Ne kérdezd, mennyit ér egy Bugatti

  2011. április 08. - Stump András Címkék: bugatti

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

2011. április 14. 12.00–14.00, Velodrom Millenáris, Budapest ---

Jövő csütörtökön vegyen ki szabadságot! Jelentsen beteget! Lógjon el a tanításról, keressen helyettest – érjen rá valahogy! És kérje ki a gyereket is az iskolából, mert olyasmi történik majd itt, Budapesten, ami még nem volt. Megnyitják a Millenáris Velodromot (nem összetévesztendő a Millenáris parkkal), a zseniális hangulatú, emelt kanyaros oválpályát a XIV. kerületben, ahová évtizedek óta nem engedtek fel autókat.

És olyan gépek vonulnak fel rajta, amiket eddig jó esetben csak múzeumban lehetett nézegetni, ahol a benzinszag már rég elpárolgott belőlük. A legfiatalabbjuk is betöltötte már a negyvenet: autók, motorok, bringák is lesznek.

Ráadásul nem kell fizetni egy petákot sem, de a bejutást ki kell érdemelni. Annyit kérnek a szervezők, hogy mindenki korhű öltözetben jelenjen meg. Svájcisapka, trapéznadrág, kockás zakó, minden retro holmi jöhet, valami csak akad otthon – nem lesznek túl szigorúak az ajtónállók. De aki hétköznapi ruhában, farmerben, strasszos pólóban, tornacipőben jön, kint ragad.

Pedig odabent nem szimpla kiállítás lesz. Az a pláne, hogy az autók, motorok természetes közegükben jelennek meg. Benzint szürcsölve, visító fogaskerekekkel, gatyaszárat lobogtató kipufogóhanggal köröznek majd az oválpályán.

Hármat megnéztünk előre közülük, erről szól a poszt.

A Svédországból visszalopott T44-es

A fekete T44-est ajándékba kaptam, az első tulajdonostól, akinek mellesleg két Loire-menti kastélya is volt. De úgy kellett visszalopnom Svédországból.

– Visszalopni?

Igen, elmutyizták a múzeumban, ahol ki volt állítva. A tulajdonos meghalt, és azt gondolták, senki nem fogja keresni a Bugattit. Elárvereztették Amerikában. Azóta már rács mögött vannak a síberek.

DSC 6425
Ettore Bugatti levelezése a lépcsőházban

Izgatottan megyünk lefelé a pincébe. A lépcsőház falát Ettore Bugatti egyetlen fennmaradt levelezése díszíti, legalábbis ezt állítja Werner Gradisch, aki azzal csábított el minket Ausztriába, hogy eredeti, húszas évekbeli Bugattikat mutat majd nekünk. Szó volt a liechtensteini hercegről is, aki az egyik legeredetibb Bugattit tudhatja magáénak, az ugyanis új kora óta a család birtokában van. Kicsit zavaros a kép, nem tudjuk, mire számíthatunk, csak annyi biztos, hogy három Bugatti lesz.

Csikós egy álló hete paráztat, milyen különleges nap lesz ez az életünkben. Soha vissza nem térő alkalom, ha jól viselkedünk, talán vezethetjük is őket. Bugatti: kimondani is élvezet, finoman omlanak szét a lágy mássalhangzók, ahogy az csak egy olasz szónál lehetséges. A hipergazdagok autója, uralkodók, milliárdosok, filmsztárok is kétszer meggondolták, mielőtt vettek volna egyet. Ki kellett érdemelni a birtoklását, műszaki ördöngösségek tucatjai tesznek a tökéletesnél is tökéletesebbé minden egyes példányt. Nem autómárka, legenda ez.

Erre itt botorkálunk lefelé egy teljesen hétköznapi osztrák családi ház pincéjébe. Legalább kastélyparkra számítottam, minimum valami villácskára. Gradisch úr közvetlen, bár van benne némi felsőbbrendűség, finoman érezteti a büszkeséget, nem lekezelően. Felteszek pár buta kérdést, miközben az írógéppel írt bekeretezett leveleket mutogatja, de igazából kezdem úgy érezni, árnyékra vetődtünk. Aztán benyitunk a pincegarázsba.

Természetesen bőrülés

Ha Amerikában árverezték el, hogy került Svédországba?

A malmői autómúzeum tulajdonosa vette meg.

Elárulja, mennyiért?

Nem titok, kerek háromszázezer dollár volt a leütési ár. Ez 1987-ben történt, akkor kicsit többet ért a pénz. Meg persze mindenféle illetéket, szállítási költséget kellett fizetni rá. Az autó is elhanyagolt állapotban volt. A svéd jóhiszeműen vette meg, nem tudhatta, hogy enyém az autó.

Műhelyszag. Nem olyan, amilyet megszoktam, kevesebb vas-, inkább alumíniumaroma, de van benne bőr és fa is. Nem hazudott a fickó, itt pihen két Bugatti. Szédülök, nem tudom, merre nézzek. A piros szebb, pontosabban nekem jobban tetszik. Félig szét van szedve, nincsenek benne ülések, a motorháztető lebontva. Majd kiszúrja a szemem a hasáb alakú motorblokk. Indítom a diktafont.

Már majdnem kész a kedves kis T40-es

A kis piros sportkocsi 1925-ös évjáratú. Ausztráliába szállították, úgynevezett running chassisként, ahogy akkoriban szokás volt. Az autó működőképes csontvázát, motorral, hajtáslánccal, futóművekkel és a karosszéria fő ívét megadó tűzfallal hívták így, erre faragtak aztán az adott igényeknek megfelelő burkot. Ennél a T40-esnél ez nem volt különösebben bonyolult feladat, motorháztetőt hajlítottak a hűtő és a tűzfal közé, hátra pedig egy klasszikus csónakfart, favázra.

Az autó Gradisch úr barátjáé, aki 1997-ben vette egy angol árverésen. Mint utóbb kiderült, gyakorlatilag szelektív hulladékot vásárolt. Az ausztrál tulajdonosnak ugyanis három hasonló Bugattija volt, mindet szétszedte, és a legjobb alkatrészekből épített magának két jót. A maradék került szegény kis pirosba. De most már sikerült egész szépen rendbe rakni; amíg ki nem könyökölt a hajtókar, megbízhatóan működött.

Kell ennél szebb műszerfal?

Mennyi az értéke egy ilyen autónak? teszem fel a kérdést hirtelen felindulásból. Önnek mennyit érne? marja a levegőt a csípős válasz. Kicsit összezsugorodok, már az érzés, hogy végig kell gondolnom, mit tennék meg egy Bugattiért, kínoz. Annak ellenére, hogy lövésem nem volt a Bugattikról, mielőtt elhurcoltak ide, rettenetesen megkívántam, minden porcikája izgat. De sosem engedhetnék meg magamnak egy ilyen autót, és ezt hangosan ki is mondom. Na látja, pont ennyit ér.

