Nagy név, nagy évforduló, nagy bűz

Az Alfa 100. születésnapja. Veterán csodák rogyásig, vezethetően

  2010. május 27. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény alfa romeo évforduló

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Kábé félmilliárd forintnyi Alfa Romeo veterán várt minket. Csak be kellett ülni, kihajtani a pályára, és kezdődhetett az őrjöngés

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr172034852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esef 2010.05.27. 12:21:55

@Csikós Zsolt:
Én sem kötekedni akarok, de a Kft. olaszban Società a Responsabilità Limitata (SRL). Az Alfa meg Alfa és nem SRLlfa...
Régen meg Societá Anonima (SA) volt a Kft., az Alfa mégsem SAlfa...

Jó totalcaros módra akkor most lehet kitiltani engem és Tommi kollégát is mert
merészeltünk belekötni a "műbe"...

t.bal 2010.05.27. 12:22:19

@Csikós Zsolt:

gyönyörű! de fangionál felszisszentem egy kicsit. a 'mester' olasz származású argentin - de ezt dogger már megírta.
csak még egy adalék a név kiejtéséhez: a buenos airesi taxis szerint, akit erről kérdeztem van akinek fándzsó és van akinek fanhijó, kinek hogy tetszik... sok nép és kiejtés keveredik ott is.
szerintem egyébként a spanyolos az igazabb, hiszen mégsem giovanni emanuele, hanem juan manuel volt a derék mester.
(egyébként szobrot sajnos csak a mercedes állíttatott neki «monaco, buenos aires» :( pedig velük csak egyszer nyert)

üdv és köszi a cikket

nem kéne... 2010.05.27. 12:40:24

@Csikós Zsolt:

még valami .
nézegetem a képeidet (azé' rohaggyon meg az összes befőtted, na) aztán nézem, nézem és nekem az a GTA sehogy nem adja ki.
a GTA kicsit keskenyvágányú ehhez képest.
úgy, hogy GTA_M, úgy már inkább.
már csak azért vagyok ilyen művelt, mert a Pistával voltunk abban a konténerizében na, ott, e.
aztán volt ott egy keskeny meg egy széles autó is és 504Laci mondta, hogy a szemmel látható különbség mit jelent névben.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.05.27. 12:45:59

Szívből és őszinte irigységgel gratulálok! Nem akármilyen élményben volt részed!

Említetted az Alfa Carabo Matchboxot. Íme: matchboxmemories.blogspot.com/2008/12/mb-75-alfa-carabo.html Amúgy sohasem volt nagy kedvencem, borzasztóan csiricsáré kisautó.

Ez(ek) az Alfá(k) meg pont ellenkezőleg: matchboxmemories.blogspot.com/2010/04/2008-american-superfast-mb-18-alfa.html

Kacorka 2010.05.27. 12:48:45

@nem kéne...:

Az M egyébként azthiszem a maggiorata-t jelzi, ami nagyobbítottat jelent és sztem a motorra vonatkozik. Nem vagyok benne biztos, hogy csak azok futottak faragott sárvédővel. Majd jön egy tudós és megmondja.

karlmann 2010.05.27. 12:49:13

@t.bal:

Ha már pontosítunk, akkor azt is tegyük hozzá, hogy 1954-ben Fangio a Maserati-nál kezdte el a szezont, aztán még év közben átment a Mercedeshez. Egyébként én két argentin cserediákot kérdeztem meg erről, vagy 10 éve és ők erősen összeszólalkoztak ezen, mert az egyik az olasz, a másik a spanyol kiejtést favorizálta.

esef 2010.05.27. 12:49:54

@t.bal:
Valószínűleg azért Juan Manuel, mert ő már ott született és a spanyol volt az államnyelv már akkor is, nem?
(Ha Mo.-n született volna akkor meg János Manó lett volna a neve, az jobb? Bár kétségtelenül viccesebb.)

esef 2010.05.27. 12:51:49

A kiejtést boncolgatóknak ajánlom figyelmébe: Michael Schumacher nevének ejtése egy német és egy amerikai műsorban. Akkor hogy is ejtjük? (Még a cipészt is máshogy ejtik és hangsúlyozzák...)

