Meghalt a király, éljen a király!

  2011. május 28. - Motordoktor Címkék: volkswagen bogár totalcar flotta tuning vw szerelés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek


Csikós szerint a Puch, szerintem a Bogárhátas az örök szerelem, amitől nem lehet megszabadulni. Fokozottan igaz ez, ha az ember kényszeres bütykölgetős, tuningolós és mindig azon agyal, hogyan lehetne jobbá tenni a gépet, kicsit tökéletesíteni műszakilag, esetleg több lóerőt belecsempészni. Ez pedig egy kétélű fegyver, mert ha elérünk egy célt, tanácstalanul téblábolunk, nyugodtan alszunk és sok mindenre jut időnk. Ez pedig nem jó. A jó az, amikor álmatlanul nézzük éjszakánként a plafont és fejben számoljuk, hogy ha a kerékagy a nagy féktárcsával 6 milliméterrel növeli a nyomtávot, akkor milyen ET-jű felni kell ennek kiegyenlítésére. Másnap pedig, ha van egy kis szabadidőnk, azonnal az autó alatt, mellett fekszünk, könyékig olajosan, mert az ajtónk előtt tömött sorokban állnak a vágyak és arra várnak, hogy valóra váljanak mind.

Előbb-utóbb azonban eljön az a pont, amikor az elképzelések és vágyak megvalósulnak, összeáll a kép, négy lépést hátralépünk és csodáljuk. Aztán örömautózunk vele, és megmutatjuk a barátoknak. Bezsebeljük az elismerő pillantásokat, a benzinkutasnak elmondjuk, hogy kicsit több, mint 150 lóerős, minden autópálya-felhajtónál beleharapunk a 140-be, és a harmadik fokozatot pontosan 130-ig forgatjuk, mert imádjuk a hangját.

Aztán elkezd hiányozni az új kihívás, az agyalás, az éjszakai álmatlan gondolkodás. Kezded megismerni az új szerelmed eddig elkendőzött gyengéit, próbálod kijavítani, átformálni.

Az én esetemben ez úgy következett be, hogy hiába volt hátul is nagyobb fékmunkahenger, megváltoztatott fékerőelosztás a tengelyek között, sorozatos fékezésekkor a fékrendszer túlmelegedett és pihentetni kellett. Természetesen ez csak sportos vezetéskor jött elő, de ha egyszer észreveszed, már minden hiába. Ugyan már, nem érdekes, hiszen úgysem szoktam így vezetni, gondolod magadban, de saját magadat nem vered át. Ott motoszkál a fejedben, önkéntelenül nyitod meg az internetes lapokat, hátsó tárcsafék-átépítéseket nézel, árat kalkulálsz, cserélendő alkatrészeket listázol. Egyszeriben átértékeled az egészet. Nagyon jó, hogy ha kegyetlen vagy a kuplunggal, akkor a 800 kilogrammos kasztnit fellövi 6 másodperc alatt százra, de ez a futómű maximum egyenesben jó 140-ig, csak kanyar ne jöjjön, és ne kelljen nagyot fékezni. Már a Nordschleife-köridőket nézem és német fórumokon olvasgatom, hogy a 1303-as, elöl tekercsrugós, gólyalábas Bogarakat hogyan alakítják át Porsche-fékekkel, erősített futóművel akár pályaversenyzésre is. Napokig rágódom rajta, és megszületik az elhatározás: le kell cserélni, megtartani a váltót és a motort, beletenni egy olyan kasztniba, aminek már ilyen a futóműve, azt átalakítani nagy fékesre, és akkor tényleg lehet gyors autó belőle.

Így került hozzám

Innentől kezdve, mint a játékautó ami új elemeket kapott, felpörög minden. Megint van min agyalni, megint lehet a hirdetési oldalakat böngészni, megint van motiváció. Közben szólok a barátoknak, hogy eladom az autót, eredeti motorral és váltóval, de a nagy fékkel, ami, sajnos, nem annyira nagy, mint kellene. Az autó nagyon rendben van, gyakorlatilag az első ember, akinek elmondom, azonnal megveszi. A miért adod el kérdésre nem tudok olyan választ adni, amit az emberek nagyobb hányada megért, leginkább csak a hozzám hasonlók értenek meg. Új projekt kezdődik. Nyilván nem azért adom el, mert rossz, hiszen akkor megcsinálnám, hanem azért adom el mert jó, de már nem eléggé jó. Nekem már nem. Természetesen ki van szemelve az új áldozat, egy bogaras ismerősöm 1303 S modellje, amiben egy 1985 körüli 944-es Porsche futóműve van, szinte kompletten, fékekkel, kerékagyakkal, rugóstaggal. Kasztni pár éve profi módon felújítva, azzal már nem kell foglalkoznom.

Kicsit változni fog nálam

Én az autócseréknél nem szoktam tétovázni, egyrészt mert égeti a zsebemet a pénz, másrészt pedig, nem tudok hobbiautó nélkül lenni. Egy-két nap leforgása alatt a két autó már itt van az udvarban. Az újat már elhoztam, de az enyém még itt van, hiszen motor és váltó cserére vár.

Motor és váltó nélkül

A káosz leírhatatlan. Egy szétszedett autó is teljesen ellepi a kis hobbi műhelyemet, de most egy autó motor és váltó nélkül, a másik autó motor nélkül, de még váltóval, aztán abból is ki a váltó, be a másik váltó… várjunk csak, akkor most ez melyik váltó? Esténként szerelek, késő éjszakába nyúlóan. Közben az új autón listázom a megcsinálandó dolgokat, de ahhoz még hozzá sem nyúltam igazán, csak kivettem a motort és a váltót. Az biztos, hogy a 15 collos kerekek helyére kicsit modernebb, de eredeti 17 collos Porsche-felnik kerülnek és még egy kicsit lejjebb teszem az egész kasztnit. Lesz munka bőven, mire elérem a célt, azonban ha az ember motivált, csodákra képes, de nagyon nagy kontroll kell, hogy a család és a szerelőakna között megtalálja a helyes arányt.

