Bokáig üvegszilánkban

  2011. január 29. - Stump András Címkék: bamako 2011 tc bamako 2011

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Szerdán a jó hangzású Nouakchott-Dakar szakasz volt terítéken. Reggel hat körül indultunk útnak, közel hatszáz kilométer és egy határátlépés várt ránk, ami afrikai viszonylatban nem kevés. Kikönyörögtem, hogy vezethessem a jobbik autónkat, a feketét, amiben a kuplung ugyan azóta is vacakol, félig lenyomott pedálra majdnem old, tövig benyomva viszont megint zár, de ezen kívül teljesen rendben van. Nem tudom eldönteni, az óceánparti autózás vagy ez a szerdai földutazás volt a nagyobb élvezet.

DSC 9168-1280

Nouakchottból még aszfalton indultunk el, de az útminőség az eddigiekhez képest jelentősen romlott, igazi alattomos jelleggel. Ugyanolyan szép sima aszfalton lehetett haladni az idő kilencvenkilenc százalékában, mint eddig, de a maradék egy akkora kátyúkkal volt tűzdelve, hogy a robogósok félig eltűntek bennük. És mivel sosem lehetett tudni, mikor jönnek a tankcsapdák, erősen vissza kellett venni a tempóból, hogy ne üssük szét a futóművet. Megkönnyebbülés volt lekanyarodni a Szenegál folyó melletti gátra.

DSC 9160-1280

Nem is a gát tetején vezető út volt a jó, hanem mellette, a száraz földön kijárt nyomok. Nyolcvan-kilencvennel lehetett haladni egyes helyeken - még egy-egy terepjárót is megelőztünk, annyira feküdt ez a terep a megemelt Charade-oknak. Igazi élményautózás volt, még a kicsit megfáradt gépekkel is. Lehet, hogy kicsit meg is feledkeztünk magunkról, másnap ugyanis meg kellett állapítanunk, hogy a fehérben elköszönt a két első lengéscsillapító, de akkor és ott fenékig kiélveztük a lehetőséget.

A határhoz a gáton, egy nemzeti parkon keresztül jutottunk el. Furcsállanunk kellett volna, hogy egy göröngyös földút vezetett a határállomáshoz, de annyira hozzászoktunk már Afrikához, hogy ez már senkit nem lepett meg. Ahogy a folyamatosan cadeau-t követelő koldusgyerekek sáskajárása sem, akik annyira rámenősen nyomulnak, hogy néha fel kellett húznunk az ablakot, különben nem tágítottak.

DSC 9247-1280

Gondolom, most mindenki kegyetlennek tart minket, miért nem adunk szegény afrikai gyerekeknek pár apróságot, de a helyzet nem ilyen egyszerű. A határon éppen elég időt töltöttünk el ahhoz, hogy közelebbről megismerhessük a markukat tartó srácokat.

Már legalább két-három órája ücsörögtünk az autók sárvédőjén, útlevelünkre várva, amikor egy tízéves forma srác jött oda a szokásos cadeau szólammal. Én már régóta nézegettem őket, volt, amelyik szakadt ruhában jött oda, majd látótávolságon kívül bringára pattant, másik hátizsákba gyűjtötte az összetarhált cuccot, ez a kissrác viszont normális gúnyában tartotta a markát. Igazából Imi kezdett el velük magyarul beszélgetni, de most én is franciául nem tudást tetettem, és viccesen mutattam neki, az én gatyám koszosabb, mint az övé, meg különben is nézze meg, mivel jöttünk, kitől kér ajándékot.

A gyerek vette a lapot, odaült mellém a sárvédőre, majd bemutatkoztunk. Rátettem még egy lapáttal, rámutattam a láncára, amit a mutatóujján pörgetett, hogy nekem olyanom sincs. Erre már röhögött, és odaadta, mondta, szuvenir. Később előkerült a telefonja is, amin valami helyi zenét kezdett el játszani, na, az is többet ért a mi autóinknál. Amikor végre elkészültek a papírjaink, persze visszaadtam neki a láncot, de onnantól nem tudtam már komolyan venni a kéregetőket.

