Koppány öröksége

  2010. december 10. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény lada tuning zsiguli

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Mindegyiknek más a színe, más a belseje, egészen más piszkálás-mix van benne. Van, amelyiket show-ra építették, akad, amelyikkel versenyeznek, s a kettő közötti átmenet mindenféle fokozata jelen van. De mind Lada és mindet imádják. A legvidámabb autós barakk.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr122506115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hamika 2010.12.10. 17:06:51

@KuKori:
Mind a kettő kapható sárgában -fehérben.Ködben-szúróban.
Gepárd kft a forgalmazó.De kin Ákosnál van maffiarács is.

bizé 2010.12.10. 17:25:12

Zsír zsigák zsetta zsúrja! (tisztelet)

Tekincsa Wakumba 2010.12.10. 17:25:29

@SupaCow: Detto.
Az indavideót párszor én is elküldtem a jó édes anyukájába a hangerőcsúszka kezelhetetlensége miatt.
Értem én, hogy saját cég, és nem lehet lecserélni, de akkor mi a picsért nem lehet egy könnyen kezelhető felületet leprogramozni? :(

hirtelendi 2010.12.10. 17:34:43

@gyvy: Ahhoz a hangszóróhoz (AB1010) nem a belinkelt RD3614-es rádió tartozott, hanem az RD5686. Van egy évtized különbség a kettő között.

Hurri Kán 2010.12.10. 17:48:51

@hirtelendi:
Tudom, itt már egy hozzáértő kolléga kiokosított :)

Csaberetto 2010.12.10. 17:52:37

@McK: 100 százalékban igazad van!

Hurri Kán 2010.12.10. 17:53:03

@Rajninho: Hja kérem az infláció...

hirtelendi 2010.12.10. 17:57:37

@gyvy: Lassan és sorba olvasok :)) Közb en én is láttam, hogy Laci a tőle elvárható precíz alapossággal elmagyarázta

cr500 2010.12.10. 18:01:07

Nagyon fasza az összes,DE azt mondja meg vki,hogy mi a tosz az a BALTÁS FŐTENGELY!!!! KÖSZÍ

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.10. 18:06:09

@cr500: leköszörülik a főtengelysonkákat, hogy elférjen
könnyítés, és van, amelyik hajtókar csak így fér el

ommm 2010.12.10. 18:06:35

@McK: De azért dobbant a szíved, ne is tagadd :)
Lesz VFTS, lesz...

Szkenner Üzemeltető Szerver a.k.a. SZÜSZ 2010.12.10. 18:40:49

ja, és gyerekek, egy kis szenilis múltbarévedezés:
LADA 2107, jegesmedve üléshuzattal és a kalaptartón két Orion Mambo hangfal...
Ez mekkora királyság volt...

Fox888 2010.12.10. 19:17:55

Én leszek az egyetlen aki negatív? A 8 millájából most lehetne egy E30 M3-ja vagy egy 190 EVO-ja. Bele gondolni is borzasztó. És ne mondják már, hogy ezek jobb autók mint egy E30. ááááá nem értem én ezt a Lada imádatot.

Rajninho 2010.12.10. 19:21:58

@gyvy: De nem az amit most kivontak tavaly hanem az előtte lévő régi sárga :D

Rajninho 2010.12.10. 19:23:44

@ommm: Polskira gyűjtöd az infokat :P?

Rocko- 2010.12.10. 19:39:50

@NGA: kókányok zsebébe.

McK (törölt) 2010.12.10. 19:40:48

@ommm: Óóóóó...nagyon rosszul fogalmaztam.
A nyálam folyt az ölembe végig,míg olvastam.
Csupán a 8 millió gondolkoztatott el kissé.
Az Amreinék fél szörny 4,1-ért van hírdetve.
És valóban egy szörny.

Vagy Szabó Lacié pl tudom,mennyiben van.

