Koppány öröksége

  2010. december 10. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény lada tuning zsiguli

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Mindegyiknek más a színe, más a belseje, egészen más piszkálás-mix van benne. Van, amelyiket show-ra építették, akad, amelyikkel versenyeznek, s a kettő közötti átmenet mindenféle fokozata jelen van. De mind Lada és mindet imádják. A legvidámabb autós barakk.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr472506115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Carrotfield 2010.12.10. 10:41:40

Nagyon zsivány a patkány turbós!

A dupla koppány hangot a hátsó dob kilyukasztásával lehetett utánozni?

(már akinek nem volt koppányra pénze anno)

Agent_Gibbs 2010.12.10. 10:52:30

Soha nem volt Zsigulim/Ladám, bár mindig szerettem volna egyet. Tengermély respect a tulajoknak !

ifj.farkascsjanos 2010.12.10. 10:54:08

Nagyon gyönyörűek!! És gratula hozzájuk, én is megmutatnám az enyém, olyan CIBIÉ van rajta amivel apum ment a 89-es Mecsek rallye-n 1-es rajtszámmal.

freeenergyfreeworldfreepeople 2010.12.10. 10:58:51

"Csak egy kis égett olaszszag marad belőle emlékül."

9mmPara 2010.12.10. 11:05:14

UIS-ról már nem is lesz szó? A kockaladák fogyasztáscsökkentő, nyomatéknövelő csodakütyüjéről ... ami persze nekem is volt.

tlantos 2010.12.10. 11:13:23

Arrol a 2107 felirattal ellatott kartervedorol miert nincs egy kozeli?????

RoFä 2010.12.10. 11:21:01

Redná, redná-redná-redná, hööööö!

A nyolcmilliót mondjuk egy 2005-ös Sti-re és alkatrészre benzinre meg pályabérletre költeném, de minden tiszteletem a szent őrülteknek

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.12.10. 11:22:54

Nekem a zöld kéne. Bár IRL egy 2107-esem volt, azt is szerettem. De régen volt, úúúristen...

citrix 2010.12.10. 11:29:35

A kockalada fényszórómosója tényleg csöpög,mivel a tartály magasabban van a lapátnál.Mosás után a csőben maradó víz a saját súlyánál fogva szép lassan kicsepeg.Törtem a fejem mit lehetne tenni,kiiktatni nem akartam,de az se tetszett hogy kicsepegett a víz.A megoldás egyszerű mint Colombus tojása:még a tartályban át kell szúrni vékonyan a mipolán csővet a szivattyú után.A szivattyú sok vizet nyom,elenyésző a kis lyukon visszacsurgó mennyiség.Ha leállt,a víz a saját súlyánál fogva szívna a tartályból de már csak levegő jön a kis lyukon a csőbe,eláll a csöpögés gyorsan.Sajátos megoldás de bevált.

Hurri Kán 2010.12.10. 11:47:51

Végre megint autós-újságírás!!!!

És aki ezek után nekiáll fanyalogni hogy a "ladaakkorisdeszarautóvolt" az pont elmehet a picsába!!!

KadettGSiforever!!! 2010.12.10. 12:04:11

ELÉLVEZEK! :D

Bocs.
Na, Lada van, Ladás bögre is, póló lesz, Totalcaros cuccok ma jönnek.
Karácsony - fasza. :D

Magyar[HUN] 2010.12.10. 12:08:55

Ha sok pénzem lenne, csinálnék egy teljesen gyári kinézetű autót, egy nagyon durva technikával a lemezek alatt:D Aztán csak néznének az emberek,hogy milyen gyors ez a Zsiga:D

marek89 2010.12.10. 12:17:04

Nagyon jó volt a cikk, meg a videók is, köszönjük! Csikós Zsoltnak üzenem, hogy már rajt van a Koppány - természetesen a szimlpa - a 2104-esen (piros kombi):)A fehérített indexekkel sem volt semmi a vizsgán, most volt egy hete:)

Nancsi 2010.12.10. 12:20:49

Kobralgin: de az csak 1 STI, ami minden pénzes hülyének lehet.
Ugyanaz a különbség, hogy megvehetsz most egy csúcs Ferrarit csillió pénzért, és megvehetsz egy 40 évest Ferrarit is csillió pénzért, de első esetben csak egy gazdag majom vagy, második esetben meg egy stílusos úr:-)

DBandesz 2010.12.10. 12:21:42

Ha ez a cikk az Arckönyvön lenne fent, egyből lájkolnám.

Korrekt írás, korrekt emberektől, korrekt emberek autóiból/elmondásaiból.

Respect!

DBandesz 2010.12.10. 12:22:59

@Nancsi: Ez az újFerrari/régiFerrari eszmefuttatás emlékeztetett a Tolvajtempó-ban elhangzottra. :D

Ettől még látom az igazságot benne.

fcsaba10 2010.12.10. 12:25:10

Hatalmas tisztelet.Istenkirály nyomatékágyúk.Egyszer veszek még egyet én is.

NGA 2010.12.10. 12:26:08

Arra azért kiváncsi lennék, hova a francba tudta belekölteni a 8 milliót. Mert ha számolok bő lével: motor 1 millió, fényezés, kaszni, lámpa 1 millió, bőr, felni, fékek 1 millió, egyéb technika 1 millió, az még csak 4 millió. Mire ment a többi? Erre lennék kiváncsi.

pickapu 2010.12.10. 12:34:25

Elborultak. :))) Megyek lájkolni.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.12.10. 12:34:54

Csodás :-) Gratula minden tulajnak, király autók egytől egyig, és neked is Csík, jól összeszedted, amit láttál :-DDD

szatyi 2010.12.10. 12:41:24

Az utolsó a legigazibb hangulatú. Meg a gázos, de már azt is túlcsinálták egy kicsit. Az igazi patkánylada léten már túllépett majdnem mind. Most, hogy jön a tél meg a hó, rettenetesen kéne nekem egy olyan. Az asszonynál sajnos nem merek előhozakodni azzal, hogy kéne még egy olyan autó, amit egy évben használhatok mondjuk tíz éjszaka.
Valahogy nem tudom számára vonzóvá tenni azt a képet, hogy egy szétrohadt ordító ronccsal szakítok a havon és az autó orra előtt a fényszóró csóvájában a szalagkorlát száguld balról jobbra. Neki az a prioritás, hogy a gyereknek enni kell adni :)

Sákif za morro? 2010.12.10. 12:47:29

Xenon lámpához mi fasznak nagyobb generátor? Az kevesebbet fogyaszt mint egy halogén. :-S

P12_dCi 2010.12.10. 12:48:33

Hát a 8 millás, xenonos csodába ennyi pénzért belefért-e az automata magasságállító, és a lámpamosó?

Egyébként gratula a tulajoknak hozzá!
De ezek nem igazi patkány cigánytuning suttyó autók.

Csikós Zsolt 2010.12.10. 12:49:23

@Ben Zinkoot:

A több lámpa miatt kell. Meg a több fogyasztó miatt. Ott van a cikkben.

Mellesleg - a fasznak.

Hurri Kán 2010.12.10. 12:49:54

@P12_dCi:
"De ezek nem igazi patkány cigánytuning suttyó autók."

