Legyen ezer forint a benzin!

  2011. március 02. - Stump András Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

81156853

Meg kellene végre hozni ezt a férfias döntést a teszetosza heti emelések helyett. Nagyot változna a világ, imádnánk.

Vitaindító cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr262703640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flagellumdei 2011.03.03. 11:31:35

Ami viszont biztosan reál értékben is drágult, az a szolgáltatások díja - ide értve a gáz, villany, víz, csatorna szolgáltatásokat - , illetve olyan dolgokért fizetünk, amik akkor még nem is léteztek - internet, mobiltelefon, bizonyos biztosítások. Valamint persze a különféle adónemek, amelyekre ma már szüksége van az államnak. Mert pl. fizetni kell az adósságunk kamatait, a sokat szidott, de azért ténylegesen magasabb tech. szintű egészségügyet - mielőtt nagyon felhördülnétek: szervátültetés, szívkatéterezés, MR, stb, most ez jutott eszembe. Meg még rengeteg mást is. Igen, a tolvaj politikusokat is.

BUBISBUBLEK 2011.03.03. 12:09:37

a lényeg hogy nagy cumi lenne ez mindenkinek .
viszont a távolba látva nem tartanék kizártnak egy okosabb társadalmat.
ahol nincs ekkora energia éhség/függés.

még a tehén pukiból is villanyt csinálunk :) me mé ne ?!

Luighi 2011.03.03. 12:14:32

@Shadowbull: "Egy ilyen gyarban nem csak betanitott munkasok vannak, akiket nemes egyszeruseggel csak biorobotnak titulaltal, hanem szakmunkasok szep szammal, mernokok (gyartastervezok, logisztikusok, minosegbiztositok, motorfejlesztok) kozgazdaszok, akik vilagszinvonalu munkat vegeznek egy vilagszinvonalu gyarban."

És akiknek a kreatív javaslataira, véleményére nagy ívben tesz a vezetés! Legyen az bármennyire is hatékonyságnövelő. Vagy nem így lenne!?
(Mert pl. a kreatív ötleteket az anyaországból küldik, a kidolgozás részleteiben okoskodhattok)

Ha igazam van akkor a biorobot áll!
(az eszedre nincs szükségünk, csak a betanított kezeidre)

Akkor is ha nem esik jól!

Phrascarica 2011.03.03. 12:17:59

@David Bowman: Faterom akkoriban kb.10.000 Ft-ot keresett mint osztályvezető, de egy héten legalább 3X buszozot be, mert drága volt autóval.
Akkoriban egy kg kenyér 8 Ft körül volt, a benzin pedig 15 Ft (ha jól emlékszem)

Luighi 2011.03.03. 12:20:43

Egy példa jutott eszembe: Amikor a gyár a PDTDI (pumpdüse) motorok gyártását "erőltette" már akkor rengetegen tudták hogy zsákutca!!!

És mekkora ívben sz*rták volna le a világszínvonalú mérnöki véleményed!?

Annyira hogy "meg se hallották"! ;-)

Phrascarica 2011.03.03. 12:21:08

@keletisarok.hu: "ha a gyerekem megkérdi, apa, te mit tettél azért, hogy megmaradjon a hazád?"
...vagy azt fogja mondani, hogy apám ilyen kis pattogós világmegváltó forradalmár volt , sohasem dolgozott volna külföldinek, aztán ezért nem jutott sehová :)

Shadowbull 2011.03.03. 12:30:28

@Luighi: "És akiknek a kreatív javaslataira, véleményére nagy ívben tesz a vezetés! Legyen az bármennyire is hatékonyságnövelő. Vagy nem így lenne!?"

Annyira nem igy van, hogy az legtobb ilyen gyarban kulon rendszerben gyujtik a dolgozok hatekonysagnovelo javaslatait, es premizaljak is oket.

"az eszedre nincs szükségünk, csak a betanított kezeidre"

A betanitott munkas helye is megvan a termelesben. Azert ezek az emberek nem agysebeszek, ezt lassuk be, de ok is ugyanugy orulnek, ha van egy stabil, jolfizetett munkahelyuk.

amit meg a mernokokrol, szakmunkasokrol mondtam, az lathatoan nem jutott el az agyadig.

sb

Shadowbull 2011.03.03. 12:33:13

@Luighi: "Amikor a gyár a PDTDI (pumpdüse) motorok gyártását "erőltette" már akkor rengetegen tudták hogy zsákutca!!!"

Obazmeg.

Gondolod, hogy ilyen jellegu strategiai dontesekbe egy sori dolgozonak kell beleszolasa legyen?

Egyebkent meg hulyeseget beszelsz (megint), a PD-nek megvolt a maga szerepe, tobb mint 10 evig hasznaltak oket, tobb millio darabot eladtak beloluk, es amikor kijott, mindenben verte az akkori CR-technologiat.

Az mar mas kerdes, hogy aztan a CR is felfejlodott. De amikor kellett, a VW atallt, es ez teljesen normalis folyamat volt.

sb

Luighi 2011.03.03. 12:35:22

@Shadowbull: Arra is írtam csak mivel a címzés lemaradt simán átléptél rajta ahelyett hogy elolvastad volna...

Luighi 2011.03.03. 12:38:50

@Shadowbull: "...De amikor kellett, a VW atallt,"

Ebben minden benne van! Meg abban is hogy hallgatunk a javaslataidra csak a stratégiánkat ne zavarja :-D YESSSS!

Shadowbull 2011.03.03. 12:40:41

@Luighi: Ostobasagokat beszelsz.

sb

Luighi 2011.03.03. 12:44:48

@Luighi: Mostani javaslatom: Párhuzamos hibrid stabil fordulatú dízel(?)/LPG motorral hajtott aggregátorral a jelenleg gyártott tisztán foszilis hajtás helyett(és akkor a VW nem csak álmodozhatna a 2liter/100km fogyasztáson)!
És ez persze a többi járműgyárra is vonatkozna.