Ez természetesen semmit nem von le ezen járművek értékéből,pláne a tulajok számára.

djkoxi 2010.12.10. 19:41:34

Jó volt olvasni a cikket, és nagyon tetszett, hogy mindegyik autóról készítettetek egy rövid videót. Köszönet érte!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 19:45:37

@Fox888: Mindenkinek lehet elvetemült álma, neki az, neked meg az E30, és ezzel nincs is baj, így van rendjén :) A szent őrületet mindig tisztelni kell, akármilyen vas is a tárgya :)
@gyvy:
Igen, írtam is, hogy némi átfedéssel jönnek az emlékeim, hol apám körüli verdákból, hol az én elsőéves jogsis korom haveri kocsijaiból :) Szóval lefedtem a 85-95 közti időszakot nagyjából :D

Hurri Kán 2010.12.10. 19:57:54

@KuKori:
Te mikor szereztél jogsit?
Én 93-februárban, de előtte telken-itt-ott már kb. 90-től vezetgettem.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 20:08:23

Fél off: a mai napig keresek ehhez a DC 2012-eshez magassugárzót (nem az utángyártottat, az nem kell!!!), a nagy mágnesű 4 ohmosat, grafitszürke előlaposat. A fekete előlapos (esetenként piros karikával), fele akkora mágnesű utángyártottnak nincs akkora és olyan tiszta hangja. Az ezüst előlapos meg azt hiszem más belül kicsit.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 20:10:21

@KuKori: ja, a link:

retronom.hu/index.php?q=node/26096

Imádtam a hangját, olyan jó kis loudnesses volt :)
@gyvy:
Hát én végül 97-ben csak, mert nem volt zsé 95-96-ban letenni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 20:21:02

Na, megint nyelődnek el a kommentek?

kapujanincs (törölt) 2010.12.10. 20:39:31

apám '85-ben Németországban vett egy 1500-as, kerek lámpás kombit szalonból. nem ilyen széles, lapos hátsólámpája volt, mint a képeken a pirosnak. úgy emlékszem, "1500 S" felirat volt rajta. fűtőszálas hátsó szélvédője volt, és minden személynek behúzós biztonsági öv. Blaupunkt hangszórók, ilyesmi. vagy tíz évig rohadt egy udvaron, aztán eladta, gondolom, vagy húszezerért. nem vezetek, és ha vezetnék sem lenne az autó a hobbim, de azt a ladát kurvára sajnálom. nagyon jó gazdája lennék. fehér színű volt.

Rocko- 2010.12.10. 20:44:33

@gyvy: hát én egyetlen macskalétrás pedálos moszkvicsot se láttam.

Rocko- 2010.12.10. 20:46:57

@KuKori: akartam is modnani, h zsiguli hét és egyetlen gép antennáján se volt kindertojás.

Rocko- 2010.12.10. 20:51:29

@Fox888: nem kell megérteni. elég elfogadni.

Rocko- 2010.12.10. 20:52:59

@gyvy: "Te mikor szereztél jogsit?"
amikro elvettem polcról apámét. :D
á nem. :)

hirtelendi 2010.12.10. 21:01:39

@kapujanincs: VAZ 21023-as volt, ha kereklámpás volt. Igazi ritkaság, csak nyugati exportra ment, belül az 1500-ös műszerfala volt, fejtámlás ülések, és hátsó ablaktörlő.

1kutya 2010.12.10. 21:26:58

apósnál a traktorszínben, felbakolva várja a 67e km-t futott 2107-es a jobb világot!

asszem márciusban hozzákezdek...:-DDD

Pipaszutyok 2010.12.10. 21:29:18

Már bocs de a turbós ladában nem Garrett a feltöltő hanem KKK!

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.10. 21:32:30

@Fox888: az ilyen emberek várják a ralikon a szélvészgyors EVO-k és S2000-ek után végre a zsigulikat, hogy 70-el essenek be az árokba, mer azafasza.
Látványos, naná. Ott a driftnap, kompresszoros V8 ugyanezt megcsinálja, egy százassal gyorsabban. Az arra van.
De egy olyan versenyen, ami időre megy, fel nem foghatom, miért mennek direkt lassan.. Persze a VFTS pilóták az utolsó évben H előtt már íven mentek, rögtön anyázták őket is..

