Állni - csak stílusosan

  2011. június 05. - Csikós Zsolt Címkék: oldtimer veteran berparkolas

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Ez egy szenzációs, egyedi ötlet, ami talán nem is annyira egyedi. Hiszen még nekem is eszembe juthatott pár évvel ezelőtt, és amikor mondogatni kezdtem másoknak, kiderült, hogy nekik is eszükbe jutott. Igény tehát nyilván lenne egy ilyenre, de nem tudok róla, hogy itthon bárki megcsinálta volna rendesen.

Nem akarok rébuszokban beszélni, inkább belecsapok a lecsóba – sokaknak szüksége volna egy olyan tárolóhelyre öreg autójuk (vagy autóik) számára, ahová elég odamenniük, bedugniuk a kulcsot, elfordítani, és már mehetnek is. Sajnos a valóságban még a saját garázs sem mindig így működik.

Van, aki hosszú távra rendezkedik be, egész ponyva-regimenttel

A garázs általában poros. A veteránautó októberben, legkésőbb novemberben beáll, az ember persze megígéri magának, hogy legritkábban havonta feltölti az akksit, felfújja a kerekeket, bemelegíti a motort, megmozgatja a fékeket. Aztán következő márciusban, amikor kisüt a nap, és elővenné a gépet, rájön, hogy van egy leeresztett kerekű, lemerült, jó eséllyel döglött akksis kocsija. Ha pedig nagy nehezen életet lehel bele, a fék szorul, az index sztrájkol, a garázsportól nem látszik az autó színe. Állítom, hogy egy csomó oldtimert azért utálnak meg a gazdáik, mert macerás elővenni őket, mert náluk már egy havi negyed-félórás karbantartgatás is szerelésszámba megy, ezért inkább hagyják lejárni a vizsgát, csendben lerohadni az amúgy kiváló gépet. Vannak nyilván sokan, akik ennél pedánsabbak, több az idejük, pormentesebb a garázsuk, vagy ha mégis poros, jó autótakarót használnak, de a járműveiket leállító ismerőseimet elnézve, úgy látom, sokaknak probléma ez a tárolás-mizéria.

Ha valakinek garázsa sincs, bérelnie kell, méghozzá méregdrágán, mert a mi éghajlatunkon az oldtimer hamar elporlad odakint. Budapesten ennek a költsége nem vicc – egy akármilyen mélygarázs alsó hangon is 10, de inkább 15 ezer forintba kerül havonta, ha drágább helyen lakik az ember (belváros, Buda), lehet akár 20-30 ezer is. Nem óccsó.

A pár évvel ezelőtt megfogalmazott ötletünk a következő volt: ki kellene bérelni egy porszáraz és pormentes hangárt, szerezni bele egy csomó tulajt, aki nem tudja hová tenni a veteránjait, odaállítani egy éjjel-nappali őrt, aki meghatározott havi ütem szerint körbejárja az idő nagy részében felbakolt, csepptöltőről merítkező autókat, leveszi őket a bakról, felpumpálja a kereküket, tesz velük egy finom kört, hogy bemelegedjen a motorjuk, megmoccanjanak a fékdugattyúik, majd visszateszi őket bakra, töltőre. Ha kap egy telefont, hogy a tulaj elvinné az autót kocsikázásra, leveszi a bakról, töltőről. A bérleti díj pedig, mondjuk, bő garázsáron menne. A tulaj számára havi néhány ezer forintért megspórolható lenne a bosszúság, s kedvére imádhatná a kocsiját.

Kemény Attila barátom már egyszer belevágta a fejszéjét egy ilyenbe, tervezett karbantartást, szervizelést, kávézót, mindent (ráadásul a közelben, Budakalászon, 15 ezer havi pénzért), de valahogy nem alakult ki belőle a rendes biznisz – lehet, hogy az elinduláshoz egy ilyen ügyletnél nem árt valami masszívabb fajta anyagi háttér, marketing, meg nem kevésbé egy meglevő, nagy, potenciális, gazdag ügyfélkör, akik helyből hoznak pár autót. Maradt az eredeti kettős profilnál: autószerelés, veteránjármű-restaurálás.

A Mercedes itt is általános

Fentiek után valószerűtlen, hogy idén január végén el tudott indulni a Kultmobil nevű vállalkozás. A projekt gazdáinak, Bartucz és Felkai Gáboroknak szintén már sok évvel ezelőtt megvolt a fejükben ugyanez az ötlet (bizonyítva, hogy anno nemcsak az én veterános köreimben merült ez fel megvalósításra érdemesként), de ők semmiképpen nem akartak városszéli hangárt. Talán mert oda a tipikus budapesti nem járna ki szívesen, sőt – hogy megemlítsük a horizonton kirajzolódó még nagyobb problémát - eleve oda sem vinné az autóját.

A két Gábor tehát a városban keresgélt. És talált. A régi taxigarázst a Kertész u. 24-28-ban, ahol már a háború alatt is profi szinten szereltek, tároltak autókat. Az épület ma is pont olyan, mint régen; zegzugos, erre rámpa, arra kanyar – egy kilencven évvel ezelőtti elvarázsolt betonkastély. Penetráns, valószerűtlen hangulata van.

Nem nappali, csak garázs

Ennek a legfelső szintjét sikerült kibérelniük, ami önmagában is hihetetlen. És berendeztek ott egy olyan zugot, ami autók nélkül is az ideális klubhelyiség lenne bármire. Art deco bútorok, a falakon polcok autós relikviákkal és nosztalgikus műszaki berendezésekkel, archív fotók, lendkerekes játékok, ősi gyerektricikli, ghettoblaster a nyolcvanas évekből, feliratok, alkatrészek, minden. Lehet nézelődni, mint a múzeumban. Ja, és játszószoba is van a gyerekeknek. Csak jakiszoba nincs, de ez nem is lehet elvárás.

