Mit vársz tőle? Hiszen öreg…

Nem rossz az öreg, csak a szakértelem hiányzik

  2010. május 19. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény veterán

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Ezt szokták mondani a himi-humi szakértők. A lustaság, a tapasztalathiány, a felületes ítélkezés miatt gondolják így. Az én szerepem kicsit megvédeni a veteránautókat, és még rémisztőbbé tenni magát a veteránozást.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr932014560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DeezL 2010.05.19. 23:06:10

@sámuel:
édesapámnak volt 94ben egy 7 éves 11ese és annak is nehézkesek voltak a pedáljai.....
meg sok baja is volt pedig 100ezter km-el vettük....
nem is szeretem a renaultot azóta sem.....

B.GY. 2010.05.19. 23:08:12

@Viharkabát:

Nekem 80-as Jettám volt,de semmi baja nem volt csak elkopott egy kicsit.Most 90-es Opelom van,egyszerű mint a raklap.

Beard 2010.05.19. 23:14:22

Zsolti!
Honnan ismered a szomszédunkban lakó fekete Yarisos csajt?
Ez nagyon betalált!

swt (törölt) 2010.05.19. 23:29:52

@Nszabi: "Azert nem azt mondtam hogy izig-verig angol es sportos"

vs.

"Pedig ez az auto meg izig verig angol,finom,sportos"

Megzavarodtal?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.19. 23:44:16

Úgy gondolom, hogy minden régi autó-szerelmes tulaj egyben arra az időutazásra is vágyik, ami ezekkel jár.

Ez nem pusztán technikai kérdés. Az időutazás élménye valós!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.20. 00:00:11

@pali44:
Ahhoz, hogy egy szerelő megéljen nem elégséges egyféle típussal foglalkoznia, mert nem élne meg egy ritkább típusból.
Az meg nehéz, hogy minden típushoz ott legyen nála a megfelelő mütyűr, ami nincs az alkatrészkiszállító nagy cégek kínálatában.
Következmény:
Macerás egy szerelőnek minden fisz-fasz patent után rohangálnia, nem úgy, mint a motor-futómű szerelés, amihez van háttér és minden alkatrész rendelhető hozzá.

Vagy ott áll a szerelőnél sokáig az autó és marha drága lesz a munkadíj,
vagy a nyájas tulajdonos maga hajtja fel az alkatrészt, ami sokszor utánajárást igényel, valamint szakértelmet a szereléshez.

Nagyjából ezért van annyi nyiszorgó autó. Senki nem törődik vele. Pedig egy zörgő kárpitelemet levenni, átnézni, visszarakni egy napos délután csupán. Csak mindenki baszik rá.

nikó 78 2010.05.20. 00:20:19

Érdekes!Jómagam is öreg autóval járok (1 híján 20)de ami igazán kiveri a biztosítékot nálam,az a megvásárolható alkatrészek minősége.Ez a mondat tettszett:"Aki tudja, hogy melyik utángyártótól szabad, és melyiktől tilos megvenni bele az alkatrészt."Én viszont úgy gondolom,hogyha beballagok,az adott márkára szakosodott alkatrészüzletbe(opel),és jó minőségűt kérek, elémrak egy gyári beszállítótól mondottat barátságos áron,és 1/20-ad annyit nem bír ki mint a kiszerelt gyári, akkor forr a vérem,és legszívesebben rágyújtanám a tetves bótját.Ebben alapvetően az a zavaró,és ez is a sok idióta spúúr miatt van,a paraszt nem gondol bele,hogy pl ha vesz egy kormánymű külső gömbfejet párezerért,beszerelteti,vagy beszereli futóműállítt stb,és a következő müszire ugyanezt a játékot el kell játszani, az sokkal többe kerül, mintha vett volna, egy 3x annyiba kerülőt.Az idézett mondatból nekem olybá tűnik,hogy a kedves autótulajdonos,csak jókora szopások árán jut el a megfelelő vonalhoz, miután már egy temérdek lóvét kifizetett.Létre kéne hozni egy fórumot márkánként, és mindenki leírhatná, hogy milyen gyárótól származó alkatrészekkel szopott be istenesen.Bár lehet ez csak utópia,és csak én vagyok naív,de úgy gondolom nem vagyok egyedül

subtotal 2010.05.20. 00:27:18

@nikó 78: jól beszélsz
Az is idegesítő, hogy még gyáriból sincs minden.
Volt, hogy az E34 Touringon szétporladt a hátsó ablak alatti műanyag patentokat tartó csavar. Be a márkakereskedésbe, válasz: menjek a csavarboltba. Ők meg az anyjukba!
Másik: ülést csak egyben lehet venni, de darabokban szállítják és ott szerelik össze (ami persze plusz munkadíj). Az, hogy neked csak a szövet és párnázás kellene, nem érdekes.

Zsolt, kérjük a patentbolt elérhetőségét a nemzet autópark általános állapotának fellendítése érdekében! :)

szimpatikus nick 2010.05.20. 00:42:37

@csongiaparaszt: annyival egészíteném ki, hogy újautó=gigapénztemető

amúgy ez a cikk a "nővéremről lett megírva" :D

nikó 78 2010.05.20. 00:50:10

@subtotal: Nekem hál istennek eddig szinte csak a futóműre kellet költenem,de abból jópár esetben beszoptam kutyacsont, lengőkar-préselt szilent,stb.A legdurvább, a préselt szilent, talán ha mentem vele 8000-ret. a kutyacsont párban cserélve asszem elment 10-et.A kutyacsont nem annyira gáz,de a lengőkar ki-be az nem kis szopás,hál istennek hátsókerekes,de a szilent gyártójának ezúton is a kurva annnnnyyyyát.

nem kéne... 2010.05.20. 00:59:54

@Tie:

jobb, na.
de érted te azt.
egyszerűbb, mint a szárazelem.

nem kéne... 2010.05.20. 01:01:41

@Bambano:

"Egy gagyi autó esetén (pl. vw bora), meg lehet emelni úgy a kasztni végét, hogy az első kerék a földön marad, mert semennyi torziós merevsége sincs a kocsinak."

komolytalan vagy.

nem kéne... 2010.05.20. 01:03:40

@karlmann:

"Egyetértek, valóban az."

annyira, hogy nincs.
nem létezik.
soha nem volt.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.05.20. 01:30:06

Jó poszt.