Hurri Kán 2010.12.10. 21:49:53

@Rocko-:
És akarsz róla beszélni ? :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.10. 22:06:59

Nem volt egyiken sem RABLÓRÁCS !?

vinyi 2010.12.10. 22:08:10

Igazából nem értem ezt a nagy rácsodálkozást az 1500-as kombira, nem is egyre emlékszem. 21053-as néven létezett limuzinban is. 1300-as kasztniban 1500-ös motor. Becsapós. :)

T4KK 2010.12.10. 22:09:52

Azért a VW-seknek nem kellett volna beszólni. Nem rossz banda az:)

nikó 78 2010.12.10. 22:33:51

Hú de jó is volt ezt. Végigolvasni,végignézni,korrekt.Valóban győr környékén a kilencvenes évek vége felé, a ladázás életforma volt. Csak nálunk 5-en nyomták különböző szinteken rallikon komoly gépekkel.Éves szinten 30-40 autót tutira szétütöttek különböző társaságok, a környékbeli erdőkben, hiszen akkor, fillérekért lehetett venni olyat, amiért most vagyonokat kérnek.Mi meg a csóróbja akinek csak levetett becsövezettre tellett alap motorral, egy 10-esért,szomorúan néztük ahogy a viszonylag ritka sötétkék makulátlan ezerkecsi (73-ból fiat alkatrészekkel)hogyan amortizállódik kanyarról kanyarra,egy tank benzin elfogyásának időtartama alatt, ami üveghangon, max két órát jelentett.Más világ volt.Alap dolog volt,Rába-ringre járni.Nem nagyon kellett utánnanézni mikor lessz verseny,mert amikor felkészítették az autókat ki is kellett próbálni,természetesen a faluban.Nem is nagyon csodálkozom azon,hogy a srácok komoly falakba ütköznek hatósági szinten.Akkoriban sportnak számított a rendőrök szopatása.Volt olyan srác akit, havi egy-két alkalommal mindíg megtaláltak, de már csak otthon tudták megvárni, utolérhetetlen volt.Jókat röhögtünk, amikor hallottuk a két rendőrautót szirénázni, a zsiguli meg hörgött, és sírt.Tengely, rendszer, bilstein, tolókerekes+slikk, esélyük sem volt utolérni.Hozzátenném, szerintem, ma se menne. Meg azért elkaszálódott egy-egy buszmegálló,telefonfülke.Azért arra feleszmélni vasárnapi ebéd után,langymeleg délután,forma-1 nézés közben, hogy a sarkon,(90°) a Sanyi 1-telin megpróbál elfordulni,az ezeröcsivel,és közben tetővel arrébbpöcköli a telefonfülkét!Felüvöltés a szobában, tető!!!!Kifutás, mint a rallin ember sarki házból ki, már fenyegetőzik,hogy hívta a rendőrt, kocsi oldaláról kerékre,rossz helyen volt a csatorna fedél. Pacsi,aztán mehet tovább. Ezt meg kell élni.Köszönet a múltidézésért.

joe1234 2010.12.10. 22:37:48

minden elismerésem a cikkért, szeretem a ladákat, de skodás is lehetne, apámnak volt mindig ladája, nekem felicia motoros 120l-em volt, de nagyon jó volt ahogy a Csikós mondja a "szívás" merthogy skodával is lehet keresztben menni csak nem olyan tartós a technika mint a ladáé és ilyenkor szívás az van bőven.
Itt egy link az általam élöben látott legyszebb ladárol:
s1098.photobucket.com/albums/g377/Jozsef_Levai/?action=view&current=skoda120.jpg
meg az általam nagy becsben tartott 120l röl (amiröl ez az 1 kép maradt meg) ha valakit érdekel:
s1098.photobucket.com/albums/g377/Jozsef_Levai/?action=view&current=skoda120.jpg

totalcarnak:
több ilyen érdekfeszitö és szines cikket légycives

kapujanincs (törölt) 2010.12.10. 22:38:23

@hirtelendi: köszi, rákerestem, tényleg az volt. igen, volt hátul ablaktörlő. fejtámla csak elöl. azért sajnálom, mert apám műszaki ember, rendben tartotta, ezért teljesen hibátlan volt, mikor lerakta. csak hát vett egy fasza kombi passatot, ami a kutyát nem érdekel azóta, a jó kis lada meg de fasza volna most... na mindegy, így jártam.

