Kerékcsere ától cettig

  2011. január 27. - Csikós Zsolt Címkék: csináld magad tutorial kerékcsere hazi karbantartas

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Jobb híján éjjel egykor készült a videó, olyankor esik igazán jól a hangos káromkodás a garázsban. Figyelem - az itt látható dolgokat otthon, sőt, az út szélén is kipróbálhatják! De egyszer nem árt gyakorolni. Csipszet, sört elő, gurul az Arany Medve-díjas videó.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr242617211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wob 2011.01.27. 13:01:42

Ha már ennyi kütyü bemutatásra került akkor el lehetett volna mondani, hogy eredendően nyomatékkulcsa húzzuk meg az anyákat/csavarokat:) és akkor az asszony sem fog szopni vele.

De a legnagyobb szopást, ezeket a kis gyári emelőket/kulcsokat be sem mutattatok:) pedig azok aztán halálos szerkezetek, ha nem sík talajon labor körülmények között jön a defekt:)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.27. 13:21:48

Ja, majd megtekinteném a videót, ha lenne egy juhtyúk link is a külhonba szakadt honfitársaitoknak. (meg olvasom, hogy a hang erősen el van csúszva)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.27. 13:30:01

Békával könnyű. Az útszélen a gyári emelővel arra kell vigyázni, hogy jó helyen emeljük. Ültem olyan autóban, ahol az anyósülés előtt volt egy bagy dudor a földön.

A gyári kulcsot kell használni, ugrálni kell rajta, csajok is meg tudják csinálni.

Nem térdelünk le. 60 éves korig le kell tudni hajolni addig.

Útszélen nincs kesztyű, koszos lesz a kezünk. Drótszál nem megy bele, mert nem nyalogatjuk.

Az viszont stimmel, hogy előbb kell lazítani, mint emelni. Röhögtem már azon, hogy fordítva akarták.

"Befékeztük." Igen, a KÉZIFÉKET be kell húzni! Ez a legfontosabb minden más tanács előtt.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.27. 13:35:38

@J.G.: "defektjavító spray-t, meg is vette horror pénzért"

Ezt oktassa meg már nekem valaki, hogy kell használni. Volt defektem, belenyomtam a szprét, felfújtam a kereket, leengedett. A gumisnál leszedtük, a fehér bűzös folyadék ott volt összegyűlve az aljában. Semmit nem tömített.

Zsola777 2011.01.27. 13:53:33

Tiszta nosztalgia, a műszaki vizsgára felkészítéskor a tanár magyarázott így!
Még nem néztem végig, de azt hittem, lesz némi Happy Tree Friends-akció :)

J.G. 2011.01.27. 13:56:45

@atpijkamo: én sem tudom, mert még nem használtam soha. Haverom is csak megvette, de mint írtam, azóta nem volt defektje, így valószínűleg ő is csak anyázni fog, ha kipróbálja.

nem lehet, hogy előbb kell felfújni, és aztán belefújni a spray-t? (Nem tudom, csak kérdezem.)

Magyar[HUN] 2011.01.27. 14:01:22

Azt kéne figyelembe venni, hogy nem csak autóimádókból áll a világ,akik tudják hogyan kell kereket cserélni. Elképesztő mennyi ember nem tudja, hogy előbb lazítunk,utána emelünk,pedig valószínű, hogy nekik is elmondták az elméleti oktatáson. A videó azoknak szól,akik lósz.rt nem értenek hozzá. Mondjuk a kézifék behúzást,az esetleges kerékkiékelést én is hiányoltam,de talán józan paraszti ésszel ez egyértelmű(bár most írtam, hogy sokan nem tudják, hogy előbb lazítani kell,utána emelni).
Aki pedig a videó minőségéért sír,szerintetek Zsoltnak full HD-s kamerája van csak otthoni használatra? Ja és nálam nem csúszott már a hang.

énjobbantudom:) 2011.01.27. 14:06:24

@atpijkamo:
Én úgy emlékszem egyszer azt olvastam ezzel kapcsolatban, hogy miután belefújtad, meg kell pörgetni a kereket, hogy a lötty szétterüljön a gumiban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.27. 14:18:02

@J.G.: "nem lehet, hogy előbb kell felfújni, és aztán belefújni a spray-t?"

Szerintem akkor a pofámba kapom, nem?

"miután belefújtad, meg kell pörgetni a kereket"

Ja, az megvolt. Mégse működött.

A szett a kocsival együtt jött (VW), nem volt két éves, nem romolhatott meg.

amenta 2011.01.27. 14:18:37

Most nem azért, de alapvetően a kerékcsavarokat is előírt nyomatékkal kéne meghúzni, nem pedig légkulccsal.
Persze, kényelmes azzal szerelni, de azzal csak lazítani lenne szabad. (autónál)
Lehúzni meg nem (csak) azért kell a rövidebb karral, hogy a gyengébbek is le tudják szedni, hanem mert könnyen tönkre vághatjuk a csavarokon a menetet, valamint összebassza a kúpot a felniben/csavaron/anyán.

Ja, persze nem mindenki szaladgál nyomatékkulccsal, ezért azt szokták mondani, hogy az autóhoz kapott gyári kulccsal ha egy ember meghúzza, annak elégnek kell lennie, az se nem sok, se nem kevés.
A gumisoknak szokása ráveretni légkulccsal (tisztelet a kivételnek) a csavarokat, tönkre vágva ezáltal a felnit, csavart.

Valamint nem hallottam hogy elhangzott volna, hogy néhány kilométer megtétele után újra meg kellene húzni a csavarokat.

Egyébként a videó jó ötlet.