Jártam én újjal is, kisebb a meghibásodás gyakorisága, az tény. Ha van rá péz, meg kell venni.
Mindazonáltal amikor Thripio valami szar kis meghibásodás miatt - amivel egy régi autó gyakran még elköhögne hazáig - letiltja az egész szakramentumot, legszívesebben felgyújtanám a csába.

Ellenpontként: Gyári alkatrész elfut az autóban 29 évet és két hónapot. Elromlik. Csere. Utángyártott (már csak az van), kettőből a drágábbik cserealkatrész elfut ...két hónapot.
Miért is?
Nem, a környező alaktrészekkel nincs gond.
Igen, biztos :)
Na?

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.05.20. 01:36:43

niko78: csak most olvasom :)
szóval igen-igen

már rettegek bármit lecserélni... inkább felújítókészlet, bontott alkatrész
(érdekes, elsőre ide is alaktrészt írtam :))

_FoxiMaxi_ 2010.05.20. 01:39:42

subtotal: "Zsolt, kérjük a patentbolt elérhetőségét a nemzet autópark általános állapotának fellendítése érdekében! :) "

Kugli a te barátod!
www.google.hu/#hl=hu&source=hp&q=Patent+depo&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=82ca80701e99209b

Figyelj, meglepő lesz. :)
www.patentdepo.hu/

esef 2010.05.20. 07:51:48

Egy kolleginánk most mesélte pár perce, hogy a francia egyterűjére 125 ezer km alatt semmit nem költöttek karbantartásra, most cserélik benne 10 évesen a vezérműszíjat...

swt (törölt) 2010.05.20. 08:04:41

@Karpathy: "Gyári alkatrész elfut az autóban 29 évet és két hónapot. Elromlik. Csere. Utángyártott (már csak az van), kettőből a drágábbik cserealkatrész elfut ...két hónapot."

Veszelyes vizekre eveztel, ugy erzem. Mindjart eloadja nehany okostojas, hogy a gyari alkatreszben csak az autogyarto logojat es luxusprofitjat kell megfizetni, es hulye aki gyarit vesz. Amugy milyen komponens ez? Csak nem vettel egy olasz vizpumpat? :)

swt (törölt) 2010.05.20. 08:13:55

@subtotal: "Az is idegesítő, hogy még gyáriból sincs minden.
Volt, hogy az E34 Touringon szétporladt a hátsó ablak alatti műanyag patentokat tartó csavar."

Megnyugtatlak, hogy lehet kapni.

"Másik: ülést csak egyben lehet venni"

...mint ahogy uleshuzatot es parnazast is. Meghozza ulolapot es hattamlat kulon. Sot, a keszlet erejeig meg meteratukent is arulnak bor es szovet uleshuzatot.

swt (törölt) 2010.05.20. 08:19:19

@Csumpi Hálidéj: "Ahhoz, hogy egy szerelő megéljen nem elégséges egyféle típussal foglalkoznia, mert nem élne meg egy ritkább típusból."

Megdobbento dolgot fogok mondani, azok elnek csak meg igazan akik specializalodtak, mert a tudast meg kell fizetni. Aki pedig azt allitja magarol hogy mindenhez ert, az lofaszhoz sem ert (celszerszamokrol nem beszelve).

esef 2010.05.20. 08:21:35

@Karpathy:
Nekem volt olyan, amire a szerelő (márkaszervizes, amihez nem kell computer azt megcsinálja maszekban), hogy ne a gyárit vegyem, mert van jobb minőségű utángyártott. (pl. féktárcsák, fékbetétek, generátor szabadonfutó, gyújtótrafó) A legjobb ha megtudod, hogy ki az adott termék gyári beszállítója és aszerint keresed mint utángyártottat...

nem kéne... 2010.05.20. 08:27:26

@esef:

hát az így kicsit sánta, de ha te ebben akarsz hinni, akkor ebben hiszel.

swt (törölt) 2010.05.20. 08:27:39

@esef: "A legjobb ha megtudod, hogy ki az adott termék gyári beszállítója és aszerint keresed mint utángyártottat..."

Szomoru hirem van, egy es ugyanaz a ceg, egy es ugyanazon a gyartosoron tobbfele specifikacio alapjan tobbfele minosegu es teljestimenyu komponenst kepes eloallitani. Sokan vakartak mar a fejuket, hogy hogyan uthet egy Textar tarcsa az elso padlofek utan :)

nem kéne... 2010.05.20. 08:29:31

@swt:

ebben igensok igazság van.
pár éve még én is mentem ~150 kilométerrel odébb kollégát kisegíteni, mert ő megfeneklett a javítással.
neki is megérte, meg elkészült, nekem is, mert kifizettek.

önkéntes rendőr 2010.05.20. 08:57:32

"Öt év se kell, és zörgő, büdös, sarkain lehúzott, háromdísztárcsás budi válik mindből..."

Zseniális! :-)

És folytatódik még több tucat ilyen és hasonlóan szellemes megállapításokkal.

Gratulálok Csikós Kartárs! Az a probléma Veled, hogy magasan kiemelkedsz a TC átlagából. Remélem ez sokáig nem okoz még gondot a főnökeidnek, és élvezhetjük írásaidat!

esef 2010.05.20. 09:01:23

@nem kéne...:
Tipikus példa a "jobb, mint a gyári"-ra a pár éve gyártott Renault-ok gyárilag szar gyújtótrafója. A gyári Sagem trafónál -kis túlzással- bármelyik jobb...

esef 2010.05.20. 09:03:13

@swt:
@nem kéne...:
Félre ne értsetek, van amiből csak és kizárólag a gyári a jó és a megfelelő, de van ahol egy utángyártott alkatrész (persze nem a teszkógazdaságos) is lehet alternatíva. Csak nem minden esetben és minden autónál.

Dennis01 2010.05.20. 10:17:43

@esef: Ez igy van. Bar erdekes a helyzet pl egy Austin Mininel, mert a gyarat is ledozeroltak mar, nem kaphato semmi eredeti cucc. Utangyartott alkatreszbol viszont Dunat lehet rekeszteni, mindenfele arkategoriaban lehet talalni hozza cuccokat..

A haveromnak volt egy 97-es Renault Megane-ja, abban volt kethavonta gyujtotrafo csere, egyszer magas fordulaton dadogott, egyszer alacsonyon, de minden gyujtotrafo csere utan egy-ket honapig jo volt, aztan hirtelen szarakodni kezdett..

karlmann 2010.05.20. 10:32:15

@esef:

Ez igaz, csak ezzel megint visszakanyarodtunk oda, ahonnan Csikós elindult: vagyis nagyon kevesen tudják, hogy melyik típusnál milyen alkatrész az, amiből a csak a gyári a jó és melyik az ahol az utángyártott is megfelelő.

