Ez kéne ezerért!

  2011. július 02. - ZáchDani Címkék: totalcar autonania

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A legjobb autós oldal a Facebookon
2015-05-04 18:06:23

2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari

Megőrülök, annyira szép
2014-10-07 10:57:53

A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez

Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból

Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?

porke

Már akkor megfogant a gondolat, amikor Papp Tibi évekkel ezelőtt megírta anyám drágán vásárolt K11-es Micrájának történetét. Azt tudtuk, hogy ez az autó a magas, hatezer eurós ár és az újszerű állapot ellenére Németországban már roncsnak számít, legalábbis a roncsprémiumnak nevezett autócsere program fogalmai szerint.
 

Azóta biztosan rengeteg, keveset futott tíz év körüli kocsiból lett már sörösdoboz, Angela Merkel elégedetten dőlt hátra, mert vitték az új Polókat a polgárok. Én pedig továbbra is egy olyan Nissanban ülök ami bírja a padlógázos utazást, mindene működik, múltkor egy Daihatsu Copennel versenyeztem a Köln és Frankfurt közti kanyargóson. Gyári kipufogó rendszer van alatta és így hatvanötezer kilométernél még a rettegett légtömegmérő sem adta fel a harcot. Magyarországi forgalomba helyezéssel nem is próbálkoztunk, hiszen a fél családom Brüsszelben él, így a honosítás mindössze párszáz euróba került, a rendszám belga, a szervizeket viszont itthon végeztetjük, ez utóbbi Budapesten a brüsszeli átlagár fele-harmada. Elvileg erről is szól az Európai Unió, még ha ezt nem is veszik túl könnyen az országok döntéshozói.

Omegamobile

A Micra csak a kezdet volt, lavinát indított el, az maga alá temetett, onnan írok most is. Levegőm továbbra is a mobile.de és az autoscout24.de, de elég is ez. Most nekem kellene valami helyváltoztató eszköz a derék, de megunt Suzuki Swift helyett. Nem típusra, hanem árra keresek. Higgyék el rengetegen vannak, akiknél otthon porosodik egy-egy menetkész jármű, néha még a liebhaberstück kifejezéssel is találkozom, így nem elképzelhetetlen, hogy van olyan filléres autó ami képes megtenni párszáz kilométert az első szervizig!
Nézzük mit kaphatnék ezer Euróért a Passau és Aachen közti térségben, ahol a legtöbbször fordultam meg az elmúlt három évben. Egy régi kollégám, rengeteget mesélt azokról az autókereskedésekről, ahol a németországi kocsik utolsó lehetőséghez jutnak. Ezeket úgy kell elképzelni, mint egy szervizbe oltott bontóba oltott roncstelepet. Mindig kiraknak néhány példányt eladásra, de az arcvonal folyamatosan változik. A kiesőkre halál vár, ott a helyszínen összelapítják őket, és mennek a darálóba a régi Corollák, Kadettek és Sunnyk után.

Omega2

Már alig több, mint ötszázért vannak egyben lévő kocsik. Nézzék csak ezt a 2.0-s Opel Omega Caravant. Beleférne a teljes baráti köröm. Rendszám ugyan nincs rajta, de a képeken olyan, mintha még lenne benne némi élet. Állítólag klímás, Euro4-es motorral, és még emlékszem, amikor ezeknek a kocsiknak itthon presztízsük volt. Ez biztosan segítene elviselni, hogy kilencvenes évekbeli Opelhez méltóan sok elem rohad, és az Ecotec motorok ilyen futásteljesítmény mellett már nincsenek a helyzet magaslatán. Mindegy, legrosszabb esetben is jó lesz donornak.

Bravamobile

Ha már kilencvenes évek, akkor ott a Fiat Brava. Imádom a formáját. Amikor 1996-ban megérkezett az első téglavörös példány a megboldogult Fiat Boldizsárhoz, percekig csak ültünk benne apámmal, és nyomkodtuk a drágább rádió gombjait, mint akik megértettek valamit az ezredforduló üzenetéből. Végül lett is egy ilyen autónk, egyhatos motorral, SX felszereltséggel, légkondi nélkül. Ezt később megbántuk, és tetettünk bele egy Diavia klímát, amit szintén megbántunk. Nem volt rossz, de azért vérbeli Fiat volt. Néha egyik kulcsával sem tudtuk kinyitni, de elég jól ment, és sokáig megnézték az utcán. Azóta szeretnék vezetni is egyszer egy Bravát. Ez valami olyasmi érzés, mint leszámolni a gyerekkori legendákkal.

A helyzet komolyságát jelzi, hogy az ötszázasok klubjában egy gokartot is hirdetnek és ott virít egy NSU Prinz valamivel lejjebb. Ezt meghagyom Csikósnak. Nehezen tudom elképzelni, hogy egy ilyen kocsival el merném hagyni a kerület határát.

Starletmobile

Szálljunk vissza a földre. Lehet, hogy nem mutat nagyot, de bizonyítottan halhatatlan autó a régi Toyota Starlet. Igazi Jolly Joker, áradoznak róla a Népitélet szerzők, és mivel a papírkasztnis korszakban készült, kb. úgy törik mint egy Swift, de ezzel az egyhármas, tizenkét szelepes motorral meglehetősen jól megy. Nyolcszáz eurót kérnek érte, Essenben várja a megváltást, és már lendül is a kezem a telefonért, hogy Herr Erginnel vagy Herr Ghazival egyeztessem a részleteket, de nem jut eszembe, hogy mondják törökül, hogy export rendszám.

Lantra1

Jól látszik, hogy a német vásárlók mennyire lenézik a használt Hyundaiokat. Épp múltkor olvastam egy jó hangulatú beszámolót valami régi Lantráról. A tulajdonos gyakorlatilag családtagként írt róla, az övében minden extra működőképes volt, a kocsi kényelmesnek mondható, és aki nem kifelé él, annak legalább olyan hálás inasa lehet egy ilyen koreai gép, mint mondjuk eggyel alatta a hétszázról leárazott Kia Sephia. De most tényleg, itthon ennyi pénzért még robogóból is csak erősen kalandos életűt lehet kapni. Hát nem megéri?
Magam mögött hagyva egy-két W124-es Mercedest, mindenféle Ford Fiestákat és Ka-t, egy csomó nyolcvanas évekbeli Toyotát és néhány Mitsubishit, illetve egy igazi Nissan Maximát, végül úgy érzem egy Honda lehet a megfelelő választás. Az ötajtós, angliai gyártású 1.4i elég erős, ismerem a motorját. Aki nem próbálta még, menjen egy ilyen Civiccel, mert lehet, hogy később nem érti majd, miért ábrándozunk a régebbi Hondák csodásan pörgős blokkjairól.

Civic3

A tréfás eladó, szintén kereskedés, még a színt is az extralistára írta. De ezen kívül van még két légszák (ezekért itthon odaadják az autó kinti vételárát a bontók), ABS, szervokormány, sőt ködlámpa, állítható kormány és fűthető tükör. Egy japán kocsinak csak bemelegítés a százötvenezer kilométer. Festékvastagság mérőt pedig komoly ember nyilván nem visz egy ilyen értékű autó vásárlásakor. Hát nem sokkal könnyebb az élet, ha tudjuk, mire számíthatunk? 
 

 

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és a Használtautó.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1003030721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ciri 2011.07.02. 06:55:58

Kit tisztelhetünk Zách Dani úrban?

Ez az új Nick 2011.07.02. 07:07:21

ommm álnéven és visszafogottan. :D

Ciri 2011.07.02. 07:08:39

@Ez a Nick:

:)))

Akkor viszont Pista kapta a vasárnapi kutyacsont posztot. Semmi nem szól semmiről, ezerszer feltett lemez, de ugye ez kell a népnek.

Na befogom, mert még kimoderálnak. :)

Ez az új Nick 2011.07.02. 07:09:25

viccet félretéve, itteni netes múltját tekintve nem számít veteránnak a maga 1 azaz egy darab bejegyzésével. :) blog.hu/user/625820/tab/data
majd kiforrja magát.

szpsz 2011.07.02. 07:21:40

Elnézést, de idézettel kezdeném a kommentelést:
" Azt tudtuk, hogy ez az autó a magas, hatezer eurós ár és az újszerű állapot ellenére Németországban már roncsnak számít, legalábbis a roncsprémiumnak nevezett autócsere program fogalmai szerint.
Azóta biztosan rengeteg, keveset futott tíz év körüli kocsiból lett már sörösdoboz, Angela Merkel elégedetten dőlt hátra, mert vitték az új Polókat a polgárok."

