Első etap – donez

  2011. június 20. - Csikós Zsolt Címkék: tura torpedo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Egészen mély filozófiai kérdéseket vet föl, hogy bő kétszáz kilométer megtétele után miért Pista a fáradtabb és töketelébb a kettőnk közül, aki egy sport/normál/komfort rugózási és egyéb üzemmódú, automatás, szuperkényelmes, klímás, empéháromhifis, bőrüléses Insigniában tette meg az út nagy részét, mint én, aki kint ült a tűző napon, máskor meg fagyos, borús ég alatt, helyenként orkánszerű szélben, egy lengéscsillapítás nélküli, a mai tudatlan autós szemével valami díszes társzekérnek tűnő járművön, ugyanazon az útvonalon. Ja, a bőrülés stimmel, pont.

DSC 1529

Nem, itt nem a machismo a kérdés, nem is a gyűrésállóság, az állóképesség, a kiafaszagyerekség. Egyszerűen csak annak az alapigazságnak a bizonyítását tapasztaljuk a saját bőrünkön, hogy mindent a maga helyén kell kezelni. Egy bőrös Opel Insigniával százhatvannal teperni ítéletidőben, a német autópályán? Lazán. Egy bőrös Opel Torpedóval ugyanezt megtenni bármilyen időben? Lehetetlen. Talán az Insignia felé billenti a mérleg nyelvét, hogy fordítva – tehát olyan 50 körüli tempót diktálni a legnagyobb (és sokkal gyorsabb) forgalomban azért mindkettővel megy a dolog. Az Insigniával gyötrelem, a Torpedóval csodálatos élmény. Ez erre való, simogatja a lelket. Benne ültem most 150 kilométert szinte folyamatosan, és még mindig ezt mondom.

Kisapátiék Puppchenje hasonló, sztoikus nyugalommal falta a kilométereket mögöttünk, műszaki hiba gyanújának pedig még az árnyéka sem vetődött egyik autóra sem. A Keller-féle piros Opel egyébként szinte tökéletesen zajmentes, csak akkor hallani belőle valamiféle autómotorikus hangot, ha a bal oldalon csücsülő utas – például én – kinyitja a kipufogószelepet, ami közvetlenül a leömlőnél kiengedi a gázokat a rendszerből. Régen úgy gondolták, ettől erősebb lesz a motor, valójában semmit sem érezni, persze talán a 62 oktános benzin korában lehetett, de ezt már nem tudjuk meg.

DSC 1468

A reggel nyolcas (na jó, fél kilences) 0 kilométerköves induláskor Az autó, a Népszabi és a Playboy újságírói ültek be a két gép utasüléseire, mi csak dokumentáltuk a startot. Úgy elhúztak a százéves vénségekkel észak felé, hogy mire mi a közel parkoló Insigniába vetődtünk, és utánuk eredetünk, már erősen az engedélyezett határokat feszegető sebességeket kellett diktálnunk, hogy Budakalász után(!) utolérjük őket. Szentendrén fotózás, az újságíró-kompánia egy része távozott, majd Pista megírta az első érdembeli posztot, én vezettem, Esztergomban pedig helyszínt kerestünk mindenféle szép képekhez, videosnittekhez. Aztán végre enyém lett a bal egy, ahol – számításaim szerint – a következő napokban elülöm majd az ülepemet.

Egyébként nem. Az ülés teljesen kényelmes, legfeljebb az zavar (Keller Lacit is), hogy csak egy lábamnak találtak ki helyet, a másikat hülyén be kell görbítenem, hogy elférjek. Mivel szeles volt az idő, az autózás közel sem volt olyan szélcsendes, mint a múltkor, amikor Kisapáti Jóska Opeljével krúzoltunk, vagy előtte, amikor a Keller-féle Torpedót vezettem. Még egy dolgot megértettem most: hogy hogyan autóztak ezekkel télen. A taposó és a padlólemez túloldaláról ugyanis dől be a hőség a gépészet felől, ha kint mínusz tíz lenne, valószínűleg elégnek bizonyulna egy vastag, nagy, lószőr pokróc, hogy kellemesen érezzük magunkat – deréktól lefelé.

