ebből nem számol senki fékutat, legfeljebb egy használhatatlanul durva becslést tud végezni. Ezen kívül, ott van kresz-ben a szubjektív gumiszabály: "ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni"
Természetesen a vezető szerint biztonságosan, nem a kamera kihelyezője szerint.

csintapala (törölt) 2011.07.27. 21:14:03

@zeugma: "Hiszen a rendőrség eddig sem szabott ki soha egyetlen olyan esetben sem büntetést, amikor a szabálysértés/bűncselekmény kétes lett volna.. "

Tévedés meg hibázási lehetőség mindig van, minden rendszerben, ez van, meg lehet szívni, de szerencsére van lehetőség fellebbezni, ügyvédhez menni stb. Nem a középkorban vagyunk, hogy pl egy felismerhetetlen fotó után fizetni kelljen.

"Senkinek sem küldtek még autópályadíj-büntetést vitatható és elmosódott fotó alapján, miközben az autó és sofőrje az ország másik végében tartózkodott;"

Hogy nem vagy ott, attól még más mehet az autóddal, objektív felelősség mond valamit? A "nem voltam ott, családtag vezette, de rá meg nem teszek terhelő vallomást" már egy ideje nem játszik.

Ha homályos fotót kapsz, akkor megfellebbezed és megnyered, mert ha a rendszám nem látszik, akkor az nem bizonyíték. Ennyi.

"Kezdjük mondjuk azzal, hogy a lézerfotós osztagokat a balesetveszélyes útszakaszokra kellene kivezényelni, nem a hónapokig kint "felejtett" negyvenes táblákhoz meg a rég megszűnt vasúti átjárókhoz. Szerintem a sort bárki tudná folytatni. "

Blabla, a szokásos fröcsögés. Aki gyorsan akar hajtani, annak minden tábla "kintfelejtett".

--

Itt megint arról van szó, hogy van egy szabály, amit mindenki tud, ismer, mert tanult KRESZ-t, de szarik bele. A sárgánál eddig is meg kellett volna állni. Most erre figyelni fognak és a sok okos fröcsög, ahelyett, hogy eljutna a borsónyi agyakig, hogy csak annyiról van szó, hogy ha látod, hogy tőled 30 méterre villan a sárga, akkor nem a gázba taposol, hanem a fékbe. Ennyi, semmi több, nem kell túlizgulni. Aki eddig meg tudott állni, annak ezután sem lesz probléma, azok fognak szopni, akik az "ezen a rózsaszínen még átfárek" elven közlekednek. Ők meg szopjanak is.

Arra gondoltál-e, hogy a sárga ily módon történő büntetése visszaszorítja magát a piroson áthajtást is? Esetleg ezzel megelőz pár balesetet is? Tehát javít a biztonságon? Ha valaki átmegy a piroson -mert ezen a sárgán még átérek bőgázzal!- és balesetet okoz, akkor már késő büntetni. Így meg meggondolja az ember, hogy megéri-e sietni a sárgánál, vagy inkább érdemes megszokni a fék használatát.

zeugma 2011.07.27. 21:18:33

@marcinátor: Hát ez az. Ez azon kevés szabály egyike, ahol konkrétan is le van írva, hogy a vezetőnek kell mérlegelni, vajon megállni vagy áthaladni tud-e nagyobb biztonsággal, figyelembe véve az összes tényezőt, ami a közlekedésben akkor éppen fennállt. Csak egy példa: a hátul ülő nagymama éppen kicsatolta a biztonsági övet, és előrehajolt a két ülés között, hogy mondjon valamit az elöl ülőknek - na ilyenkor veszélyes lehet beleállni a fékbe még akkor is, ha más tényező nem indokolja a sárgán átcsúszást. Persze nyilván nem ugyanez az oka minden sárgán áthajtásnak, de biztosan kell nekünk olyan büntetési tétel, amibe utólag az esetek nagy részében bele lehet kötni?

Sajnos fennáll a veszélye, hogy még ha a rendőrség mindig korrekten fotóz is, a bepánikoló mazsolák meg "kalaposok" (akik 90-es táblánál ötvenhéttel mennek) majd bepánikolnak és váratlanul satuznak a sárgán, vagy már a zöldnél is, biztos ami biztos. Ez pedig szerintem veszélyesebb, mint az "á, még átférek a narancssárgán" típusú szabályszegők.

csintapala (törölt) 2011.07.27. 21:29:45

@marcinátor: "itt csak az autó sebessége, az útfelület minősége (havas? jeges?), a gumik minősége, az autó fékrendszere, tömege, stb. a változó adat."

Akár hiszed akár nem, az autók fékeiben nincs akkora különbség, hogy ne lehetne meghatározni egy elfogadható felső határt mondjuk az 50-ről fékezés féktávjára. Csak példa megint: az egyik megáll mondjuk 20 méteren, a legrosszabb meg 25 méteren, és meghúzzák a felső határt 35 méternél abba belefér mindenki.

Az autó sebessége nem változó adat, mert van egy sebesség korlát, azzal kell számolni. Ha gyorsabban mész és ezért nem tudsz megállni az a te bajod (esetleg ezért még külön megbüntetnek, ha beismered a gyorshajtást).

Az út vizessége, jegessége meg nem ment fel semmi alól, mert a sebességet az útviszonyoknak megfelelően kell megválasztani. Ezzel hülyeség is lenne takarózni. Ennyi erővel a piroson is átgázolhatnál meg a stoptáblán is, mondván, hogy kéremszépen havas az út és nem tudok megállni.

