A takarékos utcai harcosok

  2010. december 03. - Motordoktor Címkék: vélemény tuning tdi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek

A dízel chiptuning iparággá fejlődött, de vajon mi lesz a vége, tüdőrák vagy szétrobbant motorblokk? Ha okosan csináljuk talán egyik sem.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr992489788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ps3peter 2010.12.05. 10:18:37

@mehemed:
"ha kanyarban a megcsúszás határán mész és gázt adsz hátsókerékhajtású autónál akkor az ébredő nyomték miatt csökken a tapadási surlódás. ezért a centrifugális erő kivágja a seggét az autónak amit csak gázelvétetlel lehet korigálni"
Ellenkormányzásról hallottál már? Elég ösztönös mozdulat.

"ugyanakkor egy mezei anyuka elsőkerekes kocsival semmit se vesz észre csak simán befordul"
Vagy kiszáll az árokban, ahová az autó orral elöre beesett.
Hidd el nekem, hogy gyorsan menésre jobb az RWD, azt viszont nem vitatom, hogy hülyebiztosabb az elölkaparás. Sajnos pont elég dolgot terveznek már hülyebiztosra, és ezáltal kevésbé effektívre...

Ha meg neked egy Honda AWD jelenti a non-plus-ultrát, akkor légy boldog vele, de ne reklámvideókkal bizonyíts, hanem rallye-bajnokságokkal. Szerény emlékeim szerint nem a Honda viszi a prímet ebben a kategóriában :)

Rocko- 2010.12.05. 10:26:37

@butschq: nem tudod rosszul, így van.

Rocko- 2010.12.05. 10:29:22

@butschq: oké, csak BKV-nál egy sincs a c sorozatból, plusz már a 400-asokból is kiette az idő a hangszigetelést.
értelemszerűen egy volános és egy BKV-b busz rendekkel másabb.
'96 után Ikarus meg tudtommal nincs a BKV-nál. (kivéve a most beszerezett, exdebreceni buszok.)

mehemed 2010.12.05. 11:16:00

@ps3peter: kormányozhatsz. de azt nem birod megérteni, hogy ha elveszed a gázt lassul a gép? rwd-nél meg nem... akkor most mi a sportos?

árokban-> hülyeség. fizika -> centrifugális erő +alulkormányzotttság. az autó hossztengelye nem fordul el a haladási iránytól. gázelvétel és már vissza is állt a jó ivre. nem riszálja a seggét.

sh-awd. nem egy nagy dolog, de a megvalósitás a mágneskuplungokkal zseniális. kb 6 éves cucc. de a bmw, ódi és társai még mindig mechanikus szarokkal küzdenek még hasonló rendszerük nincs. sperr meg a blue effiency meg hasonló baromságok.. ugyanakkor a honda nem sport autókba rakja (mert nincs neki, de legalább nem csinál úgy mintha lenne...) hanem mezei papamobilokba, mint az accord, legend vagy suv-okba. a videó meg nem reklám pár hülyegyerek mérte össze a pöcsét. aztán az accura-sé lett a legnagyobb.

rally-n a subaru a nyerő, na az se sperr+ hátsókerékhajtás.. hanem awd, aminek erős koppintása az sh-awd..

dr. trafik nomac 2010.12.05. 12:13:35

@mehemed: CENTRIFUGALIS ERO NINCS, akik a fizikat, meg a centrifugalis erot egymas mellett kepest leirni, azt azonnal kibasszak fizikarol, edes jo istenem :(
Legalabb nezd meg a videt amit belinkelsz, kanyarban a hatso kereklerre rakja a nyomatekot...

Gordini: a baj pont azokkal a reszecskekkel van amik nem latszanak, mert eleg kicsik ahhoz, hogy a verbe jussanak. a CO is bejut, de az nem rakodik le ellentetben a dieseles reszecskekkel, nyilvan egy kelloen modern szuro sokat javit a helyzeten (es a BMW-s is ide tartozik), de nem mindenki tudja ezeket a modeleket megfizetni, es akkor jon az agyatlan chipes aztan a normakra figgyet hanyva megganyolja. Es aki azt hiszi, hogy ha zoldkartya siman megvan akkor jo is az nagyon teved, a zoldkartyan nem mernek nanorszecsket, sot meg a korabbi eu szabalyozasokbol is hianyzik, mivel nem nagyon van erdek, hogy ezt firtassuk, az EU6-ban azt hiszem mar benne lesz, de lehet tevedek.

Rocko- 2010.12.05. 12:52:59

@mehemed: "hogy miért elavult a torsen sperr:
http://www.youtube.com/watch?v=vuUaqFnsb2M"
nyilván egy reklmávideoból kiderül ez.
"de a bmw, ódi és társai még mindig mechanikus szarokkal "
mert megvan a maga előnye.

Rocko- 2010.12.05. 13:10:51

@mehemed: "ha elveszed a gázt lassul a gép? rwd-nél meg nem..."
aham. még gyorsul is, mi? végén még kiderül, hogy az RWD-re más fizika jellemző. :D

nekend · http://www.jtauto.hu 2010.12.05. 15:08:06

Kicsit taknyolás szaga van a dolognak.

De megkérdezném:
Esetleg van aki csinált a dízeles kocsijában chiptuningot, és ugyanazzal a chiptuninggal lehajtott 50-60 000 km-t vagy a felett?? Tapasztalatokra lennék kiváncsi.

motorsport77 2010.12.05. 18:24:53

Egy pár év, és mikor már kicsit környezettudatosabban gondolkodik a többség, nem lesz menő koromfelhőt húzni. De menő lesz amperszaggal gyorsulni.
Vazze nekem 150 fokra melegedett az akksim és nem robbant fel mint a zsollinak a multkor..... meg ilyenek. Én már várom....

zootyo 2010.12.05. 21:05:17

@nekend: Toledo 1.9 TDI 110 lóból 135 lett nyomaték kb 300 nm.
72000km ment bele másfél év alatt amióta meg lett csinálva.
Nincs kihasználva az ereje, normálisan, de dinamikusan hajtom.
Semmi baja nem lett a változástól, egyedül egy kevlár kuplungtárcsa lett betéve a chip után egy héttel, mert az eredeti megcsúszott.
207000 km volt az autóban amikor meg lett írva az ECU.
Fogyasztásom maradt a régiben, 5.2-6 liter.

Shadowbull 2010.12.05. 22:15:50

@mehemed: "ha kanyarban a megcsúszás határán mész és gázt adsz hátsókerékhajtású autónál akkor az ébredő nyomték miatt csökken a tapadási surlódás. ezért a centrifugális erő kivágja a seggét az autónak amit csak gázelvétetlel lehet korigálni amitől visszajön a tapadás. ilyenkor lehet örömködni milyen fasza kilincsel előre kanyart bevenni, meg ez a sportos. ugyanakkor egy mezei anyuka elsőkerekes kocsival semmit se vesz észre csak simán befordul és nézi a tükörben a virgonckodó hülyegyereket."

Elegans modon nem ugyanazt a ket esetet hasonlitottad ossze :) A hatsokerekes tapadasi hataron meg nagyobb gazt ad, elsokerekes meg siman csak allando gazzal kanyarodik :)

Sajna pedig megiscsak ugy van, hogy amig mindketten tapadasi hataron mennek, addig semmi gond nincs. A gond akkor kezdodik, amikor ilyen-olyan okbol atleptek ezt a hatart. Anyuka is siman atlepheti, ha tapadasi hataron ad gazt az elsokerekes autojaban. Fajdalom: amennyiben nem tesz semmit, akkor lesodrodik a celzott ivrol. Mit tesz osztonosen anyuka, ha elkezd sodrodni: elveszi a labat a gazrol, es meg jobban igyekszik rahuzni a kormanyt az ivre. Az elso dolog mukodhet, kiveve ha a beugro motorfek meg tavolabbra tolja a tapadasi hatart. A masodik dolog viszont sajnos pontosan ellentetes hatast er el: Az elso kerekek meginkabb elvesztik a tapadasukat. Tehat ha nincs szerencseje, es a gazelvetel nem kompenzalja a meg jobban beforditott kormanyt, akkor bizony kimeredt szemekkel orral elore csuszik kifele.

