Hóufó egy nemlétező időből

  2011. február 28. - Csikós Zsolt Címkék: hómobil fordson t ford

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Nem teljesen amatőr próbálkozást látnak – ezek az Armstead Snow Motors vállalat hómobil-prototípusai. Először egy Fordson traktorra szerelve (ami, ugye, T-Ford alkatrészekből készült), aztán egy nagyobb, Chevrolet személyautóra építve láthatjuk a működését. 

Eléggé bealázós, nem? Rakendroll.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr802696910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bardocz 2011.02.28. 17:07:00

Nekem nagyon úgy rémlik, hogy egy ilyen elven működő, de kicsit komolyabb géppel mintha az Antarktiszon mentek volna át. Az mintha zárt lett volna, és a csavarmenet sokkal szélesebb volt rajta. Nagyon okos ötlet, de csak olyan helyen lehet használni, ami csak havas vagy jeges.

onager73 2011.02.28. 17:10:27

Nos ezt a műfalyt az Oroszok profi módon művelik. Egy ZIL következik itt: www.youtube.com/watch?v=afJ18eJeNgU

Önjáró Talajgyalu 2011.02.28. 17:11:53

Akinek az Indavideó pont úgy megrohad mint nekem, annak ittvan nézhető változatban ugyanaz:

www.youtube.com/watch?v=L3NGCL-efRM

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.02.28. 17:16:29

A Zil-nél fejlesztettek ilyen rémet, ahogy Onager kartács is mutatja, azzal mentek mindenen. Vízen, sárban, erdőn keresztül, akármin is.

Kétségtelen viszont, hogy ez a Ford rém volt az első ilyen iszony. :)

Magyar[HUN] 2011.02.28. 17:20:53

@onager73: Imádom ezeket a videókat,nem semmi milyen járműveket csináltak a szovjetek.

op tomi 2011.02.28. 17:27:49

Nemsokára úgyis csak az autózik, akinak muszáj vagy nagyon gazdag, autózás helyrtt (is) jó volt ezeket megnézni:)

(O: 2011.02.28. 17:30:31

És még fürge is x)

srank 2011.02.28. 17:35:54

ebből a zil videóból az derült ki hogy 50 évvel később sikerült megvalósítani a lopott ötleteket :D

Grifter 2011.02.28. 17:43:35

Az a vicces, hogy lazán lehetne egyben vízen/jégen járó is. (Csak elég nagy és üreges forgótalpak kellenek, meg esetleg egy kis extra meghajtás a vízre) Korrekt!

nem kéne... 2011.02.28. 17:51:04

nem ment végig a videó, de azért kicsit furcsállom, hogy vontatni nem vontattak vele semmit.
túl nagy vonóereje nem lehet szerintem.

magyar_ellenállás 2011.02.28. 17:55:20

@srank: "ebből a zil videóból az derült ki hogy 50 évvel később sikerült megvalósítani a lopott ötleteket :D"

Egy picit több, mint 50 év...

http://hu.wikipedia.org/wiki/Arkhimédeszi_csavar

Önjáró Talajgyalu 2011.02.28. 17:58:36

@nem kéne...: Nézd meg lyútúbon, abból kiderül, hogy 20 tonnát vonattak vele (legalábbis a videó ezt állítja, de mindenesetre láthatólag nagy és nehéz amit húz).

face007 2011.02.28. 18:22:11

boztos bealázós lenne, ha nem szar indavieót használbátok és az ember meg is tudná nézni...

semmicico 2011.02.28. 19:37:16

indavideo monnyon le!

Dr. Robin Masters 2011.02.28. 20:09:29

@onager73: Nekem is ez a ZIL ugrott be elsőnek, félelmetes ez az orsós csigahajtás alatta.