énjobbantudom:) 2011.01.27. 14:18:40

Én mindig le tudom venni a kerékanyákat, egyrészt mert nem a gumis húzza meg 400 Nm-el, hanem én nyomatékkulccsal, másrészt mindig megzsírozom a meneteket.Mivel nekem anyák vannak, így a zsír nem tud bejutni a fékhez, de amúgy sem hiszem hogy a csavarnál be tudna jutni zsír a dobba, mert ahogy becsavarod, a menet leszedi a zsírt.De mivel zárt helyen van, nem is kell annyira védeni.
Amúgy minden Homasitás cucc kéken világít?Azt hittem ez a kék LED mánia kihalt már...tényleg kényelmes dolog, de azért én betennék a csomitartóba egy hagyományos kulcsot is, minden esetre.

J.G. 2011.01.27. 14:27:10

@atpijkamo: Amit én láttam, annak a cső végén volt egy menetes rész, amit rá kell tekerni a szelepre, és úgy befújni. Abból elvileg nem megy az ember pofájába.

esef 2011.01.27. 14:37:22

@J.G.:
én vizsgán az motorolajszint ellenőrzését és asszem még a cseréjét húztam. mivel készültem, fehér nadrágban, narancssárga pólóban voltam, ezért csak rá kellett mutatnom a motorra és elmondani a folyamatot

esef 2011.01.27. 14:39:58

@amenta:
nekem a téli/nyári gumi cseréjét ismerős srác csinálja, rendesen keresztkulccsal. nem megtépve, pár km után meg utánahúzok a csavarnak ha kell.

Leadfoot 2011.01.27. 14:41:19

Csikósúr!

Az elvileg nem frankó, ha 4 felnire szerelt gumi van lapjával egymáson. A gumisok azt szokták mondani, így tárolva maximum kettőt-kettőt ajánlott egymásra tenni.

Oleg Gontar 2011.01.27. 14:43:50

Meg az automuszakin azt mondtak par kilometer utan szaljunk ki es huzzuk meg az anyakat/csavarokat megegyszer. lehet ha ilyen geppel van rahuzva akkor utana mar nem kell.

amenta 2011.01.27. 14:48:30

@Oleg Gontar: Már miért ne kéne?
Az ott attól még helyezkedik kicsit.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.27. 14:52:32

@Oleg Gontar: Amúgy sem kell, ez a felelősség elhárítása, kapkodás miatt lett kitalálva. Ha Te felejted el meghúzni valamelyik csavart a 20-ból, akkor arra jó, ha meg a gumis, akkor tud rád mutogatni: ki volt írva, meg tanulta is annak idején!

Amúgy nem tud kilazulni magától a csavar... Ha egyszer meg van húzva.

esef 2011.01.27. 15:09:06

@KuKori:
volt már rá példa az életben nem is egy, hogy nem lettek rendesen meghúzva a csavarok és jött a baj

turbólyuk 2011.01.27. 15:14:26

Arra azért erősen kíváncsi vagyok, mihez kezdene a Homasina a 27-es terepjáró kerékcsavarokkal. Rendes tömör 50 centis hajtószárral szerelem le-fel úgy, hogy rá kell lépni a szár végére, mert kézzel esélyem nincs. De ebből is gondolkodom tartalék beszerzésén, mert időnként félek, törni fog.

VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.01.27. 15:24:20

@a 3.audimnak romlik el a váltója!:
Ezek szerint nem tudsz normálisan váltani, és gk. vezetésre alkalmatlan vagy.

Sys 2011.01.27. 15:31:50

@atpijkamo: "le kell tudni hajolni..!"
Bakker emelgess naponta több száz kilót, legyél minima 185 magas és nem vagyok kövér, de inkább letérdelek kereket cserélni mind gugoljak:P

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.27. 15:38:23

@Sys: Nem azokról beszélek, akik cilinderben átférnek a szőnyeg alatt.

Nincs a kerékcserénél olyan feladat, amit ne lehetne lehajolva elvégezni. De tőlem fetrenghetsz a sárban. :)

Na jó, ha jobban belegondolok, az emelő beakasztásához valóban le kell guggolni, de az egy perc sincs.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.27. 15:41:21

@esef: "nem lettek rendesen meghúzva a csavarok és jött a baj"

Nem jön az olyan gyorsan. Először meglazulnak a csavarok, akkor éktelenül elkezd zörögni a kerék, aki azt nem veszi észre, anak úgyis mindegy. Ha meg csak egy-két csavar lazul meg, azok szépen elvesznek, három csavarral is vígan megy a verda.

esef 2011.01.27. 15:42:49

@atpijkamo:
pedig hányan vannak, akik nem veszik észre...
múltkor (tavaly) a Homáron volt egy ilyen poszt, hogy az itthoni szerelő nem húzta meg, aztán Ausztriában elgurult a kerék

conmorientes 2011.01.27. 15:49:01

@Csikós Zsolt:

Rendben, neked elhiszem, hogy sokáig túrtál egy olyan kameráért ami ezt a minőségtelenséget hozza, álvány állításról, áramellátásról nem is beszélve. Valamint az is időt vett el hogy előkészítsd a szerszámokat a békát stb :)

Ez nem rontja le a szándékodat.
Jegyzem meg érdemi kérdésekben csendben:
A tőcsavaros autóknál tényleg leesik a kerék azonnal amikor emelés nélkül kiveszed a csavarokat, de az anyás megoldásnál a csavar álló helyzetben megtartja a kereket, persze sem nem elegáns sem nem okos megoldás....
Másrészről a rögzítéshez igen fontos a kézifék, de ha véletlenül egy hátsókerekes automata a cserélési cél, akkor nem annyira fontos a kézifék.

ommm 2011.01.27. 16:25:12

@Professzore: A szinkroncsúszásról minden bizonnyal Csikós tehet ugye?
Grat!

Jamesblond 2011.01.27. 16:27:49

@vnweb: :D :D :D Nagyon jó!!! Aztán majd viszi a gyereket a suliba...

