Olajcserének indult

  2010. szeptember 02. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta era szereles

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Nyáron Földváron lenni jó, mert ott a család, lehet fürdeni, focizni, bringázni, a kisdedek gyöngyöző kacagása az égig hallik. Idill, Paradicsom. Paprika. Idén még a szúnyogok sem csíptek, mert bár voltak vagy negyvenmilliárdan, egyiknek sem volt fullánkja, lévén mind árvaszúnyog. Na meg aztán Földvár azért is jó, mert onnan mindig lehet átmenni Kareszhoz Viszre, autót buherálni. Humortalanoknak, akik erre a szóra vérbe borult szemekkel hörögni kezdenek a kommentablakban – szerelni.


Karesz ritkán iszik, de a harmincöt fokban letolt egy fél üveggel ő is

Idén sajnos túlságosan jó autókkal indultunk le Földvárra. Era még Olaszország előtt túlesett egy átfésülésen, a feleségem 190 D-je előtte is jól érezte magát – nem volt ürügy átmenni, maximum egy közös üveg sör. De volt nálunk egy buli, Kareszék átjöttek, akkor mondta, kevés kicsit a meló, válság van (azóta megint elég, szerencsére). Mi meg aznap este megnéztük az Excel-eket Katival, mikor volt olajcsere a kocsikban. Kati Mercijébe kellett volna még majdnem egy ezres, Era viszont ép ugyanannyival túl volt a sajátján, még jó, hogy megnéztem. Nem gondoltam volna, hogy február óta ilyen sokat mentem vele, de a német és az olasz út alatt szépen gyarapodtak a kilométerek.

Ugyan nincs mit szerelni, de legfeljebb majd nem én cserélek olajat otthon, hanem átengedem ezt Karesznek, mert – hurrá - így megvan az ürügy. Először Kati autójával megyek, mert valami nyiszorog benne elöl, hátha kell alkatrész, és ahhoz jobb, ha a lellei Landot még nyitva találjuk, aztán Kati és a gyerekek átjönnek este családozni Erával, akkor majd ő is megkapja a cseréket.


Ez itt harmincezer HUF. A keretet Karesz túrta valahonnan

Első meglepő dolog: a 190 D kétliteres motorjába hajszál híján ugyanannyi olaj kell, mint a 300 TD-be – hat és fél liter. Egyszerre még sose cseréltem, fel se tűnt. Biztonság kedvéért nemcsak az olajat, de a fékfolyadékot is kicseréltük, mert szerintem négy éve nem volt. Ezt kevesen szokták elvégeztetni, pedig rendszeres cserével iszonyatosan kitolható a fékalkatrészek élettartama, ellenkező esetben viszont hamar szétmegy minden, ami gumi. Ja, és a légszűrőt is kidobtuk a 190 D-ből. Említésre sem érdemes piszkálás volt, a nyiszorgás okára is fény derült: az első keresztstabik befogatásánál tágult ki a szilent, de még nem lóg, ráér.


Egy garnitúra keresztstabi-szilent majd kell. Talán jövőre

Katiék is megjöttek, Erában hűtőt mostunk, vizet is cseréltünk, mert tiszta rozsda volt, Karesz ráadásul szerzett egy légterelő keretet, ami mindig is hiányzott a hűtőről. Amíg ő kicserélte a sortömítést a leömlőnél, ami Szlovéniában, egy kúttól elstartolva egyszer mintha kifújt volna (és tényleg látszott a nyoma), addig én a keretet műtöttem fel.


Végre van keret, tud rendesen szívni...

Nem volt vészes a meló, csak Karesz káromkodott az önzárós kipufogóanyák és az ujjnyi hosszúságú csavarok miatt (nem tehetek róla, ez volt a szettben), de istenem, Karesz azért van, hogy káromkodjon. Ha nem tenné, azt hiszem, hogy meghalt.


Középen a kis bigyó, rajta dróttal az

Aztán még sebtében kimérte és kicserélte az első hengernél az izzítógyertyát, amiről csak sejtettem, hogy rossz, mert vagy két hónapja nem működött az izzítás-visszajelző. Csere után rögtön világított, nem árt, ha jó, bár csak októbertől lett volna olyan probléma, amit észreveszek. A hátsó remegés sem vészes, majd ha sok időm lesz, utánajárok, az várhat, a dobáló kuplungra tudom a megoldást: kell egy 300 D-re való, dobálásmentes autóból bontott lendkerék, hozzá kuplungtárcsa és kuplungszerkezet. Majd ha rám dől az Eximbank, lépek.


Ha bemelegszik, remeg

Valami azonban még zavart, és reméltem, hogy Karesz tudja a megoldást.

„Karesz, miért remeg a motor jobbra-balra alapjáraton? Elméletileg szelephézag, de azt a múltkor is, meg decemberben is néztük. Mások meg azt mondják: az adagolóban a fenékszelepet kell felújítani…” – kezdtem.


Ott az új sortömítés. De szép, csillog

„Egy frászt, a fenékszelep nem csinál ilyet. Mit mondsz, remeg?” – és közben néztük a bemelegedés után már igencsak tángálódva járó motort. „Hogy a rosseb… Lássuk csak, remeg, sortömítés kiment, ami csak úgy nem szokott, égnek ki az izzítógyertyák, hiszen mondtad, cseréltél már otthon kettőt…” – morfondírozott, miközben húzta a gázrudazatot, és figyelte, milyen fordulaton simul ki a motor járása.

„És ha figyelsz, kattog is valami, finoman, legjobban akkor hallod, lemászol ide, az autó alá, mintha valami kis manó kopácsolna a kipufogóban” – folytattam.

„Öregem, rossz hírem van, vége a szelepeknek. Ezért van itt minden hiba. Le kell kapni a hengerfejet, új szelepvezetők, szimeringek, csiszolás… Meg kell csinálni, mert elkezdi gyártani neked a kokszot, az betelepszik a gyűrűk alá, aztán azok be is támasztanak, ami durva kopást okoz” – foglalta össze.

Így hát Erát visszavittem nyaralás végén Kareszhoz, amikor visszajöttünk Pestre. Haza a Kati 190D-jével cuccoltunk, a bicikliket, sisakokat lent hagytunk még egy hétig - a kombi literjei pótolhatatlanok. De azért a kis Merci is kitett magáért, a képen nem látszik még három, barom nagy zsák, meg egy óriási táska is volt még a teraszon. És ott a kismotor, két roller, nyúlketrec - mind befért, bár nem táncoltunk odabent. Karesz hétfő reggel látott Erához, küldött videót is aznap délután, abban mindent elmond.

Aztán még aznap megrendelt mindent, egy húszasból kijött az egész cucc. Kedd reggel már a második videót kaptam tőle. Itten:

Közben meg elkészült az udvarán az oszlopos emelő is, igaz, itt még félkész, de azóta már működik, tiszta havaj a szerelés.


Emelő, még félkészen

Aztán csütörtökön dolga volt Budapesten, felhozta Erát. Eddig mindig magyaráztam neki, mennyire zavar a kuplungdobálás, meg hogy morog jobb hátul valami (egyre gyanúsabb a féltengely), de hitte is, meg nem is. Most, hogy ő vezette a városon át a kocsit, lávaként ömlött a szájából a káromkodás, amit kifejezetten élethűvé tett az azonos lyukból távozó, vastag füst is. (Károly=Vesuvius?)