Vagy Wolfrace, vagy Wolfrace-jellegű kerekek

Az autótárolás pedig – pláne budapesti mércével – itt kifejezetten olcsó. 16 ezer plusz áfa az egységes havi tarifa, miközben lent, a koszos, esőáztatta utcán, a röppenő galambszarok célkeresztjében, a hajnali kettőkor hazafelé blattyogó részegek tükörtördelő, kulccsalkarcoló kezeinek nyomvonalában 21 ezer a havi díj az önkormányzatnál. Vicces, nem? A tárolási szerződést egyébként egy évre köti a Kultmobil, s a díjakat a következő évi papírok aláírásakor vállaltan mindig csak a KSH aktuális inflációs adatai mértékében emelik.

Ahány fenék, annyi szokás

És ez a garázs bizony garantáltan por- és páramentes. Világos. Szép. Nagy. Oda már a megérkezés is élvezet, voltaképpen egy kirándulás Gustav Eiffel valamelyik kevésbé ismert épületébe (persze igazából nem, csak olyan). Kedvencünket kérésre rendszeresen beindítják. Felfújják. Megjáratják, ráadásul fedél alatt, ami a téli, latyakos Budapest ismeretében nem okvetlenül hátrány. Feltöltik árammal, mert ez csak természetes. És az egészről indítási, karbantartási naplót vezetnek.

A szolgáltatások sora itt nem áll meg. Mert ha a gazda úgy kéri, a kocsikat ki is szervezik rendezvényekre, filmfogatásokra, hogy megkeresse a tárolásra valót, meg talán azon túl is egy kicsit. Ebben a régi épületkomplexumban egyébként van mosó, gumis, a közelben szerelde is, tehát ha valamilyen kisebb probléma adódna az autónál, nem kell messzire vinni.

Négy karika a képen, mégsem Audi

E sok kellem mellé a bérparkoltató ügyfelek kapnak programokat is – ez is a Kultmobil szolgáltatásai közé tartozik. Évente két-három összejövetelről van szó, szervezett borkóstolás, vízitúra, vasútmodellezők meghívása (a pályáknak azért bőven marad hely az autók által szabadon hagyott részeken) szerepel a következő évre tervezett események között.

Aki itt parkoltat, annak az autója jóval nagyobb biztonságban is van, mint valami kietlen, távoli garázssoron – napi 24 órás állandó portaszolgálat, teljes kamerás felügyelet, szén-monoxid-jelző, tűzjelző, minden körre kiterjedő vagyonbiztosítás, tűzbiztosítás szerepel a hosszú listán.

A legnagyobb baj maximum az, hogy a tárolóhelyek kilencven százaléka már betelt. Akit érdekel - lehet sietni.

Ott a nappali, hátul

A Kultmobilnak van egy másik funkciója is – oldtimer-kereskedésként is működik, csak itt nem valami gyártelep melletti, rozsdás drótkerítéssel körbevett, murvás telepen porosodnak a pókhálósodó veteránok, hanem néhány grádienssel az autószalonokhoz közelebbi stílusban tekinthetők meg. A cég saját honlapjára felkerülnek az eladásra kínált autók, amelyeknek a hirdetéseit magyar, osztrák, német honlapokra is felteszik a kultmobilosok. Az árakat aktuális katalógusok, piaci tapasztalatok felhasználásával, a tulajdonosokkal való megegyezéssel lövik be – „jó ideje mozgunk ezekben a körökben, komolyan felszerelkeztünk szakirodalommal, típustól, állapottól, kiviteltől függő, reális árcédulákat írunk” – mondta erre Bartucz Gábor tulajdonos.

Kertész u. 24-28

„Nem szeretnénk, ha ez a hely méregdrága autók gyűjtőhelyévé válna, inkább a köznapi, illetve még a reális erőfeszítéssel elérhető oldtimerek szintjén próbálunk maradni, így is válogatjuk meg az eladásra átvett autókat” – tette hozzá. „Alig pár hónapja kezdtünk, és már eladtunk egy Ladát, egy Wartburgot és egy Mercedes 380SL kabriót, utóbbiért épp ma jön az új tulajdonos, de valószínűleg ő továbbra is itt tárolja majd az autót” – folytatta.

Annyit még megtudtam, hogy 60 napra vállalják az autók eladását, s ha elkel a jármű, közvetítési díjként négy százalék plusz áfát vonnak le a befolyt összegből. Amennyiben nem sikerül eladni a kocsit, a két hónapra 30 ezer forint+áfa tárolási díjat számítanak fel, ami tehát kedvezőbb még a hagyományos kultmobilos parkoltatási díjnál is.

Cortina, végig magyarországi, gyönyörű, 1,2 misiért ajándék

Tehát ha ráunok majd a Pontonra, simán megcsinálhatom, hogy elviszem hozzájuk, és a felszabaduló parkolóhelyre azonnal beállíthatok egy frissen vett, új vasat. Persze nem találtam ki, mi lesz az, hiszen Dezsőt nemhogy megunni, de megszeretni sem volt időm három plusz kétszer fél napnyi vezetés alatt, itt inkább sokéves távlatokban gondolkozom. De a lehetőség, végül is, kecsegtető. És ezzel egyben – talán átjött mindenkinek - hosszú életet is kívánok a vállkozásnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr212948670

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mogyoród, én így szeretlek... 2011.06.06. 09:44:24

A hétvégi WTCC futam kapcsán elgondolkodtam, azon hogy egy ilyen kiváló helyen lévő település,mint Mogyoród ilyen hihetetlen adottsággal mint a Hungaroring miért nem akar ebből hasznot húzni.Nem magáról a WTCC-ről akarok írni, nem követem a technikai s...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtoszMester 2011.06.05. 11:33:27

@Mityu: Hát kurva nagy is az eltérés. Nem mindegy hogy 20.000-ért kapsz egy 10 seggbekúrást, vagy 21.000-ért egy seggberúgást.