Ördögi káosz. Van egy alkatrészmennyiség, amit már nem lehet rendben elhelyezni

Egy azonban tisztán látszik: annak ellenére, hogy minden autómat úgy veszem, hogy na, ez örökre az enyém lesz, eddig eggyel sem sikerült ez a mutatvány. De ez lesz a kivétel.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr882937867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.28. 13:59:47

@gyvy: A jövőben lehetnének nekem is olyan autóim, húsz év múlva ki tudnám fizetni, de addigra azokat újrahasznosítják kenyérpirító, és PET palack formájában.

Hurri Kán 2011.05.28. 14:01:09

@BOSCHtechnikus:
SVX-et talán-talán még nem.
Jelenlegi új autók kb. 98%-át valóban...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.28. 14:02:56

Jó, ez túlzás. Az A6-osból Adidas póló lesz.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.05.28. 14:04:13

@Macskanátha:

Te te nyilatkozhatsz úgy a bogárról, hogy nem próbálod ki.
Csak a tribecát nem lehet említeni, hogy ki ne próbálná az ember.

Egyébként hogy a rákba jön ehhez a poszthoz a tribeca?

Korábbi kérdéseim felett elsiklottál.

nawakusi 2011.05.28. 14:05:37

@GYUSZI BACSI: azt lehetne, hogy egyszer az életben úgy szólnál hozzá valamihez, hogy nem szövöd bele a kibszott special bloghu linkjeidet?

erdomester 2011.05.28. 14:23:11

Macskanátha: itt hús-vér autókról és azok szeretetéről/imádatáról illetve az alkotás öröméről volt szó. Az általad említett eldobható, egyszer használatos, műanyag fogyasztási tömegcikkek legfeljebb a matchbox-piacon számítanak autónak. Gyakorold az értő olvasást és akkor szólalj meg újra, ha már megy. Trollkodj a velveten inkább, van pár neked való téma ott.

főbe járat 2011.05.28. 14:25:47

Tudom, hogy a többségi véleményhez csatlakozni nem nagy vállalás, de most nem tehetek mást. Szerintem aki újbogár hívő és a régiből csak annyit lát amit Macskanáthától olvashattunk az egyszerű autófelhasználó és nem autós. Jelzem, az előbbiek többen vannak. Sajnos. Én viszont az osztott ablakos bullival és mindenféle régi bogarakkal szereztem tapasztalatot, és hát, párás a szemem ha rájuk gondolok. Egy ilyen régi VW maga az eleven műszakiság. Az autó (vagy busz) ami harminc lóerővel is hatalmas élményekhez juttat. Tudod, amikor alig várod, hogy megint megrázza magát és ciripelni kezdjen alattad. Amikor mindegy, hová mész, az a lényeg, hogy úton legyél, akár sétatempóban is.

A másik pedig a szerelés. Erre gyerekként kell beállítódni. Az egyik legjobb hobbi amit ismerek.

kzolika 2011.05.28. 14:27:40

@Macskanátha: Tribecát USA-nak gyártották, persze, hogy van ott belőle. Olyan is. Az egy vadhajtás a Subaru kínálatában. Amúgy meg vezettem már 2-3 példányt, volt amelyiket többször is. Továbbra is tartom, hogy az nem Subaru!
A New Beetle meg egy Golf más kasztnival, de nem több. Egy Bogár meg egy Bogár. És a Bogárban nem az ABS-ESP-stb a lényeg.

h4z4rd 2011.05.28. 14:30:07

@Macskanátha: Na, kedves márkatársam!
Az van, hogy itt (sajnos) én képviselem az átmenetet a kommentelők java és közted, tekinve ex-bogaras múltamat és subarus jelenemet. Okításra szorulsz, segítek.

A New Beetle nem Bogár. Az új kor pofátlan próbálkozása arra, hogy egy tartalmilag semmitmondó tucatautót eladjanak a Nagy Előd érzésvilágával. Értem a koncepciót, csak etikátlannak tartom.
Minimális rálátás kell ahhoz, hogy az ember észrevegye: a két kocsi beszélőviszonyban sincs egymással, ezáltal az összehasonlításuk merőben értelmetlen.
Főleg itt, ahol autóépítésről szól minden lényeges karakter.

Másrészt, az út, amit említesz feljebb, a márkatársaink (tudod, a subarusok) tesztútja. Ide jár jóformán mindegyikünk, aki néha szereti kihasználni az autója lehetőségeit, ezáltal nem mellesleg megtanulunk rendesen vezetni. Főleg télen. Persze eközben néha hibázunk, -ennek nyomait láthatod arrafelé a majomfogókon. Tudtad?

Szeretném még láttatni veled azt is, hogy a Tribeca hasonlóképp viszonyul a többi Subaruhoz, mint a Bogár a New Beetle-hez. Azaz sehogy.
Ennek közvetett bizonyítéka például az, hogy az 'average driver'-re jellemző tudásszintnél többre vágyó subarus rendre kiirtja a kocsijából az általad egekig magasztalt berendezéseket. Mert így az ember vezet és nem a gép.
Ez is egy iskola, a helytelenségéről szintén lehet vitázni, de megint csak felesleges.

Talán a legjobb, ha a továbbiakban megmaradsz a töréstesz-eredményeket publikáló sajtóélmények okozta erekció feletti örömnél és kerülöd a kanyargós utakat.

Így lehet menni egy subaruval, amiben nics benne az a sok felesleges franc:
www.youtube.com/watch?v=YQva7ivGYNM&feature=related

Voltszerencsém.