Szóval: elég álságosnak tartom ezt a mai környezetvédelmi hülyeséget. Hol környezetvédő dolog bezúzni nem lestrapált, jó autókat, csak azért, hogy vegyék az újat? Persze a lóvé abból jön, ha gyártják és eladják az autókat, csak akkor nekem ne papoljon senki környezetkímélésről! Az igazi környezetkímélés az lenne, ha annyi autót gyártanának, amennyire VALÓS igény van és nem tukmált. Egy autó legyártása és egy másik autó eltimpurálása szerintem igen erősen kiveszi a húsát planétánknak. Jobban, mint egy régi, de jó kocsit továbbhasználni.
Ez kb olyan, mint amikor nejlonzacsit nem adhat a pénztáros a hiperszupermarketben, de közben az árucikket duplán triplán csomagoltak, dobozoltak...
kac-kac-kukac....

szpsz 2011.07.02. 07:23:08

Beírtam egy kommentet és lenyelte???

szpsz 2011.07.02. 07:24:48

Ja nem, bocsi.
Modik, töröljétek már ezt meg az előzőt. kösz

Puch Cavette 2011.07.02. 07:36:45

Ó, Zách Úr a zindexen. Gratula. Még sok cikket itt!
(Dénes az egyetemről)

esef 2011.07.02. 07:38:15

semmi rozsdarágta Merci vagy BMW?

esef 2011.07.02. 07:39:48

egyébként kis kiegészítés:
a bezúzott német autók nagyon kis százalékából lett sörösdoboz, lévén az ALUMÍNIUM, a kasztni és az autó nagy része pedig VAS/ACÉL... :)))

Csizirájder 2011.07.02. 07:41:33

@Ciri:

Talán a Motorrevüs Zách Dani, legalábbis nekem erről a névről ő ugrik be. De majd kiderül. :)

robian 2011.07.02. 07:41:36

nem volt ez rossz, de nagyon várom a vasárnapi Csikós postot...

Pityubácsi 2011.07.02. 07:44:44

@szpsz: "Szóval: elég álságosnak tartom ezt a mai környezetvédelmi hülyeséget"

ez így van.
csak éppen a szabályokat a politikusok alkotják, akik - finoman fogalmazva - nem éppen értenek minden szakterülethez.
magyarul mindenhez hülyék, mint a segg.
a teljes életciklust nézve egy prius sokkal környezetrombolóbb, mint az én 3x éves bogaram.
ennyi meg egy bambi

váltás:
a cikk meg miről szólt?
a múlt héten csík+ommm+valaki legalább megnézték a magyar neppernél ezeket a múmiákat.

skyrangr 2011.07.02. 07:47:50

Fájduljon a szíve a normális, olcsó autóra éhező magyar embernek! :P
Jómagam is a németeknél nézelődök autó terén, ide a svédekhez szintén párszáz euró a behozatal (és ebben benne van rendszám, műszaki, adó, minden). Viszont óva intettek tapasztaltabb autóbeszerzők, hogy a germánoknál is nekiálltak már a törökök az órákat tekergetni, valamint a mobile.de-n sok lengyel autó is található, amik szintén csillió km-t futottak, ráadásul még talán a magyar utaknál is rosszabb minőségű utakon (bár ezt nem merem 100%-os biztonsággal állítani! :D ) és km mégsincs bennük! :P

Tomi1973Wien 2011.07.02. 08:04:50

az ilyen kisebb erteku autoknal nem kell elmenni nemetorszagig, eleg ausztriaban keresgetni. en surun eljatszom a 4 kedvenc keresommel, es nezegetem 0-500, 500-1000, 1000-1500, 1500-2000 kozott a kocsikat, sokszor er erdekes / kellemes meglepetes. a kereses kb. 2heten belul erdekes elesedik, mert kelleni fog egy kicsi rohangalos / bejaros.

napi minimum 50, max. 200 km-re (h-v), szabadsagokat es nagyautos futast leszamitva kb. evi 25eKm futasra kell majd vmi, akár ugrasokkal felfele fejlodessel is :-) (elsore egy 500€, még muszakis, aztan par honap mulva egy 2000€ koruli, friss muszakis, jobb allapotu)...

Németautós 2011.07.02. 08:05:01

Én azért nem mentem volna el olyan nyugodtan a W124-esek mellett,azok még nagyon sok kilométer után is autók,persze megfelelő karbantartást feltételezve, bár azt nem tudom, ezer euróért van-e korrekt állapotú (értsd: még millió kilóméteren innen.)

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.07.02. 08:14:20

Elvileg a w124 800 ezer km szavatossági időt kapott, vagyis én is elgondolkodnék rajta!

Schütii 2011.07.02. 08:24:25

Euro 4-es Omega? Öccázér.. Na ennek fussunk neki még 1 X.

Schütii 2011.07.02. 08:27:07

97-ben euro4?, háápersze..

jmakri 2011.07.02. 08:30:06

Hát nem lenne rossz, ha itthon is hasonló lenne a helyzet. Komolyabban elromlott a 10 éves autóm, nem éri meg 30k-s óradíjjal szereltetni, mehet a bontóba. Kimegyek a piacra a nettó 140k-s átlagfizumból 2 év alatt könnyen megspórolt pénzemmel, a korrekt eladó javasol 150-300k ft között még min. 2 évig normálisan működő autót, amit elviszek, 10000-ért átíratom, majd legrosszabb esetben 2 év múlva bezúzatom megint.
Igen, ez korrekt lennne, el tudnám képzelni...remélem egyszer megérjük, hisz nem sok kellene ehhez a szerintem messze nem túl elrugaszkodott képzelgéshez. Max. pár ember a dunába...

Embervad 2011.07.02. 08:45:27

de most ez kit érdekel? roncsok 500 euróért.. na és? annyira aranyos, hogy 5 éves gyerek módjára rácsodálkozik a szerző, hogy hűűű meg haaa meg úúúú, lehet venni használhatatlan szar roncsokat 500ért.. és akkor mi van?

saaby 2011.07.02. 08:52:40

@Embervad: mert nem használhatatlanok. erről szólt a cikk...

Akkor politikustszidni itt sem lehet, nem csak a népszavánál?! :D

nov2016 2011.07.02. 09:00:26

@Schütii:
Mit csodálkozol hogy Euro4, az én 2000-es évjáratú X20XEV-m akkor Euro6-os. Sőt ha nagyobb akksit teszek bele, lehet hogy EEV lesz! :)

JL 2011.07.02. 09:02:30

@Ciri: Zách Dani valós személy: a MotorRevüben írogatott (nem is rosszul) évekig.
Szvsz mindig is erős volt a Motor-Presse - vonal a TC csapatában: a gránitkemény Metzger - érából Balázs Viktor, Csikós, Papp Tibi, Tóth Zoli (már nincs), most Zách Dani...mondjuk, nem rossz válogatás.

2011.07.02. 09:05:25

@Embervad: Értem én, hogy neked ez nem tetszik, de akkor ott van egy 'vissza' gomb, vagy jobbra fent(általában) egy 'x' gomb. Egy kattintás, és hipp-hopp, már nem is zavar a cikk.

Egyébként én is szoktam néha bogarászni az említett oldalakon, és ilyenkor mindig sajnálom magunkat, hogy ilyen országban élünk, ahol ennyire éhes az állam, és újra meg újra megfordul a fejemben, hogy itt hagyom a fr..cba, dobbantok, valami civilizált országba, bárhova, ahol hagyják élni az embereket, és nem akarják kapzsi hivatalnokok kifogni az örömöt az élet vitorlájából.

Embervad 2011.07.02. 09:21:04

@kermi: nem a hivatalnokok kapzsik. Ők még teszik is a dolgukat.. de az sem nem old, sem nem magyaráz meg semmit, ha egy-egy felsővezetőre vetítjük mély frusztrációnkat. Erről az egész helyzetről az a büdös nagy igazság, hogy mindannyian tehetünk. A mentalitásunkkal van nagyon komoly gond. Majd ha a csodára várás és mások hibáztatása helyett 50 évet mi is úgy átdolgozunk, ahogy a németek, akkor itt is 500 euró lesz egy 20 éves szar kocsi, amit egyszerűen nem éri meg üzemeltetni. Az ilyen posztoknak nincs semmi értelmük, nem viszik előre a dolgokat.

2011.07.02. 09:24:56

*** kimoderálva ***

ditiga 2011.07.02. 09:27:12

Dani eddig motoros újságoknál dolgozott. Most éppen nem tudom hol van, de az MR-nél elég sokáig volt.

2011.07.02. 09:28:01

@Kulics: "egy 20 éves szar kocsi, amit egyszerűen nem éri meg üzemeltetni."
Azért nem éri meg, mert mesterségesen magasan tartják az alkatrész árakat és már a tervezésnél is javíthatatlan, szétszerelhetetlen alkatrészekkel számolnak. Hogy ne érje meg javítani, inkább dobjuk ki az egészet. Ez a mentalitás a Föld erőforrásainak, energiáinak totális elpocsékolása. Ostoba mentalitás.

Juheder 2011.07.02. 09:28:57

Na jó majd oda figyelek mit írok....csak hadjál már.
MOCSKOS SZEMÉT INGYENÉLŐ VÉRSZÍVÓ KORMÁNY!!!!
VESSZENEK!!!

Ronon 2011.07.02. 09:35:51

érdekes cikk, mindenki tudja már vagy 20 éve, hogy németben olcsóbbak a járgányok

Hurri Kán 2011.07.02. 09:42:08

A magyar regadó-szabályozás az ugye teljes mértékben ajrópakompatibilis, mint tudjuk...

akos696 · www.focusauto.hu 2011.07.02. 09:47:11

@Embervad: Az, hogy megéri-e vagy nem éri meg üzemeltetni, az erősen relatív. Megvenni x milliós autót hitelre, nyögni a havi részleteket, fizetni a drága kötelező szervizt és bevállalni a milliós nagyságrendű értékvesztést, az megéri? Mert nekem pl nem. Viszont van egy nagyon korrekt 15 éves BMW 3-asom immáron 8 éve és nagyon keveset kell költenem rá. Nekem ez megéri.