Ettől függetlenül az "elvárt" fékutat akár meghatározhatják külön száraz, vizes, meg havas utakra is és azzal számolnak mikor fotóznak.

antimason (törölt) 2011.07.27. 21:30:36

Ha rendőr előtt satuzol a sárgánál, veszélyeztetés miatt jól megbüntet.

Rocko- 2011.07.27. 21:36:26

pénzbehajtás.
a sárga arra való hogy még piros előtt át lehessen érni. ezen mi a szart akarnak büntetni?
zöldet mikor fogják?

Rocko- 2011.07.27. 21:38:50

@.atti.: "Honnan tudja az autós hogy sárga jelzés következik ??? Sehonnan ."
onnan hogy zöld a lámpa. utána sárga jön. jogosítvány megszerzésekor oktatják.

"Ha a pirosnál állunk az autónkkal, lényegtelen közlekedési szempontból mikor vált zöldre !!! "
nem az. tudod mikor készítsd be az egyest, illetve nyugtat a tudat hogy mikor vált a lámpa.

Lack80 2011.07.27. 21:39:07

Kedves Daniel!
Nem tudom te melyik reszen vezettel Belgiumban, en utalok ott vezetni.A sz.. szuk autopalyan mennek mint az allat egymas seggeben, a kovetesi tavolsag kb5 meter.Ha nem mesz siman letolnak.Ha kocsival utazok haza 5 orszagon kell keresztul hajtanom, Belgium a legrosszabb...

Rocko- 2011.07.27. 21:40:36

@svz1980: "Esélye sincs az embernek nem a piroson átmenni."
mivel a kiegészítő lámpánál nincs piros így nem tudsz piroson átmenni.
én amúgy amerikából átvenném azt hogy jobbra kis ívben elsőbbség megadása után lehessen menni, bármikor, szabadon.

Rocko- 2011.07.27. 21:41:41

@SomeSeed: elég gyenge ezeknek a minősége.
ha komolyan gondolod, akkor: www.e-tanu.hu/

zeugma 2011.07.27. 21:42:43

@csintapala: Olyan városban élek, ahol ugyan sok a négykerekű baromarc, de a sárgán és piroson való tömeges áthajtás valahogy mégsem gyakorlat. Szerencsénkre a forgalom akkora, hogy a lámpákat egész normálisan be lehet állítani (nem mindig sikerül, de előbb-utóbb ki szokták javítani), ezért nem jellemző, hogy csak akkor van esélyed még ebben a században átérni, ha mindenki zöldnek nézi a sárgát.

Szóval nem szokásom "narancssárgán" áthajtani, és szerencsére nem is gyakran kényszerítenek rá a nálam jobban igyekvők. Ettől azonban még ezt az új bírságolási szabályt hülyeségnek tartom. A szándék jó (amennyiben eltekintünk a nyílt pénzbeszedéstől, és a biztonság javítását feltételezzük szándékként), de akkor büntessék a piroson áthajtókat. Ezzel párhuzamosan pedig kezdjenek kampányt, hogy tudatosítsák az emberekben: a sárga nem zöld, ezért nincs olyan, hogy sárgában indultam el, de piros lett, mire átértem. (Lám, a "gyalogosnak mindig elsőbbsége van" kampány is milyen sikeres volt, azóta tízből kilenc gyalogos körülnézés nélkül, lendületből megy át az úttesten, akár zebra nélkül is, elsőbbsége boldog tudatában!) Ja, és villogjanak a kiegészítő zöldek, mert veszélyes, hogy figyelmeztetés nélkül kialszanak.

Traffipax: nem azt szeretném, ha nem mérnének sehol! Azt szeretném, ha mérnének ott, ahol szükség van rá. Éppen elég falu és előváros van itt a környéken, ahol ötvenes tábla mellett 70-80-nal dübörög folyamatosan a forgalom, repedeznek a házfalak, állandó a zaj, és percekig nem lehet átkelni az út túloldalára. Azt szeretném, ha a 4 hónapja felújított és átadott elkerülőút falombokba rejtett 40-es táblái alól (ahol balesetmegelőzésről szó sincs, csak a közútkezelő hanyagságát kihasználó könnyű és gyors pénzbeszedésről) átmennének a fotóművészek az előbb említett útszakaszokra. Szerintem ugyanolyan simán tudnának kaszálni ott is, mert sajnos annyi a gyorshajtó, hogy ledudálják azt, aki lakott területen akár csak 70-re lelassít; és legalább a rend őrzéséért, az utak biztonságáért és az ott lakók nyugalmáért is tettek valamit.

Röviden: értelmes és betartható szabályokat szeretnék, amiket be is tartatnak, nem pedig ki****ós, értelmetlen, életidegen marhaságokat, vitatható bírságolási módszereket és a valódi problémák figyelmen kívül hagyását. Tudom, Abszurdisztánban erre vajmi kevés esély van, de ne én legyek már emiatt a hülye.

Rocko- 2011.07.27. 21:45:01

@gyvy: előtte azért péklapáttal pépesre csapkodnám annak a pöcsét aki ott ül a seggén névileg közlekedésszervező, de egy nyomorult zöldhullámot nem képes összehozni. még éjjel háromkor se. hát az ilyen legyen férges életet végéig. kívánok neki 100 évet.

Rocko- 2011.07.27. 21:47:11

@Rejsztág: a beragadás sajnos továbbgyűrüzik, és ott is dugót generál, ahol nincs beragadás.

Rocko- 2011.07.27. 21:48:44

@Benbe: jaja. sokszor a sárgán villogó lámpánál hamarabb feloldódik a dugó mint ha működne a lámpa.