Hja hogy "ráérünk" 10/15 /? év múlva. Akkor nem szóltam. Részemről ennyi.

Shadowbull 2011.03.03. 12:49:27

@Luighi: Kivancsi lennek az arcodra, amikor elmondanad ezt a vilagraszolo otletet (semmi uj nincs benne egyebkent) a VW fejlesztoinek, azok meg ropke 3 oraban levezetnek neked, hogy mivel jarna ez, mennyibe kerulne, milyen muszaki feltetelei es kovetkezmenyei lennenek, esatobbi esatobbi.

Magabiztos dolog magad sokkal okosabbnak hinni azoknal, akiknek ez a szakmajuk.

Egyebkent gyanitom, hogy mar a megvalositasnal felmerulo problemakat sem ertened meg, nemhogy javaslatod lenne a megoldasukra.

sb

Luighi 2011.03.03. 13:02:46

@Shadowbull: Bár jeleztem hogy befejeztem, de ezekután MUSZÁJ kérnem, TANÍTS MESTER!!

Az meg,hogy nekem mi a szakmám az meg előtted rejtély marad. Lehet többet tudok, és jobb helyekről mint te, de nem kell hogy zavarjon, engem sem izgat fel! :-)))

Shadowbull 2011.03.03. 13:04:54

@Luighi: Lehet hogy igy van, de azok alapjan, amit itt eddig eloadtal, ezugyben jokora ketsegeim vannak.

sb

David Bowman 2011.03.03. 13:08:20

@eax_: Végre valaki, aki ért hozzá!
Köszi. Még utánanézek, mert nekem ez gyanús.

pimpalini 2011.03.03. 13:10:30

@Rocko-:

Pedig ha elolvasod, láthattad volna, hogy épp neked adtam igazat, mikor arról írtál, hogy szeretnéd az 1000 forintos benzint, ugyanis így el tudnál helyezkedni lótrágya takarítóként...:)

MrFx (törölt) 2011.03.03. 13:26:53

Gratulálok a poszthoz!

Nem tudom mivel foglalkozol, de ha 1000 ft megvalósul literenkénti benzinárra, akkor végiggondoltad az emberek miből tudnak venni élelmiszert ? Csak hogy a legszükségesebb dolgot említsem. Így is a fél ország az éhenhalás szélén áll, hát még milyen fantasztikus lenne a z1000 ft- os benzinár! gondold át mielőtt írsz egy ekkora faszságot.

LvV 2011.03.03. 13:41:39

Ha ez így lenne, nem lett volna ez az autós oldal sem, ahová mindezt leírják, hacsak nem szekércar,vagy totalszekér néven, mert nem lennének új autók, az az évi 1000 km-t pedig mindegy, hogy valami régebbi közép vagy felső kategóriás autóval tesszük meg.

Bmw_530d 2011.03.03. 14:05:18

Ha 1000 Ft lesz a benzin, akkor veszek egy lovat és azzal járok majd dolgozni:) Minden reggel és este parlament elé vágtatok vele és alaposan kiszaratom majd a lovamat:)

Hiába XXI század, hiába a csúcs super járgányok, ha éppen senki sem tudja majd tankolni őket, az állam kapzsi adóterhei miatt.

Mert ugye a mostani 360 Ft-os benzinárból sem a benzin maga a drága, ami kb 150Ft hanem a kb 210Ft-os adó, amit a **** kormányunk rátesz.

Az ukránok jóval szegényebbek nálnuk, mégis az ő kormáynuk megelégszik átszámitva 30Ft-os adótherrel literenként, igy van náluk 180Ft-os benzin. A magyar kormány miért nem tud ilyet?

David Bowman 2011.03.03. 14:13:16

@eax_: 2000 J torkolati energiát találtam az AK47esre. Így még sokkal jobb az arány. Fejlődik a világ, csak én vagyok lemaradva.

David Bowman 2011.03.03. 14:18:02

@Luighi: Sajnos cipelned kéne 200 kiló akumlátort is. a Ford Volt szerintem ilyen, és meg is veheted. Nekem pont nem éri meg. 60 kilóméterre lehet otthon feltölteni. Ha 15%ra lemerült, akkor jön a fixre belőtt motor.

Shadowbull 2011.03.03. 14:20:01

@David Bowman: Chevrolet Volt, meg nem lehet megvenni, es nem ilyen. A sok akksi viszont stimmel.

sb

keletisarok.hu 2011.03.03. 14:35:25

@Shadowbull: Hogy mik az értékeink?

Csak kapásból, nagy vonalakban:
termőföld, élelmiszer.

Szűkebben: ásványvizek, hőforrások, méz, gyógynövények.

Régen Európában egyedülálló volt az arany és só. Pech, hogy pont azokat a részeket szakították le az anyaországról, ahol ezeket bányászták.

A többit most igyekszik stornózni az általad oly nagyra becsült unió és a hazaáruló kiszolgálóik. Pl. a minap betiltották a tiszta, ellenőrzött gyógyszertári só patikákban történő árusítását és a gyógynövényekből készült szerek használatával is ezt akarják tenni.

A méztermelők aranyáron fogják tudni megvenni a cukrot, a retek kínai méz megint el fogja árasztani a piacot. Ásványvizeink, gyógyvizeink kitermelési joga része külföldi kézben van.

A feltérképezett hőforrásokról mélyen hallgatnak, mert egész falvakat, városokat lehetne velük fűteni.

2011.03.03. 14:38:24

András,

Nem hiszem, hogy így ötszáztizensokadik komment után visszaolvasol, de...ez azért jó nagy marhaság :)

Amit persze Te is tudsz.