Vagy amikor veszel egy jó állapotú 500 euro-s autót (mert bizony lehet találni) ráköltesz még 500-at és 5 évig megbízhatóan fog szolgálni. Nekem ez megérné. Vagy beszélhetünk 5000 euros autókról is. Arra is igaz ez, csak már elég modern, szép autókat osztogatnak annyiért.

Pajkos kisdömper 2011.07.02. 09:59:00

Hétfőn hoztunk be egy '92-es Clio Baccarát.
116e km-el,klimás,bőrös,automata.Az osztrák adta hozzá a vadi uj első-hátsó fékszettet.
A bőr repedésmentes,a váltó vajpuhán vált.
A kipuff uj.300euróra tartotta,150-ért lett elhozva.Ja,gyári alufelnik hibátlanok,lemezfelnin vadi uj téligumik feszülnek.
Forgalomba lesz helyezve mert gyakorlatilag rozsdamentes.

2011.07.02. 10:03:54

@Embervad: Hivatalnok alatt a politikusokat is értem. És ez nem frusztráció kérdése. Becsatlakoztunk egy szervezetbe(EU). Vannak szabályok, amiket a csatlakozáskor elfogadtunk. Aztán meg nem tartjuk be. Illetve csak azokat nem, amik könnyítik a életet. Ezért nem fogadják el itthon a német műszaki vizsgát, ami, bár tudjuk, milyen könnyelműek és felületesek műszaki téren a németek, annyira nem lehet azért rosszabb a magyarnál. Meg a reg. adó ugye, ami még egy plusz teher a semmiért. Ezzel visszafogják a hazai autókereskedelmet. Persze ehhez is jobban értünk, mint a németek. Ott ugye van roncsautó program is, csak vegyen már autót a parasztja. Itthon meg úgy próbálnak előrejutni(minden téren egyébként, nem csak autókereskedelem terén), hogy minden lehetséges úton nehezítik a fejlődést. Hülye szabályok, hülye adók, kekeckedő hivatalok. Aztán sírunk, hogy nem mennek a dolgok.
És mik a következmények?
1. Nem cserélődnek az autók. Öreg autó jobban szennyez, ezért a környezetet jobban terheljük, mint kéne, és az egészségügyre is többet költünk.
2. Ha nem cserélünk autót, nem mozog a pénz, nem lesz adó belőle.
3. Ha nem veszünk autót, akkor ugyanez. Mondjuk, környezetnek ez pont jó, de az állam szempontjából első körben azt mondhatjuk, hogy akinek nincs autója, az benzint se vesz, és nem fizet adót se.
4. A reg. adó pont a kicsiket sújtja, akik amúgy is nehezen tarják fenn a 15 éves Suzukit, Ladát, meg hasonlókat. Ők sokat költenek javításra. Az ő életminőségüket javítaná, ha tudnának új(abb) autót venni. De ugye nálunk jóval drágábbak az új autók, mint kéne, a használtakat meg látjuk, minimum 2x-es áron vehetjük itthon. Következmény: kevesebb az ÁFA bevétel.
Akik 30 millás BMW-t vesznek, azokat nem fogja visszatartani az, hogy 2-3 millával többet kell érte adni. De a többségük nem fog kiadni ennyi pénzt. Inkább évi pár száz euróért céget tartanak fenn Szlovákiában, annak a nevén tartják a kocsit, és kiröhögik a kormányt, nem tud csinálni velük semmit. És akkor nem csak a reg. adó, hanem az ÁFA se folyik be a kasszába.

Én így látom.

95 bajnoka 2011.07.02. 10:53:21

"Magyarországi forgalomba helyezéssel nem is próbálkoztunk, hiszen a fél családom Brüsszelben él, így a honosítás mindössze párszáz euróba került, a rendszám belga, a szervizeket viszont itthon végeztetjük, ez utóbbi Budapesten a brüsszeli átlagár fele-harmada. Elvileg erről is szól az Európai Unió, még ha ezt nem is veszik túl könnyen az országok döntéshozói."

Nem álszentkedni szeretnék,de..
Amit leírsz,kiskapunak tűnteted fel,pedig nem az.
Nem csak itthon,az Unióban sem.
Tégy egy próbát Németországban nyugodtan.
Ha az autót a kint családtag nevére veszed,itthon,tartósan,nem használhatod..sőt mi tőbb,nem tartósan sem..
Külföldi rendszámú autót nem vezethetsz itthon,ha nem a te neveden van.
Pont.
Németországban is úgy szól a jogszabály,hogy ha te kimész dolgozni,egy MAGYAR autóval,és fél évnél többet vagy kint hivatalosan,akkor KÖTELES VAGY azt ott,forgalomba helyeztetni.
Ugyanis ha az ő úthálózatukat használod,akkor elvárják,hogy oda is fizess adót.

csuvel 2011.07.02. 10:56:54

@esef: Látszik hogy ritkán iszol dobozos söröket, mert akkor tudnád, hogy sok dobozos sört vasból készült dobozba palackoznak. Menj fogj egy mágnest ha nem hiszed!

Hurri Kán 2011.07.02. 10:57:50

@95 bajnoka:
Ez igaz, de....
Magyarországról Németország irányába akarod a kocsit regisztrálni, az kb. 60 Euroba kerül (5 éve annyi volt a rendszám+ átírás + forgalmi), visszafelé meg ugyanarra az autóra kifizeted alaphangon fél éves keresetedet kb. különböző jogcímeken, és még jól meg is szopatnak bő nyállal ezért a pénzért, hogy megkaphasd a hőn áhított magyar rendszámot...

3 gb 2011.07.02. 11:01:41

Értelmetlen dolog egy német roncsautó programot magyarországra átültetni, mert mások a körülmények és a feltételek. a 15 éves suzukit stb használót nem feltétlenül kell újba ültetni, lsd. frankhitel. illetve lehet egy részüket, ha olyanok a gazdasági körülmények. A regadót én is törölném, de első körben legalább harmadolnám

3 gb 2011.07.02. 11:03:05

@95 bajnoka: az imént neked írtam, csak elbambultam

Hurri Kán 2011.07.02. 11:05:11

@Németautós:
A jobban felszerelt, és nem 800.000 kilométert futott W124-eseket azért ott sem 1000 euróért adják...
Inkább közelebb a 3000-hez, más kérdés, annyiból már találsz normális állapotú, normálisan karbantartott darabot, és a 3000 euro ugye kb. másfél havi átlagfizetés... Ja, és az átírás sem egy havi minimálbér körüli összeg...

Szóval csodák ott sincsenek, de egy kicsit mások az arányok...

subtotal 2011.07.02. 11:11:39

Az 1300 euróért vett kupém után nekem sem meséli be senki, hogy itthon az olcsó kategóriában lehet értelmes autót venni. Azt se beszéli be nekem senki, hogy a regadó azért kell, hogy távol tartsa a roncsokat.
A másik a hengerűrtartalom alapú illeték: az miért is kell? Hogy összekuszálja a tulajdonviszonyokat? Ezen kívül 12eFt a forgalmi és a törzskönyv? Max ennyi lenne a korrekt összeg az átírásért, nem több. Akkor nem lenne ez a tulajdonos/üzembentartó játék és akkor lehetne büntetni azokat, akik nem veszik nevükre a kocsikat meg külföldi rendszámmal használják.
Revolucionista kormányunk esetleg teremtsen élhető viszonyokat ezekben a szabályozásokban. Bár látszik Tóni javaslatából megint, hogy eszük ágában sincs végiggondolni, hogy lenne élhető a rendszer, inkább lefekszenek a lobbiknak.
Véletlenül ezek az idős autókat a most beadott tv. módosítás után magasabb regadó fogja terhelni.
Német megszállást követelek!

Rocko- 2011.07.02. 11:13:46

@Ciri: Zách Dánielt szerintem.

Rák Attantam 2011.07.02. 11:15:06

@subtotal: "Német megszállást követelek!"
Ööö, hát pillanatnyilag olyannal nem szolgálhatunk, de lesz helyette óccsó kínai utángyártott... :)

no_holy_shit 2011.07.02. 11:17:05

@jmakri: "nem éri meg 30k-s óradíjjal szereltetni, mehet a bontóba. Kimegyek a piacra a nettó 140k-s átlagfizumból 2 év alatt könnyen megspórolt pénzemmel, a korrekt eladó javasol 150-300k ft között még min. 2 évig normálisan működő autót, amit elviszek"

mert a korrekt eladonak megerte a 150k-ert eladni kivant autot eladas elott 30k-s oradijjal rendberakatni.

ne almodozz. Nemeteknel valoban ennyiert kapsz autot, de olyat emivel foglalkozni kell. Ha a nemeteknel elviszed szervizbe, akkor nem lesz olcso es mar szinte jobban jarsz egy megbizhatobb lenyegesen ujabbal.
Akinek nem disznek ill. a kozertig kell az oto, az itt is megveszi az ujabbat, es nem azert mert tul sok a penze...

Mo-n szervizeltetni.

subtotal 2011.07.02. 11:21:37

@Rák Attantam: na, akkor a keleti agresszióra válaszul német megszállást követelek! :)

Németautós 2011.07.02. 11:24:38

@gyvy: Hát ja, kicsit ránéztem a mobile.de-n,1000 euro körül tényleg nem valami fényesek azok a Benzek, a jóknak ott is megkérik az árát, de a kínálat nagy, próbálkozni kell, hátha.