„Ez a BUDI!” - kiabálta. „Ó, hogy rohadna meg, majdnem megőrültem tőle. Ezzel nem lehet menni! Komolyan mondom, már görcsöt kapott a bal lábam, annyit játszadoztam a kuplunggal, hogy ne rángasson…” – szitkozódott.

Barátom, ezt magyarázom két éve, gondoltam, de nem fejtettem ki bővebben. Most legalább végre elhiszi, hogy zavaró, Viszen az ilyen városi problémák kvázi reprodukálhatatlanok. Karesz egyébként még kicserélte az olajos láncfeszítőt is, mert az nem volt már a csúcson, egy másik, hidegebb termosztátot is betett, és megcsinálta a vákuumos leállító-izét az adagolón. Most már nem kell külön bovdent húzni a műszerfal alatt megdögleszteni a motort, elég elfordítani a kulcsot. Tiszta luxus.

Enyhe remegés még mindig maradt bemelegedés után, a töredéke ugyan az eredetinek, de valami van. Karesz szerint a vezérműlánc-kerekeket (amiket a Merciben nem szokás cserélni, csak egész ritkán, minden sokadik lánccserénél), meg a vezérlőtárcsát megviselte a régóta tartó rángatózás, azokat is ki kéne majd idővel cserélni. Ezek azonban nem sürgős dolgok, és alig venni észre a hatásukat. Mert különben Era igen jó.

„Te Csiki, autópályán ez elképesztő, erős, mint a dög, csendes, gyönyörűen megy, amúgy értem, miért szereted” – tette hozzá az úton szerzett tapasztalatait. Naja, ezért is erőltetem, hogy igazán jó legyen. Kéne bele még két darab, bézs színű, harmadik szériás első ülés, ha azok lennének valahonnan, a szögletes fényszórók már megvannak. Szinte eredeti lehetne.

Mindenesetre Era már többször járt külföldön, beletettem huszonháromezer kilométert, soha nem rohadt le, nincs még egymillió forintban (hehe) – máris sokkal-sokkal többet tud, mint a 850 ezerért vett, másik hatszázötvenezret elnyelt, 600 ezerért eladott, és alig másfél évet nálunk töltött, lépten-nyomon bedöglő, kellemetlen W124-esünk, a Hans. Pedig az sokkal kevesebbet futott Eránál, látszott mindenén, a pedáljain, a kárpitjain, egyenként az alkatrészein. Era marad, szeretjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr592261642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.09.02. 07:49:23

Amúgy szép dög ez az ERA, szoktam irigyelni.

Állólámpám volt, de abból "nincs" kombi, a W123-as utáni korszak nem érdekel, egyszóval kibékülnék egy ilyennel.

Hurri Kán 2010.09.02. 07:55:42

@====== vadparaszt ======: szögletes fényszóró a búra alatt nem kerek lámpák vannak, hanem szögletes, ez motormérettől függően változott.

konti10 (törölt) 2010.09.02. 08:19:56

Milyen motor van a garázsban? Mekkora dobozok! Indexéről ítélve nem mai darab. BMW?

Csikós Zsolt 2010.09.02. 08:25:29

@konti10:

Honda GL1000 (Gold Wing) korabeli teljes Vetter-dobozszettel. Eladó, ha jól tudom :-) Tök eredeti.

Tomchy 2010.09.02. 09:05:07

@konti10: Az egy régebbi Goldwing, ha jól vágom...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.02. 09:09:59

Mintha Karesz azt mondta volna, hogy "Volt ez szétszedve már".

Akkor nem volt bontatlan a hengerfej?

Mindenesetre ez így is szép teljesítmény, ilyen manapság már csak a haszonjárműveknél van.

makmarci 2010.09.02. 09:10:49

A miénkben, (300D az is) az adagoló tengely volt rossz, azért járt egyenetlenül. utána baró lett. Mondjuk az klímás, és automata volt, imádtam...
Azt viszont mindig is írni akartam, mikor pl Karotta tesztelt zöldségest, hogy ha egy 300-as gyenge, az nem konstrukciós hiba, hanem pl rossz az előtöltése ! Teljesen agyon tudja vágni az egészet, egy nyomatéktalan fos lesz, pedig ha jól van beállítva, olyat lök alul, hogy az manapság már elképzelhetetlen !!!!

Leadfoot 2010.09.02. 09:14:57

23ezer km, és csak a szerelős posztok alapján nem kevés pénz, és még mindig dobáló kuplung, morgás hátulról?
Én veled vagyok, Csikós Úr, de azért az el kell ismerni, hogy a "miért nem XY autót vettél, ami ennyi kilométer alatt csak egy olajcserét kért volna" típusú kritikáknak azért van valami minimális alapja... :-)

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.09.02. 09:20:27

Hm. Az enyim is (nem Merci, de előkamrás) remeg alapjáraton, és kartergázos. Lehet, nézni kellene a szelepszár szimmeringeket és a szelepeket...

mivannn (törölt) 2010.09.02. 09:33:39

komolyan mondom ez gáz
csak elrettentő példának olvasom csikóst
xD

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.09.02. 09:44:37

Karesz egy kihaló félben lévő faj az olajos-fagyállós kézzel összetapogatott cigarettájával (azért néha egy tüdőszűrésre ugorjon be). Tetszik az infrastruktúra, jövőre vizsgasor épül?

esef 2010.09.02. 09:53:33

Csikós úr elvonulhatna egy év alkotói szabadságra. Írjon egy "Best of Csikós" könyvet, a bevételből meg csillogó-villogó veteránt lehetne varázsolni mindegyik autójából.

Congrats 2010.09.02. 09:55:08

@mivannn
Ha nem tetszik neked az ilyesmi, minek olvasod?
Amúgy remélem elégedett vagy az 1.2-es VW-del, ami a többszörösébe került, mint amit Csiki eddig fizetett ERÁ-ra, de legalább se élményfaktora, se ereje, se semmije nincsen.
:D

Congrats 2010.09.02. 10:05:39

IQ-d aztán van dögivel.
Gondolom hajad már kevésbé...
:D

Congrats 2010.09.02. 10:06:56

Csiki, nem akarsz venni egy rendes benzines kocsit?

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.09.02. 10:10:34

@mivannn: hű de morcik lettünk, majd anyuci megsimogatja a buksidat, kicseréli a pelust...

2010.09.02. 10:13:43

Csik, Karesz hajlandó Fastrát is szerelni, vagy csak csillagosokat?

Induláskor kiszabottul rángat a kuplung. Menet közben már oké. Ja, az egész szerkezet cserélve lett 10e km-rel ezelőtt, addig gyári volt - most van benne 187e km.

Eladni nem akarom, legyen mit szerelni az ilyen Karesz-féléknek később is, ugye. Valami hülyegyerek rommá törné mind a 60 lóerőt oszt' akkor sanyi van.

sfdrake 2010.09.02. 10:16:03

@mivannn: Miért kopó alkatrészeken kívül mi ment tönkre? Ha viszont nem tetszenek az ilyen cikkek miért olvasod és főleg minek kommenteled?

Csikós Zsolt 2010.09.02. 10:20:40

@Csumpi Hálidéj:

Eddig úgy nézett ki, hogy minden eredeti fent. Most kis nyomokból látszik, hogy volt már lenn a hengerfej. De a hengerek alapméretűek.