Ha ilyen intenzíven menne fel a benya ára, összedőlne a mi kis mesterséges világunk és jöhet az ősközösség. Amit amúgy már most el lehet kezdeni: én folyton szajkózom, hogy kezdjetek el magatok termelni és önellátásra berendezkedni.
Még 15-20 év és... :) De lehet, hogy túl optimista voltam.

Üdv,
B

Shadowbull 2011.03.03. 14:44:38

@keletisarok.hu: "Csak kapásból, nagy vonalakban:
termőföld, élelmiszer.

Szűkebben: ásványvizek, hőforrások, méz, gyógynövények."

Oke, es ezek kozul melyikre lehet barmilyen orszag elorejutasat alapozni?

Kicsit gondold mar tovabb a dolgot. Nekiallunk mezet termelni tonnaszam? vagy paradicsomot? Es majd azert kapjuk a kokemeny eurot, amiert ipodot, koolajat meg Opel Corsat veszunk?

"Ásványvizeink, gyógyvizeink kitermelési joga része külföldi kézben van."

Meg ha igy is lenne, akkor mi van? elviszik nyugatra?

"A feltérképezett hőforrásokról mélyen hallgatnak, mert egész falvakat, városokat lehetne velük fűteni. "

Gondolod te. A valodi szakemberek meg mashogy gondoljak.

sb

keletisarok.hu 2011.03.03. 15:04:16

@Shadowbull: "Oke, es ezek kozul melyikre lehet barmilyen orszag elorejutasat alapozni?"

Hát, nem tudom, hogy pl. Dánia és Ausztria előrejutását mi alapozza meg mostanság, de, hogy egy vasszöggel nincs több alapanyaguk, mint nekün k, az biztos. Persze, kezdheted a hőzöngést, hogy halászat meg turizmus. Bakfitty.

Egy a lényeg: ők kihasználták az adottságaikat és lehetőségeiket, mi nem.

"Kicsit gondold mar tovabb a dolgot. Nekiallunk mezet termelni tonnaszam? vagy paradicsomot? Es majd azert kapjuk a kokemeny eurot, amiert ipodot, koolajat meg Opel Corsat veszunk?"

Az euro annyira kőkemény, mint nagyapám fasza. Mesterségesen életben tartott, inkubátorban dédelgetett, egy gomnyomással manipulálható virtuális valuta. Hőzönghetsz makro meg mikrogazdaságról, ez van, nem kell a szart paskolni meg becsomagolni, hazudozni össze-vissza.

"Meg ha igy is lenne, akkor mi van? elviszik nyugatra?"

Nem viszik. Épp ez az, nem szabad eladni!!! Szerinted miért nem Jóska bácsi birtokolja és vezeti a termelő meg a palackozó részleget, hanem a Pespi meg a Danone meg a tököm tudja még ki?

"Gondolod te. A valodi szakemberek meg mashogy gondoljak."

Te honnan a picsából tudod, hogy én mibe vagyok szakember? Ezt már páran feltették neked kérdésként, hogy mire vagy te olyan magabiztos és látatlanban ítélkező. Csak szólok, ha esetleg átsiklottál volna a kérdésen.

Eredj már magaddal, haver.

macgyver_z 2011.03.03. 15:12:43

Mindende van alternatív lehetőség, csak ki kell tudni használni:
elviszel.hu
- Ne utazz egyedül!

Shadowbull 2011.03.03. 15:15:10

@keletisarok.hu: "Hát, nem tudom, hogy pl. Dánia és Ausztria előrejutását mi alapozza meg mostanság, de, hogy egy vasszöggel nincs több alapanyaguk, mint nekün k, az biztos."

Nem is kell hogy alapanyaguk legyen.

"Az euro annyira kőkemény, mint nagyapám fasza. Mesterségesen életben tartott, inkubátorban dédelgetett, egy gomnyomással manipulálható virtuális valuta. "

Hathogyne. A helyzet viszont az, hogy az importcikkekert eurot meg dollart kell adni, az meg nekunk nincs.

"Te honnan a picsából tudod, hogy én mibe vagyok szakember?"

Na miben vagy?

sb

Perillustris 2011.03.03. 15:22:46

@Bmw_530d: Várom egyszerű válaszod a következő kérdésre:

Szeretnél Ukrajnában élni Magyarország helyett?

IGEN / NEM

Luighi 2011.03.03. 15:36:51

@David Bowman, Shadowbull: Sajnos cipelned kéne 200 kiló akumlátort is. a Ford Volt szerintem ilyen, és meg is veheted. Nekem pont nem éri meg. 60 kilóméterre lehet otthon feltölteni. Ha 15%ra lemerült, akkor jön a fixre belőtt motor.
Shadowbull:
@David Bowman: Chevrolet Volt, meg nem lehet megvenni, es nem ilyen. A sok akksi viszont stimmel.

A sok (?)(50 km.re nem lenne űberbrutál súlyú lítiumosból) akkumulátor berak ami 50-(80-100)km-re elegendő, viszont az 1.6-2l motor KIVESZ helyette "kicsi" stabil motor generátorral pluszban. Akár lehet ugyanott netán lejjebb tömegben.

A plugin hibrid nekem még második autónak is csak muszájból tetszene, túl sok a korlát benne.

Shadowbull 2011.03.03. 15:46:57

@Luighi: "A sok (?)(50 km.re nem lenne űberbrutál súlyú lítiumosból) akkumulátor berak ami 50-(80-100)km-re elegendő, viszont az 1.6-2l motor KIVESZ helyette "kicsi" stabil motor generátorral pluszban. Akár lehet ugyanott netán lejjebb tömegben."

A Chevy Voltban egy 16KWh-s litiumionos akkupakk van, ami 200 kilo.