Ha visszaemlékszel arra, amikor Csikós itthon cseréltette a Pontonban a vezérmű láncot Karesszel, sok hozzászóló meglepődött azon, hogy IWIS láncot rakott bele. Hideget-meleget kapott érte, mert sokan nem tudták, hogy az való bele.

karlmann 2010.05.20. 10:47:05

@Dennis01:

Na az azért van, egyrészt mert azokat a trafókat (2db van belőle a blokk tetején) csak párban lehet cserélni, ellenkező esetben a másik is megdöglik előbb-utóbb. Másrészt meg azért, mert abból éppen a gyári Valeo-s az egyik leggyengébb.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.05.20. 10:49:52

@swt:
Nem a légzsákot magát kell cserélni, hanem a pirotechnikai patronokat.

Ezek olyasmik lehetnek, mint egy lőszer indító izéje. Robbanó por, aminek a kémiai stabilitása, robbanóképessége az idővel romlik.
Hallottam öt éves, hallottam tíz éves periódust rájuk. Típusfüggő, összetétel függő.

tükörfúró 2010.05.20. 11:07:03

@bervas: A légzsákok 98%ban NEM szétbonthatóak, egyetlen lehegesztett doboz, benne a patron és minden más, az ára pedig horror.

Különben,ha háború lenne, 9,%ban 1,-15 éves lőszerrel lőnének, szóval ez a 8év után cseréld, olyasmi, hogy a gyár levédje magát, pl az usaban, ahol egy nemnyíló légzsák után dollármillióra perelnék..

Ettől függetlenül nem véletlen nem ülök olyan kocsiban, ahol hol igy fut a szoftver, hol ugy, merthogy miért legyek benne biztos, hogyha egy lámpa felkapcsolást nem sikerült hibamentesen lekódolni, összehozni(!), akkor a légzsák majd elindul amikor kell..?

100%pure carfan 2010.05.20. 11:32:22

@swt:
Konkrétan mi bajod az olasz vízpumpákkal? Mert spec legutóbb csak azt tudtam szerezni a kocsihoz, még ha félek is ilyet belerakatni, de nem volt HEPU vagy FEBI csak ez az enzo nevű szar.
Mert a barmai csak azt tartanak ami olcsó és szar, mert egyszer adnának minőséget elmenne a paraszt 2 utcával arrább jobbat venni. Ha meg mindegyikből tartana akor meg rárohadna a drágább de jobb.

esef 2010.05.20. 11:39:22

@Dennis01:
Nem is tudom, ha párban cserélik a trafót, illetve a gyertyánál a hézag megfelelő, akkor elméletileg nem szabadna elszállnia évek alatt sem.

@karlmann:
Karesz pont egy olyan szaki, akinek a tudása elvész ha nem adja tovább idejében.

esef 2010.05.20. 11:42:23

@100%pure carfan:
A gugli sem segített valami jobb darabot találni? Mondjuk nem minden alkatrész szar ami olasz, lásd Brembo...

Dennis01 2010.05.20. 11:55:19

@karlmann: @esef: Mikor eloszor szarakodott, a haverom odavitte a kocsit abba a szervizbe, ahol a vallalati autokat "javitjak". Kesz lett, elhozta, ket hetig nem volt semmi gond. Aztan kezdodott elolrol, akkor mar elvittuk a varos francia-specialistajahoz. Ott derult ki, hogy nem is bele valo trafokat raktak bele. Ennyit a "hozzaerto" szerelokrol..

esef 2010.05.20. 12:02:20

@Dennis01:
Valószínűleg jól be lett palizva és kapott egy használt trafót új áron. (párban cserélik, abból az egyik még jó...) Én ezért csinálom azt, hogy összeírjuk, hogy mi kell, megveszem azt a márkát ami nekem tetszik, a mester meg beszereli.

MAGADAN 2010.05.20. 12:09:01

@malenykij polgar:Három 124-est használtam el kb.1.5 mill.km-en.A világ legjobb autoja az én számomra.A 210,211 után most megint a mobilét bujom,mint valami hithű muszlim a koránt,várom, hogy megtaláljam a MERCIT ami még igazi mercedes volt.Lehet,hogy Kovács úr megleli utolso autóját?

Dennis01 2010.05.20. 12:12:44

@esef: En is kb igy csinalom, annyi kulonbseggel, hogy altalaban magam szerelem be. Ha szervizbe viszem a kocsit (az oreg, akihez jarok, 40 eve foglalkozik Minikkel, egyebkent profi versenyzo, Mini versenyautokat is epit kulon keresre), mindig ott maradok, mig csinalja a kocsit. Hosszura nem szokott nyulni a dolog, amugy is jo dumcsizni az oreggel, multkor mutatott nekem egy 1959!-es gyari kiadasu szervizkonyvet Minihez, meg sose lattam ilyet..

Alf (törölt) 2010.05.20. 12:26:54

@Dennis01: az én szerelőm azt szokta mondani, hogy 3000/óra, a szerelés, és 6000/óra, ha én is segítek .

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.20. 12:34:59

@swt:
Tény, hogy egy specialista megél a munkájából.
De nem lehet mindenki az.
Pláne, ha olyan típussal foglakozik, amiből 3 db van a környéken.

Nem tudom, miért nem lehetett érteni, amit írtam.