Ha pedig valami internetes onjelolt szakertotol veletlenul azt olvasta, hogy az elsokerekes auto gazadasra "behuzza magat" a kanyarba, es ezen felbuzdulva meg gazt is ad, akkor a mutatvany meg a bogo motor is szinesiteni fogja.

Szerencsere ha modern autoban ul, akkor a menetstabilizalo elektronika segiteni fog: elveszi a gazt (ezt anyuka is tudta) es az ivbelso hatso kereket fekezve probalja visszateriteni az autot a helyes ivre (ezt anyuka nem tudta, leven nincs 4 darab fekpedalja egyenkent a negy kerekhez). Ha a fizika torvenyei engedik, ez sikerulni is fog. Ha nem, lasd a kimeredt szemekkel torteno arokbaesest. De legalabb a motor nem bog :)

Hatsokerekhajtasnal ket dolog is tortenhet. Adott esetben lehet alulkormanyozott az auto, ha nincs tul nagy nyomatek a hatso kerekeken, de az elsok mar elvesztettek a tapadast. Ekkor ugyanazt kell tenni, mint elsokerekes autonal: gazelvetel, kulso iv fele kormanyzas.

Ha viszont a megbokrosodott ménes miatt a hatso kerekek vesztenek el a tapadasukat, es az auto fara kezd kitorni, akkor osztonosen 2 dolgot tesz az egyszeri sofor: elveszi a gazt, es ellenkormanyoz. A gazelvetel mukodik itt is, hacsak ugyanugy mint az elsokerekes autonal, veletlenul nem tul nagy terhelest ad a motorfek. Ezert sokkal celszerubb azonnal kinyomni a kupplungot, ezzel tehermentesiteni a hatso kerekeket, es megadni nekik minden eselyt, hogy visszanyerjek a tapadast. Az osztonos ellenkormanyzas viszont teljesen megfelelo, nem ugy mint az elsokerekesnel az osztonos kormanyreakcio.

De persze a menetstabilizalo elektronika itt is belep: elveszi a gazt, es az ivkulso elso kereket kezdi fekezni.

Modern autoban kisebb hibakat mindket hajtas eseten szinte eszrevetlenul korrigal az elektronika, a nagyobb hibak korrigalasa pedig szerencse kerdese mindket esetben.

Van viszont meg szempont: Az elsokerekhajtasu autok a felepitesukbol adodoan tobbe-kevesbe orrnehezek. Azaz kanyarban eleg csunyan az elso kerekeket terhelik, azokat huzzak kifele az ivrol. Emiatt azok hamarabb jutnak el a tapadasi hatarra.

A hatsokerekhajtasu autok jellemzoen sokkal egeszsegesebb sulyelosztassal rendelkeznek, a sulypontjuk jellemzoen joval hatrebb van, kanyarban mind a negy kerek sokkal jobban kiveszi a reszet az oldaliranyu erok felvetelebol, epp ezert nehezebben is erik el a tapadasi hatart.

sb

Mlmjoc 2010.12.05. 22:35:51

ÜDV Mindenkinek! Megjöttem!:D:D

Shadowbull 2010.12.05. 22:41:56

@mehemed: "a bmw, ódi és társai még mindig mechanikus szarokkal küzdenek még hasonló rendszerük nincs"

Kicsit utana kene nezni a dolgoknak, mielott ekkora baromsagot le tetszik irni.

www.youtube.com/watch?v=8g11jPzjuQI

Egyebkent a BMW rendszerei mar jopar eve elektromechanikus elven mukodtek.

De itt egy nagyon szep megoldas az Auditol:

www.youtube.com/watch?v=_09y0SwOrkA

Tajekozodni nem art.

sb

Mlmjoc 2010.12.05. 22:57:58

Szőke nő a tűzoltósághoz:
-Jöjjenek azonnal, ég a konyhám!
-Jó és hol?
-Hát a konyhám, balra a második ajtó!
-Jó, de úgy értettem hogy jutunk oda?

-Miért? Már nincs meg az a szép piros autójuk?

Gordini 2010.12.06. 00:12:53

@Shadowbull: No,ez igen szabatos volt !
Ám nem említetted a különféle AWD - manapság szinte általános - rendszereket. Pedig ideférne,ha mégoly off is :)
Természetesen a "hétköznapi" megoldásokra gondolok,nem a Geländewagen három zárható,vas-vason difijére.

mehemed 2010.12.06. 06:25:18

@Shadowbull: hát lol. belinkelsz ilyen ósdi mechanikus megoldásokat és te beszélsz tájekozódásról? ^^)

az sh-awd-ben mágneskuplung van és akár Nm-eneként lehet az egyes kerekekre eső nyomatékot szabályozni.

látszik a különbség a videón a audi quatro nem birt felmenni ott ahol az egyik oldalon jég van...

www.youtube.com/watch?v=YidkaqlW9ns#

bár szerintem ez senkit se győz meg.

www.youtube.com/watch?v=Nos7cfy4ChA&NR=1

ahogy ez sem...

de, hogy stillszerűlegyek: több havat lepisiltem már, amit ti még csak most fogtok megenni. részemről az utolsó poszt volt.

mehemed 2010.12.06. 06:29:08

@Shadowbull: "Hatsokerekhajtasnal ket dolog is tortenhet. Adott esetben lehet alulkormanyozott az auto, ha nincs tul nagy nyomatek a hatso kerekeken, de az elsok mar elvesztettek a tapadast. Ekkor ugyanazt kell tenni, mint elsokerekes autonal: gazelvetel, kulso iv fele kormanyzas.
"
igen ez igy életszerű nem a hátsó hajtott kerék veszti el a tapadást, hanem az ami felett a motor van és csak a surlódás forgatja. komolytalan okoskodás.

Rocko- 2010.12.06. 07:32:51

@mehemed: de, mindenkit meggyőzött. arról hogy az egy szubjektív teszt. jeges úton nem négyévszakos gumival kell szerencsétlenkedni, illetve nem ártott volna bekapcsolni a kipörgésgátlót.
valahogy az ilyen álteszteknél mindig kiderül, hogy féken állva próbálnak elindulni, a menetbiztongsági elektronikát kikapcslja a konkurencia, aztán dülleszti a mellét.

Shadowbull 2010.12.06. 08:25:14

@mehemed: "belinkelsz ilyen ósdi mechanikus megoldásokat"

Ebbe a mondatba tobb okbol is belekotnek. Egyreszt nezd mar meg jobban az X6-nal ugyanugy elektromechanikus megoldassal osztja a ket hatso kerek kozott a nyomatekot, mint a Honda. Hogy az konkretan magneskupplung vagy egyeb elektromechanikus berendezes, az tokmindegy. Raadasul ahogy mar korabban irtam: a korabbi Xdrive-ok sem tisztan mechanikus megoldasok voltak.

Masreszt meg attol hogy valami tisztan mechanikus megoldas, meg nem osdi, vagy korszerutlen. Sot.

A hetkoznapi hasznalhatosagot, a hatasfokot, a megbizhato es robosztus felepitest mind figyelembe kell venni, ha valamit meg akarsz itelni.

sb

Shadowbull 2010.12.06. 08:30:32

@mehemed: Annyira komolytalan okoskodas, hogy vezetestechnikai treningen kulon szimulaljak azt az esetet, amikor a hatsokerekhajtasu auto alulkormanyozotta valik, es tanitjak hogy mit is kell csinalni. Ami speciel elsokerekhajtasu autonal is ugyanugy bevalik.

Nagyon egyszeru ilyen helyzetbe kerulni.