Egy kis negyhengeres motor meg kabe 120 kilo, lehet hogy kevesebb, Ha azt meg kisebbre csereled, akkor sporolsz mondjuk 20-30 kilot, de az mar inkabb tulzas.

Az akupakk ara saccperkabe 12-16e euro korul mozog.

sb

Luighi 2011.03.03. 15:50:08

@Shadowbull: ""Te honnan a picsából tudod, hogy én mibe vagyok szakember?"

Na miben vagy?"

Mostmár adj is hozzá a végteklen nagy tudásodból "árnyék"ember, mert provokálásban, faxfej stílusban erős vagy csak a tudásod nem látja itt senki, ahogyan én sem.

Azt meg tapasztalatból írom, hogy az észt főleg az szokta osztani kis hazánkban akinek többnyire alig jutott. Úgyhogy ezen is gondolkozhatsz, ha érted mire gondolok!

Shadowbull 2011.03.03. 15:59:25

@Luighi: "az szokta osztani kis hazánkban akinek többnyire alig jutott."

Igen, ezt lattuk mindabbol a sok suletlensegbol, amit a termelo multikkal kapcsolatban itt elovezettel.

sb

Luighi 2011.03.03. 15:59:31

@Shadowbull: "Egy kis negyhengeres motor meg kabe 120 kilo, lehet hogy kevesebb"

Még jó hogy nem V8-assal akarsz 50km elektromos haladás után akkumulátort után/feltölteni!
Nekem egy max 2 hengeres "csühögő" is elég lenne generátorral cakpakk 80-100kg még ortodox ruszki technikából is, pedig annál előrébb járunk már rég! :-)

A Chevy Volt hatótávját nem ismerem, nekem elég lenne ha a gép kb. 50km-t tudna önállóan villannyal... (az azt gondolom nem feltétlenül érné el a 150kg-ot sem Lítiumos akkukkal)

Luighi 2011.03.03. 16:01:28

@Shadowbull: Nos te meg amit elővezettél annyit még a lófax árnyéka is tudná. Bár lehet pont az vagy.UGYEUGYE!

Shadowbull 2011.03.03. 16:03:21

"Még jó hogy nem V8-assal akarsz 50km elektromos haladás után akkumulátort után/feltölteni!"

Egy jo V8as sem sokkal nehezebb mint 200 kilo.

" Chevy Volt hatótávját nem ismerem, nekem elég lenne ha a gép kb. 50km-t tudna önállóan villannyal... (az azt gondolom nem feltétlenül érné el a 150kg-ot sem Lítiumos akkukkal)"

A Chevy Volt tisztan elektromos hatotavja 60km.

sb

Shadowbull 2011.03.03. 16:04:25

@Luighi: Konkretan meg lehet cafolni amit irtam. ervekkel, adatokkal.

Nem csak ugy csapkodni korbekorbe a levegobe, meg a hasunkra utni es hulyesegeket allitani.

sb

Luighi 2011.03.03. 16:07:52

@Shadowbull: Te, konkrétan te mit táfoltál eddig a beszólogatásaiddal?

És milyen konstruktív javaslatod került ismertetésre!?

SEMMI EGY SENKITŐL?

Akkor mégis lehet JÓL ismerünk!?

Shadowbull 2011.03.03. 16:14:35

@David Bowman:

ha jol emlekszem valamikor tavaly oktoberben futtatak fel a termelest.

Nem tudom, hogy atadtak-e mar az elso autokat.

sb

Shadowbull 2011.03.03. 16:15:58

@Luighi: Konkretan majdnem minden hulyeseget amit eddig beirtal, megcafoltam.

Hogy te nem ertetted meg, az nem az en hibam.

sb

Luighi 2011.03.03. 16:29:52

@Shadowbull: Ismételem magam, hátha most odaér(pl. visszaér a szövegolvasód)!

És milyen konstruktív javaslatod került ismertetésre!?

SEMMI EGY SENKITŐL?

Ha ennyi akkor leülhetsz fiacskám, v mehetsz tovább igazgatni...

...a "cerkákat"...

...az inszeminátor központban!! :-D

Garli · http://www.garli.hu/ 2011.03.03. 18:33:08

@j311: na de azt hogyan?! A 14-es villamos a vegallomasatol 14 perc alatt er ujpest kozpontba, a metro meg kb. 40 perc alatt er at az algut masik vegehez. az varakozasokkal egyutt is csak egy ora, nem? vagy sokat gyalogolsz a megallokig/megalloktol? na de harminc percet?!

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.03.03. 18:34:31

chevy volt ot lehet venni.

ha 1000ft lenne a benzin akkor a kovetkezo hetfotol mar 1005ft :)

szerintem nincs meg ismert igazi alternativaja a benzinnek.

a koolaj - a rockefellerek ota - a kapitalizmus motorja.

a koolaj tortenete a modern vilag tortenete.

1904ben az orosz car a bakui olajat el akarta adni - onnantol ellensege a nyugati vilagnak oroszorszag. Lenint penzeltek forradalmaban ( elotte patyomkin issue 1905 ) az amerikai olajvallalkozok, olyan allamformat almodhatott meg amilyet akar de olajat nem adhat el kulfoldre - ez volt az alku. Remelem senki nem hitte hogy a muzsikok dontottek meg a romanovok hatalmat.

