Staying alive – a premier!

A biztonsági kísérleti autók aranykora

  2010. június 19. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

cimlap

Megannyi ismerős, emlékeink mélyén elraktározott, fura autó. Mind egy célra készült. Felkavarjuk a kondér alját, nagyot búvárkodunk, jöjjenek velem, jó lesz.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr772092900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.06.19. 08:21:30

hiába, első a pénz és a hatalom, csak második az emberélet... vagy a tizedik

vasnyűvő 2010.06.19. 08:22:57

Hmmm Zsolt,ez így reggelire üditő volt,megyek alkotni egy biztonsági zónás Pontonkupét:):)

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2010.06.19. 08:32:14

a képek többsége egy az egyben Liener György Autótípusok c. könyvéből is ismerős. Tetszetős cikk, nekem a Volvo jön be

Phrascarica 2010.06.19. 08:50:01

ez jólesett így kora reggel

ZON 2010.06.19. 08:50:43

Szép munka, köszönjük.
A derék egyházfi a kocsiban pózolva, mintha csajozni indulna...
A Mercedes laborban készült képen meg először Iljicset véltem felfedezni, amint a gaz kapitalisták hasbagyakják a kormánnyal.

albert1 2010.06.19. 08:51:05

Kösz a cikket! Az ESF13 bal kormányos, de angol: itt valami mélyebb összefüggés van? :)

Autopeti 2010.06.19. 09:14:02

Érdekes cikk, sokat közülük még nem ismertem.
A buszokat viszont kár volt megemlítened, mindig ideges leszek ha eszembe jut az a történet.
Hasonló buszroncsokkal teli telep dél-szlovákiában is van, de azok gondos kézben vannak és talán már épül is a múzeum, ahol ki lesznek állítva!

Gico 2010.06.19. 09:45:01

Mennyi beteg autó...érdekes, hogy a kezdeti biztonsági modelleket amatőrök készítették és az autógyárak csak később álltak rá a témára, akkor is csak külső nyomásra.

yeti 2010.06.19. 09:50:31

Csikós cikk a szokásos időben a szokásos minőségben.Aki tud,az tud!

beercoaster83 2010.06.19. 09:51:57

Gico

Gondolom ennek az oka a statisztikákban keresendő. A balesetekből nehéz exact kimutatni hogy xy autóba többen hallnak meg mint az ugyan olyan kategóriájú másik autóba. Nem volt érdekük pénzt bele ölni

Waldorf Rolandó 2010.06.19. 09:56:58

a bianchit bicikliként kezeld, tedd fel egy trélerre, húzd ki toszkánába, aztán csak ott járjatok vele

karlmann 2010.06.19. 10:06:46

Egy apróság kár, hogy nem tetted hozzá a sok okostóninak, hogy az egymás melletti fekete és fehér Mercik közül az az ABS-el felszerelt, amelyik megáll a dobozok előtt. Mert egy csomó kis kretén szerint ő még mindig kisebb féktávon meg tud állni ABS nélkül, mint egy ABS-el szerelt autó, bármilyen körülmények között.

Még valami, a címből ítélve számíthatunk további folytatásokra is? Nem írnál valamit mondjuk a gumiabroncsok evolúciójáról?

Ted Striker 2010.06.19. 10:09:53

Egy kis témába vágó hazai:

Ikarus 270 luxus távolsági biztonsági autóbusz

www.freeweb.hu/buszok/ik270.htm

krakenroll 2010.06.19. 10:18:43

Az utolsó szót nem értem. Mi, mennyi?

biker_kolee 2010.06.19. 10:23:23

A szokásos, már-már közhely jut eszembe: Hülye amerikaiak, amerikai hülyék.

Cartman (ex Cartman) 2010.06.19. 10:32:00

Nagyon jó írás! Kérünk még ilyeneket! Sokat.

bandika57 2010.06.19. 10:40:08

@.: mimino :.: Én is így vagyok vele...
Anno ezért vettem Volvot (244). Most is Volvom van. (+ SAAB-om :))
A Minicars némi módosítással (design) most is vállalható szerintem.

moe bius 2010.06.19. 10:40:33

hát nem épp ide talál, de jobb ötletem nincs, s hátha valakit érdekel: www.tocmai.ro/vand-oldtimer-fiat-1800-b-an-1967-original-integral-364384.html

gugli transzlét elég okés

válasszmásikat 2010.06.19. 10:43:47

Szerintem még sokkal több mindent ki lehetett volna hozni a témából, mint amennyi a cikkben szerepelt.
Valahogy olyan "se füle se farka" lett az egészből.
Vagy számíthatunk még folytatásra?
És túl sok a Mercis ömlengés. Mintha mindent ők találtak volna ki...