Rák Attantam 2011.07.02. 11:26:22

@subtotal: Drága uram! De hiszen most mondom, hogy a német megszállás elfogyott még '45-ben. Utána csak ilyen kétes minőségű oroszt tudtunk beszerezni marha drágán, ami ugyan tovább tartott, mint a német, de teljesen bekrepált tőle a motor. '89-től saját fejlesztéssel próbálkoztunk, de az meg most adta be a kulcsot. Szóval egyelőre kínai lesz. Kici, ócó, de legalább nem a miénk. Ez van, ebből lehet választani. :)

_Jeff_ 2011.07.02. 11:28:02

tegnap vettünk autót itt Angliában. 98-as Primera kombi, 124k mérföld, működő légkodni, tiptop állapot, szokásos kopókat kell csak cserélni. diagnosztika eredménye 0 hibakód. ár: 400 font. vegyetek 120e ft-ért hasonlót :) hja, és ilyen hogy átírási költség meg egyéb faxságok nincsenek. bementem, kártyával kifizettem, hozzámvágták papírjait meg 2 kulcsot oszt jónapot. biztosítást kell kötni és használhatom. vagyis már most is, csak nem ajánlott anélkül :)

roadrunner 2011.07.02. 11:29:14

Schmitt Pál szopj le.
Ez egy köcsög.
Dögölj meg Schmitt Pál.
Küldjetek a Q7-es Audit értem.

Hurri Kán 2011.07.02. 11:32:07

@G Boogie:
HA nem titok, azt a 400 fontot mennyi idő alatt keresed meg?
Mert az a nagyon nem mindegy...

_Jeff_ 2011.07.02. 11:34:11

@gyvy: saccperkb átlagosan annyit tudok félrerakni egy hónapban. de amúgy helyi szinten még csak nem is számít soknak a keresetem.

subtotal 2011.07.02. 11:35:22

@Rák Attantam: akkor viszont szeretném megköszönni vezetőinknek, hogy mérhetetlen tudásukat a nép javára fordítva kormányozzák kis országunk hajóját és megóvnak minket a földi hívságok csábító bűnétől és azok mételyétől.
Külön szeretném Sz.A. elvtársnőnek megköszönni, hogy a gyűlölködő és hazug, nicknév mögött bújkáló ellenségeket kiszorítja a virtuális térből.
Már csak egy kínai X5 klónt szeretnék a párttól. :)

_Jeff_ 2011.07.02. 11:36:52

szemeztem egy Lexus GS300-zal is, ami 600 fontért van kirakva, szintén szép állapotban, de a 12-15 literes városi fogyi családosként azért elrettentett. viccesen olcsók itt az öregebb autók, de tény, hogy sokat kell megnézni ahhoz, hogy belenyúljunk olyanba, aminek a tulaja tudta például hogy a motorba kell olaj... meg hasonlók :)

luck66 2011.07.02. 11:38:55

jobban körülnézhettél volna,2-3 évvel fiatalabbakat adnak ennyi ejroért,

Hurri Kán 2011.07.02. 11:39:54

@G Boogie:
Hát igen, más arányok...
És a Primera ugye egy családi használatra teljesen alkalmas valami, van benne hely, tudsz pakolni, stb...

_Jeff_ 2011.07.02. 11:43:04

@gyvy: pont ez volt a szempont most. megbízható, tágas autó kell, ami kibírja Európa átszelését gond nélkül. az grátisz, hogy nem rohad sehol, és például zsír új a középső kipuff dob meg a hűtő. az apró dolgok után se lesz többe 600-nál összesen. mondjuk magyar haverom szereli, nem helyi műhely, azok horror áron dolgoznak. valószínüleg ez is oka az alacsony eladási áraknak.

@luck66: mással próbálkozz :) körülnéztem, kétszer ennyiért mennek itt átlagban. a helyi fizetőeszköz amúgy font és nem ojró. szép napot :)

Hurri Kán 2011.07.02. 11:45:14

@G Boogie:
1.6-os? 2 literes?
Mondjuk az 1.6-os is gond nélkül bírja a 150-160-as utazót, annál többel meg tartósan úgysem igen lehet még a kinti pályákon sem menni...

_Jeff_ 2011.07.02. 11:51:57

@gyvy: 2 literes. még amúgy a biztosítással lehet szívni, ha nincs az embernek bónusza, ez a másik ok az alacsony árra... de természetesen itt is vannak trükkök ;) mindenesetre lekopogom, remélem valóban jó vétel volt. nehéz átállni családi üzemmódba 8 évnyi hot hatchelés után :)
a vicces amúgy valóban az, mennyire egyszerű a vásárlás a magyar viszonyokhoz képest.

Rák Attantam 2011.07.02. 11:56:21

@subtotal: X5 klónt? Hát nem tudom. Megszállásról volt szó. De tudod mit? Dolgozz sokat és óccón, aztán majd meglátjuk. Valahogy úgy, mint Bud Spencer: "Már csak másfél millió ilyen tölcsért kell eladnom, és LEELŐLEGEZHETEM az új kamiont..." :D

@roadrunner: Nee neeee, ilyet nee! Most 40 évig megint a virágnyelv lesz a menő, nem tudtad?. Meg amúgy is, ez olyan volt, mintha a bunkótahó aggresszív izomagy kocsiját rugdostad volna. Mit tehet az a szerencsétlen, bamba jármű arról, hogy hülyeségeket csinál az úton? Őt is csak vezetik, terelgetik, megmondják neki, merre menjen. Tessék kikapni a sofőrt és azt tökön rugni! ;)

Hurri Kán 2011.07.02. 11:57:39

@G Boogie:
Ismerősömnek volt ugyanilyen céges autónak, az csak 1.6 volt ugyan, nem tiporta szanaszét, miután a cégtől leselejtezték, megvette magának...
Szóval jó kis autó.

$pi$ 2011.07.02. 12:00:20

És Audi A8-at mennyiért érdemes venni használtan külföldről?

roadrunner 2011.07.02. 12:13:14

@G Boogie:
a trukoket kifejtened bovebben kerle?
Amivel nem 10-20 fontot lehet sporolni es a te neveden van a biztositas?
Hatha van uj a nap alatt es nem ismerek valamit.

_Jeff_ 2011.07.02. 12:15:20

@roadrunner: sztem ismered. csak keress valakit akinek van bónusza...

roadrunner 2011.07.02. 12:16:02

@luck66: Igen, es ingyen is odaadjak.

_Jeff_ 2011.07.02. 12:16:34

@gyvy: én is csupa jót olvastam róla, de jó hallani még egy pozitívat :)

roadrunner 2011.07.02. 12:18:16

@gyvy:
Aztan ebbol mit akarsz kihozni?
Hamarabb megkeresi mint te otthon.
Csak hogy elborzasszalak.
1 het alatt keresi meg.
Ha erdekel.

Hurri Kán 2011.07.02. 12:20:55

@G Boogie:
:)

@roadrunner:
Csak annyit, h kis hazánkban igen el vannak szállva az arányokkal, azt...

roadrunner 2011.07.02. 12:21:41

@G Boogie:
Oke.
Szoval nincs uj a nap alatt.
Az nem jo.
A te bomuszod nem nol.
Ha csinalsz valamit a haverod bonuszat nullazod le.
Akkor fizetgetunk.
Majd csak nol az a bonus.
Bar ezek, ha ket evig nincs autod ugy veszik hogy nincs No claim fokozatod.
Ha 10-es volt az is elveszik.

roadrunner 2011.07.02. 12:23:49

@gyvy:
Akkor jo.
Mar azt hittem az jon hogy de tanyermosogatassal nehez megkeresni ennyi penzt.
Az szivatas ami Mo-on folyik.
Kiraz a hideg ha ragondolok.
Nem is voltam otthon 2 eve.

Hurri Kán 2011.07.02. 12:25:02

@roadrunner:
Nem :)
Mindössze annyi, h k..vára nem mindegy, h kb. ugyanazon melóval kint mennyit keresel, és mit vehetsz meg belőle...
Ezzel vannak itthon óriási problémák...

roadrunner 2011.07.02. 12:26:55

@subtotal:
Mindenkivel jobban jartunk volna.
A fasznak kellet itt eroltetni a szabadsagharcot.
Lettunk volna osztrakok.

_Jeff_ 2011.07.02. 12:27:18

@roadrunner: nekem nem kell bónusz. jövőre lépünk innen tovább. még messzebre :) innentől kezdve meg csak a pár havi fizetendő érdekel

roadrunner 2011.07.02. 12:28:31

Kanada?
Vagy Ausztralia?

_Jeff_ 2011.07.02. 12:29:14

@gyvy: meg az adminisztratív költségekkel. meg a rohangálással egyik hivatalból másikba, meg ilyen faxom igazolás, olyan vizsgálat...

_Jeff_ 2011.07.02. 12:30:26

@roadrunner: kanadába? még sz**abb időbe? nemár :) utóbbi.
hát te?

Hurri Kán 2011.07.02. 12:31:38

@G Boogie:
2006-ban vettem germániában autót (horribile dictu kinti rendszámmal), az átírás, rendszám, forgalmi volt valami 65 euro, és a teljes ügyintézés tartott kb. 40 percet, de ismerősöm, aki ott volt velem, azt mondta, ennél általában gyorsabb szokott lenni...
No comment...

roadrunner 2011.07.02. 12:32:17

Engem az angol idoben az zavar hogy nem latni a kek eget.
A hofok az meg elmenne.
Persze most gyonyoru ido van.
De egyebkent eleg lelombozo.
Nem en meg kinlodik itt.
Nem akarok megint elolrol kezdeni mindent.
Kicsit kesobb igen.
Van valami specialis kepzetsegetek?

