A nagyapa Kadettje

  2011. május 11. - Csikós Zsolt Címkék: opel szuletesnap

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

A szülőknek nem volt autója, így válhatott meghatározó élménnyé a nagypapa Kadettje. És ne feledjék: a buli napja közeleg...

Nagypapám vett 1994-ben egy piros színű, 1986-os E Kadettet, 1,6-os dízelmotorral, tetőablakkal, Hollandiából. Mivel szüleimnek nincs autója, ő vitt minket mindenhova, ha autózni kellett, így gyerekkorom egyik meghatározó autója tulajdonképpen ez Opel lett.

2009-ben letettem a jogsit. A rutinvizsga előtt elmentünk egyet gyakorolni a nagyapámmal, Csillebércre. Mindent a fejembe vert, amit a tökkelütött oktató nem tudott. Akkor a nagypapám már 75 éves volt, titkon reméltem, hogy leteszi az autót, és akkor majd az enyém lehet. Végül nem tette le, még ma is használja a 25 éves Kadettet – igazából ez így van jól. Én pedig vettem egy saját Zsigulit, amit imádok.

Viszont a Kadett felújításának gondolata még mindig foglalkoztat, csak az a baj, hogy műszakilag kezd reménytelenné válni. 250 ezer van a motorban, és már nagyon-nagyon gyenge szegény, 70-80-nál többet nem megy, és már az Istenhegyi út is komoly gondot okoz neki, a 21-es buszt is feltartja néha. Viszont még mindig eljár 5,5 literrel városon kívül. Ráadásul a már egyszer cserélt küszöb elkezdett megint elég komolyan rozsdállni. Szerencsére a többi karosszériaelem jó, majdnem hibátlan. A kép egy telefonos rettenet, hirtelen csak ezt találtam, bocsánat érte. A 2009-es gyakorláson készült.

Üdv
Bakondi Tamás

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr112895896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uz 2011.05.11. 16:12:45

Aranyos kis történet.
Én Nagyapám 2107-es Ladáján gyakoroltam anno . Azóta se Nagyapám, se a Lada nincs már meg:-(
De rég is volt...

Ambrus Gergely [SG] 2011.05.11. 16:54:39

Komplett motorgenerált neki.
150 ezerből megúszhatod, és olyan lesz, mint 94 be ;)
Amúgy Szép történet

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.11. 16:55:08

250 ezer után ennyire nem lenne szabad rossznak lennie annak a motornak. Vagy nem 250 ezer az a 250 ezer, vagy valami konkrétabb baja van a cuccnak...

Leadfoot 2011.05.11. 17:04:38

Emlékszem még a 90-es évek elejének Opel Astra Fun reklámjaira... nem ma volt. :-S

redecsiZ 2011.05.11. 17:08:07

@ColT: Lehet,hogy a fordulatszámmérő nem látta még a kettest sem a 25év alatt.Gondolom el van lustulva mint állat.

Hurri Kán 2011.05.11. 17:21:00

@ColT:
Én is pont ezt akartam mondani, annak az egyhat szívódének 250.000 kilométer alatt nem illene szétesni. Ha a levél írója tényleg komolyan gondolja a kocsi felújítását, szerintem a karosszéria lesz a szűk keresztmetszet...

@Leadfoot:
Mindjárt elő is túrok egy régi Autó Piacot, v. Autó Extrát, és jól megnézem :)

Avatar 2011.05.11. 17:35:36

"Szerencsére a többi karosszériaelem jó, majdnem hibátlan."

Hát annak örülni kell... én is gondolkozgattam egy kadett felújításon, de a karosszériát szép lassan felemészti a rozsda, sokba kerülne rendbe rakni. Pedig a 210000 km-t futott 1.6i motor még ma is vígan viszi akár 150-nel is (német pályán persze), fogyasztásban átlag 7-7,5 literrel...

redecsiZ 2011.05.11. 17:36:52

Ja hogy diesel...az más.

tlacka 2011.05.11. 17:38:34

@ColT: Opel diesel és az bizony ilyen rossz 250E km után. 150-200 környékéig bírták.