Bar valoban az is egy megoldas, ha az ember azt mondja, hogy ilyen nem tortenhet meg es kesz :)

sb

Shadowbull 2010.12.06. 08:38:35

@Gordini: Annyifele AWD-rendszer van, hogy szerintem nem is nagyon lehet altalanosan elmondani, melyik hogyan viselkedik hatarhelyzetben.

Mindegyiket hangoljak egyebkent valamilyen jellegure: vagy elsokerekes orrtolos viselkedesre, vagy enyhen tulkormanyozottra, hogy emlekeztessen a hatsokerekhajtasra, vagy pont semlegesre.

Meg van egy par, amit lehet kapcsolgatni, mint pl. a Mitsu EVO X.

amiket eddig en vezettem, azok mind vagy semlegesek voltak, azaz tapadasi hataron mind a negy kerekkel egyenletesen kezdtek csuszni, vagy orrtolosan viselkedtek.

Igaz ezeket mind szazaz es tiszta aszfalton probaltam.

Vizes uton, esetleg murvan, havon jonnek ki valoszinuleg jobban a kulonbsegek.

De nalam a fent emlitett EVO X de meg az Audi RS6 is eleg orrtolos volt. Erdekes modon a haldexes A3 1,8T semlegesebb volt. De ezek az en benyomasaim, es abszolut nem teljes koru teszteles utan szereztem oket.

sb

lwl (törölt) 2010.12.06. 09:02:54

@mehemed: "rally-n a subaru a nyerő"

Egesz szep teljesitmeny egy permanens hajtasu, elavult mechanikus szartol, nem?

Mlmjoc 2010.12.06. 10:43:13

Üdv!
Hozzáértőktől kérdezem! 4motion-nak mi a lényege?
Hasonló elven működik mint a quattro?

www.youtube.com/watch?v=8zfKRdgoRo4

Itt a Quattro tudott felmenni.

Norbi G2 2010.12.06. 12:28:29

Hy! Most lehet én nem vagyok képben ,de elvileg ez a blog itt most a dízelekről szól nem?

Norbi G2 2010.12.06. 13:13:17

Az a sok okos ember,aki(k) szerint a dízel autók a legmérgezőbbek kicsit olvassanak már utána. Vedd meg a benzines 2 katalizátoros kocsidat cuppanj rá a kipuffra és szívjad. Egy 10-es veszélyességi osztályozás szerint a normál dízel korom 3-as sorolást kapot ,a "szűrt" benzines végtermék 9-est. Hogy is van ez ?

Saját példám:
Az én autóm olyan 180-200 Le (TDi),miért bírtam vele elverni 2.0 V6 Turbo alfát? Gyárilag 204 Le (+lefújószelep, meg kályhacső kipuff). Hm...akkor a nyomaték mégis számítana? Aki itt ontja az okosságot,meg a rákkeltő dumát olvasson utána legyen szíves. Vegyél benzinest,persze . Hisz marketing. Kőolajból csináljunk benzint,mert jobban jövünk ki mint a dízelekkel. Hasonlítsatok össze egy X lóerős dízelt egy X lóerős benzinessel. Ne gondolkodjatok,a dízel nyer. Érdekes,nekem 80-nál nem kell visszaváltanom 5-ből. Elindul,és megy. A sok okoskodó turbólyukas marharépa meg olvasson már utána a mechanikai résznek is. Ha már saját tapasztalata nincs a dolgokkal kapcsolatban.

Üdv. N.G.

Mlmjoc 2010.12.06. 14:15:40

Üdv! Csak a nyugalmak megzavarásáért.
Kész az autó chippelése.
Pöpec lett!
313Le 750Nm- 390Le 950Nm (Áttételenként szabályozva)
Hát érdekes a menet dinamika:D:D:D

Mlmjoc 2010.12.06. 14:17:00

Ja, és fogyasztás csökkent!
Városban 18-20-ról vissza esett 14-15-re.

dr. trafik nomac 2010.12.06. 14:43:59

@Norbi G2: Leirtuk paran, legyszi a tenyekkel vitatkozzal, a CO mergezo, igen meghalsz egybol ha "racuppansz", viszont nem rakodik le/novenyek megeszik. A nanoreszecskek nem okoznak azonnali halalt, de mivel soha nem urul ki a szervezetbol ezert hosszutavon sokkal veszelyesebb. Ilyen alapon a radiokativ hulladek is veszelyetlen, hiszen nyalokat is csinalhatsz belole, nem jelentekzik azonnali mergezesi tunet.

A gazaolaj fajlagos energia mennyisege nagyobb mint a benzine, ebbol adodik az osszes tobbi parameter.

Az meg, hogy ki mit mivel ver meg eleg sok mindentol fugg, viszont egy versenyautonal legkevesbe a puszta nyomatek, es gyorsulas adatok a legfontosabbak, de ha teged ez szorakzotat hajra. 50-nel en sem valtok vissza 5-bol, pedig csak egy vacak benzines, tuning nelkul.

Mlmjoc 2010.12.06. 14:56:45

Azt érdemes tisztázni h kinek mi a jó és a rossz. A sok és a kevés. Ez nem konkrét adat.
Lehet valaki nem vált vissza 50nél 5-ből egy előzésnél és azt mondja h gyorsul.
Én meg ha visszaváltanék ugyan azzal az autóval 3-4-be még akkor is azt mondanám h miért nem megy ez a tetű.
De ez nem baj. Mindenkienk más az optimális.

Viszont így már kezdem érteni miért van az h valaki a 80al közlekedő buszt 10 percig előzi 83-al. Ami nyilván nem balesetveszélyes:D

igazi hős 2010.12.06. 15:00:28

@Norbi G2: "Kőolajból csináljunk benzint,mert jobban jövünk ki mint a dízelekkel." Ezt komolyan gondolod? Gyakorlatilag az állam dönti el, hogy mennyibe kerül az üzemanyag, hisz hiába kerül többe gázolajat készíteni (hiszen eleve több kőolaj kell hozzá), amíg 30 Ft/l előnnyel indul, addig persze, hogy "olcsó" lesz gázolajjal járni. Angliában egy árban van a két üzemanyag, mindenütt máshol az állam (elsősorban a fuvarozók miatt) előnyben részesíti a dízelt. Ez van, örülj, amíg valaki ki nem számolja, hogy nem éri meg.

Mathiask 2010.12.06. 15:20:42

@Shadowbull: Erről a motorról mi a véleményed?

"the 2.0T generates its 274 horsepower at 6,000 rpm and 269 pound-feet of torque from 1,750-4,500 rpm"

"The turbine housing — integrated with the exhaust manifold — is made of austenitic stainless steel and can withstand exhaust gas temperatures of 1,740 degrees Fahrenheit. This kind of tolerance for heat means the 2.0T doesn't need to rely as heavily on fuel enrichment to keep its exhaust bits cool, which further enhances fuel-efficiency."

"The new pistons also lower the compression ratio to 9.5:1. Boost pressure reaches 17.2 psi at 1,750 rpm and tapers to about 14 psi by 5,500 rpm"

"Development tests for the new mill included 300 hours at wide-open throttle, followed by 20 hours of operation at 6,700 rpm (the rev limiter is set at 6,600 rpm in the car). "

"he transition from idle to boost is deceptively linear, as there's none of the wait-wait-wham! boost characteristic of many highly boosted four-cylinder engines."

www.insideline.com/hyundai/sonata/2011/2011-hyundai-sonata-20t-first-drive.html

Norbi G 2010.12.06. 16:40:08

@nomac: Az én autóm nem mondható versenyautónak,sőt nem is azért lett csinálva. Mindössze saját célra. Persze ,a dízel is méreg,de Te minek neveznéd az új autókból kiáramló mérget? Mert azt növény nem bontja le tuti. Igaz,kevesebb a káros anyag ,de a végtermék ha jobban megvizsgálod sokkal mérgezőbb. Az én autóm karakterisztikája nagyon hasonló a turbó-benzinhez,annyi,hogy nem lehet 6-7-8-9000rpm-ig forgatni. A dízeleket addig ne köpködje senki míg nem ült 1 normális TDi-ben . Én sem fikázom azokat az autókat,amiket ott hagytam. Pedig sok volt belőle benzines.

