Látja? Nem látja? Na látja!

  2011. január 23. - Bende Tibor Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Örök világosságot nekik, az emberekre még egy villanykapcsolót se szabad bízni, nemhogy komolyabb dolgokat. Semmit.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr592606346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gézukácska 2011.01.24. 08:42:41

MAXIMÁLISAN EGYETÉRTEK!!!
FIXRE KELL KÖTNI A LÁMPÁT!!!
"Jók a pogromok, csak sok a kötsög!!!"

Olmütz 2011.01.24. 08:51:28

Én sem olvastam el a kommenteket, és Bendének rohadtul nincs igaza, érdemes lenne gondolkodni, mielőtt ilyen ostoba felhívásokat közzéteszünk.
A tompítottat nem arra találták ki, hogy állandóan égjen. Ez baromi nagy pazarlás lenne, pláne egy olyan országban, ahol az év fele napsütéssel telik el. Radikálisan csökkenti az izzók élettartamát is, és a modern autókban keveseknek van kedve - vagy nőgyógyász gyakorlata - az állandó izzócseréhez; a következmény tehát a félig megvakult autók számának radikális emelkedése lenne. (Amíg nem kezdtem el kifejezetten figyelni az élettartamra, a francia krehácsomban másfél havonta égtek ki az izzók).
Nem a tompítottat kell kikapcsolhatatlanná tenni, hanem a nappali fényt. Egyre több autóban ott van, ráadásul takarékos és jól látható megoldással, ami nem terheli a tompítottat. Akinek van, használja azt (egyébként szokták is), akinek nincs, az kapcsoljon tompítottat, és a szabályozás gondoskodjon róla, hogy a következő új autójában már ott legyen a kikapcsolhatatlan nappali fény.
A jövő nem az ilyen idióta, egységsugarú gondolkodással kiagyalt szabályoké, drága barátaim. Ha túl akarjuk élni a majdani energiakrízist, a fejünket is használnunk kell, el lehet kezdeni akár ilyen kicsiben is, mint ez a téma...

froton 2011.01.24. 08:55:49

JmOS "LED izzóval"...Ezt meg ne lássam mégegyszer :D...A LED nem izzó...:D Amúgy támogatnám, hogy engedélyezzék.

valamik1 2011.01.24. 08:58:04

Nem olvastam el 1 hsz-t se, de én biztos benne vagyok a kampányba, hogy mindig, minden körülmény mellett legyen gépkocsi kivilágítva.
Ha lesz aláírás gyűjtés remélem hirdetve lesz, és valahol alátudom írni.

froton 2011.01.24. 09:13:44

Olmütz, az izzók élettartama nem csökken a használattól, az ugyanis egy állandó érték (x üzemóra), ami a terméket jellemzi, csak hamarabb elhasználódnak. Nekem is új autóm van (na jó, 5 éves, de gyakorlatilag most is piacon van újként) kb 5 perc az izzócsere. Nem tudok nyilatkozni, hogy menyit bír, mert fél éve használom, miután megvettem, kapásból kiégett az egyik, párban cseréltem őket, azóta nem volt gond. Az előző kocsimat 5 évig használtam, 1 db izzót kellett cserélnem benne és annak ellenére, hogy öreg autó volt, sokkal nehezebb volt a csere, mint az újban. Használtam a lámpát mindig, lakott területen is. Jó, hogy a franciákat említetted, mert jellemzően azokból van a legtöbb félszemű, ráadásul a pug-nál jellemzően a helyzetjelző kikapcsol, ha a tompított megy, így sötétben az a derengő fény is hiányzik, amiről fel lehetne ismerni, hogy az nem egy motor. Az is a franciákra jellemző, hogy nehéz hozzáférni, talán azért is ég ki gyakrabban, mert ebből kifolyólag a hőleadás korlátokba ütközik...Nappali fénnyel egyet értek, de amíg csak az audi, BMW, Mercedes kínál ilyen elegáns megoldással és az utólagosan felszerelhetők inkább bazári kinézetet adnak az autónak, addig is kell valami megoldás...Legyen kötelező a tompított azokon az autókon, amelyeken nincs nappali fény. A nappali fény használatát viszont fogadják el helyette, ha van....

froton 2011.01.24. 09:19:36

Kedves Bende Tibor!

Nem tudnának a témával kapcsolatban egy szavazást kezdeményezni itt a TC-n? Ki melyik megoldást preferálná...Több verzió jelent meg a hozzászólások közt, azokból lehetne mazsolázni...
Csak egy javaslat...Aztán ha meg van a legnépszerűbb megoldás, akkor mehet az aláírásgyűjtés, mint a 125ccm-nél...

Trabence 2011.01.24. 09:22:40

Jelenleg németoszgágban Rastattban tartózkodom ahol Bundesstrassen és még az autópályán sem kötelező a tompított!!!!! És a hülye német annyira spórolós hogy a tompított helyett ha esetleg világít is valami akkor ezek a modern Tagesfahrlichtnek nevezett szarokkal világítanak valamennyire... Sok német kolléga van most Kecskeméten innen, és az oktatási anyagban amellett hogya magyarhonban alkohol zero tolerancia van (0 promille), benne van az is hogy nem elég a tagesfahrlicht sem hanem topított kell.. Az összes új merciban amikkel lementek van a lámpakapcsolónak egy auto állása ami ha beindítot a kocsit fel is kapcsolja a pilácsot ha meg leállsz akkor lekapcsolja, mégis sokat láttam amelyik M.O-n nem használja... Szomorú...

gmower (törölt) 2011.01.24. 09:48:17

Maximálisan egyetértek, ha ezért gyűjteni kezdtek, én aláírom. Aki meg olyan szarságokkal jön (biztos volt ilyen, nem olvastam a hozzászólásokat), hogy ettől többet fogyaszt az autó, meg sűrűn kell cserélni az izzókat, az inkább ne vezessen (mivel lehet vagy 0,1 forint/km az emiatti költség...).

gmower (törölt) 2011.01.24. 09:59:03

Maximálisan egyetértek, ha ezért gyűjteni kezdtek, én aláírom. Aki meg olyan szarságokkal jön (biztos volt ilyen, nem olvastam a hozzászólásokat), hogy ettől többet fogyaszt az autó, meg sűrűn kell cserélni az izzókat, az inkább ne vezessen (mivel lehet vagy 0,1 forint/km az emiatti költség...).

Egyéves Önkéntes 2011.01.24. 10:22:58

a ködzáró indokolatlan használatáért mindenkit beutalnék egy tangóra a kék osztrigába.