Lucky Larry Silverstein 2011.07.02. 12:32:37

@$pi$: Akkor vegyél olyat, ('99-02) ha nagyon sokat fizetnek érte..:))

$pi$ 2011.07.02. 12:37:09

@Bathory: Nézegettem az árakat és nem nagyon értem. Olyan itt-a-piros-hol-a-piros érzésem van... ;)

Pszt! 2011.07.02. 12:40:07

Befostatok ti is a cigótól?

_Jeff_ 2011.07.02. 12:46:32

@roadrunner: ne offoljunk itt :) megvan a szükséges pontszámunk, befizettük másfél éve, azóta csak várunk, de ez normális. idénre várható, akár heteken belül is. csak még gyűjtünk. eleve ez volt a terv. de télleg röviden ennyi, autós blog ez, vagy mi. viszont ha keresel melót, szólj, még keresünk embert, ha jól tudom.

jmakri 2011.07.02. 12:59:06

Egyébként is ez csak az érem egyik oldala, hogy valamivel olcsóbban valamivel jobb autót lehet kifogni.
Ez korrektebb cikk, leírja, mennyi is az annyi:
belsoseg.blog.hu/2011/07/01/utcan_porosodo_milliok?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2011_07_02&utm_campaign=totalcar

Én is inkább maradok a 17 éves, "méregdrágán" megvett de jó állapotú autónknál az évi 20000 alatti biztosításaival és a 11000-es súlyvagymicsoda adóval. (ja, 11000 lenne a lopás elleni casco). És a 2-3000ft-os szervíz óradíjjal. Szóval van itthon is sok jó dolog, csak mindig elsiklunk felette, mert ugye a nyugat...

Apropó, ha van ugye a troll hozzászóló, akkor van ogre cikk is, ugye?

Lucky Larry Silverstein 2011.07.02. 13:00:17

@$pi$: Mire kell az autó? Mert munkaeszköznek v. bejárásra a 10 éves vagy több luxusautó a lehető legrosszabb választás.

huleaks 2011.07.02. 13:01:47

A cikk előtti felhívás nagyon komolynak tűnik. Mndenki azt ír amit akar,a normális többség ugyis kidobja magából, de az, hogy majd a TC eldönti ki a troll. Talán azért fel kellene állítani valami szabálszerűéget.Pl anyzás, obszén szavak használat stb.
Mert így elégé diktatura szaga van. És ne felejtsük el ki van kiért.

roadrunner 2011.07.02. 13:04:17

@G Boogie:
Van munkam. (-:
Nem azert irtam.
De azert koszi (-:
Majd Ausztraliaban megkereslek.
Adj valami elerhetoseget.
De nem nem most.
1-2 evig biztosan itt leszek.

_Jeff_ 2011.07.02. 13:06:49

@roadrunner: nyilván van munkád, ez evidens volt. de váltani mindig lehet. főleg ha stresszmentes pozi adódik :) persze azt saccolom többet keresel mint én, viszont a pénz nem minden

nem kéne... 2011.07.02. 13:08:35

@Pajkos kisdömper:

vegyük a laci zx-ét.
milyen jó kis autó aztán mennyibe került.
ezer euró, huh.
annyi pénzért szerintem jóval komolyabb autókat lehet találni, mint amit itt összeválogattak.

jmakri 2011.07.02. 13:09:44

@huleaks: eszembe jut a magyar demokratikus média:
"azt írok, amit akartok"

_Jeff_ 2011.07.02. 13:13:33

@nem kéne...: szasz Tibi :) hát veled?

$pi$ 2011.07.02. 13:27:21

@Bathory: Ehh, igazából nem kell. Tehát nagyon fontos, hogy benzines legyen, jól menjen és jól is nézzen ki. Fogyasztás nem számít. ;)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.07.02. 13:28:31

Asszem nekem egyértelmű:

Itt van, 1000-ért (igaz GBP) fixen, nem licites.

www.ebay.co.uk/itm/LAND-ROVER-SERIES-II-1959-RESTORATION-PROJECT-/260810820344?pt=Automobiles_UK&hash=item3cb9894af8

Fiatal, épp most lett 52 éves verda. Be kell ülni, beindítani, oszt gyí. :)

luck66 2011.07.02. 13:36:48

@G Boogie: én nem neked írtam,a német honda civic árára,de úgy látszik,az angliában dolgozók már nem értik a magyart

Lucky Larry Silverstein 2011.07.02. 13:37:59

@$pi$: Magyarországon?

Jól megy meg jól néz ki az nagyon relatív+szubjektív. Mennyi pénzért/hány személynek?

Ha viszonylag olcsó és fürge és nagy és benzines akkor pl.

honda-accord.autobazar.eu/20-vtec-ls-id2013216.html

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.02. 13:42:28

@Rák Attantam: Én annak idején azt követeltem, hogy az USA csatoljon magához minket 51. tagállamként.

Hurri Kán 2011.07.02. 13:45:37

Uniót! A lányokkal!

wheeler320 2011.07.02. 13:57:44

Mintha csak szándékosan a Hondánál akart volna kikötni a posztíró...:)ami szerintem az egyik legjobb választás ebben az árban. Nekem is volt 3 Hondám '93-'95-ös évjáratban, nem csalódtam bennük!

$pi$ 2011.07.02. 13:58:55

@Bathory: Hááát. Mondjuk ettől azért nem jöttem izgalomba. Az Impala, azzal mondjuk megnéznének. ;)

Ilyen "Honda" kategóriájú autót az vesz, akinek szüksége van rá, nem? Tudod, munkábajárni, meg gyereket elhozni az óvodából, meg ilyenek. Mondjuk olcsó is... sajnos nem vagyok gazdag, de azért a 3-4000 euró egy kicsit túlságosan/gyanúsan olcsónak tűnik egy autóért.

whale 2011.07.02. 13:59:16

@jmakri: "azt írok, amit akartok"

Vagy inkább. Azt irtok, amit akarok....

Rocko- 2011.07.02. 14:14:46

@Tie: nem szép a második fényezése. :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.07.02. 14:17:25

@95 bajnoka: >Külföldi rendszámú autót nem vezethetsz itthon,ha nem a te neveden van.

Ezért kell írni egy autóbérlési szerződést a családtaggal, évi 10 eurós árral. A magyar rendőr meg sakkozhat, hogy ez most akkor minek számít.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.07.02. 14:37:29

@Rocko-: Szerencsére teddyhengerrel egy óra alatt a gyári állapot visszaállítható. :)

Anettka Lovagja 2011.07.02. 14:53:58

@gyvy: £404.36 volt a nettóm a múlt héten. Egyszeru melós vagyok.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.02. 14:54:23

@$pi$: 3-4000 euró egy kicsit túlságosan/gyanúsan olcsónak tűnik egy autóért. - mondom minden relatív: én vettem már anyámnak városi szaladgálóautónak 99es Corsát 1200 euróért, azóta(1,5 év) nem költöt rá egy fillért sem...

Ha nálad - úgy veszem ki - a villantás az első szempont, akkor, mivel nem ismerem az ízlésedet, vegyél meg bármit ami jó állapotú és jól érzed magad benne. Egyébként van egy magyar nyelvü hogyanvegyünkhasználtautóthogyneszopjukmeg útmutatóm, komoly anyag, mindjárt írom a nevét. Ha a tanácsok felét fogadod meg, nem fognak átverni.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.02. 14:59:09

Hogyan vegyünk, illetve keressünk használt autót

Garai Zsolt

4,50 mb

Lucky Larry Silverstein 2011.07.02. 15:02:45

Apropó, lenne egy kérdésem a fórumozókhoz:

Miért takarják ki sokan a rendszámukat a hirdetésekben? Hogyan lehet ezzel visszaélni? Vagy ez sima maszatolás eladói oldalról, hogy ne lehessen leinforálni a kocsit?

Ez érdekelne.

kzolika 2011.07.02. 16:14:16

@Bathory: ugyanolyan típusra, színre gyártanak belőle másodpéldányt. Enyhe esetben gyorshajtás, autópályadíj fizetése ellen.
Másodsorban sokkal keményebb dolgok esetén. Így használták fel a szegény svédek elleni támadások, gyilkosságok során is.

Harcimaci 2011.07.02. 16:44:38

@subtotal: inkább svájci megszállást.:)

Hurri Kán 2011.07.02. 17:02:00

@ruskyy:
Ha esetleg írsz a szerknek egy üzenetet, h javítsa, még az is lehet, hogy sikerül neki. Szerintem simán csak elgépelte, de ha gondolod, posztold ki a Fészbúkra is, hogy mennyire dilettáns...

tlacka 2011.07.02. 17:08:19

@G Boogie: Oké, de Angliából nem igazán visznek ki autót.
"Lehetséges", hogy ennek is köze van a nagy olcsósághoz.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.07.02. 17:33:10

@tlacka: Vagy inkább annak, hogy jobbkormányos az autók 99%-a, amit elég nehéz Európában használni. Vagyis csak előzni vele:)

dansun 2011.07.02. 17:40:31

"Az ötajtós, angliai gyártású 1.4i elég erős"
...szvsz mai szemmel nézve pont az erő hiányzik az 1.4i motorokból. Sík terepen még jól bírják (75LE, 90LE), de az emelkedőkön elfogy a kraft, főleg a gyengébbikből. Akkor már inkább egy 1,5-öst.
Amúgy tényleg nagyon jó a kis honda. Mi most nyomtunk le vele egy 4000km-es túrát:
indafoto.hu/dansun/honda_tour/page/1
és egy percig sem aggódtunk a megbízhatósága miatt, pedig ez már jó pár kilométert megtett.