Kniight 2011.07.27. 22:03:12

Ennél sokkal egyszerűbb. Fessenek fel egy plusz sárga csíkot keresztbe, ha akkor vált sárgára amikor átmentél akkor mehetsz, de ha még előtted van akkor fék.

Innentől egyértelmű a dolog.

Hurri Kán 2011.07.27. 22:05:26

@Rocko-:
Ez egy "B" kérdés... másrészt a legnagyobb jóindulattal sem tudnál zöldhullámot csinálni, amikor 10-ből 8-an képtelenek időben, normális tempóban elindulni a zöldre váltó lámpánál...

Rocko- 2011.07.27. 22:07:23

@gyvy: azt még valahogy ki lehet kerülni.
de amikor közel 120-szal kell tépni városban hogy elérd a lámpát, na az nem emberi.

Hurri Kán 2011.07.27. 22:08:45

@Rocko-:
HA minden sávban áll egy ilyen a háromból, akkor nehéz...

Rocko- 2011.07.27. 22:10:50

@gyvy: egyszer csak elérnek egy tempot hogy valahol átfűzd magad. :)

Hurri Kán 2011.07.27. 22:14:46

@Rocko-:
Ha Hummerral vagy, minden további nélkül :D

Rocko- 2011.07.27. 22:47:48

@antimason: milyen veszélyeztetés? az, hogy az ember betartja a szabályokat?
ha rendőr belémjönne helyből jelenteném fel követési távolság be nem tartása miatt.

apoa 2011.07.27. 22:49:28

@Kniight: Bp.-en már gyakorlatilag nincsenek útburkolati jelek.Húsz éve nem futja rá. Csak fényképezőgépre, meg Fáma lézerre.

Phrascarica 2011.07.27. 23:32:14

@csintapala: "Csak ezt sokan átértelmezték, főleg a pesti kuplerájban (más városokban normálisabb a helyzet) és addig nyomják, amíg az utolsó már belenyal a rózsaszínbe. Ez minden, csak nem normális."
Ha piros akkor nem szabad átmenni, és büntit is érdemel, a sárgán átmenésből sohasem lesz semmiféle baleset.

Phrascarica 2011.07.27. 23:52:45

@csintapala: "Stoptáblán is át lehet menni úgy, meg a teli piroson is, hogy nem lesz belőle baleset. És erre sincs statisztika, mégis be kell tartani a szabályokat, azért vannak."
Rendőr-e vagy?
Tehát, stoptáblán átmenésből lehet baleset, ha jönnek keresztbe, de sárga lámpánál ki van zárva hogy szabályosan jöjjenek keresztbe B+! Istentelen idióta érvelésed van, szinte biztos államigazgatásban dolgozol teee népnyúzó agyagedény, mert csak azok érvelnek ekkora demagógiával mint te.

Phrascarica 2011.07.27. 23:55:06

@Gyurma73: épp ma láttam egy ilyen pirosnál fékezős beleszállós történetet délután 16 óra körül az Árpád-híd pesti hidfőjénél egy taxi megállt a sárgánál....

Phrascarica 2011.07.27. 23:58:42

@mement: "mert joeszu autos honfitars, meg megprobalt atferni a sargan, csak mire odaert az mar telipirod volt, mire a keresztezodes kozepere ert, addigra meg mar startolt a motoros."
Na látod, nem sárgán ment hanem piroson! Erről van itt nagybaszó!
Mellesleg szvsz. a motoros is sárgában indult, amit pedig teljesen kizár a KRESZ:(

2011.07.28. 00:07:06

@apoa: "Bp.-en már gyakorlatilag nincsenek útburkolati jelek.Húsz éve nem futja rá. Csak fényképezőgépre, meg Fáma lézerre"

Budapesten már útburkolat sincs. Út sem. Csak futóműgyilkos tesztpálya, betarthatatlan szabályokkal, megkötésekkel, retorziókkal, sarccal, basztatással.

mement 2011.07.28. 00:09:27

@phrascarica: Igen, mert azthitte atfer a sargan, ha eszebe se jutott volna, hanem szepen beall a piroshoz, ez az egesz nem tortenik meg.

Phrascarica 2011.07.28. 00:13:08

@Rocko-: e-Tanu? Viccelsz bolondozol? 250-300 ezerért GPS-sel beszereléssel, és milyen ocsmány :O, egy iyen kisipari szart még akkor sem tennék be ha ez lenne a világon a legjobb, de ezen csak a kókány-gány lelkiismeretlen munka látszik.
Ennél azért vannak sokkal jobbak is féláron.

Phrascarica 2011.07.28. 00:14:21

@mement: értsd már meg hogy nem a sárgán áthaladás volt a gond, hanem mindkét idióta a piroson ment át, illetve a motoros a sárga+piros kombónál indult.

2011.07.28. 00:16:05

@zeugma: "Ja, és villogjanak a kiegészítő zöldek, mert veszélyes, hogy figyelmeztetés nélkül kialszanak."

Főleg olyan helyeken, ahol fordítva használják... Ahol a kiegészítő zöld nem a kis ívben kanyarodó, hanem kereszteződésen keresztülhaladó forgalomnak szól. Pl; Nagy Lajos Király szinte végig ilyen, de az Üllői-Orczy kereszteződésben is találhatunk egyet, ebből a közlekedési agyrémből. (ki volt az a barom, aki ezt kitalálta?)

Justice Alpha 2011.07.28. 00:16:15

Sokszor van olyan, hogy a mögöttem jövő miatt megyek át a sárgán. Nem akarom összetörni az autómat. Anyámék mentek az úton, sárga, piros, megálltak. Majd nagycsikorgás, csatt. A Bömös még úgy gondolta mögöttük, hogy átfér.