Hogy vehette meg a svéd, ha az autó az öné volt?

Ha valaki árverésen vesz meg valamit, akár autót, akár műtárgyat, nem szerzi meg a tulajdonjogát. Az aukciós házak egyszerű módszerrel tartják tisztán a kezüket: aki behozza hozzájuk a tárgyat, azzal aláíratnak egy papírt, amin kijelenti, hogy az ő tulajdonában van. Így vitték a fekete T44-est is a francia múzeumból az amerikai árverésre, ahol jóhiszeműen leütötte a svéd.

Csak ott vannak ívek egy Bugatti-motoron, ahol muszáj

Közben papírja volt róla, hogy az eredeti tulajdonos önnek ajándékozta az autót.

Igen, de akkor még nem létezett az Európai Unió. Francia barátom hitelesített dokumentummal nekem ajándékozta az autót, mert azt szerette volna, hogy a halála után jó kezekbe kerüljön. Tizenhét éve ismertük akkor egymást. Amikor haza akartam hozni a kocsit, az osztrák hatóságok súlyos vámot akartak fizettetni, ezért elhúzódott a papírmunka. Közben a francia múzeumban, ahol ki volt állítva, meglovasították a gépet.

Egy Bugatti-ügyfél egyszer panaszkodott, hogy hidegben nehezen indul az autója. Ha megengedhet magának egy Bugattit, legyen pénze fűtött garázsra is, válaszolta Ettore

Miközben Noszvai András, aki összehozta a vakrandit és nem mellesleg az Oldtimer Expo szervezője , arról faggatja Gradisch-t, milyen karburátort szereltek a nyolchengeresre, próbálom összekaparni magam a padlóról, elkalandozik a szemem. A pinceműhely tele van zsúfolva relikviákkal, a sarokban egy ősrégi kútoszlop, a falakon zománcozott reklámtáblák és beazonosíthatatlan nemzetiségű rendszámok, mi meg éppen egy szerszámkocsi körül táncolunk, mellettünk egy motorkiemelő.

Az osztrák Bugatti klub alapítója, akinél vendégeskedünk, nem szobatudós. Ahogy elnézem a kezét, több időt tölthet idelent a bányában, mint fent a napfényen. Körme alatt fekete gépzsír, éppen egy felszakadt heg alól szívja a kiserkenő vért. Negyvenöt éve bugattizik saját bevallása szerint, nyolc könyvet írt a márkáról, amire nem kicsit büszke, de ahogy mesél a garázsában álló autókról, a kimért mondatok között átszivárog: a gépekkel bensőségesebb viszonya van, mint a betűkkel.

Cseregyertyák meleg motorhoz

Éppen a gyújtógyertyákról van szó a döbbenet hatása alatt nehezen feldolgozható szóáradatban, még szerencse, hogy hárman jöttünk. Csikós révületben kattintgatja a Nikont, én visszaengedem a kuplungot a beszélgetésre, hogy megtudjam a húszas években a gyertyákon állt vagy bukott egy autóverseny. Hétköznapi autókban is hideg hőértékű gyertyával kellett beindítani a motort, majd amikor bemelegedett, át kellett csavarni a meleg gyújtógyertyát. Bugattiéknál a motortérben volt is egy praktikus gyertyatartó, hogy kéznél legyenek a cseredarabok.

Mégis, hogyan szerezte vissza a saját autóját a svéd múzeumból?

Először hónapokig kutattam, hogy kiderítsem, egyáltalán hova került. Aztán kimentem és visszaloptam.

Gradisch úr lelkesen mesélt, ritkán kellett belekérdezni

Betört, erőszakosan vette vissza? Komolyan, hogy ment ez az egész?

Percre pontosan megterveztem mindent. Dokumentációs célra kértem kölcsön az autót, mivel akkor is éppen egy Bugatti-könyvet írtam. Aztán feltettem egy trélerre és a kompig meg sem álltam. Két hajó közlekedik a tengeren, nekem a német kellett, mert az jogilag német felségterületnek számít, ha már nem érint kikötőt, amíg meg nem érkezik Németországba. Közben úgy intéztem, hogy azt higgyék a svédek, másik úton megyek.

Mit szólt a múzeum tulajdonosa?

Ma már jó barátok vagyunk, de akkor persze kicsit berágott. Aztán eljuttattam hozzá a dokumentumokat, és be kellett látnia, hogy csak a jogos tulajdonomat vettem vissza. Ő is így tett, és a pénze nagy részét sikerült is visszaszereznie. Pont idén nyáron megyek Svédországba az autóval egy találkozóra. Idővel egy ilyen zűrös ügy is elsimul.

Kormánymű, benzincsap

Az a gyönyörű a bugattizásban, hogy minden autónak története van, és mivel felfoghatatlan értékű tárgyakról van szó, az általában kacifántos. Az összesen készült nyolcezer darabból egyes források szerint kétezer megmaradt, ami hihetetlenül nagy arány, ha belegondolunk, hogy hatvan-, nyolcvan-, százéves autókról van szó. Persze a megmaradt relatív fogalom, hiszen utángyártott alkatrészekből, részegységekből, sőt, komplett autókból is rengeteg van.

Vegyük referenciának mondjuk a visszalopott T44-est. Ezen az 1927-es autón eredeti fényezés van. Egy pillanatra álljunk is meg itt, és számoljuk ki fejben – az annyi mint nyolcvannégy év. Rendben, szerencsés sorsa volt, hatvan évig az első tulajdonosánál volt, ebből negyvenet múzeumban állt, azóta pedig egy olyan specialistánál tölti nyugdíjas éveit, aki tud vigyázni rá. De akkor is elképesztő, hogy ilyen kevés sérüléssel megúszta. A repedések, apró horpadások viszont nemhogy elvesznek az értékéből, hanem azoktól lesz igazán hiteles. Ha nyolcvanéves leszel, te is így nézel majd ki mondja Gradisch. Én? Dehogy…

Műanyag szigetelésű kábelekkel ronda lenne

A fekete nyolchengeres tehát maximálisan eredeti autó, a motorszám természetesen megegyezik az alvázszámmal, de még a motor sorozatszáma, ami a legtöbb alkatrészébe bele van ütve, na, az is stimmel minden öntvényen.