Dennis01 2010.05.27. 12:58:00

El kene mennem autos ujsagironak az autoszereles mellett, jo dolgom lenne... :D

Csikós Zsolt 2010.05.27. 12:59:26

@esef:

De nem névtelen, nem névtelen, nem névtelen, istenem, ez egy baromság...

Akkor az akkori cégek fele mind névtelen.

Tényleg kár volt kötözködni. És senki nem lett kitiltva.

Csak hülyeség volt belekötni. Amikor valaki valamit rosszul tud, mert 100-ból 95-en rosszul tudják, és csak azért is kijavítja. Szóval ez basz fel.

Kacorka 2010.05.27. 13:03:22

@Kopi3.14:

A napi szintű használatot felejtsd el.

Nem arra való és alkalmatlan is rá.

Egy tél alatt szétporladna az egész, meg egyébként is.

Kopi3.14 2010.05.27. 13:07:08

@Kacorka: 145-tel mi a szitu? alfában gondolkodom nagyon, de nem tudom milyenben. Sajna garázs nem biztos, hogy lesz, ill csak otthon, munkahelyen tuti nem.

esef 2010.05.27. 13:08:38

@Csikós Zsolt:
Világéletemben névtelen néven futott, minden könyvben ezt volt írva, ez volt az általánosan elfogadott, most sikerült összedönteni. Nem csak bennem, hanem még sokunkban is.
A 100-ból 95-en rosszul tudják témakörre ne térjünk ki, azért közvetve már kaptam egy kitiltást. Más szerző meg ilyenért már rég kitilt.

esef 2010.05.27. 13:10:55

@Csikós Zsolt:
Az olasz nyelvészkedést meg hagyjuk egy másik blogra.
Lesz vasárnapi szerelős poszt?

Csikós Zsolt 2010.05.27. 13:11:44

@esef:

Én nem tiltok ki. Reménykedek a józan, konstruktív emberek kollektívájában, ami itt általában összejön. És ritkán csalódok.

Volt már kitiltás, de csak nettó, agyament fröcsögés miatt. Beszélgetésért butaság lenne :-)

Kacorka 2010.05.27. 13:12:17

@127_sud:

De, fusson csak neki újra egy sud sprintek, most már úgy sincs haja ami kihulljon tőle :-D

Kacorka 2010.05.27. 13:14:22

@Kopi3.14:

Az jó választás lehet, csak boxert keress, ne TS-t, ha hangélményre is vágysz.

Ahhoz még cuccok is vannak.

nem kéne... 2010.05.27. 13:14:40

@Kacorka:

a maggiorata az stimmel, csak éppen szélesítettet jelent itt.

gtam:

ez itt egy gta_m, legalább is ami a bódét illeti:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/Alfa_Romeo_1300_Junior_GTA.JPG

ez meg itt egy gta_:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/50/GTA_1600.JPG

elég jó látható a legszembetűnőbb különbség, a rászegecselt sárvédőszélesítés.

a gta-val ellentétben ennek nem voltak alumínium elemei (amitől allegerita lett a neve), szóval nem egyértelmű, hogy a gtam-ben az "a" mit is jelent.
de mindkettőt dugnám, na.
:)))

Hurri Kán 2010.05.27. 13:17:35

@Csikós Zsolt:
akkor most szeretném feltenni az 5000 Ft-os kérdést : jó volt vezetni ezeket a kocsikat :)) ?
Bevallom, irigyellek az élmény miatt! De remélem még sok ilyen helyre hívnak és olvashatunk más hasonló jó írásokat!

off: Dezső hogy van? Régen hallottunk róla.

Csikós Zsolt 2010.05.27. 13:18:09

@Kacorka:

Isten őrizz, Sudba csak máséba ülök. A Giulia hiányzik viszont...

Kopi3.14 2010.05.27. 13:23:24

@Kacorka: a 156 1,6TS és a 145 1,6TS van érdemi különbség?