Csikós Zsolt 2010.09.02. 10:24:27

@Leadfoot:
Azt utálnám. Nálam érzelmi kérdés az autó.

@esef:
Á, a könyvkiadás éhhalál. A könyvírás pláne.

@Balchee74:
Bármit szerel, de a dobáló kuplungot nálam is lassan emészti meg... Igaz, sose vettem párban meg az egészet.

Robbantó 2010.09.02. 10:25:45

Egy félüveggel abból a motorolajból toltál le?

Doubledeceker 2010.09.02. 10:29:23

@Csikós Zsolt:

Dobáló kuplungra van barbár megoldás.

Kollégám kocsijában dobált a kuplung, mint állat. Már régóta panaszkodtt rá, bár nála is az volt az előidéző ok, hogy csak tárcsát cserélt.

Elment egy örge szakihoz, azt mondja neki, na üljön be, aztán ne obégason, behúzta a szaki a kéziféket, betette a gépet 4-ikbe, és 3-4000 fordualton gyilkolta a kuplungot egy percig, brutál füst, undorító ferodol szag.

De a lényeg azóta akollégám ment 10.000 km-t, és a kuplung tökéletes, bár azt mondja, minta megint kezedene kicsit baszkolodni.

Persze ez nem igazi megoldás, de egy ideig jó lehet.

Phrascarica 2010.09.02. 10:37:29

occsó olajcsere Karesznál Viszen, csak Peströl lemenni annyi mint 300Km*30Ft+1540Ft autópályamatrica=10540 Ft, ennyiért a márkaszervízben kapuccsinót is kapsz :)

Phrascarica 2010.09.02. 10:39:09

@Congrats: "de legalább se élményfaktora, se ereje, se semmije nincsen."
ebben igazad van, de az tény hogy a VW 1.2-is hijján van ezeknek :D

====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.09.02. 10:44:15

A szögletes lámpás 123-ast nem tudom elképzelni. Vagy inkább nem akarom. De rémlik, hogy láttam már olyat. Pfúj.

Storyteller 2010.09.02. 10:46:39

@phrascarica: Az megvan, ugye, hogy lent voltak Földváron, onnnan mentek át Viszre?:)

Phrascarica 2010.09.02. 10:48:16

@Storyteller: persze hogy, a 4 fős család két kocsival megy Földvárra, az teljesen életszerű :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.02. 10:49:58

@phrascarica:

Értő olvasás: egyes.

"Nyáron Földváron lenni jó....Na meg aztán Földvár azért is jó, mert onnan mindig lehet átmenni Kareszhoz Viszre....De volt nálunk egy buli, Kareszék átjöttek.....Ugyan nincs mit szerelni, de legfeljebb majd nem én cserélek olajat otthon, hanem átengedem ezt Karesznek, mert – hurrá - így megvan az ürügy....."

Nekem nem úgy tűnik, mintha Csikós egy olajcsere miatt beült volna és elgurult volna Kareszhoz.

Sőt, a sorok között olyasmi is átszűrődött, nem csupán szerelő-kuncsaft viszony van köztük.

Vannak neked barátaid?

Phrascarica 2010.09.02. 10:52:31

Én csak azt számolgatom így hirtelen fejben hogy bemegyek a Merci márkaszervizbe 30.000 km-nként olajcserére (és akkor még van benne computer szerint 7-8eKm) 35.000-ért olajjal együtt, és kapok kapuccsínót+szendvicset, az kb annyi mint 3Xlemenni Viszre, és még nincs benne az olaj+szűrő, de biztos megéri , ha másért nem az élmény miatt :)
Kinek a pap...

Phrascarica 2010.09.02. 10:58:17

@Csumpi Hálidéj: ja 2 autóval megyünk, Viszre LOL, inkább mennék eggyel aztán vinnék fél üveg sört Karesznak :)
"Vannak neked barátaid?"
Nincsenek, -mióta nem romokkal járok- most gyűjtöm őket a belsőség blogon :D

Phrascarica 2010.09.02. 11:01:48

@Csumpi Hálidéj: "Sőt, a sorok között olyasmi is átszűrődött, nem csupán szerelő-kuncsaft viszony van köztük."
Azért leginkább csak szerelni jár -ürügyként- Viszre, vagy valamiről lemaradtam? Én is át szoktam menni a sarki lakatoshoz, de nem kell ürügy hozzá, tudod, csak úgy elbeszélgetni is jó, ha nem viszek autót úgy is, nem kell ürügy a barátkozáshoz, nekem nem!

konti10 (törölt) 2010.09.02. 11:15:37

@Csikós Zsolt: Köszi. Magamba tippeltem arra is, de valahogy nem illet oda. Azt gondoltam német motort használ. Megérne egy tesztet, ritka darab. Ha még egy motort hazavinnék, asszony elválna.

Psziho 2010.09.02. 11:34:10

imádom ezeket az öreg olajkályhákat,és az ilyen turkálós cikkeket

Csikós Zsolt 2010.09.02. 11:36:07

@Kaszanova:

Kentem magam vele. Ááááhhhhh...

Csikós Zsolt 2010.09.02. 11:40:11

@phrascarica:

Dehogyis. Keresztapa vagyok ott, együtt járunk motorozni, imolázni, családilag is. Nem, sőt, legkevésbé szerelő-kuncsaft viszony. Igazából szerelni is haverkodni járunk össze.

csiky944 2010.09.02. 11:42:04

@phrascarica: nem néztek metro-nak ilyen autóval? :DDD

Csikós Zsolt 2010.09.02. 11:50:48

@phrascarica:

Azért mentünk 2 kocsival, mert két hétre utaztunk, tehát a kombiban utazott a 4 bicikli, a nyúlketrec, a kismotor, a biciklis ülés, egy rakás egyéb csomag, meg a roller.

A Kati autójában pedig a lényeges csomagok és a gyerekek.

Ráadásul Kati pénteken ment le, elhozta a kaposvári táborból a Bálintot- Én szombat este mentem, mert még a Pontont vittem Egerbe.

Ne akard kitalálni, más hogyan él, az élet néha komplikáltabb a lementem a közérbe két zsemléért-sémánál.

2010.09.02. 11:50:51

@Csikós Zsolt: Kösz, akkor majd "Máté fiamnál" alkalomadtán bejelentkezek. Földváron meg nem csodálkozom, a délin az a legjobb (családias) hely.

vadkertész 2010.09.02. 11:52:14

Csik!

Oszlopos emelő???,
mi lesz akkor az aknabéli sztorikkal?

2010.09.02. 11:56:25

@vadkertész:

Hehe.
Hehehe... :)

Max majd jobban kihallatszik a káromkodás :)

Phrascarica 2010.09.02. 12:04:58

@csiky944: nem vazze, zsidónak néztek :)

luigi Vercotti 2010.09.02. 12:05:00

A dobálás miatt muszáj a lendkerékkel együtt a tárcsát meg a szerkezetet is cserélni?
Nekem is hasonló gondom van, de a kuplung alig 2 éves. A lendkerekem tuti cserés.
Egyébként éljen Somogy! "...rajt' van..." :-)

pákozdy 2010.09.02. 12:05:10

Én is "hobbizok" öreg gépekkel, 30 éves motorokkal, tizenéves autóval,(szerelés, felújítás, rozsdás tank, állandóan beszaró alkatrészek) de azért ott van a garázsban a két éves motor és a fél éves családi kocsi, ha dolgozni kell, vagy a családdal kirándulni, nyaralni, bevásárolni, vagy csak túrázni egyet. Vessetek meg, de szerintem ez így korrekt (ha megteheted).