Dennis01 2010.05.20. 12:39:08

@Alf: Nalam 12000/ora volt eloszor, aztan azota lement az ar valamennyit, miota sokat jarok oda.. :D
Azota nagyon csip az oreg, miota odaadtam neki a hatso gumijaimat, el voltak kopva. Mondta, hogy versenyen, minel kopottabb a gumi, annal kevesbe melegszik tul. Epp jo homersekleten marad, meselte is, hogy milyen draga egy szett elore lekopasztott gumi. Igy meg jol jar mindenki, en odavittem a tartalek gumikat, amiket kaptam a kerekekkel, ok lecsereltek a gumikat ingyen, en meg odaadtam a kopott gumit..

turbólyuk 2010.05.20. 12:39:52

Tizenéves Discoveryvel járok. Ellőtte volt újonnan vásárolt autóm is. Nem cserélném vissza, pedig vannak azért néha gondok.

nem kéne... 2010.05.20. 12:47:26

@esef:

renaultban nem csak sagem trafó volt gyári szerelésként.
ha jól emlékszem, denso gyártmányú is volt, de ha rosszul emlékezem, akkor elnézést.
mindenesetre valami japán alternatíva is volt első szerelésként, azzal nem volt gond.

nem kéne... 2010.05.20. 12:52:47

@esef:

azért a bremboban is van olcsó, ami olyan is és van drága, amit nem vesz meg senki, mert drága.
de az jó.
nekem pl a brembo fékdob volt valami háromezer forint darabja.
kellett, mert vagy kilenc évet állt az autó agyig behúzott kézifékkel oszt megtökösödött a dob és fékre rázott, mint az állat.
naná hogy az elejét cseréltem először, csere után fékhatásmérés, az eleje jó,a hátulján meg olyan hullámos a fékerődiagram, mint az állat.
na akkor azt is.
lebontottam, nézem, a pofa vadonatúj, a munkahenger vadonatúj, szóval valamit sejtett a német, de pont nem találta el a hibát.
:))))

nem kéne... 2010.05.20. 12:54:12

@Csumpi Hálidéj:

de ki az az állat, aki háromdarabos autóparkra akar specializálódni?

esef 2010.05.20. 13:21:43

@nem kéne...:
Emlékeim szerint Sagem és Valeo volt a gyári eredetileg, majd váltottak és lett Denso, illetve gariban már ez utóbbira cseréltek. Nekem Sagem volt a gyári, majd lett helyette Beru, azokkal nincs ilyen jellegű probléma. Azért tarcsiba van egy trafó a kocsiban, hátha...

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.05.20. 16:31:53

Egy olyan világban, ami a specializációra épül, nehéz is általánosan jónak lenni. Nem rendszerszerű.
Ezzel együtt hadd legyen a reneszánsz ember számomra szimpatikusabb, mint a szakbarbár. Még ha az előbbi esetleg olasz is ;)
Különben a szakbarbár is mindenhez ért. Sőt, ő ért aztán csak mindenhez.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.05.20. 16:33:39

Ami pedig a cserealkatrészek töredék-élettartamát illeti, egyszerű tapasztalat.
Mint a fa, meg az alma.

dr.oid 2010.05.20. 17:15:57

A Nagy Reformátor Csikósmester bizony kiszögelte a TC virtuális várkapujára ha nem is pontokból de millió leütésből összeálló Nagy Csikósféle Veterán Hitvallást. Itt van hitetlen bugrisok, kutyaütők, kontárok, agyatlan szerelők, lelketlen gépgyilkolók itt világít feketén-fehéren a monitorokon az Igazság amely a (mű)egyetemi évek alatt kezdett testet ölteni és egy hosszú, egekig ívelő vérrel-verítékkel-sűrű káromkodással-olajjal és gépzsírral bőven átitatott életpályán keresztül kristályosodott ki. Nesze neked Nyálas Olvasó ezt emészd meg ne a felmelegített töltött káposztát amit vacsorára toltál a fejedbe:D)))

subtotal 2010.05.20. 17:21:45

@_FoxiMaxi_: hála és alázat :)
@swt: kösz, hogy megnyugtatsz, viszont amikor nekem kellett volna, az alkatrészes kolléga azt mondta: "Nem rendelhető". Nem megcáfolni akarlak, de én ezt az infót kaptam akkor (3-4 éve).
Üléssel kapcsolatos hozzászólásodat nem is értem:
"
"Másik: ülést csak egyben lehet venni"

...mint ahogy uleshuzatot es parnazast is. Meghozza ulolapot es hattamlat kulon. Sot, a keszlet erejeig meg meteratukent is arulnak bor es szovet uleshuzatot.
"
Most akkor szerinted lehet alkatrészenként venni ülést (mondjuk ülőlap huzatot) vagy sem BMW márkakereskedésben? Mert nekem erre is azt mondták, hogy nem.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2010.05.20. 17:27:49

Ez a "hölgy tulajdonos" autó dolog nagyon igaz. A feleségek sokszor csak azért takarítják a kocsit, mert rájuk szól az ember.

Kicsit terjengős lett a cikk, Zsolti. Ideje lenne, hogy kiírd magad egy komolyabb regényben. A vénád megvan hozzá.

subtotal 2010.05.20. 17:32:12

@swt: ahogyan üthet (és ütött is) gyári féktárcsa gyári fékbetéttel 3ezer nem-ütöm-vágom kilométer után. Mire a szakszervíz azt mondta, hogy a kormányösszekötő rossz és attól lett hullámos a tárcsa!!! Jó, mi?
Volt vagy 2 hét mire gariban kicserélték, addigra rakattam bele mást, most itt figyel a garázsban a polcon 2 első tárcsa.
Arról nem is beszélve, hogy a kormányösszekötő ki-be szerelgetések közben egy persely csonktengely állványban megadta magát és azt is csak egyben lehet BMW-nél megvenni (persze lehet, hogy máshol nem, csak ebben a szakszervízben).

MANszerelő 2010.05.20. 17:50:30

Ez a márkaszervizzel való riogatás itt időről-időre felüti a fejét. Ahol átbasznak, oda nem kell menni többet. Valamiért nálunk mindig tele van a műhely. Korrektséggel lehet ügyfeleket toborozni, ki az a marha, aki visszamegy mégegyszer oda, ahol átbaszták. Az otthoni szerelésről, inkább barkácsolásról meg annyit, hogy aki nem ismeri az autóját, inkább ne nyúljon hozzá. Nem biztos, hogy mindenki vissza tud állítani otthon egy elektromos kéziféket, ha pl betéteket cserél, vagy reset-elni tudja a DPF-es autójának az olajminőség paramétereit.

MANszerelő 2010.05.20. 18:04:50

@MANszerelő: Mondjuk, az lehet, hogy nem kunszt, hogy egy Fiat műhely tele van. Ad elég melót a gyár.

swt (törölt) 2010.05.20. 18:43:56

@subtotal: "ahogyan üthet (és ütött is) gyári féktárcsa gyári fékbetéttel 3ezer nem-ütöm-vágom kilométer után."

Hibatlan, eredeti gyari tarcsa, ha betartottad a 300km-es bejaratast, nem uthet.