Sword 2011.01.27. 16:48:10

Megnyitottam két ablakban, az egyiken ment a hang késleltetve, a másikon meg néztem hang nélkül :DD
Egy ideig jó, de az eltolódás a végéhez közeledve egyre nagyobb.
Jó lenne ha az indexesek megoldanák ezt és feltennék normálisan, mert amúgy nem lenne rossz.
Kezdőket megkímélhet néhány szopástól.

Tomchy 2011.01.27. 16:53:38

@Krisi: De most komolyan, Téged ez zavar?

kerokaa 2011.01.27. 16:59:25

@Csikós Zsolt: Egyetértek: először hajlik az a rohadék x aztán meg törik.

butschq 2011.01.27. 17:03:04

a címlapon szereplő hölgy egy e30 convertible-nek cseréli a jobb hátsóját, nekem meg van az egész sorozat:P

Jamesblond 2011.01.27. 17:05:17

pl: Opel "kocka" Kadett, "csepp" Kadett, F-G-H Astra, Vectra, stb... 40 év alatt nem sikerült egy olyan hátsó agyat csinálni, amire ne rohadjon rá a felni. Tönkővel, meg nagy kalapáccsal kell leverni a kereket, a tulajdonosok majd' a falra másznak...
Egyes tulajok nem engedik krokodillal emelni az autójukat, a gyári "küszöbgyilkos" emelővel kell idétlenkednünk... Némelyik emelő annyira szar, hogy alig tudjuk vele felemelni a kocsit. 4x4-es Scenic emelője meg nem emel akkorát, hogy lógni tudjon a kerék. Ha elől kap defektet a kocsi hogy tegyem hátra a mankó kereket? Hurcoljak 2 emelőt? Vagy: Emeljem meg először hátul, tegyem be oda a mankót, majd emeljem elől is? 2 szopás egy helyett... Ugyan már... A nyomaték kulcsot sokan hiányolják: De ha előtte Józsi már "elnyújtotta" a menetet, a jövőbeni békesség érdekében jobb azt jól meghúzni. Egyébként a mai kúpos csavarokat már nem kell utána húzni. Úgy marad. A gumisoknál inkább a perelhetőség miatt írnak ki ezt-azt. De volt már vitám valakivel aki szerint fordítva tettem fel a csavarokat. Mutattam neki, fordítva rá se megy a kulcs. Azt mondta, hozzak olyan kulcsot, ami rá megy. Addig vitatkoztunk, míg kézen fogtam a faszit és addig sétáltunk az utcán, míg nem találtunk egy ugyanolyan autót mint neki van. Belenyugodott... Aztán a gazdiszopatós autó mint pl Mazda B 2200, E 2200, meg más kistgk-k. A pasi meg se próbálta másik irányba ha már nem bír vele... Ő az egyiket addig melegítette, míg megadta magát a tőcsavar és elszakadt:) De a régi mumusok:
Skoda: elkenődött állandóan az anya, krova dugót vertünk rá hogy lejöjjön...
Wartburg: Némelyiknél kifáradt a ricni, be tudodd esni a fékdobba a tőcsavar. Jajj de fasza is volt...
Lada: Keresztkulccsal húzva olyan, mintha nem akarna "felkle felkeményedni" a csavar. Csak megy- és megy beljebb...
Dacia: a tele felnis miatt át kellett mindig alakítani a gépsort, mert nem volt a felni közepén lyuk.
Tavria: Centírozhatatlan... A felni közepe a fékdob, 3 kis füllel kell a dobra szerelni a kereket. Vicc. A Zapi is ilyen volt.
Trabi: Állandóan "kiszoposodtak" a felni lyukai, már sokszor majd' átestek a csavarok...
Tavria: Alátétekkel kellett feltenni a felnit. Ez az autó elől dob, hátul tárcsa fékes. :)

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2011.01.27. 17:07:31

@ommm:
A szinkroncsúszásnak csillió oka oka lehet, ezek közül a szerzőnek n-nel kevesebbre van behatása, ahol n 0-nál nagyobb és csilliónál kevesebb.

Nem az a baj, hogy szinkroncsúszás van, mert ugye előfordul, hanem az, hogy így kikerült az anyag.
Az, hogy mit tartalmaz... Biztos lesz, akinek hasznos. Viszont kettő súlyos dolog nagyon-nagyon hiányzik:
-- egy szó sincs az ékelésről,
-- egy szó sincs arról, hogy a kéziféket be kell húzni és az elsőkerékhajtású autót érdemes sebességben hagyni.
Aztán: egy szó sincs arról, hogy a család azért szálljon ki az autóból.
Továbbá. A pótkerék nyomását a rendes kerekek nyomásával egyidőben ellenőrizni kell, mert felettébb nagy szívás, amikor a pótkerék lapos.
Végül. 340 (ha jól emlékszem) Nm nyomatékkal (megjegyzem egyébként, hogy az erőkar nem "nem elég erős", hanem rövid, "nem elég erős" csak a forgatónyomaték tud lenni) meghúzni egy kerékcsavart. Feleség legyen a talpán, aki azt kerékkulccsal lelazítja.
Ja, és egy darab garázslámpával forgatni... A film jelentős részében alig látni valamit. Akár egy 70-es évek-beli rádiójáték.

Csak vélemény: sokszáz (talán ezer) kerékcsere után én a keresztkulcs nagy barátja vagyok, dehát ízlések és pofonok.

néccázöt 2011.01.27. 17:13:22

Még jó, hogy az én autóm pótkereke kosaras, nem kell semmit sem kirakni a sárba a csomagtérből:)) Mikor rágyógyul a felni az agyra én visszakapatok két csavart, leengedem a kocsit és jól megrángatom a kereket. Eddig mindig bevált.