Csikós Zsolt 2010.09.02. 12:08:42

@luigi Vercotti:

Új volt tavaly a kuplungszerkezet és a tárcsa. Egy ideig jó lett, aztán megint dobált. Aztán kicseréltük a lendkereket karácsonykor, mert a sajátját félreszabályozták. Egy ideig jó lett, aztán kicsit később megint elkezdett dobálni. Az egyik valószínűleg szétverte a másikat, aztán a másik az egyiket...

Phrascarica 2010.09.02. 12:11:09

@Csikós Zsolt: "Ne akard kitalálni, más hogyan él, az élet néha komplikáltabb a lementem a közérbe két zsemléért-sémánál."
hát ezt meg honnan kéne tudni, a cikkből nem jött le, de régebben sem igazán erre az oldalára volt kihegyezve a dolog.
"Azért mentünk 2 kocsival, mert két hétre utaztunk, tehát a kombiban utazott a 4 bicikli, a nyúlketrec, a kismotor, a biciklis ülés, egy rakás egyéb csomag, meg a roller."
...és visszafelé befért "simán" a kisebbe, persze tudom, a gyerekért a táborba :)
...én csak irigykedek, mert egy autóval is horror áru lemenni a Balcsira, nem kell mindent komolyan venni :)

Csikós Zsolt 2010.09.02. 12:13:20

@pákozdy:

Nekem is ott a Panda, ne viccelj :-)

Csikós Zsolt 2010.09.02. 12:14:58

@phrascarica:

Ne, ezt tényleg ne :-) Ha kötözködsz, legalább olvasd el, mi van odaírva. "Haza a Kati 190D-jével cuccoltunk, a bicikliket, sisakokat lent hagytunk még egy hétig - a kombi literjei pótolhatatlanok."

Ezt a poszt szövegéből kopiztam.

Phrascarica 2010.09.02. 12:16:14

@Csikós Zsolt: pont ez a bajom az "oldtimerekkel" ha nem tudja az ember az előéletét akkor a hibás dolgokat 2X-3X is cserélni kell, (szerelő hozzá nem értése miatt akár többször is) tudom mert 10+ évig több mint 30 roncsot hoztam helyre (próbáltam helyre hozni, volt hogy 3 is volt egyszerre, de akkoriban még nem volt ennyi sarc)

Phrascarica 2010.09.02. 12:19:58

@Csikós Zsolt: ja igaz, de nem ezt tartottam a legérdekesebb résznek, a műhelyfotók, hát az besz@rás, a térdemet csapkodtam, sok műhelyt láttam már, de ez, mintha a Macskajajból lett volna kimásolva :))

luigi Vercotti 2010.09.02. 12:21:21

Miért kell a szögletes fényszóró? A dupla kerek nem az eredeti?

Phrascarica 2010.09.02. 12:23:38

@Csikós Zsolt: és a bringákért még1X lementetek?

Csikós Zsolt 2010.09.02. 12:39:12

@luigi Vercotti:
Mert 1982-től minden 123-ason kocka volt. Csak az enyémre valamiért rátették a régit.

@phrascarica:
Mondjuk, hogy. Kicsit komplikáltabb volt az is, mivel nincs soha elég időm, ezért azt is összeszerveztük egy pár más teendővel, pl. a Sipi Transitja is akkor került le, ilyenek.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.09.02. 13:17:36

1. Most miért nincs fotó a macskáról?

2. Mi volt a menü? :D

No quarter 2010.09.02. 13:22:48

Zsolti, Era megérdemelne egy motormosást. Isn't it?

Csikós Zsolt 2010.09.02. 13:41:19

@No quarter:

Le volt mosva. Előtte is decemberben.

Különben viszont: "shouldn't she?", vagy "isn't it true?"

:-DDD

@scheerti:
Nincs pénz, idő, nem kéne újabb vasakat behoznom, úgyis van egy-két projekt kilátásban...

esef 2010.09.02. 13:47:18

@Csikós Zsolt:
Esetleges könyvcím: "Karesz és Zsolti: Túl a barátságon" :)

Rocko- 2010.09.02. 14:01:16

@phrascarica: s a baráti beszélgetést meg az esti székely káposztát mennyiért mérik? helyben adják vagy házhoz viszik?
mert arról az egyszerű tényről megfeledkezel, h Zsolt és Karesz barátok.

Rocko- 2010.09.02. 14:03:08

@ügyfélszolgálatos: hirtelen nem értettem, mit jelenet ez latinul...

Rocko- 2010.09.02. 14:04:55

@vadkertész: majd lesz olyan, h lefejelték. :)

_John_Doe_ 2010.09.02. 14:12:20

@BOSCHtechnikus:
Mindegyik könyvét olvastam az öregnek (isten nyugosztalja), ennek ellenére egyetértek mivannnal.

Persze van aki a szexben is a szadit szereti...

nabazzmeg 2010.09.02. 14:16:09

szerintem ez az a gold wing:

veteranapro.hu/szolo-motorkerekpar/5250-honda-gl-1000-goldwing

Az era szerintem nem egy megkímélt jószág volt szegényem, lesz még vele szívás mire összeáll, de akkor is közelebb állnak hozzám ezek a vasból készült autók elektronika nélkül, mint az új műanyag egyendizájn vackok.

mükkemakk 2010.09.02. 14:24:23

A kockalámpás 123-as szebb, mint a kereklámpás.

Nekem is volt ilyen autóm, 300Dezső 77-ből, és imádtam, teherautómotor egy kényelmes személyautóban. Szegénykémben 600.000 km. lehetett és cigányok vásároztak vele, ohne karbantartás.

Egy új 123-t vennék, ha lenne benne klima.

Surányi papa jó hivatkozás.

ügyfélszolgálatos 2010.09.02. 14:39:51

@Rocko-: Bazz... :D
Még jó, hogy nem latinul írtam.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.09.02. 14:51:32

@_John_Doe_: A szakmámból adódóan szerelmese vagyok a korszerű autótechnikának. De. Ma már a számháború a lényeg. Hány lóerős, hány méter... Az autó birtoklása (kun hetes ódi stb) sok embernek kényszerűségből, a másoknak, és láttatni kívánt társadalmi rétegződésüknek fenntartott kirakati eleme lett. Mondjuk jót röhögök, amikor egy 10+ millás autó tulaja húzza a száját egy 30 000 Ft.-os alkatrészre, és sír a kétórás munkadíj miatt. Surányi Bandi bácsit azért favorizálnám, mert rajta keresztül talán megérthetjük, milyen ÉLMÉNYT is adhat AZ AUTÓ ! ! !

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.09.02. 14:57:44

Ha néha meghallok egy S100-as ventilátor hangot, vagy egy Barkas "trönnn-tröttötrön"-t, vagy becsuknak egy Wartburg ajtót 30 méteres körzetben, vagy meglátok egy bordó Moszkvicsot, jó érzés tölt el...