P1100097-1280

Szenegálba belépve felüdüléssel vettük észre, hogy a megdöbbentő szegénységben élő mauritánokhoz képest itt sokkal magasabb az életszínvonal. Legalábbis az első nagyvárosban, ahová beértünk, Saint Louisban így tűnt. Szépen felöltözött emberek jártak az utcán, mosolygósan, vidáman, öltönyösök közlekedtek robogón, de még a buszon csüngők is visszakacsintottak, amikor látták, fényképezzük őket. Amíg fél órát vártam a többiekre az utcán, miközben pénzt váltottak, minden percben feltűnt egy érdekes ember vagy jármű, a puszta ottlét és semmittevés is élvezetet nyújtott. Hirtelen megszerettem Szenegált - bár ne kellett volna pár órával később átértékelnem első benyomásomat.

Dakar elővárosaihoz már sötétben érkeztünk, az egész napi hőségtől és a határátkeléstől meglehetősen nyúzott állapotban. Egyszer csak megállt a kocsioszlop, amivel haladtunk, majd pár perces dugó után egy danger feliratú tábla állta utunkat, és a rendőr leintegetett minket egy terelőútra. A legtöbb helyi rendszámú autó egyből egy párhuzamos földútra fordult, mi viszont megpróbáltuk az aszfaltutat, de annyira rázós volt, hogy inkább visszamentünk a porba. Úgy gondoltuk, biztos valami baleset miatt tereltek el, pár száz méterrel később vissza tudunk menni a főútra.

Körülbelül negyedórán keresztül követtünk egy helyi Renault-t, majd a navigáció alapján visszalavíroztunk az aszfaltra. Szokatlanul néptelen volt, se embereket, se állatokat nem láttunk, csak helyenként üvegszilánkokat az úton. Majd egy csapat állig felpajzsozott rohamrendőrt az út szélén. Berezeltem.

P1100181-1280

Gyakorlatilag egy helyi zavargás kellős közepébe csöppentünk, de a rohamrendőrök simán tovább intettek. Egészen apróra húztam magam össze, hússzal gurultunk a két pici autóval, de azt kívántuk, bár lennénk még kisebbek. Visszaút már nem nagyon volt, át kellett jutnunk a területen.

Autóroncsokat kerülgettünk, ott hagyott teherautókat és buszokat, közben bokáig jártunk a biztonsági autóüveg félreismerhetetlen szilánkaiban, félve nézegetve jobbra-balra, ahol csoportokban álltak emberek, helyenként tüzek körül. Az úton féltéglák, amikkel percekkel előtte még az autókat dobálhatták. Nem emlékszem, hogy valaha féltettem volna ennyire a rongyos életemet. Lassan gurultunk, senki nem fenyegetett, de elég lett volna csak egy eltévedt tégladarab. Elnézést, nem jutott eszünkbe fényképezni.

Amikor nagy nehezen megtaláltuk az esti szálláshelyünket a Lac Rose, vagyis rózsaszín tó partján, még mindig görcsben volt a gyomrom. Mióta elindultunk, akkor szívtam el az első cigarettát, de Rami és Imi is, akik évek óta nem dohányoznak. Kicsit megviselte az este az idegeinket.

P1100141-1280

Másnap viszont megint másik arcát mutatta Szenegál. Ellátogattunk egy közeli falu iskolájába, ahová adományokat vittünk. Óriási élmény volt látni a gyerekeket, akiknek hónapokon keresztül gyűjtöttük a tollakat, füzeteket. Énekeltek nekünk, nyolcvanan egy osztályban, és olyan őszinte érdeklődéssel néztek minket, ahogy csak gyerekek tudnak. Persze mi is őket, de azt hiszem, mi illetődtünk meg jobban.