DSC 1504

A múlt héten, kedden megjelent teszt óta Kisapáti Jóska lámpákat is felszerelt a kék Puppchenre. Gönyűn ebédeltünk, ott meg is kérdeztem tőle – mivel táplálja az izzókat, hiszen az ő autójában nincs is dinamó? Akkuról – szólt a sztoikus válasz – van abban áram ölég. Töltés persze nincs... Keller Laci autóján is furcsán működik ez – a dinamó a kardántengely közepén kapja a hajtást, ezért az ülések alatt lakik. Nem teljesen korhű, de néhány mozdulattal visszafordítható átalakítás, és még a karbidlámpák is megvannak otthon. Csak ha kellenének...

Hogy ne legyünk oly magányosak a vén gépekkel, valamivel kevésbé vén, de szintén nem éppen a szalonban megvásárolható kocsik és egy motor csatlakozott hozzánk Győrben a Győri Automobil és Motor Club tagjainak jóvoltából. Egy Cadillac, egy Rolls-Royce, egy Triumph és egy harmincas évekbeli Norton motorbicikli, valamint saját autóink alkotta konvoj terrorizálta onnantól a győri forgalom békéjét, illetve volt úgy, hogy inkább fordítva. Teszem hozzá – az autót mindenki, mindenhol imádja, évtizedek óta mogorva fintorba merevedett arcokon úgy látjuk felderülni a hatalmas, boldog vigyort, mint ahogy a Kalahári zöldbe borul a nagy esőzések után. Csak a kamionosok nem szeretnek bennünket. Azaz azok, akik szembe jönnek villognak, dudálnak, mosolyognak, de akik hátulról érkeznek, néha úgy előznek százzal, záróvonalat átlépve, beláthatatlan útszakaszon, bennünket a szalagkorláthoz szorítva, hogy szinte összetojjuk magunkat. Miért nem mennek az M1-en, ha olyan sietős?

P1050171

Végignéztem végre egy tankolást is. A réz, nyolcszögletű (vagy hat?, nincs itt a kép nálam) tanksapkához a csomagtartóban lakik egy hatalmas, valami pipa és egy régimódi gyertyakulcs mutációjából született kulcs, amivel kellő nyomatékkal le lehet lazítani és vissza lehet szorítani a menetes kupakot. Mivel a benzint a tankból a kipufogógáz nyomása viszi előre, ezért itt nagyon fontos a jó tömítettség, amit régen – ziher, ami biztos alapon – óriási, alaposan meghúzott kupakkal véltek biztosítani. Ja, az autók olyan 12-13 liter körül esznek százon, ez is új infó.

Most végre Sopronban dekkolunk. Mint írtam, műszaki hiba egy szál nem volt. Pista fáradt, nekem csak a pofámról égett le a bőr, de a legegyszerűbb módon, a nap által. Holnap naptejezek, ha még egyáltalán lesz mit. Most pedig rövidesen lehatolunk Sopronba egy fotózásra. Beteszem ezt a posztot, élesül, kicsit még matatok, hogy meg is jöjjek végre, aztán, gondolom olyan hét, fél nyolc körül lent leszünk a vén gépekkel a belvárosban. Holnap délelőtt már Ausztria felé robogva jelenkezünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr73000953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2011.06.20. 19:03:15

A lényeg hogy rendben vannak :)

Suttora 2011.06.20. 19:09:51

Na csak így tovább!

Tigrincs82 2011.06.20. 19:12:46

Éljen!!!! Youtube-ot használnak végre!!! :D Hajrá fiúk! Pistának meg kitartás abban a "szar" Insigniában! :P

p0l1c3c4r 2011.06.20. 19:25:23

ÓÓÓÓ, a Cadillacet láttam visszafelé jövet(vagy odafelé menet) Győrben, amikor poroztam kifelé a Fehérvári úton. Pedig erősen vadásztam Csíkékra, de hát így jártam, úgy látszik. Lehet tudni, nagyjából mikortájt voltatok Győrben?