Egyéves Önkéntes 2011.01.24. 10:26:11

@Trabence: igen, de például az audikon az auto állás hátul nem kapcsol fel semmit, ami fura, mert akkor miért engedték forgalomba hozni őket

Egyéves Önkéntes 2011.01.24. 10:27:45

@Trabence: igen, de például az audikon az auto állás hátul nem kapcsol fel semmit, ami fura, mert akkor miért engedték forgalomba hozni őket

zuulululu 2011.01.24. 10:45:17

Na valamelyik nagyokos beirta hogy "mar Hollandiaban is kotelezo ejjel-lnappa mindenhol."

En itt elek, es elarulom hogy napkozben NEM kotelezo sehol, se varosban, se orszaguton, se autopalyan.

Globetrotter2014 2011.01.24. 10:49:52

@zap: A hollandoknál semmi sem kötelező, csak a tetődoboz. Európai leglúzerebb sofőrei, a belgákkal együtt. A belgák évekig vollogtak rám, mert nappal is "égve felejtettem" a lámpát. Úgy 2006 óta kezd nekik is leesni, hogy a kivilágítás nem csak éjszaka hasznos (hajnalban továbbra sem használják).

Globetrotter2014 2011.01.24. 10:51:56

Én úgy tudom hogy a ledes nappali fény legális. Konkrétan ott figyel az újautó árlistákon, valami 200 ajró.

tocibacsi 2011.01.24. 10:54:15

@Tornado86: tökéletes a példád...
amúgy tegnap este 23:26 perc, Kapy úton megyek lefele, jön szembe egy piros swift vaksötéten...

Sterco 2011.01.24. 10:54:19

Hát ja, a biztonságosan vezetőknek nem kell világítás :) Mikor villog rájuk az ember, még meg is köszönik, de persze nem kapcsolják fel. Pedig sokat jelenthet egy korábban észlelt jármű... A rend őreinek erre is figyelniük kellene, meg, hogy működjön is a világítás! De persze egyszerűbb, meg olcsóbb lesből vadászni, pedig ez legalább olyan veszélyes.
Még az a durva, amikor a ködzárófényt nem kapcsolják le, a múltkor kilómétereken keresztül mentek egy autó után refivel, amikor nem jöttek szembe, de semmi...

záporjózsi 2011.01.24. 10:54:36

@ZF2: Azért a kivilágított autópályán más a szitu, ott még sötétben is látsz valamit.

Ettől függetlenül +1 szavazat a folyamatos tompítottra azzal a kikötéssel, hogy ha van sebesség, akkor ne lehessen megkerülni, ha nincs, akkor lehessen helyzetjelzőre vagy sötétre kapcsolni.

tocibacsi 2011.01.24. 10:59:45

@Olmütz: tudod az a baj, hogy elég sokan nem használják akkor sem, amikor kéne... és amíg alanyi jogon bárki, a teljesen alkalmatlanok is vezethetnek autót, aka. joguk van közlekedni, addig igenis pótolni kell a hiányzó agysejtjeiket olyan szabályozással, ami kötelezővé teszi a kivilágítást... téged télleg az zvar, hogy olykor feleslegesen fogy az izzó? öregem a fékk is felesleges meg a légzsák... elég lenne, ha egy nagyon okos ember mindíg betenné azokba azutókba ott és akkor arra a pár másodpercre, ahol aé amikor éppen télleg szükség van rájuk... baze! Talán jobb izzót kell venni, átállni LED-es fényforrásra, de a biztonság kárára felesleges szarrágni! a legtöbb verdában 1 db ember ül, holott zömében 5 személyes... és te most azon sírsz, hogy pazaroljuk az izzót?! Teljesen hülye vagy, b*ki!

akim 2011.01.24. 11:05:46

+1, aki sokat közlekedik (és nem buszos, -tisztelet a kivételnek)felkapcsolja, ha nem kötelező akkor is, aki meg nem sokat megy annak mondhatod.............
+1, +1, +1.

zuulululu 2011.01.24. 11:10:54

@Sterco:
"Sterco 2011.01.24. 10:54:19
Hát ja, a biztonságosan vezetőknek nem kell világítás :)"

Nekem pl nem kell. En latok jol, ha sotet van felkapcsolom, ha vilagos lekapcsolom. Ha valaki balfasz nemlat verofenyes napsutesben szembol jonni, az ne vezessen a fene egye meg! Adja at a kormanyt a fianak/unokanak.
Ha ejjel/felhomaly/hajnal/eso stb van felkapcsolom, vilagosban meg le.
Ennyi.

Nem tamogatom!

2011.01.24. 11:11:59

..egy kis kiegészítés: az egyik ótómon van nappali menetfény.
Elől.
Ez városban elég - szemből.

Ha kimászok vele a lakott területről, már tompikát kell kapcsolnom, ami tényleg valamivel többet fogyaszt.

Kérdés: ha már szerelnek egy autóba menetfényt (ami elől világít ugye), meg lehetne oldani hátul is...így a tompított ténylegy csak településen kívül lenne indokolt, az is csak akkor, ha az időjárási viszonyok azzá teszik. Mert amúgy "észlelési" fénynek elég lenne a nappali menetfény (amit a sügérek a Zoktávián ködlámpának néznek...mindegy).

Globetrotter2014 2011.01.24. 11:12:30

@záporjózsi: egyet értek. Legegyszerűbb az a szetting amikor a gyújtás leveszi a lámpát. Én egyszer felkapcsolom amikor a kocsit átveszem, és onnantól többet nem kell foglakoznom vele.

randomuser1 2011.01.24. 11:20:33

650 komment arról h köll-e lámpát kapcsolni?
Érdekes.

Solct 2011.01.24. 11:25:02

@ekutya: Az EU-s törvényben meg 2000lumen felett kell mosó és állító. Mindegy mivel éred ezt el. Ha halogénnel világítasz 2k lm felett, akkor arra is kell.
Szarul fordították a szöveget pusztán :)

GUP 2011.01.24. 11:26:14

végrevégrevégre vki megírta!!!
22 éve már a dinamós kispolszkival is éjjel-nappal tompikával jártam mindenhol, vállalva télen pl a 2 hetenkénti akku ki-fel a lakásba tölteni-akku vissza procedúrát is. persze nem lehet az átlagtól elvárni a gondolkodást, ezért égjen mindig, automatikusan!

szenon 2011.01.24. 11:35:20

Pár éve Ukrajnába vezetett utam. A határtól nem messze a hegyek lábánál haladtam ködben és előzés közben majdnem összecsattantam egy kivilágítatlan szürke Volgával vagy Ladával. Centiken múlt, zabszem nem fért volna be. Ott úgy tartották akkor, hogy kímélik az aksijukat. Nem írom le, mit gondolok azóta is erről.

nick2005 2011.01.24. 11:42:15

@ekutya: Így van.
Ez a cikk arról szól, hogy 2011-től csak olyan kocsit lehet gyártani, amin van nappali fény, és ez a motor indulásával egyidőben felkapcsolódik.
De ez nem azt jelenti, hogy változna a KRESZ, és mindenkinek kötelező lenne tompítottat használni lakott területen is.

