Megőrült a londoni taxisunk. De nem baj...

  2010. április 29. - Csikós Zsolt Címkék: london taxi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Talán emlékeznek még az olvasók a londoni taxis cikkünkre az év elejéről.

Ricz Tamás, tulajdonos, fuvarozó, vállalkozó, importőr egyben, nem sokkal később ezt írta nekem:

"A cikk óta kisebb-nagyobb rendszerességel megkeresnek, hogy segítsek autót beszerezni, illetve - ami még jobb - tapasztalati érvekkel beszéljem le még a gondolatról is a telefonálót. Aztán jött egy komolyabb érdeklődő. Ő rögtön azt tervezgette, hogy hozzak neki autót. Dunaújvárosba vinné, miért ne? Amikor személyes talákozóra került sor, addig kerülgette az enyémet, míg felajálotta - inkább ne hozzak neki autót, hanem adjam el neki az enyémet. Célozgattam rá, hogy nem hiszem, hogy olyan árat mondanék, ami neki is megérné. Mert ha eladnám, azt csak azért tenném, hogy hozzak egy fiatalabbat, lehetőség szerint napfénytetővel és "Gold" felszereltséggel (faberakás, kárpitozott ajtók, oldaldíszléc).

Csak erősködött, csak biztatott, ezért némi gondolkodás után mondtam egy számot, amiből én meg tudnám valósítani a londoni taxi no. 2-t. A hallatára abbahagyta beszédet. Épp kezdett kínos lenni a percek óta tartó csönd, amikor kibökte, hogy ezen gondolkodnia kell, és kér három nap haladékot. Szerda elmúlt, majd a következő hét is eljött, semmi válasz. Megnyugodva a többi "komolytalan" közé soroltam őt is és el is felejtettem. Aztán a héten szerdán csörgött a telefonom. Szeretne velem beszélni, tudunk találkozni? Nem akarom nagyon vesztegetni az időmet, de ha megkeres a városban, akkor felőlem... Pár óra múlva kiderült, miről is akart beszélni. Nála van az összeg kápében, adom-e még mindig az autót?

Hirtelenjében köpni-nyelni nem tudtam. Álljak neki másodszor is? Valami naiv hit kerített a hatalmába; ha először sikerült kitaposni az ösvényt, a másodikkal már "piece of cake" lesz az ügy. De addig a pillanatig én se gondoltam komolyan. A beszerzés ugyan bonyolultabb lesz, hiszen nem a korábbi "bármi, ami belefér a költségvetésbe" a cél, hanem egy konkrét 1997-es évjárat, némi extra igénnyel. Kicsit olyan, mint amikor a "novice" nehézségi szinten végigjátszott számitógépes játékot újrajátssza az ember. Ugyanaz az ismerős pálya, ugyanazok az ellenfelek, csak a csúszka lett feltolva a "pro" állásba. Ráadásul már nem ismeretlenbe indulok. Nem lesz ott baj.

Itthon? Magyarország, mondjuk, nem az USA, ahol precedens alapú bíráskodás folyik. De azért csak hivatkozhatok az elsőre, ha netán valki kötözködne... Szóval 12-én repülök autóért. Nem volt elég az első harc. Kezdem elölről. Vajon mi a bajom? Kezeltetnem kéne?

Tamás"

-----------------------------------------

Ez volt az első levél. Aztán Tamás felhívott, és csak annyit mondott - "az első legalizálása ötvenkilenc hetembe került. Ezt a másodikat egy hét alatt forgalomba állítottam. Azt hiszem, ez a teljes siker..."

És röviddel később kaptam még egy mailt, képekkel.

----------------------------------------

"Szia! Bemutatom Mikit! K960 MYK a rendszám, ejtve "máj kíj" az-az "Májki", magyarosítva: Miki.

Egyelőre csak képekben, de lesz beszámoló is, csak lázadás fenyeget itthon. (a lakásfelújítási keret is megmaradt szerencsére, de hogy egy hét távollét után képes vagyok esténként leülni a gép elé, az már-már megbocsáthatatlan...)

Tamás"

Ha látják az utcán Mikit, intsék le bátran, ha nem, hát béreljék ki. Ne feledjék, egy évet léptünk előre az időben, s Budapest utcáin az egyetlen londoni taxi immár nem egy mezei darab, hanem  luxuskivitelű "Gold-kivitel. És ismételten csak annyit - ez az elmebaj nehezen gyógyítható...

Mellesleg pedig, Bende szavaival élve - 'népesítsük be Magyarország városait ilyen taxikkal, azonnal minden taxis vegyen egy ilyen taxit, szép helyen akarok élni!"

-------------------------------

Lapzárta zután érkezett, mondtuk még a régi médiában. Azaz most kaptam még egy levelet, amikor már kint volt a poszt. Persze Tamástól:

 

"Szia!

Piszkosul büszke vagyok ám magamra! 59 hetet javítottam a London Taxi magyar taxiként való üzembe helyezési idején! :)
 

Lássuk csak, mi történt eddig. 11-én eladtam, 12-én repültem ki, sajnos csak az esti géppel így ez a nap elveszett, kompjegy foglalásom péntek éjfélre volt.
Megérkezéskor rögtön kiderült, hogy "önszopató üzemmódba kapcsoltam", navigációt ugyan vittem magammal, csak a kölcsönkért teljes Európa-térképet nem, Magyarország- térképpel pedig mintha nem is lett volna navim. Azért nagy nehezen megtaláltam a szállásomat. Éljen.
 

Kedd:
Több hirdetés is ígéretes volt, aztán néhány telefon után kiderült, hogy a fele már elévült. A Bethnal Green felé vettem az irányt elsőre, az itt egy csomóban sűrüsödő taxigarázsokat óhajtottam felkeresni.  A városban már korábban is feltűnt, hogy ha nem is túl nagy számban, de azért még dolgoznak a Fairway-ek a TX-ek mellett az ominózus január elsejei határidő ellenére. Ennek okára hamar fényt derítettem, ugyanis a válság hatására a helyi hatóság meggondolta magát, és a 2010 január elsejei teljes kitiltás helyett egy 15 éves korhatár lépett életbe. Ezzel elég gyorsan elszálltak a 97-es autó beszerzésére vonatkozó reményeim... Viszont 94-es, vállalható állapotban akár £500-ért volt, és még egy év műszakit is adtak hozzá ajándékba. (Ha lenne négy ilyenem, akár megalapíthatnám a saját taxitársaságomat itthon.)