Próbálom én betartani a KRESZ-t, de néha nem megy.

Tanulság: Az élethez szerencse is kell./ hogy a problémás pillanatokban ne legyen a közelben rendőr./

vizsla_barat 2011.07.28. 00:17:38

piroson lehet jobbra kanyarodni
negy stoptablas keresztezodes
nincs rendori b@sztatas szabalytalankodas nelkul
USA rocks!

Rocko- 2011.07.28. 00:19:39

@phrascarica: személy szerint ilyet nem próbáltam.
kulcstartókamerát igen, és háááát. nem voltam megelégedve. a kicsi és olcsó jelzőknél abbamaradnak a jó tulajdonságai.

mement 2011.07.28. 00:39:42

@phrascarica: Te meg azt ertsd meg hogy az idiota magyar soforok ellen nincs mas megoldas mint komoly retorziok alkalmazas, hogy az ilyen es ehez hasonlo esetek ne tortenjenek meg, ha fosol hogy megvagnak sok penzel, majd odafigyelsz.

Ha valami veletlen folytan elvennek az alkalmatlan idiota soforoktol a jogositvanyt, a TC es az olvaskozonseg toporzekolna a leghangosabban hogy nepnyuzas, cserebe csak ilyen eszkozok maradnak.

2011.07.28. 00:39:56

@OmegaMale: "Ausztriához hasonlóan A LÁMPÁK A A ZÖLD JELZÉS VÉGE ELŐTT 5 MÁSODPERCCEL VILLOGJANAK ZÖLDEN, MIELŐTT SÁRGÁRA VÁLTANAK"

Felesleges ilyen szabályt behozni, ugyanis néhány év múlva valami pénzéhes zsírparaszt kitalálná, hogy akkor villogó zöldnél se lehessen pénzbünti nélkül áthaladni. A klasszikus kreszben a sárga lámpa azt jelenti: hamarosan piros lesz. Itt a vezetőre van bízva a mérlegelés, minden környezeti változót mérlegelve 1 miliszek alatt eldöntse, gázt ad, vagy fékez. Ez tökéletesen működött, és működik a mai napig. A baleset sosem abból van, ha valaki átmegy a sárgán, hanem abból, hogy leszarja a félórája virító sárga (majd tilos) jelzést. Egyébként ez a lámpatörvény több sebből is vérzik, mi lesz nappali dugókban, ahol egyegy forgalmasabb csomópontban lehetetlen úgy átmenni, hogy ne ragadj a kereszteződés közepén.

Egyébként meg a lámpák hangolásával kezdeném a probléma megoldását, ugyanis azt vettem észre, hogy az egész kibaszott budapesti közlekedés a tilos jelzésnél való ácsorgásról szól. Egyik piros lámpától, a másikig lötykölődik az ember. Mostmár hajnali 4 kor is. (régebben legalább kikapcsolták ilyenkor a lámpákat, hadd menjen a parasztja, legfeljebb 1-2 forgalmasabb kereszteződésben üzemelt) Zöldhullámot szabályos tempóban nem lehet kifogni, csak padlógázon. Nem csoda hogy csupa idegbeteg türelmetlen sofőr autózik budapest utcáin.

2011.07.28. 01:03:44

@mement: "Te meg azt ertsd meg hogy az idiota magyar soforok ellen nincs mas megoldas mint komoly retorziok alkalmazasa"

Minden rendszer a működésképtelenség határáig szabályozható. A magyar kresszel épp ez a helyzet. A 21. századi gépiesített közlekedést azért találták ki, hogy gyorsan eljuss A-ból B-be, alkalmazkodva a felgyorsult világ követelményeihez. Hát Budapesten, de az országban sem beszélhetünk se közlekedésről, se gyorsaságról. Szoktam járni 7-es úton Budapest, és Szfvár között. Azt a 60 kilómétert sírva teszem meg, agyzsibbasztó másfél óra alatt, ugyanis 20 méterenként sebességkorlátozó táblaerdő, helyenként a megengedett sebesség 20km/h-ra csökken, indokolatlanul, de a teljes szakaszon sem haladja meg a 60km/h-t az átlagsebesség. Mindez egy I. rangú nagy forgalmú főútvonalon.

Nem kell csodálkozni azon, hogy tele van az ország idióta szabályszegő sofőrökkel. Ezeket a "szabályokat" ugyanis egyre nehezebb betartani.

mement 2011.07.28. 01:54:21

@Jankove: Sok a felesleges tabla ezt alairom, de ennel lenyegesen tobb a szabalyszego. Amiket leirsz nem indokok, esetleg magyarazat nehany esetre. Ha nem birsz turelmes maradni es nem birsz alkalmazkodni a valtozo szabalyokhoz, ne vezess.

Cooper911 2011.07.28. 02:39:42

Ez megint csak a pénzbehajtásról szól.

A kiegészitő lámpa jó ötlet, nálunk is van néhány helyen, az ember tudja, hogy át fog e érni vagy nem. De jó lenne ha az egy számjegyes másodperceket nem 09, 08, 07 stb nek irná hanem 9,8,7 stb nek. Sokkal jobban látható lenne már messziről.