Norbi G 2010.12.06. 16:41:25

@Norbi G: Ja,nem tudtam belépni a másik nick-kel. Ez a mai nem az én napom.

Speedman 2010.12.06. 16:59:48

Norbi G2 és a többiek:

Mielőtt összevesznétek, hogy benzint vagy dízelolajat csináljanak a kőolajból, közlöm, hogy mindkettő keletkezik a kőolaj lepárlása során (és nem tudod az egyiket a másik rovására "gyártani"). A szénatomszámuk is más. Általános iskolai tananyag kémiából.

Norbi G 2010.12.06. 17:15:23

@Speedman: Köszönöm,de valami rémlett nekem is :) Azt nem értem hogy ha a blog eme része a dízel-chip miatt lett létrehozva,miért a hajtásláncról és a benzines autókról van benne szó! Aki meg érdeklődik,azokat meg lehurrogják (lásd: fentebb a két Hölgy). Akinek nem tetszik a dízel,meg chiptuning ne jöjjön ide. Én sem megyek a költsünk milliókat az X típusú autókra.

1.,ha nem érdekel nem olvasom el,pláne nem írok.

2., Ha nem a témáról beszél miért rontja itt a levegőt? De őszintén,ha engem érdekel,miért olvassam el az 5xx kommentet amikor abból a számból 490 nem ér egy kalap.... se. Mert olyanok beszélnek tuningolt dízelekről,akiknek fogalmuk sincsen milyen is az.

Köszönöm a figyelmet. Üdv. N.G.

Speedman 2010.12.06. 17:48:28

@Norbi G:

Sajnos vannak akik arra használják a posztokat (bármi is a téma), hogy a saját vesszőparipáit mondják el.
Én sem szeretem a dízelt a környezetszennyezése miatt. Amióta egyre több van a városunkban, sokat romlott a légszennyezettség. Ennek ellenére nem szólok hozzá, mert nem ez a téma.
Nekem csak benzinesem van (volt). Az egyik chipelve is van. Majd beszállok, ha arról írnak. :)

Norbi G 2010.12.06. 17:57:52

@Speedman: Nekem eddig 2 benzines volt,most lett a 3. kocsi dízel. Nekem messze nem a maximális teljesítményt nyújtja a kocsi,igaz nem is füstöl mint 1-2 130-180 lovas tdi . SŐT zöldkártyán nagyon szép értéket mutat minden trükközés nélkül. Ne 1 komponenstől várj csodát,ez hozzátartozik a tuninghoz,és mind1 h. dízel-benzin-elektromos-hybrid-atom hajtja a kocsit.

Shadowbull 2010.12.06. 18:58:13

@Norbi G: "Igaz,kevesebb a káros anyag ,de a végtermék ha jobban megvizsgálod sokkal mérgezőbb. "

Ezt a baromsagot meg honnan szedted?

sb

Shadowbull 2010.12.06. 18:59:31

@Norbi G: "Akinek nem tetszik a dízel,meg chiptuning ne jöjjön ide. "

Hehe.

Nyilvan nem szereted olvasni, hogy mekkora marhasag is ez az egesz csiptuningosdi.

Nade a net az egy ilyen mufaj.

sb

lwl (törölt) 2010.12.06. 19:02:23

@Mlmjoc: Nem letezik olyan, hogy "a quattro". Tobbfele rendszert is ertekesitenek ezen markanev alatt.

Norbi G 2010.12.06. 20:15:03

@Shadowbull: Te biztos valami tervező mérnök vagy,hogy ennyire értesz hozzá. De milyen autód is van ? Próbáltad már a chiptuningot? Nekem nincs chip az autómban,sőt a fed. computer sincs ,ott porosodik a műhelyben . De ha Te ennyire vágod a dolgokat biztos megtudod mondani ,hogy tudok menni akkor az autóval.

Mlmjoc 2010.12.06. 20:49:25

@lwl: Hát értem. Nekem mindegy. Lényeg, h teszik a dolgukat addig nem zavar:D

Mlmjoc 2010.12.06. 21:30:28

Íme egy IGÉNYES tuning benzines ódi!:D:D:D
Ez pl van aki szerint igényes (Tulaj leírása)!:D:D
www.hasznaltauto.hu/auto/audi/80/audi_80_2.0_16v_tuning-4343896

Félelmetes!

igazi hős 2010.12.06. 21:34:55

@Speedman: Valóban általános iskolai tananyag a legegyszerűbb típusú finomító működése, de elég ciki nem olvasni az apró betűs részt és _rosszul_ tudni és még _hirdetni_ is: minden finomítónak van egy jellemző összetétele, amit gazdaságosan gyárt, de különböző típusú finomítók termékösszetétele erősen eltér. Ezért elég tág határok között lehet követni az igényeket.

dr. trafik nomac 2010.12.06. 22:05:41

@Norbi G: Gondolom ket moksu van benne. De ne akarjad mar elhitetni, hogy utcara tuti beallitast tudsz csinalni. Jo nehany dolog valtozik menetkozben, amihez egyszeri fekpadi beallitas nem elegendo: legnyomas, kulso/belso homerseklet, uzemanyag minosege, csak egy nehany a legfontosabbak kozul, ebbol a pillanatnyira be tudod allitani, versenycelra az eleg is, de hogy aztan azzal az autotval jarjad a vilalogot arra kevesbe. Megint mas, hogyha csak annyira allitod el, hogy a kornyezetvedelmi normakat csapod fejbe, de latszolag meg jobb lesz, na ez siman lehet, de en nagyon rossz szemmel nezem az ilyesmit, plane egy deisel eseten ami egyebkent is egy megerkalyha.

Shadowbull 2010.12.06. 22:13:39

@Mathiask: Nem ismerem, de amik beugrottak azok alapjan amit leirtak:

"The turbine housing — integrated with the exhaust manifold — is made of austenitic stainless steel and can withstand exhaust gas temperatures of 1,740 degrees Fahrenheit. This kind of tolerance for heat means the 2.0T doesn't need to rely as heavily on fuel enrichment to keep its exhaust bits cool, which further enhances fuel-efficiency."

Ez mind szep es jo, de nem csak a kipufogocsonk szokott problemas lenni, sot. Hanem a turbinakerek meg a katalizator. Jo, a cikk szerint a katalizatort messzebb tettek, az lehet segit elkerulni a tulhevulest, de meg mindig ott a turbo. Meg a legextrabb anyagokkal sem sikerult eddig 1100 fok fole menni, sot talan meg sokat is mondtam, jo lesz az 1040-1060-nak is. Veres verejtekkel lehet ezeket a hatarokat parfokonkent feljebbtornaszni...

A katalizatorok tavolabbra pozicionalasa erdekes dolog, az applikatorok altalaban azon hisztiznek, hogy minnel kozelebb legyenek a turbohoz. Marmint a katalizatorok, nem az applikatorok.

"compression ratio to 9.5:1"

87-es benyahoz csinaltak, nem csoda hogy alacsonyabbra tettek a kompressziot. Persze ennek aztan a hatasfokra es a fogyasztasra is kedvezotlen hatasa lesz, meg jobb uzemanyaggal is.

"Development tests for the new mill included 300 hours at wide-open throttle, followed by 20 hours of operation at 6,700 rpm (the rev limiter is set at 6,600 rpm in the car). "

Semmi extra, ettol csunyabb dolgok is vannak. Sot.

"he transition from idle to boost is deceptively linear, as there's none of the wait-wait-wham! boost characteristic of many highly boosted four-cylinder engines."

