Ha szétkarcolod, nagyon fáj majd

  2010. június 08. - Csikós Zsolt Címkék: csináld magad ablaktorlo autos tipp hazi karbantartas

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Nem mintha nagy truváj lenne, az összes ablaktörlőlapátot úgy találták ki, hogy még az is ki tudja cserélni őket, akinek máskülönben a kapucsengő használatával is problémája van, mert komplikált. Nem túlzok, ha azt állítom, hogy ablaktörlőlapátot az autók jó részén könnyebb kicserélni, mint folyadékkal feltölteni az ablakmosó-tartályt. Amilyen tartályok és beöntők ma vannak… És ahol…


Tök szabványosak a rögzítések, még ha elsőre mindegyik gyártóé másnak tűnik is

És a lapát általában nem is drága, mármint ha az autó tulajdonosának a pénztárcájához mérjük. Persze arról, mondjuk, nem én tehetek, ha valaki erő felett vesz kocsit. A modern típusokon az Aeroblade-jellegű, tudományos cuccok ugyan nem filléresek, de aki ki tud tenni az asztalra pár milliót ezekben a nehezen hitelezett időkben, annak nem okozhat problémát egy Aeroblade megvásárlása sem. Más kocsikhoz meg… Amikor a Mercimhez akartam venni, a Thököly úti szűrőboltban megkérdezték: olcsó legyen vagy drága? Ha az olcsó háromezer, és a drága tíz, akkor az olcsót, válaszoltam, elárulva teljes tudatlanságomat a kérdéskörben. Hááát, hétszáz az olcsó, és ezernyolcszáz a drága, hangzott a válasz. Így lett egy készlet, állítólag jó minőségű Berum az autón háromezerhatból. Vicc.


Elképesztő, meddig bírják hanyagolni egyesek a cserét...

Tehát könnyű cserélni, olcsó megvenni, mégis igen sokszor ülök olyan autóban, aminek esőben csak hogy keni összevissza a trutymákot a lapátja, de kilátni végképp lehet belőle. Nem értem. Azaz értem. Ha száraz az idő – és ne tévesszen meg senkit az elmúlt hetek időjárása, Magyarország alapvetően nem túl nedves hely – észre se vesszük, hogy rossz. Hiszen a bogár mindenhogy maszatol, akár a legprofibb ablaktörlővel, -mosófolyadékkal is. A jobbal legfeljebb kevesebb ideig. Esőben pedig dugó van, olyankor senki nem szeret megállni, parkolni az alkatrészboltnál. Meg egyébként is, ki az az őrült, aki ronggyá akar ázni, miközben ablaktörlő-lapátot cserél? Senki, ugye.

Tehát esőben inkább káromkodunk a csíkozó ablaktörlő miatt, de tűrünk, és megfogadjuk, hogy az első száraz napon megyünk, veszünk, cserélünk. Aztán azon az első száraz napon kimegy a fejünkből az egész. Kis lustaság feledékenységgel fűszerezve. Ennyi. És nem látunk ki legközelebb megint, amikor Onyutha Judit átka akcióba lép.


Még néha a svéd is link. A Ponton Mercimen valaki egyszer régen soká' halogatta a cserét

Pedig a rossz ablaktörlőgumi nemcsak azért baj, mert balesetveszélyes, merthogy nem lát semmit a vezető a forgalomból. Hanem mert a nagyon kopott, szakadozott lapátnál sokszor már a fém tartókarmok is elérnek az üvegig, összekarcolva azt. Alsó hangon tizenöt-, rosszabb esetben egymilliós kár lesz az, autófajtától, szerviztől függőeb, mert a mély karcot egyetlen Praktiker-parkolóban ki nem polírozzák. Eddig senki ne jusson el, mert ez már nettó idiotizmus.


Ha a szélén elenged, biztosan megérett a cserére

A Mercin nekem most a májusi nagy esőkben elkezdett szakadozott a szélein az ablaktörlő-gumi. Mivel kicsivel később indultam Németországba a kocsival, felülkerekedett a pánik, és esőben megálltam cserealkatrészt venni. Aztán – nem túlzok – fotózással, kicsomagolással együtt három perc alatt végeztem a cserével.

Nincs benne nagy trükk. Mivel rettenetesen feledékeny ember vagyok, mindig úgy veszem le a régi lapátot, hogy megnézem, melyik lyukon jön ki a kar, mert azzal szoktam feleslegesen bénázni, amikor elrontom.


Egymás mellé teszem az újat és a régit

Összefogom a kettőt úgy, hogy fent van még a karon a régi, mellette, ugyanabban a pozícióban az új, benyomom az ív alatt a kis pöcköt, ami oldja a lapát rögzítését, lehúzom a régit, kicsit odébb mozdítom a kezem, ugyanazzal a mozdulattal rátolom az újat kattanásig. Dzsáráááám!


Három perc alatt eljutottam ide. Fotózással együtt

Visszahajtom a lapátot, az egész műveletsor jescse jeden a másik oldalon, és már készen is vagyok.

Nem hinném, hogy bárki, aki olyan komplikált dolgokhoz ért, mint a mosógép felprogramozása, a szemfesték és az arcpirosító tökéletes párosítása, vagy a méretben egymással sosem stimmelő paplan és huzatának összehozása, ne tudná lazán megcsinálni mindezt az én szintidőmnél egy perccel kevesebb alatt.


Emiatt már kellett vennem egy másik szélvédőt a Pontonhoz

Mondjuk ötezer forint, két-három perc, és máris kilátunk, nem karcoljuk szét a vassal a sok tíz-százezer forintos szélvédőt. Mindezt talán ha kétévente meg kell ismételni (notórius jegesablak-törlőknek havonta). Sok ez?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr312064024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Bruder Netzwerk 2010.06.08. 14:46:35

és mondjuk lehet bármelyik benzinkúton kapni ilyen gumiszalagot, amit aztán berakok az ablaktörlőbe? vagy ebből is ahány autó, annyifélét árulnak, mint a porszivózsák, és csak spéci boltban van?

forter 2010.06.08. 14:49:52

@Herr Bruder Netzwerk: készen kapod egyben a lapáT. és igen, különféle méretek vannak, de csak a hosszúságra, szóval túl nagyot nem lehet hibázni.

ami még bonyolíthatja a dolgot, ha más bibi is van: pl. nem eléggé, vagy túlságosan feszíti rá a rugó az üvegre a lapátot, és ezért ken, ugrál, stb.

és még fontos megemlíteni, h ahol kavicsfelverődésed, esetleg repedésed van, azt is érdemes mielőbb javítani, mert hamar megeszi a gumit.

Haywood 2010.06.08. 14:50:05

@Herr Bruder Netzwerk: Te miről beszélsz? Nem gumiszalagot kell venni méterre, hanem a komplett lapát-párt, azt is megkapod 1-2 ezer forintért. Bármelyik autósboltban, csak az eredeti hosszát kell megnézni előtte.

toronte 2010.06.08. 14:52:55

@Herr Bruder Netzwerk: gumiszalagot külön nem,lapáttal együtt. egyébként én leleményességből a hátsó rövidebb ablaktörlőn kicseréltem a gumiszalagot a régi első gumijából(ami még jó volt) de nem ajánlom senkinek,elég macera volt. jobban megérte volna inkább párszázért venni hátsót is.

vendriner aladár 2010.06.08. 14:53:38

Nem tudom, de szerintem a Bosch, a Champion vagy a noname kínai között sem sok a különbség, nekem mindegyik egy szezon alatt elhasználódik pedig árban a legdrágább és leolcsóbb között 8szoros különbség van! Sajnos a tél megeszi, mivel a jeget egyik sem szereti. Ennyi!