"Volt vagy 2 hét mire gariban kicserélték"

Viccbol nem ad ingyen senki uj tarcsat, ergo hibasat (ha gyarbol jott) vagy nem eredetit (ha utolag csereltek) kaptal elsore.

"addigra rakattam bele mást"

Egy nagy teljesitmenyu, DSCs autoba idegen tarcsat kokanyoltal bele? Kurva nagy baromsagot csinaltal.

swt (törölt) 2010.05.20. 18:55:03

@subtotal: "Most akkor szerinted lehet alkatrészenként venni ülést"

Mar hogyne lehetne. Meg huzatot is lehet, elemenkent. E60 bazisules:
uloparna 66 EUR
tamlaparna 60 EUR
ulolaphuzat fekete bor 427 EUR
tamlahuzat fekete bor 531 EUR
Keretet, motorokat, pumpakat, szelepeket, csoveket, futopanelokat (ahol nincs bevarrva), kapcsolokat, meg a legutolso szaros csavart is megkapod az ulesekhez, egyenkent.

swt (törölt) 2010.05.20. 18:57:55

@swt: "Kurva nagy baromsagot csinaltal."
-> (Vagy a szerelod, aki rabeszelt, nyilvan nem akarom a te nyakadba varrni.)

nikó 78 2010.05.20. 19:03:39

@MANszerelő: A márkaszervízzel való riogatás nem véletlenül üti fel a fejét folyamatosan.Kiváncsi lennék arra,hogy mi a nettó átlagbér a márkaszervizeknek nevezett műintézményekben.Nem olyan régen szervízvezetőnek hívták az egyik barátomat egy autóházba(több márkát is forgalmaz nem kicsi)80000-et ajánlottak neki, a srác konkrétan kiröhögte őket.Az én konklúzióm az,hogy az én autómat inkább javítom én, vagy a saját szerelőm, mint egy magasan kvalifikált szakember aki pl:havi 80-ért resetelget elektromos kézifékeket.

Fiziqs (törölt) 2010.05.20. 19:11:01

" Amikor meghallom a fenti megállapítást bárkitől, komolyan mondom, ütni tudnék "

Értelmes ember lehetsz.

BTO11 2010.05.20. 19:32:54

T. Csikós!
a feleségedtől se venné női tulajos autót????

D:))))))

D:))))

MANszerelő 2010.05.20. 20:17:17

@nikó 78: Annyiért nem is szabad odamenni. Ez függ a vezetőség akaratától, és a cég anyagi helyzetétől is nyilván. Sokan mentek csődbe, és sok helyen gond a hóvégi fizetés. Nálunk szerencsés a helyzet, a szerelő fizetés 150-től indul. Ez közép érték, tudok olyat, ahol simán megkeres egy jó szerelő 220-230-at.

nikó 78 2010.05.20. 20:32:56

@MANszerelő: Ez azért már teljesen máshogy hangzik,és gondolom a derék tulajnak,téli-nyári-áttáláskor,nem 2 méteres colos csővel kell jobb belátásra bírnia,a kerékkulcsot,egy szervizes légkulcsos mutatvány után.Mert sajnos erre is volt már példa, csilli-villi szervizlátogatás után.

subtotal 2010.05.20. 20:39:04

@swt: akkor mond meg nekem E39-es masszázs funkciós világos szürke szövetre és alá párnákra is ezeket az árakat légyszi, illetve E34 fekete bázisra (bár ezt közben megoldottam bontott ülésből). Tényleg érdekelne, mert nekem a szervíz mást állított anno.

Phrascarica 2010.05.20. 20:44:33

@MAGADAN: itt vannak tutti W124-esek de nem ócó: w124.atw.hu

lacza87 (törölt) 2010.05.20. 20:53:49

@MANszerelő: Bizony neked is igazságod van. Pl. (egy szervízben szoktam néha tátani a szám), jön egy nő Pug 1.4 HDI, hogy furcsa,ciripelő hangot hall előlről kimegyünk a mesterrel alig bírtam felnyitni a motorháztetőt ("kisebb sérülés"), summa summarum 1740-es méretű ékszíj volt rajta 1710 (vagy 1705 nem emlékszem) helyett, feszítőgörgő nem volt cserélve. Szerinte ezt márkaszervízben alkották. Mondjuk, hogy akkor egy új szíj meg görgők. Válasz: a görgőket nem lehetne hagyni? Nyilván aki nem javíttatja meg a bazi horpadást az elején, a görgőkön "spórol" az márkaszervízbe viszi a kocsiját garancia idő után... De persze aki nem gondolkodik az felül az ilyen jellegű történeteknek, hogy egy szíjat nem tudnak kicserélni a márkaszervízben.

Phrascarica 2010.05.20. 20:55:17

@swt: "Hibatlan, eredeti gyari tarcsa, ha betartottad a 300km-es bejaratast, nem uthet."
Hogyan kell bejáratni a féktárcsát? Miért nincs benne a használati utasításban?
Már más is mondta, de egymással ellenkező dolgokat mondtak. Mi az igazság?

subtotal 2010.05.20. 21:21:49

@swt: "Hibatlan, eredeti gyari tarcsa, ha betartottad a 300km-es bejaratast, nem uthet."
Valóban, igazad van. Gondolom ezért is cserélték ki a végén.

"Egy nagy teljesitmenyu, DSCs autoba idegen tarcsat kokanyoltal bele? Kurva nagy baromsagot csinaltal."
Ne ítélj, hogy ne ítéltess. Egy típusspecifikus, nem gyári (tehát nem BMW márkakereskedésből vásárolt, hanem Brembo) tárcsa beszereltetése (tehát nem én raktam bele, hanem egy márkára specifikálódott szerelőműhely, ahogy az gyárit is) mióta kókányolás? Egyébként 22 ezer km óta hibátlanul teljesít.

subtotal 2010.05.20. 21:34:37

@lacza87: maradjunk annyiban hogy sajnos prémium márkaszervízben is tudnak olyan dolgot elkövetni, hogy ledobta az agyam az ékszíjat:
kisebb sérülés után a motorháztető is fényezve lett és a rajta lévő ablakmosó fúvókát törötten visszarakták. Mikor észrevettem (2 nap után az első esőkor), mondták, hogy elöregedett az anyag. Én meg mondtam nekik, hogy én elhiszem, hogy elöregedett, de hogy miért rakták vissza törötten, azt nagyon nem értem. Volt vagy 4eFt az alkatrész, tehát nem gondolhatták, hogy tétel egy kb 200eFt-os önrészű javításnál.

subtotal 2010.05.20. 21:37:40

@phrascarica: elméletileg óvatosan kell fékezni vele 2-300 km megtételéig, amíg össze nem kopik a tárcsa és a betét. Tehát satu és szerpentines hegyi betétfutam kerülendő :)

Phrascarica 2010.05.20. 22:03:33

@subtotal: szerintem inkább azért mondják a 2-300km-et mert addig nem tökéletes a fékhatás, nem?
Én még nem hallottam olyat hogy sérülne egy új féktárcsa mert erőset fékeztek vele, végül is, mi lenne a fizikai magyarázat rá?