14 autót sikerült felhajtani itt, volt néhány vállalható is, de egyik se rám várt. Még két hirdetést sikerült lebeszélnem aznapra. Nr 1. 97-fekete-VGC-semmi extra. No de 97-es, hátha... Találkozó 30 perc múlva a London Bridge-nél. Egy óra múlva hívott a tulaj, hogy késne egy órát. Addig is megtámadtam az állomás előtt sorban álló taxisokat, "hátha valaki tud valamit". A piros lámpánál kéregető koldusokhoz hasonlóan kezdtem mindenkihez bekopogtattam, majd mivel a leejtőn nincs megállás a kukában turkálás lett a következő lépés. A sofőrök segítőkészek voltak, de nem hallottak eladó autóról, viszont többek szerint a taxis újságban vannak apróhirdetések. A hónap elején megjelent újság természetesen a hó közepén már senkinél nincs meg, mígnem a sokadik sofőr megjegyezte, hogy éppen akkor dobta ki mikor beállt a drosztra. Ugyan már megmutatná, hogy melyik kukába? Újabb 3 értékes telefonszám a zsákmány!

Közben megérkezett az autó is. 97-es, fekete, az első vállalható darab. Nézegettem, tetszett, akár az enyém is lehet(ne), amikor is kiderült, hogy Euro 3-as átalakítás ugyan van benne, de az átalakítási igazolás valahol elkallódott. Ahhhhhhhhhhh... NEXT PLEASE!
Volt még egy South Ealingben. 95-ös, fekete, "korához illő állapotban" (ugyan 96-97-est akartam, de ez még talán a fájdalomhatáron van, gondoltam, az új helyzetet figyelembe véve).


A tulaj jelezte, hogy "csak ma ér rá, ma viszont bármeddig". Irány South Ealing. 12 mérföld a belvárostól nyugatra, a Londonnak nevezett elmegyógyintézet délutáni csúcsidejében. Hamar beláttam, hogy a felszíni közlekedést fel kell adnom. Irány a cső.
Egyébként már értem miért hívják "tube"-nak a metrót. Basszus ez itt full klausztrofóbia. Az állomások se a helykínálatról híresek, de a kocsik... Belül alig magasabbak mint én (+5 cm), és ha középen állva kinyújtom oldalra a kezeimet, elérem a falakat. Az egész utastér csőszerű, kb. 120 cm magasan van a legszélesebb pontja, innen felfelé keskenyedik, áááááááááááá gyűlölöm!
 

55 percnyi klausztrofóbiás utazgatás után, még 20 perc séta következett, és megláttam az utcán árválkodni az autót. M960MYK Hm... My K? "Máj keb" (my cab)?
 

Kissebb rozsdásodások, de semmi drámai. Árban az elképzelésem alatt és "alkuképes" a hirdetés szerint. A próbakör során meglepően egyben lévő autó benyomását kelette. No és persze az újonnan £700-os speciális sofőrülés se megvetendő extra.  A mostani gazdája az első tulajtól vette. A jelenlegi gazdája lengyel. (Ennek az információnak akkor van jelentősége, ha tudod, hogy berágott a lengyel hatóság a jobbkormányos autókra és idén betiltotta a bevitelüket az országba. A más pechje az én szerencsém, kegyetlen, de ez az élet...).
 

Egy szigorúan hipotetikus alkudozásba kezdtem. (Addig nem döntök míga másnapra lebeszélt négy autót nem láttam.) Na de mégis, mi a vége?  £100-ot szándékozott engedni. - Kiindulási alapnak jó - jegyeztem meg.


Csúnya tekintet a túloldaról: - Mi az hogy kiindulási alap?!
- Hát, ugye, kavicsos a szélvédő, és nálunk ez bizony bukás a vizsgán!
- Öööö, izé, itt is. Na jó, akkor legyen annyival kevesebb, megnézzük a neten, mennyi egy szélvédő. Jó?
- Majdnem...
- Mi az hogy majdnem?!
- Vizsga sincs rajta. Anélkül nem vihetem sehova.
- Jó, levizsgáztatom, de ha van még valami, akkor inkább keress másikat mert ez alatt nem adom!
 

És mint a kisnyúl a cukrászdában, erre bejelentettem, hogy köszönöm csak érdeklődtem. A mutter biztos csuklott itthon.
 

Szerda:
Bromley Kent az első cím. 96-full extra (légkondit is beleértve)- viszont zöld, és drága, de hátha. A távolságra való tekintettel a klausztófóbiámat leküzdve, rögtön a metróval indítottam. Így is öt perc híján három óra lett a menetidőm. Az autó vállalható lett volna, ha nem lett volna zöld, viszont minden pénzem rá kellett volna költenem. És hogyan álljak oda például esüvőre egy zöld taxival...

A légkondi baromi ritka ezért nagy érték, de nem nekem hiszen ott figyel egy gyári új, dobozos, otthon a garázsban. Nosza vissza a városba.


Ha már a vasútállomás mellett voltam, megkérdeztem, hogy vonattal nem lehetne-e lecsípni a menetidőből visszafelé?


- Felújítják a vonalat és nagy késések vannak.

- Mégis, mennyi?
- 22 perc.
- Nem a késés, a menetidő mennyi?!
- A menetidő 18 perc! A késés miatt 22.
- Hehe, egy jegyet kérek, kerül, amibe kerül! Ide 3 óra volt, vissza az 1/10-e lenne, mi van itt?


Még két taxinak látszó tárgy várt rám, mert a harmadik nem vette fel a telefont.
 

Délután 3-ra szilárd lett az elhatározásom, Miki kell! Hívtam a lengyelt, aznap dolgozott, de ha este kimegyek hozzá előleggel, csütörtökön vizsgáztat. És vihetem.
 

Este az alku kiteljesedik. Interneten a szélvédő £180 + £20 beszerelés. Tehát minusz £200 A papírokat nézve kiderül, hogy a taxiengedély még májusig érvényes. Ami azt jelenti, hogy az autónak nincs M.O.T. papírja (műszaki vizsga), viszont amiről lengyel cimborám nem tud, hogy egy működő taxinak nem is lehet érvényes M.O.T.-ja, mivel az csak a civil autóknak van. Taxi esetében a taxiengedély helyettesíti. Ráadásul a forgalmit alaposan áttanulmányozva egy "note"-ra leszek figyelmes.
 

"Első regisztráció 1995.05.08. Első forgalombahelyezés: 1997.04.25. 0 km-es autó jogilag újként bejelentve". (Azóta utánanéztem, két évig a Mann&Overtonnál volt "szalonautó", s az új TXI modell bevezetése előtt adták el akciós áron egy bizonyos Mr. William McCharthney számára.)