Csabby 2011.06.20. 19:26:27

Szívesen tennék kitérőt mert szombaton reggel indulunk Németbe, csak ezzel az őrült tempóval már nem biztos hogy utolérlek Titeket...hajrá és sok sikert!!!

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.06.20. 19:36:19

Szuper!

Egyébként milyen az úttartása? Nagyon fűrészelni kell menet közben a kormánnyal, vagy szépen megy előre?

62-es oktán, meg a 13 literes fogyaszás: ha részesülnék abban a szerencsében, hogy hasonló korú autót találnék barn find stílusban, a felújítás során valószínűleg megemelném a kompresszióviszonyt rendesen, maximum 8:1-re, főleg ha a hengerfej és a tömb egybe van öntve. Eredeti, nem eredeti bele nem lehet látni a blokkba, de mégis valószínűleg kisebb mehetne a fogyasztás.

Bénye 2011.06.20. 19:39:45

Pont akkor voltunk kint a szállónál, mikor a postot írtátok. Gyönyörűen fest a két kocsi, elképesztőek! Körbe is fotóztam ahonnan csak tudtam. Sajna sok időm nem volt lófrálni... =( Jah, és ha már erre jártok: a Selmeci utcán parkol egy faros ikarus, ha esetleg érdekel benneteket. Jó utat holnapra is! =)

Tomchy 2011.06.20. 20:07:24

Pistának azért böcsületére legyen mondva, hogy tegnap hajnali 5-től tisztességesen véginyomott egy Pest-Brno-Pest tripet, egyedüli bagósként egész kevés megállással, és pár csendben(?) alvó utassal!

Bambano 2011.06.20. 20:22:23

az a sapka a 32-es képen, az büntet:P
mint Bessenyő Pista bácsi:P

Gomulka Béla 2011.06.20. 20:35:44

Ahol a Silver Shadow eloz, ott szoktam stoppolni! Sokat!

Castigliano (törölt) 2011.06.20. 20:38:52

@Tomchy: a menetzaj elnyomott mindent :D
Amúgy amikor hazaértem,utána jutott eszembe,hogy hazafele nem is volt bagószünet.Biztos minél előbb haza akart érni,hogy pihenhessen.

Cymantrene 2011.06.20. 20:39:38

Gumit hol lehet ezekre venni? Vagy van megfelelő motorkerékpár-méret?
Atom, amúgy, gratula!

ChPh 2011.06.20. 20:39:43

Már csak 800 km, hajrááááááááááá :D

Leadfoot 2011.06.20. 20:52:42

Pista (?) úgy néz ki abban a maszkban, mintha egyenesen a S.T.A.L.K.E.R. c. játékból szalajtották volna. :-)

A Nortonról nincs kép?

Leadfoot 2011.06.20. 20:58:45

@Leadfoot: Ja, és persze hajrá meg faszagyerekekvagytok meg minden ilyesmi. :-)

Rohadtul nem csodálkozom rajta, hogy az Insigniában ötvennel-hatvannal csoszogni sokkal megterhelőbb, mint ezekben ötvennel-hatvannal száguldani.

éppcsakkérdem 2011.06.20. 21:09:10

Aztaaaa!

Az államat emelővel tettem vissza - a kipuffanógázok nyomják előre a benyát???

Láttam ezt a kocsit élőben, de ezt nem tudtam róla - nem mernék most már beülni vagy mégis?

Hű, izgulok értetek, HAJRÁÁÁÁÁ!!!

Broadslider 2011.06.20. 21:18:22

Mindegyik autóhoz volt már szerencsém a Hungaroringen az opelos találkozón. Ha az insignia kombi, fehér, és belül "indián nyár" nevezetű barna bőrülésekkel van(és 800k!),akkor az az a verda amiben üldögélhettem egy-két órát....ja, és a listaára 12 millió fölött volt picivel...
A két régi Opelt is láttam, de azokba sajna nem lehetett beülni...