McK (törölt) 2011.06.05. 11:35:29

@Mityu:
Ááááá...:D

Te szerencsétlen,kérlek hagyd abba,mert fáj a hasam a röhögéstől..:D
Hogy lehet valaki ilyen primitív?

Nem érted,hogy az a baja,hogy a semmit sem nyújtó galambszaros utca nemhogy olcsóbb,hanem még drágább is?
Nem az ezer Ft a lényeg,te agyatlan,hanem ez,hogy azért gyakorlatilag lófaszt sem kapsz.

Hihetetlen..:D

balage28 2011.06.05. 11:39:44

@bit_vector: inkább 10-12 év, és akkor nem számoltad a működési költséget. Ha azt is hozzáveszed, akkor már huszonévekről beszélünk...

McK (törölt) 2011.06.05. 11:41:49

@Mityu:
"Na! Egy ember érti mire próbáltam rámutatni. :)))"

Ráadásul csak Te hiszed,hogy van,aki érti a hülyeségeid.
Annyit segítek,hogy a gépírónők nem szoktak fogalmazni..,de legalábbis nem ez a munkaköri leírásuk.

De Zsoltinak van igaza,ha rádhagyjuk,kaján vigyorral az arcodon vonulhatsz vissza,hogy igazad van.

Igazad van.
Egyáltalán nem sok a nagy semmiért 21 ezer,amikor 20 ezerért fedett helyen őrzik..világos.
Egyetértek veled..pff..:D

mis 2011.06.05. 11:42:28

Háát, ha a nagy fauban járnék éppen, szívesen megnézném...
az sem érdekelne, ha fizetni kellene érte és csak kísérővel mehetnék körbe...
persze nem akarok ötletet adni, de elvesztegetett kincseket meg lehetne nézni, miközben békésen pihegnek bakon...
Amúgy gratula, nagyon jó a kezdeményezés, kívánom, hogy sokáig tudjátok csínálni!

I.C.ram 2011.06.05. 11:48:29

Nem tudom, ti hol éltek, de Budán lehet simán találni havi 5-15 ezerért garázst, ami csak a tiéd, nem buzizzák az autód, stb. Itt a 2. kerületben, az utcámban is van vagy 3 kiadó garázs, 15-20k/hónapért.

SerialKillah 2011.06.05. 11:51:28

@I.C.ram: ugy latom neked sem sikerult megerteni a lenyeget, de ne add fel, meg 2x-3x elovasod es talan meg lesz :D

Rocko- 2011.06.05. 11:58:10

hmmm, nem tudom, hogy tetsszen az ötlet vagy sem.
alapvetően jó, de hát bennem nyilván lenne egy kis félsz, hogy ha ennyire nyilvános, akkor eltűnik belőle a kocsi.
de támogatom, kívánom, hogy talpon maradjanak.

@Mityu: na most vagy ironizálsz, vagy nem érted.
utóbbi esetben vedd hozzá, hogy ugyanezen pénzért minimálisan karbantartják a ritkán használt autót, amit nem egy tárgyként, hanem értékként kezelnek. most már érted a szolid különbséget?

@Leadfoot: felfogásbeli kérdés. ha annyira dédelgetett, akkor valóban nem ide viszi.
mondjuk sztem szűk rétegre építhet ez a garázs, olyanra, akinek van pénze veteránozni, de garázsra már nem.
hiszen ha lenne, akkor simán megfizet egy X megbízható egyént, aki ugyanezt megteszi, ugyanezen az áron. csak otthon.

I.C.ram 2011.06.05. 11:59:25

@SerialKillah: Nem a cikkre válaszoltam, hanem azoknak, akik sírnak itt, hogy milyen drága a garázs :)

Rocko- 2011.06.05. 12:00:11

@SilentSound: de ha ismered az egyik Gábort, akkor miért garázsban akarod megnézni, miért nem kocsmában? ;D

3 gb 2011.06.05. 12:00:54

Azért itt jó dolga lehet az éjjeliőrnek!

skyrangr 2011.06.05. 12:01:17

@I.C.ram: egy garázst feltörnek, leég, beázik, villám csap bele, miegymás. emellett az autóval foglalkozni is kell, mint az köztudott.
namost ha valakinek:
-nincs olcsó, pormentes garázs a közelében
-nem óhajt különbiztosítást kötni az említett dolgokra
-nem óhajt/nincs ideje a rendszeres téli karbantartásokra
-de mégis veteránozni akar (azt nem vitatom hogy milyen veteránozás ez... nem is erről szól a dolog)
akkor neki bőven megéri a havi 16+áfát (főleg hogy a garázs és a biztosítás ára is magasabb ennél, nem beszélve a karbantartásokról, ami ugye idő... de az idő pénz :D ), hogy tavasztól őszig legyen egy veteránja, amivel a köztes időben semmi gondja sincs.
szerintem.
amúgy élelmesek a fiúk, az ötlet jó, sok sikert nekik :)

Rocko- 2011.06.05. 12:02:57

@kultúrpesszimista: számold a különbséget a szolgáltatás árának.
szerintem egyszerű.

h4z4rd 2011.06.05. 12:03:59

Az ötlet csodálatos, az ár kimondhatatlanul jutányos, elvégre a havi 20k az állagmegóvás által konkrétan nagyságrendekkel növeli a kocsi értékét, szerintem már egy év alatt is.
Remélem életképesnek bizonyul a vállalkozás és presztizs lesz ott lakatni a verdát.
Megjegyzem, ez az első PR-cikk, aminek őszintén örülök.

Az olvasók szövegértése viszont elkeserítő.

A Kertész utca pompás helyszín, egyet azonban nem értek. Miért lenne negatívum a városszél vagy külváros?