Jamesblond 2011.01.27. 17:14:05

Ja és hogy folytassam a sort: A csúcs volt az, amikor kész a kocsi, menne el a tulaj, de valami "köszpitél". A dobfékeseken, legtöbbször Ladán fordult elő, hogy a csavar vége csiklandozni kezdte a fék-munkahengert:) Csavarok egyenként ki, megnézni mekyik hegye fényes, abból leköszörülni, mehetett...
A legnagyobb szopás a Kamaz egyébként, meg a többi osztott felnis rohadék... A Kamazon pl kínszenvedés volt úgy felhúzatni a "bub-ra" a kereket, hogy ne legyen benne legalább egy kicsi 8-as... A Moszkviccsal Volgával Nívával csak annyi baj volt, hogy 5 csavar fogta nem 4. Több volt a munka:) Ma meg a Fabia-n is 5 van. Azt mondták okosok, hogy 5 puha olcsóbb mint 4 kemény a gyárnak...

néccázöt 2011.01.27. 17:22:41

@Jamesblond: Nekem meg a gyári első nyereg belér a gyári!!! alufelnire felragasztott acélsúlyokba. Az első 10 méteren leradírozta az összeset a nyereg.

Jamesblond 2011.01.27. 17:35:15

De hogy mi manapság a legkeményebb???
Pl a nagy kerekes pasi a nagy autóval aki olyan méretet vett az autó alá ami egyébként nem fér be. Ilyenkor látunk a gumi oldalán körbe vájatot amit a sárvédő perem csinált, vagy olyat hogy az első gumi belső szélei beleérnek a doblemezbe ha nagyon alászedi a gazdi, aztán van a kerék-távtartó karika a felni alatt ami miatt a csavarok 2-3 meneten fognak csak. Meg amikor hozzák az új szerzeményt, az új alufelnit és hegesztett, esztergált szélű, tojás, meg nem arra az autóra való, stb... Olyan is volt, 5 lyukast vett a 4 lyukas autóra. Azt mondta, semmi gond, tegyek bele csak 4-et, megfogja azt annyi is, a kupak meg úgy is eltakarja majd a hiányt :) Vagy amikor pont akkora a felni, hogy fel lehet tenni, de az hozzáér a féknyereghez... Meg amikor se központosító, se semmi, egyik kezemmel emelem a kereket, a másikkal célzok a csavarral... Azt egy nő sötétben soha nem cseréli ki. De a csúcs az öreg fillérbaszók akik szereznek téli keréknek Lada felnit pl az Astra alá. Hány ilyen van...
Meg ugye a TESCO-s dísztárcsa. Szedjem le -10-ben hogy ne törjön el...
Meg amikor hagyatékból marad gumi... A múlt nyáron diagonál Cordatic-ot hoztak hogy dobjuk fel. Biztos volt 40 éves... Meg amikor az öregebbek meglátják hogy nincs belső :D :D A víz leveri őket. Már megszoktam: 2 percig bizonygatom nekik hogy az úgy jó, így gyári, ez a divat, stb, aztán kivágom a szelepeket és teszek bele nekik belsőt... Olyan is volt, aki első útján az új Ignissel nálunk állt meg, rakatott belsőt a kerekekbe. Azt mondják, "különben lefordul a gumi az autóról". Meg a nyomás ugye: Jönnek lélekszakadva hogy 2.4 van a gumiban most mi lesz? Megsérült a szerkezete a guminak? Meg ilyenek... Mindjárt előkeresem a füzetem, mert a faterral írni szoktuk a jobbakat:)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.27. 17:36:43

@néccázöt: "leengedem a kocsit és jól megrángatom a kereket"

Nem kell. Háttal odaállsz, és megrugdosod sarokkal.

Jamesblond 2011.01.27. 17:38:57

@néccázöt: Igen bizony ilyen is van. A szalonban szerelhették rá a gyári kf felniket az autódra, de nem volt a tiedre való laposabb jellegű súly, így összeakadtak. Sőt, inkább ragasztott súllyal kellett volna használni szerintem, de az drágább :)

Jamesblond 2011.01.27. 17:45:37

-"Há figyujjé má öcskös! Válámi gumi kéne á kocsimrá"
-"Milyenre?"
-"há te vágy á góré, te tudod."

Jamesblond 2011.01.27. 17:56:02

Aztán volt olyan, amikor tajtékzó gutaütött ember rontott be hozzánk, ha istent ismerünk adjunk neki 4 kereket Suzuki "Stiftre", mert ellopták míg fodrásznál volt. Raktár, 4 acél felni, 4 155/70x13-as, szépen rakosgatom össze a kerekeket, közben a faszi sorolja milyen eszközökkel okozna fájdalmat a lopósoknak, meg hogy a ragya verje ki mindet. Egyszer csak nyílik a műhely ajtaja, bejön egy csukjás pasi (fater Dzsediknek hívja őket, mennek maffiózni a 2107-tel, lóvé nincs, mindig bajba kerülnek, úgy néznek ki mint Luke abban a köpenyben.) Ez a csukjás pasi mondja van 4 Stift kereke, mennyit adnánk érte, mert neki felesleges. Mondtam hozza be, megnézzük. Egyszer csak látom a Suzukis égtelen módon elkezdi csépelni a Dzsedit... Subaru bronz színre voltak fújva, megismerte a gazdája :D Volt nagy boxmeccs az udvarban :D A Dzsedik elmenekültek az igazság elől és a felnikről is lemondtak. A pasi rettentő korrekt volt, kifizette a 4 szerelt kereket is...

Jamesblond 2011.01.27. 18:14:37

"Jónapot kívánok Golfra kellene 4 téli"
-Fiestája volt.

Jamesblond 2011.01.27. 18:16:34

"Hallod főnök nincs egy slagod? Ha már kint a kerék a doblemezt kicsapatnám..."
-Oda a térdem alá a betonra...

"Lökj fel 2-t, nézd meg az olajat, pórszívózd ki!"
-????

Jamesblond 2011.01.27. 18:20:09

Wagon R pozitív, nagy család, tél:

-oké,maradjatok bent, de ne mocorogjatok nagyon!
Egyszer csak nagy zenebona, mindenki tapsol, meg fickándozik... Mondom a gazdának le fog esni a kocsi az emelőről.
-"Nem baj a, úccse fizessük mán vagy 3 hónapja..."