Hirtelen úgy döntök, nincs kedvem holnap is kijönni busszal. Elviszem vizsga nélkül, majd holnap vizsgáztatok én, magyarázom, és írjuk meg az adásvételit most. A lengyel vidám, nem kell a szabadnapja felét ezzel elvernie, az árból természetesen lejön a vizsga ára. Minusz £45.


Megvan Miki!

Csütörtök:
Gondoltam, bevásárolok néhány apróságot, és marad másfél nap szabadságom a komp indulásáig.


Az érvényes taxiengedély birtokában természetesen eszem ágában sem volt vizsgáztatni, a Bethnal Green-i garázsoknál £20-ért került egy karcmentes bontott szélvédő. £225 tiszta haszon!
Viszont az e-bay-en feltűnt egy pár komplett első sárvédő műanyagból, nem licit, hanem "best offer" és "buy it now" opciók... A birtoklásvágy eluralkodott rajtam!
Miki 60 mph utazóval süvített a sztrádán az új sárvédői felé, ha még emlékszel, elődjénél 50 mph (80k m/ó) volt az utazó.


Vissza városba még néhány apróságért. Az utolsó bolt a belváros közelében volt, de a Temzétől délre. Emlékeim szerint a "congestion charge zone" a Temzétől északra terül el, tehát a bolt még pont belefér, gondoltam.


A boltot megtaláltam a főutvonalon "double red zone" (megállni tilos 0-24) természetesen. Nosza be a mellékutcákba parkolóhelyet keresni, a parkolóőr ott figyelt a sarkon, jobb lesz ha majd jegyet is veszek, gondoltam. Volt egy hely nagyon messze, ugyan már lesz közelebb is, természetesen nem volt. Mikor megkezdem a második kört a "parkolóőr" odaint magához. Mi van? Közelebbről megnézve nem parkolóőr hanem "traffic warden" amolyan "közlekedési rendőrbe olott közterületfelügyelő féle" Kedves, higgadt stílusban megkérdi mégis mi a bajom?! Mi lenne, parkolót keresek ez bűn? Nem feltétlenül, csak ha a "congestion charge zone"-ba behajtva teszem mindezt anélkül, hogy fizettem volna.

2x haladtam el a kamera előtt az 2db bünti lesz. Szerény javaslata, hogy 3x nem kéne... Milyen igaza van. Volt ugyan egy piros C betű az utca bejáratában de ki gondolta volna, hogy mit jelent?


- Most mi lesz fizessek?
- Nem neki, majd a postás hozza csekket.
- Na azt nekem ugyan hozhatja holnap lelépek az országból.
- Az ötlet nem rossz, csak hát a rendszert naponta frissítik, minden kikötőben van kamera, addig nem engednek el míg tartozás van az autón. Úgyhogy készüljek pénzzel a határon ne legyen meglepi.


De jó nekem... Napi frissítés kis szerencsével éjfélkor lehet. 22-kor van komp maradt 6 órám lelépni az országból. Hajrá!


Innét a hazaút 27 órája szinte eseménytelen volt.

A Mozaikban az engedélyezésnél régi ismerősként üdvözölnek, mintha egy szokásos típust pl. Skoda Superbet akarnék vizsgáztatni! Mennyit számít egy precedens?

A vizsgasoron semennyit. Egyedi forgalomba helyezés, egyedi elbírálás, ismét úgy vágnák ki az eredeti környezetvédemi besorolása alapján mint azt a bizonyos macskát... Viszont az angol hatóság volt olyan jó hogy nem egyetlen autóra hanem általában a típusra adta ki az EURO3 igazolást így az előző autó dosziéjából előtúrom a papírt és láss csodát...

Tamás

ui: most kaptam a telefont hogy nézzem meg a Belsőséget,

Már megint te voltál a gyorsabb!

Köszönöm a hírverést!

---------------------------------------

Hát ennyi, drukkolunk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr411959196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DiliQtya 2010.04.29. 09:21:17

Ezt a hazárdírozást. De bejött a dolog, és ez a lényeg. Az ilyen véletlen történetek a kedvenceim. Egy ideillő mondat jut eszemebe a ravasz, az agy c. filmből: ...ha helyzet van, lépni kell!

Inner Circle 2010.04.29. 09:26:26

A múltkor láttam a Pozsonyi utcában valamelyiket. Én marha, nem néztem, hogy van-e rajta díszléc :-)

Garp 2010.04.29. 09:28:33

@Csumpi Hálidéj: nem értem. De tényleg. egyelőre egy emberről lehet tudni, aki taxizik ilyennel, illetve kettőről. Ha Tamás telíti a piacot, akkor neki jó :). Vagy Fairway kereskedést akartál nyitni? Nem elég a Nysa? :)

Itt egy szép példány, €1000, kb 400-ból haza is lehetne vinni:
cars.donedeal.ie/for-sale/vintagecars/1288735

vladek 2010.04.29. 09:34:33

Wáo!
Amikor megrendeltem az esküvőmre a taxit még a régi járgány volt, de úgy néz ki, hogy már az újjal kocsikázunk át a városon egy hónap múlva :-)))

Taxiscsaj1 2010.04.29. 09:45:17

Volt egy nálunk is a városban,kiváncsi voltam rá, mentem vele egy kört, részemről maradok a Touranomnál inkább:-)

Aranyhörcsög 2010.04.29. 09:49:13

Nem értem! Egy amcsi kocsinál lámpákat kell cserélni, másoknak mindenféle átalakítási engedély kell, stb. ennek meg "rossz" oldalon van a kormánya és mégis magyar rendszámot kaphat?

mlt3 (törölt) 2010.04.29. 09:57:39

@Aranyhörcsög: A fenyszorokat ezen is le kell cserelni (vagy atallitani), mert rossz oldalra vilagitanak.

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2010.04.29. 10:18:47

na végre, az első szimpatikus taxis Bp-en :-)

The Good Boy 2010.04.29. 10:21:54

@Csumpi Hálidéj: az első cikkben anno mintha azt olvastam volna, hogy a szokásos taxidíjakat használja, nem tesz rá plusz pénzt (bocs, most nem fogom újraolvasni a régit, bízom a memóriámban:D). Max. az alkalmi fuvarnál lehet plusz pénz (esküvő), de két légy még mindig nem a világvége. főleg, ha a két telephely között van 50 km.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.29. 10:32:35

@Garp: Ez meg mitől ilyen olcsó? Bár, ha egyszer valami ide került, a Zöld Pokolba, akkor az elindult a lejtőn... :D

bunnndi 2010.04.29. 10:42:32

TX4 izirajder,TX4!
Meginkabb Mercedes Vito (London) Taxi.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.04.29. 10:58:35

és angol rendszámmal taxizik vele? vagy ezek még a magyar vizsga előtti fotók?