MANszerelő 2010.05.20. 22:09:35

@lacza87: @subtotal: Szerintem az, hogy egy szerelő kókler-e, vagy sem, nem függ attól, hogy hol dolgozik. A legfontosabb, hogy felmérje a lehetőségeit, és ne nyúljon olyan dologhoz, amihez nincs műszerezettsége, tudása, adatbázisa. Ugyanakkor márkaszervizben is találkozhat kóklerrel az ember, ez is biztos. Megfelelő ismeret hiányában könnyen lehet párszázezres károkat okozni. Elég egy hibakeresésnél lehúzni egy vezérlőegység csatlakozót a power latch lejárta előtt, és repülhet 1-2 kiló ki az ablakon...

MANszerelő 2010.05.20. 22:17:48

@phrascarica: A raliversenyekre a csapatok ilyen "bejáratott" fékgarnitúrákat visznek magukkal, még arra is figyelnek, hogy minden fékbetét az eredeti helyére kerüljön a csere után.
Valamennyi feszültség marad a tárcsában a gyártás után, plusz meg kell, hogy tisztuljon tökéletesen a grafittól. Ez meg csak koptatással lehetséges.

swt (törölt) 2010.05.20. 22:23:02

@subtotal:
E39:
ulolapi szovet, szurke: 8251055, 177 EUR
hattamlaszovet, szurke: 8251090, 204 EUR
uloparna: 8238404, 66 EUR
tamlaparna: 8150029, 66 EUR
Remelem ennyibol is elhiszed, hogy evtizetek ota lehet autouleseket darabokban is kapni.

"Valóban, igazad van. Gondolom ezért is cserélték ki a végén."

Szerintem probald meg ertelmezni meg egyszer a mondatot:
HIBATLAN, EREDETI gyari tarcsa, HA betartottad a 300km-es bejaratast, nem uthet. -> A 3 feltetel kozott logikai "es" osszefugges van:
publib.boulder.ibm.com/infocenter/comphelp/v8v101/index.jsp?topic=/com.ibm.xlcpp8a.doc/language/ref/logore.htm

"Egy típusspecifikus, nem gyári tárcsa beszereltetése mióta kókányolás?"

Azota, amiota az autok a kerekeket onalloan es egyenkent is kepesek fekezni, es amiota a menetstabilizalo rendszerekben a kivant fekhatas eleresere a gyari komponensek parametereivel szamolnak.

"Egyébként 22 ezer km óta hibátlanul teljesít."

Fantasztikus erv. Csak ezt sajnos nem a napi hasznalat soran fogod megtapasztalni, hanem majd amikor a hataron autozol, es a pontosan osszehangolt, gyari ertekek alapjan, gyari kompenensekkel mukodo stabilizalo rendszer lenne az a hajszal, ami megmentene a seggedet. De tolem azt hiszel, es azt csinalsz, amit akarsz, en befejeztem.

MANszerelő 2010.05.20. 22:33:43

Mégegy dolog, amitől a hajam égnek áll, az a filctollazós vezérműcsere. Átviszi a tag a szomszéd garázsába az autóját, olcsón lecseréli az olajat, meg dob rá egy vezérműszíjat. Kész a tökéletes "járóbeteg" autó. Persze nem minden típus igényel különleges célszerszámot, de pl egy dupla állítóműves Ford motor, vagy egy Fiat, ahol bütyökprofilra illeszkedik a célszerszám, és mérőórával meg fokolótárcsával kell beállítani a forgattyústengely helyzetet, ahhoz már kell.

MANszerelő 2010.05.20. 22:38:57

@swt: A tárcsa-betét slip-jének nincs öntanulása? Csak konfigurálni lehet?
Azért kérdezem, mert nem tudom.

swt (törölt) 2010.05.20. 22:43:05

@phrascarica: "Én még nem hallottam olyat hogy sérülne egy új féktárcsa mert erőset fékeztek vele"

Szerintem ezt ne akard kiprobalni. Az uj fekkomponensek nincsenek osszekopva, tehat kisebb feluleten erintkeznek egymassal, aminek az az eredmenye hogy kisebb a fekhatas, de nagyobb illetve egyenetlen ho termelodik. Ettol pedig vetemedhet a tarcsa, es akkor jon az, hogy utni fog a zsir uj tarcsad. A betetek is uvegesre kophatnak helyenkent, ami a fekhatast rontja.

subtotal 2010.05.20. 22:49:14

@swt: "HIBATLAN, EREDETI gyari tarcsa, HA betartottad a 300km-es bejaratast, nem uthet."
Értettem elsőre is, nálam a HIBÁTLAN nem stimmelt, ezért is írtam, hogy gondolom ezért cserélték ki, hiába volt meg a két feltétel.

A gyár által elvárt speckónak megfelelő nem gyári BMW logós alkatrész nem kókányolás szerintem, ebben nem értünk egyet. Ezek szerint ha mondjuk a gyári Conti SportContact helyett 3 évvel később Dunlop SP Sport-ot rakok fel (ami közben lehet jobb tulajdonságokkal rendelkezik, mint a 3 évvel azelőtti eredeti), az már kókány???

A 22ezer km hibátlan teljesítését pedig a gyári, ugyanazzal a lábbal bejáratott, szerintem nem hibátlan tárcsa 3 ezer km-éhez képest írtam.

Az ülésekkel kapcsolatban: nem azt állítottam, hogy nem lehet kapni és nincs igazad, hanem hogy én ezt az infót kaptam a márkaszervízben az alkatrészestől. peace...nem vitatkozni, kötekedni akarok. véleményt cserélni szeretnék, szóval ne fejezd be pls.

swt (törölt) 2010.05.20. 22:53:05

@MANszerelő: Nem tudom neked sajnos fejbol megmondani, hogy milyen adaptacios folyamatok zajlanak le a fekrendszerben, es miert.