Herr Bruder Netzwerk 2010.06.08. 14:54:09

@Haywood: jóvanna, legalább látszik, hogy tényleg hótthülye vagyok hozzá.

flamer 2010.06.08. 14:54:19

@Herr Bruder Netzwerk: Azzal csak a szopás van, a régit kibányászni, az újat begyömöszölni, jól megfeszíteni... tényleg sokkal egyszerűbb kompletten cserélni az egészet.

Chabo 2010.06.08. 14:56:28

Mind ugyanúgy bírja ... 92'-es Golfon is meg a '05 ös Mondeón is tescós van , 1 évet bírnak nálam...Nem karcolnak ,csak csíkoznak egy picit

Herr Bruder Netzwerk 2010.06.08. 14:56:55

és az mitől van, hogy ugyanaz az ablaktörlő hol halkan surrogva töröl, hol hangos röcögéssel ugrál az ablakon, hiába fröcskölöm az ablakot?

Leadfoot 2010.06.08. 14:57:35

"Mivel rettenetesen feledékeny ember vagyok"

MUHAHA. Te, aki fejből fújod, hogy egy állólámpáshoz bármelyik legjelentéktelenebb csavart melyik veterános börzén hány euróért szokták adni. :-))

Egyébként tapasztalataim szerint nem is kell hozzáérnie az üveghez fémnek a karcokhoz. Elég, ha a gumi túlságosan merevvé válik. Több ismerősöm autóján szép köríves karcok vannak a szélvédőn. De csak ott, ahol a lapát "karmantyúi" fogják a gumit. Ugyanis ott nyomódik rá az üvegre legjobban a gumi.

Van egyébként egy másik probléma is az ablaktörléssel. Nekem pl. mindig jó állapotú lapát van a kocsimon, de gyakran "ködöl", ugyanis a mindenféle rá kerülő anyagokban (benzinkutas szélvédőmosó, sampon, stb.) lévő cuccok gyakran okoznak ilyet. És eltávolítani az ilyen jelenségek okozó anyagot elég nehézkes.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.06.08. 15:00:45

Mondjuk elég nehéz normális ablaktörlőt venni. A Beruval eléggé rossz tapasztalataim vannak, eddig a Champion vált be a leginkább, de abból sem a legolcsóbb fajta.

=Daniken= 2010.06.08. 15:01:17

aladár:

van különbség... van különbség a SWF, Champinyon, Bosch, meg a PJ között is, hidd el.de nem ez a lényeg:

ha nem évente akarod cserélni, akkor egy jó tanács: amikor megállsz tankolni, moss ablakot is, akár bő vízzel ÉS a lapátot is töröld le egy ilyen törlővel, amit ott találsz...meglepő, mennyi kosz megül a lapátokon, nem is látod, mégis szarrá karcolja a szélvédőt és erodálja a gumit. és csodák csodája kibír a lapát jó sokat. tudom mit beszélek...nem vagyok fillérfákkör, de ha vmiből van új, akkor arra szeretek vigyázni.

Csík:

örülök, hogy ezt leírtad, egy csomó dologhoz tök jól nyúlok hozzá, de ez a lapát felrakás néha rajtam is kifog:-)
én is így szoktam és kurvára koncentrálok:-D pedig kabaré...

Nancsi 2010.06.08. 15:03:03

Én mondjuk a kis műanyag bütyköt ha kijön a régi lapátból egy darabban akkor el szoktam rakni. Bár nagyjából szabványosak, de mondjuk amit az utolsó Champion vagy milyen ablaktörlőhöz vettem, az nem igazán passzolt, meg kb 0.1mm vastag műanyagból volt, a régi meg kb tömör volt, vagy fél centi vastag, szóval maradt az.
Egyébként a trükk az, hogy meg kell venni előre a lapátot. Nekem most is van egy pár meg két "szóló" a csomagtartóban (hátsó ablakra az is jó). Aztán ha mosom az autót, és látom hogy ratyi már a lapát akkor rögtön tudom cserélni.

fehso2 2010.06.08. 15:03:45

Csak a fillérbaszók nem cserélnek időben, ami érthetetlen, hiszen egy autó fenntartásához képest minimális összegről van szó.
Nálam az évi benzinre költött pénz 2%-a a Bosch törlők ára.

1kutya 2010.06.08. 15:04:09

@forter: jogos! nekem az okti a lényegesen karcosabb szélvédőjével hamarabb eszi a lapátot, mint a céges hastra (kb. 1 vs 1,5 év). dehát ugye 200k az nem 70k!

Haywood 2010.06.08. 15:04:33

@Herr Bruder Netzwerk: szerintem az ugrálást a gumi elöregedése és megkeményedése okozhatja, próbálkozz meg egy újjal.

Az Aldiban meg a Lidlben is van minden évben ablaktörlő akcióban, kb 1000-1500 Ft egy pár, évek óta ilyeneket használok és kb 2 évig teljesen jól törölnek. (A jeget persze ezek sem szeretik.)

vendriner aladár 2010.06.08. 15:06:15

@=Daniken=: Le szoktam törölni, csak én az vagyok, akinek, ha csíkoz az ablaktörlő már dobja is el. Valaholy Murphy mindig úgy intézi, hogy pont a szemmagasságban csíkoz, engem meg idegesít. Adok rá hidd el. Viszont apám garázsban tartott kocsijában 4 évet simán kibír egy Champion lapát. Sőt utána levéve sem rossz, mállott, agyonhasznált!

Nancsi 2010.06.08. 15:08:11

Herr Bruder Netzwerk: Mosd le valami ablakmosóval (nem amit az autóból pumpálsz, hanem amivel az asszony mossa az ablakot). Lehet van rajta valami trutyi, ami ragad. Pl fákról is érdekes dolgok szoktak csöpögni az autóra. Ha nem segít akkor a gumi valószínűleg öreg, és rideg, vagyis kuka.

Nancsi 2010.06.08. 15:09:27

vendriner aladár: Garázsban UV sugárzás se sok éri a lapátot, tehát esélyes hogy sokat bír.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.06.08. 15:10:07

Próbáltam régen legolcsóbb teszkós ablaktörlőt, kb 700 Ft/pár. Csikorgott, cserébe csíkosan törölt már újkorában.
Másnap visszamentem egy némileg drágább, márkajelzést is viselő, egyesével csomagolt típusért. Volt vagy 1200 Ft/db, de ez már törölt, nem csikorgott, nem csíkozott. Ez a tapasztalásom.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.06.08. 15:10:16

Mondjuk én 10 ezer alatt nem kapok :)
Bosch és a visszahajtott hajtűkanyar alakú vas, nekem 2X akkora ívet jár be mint a szabvány. Nem is kapni sehol :(

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.06.08. 15:12:18

@vendriner aladár:

Jeges ablakot jégkaparóval törlünk, miközben odabent maxon tolja a meleget a szélvédőre állított szellőzés. Amire a jég nagyját lekaparjuk, az apraja megolvad, a kocsi bemelegszik.
Ablaktörlőt nem használunk, amíg jég van az útjában.

dezso 2010.06.08. 15:14:54

Mondjuk csíkozni a kosztól is tud.

cso zsi 2010.06.08. 15:15:59

Némely benzinkúton kaphatók a cserélhető, univerzális patenttal ellátott darabok, a hátoldalon feltüntetve, hogy milyen kocsira képzelték el.
A patent nem pont olyan, a gumi pár tölés után elszakad, a keret ebből következően hamar karcol.

a márk 2010.06.08. 15:16:41

énis megvettem a "drága" Berut a zsigához, megérte...

vendriner aladár 2010.06.08. 15:20:14

@bervas: szőke vagyok sose gondoltam, hogy ezt így kell. Ugye neked is ilyen kis piros szőrös jégkaparód van? Mert nekem igen. Tiszta tünci, mint a kiszel...