Leadfoot 2010.09.02. 15:51:58

@Csikós Zsolt: Inkább "wouldn't she", nem?

Csikós Zsolt 2010.09.02. 15:58:39

@Leadfoot:

Jó így is, úgy is, látod, ide mindkettőt behelyettesítheted: "Era would really deserve an engine washing, shouldn't she?" - így kerülöd a rövid szóismétlést, és meg is nyomod a szándékot.

esef 2010.09.02. 15:59:36

@Loloke_:
Azért el bírnám viselni a kereklámpás kupét is...
(NSZK-ba disszidált rokonaink a '80-as évek közepén egy kávébarna 280CE-vel jöttek haza. Nekünk akkor Trabant kombink volt...)

Csikós Zsolt 2010.09.02. 16:00:02

@vadkertész:

Aknás sztorik helyett emelőránkdőlős, alátemetvekáromkodós sztorik jönnek sztem.

Rocko- 2010.09.02. 16:26:31

@ügyfélszolgálatos: végülis, indoeurópai nyelvcsalád mindkettő.

_John_Doe_ 2010.09.02. 16:37:49

@BOSCHtechnikus:
Képzeld el, ha egy számítástechnikai rovatban szinte csak arról olvasnál, bezzeg a C64-es! Bezzeg a ZX Specrtum! Vagy az a Z80-processzor!
Azok igen!
A mai gépeknél mennyivel jobbak voltak!

Ma már csak megahertz, gigahertz háború folyik, meg mi hány collos.
Aztán olvasnál egy cikket, hogyan csinált otthon SQL szervert pár HT-1080Z-ből.

Mert se PC, se Mac nincs otthon, hiszen szörfölni a neten egy commodore-al is lehet.
És ha azt mondod ez kicsit beteges, téged hülyéznek le.

Ha olvasod Surányi könyveit tudod, ő ugyan szerette az autókat bütykölni, versenyzett motoron, motorcsónakon, könyveket és cikkeket írt, de mindig is a fejlődés mellett állt, erről jó néhány autóval kapcsolatos fejlesztés, találmány árulkodik.

Ezért (nem lekicsinyelve Csikóst) ne hasonlítsuk már őket össze.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.09.02. 16:50:00

@_John_Doe_: Én nem azt mondtam, hogy "bezzeg a régiek", mint írtam, szerelmem a korszerű autótechnika, de nem kell a régit sem elásni.

pákozdy 2010.09.02. 17:21:28

Gyerekkoromban sokat utaztam farmotoros Ikarus 55-ös busszal. Abban ha jól tudom Csepel dízelmotor volt. Közel 40 év elteltével is, ha felidézem a hangját a szendehelyi szerpeninen (2-es út) ahogy felfelé húzatták, majd visszakapcsolt és újból húzatták, borsódzik a hátam a gyönyörűségtől. Most meg ezek az ócska dízel hangok....

Loloke_ 2010.09.02. 17:26:27

@esef: 280CE sosem volt kereklampaval, ez itt az egyetlen, amirol tudomasom van. De egyebkent a 280E motor tenyleg csodalatos, bar nekem szemely szerint a kupe annyira nem bejovos, jobban szeretem a szedanomat. Ha viszont kellene egy ritka w123 modellt valasztani, akkor egy 280TE kellene... :)

Loloke_ 2010.09.02. 17:27:45

Marmint 280E alatt ugye az M110.988-at ertettem.

butschq 2010.09.02. 17:44:23

@_John_Doe_: és mégis még az infósok is visszagondolnak a régi gépekre, játékokra. hiába volt a nul-grafika, hónapokig, évekig játszottunk ey játékon, most meg felrakod, végigviszed, esetleg mégegyszer mer tudod mi hol van, és törlés, jön a következő.
ugyanez autókban: használod ideig óráig (kinek mennyi pénztárcafüggő), majd ellököd veszed az újjat. de a régit nem, azt évekig birtoklod, mer fene fnét eszik, ez nincs benne, meg az nincs (régi grafika-új grafika), mégis élvezetesebb.

Phrascarica 2010.09.02. 18:11:25

@nabazzmeg: "mint az új műanyag egyendizájn vackok. "
mint például?

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2010.09.02. 18:29:54

Mekkora szerencséd van neked Karesszal. :)
Tudom, hogy nem összehasonlítási alap, de nekem a kedvenc autóm egy 95ös 325i, ami megvan már 5 éve, kitaposom a belét, driftelek ahol csak lehet, mindenhová hamarabb odaérek a kelletténel, és minden utamon vigyorgok. És kb. ugyanennyit költök rá. Ízlések és pofonok. Tudom, hogy szeretsz szerelni, ahogy én is, csak azon csodálkozom, hogy te a vezetési élményt mennyire máshonnan közelíted meg. Vajon a korral jár, vagy te sosem szerettél kanyarokat vadászni autóval?
Ne érts félre, nekem nagyon tetszenek a szerelős posztjaid, csak csodálkozom, hogy valaki lassú autóra költ rendesen.

vakegér 2010.09.02. 18:32:40

mi az hogy csütörtökön? hogy-hogy nem vasárnap?? Ebben a szerelésben még volt vagy 20000 karakter Zsolti, nem kellett volna így összevágni :)

butschq 2010.09.02. 18:43:07

@Csumpi Hálidéj: pl autós szalonba. bemész megveszed:D
gondoltam itt arra a párhuzamra, hogy veszel egy új pc játékot, játszol vele, de megunod egy hónap múlva. a régi 486-os gépen meg a super mario, meg a supaplex (rem jól írom) évekig a favorit volt.
veszel egy új auót,használod x ideig, megunnod. van egy régi szakadt (akármid) sosem válnál meg tőle
(nekem is jöhetnek a robogósok az érveikkel, sosem válnék meg a simsontól)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.02. 18:45:17

@kohlenbrenner:

Az autószalonban tudok uJJat venni?

Mindenképp érdekel, mert vennék egyet-kettőt.
Basszusgitáron igazán hasznát venném. Micsoda akkordokat tudnék lefogni!

@megszaLott:
Hidd el, hogy megvan a varázsa.

butschq 2010.09.02. 19:04:05

@Csumpi Hálidéj: ahha vágom a szisztémát:D
mondani szokás ne kötekedj mer rosszul jársz, de mivel egyikünk sincs jelenleg szabolcsi kocsmában, egyezzünk ki abban hogy elgépelési hibáról van szó, valószinüleg duplázott egyet a j betű mikor leütöttem.:):) valahogy így:
www.youtube.com/watch?v=dJqq7vLfIrE
de örülök hogy a mondanivalómból ez maradt meg, szeretem mikor maradandót alkotok:):)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.02. 19:07:02

A mondanivalóval egyetértek egyébként.
Már ha megértem.

esef 2010.09.02. 19:24:58

@Loloke_:
'84/'85-ben óvodásként a szín, a 280CE és az marad meg bennem, hogy Vili bácsi azért vette, mert ritka és egyszer sokat fog érni. Akkor ez utóbbit nem nagyon értettem... Ja, a rendszám betűi is. :) A kerek/szögletes lámpára szerinted akkor mennyit adhattam? A Trabantos hétköznapok után végre beülhettem egy Mercibe... :)

dennisthemenace 2010.09.02. 20:05:17

@Csikós Zsolt: "Shouldn't she?"
DDDDDDDDDDDDDDD

dennisthemenace 2010.09.02. 20:07:12

@_John_Doe_: Igy igaz. Csak ne kevert volna bele annyi hulye politikat a konyveibe..)

jambooo 2010.09.02. 21:09:13

@pákozdy:
2-es úton Szendehely felé? Jó ötlet! Még idén meg fogom próbálni. Csak pont én nem fogom halllani a lényeget...