MAGADAN 2010.05.20. 23:51:13

@phrascarica: Oco merci nincs.3000 EURO alatt dojcslanba is csak gagyi van.Ha nem akarja az ember a Kárpát utcát tüzetesen felfedezni,érdemes dobni kicsit tőbbet a megvételre,inkább járni E-rendszámmal mig ősszejőn a regadosarcra való.

Andrew460T 2010.05.21. 01:45:52

Üdv mindekinek! Eléggé kiakadtam itt pár ember hozzászóláson, hogy szar meg hogy nem érdemes öreg autóval járni, mert sokat kell rá költeni stb. Hát akkor csak 1 példa a családunkból: Van 1 közel 20 éves, 460-as benzines turbos Volvonk, amibe jelenleg 362000km van!!! és az kisebb elektromos hibákat leszámítva (gondolok itt pl. az el.ablakokra amik már kissé nehezen járnak stb.)szinte tökéletesen üzemel. És hozzátenném hogy a kopó alkatrészeken rendszeres cseréjén kívül össz-vissz a jobb első lengőkar lett cserélve + a turbo lett felújítva kb. 5 éve. Tehát ezek a költségek havi szintre vetítve 1 új fapados kisautó havi törlesztőrészleténél is kevesebbek.(és ebbe nyugodtan beleszámolhatjuk a kényelmes autózás melletti 9-10literes fogyasztást) És ilyenkor mégis csak eszébe jut az embernek, hogy nem vmi új, műanyag kis "izé"-ben ül, hanem egy, a 90'-es évek elején készült, akkoriban full extrásnak számító, közepes családi autóban. És ez szerintem jópár embert boldogsággal tölt el. Tudom, hogy sokmindenki szeretne újat meg jobbat, de ha valaki vigyáz az autójára és megpróbálja rendszeresen karbantartani, annak még 1 jó ideig működő Vas lesz a keze alatt. És a mai világban ha nem találunk megfelelő embert aki kiderítse az autonk problémáját akkor mi van? Semmi, nem kell 1ből megijedni. Egyszerűen felpattanunk az internet szélsebes hátára és keresünk 1 megfelelő fórumot, ahol sok hasznos információt kaphatunk! :D Példának megint csak szerencsétlen Volvonkat hozom, hiszen már az elöbb említettem hogy van pár apró-cseprő elektromos hibája, amitől a szerelők nagyrésze megijed, mert hogy náluk eddig még ilyen autó nemvolt, ők nem piszkálnak bele nehogy még rosszab legyen. Azonban kis kutakodás után regisztráltam a volvo4xx.hu-ra, ahol rengeteg udvarias, segítőkész és nem utolsó sorban a típushoz hozzáértő emberre találtam, akik számtalan problémámra sokkal egyszerübb választ tudtak adni, mint 1-2 "nagy" szakember... Na mind1, ezzel nem reklámozni akartam, hanem megmutatni, hogy a mai modern világban a neten és a fórumokon rengeteg hasznos infora lelhetünk. Az már más kérdés, hogy az ötleteket/szerelést ki fogja véghez vinni... Bocsánat, ha kissé eltértem a témától vagy sokat írtam, de felháborító, hogy 1-2 ember úgy gondolja hogy az öreg autókkal(és itt most nem a veteránra értem) már nem kell foglalkozni, hagyni kell őket elrohadni.

tükörfúró 2010.05.21. 09:58:06

@MANszerelő: Mivel a szíj és a kerekek fogazottak, vagy egyik, vagy másik helyzetben lehet csak, tized meg századfokos szórakozások ilyenkor nincsenek.
A gyárak imándják a célszerszámokat és a varázslást, de tudjuk miért, nekik ez az érdekük, nekünk meg más.

Valamennyit a feszességgel lehet játszani, de azt meg nehogymár arra állítsuk, hogy 1szögpercet hova megy a vezérlés, közben meg lötyög vagy majd leszakad a szíj, merazúgynemleszjó...

Vannak fiatalabb és pár elborult régebbi idióta tipus, ahol a bonyolult szerkezetű dupla-feszítő egyben felvesz valamennyi szíjat és a feszességen túl tényleg szabadon lehet bárhogyan a vezérlés...

Lassú tüzön sütném meg az olyan gyárat, aki ilyet csinál, ugykülönben.

És nem okvetlen a dolog bonyolultsága, meg az otthon "szervizelhetetlensége" miatt csak, hanem majd ezek kezdenek 6-10 évesen elkopni, nemúgyfeszíteni, meglazulni, egyenetlen alapjáratokat, érthetetlen leállásokat, stb okozni, a hozzánemértő márkaszervizben a tulaj pénztárcáját kiüríteni, esetleg végül átugrani, stb

Tudni kell min lehet és min nem lehet "sufni" módszerekkel ezt vagy azt.

Én a falnak mentem és atombombát dobtam volna legszivesebben a szervizre, mikor fater megmutatta a 78ezres szíjcsere számlát (volt azon 3flakon(!) wd40től kezdve 8óra(!) munkadíjig minden) a 6éves kocsijára, merthogy ő márkaszerviz és semmi sufni..nocomment

Én meg előtte cseréltem két gyakorlatilag azonos mocin, fél délután, két sör, 12ezres gyári (!) szíj+0ft egyébköltség jellegggel, gyakorlatilag utcán..

dr.oid 2010.05.21. 10:24:39

CsikósMester meddő harca,
sok bunkónak nagy az arca,
ragad ezért kézbe pennát,
megvédve az Öreg Verdát.

-Hát ily csúfságot ki látott,
szarozzák a Veteránod?
Mérnökénje színre toppan,
géprajzon a feje koppan,
mikor határidőre kéne,
beadnia géptanszékre.

Elmélázik a szép múlton,
karbit mosva konyhapulton.
Hajtja őt műszaki vére,
sok dillettáns ellenébe.
Intelmeit összefogja,
de nem ám tömör pontokba,
egymillió karakterrel,
küzd meg majd a tahófejjel.
Ím elkészültek CsikósTanok,
a Belsőség fényárban ragyog.
-A sok kontár hiába gagyog,
Hitvallásban kemény vagyok!
Mert ne ugass hitetlen kutya,
mikor nem nyakig olajos a ruha,
füled nem gépzsírtól csöpög,
Brigéciol helyett rendre
vodka lötyög üvegedbe.
Hosszú Crovát sose láttál,
defekt mellett sírva álltál,
kipufogót nem kötöztél,
nagyfeszkábelt sem cseréltél.
Vezérműlánc kiszerelve,
nem csak akkor volt kezedbe,
mikor rendőrt ütni mentél Pestre,
s nem tudod hol a gyertya teste.