Hat persze mert a villanyos wastegate allitasssal gyonyoruen kisimitjak a nyomatekugrasokat. Persze attol meg ott lenne az a csunya turbolyuk, csak a dógozó nem erzi :)

Erdekes probalkozas, persze igazabol a tartossag a megbizhatosag es a hektoznapi fogyasztas donti el hogy most jo vagy nem jo.

sb

Shadowbull 2010.12.06. 22:16:48

@Norbi G: "Te biztos valami tervező mérnök vagy"

Portas vagyok.

"De milyen autód is van ?"

Lenyeges ez? Egyebkent nem csiptuningos.

"Próbáltad már a chiptuningot? "

Konkretan nem emlekszem, lehet, nem valoszinu.

"biztos megtudod mondani ,hogy tudok menni akkor az autóval."

Majd elarulod.

sb

Mathiask 2010.12.06. 22:45:06

@Shadowbull: Köszi.
" Persze attol meg ott lenne az a csunya turbolyuk, csak a dógozó nem erzi "
Na, de akkor megszüntették a turbólyukat nem?:)

"Erdekes probalkozas, persze igazabol a tartossag a megbizhatosag es a hektoznapi fogyasztas donti el hogy most jo vagy nem jo."

Hát számomra elég penge élen táncolásnak tűnik egy 270 LE-s 2 lityós motor. Nehéz elhinni, hogy a júzereknek nem lesz bajuk vele idő előtt.

Norbi G 2010.12.06. 22:48:49

@nomac: Nem én állítottam,hanem aki csinálta a motort,és ha hiszitek ha nem fékpad nélkül. Lehet ért hozzá, nemcsak ugatja?

@Shadowbull: Látod, ha nem értesz hozzá miért osztod az észt? De őszintén ... Olyan dolgok mögé bújtok,hogy nevesebb szakemberek sz.tem sírva röhögnek a hülyeségeiteken. Ha értelmes kommentelők lesznek, lesznek olyan emberek akik válaszolnak ebben a blogban,és nem feltevések meg hallomások alapján osztják az észt. Hanem a tapasztalat beszél belőlük.
Köszönöm a figyelmet,Jó éjt!

Üdv. N.G.

Shadowbull 2010.12.06. 23:00:59

@Norbi G: "Látod, ha nem értesz hozzá miért osztod az észt?"

Lehet hogy kiskoromban elhanyagoltak a szuleim. Vagy molesztalt a szomszed bacsi. Ki tudja?

"Olyan dolgok mögé bújtok,hogy nevesebb szakemberek sz.tem sírva röhögnek a hülyeségeiteken."

Azt nem vennem a szivemre, megrikatni a nevesebb szakembereket.

Nade ha mar itt tartunk, volnal olyan jo, es felsorolnad konkretan azokat a dolgokat, amik moge ugymond bebujtam?

Csak hogy tudjam.

sb

Shadowbull 2010.12.06. 23:03:26

@Mathiask: "Na, de akkor megszüntették a turbólyukat nem?:)"

Nezopont kerdese :)

"Hát számomra elég penge élen táncolásnak tűnik egy 270 LE-s 2 lityós motor. Nehéz elhinni, hogy a júzereknek nem lesz bajuk vele idő előtt. "

Na igen, ez valoban egy erdekesebb kihivasnak tunik. De meg lehet oldani, lattunk mar ra peldat eleget. Kerdes hogy Hunyadieknak sikerult-e.

sb

Speedman 2010.12.06. 23:06:14

@igazi hős:

Azért elég nagy bátorság kell ahhoz barátom, hogy nekem osszad az észt úgy, hogy pár órával ezelőtt még azon vitatkozol, hogy a kőolajból benzint vagy dízelolajt csináljanak,és ilyen marhaságokat írtál:
"Gyakorlatilag az állam dönti el, hogy mennyibe kerül az üzemanyag, hisz hiába kerül többe gázolajat készíteni (hiszen eleve több kőolaj kell hozzá).."

Ezek után kiguglizol valamit és nagyképűen beszólsz.

Nem tudom honnan gugliztad, de érdekelne mit is értesz ezalatt: "minden finomítónak van egy jellemző összetétele, amit gazdaságosan gyárt, de különböző típusú finomítók termékösszetétele erősen eltér."

Rocko- 2010.12.06. 23:38:18

@Mlmjoc: nem, totálisan más elven működik. a quattro az torsen rendszerű, a 4motion pedig haldexes.
lásd: totalcar.hu/magazin/technika/4x4_1x1/

dr. trafik nomac 2010.12.06. 23:46:22

@Speedman: En nem vagyok vegyesz, de vegyesz ismerosom mondta, hogy valoban az allamon, illetve a tamogatasokon mulik, hogy mennyibe kerul az uzemanyag, elvben a beznin olcsobb lenne, de a fajlagos energiatartalma is kisebb ugye.

Norbi G: Amiket eddig lattam chiptuningos megoldasok, azok tobbnyire csak az uzemanyagot, befecskendezesi idot, esetleg elogyujtast allitottak, a cikkben is kimerul ennyiben. Ezek tobbnyire nem tul preciz ertekek, de mivel a legobb motor legfelesleggel jar, az onmagaban ~-10%(0.9lambda) a teljesitmenybol (ennek kornyezervedelmi okai vannak elsosorban), siman 1.1 lambdaval is jol muxik, ez jelenthet akar ~20%-os (akar tobb) teljesitmeny novekedes, persze kornyezetvedelem megy a kukaba, meg az egyeb parameterezesek. Nagyon keves, de valoban letezik olyan chiputunink, ahol a program is komoly atalakitason megy at, de ez mind versenycelra van, nem is cel az utcai hasznalat. Namost te azt mondod, hogy letezik valaki, aki fejbol atirja az autodat, ugy, hogy minden parametere jobb lesz, hat ne is haragudj de nem hiszem, viszont a fentebb vazoltak mukodhetnek valaoban. Azt is elhiszem, hogy eleve a gyari ertekek szarok, olyan is megesik, esetleg ha az auto mar atment nehany kezen, na akkor meg plane (a gyari ecuban van a immo egyik resze is, es tobbnyire ugyanott a kilometer ora, es mas tarolt motorparameter, a tobbit mar ki lehet talani)

Rocko- 2010.12.06. 23:46:33

@Rocko-: vagyis ede (lwl) kommentje kapcsán kiegészíteném magam annyival, hogy torsen a hosszmotoros autókba kerül, haldex a keresztmotorosokba.

igazi hős 2010.12.07. 00:13:44

@Speedman: Úgy is tudod, hogy nem értek hozzá, akkor te is ki tudod guglizni, nem?
Lásd milyen úriember vagyok: mire megleled a választ a "miért van hidrogéngyár Battán" kérdésre, addig elég információt találsz, hogy kicsit finomíts (I:-) az eredeti állításodon.
Egyébként az idézett mondatban mit nem értettél?

Rocko- 2010.12.07. 00:15:31

@Norbi G: "Ha értelmes kommentelők lesznek, lesznek olyan emberek akik válaszolnak ebben a blogban,és nem feltevések meg hallomások alapján osztják az észt. Hanem a tapasztalat beszél belőlük."
épp olyanhoz beszélsz. :))))))

Norbi G 2010.12.07. 00:33:29

@nomac: Írtam az enyémben NINCS ECU, ergó nem kell csipppppp sem. De vannak olyan szakemberek akik nem adnak ki sz*rt a kezükből.Ők nem csak az alap dolgokat állítják be, a turbónyomáson keresztül a sebesség fokozatokként max. terhelést is. Nézik a motor fizikai terhelését,és nemcsak összedobnak valamit amitől jobban megy,mint ez a p-box meg ilyen 1-2e ft-os kis csalások,amivel átvered az ecu-t.