I.C.ram 2011.06.05. 12:04:59

@skyrangr: Az oké, csak mondom, én arra reagáltam, hogy "21kért galambszaros önkormis hely". Ki az a hülye, aki önkormis helyet bérelne a veteránjának, ha külsőbb, kertvárosi kerületekben olcsóbban kap garázst, ami csak az övé.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.06.05. 12:04:59

Egy ilyen szép napsütéses vasárnap délben is képesek egy ilyen cikknél egymásnak esni az emberek?
Tényleg el van baszva valami a magyarok fejében..:|

yomsisi 2011.06.05. 12:08:14

Értjük mi a csíziót, hidd el! A cikk elején leíródik, a havi 15-16 ezerért bérgarázs lehetősége. Nos, nekem nem kell kávé, sem jakiszoba, sem Art-deco. Havi netto 15-ért a szomszéd utcában is találok garázst, nem a hullámtetős sufnira gondoltam. A havi buzériát egy szombat délután megoldom. Ráadásul a honlapon, a "bevezető ár" ennyi, valószínűnek tartom, ha megtelt, ennél már csak drágábban adják ki.
Tévedés ne essék, az ötlet kiváló. A régi Főtaxi garázs is alkalmas a célra és hajrá, mert ez csak sikeres lehet.
Az átlag, kisebb kasszával bíró veterános tárolási gondját viszont, még mindig nem oldottuk meg.

Rocko- 2011.06.05. 12:10:24

@bit_vector: igen, reklám. mert hogy pont két poszttal ezelőtt arról siránkoztak egyesek, hogy miért nem ÖLES betűkkel volt írva a fesztivál.
tök jó amúgy, ha a TC nem számol be, akkor alja mocskos gecik hogy elhallgatja, ha pedig tájékoztat, akkor alja mocskos gecik hogy nyerészkednek.

@SerialKillah: jajaja.

@3 gb: mert nézelődhet? a tervezett karbantartáson túl ők se használhatják a kocsikat. ez nem ingyen dodzsem, hanem garázs.

creativehun 2011.06.05. 12:10:24

Elképesztő és egyben szánalmas,hogy egy szaros cikk miatt itt szinte ölre mennek az emberek.A kommentelők egy részének szövegértési,felfogási képességéről meg inkább ne beszéljünk.Ahogy a mondás is tartja "vagy jót vagy semmi".

Hurri Kán 2011.06.05. 12:11:54

@yomsisi:
Félre ne érts, nem akarok senkit se minősíteni, senkinek a zsebében se turkálni, de ha már valaki vesz egy veteránt, számolja bele a fenntartási költségbe a garázst is... Már ha értelmesen gondolkozik és nem akarja évente kaszniztatni a vasat.
Az is tény, hogy lehet már 10-12 ezerért garázst bérelni, valahol a külvárosban esetleg, ha messzebb van tőle, számold az odajutás költségét, idejét, stb...
Itt pedig figyelnek a vasra, nyilván ennek némi ára van.
De mindenki úgy mulat, ahogy akar..

Hurri Kán 2011.06.05. 12:18:20

OFF:
Eurosport, Michelisz Norbi élőben :)

h4z4rd 2011.06.05. 12:28:32

@yomsisi: Ebből egy dolog derül ki. Nem te (és nem én) képviseljük a célcsoportot.

Nekem van (bérelt) hangárom őrzéssel, csáBos emelővel és sok porral. Be is ázik néhol, de nem oda parkolok és letakarom a kocsikat, magam szerelek -tehát megoldom, mint ahogyan nyilván te is.
Ettől még az ötlet pazar. Annak, aki igényli.

h4z4rd 2011.06.05. 12:29:51

@h4z4rd: ja, egy dolgot kihagytam: ha autónkénti bérleti díjjal számolok, az én bérleményem többe kerül és még kávét sem főz nekem senki.

arde0902 2011.06.05. 12:30:05

Jó napot Mindenkinek!
Elnézést,ha valakit ezzel megbántottam.A cikk jó,a kezdeményezéshez sok sikert.A sok érthetetlen 'ember " továbbra is parkolhat az utcán a tyúkóljával,nem is Neki íródott a cikk.Mindenkinek jó étvágyat az ebédhez.

3 gb 2011.06.05. 12:37:17

@Rocko-: Ez amolyan vicc akart lenni! azért nem kell ilyen komolyan venni az életet!

Rocko- 2011.06.05. 12:38:03

@3 gb: ok, jól van, reméltem is. :)

waffen55 2011.06.05. 12:45:02

A teremgarázs jó ötlet! Van egy 100*100 méteres istálóm, lehet, hogy megcsinálom annak és akkor Szolnok megyében is lesz ilyen (mellesleg az itáló padlása is kiválóan alkalmas ilyen célra.... :)

MEGKÉRNÉK MINDENKIT, HOGY VASÁRNAP SE ETESSE A TROLLOKAT, EZ A TEVÉKENYSÉG ILYENKOR IS SZIGORÚAN TILOS!!! :DD

Gera 2011.06.05. 12:52:18

Akárhogy is, egy belvárosi őrzött, tiszta, száraz parkolóhelyért a többletszolgáltatásokat is figyelembe véve ez az ár egyszerűen nevetséges, nem igazán értem, miről beszélnek itt páran.

GGG77 2011.06.05. 12:58:20

@kultúrpesszimista:
"klassz az ötlet és drukkolok a kezdeményezéshez, sőt, kívánom, hogy gombamód terjedjen"

Bocs, de ez nekem nem jött le.

"ez ennyiért egyáltalán nem tűnik vonzónak, nekem, az autójával amúgy kényszeres, perfekcionista módon törődő tulajnak"

Pedig vonzó. 10-12 ezer Ft Bp.-en egy szűkös, poros garázs, a külvárosban. Ehhez képest 20-ért ez, szerintem, baráti ár.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.05. 13:07:09

Reklám reklám ez tuti hat rám :)

De amúgy a kezdeményezés jó, főleg, ha működik is... :)

McK (törölt) 2011.06.05. 13:11:28

Vonzó hát.
Főleg annak az újgazdagnak látszó Tesco főosztályvezetőnek,aki szintén vesz egy autót,mert a Sparos volt csoporttársának is van.
Viszont hülye az autóhoz,ha mégsem olyan hülye,akkor nincs ideje,ha az is van,akkor csak lusta,mint a dög.
Nekik van ez kitalálva..
Nekik mellesleg jó is.