Morfondírozik magában,
kevesen vannak e hazában,
kik megértik és megosztják,
éljen a Veterán Igazság!

vladek 2010.05.21. 10:29:51

@dr.oid: mester, ez ismét hihetetlen!

Egyébként épp ma láttam Bazeget, a XVI.-ban lakik a Rákosi úton, sötétbarnára van fújva a teteje, szerintem nem sokat használhatják...

swt (törölt) 2010.05.21. 21:06:22

@tükörfúró: Es a 3 flakon WD40 olvasasa kozben meg halvanyan sem merult fel benned a gondolat, hogy ott valami kurvara nem akart kijonni a helyerol, es a magas munkadij talan nem veletlen? Tudnal esetleg mutatni egy olyan fuggetlen szervizt, ahol a berohadt csavarok kiszedesevel atszopott orakat puszta jofejsegbol nem szamlazzak ki?

Nszabi (törölt) 2010.05.22. 00:20:05

@swt: Tudod mit mondok?Vegyel egyet!:-)Sportos vagy nem,ezen ne vesszunk ossze,probald ki!Elnezest kerek utolag is a nem jol megirt,esetleg a sajat hibambol osszekevert tenyek miatt!Szoval jo auto,naa!De amint eszrevettem senkinek nincs,ugyhogy nem koptatom a szamat tovabb mert semmmi ertelme...

Nszabi (törölt) 2010.05.22. 00:34:05

Triumph Acclaim,ha valaki nem tudna...Szar auto,igaz?Meg csak beszelni sem erdemes rola,ugye?Nem Golf,nem Merci,de en szeretem,es picit bassza a bogyomet hoy senki,meg csak tudomast se akar venni rola!Hevizen ott voltam vele,ha valakinek szuksege van kepekre,akkor kuldok!Erdekes modon ott nem rohogtek korbe...

lacza87 (törölt) 2010.05.22. 07:10:17

@subtotal: Nem kételkedem benne, hogy a márkaszervízekban is vannak dilettánsok, csak azt próbáltam érzékeltetni hogy azért vannak kamu történetek is.

w a s d 2010.05.22. 16:27:25

@Nszabi:
Szép autó, de egy az egyben Honda.

swt (törölt) 2010.05.22. 18:59:38

@Nszabi: Senki nem mondta, hogy szar. Csak a brit autokhoz semmi koze. Abban az autoban a British Leyland csak a belteret csinalta, semmi mast.

dextercapo 2010.05.22. 20:36:06

jo cikk , bar nekem itt ott kicsit nagyvonalu a mindent cserelunk hozzaallas .
megdobbento amikor profinak mondott szerelok javitanak karburator hangolassal gyujtashibat , gyujtas komplett cserevel es tekergetessel alcaznak karbi kopast es igy tovabb .

motyo74 2010.05.22. 21:39:32

"olyat, amitől az utca népe elvágódik a földön, és a járdán fetrengve, bevérzett szemekkel hörög az élvezettől." Csodálatos kép! Az a baj, hogy túl vizuális vagyok, és ennél a mondatnál majdnem spontán incontinens tüneteket produkáltam a röhögéstől!
Mindamellett gratulálok, igazi, magas minőségű írás volt ez is, azok számára, akiknek "van fülük és hallanak is vele"!

Nszabi (törölt) 2010.05.23. 20:08:12

@swt: Igen,en ezt is tudom,de azert a kasztnin is kalapaltak egy picit,ha jol megnezed,ez nem egy Honda Ballade!Meg mint ahogy mondtad"a brit autokhoz semmi koze",vegeredmenyben igy van,de meg is egy kooperacio kezdete!A brit autogyartas,mint minoseg,mint tartossag szempontjabol ezekben az evekben fejezodott be!!!Ezert ez a legutolso British Leyland gyartmany,utana a Rover jott.Nem baj,csak az nyugtat,hogy 2 eve,miota autozok Angliaban,csak egyet lattam.Otthon meg meg nem jott velem szembe!

Nszabi (törölt) 2010.05.23. 20:29:15

De mar tenyleg kezdem ugy latni,hogy ez egy nem szeretem auto Magyarorszagon,hiaba probalkozok mindenfele,megcsak egy tarsat se talalok,akinek ilyen lenne!Azt hiszem feladom,maradok magamnak!:-)

rATdrAgOn 2010.05.24. 20:40:15

Csikós úr: Bele a 100-as kör közepébe. Én még mindig egy -most már húsz éves - fos franciát tartok életben, de úgy látszik sínen lesz a dolog. Az előző hat év maga volt a totális átverés, igaz műszaki és zöldkártya mindig került rá, de azért zavart, hogy rohad itt-ott, füstöl, már nem a hat évvel ezelőtti önmaga. Márkaszervíz szerint ezt már ki kellene dobni, nem márkaszervíz meg kendácsolt rajta mindig - idén viszont találtam egy elszánt szakit, aki rendberakta legalább a motorját, illetve a kasztni is hamarosan sorra kerül. Most friss műszaki, fekete matrica (:DDD) és álomszerű az élmény. A kiherélt gyújtást nem számítva. A többi még csak most jön. Egyéb mechanika rendbetétele (konkrétan: váltórudazat az széthullás határán van), aztán belső rendbetétele, aztán a külső rendbetétele. Rohadt sokba for kerülni, de meg fogja érni, hogy legalább egy fapad 1.4-es BX még rója az utakat. :D
(Ja, tegnapi mérés, vegyes üzemben 6.8l/100 km - nem taposva, elvégre bejáratós, de nem is tartottam fel vele a forgalmat annyira, szerintem nem is rossz egy karburátoros motortól :D)

... és én kérek elnézést! :D

Phxmike 2010.05.25. 18:10:50

sracok!

ezt nezzetek meg, de tenyleg csak eros idegzetuek aki kibirja:

www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/280/mercedes-benz_280_se_116-3830299

szerintem aki kepes ilyesmire azt le kene loni... bar lehet az meg tul gyors es fajdalommenes lenne azok utan amilyen fajdalmat a kepek jelentenek...
süti beállítások módosítása