@Rocko-: Hát kíváncsi vagyok rá.

dr. trafik nomac 2010.12.07. 00:50:17

@Norbi G: Az, hogy jobban megy nem nagy buveszet, es igen lehet kapni eleg komoly motorelektornikakat. Itthon is foglalkoznak vele, viszont ez mind versenycelra van. Minednki olyan uberokos, de altalaban midnenki csak egy adott tipushioz ert (bar megjegyzem, hogy az ecu meglepoen sok markaban ugyanazm, meg csak nem is a gyartotol fuggoen) Szoval ami tovabbra is a bajom, hogy egy szempont marad ki, ami kulonosen fontos lenen a kalyhaknal, az pedig a kornyezetvedelem.

Norbi G 2010.12.07. 01:16:11

@nomac: Ha ennyire a környezetvédelmen vagy kiakadva akkor emeld fel a hangod az atom ill. egyéb kísérletek ellen,a gyárak ellen ,etc,etc,etc. A globális környezet szennyezésben annyira kis pont a Dízelé h. az hihetetlen.

dr. trafik nomac 2010.12.07. 04:07:27

@Norbi G: Mert kevered azt nmost ide, a cikk nem az atomrol szol.

Speedman 2010.12.07. 07:55:59

@nomac:

A mondat második felére mondtam (gondoltam), hogy marhaság, csak nem akartam a félmondatot kiragadva idézni.

Shadowbull 2010.12.07. 08:04:44

@Norbi G: "Nézik a motor fizikai terhelését"

Ezt gondolom ugy erted, hogy vesznek mondjuk 20 darab egyforma motort, es a tobb millio eurot ero fekpadjaikon kulonfele tartosteszteket futtatnak abbol a celbol, hogy a kulonfele programmodositasok hatasait pontosan meg tudjak hatarozni, ezen felul szamitogepes szimulaciokkal megtamogatjak a fekpadi teszteket.

vagy esetleg ugy ertetted, hogy Jeno feltekeri a turbonyomast, ad egy kover gazt, oszt kibirta akkor oke?

sb

Speedman 2010.12.07. 08:31:59

@igazi hős:

Befejezhetnéd az arcoskodást gugli hős. Tegnap még azt sem tudtad, hogyan lesz a kőolajból benzin ill. dízelolaj, most meg már te akarod osztani az észt.

Nem válaszoltál a kérdésemre, ezért még egyszer megkérdezem. Az alábbi idézett mondatodat arra érted, hogy a finomítók ráállnak egy termékre (benzin, dízelolaj stb.) és azt gyártják nagy mennyiségben (ha jól értelmezem a mondanivalódat)?

"minden finomítónak van egy jellemző összetétele, amit gazdaságosan gyárt, de különböző típusú finomítók termékösszetétele erősen eltér.Ezért elég tág határok között lehet követni az igényeket."

lwl (törölt) 2010.12.07. 09:37:40

@Shadowbull: Sot, tesztpalyajuk es klimakamrajuk is van a garazssoron. Meg bizonyara azzal is tisztaban vannak, hogyan mukodik pontosan egy modern motornal teszem azt a nyomatekmenedzsment, ami uszkve 20 kulonbozo nyomatekertekkel dolgozik, ezert aztan tudjak mi lesz egy-egy valtoztatas kovetkezmenye.

Bizonyara ezert tesznek egyre komolyabb manipulaciovedelmet es letiltasokat a mai motorvzerlokbe a gyartok, nem szeretik az ilyen professzionalis konkurenciat! (Szemetek.)

igazi hős 2010.12.07. 10:26:26

@Speedman: Hiába segítek, ha nem olvasol utána, mert nem tetted, ugye? Ha a bonyolult mondatok fognak ki rajtad, az sem az én hibám, de próbálok segíteni: nem azt mondtam, amit értettél.
A "termékösszetétel" szót nem értetted? Annyit jelent, hogy valamilyen termékeket készít valamilyen arányban. Azaz pont nem azt, hogy az egyik csak benzint, a másik csak gázolajat. Ez már az én sekélyes kémiatudásommal is lehetetlennek tűnik, hisz mit csinálnak a benzinnél könnyebb komponensekkel.
Annyit mondtam (amit akár ellenőrizhettél volna), hogy van olyan típusú finomító, ami ~40%-nyi üzemanyagot állít elő (emlékem szerint ebből 15-25 a benzin-gázolaj részesedése) és van olyan ami ~70%-nyit (és az arány fordított). Mivel egy területen több finomító van (Battán 3), ezért az üzem (amit az egyszerűség kedvéért szintén finomítónak hívunk) termékösszetétele elég tág határok között változtatható. Elég részletes voltam?

Motordoktor 2010.12.07. 10:27:01

Mindannyian tudjuk, hogyan működik az otthoni chiptuning, akár van fékpad, akár nincs.
A következő cikkben - mert látom, hogy van rá igény - kicsit kitérek a környezetszennyezésre is, azonban a fő irány a motor és egyéb hardver (pl. intercooler, adagoló)megváltoztatása és úgy látom kell egy menetdinamikai cikket is írni elsősorban a hajtásokról és a menetdinamikai szabályzókról. ;-)

Elöljáróban legyen elég annyi a sok kommentelőnek, hogy jó megoldás nincs, minden műszaki megoldás egy kompromisszum, ami egyeseknek jó, másoknak meg nem. Ez igaz az elsőkerék, hátsókerék hajtásra és a teljesítménynövelésre is. A saját véleményünket meg a másikra erőszakolni illetlenség.

Megpróbálom előszedni a mérési jegyzőkönyveimet, mérettem emissziót is a tuning előtt és után is. 3 autón.

Norbi G 2010.12.07. 11:15:25

@Shadowbull: Nem rendelkeznek komolyabb (gyártós szintű) berendezésekkel,de a chiptuningban jártas emberek programjaiban lévő adatok alapján megtudják nézni a motorra ártalmas részterheléseket.

@lwl:Igen,mert most ez a zöldek vesszőparipája. De ha gondolkoznának mondjuk a repülőgépek által a levegőbe szórt sok méregről,vagy az atom meghajtás veszélyeiről... de oda kell adni a koncot.

@Motordoktor: Szia! Nagyon jók a cikkeid,amint hallottam nem az írott anyagból tájékozódsz legfőképp,hanem sok tapasztalatod van e téren.

Üdv. N.G.

Shadowbull 2010.12.07. 12:05:40

@Motordoktor: "Mindannyian tudjuk, hogyan működik az otthoni chiptuning, akár van fékpad, akár nincs. "

Dehogy tudjuk.

Allitom, hogy csiptuningvasarlok 90%-anak fingja sincs arrol, mit is vett tulajdonkeppen.

sb

Shadowbull 2010.12.07. 12:07:30

@Norbi G: "a chiptuningban jártas emberek programjaiban lévő adatok alapján megtudják nézni a motorra ártalmas részterheléseket."

Mocsari teknos legyek ha ertem mit is akartal ezzel mondani.

sb

Speedman 2010.12.07. 13:16:23

@igazi hős:
Azért értetlenkedtem, hogy megnézzem komolyan utána olvastál ill. átlátod az egész kőolajfinomítás lényegét. De nem.

"A "termékösszetétel" szót nem értetted? Annyit jelent, hogy valamilyen termékeket készít valamilyen arányban."

"Annyit mondtam (amit akár ellenőrizhettél volna), hogy van olyan típusú finomító, ami ~40%-nyi üzemanyagot állít elő (emlékem szerint ebből 15-25 a benzin-gázolaj részesedése) és van olyan ami ~70%-nyit (és az arány fordított)."

Nem a technológiától függ, hogy az egyik finomító 40%, míg a másik 70% üzemanyagot tud csinálni. Nem a finomító dönti el milyen arányban készít olajtermékeket. Mind a hozott "anyagtól" függ. Az, hogy mennyi lesz ebből az üzemanyag arányszáma, az az olaj típusától függ. Vannak könnyűolajok és nehézolajok. Emiatt tér el a finomítók termékösszetétele egymástól.