A piros kedvencem már sokkal inkább szedett-vedett. Annak a motorszámát például láthatóan átütötték, le lett reszelve a bal hátsó motortartó aluöntvényből, amiben van. A sorozatszámokat már keresgélni sem érdemes, viszont az alváz, a futómű és az ausztrál gyártmányú bódé is eredeti. A motorblokkját pedig nemrég hegesztették össze szilánkokból, állítólag hároméves munkával, mivel a forgattyúsház roppant fontos az eredetiség szempontjából, hiszen az alumíniumnak tíz évre pontosan meg lehet állapítani a korát gázkromatográffal. Nagy a harc az eredetiségért, nem ok nélkül.

Csomagtartó

Bugatti-replikából ugyanis dömping van. Érthető, hiszen mai szemmel első ránézésre egyszerű, viszont eurómilliókat érő, meglehetősen sikkes autókról beszélünk. Argentínában gyártják a legjobb másolatokat, tucatjával, a minőségüket nem is vonja kétségbe senki, csak éppen az eredeti Bugattik tulajdonosai semmibe veszik őket. Gőgösnek tűnhet a hozzáállás, de ha belegondolunk, a napnál is világosabb, hogy igazuk van. Mona Lisát is le lehet festeni ugyanúgy, de hol van a repró az eredetihez képest?

Gradisch fanatikus híve az eredetiségnek, és nyíltan felvállalja, hogy utálja a restaurálást. Elnézve az autóit, ez tökéletesen érthető. Persze van olyan állapot, amikor elkerülhetetlen a lakatolás, újrafényezés, de akkor sem szabad beleesni abba a hibába, hogy szebbre csináljuk, mint amilyen új korában volt. Ezzel mélységesen egyet tudok érteni: ha szembeállítunk egy túlrestaurált, betegre polírozott, vakítóan csillogó veteránt, ami mellett a nagyközönség mellesleg nyáladzva liheg, és egy évtizedek alatt elkopott, szemmel láthatóan milliószor javított, lemattult gépet, bennem fel sem merül a kérdés, melyik a kívánatosabb.

Egyre többen ismerik fel ezt a bizarr szépséget, és lassan többet is érnek a hétköznapi szóval patinásnak hívott autók, mint az agyonrestauráltak. Az elhasznált állapot persze nem jelent automatikusan árnövekedést, nem ilyen egyszerű a helyzet. Nehéz pár mondatban definiálni, de mindenki érzi, hogy egy hatszor telibe gittelt, de újból átrohadt lemezre nem gerjed senki sem, viszont egy lemattult gyári fény, helyenként finom felületi rozsdával térdre kényszerítheti a legnagyobb polírvitézt is. És ennek az állapotnak a létrejöttéhez nagyon sok bolygónak kell együttállnia, megőrizni pedig roppant nehéz.

Ez az autó 1931-ben indult Le Mans-ban. Elképesztő időbeni távolság

Amikor feljövünk a pincéből az utcára nyíló dupla garázsba, kétszeresen káprázik a szemünk. Már megszoktuk a húszas évek formáit, vizespohárba hulló tintacseppként egy nanoszekundum alatt meg is fertőzött a vírus, mégis, csak úgy hunyorgunk, ahogy a T43-as, a harmadik beígért Bugatti formás feneke előbújik a garázskapu mögül. Ennek sem unalmas a története, nem ússza meg, kedves olvasó.

Nyolcvannégy éves ez is, vagyis 1927-es, mint az ajándékba kapott T44-es, viszont annak vontatott drámai előadása helyett ez inkább regényhős. Új korában Párizsban állították ki a hegyiversenyzésre készült autót, és egy perui mágnás vette meg, aki azonnal haza is vitte. Viszont annyira jó kapcsolatban maradt a céggel, hogy kölcsönadta az 1931-es Le Mans-i 24 órás versenyre, ahol ugyan váltóhiba miatt kiesett, de aztán visszavitték Peruba, hogy ott élje le a következő évtizedeket versenyautóként. Ezt, mondjuk úgy tudjuk meg Gradisch úrtól, hogy az autó ötödikként ért célba Le Mans-ban, és a videó elkészültekor még így is gondoljuk, ez is került fel szövegként. Aztán némi utánaolvasás után kiderült a turpisság úgy látszik, még a Bugatti-történelemre is ráfér egy kis színesítés olykor.

Valamikor a hatvanas években aztán annyira összecsukták, hogy teljesen újra kellett építeni, még az alvázát is ki kellett cserélni, amit az eredetinek megfelelően úgy pótoltak, hogy egy T35B vázba betoldottak 560 millimétert. A csónakot az eredetinek megfelelően, három üléssel gyártották le, vagyis kinézetre pontosan így indult nyolcvan évvel ezelőtt Le Mans-ban.

Hogy minek a három ülés egy versenyautóba? A prózai ok: 1934-ig a versenyszabályzat szerint ennyinek kellett lennie, hogy elindulhasson. Az akkoriban is évről évre változó szabálykönyv adta lehetőségeket ugyan nem használta ki teljes mértékben ez a 2,3 literes, kompresszoros nyolchengeres, de még négyévesen is elég erős volt ahhoz, hogy esélyesként indítsák. 185 lóerőt tud maximális töltőnyomás mellett, 964 kiló az egész autó, gondoljunk bele, ez még ma is figyelemre méltó súly-lóerő arány. Nagyjából olyan, mint egy Subaru Impreza STI-jé.

Valaki mondja meg, miért volt pozitív kerékdőlése ezeknek

Ijesztő pillanat, amikor röpke félperces pumpálós, tekergetős ceremónia után elsőre beindul. A mellkasunkat öklözi a hangtompító nélküli, kétcsöves rendszerből kilövellő, elégetlen benzintől kicsit csípős kipufogógáz. Amikor egy-két gurgulázós gázfröccs után kiáll a garázsból, egy pillanat alatt megértem, miért vált ki sok, teljesen tisztességes emberből bűnöző hajlamot egy ilyen Bugatti. Azért ijesztő, hogy egy pár órás kaland a Bugatti-világban milyen sötét bugyrokat nyit meg az emberben.

Mindenhonnan Bugatti

Zsolt körbefotózza az alukerekest, András még elcseveg Gradisch-sal a Magyarországon felbukkant és eltűnt Bugattikról, miközben én próbálom megint a rendes helyére terelni a gondolataimat. Zavart mosolyomat kérges kézfogás tünteti el az arcomról, búcsúzásként egyeztetünk néhány részletet a Millenáris Velodromba irányuló látogatásról. Mert, ugye, ezek az autók jönnek ide Budapestre, mégpedig lábon. És nem csak holmi elvont kiállítási tárgyként, hanem büszkén hörögve, nyolcvanéves fogaskerekeiket olajban pörgetve rontják majd a Velodrom betonkatlanának levegőjét. Aztán az Oldtimer Expón is ott lesznek persze, ahová mi is kivonulunk testületileg. Természetesen korhű cuccban. Mert aki színes-szagos filmet szeretne nézni fotóalbum helyett, annak elő kell keresnie a régi rongyokat. Megéri.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr892808337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

No quarter 2011.04.08. 07:06:48

Nagy álmom valósul meg...