A kereszteződésben beragadás is olyan, hogy akárkivel előfordulhat, pl ha 3al elötte valaki hirtelen talál egy parkolóhelyet és megáll, hogy ő most ide betolat. Igen a KRESZ kimondja, hogy csak akkor mehetsz be a kereszteződésbe, ha látod hogy ki is tudsz jönni belőle, tehát mindenkinek kb 4 autó távolságra kéne menni a másiktól, hogy lássa ahogy az kijutott a kereszteződésből. Így akár 2-3 autó is át tudna jutni egy zöldön :D

Ja és büntessék már le a lámpához gyök kettővel odaguruló embereket is, mert azok miatt tömegmészárlást fogok egyszer okozni.

zeugma 2011.07.28. 02:52:54

@mement: A sárga a KRESZ szerint arra van, hogy figyelmeztessen, és te mérlegelhess, hogy megállsz (elvileg az esetek többsége ilyen, hiszen még zöldnél is meg kell győződnöd, hogy megkapod az elsőbbséget, mielőtt áthaladsz!), vagy már nem tudsz vészfékezés nélkül megállni, és akkor áthajtasz. A sárgán áthajtást büntetni ezért marhaság: a nyuszi lelkű, lapos pénztárcájú vagy gyakorlatlan sofőr nem bízik abban, hogy a rendőr szerint is átfért volna még, ezért inkább satut nyom, aztán lesz, ami lesz. Veszélyesebbé teszik a közlekedés egy nagyon is gyakori elemét - a lámpás kereszteződést - azáltal, hogy büntetnek valamit, ami alapvetően szubjektív megítélésű.

Mindezzel szemben például támogatnám azt, hogy ugyanezek a fotóművészek nem a sárgán, hanem a piroson áthaladókat kameráznák, és büntetnék azokat, akik a "narancssárgát" próbálják kihasználni. Ha valaki nem zöldben indul el és sárgán ér át, hanem kifejezetten a sárgánál akar átkelni, úgyis nagy valószínűséggel pirosban ér át - na azt vágják meg százezerre.

zeugma 2011.07.28. 02:55:51

@zeugma:
> vagy már nem tudsz vészfékezés nélkül megállni,

Jav.: vagy már nem tudsz máshogy megállni, csak vészfékezéssel

csintapala (törölt) 2011.07.28. 10:14:25

@Jankove: "Azt a 60 kilómétert sírva teszem meg, agyzsibbasztó másfél óra alatt, ugyanis 20 méterenként sebességkorlátozó táblaerdő, helyenként a megengedett sebesség 20km/h-ra csökken, indokolatlanul, de a teljes szakaszon sem haladja meg a 60km/h-t az átlagsebesség. Mindez egy I. rangú nagy forgalmú főútvonalon.

Nem kell csodálkozni azon, hogy tele van az ország idióta szabályszegő sofőrökkel. Ezeket a "szabályokat" ugyanis egyre nehezebb betartani. "

Van ahol mégdurvább korlátozások vannak, lásd a múltkori hyundai i40 TC tesztben amit Norvégiáról írtak. 100Km/h a maximum amivel abban az országban mehetsz, ez az autópálya sebesség, a többit képzeld ehhez hozzá. Aztán mégis rend van és tudnak ezzel együtt élni az emberek, nem tülekednek, nem tolják le egymást, megszokták, hogy ez van, büntetést meg nem akarnak kapni.

Nálunk ahogy már mondtam a kultúrával van baj, meg a fejekben. Tökmindegy mi a szabály, nálunk az emberek fele mindig azt gondolja, hogy ő okosabb, jobban tudja, meg különben is őt ne szabályozzák és szarik rá. Minek ez a tábla, rosszul vált a lámpa, miért csak 130-cal lehet menni, miért nem lehet itt parkolni?? Mindenért csak a hőbörgés megy. Mindaddig, amíg a büntetés nem lesz akkora, hogy nem lesz érdemes okoskodni. Ez van, sajnos. El kell jutni agyilag egy szintre, hogy belássuk, hogy a szabályok nem feltétlenül ellenünk vannak.

2011.07.28. 10:54:26

@csintapala:

Nem kívánok anarchiát az utakra, és egyetértek abban veled, hogy rengeteg a szabályszegő, akiket szankcionálni kell. De sajnos a mi kresz szabályaink, lovaskocsira meg biciklire vannak optimalizálva, nem az élhető közlekedésre, mint mondjuk, az általad vázolt Norvégiában. Nálunk okosabb országokban, először felmérik mik az igények, a lehetőségek, mi felel meg a legtöbb embernek, aztán végeznek egy hatástanulmányt, végül megvalósítják, figyelembe véve, hogy a szabály ne csak szabály legyen, hanem be is lehessen tartani.

Magyarországon a szabályok alkotása lényegesen egyszerűbb utat jár be: ott ül egy hozzánemértő (a haveri körből) a kontraszelektált munkahelyen, járatja a buksiját, kiizzad valami világraszóló hülyeséget, felveszi rá a summát, és utána meg jöhet a vízözön. Így lett a Budaörsi úton buszsáv, ahol egy átlag munkanapon is 3-4 kilóméteres sor ácsorog kint az autópályán. Aztán valami debil fasz úgy gondolta, hogy hirtelen felére csökkenti az eredetileg is alacsony áteresztőképességet egy buszsávval, ettől majd szebb lesz az élet. Talán még emlékszel rá, egykét hónapja, országos botrány lett belőle, mert a 4 lilóméteres sor 14-re duzzadt. Ablakon kidobott eurómilliók után, néhány nap után visszaállították az eredeti állapotot.

Magyarország - ha mindenki betartana minden szabályt, (nemcsak kresz) - rövid időn belül lehúzhatá a rolót. Ugyanis itt generálisan szarul működik minden, minden agyon és túl van szabályozva, és ami a legrosszabb senkit nem érdekel, működik-e. Nem jártam még norvégiában nem tudom mi a helyzet ott. De abban biztos vagyok, hogy a relative alacsonyabb sebességhatárok mellett is
folyamatosabb, és élhetőbb közlekedés valósul meg, mint itthon. A kulcs nálunk a szabályok betarthatatlansága.