Kacorka 2010.05.27. 13:37:56

@Kopi3.14:

ugyanazt tudják, a vezérlésre kell figyelni nagyon, olajat nézegetni kell.

snowman 2010.05.27. 13:40:04

Eszméletlen optikai és audio-orgia ez itt kérem, még így, a munkahelyi gép mellől is!
Milyen lehetett ez élőben?
Na mindegy, egyszer talán én is beülhetek egy ilyen csodába.
Amúgy engem csak az bosszant, hogy a nagy autógyártók közül egynek sem jut eszébe az, hogy ha már rendelkezik a tervek jogával, akkor egy ilyen álomszép, régi kaszniba egyszer tennének már bele egy kis csúcstechnikát.
És ne új Bogarat, meg új 500-as Fiat-ot szenvedjenek ki magukból, mert azokból sosem lesz már ugyanakkora akkora sztár, mint egy Kafer volt.

Pl ebbe a szépségbe: galeria.totalcar.hu/kozelet/2010/05/26/nagy_nev_nagy_evfordulo_nagy_buz/?current_image_num=101&image_size=m

Tudom, hogy a hang hozzátartozik ehhez a géphez, de manapság már léteznek hanggenerátorok, és akár egy hibrid hajtáslánchoz is lehetne Alfás hörgést generálni. :o)
Én annyira imádom a régi autók formáját, és természetesen a régi, érintetlen, ép veteránoknak is drukkolok a túlélésért.
Viszont a Földnek is drukkolok.
Éppen ezért kompromisszumot javaslok, hogy akár a fiam is ülhessen majdan egy ilyen szép járgányban a nőjével: 4db. Brembo tárcsát, hybrid, vagy alacsony fogyasztású TSI, Multijet, avagy D4-D motort bele (alfás hanggenerátorral), légzsákokat, merevítéseket a kaszniba, egy kis futómű korrekciót, netán ESP, ABS, természetesen amit lehet, azt kapcsolható verzióban. :o)
Olyan nagy kérés ez?

127_sud 2010.05.27. 13:44:31

@Csikós Zsolt:
Igazad van, egy Giulia illene hozzád mint ami volt (Rizzo felügyelő). Vagy esetleg egy első szériás Alfetta 1,8 ami ugye még krómos. Azért remélem egyszer tényleg beleülsz másvalaki Sudjába...

esef 2010.05.27. 13:52:00

@Alf:
13:10:55-kor írtam valamit. Csikósnak, de mindenkire vonatkozik.

Csikós Zsolt 2010.05.27. 13:58:35

@esef:

Nem, szerintem más se fog szerelni itt a TC hasábjain...

Ügye erre gondoltál? :-)))))))))))

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.05.27. 14:05:42

a kft.-nek is van felelőse
(az ügyvezető)

Hilux94 2010.05.27. 14:09:10

Olasz hulladék mind...

snowman 2010.05.27. 14:30:45

Nem erre szokták azt mondani, hogy: "ha ilyen seggem lenne, egész nap a tenyeremen ülnék?":

galeria.totalcar.hu/kozelet/2010/05/26/nagy_nev_nagy_evfordulo_nagy_buz/?current_image_num=139&image_size=m

Jennifer Lopeznek nincs ilyen vazze!

:o)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.05.27. 14:36:26

@nem kéne...: Ez mit igazol? Hogy a 25ezer km alatt valószínűleg szénné hajtott, agyonberhelt, Sparco-üléses, ál-alulábtörlős olasz autókat háromszor annyiért árulják, mint a 4 km-es japánokat? :)

esomar 2010.05.27. 14:53:46

@Csikós Zsolt:
És a Banco di Sconto az csak iróniából nem Leszámítoló Bank? A lol itt a szmájli?

Csikós Zsolt 2010.05.27. 14:56:31

@esomar:

Persze lol=:-)

Disconto, mint discount... Csak poén.

Csikós Zsolt 2010.05.27. 14:57:34

@nem kéne...:

Egyértelműen a Toyota kéne...

dr.oid 2010.05.27. 15:15:36

Csikós Zsolt il Bambino Grande=BG ezentúl úgy tapad majd a neved után ez a jelző mint Magnum után a PI :D Direttore Sergio olyan játékok közé invitált játszani amit még öreg korodban is emlegetni fogsz az unokáknak miközben berhálod veterángyűjteményed becses darabjait. Grat. az élményhez, jó volt virtuálisan is a részese lenni és elolvasni a szokásos gigaposztot, kukkerolni a képeket és a videjókat:D mille mille grazie signore BG :D

Rob164Q4 2010.05.27. 15:33:21

Hát ez zsíííír volt!