Ez az első CsZs cikk ami nem tetszik >:(

rptr 2010.06.19. 10:44:04

hh biztonsági öv nélkül biztonságos annyira h ma is megállná a helyét?

h bírták biztonsági öv nélkül, ergo rogzítés nélkül hibátlanul a bábúk???
keine fizika?:D

swt (törölt) 2010.06.19. 10:47:14

Vicces nezegetni ezeket a regi futurista talalmanyokat, akit bovebben erdekel a tema, itt megtalalja az erdekesebb cikkeket a korabeli "tudomanyos" magazinokbol (Popular Science, Popular Mechanics, Modern Mechanix):
blog.modernmechanix.com/category/transportation/automotive/

A tobbi kategoriat is erdemes atlapozni, nem csak az autokat, mert ilyen gyongyszemeket talalni:
blog.modernmechanix.com/2007/08/26/planting-the-stars-and-stripes-in-the-antarctic/
A vicc az, hogy ez tenyleg megepult, eleg erdekes tortenete van:
www.bibliotecapleyades.net/tierra_hueca/esp_tierra_hueca_18.htm
www.thule.org/snowcruiser.html
www.joeld.net/snowcruiser/snowcruiser.html
Hogy mi alapjan gondoltak, hogy ezek a profil nelkuli ballonok mukodni fognak az antarktiszon, rejtely.

tlantos 2010.06.19. 10:47:48

Ez jo tartalmas cikk volt.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.06.19. 11:10:03

a köszönetek közé igazán beférhetett volna Liener György is. mondjuk az első helyre

érdekes cikk, de nekem ehhez a témához túlságosan blikkes s stílus.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.19. 11:11:17

"Mert egy csomó kis kretén szerint ő még mindig kisebb féktávon meg tud állni ABS nélkül, mint egy ABS-el szerelt autó, bármilyen körülmények között. "
pedig van olyan hogy az abs nélküli autó hamarabb megáll.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.06.19. 11:22:01

Azért a végén a MRSV bezúzás, az LOL.
Ennyi hülyét egy rakásra - biztos ott is kapott valaki sok dollárt, hogy eltüntesse a problémás dolgokat...

Phrascarica 2010.06.19. 11:27:45

@Gyurma73: de nem "bármilyen körülmények között"

evil. 2010.06.19. 11:28:08

Jó volt ez így szombat reggel, köszönjük Zsolt :D

Szakiii 2010.06.19. 11:55:16

@Ted Striker: Ez kellett! :-) Erről a 270-ről láttam már én is fotókat, szerintem nagyon jó busz lett..A Magyarok akkor még tudtak valamit.. Most meg örülünk az A.R.C. Ikarussá cicomázott buszainak..

Z o z ó 2010.06.19. 12:09:49

Gratula,marha jó cikk!

Az amcsikban viszont nem csalódtam,bár nem hittem volna hogy ekkora hülyék voltak,élükön az elnökkel.Azé azóta vmit fejlődtek...ha nem is sokat.

Z o z ó 2010.06.19. 12:11:06

@bandika57: Mi is pont ilyen megfontolásból volvozunk:)

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2010.06.19. 12:41:29

Nyilván szériaautókról van szó, de azért megjegyezném, hogy eszméletlen biztonságos sportkocsik ma is vannak. Ez pl nem egyedi eset.

www.wreckedexotics.com/newphotos/bestof2010jun03/enzo_20060809_002.shtml

Egy nyaki csigolyája és néhány bordája tört a fickónak.

Hurri Kán 2010.06.19. 12:50:15

Megint grat a szerzőnek! Érdekes és olvasmányos cikk.

yarisugi 2010.06.19. 13:10:45

"ultraszonikus" tolatóradar, mi?
Jó lesz az ultrahangonsnak is. Honnan fordítottad? :) Figyelj oda bammeg, könbe a Leiterjakabon kötsz ki! :))

Amúgy a cikk kurvajó. Rengeteg infó, rengeteg fotó összehozva egy helyre. Lájk, respekt, bigáp.

pickapu 2010.06.19. 13:45:25

Eszement ötletek, meglepő és mulatságos próbálkozások. Mohs páncélosa valami überbrutál, Juliano atya jóságos guruló felhőjében pedig megnéztem volna a balesetkor megpördülő ülésbe szorult sofőr arcát, ráfagyott-e a mosoly. :)))
Atyagatya.

