Van-e opeles élményed?

  2011. május 04. - Csikós Zsolt Címkék: opel olympia manta kadett uldozes ekord

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Ez a poszt egyben felhívás is. Amint az autógyűjtő posztunkból már sokan tudják, május 14-én az Opel gigantikus családi rendezvényt tart a Hungaroringen. Lesz ott tesztvezetés, elképesztő veteránautó-bemutató, Tankcsapda-koncert, ezer más, mi szem-szájnak ingere. A happeningen való részvétel ingyenes, csak a Facebookon kell regisztrálni rá.

Arra buzdítjuk olvasóinkat – írják meg saját első, avagy meghatározó opeles élményüket. Nem kell túlcizellálni, túlpoénkodni, nem is kell nagyon hosszút írni, csak érdekes, bensőséges legyen a sztori. Az írásokat az olvasok@mail.totalcar.hu címre küldjék, akár egy perc múlva is nyomhatják a "Küld" gombot. Ne feledjék – nem árt, ha van kép is, az mindig dobja a sztorit. A jó szövegeket sajtó alá rendezzük, és május 15-ig folyamatosan kitesszük a Totalcarra. Tudják - hogy mindenki élvezhesse őket.

Talán az anyám tehet róla. Meg, hogy az apám külkereskedő volt. Tudják, a hatvanas-hetvenes években minden külkeres – sőt, ha jól tudom, a politikai vonalon mozgó külügyesek (értsd: nagykövetségiek) is, bár velük nem találkoztunk annyit – általában Mercedest hozott haza, amikor három-öt év külszolgálat után hazatért.


1969-től a szolgálati 200-as. Már akkor légvédelmi para volt Irakban, azért a kék szigszalag

Ennek több oka volt. A legfontosabb talán, hogy a sok állami autó miatt ezekhez a kocsikhoz, ha drágán is, de létezett alkatrész-utánpótlás. Tudják, a Pártgarázsról beszélek, ami ma Kárpát utcai Mercedes-szerviz. Ha valaki magának hozott ilyen autót, tudta, hogy egy Mercedes nagyobb belepiszkálás nélkül bír majd pár évnyi strapát, ha meg mégis kell hozzá valami, lesz. Amennyiben eladni hozta, egy új Mercedesre mindig akadt vevő, hiszen nagy csomagtartóra, tartós gépészetre vágyó pénzes maszek volt az országban bőven, csak ők nyugati autót nem hozhattak be kintről.


Peugeot 404-esünk, ami apámnak a Wartburg után jónak tűnt, de a Merci mindent átírt

Meg aztán az is szerepet játszhatott, hogy apáméknak volt ugyan másfél évig egy gömbölyű Wartburgja 1963-ban, de azt lakásvásárlás miatt eladták. A következő autó rögtön utána a szolgálati Peugeot 404 volt Irakban, amit egy 200-as, benzines állólámpás Mercedes követett 1969-ben. Ha a Wartburg tízes skálán 2-t ért el, és a Peugeot 4-et, akkor a Merci 9 körül lehetett. Ezt akkor a szüleim egyöntetűen így érezték, sőt az egész bagdadi magyar kollektíva is.


Fokozatosan az egész kolónia átszokott Mercedesekre. És mindenki örült

Három év Mercedesben ülés megpecsételte a szüleim sorsát – bár eredetileg ők nem okvetlenül ilyen autót akartak hozni, de a 200-as rájuk nőtt, onnantól minden rohadt garasunkat a hazajövetelünkkor megveendő Daimler-Benzre tettük félre. Irakból végül hoztunk összesen talán egy nem túl vastag arany nyakláncot az anyámnak, egy hifitornyot, egy Philips kazettás magnót a nővéremnek, meg egy Mercedest. Amit kvázi rögtön eladtunk, lol.

Pedig a szüleim megpróbáltak ellenállni. Egy adag mind a mai napig megvan az akkori prospektusokból és árajánlatokból, amiket akkor bekértek. Alfa 1750. Ford Capri. Ford Taunus. Volkswagen 411. Volvo 144. Na meg az Opel Rekord és pláne a Manta A – istenem, de fájt a szívem, hogy nem olyanunk lesz. Mercedes lett, amit szerettem, hogyne, az Opelre ugyanis végül anyám mondta ki a lesújtó ítéletet, miután becsapkodta valami helyi erő autójának az ajtaját: kommersz. Mondjuk az tény: az állólámpásénál masszívabban csukódó ajtót azóta se készített az autóipar. De ebből talán nem kellett volna messzemenő következtetéseket levonni.

Tehát akkor kommersz.

Ez a szó az Opel névre rátapadt eposzi jelzőként kísérte végig a gyerekkoromat. Márpedig, akármilyen meglepő is, de a hetvenes évek elején egészen sok Rekord futott az utcán – nos, ezekről mindig az villant be: gyorsabbak is a mi dízelünknél, kvázi akkorák is, nekem speciel eléggé elegánsnak tűntek, de hát, mégiscsak – kommerszek.

Úgy voltam a Mercedesszel, mint igazán jó pap Istennel – hittem én a csillagban, de azért meg-meginogtam, csak hogy olykor megerősíthessem a hitemet. Biztosan jól döntöttek a szüleim? Tényleg annyival rosszabb egy Opel, hogy le kell szólni?


A siófoki KKM-üdülő ma. Sétálóutca és zsibvásár van előtte, akkor még nyugisabb volt a környék

Például a siófoki KKM-üdülőben, ahová nyaranta jártunk, egyszer velünk egy turnusban nyaralt egy bácsi, aki valami korábbi, talán 1965 körüli Rekorddal jött (a már nagyon lapos korszakból származó autó). Nyolcévesen az a világoskék autó még szinte új állapotú volt, de már körbelengte egyfajta régies patina is. Talán, ha kétszer ültem benne, egyszer bekéredzkedtem egy rövid körre, másodszor már a – ha jól emlékszem – Lajos bácsi hívott ki a városba, kísérjem el.