Caldera75 2010.06.08. 15:20:52

Nekem a Champion jött be, de most nézetem Ocatviára 7000Ft a pár. Egyszer cserénél, véletlenül lecsapódott az ablaktörlő kar, úgy hogy nem volt rajta a gumi. Berepedt a szélvédő tőle, még az volt a szerencse, hogy már cseréltetni akartam az üveget, mert nagyon karcos volt. Szóval érdemes erre is vigyázni.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.06.08. 15:25:58

@vendriner aladár:
Jogosítvány, bankkártya, teszkós 100 Ft-os kaparó... Szőrös nem jó, hamar csimbókosra fagy. Mint a nevezett hölgy szemöldöke a hóviharban.

JMC 2010.06.08. 15:26:41

Azért ezzel az Aeroblade törlős autó meg tudja fizetni a lapátok árát dologgal vitatkoznék. Az általam használt Citroen Nemo 2 guriga volt (+ tréfa), mégis Aeroblade törlő van rajta. Mivel utángyártott lapát még egyáltalán nincs hozzá, csak a Bosch-féle, pofátlanul 15.000 magyar forintért mérnek egy párat. Az autó nincs még egészen 7 hónapos, de már lapátot kellett cseréljek, mert ugrált, csíkozott. Tört volna el a keze annak a debilnek, aki kitalálta ezt a fémkeret nélküli lapátot...

JmOS 2010.06.08. 15:28:57

1. Ötezer sok pénz. Sok, mert emellett van még 4-5 (14-15) dolog ami szintén "csak" ötezer... Mennyi is a havi fizetésünk???
2. A Champion 5 éve hibátlan a Suzukin. Nem esőben, ködös, párás időben jön igazán elő a különbség a noname és a márkás között.
3. Az E34 BMW-hez pl. konkrétan NEM gyártanak utángyártott lapátot a BAL oldalra: marad a méretrevágott cseregumi -> ezt is 2 perc és jól töröl (nem Champion szinten, de jól)
4. Nekem eddig vizsgán simán átment a Suzuki az összekarcolt szélvédővel. Szerencsém volt?

ostván 2010.06.08. 15:30:26

Életem legjobb ablaktörlő-lapátja 400 Ft/pár, Tesco: 2 évet jól viselte magát. Aztán az utána ugyanott vásárolt meg 2 hónapot. És a Bosch sem tudott többet (szerintem, tapasztalatból). Szóval két megállapítás:
- sürűn kell cserélni (legyen tartalék a csomagtartóban, tényleg nem bonyolult).
- az élethez szerencse is kell, hát még az ablaktörlőhöz. Ha jó tovább él, ha nem, cserélni kell. Ilyenért még nem cseréltem szélvédőt 35 év alatt.

tükörfúró 2010.06.08. 15:31:09

@Herr Bruder Netzwerk: Attol amiről a kedves szerző mélyen hallgat, kissé szokatlanul "egy oldalú" cikkében :(

Már elég régen (80as évek közepe!) rengeteg (komolyabb) autónál elektronikusan vezérlik a ráfeszítést, tehát nem mindíg ugyanakkora erővel nyomja a törlő az ablakot.

Namost ott nem stimmel bármi, akkor az ablaktörlő így fog viselkedni.

Hol tul erősen igyekszik szegény számítógép rányomni, hol meg hiába nyomja, csak csíkoz az egész.

Általában gyári kasztniméretekkel, gyári méretű és állapotú karokkal, gyári simaságú nem agyonkarcolt, waxolt üveggel, és gyári, eredeti, oem lapáttal működik csak az ilyen ablaktörlő jól. Vagyonért. Természetesen.

Mellesleg ezeknek a kocsiknak nagyon más tud lenni a felfogatása is, vagy ha nem, mégis lehetne lapátot kapni, mert hasonlít a dolog, hát jó 10-15 évet kibír rajta egy garnitúra OEM lapát.

Amikorra meg ugy rárohad, kb kisebb műtét a kart és a lapátot összetartó, törékeny, természetesen csak komplett karral együtt kapható közdarabot megmentve leszedni..

Nem egy öreg kocsimnál a láthatóan kb gyári, 20éves, mattra rohadt, vagy még első tulajnál 10+x éve rákerült OEM lapát NÉHA csíkozását pár év mulva meguntam és leszedtem.
Onnantól rémálom, folyamatos nyikorgás, maszatolás, tákolás, gumicsere, közdarab helyettesítés lett az életem.

Phrascarica 2010.06.08. 15:33:12

5 és fél éve a gyári van, és kitűnően szuperál, bár eső kezdetekor kicsit maszatol, később elmúlik, ilyen sokáig még sohasem bírta :) ... ja Bosch

Sztávrosz_ (törölt) 2010.06.08. 15:34:17

@JmOS: Erről beszélek én is. Pedig az 520i alapmodell a kategóriában :(

Na_mi_van?Semmi? 2010.06.08. 15:35:50

Fék tisztítóval kezelem az üveget....

imittto 2010.06.08. 15:38:31

@JmOS: E38 ugyanez. Utángyártott bal oldalra nincs, mivel nem a gumi vonalában csatlakozik hanem mellé. Gyári 20e körül. Abba is gumit kellett cserélni, mondjuk nem sokkal nehezebb. A mostani egy Espace IV, ehhez meg csak a Bosch Aerotwin jó - állat nagy méret, mondjuk 8e forint párban nem gáz érte.

imittto 2010.06.08. 15:39:50

Még a Twingo volt vicces, mondták a kútnál hogy teherautóra nem tudnak adni (hatvan valahány cm, 1 db.) Mondtam hogy a Twingora, a kutas nem akarta elhinni :)

perszepersze 2010.06.08. 15:40:38

Előttem szólónak van igaza. Mielőtt reggel elindulok, befújom ablaktisztítóval az üveget, és úgy törlöm le a port, koszt az ablaktörlővel. Nem szárazon fut a lapát az üvegen, és jobban tisztít, mint a legdrágább ablakmosó szer!

Garp 2010.06.08. 15:46:23

Ugy latszik, a Bosch se gyart(at) mindig egyforma minoseget (inkabb nem veszi mindig ugyanarrol a helyrol), mert volt h 6, azaz hat hetig birta ki, volt, h masfel evet. A noname sose birt nekem 3 honapnal tobbet. 5-6 euro a kolunbseg egy szettnel, en ugy gondolom megeri. Ja, a Bosch-t, ami 6 hetig birta blokkal visszavittem, kaptam cseret szo nelkul. En se biztam benne, de gondoltam megeri. Bejott. A szett 27 euro volt.

Garp 2010.06.08. 15:49:11

OFF Tudom, erre fele is magyarazva volt mar mi a turo a truvaj, de ahanyszor belefutok, sose tudom ertelmezni. Megjegyezni nem jegyzem meg, annyit meg nem er, hogy guglizzam. Mindig a True.-Why? jut eszembe, bar tudom, h francia eredetu, nem angol. Kicsit idegesit. Tudom, en bajom. ON

tlantos 2010.06.08. 15:58:23

4. eve hasznalom a gyari lapatokat. meg szepen torolnek (mondjuk en keveset hasznalom az ablaktorlot :)
igaz, a multkoriban vettem a Swiftre valami akcios lapatot hatulra, nem volt 300 ft a 2 darab!!!) es szepen torol. Szoval lehet, megeri elore is ilyet venni (rogton 2 keszletet, biztos ami biztos) es surubben cserelni.

BMW-s Sanyika 2010.06.08. 15:58:43

A megtevesztö cimlap miatt ket napig nem klikkek a totalcarra. fasz kivan, erdekeset irjatok, ne kattintast termeljetek. az ilyen cikkeknek meg adjatok az Ablaktörlölapat ciemet, nem fog senkit sem erdeklni - hozzateszem: nem is erdekes.