SupaCow · http://magnezia.blog.hu 2010.04.29. 11:04:27

Ha látom a taxit dunaújvárosban beülök egy városkörre : )

GG81 2010.04.29. 11:04:33

meghökkentő, bátor, rugalmas, mintha nem is magyarországi történet lenne. grat a bevállalósságért!

ommm 2010.04.29. 11:05:33

@Mentolosmájkrém: Kurva kényelmes, már bocs.

innye 2010.04.29. 11:21:57

az. pár hónapja kicsit aggodalmasan intettünk le kinn egyet. a homlokráncolást az okozta, hogy öten voltunk, ebből egy fő kerekesszékkel. taxi megáll, ajtó kinyit, rámpa kihúz, begurul, rámpa be, plusz négy ember beül, ajtó csapódik, vrömmm.
priceless.

WSzabi 2010.04.29. 11:39:45

hogy ez mitől szép? szubjektív, tudom.

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2010.04.29. 11:40:44

@ommm:

...bezony, Londonban volt szerencsém utazni benne, kényelmes és bődületesen nagy a hely az utas részben (sofőr fix fallal leválasztva)

kispestipeti 2010.04.29. 11:40:55

Vannak ú.n. kultikus (vagy cooltikus?) tárgyak, és hát sajnos jobban ismertek általában a nyugati világból valók. Ja! londoni taxi cool, londoni emel(l)etes busz kúúl. Csak vegyük már észre, hogy ez nem nekünk való! Idegen a mi kultúrkörünkből. Minden elismerésem a kitartó és lekes főhősünknek, de Budapesten (és talán egész magyarhonban)a taxizás valami nagyon másról szól (sajna) az autók nagyon a háttérben vannak. A taxis társadalom egy nagyon érdekes "állatfaj" de inkább rossz értelemben, mint e bohókás, stílusteremtő(sic!) történetben. Bár lehetne több cikk a tényleg jófej és jó értelemben megszállott taxisokról. Mi lenne, ha a cooltikus budapesti taxik közül hoznának néhányat vissza a forgalomba??? Kis kocsi, nagy kocsi? Megvan ez valkiben? (segítségül; Volga M24, Warszava, Moszkvics 407) Ha már stílus és nosztalgia találkozik, akkor legyen autentikus! A londoni fekete batárok semmit sem tudnak Budapest újkori történetéről és a budapestiekről.
Mindettől függetlenül minden elismerésem Ritz Tamásnak!

yomsisi 2010.04.29. 11:45:49

Ma reggel láttam Leányfalun.
Szép autó! :-))))

Jablaka 2010.04.29. 11:49:00

@Csumpi Hálidéj: azért két darabbal ez nehézkes lenne

2,5mach 2010.04.29. 11:49:06

Ki a legismertebb budapesti taxis?
A Taki bácsi a szomszédból!!

pelisandor · http://pelisandor.tvn.hu/ 2010.04.29. 12:00:21

Most végül is Dunaújvárosba került? Nem láttam még a drosztokon. De közlekedni sem. :-)

vnweb 2010.04.29. 12:04:08

Egerben is vagy ilyen. :)

XXXYYY 2010.04.29. 12:13:35

Már az egri is rendszámos. Melletem ált a srác az okmányirodában...Hát azért szerintem szopott ő is rendesen...

johnny66 2010.04.29. 12:26:22

Lehet, hogy én vagyok hülye, de nem látok oldaldíszlécet rajta. Plusz a rendszám alapján 95-ös, nem 97-es.
Gyanús, hogy nem a kinézett "gold" példányt sikerült végül behozni, de sebaj, így is király..

Amugy nekem személy szerint inkább kinézet, ill. a hagyománytisztelet miatt tetszenek ezek a taxik, praktikus szempontból nem annyira.
Hangos, lassú, nem nagyon van csomagtartója, viszont tény, hogy tágas és (-ha nem a kis lehajtható széken ülsz háttal-) kényelmes is.

MAGADAN 2010.04.29. 12:38:09

Kellenek a szent őrültek!Vagy fenn vagy lennn,de kőzépen soha.GRATTULA!

Pityke őrmester 2010.04.29. 12:52:16

Havernak volt egy darabig egy 70valahányas Austin FX4D, 800 pénzért vettük, és bár ez már inkább muzeális darab volt, napi használatra is bevált (hétvégénként azért bütykölgetni kellett)

A 3 millió kicsit soknak tűnik, angliában ennél jóval olcsóbban is találni. Itt van pl ez a 97-es példány 1000 fontért: www.gumtree.com/london/65/56070365.html . Mondjuk erre még rájön a pókos 800 mire az ember behozza, de sztem egy milla alatt megáll.

nyúlósgumitej 2010.04.29. 13:15:43

@kispestipeti: Csak mondjuk ennek a londoncab-nek a látványától nem kap senki szívrohamot, mert nem emlékezteti semmire.
Egyébként adom a meglátásodat!

odeon 2010.04.29. 13:27:50

Szívrohamot a lefüggönyzött Pobjedától lehet kapni, az idősebb korosztálynak.

Fairway 2010.04.29. 13:43:00

Köszönöm a pozitív hozzászólásokat!
Csak emlékezetből pár válasz a kérdéseitekre:
Nem lehet angol rendszámmal taxizni itthon.
(kellő ellenszenvvel viseltetek a mindenféle idegen rendszámmal itthon fuvarozók irányába, nem gazdagítanám a táboruk)
A képek közvetlen Miki hazaérkeztének másnapján készültek, azóta van rajta "szolgáltatói" (sárga) rendszám.
Igen a gyártási év 95' Viszont 2 évig "demó autó" volt a Mann&Overton kereskedésében (az egyik legnagyobb forgalmazó) 97-ben adták el "declared new" széljegyzettel (gyakorlatilag 0km autóként)
A díszlécek hiánya az éveknek tudható be, szereztem gyári készletet, csak idő kérdése.
A "magyar nosztalgia taxi típusok"-hoz megjegyzném hogy nehezen kivitelezhető.
A Fairway is csak azért lehet taxi mert 2006-ban a behalytási feltétel Londonba a minimum EURO3 környezetvédelmi besorolás lett. Ezeket az autókat akkor £3-5000 ráfordítással alakították át, hogy teljesítsék ezt a szintet.
Itthon a taxik számára ez egyelőre Euro2 de az új szabályozási tervezet már készül. :(
Ahhoz, hogy hogy egy Warsó taxi lehessen kell bele ez-az: "katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros [kivéve a 4. osztályba sorolt
ENSZ-EGB 83.02/B. előírás (Euro-II.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott"
Ez ugye egy motor-kipufogórendszer csere, nem kis falat. Szervós, megfelelő hatásfokú fékek, újabb szép tétel. A hátsó ablak fűtés, biztövek, stb már csak a hab a tortán. ;)
Nem mondom, hogy nem kivitelezhető, de ehhez nálam durvább elmebaj kell, a gazdaságosságát meg nem is firtatom...
Tamás