Dennis01 2010.05.27. 15:36:20

@Csikós Zsolt: Uristen, te beteg vagy... :))

nem kéne... 2010.05.27. 15:37:50

@Csikós Zsolt:

ezen nem fogunk össszeveszni.
viheted.
:)))

Szabó bakter 2010.05.27. 16:18:51

@Kacorka: Olyan nagyon nem kell azt figyelgetni, lehet hallani. Én diesel hanggal is eljárkáltam 2 évig. Olajat egyáltalán nem nézek. Évente 1x csere, aztán kanyar.

Hilux94 2010.05.27. 16:30:09

@sipike78: Szerintem egész ügyesen párosított a srác - egy ordítóan vörös majom-phalloszt, a talján elmebajt, mentális törpék viagráját sikerült egy hétköznapinak nevezhető autó mellé biggyesztenie. :)))

nem kéne... 2010.05.27. 16:39:19

@Hilux94:

az egyetlen gta-t párosítottam a legdrágább hiluxhoz.

Harmatos Libaf.s 2010.05.27. 16:47:14

Hát még mindig csorog a nyálam és becsüld meg magad Csík h ilyen élményben lehetett részed mertÉn csak azért h egy üveg kupolán keresztül láthassam őket már már azért is (ezek után meg főleg :)) ölni tudnék :) Sajnos én nem tudok ott lenni Alfa cityben mert közbe jött egy temetés de úgy készültem rá ezek után meg kell élni a 200. at hehe :) .Ami biztos v egy alfa 75 v GTV v egy Spider meg lesz őrizve az utókornak :)

Ladapower 2010.05.27. 17:00:26

köszönjük a mai adagot...
azt a Tipo 33ast elnéztem volna még pár kép erejéig...:D

a márk 2010.05.27. 17:00:41

na igen az van, hogy azért a Csikós úr jut el az ilyen helyekre, mert az eccerű halandó valószínűleg elájulna/szívrohamot kapna stb. mikor azt mondják neki vidd el egy körre ezt az 54-es bestiát...

Csikós 4 Prez, de tényleg.

ui.: hol volt a hilux 100 éve?

a márk 2010.05.27. 17:14:53

valamint annyit fűznék még hozzá, hogy bár a 164 már elsőkerekes, de még igenis Alfa. faterom 2.0 TS-ének olyan hangja van, hogy gyönyörűen felidézi a múlt szépségét. mikor beült a laikus és az öreg elforgatta a végéig a laikus csak annyit tudod mondani, hogy jé ennek a motorból jön a hangja...

Dennis01 2010.05.27. 17:23:05

@a márk: A Toyota 1937-ben kezdett el hivatalosan autot gyartani. Mikor az elso Alfak kijottek, a Toyota alapitoja meg pelusban csicsikalt.. :DD
(Bocs a Toyotasoktol, szerintem jo autokat gyartanak, de ezt nem hagyhattam ki.. :))

Kacorka 2010.05.27. 17:47:21

@Hilux94:

Nyugodj meg kérlek, nincsen semmi baj, tök jó kis kocsi az a Hilux.

Bende Tibor 2010.05.27. 18:03:17

@yenoee: Lesz cikk, lesz. Én voltam, és olyan élmény volt, hogy kis híján összepisáltan magam.

waffen55 2010.05.27. 18:37:23

Sziasztok! Írtatok néhány olasz filmet a kommentekben...
Hiányolok egy bizonyost, de nagyon.
Igaz nem volt Keresztapa szintű alkotás viszont a benne látható almazöld rendőrségi Giuliák + üldözéses jelenetek miatt nekem felejthetetlen. A videokorszak egyik gyöngyszeme : A VIPERA.

waffen55 2010.05.27. 18:39:11

@waffen55: Aki ismeri és esetleg meg tudná szerezni az kérem jelezze mert régóta vadászom ezt a filmet!

Köszönöm!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.05.27. 19:12:18

"A Toyota 1937-ben kezdett el hivatalosan autot gyartani. Mikor az elso Alfak kijottek, a Toyota alapitoja meg pelusban csicsikalt.. :DD"

A Toyota cég alapítója 1867-ben született, az utódja pedig 1894-ben. 1910-ben már ő is 16 éves volt.