Na azokból is születhetne egy jó poszt.

hirtelendi 2010.12.10. 12:57:23

@Nancsi: Majd a Csabinak elmesélem, hogy ő egy stílusos úr. De nem is, inkább a többieknek, hogy legyen min röhögniük egy hétig :))

PaOntan 2010.12.10. 13:07:52

ezeken az uj inda videokon hogy a "pebe" lehet a hangot csontra tekerni ???

tlantos 2010.12.10. 13:11:20

Amugy az igazi lakotelepi hulyegyerekzsiga az lokharito nelkuli kockalada :)
Nelasskiracs musthave.

szatyi 2010.12.10. 13:15:24

Ja, a Rókáé pont eladó, ami azért jó, mert jó. Igaz, Gaben egy kicsit túlárazta, főleg, hogy ezen sincs rács:

www.hasznaltauto.hu/auto/lada/1200/lada_1200_uvegtigris_3_roka_zsigulija_-4184680

lanciabacci 2010.12.10. 13:30:58

A tulajoknak nagy tisztelet, a szakújságíró elvtársak meg miért nem tudják maguktól a 40 éves évforduló egy hetes ünnepének végén sem, hogy bizony volt 1300-nak látszó 1500L nyugatra gyárilag? Az L egyébként Luxust (nyugati kivitel) jelent, még ha ez ma vicces is. Sőt, volt gyárilag ezeröcsi műszerfallal szerelt kereklámpás szedán és kombi is, meg sok más dolog is.

ricinus01 2010.12.10. 13:35:44

Örülök,hogy előjött ez a téma.
Régebben sok ladát javítottam és nekem is
volt,tényleg nagyon egyszerű szerelni de
azért akad néhány kihívás,ilyen pl a
futómü beállítása,szinte minden paraméter
állítható és sajnos erre nagyon érzékeny.
Szerintem a nyomtáv szélesítésekor ez
komoly feladat.Sok sikert az autókhoz!

Nancsi 2010.12.10. 13:37:30

DBandesz: p.csába lebuktam. Nem is gondoltam hogy más is néz rajtam kívül autós filmet, egy autós oldalon:-D

Nancsi 2010.12.10. 13:49:14

hirtelendi: hogy a fejébe ne szálljon tedd hozzá hogy csak annyira, mint amennyire az autója egy 40 éves Ferrari:-D

hirtelendi 2010.12.10. 13:51:27

@lanciabacci: Csak kombi volt 1500-ös belsővel és 2106-os fejtámlás ülésekkel (21023 és 21026), de abban a 2103-as hajtáslánca volt, 2101-es nem volt ilyen gyárilag. A kockából és a 2106-ból is volt L és SL verzió (Super Luxus - haha), sőt piaca válogatta, volt ahol GL, LS meg még más okos neveket is ráaggattak (Saloon, Estate, stb.). És hogy miért nem tudják maguktól? Mert eddig nem foglalkoztak vele, ez nem általános iskolai tananyag, most megtudták, leírták, és nem tettek úgy, mintha tudták volna, mintha kezükben lenne a bölcsek köve. Az ilyen kifakadásoknak túl sok értelme nincs.

msadmin 2010.12.10. 13:53:36

tíz évig kockaladáztam utána átültem egy 20éves toyotába.
-Úristen, ennek müködik a hűtés/fűtés ahol kell. nem dől belőle télen/nyáron a meleg
-müködik végre az ablakmosó..megváltás..
-vazze, 7 litert se eszik 10 helyett
-130,140 simán. nem üvöltve
-minden müködik.

-vazze, ennek mindenhol leér az alja..:-(

Nyiri 2010.12.10. 13:58:27

VFTS cikk nem lesz a lada héten? :(

ommm 2010.12.10. 14:01:35

@lanciabacci: Szerintem benne van a cikkben, csak olvasd el figyelmesen.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 14:11:36

@tlantos: Nelásskirács, Koppány vég fúrt dobbal, Kinder tojás antenna, fekete Neoluxos hátsó lámpa, ledobott löklap - a klasszikus telepi Lada 5 fő ismérve :D

Meg persze az elmaradhatatlan O'Neill matrica (No Fear is jó).

hirtelendi 2010.12.10. 14:13:11

@Nyiri: Úgy tűnik neked, hogy vége van a hétnek? :) Plusz nem is hétről van szó, hanem hetekről...

Hurri Kán 2010.12.10. 14:16:07

@KuKori:
Nelásskirács.... Bexartam :DDDD

Meg az elefántfülön, -Szintén koppány gyártmány!- az a kis felcsíptethető retesz, hogy ha a gyárit egy öngyújtóval leolvasztották, ne lehessen az elefántfület kinyitni.

CsGergo 2010.12.10. 14:18:04

Ez a cikk,úgy mint a többi nagyon-nagyon jó volt!Minden elismerésem Csikós Zsoltnak és a többieknek!!Szép volt Fiúk! Újabb típusokról nem lesz valamilyen tesztecske? Tudom, van fent Niva, meg 110es teszt.Egy gyári Samara teszt talán?:)Annak nincs már meg az a feelingje mint a jó öreg hátul hajtósoknak,de azért érezni hogy Ladából van.

hirtelendi 2010.12.10. 14:20:23

@ommm: Minek olvasni a cikket, ha lehet kommentálni? Akkor felületes átfutás után rohanni kell észt osztani.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 14:23:17

@gyvy: Egy időben mindenen az volt, Zsigán, Dákón, Trabin :) Aztán a kilencvenes évek elején jött a sárga kocka Wesem lámpa :D Nekem még van is egy pár gyönyörű állapotú belőle.

Hurri Kán 2010.12.10. 14:24:37

@KuKori: Tudom, emlékszem rá ;).
Az a sárga kocka Wesem lámpa az mijafene, az nekem nincs meg?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 14:27:08

@gyvy: Ehun van-e :D

m.blog.hu/ja/jajjdecsunya/image/piroskoda/4079975_2.jpg

Ezen van buborék az ablakon, az is rajság volt. Változnak az idők, akkor is hol ez-hol az volt a divathullám, lásd az előző cikkben emlegetett földelő csíkot, gömbhangszórót, bólogató kutyát hátul; na meg a CSAO matricát, illetve a hátsó ablakban nem is tudom mi volt az, az a zöld "szörny" teljes szélességű matrica harapta és fogta az ablak alját. Ha valaki megtalálná nekem, nagyon hálás lennék.

Rocko- 2010.12.10. 14:30:02

@gyvy: vagy macskalétra esetleg gengszterreluxa.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 14:30:20

@gyvy:

www.nteam.hu/kepek/07226_1.jpg

És basszus még kapható, kb. tök ugyanúgy néz ki :D Csak már 7 ezer forint.

De ez volt a régebbi, amit linkeltem, az 90-es évek közepétől volt menő, az ÚJ Wesem :D

img705.imageshack.us/img705/5595/slika016mjgptm.jpg

Hurri Kán 2010.12.10. 14:30:59

@KuKori:
a rácsot azt vágom, ez az a lámpa amit emlegettél?

Hangszóróból volt a tégla-Videoton, amit ha beszereltél olyan nehéz volt hogy jó eséllyel beszakadt a kalaptartó!

retronom.hu/files/images/K%C3%A9p%201358.preview.jpg

Ő az, meg a hozzá passzoló rádió:

t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSxHJKKcy4ieJ_7_a4siBP4d1ZtiO9z9MtrN25k3BrhF8yruKBx

Ilyen volt anno nagyapám Wartburgjában!

evil. 2010.12.10. 14:31:20

Nagyon fasza a cikk :)

Pista, hol csináltátok a videókat? ez a kimlei vasútállomás? :D

Nyiri 2010.12.10. 14:31:46

@KuKori: "Ezen van buborék az ablakon". Én is vettem a mostani autómra. Nem hinném hogy gáz :) Persze nem ilyen durvát hanem szolidat. Nagyon jó. Ha nem kell a klíma de szeretnék friss levegőt és nem akarok szélzajt esetleg esik az eső. Nagyon jóság.

1000rörö 2010.12.10. 14:36:33

Nagyon jó cikk, tuti téma, brutális gépek. Nagyon jó volt még olvasni is az egészet, közben gondolatban visszamentem a régi szép időkbe mikor még a 07-est meglátták az utcán a csajok és lepetézett mindegyik, na meg a karos ezerhármas ami 40 lityivel már néha ment 180 km-t is. Szép idők voltak kár hogy vége.