Kisbuszos 2011.01.27. 18:22:27

@Jamesblond: a suzukis keréklopás sztorit hallva örülök h az én autómnak is (Asia Hi-Topic) jobbos-balos kerékcsavarjai vannak. Sztem a brazilok nem jönnének rá hogy mükszik az ilyen.

Caldera75 2011.01.27. 18:31:43

Engem kuplung csere videó érdekelne Ford Fiesta 1.1-en és Fiat Uno 1.5 ön alfától omegáig :)

Jamesblond 2011.01.27. 18:33:57

De a csúcs a faterom volt vagy 2 éve nyáron:
Fiatal házaspár 3-4 év körüli kislánnyal. Bejönnek, defektjük van. Fater megcsinálta nekik, a faszi olyan rendes volt,nem is engedte a nagy hőségben hogy a fater bírkózzon a kerékcserével, be a csomiba, majd valamikor visszakerül. Faternak nagyon tetszett a kislány, aki egy vadi új ugrálót fogott a kezében, még fel sem volt fújva. (tudjátok van két "antennája" amit fogni kell, meg egy nagy gumilabda amin ülve lehet ugrabugrálni...
fater felajánlotta, hogy felfújja a kiscsajnak. A szülők boldogan belementek, nem kell a kúton szívni a dologgal... A kislánynak is igen csillogott a szeme, hogy menni fog az új játék.
Fater be a műhelybe, fújja-fújja, hallom csak megy- és megy a kompresszor. Már többet ment a kompi, mint amikor STEIGER kereket fújunk, arra gondoltam a szelep szívatja a fatert :D Egyszer csak hallom a műhelyből: A k..rva anyját aki ezt kitalálta! B.ssza meg... Kihallatszott, én (is) kezdtem magam kellemetlenül érezni a "vendégek" előtt... Jó pár ólom léptékű perc után leizzadva, nagy vigyorral feltűnt a fater a műhelyajtóban és diadalittasan ezt mondta: "Na látjátok? Üggyel-bajjal a lovat is meg lehet b.szni, csak akarni kell!"
Úgy elkezdtünk röhögni, alig bírtuk abbahagyni. A fater a fogóját is felfújta az ugrálónak. Olyan vastag volt mint egy rúd parizer... A kiscsaj mikor meglátta bömbölni kezdett, apuci, anyuci, én, a fater meg röhögtünk mint állat. Leengedtük az ugrálót, minden rendben lett, a család meg nálunk ebédelt aznap :) Persze ebéd közben még rengetegszer folytogatott a nevetés/hahota mikor a fater elmesélte hogy oxigénnel melegítette a fogókat hogy ki tudjanak tágulni... Szóval hatalmas nap volt az :D

ostvan 2011.01.27. 18:37:21

@turbólyuk: A Ducato csavarjait (24-es kulcsnyílásúak) többnyire leszedi. Néha azért nem (pl. amelyiket szervízben verték rá légkulccsal).

Ciri 2011.01.27. 18:53:11

@Jamesblond:

"A fater a fogóját is felfújta az ugrálónak. Olyan vastag volt mint egy rúd parizer... "

Tavaly nyáron a gyerek Apóséknál nyaralt.
Volt ilyen csöcsös ugrálólabdája de kitalálta, hogy milyen jó lenne óriásfocinak használni, nem kell az a két fogantyú rá. Idióta após meg le is vágta róla... :))

ttuske 2011.01.27. 18:56:44

Szegény Csik, komoly anyagi teher lehet az a sok merga projekt, hogy ilyen fusi videók gyártásával is hajtod a zsét. :)
Egyébként az iskolavideó jó ötlet.
Lehetne sorozat pl. légszűrő csere, pollenszűrő csere stb. egyszerű mókákról

Krisi 2011.01.27. 19:14:34

@Tomchy: engem aztán egyáltalán nem, csak megjegyeztem, hogy a Totalcar és a belsőség gyakorlatilag ugyanaz.

Jamesblond 2011.01.27. 19:18:55

@Ciri: :D Látom nálatok is "jó az öreg a háznál." A szó legpozitívabb értelmében mondva persze. Fater is képes lenne bármit elvágni-átalakítani-lezúzni ha az úgy az imádott szempárnak jobban tetszik. Nincs lehetlen, nincs pardon. Unoka kinyitja a száját, papa azonnal akcióba lép. Az akkus autót első héten szét vágták, tettek bele egy hajtó akkut az eredeti robogó akksi helyett... Szerintem kibír vagy 40 km-t :) Én meg ki-be pakolászom az egész szerkezetet... Gondolhatod...

lally 2011.01.27. 19:26:41

@Jamesblond: Az ugrálólabda fogóját nem kell felfújni. De a sztorik jók!

Magyar[HUN] 2011.01.27. 20:02:26

@Jamesblond: Hát már rég nevettem ilyen jót:)

Tomchy 2011.01.27. 21:40:52

@Krisi: No, ezen sem veszünk ma itt össze... :O)

Nagyon szép az ETZ, és hát a fixi sem... csúnya. Nekem egy Favoritból van SS-em, ez nem az volt?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.27. 21:43:13

@esef: Igen, ennek kivédésére szolgál. De ha biztosan meghúztad az összes kerékcsavart, az le nem fog lazulni, ezt akartam mondani :)

Erre van egy jó módszer:

Csak akkor tettük vissza a dísztárcsát-felnikupakot, ha az összes csavar le volt nyomatékra húzva az adott keréken. Ha nem volt fenn rajta valamiért, akkor újrahúz.