Az EREDETI 2011.02.28. 20:23:26

Az ugye nem gondoltad, hogy ezek a hengerek tomor fembol vannak :)

Breakdowner 2011.02.28. 20:44:05

Tényleg gáz, hogy az átlag user mint pl én a videók felét nem tudja megnézni emiatt a fostalicska indavideó miatt

Csikós Zsolt 2011.02.28. 20:51:46

@onager73: De hát ezt tudjuk. De a húszas évek közepén még semmijük se volt, azt mind innen vették...

onager73 2011.02.28. 21:16:32

@Csikós Zsolt: Ez így igaz. De mint köztudott az oroszok már a spájzban vannak. Mindenki a spájzban tartja a csemegét ahonnan a nagy testvér szabadon válogat...

onager73 2011.02.28. 21:22:11

@Csikós Zsolt: Amúgy köszi a jó cikkeket. Rendszeres olvasótok vagyok. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.28. 21:34:28

Kemény cucc :D Hülyén néz ki, de szemmel láthatóan működik :D

Bélabáttya (törölt) 2011.02.28. 21:46:25

@Csikós Zsolt: Azért talán ennyire ne írjuk le teljesen azokat a húszas évekbeli oroszokat. Volt ott pár érdekes gondolat, főleg a húszas évek elején. Más kérdés, hogy elég kevés élte túl azokat az éveket...
Csigahajtással pont kisérleteztek akkortájt ők is.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.02.28. 22:18:03

Indavideó egy fos.

A trakival elbohóckodnék a havon...

Virago_1000 2011.02.28. 22:20:36

@Tie: iasmet bebizonyosodott, hogy a ruszkik csak lopni tudnak. Minbt mar annyiszor.

Amugy az otlet zsenialis. Sokkal jobb, mint pl. ez:
www.flickr.com/photos/imagetaker1/3070780342/in/photostream/

Virago_1000 2011.02.28. 22:23:09

@Bélabáttya: "Volt ott pár érdekes gondolat, főleg a húszas évek elején"

-elhiszem, ha felsorolod.
Nem kell neki sok MB az index.hu szerverein. Azt garantalom.

W_Pooh 2011.02.28. 22:59:11

Hát szerintem a rosseb se győzné a hengerek utángyártását, meg a sebbesége is kétséges. Egy egyszerű hómobil sokkal praktikusabb szerkezet. Igaz akkoriban álmodni se mertek annak a végsebességéről szinte még szárazföldön se.

W_Pooh 2011.02.28. 23:02:23

A lánctalp sokkal praktikusabb, pl. szerelhető.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.02.28. 23:17:45

@W_Pooh: na jó, de ez a csavarmenetes hengerpalást el se romlik... :D

teddybear01 2011.02.28. 23:17:53

Egy kis pontosítás. A donor egy Fordson traktor volt, nem pedig a Ford T-modell.

Az oroszok is, meg mások is kísérleteztek ezzel a rendszerrel, de nem terjedt el. A legnagyobb probléma a hengerek tarajával volt, ha valamibe beleakadt, könnyen letört.

Alf (törölt) 2011.02.28. 23:34:26

@Virago_1000: hú ezért köszi, t87 alap, durva.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.03.01. 00:05:40

Azért-a You Tube videók alapján-elmegy ez a konstrukció bárhol.Nyilván,ha ezt is ugy fejlesztik az elmult 70-80 évben mint sok mást a jármüiparban,akkor mára egészen kiforrott,használható technika lenne.Mondjuk a lánctalpasnál egyszerübb cucc.
Az inda meg egy szar-biztos sokat nyigtunk,meg fikáztuk,mert most ki van irva,hogy valószinüleg külföldön vagyok,oszt azéé.Ez nyilván kényelmesebb volt,mint megcsinálni rendesen.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.03.01. 01:01:59

Ez bíztos jó sima terepen nagy hóban, de egy sípályára nem merném kivinni. Mert egy kisebb ferde lejtőn az oldalra az aljig csúszna. Ezért használnak hóban lánctalpakat.