GGG77 2010.05.27. 19:31:52

De nagy mázli, hogy ezt nem munkaidőben olvastam el... Ott akarok lenni, mármint az 50-es 60-as évek Olaszországában...

Tommi 2010.05.27. 19:57:59

@Csikós Zsolt: Nekem anno középsuliban mondta az olasztanárnőm, aki előtte éveket élt Olaszországban. Ezek szerint ő sem tudta pontosan. Elnézésedet kérem.

@Inner Circle: Na, ezt pl. nem tudtam. Köszi!

sargarigo 2010.05.27. 20:22:45

Csiki,jössz szombaton komáromba??

Virago_1000 2010.05.27. 20:44:44

A Tatra mar a 10-es evek elejen gyartott felgombfeju egesteru motorokat...

ommm 2010.05.27. 20:58:18

@sargarigo: Én megyek biztosan a barátnőmmel, családi program, szerintem Csiknak esküvői jelenése lesz, így kihagyja. Pedig az utolsó pillanatig úgy volt, hogy el tud jönni, de sajna nem.

Bocs, hogy belepofáztam.

Ciri 2010.05.27. 21:02:26

@ommm:

Valaki árulja már el, hogy jött most ide a Toyota?

Üdvözlettel:
Anita

esef 2010.05.27. 21:15:13

@Dennis01:
@sipike78:
Az abszolút győztes a Mercedes. Benz papa már a 19. században is gyártott autót. Hol is voltak akkor a többiek? Pelusban? :P

sargarigo 2010.05.27. 21:18:24

@ommm: Csak nyugodttan.Na majd felkutatlak:-))

Dennis01 2010.05.27. 21:30:51

@Ciri: Hilux94 irta, hogy az Alfak olasz fosok, nem kene erre valaszolt egy beillesztett linkkel, egy Alfa es egy uj Hilux ara kozotti kulonbseget szemleltetve, igy kezdodott. Aztan en elneztem valamit, elnezest.

@esef: Ezek a Mercisek mindenutt ott voltak... :DD

sargarigo 2010.05.27. 21:37:54

@Hilux94: Értelmes válaszra nem futotta??
Irhatnám,hogy biztos Te valami japán rizstalicskát tologatsz a szarvánál fogva.
De nem írom,bunkónak születni kell.

Virago_1000 2010.05.27. 21:38:47

@esef: Ledwinka Papa is, meg meg egyparan/

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.05.27. 21:45:21

"A Magyar Királyi Posta 1903-ban írt ki pályázatot motoros postakocsira. A pályázatot Csonka János (1852-1939) nyerte, aki a győri vagongyárban készítette el az első igazi magyar autót."

Csonka csak egy 10-essel volt fiatalabb Benznél. Csak rossz helyen volt rossz időben. :) Vagy máson törte a buksiját, nem ilyen úri huncutságokon.

Dennis01 2010.05.27. 21:59:17

@sipike78: Gyor a legjobb hely, ott keszulnek a jo cuccok... :DD

papptibi 2010.05.27. 22:11:00

@Csikós Zsolt: "Az anonim a franciáknál és az olaszoknál egyaránt azt jelenti, hogy nincs megnevezhető felelős a cégnél, tehát kft."

Elnézést, hogy beleszólok. A Société Anonyme/Anonima nem azt jelenti, hogy Kft., hanem azt, hogy részvénytársaság. Nem tudom miért, de ez így van.
Amúgy a Kft-nél, amit a francia Société á Responsabilité Limitée-nek nevez az egyszerűség kedvéért, van felelős, de annak korlátozott az anyagi felelősségvállalása. Mindenki félrefordítja amúgy, de még mindig jobb, mint a Névtelen Lombard Autógyár Rómeó.