=Daniken= 2010.06.08. 15:59:10

@JmOS: ez nem igaz, gyártanak, de csak szettben...mert ugye a bal oldalon légterelő van, ilyet pedig tényleg nem kapsz külön..(E34)

utángyártottból jó rá az SWF és a Bosch, én mást sosem tettem rá, ezek pont passzoltak...és a légterelő sem volt béna...

tlantos 2010.06.08. 16:01:28

@JmOS: vegyel a bomos meretenek megfelelo champion lapatot, es abbol vedd ki a gumit :)))

karlmann 2010.06.08. 16:02:07

Szerintem a dolog első fele az, hogy típustól függetlenül, talán ez az egyetlen autóalkatrész, aminek az élettartamát nem elsősorban a használat szabja meg. Sokkal inkább az időjárás. Ha egy autó sokat van a szabadban, mindegy milyen időben, akkor a lapátok is hamarabb döglenek. A másik, hogy a zasszony faktor sem elhanyagolható. Mert hiába kímélem én a lapátokat ahogy lehet, neki elég egy reggeli fagyos/jeges/nedves faleveles szélvédőn gyilkolás fél percig, én már mehetek is másikat venni.

De a legrosszabb az, amikor egyes gyártók nem tudom miért, szélvédőgyilkos autókat készítenek. Ugyanis egyes típusoknál a szélvédőmosó folyadék csak akkor kerül az üvegre, amikor a lapátok már mentek egy kört. Na egy ilyen autónak már 60 ezer km után olyan a szélvédője, mint más típusnak 300 ezer után. Ennek továbbfejlesztett elmebeteg változata az, ahol a fúvókák úgy vannak elhelyezve, hogy amikor működnek a folyadékot nem tudják átfújni a lapát felett, mert túlságosan alul vannak (pl a gépháztetó alatt), helyette a lapát alját locsolgatják. Ez rossz időben, nagy sebességnél igen veszélyes.

rex 2010.06.08. 16:20:55

Azért ezzel a pár másodperccel vitáznék. Van egy csomó autó, amin az ablaktörlő nem is hozzáférhető (nem tudod kihajtani, mert beleütközik a motorház tetejébe). Csak ún. "szervíz állásban". Én már tudom fejből, de azért az emberek többsége ezt keresgélheti a használati utasításban.
Tél: minden este felhajtom az ablaktörlőt. Így nem fagy bele a napi szemét... ;-)

Sztávrosz_ (törölt) 2010.06.08. 16:22:14

Azért jó hogy "tök szabványos a rögzítése" mert annyiféle szabványból lehet válogatni.

Bladika 2010.06.08. 16:22:58

5 és fél év, 150ezer km és még mindig a gyári BOSCH és semmi baja. Bár egy lényeges dolog, hogy fűtött garázsban áll.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2010.06.08. 16:26:24

Mondjuk veteránra meg a kapható kínai méterest veheti az ember, akkor megmarad a szép gyári (mondjuk SWF) kar, vagy megveszi ezt a kész feketét, amiben patent a gumi, de bizony csúnyán elüt. Igaz, esőben nem is viszem ki szívesen az öregeket, mert utána fél nap, mire megint ragyog. :)

Zeush 2010.06.08. 16:27:35

Sziasztok!

Segítsetek nekem legyetek szívessek, mert már nagyon bosszantó, hogy állandóan nyikorog a bal oldali ablaktörlő-lapátom. 3 hónap alatt már a harmadik pár lapátot cserélem, és még mindíg nyikorog, nem értem, már mi lehet a baj. Eddig mindegyik lápát márkás volt, az alőző, amit egy hónapja vettem, Champion, 2800 volt darabja, a mostani pár az már ilyen új típus, amit új atókra tesznek, de ez is nyikorog.
Attól félek, hogy már az üveg van nekem megkopva, az autó egy tíz éves Suzuki Swift, amit 5 évesen vettem használtan.
Ha van valami tippetek, hogy mit tegyek vele, azt nagyon megköszönném!
Előre is köszi srácok!

Grrrrröviden 2010.06.08. 16:40:01

Próbálj Peugeot 206-ra 650mm hosszú ablaktörlőt venni egy benzinkútnál...

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.06.08. 17:06:12

Zsolt, a Ponton üvegén lévő karchoz: a Teknős gyárt üvegpolírt, jó esetben leszedi (nem tudom mennyire mélyek a karcok), rosszabb esetben csa k csökkenti.

Dr. Robin Masters 2010.06.08. 17:08:13

Én, ha hallom, hogy a lapát fura hangot ad, ki miközben töröl, akkor tudom, hogy megkopott a politúr anyag a szélvédőn. Ekkor egy mosás, majd ha letöröltem és száraz, akkor jöhet a gyári anyag (Ford). Vékonyan felvinni és egy fehér ronggyal felpolírozni. Azután csöndben dolgozik a lapát.

ziza133 2010.06.08. 17:13:44

Na azt en is utalom az automban, hogy ha spriccelek a szelvedore, a lapat is elindul automatikusan. Miert nem tudtak ezt kulonvalasztani? Spriccelek, majd 10 masodperc mulva bekapcsolnam en magam a torlot. Igy amig megszivja magat a szivattyu (2-3 sec) egesz estet allas utan, addig megy egyet a lapat => poros/koszos ablakot (es onmagat) tonkreteve...

RadyR 2010.06.08. 17:43:43

Miért jók ezek az Aeroblade lapátok? Egyszer már majdnem beledobtam a bevásárló kocsiba egy párral, de lehidaltam az áruktól. Érnek valamit?

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.06.08. 17:46:11

@Harami@: Ja, hogy erre való az a matrica a sárga háromszöggel? :D
Soha nem tudtam, milyen veszélyre akarják a figyelmemet felhívni az ablaktörlő lapátjaim...

Pizza zabáló 2010.06.08. 17:48:13

Jók a high tech ablaktörlők. Én 6 havonta csere. Csak gyárit. Aeroakármiset. Nem olcsó, de jólesik nagy tempónál törölni.

jozsika31 2010.06.08. 17:51:56

Pedig mily egyszerű a karcot eltüntetni. Mondjuk van aki üveget cserél, és van aki gondolkodik.

tónik 2010.06.08. 18:04:13

Egyszer kaptam ajándékba egy (vélhetően) teszkós törlőpárt, 5 évig semmi gond nem volt vele, majd levettem a polcról, és kib.sztam a kukába.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.06.08. 18:05:06

legutóbb több mint egy éve vettem autósboltban, darabra valami nóném szilikonos cuccot 900 / darab volt, és a vezetőoldalra 4 centivel, a másikra meg 2 centivel hosszabbatt vettem mint az eredeti, mert elfért... sokkal jobban töröl, és mivel nagyobb sokkal nagyobb ívben.

tónik 2010.06.08. 18:13:26

@Hurrá Torpedó:
Nem jó, a gyári értéknél kisebb a rugó 1 cm ablakra eső leszorítóereje! Nem törölhet jobban, csak úgy látszik! :)

stevee 2010.06.08. 18:16:38

@ziza133: vannak ilyen autók (pl: Seicento). Én nagyon bírtam ezt a megoldást, de biztos van aki meg panaszkodik, hogy miért kell külön-külön...
De a legjobb megoldás, ahol a fúvóka rá van vezetve az ablaktörlőkarra, így mindig közvetlenül a lapát fölé spriccel (pl: Mercedes)

ps3peter 2010.06.08. 18:24:20

@RadyR:
Az Aeroblade elönye hogy nagy sebességnél se kezd ugrálni, konstans leszorítö eröt termel a lapát kiképzése. Ja és sokkal csendesebb nagy tempónál. Én szeretem nagyon, de ha ritkán jársz 150-200 felett, akkor nem létszükséglet.

ziza133 2010.06.08. 18:24:55

@stevee: az sem rossz, de ott is kell par masodperc amig a szivattyu felkapja a folyadekot..addig majdnem szarazon kapar a gumi :(

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.06.08. 18:28:52

@tónik:

Hát nem úgy értem. nyilván a gyári méret is jól töröl, ha új a gumi, hanem az jobb, hogy míg ami rajta volt (nem tudom mikori amikor vettem az autót az volt rajta), láttam hogy hónapról hónapra romlik, egyre jobban csíkoz, maszatol - de nem szakadt rongyolódott. Ez meg standard jó immár másfél éve.