Garp 2011.05.28. 14:35:58

OFF Macskanátha barátunk úgy 6-8 hónapja kb már kifejtette, h nem létezik más jó autó, csak a Tribeca, amit Ő természetesen birtokol. És pl a szélvédőre cuppantott navigáció is ősparaszt, türhő dolog. Már akkor sem fogadta el, hogy vannak emberek, akiknek a zéró computeres autó is/az autó (na jó, max egy k-jet) és legfőképp szart rá, hogy egy olyan helyen osztja az észt, h szerinte mi a jó, ahol kurvára nem vevők rá. Hagyjátok békén, egy ideig mondja, aztán elcsendesedik. ON

Motordoki baromira irigylem a szaktudásodat. Egy ilyen 150 lovas motort imádnék kiizzadni magamból, de tudom: esélytelen. Pedig Bogárban nőttem fel, és egyik álmom egy Karmann kabrió, erős motorral. Ha egyszer motorépítő/tuning műhelyt nyitsz, számíthatsz rám, mint első megrendelőre :).

h4z4rd 2011.05.28. 14:38:45

Csak a lényeget felejtettem ki:
szeretnék gratulálni az új Bogyóhoz és az általa okozott temérdek, de örömteli orálozáshoz.

Mondjuk az egykori 'nullzwo', amit birtokoltam és szegeltem egy igaz rohadék volt, így külön becsülöm a kitartásod.
Kérnék szépen majd csapatós videót hanggal (nem zenével).

h4z4rd 2011.05.28. 14:39:59

@Garp: Ja, hogy ő az... Ezér volt ismerős.

Garp 2011.05.28. 14:47:16

@h4z4rd: lehet más volt a nick, de a stílus ugyanaz, és nem hallottam még mást a Tribecáról áradozni (először azt hittem, 12 éves kissrác, aki apu Auto und Tuning újságjából a Tribeca fotót kirakta a falára és azóta rejszol rá, de rá kellett jöjjek, h ez súlyosabb.).

h4z4rd 2011.05.28. 14:48:28

@Garp: Valszeg stimmel, nekem is azok a kommentek ugrottak be...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.28. 14:53:43

Doki, tegyél fel erre a bogárra rendes sárvédőket, meg lökhárítót homasitás index nélkül, mert ez botrány csúf. Meg hun van a kilincs és a csík a csomagtartóról? Hát a VW jel?!

Megölte a hangulatot ez a csupasz csomagtartó fedél, meg ez az idétlen fényezett lámpakarika, a szélesítés meg, ehh..

Az már más kérdés, hogy nekem a bogár az legyen bogár, elöl nagylámpás, hátul kicsi, egyenes első szélvédős, hátul oválablakos, króm pereclökhárítós. :)

Ezek az "új" dolgok nem tetszenek.

De ennél a mostani bódénál az utolsó legyártott bogár is eredetibb.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a6/Volkswagen_Bubbla_sista_bilen.jpg

Aki meg azt mondja, hogy van szebb ennél a keréknél, az hülye. Fehérbetétes gumi, fényezett felniperem, króm kupak, gyönyörű.

wpa 2011.05.28. 14:58:50

szombat délutáni oktatás...
tantárgyak:
- rajongás
- élmény
- kitartás
- mánia
- jóból a legjobb

meg egy kis macskanátha.
csak el ne kapja valaki

Hurri Kán 2011.05.28. 15:03:55

No kérem, ha már régi VW nap van, ha valakinek első generációs busz kell, igaz, ez már vízhűtéses:
www.volkswagen.com/br/pt/carros/kombi.html

Hurri Kán 2011.05.28. 15:05:15

Remélem, Pereznek nem lett semmi komoly baja... elég csúnyán beleállt abba a gumifalban...

Tomchy 2011.05.28. 16:15:10

Off
@gyvy: Ááá, hiszen gyulánk megmondta, hogy így nem eshet baja, hiszen a fejét is volt ideje védeni a jobb kezével...
ON

Tényleg, doki!
Más szín is van tervben? A piros BRE sokkal szebb volt!

Hurri Kán 2011.05.28. 16:16:48

@Tomchy:
Szvsz Gyulának pályát kéne módosítani, és legfeljebb halászléfőző-versenyt közvetíteni. Esetleg busójárást.

Macskanátha 2011.05.28. 16:25:23

"...lehet más volt a nick, de a stílus ugyanaz, és nem hallottam még mást a Tribecáról áradozni..."

Sosem használtam más nick-et, csak ez az egy van! A Tribeca-ról pedig nem csak én áradozok, hanem mindenki más is, aki napi szinten használja, de te csak maradj meg nyugodtan az Opel Astra - Suzuki Swift - Ford Focus "Szentháromságnál". Mellesleg Németországban Petter Solberg a Tribeca "arca", vele reklámozza a Subaru. Ő volt a rally világbajnok Sebastien Loeb előtt, ha esetleg nem ugrik be a név...

"Szeretném még láttatni veled azt is, hogy a Tribeca hasonlóképp viszonyul a többi Subaruhoz, mint a Bogár a New Beetle-hez. Azaz sehogy."

Legalábbis HZ4DRD4 szerint! Erről csak annyit, amikor a kocsit vettük, nem volt éppen ilyen tesztautó, és így a Subaru kereskedés főnökének az autóját lehetett kipróbálni. Tehát valami érdekes csoda folytán ő is a Tribeca mellett döntött, holott Legacy-tól Forrester-ig bármivel járhatott volna a Subaru modellek közül!
Egyébként ennyire azért nem érdekel a téma, úgyhogy részemről a vitát lezárom. Még annyit, hogy a nejem inkább hozzátok hasonlít, mert Ő is a régi(es) formájú autókat szereti. Ezért volt neki a New Beetle, és az elmúlt 2 évben pedig már a Mini Cooper, amelynek ugye szintén van legendás elődje, és múltja, csak az utód most is sokkal jobb. De gondolom, az így is látszik, hogy az is vehet "érzelmi" alapon autót, aki egy üzembiztos, szép és főleg biztonságos kocsit szeretne, és nem egy rozsdatemetőt. Annál is inkább, mert két kisgyermekünk is van, és külön "gratulálok" annak, aki gyerekeket be mer ültetni egy minden aktív és passzív biztonsági berendezés nélküli autóba... :-((

Dr. Robin Masters 2011.05.28. 16:30:27

Srávédőket le, Porsche felni meg nem kell, ja és egyáltalán nem vagyok bogaras. De úgy tűnik, hogy a dokinál is egyre súlyosabb méreteket ölt az autómánia kór :-)

Macskanátha 2011.05.28. 16:33:30

Hoppá, efelett elsiklottam:

"Talán a legjobb, ha a továbbiakban megmaradsz a töréstesz-eredményeket publikáló sajtóélmények okozta erekció feletti örömnél és kerülöd a kanyargós utakat."