Dennis01 2010.12.10. 22:55:15

@Rocko-: Eletem legjobb verdaja volt a fatertol orokolt pedalos Moszkvics. Egy egesz napot vegigment harom parizeres szendvics es harom pohar kola kozremukodesevel. Mubor ules, kekeszold fenyezes, Fiat 124 emblema filccel rajzolva a hatuljara.. Hmm.. :)

bubosvocsok2 2010.12.10. 23:16:05

És a 2107 Turbo Ladával mi van ?????
:)
Azt elvártam volna.... :)
www.youtube.comwatch?v=Xnf4ieolhyQ

Imádom a Ladákat. Ha azt mondják: Autó, még mindig ez a forma ugrik be. Nagyon szép ez az autó. Igazi autó formájú autó, autónak kinéző autó. Az AUTÓ. Szerintem minden más egy torzszülött... :))

És a 2105-nél mekkora dizájn már, hogy már akkor bele volt integrálva az első fényszóróba az index.... És nem a sárvédőn vagy a lökhárítóban van (mint pl. a Daciánál)
Benzinszag az utastérben ??? Mi az hogy egy autóban nincs benzinszag??? Ezt sokáig el se tudtam képzelni... :)))

Nagyon jó a cikk. Kösz.

Én is 2101-ben nőttem fel, utána volt (meg még meg is van(!) leállítva) egy piros 2103-asom, imádtam/imádom. Piros.:)
Helyre kéne állítani... csak a kasztnija elkezdett sajna rohadni, lukadni, de azért működőképes és egyben van... Motorja jó, stb...

Még a rendőr 2107-hez (másik cikk): marha állatul néz ki, tökös, jó kiállású autó... de nem emlékszem rendőr 2107-re, mind ezerkettes volt, még akkor is, amikor már rég bejöttek a kockák (2105, 2107)... Ezen mindig is csodálkoztam, hogy a rendőrök miért nem használják a sokkal tökösebb 2103-at, 2105-öt, 2107-et, 2106-ot, 21061-et, stb... Szinte végig megmaradtak az ezerkettesek... :)

bubosvocsok2 2010.12.10. 23:21:26

Emlékszem, hogy 2101-esünk volt, aztán apám egyszer eljátszott a gondolattal, hogy kéne egy 2103 -ezeröcsi. Mentünk is eggyel, a i kölökként feltűnt, hogy SOKKAL CSENDESEBB volt, meg persze jobban ment, meg igényesebb volt belül... Tök jó volt, oda voltam érte... De nem vettük meg... Aztán évekkel később az első autóm volt a piros ezerötös... (mint korábban írtam meg is van, csak fel kéne újítani... de nincs rá zsé...)

bubosvocsok2 2010.12.10. 23:27:11

És még valami:
a nyolcvanas években falun nőttem fel.
Akinek a faluban ezeröcsije volt, az akkora császár volt, amekkorát el nem tudtál képzelni.... :)
Anyám öccse (akinek régi ezerhármasa-21011-es volt) hónapokig tartott szerintem feldolgoznia, hogy egy falubeli cimborájának ezerötöse van... :))))

DeezL 2010.12.10. 23:46:30

sztem... E30,E36,E28,E34,E21
alfa gulietta,75,alfasud Sprint
fiat 131
mercedes 190.....

B.GY. 2010.12.10. 23:57:40

Mi ez a sok Ladás cikk?

Gyöszi 2010.12.11. 00:06:48

@vinyi: 21043 lesz az, nekünk is ilyen van egész jó állapotú 1500 kombi. Utolsó csavarig gyári.

P12_dCi 2010.12.11. 00:12:15

Engem tényleg érdekelne, hogy van-e a xenonos zöld szörnyben automata magasságállítás és fényszórómosó!

Különben nem mehetne át a műszakin, nem lehetne rajta az ALB-144, ha Mosonmagyaróváron tolják át, ha nem!!!!