2011.07.28. 10:58:38

@csintapala: Nem kívánok anarchiát az utakra, és egyetértek abban veled, hogy rengeteg a szabályszegő, akiket szankcionálni kell. De sajnos a mi kresz szabályaink, lovaskocsira meg biciklire vannak optimalizálva, nem az élhető közlekedésre, mint mondjuk, az általad vázolt Norvégiában. Nálunk okosabb országokban, először felmérik mik az igények, a lehetőségek, mi felel meg a legtöbb embernek, aztán végeznek egy hatástanulmányt, végül megvalósítják, figyelembe véve, hogy a szabály ne csak szabály legyen, hanem be is lehessen tartani.

Magyarországon a szabályok alkotása lényegesen egyszerűbb utat jár be: ott ül egy hozzánemértő (a haveri körből) a kontraszelektált munkahelyen, járatja a buksiját, kiizzad valami világraszóló hülyeséget, felveszi rá a summát, és utána meg jöhet a vízözön. Így lett a Budaörsi úton buszsáv, ahol egy átlag munkanapon is 3-4 kilóméteres sor ácsorog kint az autópályán. Aztán valami debil fasz úgy gondolta, hogy hirtelen felére csökkenti az eredetileg is alacsony áteresztőképességet egy buszsávval, ettől majd szebb lesz az élet. Talán még emlékszel rá, egykét hónapja, országos botrány lett belőle, mert a 4 lilóméteres sor 14-re duzzadt. Ablakon kidobott eurómilliók után, néhány nap után visszaállították az eredeti állapotot.

Magyarország - ha mindenki betartana minden szabályt, (nemcsak kresz) - rövid időn belül lehúzhatá a rolót. Ugyanis itt generálisan szarul működik minden, minden agyon és túl van szabályozva, és ami a legrosszabb senkit nem érdekel, működik-e. Nem jártam még norvégiában nem tudom mi a helyzet ott. De abban biztos vagyok, hogy a relative alacsonyabb sebességhatárok mellett is
folyamatosabb, és élhetőbb közlekedés valósul meg, mint itthon. A kulcs nálunk a szabályok betarthatatlansága.

csintapala (törölt) 2011.07.28. 11:51:46

@Jankove: "Nem kívánok anarchiát az utakra, és egyetértek abban veled, hogy rengeteg a szabályszegő, akiket szankcionálni kell. De sajnos a mi kresz szabályaink, lovaskocsira meg biciklire vannak optimalizálva, nem az élhető közlekedésre, mint mondjuk, az általad vázolt Norvégiában.."

Mondhatnál pár példát, hogy mitől élhetetlenek vagy betarthatatlanok nálunk a kresz szabályok, mert ezt nem értem.

A szabályok alapjai kb mindenhol azonosak (táblák, sebességkorlátok, kanyarodási szabályok stb), vannak kisebb különbségek, én nem látom úgy, hogy nálunk a szabályok szarabbak lennének mint máshol. A sebességkorlátaink átlagosak, a legtöbb eu országban hasonlóak, van ahol szigorúbb, van ahol a büntetések is komolyabbak, és mégis "élhető" a közlekedés, mert ez alapvetően az embereken múlik.

A közlekedés szervezés már más téma, egy nagyváros nem egyszerű, BP az országon belül is egy külön világ, de meggyőződésem, hogy ott is az emberek maguk csinálják -jórészt- saját maguknak a kuplerájt.

mojszipupi 2011.07.28. 15:32:28

Belgiumban a 800 ezres nettóm mellett azt hiszem én sem idegeskednék annyit. Mindennek az alapja szerintem az h a magyar ember genetikailag idegbeteg kategória, mély tisztelet a kivételnek. Akinek kevés pénze van azért ideges, akinek sok van azért hogy az X6 os elé hogy mertél kikanyarodni mikor ő csak 200 méterre volt tőled...sosem leszünk olyan habitusú ország mint a sokat emlegetett benelux régió vagy skandinávia. Pont azért mert sosem fogjuk elérni azt az életszinvonalat

csintapala (törölt) 2011.07.28. 17:27:51

@mojszipupi: ezzel egyetértek, a sok idegeskedésnek a mélyben meg a múltban meg a felszínen meg a jelenben meg mindenhol vannak okai :)

Azzal viszont nem értek egyet, hogy ez felmentést ad bármi -szabályok- alól, meg azzal sem, hogy az egyén ezen nem tud változtatni, ha akar. Vagy hogy ne lehetne "neveléssel" (szigor, büntik) ezen változtatni. Valahol el kell kezdeni, ha máshogy nem megy, akkor majd a magas bünti tételek miatt megjön az emberek esze és megtanulják megkülönböztetni a gázt a féktől, meg az 1 métert a 20-tól. A birkákat terelni kell egy darabig, amíg maguktól rá nem jönnek, hogy végülis a karámnak vannak előnyei is, de legalábbis nem olyan rossz, mint először gondolták.

kilaci73 2011.07.28. 17:35:53

@snail07: Hurrá,Debrecenben a zöldet is számlálja ! Bi-Bi-Bí.