Tudod, akinek van családja, és szeretne még gondoskodni róluk, az valóban főleg az autó töréstesztjei és a biztonsági felszereltsége alapján választ, és nem a kanyarsebesség vagy a gyorsulás szerint. Persze ezt majd te is megérted, ha idősebb leszel, feltéve ha addig nem kezdesz új karriert azon a szerpentinen, mint kamion hűtőrácsdísz...

AciDuzzu 2011.05.28. 16:41:53

@Macskanátha: lehet, hogy ő feszített egy plakáton, mégsem rémlik, hogy lenne neki egy a garázsában...
www.youtube.com/watch?v=8J0XifGj-qk
Megalol amit itt nyomsz, New Beetle meg Tribeca, sírok :)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.05.28. 16:58:34

Engem ez ihletett meg a minap:
totalcar.hu/magazin/hirek/2011/05/16/eladjak_paul_newman_szuper-bogarat/

Egy ilyen (vagy hasonló) Bogár építésével én is el tudnék tölteni néhány álmatlan, ámde élvezetes éjszakát a műhelyben – meg az utakon. ;)

Hurri Kán 2011.05.28. 17:26:30

Ami a kék Bogáron van felni az első képen (tárcsázós-telefonos) az is eredeti Porsche-felni?
Korai 928-akon volt ilyesmi, vagy ezek csak hasonlóak?

Merida001 2011.05.28. 17:34:44

@gyvy:

No kérem, ha már régi VW nap van, ha valakinek első generációs busz kell, igaz, ez már vízhűtéses:
www.volkswagen.com/br/pt/carros/kombi.html

Ez másodig generációs T2! Azon belül is az "újabb" a fenti indexes. Ez is levegős, nem vizes. A T3-tól van vizes.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.28. 17:40:53

@Merida001: de ez brazil..
Ott a motor nem az eredeti léghűtéses hanem egy sima soros 4 hengeres.

ég 2011.05.28. 17:53:24

Kedves Fórumozók!

Segítséget szeretném kérni. Felújításra várna egy T5-ös Pannóniám, és még sajnos nem találtam olyan hozzáértőt aki elvállalná a motor felújítását eredeti állapotába, reális áron...a felújítási idő úgymond nem számít (tehát nem sürgős) Segítségeteket köszönöm.

effendi79 2011.05.28. 18:14:43

"Mellesleg Németországban Petter Solberg a Tribeca "arca", vele reklámozza a Subaru. Ő volt a rally világbajnok Sebastien Loeb előtt, ha esetleg nem ugrik be a név... "

Hű vazze, akkor én olyan autót fogok venni, amit Chuck Norris reklámoz, mert ánnál jobb tuti nincs a világon, mert ő legyőzhetetlen. :-))
Szerintem nem vagy több 14-nél, ugye? :-)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.05.28. 18:26:34

@nawakusi: egész biztos lehetne, de nem akarom úgy

Tomchy 2011.05.28. 18:37:47

@gyvy: Asszem egyetértünk.

Motordoktor 2011.05.28. 18:42:16

Köszönöm a dicséreteket, az autó kicsit változni fog, pontosan azért írtam a kép alá, hogy így került hozzám. Ez egy nagyon jó alap, az elképzeléseimnek megfelel, néhány dolog lecserélődik, megváltozik és akkor minden okés lesz.

Az új beetle hozzászólásokat nem kommentelném, ahogy a "aki a családjáról akar gondoskodni nem ülteti öreg autóba", mert tudom, hogy ezt a Csikós küldte be ál-nick-en. ;-)

nawakusi 2011.05.28. 19:01:46

@GYUSZI BACSl: idegörlő lehet minden poszt felett izzadni hogyan reklámozz úgy mintha nem is az lenne a fő cél.
De rendben csak csináld, majd észreveszi más is. Én addig sem nézek a blogod közelébe (pedig néhanapján megtettem).

Merida001 2011.05.28. 19:05:34

@-Gabi-:

Kivagy borulva picit!! :)

Merida001 2011.05.28. 19:07:03

@Gyurma73:

Valóban ezt benéztem, de attól még T2 ez.

dr.oid 2011.05.28. 19:15:54

svéd gyerekvers:

apu megint fabrikál,
blokkot tartón toligál,
túráztatja éjszaka,
vonyít a szomszéd kutya...

apu megint fabrikál,
hengerfejet baszkurál,
beömlőket políroz,
míg anyu húst paníroz...

apu megint fabrikál,
most épp mindent kidobál,
a vacsora már rég kihűlt,
mire a csörömpölés elült...

apu megint fabrikál,
a garázsban áll a bál,
dobozokat küldenek,
mindenféle szerzetek...

apu megint fabrikál,
reszel, fúr és kalapál,
méreget és írogat
papírokra számokat...

apu megint fabrikál,
a bogár kész, ordibál,
elviszi és meghajtja,
minden szomszéd meghallja...

apu megint fabrikál,
szomorúan álldogál,
nem jó, nem jó motyogja,
fejét búsan ingatja...

apu megint fabrikál,
hosszasan telefonál,
eladja az öreget,
nem tehet más egyebet...

apu megint fabrikál,
az új géppel variál,
leveszi a felniket,
rángatja a fékeket...

apu meddig fabrikál,
mikor mondja majd,hogy állj?
suttognak az emberek,
szerintük elmebeteg...