butschq 2011.05.11. 18:15:34

haveromnak ilyen Kadettje van, csak fehérben 1.6D, igaz szegénykét a rozsda megcsípte keményen:S
Keresztapám több, mint 10 éve vett egy f Astra kombit, 1.4 asszem a 60 lovas. Mikor megvette csak tátottam a számat (nekünk egy 353w Wartburgunk volt). Azóta már többször is vezzettem. A legemlékezetesebb az volt mikor uncsimékkal mentünj Veszprémbe (Almádiban élnek), hát az emelkedőn csak a 3-ast meg 4-est bírta (5-en ültünk benne). A komájának egy B Omegája van a BMW mocis dízel, kombi, hát kiskoromban is óriási volt az az autó, de még most se ment össze. Később egyik rokonom vett egy 1.6-os f Astra kombit, fordulatszámmérővel, tetőablakkal. Egy alkalommal épp a Waresz javítósoron volt, kölcsönkaptuk. Hát Wartburg után maga volt a nyugat ülni benne, apa szerint még vezetni is (akkor még nem volt jogsim). Később én is vezettem, jól ment a kicsike. Mára már kicsit le van lakva. Aztán vezettem rengeteg A, és B Vectrát 1.6-tól a 150 lovas 2.0-ig, szomszédomnak volt egy évig Calibrája, az se volt rossz, meg keresztapuéknak volt egy Vivarojuk az érdekes volt (első dízel amit vezethettem). És bármit megadnék egy Lotus Omegáért, és egy GT/E kereklámpás B Mantáért:)

Tomchy 2011.05.11. 18:44:54

@Leadfoot: Astra Fun? Kadett Fun lesz az!

"Ez a kormány... ezek a kerekek... a stereo rádió..."
LOL :O)

United Steaks 2011.05.11. 19:02:02

Ki tudja, milyen motort tettek bele, mikor szétütötték az elejét? Megéri rendberakatni, pár százból megvan, és kivisz a világból. Hacsak nem vagy milliomos, az egyik legjobb választás.

butschq 2011.05.11. 19:06:45

@Tomchy: nem az Opelnek volt az it's my life-os reklámja az automata váltóval?

Leadfoot 2011.05.11. 19:37:45

@Tomchy: Természetesen, elírtam, de mivel Kadettről van sóz a cikkben, azt hiszem, ez nyilvánvaló. :-)

kzolika 2011.05.11. 19:49:01

A történet nem okoz olyan katartikus élményt, mint Lovasi Apa övének a csatja című száma, de azért nekem is eszembe jutott, hogy lenne olyan autóm, amibe visszaülnék. Nosztalgiázok, tehát öregszek.

pickapu 2011.05.11. 20:05:16

@Tomchy: Hehe, ha jól emlékszem volt az a Total Recall-féle reklám egy elég rosszul választott Arnold hasonmással. :)

Don Blasius 2011.05.11. 20:06:41

@butschq:
Az már a Corsa C Easytronic volt.

Jólfelhúztammagam 2011.05.11. 20:12:49

Nekem egy Kadett 1.4i volt az első saját autóm. Imádtam. Minden pont jó volt benne.
A 60LE-s motor dinamikusabban, élvezetesebben mozgatta az autót, mint amit egy mai 100 lovas kisautó nyújt.
A fogyasztása pedig elképesztően alacsony volt.

CrazyVFTS 2011.05.11. 20:28:46

Inkább csináld meg a Zsigulit :D

Pityou 2011.05.11. 21:25:45

Ismerem Tomit, aki írta cikket, biztos izgult, mert 2 éve láttam a Verdát amikor itt volt Bp-n a Nagypapája és már akkor 400e km felett volt a futásteljesítménye óra szerint! Ne kérdezzétek, hogy 420e vagy 450e annyira nem emlékszem pontosan. Összhatásában korrektnek tűnt a Verda. Hajrá Tomi Őrizd meg most még gombokért kapható sok minden hozzá. Az Évek múlnak az értéke ha lassan is növekszik majd.

apoa 2011.05.11. 21:42:01

Ki kell cserélni a küszöböt, meg lefújni kékre és nem kop el az opel.

karameldanszen 2011.05.11. 22:06:24

ahh, én is egy opelen gyakoroltam vezetni, a karom expert mód megerősödött, mert az astrában valami történt a szervóval, ami miatt nagyon durván kellett vele birkózni. erős apám van, neki nem tűnt fel :D

Merida001 2011.05.11. 22:31:30

@Leadfoot:

Nem az Opel Kadett Fun-ra gondoltál? Azokban volt már az utána következő Astra F 1.4i motorja nem? Ha jól emlékszem persze...:)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.05.11. 22:35:21

@gyvy: Szerinted a Hollandiából/Belgiumból/Svájcból a 90-es években behozott neper-látta autókban mennyire lehet valós a 250 ezer km?

Hurri Kán 2011.05.11. 22:37:38

@malenykij polgar:
Ez mondjuk jogos... Mint ahogy az is, ha 550e km-nél a motor kezdi elhagyni magát :D

kkn 2011.05.11. 22:49:05

@redecsiZ:

Nehéz is lenne elérnie, még a benzinesekben is ritka a fordulatszámmérős, talán a GT-kben volt analóg, esetleg Isuzus TD, de utóbbi csak tipp, van egy környéken, de nem néztem még bele.
Meg ugye a GSI digitális műszerfallal. A többiben semmi. Nekem is volt 1.6D-m, abban sem volt. Kolléga is sokáig vadászott a benzines szedánjába foresmérős órát.