Nagyjából ilyen volt Lajos bácsi autója

Hogy az milyen finom autónak tűnt. Épp csak suhogott a motorja, szépen gyorsult, a bácsi ugyanúgy a kormány mellett kapcsolgatta a fokozatokat, mint apám tette még az iraki, szolgálati Merciben . És sokkal több volt benne a króm, meg a hely, mint a mi kocsinkban, azt pedig már ott, kis suttyóként észrevettem, hogy milyen finoman rugózik a Mercihez képest.


Siófokon, 1973-ban, énke. Bamba voltam, de éreztem, mi az igazi

Lajos bácsi nagyon szerette a gépet, mesélte, mennyi helyen jártak már vele, én meg teljesen oda voltam tőle, hogy valaki az autójáról úgy mesél, mint valami családtagról. Az apám mindig csak az aktuális autós pillanat élvezetét kommentálta, de visszamenőleg, hangulatilag igen ritkán nem foglalkozott a kocsival.


Itt ma sétálóutca van Siófokon, akkor jóautó-bámulóhely volt. Háttérben egy Rekord C

Nekem konkrétan ott rendesen peregni kezdett a festék a fejemben a „kommersz Opel” feliratú tábláról.

Aztán gyors egymásutánban láttam két filmet, azok pedig rendesen elsöpörték minden, Opelek iránt táplált szkepticizmusomat.

Az első a Kirk Douglas-Giuliano Gemma zseniális duójával fémjelzett Kettős bűntény Hamburgban volt (eredeti címén Un uomo di rispettare, angolul The master touch), amelyben két Opel Admiralt is rommá törnek. Egyet a világ szerintem egyik legjobb üldözős jelenetében (ellenfele egy akkor tizennégy éves, fecskefarkú Plymouth Belvedere, ha jól veszem ki) törik rommá, szaggatják szét, görbítik karikába a lépcsőkön, a másik, egy gyönyörű, metálbarna, vinildachos autó felborulása pedig magát a filmet zárja le. Közel negyven éve láttam utoljára a filmet, talán hétéves sem voltam, de egészen eddig a pillanatig emlékeztem a fejre állt autó villogó, sárga indexére. Azóta szeretem a metálbarna autókat. Csodás zene, fantasztikus színjáték, lélegzetelállító rendezés és sztori. Ez az a film, amit a legtöbbet kerestem azóta, de sem DVD-n, sem fájlcserélőn nem találtam meg, pedig nagyon jó. Itt van belőle az üldözős rész a YouTube-ról.


Ezt az Admiralt rommá törik a filmben, a végén már kabriósítva leesik egy felnyitós hídról

Aztán még feljebb csusszant fejemben az Opel-villám megítélése, amikor kicsivel később vetíteni kezdték a Charles Bronson főszereplésével készített Hideg verejtékkel, azaz angolul Cold Sweat című opuszt. Ebben Bronzi egy Nizzában letelepedett, hajókölcsönzőt működtető amerikai csávót alakít, akinek a zűrös múltjából betoppan valami zsaroló ex-bűntárs. Mindenféle durva jelenetek után a világ másik legjobb, ráadásul csillámszűrővel felvett üldözős jelenete következik egy vérvörös Opel Commodore A erőteljes igénybevételével. Vagy volt az szerintem négy is, minimum.


Talán pont Bronson Commodore A-ja? Mindenesetre szakasztott olyan, mint a filmben

Ráadásul valahogy felcsavarozták a kisfagyasztónyi Bolex kamerát a bal első kerék mellé, sosem láttam előtte olyan felvételeket a legyűrt első gumiról. Iszonyatos teperés a Nizza-körüli szerpentineken (valószínűleg azóta már tucatnyi autóbemutató alkalmával vezettem ott magam is, bár nem ismerem fel a helyszíneket), Bronzi persze, ahogy mindig, kaszkadőr nélkül, maga vezet. Az Opel többször rommá törik a jelenetekben, de a következő kockán épen, csillogó lemezekkel folytatja útját. Dramaturgiailag gyenge lábakon áll, mégis szenzációs az egész, Bronson két dorkós lábbal nyom egyszerre három pedált, karjain bicepszcsomókat szaladgáltatva küzd a kormánnyal, és minden begyorsítás ellenére látszik, milyen szépen mozog az Opel az úton. Na, abban a filmben beleszerelmesedtem a Commodore A-ba. És úgy általában nem hittem többé, hogy egy Opel kommersz lehet.

Aztán – sok tíz évvel később vezettem épp olyan korú Kadett B-t, mint a film, meg kicsit későbbi Commodore B-t, Rekord D-t, Kadett C-t, Manta B-t is – ezek tényleg, a szó legklasszikusabb értelmében minőségi, masszív, kiváló kocsik, sokkal-sokkal jobbak, mint a nemopeles ember sejtené. Sajnos a korábbiak – kétféle Kapitän, Olympia Rekord, korai Kadett – inkább csak kedvesek, mint ügyesek, a későbbiekből, az elsőkerék-hajtásos korszaktól kezdődőektől (Ascona D, Vectra A, B, Astra F) pedig nekem pontatlanok, elnagyoltak, nagyon spórolósak. Khm, hogy is mondta anyám? Kommerszek.