Ciri 2011.06.05. 13:15:48

@Csikós Zsolt:

Vasárnapra se fussa már értelmesebb cikk? (a hétköznapokat már szóvá sem teszem).
Legalább írnátok egy "szerelős" posztot, vagy valami kutyacsontot, de legalább ne hétvégére tegyétek a PR cikkeket.

McK (törölt) 2011.06.05. 13:16:58

@Ciri: Ez azért nem az a hagyományos PR cikk,ezt te is érzed.

Garp 2011.06.05. 13:19:42

Off tudna esetleg vki live streamet wtcchez? Elsorol lemaradtam... On

Ciri 2011.06.05. 13:26:03

@McK:

Érzem, de attól még az. Másrészt elmondható, hogy lassan egy hónapja nincs értelmes cikk, teszt, stb. Legalábbis amiben egy fél óránál több munka lenne.

Ezt viszont szerintem nem csak én látom így.

japverda 2011.06.05. 13:30:11

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
Igen el,mindent penzben mernek meg a hobby t is

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.06.05. 13:31:18

Egyszerű betévedőknek önkielégítő fülkét is tessenek kialakítani, ha tisztán akarnak tartani mindent. :)

négykarika 2011.06.05. 13:37:33

Az ötlet és a megvalósítás is tetszik. Talán a legnagyobb kihívás a lelkiismeretes, hozzáértő személyzet (őrzővédő, autómozgató) biztosítása lesz hosszabb távon. Sok sikert!

Rocko- 2011.06.05. 14:03:08

@McK: leginkább amiatt jó, hogy ha megunja a vetránosdit, vagy nem lesz divat, akkor nem kell kidobni az autót, olyané lehet, aki megbecsüli.

Garp 2011.06.05. 14:30:30

@McK: a húsleves az húsleves, még ha JingJang kori porcelánból eszik is :). Sajna Cirinek igaza van, érezhető egy jó ideje a hullámvölgy. Reméljük, innen már felfelé...

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.06.05. 14:37:35

lehet talalni olcson melygarazst.. a hirdetesekben. meg kell nezni, hogy mit kapsz ezert a penzert: eppen hogy el fer az autod, sot, legtobbszor ugy jutsz be az autodba, hogy az ajtohatarolo az elso pontig nyithato csak, mert ott a fal :| talan ellopni nem lopjak, de siman feltorik

a varos kulsobb reszein talalhatok 20e es feletti osszegert normalis fedett, talan meg futott helyek is, csak ahol latjak hogy ertek van, azt elviszik :/

ennyiert a belvarosban ilyen korulmenyek kozott nincs mas alternativa

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.06.05. 14:44:53

@japverda: sok embernek nem élet az élet.. egyszerű futam

zeugma 2011.06.05. 15:16:47

Olyant nem terveznek, hogy belépővel körbe lehet sétálni és megcsodálni a felhozatalt? Parkoltatni való veteránom nincs, de egy ilyen túrára vevő lennék :-)

Domper2 2011.06.05. 15:33:19

Ez most reklám volt?

Na_mi_van?Semmi? 2011.06.05. 15:33:40

@Csabby:
Hát persze, hogy nem kérdés! A nappaliban! ;)

Gépötty · http://indafoto.hu/gepotty 2011.06.05. 15:39:24

A sok értelmetlen hozzászólás között eddig egyetlen embernek jutott eszébe ami nekem: a hely szép, a körülmények adottak, látnivaló is van, simán lehetne múzeumjelleggel használni. Kisebb csoportokban, vezetővel lehetne megnézni az autókat, a tulajdonossal egyeztetve akár kinyitva, vagy kordonnal körbevéve. Külön örömünnep lenne egy-egy ritka példány beindítását megnézni.
Valamennyi sajt is jönne rajta, a közönség meg a hét (majd) minden napján láthatna olyan autókat testközelből, amiket máskor csak találkozókon. A bevételből meg be lehetne mindent webkamerázni a paranoid módon aggódó tulajok megnyugtatására, meg az újdonságra vadászó érdeklődők kedvéért.

Dr. Robin Masters 2011.06.05. 15:46:18

Valami kiállítás féleséget bele lehetne ebbe csempészni, abból is lenne némi bevétel, meg ugye meg lehetne nézni az autókat...mint pl. az Álomautó Múzeum.

yomsisi 2011.06.05. 16:28:29

@gyvy: Gondoltam, hogy lesz legalább egy ilyen hozzászólás.
Tudod egy igazi mániákus, előbb vásárol, aztán gondolkozik. Lásd, a cikk írója sem kivétel. :-)

Ahogy h4z4rd is írta, ennek a cégnek nem mi -a többség- vagyunk a célcsoportja. Kérdezzetek rá a díjfizetési feltételekre!

Rocko- 2011.06.05. 16:35:58

@Gépötty: megdugnám a feleséged, de szigorúan gumival meg belépőjeggyel.
mikor mehetek?

gascan 2011.06.05. 16:47:02

Látom, beindult a szerb leányvállalat :)
www.totalcar.rs/

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.06.05. 16:57:52

@Rocko-:

Értettem, nyugi, csak ugye fontos "troll" jelzőt aggatni minden olyan hozzászólóra itt (is), aki esetleg olyat mer írni, amivel nem ért egyet.
A trollkodás éppen hogy nem ez, de sebaj. Majd a tudorunk erre is fog valami "agyatlan" jelzővel megtűzdelt jellemzést írni. Mert ugye mi "tiszteljük" egymást.