Kopi3.14 2010.05.27. 22:11:01

@sipike78: BME, J épület, ki van rakva vitrinbe egy ilyen mestermü. Plusz van róla emlékérme is.

papptibi 2010.05.27. 22:43:02

@Kopi3.14: Eladni is tudni kell. Amúgy a világon nagyon sok hasonlóan okos ember, mérnök és feltaláló van, nem csak nálunk. De hiába. Nem a kis népek fingják a passzátszelet.

swt (törölt) 2010.05.27. 23:03:50

@papptibi: Azert anonim, mert jogi szemelykent mukodik. Az olaszoknal egyebkent a società anonima nem reszvenytarsasag, hanem gyujtofogalom, ami a jogi szemelykent mukodo gazdasagi tarsasagokat foglalja magaba:
SpA = società per azioni = reszvenytarsasag
Srl = società a responsibilità limitata = korlatolt felelossegu tarsasag

Franciaorszagban viszont tenylegesen reszvenytarsasagot jelol a société anonyme, es csak az egyszerusitett valtozataban szerepel a "reszveny" szo: société par actions simplifiée (SAS).

papptibi 2010.05.27. 23:16:46

@swt: végre tudjuk, köszönjük. Én azt hittem, az olasz ugyanúgy használja, mint a francia.
Akkor ezek szerint az Alfa: Lombard Autógyártó Gazdasági Társaság, és slussz.

Kacorka 2010.05.27. 23:16:54

@papptibi:

Na lassan közelítünk, akkor már csak egész kicsit kell reszelgetni a dolgon.

Az anonima itt konkrétan nem a felelősség mértékére vonatkozik (bár hatással van rá, hiszen a részvényes kizárólag a részvény értékét veszítheti el, saját vagyonával nem felel). Az anonima arra a gyakorlatra utal, hogy a társaság tagjai nincsenek megnevezve. Nincs egy társasági szerződés, ahol a tagok fel lennének sorolva, hanem a tagok azok, akik a részvényeket birtokolják. Különösen igaz ez, ha a részvények még csak nem is névre, csak bemutatóra szólnak. A részvényen nincs név, se forgatmány, se semmi. Ha van nálad bemutatod, bemész a közgyűlésre és szavazol.

Vagyis az anonima sztem valóban névtelenséget, anonimitást jelöl, de nem a társaság, hanem a tagok vonatkozásában.

Nem biztos, hogy ez a tökéletes magyarázat de vmi ilyesmi.

Kacorka 2010.05.27. 23:54:13

@swt:

Igazad van,tényleg lehet Kft is. A tagoktól elkülönült jogi személyiségű társaságokat jelölik így konkrétan.

fastcar 2010.05.28. 02:06:03

Kedves Csikós kolléga!

Mielött nekikezdenék a kommentek olvasásának, elöször is had mondjam el, hogy most egy kicsit nagyon útállak! ;)

Szóval, hogy a szakmaiság felé is kanyarodjunk, néhány pontosítás a cikkhez.

Az elsö hathengeres Alfa egyben az elsö Alfa Romeo, amely a keresztségben a G1 nevet kapta és 1920-ban látta meg a napvilágot és az Alfára nem jellemzö módon oldalvezérelt volt. A 40/60 HP az 4-hengeres volt, 2 darab 2-hengeres blokként egy közös hengerfej alatt.

A Scuderia Ferrarit 1929-ben alapította az Enzo nevü úriember, azonban hivatalos verseny-istállóvá csak 1933-tól vált, amikor is az Alfa Romeo 100% állami tulajdonba került. Addig a Ferrari csak Alfákkal versenyzö magáncsapat volt.

Azért Nuvolari elég sok borsot tört még így is a németek orra alá, pl. az 1936-os elsö Magyar Nagydíjon, vagy ugyanebben az évben a Nordschleifén.

A TZ2-böl 12 darab készült, nem 9. A statikus modellek felsorolásánál pedig 24 HP helyett 25 HP lett az elsö Alfa neve.

Azért az kicsit túlzás, hogy nem versenyautós hangolású a Tipo 33 alapon készült modellek motorja. Ez a motor egy 2-literes V8-as, 32-szelepes, hengerenként 2 gyertyás, félgömb égséterü motor száraz karterral és 8800-as fordulaton adta le az utcai változatban 230 lóerejét, mely verseny-trimben 270 LE-re növekedett.

fastcar 2010.05.28. 02:07:15

Kedves Csikós kolléga!

Mielött nekikezdenék a kommentek olvasásának, elöször is had mondjam el, hogy most egy kicsit nagyon útállak! ;)

Szóval, hogy a szakmaiság felé is kanyarodjunk, néhány pontosítás a cikkhez.