Bandibácsi20 2011.05.11. 22:58:23

Ezeknek az autóknak az értéke nem fejezhető ki pénzben.Ezeknek a tulajdon számára van hatalmas értéke,pláne ha egy olyan autóról van szó amihez kis gyerekkori emlékek kötnek.Nekem egy 84-es kettes golfom van,ami kiskoromba a miénk volt,megjártuk vele kétszer Olaszországot,és még rengetek tájat bejártunk vele.Még kis koromba el lett adva egy ismerősnek aki szintúgy becsülte,és vigyázott rá,majd hogy letettem a jogosítványt,és össze gyűlt a pénzem visszavásároltam magamnak.Leírhatatlan élmény volt az első kilométereket megtenni vele,a kormány mögött ülve,amikor utoljára ülésmagasítón ültem benne a hátsó sorban:)Megéri pénzt,és időt fektetni a felújításukba,mert minél tovább életbe kell tartani őket,ki tudja talán még az én fiam is vezetheti egyszer:)

dansun 2011.05.11. 23:12:00

off:
...küldenék egy számot minden F astrásnak:
Paul Engemann - Push It To The Limit
www.youtube.com/watch?v=l7GYzPQ0pGE
:P

DATSUN 2011.05.11. 23:43:10

Nekem nem volt soha opelem..pedig vadásztam több darabra is: -először monzára, utána a külsőzsanéros kisfarajtós,kocka kadettra, látókörömbe került egy 2ajtós sedan ascona az utolsók közűl,kihagytam egy kimann kupét kadett B-t(nem tudom hogy írják)ez aminek a C oszlopa csak egy csúcsban találkozik a farrésszel...valahogy sosem jött össze...De egyszer lesz egy kadett C kupém az ziher!

Hurri Kán 2011.05.11. 23:44:34

@DATSUN:
Tökéletes választás bármelyik :)

DrSzoke 2011.05.12. 02:29:23

@gyvy:
Manta!!!! Volt 2,egyszeruen imadtam.Az utobbi mar nem emlexem a pontos evjaratra de egy kesei 2.0E gt vagy ilyesmi volt a neve,recarokkal,injektoros lancos 2 literes motorral.Fekete metal,gyari allapotban.Ha most talalnek egyet olyan allapotban.....

peti251 2011.05.12. 08:13:32

Más baja lesz annak a motornak. Nekem mindennapos szeretett Ascona C-mben van 16D motor. 345xxx km van benne, tuti, mert magyarországi első gazdától vettem, és ő mondta hogy 3000-ret mutatott az óra '94-ben. 88-tól pedig kb hihető a hat év alatti 103000 km.

A legnagyobb hidegben is elindult télen, ugyan meg kellett húzni, mert az ötéves akksi annyira nem akarta már megforditani rendesen. Ezen kivül ezzel jártam\járok dolgozni, napi 20-20 km. Nekem tuti hogy öt alatt van a fogyasztás. Hozzáteszem, C20NE 3.55-ös hosszú váltó van rajta. Erő tényleg nem sok van, viszont én simán tudok sik autópályán 120-130-cal utazni, de az utóbbi spórolós időkben inkább ilyen lájtos nyolcvanakkal járok!

Én első körön megméretném a kompressziót, az adagolót próbapadra tetetném, és a porlasztó csúcsokat is beméretném!

A másik, ha nagyon hideg van, akkor ne foglalkozz az izzitás lámpájával! beülsz, izzítol, nagyon csendben vagy. Elalszik a lámpa, még mindig nem csinálsz semmit. majd egyszer csak halk kattanással leold az izzító relé. Ebben a pillanatban kezdesz indítózni, és egyidőben kihúzod az előtöltés kart! Ez a tuti inditási módszer!

redecsiZ 2011.05.12. 08:22:23

@kkn: Jajjj igen,és ez volt a lényeg..Na haggyál pupák.

nickkel 2011.05.12. 08:50:42

Nekem a mai napig a kedvenc autóforma az amit a cseppkadett "visel"! 84-ben amikor az Év autója lett maga volt az űrkorszak.