Dennis01 2010.04.29. 13:58:25

@Fairway: Gratula a verdahoz, jo latni ilyet otthon is!
Szegyen gyalazat, itt lakok ket eve lassan, de meg egyszer se ultem London Cab-ben. Mostmar ideje lesz kiprobalni egyet..

Figyejjémmá 2010.04.29. 14:23:28

@Fairway: Maximum respect! :) Te egy szent őrült vagy. Ha elveszem a (papiron még nem) asszonyt, akkor csak és kizárólag te fuvarozhatsz ebben a gyönyörű dobozban! Esetleg a Csík a ponty fedélzetén. :D

Még egyszer minden tiszteletem és elismerésem! Nem gondolkodtál azon, hogy kiterjeszted ezt a vállalkozást? Igény lenne rá, és pár géppel megoldható lenne. Persze, tudom, az anyagiak...
Így sem semmi amit tettél, és csak a tiszteletem tudom kifejezni. Akinek meg nem dobogtatja meg a szivét ez a doboz, az vagy angol, vagy fogyatékos. Anno az ujhullám fesztiválra györböl mi régi angol emeletes buszokkal mentünk. Az a mai napig emlék.

Figyejjémmá 2010.04.29. 14:27:23

@Dennis01: ÉS a big Daddy nevü kókányoló 2 kormányos minijétöl nem lettél rosszul? én sírtam. Aprópopó! HA érdekel, keress meg PÜ-ben. Van számodra valamim. 1:24-es, és össze kell rakni. :D

Taxiscsaj1 2010.04.29. 14:37:41

@Figyejjémmá: ne legyen igazad, de a mai nagyon rossz gazdasági helyzetben egy taxis örül,ha magát, meg a verdáját el tudja tartani:-( Én is gondolkoztam, hogy kis pink verdákon csak nőkkel csak nőket fuvarozok, de leintettem magamban az ötletet:-)

Figyejjémmá 2010.04.29. 14:48:44

@Taxiscsaj1: ebben igazad van taxizós néni. De hátha beüt a jólét. Most arra van igény ami egyedi. És ez az. De ehhez is kurvasok pénz kell, és valóban. vagy bejön a dolog, vagy nem.. sajnos ez van. Én meg siratom az eladott astrámat. pedig nem használtam, de valahol rossz érzés.

Taxiscsaj1 2010.04.29. 15:03:21

@Figyejjémmá: no ezt most nem igazán értem..., nem használtad az Astrát?? Mé nem?:-)Mondjuk én is megsirattam a képen látható bömbit,mikor kilehelte a lelkét:-( , aztán jött érte a csúnya tréler, és elvitte:-)

Figyejjémmá 2010.04.29. 15:12:51

@Taxiscsaj1: 8 év alatt ment bele 10 ezer km, aminek nagy részét (kb 7-8 ezret) egy barátunk tette bele. volt egy nagytestü kutányk( német dog) Miatta volt a gép, mert hiába jolnevelt, beugattak a buszon, vonaton, stb. illetve vettük neki a havi 20 kiló tápot.. a gép pöpec volt, de annak semmi értelme, hogy évente 100-120 ezer a fenntartása, és akkor nem is használjuk. és akkor mg nem is tankoltunk bele...
El kellet adni. igy tényleg nincs értelme. és akkor még nem is tankoltunk. Sajnos itt az sziv, akinek autója van.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.04.29. 15:30:23

És a behajtási büntetést szegény lengyel fogja megkapni?

Garp 2010.04.29. 15:59:16

@KuKori: dög vagy. Csak nem a 70ezres olajcserékre, 6-7 éves vezérmű szíjjakra, csapvízzel hűtött autókra, 3 évenkénti takarításokra gondolsz? :))
Az milyen, hogy megveszik a 2.5-4literes autót, és az életben nem megy 110-nél többet vele? És erre hivatkozva nem szervizelteti...pfaaaaaa
Az újgazdag sznob írnek meg amúgy is minden kel, ami az angolnak van...

Peter67 · www.piac-inarcs.hu 2010.04.29. 16:04:43

Hat, szep tortenet.Sok szerencset hozza!!

Peter67 · www.piac-inarcs.hu 2010.04.29. 16:07:11

Haaat, sok szerencset hozza!!!

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.04.29. 16:12:40

@kispestipeti: Osztom a véleményed, csak sajnos a magyar taxipark szinte mindig változatos volt. Kivéve a 70-80-as évek Ladáit, de azokat nem hiszem, hogy valaki vissza akarná hozni. :-(
Ezen kívül nem volt olyan jellegzetes típusa, mint a london-taxi, vagy az amerikai taxi (ugye ott is a hetvenes évekig szolgátak az 50-es évekbeli formájukban változatlanul a taxik...).
Persze nem is volt autóiparunk, ami megalapozza. Illetve volt a Magotax, meg a Ford-Mávag, de addig meg már nehéz volna vissza menni. A háború utáni Škoda 1102 volt még jellegzetes a Warszawa-korszak előtt, de egyik sem olyan meghatározó, mint a fent említettek. A magyartaxit (Budapest-taxi), mint fogalmat, igazából most kellene, lehetne megteremteni, EGY (helyben gyártott, saját tervezésű) típussal de erre nulla az esély :-(

Honer (törölt) 2010.04.29. 16:14:40

"congestion charge zone"-ba behajtva teszem mindezt anélkül, hogy fizettem volna."

Minek kellett volna fizetned? Taxinak nem kell.