Shadowbull 2010.06.19. 13:53:29

"Egy megjegyzés: a mai törésteszteket 35 mérföld/órás sebességgel végzik. Az MRSV-ben tehát még 2010-ben is bőven lenne tartalék. Ennyi."

CSodalkoznek.

sb

swt (törölt) 2010.06.19. 14:03:11

Apro megjegyzes: a Jensenben mechanikus vezerlesu Dunlop-ABS volt, a Bosch/Mercedes/BMW csinalt eloszor elektronikus vezerlesut 78ban, ami a mai ABSek ose.
Itt van rola kep is:
www.bosch-presse.de/TBWebDB/de-DE/Presstext.cfm?CFID=761&CFTOKEN=56164738&ID=3549

Polos 2010.06.19. 14:17:16

Gratulálok a cikkhez! Biztosan nem kevés időbe telt összeszedni ennyi információt. Öröm volt olvasni!

Alf (törölt) 2010.06.19. 14:25:45

Reklámozom a saját veteránomat egy kicsit, ami egy az egyben kimaradt, pedig sok helyen olvastam, hogy 1955ben az egyik legbiztonságosabb autónak számított, és nagyon nagy hangsúlyt feketettek erre a tervezésnél.

Citroen DS:

- Összecsukódó kormányoszlop és kormány
- a motor becsúszik a váz alá ütközéskor
- alumínium motorháztető, az ablaktörlők megbújnak mögötte, és nem előrebillenők.
- védett helyen a hátsó lámpák, mindig tiszták
- műanyag műszerfal
- első szériaautó tárcsafékekkel
- center point kanyarodás, az autó stabil marad nagy sebességű első durrdefektnél is.
- utasok a hossztartók között ülnek
- pótkerék az autó elejében
- üvegszálas tető, alu motorház és csomagtartótető, hogy a súlypont minél lennebb kerüljön.

stb, stb

egy korabeli magyar autósújságírói okosság:
zagyva.hu/citroen_ds_univerzum_3b.jpg

egy 1934-es citroen törésteszt:
www.youtube.com/watch?v=0jXcDF_JIbM

naminnegy

Pepejoe 2010.06.19. 14:52:22

Azt a BKV-st is betenném bábunak egy 50 évvel ezelötti amcsi verdába, aki szétvágatta a buszokat...:(

karlmann 2010.06.19. 15:30:14

@Alf:
Tedd még hozzá, hogy a Traction Avant-al már végeztek töréstesztet is. Legurították a kocsit egy dombról és az utascella teljesen egyben maradt, sőt a kocsi vezethető is maradt. Egyik ismerősöm most restauráltat egyet, nagyon durva technika van benne.

no mail, no problem 2010.06.19. 16:04:45

OFF:

Zsolt, főleg kíváncsiságból megnéztem a mikrót a Wikipédián, és irántad való tiszteletből ideírom a kezdetét: 1937-ben kapott rá elvi szabadalmat a Bell Telephone Laboratories, 1945-ben mondhatni véletlenül találta fel egy autodidakta mérnök, Percy Spencer, aki magnetront gyártott radarokhoz. (A megnetron mikrohullámokat előállító speciális elektroncső.) 1945 kapott rá szabadalmat, és 1947-ben készült el az első példány, üzemi használatra. 1,8m magasság, 340kg tömeg, 3kW elektromos fogyasztás, vízhűtés. Az első otthoni készülék 1955-ben került forgalomba, 1295 dollárért. Ez még inflációs korrekció nélkül is mellbevágó, $1500-ba befért egy Buick, a Ford ugyanekkor $1606-$2944 között árulta az egyes modelleket.

sztrovacsek 2010.06.19. 17:36:07

mintha Leinert olvastam volna! Nagyon jó volt! :-)

Alf (törölt) 2010.06.19. 18:15:58

@karlmann: hozzátettem, ott a videó :)
mondjuk ez inkább olyan pr-törésteszt, amivel a monocoque felépítést akarták reklámozni. Én is láttem már egyet-kettőt szétkapva, elég masszívak.