Kapitän, 1957-ből. Aranyos, hangulatos, szép, de autónak azért annyira nem jó,
mint egynémely vele egykorú, akár kisebb kocsi

Bő ötvenévnyi Opel-kínálat jelentős része a kezemben, lábamban van, bármelyik példányt fel tudom idézni. És azt kell mondanom – az anyámnak nem volt igaza, amikor 1972-ben lekommerszezte az Opelt. Mert baromi jó kocsi volt az akkor. De ő talán még tíz évvel korábbi ismerősök elmondásából alakította ki a véleményét, amikor tényleg átlagos kocsi volt egy Rekord, de a Kapitän is inkább csak nagy és elegáns volt, mint igazán jó. Valahol a hatvanas évek közepe táján lett az a csiszolatlan gyémánt az Opel, aminek Bronson élvezte az előnyeit. Aztán a nyolcvanas évektől bő húsz évig szerintem megint lejjebb adták Rüsselsheimben, és csak most, a mai Astrával, Insigniával tértek vissza oda, ahol a Commodore A-val tartottak.


Az Insignia, amivel az Opel visszatalált ahhoz a szinthez, amit szerintem jó darabig elhagyott

Apropó: nem csak a Kettős bűntény Hamburgban című film nincs meg, de épp az emlegetett Commodore A is kimaradt az élmények közül. Mindent vezettem, ami körülötte volt, csak azt nem. Egyszer bepótolom, ígérem. Magamnak.

Az írásokat pedig küldjék, izibe. Tudják: olvasok@mail.totalcar.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr592877336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferikefleto 2011.05.05. 17:24:43

Ja, a japán alkatrészárak azért nem érintenek, mert nem szoktak a kocsik elromlani, így venni sem kell annyit belőlük. Ha meg karosszéria van, azt fizeti a biztosító. Nyilván a tömegopelhez, amit itt csinálnak olcsóbb az anyag, mint egy Tokióból behajózott Mitsubishihez, de persze az a jó, hogy a BMW, vagy a szintén hazai Audi sokkal gazdaságosabb ilyen szempontból is...

ferikefleto 2011.05.05. 17:27:16

Ha jól emlékszem, Fukushima után először az Opelnél állt le a gyártás alkatrészhiány miatt. Van valami Isuzu is a rendszerben, vagy mi...

X20XEV 2011.05.05. 17:28:55

@ferikefleto:
akkor nem kellene leszarozni. Mindannyian tudjuk, hogy Magyarországon az emberek hogyan gondozzák az autóikat. Egyébként nem akarok neked semmit sem prezentálni, nem akarlak meggyőzni. Sőt, lesz@rlak. Viszont nagyon idegesítő ez a "az enyém kurv@jó, a többi meg szar" gondolkodás. Arra verd a melled amit te terveztél és te gyártottál le. Az Impreza pedig egy "z", ezt még én is tudom pedig hányok tőle. Manapság divat a japánkocsi meg a homoszexualitás. Ez van sajnos.

Hurri Kán 2011.05.05. 17:29:20

@ferikefleto:
Te valami konkurrenciának vagy a bértrollja, vagy csak simán magadtól vagy ekkora debil?
Egyébként ne hagyd abba, tök jól mulatok rajtad.

X20XEV 2011.05.05. 17:30:56

@ferikefleto:
van bizony, Astrába és Combóba szereltek Isuzu dízelmotort. De szerintem egy kicsit meredek egy Opeles cikk után(amit feltehetőleg Opelbuzik szép számban elolvastak) így a fejükre szarni azoknak akik szeretik ezt a márkát.

X20XEV 2011.05.05. 17:33:30

@ferikefleto:
ja, a fizikai törvények mint pl. a súrlódásból eredő kopás, szintén nem jellemző a japánokra. Ezek a rizsevők kicselezik a fizikát b@zmeg. Hihetetlen. Még írsz két sort és a Dunába lököm az Opelemet :)

Hurri Kán 2011.05.05. 17:38:26

@X20XEV:
Sőt. A japán autók termelik a benzint, súrlódás hatására a hengerfalak és a dugattyúk vastagabbak lesznek (a fölösleget időnként le kell csiszolni), és működésük során széndioxidból oxigént állítanak elő. Ha nem tudtad volna :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.05. 17:47:18

Egyébként a régebbi Kadettok, Asconák hihetetlenül bejönnek formára :) (A Ascona pl.)

esef 2011.05.05. 17:52:35

az első opel amiben ültem egy vauxhall volt :)))

ferikefleto 2011.05.05. 18:04:32

Fizika, súrlódás? Mi van? Én veszek kocsit, újat, majd 3-4 év múlva eladom... Mingyá jön, hogy hülye vagyok, mindegy... A japót árában tudó, az Opelt pl nem. Mindegy. A haver Vectráján mindig van szerelni való, az enyémek csak az olaj, max fékbetétcserét ismerték, mindegy. Heti 2-3 ezer kilométert megyek, az egyikbe jó ülni, a másikban nem. Mindegy. Ezért még senkinek nem kéne bunkónak lennie, mégis az. Mindegy, ha máshol képtelen kompenzálni a kisebbrendűségi komplexusát. Mindenki olyan kocsit szeret, amilyet akar. A régi Opelek meg szépek. Kár, hogy akkor még nálam a csattogós lepke volt divatban.

Csikós Zsolt 2011.05.05. 18:09:01

@amenta:

Nem világított élesen fölfelé.

Hurri Kán 2011.05.05. 18:10:28

@ferikefleto:
divatban van az még nálad most is, te szellemi karonülő.

ferikefleto 2011.05.05. 18:16:57

Bocs, természetesen havi...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.05. 18:21:00

Az A Omega 3000 24V az még a mai napig jó menetteljesítményekkel bír.
A Lotus Omega az akkori(1989) sedanok közt a leggyorsabb volt.

F 131 2011.05.05. 18:28:14

@ferikefleto: sajnos rosszul emlékszel. Engedd meg, hogy Opel értékesítőként megnyugtassalak, eddig a gyártást nem nagyon érintette a sajnálatos tragédia.

pickapu 2011.05.05. 18:37:37

A siófoki jóautóbámulós képek nálam a nyolcvanas évek balatonfüredi vitorlástáborát idézik, meg a jó pár arab rendszámos sportautót, amikre akkoriban csorgattunk..