Szaddam a kilencvenes evek elejen nyugatnemet markaert akart eladni olajat... I gulf war, majd euroert- II gulf war.

ma koolajat csak dollarert vehetsz - mit kell tegyel ha koolaj kell tehat? veszel dollart. --mennyit erne a muanyag ontozokanna gyar ha koolajat csak muanyag ontozokannaert adnanak? hm?

usa fegyverei nemcsak a koolajert harcolnak hanem hogy csak dollalert juthass hozza a fekete aranyhoz. a vilag koolajfuggosege a kulcs usa hatalmahoz es dominanciajahoz - bar ennek osszefuggeseit remenytelen egy postban feltarni.

a chevy volt arusitasa pedig annyit szamit ezugyben mint '76-os naptaron a legyszar.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.03.03. 18:44:15

itt ( california ) senkit nem erdekel a volt. aki zold az mar 15 eve priussal jar, aki nem zold azt meg az uj dodge charger izgatja.

persze az ujsagokban van: nagy siker a Volt stb...csak a kereskedeseken kivul alig latsz olyan amin nem dealer plate van.. amikor bejott a toyota celica II akkor nem volt az ujsagban hogy siker de minden utcaban allt legalabb ketto. vw bogar 2001ben detto.
amugy electric car: kb15eve az EV vel is ez volt, aztan a gyar visszakerte az osszes kocsit. par hulye aki meg nem szamolja bele a fentartasba azt hogy kethete lerobbant az EV vel a hwy-en es 300dollarert huztak haza - annak mateklecket kene venni nem kocsit. ha lesz olyan pure EV ami elmegy friscobol LA be ott feltoltom 5perc alatt es visszajon - na majd akkor veszek.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.03.03. 18:55:29

@David Bowman: tavaly decemberben lattam eloszor uton, facebookoltam is egybol :)

zum trucc 2011.03.03. 19:42:24

Nem olvastam végig a kommenteket, csak a poszthoz szólnék hozzá, alant:
"értjük mi a viccet, csak qurvára nem szeretjük". De azért jó volt.
Amúgy a poszt vitathatatlan érdeme, hogy a "bicikli, mint közlekedési alternatíva" primkó butasággal nem jött elő.
Bár én beleírtam volna:"Eltűntek az utakról az autókkal együtt a biciklik is. Nincs elég szivatható autó, a hajdani biciklisták pszichés kihívásokkal küzdő szegmense (a teljes sokaság 99+%-a), már nem élvezte a biciklizést, és azóta más közlekedést eszközökön/eszközökkel okoz bajt.

papa33 2011.03.03. 20:00:32

Nem vicces az 1000/l, e cikk arra jó, hogy elgondolkodjunk, mert ha eljön idő, akkor ez mint itt megy csak élesben.

neszkár 2011.03.03. 21:05:53

Magyar vagyok és nehogy azt higgye bárki is, hogy nem fogok ezerforintos benzin esetén teveszarral kevert nitrohigítós-foszforos-rizsporos nagymamaszarral járni. Oszt ti csak szívjátok be jó mélyen....

Perillustris 2011.03.03. 21:18:28

@zum trucc: A frusztráltság legyőzhető, adj esélyt magadnak!

zum trucc 2011.03.03. 21:38:09

@Perillustris: azt hiszem, egy szót sem értettél abból, amit írtam. De sebaj, nem lényeg.

Shadowbull 2011.03.03. 22:01:02

@visszakettopadlogaz: "ma koolajat csak dollarert vehetsz"

Nem igaz.

sb

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.03.03. 22:04:18

@labi: Az "illetekes elvtars" by Koltai Robert felkezzel betiltana :) de vele egyutt a koolajat, az arabokat, a dollart es a vilagpiacot is :)))

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.03.03. 22:07:05

@Shadowbull: Mit is mondott Virag elvtars a Tanu ban? " nem nyitok vitat!" :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.03.03. 22:32:48

@Shadowbull: azert onkenyesen kiragadtam egy mondatot : primarily the euro and Iranian rial and a basket of other major currencies apart from the United States dollar.

igazad van, 2008 ota ugy latszik nem foglalkoztam ezzel a dologgal, ennek fenyeben meg jobban ertheto miert nem szeretjuk Irant es miert gonoszfasisztarohadekdogolnemeg az irani kormany.

koszi az infot :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.03.03. 22:38:23

igazabol a koolaj hianya pont hogy a kozlekedes teren "nem okozna akkora galibat" mert ott kivalthato ha nagy nehezen is de massal, inkabb az elet minden mas teruleten kivalthatatlan. ( plastic, medicine, IT industry, de szinte mindenhez kell muanyag )

a modern kor nem jott volna letre muanyagok nelkul, aki ezzel vitatkozik azzal nem erdemes vitatkozni.

Shadowbull 2011.03.03. 22:41:15

@visszakettopadlogaz:

Az irani olajmennyiseg lofasz a globalis kitermeleshez kepest, ugyanugy mint az iraki volt anno.

A kutyanak nem eri meg ezert haboruzni.

sb

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.03.03. 22:54:09

@Shadowbull:

Irant fenyegeti az USA ( Israel - USA ) de ezek nagy geopolitikai jatszmak so mi innen a gep elol ezt eldonteni nem tudjuk.

Norvegiat sem fenyegeti az USA pedig az kilepett az OPEC bol csendesen - gondolom azert voltak ott titkos zaradekok boven - szoval ezt nehez a kisembernek megallapitani mi eri meg es mi nem, mi maximum tajekozottak lehetunk ezekben a dolgokban de a teljes - nevezzuk igazsagnak? inkabb mozgato rugonak - mi sosem tudjuk meg.

lehet sorozat erett egy elektromos hajtas ami kivalthatja a koolajat a kozlekedesben, ido es penz lett volna ra boven hogy letezne, lehet hogy viszont a koolaj tartalekok mennyiseget illetoen nem valljak be hogy van boven es esetleg a keszletek meg sokezer evig elegendoek - ki tudja? en nem vegeztem mereseket es szerintem itt a totalcar postolok kozott sincs senki aki evtizedeket erre szentelt volna - aki igen az ide nem postol ezt nagy biztonsaggal kijelenthetem :)

szoval en ugy erzem a vilagban azert "rend" van es az eletunk ( pontosabban a "fogyasztasunk" mert tulajdonkeppen ez a lenyeg ) nem valtozik meg egyhamar.