====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.09.02. 21:14:30

jambooo frenetikus hangja van az öreg hölgynek

Csikós Zsolt 2010.09.02. 21:14:37

@megszaLott:

Őőő, azt hiszem, túl sokat is vezettem régen túl gyorsan. És igazából akkor sem szerettem, hogy közúton kell. Aztán rájöttem, hogy az emberek 95 százaléka, aki gyors autót vesz, kb. a 40 százalékáig jut el a kocsi tudásának, miközben azt mondja, hogy hú de ment vele. És beülök mellé, és látom, hogy béna, meg hogy mennyi volt még az autóban.

Én beismerem, hogy nem tudok kiautózni egy BMW-t. Mert ültem ezerben, mert mentem baromi sokat pályán, mert tudom, hogy OTT hol a határ, és ha én közúton odáig viszem, előbb-utóbb megölök valakit, és akkor a világ legnagyobb gecije vagyok. Persze, gyorshajtok én is, de már nem próbálgatom, milyen a kanyar száznegyvennel.

Pályanapra sem időm, sem pénzem, sem járművem, azt két gyerek és egy erősen fulltime-os munkahely kizárja. Lehetett volna, régen, mikor még csak valóban 8 órát dolgoztam, mikor még nem volt gyerek. Vagy letojhatom a melót, letojhatom a gyereket - á, ez vicc lenne.

Szóval ahhoz, hogy élvezzek egy autót, és normál közúti sebességekkel tudjam tenni, virsligumis szerencsétlenség kell - egy 127-es Fiattal, ami önmagához és a futóművéhez képest erős, de iszonyatosan szélesek a figyelmeztetési határai, és ha rárúgod bal lábbal a féket kanyarban, lepadlózod utána, egy rövid ellenkormánnyal, akkor szépen elindul, örülsz lúdbőr, de ha valami kanyarban van, elveszed a gázt, visszaveszel a kormányból és észre se vette senki.

Szerintem a nagyon erős, jó futóművű autó közúton:
a) garantáltan felesleges, olyan sebesség mellett, ahol nem veszélyezteted a többieket
b) totál felesleges

A pályanap más, de fent említett okok miatt az nálam nem játszhat.

És igen, szeretek gyorsan vezetni, pályán öt-hat kört, esetleg tízet. Valamennyire még talán tudok is. De ez a mostani életem mellett abszolút esetleges dolog. Valahogy így.
Amikor tesztelek, és muszáj kipróbálnom egy autó futóművét, van egy-két néptelen kanyargós rész, amit tudok, végigtolom rajta a kocsit, elfékezem, kitúratom az orrát kanyarból, megnézem, hol a határ, ha szűkítek rajta, aztán hazamegyek.

Csikós Zsolt 2010.09.02. 21:16:43

@vakegér:

Már régóta csomószor van nemvasárnap poszt. Azokat nem is szoktad ezexerint látni? És nem szerelek annyit, hogy mind az 52 hétvégére jusson, arra nincs időm.

Phrascarica 2010.09.02. 21:37:31

@Csikós Zsolt: "És nem szerelek annyit, hogy mind az 52 hétvégére jusson, arra nincs időm.", pedig a technika meg van, csak használni kellene aztán lenne szerelni és olvasnivaló is :)

jambooo 2010.09.02. 21:41:12

@====== vadparaszt ======: Danke!
Sokáig elégedetlen voltam a hangjával, nem az volt ami az emlékeimben élt.Szóval már kezdtem kételkedni.
Egy roncson még eredeti kipufdob volt , igaz teljesen szitára rohadt. Arról vettem le a méreteket, s végre sikerült a recsegő hangot előcsalnom . ( 15 millliméterrel vékonyabb lett a cső, pár centivel rövidebb a dob, meg még pár apróság).

Virago_1000 2010.09.02. 21:48:15

@Csikós Zsolt: Azert a Caterhamra biztos szivesen visszaemlekszel :)

Csikós Zsolt 2010.09.02. 21:57:41

@Virago_1000:

Vezettem egy csomót egy háromhengeres Suzuki Swift előtt fotós helyszínt keresve, traffipaxok özönében, kábé hatvannal, aztán a Bende vezette, mert én tudtam fotózni, aztán fotóztunk a statikusokat, aztán beült mellém a videós srác, újra traffipax-özön, csak az U-fordulásnál nyomtam kövéret, aztán murván kétszer kicsit sederintettem a golfpálya mellett a videós srácnak, de nagy kövek voltak, ezért feladtuk, aztán visszavittük. Traffipaxok özönében...

Nem, igazából nem volt jó, csak nem írhatod ennyire le egy cikkben, plasztikusan.

A Westfield, itthon, Pistával, az jó volt. Meg a Ferrari. Meg a Renault Twingo RS. Tudod, ha ott vagy, a cikket MUSZÁJ megírnod. Ha tudod vezetni, ha nem. És ilyen autókat is pályán lehet jól vezetni. Tudod mikor tud egy újságíró általában nagyot autózni? Gumigyárak tesztjein, mert ott direkt elvárják, hogy koptasd, kipróbáld :-)

Dkadett1.3 2010.09.02. 22:13:19

Én holnap is szerelek, a melóhelyemen gályázhat a főnököm, de megmondtam neki, az autónak VIZSGÁRA KELL MENNI - és elhitte :D
Szóval lesz jövő hét péntekre egy nagyon boldog ember -Én- ha mehetek autóstalira az öreg vassal 20 hónap szabadidős szerelés, stb. után (közben megnősültem gyerekem született, és egyéb apróságok).

És ez nem azonos azzal az örömmel, hogy jaj de jó, erősödött a forint, olcsóbb az autóhitelem... :D:D:D

dennisthemenace 2010.09.02. 22:20:19

@Csikós Zsolt: Tenyleg; Neked minden autodra ilyen csuf modon van felfogatva a rendszam? Most nezem,a 190-ese s csavarral,megnagy alatettel van felganyolva...

amateur68 2010.09.02. 22:24:54

Jóestét!

Kedves Csikós kolléga, a vibrációhoz lenne egy gondolatom:
Autó hátulját megemelni, kerekek a levegőben. Beindít, 1-es, alapjárat, alámászás. Rövid vízuális megfigyelés után kiderülhet, hogy a féltengely üt. Esetleg a kardán.
Az az igazság, hogy most már engem is nyomaszt, hogy mi lehet az.