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.05. 19:29:49

Gombóc van a torkomban, ha arra gondolok, hogy pár évtizeden belül ugyanaz hajtja majd az autókat, mint a mosógépet. A 60-as,70-es, 80-as év körül gyártott autók a legcsodálatosabbak számomra.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.05. 19:32:09

@gyvy: Nekem ugyanaz az élmény Kispolszkiban... Csak 150 centi alatti nővel szabad!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.05. 19:34:42

@X20XEV: A japánkocsi bocsánatos bűn, a fartúrás nem. Ne keverjük.

Hurri Kán 2011.05.05. 19:35:01

@BOSCHtechnikus:
Nem mértem le, de asszem magasabb volt. Nem véletlen pofázom, hogy kombit kell venni ;-)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.05. 19:41:29

@Bambano: Teljesen egyetértek G Astra ügyben, annyival egészíteném ki, hogy borzasztó érzékeny az olajra. Maximum tízezrenként cserélni kell, és nem a fos Opel olajat kell beleönteni.

Hurri Kán 2011.05.05. 19:51:39

@Bambano:
G Astrával (nekem nem volt, de vezettem jó párszor) én az ülése miatt nem vagyok kibékülve, egész egyszerűen nekem kényelmetlen volt. AZ F, és a H Astrában is jobban éreztem magam emiatt.
Egyébként normál, használós autónak teljesen megfelelő. Ismerősi körben volt-van pár darab, aki nem csak használja, hanem időnként törődik is vele egy kicsit, minden gond nélkül használja.

GiXXXer 2011.05.05. 19:54:47

Nekem annyi Opeles élményem van, hogy 1,6D Asconával alig bírtunk legyorsulni egy LPG-s 120-as Skodát... :) Meg bátyám sógorának az 5 évesen rohadó Corsája, mondom Opel sosem kop el, csak elrohad... :P
A szomszédomnak Insigniája van, LOL rendszámmal, lassan lesz benne 2000 km, és már volt egy pár napig "szanatóriumban", egy darab porlasztócsúcs-ot kellett cserélni. Gariidőn túl az egy hatvanezres művelet lett volna.
Jah, meg Corsán tanultam vezetni, de az már szét volt ütve elég rendesen.

Ha vennék Opelt, Mantát vennék. Egy cimborámnak az van már tizenpár éve, és nem kell sokat költenie rá.

amenta 2011.05.05. 20:23:59

@Csikós Zsolt: És az ennyit számított?

amenta 2011.05.05. 20:25:03

@Gyurma73: Nem csak a sedanok közt volt a leggyorsabb.

Az akkori utcai sorozoatgyártású autók közül, csak a ferrari f40 volt nála gyorsabb.

Dr. Robin Masters 2011.05.05. 20:27:10

Basszus anno még nekünk a komcsi rendszerben Opel Kadettünk volt, a kockalámpás C. Anno a városban nekünk, meg egy ismerősünknek volt csak nyugati autója, azt hiszem nekik talán BMW volt. Nagy kincs volt az anno a "sok" trabi, lada, wartburg, polski között. Mindenki megbámulta, főleg a feltűnő metálzöld színe miatt. Eléggé sokáig is bírta, aztán el lett adva, pedig ma már veterán lenne.

amenta 2011.05.05. 20:28:54

@GiXXXer: Egy mantára kétszer kell költeni.
Mikor megveszed, meg amikor kikaszniztatod. :)
Utána nincs vele baj.
Bár ez a legtöbb korabeli opelre igaz.

Dr. Robin Masters 2011.05.05. 20:31:46

@Dr. Robin Masters: Javítva, C helyett D volt az a Kadett.

szabopsz 2011.05.05. 21:45:19

@BOSCHtechnikus:
Így van, olaj érzékenyek nagyon. A GM-es valóban okádék, kb vip olaj kategória, vagy nem sokkal jobb.

Nekem volt B omega, ráadásul caravan, ami hihetetlen élmény volt kényelmi szempontból. Egy kombi nagyobb hűtőszekrényt, és egy mosógépet el bírt nyelni úgy, hogy beszált még 3 ember.
x20xev-vel elég normálisan használható volt, kb 8 körüli fogyasztással.
Kínja csak a rohadás volt, de az is az elbaszott hátsó ajtó sárvédő kapcsolatnál.Csillió km-errel vettem(min2-3k), de ahhoz képest legkomolyabb baja egy injektor dugulás volt. Illetve leszaggattam a kipufogót az arénába.

Most egy G astra berone cabriot kergetek.(z18xe) 6-7 körüli fogyasztás, tömve egyszerű g astra alkatrészekkel, kivéve a tetőt.
Volt i500 b vectra a kezembe, x20xev b vectrát építettem át, 2.2 b2 omega(lomha szar tetű iszonyatos hanggal). b corsa, f astra.

Én nem vagyok hanyat esve az opeltől. Jó, szeretem, de tény, hogy az összes opel ugyanott rohad 20 éve. Vannak minőségügyi gondok is, de míg egy vezérléscsere egy mazdánál 70 ezer, az opelnál kb ugyanolyan motorra 40-50. olcsó az alkatrész, és formára se rossz. Bontó egy rahedli van.

nikó 78 2011.05.05. 22:16:18

Nálunk, nagy divat fikázni az Opelt.Mi alpavetően fosvágen mániában élünk.Nekem volt,van,és minden bizonnyal lesz is még.A CC asconámról,mindíg az jut eszem, hogy félelmetesen multifunkciós volt,még egyszer a simsonomat is elnyelte.Kényelmes, az 1.3 s-es motor a maga idejében nem számított rossznak,minimális bajai voltak.Akkoriban,hasonszőrű vw-s haveroknak ajánlgattam,ha már úgyis minden hétvégét szerelgetéssel töltenek,egy LEGO-matricát,mindenképpen biggyeszenek már fel valami jól látható helyre.Most A Omegám van tizenpár éve,kényelemben telnek együtt töltött mindennapjaink.Itt-ott rozsdás, de melyik 20 éves nem az? Viszont a technika,a kopó-fogyó cuccok kivételével változatlanul muzsikál,és töredékébe kerül minden, mint egy mai tejfölösdobozba.