1kutya 2010.06.19. 19:27:57

elég lett volna, ha mindenki krazzal jár:-DDD

Autopeti 2010.06.19. 20:03:23

Most nincs kedvem megannyi angol oldalt átolvasni, de a Peugeot Vera névre hallgató prototípusai a 80-as évek elejéről nem esnek bele ebbe a cikkbe?

waffen55 2010.06.19. 20:40:58

Kedves Csikós Zsolti 4.b! A dolgozat "csillagos" ötös! Meg egy kurva nagy fekete pont is jár Barényi "megszállott" Béla miatt! A források között érdemes lett volna a következőt is megnézni ( www.autosvilag.com/index.php/A-passziv-biztonsag-uttoroje-100-eve-szuletett-Barenyi-Bela.html ) és akkor talán nem két zárójeles félmondatot kap az úriember....

xerxesz 2010.06.19. 22:08:20

Blikkes, nemblikkes, nekem tetszett.

Alf (törölt) 2010.06.19. 22:47:58

amúgy nagyon jó cikk :)
az a fura, hogy a sok konceptből végül sokkal kevésbé biztonságos autók születtek.

adidigaga 2010.06.20. 01:46:53

@Skodafan:

A P. VERA szerintem inkább afféle "légellenállásból kifolyólag ultratakarékos" autó volt és nem biztonsági kocsi (javítsatok ki, ha tévedek!)

De nagyon örülök hogy szóba hoztad, ugyanis nekem is eszembe jutott a cikk kapcsán, de más logika alapján:

Én '80-'88-ig voltam általános iskolás. Előtte oviban is ment már az autóbuzulás, pl. Matchbox, illetve amerikai rokonoknak hála a mai napig álmomból is felkeltve fújom a '78-as AMC katalógus típusait :-)

Na de mégiscsak írástudóan autórajongani az igazi,társ is akadt mindig...
Az 1977-es Liener-el kezdtük, abban voltak ezek a biztonsági autók, ettől függetlenül (vagy pont ezért...) örültem a cikknek.
Később odáig fajult a téma, hogy egy osztálytársammal "autótervező irodát" nyitottunk saját márkanévvel!!! :-)))
Ez pont valahogy a VERA megjelenésekor volt, emlékszem, hogy az "üzlettársam" :-) teljesen odáig volt érte, ami profiljába vágott, mert előtte a most Zsolt által is prezentált Volvo E.S.C volt nála a favorit.
Emiatt egyébként kicsit koravénnek tartottam ezt a srácot, nekem akkoriban koncepció szintjén inkább a Lamborghini Bravo-féle (asszem az bertone?)dolgok jöttek be...

Rocko- 2010.06.20. 01:56:07

a Minicars MRSV egy AMC Gremlin! :)
"Minden más benne volt ezekben a furcsa, kicsit AMC Pacer-szerű"
jah, Pacer, igen, az mégjobban illik rá.

"Egy másik leg-et is tud az Aurora nevű, 1957-re elkészült jármű - a nem szakirodalmak szinte egyöntetűen ezt a kocsit nevezik a világ legrandább autójának, ami a képek láttán érthető is."
pedig ez a carstyling alfája és omegája. :)

a fiatok jó csúnyák, de a Chrysler Concept 70X nagyon szép!

"Amikor még csak tesztelte a Honda az összkerék-kormányzást: két Accord összeforgatva 1981-ben"
és az ötlet A TWK-tól származik. :))))

"Pininfarina Sigma, az egyetlen igazán szép biztonsági autó a hatvanas évekből"
persze, mert az orra a DS-ről származik.
és tetszetősek az ülései!

"Renault Epure"
aka R5.

VW tetszik, Volvo az akkoriban így is nézett ki, mint az SCC. :p

"Ezzel egyszerűen nem lehetett nekimenni semminek."
:))))

"amely 16 km/h-s sebességgel elöl-hátul nyom nélkül elvisel mindenféle koccanást."
ez volt az egyik legnagyobb emberiség ellen elkövetett bűntett. Fiat X1/9, Ferrari 308 GTB, amerikai lökhárítókkal, és napestig lehetne sorolni, hogy milyen szörnyűségek születtek ennek okán.
"ezért beírták a szabályzatba az automatikusan becsatolódó öveket is."
na ez a másik. karöltve. brrr.