AtoszMester 2011.04.08. 07:17:58

Fain lesz :)

Ha jól látom, nem lehetett vezetni az autót, kár :(

littlerock 2011.04.08. 08:07:33

Ha jól tudom a pozitív kerékdőlés a bakhátas utaknak is köszönhető, javította az úttartást. A versenytechnikánál már nem merném ezt felhozni indoklásképpen...

Kelly és a szexi dög 2011.04.08. 08:13:29

Uramisten!

Jól indul a napom!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.04.08. 08:28:47

Még nem olvastam el a cikket csak a videot néztem meg és a linket, de már el is ment a kedvem az egésztől.

"2011. április 14., csütörtök, 12:00-14:00"

Ki talál ki ilyen időpontot??? Ebben az országban már tényleg senki nem dolgozik? Vagy akkora a jólét, hogy mindenkinek a bankban fialnak a milliói és unalmukban 70-80 éves autókat járnak nézegetni az emberek korhű ruhákban?

Ezt most tényleg nem értem...

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.04.08. 08:33:18

A 105-ös képen a kontrába tett hornyos csapágyanya pár valószínűleg a Pitman tengely kúpgörgős csapágyainak hézagállításához kell.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.04.08. 08:38:03

A 8-as képen az önindító fogaskereke állandóan a lendkerékkel együtt forog. Ha jól látom, Triumph-féle dobos tengelykapcsolóval hajtja meg az indítómotor.

Ez a kocsi kész technikatörténet.

jujdejo 2011.04.08. 08:45:15

pfúúú....na ez kemény, nem a sz...m

Swind 2011.04.08. 08:54:00

Retró öltözékben? Nincs olyanom, de ha szmokingban megyek, vajon beengednek?

Luighi 2011.04.08. 08:57:07

A pozitív kerékdőlést a "szervo" hatás miatt csinálták. Mert akkor a föggőcsapszeg talajra kivetített döféspontja és a kerék talajjal érintkező pontja mint közelebb került egymáshoz, és az adta ki az erőkart/teherkart (nézőpont szerint).

Fúúúú apám vazzzeg! Ott a helyem! Mászoka padlásra.

Milyen útvonalon jönnek lábon!? (Győr?)

Shadowbull 2011.04.08. 08:57:15

csak en erzem tipikusan szanalmasan magyarnak, hogy a "mennyibe kerul" kerdes rogton az elejen es tobbszor is felbukkan?

sb

2011.04.08. 09:05:03

@klarky: Megtennéd, hogy elolvasod a cikket, mielőtt fikázni kezded? Az autók az OT expon lesznek kiállítva, ami péntektől van. Ez meg előtte, mintegy ajándékként, és ingyen van.
Remélem, nem leszel ott.
Én igen, szabadságot veszek ki rá. Az ócskással együtt :)

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.04.08. 09:14:49

A 48-as képen, a gyertyák fölött található szívócsövön lévő furatok mi célt szolgálnak? A blokk oldalára rögzítését oldották meg így? (Az elsőnél mintha kilátszana a csavar feje.)

58-as kép: akit érdekel van ilyen ablaktörlő lapátom, teljesen új Trico (angol) gyártmányú.

GGG77 2011.04.08. 09:20:02

A csütörtöki időponthoz én is tudok gratulálni...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.04.08. 09:21:53

@Shadowbull: Hiszen az angolok köszönés helyett is ezt kérdezik, nincs ebben semmi szánalmas szerintem.

+ Frei Tamás országában ezen meglepődni nem szokás. :)

szakmernok 2011.04.08. 09:23:48

@klarky: Egyetértünk. Gondolom a hétvége megszervezése nehezen ment volna.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.08. 09:33:31

@Shadowbull: Hogy kimondottan magyar illetve szánalmas-e, nem tudom eldönteni, de nagyon sok dologgal kapcsolatban (akár modellek is) gyakran ez az egyetlen, biztos kiindulási pont egy laikusnak. Neked, meg sok más olvasónak a fényképeken látható érdekességek ezerszer többet mondanak annál, hogy mennyit ér, de egy egyszerű halandónak az, hogy mennyit ér, többet mond el a kocsi különlegességéről. Nem azt mondom, hogy helyén való megközelítés, de be kell látni, hogy az értékének pénzben való kifejezése viszonylag objektív. Persze, én is a falnak tudok menni, mikor valaki azon hüledezik, hogy ez vagy az a gép -maradjunk modellnél- mennyibe kerül, hiszen ez önmagában semmit nem mond el a tárgyról. De elhelyezi egy viszonyrendszerben.
Meg aztán van annak információ értéke, hogyan alakul egy veterán ára pár év, évtized alatt.
Azért azt megjegyzem, egy ilyen kérdésre, hogy mégis mennyit ér, még ha esetleg butaságnak is tartja az ember, szívesebben veszek egy kicsit kevésbé gőgös választ.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.04.08. 09:37:09

@Luighi: Stimm. A függő csapszeges autóknál a csapterpesz meghosszabbított vonalának és a kerékdőlés vonalának a talajon kellett metszeni egymást. Így a terhelést szépen elosztotta a csapszegen. ez még nem olyan régen itt futott autóknál is alap volt. Tessék megnézni régi Nysákat, Skodrikat. Berugózáskor volt ennek igazán jótékony hatása, akkor a kerék dőlés nélkül állt és a csapszeg is megfelelően kapta a terhelést.
Anno így tanították.

tomnemtom 2011.04.08. 09:49:57

már a korábban, a PECSA-ban kiállított kék Bugattin sem értettem, hogy a "madzagos" fék bowdenjei meghúzzák-e a kilincset adott kerék középvonal felé történő kormányzása közben, vagy van valami rugó a rendszerben, ami olyankor enged rajta, illetve nem lazul-e le ellentétes irányba való kormányzásnál. valószínűleg nem, akkor is érdekes.
arra nem emlékszem, a támasztógörgő és a tengelycsonk forgáspontja egybeesik-e. 6. kép.

davez 2011.04.08. 09:51:27

pár oldalon keresztül még olvastam volna a beszámolót :):))

Csikós Zsolt 2011.04.08. 09:53:54

@Shadowbull:

De hiszen te német vagy :-))))

Csikós Zsolt 2011.04.08. 09:55:39

@Megszívtuk-Waze:

De berugózásnál ez nem tud merőlegesen állni, hiszen elöl merev hidas. :-) Az a szög marad ugyanaz, folyamatosan.