lapomi (törölt) 2011.03.03. 23:00:30

@Shadowbull: Számok nyelvén kb. 130 milliárd hordó, az ismert készletek körülbelül 10%-a, ami a világon a harmadik kb. fele az első Szaúd-Arábiáénak, de ugye épp januárban voltak a hírek, hogy az ottani készleteket rosszul mérték fel a nyolcvanas években. Még egy összehasonlítás, akkora az iráni készlet mint az USA(14.), Oroszország(8.) és Líbia(9.)készlete együtt. Ráadásul a közel-keleti olaj, az egyik legolcsóbban kitermelhető.
@visszakettopadlogaz: Nagyon fontos megállapítás, nem hangzik el elégszer energiahordozóként való kiváltása úgymond a kisebb("végtelen-1") gond, de egyedülálló nyersanyag

Rocko- 2011.03.03. 23:01:45

@pimpalini: miért kéne elolvasni? te se olvastad el a cikket, amihez hozzászólsz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.03.03. 23:07:16

abszolute nem ide vag csak most szetneztem a tenyek kozott es kicsit elkalandoztam, erdekes egy dolog:

a wal-mart aruhazlancnak tobb alkalmazottja van mint magyarorszagon a teljes tenyleges foglalkoztatottsag. 1.9millio ember.

hat nagy orszag ez az a'merika.

amugy Iranban tenyleg sok olaj van, utanna neztem most, tobb mint gondoltam. Az meg hogy a keszleteket ki hol es miert meri fel es milyen eredmenyre jut: tiszta politika.

lapomi (törölt) 2011.03.03. 23:37:30

Még egy érdekesség, Magyarország teljes ismert kőőolajkészlete 2 évi fogyasztásunknak felel meg.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.03.04. 01:29:44

@lapomi:

lehet hogy sokkal tobb, csak azert mondanak 2 evet hogy ne szivjuk a fogunkat.

amugy volt egy teoria a 60-as evek vegen, hogy a fold alatt nincsenek annyira elkulonulve a keszletek mint gondolnank,ha ez igaz akkor az termel ki tobbet akinek gyorsabb szivatyuja van :D

csi szi 2011.03.04. 07:27:21

@lapomi: Hát azért erre nem vennék mérget. Ja és ha nem fogy el az olaj, akkor csak szörnyűbb véget érünk, mivel felforraljuk a Földet. Jó persze tudom, a globális felmelegedés is csak legenda, amit a kerékpáros fűszívó b.zik terjesztenek, akik zsigeri gyűlöletből el akarják pusztítani az egyetlen élhető életformát, az autótulajdonosit ;)

Shadowbull 2011.03.04. 09:47:52

@lapomi: a keszlet az egy dolog, a kitermeles meg a masik.

nem az a lenyeg, hogy mekkora a hordo, hanem hogy mekkora csap van rajta.

a keszleteket meg a 80as evekben nagy valoszinuseggel hasrautesszeruen tulbecsultek, mert az OPEC-ben a kitermelesi kvotakat a keszletek alapjan osztottak el.

Egyebkent meg tudtommal Irakbol kevesebb olaj jon, miota az amcsik lerohantak.

ugyhogy ha az olaj volt a cel, akkor elbaxtak.

sb

j311 2011.03.04. 10:04:27

@Garli: A 14-es villamos a reggeli csúcsban több mint 15 perc, 4-5 percenként jár. A metró tényleg kb. 40 perc és 2-3 percenként jár. Utána jön a 85-ös busz 8-10 perc utazással és 8-10 percenként jár. (csúcsidőben is!)
A villamoshoz elsétálni kb. 7 perc, a 85-től az irodába kb. 5 perc, egyik jármű megállójából a másikhoz átsétálni a tömegben simán 2 perc.

Séta+villamos+séta+metró+séta+busz+séta
5+15+2+40+2+9+5=78 perc és ehhez jön még a várakozás, ami akár összesen 18 perc is lehet.
Hát így lesz ez napi 3 óra ha éppen szívat a BKV.

lapomi (törölt) 2011.03.04. 10:38:11

@csi szi: Nem tudom a :) jel ismert-e számodra.
@Shadowbull: Te is tudod, hogy ismert készletként a jelenlegi technológiák mellett valamennyire gazdaságosan kitermelhető készleteket adják meg. Azt is nagyon jól tudod, hogy kitermelésben is nagyon elől van Irán a világtermelés 5%-ával(3. a legnagyobb Szaud 12% tehát "irani olajmennyiseg lofasz a globalis kitermeleshez kepest" tagmondatod nyugodtan tehetjük a költői túlzás kategóriába) , azt is tudod, hogy épp az Usa előzi még meg, bár készletei jóval kisebbek a világtermelésének 10%-át adja. (Ne hallgassuk el, hogy azért 2009-ben pl. felfedeztek a Mexikói-öbölben egy félmilliárd hordós mezőt. De ugyanakkor Irakban egy 1,1 milliárd hordósat.) Akkor kinek lesz tovább (és olcsóbban) olaja?
"Egyebkent meg tudtommal Irakbol kevesebb olaj jon, miota az amcsik lerohantak."
Az Iraki háború 2003-ban kezdődött. A kitermelés 2000-2001 körül (egy kisebb csúcson, de ez a referencia) napi 2,6 millió hordó volt. 2011 elejére elérték a a 2,7 millió hordót, 2017-re napi 12 milliót! szeretnének kitermelni (az eddigi csúcsuk egyébként cca. 3 millió a nyolcvanas években. De még ha kisebb is lenne valamennyivel a termelés a készletek ott vannak és az amcsik mondjuk úgy kapun belül vannak. Záró megjegyzésen, hogy hozzád hasonlóan én sem szeretem az összeesküvés-elméleteket, kérlek ne kezelj úgy.