Igaz, amikor tankolok mindíg lenyálazom az ablakot, és külön lehúzom a szivaccsal az ablaktörlő-gumikat is. Szerintem ez is sokat számít, mert a lapáton megálló por inkább a gumit cseszi szét mint az üveget...

De lehet hogy nem ez számít, hanem hogy valami szilikonos a gumi, sokkal rugalmasabb.

Nem tudom mindenesetre ha cserélni kell ugyanabba az autósboltba megyek, ugyanilyen cuccért.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.06.08. 18:34:54

@ziza133:
az enyém is ilyen automata. csináld azt hogy elkezded nyomatni a folyadékot, a törlőt meg állítsad szakaszos legritkábbra, igaz egyet így is beletöröl, de utána nyomathatod fél percig a vizet a következő törlésig.

nekem meg az a bajom hogy ilyenkor ha abbahagyom a vizezést csak 1-et töröl utána. nekem meg utána rá kell még nyomnom a törlésre hogy még 2-t töröljön rá mert a sok víz elkezd lecsurogni a törölt sávra, és az idegesít :)

stevee 2010.06.08. 18:35:51

@ziza133: tapasztalatból mondom: az elenyésző táv.
Meg hát épeszű ember koszos, de csontszáraz ablakra úgysem ezzel töröl rá. Az olyat benzinkúton (vagy méginkább otthon, elindulás előtt) kell lemosni. Ha meg esik vagy csepereg az eső akkor már tényleg nem téma a szivattyúnak a késése.

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2010.06.08. 18:40:17

@flamer: én sosem vettem még lapáttal, mert minek dobjam ki a jó lapátot.
kb. 2 percel tart tovább kihúzni a régi gumit, és visszahúzni az új párszáz ft-osat.
Igaz kell hozzá egy olló is mint segédeszköz a méretre vágáshoz :D

Szóval ez nagy kamu h szopás lenne. Inkább azt mondanám h aki béna az vegyen komplett lapátot xD

stevee 2010.06.08. 18:43:03

@ziza133: nekem sokkal fájóbb az az automatizmus, mikor -csak elől bekapcsolt ablaktörlőnél- rükvercbe való váltáskor magától bekapcsolódik a hátsó ablaktörlő is. Na így már volt, hogy én is karistoltam a hátsó ablakot. (több autó is van a családban ami így működik) De egy-két ilyen alkalom után már rutinból rüki előtt kikapcsolom az első lapátokat is. (viszont valamelyik szemétnek még memóriája is van, és várni kell 2-3 mp-t mire elfelejti, hogy az első ablaktörlő be VOLT kapcsolva) : ))

hakapeszimaki1986 2010.06.08. 18:45:42

Nagynéném pólója 2005-ös tavaly nyáron cseréltem aeroblade csak gumikat gyári VW. 3db 7000 volt.Na az nem 3perces művelet.Anyósom polója most volt 4éves nyoma sincs maszatolásnak.
A Corsámra januárban vettem az Aldiban egy párt 1000Ft ért,Brazil import kaucsuk..TÜV matrica is volt rajta gondoltam ennyiért egy évig bírja is megérte.Eddig simán van olyan,mint mondjuk a Valeo 4000ért.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.08. 18:57:48

csövi
1.
www.szabolcsswift.hu/dokumentumok/szervizkonyvek/csinald_magad/ablaktorlo.pdf

még tavaly mazsoláztam innen-onnan + saját fotókkal megspékeltem

2.
a truváj valóban francia eredetű szó
trouvaille = remek ötlet

nem nagy truváj = nem nagy kunszt stb.

3.

akinek folyton nyikorog a bal oldali, fújjon wd40-et vagy bármilyen kenőanyagot a visszahúzó rugóra, mert a leírásból valószínűsíthető, hogy nem a lapát a hibás

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.08. 19:01:28

@ladarevolution: ha ezt megcsinálod olyannal két perc alatt, amiben kétoldalt fut egy-egy merevítő, fizetek egy alkoholmentes sört ;)

swt (törölt) 2010.06.08. 19:03:45

@tükörfúró: "Hol tul erősen igyekszik szegény számítógép rányomni, hol meg hiába nyomja, csak csíkoz az egész.

Általában gyári kasztniméretekkel, gyári méretű és állapotú karokkal, gyári simaságú nem agyonkarcolt, waxolt üveggel, és gyári, eredeti, oem lapáttal működik csak az ilyen ablaktörlő jól. Vagyonért. Természetesen."

Tekintve, hogy bo 10 eve nem hasznalnak a gyartok leszoritoeromodositot, nyugodtan be lehet fejezni a hulyesegekkel torteno hangulatkeltest.

swt (törölt) 2010.06.08. 19:05:17

@RadyR: Kisebb szelzaj + nagyobb leszoritoero.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.06.08. 19:05:26

ugy lehet a legjobban kimelni a lapatokat, ha:

- tuzo napon szepen felhajtuk oket
- hoban/fagyban felhajtuk oket
- poros helyen felhajtuk oket
- telen olyan ablakmosot hasznalunk, ami tartalmaz hozzaadott glicerint

az elso harom nehezen kivitelezheto csillaggarazsban, de aki zart helyen parkol, ennyit igazan megtehet

megvalami: hiaba kimeled az ablaktorlot, hiaba akadalyozod meg hogy ne legyen karcos a szelvedo, egy rohadt kavicstol ugyanugy cserelhetsz szelvedot mint az, aki szarik az egeszre. en ma pont igy jartam :)

Dennis01 2010.06.08. 19:06:43

Az en kocsimon kromozott ablaktorlo-keszlet van, csak egyben lehet venni ujat. Nem veszek mindig egy egesz keszlet kromozott kart lapattal egyutt ahanyszor kell. Halfords-ban szoktam venni meretre vaghato ablaktorlo gumit, 5 perc se kell a cserehez. Tokeletesen torol..

Zeush 2010.06.08. 19:07:45

@sipike78:

nekem nyikorog, és hidd el, hogy nem a rugó.Nem mindíg nyikorog, csak, ha olyan kedve van, és mindíg egy adott ponton.

swt (törölt) 2010.06.08. 19:12:28

@Zeush: Az evek alatt filmreteg rakodott a szelvedodre, ezert nyikorog. Ott a szappanos viz mar nem segit. Ezzel a habbal nyomasd le:
www.sonax.de/Autopflege/Produkte/Innenraum-Scheibe/Scheibe/%28so%29/5/%28node%29/13007/374200-SONAX-ScheibenSchaum
Ezt keresd, fuggetlenul attol, hogy mire akar rabeszelni a boltos. MOL kutakon szoktak Sonax cuccok lenni. Ha hab nincs, a folyadek valamivel gyengebb, de kiadosabb:
www.sonax.de/Autopflege/Produkte/Innenraum-Scheibe/Scheibe/%28so%29/3/%28node%29/12967/338241-SONAX-ScheibenKlar

Liquid_Night 2010.06.08. 19:13:36

Éjjel, esőben, ködben, igazi ratyi időben ijesztően rossz eredményeket tud produkálni még az az ablaktörlő is, ami nappali sima esőben még vállalható.