X20XEV 2011.05.05. 22:32:37

@ferikefleto:
Akkor először is: a bunkózást nem én kezdtem. Te jöttél ide gusztustalankodni. Én még soha nem ugattam japános cikk utáni kommentben ilyen stílusban(sem). Kisebbségi komplexusról az én esetemben szó sincs. Komplexusod neked van. Az a kényszerképzeted, hogy az autóid és te királyok vagytok. Ez nyilván abból adódik, hogy amúgy ez egyáltalán nem így van.
Az egyikben jó ülni, a másikban nem, ebben teljesen igazad van :) nem tudok vitatkozni. Abban is igazad van, hogy mindenki olyan autót szeret amilyet akar. De. Tartsd ezt tiszteletben és ne itt játszd az eszed. Nem neked szólt ez a cikk.
Pacsi a Vectrás havernak :)

X20XEV 2011.05.05. 22:36:43

@nikó 78:
A Omegám nekem is volt, C20NE. Megsirattam :(

Hurri Kán 2011.05.05. 22:41:15

@nikó 78:
A tiéd kombi? Nem kell hozzá alkatrész?

@X20XEV:
Azt meg tudom érteni...Én is most készülök nyugdíjazni az enyémet sajnos...

Hurri Kán 2011.05.05. 22:55:48

@X20XEV:
Szívem szakad meg, de sajnos nincs más megoldás most...

X20XEV 2011.05.05. 22:56:57

@gyvy:
melyik moci és milyen váltó? évjárat?

Hurri Kán 2011.05.05. 23:00:43

@X20XEV:
C20NE, kézi, 92. április, kombi.

X20XEV 2011.05.05. 23:18:38

az a motor egy legenda. Volt C Asconám is vele 130LE-re húzva. "Kimegy a világból" :) és asszem 2ezertől már az összes nyomaték meg van :) zseniális
Azt tudtad, hogy a mazda lekoppintotta ezt a motort? Volt belőle pereskedés :)

megint 2011.05.05. 23:25:32

Ez a vw-és és bizonyítási vágy valami kisebbségi komplexus az opeleseknél?

Hurri Kán 2011.05.05. 23:26:25

@X20XEV:

Valamit olvastam erről, igen.
Hát, az biztos, hogy egy nagyon eltalált konstrukció volt. Úgy tudom, egy csomó más, kétlityis Opel-motornak ez volt az alapja. Valamelyik 16 szelepesnek is, meg a turbónak, amit a Calibrába raktak.
És szerintem ennél kényelmesebb autó a mai napig nem nagyon sok létezik.

X20XEV 2011.05.05. 23:29:15

@gyvy:
Egyszer volt egy menet közben leállása három év alatt. Akkor már 16 évesen. Megpucoltam az akkusarut és pöccröff ment tovább :)
Egyszer pedig 20 percig főztem a Hungárián dugóban minimál hűtővíz volt benne csak. Ráadásul nyitott volt a rendszer, nem volt kiegyenlítőtartálya, ezért ugye egyre kevesebb víz volt benne mert elfőzte. Egy napig vizet köpött aztán tette a dolgát tovább.
Igen, a C20LET-tel rokonok.

Hurri Kán 2011.05.05. 23:32:07

@X20XEV:
Én olyan 60 ezret raktam bele (igaz, német volt az autó, 140.000 kilométerig vezetett szervízkönyv, aztán egy kinti ismerősé), motorba termosztátot cseréltem, meg tömítést annál a csőnél, ami a hengerfejtől engedi vissza az olajat a karterba, azon kívül olajat + szűrőket, meg egy akksit.
Nem volt olyan, hogy ne induljon, vagy otthagyjon.

X20XEV 2011.05.05. 23:34:52

@megint:
ez az opelesekbe belemagyarázott kisebbségi komplexus vajon valami nem-opeles kisebbségi komplexus?
tudom, hogy az Insigniára recskázol!

X20XEV 2011.05.05. 23:37:43

@gyvy:
azt akkor mondhatjuk megbízhatónak :)

Hurri Kán 2011.05.05. 23:39:02

@X20XEV:
Szerintem igen :))) Ha belegondolok, hogy hány 1-2-3-4 éves, 5. 6. 8. tizen... milliós kocsit húztam el vele szerelőhöz, akkor mindig röhögök :D

X20XEV 2011.05.05. 23:39:57

Az esetleges vezérlés szakadást is nagy eséllyel túléli. Amin nagyon csodálkoztam: hogy nekem az X20XEV is túlélte..a szar Ecotec..

Hurri Kán 2011.05.05. 23:43:02

@X20XEV:
Nem hogy nagy eséllyel, hanem biztosan, mert nem találkoznak a szelepek a dugókkal, úgy van kialakítva.
Azér nem próbáltam meg :)

X20XEV 2011.05.05. 23:45:12

Az A Omega jó járgány. A végefelé az ajtóról leesett egy fél tenyérnyi darab :) ilyen a filmszakma

Hurri Kán 2011.05.05. 23:47:50

@X20XEV:
Nem baj, legalább nem szorulnak be a hátsó sárvédőívből kirohadó darabok :)

Egyébként meg a W210-es Mercik is vidáman rohadtak úgy 3-4 éves koruktól... Egy 10 évvel újabb konstrukció...