Dakarból behúzott füllel kisurrantunk, majd elkezdtük megint darálni a kilométereket, a már említett változó minőségű aszfalton. Az afrikai országút sosem eseménytelen, keresztbefordult kamionok, útszélen reszelő autósok tarkítják az utazást. Mi csütörtökön sem szereltünk, de a fehér gépünk már egyre komolyabb jeleit mutatja a széthullásnak. Az első lengéscsillapítók teljesen hatástalanok, a jobb oldali az olajat is kifröcskölte már a doblemezre, a fék kegyetlenül rángat, a kormánymű tengelye pedig kábé fél centit lóg. Ezért fékezéskor majd szétesik az autó – előrelátóan kell vezetni. Csütörtök estére, a Tambacounda felé vezető úton még egy furcsa csicsergés is előjött, fékezéskor pedig furcsa morgások és sistergések. Az utolsó ötven kilométeren már nem álltunk meg az afrikai éjszakában, de másnap reggel szétkaptuk.

P1100188-1280

A jobb első féknyeregben a belső betét kopásjelzőig kopott, pedig a külső még félállapotos volt. Elég egyértelmű a tünet, megszorult a féknyergünk. Hamar kipucoltuk a vezetőcsapját, de a magunkkal hozott gépzsírt még a B2 Beachen kölcsönadtuk a 42-es csapatnak, dűnén síeléshez. Most jól jött volna, de nem estünk kétségbe, a szükséges mennyiséget kinyertük az egyik hátsó kerékcsapágyból.

Mali határáig így már tébolyító zörejek nélkül tehettük meg az utat. A káosz itt még nagyobb volt, mint amihez eddig szoktunk. Először a határváros rendőrségén kellett begyűjtenünk egy pecsétet, majd az autókról szerezni mauritán papírt, utána pedig egy offroad kerülővel beelőzni a kamionokat, hogy röpke kétórás várakozás után kinyissák a sorompót egy kétszer négy centis becelluxozott OK cédula varázserejére.

Péntek este Kayes-ban szálltunk meg, a hátralévő táv már alig hatszáz kilométer. Elértünk Maliba, de még nem fogtuk fel. Innen, ha kell, kézzel toljuk a két fostalicskát a célig.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr572623075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Káposztakukac 2011.01.29. 18:46:31

csak szerintem durva, hogy afrika közepén jobb állapotú országutak vannak, mint pest megyében?

ps3peter 2011.01.29. 18:49:18

@Káposztakukac:
Na igen, de vedd figyelembe, hogy ott azért viszonylag kevésszer dobja fel a fagyás az aszfalt fedörétegét...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.29. 18:53:43

Azért vigyázzatok a maradék távon is, hajrá!

40EridaniA 2011.01.29. 19:01:00

@ps3peter: A svéd/finn/norvég közutasoknak más lenne a véleményük erről a kérdésről.

Danessz 2011.01.29. 19:07:50

"Innen, ha kell, kézzel toljuk a két fostalicskát a célig. "
Akkor sikerült megszeretni a őket? :D

kuki123 2011.01.29. 19:10:27

@40EridaniA:
Szlalompálya az ország éjszaka ráadásul már észre se venni, csak mikor belehajt az ember, és mivel a kátyúra figyel ezért BALESETVESZÉLYES!

ÉS MÉG CSAK JANUÁR VAN!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.01.29. 19:11:26

Azok a "bóják" nagyon kemények a kamionos képen.

Fasza kis kaland, hajrá!

nb01 2011.01.29. 19:19:14

A svédeknél/finneknél/norvégoknál pedig a nyár nem olyan meleg mind itt. Nálunk is próbálkoztak a "finn" aszfalttal, de nem jött be, mert nem bírja a nyári melegeket, nyomvályús lesz.