TGV 2011.01.24. 11:52:11

en is maximalisan egyetertek, egyuttal javaslom azt is, hogy a motorokorol viszont hatosagilag szedjek le es tiltsak be a fenyszorot.
A motorosok egy jo resze ugy veteti magat eszre, hogy felkapcsolja es az autok kozott szlalomozva szetegeti mindenki retinajat azzal a felkialtassal, hogy o igy jobban lathato. Arra veletlenul sem gondolna, hoigy mondjuk en nem latok maeg jopar masodpercig es esetleg azalatt balesetet szenvedek.

Es az audit is meg kene kicsit rendszabalyozni. Multkor beszoltam egy audisnak a lampanal, hogy ugyanmar kapcsolna le a fenyszorojat, mert megvakulok, de csak a vallat vonogatta, hogy ez a tompitott+LED.

kisgyerek9 · http://kisgyerek.blog.hu 2011.01.24. 12:06:19

Szerintem is kötelezővé kellene tenni az állandó tompítottat. Mondjuk nekem az audis és bws ledes dolgokkal sincs bajom, városban 50-nél pont elég.

Viszont ennél is nagyobb bajnak tartom, hogy mióta eltörölték a kötelező izzókészletet, rengeteg "félszemű" autó közlekedik.

Kimondottan zavaró, ha a baloldali nem világít a sor végén jövőnek éjszaka, és te már készülsz az előzés megkezdésére.

Az meg aztán pláne durva, hogy nem bünteti a rendőr...

További jó dolog a ködlámpa tök indokolatlan használata éjszaka, havas úton, tiszta időben...jobb mint ha refizne.

Hurri Kán 2011.01.24. 12:11:40

@kisgyerek9:
"Viszont ennél is nagyobb bajnak tartom, hogy mióta eltörölték a kötelező izzókészletet, rengeteg "félszemű" autó közlekedik. "

Ha megnézed a mai modern autókat, rájössz hogy azok az idők elmúltak hogy házilag is tudjál a fényszóróban izzót cserélni...

Szvsz ez egyáltalán nem jó, de sajnos ez van...

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.01.24. 12:20:22

Tompítottat MMKK.
Szívemből szólt a cikk.

záporjózsi 2011.01.24. 12:27:00

@ZF2: Azért mindig vannak hétköznapi helyzetek, amikor a villanyt le vagy fel kell kapcsolni. Akár helyzetre, akár tompítottra. Ezt meg kell tartani, csak a következő magasabb rendű állapot törölje is el.

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.01.24. 12:50:13

@agostonl: "A kiégett világításokról csak annyit, hogy sajnos igen sok autóban igen bonyolult az "egységsugarú sofőr" -nek kicserélni a kiégett égőt."
Akkor en is egysegsugaru vagyok. Hozza nem nyulok ilyesmihez, es aldom az eszem, amikor latom, hogy olyan hulye helyen kell cserelni, hogy a boltos/autoszerelo 15 percet szop vele, hogy kicserelve. Pedig o ehhez ert. Az mas kerdes, hogy eszlelestol szamitott 24 oran belul cserelek mindig. A szembejovo hianyos vilagitasuak szamabol arra kovetkeztetek, hogy ezzel azert sokan nincsenek igy.

gaborka78 2011.01.24. 12:53:38

Sziasztok!

Én nem az országutakon "élek", mint itt több hozzá szoló aki évente több 100ekm-t vezetnek, csak évente kb. 40 ekm-t megyek.
Én két típust "állítottam fel" magamnak:
- Lopakodó: Amíg nincs korom sötét éjszaka semmilyen fényt nem kapcsol fel. Bp.Nagykörűt éjjel 2 óra, kivilagitatlanul. Hirtelen jött áramszünet, közvilágítás el, házak elsötétednek és ment tovább minden világítás nélkül. Szerencsére már korábban mögötte voltam így nem mentem bele. Ennek változata aki szerint az irányjelző issokat fogyaszt, így azt se használja. Aztán vedd észre. További alváltozat aki télen éjszaka ködben, általában részegen neki indul rozzant kivilágítatlan biciklijével a szomszéd faluba folytatni az ivást, mert a kocsma bezárt. Miután bizonytalan ezért a felező vonal "csíkjai" között szlalomozik. Aztán csak akkor veszed észre amikor melletted ül az anyósülésen...

Másik típus: "karácsonyfa" minden olyan alkalmatosság világít rajta ami bármilyen fényt képes kibocsájtani. Főleg előre felé. Altípusa aki előre megy és hátul ég a tolató lámpa...

Nekem még az oktatóm mutatta meg, hogyan lehet legegyszerűbben kiszállás nélkül ellenőrizni, hogy világít-e minden elől hátul az autóban aminek kell. Simán parkolóban a tükörben igen jól látszik, hogy világít-e hátrafelé az autó. Előre meg aki nem veszi észre, hogy valami nem világít aminek kéne az keresse meg szemorvosát, pszichológusát. Ugyanígy aki nem látja, hogy a sufnituningxenonja nem oda világít ahova kéne az is.

És igen támogatnám, hogy ezt is "csúnyán" büntesse a rendőrség.

A posztban szereplő Virág Benedek - Szépvölgyi sarok tényleg a közlekedés szervezés egyik iskola példája. Ha valaki fentről jön és csak picit 50 felett esélyed nincs megadni neki az elsőbbséget, mert mire belátod a kanyart már a fél autód a tuloldalon.

Gábor

Merci-autósbolt 2011.01.24. 12:56:56

Na végre, hogy szó esik erről!
Már millíószor kértem mindenkit, hogy beszéljünk róla!!! Mert el kell terjednie a köztudatban!
Már régebben nyitottam egy topikot:
torzsasztal.hu/Article/showArticle?t=9157354
Én bizony egy fanatikus "kapcsold fel a világítást!" kampányoló, őrült vagyok.
Előfordult már, hogy addig mentem egy nő után(nem is arra volt dolgom)amíg mellé dudtam sorolni. Mert bizony a töksötétben(kivilágított úton) világítás nélkül haladt. De olyan is akad néha aki csak azért sem kapcsolja fel. Sőt a haverok szerint előbb-utóbb valaki meg fog verni mert szólni merek.

agostonl 2011.01.24. 13:01:55

@koc: Azért mert nem te cseréled, még nem vagy "egységsugarú", hisz foglalkozol vele, mert mint írtad, 24 órán belül kicserélteted.

Én a fentieket azokra értettem, akik egyáltalán nem foglalkoznak vele.