Garp 2011.05.28. 19:57:40

@Macskanátha: igazad van, megnéztem a hozzászólásaid history-ját, tényleg te voltál. Az viszont látszik, hogy még mindig kurva magasan ülsz a lovon (Tribecán - sicc!) és igazi konzumidióta vagy. Ez utóbbi nem lenne baj, mert a hozzád hasonlók nélkül semmi újnak nem lenne piaca, csak azt az egyet lásd be: ez a közeg - rajtad kívül - nem ilyen emberekből áll. Így ne akarj pár száz emberrel szembe menni, mert szimpátiára itt nem találsz. Mindenkinek megvan a maga Szent Őrülete - igen, tudjuk, neked mi - de szépen tartsd tiszteletben másét, ne fikázz mindenkit körbe aki másban hisz, és nem fognak egyszerre 20-an neked esni.

@dr.oid: állat:).

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.28. 20:08:54

@-Gabi-: Hombre, neked mi bajod van?! :DDD Meghallottam, majd kiugrottam az balakon ijedtemben :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.28. 20:10:09

@Garp: Egyszerűbben kéne a lényeget megfogalmazni.

Nem köll puccos nyú bítöl, mert ez hobbiautó, nem családszállító szekér.

Nebelraser 2011.05.28. 20:17:11

Akadt olyan, aki az RX-8 wankeljét (meg a belsejét, műszerfalostól-ülésestől) rakta egy régi bogár kasztnijába:
www.rx8club.com/showthread.php?t=193949
Azóta már átvezette Floridából Kaliforniába is.

Rocko- 2011.05.28. 20:23:42

@Macskanátha: "Én azt nem értem"
ebben egyetértünk. nagyon nem érted.

ecopower 2011.05.28. 20:26:33

Hát ez hülye!
Pont mint én.Én megértem,mért kellett eladni a piros bogarat.Én is voltam így nemegyszer.

Rocko- 2011.05.28. 20:27:58

@Macskanátha: "Úgy látszik az összes félkegyelmű idióta kiszabadult a gyogyóból... :-))"
igen, mint a viccben a kisöreg az autópályán, szembe a forgalommal.

Rocko- 2011.05.28. 20:31:12

@Garp: "akiknek a zéró computeres autó is/az autó (na jó, max egy k-jet) "
:)))))

stofilol 2011.05.28. 20:38:39

maradok az aprópénzből húzott ganaj golf1 tdi nél, 100ig azzal is megfoglak :D

nemtudom , nekem kicsit izzadság szagú eza story, illetve, átgondolatlan-elhamarkodott, önigazolás ...

egy hibátlanul self épített kocsit nem adunk oda, egy holmi épített porsche futómüvesített autóért, egyszerű okból, mert az egyik biztos, a másik meg kitudja mijen (annak neki sem állok, hogy bogár kaszni merevséggel mindegy hogy futómü porsche-torziós-vagy tekercs... teljesen)

ennyi pénzből, energiából, kellett volna hozatni USÁból egy régi 911-est(kellő merevség miatt kabriót), és ráépíteni egy bogár kasznit (ezt szerintem csak a blokkba ölt pénzből kilehetett volna hozni ... )

véleményem félretéve, sok sikert ! :D

ui: vintage race-wannabe veterán-öreg autóra 15 ösnél nagyobb felnit tenni , a világ létező legnagyobb parasztsága-tudatlansága-hozzánemértése ....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.28. 20:48:53

Szóról szóra iggaz a bütykölésről tett megállapítás :) Hajrá, hajrá!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.28. 20:50:22

@Macskanátha: Mert nem csak maga a gyorsan autózás jelenti a Doki számára az élményt, hanem
- az építés folyamata
- a tudat, hogy az ő műve.

Ha alapból nem vagy az az alkotó típus, akkor ezt sosem fogod megérteni.

Tomchy 2011.05.28. 20:50:41

@dr.oid: Svéd gyerekvers, ismeretlen pécsi költő fordítása??? :O)

Zseniális!!!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.05.28. 21:09:46

"A jó az, amikor álmatlanul nézzük éjszakánként a plafont és fejben számoljuk, hogy ha a kerékagy a nagy féktárcsával..."

Na ezért jó a terepjárózás.
Mivel a terepjáró-építésben egyszerűen nincs olyan porcikája az autónak, amit le lehetne tudni egy tollvonással, mint pl azt, hogy az új bogár már ki van lakatolva, azzal nem kell foglalkozni.
Egy komolyan vett offroader építésnél gyakorlatilag minden változik. A küszöbök zártszelvényre cserélődnek, hogy lehessen annál fogva emelni az autót, a lökhárítók is. A kipuffogó máshová kerül, de akkor már kap egy csöves leömlőt. Kialakítunk masszív vontatási pontokat az alvázon, a kasztnit itt-ott megvágjuk a jobb terepszögekért, más méretű (extrémen más) gumik, ezekhez erősebb lengéscsillapítók, és hosszabb rugók, a hidat meg kikötjük az alvázhoz.
Spéci difik, difizárak jönnek, a légszűrőt kivezetjük a tetőre, vízhatlanítjuk a motort. Tervezünk magunknak tetőcsomagtartót, tetősátorral, pótkeréktartót, ezer helyen bővítjük az ekektromos rendszert az ezer lámpának, inverternek, CB rádiónak. Kap egy csörlőt az autó (a bonyolultabb lelkek egyből hidraulikus csörlőt akarnak, hogy beépíthessenek egy plusz hidroszivattyút is, lehetőleg az osztómű állandó kihajtására), ágterelőket, dögtolót...
Aztán motortuning, váltó erősítése, spéci féltengelyek, kardánok...
És egyszer csak azt veszed észre, hogy nincs az autónak olyan alkatrésze, ami ne lenne már átalakítva, másmilyenre cserélve... És még akkor is lesz mit. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.28. 21:50:59

@Tie:

A volt főnökömtől kérdezték, hogy mikor lesz kész végre a kocsija.
-Mikor lesz kész a kocsi?
-Ez egy tuning autó, tehát sosem :)

És ez így is van :)

nov2016 2011.05.28. 22:05:24

Kedves Doki!
Tudom hogy mechanikailag nagyott ott lesz ez a járgány is, de esetleg, nem lehetne-e a piros kasztnit megtartani és abba áttenni az új futóművet?