"Az új amerikai szabványokhoz való igazodást a kocsi mozgása közben kiugró ütközők jelentették"
melyet később a Knight Rider c. sorozatban láthattuk viszont. :)))
www.famouscars.de/images/knightrider/kr-kitt-spm12.jpg

"kész guruló börtön lehetett ez a szerencsétlen ESVW."
oszt ma milyen jól megél belőle a konszern, legalábbis a szűken vett része. :)

"Nota bene: mennyire emlékeztet ez engem a BKV Sallai műhelyében"
pontosan.

tetszett, nagyon, de nagyon jó írás lett!! még ilyet!

Rocko- 2010.06.20. 02:17:11

@Ted Striker: nem találom, de anno asszem a 200-as sorozat okán is próbálkozott Ikarus töréstesztekkel, a fejemben él egy kép, amikor egy domb oldaláról gurítják le.

@Szakiii: kell is hozzá arc...

@karlmann: szted az általa belinkelt youtube video miről szól?

Virago_1000 2010.06.20. 03:07:04

@Waldorf Rolandó: Mivelhogy a Bianchi bicikligyarto alapvetoen....

www.bianchi.com/

Virago_1000 2010.06.20. 03:30:03

@waffen55:
www.autosvilag.com/index.php/A-passziv-biztonsag-uttoroje-100-eve-szuletett-Barenyi-Bela.html
A cikk helytelenul irja, hogy a kozponti csovaz, es a leghuteses boxermotor az o erdeme. Az viszont egyertelmuen kitunik belole, hogy nem is biztos, hogy magyar. Mas forrasok szerint apja volt magyar szarmazasu. O maga sohasem elt Magyarorszagon, azt is ketsegbevonom, hogy beszelt magyarul folyekonyan, hibak nelkul. Akkor miert is magyarozzuk ot le allandoan?

Virago_1000 2010.06.20. 03:40:44

Zsolt, koszonjuk szepen az atfogo, ismeretterjeszto jellegu cikket.

Legkozelebb viszont futtass le egy helyesiras ellenorzot, es az ilyen szavakat ki fogja javitani, mint pl. ez: "faszán" - tudtommal ezt kulon kell irni!

:)))))

pnegyesi 2010.06.20. 07:27:07

Egy Mohs Ostentatienne restaurálása:
autorestoration101.com/2010/06/15/the-mohs-ostentatienne-restoration-part-7/

És egy szép összefoglalás a témáról, igaz olasz nyelven:
www.conceptcars.it/storia/esv.htm

pet77 2010.06.20. 09:52:15

Zsolt!
A SAAB szándékosan maradt ki, vagy csak arról van szó, hogy a közhiedelemmel ellentétben mégsem voltak úttörők a témában???

más: Reagan döntése a program megszüntetésére tökéletes példa arra, hogy nem a politika irányitja a piacokat, hanem a piaci lobby a politikát...
..és ezzel máris elérkeztünk napjainkhoz...
Jó cikk, köszönjük.

waffen55 2010.06.20. 13:12:34

@Virago_1000: Volt egy arc valami zeneszerző... bizonyos Liszt Ferenc. Nem tudott magyarul nem is itt élt, de magyarnak vallotta magát és a zenéje is magyar....

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.06.20. 13:47:48

Azért a cikk végére csak sikerült elérni, hogy ökölbe szorult fejjel anyázzak. Annyi agyatlan ember van ezen a földön, hogy az már tényleg túlzás -gondolok itt természetesen a felbecsülhetetlen értékű mintadarabok bezúzatására, illetve a BKV akcióra. A tehetetlen düh torzítja el az ember vonásait ilyenkor.

Csikós Zsolt 2010.06.20. 16:29:24

@.: mimino :.:

A képek 5 %-a közös a Lienerrel.

Csikós Zsolt 2010.06.20. 16:31:16

@válasszmásikat:

"Szerintem még sokkal több mindent ki lehetett volna hozni a témából, mint amennyi a cikkben szerepelt.
Valahogy olyan "se füle se farka" lett az egészből.
Vagy számíthatunk még folytatásra?
És túl sok a Mercis ömlengés. Mintha mindent ők találtak volna ki..."

Ők foglalkoztak a legtöbbet vagy negyven éven át a biztonsággal. És nekik volt a legtöbb biztonsági autójuk a tárgyalt időben. Ez van.