Sok szerencsét, Tisztelettel

Harmatos Libaf.s 2010.09.02. 22:32:02

hmm nem cseréled le Csík vmelyik kocsit egy kisbuszra :? Hogy ha már itt hurcolkodási gondok történtek (tudom ajánlani a T4 es transportert v mixto-t 2.5 102 lovas long verzióban abba aztán egész család vaságyastul befér :)

akos696 · www.focusauto.hu 2010.09.02. 22:35:51

Nekem van egy '94-es E36-om, 1.6i 170e km-el, második tulaja vagyok, nagyon megkímélt és tényleg eddig iszonyat keveset kellett rá költeni. Viszont a kuplungom nekem is dobál. De csak melegen. Sőt, inkább csak forró nyári napon tett országúti utazás után. Viszont akkor nagyon tud. Néha félek, hogy ledobja a kardánt. Megvan ott is a technika, hogyan nem csinálja, vagy csak kicsit. Minden elindulás után (pl dugó) ki kell venni üresbe és felengedni a kuplungot. A köv. indulásnál megint kuplung be, sebesség, kuplung fel, aztán kuplung be, üres kuplung fel és így tovább. Ha egy indulás után sebességbe hagyom és megálláskor kinyomom a kuplungot, akkor a köv. engedésnél baromira rángat és csúnya hangja is van a kuplungnak. De ez csak nagy melegben és kb 100e km óta csinálja és nem rosszabbodott. Érdekes, hogy előtt volt, egy e30-am, az is ugyanezt csinálta kuplungszett csere után is. Valakinek van ötlete, mitől lehet? Hidegen, vagy csak rövidebb távokon olyan, mint a vaj, semmi nyoma, csak mikor rendesen átforrósodott a rendszer.

Dkadett1.3 2010.09.02. 22:38:19

Vásárláskor nem a legolcsóbb 3-ból kell választani kuplung szettet, ennyi....

ábrus (törölt) 2010.09.02. 23:33:11

Off: Zsolti gratulálok a dobozbizniszhez,nekem sajnos nem lett jó amiért Neked sem.(kár)
Az asszony full hülyének nézett ahogy egy méretazonos kartonból gyártott dobozzal ugrálok a motor körül hogy hogy férne el.
On: ha jó lett volna és megyek érte akkor megcsodáltam volna ERÁ-t és a Merciparkot:)) üdv:yamahafzr

ábrus (törölt) 2010.09.02. 23:44:38

Off:Zsolti gratulálok a dobozbizniszhez.Sajnos nekem sem lett jó,ugyanazért amiért Neked sem. Kár.
(az asszony full hülyének nézett ahogy a megadott méretek alapján kartonból legyártott "dobozzal"egész délután ugrálok a motor körül:))
On:Ha mentem volna a átvenni akkor szívesen megcsodáltam volna a Merciflottát (is) Üdv:yamahafzr

Rocko- 2010.09.02. 23:45:52

@amateur68: belsoseg.blog.hu/2010/06/05/elhalasztuk_a_nemetek_elol
" Sanyi tele volt munkával, nem volt rám ideje épp, de azt mondta, menjek ki, ami belefér egy órácskába, azt kinyomozzuk. Kicserélt egy kissé repedt Hardy-tárcsát (télen még tök jó volt), összemérte a kardánomat egy sajátjával, de tökéletes, nem görbe, megvan rajta a centrírozó vinyetta is."

ábrus (törölt) 2010.09.02. 23:46:29

@ábrus:
Basszus most meg ott van az első is!:P

Dennis01 2010.09.02. 23:57:32

@ábrus: Ez a blogmotor okorsége, velem olyan is volt, hogy egy kommentemet kirakta a otszor.. :)

Mobilgumis 2010.09.03. 00:01:39

Di'csak, Karesz Bumerángot hallgat!
Értem már, honnan a jókedv.
Jó vagy, Csik!

clubman 2010.09.03. 00:02:22

@mükkemakk: A napokban Lajosmizsén voltam egy háznál. Eljövőben megláttam egy Golf I-et a fészerben. 30 éves, a gazdája fiatalabb. :-) Az anyja erre azt mondta, hogy van öregebb autó is a háznál. Fekvőlámpás 5 hengeres 300D Merci. Ez az övé, és szereti. Sajnos nem volt időm megnézegetni a gépeket, pedig lett volna kedvem hozzá. Talán azért mert az enyém is 20 éves, Citroen BX, és én is szeretem. ;-)

Csikós Zsolt 2010.09.03. 00:11:00

@amateur68:

Ezzel kezdtük anno, aztán finomítottuk: tuskóra a lengőkarokat, hogy ne szögben lógjanak a lengőkarok (és a féltengelyek, mert olyankor a szöghiba miatt ütnek), aztán fékkel próbáltunk ál-terhelést adni neki, de a diffi ledifferált, egyik kerék őrült pörgésbe kezdett, a másik megállt - lehet az ilyen módszerrel szívni napokat, de értelmes információ nem sül ki belőle.

Vagy görgős-aknás fékpadon kéne megjáratni önerőből, és figyelni, vagy menni vele, bemikrofonozni, levideózni, akkor talán még jobban...

Csikós Zsolt 2010.09.03. 00:13:18

@ábrus:

Merciflottának csak egy része van itt :-)

Dezső Egerben, tudod.

Krauser sztem nagyjából normális áron ment el.

@Dkadett1.3:

Nem a legolcsóbb 3-ból választottam.

Dennis01 2010.09.03. 00:39:03

@clubman: A BX-en kivul van egy igazi Clubmaned is???

@Csikós Zsolt: A vegen szalonauto lesz ERA-bol, csak a kilometerora fog a futasteljesitmenyrol tanuskodni.. :)

Virago_1000 2010.09.03. 01:03:08

@Csikós Zsolt: Megis az volt a cikk cime, hogy a legvidamabb koporso :) Kar hogy nem mehettetek el valami hegyvideki kanyargos utra. En toredeke annyi autoban sem ultem mint te, valszin nem is fogok de eddig a csucsok csucsa a Caterham volt, amivel vittek vagy 20 km-t. Kerdes, mit ertunk csucsok csucsa alatt. Ha mar autozasrol van szo, meg az elvezetrol, akkor azt, hogy hol elheted at igazan legjobban a vezetes elmenyet, hol erezheted hogy eggye valsz a geppel stb stb. Hat szerintem a Lotus 7 es a replikai (amik mar sokkal jobbak) viszik a primet, foleg, ha az ar/elmeny tenyezot vesszuk. Amiota abban az "autoban" (mert hat csak egy lelekveszto valojaban) ultem a bal egyben (mert a kormany a jobb1-ben volt :))) kicserelodott a szemelyisegem. Bar nem akarok ilyet magamnak, nem is lenne hova tenni, de az biztos, hogy az adrenalin ilyen intenziven nem nott meg, uvoltottem a felelmtol, de 1s-en belul meg mar fulig ert a szam a mosolytol! Es mindezt relative nem nagy sebessegnel, a mai hiperszuper futomuvu autokban rezzenestelenul hallgathatnek zenet.
Szoval hat nekem a Caterham maga volt a megtestesult elmeny, de hangsulyozom, nem ultem meg Porscheban, Ferrariban, ilyesmikben.

Virago_1000 2010.09.03. 01:14:01

na megint elnyelte a blog de jo.

Virago_1000 2010.09.03. 01:18:35

illetve nem is meg jobb.

Cooper911 2010.09.03. 08:03:08

"a szögletes fényszórók már megvannak."
Mititététehátátátá?
Szerintem nem illene rá. Kivéve ha ilyennel jött ki a gyárból.

Csikós Zsolt 2010.09.03. 08:09:39

@Cooper911:

Az a sajátja. 1982-től minden az volt, enyém 1985-ös. Feljebb már írtam.