Egyébként a kettős keresztlengőkarnál is sak akkor működik ez, ha az alsó lengőkar hosszabb a fölsőnél. Mondjuk, ez szinte mindig így volt.

Csikós Zsolt 2011.04.08. 09:56:52

@tomnemtom:

Valahol olvastam, hogy egyedül a Bugatti tudta megoldani a madzagos féket ilyen visszaható erők nélkül. De nem láttunk bele a szerkezetbe, ami a vázon belül volt.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.04.08. 09:59:06

@Csikós Zsolt:
Igen, közben én is észrevettem. Tán csak a függőcsapszeg terhelése miatt.

Off. Zsolt! Az Autó Motorok még megvannak, de járni még mindig nem tudok:(
On.

tomnemtom 2011.04.08. 10:02:02

@Csikós Zsolt:
hiába, ettől is Bugatti.
Gradisch urat meg kell interjúvolni ezügyben, ha nem csak engem érdekel.
másérszt azt sem értem, a kék példány gyújtáselosztója miért a tűzfal utastéri oldalán volt ? ott fért el (oda adta ki), vagy egyéb ?
több kérdésem nincs :)
( tudom, utánanézhetnék a kék tipusának )

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.04.08. 10:11:05

@Matiz: Ja értem. Tehát az "ajándék" csak a munkanélküli gazdag úri rétegnek jár, akik ráérnek korabeli ruhákban parádézni a drága autóikkal dologidőben, mindenki másnak kuss, mehet hétvégén zarándokolni.

"Remélem, nem leszel ott." Köszi a szíves invitálást. Amúgy nem tudom, szerintem a kérdést nem neked szántam, de köszi, h beleugattál.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.04.08. 10:14:17

@streetsta:
Nem volt gögös a válasz. Van az oldtimereknek egy olyan kategóriája, ahol nem beszélnek árról. A Bugattik pont ilyenek. Kevés maradt meg, mindegyik más, ez nem olyan, mint a 300 SL, ami nagyjából jól belöhetö ársávban mozog.
Nem tökmindegy, hogy 1,2 vagy 3,7 millió euro??? Jobban elájulunk a 3,7-töl, mint az 1,2-töl?
Eszmei értékük van és ha fel-felbukkannak egy-egy aukción, akkor a leütési ár gyakorlatilag kiszámíthatatlan. Az eladó pisloghat azért is, mert nem érte el az estimate-et, meg azért is, mert jócskán többet kapott érte. Ezt a tulaj is tudja, tehát ezért kérdezett vissza, hogy magának mennyit érne?

Eddie Felson 2011.04.08. 10:18:06

Gyönyörű gépek!
A 85-ös képen másnak is feltűnt az a venti a hűtő sarkában?

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.04.08. 10:36:20

@tomnemtom:
Szerintem azért, hogy a sofőr menet közben, kézzel tudjon állítani az előgyújtáson, ha nem megfelelő. Biztos el lehetett tekerni a komplett elosztófejet. Esetleg hogy tudjon megszakítóhézagot állítani kiszállás nélkül a versenypályán.

A nem versenygépeken nem ment be az elosztó a műszerfalba, a feketén sem olyan.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.04.08. 10:41:13

@tomnemtom:
Valószínűleg úgy van elhelyezve a görgő tengelye, hogy a bowden a görgő után pont párhuzamosan fusson a fék alaplappal. Így csak elfordítja a fékkart, nem ad rá az alaplapra merőleges irányú erőkomponenst. A görgő tengelyével párhuzamos egyenes és a lefutó bowden egyenese által kifeszített sík valószínűleg normális a fékkar tengelyre.

halszájú 2011.04.08. 10:43:05

kövezzenek meg, nekem a legjobban a 73-as képen lévő tullni rendszámú audi tt tetszik.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.04.08. 10:45:19

Megjegyzés a benzinellátáshoz:

A kipufogó vagy más gáz által nyomás alá helyezett tank teljesen normális megoldás volt a 10-es években. Légmentes tanksapka kellett hozzá, meg tankolás után újra felpumpálni a nyomást.
A szívócső vákuumos benzinszívó készülék a 20-as-30-as években volt divat, eggyel fejlettebb technológia.

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.04.08. 10:46:15

@Eddie Felson: Fel! Eredeti Bugatti! :D De tényleg, mi célt szolgál?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.08. 11:24:04

Nekem a T44 tetszik legjobban, de a T43 is elegáns... Kéne...

Kár, hogy nem láthatom őket élőben...

Hurri Kán 2011.04.08. 11:41:04

Jelentem, felállt :DDD

Utoljára akkor éreztem ilyet, amikor a bécsi chromjuwelen-kiállításon ott volt egymás mellett egy Atlantic és egy Alfa 2300C...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.08. 11:51:06

@malenykij polgar: Ki hogy érti, ugye. Nekem gőgösnek tűnik (persze lehet, élőben más volt), hiszen az, hogy nekem mennyit ér nem a piaci értéke egy ilyen autónak, ez nem válasz. Ennél még az is jobb, amit a britek mondanak, miszerint, if you have to ask the price, you can't afford it/it is out of your range. Ami ugye szabadfordításban annyit tesz, ha számít, mennyibe kerül, akkor nem engedheted meg magadnak. Ez is gőgös, csak máshogy:))
Az én megközelítésemben a helyes válasz valami olyasmi, hogy mondjuk, milliós nagyságrend, pontosan nem lehet megmondani, nincs piaci ára. Tényleg, csak azért rugózom rajta, mert annak, aki kezébe veszi az aktuális Oldtimer Markt árkatalógusát, felüti a 32. oldalon, a háború előtti modellek között, és Bugattiknál a legfelső sorban a Typ 44 Note 1 állapotra vonatkozó 231.000 Eurós árat találja, annak nincs szüksége a tulaj infójára, hiszen valamilyen szinte érdekli a téma, benne van a dologban. De az emberek 99,9 százalékának nincs ilyen adatbázisa, nem is kíváncsi komolyabb mélységben rá, de az érdekes adatot olvasva, ha máshogy nem, de legalább árban tudja hová helyezni.