Fitz 2010.04.29. 16:45:00

@mlt3: A fényszóró problémára kitalálltak matricákat.

tomnemtom 2010.04.29. 16:47:00

@kispestipeti: kiskocsi-nagykocsi : nekem mintha még úgy mesélték volna, hogy a nagytakszi az Magosix volt, a kicsi meg talán Fiat, vagy mi. arra viszont nem emlékszem, hogy a II. VH után is volt-e ez a megkülönböztetés.

pizsama 2010.04.29. 16:47:13

"csak hát a rendszert naponta frissítik, minden kikötőben van kamera, addig nem engednek el míg tartozás van az autón"

Ezt mi miért nem tudjuk megcsinálni? Mármint trafi + külf. rendsz + határ?

szabopsz 2010.04.29. 17:05:33

hahu-n egyet találtam, debreceni, állítólag jóféle, de biztos látni kell.
Győrbe az 1-es út audi körforgalmánál áll(ha jól tévedek fiat szalon) már vagy fél éve egy p-s rendszámot viselő darab.
Különlgesek, az biztos.

ZoRRaW 2010.04.29. 17:10:25

@pizsama: Schengen miatt, Anglia nem része az egyezménynek.

Meg lehet csinálni a külföldi rendszámú autók tulajdonosaiank büntetését, ugyanis attól, hogy a magyar fordítás nem megfelelő (lásd napokban született híreket), a külföldi hatóságok nem a magyar változatot néznék, hanem az eredeti EU-törvényt...

mlt3 (törölt) 2010.04.29. 18:39:21

@Fitz: A matricaval kibasznak a muszakirol. Egyreszt, a matrica kimondottan ideiglenes megoldas, napi hasznalatra alkalmatlan. Masreszt, a matrica csak annyit er, hogy ne vakits, de latni nem fogsz vele, mert a matricatol nem fog messzebbre vinni a jobb fenyszorod.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.29. 18:56:55

@Garp: 100 pontos jellemzés :) Minden nap csinálunk legalább egy olyan autót, amitől sírva tudnék fakadni...

Van egy öreg farmer-ezermester (Mekk mester) keverék kisöreg, aki néha bejár hozzánk. Most cserélte le a 2008-as Fiat Pandát. Egy 2010-es Fiat Pandára... Mindjárt teszek fel képet a két éves autó belsejéről...

Ja, ebből is kidobta a vezető oldali szőnyeget már most. Bár a váltó melletti burkolatot még nem fúrta át a drótnak, amin a mágnes fog lógni (amire a talált rozsdás csavarokat aggatja) és a 2 eurós telefontartó sincs MÉG felpillanatragasztózva a műszerfalra. Ami késik, nem múlik...

Dennis01 2010.04.29. 19:12:55

@Figyejjémmá: Eleg a Minibe egy kormany is, tegnap kiprobaltam, siman lehet vezetni az anyosrol... :))
Persze, hogy erdekel, tudsz rola valami kepet kuldeni esetleg?
Bar el kell hogy mondjam, van egy Matchbox Minim, van egy Majorette Minim, van egy Mini perselyem, van egy Mini Bburagom, van egy Siku Minim.. Ja meg persze az igazi a parkoloban. :))

@KuKori: A droid, akitol a Minit vettem, egy "Bad Boy" felirattal ellatott dobokockat logatott a tukron. Az volt az elso, hogy kidobtam.. :)
Ez erdekes amugy, hogy ki se uritette a kocsit az eladas utan, benn volt a radioban egy Billy Ocean CD, a hatso ules alatt meg egy vadaszbicska volt...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.29. 19:14:13

@KuKori: Ja, ami még kimaradt és hálás, ír jellemző, autó ügyileg.

Egy darab cseréje a következők közül (véletlenül sem párban):
-gumik
-féktárcsa, fékbetétek (!)
-lengéscsillapító

Az ír autószerelő meg mindig csak egy dolgot tud mondani, ha baja van a motornak: gasket :D Mást nem is ismernek belőle :D Na, ezért van magyar szerelőm itt is, nem merem írre bízni. Egyszer bíztuk rá a 400 eurós Mondeo fékbetét cseréjét. Fordítva sikerült betennie azt is...

Ja, a kép a két éves autó belsejéről:
www.imagebanana.com/img/g3ukjma/Photo0003.jpg

JSHannibal 2010.04.29. 19:15:58

Üdv!
Én Ladás vagyok, és mint olyan, örülnék Lada taxiknak is, ehelyett a sok nyomakodó merci és egyéb kacat helyett.. (hangsúly a nyomakodón).
Elismerésem a Mikihez, nagyon szép autó, én is szívesen beleülnék, bár küllemre számomra tetszetősebb az USA Checker Marathonja. De a londonit is tudom hova képzelni, ahol kifejezetten az tetszene számomra. Úgyhogy hajrá! :) (A taxis cég tényleg jó lenne :))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.29. 19:22:01

Na, és egy kis ínyencfalat, csak hogy mennyire becsülik meg az autóikat. Nehogy azt higgye valaki, hogy ez kirívó példa. Minden negyedik autó így néz ki.

indafoto.hu/kukori/egy_ir_atlagauto/slideshow/1/7637169-defae79d

Raven! 2010.04.29. 19:37:06

Na, csakhogy beleszoljak :)

Annyiszor hajthatsz be a C zonaba egy nap kifizetett napi jegy nelkul, ahanyszor akarsz, elmehetsz 1234 kamera elott, akkor is csak 1 ( EGY ) buntetest fogsz kani, de azt is csak akkor, ha nem veszed meg a jegyet :)
Mar sok evvel ezelott is eleg volt a kerdeses nap ejfelig megvenni, azota mar +24 ora is adott, szoval, ha kedd reggel becsaszkalsz, meg Szerda este 23.55,-kor is befizetheted a sima osszeget buntetes nelkul :)

www.tfl.gov.uk/roadusers/congestioncharging/6741.aspx

Jo a duma, csak kar, hogy nem igaz :):):)
A Traffic Warden-nek meg semmi koze a rendorhoz, foleg Dual Carriageway-ken dolgoznak, ha beszarik a kocsid, moged all es villog a sok sarga lampajaval, hogy ne hajtsanak beled :)
Errol ennyit :):):)

Garp 2010.04.29. 19:59:32

@KuKori: basszus, hányinger. Nem véletlen, hogy annyi polyák megél az autótakarításból. Szemem láttára öntött Sprite-t hátsó ülés elé vissza hullott cigicsikkre a marha a Q7-ben. És nem takarította ki. Amúgy gyűjtöm az ír közlekedési fotókat :). Na jól szétoffoltuk asszem a postot.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.29. 20:01:44

@Garp: Na és :D Megtehetjük, már senki nem szól érdemben hozzá, inkább a kéttömegű lendkeréken rugóznak :) Amúgy Írország melyik része? Én délen vagyok, Corktól északkeletre 15 kilométernyit. Van itt kinn sok TC olvasó, mégsem sikerült még senkivel összefutni. Pedig pár percen múlik csak...