2011.06.20. 21:21:28

Mindig a gyermekkori kedvenc mesém jut eszembe a Puppchenről a Ragacs Tragacs és Horáciusz :D
A vicc az lenne, ha az Insignia nem bírná a gyűrődést.
Hajrá!

rlazol 2011.06.20. 22:02:18

a post első képére kattintva a galéria első gépe jön be! Végre valahára ide is eljutottunk, nagyon köszönjük!

Zsolt, egy kérdés: a kötél, amit arra az esetre kértél reggel a Clark Ádám téren, ha 2 nap múlva is még Sopron előtt fekszetek az olajban, és ami ettől fogva már tárgytalannak számít, gépkocsi vontatásra vagy saját magadnak lett volna?

Hajrá(f)!

Shadowbull 2011.06.20. 22:40:30

Hehe, az Ankerban (Ankerben?) volt anno az eskuvonk :)

A Hécz tenyleg normalis csavo. Ha meg o a tulaj.

sb

GGG77 2011.06.20. 22:49:23

Mindig mondtam, hogy a Tour-on vagy a Giro-n a bringások után a sofőröknek lehet a legkeményebb. Napi 200-250 km, szerpentineken, araszolva, bringásokat, motorosokat kerülgetve, vagy épp ők előznek téged.

ommm 2011.06.20. 23:54:44

@Shadowbull: Ő, tök rendes srác.
Reggel nyolckor indulunk tovább és ma már kiagyaltunk valami igazán polgárpukkasztó marhaságot, amivel feldobjuk majd a napot, ha ennyire stabilan hatolnak ezek előre :)
Ehhez kellett Tomchy birsalma pálinkája, amit csak magáztunk, amíg el nem fogyott, onnantól kénytelenek voltunk azt inni, amit kapni lehetett.
Tök vicces egyébként a két öreg autó. Semmi egyenesfutásuk nincsen, a kerekeik szanaszét állnak és mennek, folyamatosan kavarni kell a kormánnyal és a lényeg: zéró műszert tartalmaznak, abszolút semmit, de tényleg.
Ehhez képest a maguk 44-49-es tempóját simán hozzák.
Köszi mindenkinek, holnap jelentkezünk.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.06.21. 05:05:16

Hajrá, vén kotlák! :D
Ja, és az volt már, hogy B45524T0K N3k1? :-))

dr.kakaósbögre 2011.06.21. 06:13:15

láttam-messsziről ezt a gönyüi ebédet.inkább dorbéz volt.:D

Rocko- 2011.06.21. 06:59:39

ááá, nem is azért lassúak, mert nem mennek gyorsan, hanem mert mindenki körba akarja fotózni. :)

G.A.P. 2011.06.21. 08:23:23

További jó (hát)szelet!!
Bár a 40-50-es tempónak is magvan a varázsa. Kivehetőek lesznek az arcok, a hangok, olvashatóak a feliratok és érezhetőek az illatok (és itt most nem a régi sertéstelepre gondolok az M7 mellett, mert az autópályatempónál is odavert). Néha ezek miatt megyek nagyobb távolságokra is robogóval.

vladek 2011.06.21. 09:30:04

@Cymantrene:
Ja, a gumit én is akartam kérdezni, szerintem biztos nem motorgumi, legalábbis a Torpedó slickje nem az. Van esetleg rá kisipari utángyártó?

És igen: B45524TOK N3K1! De csak érzéssel :-)

ifrance 2011.06.21. 09:50:13

Lélekben veletek vagyok, és nagyon szeretnék ott lenni, amikor begördültök majd az Opel gyárba a két öreg batárral...

maczko 2011.06.21. 09:54:31

Permanens vigyorral olvastam a cikket! Ja és Csík úr sztárfotója mindent megér XD!! Hajrá, fel Rüsselsheimbe, uraim!

medve (persze Opelos...)

kkn 2011.06.21. 23:15:07

Látom, Csikós kiszúrta az öreg német nyugdíjas automata zőccségesét. Egyszer a teccskónál kéredezgettem a bácsit, ott szokott négy helyre parkolni, már nem nagyon megy neki a vezetés, úgy könnyebb.
süti beállítások módosítása