@McK:

Köszönjük a mindenre kiterjedő tájékoztatódat. Igyekszünk legközelebb kizárólag tőled igényelni ilyen téren információkat. Mind a stílus, mind a megfogalmazás pazar. Hogy úgy mondjam te kis stüszi vadász. Értettem a te idegbeteg faszságaid nélkül is úgy hogy megnyugodhatsz. Majd legközelebb engedélyt kérek tőled, hogy hozzászólhassak. Ha mégse ugye nem fogsz leugrani a Lánchídról? :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.06.05. 17:03:15

@SerialKillah:

"nem az osszegek kozotti elteres a lenyeg, hanem amit kapsz erte"

Tééényleeeg? Ne már, ezt eddig nem tuttaaam! :)

Ez most ilyen új trend, hogy mindenkire ráaggatjuk a "troll" jelzőt-e? :)
Olyan, mint a lájkolom? Szép magyaros divat, magyaros kifejezésekkel. :)

gascan 2011.06.05. 17:06:29

@I.C.ram: Nem értem ezt a logikát. Ha paranoid lennék és veteránom lenne, csakis olyan helyen tartanám, ahol mindig emberek mozognak körülötte, akik azonnal értesítenek, ha gond van, és tanúkat is könnyebb találni. Egy saját garázsban napokig, vagy hetekig észre sem veszed, ha kirámoltak, mert senki nem figyel a cuccodra.

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.06.05. 17:10:06

@gascan:

Lehet megint trollnak nevezni. Nálunk kamerás, felügyeleti rendszer van a garázsban. Már nem egyszer téves riasztás esetén is (nekem szólalt meg a riasztó) megtapasztaltam, hogy gyorsnak kell lenni a lemondással, mert igen gyorsak a járőrök. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.06.05. 17:11:49

@Rocko-:

Tudom, de látod a sok pláza szökevény egoistával igen érdekesen lehet "beszélgetni". :)

skyrangr 2011.06.05. 17:12:30

@I.C.ram: nézd, amíg lesznek olyan veteránosok, akik bérmunkában tartatják karban az autót (hiszen a veteránozának ez is a lényege, nemde?), addig lesznek olyanok, akik inkább parkolnak 3-4 utcával arrébb, az utcán, mintsem sétáljanak a garázsig :D
lásd ugyanezt a tecsóparkolóban... egyes idiótáknak annyira derogáló a sétálás, hogy legszívesebben a két fotocellás ajtó közé parkolnának! :D

gascan 2011.06.05. 17:17:25

@Mityu: Eredeti idézet, amire válaszoltam: "de Budán lehet simán találni havi 5-15 ezerért garázst, ami csak a tiéd"

Ezek szerinted mennyire vannak bekamerázva?

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.06.05. 17:28:20

@gascan:

Eredeti idézettől függetlenül honnan tudnám? :)

(A "nálunk" szó nem egész Budára értendő. S nem az összes garázsra.) :))

Gépötty · http://indafoto.hu/gepotty 2011.06.05. 17:34:50

@Rocko-: megdugni azért nem hagynám, de utána fordulhatsz a vizuális élmény kedvéért :)
Írtam: a tulajokkal egyeztetve, azon a szinten, amire hajlandók. Rugalmas dolog, nem kell sablont húzni rá.

Rocko- 2011.06.05. 17:35:50

@Gépötty: elég ha egy nem egyezik bele, onnantól már bukta van.
én se hagynám ebben a helyzetben.

gascan 2011.06.05. 17:45:07

@Mityu: Gyengébbek kedvéért még egyszer: "garázst, ami csak a tiéd"

Értsd: saját, különálló, zárható garázst, garázssoron. Komolyan olyan nehéz ezt értelmezni számodra, vagy csak nem tudod, mibe köss bele?

jürgen baromartz 2011.06.05. 17:46:31

az ötlet és a megvalósítás egyszerűen KI-TŰ-NŐ.

azoknak az egyszerűeknek, akik a szolgáltatás ár/érték viszonyán rugóznak, ajánlom a képgaléria megtekintését. baromira nem úgy tűnik, mintha kongana az ürességtől a garázs. ennélfogva nincs értelme kétségbe vonni a vállalkozás sikerességét és a szabott ár jutányosságát.

(nem is értem hogy magukat értelmes, civilizált embereknek valló ostobák miért nem bírják felfogni a három agysejtjükkel, hogy simán elképzelhető, hogy másoknak az övékénél eltérő igényeik vannak... na mindegy.)

jürgen baromartz 2011.06.05. 17:49:46

*övékétől... basszus, meleg van.

Mumia 2011.06.05. 17:57:11

"Drága a garázs és messze van?"

Akkor nesztek itt egy megoldás ami még drágább és még messzebb van.

toncsi64 2011.06.05. 18:10:24

A környéken lakom és én is ebben a garázsban parkolok (a "normál" részlegnél). A környéken ezért a pénzért max foghíjtelken a szabadban van "örzött" parkolás. Ezért a pénzért a város közepén van a gép, zárt száraz helyen, 24 órás szolgálattal. Lehet példálózni más lehetőségekkel, de ez akkor is egy korrekt ajánlat.

Hurri Kán 2011.06.05. 18:15:53

@yomsisi:
Akkor én még nem vagyok "igazi" mániákus :)
Mert venni ugyan tudtam volna már valamit, ha közepesen akarom mondjuk, csak a hosszútávú fenntartást (többek között garázs) nem láttam biztosítottnak, ezért nem mertem beleugrani...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.06.05. 18:31:21

Néhányan kicsit összekeveredtek. Itt szerintem nem arról van szó, hogy le van cseszve az autó egy garázsba. Gondolom, ha odatelefonál valaki, hogy menne hosszúhétvégére a Bakonyba, lemossák az autóját, ellenőrzik az akkumulátort, stb. Tehát nem indulás előtt derül ki. Az olyan apróságokról nem beszélve, hogy itt biztonságban is van az autó, lopás, vagy tűz stb szempontjából is. Gondolom egy különálló 18 négyzetméteres garázs esetén ez akkor jöhet szóba, ha van az embernek egy néger szolgája is.