Garp 2010.04.29. 20:13:54

@KuKori: Limericktől 14km délnek, Tipp felé. De Munsterben járok "körbe", fénymásolókat és nyomtatókat javítok. A múlt héten 2x voltam Corkban, Kerry Pike-ban. Watergrasshill, Rathcormac? Lesz most májusban VW Klub és veteránautó rajzás, meg összejövés. Gyertek "fel", aztán dobunk a rácsra valami marhát, meg malacot miután kibambultuk magunkat. Na?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.29. 20:33:51

@Garp: Érdekel a dolog! Mindkét helyszín egy köpésre van innen :) Én itt lakok:

maps.google.com/maps?q=51.910849,-8.27224&num=1&sll=51.90898,-8.258962&sspn=0.013768,0.032015&ie=UTF8&ll=52.202557,-7.956848&spn=1.089087,2.469177&z=9

Kb. egy laza 100 km tőletek. Akkor mélben lehetne majd pontosítani, ha gondolod :)

Figyejjémmá 2010.04.29. 20:38:59

@Dennis01: má montam. ehun-e, ha ugyes vagy ilyen lesz, de bármi lehet, egy 1:24-es tamiya, már nincs időm makettezni,és felhalmoztam pár darabot. ez érintetlenül hever, ha akarod, akkor a tiéd. összerakva ilyesmi is lehet.:www.fusionhobbies.com/v/vspfiles/photos/TA24130-2.jpg

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.29. 20:43:57

@Dennis01: Nekem meg macskahúgyszag volt. Rájöttem mitől. Öt, különböző fajta Wunderbaum sikeres keveréke produkálta ezt a bukét :D Én is azzal kezdtem, hogy kihajítottam nagy ívben és szellőztettem végig hazafelé a kocsit. Így is kellett kb. két hét, hogy teljesen elmúljon, na meg átmostam az üléseket és a műanyagokat is áttöröltem. A természetes aroma sokkal jobb, még érezni kicsit a bőr kellemes illatát :)

Figyejjémmá 2010.04.29. 20:44:11

na jó éjt.meneten dologra. majjövök.

Virago_1000 2010.04.29. 20:57:56

@kipe: Hat ez a taxi minden csak nem kenyelmes, hatalmas, az igaz, de azert, hogy a labadhoz tehesd a csomagod, csomagtarto nincs.

dennisthemenace 2010.04.29. 20:58:32

@Ravenfefe: Az nem a traffic warden, hanem a Traffic Officer.
A traffic warden az bizony a parkoloor.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.29. 21:06:02

@dennisthemenace: Ti a fiaddal váltva gépeztek, vagy csak átkiabálsz neki, hogy most ne merészeljen írni? :D

Virago_1000 2010.04.29. 21:06:26

@kipe: Hat ez a taxi minden csak nem kenyelmes, hatalmas, az igaz, de azert, hogy a labadhoz tehesd a csomagod, csomagtarto nincs.

Rocko- 2010.04.29. 21:14:31

@Fitz: attól még vakítani fogja s szembejövőt ha felmatricázod.

Garp 2010.04.29. 21:26:31

@KuKori: PM ment.

@dennisthemenace: itt a traffic warden a nyalókást jelenti, aki 1.: iskolák környékén tanítás előtt/után folyamatosan nyomja azt a kurva kapcsolót a gyalogos lámpán és táblával beáll az út közepére és "fedezi" a nyomorult kölköket, akik csesznek szedni a patájukat. 2: azért kap heti 400eurót, hogy az útfeltúrásoknál 10percekre lezárja egy stop táblával az egyik sávot. Imádom mind2-t.

Volkswagon, desil (diesel), low mileage 168ezer mérföldre megvan a hirdetésekben?

Suttora 2010.04.29. 21:44:00

@Rocko-: Nem vakít, csak nem látsz vele :)

Rocko- 2010.04.29. 22:21:43

@Suttora: wow, hatékonyságban ugyanitt van.

MIKKMAKK 2010.04.29. 22:44:20

Gratula!

ELcsalja a bírságot, amit persze a korabbi tulajnak kikuldenek... aki ezutan altalanossagban szidja majd a magyarokat.... Ezutan itthon ezzel még dicsekszik is.... ezekutan pedig egy "autos" forum ezt lehozza, mint kalandos "magyaros" elmenyt... legközelebb egy zsebtolvaj kalandjait meséld el, Zsolt, persze nagy lelkesedéssel - ebbe a morálba az is belefér... Apropó, a szegény sráccal, akit Winkler elküldött a rákba, mert meg merte kérdeezni, hol a cikke, lett valami? Levettétek a témát az oldalról, és annyi... Büszke lehetsz magadra a cik miatt, a munkahelyedre az olvasókhoz hozzáállásotok miatt

Beaver100 2010.04.29. 23:20:35

Ha Peten jarok majd probalom kiberelni egy ket fuvarra azt az Angol csodat

Dennis01 2010.04.29. 23:20:36

@MIKKMAKK: Nem hiszem, hogy kikuldenek a regi tulaj cimere. A regi tulaj elmegy a DVLA-ba az o nagyobbik forgalmi reszevel, amin rajta van a pontos eladasi datum. Ezekutan allitjak ki az uj forgalmit az uj tulaj reszere. Szoval elvileg ha megbuntettek, erkezni fog Magyarorszagra a buntetes az uj tulaj cimere keppel egyutt. Legalabbis a normalis eladasnal igy van, nem tudom, a V5 Export reszenel is igy van-e..

@KuKori: Ne higgy neki. Kulon gepen vagyunk halistennek, ket kulon neven irogatunk. De imad nekem beszologatni, tudja hogy lefutok azonnal vitatkozni vele... :)

@Figyejjémmá: Koszi a felajanlast, de bena vagyok az ilyen modellekhez, nincs is turelmem sajnos a kis mutyuroket osszerakosgatni, lefesteni.. Sajnos ezert is van a szekrenyemen egy osszerakatlan Renault 5 Alpine a dobozaban..

a márk 2010.04.29. 23:23:54

Éljenek soká a jófej taxisok!

Dennis01 2010.04.29. 23:24:27

@Garp: Jo nektek, mostmar jo lenne talalkozni egy Belsoseges kommentelo tarssal Dennisthemenace-en kivul.. O vele meg tul sokat is beszelek.. :DDD
Ha jottok Angliaba valamiert, szoljatok, szivesen latunk titeket.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.29. 23:34:33

@Dennis01: Melyik része Angliának? Én megyek a közeljövőben Lutterworth-be a család barátaihoz (Leicestershire, B'hamtől keletre pártíz mérföld).