Smooth 2011.01.24. 13:14:25

@JmOS: Tudtommal legalális, ha van E engedélye.
Még 2009ben (tudom, azóta sok olaj meg cián foly már le folyóinkon) olvastam egy cikket az utólagos Xenonokkal kapcsolatban, és abban jegyezték meg (különben az utólagos xenon azóta is tilos), hogy az ilyen LED-es helyzetjelzőket, irányjelzőket és féklámpákat lehet használni, ha megfelel a szabványoknak (színhőmérséklet meg még aminek kell) és minden funkcióját tökéletesen pótoljan a gyárilag oda szánt izzónak.

JmOS 2011.01.24. 13:23:58

@Smooth:
De jó lenne!

Persze gyakorlatban használom és még senki nem szólt érte, de szerintem bele lehetne kötni. (melyik LED-es izzón van "E" jelzés? Egyiken sem...)
A helyzetjelzőmben 5 db 5050 chip van (már alapból jól látható, nem úgy mint a 4W-os BA9S izzó), emellett feltettem egy pici ködlámpát, amelyben 26 db smd LED-es H3 izzó világít.
Az eredmény: minimális feszültségesés a hálózaton (pár watt az egész), és minden körülmények között nagyszerűen látható (viszont egyáltalán nem vakít).
DE
szerintem nem legális...

Smooth 2011.01.24. 13:26:45

@JmOS: www.azauto.hu/Xenon-fenyszorok-utolag-p3.html

Megkerestem Neked a cikket.

Persze mondom, én ezt ezeréve láttam, azóta nem is foglalkoztam a témával, lehet, hogy változtak dolgok.

Jirzsij 2011.01.24. 13:47:31

A bukó lámpás Honda Prelude sokkal szebb csukott lámpákkal. És az elkaszált gyalogosnak is több esélye van végig slide-olni az "A" oszlopon, ha nincs feltépve a combja. :))

Csukott lámpákkal ráadásul nem fogyaszt a lámpa és a légellenállás is javul valamelyest. Éljenek az esőerdők! :))

Merci-autósbolt 2011.01.24. 13:53:29

Automatikus tompított felkapcsolás:
Már 15-éve megoldottam egy relé segítségével.
4 lábú relé csak gyujtáson kap áramot.
a generátor töltőszálról veszi le a másik pluszt. Ha a motor jár a tompított is világít. Egyetlen hátránya ha a generátor forgórész egy bizonyos pozícióban áll akkor már a gyújtás bekapcsolásakor is világít a tompított.
Ez télen, amikor amúgy is minden energiára szükség van a hidegindításhoz és az ízzításhoz, gondot jelenthet.

Jirzsij 2011.01.24. 14:01:35

@Jirzsij: Magamba szálltam és pontosítanék...

Ha valaki nem rendelkezik az esztétikum ily felülmúlhatatlan megnyilvánulásával, a megtestesült, jövőbe fúródó ékkel, egy 3. generációs Honda Prelude-del (maga a lénye is felér pár felkapcsolt izzóval)... nos akkor csavrja fel a fényeket, hogy autós társaink lelkivilága és kis országunk műhold képe is Európához méltó legyen.

Globetrotter2014 2011.01.24. 14:06:58

@záporjózsi: ezért 3 állású a kapcsoló:
0 sötötség. 1 Helyzetjelző gyújtás mellett (pl ha otthagyod az útszélén), 2: gyújtásnál tompított, kiszállás után sötét.

sigabi 2011.01.24. 14:09:55

Háááát, az ötlet jó, csakhogy aki nem kapcsolja fel most ott és akkor, amikor és ahol kellene, az miért kapcsolná fel ha mindig kötelező lenne?

piszter 2011.01.24. 14:11:26

igen!!! mindenki világítson!

én mindíg világítok. a drága apósom meg lehülyéz érte. és nem érti meg a magyarázatot, logikus érvelést.

ezé hozzanak kemény előírást! követeljük!

Smooth 2011.01.24. 14:19:59

@sigabi: Ez egy jó kérdés... talán ha lenne egy csipogás (mint az övekre) ... :D
Nekem egyébként teljesen reflex szerű a dolog. Le és felkapcsolása is. Most azon kellett gondolkoznom, hogy indítás előtt, vagy után szoktam-e felkapcsolni, mert annyira rutinszerűen szoktam, hogy ezekre fel se figyelek. Csipogni nekem nem is szokott. Kulcs elfordít, motor beindul, balkéz már önkénytelenül tekeri a kapcsolót és ugyanez vissza; motor leállít, balkéz lekapcsol. Ha átülök más autóba (ahol máshol van a kapcsoló), mindig meg is lepődök, valami hiányzik, valami más... olyankor szoktam csak felfigyelni. De sajnos a legtöbb embernek a s*ggtörlés vagy utána a kézmosás sem ennyire evidens és természetes, akkor hogy várhatnánk el ezt...
Ezért kell a kényszer. Ha kötelezővé tennék, akkor valami kényszerítené őket, hogy ne legyenek hanyagok, felelőtlenek, kapcsolják fel!

Smooth 2011.01.24. 14:21:47

Egyébként meg ez a DRL is egy qwanagy baromság!!
Inkább egy fasza SMD LEDen dolgoznának!! Ha lenne egy LEDes fényforrás, ami már 50-60W-nyi hagyományos izzó fényét tudná produkálni, akkor azt be lehetne tenni tompítottnak, és nem kéne ez a sok felesleges hajcihő...

Smooth 2011.01.24. 14:26:10

Egyébként meg ez a DRL is egy qwanagy baromság!!
Inkább egy fasza SMD LEDen dolgoznának!! Ha lenne egy LEDes fényforrás, ami már 50-60W-nyi hagyományos izzó fényét tudná produkálni, akkor azt be lehetne tenni tompítottnak, és nem kéne ez a sok felesleges hajcihő...

blokkk 2011.01.24. 14:27:58

Én szintén ... motor indít, lámpa reflexből kapcs fel. Csak ha leállítom tompítottal, akkor a helyzetjelző még égve marad és nem sípol... B3 Passat még ilyen. De azon semmi ne múljon, hogy a szerencsétlen lámpa miatt valaki ne vegyen észre.
Egyes újabb motoroknál is úgy van amúgy, nincs világításkapcsoló, csak biztosítékkal tudod lelőni, vagy csípőfogóval.