KLF 2011.03.04. 10:47:10

Üdv Mindenkinek!!Olvasgattam,a leveleket,és egy kicsit elkeserettem!!Hiszen,sokan nem érzékelik,hogy ami itt ebben az országban történik,az egyzserüen vérlázitó!!S mint autost engem is nagyon érzékenyen érint,hiszen lassan már úgy érzi az ember magát,hogy az autos egy közellenség,akire vadászni kell,így tesz a rendörség,a közterületes a parkoló őr,az önkormányzat...stb!Úgy gondolják az autos az bisztosan miliomos,és reggelente egy kitömött táskával indul el,hogy aszt majd napközben szépen oda adogattya,úgy mindenkinek,aki éppen valami oknál fogva megálittya!!!Na és a benzin árárol ne is beszéljünk!!!Na de kérdem én amikór az autót javittatnom kell,mért nem sietnek a segitségemre,a tisztelt sarcolók hogy kifizessék a javitást,hiszen akkór hamarabb lehetne megint megsarcolni,és így nem esnék ki a vérkeringésből,ami hozza a profitot!!!Nagyon sokan élősködnek,és jól élnek az autosokból és még ez sem elég nekik!!

Garli · http://www.garli.hu/ 2011.03.04. 10:50:16

@j311: ez mekkora távolság km-ben? Jóval több, mint húsz?

Shadowbull 2011.03.04. 10:51:42

@lapomi: es az osszes iraki olajat elhajoztak az amcsik?

sb

lapomi (törölt) 2011.03.04. 11:29:31

@Shadowbull: Még nincsenek is rászorulva illetve vsz nem éri meg, de akkor ugye abban megegyezhetünk, hogy relatíve gyorsan fogynak a saját készleteik? Valahova csak eladják, azon pedig a kitermelést végző cégeknek is haszna van. Apropó tudtad, hogy az amerikai hadsereg napi közel 450,000 hordót fogyaszt (2007-es adat)? Mekkora része állomásozik a Perzsa-öböl térségében? Az iráni dolgokra nem reagáltál.

Shadowbull 2011.03.04. 11:52:57

@lapomi: "Még nincsenek is rászorulva illetve vsz nem éri meg, de akkor ugye abban megegyezhetünk, hogy relatíve gyorsan fogynak a saját készleteik?"

Nehany ev mulva az amcsik nem is lesznek Irakban.

Az irakiak meg ugyanugy eladjak a nemzetkozi piacon a kezsleteiket, ahogy masok.

"Apropó tudtad, hogy az amerikai hadsereg napi közel 450,000 hordót fogyaszt "

Es ez mekkora resze a teljes amerikai fogyasztasnak? De ez egyebkent tok lenyegtelen szerintem.

Irannal kapcsolatban az a velemenyem, hogyha az elmelet Irak lerohanasaval kapcsolatban igaz lenne (azaz azert rohantak el oket, mert Szaddam euroert akarta eladni az olajat) akkor nemsokara lathatjuk Iran lerohanasat is, mert Iran mar par eve nem dollarert adja az olajat.

sb

lapomi (törölt) 2011.03.04. 12:09:57

@Shadowbull: "Nehany ev mulva az amcsik nem is lesznek Irakban." Vagy igen vagy nem, de valahol a környéken vagy nem és távol. De a kitermelő cégeik igen.
"Az irakiak meg ugyanugy eladjak a nemzetkozi piacon a kezsleteiket, ahogy masok." Amcsi cégeken keresztül, az összeset, amit nem kötnek szerződések.
"Es ez mekkora resze a teljes amerikai fogyasztasnak?" cca. 2,5%-a, és szerintem akkor sem jelentősen kevesebb, ha nem növelik a befolyást épp.
Iránra (én is) kíváncsi vagyok.
(Gondolom tudod, hogy felnézek rád és azért vitatkozom, mert tudom, hogy alulmaradok, de sokat tanulhatok belőle.)
Szép hétvégét!

Shadowbull 2011.03.04. 12:17:58

@lapomi: "Gondolom tudod, hogy felnézek rád és azért vitatkozom, mert tudom, hogy alulmaradok, de sokat tanulhatok belőle."

remelem ezt nem gondoltad komolyan.

sb

lapomi (törölt) 2011.03.04. 12:31:11

@Shadowbull: Pedig akkor mondod a legmagvasabbakat, mikor a szó jó értelmében provokálnak.

j311 2011.03.04. 12:44:33

@Garli: Autóval a legrövidebb útvonal 19 km. BKV kb. 24 km-rel oldja meg ugyanezt.

Perillustris 2011.03.04. 12:51:00

@j311: Bicajjal 45-50 perc. Haladósan. Kényelmesen 1 óra. :)

j311 2011.03.04. 13:09:48

@Perillustris: Én viszont nem vagyok hajlandó az autók füstjében tekerni. Ha biciklire ülök, akkor kimegyek a lakótelep melletti erdőbe.

Bicajjal 45-50 perc? Sőt autóval 23 perc! Jó vicc volt. Köszönöm, hogy megnevettettél így péntek délben.
Akkor lenne autóval 23 perc és bicajjal 45-50, ha nem kellene egyszer sem megállni. Mindenhol zöld hullám, sehol egy elsőbbségadás, stb.
A tapasztalat viszont azt mutatja, hogy autóval 45-50 perc, tehát időm felét állással töltöm.
Ennek alapján biciklivel maga a táv megtétele 45-50 perc és ehhez kell még hozzáadni 25 perc állást = 70-75 perc.

Perillustris 2011.03.04. 14:26:36

@j311: 22km/h-s átlaggal bátran számolhatsz.

Dunaharaszti-Óbuda (25km) 50-60 perc. Nem tipp, tény.