Tomi1973Wien 2010.12.10. 14:38:40

CSIKOS & CO. !!!

pls. osszeszednetek az osszes eddig megjelent zsiga-cikket egy csokorba???

vmi kulon rovatba, mert pl. az egyiket nem lelem, amit csak felig olvastam el.

thx.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 14:45:34

@gyvy: Ó, a jó kis olvadós Videoton, amiben még a nagyobbik hangszóró membránszéle is állandóan szétporladt (ez minden más Videoton hangszóróval is így volt, aminek az a habosított műagyag széle volt)... :D A piros kockaladánkban is az volt (igen, nekünk is volt :D) és amíg nem cseszi szét a napsütés, addig tök jól is szól. A cigányok állandóan ki akarták vásárolni anyám alól, így inkább eladtuk, mielőtt ellopják. Nászajándékba kapta az előző tulaj a kanadai rokonoktól (pedig 95 körül már adhattak volna "nyugatit" is). De nagyon szép, megkímélt autó volt, sose ment esőben, hóban, amíg hozzánk nem került. Akkor megtudta azt is, milyen érzés 15 sörösrekeszt elhozni :) 180-ért vettük, 250-ért adtuk el és közben használtuk azt hiszem két évig. Én szerettem.

marek89 2010.12.10. 14:48:19

@evil.: Mosonszentmiklóson voltunk, egy teherpályaudvaron :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 14:49:46

@KuKori: Ja, nem is, az inkább olyan 92 körül lehetett. Most ugrott be, hogy még éppen általánosba jártam és 94-ben meg már a Skoda Forman jött a családba.
@Nyiri: Jó de EZ a buborék nem az a buborék, már a méreteket tekintve :D

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.12.10. 15:02:13

Jó volt olvasni, eszembe jutott a saját patkányom. 1.6-os motor nagy tengellyel, fokoló tárcsával, nagy szelepes, nagy csatornás hengerfejjel, 50-es rendszer alatta, négy Bilstein. Műszakilag hibátlan volt, a külseje az igazi patkány volt. Bordó Lada, barna géptető, bh. sárvédő fekete, be sárvédő fekete lett volna, de szivárgott a fekete festék alól a rozsda, jobb oldalán diszkrét húzás szalagkorlát által a Mátrában, be sárvédő, köténylemez finoman horpadva, rogyva, amit később egy fához kötve, tolatva "kilakatoltunk". A jobb elejét egyszer megigazítottam csapatásilag, majd a helyszínen lerángattuk a sárvédőt a gumiról és ment tovább a móka, csak nehezen lehetett kormányozni, mert a jobb tengelytávolság hat centivel volt rövidebb, mint a bal, ezért az autó határozottan jobbra tartott állandóan. Nem volt egy szép kocsi, de erős volt. Aztán egy barom, aki három éve könyörgött az autóért, hogy adjam el neki, a vásárlás napján csapágyasra hajtotta a kocsit.

Hurri Kán 2010.12.10. 15:04:27

@Asszeretnémondani:
Buga Jóska nem szép, de gavallér! :DD

Hurri Kán 2010.12.10. 15:05:58

@KuKori:
Basszus, ilyen ködlányka nekünk is volt az utolsó kocka-ezerötösön!

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2010.12.10. 15:08:31

Így tisztelgek én a Lada márka előtt:

m.blog.hu/to/tommodore/image/paint2/lada.jpg

Annyira megfogott a cikk, hogy ha már venni nem is tudok ilyen játszós autót, legalább gondolatban 1 óra hosszáig én is faraghattam a sajátom - az egérrel :)

Hurri Kán 2010.12.10. 15:10:12

@Rocko-: gengszterreluxa, ezt még nem hallottam :)

Bár asszem rakták ezt egy időben szinte minden kocsira.

Meg az ajtó élére csíptethető, bordázott fekete műanyag prizma.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 15:20:23

@gyvy: Ilyenkor jön elő, hogy ha régen nem is volt Homasita, azért a vérünkben van a "tuningolás" :DDD Szóval ha lett volna akkor net, a jajjdecsúnya blog már a 30- szülinapját ünnepelhetné :DDD

Jamesblond 2010.12.10. 15:22:34

Nagyon kafa cikksorozat ez a Lada dolog. Kösz mindenkinek. Egyik ismerősöm rendbe tett egy M21-es volgát. Még kész sincs teljesen, de 5 milla körül van és híre sincs Havassy motornak, meg a többinek... Ha az ember maximalista, elmehet az 8-ig. Ha kiállna vele a tulaja a piacra és ráírna 2 millt, az emberek 99%-a menekülne:) A Lada is az a kategória lett, hogy azok tartják akik értenek valamihez: Valaki ahhoz, hogy vesz pár százezerért egy eredetit és a gyereke esetleg házat kap majd érte. Sőt!
Valaki ahhoz, hogy évi 5-10000 km megtételéhez nem vesz egy 2 millás autót 4-ért 8 év futamidőre... Na ez az igazi szakértelem uraim.
Valaki szerelemből tartja, reszelgeti, javítgatja, hobbizik vele. Az a baj azzal a Ladával, hogy sok területen még mindig reális választás. Pl: olcsóért elérhető, javítható. Érdekes látvány, hogy egy Sierra, Kadett, Escort, Golf, stb is olyasmi áron mozog, mint egy Lada. A történelem igazolta, hogy van létjogosultsága a gépnek.

Roic 2010.12.10. 15:25:26

Hogy az a rátóti hervadt pék nyomná bele azt a hórimankós, rongyba tekert, túrós, redvás f....-t ebbe az indavideóba!

504Laci 2010.12.10. 15:25:43

@gyvy: Az RD3614-hez sosem volt AB1010 hangfal. Ahhoz egy 6-os farostlemezbe csavarozott egy darab hangszóró járt amit az utas lábához kellett beszerelni ferdén lefelé a műszerfal alá.
Az AB1010 az RD5683 generációjával jelent meg, ez volt a Videoton első magnós autórádiója. Csak a pontosság kedvéért, nem kötekedésből :)
Csináltam belőlük eleget...

Roic 2010.12.10. 15:26:40

Ja, amúgy a cikk korrekt, csak a videókat nem tudom rendesen megnézni.

504Laci 2010.12.10. 15:30:46

@KuKori: Az első széria AB1010 hibátlan volt, sosem olvadt meg. Aztán gondolom modernizáltak valamit az anyagösszetételen és onnantól volt, hogy napi 3-4 pár hangszóró jött be garanciális házcserére.
Később ez az AB1011-nél kismértékben javult. Mélysugárzót főként nem a membrán széle miatt kellett cserélni, mindig leszakadt róla a tekercs és zörgött.

toncsi64 2010.12.10. 15:31:41

Elsőre én is megütköztem a 8 millión, de aztán végiggondoltam. Egy VFTS (állítólag) 5-be kerül. Ez az autó műszakilag közel ott van + fény, kárpit, elektromos kütyük (4 ablakemelő, spéci riasztó, kormányszervó, kisezkisaz) és nyilván van a költségekben néhány sikertelen próbálkozás is (ami mindig a legdrágább). Kb. meg is van az összeg...
Mindazonáltal azt gondolom ez nem a pénzről szól. Ez tisztán látszott mindegyik srácon, ezért max tiszteletem Nekik.

Hurri Kán 2010.12.10. 15:32:50

@KuKori:
Ez kizárt. Mivel köztudott hogy akkoriban minden jobb volt, így az akkori ízlés is, kizárt, hogy ilyen ordenáré tuning autók születtek volna mint most :DD

@504Laci:
Tudom, ahhoz a hangfalhoz valamivel újabb rádió passzolt. Amin voltak olyan kis narancssárga csúsztatható karmantyúk amikkel az állomások helyét meg lehetett jelölni. 2, vagy 3 ilyen volt ha jól emlékszem. Az már nagyapám négyütemű Wartburgjában volt, mert haladt ám ő is a korral!

Csak arról az újabb rádióról nem találtam képet. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.10. 15:35:15

Mondjuk telepi Ladától sztem ezek messze vannak, de felfelé... Nagyon király mind!