Krisi 2011.01.27. 22:19:27

@Tomchy: nem, ez egy nagyonrégi Shimano váz, feltéve ha nem csal a matrica ami rajta volt még amikor vettem :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.01.27. 23:46:12

Korábbi posztban volt már említve ez a készülék. Olyan hihetetlen, hogy működik. Ha tényleg jó, akkor nagyon fasza kis szerszám.
Élettartamra mit bírhat?
Van bennem egy olyan érzés, hogy minden egyes alkatrésze a teherbírása határán dolgozik.

@Csikós Zsolt:
Régi autók gyári könyveiben benne van, hogy időnként át kell cserélgetni a kerekeket. Akkor nem nyúlottak a szálak vagy nem tudtak róla? Vagy eltérő gumiszerkezet miatt lehetett megtenni?
Vagy mi változott?

Alf (törölt) 2011.01.27. 23:46:55

@Csikós Zsolt: én is építek állványt, méghozzá: az emelőből!

ideális

jó lett a videjó, röhöktem.

Ciri 2011.01.28. 04:45:30

@Jamesblond:

"Unoka kinyitja a száját, papa azonnal akcióba lép."

Szintén a tavalyi nyaraláskor vettük meg a régóta vágyott medencéjét (valami Metrós cucc de kurva nagy, legalább négy helyen kell felfújni)
A gyereknek mondtam, hogy majd kérek a cégtől egy platós autót, kimegyek és egy benzinkúton felfújjuk.
Ő megértette...
Após meg sajnálta az unokát és nekiállt kézi pumpával felfújni.. egy óra után még csak meg sem mozdult. A kislányom annyira kacagta Papa szenvedését, hogy majd be pisilt.
Akkor döbbent meg az öreg, amikor látta, hogy a komoly kompresszor is hosszú percekig fújja. :)

Nemrég a csemete elmondta, hogy mennyire tetszik neki, amikor a lovacska húzza a szánkót...
...na azóta a kutya van befogva a szánkó elé. :)

-Gabi- 2011.01.28. 07:22:02

És nem tudom elhangzott e,de Miki barátomnak ezennel és itt is:KERÉKCSAVART NEM ZSÍROZUNK ÉS NEM OLAJOZUNK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ostvan 2011.01.28. 09:03:15

@Csumpi Hálidéj: Nekem van ilyen motoros kerékkulcsom majdnem 2 éve (még 13 ezerért vettem, most 7). Eddig kb 50 kerékszerelést bírt ki (ezek harmadrészben Ducato kerekek, szóval nagyobb csavarokkal, mint az átlag szgk). Kényelmes, tiszta és jól működik. Merem ajánlani bármilyen otthoni munkára.

nov2016 2011.01.28. 09:20:15

"Csak akkor tettük vissza a dísztárcsát-felnikupakot, ha az összes csavar le volt nyomatékra húzva az adott keréken. Ha nem volt fenn rajta valamiért, akkor újrahúz."
:) Csak belegondoltam, hogy egy programozó hamar végtelenciklusba keveredne egy elveszett dísztárcsa miatt. :)))

"Régi autók gyári könyveiben benne van, hogy időnként át kell cserélgetni a kerekeket. Akkor nem nyúlottak a szálak vagy nem tudtak róla? Vagy eltérő gumiszerkezet miatt lehetett megtenni?
Vagy mi változott?"
Kérdeztem pár gumist, azt mondták valóban volt ilyen szabály, hogy nem lehetett változtatni a forgásirányt, de pár évtizede már olyan gumikat gyártanak amiknek ez nem árt.

énjobbantudom:) 2011.01.28. 11:23:10

@Jamesblond:
Egy szakmai kérdésem lenne:ha lecserélem a belsős kereket belső nélkülire, abba nagyobb nyomás kell?Köszi a választ!

énjobbantudom:) 2011.01.28. 11:27:13

@nov2016:
Ott sem azt írták, hogy cseréld fel a kétoldalit, hanem csak az elsőt a hátsóval.

vаdparaszt (törölt) 2011.01.28. 11:29:21

Jamesblond kurvajó, hogy beírogatsz, potyognak a könnyeim, kösz.

vаdparaszt (törölt) 2011.01.28. 11:43:19

Jamesblond mégegyszer: jó formák lehettek az öreggel, jók ezek a sztorik, fetrengtem. Rég nevettem ilyen jókat.

Jamesblond 2011.01.28. 12:39:28

@énjobbantudom:): Ha csak a belsőt akarod kihagyni mert pl úgy is új gumit akarsz vigyázni kell, mert sok felni ezt nem teszi lehetővé, olyankor kell a belső bele. De ezt a gumisok mind tudják. A nyomásnak a belső nélküliben- és belsősben is az autó gyártójának előírása szerint kell meglennie. Ha nagyobbra váltasz, lehet a nyomásnak kisebbnek kell lennie. Pl ha terepjáród van, felemeled a hasmagasságát és őrült nagy "böndős" kereket teszel alá... De elárulom neked a nyomás sem akkora szent írás. Az autóknál általában fel van tüntetve egy terhelt és egy terheletlen guminyomás. Pl 2.2 bar üresen, 2.4 terhelten. De akár 2.6 is lehet némelyiknél. Sokan maxra fújva kérik, mert ez valóban eszméletlenül jól csökkenti a fogyasztást és a gumi közebe sem kopik már ki, mert az inkább a diagonáloknál fellemző. Már csak a Lada Niva kapható olyannal, de neki jól is áll... Szóval tegyél bele ugyanannyit mint volt, inkább arra figyelj hogy egyforma legyen minden kerékben a nyomás.