szepe01 2011.07.28. 21:39:23

A kiegészítő lámpáknál mi lesz a helyzet???
Teszem fel, megyek 50-nel és az egyenesen haladást egy kiegészítő lámpa biztosítja, tehát zöld. Aztán fékúton belül, egyszer csak eltűnik a zöld jelzés. Mert ugye ott nincs sárga, egyszerűen nem világít tovább a zöld lámpa. Akkor jön a pénzbehajtó osztag és jól lefotóz, hogy átmentem a piroson.
A rendőrségnek járőrözni kéne, minden ilyen dologra van automatika. Kihelyezett trafi, automata fényképező, stb. Ez a dolog nem igényel élő munkaerőt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Természetesen ellenőrizni kell, de nem így!!!
Ha, pedig automatizáljuk a dolgot, akkor máris nem lesz rendőrhiány, mert felszabadulnak a trafis, fotózós rendőrök. Nem is fogjuk őket szidni sem.

tükörfúró 2011.07.28. 21:56:54

@csintapala: a közlekedésszervezés szorosan összefügg a szabályokkal, lehet vajon bp-en követési távolságot tartani?

nem.

mi lesz a sok sárgára satubol? rengeteg káresemény az lesz
aztán azok ott állnak és vitatkoznak, amíg jön a zsaru, ebből akkora dugó hogy még szeged is bedugul..

lassan és biztosan csak tönkreteszi az országot a saját élhetetlensége, idő kérdése

minnél nagyobb nyugati, jóléti, polgári mintájú "rendet" akarnak, annál rosszabb

ezt nagyon jol ismerik azok az országok, ahol papiron minden tilos a valóságban meg automata fegyverektől hangos az utca minde nap, minden és mindeki korrupt, az emberi élet és bármi más annyit sem ér mint egy darab xar

ez épül ide is, szépen, lassan, fokozatosan

10év mulva a felsőközéposztály luxusa lesz kocsival járni, 20év mulva mrá csak az elitnek lesz kocsija, 30év mulva..kitudja..

csintapala (törölt) 2011.07.29. 11:48:48

@tükörfúró: "a közlekedésszervezés szorosan összefügg a szabályokkal, lehet vajon bp-en követési távolságot tartani?
nem"

Miért is nem lehet? Az csak rajtad múlik, hogy mekkora távolságot tartasz, meg a többi sofőrön. Persze úgy nem lehet távolságot tartani, ha a többiek nem tartanak, de ez megint miért a szabály hibája? Vagy miért a közlekedés szervezés hibája? Attól hogy mindenki siet, meg mindenki ideges még lehetNE távolságot tartani. A sietség semmire sem mentség, ennyi erővel minden szabályt semmibe lehetne venni.

"mi lesz a sok sárgára satubol? rengeteg káresemény az lesz
aztán azok ott állnak és vitatkoznak, amíg jön a zsaru, ebből akkora dugó hogy még szeged is bedugul.."

Nem kell satuzni, ezt csak a hőbörgők szajkózzák itt. Szó sincs róla, hogy satuzni kell. Úgy kell megállni a sárgánál, ahogy eddig is kellett volna: ha látod 5 kocsinyi távolságról, hogy vált, akkor lassítasz és nem gázt adsz.

GGG77 2011.07.29. 19:09:27

@csintapala: "El kell jutni agyilag egy szintre, hogy belássuk, hogy a szabályok nem feltétlenül ellenünk vannak."

De, ellenünk vannak sajnos, ébredj fel. Ez az új szabály sem szól másról csak a pénzlehúzásról.

A 100 km/h pályán pedig a röhej kategóriája, akár Norvégiában, akár bárhol.

foolproof 2011.07.29. 20:01:16

Ugatunk itt, de mér' nincs valami jó kis blokád? Ezek a beszariak mindent visszavonnának. Gyáva nép->ohne haza.

2011.07.30. 12:15:53

@csintapala: "Mondhatnál pár példát, hogy mitől élhetetlenek vagy betarthatatlanok nálunk a kresz szabályok, mert ezt nem értem."

Mutass mégegy olyan országot...
- ahol az úthibák egyetemes megoldása = 20km/h korlátozó táblák permanens leszúrkodása + trafipax kombó.
- ahol menet közben, számolatlan mennyiségű kresz-táblát kell feldolgozni a közlekedőknek
- ahol 20 méterenként teljesen indokolatlanul sebességhatár módosítások történnek. És amikor már összezavarodsz, és azt sem tudod mennyivel lehet menni, készül rólad egy fotó.
- ahol autóutakat (110km/h) 3 percenként lámpás útkereszteződésekkel lassítanak 60km/re. (BAZ megye 37-es főút)
- ahol úgy alkotnak szabályokat, hogy közben nem vizsgálják a betarthatóságát
- ahol a sebességellenőrzési mérőpontok, és a baleseti gócpontok köszönőviszonyban sincsenek egymással
- ahol zöldhullám fogalma urban legend kategória, merhogy gyakorlatilag nem létezik
- ahol a közlekedés piros lámpától piros lámpáig lötykölődésről szól
- ahol a legforgalmasabb helyeken nem létesítenek parkolóhelyeket
- és napestig sorolhatnám.