Lehet guglizni. Megint.

igazi hős 2010.12.07. 13:43:21

@Speedman: Mellément, de nagyon. Ugyanabból a nyersanyagból (nálunk nem is nagyon lehet válogatni) lesz különböző "eredmény".
"Lehet guglizni." Ha már eddig nem sikerült értelmes anyagot találnod.

Speedman 2010.12.07. 13:50:41

@igazi hős: Linkelj nekem egyet, ahol ezt írják.

igazi hős 2010.12.07. 14:40:47

@Speedman: Te vagy a gugli szakértő, nem?
Hidrogéngyár+finomító keresést megcsináltad már?

Speedman 2010.12.07. 15:01:41

@igazi hős: Szóval nem tudsz.
A guglizásról meg annyit, hogy tegnap még azt sem tudtad mi az a kőolajfinomítás, ma meg már mint szakértő osztod az észt, mert találtál valami cikket a finomítókról, csak sajnos értelmezni sem tudod az ott leírtakat.

Norbi G 2010.12.07. 17:12:03

@Shadowbull: PL. állítgat ezt-azt (nem értek hozzá,mi-micsoda,de láttam már ilyen programot ,és nem egyszerű). Tehát minden opció állítása változást von maga után. A jó szakember meg találja az aranyközép utat. Hisz sokféleképpen gallyra teheti a motort. Aki csak turbónyomást, növel meg több zabot ad a lovaknak, na az csinál koromágyút. Aki ezek mellé beállítja pontosan az előtöltést,korlátozza a bizonyos fokozatokban a leadott lóerőket,és nyomatékot . Megkeresi az optimális üzemanyag-levegő keverékét,hogy ne füstöljön az adott dízel, ne is menjen a az élettartam és a teljesítmény meg fogyasztás rovására,na ezt az embert lehet szakembernek hívni szerintem.

dr. trafik nomac 2010.12.07. 18:18:06

@Norbi G: grrr, ez egy tomeny huleyseg...

lwl (törölt) 2010.12.07. 20:20:55

@Norbi G: "Igen,mert most ez a zöldek vesszőparipája."

Ha elarulod nekem, hogy szerinted mi koze a klimakamranak az emissziohoz es a zoldekhez, vegtelenul halas leszek.

Rocko- 2010.12.07. 20:53:47

@Shadowbull: mert ha lenne, nem venné? :)))

Rocko- 2010.12.07. 20:57:16

@Shadowbull: gondolom olyasmit akar kifejezni magának, hogy tuner hevesen püfföli a billentyűzetet, és akkor lát valamit. ami kívülről nagyon látványos, ellenben amit hisz, hogy látja a termikus és fizikai terheléseket, azt tuti nem mondja meg a kompjúter.

Rocko- 2010.12.07. 20:59:48

@Norbi G: "A jó szakember meg találja az aranyközép utat."
igen, őt hívják fejlesztőmérnöknek. háta mögött elég sok (gyári) pénzzel és mérőeszközzel.
"Megkeresi az optimális üzemanyag-levegő keverékét,hogy ne füstöljön az adott dízel, ne is menjen a az élettartam és a teljesítmény meg fogyasztás rovására"
na ez az ami nem létezik. erről a cikk.

Shadowbull 2010.12.07. 21:41:52

@Norbi G: Te, figyi, valami zavart erzek az eroben.

Berugtad itten az ajtot, beorditottal a klubhelysegbe, hogy "na mit bamultok, buzikaim" utana pedig elhajtottal mindenkit a verbe, aki csak enyhen is ketseget fejezte ki a csiptuninggal kapcsolatban.

Joggal feltetelezhettuk hogy vagod ától cettig a temat meg vissza.

Erre meg kiderul, hogy sik hulye vagy az egeszhez, csak a pofad nagy, es kepes vagy 3 mondatban 6 mondatra valo marhasagot leirni.

Namost erre mit mondhat szerinted az egyebkent eddig visszafogottan szorakozo uri kozonseg?

sb

Shadowbull 2010.12.07. 21:43:41

@Rocko-: Szerinted ki vesz szivesen egy csomo penzert jo esetben csak placebot, rossz esetben meg egy eles taposoaknat?

sb

Shadowbull 2010.12.07. 21:45:36

@Rocko-: Szerintem meg mire a vegere ert, mar elfelejtette mit is akart mondani az elejen.

sb

Mathiask 2010.12.07. 22:04:03

@Norbi G: "ne is menjen a az élettartam és a teljesítmény meg fogyasztás rovására"

De mégis honnan tudja, hogy egy adott alkatrész mit bír? Azt meg pláne honnan tudja, hogy amit változtat arra az egy adott alkatrészre milyen plusz terhelést ad?
Sehonnan nem tudja ezeket, mert ezeket nem tudja mérni se. Reménykedik. De még tapasztalati visszacsatolása se szokott lenni. Mert fogalma sincs mi történik azzal a motorral 1-2 év, 10-20ekm múlva.

Rocko- 2010.12.07. 22:28:35

@Shadowbull: aki eléggé bízik a placebohatásban, és vakon bízik az aknatelepítőben. :)

Norbi G 2010.12.08. 11:51:20

@Shadowbull: Hát,ha Te mondod mr. Szaki. De biztos beszéltél már erről olyannal aki ért is hozzá. Felesleges elmondanom a tényeket,ha vaskalapos szemellenzős "de sz*r a dízel " pártiak próbálnak oltogatni. Elküldtem a vérbe...hát...ha létre jött a blog 1 valami céllal ne teljesen másról szóljon nem ? Lehet bennem van a hiba,hogy az adott tárgyról szeretek beszélni,és nem mellé.

@Mathiask: A motoroknak a gyári ECU-ja vissza van butítva. Ergó 20-40% tartalék van benne ,amit nem használsz ki . Sima gyári chippel ezt az értéket csökkentik. Neked erősebb lesz a kocsid,és nem ugrik a gari. A komolyabb műveletekhez már nem elég a chip ,egyéb alkatrészeket is cserélni kell. (pl: Turbó,adagoló,hajtókar,dugó,vez.tengely,szívósor,porlasztócsúcs,kipufogó,
hengerfej munkálatok,erőátvitel cseréje/erősítése és sok egyéb okosság.) Egy példa,hogy kedvezzek a benzinfalóknak is : Mikor kijött az új Audi TT RS 5 hengeres turbó motorral, a gyárban a padon előtte iszonyú sokat visszabutítottak rajta,tudod miért? Mert erősebb volt mint az R8. Ja,hogy az elektronika ennyi számít? Igen,marha sokat.Tehát abban a motorban gyárilag félelmetes erőtartalék van.

Üdv. N.G.

dr. trafik nomac 2010.12.08. 12:04:38

@Norbi G: Irtam fentebb, hogy az a ~+20% az nem tartalek, hanem annyit lehet meg a motorba betolteni, meglehetosen eros kornyezetszennyezes aran (itt nem a koromrol van szo) Megesik, hogy van lebutitott motor, de a valosag az, hogy a butitas nem merul ki csak a ECU-ban, kisebb teljesiteny eseten mindig sporolnak par alig lathato aprosagon, muanyag gorgo, vagy siklocsapagy csapagy gorgos helyett, kissebb reszecskeszuri, kevesebb hoszigetelo elem, stb., csupa aprosagnak tuno dolog. Ha voltal mar autogyarban tudhatnad, hogy ott nem szokas pazarolni, mindenbe azt rakjak ami feltetlenul kell. Ez elsore nem latszik, de ha szetszedsz egy lebutitott motort, meg egy nem lebutitottat, fogsz ott kulonbseget talani. Mondjuk az kevesse erdekel ha szetesik a chipes kocsija, sokkal inkabb, hogy mi jon ki a kipufogon.