ChPh 2010.12.10. 15:38:10

Hát igen, ez egy elmeállapot
az egyik kedvencem nem került bele :)
Nézzétek meg jóól :D
ez egy 2101-es ;)

www.carstyling.hu/car_shower.php?id=5556

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 15:40:41

@gyvy: De komolyan, azért ha most amik előkerültek az emlékekből mint korabeli tuningelemek és elképzelem, ahogyan fel vannak hajigálva mondjuk egy ezerkecskére, kész is az ultimate telepi tuningverda :D

-Óriásbuborék az ablakon
-Nelásskirács
-Fekete Neolux festett lámpa
-Kindertojás antenna
-Csao, harapós zöld szörny hátul és nófír matrica elöl
-Koppány vég fúrt dobbal
-Wesem lámpák
-Lerúgott lökösök
-Bólogató kutya és gömbhifi
-Földelő gumicsík
-Műbőr hűtőtakaró (most ugrott be)

Belül meg:
-Atléta huzat
-Borostyán kinézetű autós váltógomb, fűrészelt váltóbottal
-Öntapadós csíptetős jegyzettömb, elektromos kisventillátor
-Carabox kardánbox
-Műszőr műszerfal (opcionálisan a komplett beltér, üléshuzatok)
-Műszőr kormányvédő
-Rókaláb, rókafarok a kulcstartón és autóstáska :D

Így hirtelen :DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 15:44:04

Futóműre meg vágott rugók, fehérre mázolt BMW felni (ezt tették kifordítva is?) :)

Hurri Kán 2010.12.10. 15:45:09

@504Laci:
Köszi, róla beszéltem!

@KuKori:
Amúgy mekkora jóság lenne mindezt összevadászni és installálni egy Ladára, vagy még inkább egy Daciára!!!

És ne felejtsük el a kis kiegészítő-műszereket sem, volt töltésmérő, fordulatszámmérő meg valami kis ledes világítós cucc is, ezeket utólag szokták felbarkácsolni.

Jamesblond 2010.12.10. 15:45:49

@gyvy: Meg a csomagtartó tetejére szerelt külső csomagtartó:) Meg a külső tükör fölé még egy külső tükör (emeletes):) Gumikon a 175/70x13-as felirat fehérre festve, hatalmas rókafarok kulcstartó, kisipari "lefordulós" kazitartós gardánbox, rövidre vágott váltókar, valami hihetetlenül giccses váltógombbal, esetleg akácfából az ujjaknak kialakított vájatokkal ami mindig elfordult, vonóhorgon tenisz laszti, vagy tejszínhabspray kupak, fagyöngyös üléshuzat ami becsípte a szőrt ha rövid gatyában ült be az ember, olvadós Videotonok, szőrös kormányvédő még a sportkormány előtti időkből, dallamkürt, meg volt még egy szokás, a duda gombra rákötöttek minden első lámpát és amikor dudált a pasi, a kocsi eleje világított mint a karácsonyfa. Főleg a 4 lámpásoknál volt ez divat. Pótféklámpa v.mi szoci ködlámpából, "duplaparagi" koppány, napellenzők téli éjjeleken is szigorúan lehajtva, a sofőr kissé előre biggyesztett nyakkal les ki a résen:) A műszeregység mutatói körömlakkal "ékesítve", széles-órás belső tükör, különféle cuccokkal megspékelve a műszerfal: Motortester, ha nincs ford.számmérő, tekerővel állítható piros zónával, akkuőr, féklámpa-visszajelző ami akkor is világít, ha hátul már minden kiégett:) De a legfontosabb kellék a Cápa BMW felnik, abból is a szélesebb!!!:) Na meg hátra a 21 wattos izzók az 5 wattosak helyére, had "süssön". Ha kihagytam v.mit egészítsd ki légyszi.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 15:47:40

@504Laci: Az AB1011-ben volt már a dóm csipogó, ugye? Mert előtte volt a 6,5-ös átmérőjű fényes/matt porvédőjű magas hangszóró, ha jól emlékszem. Nekünk körberohadt a membránszél , de a doboz talán nem volt olvadt.

Hurri Kán 2010.12.10. 15:50:05

@Jamesblond:
A kis műszerfalra állítható mini-ventillátor meg a műszerfalra ragasztható jegyzettömb a hozzá malacfarka-telefonzsinórral csatlakoztatott pvc-golyóstoll kimaradt.
Továbbá a Szent-Kristóf plakett, azt általában a kesztyűtartóra ragasztották.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 15:51:41

@KuKori: Ez a dómos, de már kezdődő olvadásos, amit találtam képen. Ez most 1010, vagy 1011?

Jamesblond 2010.12.10. 15:53:37

@KuKori: Jaj bocs látom megelőztél:) Míg pötyögtettem te már leírtad a lényeget:)

Hurri Kán 2010.12.10. 15:54:27

@KuKori:
Nófír matrica az nem annyira 80-as, az már inkább 90-es évek eleje.

evil. 2010.12.10. 15:55:13

@marek89: Köszi :) gyanús volt, h valahol Óvár mellett, végül a felborult vagon tett biztossá :) Kimlével pedig pár km-t tévedtem :)

504Laci 2010.12.10. 15:55:32

@KuKori: Stimmel, jól emlékszel.

504Laci 2010.12.10. 15:57:31

Egy fontos extrafelszerelést még senki írt. Emlékszik még valaki a hátsó ablakba cuppantható STOP feliratú integető kézre?

ahenci 2010.12.10. 15:58:53

Azt a mocskos szájbavert rétóromán bocskoros kibetaknyos indavideót, hogy mi a pöcsér nem lehet valami rendesre cserélni???

Hurri Kán 2010.12.10. 15:59:16

@504Laci:
Hú, arra nem. Van arról is képed?

504Laci 2010.12.10. 16:02:33

@gyvy: Olyanom van itthon valahol. Csak ne kérdezd, hogy hol...
Ha meglelem akkor lesz kép is, legkorábban holnap.

Hurri Kán 2010.12.10. 16:07:23

ÉS azokban a Zsigákban, ahol volt a műszerfal tetején az a kerek, forgatható szellőző, általában körberakták 50 filléresekkel, vagy 1 forintosokkal, a taxisok szinte mindig.

MT21013 2010.12.10. 16:07:35

@Jamesblond: :-)))) látom vizuálisan neked is megmaradt a 80-as évek feeling!

Hurri Kán 2010.12.10. 16:08:25

@MT21013:
Megmaradt az szerintem sok embernek!

Rajninho 2010.12.10. 16:09:49

Nagyon nagy Respect a tulajoknak és az összes Ladásnak :)
Skodám van de imádom a Ladákat is !
Esetleg még a Skodaklub ilyesmi mint a Lada :)
Az tetszik még ,hogy a Ladásokhoz ha pl én Skodával oda megyek nem néznek ki meg nem hurognak le ,hogy de már azonnal menyé innen .
Tavaly kaptam egy szép VFTS-es bögrét (asszonkám is tudja ,hogy Ladás is vaok lelkiekben :) ) .
Pista remélem gyűjtötted az infókat a Pókhoz :D ?
Grat még egyszer a szép Ladákhoz :)

MT21013 2010.12.10. 16:12:35

@KuKori: a készülgető veterán Zsigámhoz sikerült szereznem egy ilyen típusú Videoton box hangszórópárt, amik még beszerelve nem voltak autóba, tehát teljesen zsír állapotúak. Namármost veteránt esőben, hóban nem viszünk ki, ha meg süt a nap olvad a Vidi hangszóró. Remélem lesz az évben 10 olyan nap, amikor nincs csapadék, de a felhők eltakarják a napot :-)))

Rajninho 2010.12.10. 16:12:35

@gyvy: Faternak régi 2Ft-os volt a szellőzőknél :)

SupaCow · http://magnezia.blog.hu 2010.12.10. 16:38:58

Neeem tudom felhangosítani a videókat. Mindig felugranak a kibaszott statisztika gombok, és nem tudok rákattintai a hangosítás csuszkára.

fukin indavideo.

___________________________________

A cikk remek.

McK (törölt) 2010.12.10. 16:43:42

Hmmm.

Szívesen olvastam a cikket.
Örvendetes,hogy van,akik nem foglalkozva más véleményével 8 milliót költenek el arra,ami a szívük csücske.
Ők tudják.
Van,aki megvalósítja az álmát,van,aki csak az álmodozásnál marad.
De azért 8 millió..
Az egy EVO IX..MÉG HA NEM IS HAVASSY MOTOROS.

Vagy ha már mindenképpen szerelem..

Zsiguliból össze tudok hozni 3-at a Totalcarnak sztem,ami itthon kuriózum,és Top, a maga kategóriájában..

hirdetotabla.duen.hu/_zolgltat_ok/autvalkapc_olato_/173lelada16

Pl..elmebeteg módon szól.