JLeno 2011.01.24. 14:38:14

Nyegleo=Hlács Zoli?

andand 2011.01.24. 14:39:29

DRL-es autom van, nem ledes, sima kisfogyasztasu ego. A hatso egok nem gyulnak fel ilyenkor, a muszerfal viszont kivilagosodik. Viszont, mint Ciri is irta, van egy szenzor, ami leveszi a muszerfal fenyerejet ahogy sotetedik, es akkor rakenyszerulsz, hogy felkapcsold a tompitottat, hogy lassad a muszereket. Bar kisse tulkomplikalt megoldas, de hasznos.
Nem DRL-es autoban meg szint reflex, hogy felkapcsolom a tompitottat. Fogyaszt amennyit fogyaszt, 1-2 evente ki is eg a H7-es, de ettol meg hasznalom, mert en is szeretem, ha a szembejovok ki vannak vilagitva.

záporjózsi 2011.01.24. 14:54:11

@ZF2: Nem olyan egyszerű. Ha van gyújtás és nem jár a motor, akkor helyzetjelző. Ha jár a motor, akkor tompított. Ha nincs gyújtás, sötét. Alapból, tehát nem kell kapcsolgatni. Na ezeket lehet utána átállítani az aktuális állapotnak megfelelően. Nekem tetszene, mert a mindennapi ügyködéshez tökéletes, ha valami extra van, akkor meg ráérek álló helyzetben a bűvkapcsolók között matatni.

sancho panza 2011.01.24. 14:56:31

Nem érdemes spórolni, mert az aksi-t úgyis ellopják a szervízben.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.01.24. 14:58:27

Jó a felvetés, de hol a vége?

Nem figyel az autós, ezért:
-szüntessük meg a zebrákat, csak alul és felüljárók legyenek a gyalogosoknak
-minden átkozott kereszteződésbe rendőrlámpát, biztos-ami-biztos, földből felcsapódó oszlopokkal...
-ésatöbbi...

plephyl 2011.01.24. 15:12:36

"Szerintem minden autora szirenat es villogot kene tenni, hogy jobban latszodjon."

:))) ja, vagy elakadásjelzővel reflektorral kéne járnunk. Hiszen ha csak egyetlen életet is megmentünk, már megérte. nemigaz?

plephyl 2011.01.24. 15:14:00

@piszter: nincs mellette logikus érvelés, szerintem.

a cikkhez mellékelt fotók pedig erősen manipulatívak, félrevezetők.

cso zsi 2011.01.24. 15:23:18

@Smooth: A VW csoport hátsó lámpáit elnézve, ami csak 5/21-et kéne, hogy helyettesítsen, ráadásul nem irányítottan, hanem szórva, ez nem lesz egyszerű dolog.
Nappali fényben siralmas. A designer buksiját meg kalapáccsal kéne simogatni a nagy körben kis kör elrendezésért.

cso zsi 2011.01.24. 15:24:38

@plephyl: Nem láttál még napsütés irányából érkező autót? Amelyik ki van világítva, az látszik. Amelyik nincs, attól meg fogsz ijedni.

Hurri Kán 2011.01.24. 15:27:02

@cso zsi:
Adott esetben direkt napsütés sem kell. Nyáron pl. sima országúton, pláne ha két oldalt fák vannak, elég érdekes fényviszonyok tudnak kialakulni.

Vagy pl. városban, nehezebben belátható kereszteződésben, ahol nagy segítség, ha látod hogy az érkező autó lámpája tükröződik a kirakatüvegeken pl.

Globetrotter2014 2011.01.24. 15:49:06

@záporjózsi: én kavartam meg: azt akartam írni, hogy 1-esben a helyzetjelző mindig ég. Gyújtás nélkül lezárt autóban is. Ezért "vészüzemmód" (tipikusan arra jó, hogy az autót kivilágítva hagyd hátra, pl az út szélén amíg pisilsz). 2-esben akkor ég a lámpa (tompított és helyzetjelző) ha az autót "használod" (tehát a gyújtással aktiválod és gyújtáslevétellel kaplcsolod le a fényt.) A modern autók szabadon progarmozhatók, én pl azért mentem vissza a szerelőhöz mert (egy nem kért update keretében) felülírták, és 0-nál is a 2-es üzemmódban volt, aminek semmi értelme.

kelemenjanos 2011.01.24. 16:25:32

A cikkíró felvetése jogos! A baj azonban ennél szélesebb-körű: A lámpát akkor sem oltják fel, amikor kötelező lenne, mondjuk nappal, szép megvilágításban is, országúton! De még lehetne sorolni: Nappal a városban, rendes megvilágításban sem látni - esetleg - az adott jármű mozgását, azaz gyors szemrevételezéssel nem sikerül a másik közlekedőnek, pl. gyalogosnak észrevennie, hogy a jármű halad, s milyen sebességgel közeledik feléje!
Másik élet-helyzet: A nagy napsütésban bármikor árnyékos helyre kerülhet, ahol nem belátható, ne adj Isten, kanyart követően!
Azaz: Én ezért/ezért is tenném kötelezővé a lámpa használatát minden helyzetben, amikor a gépjármű mozgásban van!

kelemenjanos 2011.01.24. 16:31:14

Más:
A ködfénylámpák használata miatt pedig külön kezdeményezést javasolnék: Itt a leggyakoribb: "Ha már van, akkor világítsunk azzal (is)!"
Megj.: Néhány eszement észre sem veszi, hogy ez utóbbit használja és szép csendes estén is vakít a szembejövő arcába!!!!

üjjéle 2011.01.24. 16:34:34

én egy ilyen fajankónak köszönhetően zúztam le a kocsi hátulját. télen, reggel hét után pár perc, szakadó eső, fasor, épp hogy csak világosodni kezdett. tolattam ki hátrafelé, hogy aztán előre mehessek, majd megérkezett a sötétkék golf világítás nélkül: csatt. 10 perc vita, hogy miért tolattam, mikor ő jött/miért nem világított. még fél óra, mire a rendőrök megjöttek, persze világos lett, persze az eső is elállt. innentől már 100%-ban én voltam a bűnös.

szóval abszolút támogatom.

Hurri Kán 2011.01.24. 16:38:18

@üjjéle:
Ha kitolatsz elé, mindenképp te vagy a hunyó.
Más kérdés, feltételezem ha ég a lámpája az Isten barmának és látod hogy jön akkor gondolom nem tolatsz ki elé...

F040 2011.01.24. 17:04:58

Ausztriában néhány éve folyamatosan kötelező volt a tompíottfény használata, lakott területen kívül és belül is. Aztán eltörölték ezt a szabályt, mert nem javította a baleseti statisztikákat.

A magam részéről viszont hiszem, hogy fontos a nappali világítás. Az tény, hogy a tompított fény használata terheli az autó elektromos rendszerét, illetve gyakrabban kiéghet az izzó, ha folyamatosan használják. Ez bizony plusz költségekkel jár, és igaz ez az üzemanyagfogyasztásra is. Különösen jelentős költségforrás lehet egy xenon izzó cseréje.