énjobbantudom:) 2011.01.28. 14:13:34

@Jamesblond:
Köszi a választ!Amúgy egy 120-as Skodáról van szó, úgyhogy semmi extra.Gyárilag ugye ezeket belsővel szerelték, de mivel mások már évek óta használják belső nélkül, én is a belső nélküli mellett döntöttem.A felnik természetesen le lettek csiszolva, festve előtte, és csak jó állapotút használtam.Hogy a felni alapból mennyire alkalmas a belső nélküli használatra, nem tudom, de mint írtam, másoknál bevált már.Nekem féléve van fent így, és nincs vele gond.

pumajoe 2011.01.28. 14:27:59

Sziasztok !
Halkan megkerdeznem, miert nem zsirozunk kerekcsavart ? Talan magatol kilazul (kicsuszik a zsir miatt ?) 30 eve minden kerekcserenel (tavasz, osz) tisztara torlom es zsirozom a kerekcsavarokat es meg soha nem volt jele a kurvasagnak. Pedig csak a gyari kulcsot hasznalom (es nem vascsovel novelve az erokart) Szoval szerintem aki torodik az autojaval, az ilyenkor nyugodtan lepucolhatja a pl. fekeket is, elmoshatja, "kikovezheti" a gumit (igy rogton az allapotaval is tisztaba kerul) es megzsirozhatja (lefestheti) azokat a pontokat, ahol ilyen esetben kezeletlenul szepen minden eggye rohad.

Jamesblond 2011.01.28. 14:29:39

@Ciri: :D Nálunk hasonló "jó az öreg a háznál nyári élmény" vizibiciklivel volt meg. Egy tavon voltunk, ami elég nagy, egyik fele ez a kötélpályás szörf-vizisí, stb, másik strand plusz vizibicaj. Utóbbinak bójákkal körbe van kerítve egy akkora terület, hogy büntetés rajta végigtekerni. Mire a plédet leterítettük, apámék 2-en már a terület közepén voltak vizibiciklivel. Aztán egyszer csak nagy szirénázás, látjuk megáll a hatalmas kötélpálya, minden vizisís ember elsüllyed és látom, hogy két fasz betekert a vizibicajjal a kötélpályás részre. Mikor közelebb húzták őket a csónakkal, akkor láttam hogy apámék azok. A motorcsónakos gyerek igen mérges volt, de mikor kapott egy táska sört mindjárt jobb kedvre derült. A gyerek meg persze élvezte a vontatást (is). Mi meg égtünk mint a rongy :D :D De még egyet leírok neked, ( tudom ez egy autós oldal, de ez is autó...) Szóval angol importból származó tölthető akkus irányítós autót kapott a gyerek. A töltőjét be kell dugni, van egy méter vezeték rajta, amire az autót kell rátenni és töltődik. Mivel angol dugvillája volt, elmentem szerezni átalakítót. Ezalatt apám kitalálta, hogy a régi vasalónak szétszedhető dugvillája van, levágják az angolt, felteszik a magyart... Szépen meg is csinálta a fater, a gyerek is majd megőrült hogy autózhasson. (Annyi áram még volt benne, hogy ki tudja próbálni, a "beetetés" tehát tökéletesen megtörtént.) Pont arra értem haza, hogy kész a mű, nem kell az átalakító. Papa bedugta, majd egy hatalmas pukkanás, meg egy kis füst jött ki a dobozból. Ugyanis papa amit levágott, az volt a trafó is, meg a dugvilla is egyben. 9 V egyenáram helyett rászaladt a cuccra a 220 váltó. Aztán eljátszani az unokának akinek ugye lebiggyedt a szája a látottaktól: "Jajj de fasza lesz, már be is indult, kicsit füstöl, de még jó lesz az sokáig..." A gyereket a bőgés fojtogatta, engem meg a röhögés. Azóta az akkukat ki kell szedni töltéshez és egy akkutöltőtt is venni kellett... 7 csavar fogja össze az autót, papa naponta tekerget az akkucserék miatt... A fiatal meg az öreg minden nap csinál valamit ami nem úgy sül el ahogy szeretnék. De a lelkesedésből persze nem bírnak kifogyni, semmi nem szegi kedvüket:)

Csikós Zsolt 2011.01.28. 14:37:57

@pumajoe:

Sima zsír nem ér semmit, amikor megmelegszik rendesen a fék, teljesen megváltozik, ha valamit lehetne használni, az a rezes zsír.

Csak az a baj, hogy ezzel beviszed a fékbe a zsírt, amit a centripetális erő meglehetős biztonsággal a betétekre porlaszt.

Már írtunk róla, illusztrálva a zsíros taknyot, amit le lehetett mosni a betétekről a zsírozott csavarok után. Ha külső az anya, azt érdemes zsírozni, de rezessel.

klingy 2011.01.28. 14:45:36

há boccs, de ez csöppet béna lett...
akik idejárnak, szerintem 95%-ban tudnak kereket cserélni és tisztába van azokkal amit elmondtál.

Jamesblond 2011.01.28. 14:48:12

@énjobbantudom:): Nem mernék megesküdni, de a Skodának az a felnije amin 8 ovális lyuk van körbe szerelhető belső nélkül (is). Van a 4 hosszúkás lyukas, az nem. De mindegyik gumis ránéz és látja szabad-e vagy sem. Úgyhogy ha gumis szerelte neked nyugodtan lehetsz.

Jamesblond 2011.01.28. 15:03:11

@pumajoe: Dehogy nem zsírozunk! Pl a Wagon R anyáját légkulcsos ráverés után kell is ha vissza akarod tenni különben egyszerűen nem talál menetre, vagy leszedi azt is ami megmaradt. De ez csak egy pl az 1000 közül. megtisztogatni, icipicit megzsírozni. Azért terjedt el a kerékanyát nem zsírozunk dolog, mert sokan a csavar hegyét is megzsírozták ujjnyi vastagon, majd onnan a forgás miatt a dob fékező felületére csapódott, ezzel csökkentve/megszüntetve a súrlódó erőt... Mikor télen lepakolja a gumis a sólébe a csavarjaidat, majd onnan légkulccsal "belövi", az a sólé ott csípi a menetet, szépen "összedolgozza" a felületeket, tavasszal megint jön a gumis móka, kitépik a csavart, szakad/nyúlik/darálódik a menet... Főleg a nem anyásoknál van ez. Észzel kell zsírozni. Ennyi. Magyarul: Ha nincs eszed, még csak ne is zsírozz! Ha van egy kis rálátásod, hozzányúlhatsz. A túlságos ugyanis ártalmas:) Rengeteg agyat kellett cserélni a rozsda, meg a kijött menetek miatt... Nem olcsó játék.