Vagy ezt,ami a legmesszebb esik a Ladáktól,de megdöbbentően igénye építés.

www.amreinracing.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=49

Vagy az ország számomra legkomolyabb Homológ VFTS-t,Szabó Laciét.

Mindhárom egy élmény lenne a szerkesztők,és az olvasók számára is.

Hogy miért írtam?
Mert mindegyik megvehető JÓVAL 8 millió alatt,tán a Galambos Gabié nem,mert az nem eladó.
Ráadásul űrtechnikák a gyönyörű kis méregdrága zöldséghez képest..:D

McK (törölt) 2010.12.10. 16:58:16

Akaraom mondani ladából..

hamika 2010.12.10. 17:06:51

@KuKori:
Mind a kettő kapható sárgában -fehérben.Ködben-szúróban.
Gepárd kft a forgalmazó.De kin Ákosnál van maffiarács is.

bizé 2010.12.10. 17:25:12

Zsír zsigák zsetta zsúrja! (tisztelet)

Tekincsa Wakumba 2010.12.10. 17:25:29

@SupaCow: Detto.
Az indavideót párszor én is elküldtem a jó édes anyukájába a hangerőcsúszka kezelhetetlensége miatt.
Értem én, hogy saját cég, és nem lehet lecserélni, de akkor mi a picsért nem lehet egy könnyen kezelhető felületet leprogramozni? :(

hirtelendi 2010.12.10. 17:34:43

@gyvy: Ahhoz a hangszóróhoz (AB1010) nem a belinkelt RD3614-es rádió tartozott, hanem az RD5686. Van egy évtized különbség a kettő között.

Hurri Kán 2010.12.10. 17:48:51

@hirtelendi:
Tudom, itt már egy hozzáértő kolléga kiokosított :)

Csaberetto 2010.12.10. 17:52:37

@McK: 100 százalékban igazad van!

Hurri Kán 2010.12.10. 17:53:03

@Rajninho: Hja kérem az infláció...

hirtelendi 2010.12.10. 17:57:37

@gyvy: Lassan és sorba olvasok :)) Közb en én is láttam, hogy Laci a tőle elvárható precíz alapossággal elmagyarázta

cr500 2010.12.10. 18:01:07

Nagyon fasza az összes,DE azt mondja meg vki,hogy mi a tosz az a BALTÁS FŐTENGELY!!!! KÖSZÍ

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.10. 18:06:09

@cr500: leköszörülik a főtengelysonkákat, hogy elférjen
könnyítés, és van, amelyik hajtókar csak így fér el

ommm 2010.12.10. 18:06:35

@McK: De azért dobbant a szíved, ne is tagadd :)
Lesz VFTS, lesz...

Szkenner Üzemeltető Szerver a.k.a. SZÜSZ 2010.12.10. 18:40:49

ja, és gyerekek, egy kis szenilis múltbarévedezés:
LADA 2107, jegesmedve üléshuzattal és a kalaptartón két Orion Mambo hangfal...
Ez mekkora királyság volt...

Fox888 2010.12.10. 19:17:55

Én leszek az egyetlen aki negatív? A 8 millájából most lehetne egy E30 M3-ja vagy egy 190 EVO-ja. Bele gondolni is borzasztó. És ne mondják már, hogy ezek jobb autók mint egy E30. ááááá nem értem én ezt a Lada imádatot.

Rajninho 2010.12.10. 19:21:58

@gyvy: De nem az amit most kivontak tavaly hanem az előtte lévő régi sárga :D

Rajninho 2010.12.10. 19:23:44

@ommm: Polskira gyűjtöd az infokat :P?

Rocko- 2010.12.10. 19:39:50

@NGA: kókányok zsebébe.

McK (törölt) 2010.12.10. 19:40:48

@ommm: Óóóóó...nagyon rosszul fogalmaztam.
A nyálam folyt az ölembe végig,míg olvastam.
Csupán a 8 millió gondolkoztatott el kissé.
Az Amreinék fél szörny 4,1-ért van hírdetve.
És valóban egy szörny.

Vagy Szabó Lacié pl tudom,mennyiben van.

Ez természetesen semmit nem von le ezen járművek értékéből,pláne a tulajok számára.

djkoxi 2010.12.10. 19:41:34

Jó volt olvasni a cikket, és nagyon tetszett, hogy mindegyik autóról készítettetek egy rövid videót. Köszönet érte!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 19:45:37

@Fox888: Mindenkinek lehet elvetemült álma, neki az, neked meg az E30, és ezzel nincs is baj, így van rendjén :) A szent őrületet mindig tisztelni kell, akármilyen vas is a tárgya :)
@gyvy:
Igen, írtam is, hogy némi átfedéssel jönnek az emlékeim, hol apám körüli verdákból, hol az én elsőéves jogsis korom haveri kocsijaiból :) Szóval lefedtem a 85-95 közti időszakot nagyjából :D

Hurri Kán 2010.12.10. 19:57:54

@KuKori:
Te mikor szereztél jogsit?
Én 93-februárban, de előtte telken-itt-ott már kb. 90-től vezetgettem.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 20:08:23

Fél off: a mai napig keresek ehhez a DC 2012-eshez magassugárzót (nem az utángyártottat, az nem kell!!!), a nagy mágnesű 4 ohmosat, grafitszürke előlaposat. A fekete előlapos (esetenként piros karikával), fele akkora mágnesű utángyártottnak nincs akkora és olyan tiszta hangja. Az ezüst előlapos meg azt hiszem más belül kicsit.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 20:10:21

@KuKori: ja, a link:

retronom.hu/index.php?q=node/26096

Imádtam a hangját, olyan jó kis loudnesses volt :)
@gyvy:
Hát én végül 97-ben csak, mert nem volt zsé 95-96-ban letenni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.10. 20:21:02

Na, megint nyelődnek el a kommentek?

kapujanincs (törölt) 2010.12.10. 20:39:31

apám '85-ben Németországban vett egy 1500-as, kerek lámpás kombit szalonból. nem ilyen széles, lapos hátsólámpája volt, mint a képeken a pirosnak. úgy emlékszem, "1500 S" felirat volt rajta. fűtőszálas hátsó szélvédője volt, és minden személynek behúzós biztonsági öv. Blaupunkt hangszórók, ilyesmi. vagy tíz évig rohadt egy udvaron, aztán eladta, gondolom, vagy húszezerért. nem vezetek, és ha vezetnék sem lenne az autó a hobbim, de azt a ladát kurvára sajnálom. nagyon jó gazdája lennék. fehér színű volt.

Rocko- 2010.12.10. 20:44:33

@gyvy: hát én egyetlen macskalétrás pedálos moszkvicsot se láttam.

Rocko- 2010.12.10. 20:46:57

@KuKori: akartam is modnani, h zsiguli hét és egyetlen gép antennáján se volt kindertojás.

Rocko- 2010.12.10. 20:51:29

@Fox888: nem kell megérteni. elég elfogadni.

Rocko- 2010.12.10. 20:52:59

@gyvy: "Te mikor szereztél jogsit?"
amikro elvettem polcról apámét. :D
á nem. :)

hirtelendi 2010.12.10. 21:01:39

@kapujanincs: VAZ 21023-as volt, ha kereklámpás volt. Igazi ritkaság, csak nyugati exportra ment, belül az 1500-ös műszerfala volt, fejtámlás ülések, és hátsó ablaktörlő.

1kutya 2010.12.10. 21:26:58

apósnál a traktorszínben, felbakolva várja a 67e km-t futott 2107-es a jobb világot!

asszem márciusban hozzákezdek...:-DDD

Pipaszutyok 2010.12.10. 21:29:18

Már bocs de a turbós ladában nem Garrett a feltöltő hanem KKK!

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.10. 21:32:30

@Fox888: az ilyen emberek várják a ralikon a szélvészgyors EVO-k és S2000-ek után végre a zsigulikat, hogy 70-el essenek be az árokba, mer azafasza.
Látványos, naná. Ott a driftnap, kompresszoros V8 ugyanezt megcsinálja, egy százassal gyorsabban. Az arra van.
De egy olyan versenyen, ami időre megy, fel nem foghatom, miért mennek direkt lassan.. Persze a VFTS pilóták az utolsó évben H előtt már íven mentek, rögtön anyázták őket is..