X20XEV 2011.05.05. 23:52:40

ja, kollegámnak is van egy, körbe rozsdás az egész. Hallottam olyat aki a falcok szárazra törlését ajánlotta Opel rozsda ellen. Neki bevált, pedig csillaggarázsban lakott.

X20XEV 2011.05.05. 23:54:50

Olyat is hallottam, hogy az ajtók kialakítása miatt, belülről rohad meg mind, mert az ablaknál ereszti a vizet az ajtó belsejébe ami ott reked. A többit ismerjük.

Hurri Kán 2011.05.05. 23:56:59

@X20XEV:
Az a baj, nem tudom rendbe rakatni most, meg nem igazán érné már meg. Motorikusan + futómű tip-top, a futóműben is kicseréltem mindent, amit kellett. Ha találnék egy jó állapotút, vennék, meg amiben klíma is van, mert ebbe nincs.
HA a rávaló összejön, sztem B Omega lesz belőle :)
De az sem a jövő hónapban...

DrSzoke 2011.05.05. 23:57:33

@lutria: Nem fehervari vagy? Egyszer onnan vettem egy par manta rendszamot AF alvazszammal egy kiegett kocsibol a patent nemetbol hozott darabra.Talan 15 eve? Imadtam azt a kocsit.

Hurri Kán 2011.05.06. 00:00:18

@X20XEV:
Nem tudom, azt az Omegát még nem fejlesztették ki, amelyik nem rohad :)

X20XEV 2011.05.06. 00:04:56

@gyvy:
Én is pontosan ugyanígy jártam vele, ugyanezek voltak az okok, annyi különbséggel, hogy én az automatára is vágytam már egy ideje. Nekem szerencsére sikerült. Ne add fel :) Ha találsz egy jót, majdnem ugyanannyira meg fogod szeretni mint az A-t :)

Hurri Kán 2011.05.06. 00:08:39

@X20XEV:
Automatát szeretnék, igazából 2,5 V6 benzint, de lehet, hogy egyelőre csak egy kétlityis lesz belőle.
De ha lenne egy szép, 2.6 sor6 kombi A, klímával, nem sokat tökölnék...

És most biliből kéz kivesz :)

X20XEV 2011.05.06. 00:15:29

A szép 2.6 sor6(nekem a sedan, főleg bordóban, gyári vékonyküllős alufelnivel) klímával nekem is bejönne.
Akármennyire erőtlen is, a legjobban vszeg az X20SE-vel jársz. Kábé olyan patent mint a C20NE. Havernak olyan van negyedik éve, problémamentes. A V6-osok szerintem már megették a kenyerük javát. Én nem mertem.

Hurri Kán 2011.05.06. 00:19:14

@X20XEV:
Ekkora bódéhoz, meg nehezebb is, mint az A, szerintem kevés az a 136 ló...
De mondom, egyelőre csak terv, még össze kell szedni némi rávalót, meg a javításokra is.
Nekem azt mondták a V6-ra, ha kicseréled a szívósort, ott a tömítéseket, vízpumpát, vezérlést, onnantól megbízható. Kétségkívül ennél a motornál ez drágább valamivel, mint a sor 4-nél, de valamit valamiért.

X20XEV 2011.05.06. 00:28:26

@gyvy:
Az X20SE ugyanannyi ló mint a C20NE, 8 szelepes. Az X20XEV a 136 lovas. Szedánnal nem olyan rossz. A nulláról gyorsulása elég gyenge, de ha menetközben padlózod le, az automata tudja, milyen tartományokban él a motor.A váltó csillagos ötös.
Én is V6-ot szerettem volna :) de szupi ez az X20XEV is. Egyáltalán nem bántam meg.

Hurri Kán 2011.05.06. 00:33:06

@X20XEV:
Meglátom még, egyelőre álom.
NA, jó éjszakát, eldőlök, mingyár itt a reggel :)

kkn 2011.05.06. 00:52:12

@Bambano: Az a G Astra nem merev hidas, heanem független, és csatolt lengőkarosnak hívják. A merev hidasnál a híd a két kerék között van, a két kerék tengelye így vonalban van, és egymáshoz képest nem tudnak elmozdulni, ezért merev. A csatolt lengőkarosnál a csatolórúd, vagy tengely, vagy aminek akarod, a lengőkarok bekötési pontja felé esik, és csavarodni képes, így a két lengőkar nem együtt mozdul, és a kerekek tengelyei ki tudnak mozdulni a közös vonalból, és így függetlennek számít.

Bambano 2011.05.06. 00:55:31

@kkn: ok, igazad van. viszont nekem az a mérőszám, hogy a gyerek melyik autóban hányszor lesz rosszul. az astrában volt már baleset, a vectrában nem.

Bambano 2011.05.06. 01:15:35

Kedvenc opel élményem még, mikor leírják az újságjukban, hogy frankó 4 hengeres v6-os motor van benne...:P

kkn 2011.05.06. 02:10:00

@Bambano:

Azt nem is vontam kétségbe. Azonos rendszerek is lehetnek fényévekre egymástól hangolásban, és a csatolt lengőkar az egyik legegyszerűbb mai független hátsó felfüggesztés ( hacsak nem keresztlaprugós még a Corvette mindig ). Egy többlengőkaros már jóval finomabb, de a Focus csatoltját nem érezték rosszabbnak a Golf soklengőkarosánál.
Meg a tömeg is sokat számít.

Amúgy itt egy japán SX4 szervizkönyvi ábra, ami képben magyarázza el a csatolt lengőkar elvét.

kepfeltoltes.hu/110506/ScreenShot003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Sónkoneri 2011.05.06. 07:53:23

Én másfél évig hajtottam egy G Astrát, csak jó tapasztalataim voltak vele pár hibát leszámítva:
vezérműszíj szakadás, generátor berágódás, ablaktörlő rudazat törés, kézifék megszorulás.
Mentségére legyen mondva, 177 ezerrel kaptam meg az autót sokadik sofőrként, 285 ezerrel tettem le.