Szóval a bitumenes adalékanyagok vagy a nagy meleget, vagy a hideget bírják, de nálunk a -20 és +60 fok (üzemi hőmérséklet) közötti hőmérsékletet kell. Na ezért nehéz dió ez a mai napig.

nb01 2011.01.29. 19:21:24

A lényeg: Hajrá fiúk, meglesz a maradék 600 km! Ezeket az autókat tényleg értelmetlen lenne visszahozni...

magyar_ellenállás 2011.01.29. 19:39:53

@nb01: Nekem az a szerény véredényem, hogy
1. a finn aszfalttal menjenek az apjuk faszárú nyalókájára
2. gondolom, földrajzot tanultak az itteni útépítő cégek tulajdonosai, nem kell hozzá Einsteinnek lenni, hogy keressenek egy olyan civilizált országot, amivel egy szélességi körön fekszünk, és ahol tudnak rendes utat építeni
3. aki ismeri a hőtágulás jelenségét, az tudja, hogy ha az anyag minősége korlátozott keretek közt változtatható, akkor többet kell belőle venni (lásd: melegdeés közben pattogó lemezkonvektor kontra öntöttvas kályha). Nem 3 cm-es réteget kellene az alapra húzni, hanem 23-at.

Egyébként nem tragédia, hogy valaki nem tud utat építeni, ennek ellenére felvállal egy melót, és elb.sza.

1. a műszaki ellenőrt fejbekúrni szívlapáttal
2. ha garancia nélkül zsírozták le a bizniszt, a megrendelőt is fejbekúrni szívlapáttal
3. ha van garancia, de a javítás is tönkremegy egy hónap alatt, a kivitelezőt fekete listára tenni

Ennyi.

magyar_ellenállás 2011.01.29. 19:43:46

"Tisztelt Főügyész Úr!

A Heti Világgazdaság 2010.júliu 31-én (30. szám) megjelent számának 75.oldalán új autópálya című tudósítás szerint a 2010. júliusában átadott 12,4 km hosszú M31-es autópálya – Gödöllői átkötő út – építéséért nettó 218 Milliárd Ft-ot fizettek ki a Colas Hungaria Zrt. és a Hídépítő Zrt. részére.

A fenti ár nagyságrendileg megközelíti a kecskeméti Mercedes Gyár építési költségét és 6 X annyiba került, mint az ez idáig ismert magyarországi 3 Milliárd Ft/km legmagasabb ár, ami köztudottan egyébként a világon is a legmagasabb kb. 2X annyi, mint a reális ár, és most ez a Gödöllői szakasz még cca. 6X annyiba került, azaz kb. 18 Milliárd Ft/km.
A Hídépítő Zrt. tulajdonos vezérigazgatója Apáthy Endre nem ismeretlen személy a Tisztelt Cím előtt, lásd: a mellékelt Polip XI ábrát. (Nincs tudomásom arról, hogy a fenti csillagászati összegű árbevételből kifizette volna a Hídépítő Zrt. a Kőröshegyi Völgyhíd és a Megyeri Híd építőit, és folyna az ügyben érdemi büntetőeljárás)
A fentiek felvetik többek között az állami vagyon hűtlen kezelésének gyanúját is.

Kecskemét, 2011. január 27.

Borbély József, feljelentő

és mint a Tempo Párt elnöke közérdekből is."

indapass90210 2011.01.29. 19:48:04

@Csumpi Hálidéj: Ukrajnában is ilyenek a bóják :)

Csak az utak még ennél is szarabbak. Karácsony előtt a tip-top 1.4-es fábiámban szétszakadt a kerékcsapágy, a toronycsapágy, valamint eltörött a rugó Umantól Beregsurányig. Majdnem hason csúsztunk haza :)

Régen hallottam valami Budapest-Baku ralliról. Ilyenről tud valaki valamit?

Leadfoot 2011.01.29. 19:52:46

@ps3peter: Meg egy kicsit kisebb is lehet a forgalom arrafelé.

magyar_ellenállás 2011.01.29. 19:54:10

@Dövan: dövan, legközelebb, ha baj van, üzenj

Tuzséron, Kisvárdán, Demecserben, Nyíregyházán tudok neked segítséget.