Mathiask 2010.12.08. 12:25:11

@Norbi G: "A motoroknak a gyári ECU-ja vissza van butítva. Ergó 20-40% tartalék van benne ,amit nem használsz ki . "

Ez nincs így szerintem, de majd sb megmondja. Komolyan azt hiszed, hogy ebben a nagy versenyben mikor minden autógyár a másik fölé akar kerülni, akkor benne hagynak 40% teljesítményt a motorban? Ha ez ingyen teljesítmény lenne úgy jönne ki egy autógyár és a többiek fölé kerülne, mert azt vennék az emberek.
Azért annyi a motor teljesítménye, mint amennyi, mert a tervezett megbízhatóságot úgy tudják garantálni. Ha belepiszkálsz az elektronikába és nagyobb lesz a teljesítmény, akkor tuti nem megy el annyit a motor, mert az alkatrészek nem fogják bírni, nem arra a teljesítményre, hőhatásra voltak tervezve. És ezt Kis Pista tuning szaki se fogja tudni, hogy mennyire vannak tervezve az alkatrészek, és hogy mennyi tartalék van bennük és mérni se méri.

Norbi G 2010.12.08. 14:37:03

Én ide többet már nem írok,mert látom,itt mindenki olyan szinten benne van a dologban,hogy azt már überelni nem lehet. De mind1 is. Én szépen elcsoszogok a kis dízel autómmal. 6 literrel. Ha taposom neki akkor 8-al. De Ti csak szapuljátok a dízelt. :) Alaptalanul,tapasztalat nélkül. Azt hiszem nyitok egy blogot a fluxuskondenzációról. Igaz lövésem sincs mi az,de okos leszek benne.

Shadowbull 2010.12.08. 21:46:53

@Norbi G: "A motoroknak a gyári ECU-ja vissza van butítva. Ergó 20-40% tartalék van benne ,amit nem használsz ki ."

Ajaj.

20-40% tartalek? Az autogyarak szerinted ekkora nagy barmok, hogy ennyi felesleges anyagot beleraknak a motorba, gyakorlatilag tok ertelmetlenul?

Rossz hirem van: nincs benne ennyi tartalek. Sot, ha a komplett rendszert nezzuk, nagyon gyakran semennyi tartalek sincs bennuk.

Persze az elofordulhat, hogy bizonyos alkatreszek sokkal tobbet is birnanak, mint amennyit kapnak, nyilvan nincs minden dolog az utolso grammig kioptimalizalva, es termeszetesen az erzekenyebb alkatreszeknel nagyobb biztonsagi tenyezot alkalmaznak a meretezesnel.

De ez foleg a mechanikai terhelesekre lehet igaz.

Csakhogy ott van meg a termikus terheles is, ami viszont a legtobb esetben tenyleg a hataron van. Meghozza azert, mert nem raknak e a szuksegesnel nagyobb vizpumpat, hutot az autoba.

A termikus terheleseket viszonylag pontosan meg lehet hatarozni, ill. merni.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha emelsz a leadott teljesitmenyen, akkor azzal aranyosan emelkedik a termikus terhelesed is, es ha nem vigyazol akkor valami valahol garantaltan meg fogja adni magat. Azaz tulmelegszik, leolvad, megreped.

Marpedig a csiptunernek fogalma sincsen, hogy mondjuk egy adott motornal hol vannak az erzekeny pontok. Persze, egy regi motornal, aminek irodalma van, a tapasztalatok megmutathatjak, nade arulnak csiptuningot mindenfele motorhoz esz nelkul.

Es akkor meg ott vannak a mechanikus problemak, csapagyak terhelese, vezerles, szelepek, szeleprugok, barmi a motorban, ami a gyenge lancszem lehet.

"Egy példa,hogy kedvezzek a benzinfalóknak is : Mikor kijött az új Audi TT RS 5 hengeres turbó motorral, a gyárban a padon előtte iszonyú sokat visszabutítottak rajta, tudod miért? Mert erősebb volt mint az R8."

Ez elofordulhat, de nagyon ritkan, hogy egy motorban sokkal tobb benne van. Persze csak feltoltott motoroknal, es mostanaban egyre ritkabban. Es ott is altalaban a tervezesnel figyelembe vettek az esetleges kesobbi teljesitmenynovelest.

Meg aztan annak a motornak uzembiztosan kell mukodnie autoba beepitve is, -30 foktol 50 fokig, dugoban es padlogazon az autopalyan, a tengerparton es 3000 meter magasan is.

A csiptunerek meg feltoljak a teljesitmenyt, aztan gyorsulnak 400 metereket es azt hiszik, megvaltottak a vilagot.

De egy valodi teszten igy jarnanak.

www.youtube.com/watch?v=UKDkBR8-2mA&feature=player_embedded

www.youtube.com/watch?v=aUkXriHjQeI&feature=related

sb

Rocko- 2010.12.08. 22:59:56

@Shadowbull: "Persze az elofordulhat, hogy bizonyos alkatreszek sokkal tobbet is birnanak, mint amennyit kapnak, nyilvan nincs minden dolog az utolso grammig kioptimalizalva, es termeszetesen az erzekenyebb alkatreszeknel nagyobb biztonsagi tenyezot alkalmaznak a meretezesnel."
azért érzed. :D
ha tuningolni kell, akkor rögtön van 20-40% tartalék, de néha még 100 is. ;)
oszt ha tönkre megy, akkor meg szemét gyártók, direkt így tervezik (!) hogy hamar tönkre menjen.
:)))
hápppperszeeeee. :)

Shadowbull 2010.12.08. 23:17:24

@Rocko-: Ugy tunik nincs atjaras a csiptunerek es a tervezett avultatas-hivok kozott :)

sb

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.09. 21:15:33

@Shadowbull: Mi ez B+, repülőgép? :DDD Ilyen hanggal....

2013.01.09. 22:31:24

@Shadowbull: Két apró észrevétel:
a hátsó kerekesnél azt írod, hogy ellenkormányoz a félprofi
az első kerekesnél, meg anyuka mégjobban elbassza, mert ösztönösen túlkormányoz.
Ez így nem korrekt.
A másik: ha az orrnehéz kanyarban terhelődik, akkor a hajtott kerékre esik több súly. Ezért megcsúszik.
A hátsónál viszont szintén az első kerék fog terhelődni, tehát amit írtál, hogy hátrébb van a középpont, az igaz, csak semmit sem ér, mert a kocsi fara "könnyebb lesz", és mivel az egységnyi felületre eső nyomás (súly) lecsökken, ezért csúszik meg.
Ha amatőr, ez jobban megijeszti, mint az orrmotoros csúszása.
Ha profi, akkor kisebb gázelvétellel tudja kordában tartani az orrmotorosat.
Vagy, kilinccsel előre kanyarodik!
De ezt közúton azért ne.

2013.01.09. 22:39:17

@Shadowbull: Nekem 1995-ös Audi 1,8 turbo Qatro-m volt. Két évesen vettem. (mármint az autó volt két éves)
Tapasztalat: minden tuning nélkül: A dupla vezérműtengely fogaskereke elkopott, a második tengely késve reagált.
A turbo háromszor esett szét, mire rájöttek, hogy a motorolaj felől érkező szilikoncső anyaga szétesett, és eltömítette a csövet.
A futómű 40 ezrenként kuka. A futómű elemei állandó terhelést kapnak, szemben mondjuk a Honda multilinkjével.
az elektronika a turbo hőterhelése miatt szétolvadt.

Szóval neked van igazad, sajna a mérnökök NEM tervezik jóóóóó nagy ráhagyással az autók alkatrészeit.

2013.01.09. 22:47:16

@Shadowbull: Volt egy Honda Accordom, a 2,2-es dízel. rakattam bele a "szakszervízben " dobozt. Érezhetően gyorsabb lett, egyes-kettesben füstölt a gumi, viszont a kipufogó is.
9 litert evett. Semmi baja sem volt 86 ezernél, mikor eladtam.
De azért felmerült bennem, ha füstöl, nem megy-e hamarabb tönkre? Mondjuk a részecskeszűrő? Az erg, a kipufogószelep, a főtengelycsapágy, stb?
Nem tudom, nem értek hozzá. Talán Te.
süti beállítások módosítása