Ha általánosságban beszélnék, akkor azt mondanám, szabályaink egyszerűen elavultak, aktualitásukat vesztették, nem követték a megnövekedett igényeket, 20 évvel ezelőtti közlekedési kultúrát próbálnak ráeröltetni a jelenkori autós társadalomra. Tudomásul kell venni, hogy az élet felgyorsult, az igények megnövekedtek, az autók gyorsabbak, jobbak lettek, és az emberek már nemcsak hétvégén mennek kirándulni kocsival, hanem általános használati tárgy lett, amivel adott esetben időre szeretnénk valahová odaérni. És ez a folyamat a tömegközlekedés nívótlanodásával, meg a többi tényezővel, egyre csak romlik. Pl; a tömegközlekedés is 30 évvel ezelőtti állapotot tükröz, nem alkalmazkodott az igényekhez. Budapesten dolgozók fele, már nem 8-4-ig, hanem műszakban dolgozik, éjszaka, vagy hajnalban utazik, sok esetben az agglomerációból/ba. Hát tömegközlekedni, este 11 után gyakorlatilag nem lehet, marad az autó. A probléma forrása az, hogy az egykori csendes fővárosból, észrevétlenül nyüzsgő európai nagyváros lett, csak éppen az infrastruktúra maradt a béka p*csája alatt. Marad a szabályozás, és a befolyt hihetetlen mennyiségű gépjármű-sarcból, -budai villák, és luxusterepjárók mellett- továbbra sem parkolót létesítenek, vagy felújítanak néhány utat, hogy az évek során leszúrt 20km/h táblák eltűntével, kicsit ÉLHETŐBBÉ váljon a közlekedés. NEM. Inkább telepítenek 2 új traffipaxot a 20-as tábla tövébe !

A másik dolog pedig: Nálunk nem úgy hozzák a szabályokat, hogy betarthatók legyenek. Egyszerűen csak korlátoznak, tiltanak, büntetnek, anélkül, hogy létezne törvényes alternatív megoldás. Pl; mindenki tudja, hogy a belvárosban 100 parkolóra jut 150 autó. Aki szabálytalanul áll meg, többségében nem azért teszi, mert generálisan hitvány notórius szabályszegő fajta, hanem mert egyszerűen nincs megteremtve a törvényes lehetőség, a szabályos megállásra. Persze erre a hétvégi autós /kívülálló/ legyint, de akinek mindennap hivatásszerűen meg kell kűzdenie budapest (és az ország) élhetetlen, egyre jobban beszabályozott közlekedésével, abból előbb utóbb, idegbeteg sofőr válik. Persze ezzel nem akarom azt mondani, hogy a mentalitással nincs probléma. Van. Sok. De képmutatás lenne mindent erre fogni.

2011.07.30. 12:38:07

@csintapala: "Miért is nem lehet? Az csak rajtad múlik, hogy mekkora távolságot tartasz, meg a többi sofőrön"

Barátom, amit itt mondasz, abból én arra engedek következtetni, hogy te a budapesti közlekedést, csak elméletben ismered. Az meg sajnos köszönőviszonyban sincs a gyakorlattal. Amikor pl; kikapcsolnak egy közlekedési lámpát, egy forgalmas kereszteződésben, és te történetesen az alsóbbrendű úton várakozol, hogy valaki átengedjen a túloldalra, akkor jó néhány órát ott kellene dekkolnod, mire valaki átengedne úgy, hogy ne kövess el semmi szabálytalanságot... Budapesten közlekedni egyszerűen nem lehet szabályszegés nélkül. Persze itt meg lehet különböztetni a notórius szabályszegőket, -akik tudatosan és mindíg szabálytalanul játszanak- az alkalmi szabályszegőktől, -akik akkor szabálytalankodnak, ha a helyzet megkívánja, de jött a hatóság, és elkezdett bírságolni válogatás nélkül. Lehet ezt csinálni, csak jó nem fog kisülni belőle. Kb olyan ez, mintha az adóhatóság rászállna a minimálbérből élőkre, és elkezdené vizsgálni, hogyan tudnak fizetni havi 60-ból albérletet, kocsit, kaját, nyaralást, internetet, kábeltévét. Mindenki tudja, hogy lehetetlen ennyiből megélni, családot eltartani, valahogy mégis működik a dolog. Kissebb nagyobb szabálytalanságokkal, és ezek látszólagos eltűrésével. Nos a kreszben is kellenek ezek a "ráhagyások", hogy ebben a tetves városban működjön a közlekedés.

svz1980 2011.08.01. 20:27:27

@Rocko-: Megismétlem, ha a kiegészítő lámpa elalszik azonnal piros lámpán fogsz átmenni!

Rocko- 2011.08.01. 20:30:55

@svz1980: hogy mész át egy lámpán ami nem létezik?

levente49 2011.08.06. 19:45:00

A fiatalabb generáció nem tudja, de valaha Magyarországon volt villogó zöld. Aztán egyszer csak jött a Nagy Okos...

Azt sem lehet mondani, hogy nem európai a villogó zöld, mert Ausztriában sok helyen van és nagyon jó. De a visszaszámlálós is nagy segítség, mert ha 3 mp van hátra, akkor vagy rálépek a gázra, vagy odagurulok.

Karbonsai 2011.08.09. 01:16:24

Az a helyzet, hogy honfitársaim, Ti nem adóztok, nem vállalkoztok, és már nem is fogyasztotok úgy, ahogy azt elvárnák Tőletek. Így hát íme, egy új adó forma. Neeem ússzátok meg. Jöhet ide fingó zöld vagy szteppelő kék. FIZESS!!! Tadáám.
De amúgy spórolni aaazt meg neeem :) Az észbe sem jut... Nem a sárgába hajtást kellett volna kipécézni. Egyáltalán a sárga jelzést kellet volna megszüntetni. Mostantól mi a francnak van? Kisebb lámpa, 1/3-al kevesebb izzó, dobozok, derótok. Sőt ködös mérlegelésekbe sem kell bocsátkozni. Soroljam még? (azzal ,hogy a hatóság jóindulatára vagyok bízva, természetesen messzemenőleg a közlekedésbiztonság szem előtt tartásával bla, bla, no azzal már volt dolgom, de szerintem másnak is.)

Amúgy, pénzéhes banda ez és vagy nagyon amatőr, vagy nagyon pofátlan. Ezt még nem sikerült eldöntenem.
süti beállítások módosítása