Hurri Kán 2011.05.12. 09:44:52

@DrSzoke:
Szép kis kocsik voltak, az biztos. Én beérném egy Commodore kupéval (1., esetleg 2. szériás), vagy egy Monzával is, mer szerény vagyok :)

2011.05.12. 09:47:47

@redecsiZ: Mit jelent az, hogy el van lustulva ? Azt hiszem arra mondják, ha nem nagyon van meghajtva, pörgetve a motor, de ennek mi a műszaki háttere ? Szorosak maradnak a csapágyak ? Vagy mi ???

randomuser1 2011.05.12. 10:42:41

Nekem benzines rekordom volt, az tíz felett zabált öregkorára viszont ment is, és hátul hajtott.
a mostani előlkaparós benzines dévúm is eljár 5literrel városon kívűl, ha nem tolom kilencven fölé, pedig eurozöld fajta, szal ez a hetvennél ötésfél max fixre berohadt kézifékkel jó érték...

dani 2011.05.12. 10:54:42

kkn:
Nekünk volt fordulatszámmérő a sima 1,6imre (75 ló) motoros szedán Kadettünkben. Azt vezettem először rendszeresen, hejj, de jó is volt, nagyon megszerettem. Korrektül ment, leforogta a 6500-at (néztük az órát :) megkímélt darab volt, rozsda sehol. Ja és elektromos tükörállítás mindkét oldalt, motoros rádióantenna... nagy királyság volt. Aztán odaadtuk vidéki rokonnak, de sajnáltam...

redecsiZ 2011.05.12. 11:08:56

@Kulics: A műszaki hátterét annyira én sem vágom,de a jelenség létezik.:)
Kipuff miatt is érdemes pörgetni,akkor ég ki rendesen.És a motornak is jót tesz néha egy kis "szadi".

Hurri Kán 2011.05.12. 11:12:46

@Kulics: @redecsiZ:
HA egy motort csak kisebb fordulatszámon használnak, olajkoksz, mindenféle lerakódások keletkezhetnek a szelepek környékén, a kipufogónál, stb. Ha néha egy kicsit "megküldöd" akkor ezek "kiégnek".

Jerky_Master 2011.05.12. 11:30:55

ha még füstöl is előttem azon kívül, hogy feltart, hármat dudálok rá kettő helyett.

perszepersze 2011.05.12. 12:07:31

Németországot jártuk ingajáratban egy ugyanilyen 1.6 d-vel, kemény 54 lóerővel. Mindegy volt neki tél vagy nyár, csak jó olaj és 4 minőségi izzítógyertyát és Zexel porlasztócsúcsokat kapott. Az elment 5-6 liter között, "parkettán" taposva a gázt tudta a gyári 154-et óra szerint! Hajaj, azokban még volt anyag, és ha a kasztni üregeit mindíg kiöntöttük fáradtolaj és kátrányos alvázvédő nitrohígítós keverékével, soha, sehol nem jelentkeztek a kadettos rozsdarügyek! Igaz, hogy cigizni nem mertünk benne és kábultunk is rendesen a hígítótól, de legalább ingyen kábulatban utaztunk Freiburgig. Na, most én is visszavásárolnám szívesen az emlékek és az igénytelensége miatt...:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.12. 12:24:09

@tlacka: Aha, azért szaladgál még jó sok ilyen szopódízel, amik már tuti túl vannak a 250-en... valszeg el van hanyagolva, annyi a baja. Mondjuk persze ennek következtében lehet szétkopott már a motor, de az nem annyira a motor hibája, mint a gazdájáé.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.12. 12:25:27

@Kulics: Hosszabb utak jót tesznek a mások által is említett lerakódások kiégetése érdekében.
Nekem mikor elmegyünk 1-1 alkalommal évent Butapestre, akkor a hazaúton már érződik, hogy dinamikusabb az autó.

''autónepper.'' 2011.05.12. 13:01:31

@gyvy: hozd el hozzám úgy megküldöm neki hogy a motor is kiesik belőle:DDDD

don't 2011.05.12. 17:42:43

250.000-nel le kene cserelni a gazolajszurot...

drift 2011.05.12. 18:49:17

@don't: Vagy a légszürőt:)

B.GY. 2011.05.12. 21:14:26

Ugyanilyen Kadettje volt fateromnak is.Még a dísztárcsa is ilyen volt,csak nem piros,hanem sötétzöld.GLS kivitel.Generál után eladta 150 ezer pénzért.Ha nem lett volna kocsim megvettem volna.

B.GY. 2011.05.12. 21:24:08

Azt hiszem a Kadettokon 5 számjegyű a kilométerszámláló.Szerintem az nem 250 ezer hanem 550 ezer.Az én 1990-es Vectrámban van 290 ezer,de semmi motorbaj.

United Steaks 2011.05.12. 22:01:58

@B.GY.:
Jól hiszed, az enyém 5x fordult át biztosan, de az 1,7-es.

Senninho 2012.01.06. 21:06:37

Nem tudom mit beszeltek, nekunk van 1 1986-os kadettunk, 1.6os diesel, pont ilyen piros mint ez, en a tavaly osszel, mikor felraktuk a teli gumikat, es kicentraltak az elso kerekeket, nyugodtan megfogta a 130at, sot meg ment volna tobbet is.
(Megjegyzem, 600 ezer kilometer van benne);)
süti beállítások módosítása