Gomulka Béla 2010.09.03. 09:30:12

@Leadfoot: Wouldn't she, én is azt mondanám. Amúgy az Adams-i példát ko"vetve (hogy tudniillik a válasz tényleg 42, de mi is a kérdés?), tulajdonképpen lehetne a magyar kérdést úgy kanyarítani, hogy az 'isn't it' smakkoljon. 'tis time to give her a wash, ilyesmi. Az a kérdés, hogy egy magyar társalgásba miert is kell angol félmondatokat beszúrni, mindazonáltal megválaszolatlan marad.

Ami viszont megvilágosodott elo"ttem, az a Csikós olajmocsok-posztjainak értelme és népszeru"ségu"k magyarázata. (Na jó, jól ír hozzá.) A szu"rke átlagpolgár, járjon bármivel is, csak tankol, adót meg biztosítást fizet, esetleg részletet, olajat cserél vagy szervízbe hord, de a matatós izgalom kimarad az életébo"l. Ezért Csikóst olvas. Olyan ez, mint a Dallas. Nem kell felvállalni a texasi olajmilliomosság nyu"gjeit és bajait ahhoz, hogy meglegyen az élmény.

kenguru99 2010.09.03. 09:46:04

A videós beköszönésen behaltam: "Na csá kopasz szetszedtük ezt a szart." LOL

Csikós Zsolt 2010.09.03. 10:51:48

@Gomulka Béla:

Én amerikai focinak hívom. Odemegy a sok kövér csipszevő, aki fejben mind szeret még futballozni, de már nem tud, nem akar, lent egy rakás hülye izzad helyette, ő meg fejben szintén játszik egy jót. Én a hülye vagyok, aki izzad lent a pályán, és páran kiabálják kívülről: na annak passzold, vak vagy, te, fakezű hülye!... :-)

atesz 2010.09.03. 11:31:01

@Csikós Zsolt:

Néhányan azért ott vagyunk veled a pályán Zsolti. :) A hétvégén a vákumos központizár-rendszert raktam végre össze... Csoda egy érzés volt, hogy sikerült.

Csikós Zsolt 2010.09.03. 12:46:56

@atesz:

Az nekem is az lenne... Nem is működik.

stefi1 2010.09.03. 14:03:24

@Csikós Zsolt: Gratula!Helyettem is szóltál!!

The Good Boy 2010.09.03. 14:45:24

csak ma volt időm elolvasni a posztot, erre mit látok?
Enzsín Karesz csinálni tc tv-t:D Hurrá!:)))

Azért néhány kommentből elég pontos jellemrajzot lehetne készíteni az átlag magyarról (és itt nem a normális nagy többségre gondolok, hanem arra az egy-két okosra, aki minden posztban ekézi Zsoltiékat, okkal, ok nélkül).
Írnék nick nevet is szívesen, csak anno, mikor belém kötött (ismeretlenül, teljesen ész és ok nélkül), megígértem, hogy ezentúl levegőnek nézem, nem reagálok a hülyeségeire. De ahogy láttam Zsolt elég rutinosan, jól reagálta le:) És még a napi játékát sem érzi, hogy elvették.
A Karesz műhely anno első látáskor számomra is kissé furcsának tűnt (ez egy pozitív jelző, kérem úgy kezelni), és mindig enyhe mosolyt csal az arcomra, amikor egy autószerelő mester a kocsi alá feküdve cserél olajat (én is csináltam ilyet fiatal kölyökképű gyerekként az első autóimmal, igaz én mindezt szakértelem, meg műhely teljes hiánya miatt. De lelkesedés az volt rendesen).
Viszont tényleg boldog lennék, ha megfelelő autó birtokában kuncsaft lehetnék viszen. Ez egy nagyon nagy dicséret egy olyan embertől, aki keresi a csempét, a műhelyekben, ahova a kocsiját elviszi szervízelni.
De nekem csak műanyag szarjaim vannak, amik egyrészt nem igazán szoktak elromlani, másrészt még élményt sem nyújtanak:)
Igaz nekem 3,5 évesen téli induláskor -7°, -8° alatt sírva jelezte kb. 1 mp-ig a technika, hogy fékgondok vannak. Aztán végül kiderült az a probléma, hogy a gyár 3 éves korra írta elő a fékolaj első cseréjét (amúgy kétévente ajánlott), ezért két évesen nem volt cserélve, a 3 éves karbantartásnál meg azért nem cserélték, mert azt gondolták páros évben már meg volt. A technikának viszont valószínűleg a viszkozitással volt gondja az erősebb hidegekben, azért jajgatott.:)
Zsoltnak pedig fel sem tűnt, hogy 4 vagy 5 éve volt-e cserélve...

atesz 2010.09.03. 16:49:28

@Csikós Zsolt:

Őszintén mondom, nagyon tartottam az ügytől, két évig csak húztam, azonban így utólag semmi extra. Egy fél délután. Szépen akkurátusan végignéztem elemenként a rendszer működését és meg lett a hiba: a csomagtartózárat irányító elemnél szökött a levegő.

A fikázóknak írom, hogy szinten érezni, ahogy az öregúr elégedetten megrázza magát minden egyes javítgatást, törődést követően. Nem hiszitek, mi?
Amúgy semmi műszaki előképzettségem, és számomra ezért is olyan nagy dolog csinálni, agyalni, rájönni, megérteni. És itt jönnek Zsolt írásai, amelyekből az olvasmány élvezetességén túl baromi sokat lehet tanulni. UFF

Gomulka Béla 2010.09.03. 23:16:01

@The Good Boy: Én is az autó alá feku"dve cserélek olajat. Akkor én is mester vagyok? (Egyébként a mester az, aki egy negyven-sok éves Mercedesben megtalálja a vezérmu"lánc-hibát, hallásra, valami északi pusztában, ahol a viking se jár.)

Szerkeszto" Úr, én a 'nem is akar' kategóriába tartozom. Hatványozottan: én olyan kocsit se akarok, amiben ennyi minden, izé, dolog van. Az ugyanis mind elromolhat.
(A ko"zponti zár mondjuk pont egy olyan dolog, Atesz, amit nem bánnék, ha volna. De nincs, és a kocsi akkora, hogy elérem mind a négy ajtózárat egy u"lésbo"l - így is lehet.) Jut eszembe, Dél-afrikai kollegám mesélte, hogy náluk úgy szoktak lopni egy bizonyos fajta, talán hármas béemvét, hogy egy fél teniszlabdát rátettek a kulcslyukra, és ráu"to"ttek. A nyomás megmozdította amit meg kell, és a kocsi kinyílt. Hogy is mondja a ko"lto"? Pufftili-zutty!

Phrascarica 2010.09.04. 19:04:20

Van a Pandához excel táblázat?

Csikós Zsolt 2010.09.04. 23:16:56

@vasember:

El hát. Már volt jelentkező látatlanban 40-ért, de mondtam neki, hogy pihenjen kicsit.

@phrascarica:

Persze, hogy van. Azaz az utolsó tíz tankolás még feldolgozásra vár... :-) De minden cserecucc benne van.

Phrascarica 2010.09.05. 13:15:19

@Csikós Zsolt: akkor ez egy alaposan dokumentált Panda, megéri az utolsó fillérig mivel egy igazi "PROMINENT FAHRZEUG" :)
süti beállítások módosítása