Gépötty · http://indafoto.hu/gepotty 2011.06.05. 18:43:22

@Rocko-: Jó, akkor ne is kérdezzük meg a tulajokat közvélemény-kutatás jelleggel (akik egy-egy találkozón sokkal rendezetlenebb körülmények között engedik az embereket a kocsi közelébe), hanem egyből vessük el az ötletet. Így mindenkinek jobb lesz :s

Dj.oda 2011.06.05. 18:50:29

Sajnos, ők profik. Akinek ez fáj, ott baj van. Az egyik eladott autó, amit említenek, az enyém volt. Szívvel, lélekkel, megfizethető áron, kellemes körülmények között...tökéletes amit csinálnak. Akinek nem tetszik, hajrá, csináljon jobbat! De azért előtte menjen el a Kulthoz, nézze meg, nehogy kárba vesszenek az erőfeszítései:)

Sd.Kfz 2011.06.05. 19:48:25

Jó ötlet ez.
Hajrá, sok sikert, terjeszkedjenek.
Mire az öregecskedőmből veterán lesz (tíz év múlva), a havidíj legyen harmad ennyi és legyen egy garázsuk max 100 méterre a kecómtól :)

Jól felszerelt és olcsón bérelhető műhelyek, állások tekintetében hogy állunk itthon?

subtotal 2011.06.05. 21:38:44

@Ciri: Ezek szerint nem csak nekem tűnt fel, hogy a Tibby sorhatosa és Ommm szürke svédje kimaradt a hírekből.
Ezen kívül az új 1-es tabutéma? Már minden külföldi lapon kinn van, csak itt várjuk meg vele az IAA-t?

Hogy a cikkhez és a kommentekhez is hozzászóljak: ha mindenkinek csak a minimál szolgáltatás kellene (garázs oszt kész), akkor ezeket az autókat, amiket most veteránként csodálva nézegetünk, le se gyártották volna, mert nem lett volna rá igény. Továbbmenve nem létezne olyan, hogy prémium- ill. luxusautó.
Ez olyan dolog, hogy mindenkinek 24 órája van egy napban, és ha szeretek is maszatolni az autóm körül, de választanom kell, hogy a sok munka mellett a család vagy a veterán, ráadásul úgy, hogy van egy vállalkozás aki szinte bagóért megcsinálja helyettem és még számlát is ad, hát nem gondolkodnék.

Csikós Zsolt 2011.06.05. 22:38:09

@h4z4rd:

Nem PR-cikk, mert a PR-ért fizetnek, ezért nem. Csak egyszerűen lehetetlen volt nem PR-szagúan megírni. Megnyílt, van, ha nem linkelem be, hetekig levelezhetek mindenkivel, hogy hol a hely, az pedig nem megy. Sokat rágódtam rajta, de nem ment máshogy.

Csikós Zsolt 2011.06.05. 22:40:31

@Ciri:

Kár volt beléd a Mladoniczky. Azon három napot dolgoztam...

McK (törölt) 2011.06.05. 22:41:18

@Mityu: Ne személyeskedjünk kérem,maradjunk a tárgynál..

Nem Troll vagy Te,csak egyszerűen olyan sötét,mint az ágyúcső belseje..

:)

Te voltál az egyetlen,aki képtelen volt megérteni,mitől szenzációsan jó ár ez annak,akink erre van szüksége..

Lovagoltál az 1000Ft-on,noha 128-ad rangú volt.

Virago_1000 2011.06.05. 22:49:50

Jo a kezdemenyezes, tetszik az otlet. Ha gondozzak, talan meg a penz sem sok erte, es a helyszin: Nem poros garazs.
Viszont megdobbento, hogy mennyire elszalltak otthon az arak.
En poros garazst berlek Angliaban, 2-t es osszesen £68/ ho. Nem eliras.
Igaz, hogy keskeny, beszallni nehez, oldalazva ferek el az auto mellett, de akkor is.

@Rocko-: tegyel ra kerekbilincset.

Rocko- 2011.06.05. 23:03:24

@Virago_1000: elég nehéz megmozgatni a kocsit, ha van rajta kerékbilincs. :D
ha pedig nem mozgatják, akkor miért ide vigyem, miért nem a porosba? :)

szakmernok 2011.06.05. 23:06:15

Nagyon jó a kezdeményezés. Csak így tovább. Hasonló dolgok már ezer éve vanak külföldön. Ideje volt már itthon is. És az ár pedig mindenképpen jutányos. Már csak azért is mert valószínüleg nem a havi 100ezer nettóból veteránozónak szól.

szakmernok 2011.06.05. 23:07:48

Egyébként meg olvasva a kommenteket, csodálkozunk, hogy az ország itt tart. Pedig csak annyi az egész, hogy sok hülye és irigy ember lakja.

BUBISBUBLEK 2011.06.05. 23:12:32

milyen szép látni az ex c kadettem :) Gábor nagyon jó gazdája neki! és biztos vagyok benne hogy aki oda viszi a vasat nem fog csalódni a szolgáltatásban !

nagy ötlet ! ;) ennyiért meg fővárosban ilyen okos parkolás/tárolás ? nem sok . korrekt összeg !

szakmernok 2011.06.05. 23:13:29

Most néztem meg az eladó autók listáját.
Az összes bent álló autó eladó?

Krisi 2011.06.05. 23:41:38

jó kezdeményezés, de valahogy nekem is az jutott eszembe, amikor a "kemény motorosok" az Alsóörsi Harley találkozóra leviszik tréleren a vasat, ott pózolnak egyet aztán hazamennek szintén tréleren.