Sónkoneri 2011.05.06. 07:59:10

Mostanában egy 3000-es Senator B-re csorgatom a nyálam a mobile.de-n

Csikós Zsolt 2011.05.06. 08:00:18

@kkn:

Focusban csatolt...? Mikor?

pindroch 2011.05.06. 08:12:15

@Sónkoneri: én meg a Senator A1-re, 3000 injektoros, áááá, egyszer veszek egy olyat!

Csizirájder 2011.05.06. 08:42:06

Fater 1987-ben vett egy Opel Admiral B-t, ami akkor 17 éves volt. Eszméletlen királyság volt, sor6, 2800cc, szítta is befelé a sok benzint. :) Fehér fényezés fekete tetővel, süppedős bőrülések, fejedelmi belső tér. Emlékszem hogy a házunk előtti parkolóban állt mindig egy kombi Volga, és annál is hosszabb volt ez a nagy tepsi. Sajna nem volt meg túl sokáig (2 évet szolgált nálunk), mert akkor született meg a húgom, és valami gazdaságosabb autóra kellett váltanunk, valamint a váltója is kivolt már szegénynek, és nem lett volna pénz a renoválásra. Emlékszem, egy Opelmániás figurával bizniszeltük el a gépet, mi adtuk az Admiralt plusz 20ezer jó magyar Forintot, ő meg adott egy szinte új 353-as padlóváltós-elölhűtős Warnyút cserébe. Azóta talán 1x láttam életemben Opel Admiralt, ritka jelenség.
Tesóm keresztapjának -szintén a '80-as években- pedig volt egy gyönyörű kék Opel Commodore-ja. Régi szép idők. :)

fzs75 2011.05.06. 11:24:59

@Csikós Zsolt: Úgy látom nincs seeder. Szerintem töltsd inkább innen:
www.archive.org/details/TheMasterTouch_AVI

kkn 2011.05.06. 12:51:32

@Csikós Zsolt: Ja, igazad van, abban többlengőkaros volt az MK I. is.

nagy__mate 2011.05.06. 14:25:39

@F/: kösz, erre nem is emlékeztem.

w a s d 2011.05.06. 14:27:58

Jó, a "honnan van?" kérdést nem teljesen magyarázza, de mintha valamikor lett volna Csikós Zsolt egy másik írásában (vagy kommentjében?) is szó róla, ami a wartburgos cikkben olvashatókkal mintha egybevágott volna.
A lényeg, hogy magyarázná, honnan a ragaszkodás az adott géphez.

w a s d 2011.05.06. 14:31:45

De nem biztos, hogy erről van szó, nekem mindenesetre így rémlik.

olcso 2011.05.06. 18:20:46

@Sónkoneri: Sokáig könyörögtem egy ismerősnek, hogy töltse föl a 12 és a 24 szelepes Senator B -ket, amik otthon vannak neki, de azt mondta, hogy most újítja az egyiket és nem téma neki... :(

Nekem is nagyon bejön

hybridpassat 2011.05.06. 20:33:10

Sose felejtem el amikor a fater 90-be vett egy Bx-et, még a billenőkapcsolós indexeste. Egy Dáciából ültünk át, akkor voltam 6 éves. Azóta is előttem van a kép:D

Csikós Zsolt 2011.05.06. 21:29:12

@fzs75:

Innen se jön le, megjelenik a QuickTime ikon, oszt' csá. Reménytelen ez.

x14nz 2011.05.06. 22:10:40

@Csikós Zsolt: akkor nálad lehet valami probléma, nekem lejön.

United Steaks 2011.05.07. 00:47:17

Igazából a közeli szerelő miatt lettem Opeles, kb. 15 éve, mikor még 10 év fölötti romokban utaztam...Nem bántam meg. Ma már jóval ritkábban keresem fel, de mindig jót mulatok, mikor fizetni kell. Csak 1 példa: 2 lityis B Omega, kipuf. tőcsavar. Gombosék: "Ó, típushiba, van célszerszámunk is (húha)140 körül megáll, ha nem kell kiszedni a motort"...Na, akkor Fógel: motor kiszed, új furat készítés (már kókányolták, ferdén:(), összepakol, 24 ezer. Vegyen a faszom bármi mást, amíg az öreg él...

Rocko- 2011.05.07. 10:26:31

@Csikós Zsolt: gromek linkje (2011.05.05. 14:40:02) miért nem jó?
nálam lejött. de ha kérde, visszateszem valahová, netre.
nyelve angol, kmplayer viszi, minősége, meg hát, gondolom szalagról lett házilag digitalizáva.

Bambano 2011.05.07. 18:23:44

@Csikós Zsolt:
www.users.nanaskabel.hu/bambano/Master_Touch.avi

feltettem neked ide, ha innen se jön le, kivésem cd-re:)

papa33 2011.05.07. 21:50:55

@gyvy: igy van pontosan. Az F igazi válságautó, nem fog drága javításba kergetni (ha nem rohad, de messze nem mind).

United Steaks 2011.05.08. 01:45:04

@papa33:
Aztán ha mégis, mennyibe kerül kilakatoltatni? Max 2-3 kiló? Az pont egy új kis-középkategóriás értékvesztése a szalon épületétől a kerítésig...

evil. 2011.05.08. 10:02:46

Akadnak nekem is opeles élményeim, hiszem a családban megfordult már pár darab :) szám szerint 8 :) f astra köztük kettő zsír új volt/van 4, 2 g astra, 1 a vectra meg 1 h astra, szóval van élméyn jó is rossz is, de alapvetően mindig elégedettek voltunk velük. tudni kell, hogy hol a helyük a táplálékláncban, és akkor nincs baj, nem a német prémiummal és a japán felső kategóriával kell összehasonlítani :)

w a s d 2011.05.08. 11:06:35

Ha a linkes kommentem azért tűnt el, mert:
a) OK, hogy van az az oldal, de reklámozni nem kell, mert a szerző nem szeretné,
vagy
b) köze sincs a két dolognak egymáshoz,
vagy
c) úgy van, akár csak részben, akár nagyon kicsiben is, de egy későbbi nagy cikk/könyv/akármi "poénját" lőném le vele, vagy hogy ne a viccelődéssel vonjak párhuzamot, a "gyilkost" fedném föl benne túl korán,
vagy bármi hasonló, értelmes ok miatt, akkor elnézést miatta.