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.04.08. 12:21:41

@gyvy: b@kker, az három éve volt....szerintem gyosan keress egy nőt !
:-D

gumifust 2011.04.08. 12:37:48

WOW!!!!!!!!!!!!
Nemsemmi gépek :)
Nekem legjobban a szögletes motorblokkok tetszenek .
Azért kár , hogy ugyan fennmaradt a márkanév , de míg a régiek rendes versenygépek voltak , addig a veyron csak drága kirakati cucc lett . Oda a dicsősége.

gumifust 2011.04.08. 12:40:24

@Csikós Zsolt:
Gondolom nem semmi élmény volt . :)

kemény kapszula 2011.04.08. 13:14:22

Azért a videón produkálhatott volna valamit a tag. Egy börnót vagy legalább egy egyenesben odaverhette volna neki egy laza gumifüstig. Sztem egy mongúzos sti-nek vagy egy berhelt csoppernak is van simán ilyen hangja, sőt....
A riportból meg lejön hogy az úriember tipikusan osztrák mentalitású( nem a pénz miatt felsőbbrendű hanem mert osztrák, illetve magyarok mentek oda riportot készíteni)
Csík neked meg simán el kellett volna kunyerálni egy körre, utána meg egy laza fikát rányomni, hogy mentél egy direktszűrős, lángnyelves, boombasztikos aluszárnyas T-modellel oszt sokkal jobban gyorsult mint a Bugatti, hamá ekkora májjer a tag.

Shadowbull 2011.04.08. 13:47:48

@gumifust: "míg a régiek rendes versenygépek voltak , addig a veyron csak drága kirakati cucc lett . Oda a dicsősége"

A valosag viszont az, hogy a Veyron egy csodalatos mernoki teljesitmeny, nincs hozza hasonlo ma a piacon.

sb

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.04.08. 13:51:12

Pozitív kerékdőlés <- bogárhátú út

gnme 2011.04.08. 14:03:34

@streetsta: ott van például Mendike, ránézésre egy elhízott szőrös tartály. Viszont van törzskönyve és bármelyik caccal felveszi a versenyt kinézetre. Persze mivel túlkoros, a saját kategóriájában (veterán) lehet már csak nevezni.

Jópár kupát el lehetne nyerni vele. Ő is olyan, hogy sokat is érhet meg keveset is. :-)

keletisarok.hu 2011.04.08. 14:08:38

VisszaLOPTA a saját tulajdonát? Na, adna neki a magyar jogrend! :)

Krisi 2011.04.08. 14:11:18

jajj, ilyen ismerősöm nekem is van, akármit meglát első dolga megkérdezni hogy mennyi volt.
ennél már csak egy rosszabb van, aki hozzáteszi még gyorsan azt is, hogy ő fele ennyiért is be tudná szerezni :D

tényleg, oldtimer sokadalomra jön valaki szombaton? ha már erre nem tudok menni (egy szabadnapot azért ér meg) legalább majd a rakparton ottlegyek már.

Krisi 2011.04.08. 14:16:58

@Krisi: mármint hogy akármilyen jó móka lehet, egy szabadságot erre elhasználni azért nem éri meg.

Shadowbull 2011.04.08. 14:25:15

@streetsta: A mennyibe kerul kerdesnek kizarolag akkor van jogosultsaga, ha valami elado es te meg akarod venni.

Minden egyeb esetben a masik zsebeben valo turkalasnak szamit.

A masik zsebeben valo turkalas Magyarorszagon eleg nagy divat.

Ha veszel egy autot, akkor az ismeroseid Nemetorszagban azt kerdezik:

- Es hogy tetszik, miert azt vetted, mennyire vagy vele elegedett.

Magyarorszagon:

- Mennyibe kerult?
- Mennyi hitelt vettel fel ra?
- Mennyi a havi torlesztoje?

Ezt az attitudot (is) szerintem surgosen ki kene gyomlalni.

Egyebkent meg akit erdekelnek az ilyen oreg autok, azt anelkul is erdeklik, hogy tudna konkretan mennyibe kerul. Szerintem. Mondjuk engem kulonosebben nem erdekelnek, lehet 1 milla vagy 10 az ara.

sb

No quarter 2011.04.08. 14:35:03

@klarky: Kérdezted, ki az, aki kitalálta a csütörtököt: én voltam. Azért csütörtök, mert így ki lehet próbálni a Velodrom betonját és az egész létesítmény adottságait fel tudjuk mérni egy későbbi (szeptemberi) rendezvényhez. Tudod, sok minden dologról kell gondoskodnia egy rendezőnek. Legyenek részvevők, a közönség is bejöjjön, legyen program, látvány, feladatok. A kiszolgálószemélyzetet össze kell gyűjteni, ki kell képezni, beöltöztetni, oda kell állítani egy mentőt, jegyeket nyomtatni, gondoskodni szpíkerről, cateringről, be kell harangozni, reklámokat kell gyártani és megfinanszírozni, grafikusoknak heteken át feladatokat kiadni és megfizetni, rajtszámokat, plakátokat kinyomtatni, mosdókat felkészíteni, takarítókat, kertészeket mozgósítani, önkénteseket megszervezni és ellátni, és, és, és...
Eredetileg ez tehát egy -szó szerint értsd- kösztümös főpróba, ahová bejöhet bárki. Ugyanis az OT Expóra érkező külföldiek segítségével rögtön nemzeközi hangulatot tudok teremteni és így sajtóhíreket összerakni a nemzetközi média számára. Az tényleg csak egy bónusz, hogy valaki bejöhet nézőnek és ingyen részt vehet valami olyasmiben, amihez fogható a nagyvilágban is csak ritkán élhető át. Színházi főpróbák sem szombat este vannak, de azt már megszoktuk...
Ha nem tudsz eljönni, azt igazán sajnálom, de a fentiek ismeretében remélem másként ítéled meg a csütörtöki dátumot. Akár hangot is adhatsz átformált véleményednek. Szeptemberben mindenesetre teljesül kívánságod és belépőjegyet váltva hétvégén tekintheted meg a Velodrom Millenárist.

Hurri Kán 2011.04.08. 14:40:02

@kipe:
Á, az már volt azóta, Bugatti meg nem :D

Hurri Kán 2011.04.08. 14:55:38

@Hang Loose:
Köszönjük, ez nagyon fontos információ volt ebben a posztban.

halszájú 2011.04.08. 15:11:13

@Shadowbull: "Ha veszel egy autot, akkor az ismeroseid Nemetorszagban azt kerdezik:

- Es hogy tetszik, miert azt vetted, mennyire vagy vele elegedett."

biztos vagy benne?

csak azért mert mindenhol ugyanazok az emberek élnek, noha ezt szeretik átidentifikálni, hogy vannak magyar mentalitású, német mentalitású stb.

mert ez az árkérdés, a matematikusok nyelvén "aronson nullmetrikus".

mindenki ezt tenné fel.

hülyén venné ki magát, ha megkérdeznék, herr gschwedt, milyen érzés egy bugattival kiállni a garázsból. lol.

keletisarok.hu 2011.04.08. 15:13:25

@halszájú: Kedves halszájú barátom, ne erőköggy, mink, buta magyari parasztok úccsem érthessük meg a lobonczosok fentebb módiját és lógikáját.