Mindenkinek, aki komolyan használja az autóját, vagy hosszabb útra indul, forrón ajánlom a leg-leg prémium ablaktörlőt, és rendszeres cserét. Higgyétek el, nagyon nem vicces 200-300km levezetése úgy, hogy a gumi alatt csak épp elég vékony filmrétegben marad víz ahhoz, hogy az azonnal apró cseppekké váljon, és törje a szembejövők fényét, vagy összeszedje a ködös szmötyit.

Normális, CSILLOGÁSMENTES mosófolyadék szintén nem mind1.

Phrascarica 2010.06.08. 19:19:33

...persze van aki legszívesebben csak az élét venné meg a guminak, a többi felesleges :D

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.08. 19:22:58

@Zeush: nekem is tíz éves swiftem van, per pillanat nekem is nyikorog, de azért, mert kemény 600 Ft/pár áron vásárolt noname fosadék van rajta

ami egyébként ugyanúgy töröl, mint a sampinyon vagy a boss, de azok nem nyikorognak

amikor azok is elkezdtek visszapofázni, mindig a rugóval volt gond

próbáld meg megcserélni a karokat, és utána hallgatózz

de a rugót is dzsuvázd össze, higgy nekem, érdemes

Zeush 2010.06.08. 19:25:07

@swt: Köszi szépen, megpróbálom!

Zeush 2010.06.08. 19:26:43

@sipike78:

A karokat megcserélni? Hát, nem tudom, hogyan kell leszedni őket. Nem vagyok autószerelő. A lapátokat próbáltam már variálni, de nem segített. Bezsuvázom a rugót, egy próbát megér.
Köszi

Sabc 2010.06.08. 20:11:56

@JmOS: 7-8000 között van a gyári, ha megrendeled, két napon belül megjön.
Évente egyszer szerintem nem sok.

R-Max 2010.06.08. 20:39:47

Örülök, hogy leírtátok milyen könnyű cserélni.. Én mindig elb*szom! Amikor be akarom pattintani a helyére, mindig eltörik a lapáton az a műanyag (na ide kéne egy szó) mondjuk pöcök. Legutóbb a madaras teszkóban hülyültek meg az árazók: Bosch lapát párban 2.190 Ft volt, gyorsan megvettem, felrakáááás, vigyázoook, aztán eltörtem. Megint. Blokkal a kézben vissza: elnézést! ebben törött volt a pöcök. Csere kérdés nélkül. Huh, megúsztam, a haver meg felrakta 1 perc alatt. Maradok hülye a lapátfelrakáshoz, de már az is eredmény, hogy ami nem megy, hát azt ne erőltessük!

JmOS 2010.06.08. 21:03:56

@Sabc:
Újat mondtál, nekem eddig a legjobb ajánlat 20-25 körül volt. Bosch
Akkor mondtam azt hogy na ne...
Ennyiért hozta volna a Unix és a Start is.
A gumiáttétel érdekes lehet még Championról.

Most egyébként nem aktuális, mert éppen alig járok vele párezret havonta, de majd kereslek a fórumon ha kell.

Egyébként annak van igaza, aki azt mondja hogy ködben, éjszaka nagy szivacs az olcsó lapát. Tényleg az. Összehasonlítottam amikor beállt a BMW-be a motor és másnap Suzukival kellett ugyanakkor, ugyanabban az időben menni...

RadyR 2010.06.08. 21:07:03

@ps3peter, @swt: értem, köszönöm.

Christine Plymouth Fury 2010.06.08. 21:28:10

Sminkelni egyszerűbb azért. :)
Az vajon mitől van, hogy a teljesen új Bosh lapát "hézagosan" töröl? Sosem volt még gondom az ablaktörlőkkel, de most valami nem ok. Konkrétan 2 keskeny sávban nem törli a gumi a szélvédőt...

nov2016 2010.06.08. 21:34:04

A régi (akár tizenéves) autókra is létezik Bosch hajlékony ablaktörlő, Aerotwin Retrofit a neve és kb. 7e/pár.
Egyik autómon az van, a másikon meg a ugyanúgy hajékony, szerkezetnélküli, csak kínai, a Startautóból 2200Ft/pár.

Egy telen vagyunk túl még ugyanúgy tökéletesen töröl mindakétfajta.
Kíváncsi leszek melyik meddig fogja bírni, de gyanítom a kínait nehéz lesz megfogni ár-érték arányban.

A szerkezetnélküli előnye:
-egyenletesebben nyomja az üveget
-egy nagy spoiler az egész
-nem fagy bele a hó, jég, nem szorul bele a falevél mint a hagyományosba

nov2016 2010.06.08. 21:56:00

@Zeush:
Oldalról nézz bele, hogy merőlegesen áll-e a lapát az üvegre. Ha nem, akkor egy kis erőszakkal egyengesd ki a kart a kívánt irányba.
Nehogy már emiatt kart cserélj! :)

tükörfúró 2010.06.08. 21:57:17

@swt: Erről pl egyes francia gyárakat elfelejtették értesíteni...
ciki :D

antib68 2010.06.08. 21:57:40

Hát nekem kopik mint a huzat, pedig kényes vagyok úgy a kilátásra mint a lapát állapotára. És nem mondanám, hogy "occsó" a dolog. A jármű egy Ford Ranger. A "baj" az időjárás, (hőingadozás) meg a kosz. Nálam a kosz és szutyok a sok csere alapja. Nem tudsz mit tenni. A meló miatt ugye erdőn, földeken, aszfalton. Esőben sár is kerül fel, kánikulába a por.
Valaki írhatna valami módszert ami bevált pl poros szélvédőre.
Én egy palack víz utána a kocsi mosója elvet alkalmazom. De ezt sem lehet egész nap művelni. Tavaly nyáron naponta töltöttem utána a szélvédőmosót...
Az "utcai" autón bírja. Alkohol alapú ablaktisztító meg a lapátok áttörlése. Úgy bírja sokáig. Ja, és nálam is Champion szokott fent lenni mindkettőn.

Zeush 2010.06.08. 22:25:47

@nov2016:

Nagy köszi a tippért, megnézem :)

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2010.06.08. 22:43:31

Nekem a Valeo jött be nagyon!Egyszer vettem Champion-t ,de csikorgott ,íves javítást alkalmaztam :)

Kniight 2010.06.08. 22:52:04

A Bosch ablaktörlők gumiját a gyártás végén grafitoldatba mártják. A grafit nagyon jó kenőanyag, így szépen siklik a szélvédőn. Ha ronggyal lehúzzátok az ablaktörlőt, akkor szép szürke foltot hagy a ruhán a grafit, és előbb-utóbb elfogy az ablaktörlőről :)

Még egy ötlet: 2-3 havonta megfordítom az ablaktörlő lapátot, hiszen a klasszikusat kétféleképpen is fel lehet tenni - így nem állandóan ugyanabba az egy irányba fekszik fel a gumi éle.

swt (törölt) 2010.06.08. 23:10:15

@tükörfúró: Sorolj batran nehany aktualis francia modellt, amiben van.

tade15 2010.06.08. 23:12:41

Én 200 ft-os/pár Corás lapátokat hasznájok évek óta.Egy félévet kibir.Vittem már vissza 1500Ft-os lapátot úgy hogy feltettem és semmit nem törölt.

swt (törölt) 2010.06.08. 23:43:44

@Kniight: Mindig az aktualis torlesi iranynak megfeleloen fekszik fel a lapat. A forditgatassal nem ersz el semmit.