2011.07.02. 17:55:45

@gyvy: azért hangsúlyoztam ki, hogy elírta vagy háromszor, de semmi gond.

_Jeff_ 2011.07.02. 18:37:50

@tlacka: pontosan. max japánokhoz vagy ausztrálokhoz lehetne vinni... de erdőbe fát? :)

lungi 2011.07.02. 18:55:44

Nekünk is egy Fiat Brava-nk van (99-es, 1.6os,klímás,SX) és imádom, de van egy kombi Marea is ugyanezzel a motorral de ELX-es, azt valamiért kicsit jobban kedvelem, jobb az úttartása, kormányzása :)

Schütii 2011.07.02. 19:13:51

@Bathory: Nincs jelentősége, paranoiás faszság..

Schütii 2011.07.02. 19:16:17

@Kopi3.14: Kíváncsi vagyok hányan nem polszkizták le.. (én itt vagyok egynek.:))

Schütii 2011.07.02. 19:24:01

@ruskyy: csatlakozom. És ha már megemlítetted a "tanuló" Ferkát, akkor megjegyezném, hogy Albionban szabály hogy friss jogsis (mittudoménmeddig) csak úgy vezethet ha ott van az autón (motoron is. lol) a piros L betű (Learner driver) ha az Ferka akkor Ferkára, ha Micra akkor arra kell rátenni az L-t. Szóval ez a cikk is itt nálunk publikálva nyer csak értelmet.
Na meg egyébként is nem mindenki tehet róla hogy gazdag, neki is vezetni kell...

esef 2011.07.02. 19:31:23

@csuvel:
akkor édes öcsém te vagy lemaradva, mert a sörös/üdítős doboz az biza alu, a konzerves van vasból... :)
sört meg üvegből szoktam inni :)))

S1980 2011.07.02. 20:09:04

Van egy 26 éves, közepesen elhasználódott W124-esem. Kéthetente van valami apróság, amit javítani kell / lehet. Vagy én, vagy a szerelő barátom. Amilyen pénzeket kér, megéri még így is tartani. És a kocsi egyre jobb lesz, mert értelmes szerelő szereli, nem egy átlag "mindenhez értő" buherátor. De ha óránként 100 eurót kérnének itt a szerelők, akkor hamar elpasszolnám.

dennisthemenace 2011.07.02. 20:37:16

@tlacka: Dehogynem. Hajószám Afrika kulonbozo államaiba, kamionszám Litvániába, Oroszorszagba, Bulgáriába..
Utóbbiak gondolom, bontásra.

dennisthemenace 2011.07.02. 20:38:55

@Schütii: 6 hónap volt, lehet, hogy most is így van még. A motorsok nagyrésze egyszeruen fennhagyja, hogy jobban figyeljenek rá az autósok.

subtotal 2011.07.02. 21:20:04

@Harcimaci: áááá, azok olyan sótlanok, meg még iszonyat autópálya díjuk is van (40CHF, hát azért 8500Ft egy évre az már majdnem rablás) a németekhez képest. :DDD
De velem lehet alkudni...ha a németek nem vállalják, jöhetnek ők is. :DD

subtotal 2011.07.02. 21:29:27

@roadrunner: pedig a főforradalmár szobra mindenhol kinn van, nincs is szinte település, aminek tere vagy utcája ne viselné a nevét. És mi erre a Kossuth-ra vagyunk büszkék, kész elmebaj.
Pedig aki abban a geopolitikai környezetben a forradalom és szabadságharc mellett állt, azt elmegyógyba kellett volna utalni.

2011.07.02. 21:56:22

@esef: Eleinte mindegyik vasból készült(mérnököknek: lágyacélból). Tény, hogy manapság ritka az acéldoboz. De azért biztos elő-előfordul.

Dennis01 2011.07.02. 22:03:58

@Bathory: Angliaban peldaul nemcsak paranoiabol takarjak ki a rendszamot. Vannak olyan simlis alakok, akik egy kis csellel csinaltatnak keprol rendszamot, felrakjak egy lopott, de ugyanolyan autora, aztan ide-oda furikaznak veluk. Persze az ilyen dolgok hamar kiderulnek, foleg, ha a lopott rendszamot Londonban fotoztak, a kocsid meg bizonyithatoan Manchesterben parkolt.. :)
Azert fo az ovatossag..

@dennisthemenace: Kijavitanalak, 50ccm-es segedmotorkerekparon az L betu kotelezo tartozek, mindig rajta kell lennie. Tanulo vezetoknek akkor kell L betunek lenni, mikor a kocsi volanja mogott ulnek. Ha a jogositvanyt megszerezte, P betunek kell fenn lennie 12 honapig.

Z o z ó 2011.07.02. 22:15:49

Szeretem ezeket a cikkeket.Megnyugtat hogy nem csak én nézegetem a használtautót,még akkor is ha nem akarok venni semmit:)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.02. 22:16:40

Ma vettem egy Ford Fiesta Van-t 312500 ft-ért. A Swift (347 000 kilométer) után olyan, mint egy Bentley. Úgy örülök neki, mint egy hülyegyerek, ötpercenként csekkolom a kilencedikről.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.02. 22:20:00

Ja, hallom 130-nál a gyári rádiósMAGNÓT, szervokormány...

Hurri Kán 2011.07.02. 22:26:15

@BOSCHtechnikus:
Adjak kölcsön KAZETTÁT bele? :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.02. 22:38:54

@gyvy: Kösz, van! Csak azt akartam mondani, hogy érzem, egy társadalmi osztályt feljebb léptem. Szidhatom a Swifteseket.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.02. 22:41:17

@gyvy: Ja, OHV motor van benne, ilyen volt a 73-as Skoda S 110 R Coupe-mban.
Tehát műszakilag visszaléptem, de a komfort az pazar.

Hurri Kán 2011.07.02. 22:43:12

@BOSCHtechnikus:
:)

No de a motor előre került, tehát a fejlődés vitathatatlan :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.02. 22:52:09

@gyvy: A Suzukihoz képest gondoltam, nem tudtam, hogy 2001-ben mégalkalmazták ezt a szelepvezérlést. Mindegy, az Asszony jár majd a "technikával".

Z o z ó 2011.07.02. 22:57:32

@BOSCHtechnikus: Gratula hozzá,használd baleset és hiba mentesen!

karikaV43 2011.07.02. 22:58:30

Valaki akinek van valós tapasztalata,mondja már meg nekem,hogy a cikkben szereplő oldalakon miért kerülnek a superbek sokkal többe mint itthon.Lecserélném a 2005.ösömet egy 2008-asra,de a 2005-ös sincs 10000euró alatt annyiért már 2008-ast is lehet itthon venni.

Rocko- 2011.07.02. 22:59:13

@BOSCHtechnikus: nem akartál munkát hazavinni? :-)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.02. 23:05:14

@Z o z ó: Kösz!
@Rocko-: Most vettem néhány picsányi méretű dobozt, ami elvitte egy jobb autó árát. De nem volt rossz vétel, 77000 km van benne (ne röhögj!).

Hurri Kán 2011.07.02. 23:08:40

@BOSCHtechnikus:
Sok kilométert a régi-új technikával :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.02. 23:11:19

Nos, csak azt akartam mondani, hogy 37 évesen tudok örülni egy ilyen "szarnak", ami jó dolog. Ez is elvisz majd pénzt keresni, meg a cimborámmal a Balatonhoz, stb. Az átlag embereknek ez az árkategória, akár a cikkben, nyújthatja a mobilitást, ami fantasztikus szerintem. Nem kell figyelni az MNB honlapját, hogy mennyi lesz a törlesztő.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.02. 23:12:40

@karikaV43: 2008as Superbet 10000 alatt?....:DD Akkor vegyél!

Eurotaxot fusd át, a VW konszern kocsijai ált. 4 évesen érik el az újkori áruk 50%-át, de ez átlagos állapottal meg futással számol. Szóval ha egy Superb 3 évesen az újkori 1/3-a, az vagy komolyan törött volt, vagy agyonkopott.

karikaV43 2011.07.02. 23:23:47

@Bathory: én még a régi kasztnisra gondoltam nem az újra,a régi 5,1milla volt itthon regadóval meg mindennel,ez kb.20ezer euró.Kint ennél olcsóbbnak kellett lennie.Nem is ez a probléma,hogy a fenébe van az,hogy ezeken az oldalakon pont annyiba kerülnek a kocsik mint itthon.
Az összes kereskedő onnan hozza be,tehát vagy az oldal rossz,vagy magyarok üzemeltetik.Mindegy pénteken megyek németbe,majd meg nézem mi a helyzet.
Az autóval egyébként elégedett vagyok.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.02. 23:37:13

Ott azért kerülnek ugyanannyiba mint itthon, mert ugyanazt kapod dupla kilométerrel itthon, visszatekerve. Abból jön ki az adó, a kereskedő ktge + haszna. Most néztem a 2008as Superbeket mobilén, az 1000ből 1 tényleg 10000(a legeslegolcsóbb), egyébként Franciaországban van. Nem javaslom neked, hogy egyedül kint autót vegyél, nem rosszból, érzem hogy ilyesmit még nem csináltál. Feljebb írtam egy HOW TO-t egy srácnak, temetkezz bele.