Az elsö hathengeres Alfa egyben az elsö Alfa Romeo, amely a keresztségben a G1 nevet kapta és 1920-ban látta meg a napvilágot és az Alfára nem jellemzö módon oldalvezérelt volt. A 40/60 HP az 4-hengeres volt, 2 darab 2-hengeres blokként egy közös hengerfej alatt.

A Scuderia Ferrarit 1929-ben alapította az Enzo nevü úriember, azonban hivatalos verseny-istállóvá csak 1933-tól vált, amikor is az Alfa Romeo 100% állami tulajdonba került. Addig a Ferrari csak Alfákkal versenyzö magáncsapat volt.

Azért Nuvolari elég sok borsot tört még így is a németek orra alá, pl. az 1936-os elsö Magyar Nagydíjon, vagy ugyanebben az évben a Nordschleifén.

A TZ2-böl 12 darab készült, nem 9. A statikus modellek felsorolásánál pedig 24 HP helyett 25 HP lett az elsö Alfa neve.

Azért az kicsit túlzás, hogy nem versenyautós hangolású a Tipo 33 alapon készült modellek motorja. Ez a motor egy 2-literes V8-as, 32-szelepes, hengerenként 2 gyertyás, félgömb égséterü motor száraz karterral és 8800-as fordulaton adta le az utcai változatban 230 lóerejét, mely verseny-trimben 270 LE-re növekedett.

fastcar 2010.05.28. 02:17:01

@Luighi:

Nem véletlen, hogy az a neve, ami. Repülö csészealj.

fastcar 2010.05.28. 02:21:35

@yenoee:

És tegyük hozzá, hogy az elsö, hengerenként 4-szelepes - igaz 1 vezérmütengelyes - motort a Peugeot jegyzi 1912-böl.

fastcar 2010.05.28. 02:34:29

@Kacorka:

A Juniorok közül a többség szélesített sárvédövel futott. A sima 1.6-literes 65-67 között gyártott GTA-k nem voltak egyáltalán szélesítettek és azoknak a motorháztetejük magasabban volt, mint elötte a két sárvédöt összekötö homloklemez. a GtAM pedig valóban 2-literesre növelt változatot takarta 20 példányban (na ilyet nem fogsz látni magyar gyüjteményböl, asszem), söt volt belöle 10 darab GTA SA is, ami a Sovra Alimentata, azaz feltöltött változat volt. Ez 1,5 literböl 220 LE-t hozott.

fastcar 2010.05.28. 02:43:15

@nem kéne...:

Elolvastad a belinkelt képek címét? Na és akkor??? ;)

És a Juniornak is könnyített cuccokból állt a kasznija. Alu, magnézium és plexi voltak a fö anyagok.

Az eredeti GTA-nál Giulia GT 940 kilójából csináltak utcai autóként 785-öt. Az annyi, hogy minden hatodik kilót kivágták az autóból!!!

fastcar 2010.05.28. 02:49:20

@snowman:

Volt ilyen. Alfa Romeo Zagato 4R-nek hívták. 1968-70 között készült 98 példányban. A Giulia motorjával, 4-tárcsafékes, finom futómüvével és az 1929-es 6C 1750 karosszériájával (igaz, nem a 3-lámpás kivitelben)

nem kéne... 2010.05.28. 03:00:13

@fastcar:

elolvastad, amit írtam?
és akkor?
mondom a szélesítés a gta_m hez tartozik.
látom, hogy mi a fájlnév, de azt is látom, hogy mi van a képen.
ezt sikerült gyorsba' guglizni.
aztán meg lehet, hogy a gtanak magnézium és alu valamint plexi elemei voltak, de a gta_m-nek nem.

aztán meg még mindig azt mondom, hogy a poszt képein kurvára nem gta van, pláne nem egy 1300 junior, ugyanis az életben soha nem készült spica befecskendezővel, de javíts ki, ha tévedek.
nem, nincs alfám.
csók.

nem kéne... 2010.05.28. 03:10:56

@nem kéne...:

ja még valami.
a gta_m nek azért nem voltak könnyű bódéelemei, mert nem a gta-ra épült, hanem a gtv-re.

fastcar 2010.05.28. 06:37:58

@nem kéne...:

Ez így van. Szerintem én sem állítottam ilyet sehol.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.28. 08:29:23

Hát ez jó lehetett! És tényleg nagyon szépek az autók.
Mázlista!!!! :)

gigabursch 2010.05.28. 09:40:06

Bűz ide, bűz oda, Te azért jól érezted magad...