Sokkal korhűbb, szebb a szine! Szürkemetál?! Maargit, hát noormális? :) Egy négyesgófon még elmenne, de ez egy BOGÁR! A körvonalon kívül semmi nem fog maradni az eredeti érzésből. Akkor már tényleg majdnem New Beetle, pedig Macskanátha aztán nagyon el van tévedve. :)

A pirosnak nincsenek elcseszve a sárvédői sem, csak az indexeket kellene felülre rakni. És index nélküli lökhárítót rakni rá.

A szürke lehet hogy ki van lakatolva, de nagyon nem szép...

Nebelraser 2011.05.28. 22:06:10

@Rocko-: Gőzöd sincs arról, amiről beszélsz :-)

Rocko- 2011.05.28. 22:13:19

@Nebelraser: azért öröm látni hogy vagy. belinkelsz valamit, amit magad se nézel meg.
én nevetek egy képi poénon, erre visszavagdalkozol.
ugyan, nézzed már meg mit linkeltél, bazz'

á, ne, segítek: i775.photobucket.com/albums/yy37/jdn995/77.jpg

faszom, kurva gáz, hogy egy tökegyértelmű poént magyarázni kell.

Nebelraser 2011.05.28. 22:27:19

@Rocko-: Köszönöm, hogy leereszkedtél hozzám és megmagyaráztad a szerinted "tökegyértelmű" poénodat. Nekem nem volt az.

Garp 2011.05.28. 22:34:07

@Nebelraser: te. ott van a linken a fotók között, amit TE linkeltél...:)

Virago_1000 2011.05.28. 22:38:26

@Macskanátha: Macskanatha, te egesz mas szemszogbol nezed a dolgokat, nem rosszindulatbol mondom, de eltevedtel. Olyan, mintha egy lovas forumon elkezdened bizonygatni, hogy az auto mennyivel jobb, hiszen csak akkor eszik ha dolgozik.

@Petyat: "A bogár 100% kompatibilis a 911-el. Miért ne? "
- Lattad mar barmelyiknek is a motorhaztetejet felnyitva? Egyebkent meg mind2 marha kornyezetszennyezo, nem igaz?

@KuKori:
Nem hiszem, hogy szeretnel birtokolni egy mexikoi bogarat, ha szereted az eredeti dolgokat, mert annak teljesen mas a belseje. Nekem pl a femmuszerfalos tetszik, ez a fajta, ami dokieban van, mar nem.

Hurri Kán 2011.05.28. 22:42:04

@Rocko-:
Wankel-fűnyírómotor, vagy lemaradtam valamiről? :D

Rocko- 2011.05.28. 22:43:28

@gyvy: ha végigolvasod, akkor semmiről. ;)

Hurri Kán 2011.05.28. 22:46:16

@Rocko-:
Végigolvastam... Vannak emberek, akikbe semmi humorérzék nem szorult, ez van :D

@KuKori:
HA meg egy Renault, még úgy se nem lesz kész soha :DDD

Avant1 2011.05.28. 22:47:11

Grat a Motordoktornak.

Viszont: ez után is új projekt várható.

Ennek oka: tudat alatt egy léghűtéses 911-es Porsche az, ami maga lenne a nirvána. Addig úgy sincs megállás. Lehet, hogy ez most vargabetű..
aki bogaras nordschleife-s köridőket, meg videókat néz, akkor ebben biztos vagyok.

ps. a 911-es az egyetlen kocsi, amire a 90 20V Q -t lecserélném.

Virago_1000 2011.05.28. 22:47:35

@gyvy: Ez a vizhuteses T2 vadi uj. Reklamozzak itt Angliaban oket.

@Motordoktor: Nekem jobban bejott a masik bogarad, de ez nyilvan tobbet tud, jobb alap. Ha mar elindultal, nincs megallas, meg akkor se ha szeretned, ezt nagyon szepen megfogalmaztad a cikkben. Jol meg tudod fogalmazni, mit erez a magunkfajta automanias, amikor agyal a projekt tovabbi sorsan, ezt csak az tudja igzazan, aki atelte. Gratulalok az uj gephez, sok sikert es almatlan ejszakat hozza (ejjel jonnek a legjobb otletek :)) aztan varjuk az erdekes vegkifejletet!

Hurri Kán 2011.05.28. 22:50:32

@Virago_1000:
Azért néztem meg, mert a napokban lapozgattam egy 96-os autókatalógust, abban írták, hogy Brazíliában gyártják még, de azt nem gondoltam, hogy még mindig gyártásban van.

Virago_1000 2011.05.28. 22:56:57

@nov2016: szerintem is jobban nez ki a piros, kivul-belul, nem is beszelve a motorjarol, amit a Doki mar felepitett, es a szamtalan egyeb reszleterol, pl Sarvedoszelesites, utkozo, szelvedo, komplett belso...
A kettobol csinalnek egyet...

@Avant1: A 911 nekem is rohadtul kene, de szuleim mondjak ideje lenne mar felnoni es jozanul gondolkozni. Es igazuk is van....