És ilyet egy országos lapban büszkén mutogatnak! A szabályok szembeköpését. Ezek után ne csodálkozzunk, ha minden lámpatestbe bepakolják az utólagos gagyixenont.

nikó 78 2010.12.11. 00:15:23

@B.GY.: Hú vazze!!!!!Egy kultusz.Egy korszak amiből nem volt érdemes kimaradni.Aki Ladán tanult meg vezetni,vagy ne agy isten szerencséje volt,és egy finomitott "butább" jutott osztályrészül, azt ebben az életben, vezetésügyben, nagy meglepetés, már nem érheti.

Rocko- 2010.12.11. 00:15:37

@gyvy: hülyeségről? olyannak ismersz engem? inkább nézek ladát.

Rocko- 2010.12.11. 00:17:44

@Dennis01: :)
nekem sajna kimaradt ez. manapság kb. a lábamra férne fel csak egy-egy.

B.GY. 2010.12.11. 00:20:39

@nikó 78:
Nekünk is volt egy 1973-as 1200-es.Apám eladta,és abból a pénzből ment ki Angliába.Onnan meg hozott egy szart:)

nikó 78 2010.12.11. 00:22:24

@P12_dCi: Szabályok?!?Muhaha.Ez az ország azért tart itt, mert csak szabályok vannak a lehetőségek száma,meg 0-a.A kreativitást megölik!!Sajos nem fér bele!

nikó 78 2010.12.11. 00:31:08

@B.GY.: Apámnak ezeröcsi volt ha jól emlékszem 75-ös,(ZB) az a liláskék.Újan vette tíz évesen adtuk el mert jött a dácsia.Amíg élek nem felejtem,el hogyan ostorozta magát, amiért eladta a jó zsigulit,és jött helyette az a szar.Jópár évvel később 90-es évek elején,felismerte a piac mellett lerugva ződségesként,hogy ez bizony az ő volt autója!Sírva fakadt! Kemény volt!

B.GY. 2010.12.11. 00:37:19

@KuKori:

Jó reggelt neked is.

B.GY. 2010.12.11. 00:38:46

@nikó 78:
A miénknek PT volt a rendszáma.86-ban adta el fater.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.11. 00:43:38

@P12_dCi: @nikó 78:

Nektek tényleg nincs jobb dolgotok, mint ezen rugózni, mi? Istenem... Gondolom már fel is jelentettétek...

Főleg amennyi időt az a kocsi a közúton tölt...

Mindig jön valaki, aki bele akar szarni a homokozóba, hihetetlen.

nikó 78 2010.12.11. 00:54:51

@KuKori: Valamit félreértettél,én pont az egyediséget támogatom, az egyennel szemben.Csak a kreativitás viszi előre a világot,az egy helyben toporgás nem.Komoly dolgok születhetnének, nagyobb számban,ha nem lenne mindeki ott fenn olyan kurva okos.Szerinted a limó Lada kaphat ebben az életben hivatalos rendszámot itthon?! Szerintem soha. Pedig nem kóklerok csinálták.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.11. 01:00:41

@nikó 78: Hát arra én is kíváncsi vagyok, mikor jutunk el oda, hogy pl. a Zsigulimót tényleg le lehessen hivatalosan vizsgáztatni. Félreolvastalak, bocsi.

nikó 78 2010.12.11. 01:08:32

@KuKori: De egyébként a Totalcaron egy ilyen buli is megérne egy misét.Toljuk át a Limót a műszaki vizsgán címmel.Nme tudom mennyire vagy képben kétkerekű fronton, de a motorépítő srác díjnyertes nagy szimója is megérdemelne egy magyar rendszámot.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.11. 01:15:10

@nikó 78: Motorokkal semennyire, bevallom. De ha dobsz egy linket, érdeklődve elolvasom :)

marek89 2010.12.11. 01:22:37

@Gyöszi: @vinyi:
Valóban, 1992-től már 1500ösben hozták a kombikat kizárólag, de az enyém 89-es, és akkor még egyáltalán nem volt szokásos ez a kombó, főleg 5ös váltóval :)

hirtelendi 2010.12.11. 06:21:17

@akoshi: www.policecars.hu/p/thumbnails.php?album=13

Van itt minden. És 1986 és 92 között a rendőrség kockaladákat vásárolt, mert egyszerűen nem gyártottak mást a VAZ-nál.