Most oltári cumit kaptak a szájukba a kilépők, állítólag 10 órás a várakozási idő. Rögzítik a km-óra állását...
------
Budapest-Bakuról nem hallottam, de a London-Ulánbátor rallyról már igen (Mongol Rally).

Leadfoot 2011.01.29. 19:55:14

Az 5. képen az obamás (?) póló nem semmi. :-)

mtk001 2011.01.29. 19:55:47

Hajrá srácok, most már bírjátok ki a végéig !!!!

A svéd utakról csak annyit, hogy a közismerten link és dicsekvő svédek, csak annyit mondtak az autópályáikról : azt mondják, ezek a világ legjobb útjai.

butschq 2011.01.29. 20:00:20

@magyar_ellenállás: jaja, 9-10 órát is várakoznak. itt a környékünkön (Bököny, Balkány) vissza is esett a kilátogatások száma, fene egye meg a dolgozó mamájukat.

Káposztakukac 2011.01.29. 20:01:44

@magyar_ellenállás: hahaha, rendőrségen meg kiröhögnek és visszaírnak, hogy az m31 bizony nem 218 milliárdból épült, hanem 21,8 milliárdból...

butschq 2011.01.29. 20:01:58

@magyar_ellenállás: ja km óra, meg tank állását is, nagy kisebbség mind egytől egyig

pickapu 2011.01.29. 20:03:26

Izgalmas szakaszon vagytok túl, de vigyázzatok magatokra a hajrában is. Gyertek haza egészben.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.01.29. 20:03:45

@Dövan:
Az ukránokról már hallottam történetet. Egy haverom dolgozott kint egy ideig. Mentek valami kisbusszal, pihenni próbáltak, de nagyon rázott az út. Aztán egyszer csak megjavult az út. Kinéztek, hogy mi van és látták, hogy Igor az út melletti füves részre tért le.

magyar_ellenállás 2011.01.29. 20:09:53

@Káposztakukac: 1. Nem én írtam a feljelentést.

Szó szerinti idézet a hvg-ből (regisztráció után online is elolvasható):

"Hétfőn megnyílt a 12,4 kilométeres M31 autópálya, az úgynevezett gödöllői átkötés. A Colas Hungária Zrt. és a Hídépítő Zrt. által nettó 218 milliárd forintért épített utat nagy erővel szorgalmazták a zöld szervezetek, mivel ellenzik az M0-s teljes körré tételét a budai hegyeken át. A kelet–nyugati teherautó-forgalom mostantól 82 helyett 66 kilométeres úton kerülheti meg Budapestet a távlatilag kétszer háromsávosra tervezett M0-son (amelynek kétsávos déli szektorát most bővítik háromsávosra), az M0-s északi része a tervek szerint kétszer kétsávos marad, a Megyeri hídtól a 10-es útig még hiányzó szakasz is az lesz. Városi elkerülő útként az M31-est az M0-shoz hasonlóan a teherautók is ingyen használhatják."

indapass90210 2011.01.29. 20:23:08

@magyar_ellenállás: köszi, rendes tőled! Közben ápgrédeltem terránóra, így, ha jövök-megyek, van esélyem mind a négy kerékkel a helyén végigmenni :)

Garp 2011.01.29. 20:33:19

Hű fiúk, ne tom arra felé a fehéreket védi-e ilyen esetben a bőrszíne, de nagyon vigyázzatok magatokra! Sikeres célba érést, és addig is örömöt az autózásban és Afrikában! :)

Szityu79 2011.01.29. 20:35:04

12-es kepen a feka biztos nezte a vissza a jovobe cimu filmet!!:-) (bar ketlem)

kuki123 2011.01.29. 20:36:13

@nb01: nem kell ide finn aszfalt...csak átnézek Ausztriába Szlovéniába Horvátba
de akár szlovákiába és ott is van normális út
a 2 számjegyes utak nálunk hemzsegnek a 10-15cm mély kátyúktól

Megy a külföldi ezeken a gránát robbantotta utakon és azt mondja úr isten..
Nesze neked ország imázs

Azon csodálkozom hogy még senki ellen nem indult ebben a kurva országban halált okozó vagy életveszélyt okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlanság miatt eljárás.