Szóval ha valakinek van egy veteránja akkor nyilván azért van mert szereti. ebbe meg nehogymár ne férjen bele, hogy telenként havonta egyszer egy órát rászán a gépre.
de persze ez csak az én véleményem.

ez így olyan, mintha álmaim szerelmét nem venném feleségül, nem is járnék vele hanem csak kúrogatnám. nyilván jó lenne minden menet, de valahogy nem lenne teljesen az enyém az élmény, nem lenne teljes az összhang.

vagy valami ilyesmi.

persze nem mondom hogy mindenki tudja csukott szemmel összerakni a blokkot és merüljön el minden hétvégén fél napot valami buherálásban, de én egy autót/motort soha nem érezném a magaménak ha csak annyiból állna az egész hogy az én nevemen van, és kéthetente megyek vele egy karikát valami találkozóra miután valaki kivaxolta nekem.

de mégegyszer mondom, hogy ez egy jó kezdeményezés attól függetlenül, hogy én soha nem venném igénybe.
legyen csak minél több szép veterán és youngtimer az utakon, mindig szeretem amikor két céges Astra közt feltűnik valami szépség :)

sosemkopel 2011.06.06. 03:02:23

Hümm, tök jó ötlet, mondjuk az én tragacsom túl ócska egy ilyen helyhez :-) Egyébként a híres sinsheimi múzeum is így kezdődött: valami garázs kellett egy rakás összegyűjtött szép régi autónak. Egy idő múlva meg elkezdtek belépőjegyet is szedni. Persze náluk több cucc van, de azért ezek a magyar gépek is érdemesek a megnézésre :-) (múzeum sinsheim.technik-museum.de/)

ifrance 2011.06.06. 07:16:26

@Csikós Zsolt: végig, amíg olvastam azon járt az agyam, hogy ide be tudod állítani a zöld mercit, és nyersz plusz egy helyet otthon. erre a végén szegény dezsővel kezdesz példálózni? :)

gigabursch 2011.06.06. 07:44:41

Sőt, belépődíj ellenében tárlatvezetés.

Ez nem a reklám helye

2011.06.06. 08:26:41

Ha lesz vonatozás, szóljatok. Az enyémeknek úgyis hangár kell, hogy megforduljanak :))

GUP 2011.06.06. 09:37:21

szakmernok:

tul-ként én is ezen gondolkodtam tegnap este olvasva a kötözködő kommenteket, h emiatt tartunk itt, h folyton a kifogásoké, ellendukkereké (is) a terep. nem értem, miért jönnek ide, van annyi más hely...

nem eladó minden ott lévő autó, van, ami csak tárolás céljából van ott...

BUBISBUBLEK:

ha már a megnyitóra nem tudtál eljönni...:)

calibra91 2011.06.06. 10:05:46

@Krisi: olvastam a cikket és a kommentek nagy részét, de maximálisan Veled értek egyet!!!!

Van egy 38 éves Pannoniám, és egy 26 éves Trabantom (kertes házban lakom, a parkolás nem gondom)

Akármikor megyek ki a garázsba-akár csak kutya kajáért- baromi jó ránézni a Pancsira, vagy a Trabira.
El sem tudnám képzelni, hogy ne legyenek otthon.

Igaz pénzem sincs rá, de nem érezném a sajátomnak az autót/motort ha vhol állna egy fizetős garázsba.

Suraki 2011.06.06. 10:40:49

Szerintem az ötlet és a kivitelezés is zseniális. Már csak egy veterán autó kellene. :-)
Addig is, ha valaki tud hasonlóan nívós helyet Bp. belváros közelében csak motorok számára és még a veteránság sem feltétel, akkor szóljon nyugodtan nem haragszom meg. ;-)

simsonstar 2011.06.06. 11:15:10

Ez király ötlet, hajrá! A sok fingószájúra meg nem kell figyelni....

SerialKillah 2011.06.06. 12:29:48

@Mityu: ha ertetted a lenyeget akkor miert lovagolsz 1000ft-on? a trollkodas pedig azt jelenti hogy faszsagokat irogatsz masok bosszantasara, nalam pedig celba talaltal, mert az olyan idiota aki ebben az esetben 1000ft-on lovagol az rettentoen idegesit.

h4z4rd 2011.06.06. 13:15:10

@Csikós Zsolt: Öhm, megkövetlek, én fogalmaztam rosszul. Reklámcikkre gondoltam, ami nem mellesleg örömet okozott.
Jó látni, hogy lám, nálunk is lehet valamit jól csinálni.

Amúgy meg nem szándékozom turkálni a zsebedben, semmi közöm hozzá, ha fizetnek a munkádért néha egy kis extrát. Ha így van, annak is örülök, mert mondjuk veszel belőle egy ablaktekerőt és megírod... és az jó.

éppcsakkérdem 2011.06.06. 16:06:33

Ojjé! veteránok megint!

Szombaton B. Almáditól Zánkáig és vissza volt a Balaton Classic verseny, ha jól láttam, a garázsban állók közül is szerepelt egy vagy kettő, W115-ös Mergák.

Nem kérdeztem a többieket, hol parkolnak, de ez a kezdeményezés nem rossz.

Herr Glatzkopf 2011.06.06. 17:13:28

@Suraki: Egy ilyen hely nekem is jó lenne!

dennisthemenace 2011.06.06. 18:32:14

@éppcsakkérdem: Igen, én is láttam..
Volt egy gyonyoru DS Citroen, egy fiatal no volt vele, nagy kalapban, napszemuveggel, igazán stílusos volt..)

andor26 2011.06.09. 12:54:12

van budapesttől nem messze egy szálloda, ahol a vendégek használhatják a szálloda által fenttartott veterán autókat, mondjuk csak sofőrrel:) de akkor is élmény annak, aki szereti

www.facebook.com/Apponyi.Kiskastely

[LOLDMA] 2011.06.12. 21:11:26

Ez a @Mityu gyerek retardált. Node az emberek arra nem gondolnak, hogy egy ilyen "kommentháborút" megnyerni olyan, mint aranyérmes lenni a paraolimpián: Nyertél, de ettől még retardált vagy (Ezennel egyben elnézést is kérek a hátrányokkal élőktől, nem akartam őket bántani).
süti beállítások módosítása