Itt egy 2107-es sima járőrőautó: www.policecars.hu/p/albums/lada/lada050.jpg

BX_thomas 2010.12.11. 07:35:08

Javaslok egy látogatást keleten is.

Laca system? mond ez valakinek valamit?
Hervai, Magda, Borbereki, Szasza?
Itt is vannak ám zsigulik!

Üdv,
Thomas

bubosvocsok2 2010.12.11. 09:00:37

A mi 2101-ünk UB-s volt, elnöki sötétzöld :)
Aztán anyám 87-ben rádumálta a Daciára (1310 TX). Mert az megjött 1 év alatt, meg hogy milyen szép... :) Apám is inkább ladás beállítottságú volt, először utálta a románt, de végül megszerette. Először a 14 éves zsiga állhatott még a garázsban (mert hogy az megérdemli), az új dácsia meg kint állt az udvaron... :))) (Persze aztán elment a Lada, akkor ez a probléma megoldódott.

bubosvocsok2 2010.12.11. 09:04:38

Volt a családban egy 21043 1500 kombi. Bordó. 1994-es volt, ha jól emlékszem. Szinte zenélt a motorja, olyan szép egyenletes, tiszta finoman "csörgő" hangja volt. :)
Nem csoda ez a kombi kocka ezerötös, volt ilyen...

bubosvocsok2 2010.12.11. 09:10:00

Ja igen, én is azt szoktam mondani, hogy aki nem vezetett Ladát, az nem is tud vezetni... :)
Az nem vezet helyetted, nincs szervo, komoly, férfias dolog vezetni. :)

bubosvocsok2 2010.12.11. 09:14:15

*****************************************

És a vajszínű VAZ2107 Turbo Ladával mi van ?????
:)
Azt elvártam volna.... :)
Pont itt a totalcar-on volt... Winkler-Bazsó páros tesztelte..
www.youtube.comwatch?v=Xnf4ieolhyQ

*****************************************

kran72 2010.12.11. 11:58:17

Őrültek,őrültek Szent őrültek.!!!De jó hogy vannak ilyen emberek!Bravó és köszönet a Zsiguli ötletért és a kivitelezésért.(Fehér ZS-05-75 és téglapiros GE-46-64-1981 és 1985)

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.12.11. 12:30:36

A zöld gépről láthatnánk részletes pénzügyi kimutatást? Erősen túlzónak érzem a 8 millát...

Csikós Úr! Imádom írásaid, mindet falom, fantasztikus stílusban fogalmazol, egyszerűen zseniális. Épp ezért sztem maradj ennél a műfajnál, ez a "riporterkedés" nem igazán sikerült SZÁMOMRA emészthetően.....

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.12.11. 12:33:08

Még valami: Ha már ennyibe került a zöld, azt az okádék szellőzőt nem tettem volna a géptetőre.

kempelenmatyi 2010.12.11. 12:55:14

Szépek!

A piros kombi ezerötös teccik' a legjobban.

Azaz mégsem. Az az oldalára fektetett gabonaszállító vasuti kocsi a legautentikusabb! :-)

kempelenmatyi 2010.12.11. 13:01:28

Kerültek, amibe kerültek. Az ember nem minden esetben kifelé épít meg egy ilyet, akkor elég lenne egy 'onyíl' felirat és egy erősebb kipufogó. Szerintem elsősorban magának csinálja az ember ha ehhez hasonlóba belefog. Akkor pedig sajnos gurulnak ki sokszor a forintok a pénztárcából...

xta00c 2010.12.11. 13:04:26

@Süni25:
Az elmondottak alapján enyhén lehúzás szagú a 8. A McK által említett két úriember autója homológ cuccokkal is max. a felét érheti!Erősített tolókerekes váltó:-))