2011.01.29. 20:40:22

@nb01: Nincs ebben semmi nehéz, szépen le kell rakni bazalt macsakakővel, mint Hitler a Reischautobahnt, oszt utána 50-60 évig nem kell hozzányúlni.

ph34rb0t 2011.01.29. 20:44:00

utolso kep, Alpha Blondy-s festmeny a sarhanyo muanyagon, fuckyeah :D

skyrangr 2011.01.29. 20:48:10

@40EridaniA: azz. akkora kátyúk vannak, mint egy fél harckocsi. nemhiába, a hóval/jéggel együtt a fellazult aszfaltot is letolja a hóeke. viszont már nekiálltak foltozni, igaz csak az olyannyira gyűlölt 'taknyolós' technikával.
amíg mínuszok repkednek, mással nem lehet.

Szityu79 2011.01.29. 20:51:58

ha a franciak nem hajoztak volna at meg mindig botokal futkosnanak!

indapass90210 2011.01.29. 20:54:04

@Csumpi Hálidéj: így van, errefele ez teljesen bevett szokás. Majd holnap csinálok fotót, hogy mekkora lyuk van a ház előtt az utcában. Majdnem tengelyig ér a terránónak, pedig hol van még a tél vége :)

Ez érdekes, tavaly februárban az Odessza-Nikolaev út. Elmentünk arra március végén, szó szerint semmi sem maradt belőle. Ehhez képest Afrikában autózni laza vasárnap délutáni kirándulás. Erről is van fotóm valahol, majd feltöltöm, ha megtalálom :)
www.youtube.com/watch?v=3ZCnhr_3KL4&feature=related

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.01.29. 21:00:19

@Dövan:
Ez durva. A hold felszíne asztallap ehhez az úthoz képest. Személyautók mindenhol el tudnak járni?
Bár ahhoz a sártengerhez képest, amiben a wehrmacht is megfeneklett, lehet, hogy megváltás ez az útminőség is.

Tomchy 2011.01.29. 21:04:49

@Leadfoot: Azt tudod ugye, hogy Obama-nak a kenyai putritelepen lakik valami féltestvére is?

indapass90210 2011.01.29. 21:06:41

@Csumpi Hálidéj: Ennél még sokkal szarabb lett tavaszra :)

Tomchy 2011.01.29. 21:07:35

@Csumpi Hálidéj: Ez lassan jobb, mint a 45-ös út Hódmezővásárhely - Szentes között.

indapass90210 2011.01.29. 21:10:11

@Csumpi Hálidéj: Na igen, ez ugyanaz az Odessza-Nikolaev szakasz. Március végére teljesen eltűnt az aszfalt :)

Mentem is rajta úgy kb. 10 km-t, aztán amikor a benzinkútnál mondták, hogy még van úgy kb. 60 km-nyi ilyen, nyomtam egy hátraarcot.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.01.29. 21:12:36

@Dövan:
Komolyan mondom, hogy ilyen úton inkább lóval kell menni. Erre autó egész egyszerűen nem való.

indapass90210 2011.01.29. 21:17:37

@Csumpi Hálidéj: én is így gondoltam, amikor mondták tavaly tavasszal a szervizben, hogy 11000 UAH lesz csak a futóműalkatrész...

Káposztakukac 2011.01.29. 21:26:16

@magyar_ellenállás: szó szerinti idézetet elhiszem, és azt is hogy szó szerint idéztél egy elírást. az m31 21,8 milliárd körül volt. ezer más cikkben ez az összeg szerepel.