Optimális megoldás lehet a LED-es nappali menetfény használata. Persze itt minőségi árura gondolok (Hella LedayLine, Hella LedayFlex), nem a gagyi termékekere. Ezek a minőségi termékek sem olcsók, de energiafogyasztásuk elenyésző, élettartamuk gyakorlatilag korlátlan a fényüket pedig a nappali használatra optimalizálták, így sokszor jobban is látszanak, mint a tompított fényszórók.

Egyébként egy EU-s előírás értelmében hamarosan csak nappali menetjelző fénnyel felszerelve hozható forgalomba új autó. A helyzet így "magától is" folyamatosan javulni fog.

F40

csuvakka 2011.01.24. 17:09:42

A kommenteket olvasva elég nyilvánvaló hogy a hülyéket nem lehet meggyőzni arról hogy miért kell hogy világítsanak. Olyan ez mint a gyógyíthatatlan betegség.

Az EU-nak meg köteleznie kéne az autógyártókat hogy olyan lámpatesteket tervezzenek amiben még egy értelmi fogyatékos is képes 5 perc alatt izzót cserélni.

Továbbá EU szerte éjjel nappali világítást, akárcsak a motorokon, (egyébként nem is értem, ha motoron kötelező akkor kocsin miért nem? annyival nem kisebb szemből egy motor), ja és nem holmi béna helyzetjelző fénnyel, hanem a tompított fényerejének megfelelővel vagy tompítottal.

p10s 2011.01.24. 17:23:49

@kamionmentés:
Egyéb iránt ezen múlik minden,t.i. FIGYELEM!
Másrészt @Bende: "Erről jut eszembe, a múltkor láttam olyat, aki előttem ment 4-5 falun keresztül, és következetesen kapcsolgatta a tábla vonalában le meg fel. Na ő az igazi hülye." Ezt visszautasítva azt mondom hülye az akinek nem tetszik!! Minek képzeled magadat? Önkéntes rendőrnek?
Képzeld el fényes nappal jó látási viszonyok közt én is hasonlóképp cselekedek! Megmondanád, pl. fényes nappal a Nagykörúton, Pesti úton dugóban álló, egymás p.csájába világító fényszórók százainak mi értelme???? Okostojás!

Egyszerű lustaság, nem odafigyelés, hanyagság stb. miatt világít/nem világít a lámpa amikor kéne! Ázze! Ha kocsit vezetünk, akkor arra koncentráljunk, ne másra! Még ha "egységsugarú" sofőr is az illető! Érdekes, én tudok rá figyelni és még bajom sem volt belőle sosem!

szg307 2011.01.24. 17:36:34

"Ausztriában néhány éve folyamatosan kötelező volt a tompíottfény használata, lakott területen kívül és belül is. Aztán eltörölték ezt a szabályt, mert nem javította a baleseti statisztikákat."

A lényeg itt van. A többi rizsa.

csuvakka 2011.01.24. 17:57:01

p10s

Kapcsolgatod, vagy sem, nem ez a lényeg. Ha jól esik, kapcsolgasd. Az írás 1-2 apróságot leszámítva egy dolgot próbál meg eljuttatni az olvasóközönség felé, mégpedig hogy nem ártana világítani ha azt a helyzet meköveteli, és ez gyakran akkor is adott, amikor nem is gondolná az ember. Egyébként nemtudom, fájdalmas az, ha napközben az egyik a másik p.csájába világít a dugóban?

csintapala (törölt) 2011.01.24. 18:02:42

@szg307: "A lényeg itt van. A többi rizsa. "

Ja, mindenki hülye, csak az osztrákok nem! Egyébként aki ezt beidézte legalább utána olvashatott volna:

automenedzser.hu/tanacsok/20070911_tompitott_nappali_vilagitas.aspx

"Ernst Pfleger balesetkutató nyáron elvégzett felmérése szerint miközben a balesetek száma valamelyest csökkent ugyan a járművek kivilágításának köszönhetően ..."

Hoppá. A többi indoklásuk elég gyenge. A kivilágított kocsik között nem látszódnak a a _kivilágítatlan_ bringások. Bullshit.

Szerintem a fő ok, hogy az osztrákok is olyan spúrok, mint itt a fillérbaszó okostónik, akik szerint hatalmas fogyasztás növekedést jelent a tompított égetése.

A kivilágítás szükségességét igazolja az EU döntése is, miszerint ugye 2011-től minden újonnan eladott autót DRL-el kell felszerelni.

Ennyi. A többi rizsa.

ekutya 2011.01.24. 18:34:04

@nick2005: És ez szerintem így is van jól. A KRESZ megfelelően szabályozza a kérdést, és az újabb autók automatikusan ki lesznek világítva. Én amúgy sem támogatom, hogy a tompítottal jelezzük, hogy ott vagyunk. A tompított az úttest megvilágítására lett kitalálva. Ülésmagasságba már nagyon kevés fény jut el. Egy látszódásra kitalált lámpatest sokkal hatékonyabb és jobb tud lenni. Ha már KRESZ-t kéne módosítani, akkor én a DRL-es autókon megengedném a tompított nélkülözését is. Az arra való, hogy te láss, ne pedig téged lássanak. Egyébként pont a fenti képen látható esetben nem túl nagy segítség a fehér lámpa.

@Solct: A halogének nem érik el általában a 2000-es értéket. De ha el is érik, akkor is szebb a fényük. Az utólagos xenont pedig nem csak ezért nem illik használni. Szerencse, hogy már nem is legális.

cso zsi 2011.01.24. 18:40:25

@csuvakka: "annyival nem kisebb szemből egy motor"
Úgy kb harmadakkora, mint egy átlagos autó.

A_Denever 2011.01.24. 18:50:16

Az automon a lampa gyarilag eg ha elfordult az indito, es lekapcsol, ha bezarom. Esetleg van kisero feny, hogy este ne keljen zseblampazni hazaig ha olyan helyre megyek ahol mocsar vagy ilyesmi van. Kuszobfenye az nincs. Hatso ules lampajat sajna nem automatan kapcsolja le. Hiaba nem tokeletes. Akuja ettol meg nem merult le. Hybrideknel eleve nem gond, mert ha lemerul a normal aku, benzinnel amugyis lehet tolteni. Mondjuk ebbol a tipusbol meg nincs hybrid ha jol sejtem.

Szoval ki lehetne ezt az automatikat iktatni, le van irva a gepkonyvben, de bonyolult. Harom allasa van a lampakapcsolonak, elviekben a reflektor nem kapcsolhato fel, ha 0asban van a kar, de a xenonok ekkor is alapbol egnek. Belgiumban raktak ossze mar tobb mint 8 eve... Azota csak jobb lett a technika...pl. ujabb modellekben van holt-ter figyelo, hogy a masikra akkor se huzza ra az ember a kormanyt ha az eppen nem latszik.