petru 2010.06.09. 04:04:57

Koszonom a cikket. Csereltem a gyari Logan torlot Boschra. Jocskan megszenvedtem, ketten is segitettek, a masodik hivatasos autoszerelo szomszedom.
O is szenvedett vele. Nem akart a regi lejonni, azutan pedig az uj nem akart feltevodni.
Hala a bolcs cikkironak, most mar tudom hogy en is hulye vagyok, meg a segitotarsaim is, a profival egyutt. Nagyon koszonom.
Ha en ennyire tapasztalatlan lennek, nem irnek cikket.

petru 2010.06.09. 04:37:10

Koszonom a cikket. Csereltem a gyari Logan torlot Boschra. Jocskan megszenvedtem, ketten is segitettek, a masodik hivatasos autoszerelo szomszedom.
O is szenvedett vele. Nem akart a regi lejonni, azutan pedig az uj nem akart feltevodni.
Hala a bolcs cikkironak, most mar tudom hogy en is hulye vagyok, meg a segitotarsaim is, a profival egyutt. Nagyon koszonom.
Ha en ennyire tapasztalatlan lennek, nem irnek cikket.

gigabursch 2010.06.09. 06:34:05

Én évente cserélek ablaktörlő lapátot. Sokak szerint pazarlás, szerintem meg nem.

Viszont mindig kilátok...

Az ablakmosóba meg mindig teszek némi (tényleg nem sok) mosogatószert (JAR), ami száraz időben könyebben leszedi a bogarat, viszont télen a sólés, sáros permetet gyönyörűen leoldja

mufflinca 2010.06.09. 07:25:58

Fiat Regata: Eddig semmilyen lapát nem volt kompatibilis és levétel után kb. fél óra volt 2 embernek, míg rájöttünk hogyan kell visszarakni.
Ford Focus: A hátsó ablaktörlő teljesen egyedi, csak a gyárit lehet felrakni. Az elvileg hozzá (után)gyártott Bosch-ból kb. 5mm-ert le kell köszörülni a forgáspontnál, hogy beforduljon a helyére.
A cikkíró téved, hogy egyszerű a lapátcsere!

nov2016 2010.06.09. 07:26:30

@swt:
Pedig igen, alaphelyzetben, az idő 99%-ban mindig ugyanolyan irányban nyomódik el az éle.

zöldi 2010.06.09. 07:37:52

Én a louisban vettem kesztyűre húzható ablaktörlőt, azzal törlöm a lexit. 2 euro volt a pár. De a téli kesztyűmön a mutatóujjon a kis törlő beépített fícsör :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.09. 08:14:14

Az a baj, hogy nekem mindegy, milyen lapát van fent, nem töröl jól. Azaz egy ideig igen, aztn 1-2 hét múlva már maszatol, csíkoz, nyekereg :(
Már úgy az 5. márkás fajtánál feladtam, azóta veszem a leggagyibbat, az legalább óccó.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.09. 08:15:24

Jut eszembe, hatásfokozó kéne rá, de azt meg már csak ezresekért lehet kapni.

Wick78 2010.06.09. 08:18:24

Nekem utolso automon, a Citroen C4-en is kizarolag aeroblade lapatokat lehetett cserelni, es csak gyari Bosch... 1 eve kb 20 ezer Ft volt, viszont a regi 60 ezer km-t birt (!) Amugy jopar autot vezettem esoben, de az aeroblade ablaktorlo egyszeruen erezhetoen jobban torol, nem lehet osszehasonlitani a femessel. Sose ugral, nem ropog, sokkal csendesebb. Szerintem a minosegre ne sajnaljunk parezer Ft-tal tobbet. Az auto sokaknak mindennapi hasznalati ertek, szoval erdemes. Mas cigire vagy szorakozasra sok tizezret kolt havonta, nekem meg masra is jo az az osszeg :-)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.06.09. 08:47:43

@swt: Márpedig de. Mert a végén, amikor leáll a motor, a lapát mindig az egyik irányba elfektetve áll le. Ettől aztán (különösen, ha sokáig nem használod az ablaktörlőt), féloldalasan fog "lapozni" -az egyik irányba az élével, de lapján, a másik irányba az élén állva fog törölni. Ilyenkor esetleg még ugrál is. Nem rossz ötlet a fordítgatás -csak én általában elkések vele.
Erről egyébként az öreg kertészbácsi jutott eszembe, még régi munkahelyemen, aki hátat fordított mindenkinek, és folyamatosan fordult, csak hogy ne kelljen szemkontaktusba kerülnie az érkezőkkel és köszönni, illetve sepregetés közben minden húzásnál fordított is a cirokseprűn. Olyan egyenletesen kopott seprűt én még életemben nem láttam.

Faby 2010.06.09. 08:54:57

@streetsta:
Octavián (és gondolom a többi VW csoportos autón is) ezért van az, hogy néhány gyújtáslevételenként megmozgatja a lapátokat, picit mozdít, de az arra elég, hogy átbillenjen az éle.

Faby 2010.06.09. 08:57:51

A szélvédő polírozás viszont engem érdekelne, mert a 2. autón (Astra F), mire észrevettem, már halványan karcolt az ablaktörlő, asszonypajtás alkotott valamit.
Azonnal cseréltem, de az üveg egy kicsit karcos maradt.

Devil2 2010.06.09. 09:54:58

A 200 forintos lapátokkal nem a gumi tartóssága a gond, hanem az hogy a lapát mechanikus szerkezete egy kalap szar. Ez abban nyilvánul meg pl, hogy csak az egyik irányba húzza le a vizet, visszafelé meg nem fordul át a gumiél és vagy hangosan ugrál végig az üvegen, vagy csendben megy, de fasza vízfátylat hagy a szélvédőn, de gyakori a kettő kombója.
Aeroblade lapátokat is utángyártanak már a kínaiak, de minő balgaság, hiába stimmel a lapáthossz, nem tudod feltenni merthogy a csatlakozása a régi technikájú törlőkéről való. Megörültem hogy tudok venni a Grande Putóra 10000Ft helyett 2700 is egy szettet, de mikor raktam volna fel, cumira futottam, úgyhogy heveny alkudozás után 8000-ért megrendeltem a Magneti Marellit, (Champion vagy Bosch 15 körül lett volna, eszem faszom megáll...) jól töröl de kurvára idegesítő hogy amikor irányt vált akkor durran, olyan hangos.

B0ka · http://rcpilot.hu/galls/227 2010.06.09. 10:00:08

Én egy smart helyére parkolok a belvárosban és kamionos boltban veszem az első szélvédő ablaktörlőjét. :D
Tiwngós...

Uff 2010.06.09. 10:03:39

Apam vett egyszer kulon gumicsikot, valami ultra szarul torolt... :D A valeo markaval vannak jo tapasztalataim.

Aranyhörcsög 2010.06.09. 10:04:18

Mindenki ott spórol ahol tud....van Aki saját és Mások életén, épségén mert nem LÁT ki!

Dennis01 2010.06.09. 10:26:42

Ugy kell vezetni, mint Ace Ventura, akkor nem kell se ablaktorlo se ablakmoso folyadek... :)
www.firstgenmc.com/museum/aceventura.jpg
Az ablakmoso fogmosaskor is jol jon, Mr Bean is igy kezd reggel:
www.youtube.com/watch?v=DNV0mc_cpQ0

szemétláda 2010.06.09. 10:33:29

@bervas:
vagy veszünk fordot szélvédőfűtéssel és 2 percig járatjuk a motort a rádiót hallgatva és a szomszédot nézve, ahogy az összefagyott elgémberedett ujjaival beletöri a jégkaparót a saját kocsija szélvédőjébe, majd amikor egy egész szélvédőnyi táblában leolvadt az autónkról a jég, törlünk egyet, és már indulunk is

Christine Plymouth Fury 2010.06.09. 10:49:23

Még mindig nem tudom, miért nem töröl jól a vadiúj bosh lapátom... :(

vendriner aladár 2010.06.09. 10:59:34

@Christine Plymouth Fury: azért mert kínai bosh-t vettél és nem origi Bosch-t

Faby 2010.06.09. 11:19:40

@szemétláda:
Nekem ezzel csak az a bajom, hogy akkor még mindig ott vannak az oldalablakok.