Hurri Kán 2010.12.10. 21:49:53

@Rocko-:
És akarsz róla beszélni ? :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.10. 22:06:59

Nem volt egyiken sem RABLÓRÁCS !?

vinyi 2010.12.10. 22:08:10

Igazából nem értem ezt a nagy rácsodálkozást az 1500-as kombira, nem is egyre emlékszem. 21053-as néven létezett limuzinban is. 1300-as kasztniban 1500-ös motor. Becsapós. :)

T4KK 2010.12.10. 22:09:52

Azért a VW-seknek nem kellett volna beszólni. Nem rossz banda az:)

nikó 78 2010.12.10. 22:33:51

Hú de jó is volt ezt. Végigolvasni,végignézni,korrekt.Valóban győr környékén a kilencvenes évek vége felé, a ladázás életforma volt. Csak nálunk 5-en nyomták különböző szinteken rallikon komoly gépekkel.Éves szinten 30-40 autót tutira szétütöttek különböző társaságok, a környékbeli erdőkben, hiszen akkor, fillérekért lehetett venni olyat, amiért most vagyonokat kérnek.Mi meg a csóróbja akinek csak levetett becsövezettre tellett alap motorral, egy 10-esért,szomorúan néztük ahogy a viszonylag ritka sötétkék makulátlan ezerkecsi (73-ból fiat alkatrészekkel)hogyan amortizállódik kanyarról kanyarra,egy tank benzin elfogyásának időtartama alatt, ami üveghangon, max két órát jelentett.Más világ volt.Alap dolog volt,Rába-ringre járni.Nem nagyon kellett utánnanézni mikor lessz verseny,mert amikor felkészítették az autókat ki is kellett próbálni,természetesen a faluban.Nem is nagyon csodálkozom azon,hogy a srácok komoly falakba ütköznek hatósági szinten.Akkoriban sportnak számított a rendőrök szopatása.Volt olyan srác akit, havi egy-két alkalommal mindíg megtaláltak, de már csak otthon tudták megvárni, utolérhetetlen volt.Jókat röhögtünk, amikor hallottuk a két rendőrautót szirénázni, a zsiguli meg hörgött, és sírt.Tengely, rendszer, bilstein, tolókerekes+slikk, esélyük sem volt utolérni.Hozzátenném, szerintem, ma se menne. Meg azért elkaszálódott egy-egy buszmegálló,telefonfülke.Azért arra feleszmélni vasárnapi ebéd után,langymeleg délután,forma-1 nézés közben, hogy a sarkon,(90°) a Sanyi 1-telin megpróbál elfordulni,az ezeröcsivel,és közben tetővel arrébbpöcköli a telefonfülkét!Felüvöltés a szobában, tető!!!!Kifutás, mint a rallin ember sarki házból ki, már fenyegetőzik,hogy hívta a rendőrt, kocsi oldaláról kerékre,rossz helyen volt a csatorna fedél. Pacsi,aztán mehet tovább. Ezt meg kell élni.Köszönet a múltidézésért.

joe1234 2010.12.10. 22:37:48

minden elismerésem a cikkért, szeretem a ladákat, de skodás is lehetne, apámnak volt mindig ladája, nekem felicia motoros 120l-em volt, de nagyon jó volt ahogy a Csikós mondja a "szívás" merthogy skodával is lehet keresztben menni csak nem olyan tartós a technika mint a ladáé és ilyenkor szívás az van bőven.
Itt egy link az általam élöben látott legyszebb ladárol:
s1098.photobucket.com/albums/g377/Jozsef_Levai/?action=view&current=skoda120.jpg
meg az általam nagy becsben tartott 120l röl (amiröl ez az 1 kép maradt meg) ha valakit érdekel:
s1098.photobucket.com/albums/g377/Jozsef_Levai/?action=view&current=skoda120.jpg

totalcarnak:
több ilyen érdekfeszitö és szines cikket légycives

kapujanincs (törölt) 2010.12.10. 22:38:23

@hirtelendi: köszi, rákerestem, tényleg az volt. igen, volt hátul ablaktörlő. fejtámla csak elöl. azért sajnálom, mert apám műszaki ember, rendben tartotta, ezért teljesen hibátlan volt, mikor lerakta. csak hát vett egy fasza kombi passatot, ami a kutyát nem érdekel azóta, a jó kis lada meg de fasza volna most... na mindegy, így jártam.

Dennis01 2010.12.10. 22:55:15

@Rocko-: Eletem legjobb verdaja volt a fatertol orokolt pedalos Moszkvics. Egy egesz napot vegigment harom parizeres szendvics es harom pohar kola kozremukodesevel. Mubor ules, kekeszold fenyezes, Fiat 124 emblema filccel rajzolva a hatuljara.. Hmm.. :)

bubosvocsok2 2010.12.10. 23:16:05

És a 2107 Turbo Ladával mi van ?????
:)
Azt elvártam volna.... :)
www.youtube.comwatch?v=Xnf4ieolhyQ

Imádom a Ladákat. Ha azt mondják: Autó, még mindig ez a forma ugrik be. Nagyon szép ez az autó. Igazi autó formájú autó, autónak kinéző autó. Az AUTÓ. Szerintem minden más egy torzszülött... :))

És a 2105-nél mekkora dizájn már, hogy már akkor bele volt integrálva az első fényszóróba az index.... És nem a sárvédőn vagy a lökhárítóban van (mint pl. a Daciánál)
Benzinszag az utastérben ??? Mi az hogy egy autóban nincs benzinszag??? Ezt sokáig el se tudtam képzelni... :)))

Nagyon jó a cikk. Kösz.

Én is 2101-ben nőttem fel, utána volt (meg még meg is van(!) leállítva) egy piros 2103-asom, imádtam/imádom. Piros.:)
Helyre kéne állítani... csak a kasztnija elkezdett sajna rohadni, lukadni, de azért működőképes és egyben van... Motorja jó, stb...

Még a rendőr 2107-hez (másik cikk): marha állatul néz ki, tökös, jó kiállású autó... de nem emlékszem rendőr 2107-re, mind ezerkettes volt, még akkor is, amikor már rég bejöttek a kockák (2105, 2107)... Ezen mindig is csodálkoztam, hogy a rendőrök miért nem használják a sokkal tökösebb 2103-at, 2105-öt, 2107-et, 2106-ot, 21061-et, stb... Szinte végig megmaradtak az ezerkettesek... :)

bubosvocsok2 2010.12.10. 23:21:26

Emlékszem, hogy 2101-esünk volt, aztán apám egyszer eljátszott a gondolattal, hogy kéne egy 2103 -ezeröcsi. Mentünk is eggyel, a i kölökként feltűnt, hogy SOKKAL CSENDESEBB volt, meg persze jobban ment, meg igényesebb volt belül... Tök jó volt, oda voltam érte... De nem vettük meg... Aztán évekkel később az első autóm volt a piros ezerötös... (mint korábban írtam meg is van, csak fel kéne újítani... de nincs rá zsé...)

bubosvocsok2 2010.12.10. 23:27:11

És még valami:
a nyolcvanas években falun nőttem fel.
Akinek a faluban ezeröcsije volt, az akkora császár volt, amekkorát el nem tudtál képzelni.... :)
Anyám öccse (akinek régi ezerhármasa-21011-es volt) hónapokig tartott szerintem feldolgoznia, hogy egy falubeli cimborájának ezerötöse van... :))))

DeezL 2010.12.10. 23:46:30

sztem... E30,E36,E28,E34,E21
alfa gulietta,75,alfasud Sprint
fiat 131
mercedes 190.....

B.GY. 2010.12.10. 23:57:40

Mi ez a sok Ladás cikk?

Gyöszi 2010.12.11. 00:06:48

@vinyi: 21043 lesz az, nekünk is ilyen van egész jó állapotú 1500 kombi. Utolsó csavarig gyári.

P12_dCi 2010.12.11. 00:12:15

Engem tényleg érdekelne, hogy van-e a xenonos zöld szörnyben automata magasságállítás és fényszórómosó!