ommm 2011.07.02. 23:39:40

@Ciri: Dani a Totalbike- és Totalcar új munkatársa. Fogadjátok szeretettel.

nikó 78 2011.07.02. 23:40:00

Újra a régi téma, miből is lehetne szemezgetni odaát.Jól ismerem ezt a témát, édesapám a 4. osztrák autóját kínozza mióta kint melózik.Soha semelyikkel nem fürdött be.Az álltalános bevett stratégia nálunk az,hogy megvesszük 5 évesen beszámítattjuk 10 évesen.Rengeteg a családonkénti 2.3.-ik autó.60-70 ezret futott példányokról van szó,amik ismerve az ottani útállapotokat össze sem hasonlíthatóak a hazai bizonytalan előéletű felhozatallal.Sokan mondják hogy drága.Viszont ha vásárlás után nem kell egyből komplett szervízt végrehajtani az autón,mint nálunk,ha valaki utánna számol már nem is olyan vészes.Én szívesen hoznék onnan autót még ha az itteni átlagáron illetve a fölött vannak is az árak,csak ez a rohadt regadó ne lenne.De mivel van,marad az álmodozás,meg az örökös kérdés:Miért is vagyunk mi EU-tagok?Pont ami a csóró magyarnak némi mosolyt csalhatna az arcára mint lehetőség,éppen azt veszik el tőlünk a döntéshozók.Éljenek soká!!!Szárazkenyéren és vizen Szibériában!

Tomi1973Wien 2011.07.02. 23:54:38

@Olyanmind1:

www.automobile.at/

www.autoscout24.at/

www.car4you.at/Gebrauchtwagen

www.gebrauchtwagen.at/

sorry, nem voltam elobb.... a masodikat es a negyediket kulonosen szeretem, erdekes modon nincsen akkora atfedes (persze van), mintsem azt gondolna az ember...

Lucky Larry Silverstein 2011.07.02. 23:59:50

@karikaV43: Ha már, akkor 11ért vegyél Passatot/Variantot szervizkönyvvel 150-180t km-rel németből, trendet kapsz ennyiért 1.9 tdi 105 lovassal. Én meglepődtem, hogy a nagy bódé milyen harmonikus ezzel a motorral, és jó esély van rá, hogy nem ralipilóta után ülsz bele.

Aranyszabály, hogy az árspektrum alsó tizedét hanyagold, és mivel használt dízel, legyen a vételáron kívül 2000 euród, mert a nagy cumi megtörténhet.

Egyébként azért a 2005 utáni Passat vs. SuperB 1, mert újabb fejlesztés.

JawasZoli 2011.07.03. 00:33:52

kedves tc, keresztelkedjetek at BIG BROTHER-re, az jobban allna a bevezetohoz.

yeahbaby 2011.07.03. 00:53:49

Majd akkor közöljetek ilyen írásokat, amikor eltörlik azt a rohadt regisztrációs adót a picsába.

Addig csak felidegesítem magam minden alkalommal, amikor csak eszembe juttatják.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.07.03. 03:26:22

@kzolika: na oké, de ezt megcsinálhatja egy parkolóban látott rendszámra, autóra is.Szóval engem is érdekelne a valódi ok.Eddig én is arra gondoltam, hogy eladói simliskedés

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.07.03. 03:35:30

@Dennis01: de b@sszus, a parkolóban is letakarod a kocsid rendszámát?Nem?Hát akkor onnan is ki tudják nézni...Vagyis az ellen nem véd, ahogy megmondta egy kissé idióta, svájcisapkás manusz.Akkor meg minek huncutkodni a hirdetési képekkel?

megint 2011.07.03. 04:32:02

Én is kipróbáltam azt a csodás pörgős civic motort még régen egy haveromnak köszönhetően, és hát rövidtávon nagyon tetszett, viszont egy idő után már inkább idegesített, hogy állandóan pörgetni kell. Inkább legyen nagyobb ccm-es egy autó "azonos" lóerő mellett, pl 325-1.6vti.

Ciri 2011.07.03. 05:17:50

@ommm:

Köszi szépen az infót!
(a többieknek is)

jmakri 2011.07.03. 07:26:40

Én azért annyira nem várom a regadó jelenlegi eltörlését. A használt piac igaz olcsóbb de roszabb állapotú lenne, valamint a kormány pótolni fogja a kieső bevételt, aminek minkéntjétől alapban kiráz a hideg...
És azoknak is igazuk van, hogy amikor az emberek többsége idehaza 5-10 éves autót szeretne venni 10000km futással, hibátlan állapotban, mélyen áron alul, akkor persze hogy előbb-utóbb torzul a piac.

BOSCHtechnikus: Gratulálok, és nem csak az autónak, hanem a hozzáállásodnak. ;)

luck66 2011.07.03. 08:58:49

@geegee: azért,hogy ne találd meg az autó tulaját és ezáltal ne tudd a kereskedőt kihagyni az üzletből,ez főleg bizományos autóra vonatkozik

Lucky Larry Silverstein 2011.07.03. 09:05:12

@luck66: Kereskedő kössön rendes szerződést az eladóval, akkor nincs ilyen gondja!

luck66 2011.07.03. 09:17:41

@Bathory: mi jártunk úgy,hogy szól a kereskedő,hogy van vevő a kocsira,de kicsit engedjek az árból,mindezt telefonon,mert úgy tudta nem vagyok otthon,de kimentem hozzá,mindketten meglepődtünk.Én azon,hogy hiányzott a 4 télikerék,az alukerekek lemezre cserélve, nem volt benne a hifi és hiányzott az új akumlátor is és így akarta anyiért adni,mint amibe megálapodtunk

Lucky Larry Silverstein 2011.07.03. 09:45:47

@luck66: Neked csak ahhoz van közöd, hogy te mennyit akarsz az autóért, szerintem ahhoz, hogy ő a vevőnek mit ad és mennyiért az az ő dolga. Szvsz.

rega 2011.07.03. 10:32:35

:))

Fura , de nekem egy olyan autóm van..amit itthon olcsóbban vettem, mint amennyibe kerül abban az országban, ahol gyártják...

Audi3-as 2.0 tdi full extrás..bőr, tempomat, stb!!., Használt volt (1 tulaj), 3 éves. Leinformáltam a szervízben, ahol szervizelték...kevés km, új állalpotú...4 millió ft volt.., azóta eltelt 3 év..és 50 ezer km..semmi baja..olaj , és szűrő cserék ennyi..:))
Az autó eredeti ára 9 millió körül volt új korában :)..és még mindig 3,5 millió körül mozog itthon..:)

luck66 2011.07.03. 11:03:53

@Bathory: bocs,de gondold végig, ameddig az én autóm,nála csak bizományban van,jutalékot kap az eladás után,ne lopjon le már róla dolgokat,amit ő külön értékesít magának és tőlem meg még árcsökkentést is akar,ez így vicces lenne

kerdesek05 2011.07.03. 12:33:47

@Bathory: sehol nem találom az anyagot..
tudnál segíteni?:)

_Jeff_ 2011.07.03. 13:13:39

@luck66: és te ezen csodálkozol? kecskére káposztát? már ne haragudj de enyhén szólva naív voltál (hogy enyhe kifejezést használjak), hogy odavittél ennyi mozdítható/szerelhető cuccot. az alap hogy autót csak acéltárcsán kopott gumival hifi nélkül tolunk be kereskedésbe... a többit tedd pénzzé külön. bazi nagy tévhit, hogy ezek a számodra fontosnak tűnő "extrák" bárkit is érdekelnek. nameg anyagilag is jobban jársz a másik módon.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.03. 13:32:18

@kerdesek05: nekem megvan pdf.-ben, de e-mailt nem írok ki. Ha te ideadod a tied elküldöm.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.03. 13:38:45

@luck66: Nekem múlt 7en adták el így bizományból a Mazdámat. Volt rajta könnyüfém(kit érdekel ez egy 14 éves autón?), gyári rádiósmagnó(vaterán 5000 ft), téli kerékszett. A kocsit 1000 euróért kínáltam novembertől májusig, a 300ezer km miatt fel sem hívtak. A kereskedő meg eladta 1 hónap alatt. Előtte megegyeztünk, hogy nálam 800 euró a vége. A szerződés szövege szerint 4% jutalék illeti a kereskedőt(mennyi az, 32 euró-kacc-kacc-muhaha, ki dolgozik ennyiért?), nekem kellett 800 a kezembe és így is lett. Mit érdekel ha brókerkedett a kerekekkel, vagy ha 1500ért adta el az autót? Nekem nem ment neki meg igen.

luck66 2011.07.03. 14:16:54

@Bathory: akkor még mindig nem érted,betoltam az autót,megegyeztünk én mennyit kapok,erre ő leszerelt pár dolgot és felhívott,mivel úgy tudta,hogy távol vagyok,hogy még engedjek az árból,mert azonnal vinnék a kocsit,engem sem érdekelt,hogy az én részem fölött mennyivel adja el,akár alkatrészenként,de ne tőlem akarjon még plusz lóvét levenni

luck66 2011.07.03. 14:25:37

@Bathory: én ugyanezt tettem,csak a te számaiddal élve,felhivott,hogy a 800 helyett legyen elég 700 és már viszik is

Lucky Larry Silverstein 2011.07.03. 14:35:42

@luck66: Okés, vágom, és mi a történet vége, eladtátok?

luck66 2011.07.03. 15:06:32

igen,visszarakott mindent,a vevő meg elég "ismert és agresszív",hogy át akarta verni a kereskedő és ezért teletankoltatta és az eredetvizsgát is a kereskedővel fizettette ki,én meg megkaptam a pénzem

karikaV43 2011.07.03. 16:35:48

@Bathory: eszembe sem volt autót venni,de ha már ott vagyok csak körül néznék.Nekem csak furcsa,mert a 10ezer euró körüliekbe jócskán van km,persze jobb tudni mint a visszatekert,de az itthoni kereskedők hogy keresnek ezen?