Dennis01 2010.04.29. 23:40:29

@KuKori: Northampton, kb 40 km-re Lutterworthtol.. :)

Garp 2010.04.29. 23:42:10

@Dennis01: nekünk ugyanannyi oda, mint nektek ide...:)

Dennis01 2010.04.29. 23:57:51

@Garp: De a ti autotok nem esik szet az ut felenel-ketharmadanal... :DD

Garp 2010.04.30. 00:18:36

@Dennis01: van ott valami Agrota, meg Corvinka is, nem? :)))

dyrtyho · http://dyrtyho.blog.hu 2010.04.30. 01:35:55

Hát igen,a londoni taxik valóban gyönyörüek,de azért remélem akad a városba 1-2 olyan elme,aki majd egyszer a londoni taxi mására elkezd Checker Yellow Cab típusú taxi őrületbe,és 1-2 szépséget behoz eme kicsiny országunkba :)

osloapi 2010.04.30. 08:02:03

nagyon-nagyon-teccik ez a dolog, azt hiszem eladom a cuccaimat, s elmegyek egy ilyenért. hátha társulhatnánk Tamással, ezzel ellennék a következő évtizedben. partner kerestetik! de komolyan.

Mentolosmájkrém 2010.04.30. 08:13:53

@ommm: Kenyelmes egy uj Merci, vagy egy V 70-es Volvo ujonnan, ez csak baromi nagy belulröl. Nyomj le benne egy 13 oras muszakot, kirazza a beled, az utas meg dulöngelhet azokon a muanyag szarokon, amiket ulesnek neveznek, vagy a lehajthato potuleseken, csomaggal a laba elött. Igaz nem hosszabb utakra talaltak ki, hanem arra, hogy 15 perc utan menj a dolgodra belöle. Erre jo, de masra nem. Nem baj, ha nem ertunk egyet, en taxis szemmel nezem a bringat, te meg jo ertelemben vett autobuzikent.:o) A tulajnak ettöl fuggetlenul nagybetuvel RESPESCT, hogy legyözte a Mozaik utcai hivatalt.:o)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.04.30. 08:39:55

agilis egy srác ez a Tamás, nem mondom (:

egy hét alatt leélt egy évet hehe

Fairway 2010.04.30. 09:03:07

A magam védelmében szép csöndben megjegyezném, hogy szerény becslésem szerint 5-6 féle forgalomirányító/rendfenntartó egyenruhás biztosan rohangál odakinn. Némi kint tartózkodás után biztosan meg tudnám különböztetni őket, de így helyreigazítást követek el:
"forgalomirányító/rendfenntartó/parkolóőr kinézetű egyenruhás"
Nekem a szélvédőn lévő "tax disc holder" hátulján még az az információ szerepelt hogy fizetni csak a behajtást megelőző nap 24 óráig. Időközben változhatott valami, a mellékelt oldalt elnézve, de a meggyőződésem az, hogy mivel személy szerint ebben a hitben éltem meg a történteket, a story hangulata megfelel a valóságnak, még ha egy baromi nagy félreértésen alapul is. :(
(A történet ezen része már csak azért is szomorú, mert ha tisztában vagyok a szabályokkal és nem értek félre semmit akkor talán megúszom £8 befizetéssel.)
Az előző tulaj biztos nem fog semmit kapni arról amit esetleg nem ő követett el, tekintve hogy a forgalmi (V5C) exportra vonatkozó részét előző napi dátummal (+óra perc) kitöltve visszaküldte a DVLA-nak (okmányiroda?)
A "dicsekvés"-t pedig visszautasítom, én egy magánlevelet küldtem a Zsoltinak, szerintem ebbe belefér. Az hogy ő ezt szerkesztés nélkül közzétételre érdemesnek ítélte az nem az én saram.
Arról nem szólva, hogy a célom nem a büntetés elkerülése, hanem a büntetés PILLANATNYI elkerülése volt, ugyanis ezt a helyszínen fedezni csak az üzemanyag pénz rovására tudtam volna ami nem túl jó ómen.
Az elkerülés lehetőségét illetőleg nincsenek illúzióim:
belsoseg.blog.hu/2008/07/31/anglia_buntet

Dennis01 2010.04.30. 09:27:37

@Fairway: A DVLA-t nem neveznem Okmanyirodanak, inkabb kozlekedesugyi intezet a megfelelo forditas. HA megbuntettek, majd ugyanugy kapsz egy levelet, mint Csikosek 4 keppel ellatva, mindegyiken Miki kozelrol, tavolrol, plusz rendszamrol nagyfelbontasu kep.

histar007 2010.04.30. 17:18:24

Igen, amikor a magyar nyelv megalkotta a vállalkozó kifejezést, akkor az ilyen kezdeményezésekre gondolot, és nem a kopasz merciekre.
Volt egy ragyogó ötlet, némi tőke, rengeteg utánajárás, és a végén úgy néz ki, hogy bejön a dolog.
Ezek után el lehet kezdeni komolyban is gondolkodni, van egy know-how a kezedben (alázod a bürokráciát), megismerted a beszerzés csatornáit is. Kellene még 4-5 autó, és mehet is a saját taxis céged. Szerintem lenne az a szegmens, ami pont kellemesen eltartaná a céget...
Sok sikert!

prunoki 2010.04.30. 17:40:21

Mondjuk nálam nagyon leírta magát avval ahogy átkúrta a vizsgával az eladót. Ügyes gyerek, na.

dennisthemenace 2010.04.30. 22:35:13

@Fairway: Driver and Vehicle Licensing Agency. A del-walesi Swansea a kozpontja, ott intezik a 60 millios orszag osszes forgalmi engedely- es jogositvany ugyeit, eddigi tapasztalataim szerint rendkivul precizen...

OneFM.hu · http://www.onefm.hu 2010.05.01. 02:47:44

és a lengyel mit csinált kint? Odaköltözött? vagy megvette, nem vihette haza és eladta? vagy mi? Tetszik a sztiru stbi :)

Dennis01 2010.05.01. 18:47:30

@Garp: Az itt lollypop man-woman.

Garp 2010.05.01. 20:22:03

@Dennis01: mondom nyalókás, teee :)

romesz 2010.05.03. 01:01:57

jo tortenet, ha igy haladsz hamarosan meg lesz a 4-5 taxis ceged.