Jamesblond 2011.01.28. 15:27:05

Ja és Csikós nem írhatja le hogy "zsírozzátok" mert sok önjelölt autókarbantartó elkezdi otthon marék mércével kitömni zsírral az autója fékdobját.

Csikós Zsolt 2011.01.28. 15:46:35

@klingy:

Napi 130 ezer olvasó? Avagy havi közel nyolcszázezer? Nem hinném. Nem vagy tisztában a számokkal. :-)

klingy 2011.01.28. 16:23:14

@Csikós Zsolt:
20 munkanap x 130e = 2,6 milla, nem 800e... asszem nem csak én vagyok számzavarba.
de elnézést kérek.

Csikós Zsolt 2011.01.28. 16:30:27

@klingy:

Nem számzavar, csak nem gondolkozol.

Nem KÜLÖNBÖZŐ olvasók jönnek vissza minden nap, hanem akad egy jó nagy adag átfedés a napi IP-címek között.

Kábé 80 ezer olvas a fix bázis, a többi ingázik, kénaponta, vagy még ritkábban jön vissza. A havi UU-ban viszont csak egynek számít egy IP-cím, ha ötvenszer jön vissza, akkor is.

Gondolkozz, mielőtt kötekedsz :-)

vаdparaszt (törölt) 2011.01.28. 17:00:04

@énjobbantudom:)
Arra figyelj oda, hogy a hátsókban mindig 0,3-mal magasabb nyomás legyen, ahogy a gyár is kéri, (pl. 1,7-2,0) meglásd, nem lesz túlkormányzott.

Csikós Zsolt 2011.01.28. 17:43:29

@klingy:

No problem :-)

Gondolhatod, hogy valami lövésünk azért van ehhez, hiszen folyamatosan benne élünk, amikor például címlapos vagy (mint én most), másra se gondolsz egész nap, csak ezekre a számokra.

Csikós Zsolt 2011.01.28. 17:44:36

@klingy:

Ja, és 28-31 munkanap, nem 20. Egész hétvégén folyamatosan frissülünk, napi 6-8 anyaggal :-)

pumajoe 2011.01.28. 18:05:51

Termeszetesen nem akarok vitatkozni, de nem ugy gondoltam, hogy a lyukat ki kell tomni zsirral, aztan "megy" amerre lat. Csak vekonyan a menetbe. A ho pedig nem hiszem, hogy gond lenne (latom kiszereleskor, hogy a ket anyag koszono viszonyban sincsen egymassal) de nem is kenesi szerepe van, csupan kiszoritja a vizet, igy nem rohad ossze. Tapasztalatom szerint erre pontosan megfelel egy altalanos gepzsir. 10 ev utan is ugy nez ki minden, mintha uj lenne, ha az ember nem bizza ra pl. a gumisra es veszi a faradtsagot, hogy lepucolja, javitsa a kisebb hibakat.

vаdparaszt (törölt) 2011.01.28. 18:18:28

Basszus, nézem a videót, Csikós hangja, hanghordozása tiszta Badár Sándor. Elnézést az összehasonlításért.

énjobbantudom:) 2011.01.28. 19:44:49

@Jamesblond:
Természetesen gumis szerelte, amúgy nyolc lyukas a felni, az újabb fajta.Amire te gondolsz a négylyukas, az 14 colos, és a százas Skodákon volt, meg ha jól emlékszem a korai 105-kön.

énjobbantudom:) 2011.01.28. 19:49:58

@vаdparaszt:
Persze, azt be is tartom, bár a gyári előírás szerint előre 1.6, hátra 1.8 kell, nos az 1.8 nagyon kevés, ezért 2-re szoktam a hátsót fújni.

Jamesblond 2011.01.28. 20:02:44

@énjobbantudom:): Igen csak én nem tudom neked milyen van rajta, mert a felni kopó eszköz (padka, defektesen leamortizálás, kúpkinyúlás, stb...) és mikor milyet sikerül szerezni bontóban, rokontól, havertól... Ha gumival sikerül jó áron felnit venni általában azzal a felnivel járnak tovább... Rengetegszer 2-3-sőt 4 fajta felnivel szerelt autót is látok. Legnagyobb kavar a 4x100-as osztású "családban" van. :) Sokszor 1 egész coll különbség fel se tűnik az embereknek...

rATdrAgOn 2011.01.28. 20:24:13

Jó a videó, szerintem. :)
Bár, nekem kicsit macerásabb szokott lenni, igaz ritkán van defektem.
Illetve az első volt ilyen, mikor tesztképpen levettem egy kereket. Manuál mondá: gépkocsit beindítani, szintszabályzó kart felső állásba állítani, emelővel felemelni, stbstbstb.
Na, az nem volt benne, hogy a kar átállítása után le kéne állítani a motort.
Emelés közben egyszer csak a kerék felemelkedett az autó alá, én meg csak néztem, hogy mivan? :)

vаdparaszt (törölt) 2011.01.28. 22:54:06

@rATdrAgOn: Citroenhez nem kell emelő. Magas állásban felbakolod a hibás kerék mellett, leereszted alacsony állásba, a bakolásnál levő kereket felemeli, mire kicseréled.

Persze az emelőt is használhatod bak helyett.

vаdparaszt (törölt) 2011.01.28. 23:07:03

Szóval az autó a tőle joggal elvárható módon viselkedett, míg te nem.

kacsa! 2011.01.29. 18:46:12

Szerintem szórakoztató volt a videó és Jamesblond kommentjeiért eleve megérte végigolvasni :) Köszi!
süti beállítások módosítása