Különben nem mehetne át a műszakin, nem lehetne rajta az ALB-144, ha Mosonmagyaróváron tolják át, ha nem!!!!

És ilyet egy országos lapban büszkén mutogatnak! A szabályok szembeköpését. Ezek után ne csodálkozzunk, ha minden lámpatestbe bepakolják az utólagos gagyixenont.

nikó 78 2010.12.11. 00:15:23

@B.GY.: Hú vazze!!!!!Egy kultusz.Egy korszak amiből nem volt érdemes kimaradni.Aki Ladán tanult meg vezetni,vagy ne agy isten szerencséje volt,és egy finomitott "butább" jutott osztályrészül, azt ebben az életben, vezetésügyben, nagy meglepetés, már nem érheti.

Rocko- 2010.12.11. 00:15:37

@gyvy: hülyeségről? olyannak ismersz engem? inkább nézek ladát.

Rocko- 2010.12.11. 00:17:44

@Dennis01: :)
nekem sajna kimaradt ez. manapság kb. a lábamra férne fel csak egy-egy.

B.GY. 2010.12.11. 00:20:39

@nikó 78:
Nekünk is volt egy 1973-as 1200-es.Apám eladta,és abból a pénzből ment ki Angliába.Onnan meg hozott egy szart:)

nikó 78 2010.12.11. 00:22:24

@P12_dCi: Szabályok?!?Muhaha.Ez az ország azért tart itt, mert csak szabályok vannak a lehetőségek száma,meg 0-a.A kreativitást megölik!!Sajos nem fér bele!

nikó 78 2010.12.11. 00:31:08

@B.GY.: Apámnak ezeröcsi volt ha jól emlékszem 75-ös,(ZB) az a liláskék.Újan vette tíz évesen adtuk el mert jött a dácsia.Amíg élek nem felejtem,el hogyan ostorozta magát, amiért eladta a jó zsigulit,és jött helyette az a szar.Jópár évvel később 90-es évek elején,felismerte a piac mellett lerugva ződségesként,hogy ez bizony az ő volt autója!Sírva fakadt! Kemény volt!

B.GY. 2010.12.11. 00:37:19

@KuKori:

Jó reggelt neked is.

B.GY. 2010.12.11. 00:38:46

@nikó 78:
A miénknek PT volt a rendszáma.86-ban adta el fater.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.11. 00:43:38

@P12_dCi: @nikó 78:

Nektek tényleg nincs jobb dolgotok, mint ezen rugózni, mi? Istenem... Gondolom már fel is jelentettétek...

Főleg amennyi időt az a kocsi a közúton tölt...

Mindig jön valaki, aki bele akar szarni a homokozóba, hihetetlen.

nikó 78 2010.12.11. 00:54:51

@KuKori: Valamit félreértettél,én pont az egyediséget támogatom, az egyennel szemben.Csak a kreativitás viszi előre a világot,az egy helyben toporgás nem.Komoly dolgok születhetnének, nagyobb számban,ha nem lenne mindeki ott fenn olyan kurva okos.Szerinted a limó Lada kaphat ebben az életben hivatalos rendszámot itthon?! Szerintem soha. Pedig nem kóklerok csinálták.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.11. 01:00:41

@nikó 78: Hát arra én is kíváncsi vagyok, mikor jutunk el oda, hogy pl. a Zsigulimót tényleg le lehessen hivatalosan vizsgáztatni. Félreolvastalak, bocsi.

nikó 78 2010.12.11. 01:08:32

@KuKori: De egyébként a Totalcaron egy ilyen buli is megérne egy misét.Toljuk át a Limót a műszaki vizsgán címmel.Nme tudom mennyire vagy képben kétkerekű fronton, de a motorépítő srác díjnyertes nagy szimója is megérdemelne egy magyar rendszámot.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.11. 01:15:10

@nikó 78: Motorokkal semennyire, bevallom. De ha dobsz egy linket, érdeklődve elolvasom :)

marek89 2010.12.11. 01:22:37

@Gyöszi: @vinyi:
Valóban, 1992-től már 1500ösben hozták a kombikat kizárólag, de az enyém 89-es, és akkor még egyáltalán nem volt szokásos ez a kombó, főleg 5ös váltóval :)

hirtelendi 2010.12.11. 06:21:17

@akoshi: www.policecars.hu/p/thumbnails.php?album=13

Van itt minden. És 1986 és 92 között a rendőrség kockaladákat vásárolt, mert egyszerűen nem gyártottak mást a VAZ-nál.

Itt egy 2107-es sima járőrőautó: www.policecars.hu/p/albums/lada/lada050.jpg

BX_thomas 2010.12.11. 07:35:08

Javaslok egy látogatást keleten is.

Laca system? mond ez valakinek valamit?
Hervai, Magda, Borbereki, Szasza?
Itt is vannak ám zsigulik!

Üdv,
Thomas

bubosvocsok2 2010.12.11. 09:00:37

A mi 2101-ünk UB-s volt, elnöki sötétzöld :)
Aztán anyám 87-ben rádumálta a Daciára (1310 TX). Mert az megjött 1 év alatt, meg hogy milyen szép... :) Apám is inkább ladás beállítottságú volt, először utálta a románt, de végül megszerette. Először a 14 éves zsiga állhatott még a garázsban (mert hogy az megérdemli), az új dácsia meg kint állt az udvaron... :))) (Persze aztán elment a Lada, akkor ez a probléma megoldódott.

bubosvocsok2 2010.12.11. 09:04:38

Volt a családban egy 21043 1500 kombi. Bordó. 1994-es volt, ha jól emlékszem. Szinte zenélt a motorja, olyan szép egyenletes, tiszta finoman "csörgő" hangja volt. :)
Nem csoda ez a kombi kocka ezerötös, volt ilyen...

bubosvocsok2 2010.12.11. 09:10:00

Ja igen, én is azt szoktam mondani, hogy aki nem vezetett Ladát, az nem is tud vezetni... :)
Az nem vezet helyetted, nincs szervo, komoly, férfias dolog vezetni. :)

bubosvocsok2 2010.12.11. 09:14:15

*****************************************

És a vajszínű VAZ2107 Turbo Ladával mi van ?????
:)
Azt elvártam volna.... :)
Pont itt a totalcar-on volt... Winkler-Bazsó páros tesztelte..
www.youtube.comwatch?v=Xnf4ieolhyQ

*****************************************

kran72 2010.12.11. 11:58:17

Őrültek,őrültek Szent őrültek.!!!De jó hogy vannak ilyen emberek!Bravó és köszönet a Zsiguli ötletért és a kivitelezésért.(Fehér ZS-05-75 és téglapiros GE-46-64-1981 és 1985)

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.12.11. 12:30:36

A zöld gépről láthatnánk részletes pénzügyi kimutatást? Erősen túlzónak érzem a 8 millát...

Csikós Úr! Imádom írásaid, mindet falom, fantasztikus stílusban fogalmazol, egyszerűen zseniális. Épp ezért sztem maradj ennél a műfajnál, ez a "riporterkedés" nem igazán sikerült SZÁMOMRA emészthetően.....

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.12.11. 12:33:08

Még valami: Ha már ennyibe került a zöld, azt az okádék szellőzőt nem tettem volna a géptetőre.

kempelenmatyi 2010.12.11. 12:55:14

Szépek!

A piros kombi ezerötös teccik' a legjobban.