A kivilagitatlan/fenyvisszanelkuli gyalogost en csak ugy hivom, hogy ongyilkos merenylo. Foleg ha nem zebran es telen porhoval boritott jegen fektavon belul este probalkozik. Inkabb kapna valami masert Darwin dijat mielott engem es az utasaim veszelyeztet...
Ennel mar csak a kivilagitott, de tragyaval vagy folddel vastagon takart mezogazdasagi jarmu a veszelyesebb mikro meretu index es egyeb jelzokkel, amik tuzo napon nem latszanak szinte sehogy.

Solct 2011.01.24. 19:00:15

@ekutya: Node kérem van halogén színű 3200k-4300k közötti is :D

Nekem 3évig volt a kocsiban, most az egyik cső elfáradt, ezért most 140/100-as h4 van bent.
Fényben ez is jó, csak ne zabálna 280W-ot ferin vagy 200W-ot tompítotton :S
Erre kellett nappalra a DRL.

csuvakka 2011.01.24. 20:10:18

@cso zsi:

"annyival nem kisebb szemből egy motor"
Úgy kb harmadakkora, mint egy átlagos autó

Szerintem meg kb. a fele. Számold csak ki. Autó, mondjuk átlag 175x150 elölről. Motoros, mondjuk egy túraendurón, 70x190. Szorozd össze és megkapod a látható területet.

Egyébként meg baromira lényegtelen. Egy kamion is lehet nehezen észrevehető bizonyos fényviszonyok között. Egyébént meg miért van az hogy itt az emberek fele ilyeneken vitatkozik, meg azt számolgatja mennyivel fogyaszt többet az autója bekapcsolt tompítottal?

ekutya 2011.01.24. 21:24:20

@Solct: Nem csak az alapszínnel van a gond. Illetve azzal van a legkevesebb. Az utólagos xenonok ahogy fáradnak, úgy kékülnek. A színspektrumuk kiegyensúlyozatlan, a fényük vibráló. Ehhez jön még a koszos lámpabúra, a nem megfelelő vetítési kép, és a magasság. Nem véletlenül vannak ezek betiltva. Ha valaki xenont akar, akkor válasszon gyárilag kiépítettet. Az nem csak neked fog jól világítani, de a többieket is kevésbé zavarja.

szg307 2011.01.24. 22:24:11

@csintapala:
Ezek szerint az Osztrákok is teljesen hülyék, mert miután bevezették az állandó díszkivilágítást - elkövetik azt a blamázst, hogy viszakoznak és elismerik, hogy nem jött be.
Komoly érvnek kell lennie e mögött, hogy valaki/valakik ez utóbbit bevállalja/ják. Csak úgy, senki sem égeti magát.
Persze nálunk valaki mindig újra feltalálja a kocka kereket és minden fórumon küzd mellette.

p10s 2011.01.24. 22:53:54

@csuvakka: Nem fájdalmas, csak értelmetlen pazarlás, mert minek??? Mi értelme egymás seggét világítani 120W-tal? Használódik az alkatrész(izzó), motor jobban terhelt a dugóban, stb-stb... vagy ha nálad nem számít mikor cserélsz / cseréltetsz -manapság akár igen drága- izzót, mert pont lesz.rod, akkor bocsánatot kívánok.
Egyéb iránt jól látod, akkor kell világítani amikor szükséges, s megköveteli a helyzet. Csak hát ehhez figyelni kell vezetés közben, nem pedig a meleg ülésben ábrándozni/mással törődni, és főleg nem lámpa nélkül lopakodni éjszaka a Hungárián, vagy akárhol...

CsakEgyOlvaso 2011.01.25. 00:02:05

Kedves Bende Tibor!

Nem ártana pár perccel tovább gondolkodni, mielőtt mindenféle baromságot leír.

1) ne szoktassuk már az embereket arra, hogy ami nem világít az nincs is ott. NEM ÜTÖTTEK EL AZ ELMÚLT ÉVEKBEN SOK GYEREKET ÉS FELNŐTTET???? Többek közt nem egyszer zebrán?
Engem még úgy oktattak, hogy lakott területen (is) fel kell készülni a váratlan helyzetekre (pl.: gyerek ugrik ki megállóból, iskolánál, stb.)

2) Akit zavar a napfény az vegyen megfelelő szemüveget. Sokfélét lehet kapni és nem kell anyázni a ellenfény miatt. Nálam is van, ha nem látok felveszem és nincs gond.

3) Kur**ra elegem van a sok ködlámpás idiótából, akik minden indok nélkül vakítják a szembejövőket. Ezek egy része is úgy gondolja, így jobba látják.

Ha már aláírást akar gyűjteni, talán gondolkodjon el a kamionos tranzit forgalom vasútra terelésén. pl.: az úthasználat legyen mindig 20%-al drágább a vasúti közlekedésnél.
Kisebb lenne a forgalom és környezetszennyezés, kevesebb lenne a baleset a hullafáradt sofőrök miatt.
+ némi bevételt és munkahelyet biztosítana a vasútnak.

Merci-autósbolt 2011.01.25. 15:40:57

Szerintem az elmúlt évekhez képest érzékelhető a javulás(az általam használt útszakaszon)Előfordulhat,hogy valaki elfelejti felkapcsolni.
Engem az jobban zavar ha villogok rá és látom a sofőrt, hogy bele van feledkezve a telefonálásba és nem is előre néz.
A kedves Anyukák akik oviba vagy isibe viszik a gyerkőcöt. 5 centire ülnek a szélvédőtől a hátuk nem éri a háttámlát. Közben persze telefonálnak is. Igy nem csoda, hogy a hóesésben amikor az út szélén állok a zebránál eszébe se jut átengedni. Jobb esetben helyzetjezővel közlekedik mert a tompítottat nem tudja, hogy kell felkapcsolni.

C16SE 2011.01.25. 15:42:50

@csintapala: Talán olvas el az egész cikket. Főleg a környezet szennyezési részre való tekintettel. de persze azt nehéz felmérni, hogy mennyi balesetet akadályoz meg és mennyi megbetegedést okoz a plusz kibocsátás. Tehát nem olyan egyszerű ahogy próbálod felfogni.