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.05.28. 23:45:33

@nawakusi: először is nem esik nehezemre kitalálni mit szóljak hozzá, mivel tudom, hogy mi szerepel abban a kb.700 blogbejegyzésben, amit ez alatt az egy év alatt összehoztam (csöndben megjegyzem, hogy tök egyedül)

másodszor, soha nem szoktam betenni olyan linket, ami nem kapcsolódik a témához (ha egyszer ott fent vannak a képek, eléggé kézrejön ez a módszer)

harmadszor, az oldalam forgalmának kb. ötöde jön a TC-ről, ezen belül a belsőségről átklikkelők aránya elenyésző (pusztán ezért tehát tök fölösleges volna izzadni a gép felett, ahogy írtad)

negyedszer, számtalan esetben itt olyan kis méretű képek vannak a hírekhez, hogy egy normálisabb monitoron meg sem találod, én meg amikor csak lehet hatalmas képeket posztolok, így tulajdonképpen hozzáadott értékként is működnek ezek a linkek (ha valaki pl. háttérképnek szeretné)

azt természetesen sajnálom nagyon, ha most ezzel annyira felbosszantottalak, hogy nem jössz többé oda, remélem előbb-utóbb a kíváncsiság ismét győzedelmeskedni fog a dühöd felett

h4z4rd 2011.05.28. 23:54:43

@Macskanátha: Jól fogalmazott az egyik kartács, te iskolapéldája vagy a konzumidiótáknak, ráadásul az érveid is megmosolyogtatóan gyengék.
Egyrészt itt senki nem magasztalt holmi középszar (kommersz) autót, tehát a swift-focus-miegymás tengely fel sem merült, kár is ilyesmire hivatkozni. Talán azt gondolod, hogy a fentiek emlegetésével majd kiemelkedsz a tömegből a felső kategóriás kocsiddal és körülragyog az áhított dicsfény, de sajnos tévedsz. Magad vagy a massza.

Másrészt Petter Solberg pénzt keres az arcával Subaruéknál, a többi csak hülye reklám, amit beszoptál. (Számold csak meg a belinkelt videón, hány autóban lehet ott ABS...) Tudod, annak a típusnak költenek leginkább a promójára, amit a legnehezebb eladni. Hogy miért nehéz, az másik mese.
És pont a fenti okból jár egy ilyennel a szalon tulaja (vagy hazudta neked azt, hogy az övé). Színtiszta marketing konzumidiótáknak, azaz neked. Szemlátomást jól is működik.

New Beetle, mint régies forma? höhö

Amúgy meg, ha már a felelősségtudat önjelölt és felszentelt papja vagy, akkor mondd csak, miért csak a reklámrizsa jut be az agyadba és miért nem az a brilliáns ötleted támad inkább, hogy megtanulsz igazán profin vezetni ahelyett, hogy mindenféle kütyüre bízod a saját és a kis családod életét? Mondjuk, hogy tudj valamit kezdeni egy váratlan forgalmi szituval, kanyargós-csúszós úttal.
Netalán azért, mert így egyszerűbb?

Tudod, a dolgok elromlanak. Annak ellenére, hogy egy raklapnyi überprofi mérnök dolgozott rajta, felrobban a Challenger, meg ilyenek. Ráadásul az autókba pakolt berendezések nagy szériában készülnek, köztudottan szándékos és gyorsított avultatással, ellentétben egy lelkes autóépítő verdájával, aminek minden millimétere a gondos odafigyelés és precizitás éltető fényében tündököl. Nem csak úgy kiszaródik a gépsor végén.
Mindezek átgondolása után aztán tényleg nem kell géniusznak lenni ahhoz, hogy észrevedd: a zászlódra festett attitűd az igazán felelőtlen.
Prédikálsz, közben a felelősséget a lehető legjobban igyekszel hárítani.
Végülis, legfeljebb majd perelsz, ha túléled a bajt.

Nem találok neked kifogást, egyszerűen bántóan balfasz vagy.

Ciri 2011.05.29. 07:41:39

@Macskanátha:

"A Tribeca-ról pedig nem csak én áradozok, hanem mindenki más is, aki napi szinten"

Ja, mind a tízen "önigazoljátok" magatokat.

Ciri 2011.05.29. 07:55:13

@Macskanátha:

"és így a Subaru kereskedés főnökének az autóját lehetett kipróbálni. Tehát valami érdekes csoda folytán ő is a Tribeca mellett döntött,"

Úgy volt az az övé, mint az enyém kábé.

Ennyire hülye nem lehetsz baszod, hogy a szutyok tribecat és az újkori beetle-t belekevered ebbe egy bogaras posztba.

Tomchy 2011.05.29. 10:44:48

@h4z4rd: Ez korrekt volt barátom, respect.

Rocko- 2011.05.29. 10:54:47

@Ciri: egymillió légy nem tévedhet. ;)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.05.29. 11:08:59

Sokkal jobban áll neki ez a régebbi hátsó lámpa, mint pl. a piroson ami van.

Merida001 2011.05.29. 11:24:29

@Gyurma73:

Kezdjük az elején!:) Én válaszkánt írtam feljebb valakinek, hogy ez léghűtéses és T2-es (az illető első generációsra gondolt pedig az a T1 lenne - így indult a kommentem)

És ekkor írtad nekem, hogy ez vizes, de T2 (amit benéztem, mert nem vágtam, hogy ez a brazil vonalon még gyártott konstrukció így sor négy vizessel összehozva) - amit általad tudtam meg. Szóval minden oké és köszi az infót!:) Egyébként a képet nézve (brazil oldalon) látszik is a T2 orrán, hogy a hűtést ott oldották meg (kicsit csúnyán szerintem). Mekkora motor van ebben? És milyen a motor választék? Dízelt is raktak bele? Szép napot!

Merida001 2011.05.29. 11:26:08

@Opel P1:

Így van! :) Minél kisebb annál szebb a Bogarakon a hátsó lámpa!:)

V12 Power 2011.05.29. 12:49:00

Na pontosan ebből az okból adom el az E36 M3 V12-met. Ott áll már a következő projekt a küszöbön, és egyre türelmetlenebbül kaparja az ajtót. Az M3 kész, napi használatra alkalmas autó. Nem fér el a motortérben a turbó, kell a szebb-nagyobb kihívás. A barátaim udvarai már tele vannak a következő projektem autóival (3-ból lesz 1 + egy utánfutó), motorjaival (még nem eldöntött, hogy 5.0 V12 vagy 5.4 V12, de biztos-ami-biztos van mindkettő)turbókkal, egyebekkel. De addig nem akarok belefogni, amíg el nem ment az M3.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.29. 15:58:47