Valld be!

más:
Úgy egy hete rádöbbentem, hogy a feleségedet már lassan két éve ismerem. Vicces beszélgetés volt...
Főleg a felsimerés, hogy végül is kinek a felesége

kisebb megszakításokkal (lévén, azért mégiscsak szakmai kérdésekről szólt a találkozás) a beszélgetés kb. így kezdődött el, mikor a SZIE parkolóban összefutottunk, majd folyt tovább... (kb)

- Szia Kati, látom nektem sem futja család meleltt a mérnöki keresetből új autóra - de leglább nem vagy egyedül... :-)
- ÁÁááá, mi nem hiszünk az új autókban, van nekünk több öreg autónk is... :-)
- Normál autobolondság?
- Férjem autókat tesztel, most is kint van külföldön
- S milyen öreg vasak vannak, pl?
- legutóbb vettünk egy negyven éves Pontont. :-D
- ...Na álljon meg a menet! Én mostanában csak egy esetről tudok, hogy valaki vett Pontont, de azzal meg tele volt a sajtó... Nem mondod, hogy a Csikós felesége vagy?!?!
Hő, ez vicces... :-)
- De, Ő az én férjem,
- Hááát, Kati, azért az útért őszintén irigyellek, jó lenne, ha egyszer a családomat valami hasonló mulatságra én is elvihetném... :-\
- Biztos megoldjátok... :-)

Halkan jegyzem meg (a fél ország előtt), nagyon büszke a Pontonotokra

Kacorka 2010.05.28. 09:47:01

@fastcar:

Tudtam én hogy előbb utóbb lesz itt tudós ember :-))))

Kacorka 2010.05.28. 09:49:09

@fastcar:

Merni még merek, de már csk nagyon óvatosan :-))

nem kéne... 2010.05.28. 10:21:52

@fastcar:

"(na ilyet nem fogsz látni magyar gyüjteményböl, asszem)"

hátöö.
nagyon elszomorodnál, ha azt mondom, hogy azt az autót én még meg is tapogattam?

Kacorka 2010.05.28. 12:36:28

@fastcar:

Ismerni is ismerek persze :-) de nem csak egyet...

Lolalal 2010.05.28. 12:43:55

A top gearnek nem volt igaza, a lancia közelébe se ér az alfáknak...

diablos 2010.05.28. 12:52:15

Sornyolcat AKAROK kompresszorral!!!!!!!
Köszönöm,Köszönöm,Köszönöm,Köszönöm,Köszönöm,Köszönöm,Köszönöm,Köszönöm,Köszönöm,Köszönöm,Köszönöm,Köszönöm,Köszönöm,Köszönöm!
Aki ezekre nem gerjed, az.......

Nem biztos, hogy a helyetekben kibírtam volna zabolátlan visítás, örjöngés, ugrálás nélkül!!!

Lehet, hogy nehéz az 1900 Sport Spider kormánya, de ahogy a fordulatot veszi az könnyfakasztó...

ommm 2010.05.28. 13:50:41

@nem kéne...: Nem csak te, gazember :)

gigabursch 2010.05.28. 14:21:18

@diablos:

Sornyolcból itt van egy (sőt mindjárt kettő) élőben (totalcar.hu/magazin/szerelem/sopron/)

Igaz ez turbós... :-)

Múzeumok Éjszakáján várhatóan ismét látogatható lesz a Batthyány-térnél

nem kéne... 2010.05.28. 21:59:29

@ommm:

pistám, rólad is megemlékeztem ugyanezen eset kapcsán egy korábbi kommentben.

Rocko- 2010.05.29. 19:04:45

szépek. a hangjuk is. igaz, a GTA 1300-é olyan, mint egy erőteljes Trabanté (nem leminősítendően), de nem baj, jól áll ez neki.
süti beállítások módosítása