Hurri Kán 2011.07.03. 16:37:32

@karikaV43:
Úgy, hogy pl. nagy részük a kint nettó áron megvett autó után itthon nem fizeti be az Áfát...

karikaV43 2011.07.03. 16:46:33

@Bathory: a 2008-as superbbe ugyanaz a 105 lovas motor van,ami nekem tökéletes,a passat nem tetszik túl sok van belőle,a skoda meg némi nosztalgiát ébreszt a 120L miatt,mert vagy 20 éve még azon tanultam meg faternak is volt egy.A technika egy kicsit jobb,de én szeretem.Az enyémbe 230ezer van most már ennyivel is nehéz eladni ezért gondolkodom cserén,de ilyen árak mellett inkább be számíttatom egy újabba.

karikaV43 2011.07.03. 16:48:27

@gyvy: oké,de ennél a rezsimnél ami nálunk van meg sem merném ezt kockáztatni,szeretek nyugodtan aludni pár száz euróért meg nem kockáztatnék.

pfeilmayer 2011.07.03. 16:49:20

@karikaV43: én is végignéztem a kínálatot, arra jutottam, nem éri meg behozni. Nekem 2007-2008-as évjáratú Superb kellene. Időnként itthon egész jókat lehet látni a banki visszavettek között.
Ősszel majdnem vettem egyet 2.750.000ért. Sima Trend-es, 120ezret futott, kereken 3 éves volt. 1 hónap múlva megtaláltam egy kereskedőnél, 3.250.000ért. El is vitték 3 hét alatt...

Hurri Kán 2011.07.03. 16:52:50

@karikaV43:
Te nem, a kereskedő, aki egy hajléktalan nevére bejegyzett cégre hozza be a kocsikat, nyugodtan alszik...

karikaV43 2011.07.03. 17:06:51

@pfeilmayer: úgy látszik ez nem az a kategória amit érdemes behozni,itthon is vannak jó áron,csak az előéletük nem korrekt sokszor.Banki visszavett autókat hol lehet meg nézni mert az autóaukción elég leharcolt kocsik vannak.
@gyvy:hát én nem vagyok ilyen,ezért inkább nem kockáztatok.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.03. 17:07:17

@gyvy: Áfa-csalás azért egyáltalán nem általános dolog. Van ilyen, de ne higyjük már azt hogy ilyen az autóbehozatal. Amikor külföldi névről magyar névre veszi vki az autót, nem csatolják az Áfa-csekket rögtön a forgalomba helyezéskor?

pfeilmayer 2011.07.03. 17:10:46

@karikaV43: www.pannonlicit.hu, ersteleasitg.hu/visszavett, bevizsgaltauto.hu, merkantil.hu

hidd el, nem mind szar. Egy részük leharcolt, de a fele-harmada biztos nem. Amelyikről az előbb írtam, az olyan megkímélt volt, mintha sajátjaként féltette volna valaki. 3év/120 ezer után lejárt a lízingje és leadta a cég. De legalább annyi türelem kell a visszavettekhez, mint ha a neppereket járnád végig... De legalább a tájékoztatás korrektebb.

pfeilmayer 2011.07.03. 17:13:34

@karikaV43: www.pannonlicit.hu (asszem k&h), www.ersteleasing.hu www.bevizsgaltauto.hu (lombard) www.merkantil.hu (otp)

türelem kell hozzá, de van értelme nézegetni

pfeilmayer 2011.07.03. 17:14:39

@karikaV43: kis részük valóban leharcolt, de láttam már nagyon jókat is

pfeilmayer 2011.07.03. 17:18:08

@karikaV43: ja és jobb ha regisztrálsz ezeken az oldalakon, mert az érdemi infókat csak akkor látod (valahol az állapotlapot, valahol a licitált árat nem látod regisztráció nélkül)

karikaV43 2011.07.03. 17:18:58

@pfeilmayer: köszönöm,én eddig csak az autóaukción láttam ilyeneket,de azok elég gázosak voltak.Azért egy superb kategóriájú autót már nem jellemzően laknak le,vagy is remélhetőleg.

pfeilmayer 2011.07.03. 17:24:05

@karikaV43: csak attól függ a lelakás, ki kapja meg a cégnél. Pl. a multinál ahol dolgozom, néhányan ütik-vágják az Astrát, Insigniát. Mások úgy kímélik, mintha sajátjuk lenne.
Te milyen aukciókat néztél? Végrehajtós árverést? Azokon tényleg kevés a jó. Pl. az Apeh is olyan...

karikaV43 2011.07.03. 17:35:19

@pfeilmayer: néztem az apeh-ot és az autóaukció kft vagy mifenét,de ott nagyon gáz kocsik voltak.Piaci áron nyomták a törött,szét cigizett,lelakott kocsikat és fiatal autók nem voltak.Most néztem amiket küldtél superb nem nagyon van,talán 3db de 2006-os a legfiatalabb majd 3 miiláért,mindegy nem sürgős a dolog.

Hurri Kán 2011.07.03. 17:38:19

@Bathory:
Magánszemélyként szerinted mennyi áfát tudsz kint "levonatni", itthon meg befizetni?
Csinálj úgy, mint Micimackó: gondol,gondol,gondol...

Lucky Larry Silverstein 2011.07.03. 17:42:11

@gyvy: Értem, tehát amikor a magyar cég nevére kerül, közlekedés-apeh közt nincs kapcsolat?

Hurri Kán 2011.07.03. 17:44:03

@Bathory:
Áfa tekintetében nincs...

pfeilmayer 2011.07.03. 17:51:34

@karikaV43: ne hétvégén nézd.
Többnyire kiírják a licitet hétfőn, és lejár csütörtökön vagy pénteken. Hétvégékre csak a nehezebben eladhatók maradnak. És vannak időszakok, amikor lehet jól válogatni. És van hogy semmi jó nincs.
Ezért írtam hogy türelem kell hozzá, meg sok utánajárás.

pfeilmayer 2011.07.03. 17:53:56

@pfeilmayer: még valami: a kikiáltási ár ne érdekeljen, sokszor csak bőven az alatt tudják eladni. Banki visszavettekért normális ember nem ad piaci árat, elég nagy rajtuk a nyomás hogy kedvezőbben adják.

Placi 2011.07.03. 18:01:12

Csak jelezném, hogy a képen látható Omega Euro II-es - vagyis - környezetvédelmi besorolás szempontjából 04-es és nem EURO IV-es. Az tök más, s kár lenne valakit csúnyán megszivatni, hogy potyára kimenjen, s a regisztrációja kb 120 ezer Ft-tal többe kerüljön.
Magyarázat:
Régen a következő volta besorolás (mostani forgalmi V9-es rovat):
benzinesek:
katalizátor nélküli 0,
szabályozatlan motorüzemű katalizátoros 1-es (ez az EURO I),
szabályozott motorüzemű katalizátoros: 2-es (ez az EURO II kb 1988-2001),
ugyanez+OBD (ez az EURO III xxxx-ig) 6-os,
valamint az EURO IV (kb (!)2004-2005-től)8-as,
A dízeleknél meg volt 0,3,7,9,10,11, de itt csak OBD besorolás volt.
Most egységes a besorolás dízelnél és benzinesnél. Szóval ha valaki nem biztos azért JÁRJON UTÁNA!
Üdv, Laci

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.03. 20:04:04

@Placi: Csak az 1996 június után Európában forgalomba helyezett euro II-es katalizátoros, szabályozott keverékképzésű benzinmotoros autók kapják meg alanyi jogon a 04-et.

olcsójános 2011.07.03. 20:22:36

Ennyiért a legjobb vétel valamilyen BMW, megbízható, tekintélyt parancsoló és műszakilag messze megelőzik a korukat.

axax 2011.07.03. 23:06:00

Üdv.!
Mi a különbség a fenti hirdetésekben a "schadstoffklasse" és az umweltklasse" fifejezések között a magyar regadó szempontjából? Vagyis mi után kell fizetni a regadót? Furcsállanám ugyanis, hogy egy 1997-es 2 literes motorú Opel Omega EURO 4-et tudna.

Hurri Kán 2011.07.03. 23:07:32

@axax:
Nem akarok neked hülyeséget mondani, de tudtommal az umweltklasse az a német besorolás talán?

HA kinti autó behozatalában gondolkozol esetleg, meg kell érdeklődni a pontos motorkódot, és az alapján itthon meg tudod nézni az itthoni besorolást, ami kell a regadó megállapításához.

De még jobban jársz, ha ráakasztasz egy szlovák rendszámot...

Placi 2011.07.04. 07:45:54

@BOSCHtechnikus: OK. Én Tudom. De azt is látod, hogy az a lényeg az átlagembernek fogalma sincs, hogy a 04 besorolás nem EURO IV??????? Meg a cikk írójának sem - sajnos.
Ja, és még a motorkód sem elegendő a megállapításhoz mindíg (gyvy-nek).
süti beállítások módosítása