Csikós Zsolt 2010.06.20. 16:32:54

@iGorcsev:
"hh biztonsági öv nélkül biztonságos annyira h ma is megállná a helyét?

h bírták biztonsági öv nélkül, ergo rogzítés nélkül hibátlanul a bábúk???
keine fizika?:D"

Óriási légzsákokat használtak, nem a mai szabványt. Hosszú ideig volt külön amerikás és európai méretű légzsák, de az ezekben szerintem még sokkal nagyobb volt.

Csikós Zsolt 2010.06.20. 16:34:51

@Hammer:

"a köszönetek közé igazán beférhetett volna Liener György is. mondjuk az első helyre

érdekes cikk, de nekem ehhez a témához túlságosan blikkes s stílus."

32500 karakter a cikk, 30 komplett angol szakmai weboldal lefordítva, 30 oldalnyi papírjegyzet, 77 képaláírás.

Blikk, lol. Ha ennyi anyag lesz a Blikkben, előfizető leszek :-)

Csikós Zsolt 2010.06.20. 16:36:01

@Gyurma73:

Így bizony, nem mindig áll meg hamarább az ABS-es. Az előny nem a rövidebb fékút, hanem a kormányozhatóság.

Csikós Zsolt 2010.06.20. 16:38:14

@Hammer:

"a köszönetek közé igazán beférhetett volna Liener György is. mondjuk az első helyre"

Ja, és a Lienerbe nem is olvastam bele, csak ránéztem, sokkal több van ezekről a dolgokról a neten. Csak te a Lienerből ismered őket :-)

Csikós Zsolt 2010.06.20. 16:39:47

@1kutya:

Akkor lenne ám sok halott. Amikor két Kraz egymással ütközik, ott mindkét utasgarnitúra meghal.

A nagy autó vásárlásának biztonsága azon alapul, hogy garantáltan megölsz másokat. Aki így gondolkozik, nem ismeri az esélyegyenlőség, demokrácia szavakat, vigyázz :-)

Csikós Zsolt 2010.06.20. 16:41:36

@waffen55:

Csak ez a Barényi annyira utálta, hogy bármilyen módon kapcsolatba hozzák Magyarországgal, hogy inkább nem propagálom.

Csikós Zsolt 2010.06.20. 16:44:28

@Virago_1000:

Barényi már kint született, az apja volt magyar, ő tagadta, nagyon német akart lenni. Hogy beszélt-e magyarul, nem tudom.

@pet77:
Nem maradt ki, ot van a cikkben, mint az első biztonsági utascella alkotója. De nem csináltak biztonsági prototípusokat, vagy ha igen, nemigen szellőztették, vagy sokkal később. Ez a cikk pedig a biztonsági kísérleti autók aranykoráról szólt...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.06.20. 21:36:50

@Csikós Zsolt:
Liener: olvastad, nem olvastad, konkrétan képek vannak kiszkennelve belőle.
Blikk: az autóipari szereplők leanyázására céloztam, nem a szakmai részekre, és még kevésbé a mennyiségre

Virago_1000 2010.06.21. 00:17:27

@Csikós Zsolt: @waffen55: Jaj, de hany ilyen van. Pl legutobb a Kiss zenekar b.gitarosa, akit "magyar szarmazasu"-nak titulalnak, holott zsido. Bar beszeli a nyelvet, es itt szuletett, de tiszta szivbol utalja kis hazankat.

Nem kicsinyiteni akarom a magyar(szarmazasu) hires emberek, tudosok es feltalalok jelentoseget, de szerintem eltulozzuk oket nagyon is, csakugy, mint a magyar oktatasi rendszert, ami "koztudomasulag" jo, holott valojaban a beka hatsofele alatti szinvonalu, europai viszonylatban (is).

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2010.06.21. 06:00:23

@Virago_1000:
Gene Simmons az elfoglalt Palesztinában született, de a szülei magyar zsidók.

A cikk pedig kurvajó, mint a vasárnapi Csikós cikkek általában.
Mi van Csikós, nem romlott el egyik merci sem mostanában? :P

lanciabacci 2010.06.21. 09:52:56

"És milyen érdekes, angol verzió, balkormányos." (ESF 13)

ööö... azért ezt (is) nevezhetjük igazi vitaindítónak :)

farönk 2010.06.23. 14:19:27

Kellemes cikk, a szokásos csikósi olvasmányossággal. Nagyon jó, informatív, király.

r1tch 2010.08.11. 08:39:01

Kiváló cikk, ezer köszönet érte!