C16SE 2011.01.25. 15:46:10

@Solct: Én elmennék a szemészetre a helyedben. Lehet egy szemüveg kellene az éjszakai vezetéshez. Vagy megnézetném az autóm foncsorát. És ezt tényleg nem bántásból mondom. Aki a sima halogénnél nem lát jól, ott lehetnek szemproblémák is, illetve nem megfelelő fényszóró foncsorozás is. Néhányan megdöbbennek amikor kapnak egy -0.5-ös, -0.75-ös szemüveget és hirtelen kitágul éjszaka a tér. (én is így jártam, saját példám miatt mondom)

vmaast 2011.01.25. 20:14:07

@C16SE: Khh... Azért ténylegesen vannak olyan modellek, amiknek sikerült kissé aláméretezni a világítását. Ott aztán vakaróznak a júzerek ;-). Persze ez közel sem zárja ki azt, amit írsz.

vmaast 2011.01.25. 20:15:34

@C16SE: Khh... Azért ténylegesen vannak olyan modellek, amiknek sikerült kissé aláméretezni a világítását. Ott aztán vakaróznak a júzerek ;-). Persze ez közel sem zárja ki azt, amit írsz.

vmaast 2011.01.25. 20:17:26

Na bocs... Blogmotor megint összefosta magát ;-)

vmaast 2011.01.25. 20:33:23

Kedves CsakEgyOlvaso!

Neked sem ártana ;-)

1. Ne szoktassuk már az embereket arra, hogy ami nem világít, az jobban látszik. Teljesen mindegy hogy mit tanultál, aki világít (remélhetően tompítottal, nappalival), az látszik jobban. Ha ezzel gondod van, lehet reklamálni a fizika törvényeinél!
2. Ezt azért beszéld meg a szemüvegesekkel is!
3. Megvan hozzá a jogod.

A cargo tranzit vasútra dobása pedig sosem lesz hatékony, a jelenlegi hálózattal. Ez ügyben a Trianoni szerződésnél reklamálhatsz.

stevieboy 2011.01.25. 22:06:57

Végigolvasva az összes kommentet,konklúzióként csak annyit:ÓVATOSAN
FIGYELMESEN a forgalom ritmusához alkalmazkodva kell vezetni!!!Aki nem így tesz annak olyan mindegy,hogy ki vagy világítva fényes nappal vagy sem.
P.S.
A világ nagyobbik felén ez a kérdés nem kérdés, TE döntöd el és nem a jogalkotó,hogy mikor kapcsolsz tompítottat.

Fzola 2011.01.25. 22:38:48

@kistukesz: Az ilyeneket hívom én potenciális gyilkosnak. Szánj egy kis időt a fotók tanulmányozására, talán bekattan.

lotaten 2011.01.25. 22:48:42

istenem, meghallgattatott a szavam? fasza világot élünk:))

soha nem hittem volna, hogy a suttyóskodásom, ha csak egy picit is, de megindít valamit!

jógyerekek vagytok, de vigyázzatok a körforgalmat körbe driftelő bunkókkal:D

vmaast 2011.01.26. 01:22:20

@dennisthemenace: Mert az elcsatolt területeken kőrben futó fővonalakat, csomópontokat is bukta az ország, és csak sugaras vonalak maradtak. Mintha a pesti körutakat szüntetnénk meg. Pécsről pl. csak Pesten keresztül tudsz Szegedre szállítani. Szerinted megéri?
Ajánlom az alábbi linket:
www.vasutallomasok.hu/terk/hungarian-network.gif

CsakEgyOlvaso 2011.01.26. 15:00:10

@vmaast:
Kedves vmaast!

1) Én a figyelmetlenségről írtam nem pedig a fizika törvényszerűségeiről.

Csak magyarázd meg, ha valakinek nem tűnik fel egy átlag 1,5 m széles, 1,5 m magas és 4 m hosszú fémdoboz, akkor hogyan veszi észre a gyerekeket????

Vagy mostantól kezdve a gyerekeket is tekerjük körbe karácsonyfaégőkkel, hogy a vaksi és vezetésre sok esetben alkalmatlanok is vezethessenek??????

Ha az autósok megszokják, csak arra kell figyelni, ami világít, akkor még kevésbé tűnik fel nekik egy kivilágítatlan óvodáscsoport.

Ez nem fizika szimplán figyelmetlenség. :-(

2) beszéltem, egyetért. :-)
lehet mindenféle lencsét kapni, esetleg csináltatni. Ez lehet egy szemüveg vagy arra csíptethető.
Esetleg szemműtét. Környezetemben többen is megcsinálták, és köszönök évek óta jól látnak.

3) nyilván, de talán egyetértesz, hogy nem kevésbé zavaró, ha a szembejövő elvakít, mintha egyáltalán nem is látszik.

Trianont nem keverném ide, teljesen felesleges. Jelenlegi vasúton is van ilyen szolgáltatás. Csupán drágább a közúti közlekedésnél. Ezért nem preferált.

CsakEgyOlvaso 2011.01.26. 15:13:17

@vmaast:

Szerintem, ha csak eggyel kevesebben halnak meg az utakon az elalvó kamionosok miatt, akkor már megérte.

Az országon átmenő forgalmat kellene a vasútra terelni! A feltételek egy része megvan, hiszen most is van ilyen.

hungarokombi.hu/
www.railservice.hu/

Amelyik kamionos elkerül, azzal sokat nem vesztünk. Mert többnyire nem nálunk tankolnak, nem nálunk alszanak.
Az úthasználatból befolyó összeg nem ellensúlyozza a problémát, amit okoznak (forgalmat generálnak, szennyeznek és nem egyszer balesetet okoznak).

Virago_1000 2011.01.29. 20:23:54

"Ez ismét bizonyítja, hogy az emberekre még egy villanykapcsolót se szabad bízni, nemhogy képviselőválasztást. Semmit."

veled az elen, Bende te seggarc marha.

dennisthemenace 2011.01.30. 15:12:17

@vmaast: Nem kell térkép, 22 évig vasutas voltam. Pécsról Szegedre akkor sem érné meg vasúton szállítani, ha lenne egy vonal Duna híddal. Lassú,macerás.

dennisthemenace 2011.01.30. 15:13:23

@CsakEgyOlvaso: Az pláne nem baj, hogy nem nálunk alszanak a fulkéjukben, majd osszepisálják/szarják/szemetelik a parkolót.

záporjózsi 2011.01.31. 12:15:14

@dennisthemenace: Sok volt az a 22 év... Attól függ, hogy mit kell szállítani és mennyi idő alatt.

Pizza zabáló 2012.03.26. 05:30:12

2012 után gyártott autókban kötelező a LED világítás. Amúgy én nemetben lakom. Bárhova megyek indítás után ralkapcsolom a kód lámpát. Az bekapcsolja a helyzet jelzőt meg a xenonokatis. Sok az erdős rész. Rossz a látási viszony. A cikkben Németország kimaradt. Az a fekete bárány. Nem nagyon van szabályozva a kód lámpa, sem a tompított használata. Kapcsolsz amit és amikor akarsz. Kivéve a régi meg a hátsó köd lámpa. Utóbbit nem szabad, ha tudsz 50 km/h-nál gyorsabban menni.