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2010.12.11. 13:55:47

Nagy riszpekt a kollégáknak, hogy ezt így bevállalták, az autók 2/3-áról egy "lelkiismeretes" rendőr azonnal lekaphatná a rendszámot, a tulaj pedig mehetne bíróságra biztosítási csalásért, egyedi azonosító jel meghamisításáért, közúti veszélyeztetésért és még ki tudja miért.
Ilyen műfaj a ladázás :)))

MT21013 2010.12.11. 16:34:51

@Süni25: az a 8 misi nekem is erős túlzásnak tűnik. Egy minden tekintetben homológ és profin megépített VFTS Lada is megáll 4-5 millióból, de az akkor már nagyon durván igényesen van megépítve. Mivel ennél nem a homologizáció a cél, ezért a VFTS-hez képest több helyen komolyabb cuccok kerültek bele. De ha durván számolok is, karosszéria erősítés + metálfény 1 misi, profi motor 2 misi, futómű 1 misi, belső design 1 misi, egyebek 1 misi. Ez még "csak" 6 és bőven számoltam. Ezen felül még 2 misi? Hááááát érdekes.

XGyurmaX 2010.12.11. 16:58:06

Az a kérdésem hogy valaki épített már 1500/1600 as kombit??
mert a lada gyár történeténél van egy kép róla,és hát megépíteni sem olyan nagy dolog.(2 sárvédő,géptető,lámpák,homlokfal,díszrács)kb 40 ezerből ki is jön az anyag .
Szerintem baromi jól néz ki.

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2010.12.11. 18:32:00

@MT21013: Nyilván beleszámolta a korábbi átalakításokat, próbálkozásokat is, nem csak a jelenlegi "értékét" az autónak.
Ettől függetlenül én is sokallom, ennyi pénzt csak akkor ölnék Ladába, ha lenne mellette egy Ferrari is.

a márk 2010.12.11. 23:15:54

@P12_dCi: kérlekszépen a rugó és a lengéscsillapító szépen szinten tartja az autót, ezerkettesen pedig sosem volt fényszórómosó...

Virago_1000 2010.12.12. 01:26:40

@akoshi: ''Akinek a faluban ezeröcsije volt, az akkora császár volt, amekkorát el nem tudtál képzelni.... :)"

akinek meg kupe skodaja, az meg meg sokkal nagyobb csaszar volt.

Virago_1000 2010.12.12. 01:31:16

Jo volt ez a het, en is 1200-es Zsigaban nottem fel, valamit felidezet...

Hurri Kán 2010.12.12. 01:32:58

@Virago_1000:

"akinek meg kupe skodaja, az meg meg sokkal nagyobb csaszar volt. "

Egy ilyennel most is el tudnék nyűglődni hétvégenként :)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.12. 13:33:12

@a márk: a xenon miatt mondja. mosó és magasságállítás nélkül CSUMA illegális, és megbasz a rendőr. sokan sírnak, hogy bántotta a rendőrbácsi, aztán kiderül, hogy a kamuxenon miatt. megérdemlik..

lanciabacci 2010.12.12. 16:59:51

Talán nem pont ebbe a posztba való, de most jutott eszembe, hogy a 80-as évek elején apám azt mesélte nekem, hogy a Niva sem orosz fejlesztés, hanem az olaszoktól készen kapott típus, amit Fiat Campagnola-nak fejlesztettek ki eredetileg, de aztán valamiért az oroszoknak adták kompletten. Mindenesetre talán valóban nem véletlen, hogy a Niva orra annyira hasonlít a korabeli Fiatokéhoz (127, 128).

Ezen kívül szintén akkori infó, hogy a Fiat elsősorban volt liebling és azért nyerhetett a típusválasztáskor, mert az akkoriban gyakran hatalmon lévő olasz kommunista párt volt hagyomásnyosan is a legerősebb nyugati szövetségese a SZU-nak akkoriban, a Fiat meg állami tulajdonú volt sokáig. Ők intézték el azt is, hogy az oroszok acéllal fizethettek nekik, pénz helyett. Hát, jól megfizettek a porrá rozsdásodó kocsikkal, az biztos... :)

közlekedő edény 2010.12.12. 17:21:17

Nagy örömmel olvastam a ladás cikkeket,jó h összedobtátok.
Nekünk is volt ladánk, és én is gyerekként a háccsó üllésen élveztem a pattogást. De bírtam nagyon, ezt vezettem először. Sajnos ment a bontóba mert már reménytelen állapotban volt.