@Virago_1000: Igen, tudom, de kívülről még egészen emészthető. Bár a nagy első szélvédő nálam sokat ront.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.29. 16:02:47

@gyvy: A Rönózás olyan, mint a tuning, nem egy csillogó kész újautót, hanem projektet vásárolsz a szalonban :) Aki szereti a kihívásokat, a kalandot, a veszélyt, az itt köt ki. Tehát az igazi férfiak Rönóval járnak. :DDDDD

(meg hát nem utolsó dolog, hogy egy pinát hordozol az öledben is - a kormány közepén- és még a kocsi elején is, szóval... :D)

Hurri Kán 2011.05.29. 16:07:48

@KuKori:
Á, az én koromban már elég egy is belőle (mármint egyszerre), azzal még elbír a kis villámom, ha kiszabadul a köréből :D

Szacsi 2011.05.29. 18:43:33

@Macskanátha:

Tényleg nem érted. Megpróbálom elmagyarázni
A bogár nem attól bogár hogy úgy néz ki.
Amiket írtál az mind igaz csak be kéne már látni, hogy nem csak ilyen racionális szempontok léteznek.

Figyelj!
A guminő sokkal jobb mint az igazi, mert: nem kell neki új cipő-ruha-miegymás, nem akar Bora-Borán nyaralni, nem kérdez hülyeségeket, nem kell költeni rá, nem szól be ha sörszagúan mész haza, sőt egyáltalán nem pofázik bele az égegyadta világon semmibe, soha nem csal meg, az se baj neki ha te viszont megcsalod, nem öregszik, full biztonságos vele a szex, sosem jön meg neki, sosem fáj a feje és állandóan van kedve hancúrozni.
Hát nem tökéletes???

...azután én meg még jó páran valahogy mégis jobban szeretjük az igaziakat, úgy ahogy vannak, hisztivel, fejfájással, és minden egyéb nyűggel együtt. Mert úgy izgalmas.

Comprende?

Szacsi 2011.05.29. 18:53:40

@dr.oid: ú

Hatalmas, óriási!!!!!!!!!!!!!!!!!

Krisi 2011.05.29. 21:15:42

Doki, te tényleg nem vagy normális, persze jó értelemben! még szerencse, hogy nekem se kisműhelyem, se szerszámom és persze nem utolsó sorban szaktudásom nincs hozzá, hogy saját főből régi motorokba varázsoljak + 50-150 lóerőket, mert akkor a végére már pénzem sem maradna :)

Macskanátha pedig a legnagyobb arc az internet világában, tök aranyos. legjobb az volt, amikor még régebben azt taglalta, hogy a Tribeca a világ legjobb autója, és ez tény, mert a Subaru kereskedő neki azt mondta :D

(mondjuk ez jól prezentálja, hogy a megszerzett vagyon és az ész nem mindig jár kéz a kézben)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.29. 21:37:57

@Merida001: 1,4 es benzines:-))80 lóerős kb.Alkoholos.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.29. 21:40:59

@Szacsi: de azért egy lestapált 50 es és egy 20 éves modell között is van különbség:-))
lestrapált 50 es=bogár
20 éves modell P 911:-))
csak hát a 20 éves modell az átlagnak elérhetetlen:-)

megint 2011.05.29. 22:04:59

Az autó már abban az állapotban is szép(volt) ahogy hozzád került, a többihez sok sikert unatkozni nem fogsz, olyan autót sztem nem lehet építeni amiben nem találsz hibát, de persze törekedni kell rá:)
Tribeca-ból mondani valamire , hogy csúnya picit érdekes, vagy inkább megmosolyogtató , kivéve ha valaki szereti a rusnya béka formáját, amúgy sem kéne túlértékelni, nem egy enzod van. USA-ban olyan ronda, xar autók is népszerűek , hogy ezt nem hoznám fel érvként, ahogy azt sem, hogy ki reklámozza, sok pénzért én is reklámozom, ja, szerintem a kia a legjobb autó, hiszen a világelső teniszező reklámozza. Swift-astra , hogy jött ide nem tudom, gondolom ezekkel próbálod igazolni a döntésed helyességét, persze azt sem tudom, hogy az új beetle meg az autód , hogy jön ide.

Merida001 2011.05.29. 23:25:25

@Gyurma73:

Akkor a mostani Polo motor lehet benne? Az is ilyen paramétereket tud. :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.05.30. 12:32:23

@Virago_1000:

"A kettobol csinalnek egyet..."

Épp ez történik.

Meglepő, mennyi figyelmetlen ember van. A hozzászólások egy részéből leszűrhető, hogy valamiért nem ment át az infó, hogy a piros bogár felhúzott blokkja és váltója kerül az új kaszniba.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.05.30. 12:48:31

@KuKori: Hát igen, így megy ez. :)
Csak terepjárónál mondom, még extrémebb törénetek jönnek elő.

Egyik arcnak pl. a géptetőre ki van téve fixen egy bazinagy 1négyzetméteres napelem. Mivel 220 voltra tervezett, nem sok áramot tudna leadni, de 12Volton kijön belőle majdnem 5 amper, oszt nonstop tölti az akksikat. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.30. 13:39:20

@Tie: Az kemény, de legalább van értelme a tuningnak :)

nov2016 2011.05.31. 19:39:51

@Csumpi Hálidéj:
Jelen esetben egyedül Te voltál figyelmetlen. :)
Olvass vissza, az általad kiragadott mondat környezetében az szerepelt, hogy a két autóból olyan módon kellene egyet csinálni, hogy a piros szebb, autentikusabb kasztnija legyen a végtermék része.
Természetesen a piros motorjával és a szürke futóművével, ezt nem kérdőjelezte meg senki.

2012.03.28. 11:15:12

Megszűnt a több évtizedes munkahelyem.
Saját kezembe kellett venni a sorsom alakulását, ezért kezdtem el keresni az interneten. Így bukkantam rá a KMD által kínált lehetősére, melyet mindenkinek ajánlok a mellékelt honlapon:

kmdholding.com/hub3p3a
süti beállítások módosítása