Káposztakukac 2011.01.29. 21:29:57

@Káposztakukac: sőt, a NIF honlapján ez szerepel:

Kivitelező:

C-H M 31” Konzorcium
A konzorcium vezető tagja: Colas Hungária Kft.
A konzorcium tagja: HÍDÉPÍTŐ Zrt.
A kivitelezés szerződéses összege: 21.790.259.508,- Ft + Áfa

Jamesblond 2011.01.29. 21:32:55

Az autós túrázás nagyon tetszik, én is szívesen világgá mennék, de a tököm sem olyan bátor hogy Afrikán vágjak keresztül. Majd inkább bebarangolom az Alpokot :) Az való nekem :D
Kemények a srácok...
Egyébként a földet motorral két magyar kerülte meg még a '20-as évek táján. A "pilóta" elmondása szerint az az 5 perc volt a legnehezebb, amikor a beduinok lovon ülve kergették őket a sivatagban és menekülés közben a roskadásig pakolt motor félő volt hogy nem bírja a hőséget, meg a terhelést. Itt a link ha érdekel v.kit: :)
www.youtube.com/watch?v=AQJNQ4OyfpE

atesz666 2011.01.29. 22:07:08

Az a lengéscsilapító már rendesen elfosta magát. Gondolom élmény lehet az úton tartani.:)

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.01.29. 22:11:19

Gyerekek azért teljes elismerésem az egész út!Imádom a túraképeket!

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.01.29. 23:02:23

hajrá srácok!!!

amúgy, a 14-es képen az identitászavar megvan??? :DDD

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.29. 23:05:36

@nb01: Jaj ne. Ausztria nevű hely?

@Dövan: Na ja, nekem is sokszor mondták, hogy miért vagyok olyan óvatos.
Na ja, olyan emberek, akik hitelre vett, vagy céges autóval nyomták...
...az enyém meg saját, és nem úgy vagyok én sem, hogy aztán most hopp, holnap beleugrik egy futómű.

rATdrAgOn 2011.01.29. 23:21:49

Ehh, ha jövőre is lesz spirit kategória, akkor szerintem meggondolom az indulást. Szakadt - akkor - 22 éves BX-el szerintem kevesebb baj lesz mint ezzel a két japó "csodával". :)
És mondjuk az is maradna ott. Itthon már utálják... ott még talán lesz pár éve. :)

Krisi 2011.01.29. 23:36:29

14. képen nem Csikós Zsolti 4/B Yamahája van? :D

srácok nektek meg kitartást, a Charadoknak pláne. mondjuk igzi írás születne ha épp akkor válna mozgásképtelenné amikor a kedves helyiek épp kocsikat dobálnak, de reméljük azért ez nem fog megtörténni :)

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.01.29. 23:52:05

@Krisi: de nem ám! nézd meg jobban! az kérlek nem Yamaha, hanem egy BMW!!! :D

2011.01.30. 00:14:33

Srácok jó utat :)

A fagyott utakról meg annyit, hogy nem maga a fagyás vágja tönkre az utat, hanem a fagyás/felengedés ciklusok száma. A felolvadt víz beszivárog a résekbe, és fagyáskor tovább repeszti az anyagot.
Na ilyenből Afrikában nincs egy évben egy se, Finneknél évente 1, nálunk meg vagy 70-80.

kjanik 2011.01.30. 06:31:17

Csak egy + visszajelzés a beszámolóra és kiemelten a fotókra!

Franky4fingers 2011.01.30. 08:03:48

@Szakadás:

Pont ez a lényeg. CSak erre is megvan már a magoldás nagyon régen, mégbedig, hogy a "kátyúzás" mint módszer nálunk elvileg tilos lenne. Ausztriában sincs csoda, ugyanebből az aszfaltból dolgoznak, csak éppen ott mindig faltól- falig javítanak.