penelope garcia 2011.03.01. 04:28:49

Édes, hogy a buta kis kalapban ül a traktoron. Hát nem találtak neki egy rendes sapkát? :)

korzo 2011.03.01. 06:51:07

@007 turbozva nem keverve...: Ez elég komolytalan. Ebben a kategóriában a finnek a menők: Timberjack Walking Machine (bár mér megette őket a John Deere)
www.youtube.com/watch?v=CD2V8GFqk_Y

Csikós Zsolt 2011.03.01. 08:08:02

@teddybear01:

"Először egy Fordson traktorra szerelve (ami, ugye, T-Ford alkatrészekből készült)" A posztból idéztem... Kár feleslegesen kötözködni. A Fordson-traktor nem hozta volna be az olvasókat, a kettő viszont rokon.

Olvasó: "Nos ezt a műfalyt az Oroszok profi módon művelik. Egy ZIL következik itt: http://www.youtube.com/watch?v=afJ18eJeNgU", mire:
"@onager73: De hát ezt tudjuk. De a húszas évek közepén még semmijük se volt, azt mind innen vették... "

Tehát ez is megvolt. Ott a sok betű, csak el kell olvasni...

dekás dezső 2011.03.01. 08:08:43

@korzo: ez a gépi pók egy igen durva cucc, csak nem tudom mi lenne vele egy mocsaras területen, bár gondolom a tappancsok méretével lehetne variálni a felületi nyomást. brutál, na;)

Csikós Zsolt 2011.03.01. 08:09:06

@penelope garcia:

Akkor MINDENKI kalapot hordott, csak az oroszok nem. Kötelező volt. Fiatal vagy, jó neked :-)

ZasTempra 2011.03.01. 10:14:42

A videokat elnézve Mucsi Zoltán egyik filmbéli aranyköpése jutott eszembe: "Hát átmegyek én mindenütt, mint fing a gatyán!!!"

Lord_M_ 2011.03.01. 10:17:58

@megszaLott: Jaj... de hát ember, nem sípályákra javasolták használni, hanem mező/erődgazdálkodási területeken, illetve hóval borított és külvilágtól elzárt települések utcáin. Azok pedig relative ritkán vetekednek egy síparadicsom lejtőinek meredekségével. :-)

Ugyanakkor lehet hogy ez felment volna azon a lejtőn ahol pár hete (hónapja?) elakadtak az agyonelektronikázott bmw x-akármivel (azaz nem ment fel a dombon)... mondjuk persze ott gumit is kellett volna rakni arra a bmw-re... de az más kérdés :)

harmadrészt pedig, ezzel elütni valakit mondjuk majdnem olyan veszélyes mint vonat alá esni...

Sword 2011.03.01. 12:23:12

Ez kellett volna a hegyre, nem az X3 :DD

repeti 2011.03.01. 17:24:31

@Lord_M_: "hanem mező/erődgazdálkodási területeken, illetve hóval borított és külvilágtól elzárt települések utcáin."

Mellesleg erdőgazdálkodási és külvilágtól elzárt területek előszeretetttel fordulnak elő hegyvidéken, a hóról nem is beszélve.
Szerintem nem csúszik ez oldalra, mert a hengeren a menet egyik oldalon erre ferde, a másik oldalon meg amarra. Tehát oldalirányban is stabilnak kell lennie. Mocsárban sem hiszem hogy nagyon elakad, mert azok a nagy hengerek biztos üregesek = úgy viselkedik mint két hajótest (katamarán vagy mi). A lejtőmászó képességet lehet variálni a menetemelkedéssel. Szóval szerintem terepen is elbolgodul a járgány.

Kifordított kacagány 2011.03.01. 20:41:03

@Tie: csodálom, hogy ilyenben még nem gondolkodtál, a kresz csak a lánctalpas gépeket tiltja;)
süti beállítások módosítása