BTW ez a táv már valóban nem a kényelmes fajta, tényleg csak jó fizikumúaknak és kellően lelkeseknek ajánlott, csak informálisan írtam.

j311 2011.03.04. 15:06:15

@Perillustris: Igen, az a Dunaharaszti-Óbuda táv. Ez meg a Káposztásmegyer-Kőbánya.
Utóbbi útvonalon nincs rakparton végigfutó kerékpárút majdhogynem lámpák nélkül.
Körtét hasonlítasz almához, bizonyos szempontból vannak közös tulajdonságiak, viszont más dolgokban nagyon különböznek.

Perillustris 2011.03.04. 15:58:43

@j311: Na, ha lesz időm és kedvem, lemérem. A 22km/h-s átlag alá elég ritkán megyek, 20-nál alább sosem. Bármilyen viszonylaton.

David Bowman 2011.03.04. 18:33:15

@KLF: m úgy is megbüntettek, hogy az autó otthon ált a garázsban.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.05. 09:58:31

@BUBISBUBLEK: én is csatlakozom:-)

..Inkább ki kell találni az alternatív üzemanyagokat, rá kell erre állni.
Metán (akár otthon is előállítható lesz)
Etanol (aki szerint nem olcsóbb és jobb, nem próbálta és mivel van termőterület bőven, üresen, jó darabig rendben van)
Hidrogén (kockázata az, hogy vízből lenne lebontva..)
Földgáz üzem (egy darabig még az van..)
Elektromos áram, napcelláról töltött autók( no comment)
és még biztosan van sok okosság..Ezekre kell energiát fordítani. Autózni, szállítani ugyanis mindig fogunk és kel majd, vasutat pedig nem lehet mindenhová odavinni. Nincs hely...

BUBISBUBLEK 2011.03.05. 22:24:41

@Aabroncs:
attól tartok hogy az alternatív üz.a. sajnos azok kezében is van kicsit (nem is biztos hogy kicsit) akik a mostanit jó drágán mérik. pontosabban amíg ezeknek van kőolaj, addíg meg is tesznek pár dolgot(vagy jó pár dolgot) hogy tőlük vegyünk energiát. persze lehet hogy rossz az ideológiám e tekintetben, de hát csak van annak pár oka hogy ennyire függünk tőlük. valamit csak úgy kavarnak hogy úgy is maradjon egy darabig. de lehet csak az én parám ez.
de minden körülmények között az alternatív energia-forrásokat preferálnám magam is. ez a Jövő !

Gyarló Hintaló 2011.03.08. 11:04:20

,hogy mennyi közgazdász van itt........

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.08. 12:14:26

@BUBISBUBLEK: Szerintem sincs más megoldás. Ha pedig ennyi lesz a benzin? Nos, kicsit számolgattam és nézelődtem..Én hetente( !!!) 120-150 km-t autózom, összesen..Nem megyek egyben 20-25 km-nél többet...Szépen csöndben bejönnek a piacra az elektromos kisautók, de jönnek már a teljes értékű elektromos autók is:nissantibi.blogspot.com/2010/12/kezdesnek-maris-egy-jo-hir-nissan-leaf.html

Szóval, mire ide jutunk, megoldjuk majd elektromos autóval..Nem azzal fogunk a Horvátországi nyaralásra menni, de a mindennapi autózáshoz addigra lesz technika, az arab terrorista olaj meg bekaphatja!
Tessék, érvényes forgalmival, bár még drágán..Mennyi lesz ez 6-8 év múlva??
www.hasznaltauto.hu/auto/reva/i/reva_i-2824054

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.03.12. 16:37:01

@Aabroncs: te beülnél egy ilyen kis izébe?
ne már, ez nem autó..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.12. 17:25:34

Persze, hogy nem..Csak, szerencsére, amióta kicsit utánanéztem, utánaolvastam, nem látom olyan kritikusnak a helyzetet..Egy évtizeden belül szerintem teljes értékű, közepes hatótávú személyautók lesznek, elektromos hajtással, metán üzemmel (amihez otthon fejlesztet a metángázt) vagy földgáz üzemmel, esetleg biodiesel vagy akármi..Nem hiszem el, hogy meg fog állni az élet, mert elfogy a kőolaj...azt sem hiszem el, hogy az emberek mind bringára pattannak, akármennyire is szeretnék a kerékpárosok, ha minden más jármű eltűnne az utakról..Lesz más autó. Autó mindig lesz!

Perillustris 2011.03.12. 19:40:24

"akármennyire is szeretnék a kerékpárosok, ha minden más jármű eltűnne az utakról"

Úgy tűnik, hogy leginkább csak te szeretnéd, ha a kerékpárosok azt szeretnék.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.12. 20:59:46

@Perillustris: Mondtam, kezeltesd magad. Beteg ember vagy...

Perillustris 2011.03.13. 11:14:38

@Aabroncs: Igen sokat számít nekem, hogy te azt mondtad.

Samott 2017.08.25. 12:48:47

2017 van es a harmadaba kerul a benzin a fent felvazolthoz kepest. Just for the log.

Robin Attila Dráfi 2020.02.25. 06:54:56

Van amikor nincs a verdának alternatívája. Egy völgyben, hegyekkel kőrbevéve, napi 2 busszal juss el valahova... A boltban alapból minden 2x annyiba kerül (pl 2.8-as tej 345.. Igen kicsit több mint egy ájró) Szóval ja, itt akkor éhenhal mindenki... Fain.

attila740710 2020.02.26. 11:38:24

Ez úgy faszság ahogy van! Az 1000ft-os benzin nem old meg semmit, úgy ahogy az elektrofos dodgemek sem. Túlnépesedés van, az egyetlen megoldás az emberiség létszámának a mostani egyharmadára redukálása. Bármi áron! Ez persze nem fog bekövetkezni, úgyhogy mind meg fogtok dögleni!
süti beállítások módosítása