Shadowbull 2011.04.08. 15:16:36

@halszájú: "biztos vagy benne?"

Teljesen.

Tapasztalat.

sb

gumifust 2011.04.08. 15:18:36

@Shadowbull: Igen ketsegtelenul szuper mernoki teljesitmeny az uj Veyron . De ezek(pl cikkben szereplok) a Bugattik azert hasznaltak hatalmas mernoki eroket , fejleszteseket, hogy gyorsak legyenek a palyan es gyorsak is voltak .

A mai Veyron egy ertekes jatekbaba becsomagolva , amivel szinte soha nem jatszanak. Mert megis ki az aki ki tudja akarhol hasznalni az adottsagait , azt leszamitva hogy eljarnak nehany gyorsulasi versenyre a gazdagok . Ennek az autonak akkora a fenntartasi koltsege mint majdnem az ara (evek alatt). Akarhogy is a regi neves multjara viszzatekintve nem lehet magara tul buszke , meg akkor sem ha 1001 loeros.

Vigyek el tisztessegesen versyenezni(tudna o menni )hamar BUGATTI, es akkor kihuzhatja magat .

keletisarok.hu 2011.04.08. 15:19:18

@Shadowbull: Kérdezni bármit lehet. Hogy közben ki mit gondol, még te sem tudhatod.

Shadowbull 2011.04.08. 15:23:21

@gumifust: 1930-ban teljesen utcai autokkal versenyeztek. Nem volt annyira elkulonulve a versenysport ez az utcai autozas mint ma.

Ma a versenysportnak kizarolag marketingerteke van.

A Bugatti ma nincs raszorulva a marketingtamogatasra.

Egyebkent meg eleg jo idot ment pl. a Top Gear-ben.

sb

Hurri Kán 2011.04.08. 15:26:56

@Shadowbull:
Nanana... Azért az Auto-Union szivar-formájú versenygépe azért nem utcai autó volt pl.

Shadowbull 2011.04.08. 15:27:00

@gumifust: "Akarhogy is a regi neves multjara viszzatekintve nem lehet magara tul buszke , meg akkor sem ha 1001 loeros. "

szerinted.

Nekem fogalmam sincs, mit jelentett a Bugatti 80 eve, nem eltem akkor.

Azt viszont tudom, hol helyezkedik el ma a Veyron a mai autozas/autoipar viszonyrendszereben.

Erre a helyre joggal lehet buszke.

sb

gumifust 2011.04.08. 15:45:34

@Shadowbull: Irtam hogy tudna menni ha akarna (Top Gear) . Es 1930-ban a Bugatti nem szamitott szimpla utcai autonak , az egyik leggyorsabb utcai auto volt.

Egyebkent a Ferrari Lamborghini is gyors autonak keszultek eredetileg , amikkel ma is versenyeznek es nem hiszem hogy kizarolag a marketing miatt .

szuledenes 2011.04.08. 15:49:30

A fekete Bugattit elzavarnák a magyar veterán minősitő vizsgán,azt tanácsolnák,jöjjön vissza legközelebb,ha már ki lesznek javitva a karosszérián a horpadások és szabályszerüen lefestve a motor környéki szerelvények.OT vizsgán nincsenek tekintettel a megőrzött állapotra,tapasztalatból tudom,a Bugatti jó példa lehet erre a különös felfogásra.

Herman 2011.04.08. 16:07:44

ezek még igazi vasak voltak...az autózás hőskorának emlékművei!

eszmei értékük felbecsülhetetlen. De én nem adnék több ki százezer eurot értük.

maradjon meg ezen öröm az "őrülteknek"

Herman 2011.04.08. 16:10:37

Befektetőnek való úri luxus, olyannak, akinek annyi pénze van, hogy már nem tudja, mire költse.

de magánvéleményem szerint azért aranyba, ingatlanba jobb fektetni, mint autóba, legyen bármilyen ritka...
mert bármi lehet egy öreg vassal...leéghet, ellopják, stb.

gumifust 2011.04.08. 16:13:14

@Shadowbull: Igen szerintem . 80 eve en se eltem ,de attol meg el tudom kepzelni , vannak videok , konyvek , cikkek , ezekbol azert lehet kovetkeztetni , ha akar az ember.

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.04.08. 16:16:24

@No quarter:
Szerintem kár magyaráznod, nem jön át neki mivel jár egy ilyen megszervezése, lebonyolítása,stb,stb...csak az hogy csak "a munkanélküli gazdag úri rétegnek jár, akik ráérnek korabeli ruhákban parádézni a drága autóikkal dologidőben"

üdv

egy kiállító klub elnöke, aki alig várja a szerdai bepakolást és az azt követő 4 napot :)

Hurri Kán 2011.04.08. 16:19:10

@kipe:
Melyiké, ha szabad tudni??? :)

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.04.08. 16:21:13

@Hang Loose:
...Skoda vagy nem Skoda, azért ez elég vérlázító (...)

index.hu/gazdasag/magyar/2011/04/08/hetmilliardert_vesz_autokat_az_allam/

...hétmilliárd (!!!) b@sszus, ilyen gazdagok vagyunk, nincs most ennél fontosabb ?

oké, befejeztem az OFFolást :)

Hurri Kán 2011.04.08. 16:35:51

@Csikós Zsolt:
Hinnye, az nem volt eredeti?
Erről nem is olvastam egyébként...

Megyek is visszakövetelni a belépő árát :D

Hurri Kán 2011.04.08. 16:41:52

@Csikós Zsolt:
Erről a dán "utángyártó-mesterről" emlékeim szerint volt egy cikk anno talán az Auto Magazinban...

@Hang Loose: akkor is szép volt, na...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.08. 17:37:36

@gnme: Mendikét nem ismerem, de a leírás alapján helyes!:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.08. 17:46:49

@Shadowbull: A zsebben túrkálás gusztustalan szokás, ez nem is vitás. Németek ilyen szempontból, úgy tudom, sokkal visszafogottabbak, nem illik megkérdezni mennyit keresel, mennyit költöttél.
Én azonban továbbra is aszondom, a dolog bír információértékkel, nem teljesen érdektelen. Nem tudom, hogy én megkérdeztem volna, vagy sem, de azért most, hogy szóba került, elővettem a fent nevezett Oldtimer Markt Preise kiadványt, és megnéztem, mi merre hány óra. Pillanatig sem éreztem, hogy bárki zsebében turkálnék.
Lehet, hogy nem illik megkérdezni, de szerintem érdekes info. Már csak azért is, hogy tudjam, érdemes-e spórolni rá:))

tomnemtom 2011.04.08. 18:14:14

@bervas: értem, köszönöm.
OT-expora jössz valamelyik nap ?
élőben is biztos lesz kérdésem.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.04.08. 18:42:30

@No quarter: Köszönöm a válaszát, nem is reméltem, h "hivatalos" helyről is kapok.