Emlékszem, eléggé benzinszag terjengett az utastérben, vagy inkább kipufogó. Nyúztam apámat, hogy csináljon valamit, ő meg: ez ilyen :D
Hát igen, azért szerintem egy kis javítás ráfért volna már 6-7 évesen is.

hirtelendi 2010.12.13. 16:30:03

@lanciabacci: Nem, ez téves infó, a Niva tisztán orosz fejlesztés.

Az Olasz Kommunista Párt soha sem volt hatalmon Olaszországban, annyira nem, hogy ha kellett a CIA segítségével a választásokat is elcsalták, pedig folyamatosan az volt a legnagyobb olasz párt a 80-as évekig. És a Fiat sohasem volt állami tulajdonú.

lanciabacci 2010.12.14. 10:25:13

@hirtelendi:
Igazad van, pontatlan voltam, de a lényeget illetően mégis jól tudom. Bár az OKP valóban nem volt hatalmon, de befolyásosak voltak és ők intézték el a Fiatos szerződést az oroszoknak. A Fiat pedig kvázi állami nagyvállalat volt, ha nem is a kommunista értelemben, amelyben még ma is politikai kérdés, mi történik. A máig erős szakszervezeteket pedig pont a komcsik mozgatták.

en.wikipedia.org/wiki/Italian_Communist_Party

A Niva-ügyben nem vagyok meggyőzve, nekem furcsa, hogy ha egészen addig (és azóta sem) nem voltak képesek összedobni egy használható autót maguktól, akkor miért pont akkor sikerült egy ilyen kompakt és kiforrott modellel előállniuk a majdnem semmiből. De ezen ne rugózzunk, valóban nincs link, ami alátámasztaná amit állítok.

vinyi 2010.12.15. 00:21:58

@Gyöszi: mást mondtam volna? :)

-no_nick_name- 2010.12.16. 00:16:36

Ma vittek el a szomszédból egy működőképes kék kereklámpást, hogy pontosan milyen volt nem tudom.
Bontóba került szegény öreg Lada, most taposta a 27. életévét.... :(
Tudom, Csikós posztjában mondta, hogy nem lehet minden öreg autót megmenteni, de akkoris szomorú látni. Milyen szép is lenne, ha a bontóban valaki felkarolná, felújítaná, és pár év múlva akár veterán is lehetne...
Na vissza is estem a földre.

-no_nick_name- 2010.12.16. 00:37:08

Ma vittek el a szomszédból egy működőképes kék kereklámpást, hogy pontosan milyen volt nem tudom.
Bontóba került szegény öreg Lada, most taposta a 27. életévét.... :(
Tudom, Csikós posztjában mondta, hogy nem lehet minden öreg autót megmenteni, de akkoris szomorú látni. Milyen szép is lenne, ha a bontóban valaki felkarolná, felújítaná, és pár év múlva akár veterán is lehetne...
Na vissza is estem a földre.

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2011.01.25. 22:40:23

hát ennyi gyerekek:) a magyar Ladás szubkultúrát ÖRÖKKÉ életben tartjuk! folytassátok a cikksorozatot. van más ladás klub is, másmilyen autókkal, más felfogásban! adjatok nekik (nekünk) is teret a hasábjaitokon, ha még nem fújt ki a lada fless nálatok. pl. én is állok rendelkezésetekre:) suttyó, hangos, sufnis, de fejletépős lada vagyok, brumm brumm:)

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2011.01.25. 22:42:42

jajjaj, a linkek lemaradtak:)

www.youtube.com/watch?v=79ZxCkNmKqA

www.youtube.com/watch?v=FdOnWMIhCzo

leljétek benne örömötöket:) nemkeresztbe, gyorsanmenős sztájlá:)
süti beállítások módosítása