Így a régi és az új aszfaltréteg egyik illesztése a felezővonalra esik, ahol ugye majdnem nulla az út terhelése. A másik illesztés keresztben van ugyan az úton, de a nagy egybefüggő felület miatt, illetve a merőleges elhelyezkedés miatt fajlagosan kisebb és csak egy irányú terhelés éri.Ráadásul, ott rendesen összedolgozzák a régi és új réteget, így az illesztés kibírja, nem folyik bele a víz és nem nyomja szét a fagy.

A kátyúzás abszolút csak szar a pofonank, mert a kis darab aszfalt- folt külön testként viselkedik, pillanatok alatt kimozgatják a rajta áthajtó autók, megjelennek körülötte a hajszáltrepeséek és onnan vége.

Devil2 2011.01.30. 08:46:28

Nem tudom feltűnt e még valakinek, hogy a 4. képen a taxis csávó 3 kerékcsavarral nyomja (a 4-ből) :)

Leadfoot 2011.01.30. 08:47:31

@Tomchy: Természetesen. De akkor is elég vicces.

vаdparaszt (törölt) 2011.01.30. 09:02:59

Szerintem el kellett volna hoznod a láncot.

2011.01.30. 09:24:03

@Csumpi Hálidéj: Lóval? Gödörbe lép és kitöri a bokáját. :-( Lánctalpassal talán... de inkább valami légpárnás járgányt ajánlanék.

evil. 2011.01.30. 09:40:29

Hajrá fiúk, lányok! :)

dennisthemenace 2011.01.30. 13:09:18

@Jamesblond: Megkerulték tobben is, a Transport Museumban van tobb ilyen viágjáró motor. (Coventryben). Az egyik asszem egy Harley, az oldalkocsin az útvonal, Magyarorszagon át mentek.

zuulululu 2011.01.30. 15:41:16

Imadom Afrikat :)
Ott meg "elnek" az emberek, nem ugy mint itt. Ha baj van az autoval, megcsinaljak ahogy tudjak. Nalunk? Ilyen engedely, ugy rendor, uj vizsga, stb,stb :S

Szsrobert 2011.01.30. 16:09:32

Vaskerekű, laprugós jármű kell a kátyús utakra.

2011.01.30. 17:10:52

@Szsrobert: vesekő ellen biztos jó lenne az ötleted. :)

@zap: Valamelyik dél-amerikai országról olvastam valahol, hogy lefutott autógumik vannak kötözgetve a taxikra, mert nincsen rajtuk fék, de ugye úgysem mennek gyorsan, úgyhogy ez elégséges az óhatatlan ütközések puhítására. Vicces hely lehet. Na arra azért kíváncsi lennék, mit kezdenének ezek az afrikaiak egy modern fogyasztói autóval, amiben minden alkatrész premezett, présöntött, elektronikus vezérlésű, na szóval garantáltan bütykölhetetlenre van kitalálva.

kozod-e 2011.01.31. 00:37:13

A Cikksorozat tetszik... de a Cigi ciki. Igénytelen. (...) de főleg felesleges, és cseppet sem megoldás. Picit most csalódtam. Kár volt beleírni.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.31. 11:36:54

@nb01: "nálunk a -20 és +60 fok (üzemi hőmérséklet) közötti hőmérsékletet kell"

És bécsben mi van? Tök simák az utak, kátyú nélkül. Náluk annyira más az időjárás?

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.01.31. 17:02:07

Öröm a szemeimnek látni a Renault 18-ast. Édesapámnak is ilyen volt, 2068 cm3 szívódízel, beletekerte gyűrűzés nélkül a 4 kilót. J8S motorkód egyébként, ha ez érdekes. Királykék műszerfal és plüsskárpit, ezüstmetál dukkó, GTD változat, minden létező extra. Megvette 89-ben, eladta 96-ban.

gromek7 2011.02.10. 10:26:12

Mi lett a kocsikkal?
süti beállítások módosítása