Amiket leírt, azt készségesen elhiszem ugyanakkor továbbra is tartom, hogy munkanap déltől kettőig programot szervezni (még ha ingyenes is) elég meredek ötlet. Miután már erősen tavasz van, (kis mákkal kora nyár) simán meglehetett volna nyitni a pályát mondjuk délután 5-7 ig, vagy 6-8 ig. Szerintem többen el tudtak volna menni, de mindegy. Fogjuk fel tényleg úgy, h ez egy nyilvános főpróba. Kívánok hozzá sok sikert, remélem bejön az ötlet.

Most biztos, hogy nem tudok ott lenni, de szeptemberben igyekezni fogok.

Üdv!

klarky

No quarter 2011.04.08. 19:54:32

@klarky: Köszönöm a visszajelzést és a megértést. Annyiban még visszatérek, hogy azért déli az időpont, mert az OT Expóra érkezőknek a standokat fel kell építeni, kialakítani. Ráadásul a külföldiek nagy része aznap érkezik, tehát egy estig elhúzódó Velodromozás és az utána való a késő éjszakáig tartó standépítés nem jó megoldás. Péntek reggel meg már semmiféle mozgás nem megengedett a kiállítás területén, azt át kell adnom a tűzoltóknak, illetve fel kell készülnünk a megnyitóra és a sajtótájékoztatóra. Nem unatkozunk :-)
Minden jót!

András

No quarter 2011.04.08. 19:57:48

@klarky: Utánlövés. A Velodrom Millenáris az OT Expo számára egy plusz beharangozás a sajtó részéről. Kell ennél jobb reklám? Nagyon érdeklődnek ám a zsurnaliszták, fotósok, filmesek!
Azt hiszem, így teljes és érthetőbb a kép.

karlov 2011.04.08. 21:58:06

Én pedig azt mondom:haleluja.....Örvendezzetek ez valami fenomenális,igazi vénás cucc...
Ez maga a NIRVANA...

Stump András 2011.04.08. 21:59:56

Nem gondoltam volna, hogy ennyire fennakadtok az árkérdésen. Ha nem kérdezek rá, a kommentek fele ezen rugózott volna, lefogadom. Gondoljatok bele, újságíróként voltam ott, nem baráti látogatáson. Muszáj feltenni olyan kérdéseket is, amiket amúgy nem feszegetnél.
De nem gondolom úgy, hogy ez egy rossz magyar szokás lenne. Személy szerint semmi szégyellnivalót nem érzek az anyagi kérdések körül, és pont Németországban csodálkoztam rá, mennyire fesztelenül beszélgetnek az emberek a fizetésükről. Nálunk vagy azért ciki, mert túl kevés, vagy mert túl sok. Itt a baj.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.04.08. 22:45:48

@Stump András:
>mennyire fesztelenül beszélgetnek az emberek a fizetésükről.

De nem.
Intimebb téma, mint a nemi élet.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.04.08. 23:07:30

@Stump András: Kétszer annyi ideje élek kint, ott születtem, jártam ott iskolába, egyik szülöm német, tehát a fél rokonság is germán, de nem szoktam reklámozni, mert ez nem érv, hanem állapot.
Civilizált germán nem beszél a fizetéséröl. Nem úgy, mint otthon, ahol a vonaton vadidegenek tíz perc társalgás után a fizetésüket vesézik.
Továbbá ez egy olyan téma, hogy akkor hiszem el bárkinek is a fizetését, ha papíron látom. Át is lehet kötni a Bugatti témához: teljesen érdektelen, hogy egy újságíró vagy a tulaj szerint mennyit ér.
Egy dolog az eszmei értéke, a másik meg az, hogy adott idöpontban, adott piaci körülmények között mennyit adnak érte, ha mindenképp meg akar töle szabadulni a tulaj.

Virago_1000 2011.04.08. 23:19:13

@Shadowbull: "csak en erzem tipikusan szanalmasan magyarnak, hogy a "mennyibe kerul" kerdes rogton az elejen es tobbszor is felbukkan?"

Miert lenne szanalmas az, hogy nem szulettunk milliardosnak?

"Azt viszont tudom, hol helyezkedik el ma a Veyron a mai autozas/autoipar viszonyrendszereben. "
- szerintem egy "sima" szuperauto, amelyikbol sok van a piacon, izgalmasabb is pl Enzo Ferrari, de akarhogy gondolkodok, nem tudom letezett- e valaha exkluzivabb marka az autok torteneteben.

@Csikós Zsolt: Gratulalok, nem mindennapi elmeny lehetett...

Stump András 2011.04.08. 23:19:56

@malenykij polgar: Én mást tapasztaltam a németeknél, de itthon is. Valószínűleg nem ugyanazokkal az emberekkel találkoztunk.
De már hogy lenne érdektelen, hogy mennyi az értéke egy autónak? Ha ezer euróért lehetne kapni Bugattit, azonnal megvenném, tízezerért erősen gondolkodóba esnék, százezerért álmodozni még jó, de ha egymillió, csak csodálom. A nagyságrendet azért jó belőni.

Virago_1000 2011.04.08. 23:35:49

@Herman:
"de magánvéleményem szerint azért aranyba, ingatlanba jobb fektetni, mint autóba, legyen bármilyen ritka..."

Azert Bugattiba fektetni jobb, mint aranyba. MEg talan Ferrariba is (ha kelloen regi). Ezek az autok nem tobb 100 ezer eurot ernek, ahogy irtad, hanem nemelyik akar tobb milliardot (pl a T57 Atlantic)

@Stump András: "Személy szerint semmi szégyellnivalót nem érzek az anyagi kérdések körül"
- nincs is.

No quarter 2011.04.09. 01:10:46

@Virago_1000: azt a több milliárd eurót ugye elírtad?...

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2011.04.10. 22:38:08

Tisztelt No quarter:

Amennyiben egy 80-as autóval megyek, lightosan Miami Vice-osra veszem a figurát, és csak nézni szeretnék a nézőtérről akkor korhűnek szamítok? Beengednek? Szeretném.
süti beállítások módosítása