Azaz mégsem. Az az oldalára fektetett gabonaszállító vasuti kocsi a legautentikusabb! :-)

kempelenmatyi 2010.12.11. 13:01:28

Kerültek, amibe kerültek. Az ember nem minden esetben kifelé épít meg egy ilyet, akkor elég lenne egy 'onyíl' felirat és egy erősebb kipufogó. Szerintem elsősorban magának csinálja az ember ha ehhez hasonlóba belefog. Akkor pedig sajnos gurulnak ki sokszor a forintok a pénztárcából...

xta00c 2010.12.11. 13:04:26

@Süni25:
Az elmondottak alapján enyhén lehúzás szagú a 8. A McK által említett két úriember autója homológ cuccokkal is max. a felét érheti!Erősített tolókerekes váltó:-))

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2010.12.11. 13:55:47

Nagy riszpekt a kollégáknak, hogy ezt így bevállalták, az autók 2/3-áról egy "lelkiismeretes" rendőr azonnal lekaphatná a rendszámot, a tulaj pedig mehetne bíróságra biztosítási csalásért, egyedi azonosító jel meghamisításáért, közúti veszélyeztetésért és még ki tudja miért.
Ilyen műfaj a ladázás :)))

MT21013 2010.12.11. 16:34:51

@Süni25: az a 8 misi nekem is erős túlzásnak tűnik. Egy minden tekintetben homológ és profin megépített VFTS Lada is megáll 4-5 millióból, de az akkor már nagyon durván igényesen van megépítve. Mivel ennél nem a homologizáció a cél, ezért a VFTS-hez képest több helyen komolyabb cuccok kerültek bele. De ha durván számolok is, karosszéria erősítés + metálfény 1 misi, profi motor 2 misi, futómű 1 misi, belső design 1 misi, egyebek 1 misi. Ez még "csak" 6 és bőven számoltam. Ezen felül még 2 misi? Hááááát érdekes.

XGyurmaX 2010.12.11. 16:58:06

Az a kérdésem hogy valaki épített már 1500/1600 as kombit??
mert a lada gyár történeténél van egy kép róla,és hát megépíteni sem olyan nagy dolog.(2 sárvédő,géptető,lámpák,homlokfal,díszrács)kb 40 ezerből ki is jön az anyag .
Szerintem baromi jól néz ki.

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2010.12.11. 18:32:00

@MT21013: Nyilván beleszámolta a korábbi átalakításokat, próbálkozásokat is, nem csak a jelenlegi "értékét" az autónak.
Ettől függetlenül én is sokallom, ennyi pénzt csak akkor ölnék Ladába, ha lenne mellette egy Ferrari is.

a márk 2010.12.11. 23:15:54

@P12_dCi: kérlekszépen a rugó és a lengéscsillapító szépen szinten tartja az autót, ezerkettesen pedig sosem volt fényszórómosó...

Virago_1000 2010.12.12. 01:26:40

@akoshi: ''Akinek a faluban ezeröcsije volt, az akkora császár volt, amekkorát el nem tudtál képzelni.... :)"

akinek meg kupe skodaja, az meg meg sokkal nagyobb csaszar volt.

Virago_1000 2010.12.12. 01:31:16

Jo volt ez a het, en is 1200-es Zsigaban nottem fel, valamit felidezet...

Hurri Kán 2010.12.12. 01:32:58

@Virago_1000:

"akinek meg kupe skodaja, az meg meg sokkal nagyobb csaszar volt. "

Egy ilyennel most is el tudnék nyűglődni hétvégenként :)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.12. 13:33:12

@a márk: a xenon miatt mondja. mosó és magasságállítás nélkül CSUMA illegális, és megbasz a rendőr. sokan sírnak, hogy bántotta a rendőrbácsi, aztán kiderül, hogy a kamuxenon miatt. megérdemlik..

lanciabacci 2010.12.12. 16:59:51

Talán nem pont ebbe a posztba való, de most jutott eszembe, hogy a 80-as évek elején apám azt mesélte nekem, hogy a Niva sem orosz fejlesztés, hanem az olaszoktól készen kapott típus, amit Fiat Campagnola-nak fejlesztettek ki eredetileg, de aztán valamiért az oroszoknak adták kompletten. Mindenesetre talán valóban nem véletlen, hogy a Niva orra annyira hasonlít a korabeli Fiatokéhoz (127, 128).

Ezen kívül szintén akkori infó, hogy a Fiat elsősorban volt liebling és azért nyerhetett a típusválasztáskor, mert az akkoriban gyakran hatalmon lévő olasz kommunista párt volt hagyomásnyosan is a legerősebb nyugati szövetségese a SZU-nak akkoriban, a Fiat meg állami tulajdonú volt sokáig. Ők intézték el azt is, hogy az oroszok acéllal fizethettek nekik, pénz helyett. Hát, jól megfizettek a porrá rozsdásodó kocsikkal, az biztos... :)

közlekedő edény 2010.12.12. 17:21:17

Nagy örömmel olvastam a ladás cikkeket,jó h összedobtátok.
Nekünk is volt ladánk, és én is gyerekként a háccsó üllésen élveztem a pattogást. De bírtam nagyon, ezt vezettem először. Sajnos ment a bontóba mert már reménytelen állapotban volt.

Emlékszem, eléggé benzinszag terjengett az utastérben, vagy inkább kipufogó. Nyúztam apámat, hogy csináljon valamit, ő meg: ez ilyen :D
Hát igen, azért szerintem egy kis javítás ráfért volna már 6-7 évesen is.

hirtelendi 2010.12.13. 16:30:03

@lanciabacci: Nem, ez téves infó, a Niva tisztán orosz fejlesztés.

Az Olasz Kommunista Párt soha sem volt hatalmon Olaszországban, annyira nem, hogy ha kellett a CIA segítségével a választásokat is elcsalták, pedig folyamatosan az volt a legnagyobb olasz párt a 80-as évekig. És a Fiat sohasem volt állami tulajdonú.

lanciabacci 2010.12.14. 10:25:13

@hirtelendi:
Igazad van, pontatlan voltam, de a lényeget illetően mégis jól tudom. Bár az OKP valóban nem volt hatalmon, de befolyásosak voltak és ők intézték el a Fiatos szerződést az oroszoknak. A Fiat pedig kvázi állami nagyvállalat volt, ha nem is a kommunista értelemben, amelyben még ma is politikai kérdés, mi történik. A máig erős szakszervezeteket pedig pont a komcsik mozgatták.

en.wikipedia.org/wiki/Italian_Communist_Party

A Niva-ügyben nem vagyok meggyőzve, nekem furcsa, hogy ha egészen addig (és azóta sem) nem voltak képesek összedobni egy használható autót maguktól, akkor miért pont akkor sikerült egy ilyen kompakt és kiforrott modellel előállniuk a majdnem semmiből. De ezen ne rugózzunk, valóban nincs link, ami alátámasztaná amit állítok.

vinyi 2010.12.15. 00:21:58

@Gyöszi: mást mondtam volna? :)

-no_nick_name- 2010.12.16. 00:16:36

Ma vittek el a szomszédból egy működőképes kék kereklámpást, hogy pontosan milyen volt nem tudom.
Bontóba került szegény öreg Lada, most taposta a 27. életévét.... :(
Tudom, Csikós posztjában mondta, hogy nem lehet minden öreg autót megmenteni, de akkoris szomorú látni. Milyen szép is lenne, ha a bontóban valaki felkarolná, felújítaná, és pár év múlva akár veterán is lehetne...
Na vissza is estem a földre.

-no_nick_name- 2010.12.16. 00:37:08

Ma vittek el a szomszédból egy működőképes kék kereklámpást, hogy pontosan milyen volt nem tudom.
Bontóba került szegény öreg Lada, most taposta a 27. életévét.... :(
Tudom, Csikós posztjában mondta, hogy nem lehet minden öreg autót megmenteni, de akkoris szomorú látni. Milyen szép is lenne, ha a bontóban valaki felkarolná, felújítaná, és pár év múlva akár veterán is lehetne...
Na vissza is estem a földre.

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2011.01.25. 22:40:23

hát ennyi gyerekek:) a magyar Ladás szubkultúrát ÖRÖKKÉ életben tartjuk! folytassátok a cikksorozatot. van más ladás klub is, másmilyen autókkal, más felfogásban! adjatok nekik (nekünk) is teret a hasábjaitokon, ha még nem fújt ki a lada fless nálatok. pl. én is állok rendelkezésetekre:) suttyó, hangos, sufnis, de fejletépős lada vagyok, brumm brumm:)

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2011.01.25. 22:42:42

jajjaj, a linkek lemaradtak:)

www.youtube.com/watch?v=79ZxCkNmKqA

www.youtube.com/watch?v=FdOnWMIhCzo

leljétek benne örömötöket:) nemkeresztbe, gyorsanmenős sztájlá:)
süti beállítások módosítása