Stacki14 2011.05.08. 16:30:57

Nekem csak új opeles élményem van, egy másfél éve Insignia, alapkivitel dízelben.
Nem túl sokféle autót vezettem ami új, mondjuk a régi két literes full extrás Laguna sem ment rosszul, de engem nagyon meggyőzött az Insignia.

Magyar közutakon szinte lehetetlen vele rosszul előzni, aki képes rá, adja vissza a jogsiját. Halk, erős, egy átlag embernek bőven megfelel. DE! 6-7 millió ez az alapmodell is újonnan, ami meg nem átlagembernek való, kivéve ha 10 évig nyomja a hitelt...

Kéne :)

Stacki14 2011.05.08. 16:38:14

Még egy opeles sztori, még friss. Szerémi úton befelé este 11 után belső sávban legyorsultam egy kis autót az én kis autómmal, bőven 60-70 felett (szabálytalanul), erre mögöttem beállt 20 centire egy újabb astra, én meg már húzódtam ki, erre látom, hogy jobbról centinken múlt, hogy nekemjött. nem bírt várni nem egészen fél másodpercet... végül sikerült neki nem összetörni az autómat. balról megelőzött, persze az, hogy bocs, az nem fért bele. EGy tagadt középkorú fa...sz volt. Igazi magyar stílus.

Stacki14 2011.05.08. 17:14:42

@X20XEV:

Neked mi a bajod amúgy a világgal? Abszolút hülyeségeket írkálsz, és még büszkén is hirdeted... Szánalmas.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.05.08. 23:52:55

G Astra 2.0 TD-n tanultam.. Szerettem :)

Billz 2011.05.09. 00:16:24

Teljesen egyetértek Csikóssal! Az Opel ez elmúlt húsz évben a kommersz kategóriába tartozott. Volt szerencsém Opel Calibrát vezetni, aminek a motorja szerintem jó és elég modern is, ha nem is annyira mint egy korabelé BMW vagy Audi motor. Viszont a Vectrától kapott műszerfal, nem neki való. Aztán vezettem digit mászerfalas Opel Kadett E-t. Az hogy gyorsul a 800kilós kasztnival és a 150 Le-s motorral. De az egész utastérben a műanyagok a beltér nagyon rossz minőségű. Szerencsére volt egy régebbi 1981-es Opel Commodore E-m is. Bár a 6 hengeres motorja ennek sem a modernségéről volt híres, viszont az autó nagyon finoman rugózott, nekem tetszett a formája, nagyon kényelmes volt a belső tere, teli volt plüssel az egész autó. Akár hová nyúltam puha volt. Azóta is imádom a 1970-es és 80-as évek elejei Opelokat. Az 1970-es évek volt az Opel aranykora szerintem. Míg megvolt az Opelem rendszeresen jártam a Veterán Opel klubba amit a Nagykőrösi út végében tartottak. Ott is hihetetlen autókat láttam, próbáltam!
Évek óta őrzöm a Commodore gyári (német) használati utasítását, illetve az Opelnek egy magyar prospektusát. Amiben a Mogurt, Konsumex és Hungaroszervíz címei adatai is fel vannak tüntetve.

X20XEV 2011.05.10. 01:07:43

@Stacki14: két bajom van a világgal:
1. megszülettél
2. nem lettél öngyilkos

lécci világosíts fel mi a hülyeség szerinted

X20XEV 2011.05.10. 01:14:41

@Stacki14:
Most akkor másfél éves vagy új? 6 vagy 7 millió? Mi az, hogy "alapkivitel"? A 10 éves futamidőt hogyan számoltad ki? 3 év alatt nem lehet kifizetni? Vezettél 1db Opelt egész életedben és itt károgsz? :) Mi van veled, semmi?

X20XEV 2011.05.10. 01:31:28

@Stacki14:
Nem tudtam, hogy volt literes Laguna is :)
Az előzés pedig nyilván csak az autón múlik. Hol lehet vele rosszul előzni ha a magyar közutakon nem? A magyar magánutakon? :) Káprázatos, mennyire idióta vagy. Igazi kretén.
A házidat megírtad? Akkor fogmosás és fekvés!

jujdejo 2011.05.10. 09:08:11

nekem elsö opeles emlékem anyámék elsö autoja volt, egy 1981es fehér kadett caravan 1991ben, 1200 márka volt, de úgy szétrohadva ahogy csak lehet, egyszer(elöször) cseréltem rajta kereket, nem tudtam felemelni mert beszakadt az alja az emelönel...ástam alá egy gödröt hogy beférjen a kerék aztán hess tovább. tesóm eladta 99ben, abbol ment a szigetre...jo kis auto volt, 1.3as benzines, nemetben rendörauto(is) volt, ja és azt az autot inditottam be elöször...annyira nem bánom hogy már nincs meg:-)

mex900 2011.05.10. 16:07:01

A mi csaladunk elso nyugatról hozott kocsija 89-ben egy 2107-es Lada volt.Azt valtotta egy diesel Mercedes, amikor megemelkedtek a benzinarak. Kimaradt ez az Opel nosztalgia, de nem bánom:-)
süti beállítások módosítása