Illetve lehet, hogy az én szemem rossz, vagy máshogy működik, de engem azok a hajszálvékony fémszálak rettentő módon zavarnak. Egyszer egy kölcsön autóval 20 km után szégyenszemre át kellett adni a vezetést másnak, mert egyszerűen elfáradt a szemem, annyira fókuszált a szélvédőre.
Más, hagyományos autónál nincs ilyen, akár 1000 km-t is megyek gond nélkül.

rg 2010.06.09. 11:55:16

Lehet, hogy rosszul tudom, de akinek CASCO-ja van, annak 10% önrészből kijön egy szélvédőcsere (függetlenül az általános önrész szabályoktól, tehát nincs minimum összeg sem).

Christine Plymouth Fury 2010.06.09. 12:42:18

@vendriner aladár: Ehhez nem tudok hozzászólni, azt vettem, ami az alkatrészkereskedőnél kapható volt.

Kinek van manapság Casco-ja? :) De ha van is, akkor sem szívesen cseréltetek szélvédőt, akkor már csak egyszerűbb a lapát csere, nem? De.

gnme 2010.06.09. 16:21:23

nemminné ilyen eccerű, nekem a szuperen besza behu egy csere, tudományos alapossággal felállított teóriák és félliter bor után oda szoktam adni a szerelőnek,, :-) gyakorlat teszi a mestert

wilhelm 2010.06.09. 21:05:11

Nàlam àltalàban bevàlt az a trükk hogy évente kétszer cseréljek ablaktörlôt. Egyszer a tél elején és egyszer a végén.

butschq 2010.06.09. 23:01:58

egyszer lazultunk egy 2105-ös ladával. induláskor tudtuk, hogy nem működik az ablaktörlő, de jó idő volt, elindultunk. hát mit ad isten, félúton eleredt az eső, de ez a jófajta, kiadós. pikulát se láttunk ki, aztán kipróbáltuk az ace ventura pozíciót. na az esőben kb olyan kellemetlen, mint bukó nélkül motorozni. aztán arra jutottunk, hogy megállunk az út szélén, majd ha eláll indulunk. hávazze, annyit még életemben nem vártam...
a skodában feszt nyikorog, mikor még kevésbé vizes. de rohadt jó, mert a múltkor csajokat vittem, letöröltem az ablakot, az anyósülésen úgy megilyedt a csaj, hogy majdnem az ölembe ugrott. beszerzek egyet a szobámba is. csajjal beszélünk, egyszer megtörlöm az ablakom, a csaj meg rámugrál :):)
egyszer meg cseréltem egy 2101-esen, olyan sikeres volt a levéltel, hogy a lapátot is kitörtem a helyéről:):) mondtam is, ezt sem a szél fújta ide:):)

butschq 2010.06.09. 23:05:20

@kohlenbrenner:
"egyszer meg cseréltem egy 2101-esen, olyan sikeres volt a levéltel, hogy a lapátot is kitörtem a helyéről:):) mondtam is, ezt sem a szél fújta ide:):)"

jóvan vazze, kar lesz az a lapát, na vizsgaidőszak van(=iszunk mint gödény)

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.06.10. 00:47:47

Mint Dennis - a régivágású gyári lapátba belehúzni egy új gumicsíkot.
Kábé százszor csábultam el ezekre a felpattintom lapátokra, mind szar volt. Bosch, nem bosch, kínai, angol, osztrák, mettomén, mind ratyi.
Utána visszarakom gyári lapátot, új gumi, egy évad tiszta ablak. Tavaszonta elég cserélni a nagy téli kínzások után.
800 Ft/km, kábé

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.06.10. 00:50:44

Mármint nem a megtett kilométer, hanem egy kilométer abból a gumiból :)

Ja, és ezért is szeretem a modernizációt. Enyimen külön spriccel, külön töröl. MODERN autó először karcol, aztán spriccel. INTELLIGENS autó megint külön spriccel. Spanyolviasz-szerű érzés.

Ja, majdnem kifelejtettem az esőérzékelőt. Meghalnék nélküle. Ahogy az éhségérzékelős tányér nélkül is.

petru 2010.06.10. 05:02:30

@mufflinca: "A cikkíró téved, hogy egyszerű a lapátcsere!"
Nem, nem teved. Csak a sajat tapasztalatabol irt, egyszer cserelt, abbol egyszer volt konnyu munka, tehat 100%!

petru 2010.06.10. 05:06:59

Mar jo ideje divatban van a tul gyors torlomozgas. Nem tudom miert? Az utolso "regimodi" autom Citroen Visa volt, gyonyoruen torolt azzal az egyetlen lapatjaval.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.10. 18:53:47

ELTÖRLIK A LUXUS ADÓT!!!!
MOST MONDTA BE A RÁDIÓ!!!!

eftomi 2010.06.10. 19:12:24

@wilhelm: ó jee, ez ám a médzsör trik ;)

BTO11 2010.06.11. 15:10:27

nekem csak a champion és a Boss jött be eddig.álltalában 2 évet bir ki 1 lapát.a noném occsóbó meg max 1/2 évet,de volt már oan is hogy a noném rögtön kuka,mert mindzsá csikÓsan törölt.D:)))
iga a champipi-on az drágább a nonémnél 2x3x ,de annyival tovább is tart.
a néhai R19 -re hátra vettem "vipera blade" tipusut,de abbó is csak a vót gyó amin a gumin valami felirat vót.

apoa 2010.06.11. 20:09:26

Nem hiszem, hogy a nőket meg kellene tanítani ablaktörlőt cserélni. Elég lenne, ha felismernék a problémát és szólnának.Meg levennék a plüssállatokat az első-hátsó szélvédők elől. Az is sokat javítana a kilátáson.

ojio 2010.06.15. 16:30:08

Használtan vettük a kocsit, az ablaktörlő nem volt cserélve, tehát legalább 2 éves. Hogy mennyi, nem tudom, de a szélső támaszok már világosszürkék, tehát én olyan 4-5 évre tippelek. Néha eszembejut, hogy le kéne cserélni őket... De valójában semmi bajuk, csak kifakultak, így maradnak, amíg szépen törölnek. Ja, Valeo márkájú.

Akso 2010.06.21. 13:46:43

Valeot vettem, kb két hétig jó volt, most felfele teljesen jól töröl, de visszafele egy nagy maszat az eredmény. Megfordítottam, így is ugyanaz. Szívás. Eddig Bosch volt, az egy telet kibirt.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2010.06.23. 13:28:35

Nekem meg nem lehet cserélni az ablaktörlő lapátot, csak az egész kart újonnan, vagy csak a gumiját...25 éves Corolla GT :))))

Humberto (törölt) 2010.06.23. 20:09:55

Szerintem méregdrága lapátot még a legújabbakra sem érdemes venni, mert semmivel nem tud többet, mint az olcsó. Egy Bosch Aerotwin meg egyes Valeo típusok akár 10e-be is kerülhetnek (/db!) és a téli jégfoltok ugyanúgy kiborotválják. Inkább egy közepes árfekvésű (3-4000Ft/pár) de évente cserélve, mint egy drága ultra profi, ami úgyis tavaszra már csíkoz, maszatol, nyikorog.
süti beállítások módosítása