Harmadik típusú fellatio

Rejtélyes hibák. Hátborzongás, kóklerkedés, az ész diadala

  2010. április 09. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

20078819814 SteyrPuch

Mindenkinek vannak rémisztő történetei rejtélyes autós hibákról. Itt egy saját zaftos sztori, de van hepiend. Azaz majdnem…

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr611906339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2010.04.09. 09:56:57

nagyon jó, köszönöm! egy lépéssel megint közelebb löktél a veteránautó-vételhez :)

mentobacsi 2010.04.09. 09:59:27

99,99%ban respekt!

PIRSIG JO KÖNYVET IRT!!!

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.04.09. 10:00:23

@Béla_: Egyetértek.
Néha olyanokról számol be szeretett Csíkunk, hogy jobb lett volna ha nem írja le.
Valahol a gyertya is ott mozog.
Nem vagyok nagy májer, de már az elején sejtettem, hogy kitámaszt a csapágy.
De nem akarok vitatkozni.

Kisolasz 2010.04.09. 10:03:02

nekem az 1.1-es Trabi adott hasonló élményeket az elmúlt két évben, bár ott kértem néha szakértői segítséget. Ott a karburátor a csúcs számomra, az valami csudajó játék...
Mire összeállt a gép, visszaadtam a faternak...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.09. 10:11:45

"akkor legalább találjam ki, hogy egy részeiben beteg, más részeiben jól működő szerkezet hogyan válik tiszta logikával, kitartással, némi izommunkával jól működő, örömöt adó egésszé."

Valahogy így. Rám is ezért néznek hülyén, mert öreg autóm van, öreg laptopom, stb. Meg mert csomó mindent megjavítok.
Pedig jó ha az ember tudja még, hogy mihez mérje azt ami új és volt pénze rá (megbecsüli pl.)

gnme 2010.04.09. 10:11:56

@Gulyás G: na mivan levelet kaptál? :-)

Dobjál be valamit, az meglátszik!

BaT2 2010.04.09. 10:16:32

No ezért az érzésért vettem én is Ladát, bár nem gondoltam, hogy mennyi hülye "kis" hibát tud produkálni, ami miatt összeülhetünk többen, sörözgetni, és kitalálni, hogy vajon honnan jöhet a probléma :) Asszony nem örül neki, de kell ez a kis kikapcsolódás az egész napi gép előtt ülés után.

gnme 2010.04.09. 10:17:28

áj vana sup béjbe
www.youtube.com/watch?v=4vaN01VLYSQ

itt a kampánycsend, lehet auttó szerelni, irány az iroda (..autót szerelni :D)

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2010.04.09. 10:17:39

Az a zenes rész, az nagyon jó volt!

Editke vagyok · http://editkevagyok.blog.hu/ 2010.04.09. 10:18:50

Nem azért, hogy dicsekedjek, de fellatioból én több tipust is ismerek amúgy..:)

lujo405GL (törölt) 2010.04.09. 10:33:58

Lehet, hogy a csaj szivargyújtóról működő hajsütővasat használt, és bedugva hagyta a kocsiban :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.04.09. 10:37:02

Csiki,
amíg még nem értem el a Pirsiget szapuló bekezdésig, már láttam a rokonságot a cikk és a "A zen meg a motor..." között, így csalódás volt hogy neked pont a könyv nem ment át.

primatus 2010.04.09. 10:52:14

@Béla_: Igen, ki kellett volna derülnie a holtjáték beállításakor..... Mentségéül szolgáljon, hogy kezdő volt, fiatal és bohó. :-) Bárkivel megtörténhet....
Nemrég megszivattam magam azzal, hogy a dupla vezértengelyes motoron (motorgenerál után) a vezérműkereket a vezértengelyre egyformán sikerült feltenni.(Kétféleképpen meg rá.) Persze nem indult.... Néha röffent egyet, de semmi, mert ettől kezdve a szívóoldali módon lett megforgatva a kipufogó oldal is. Nem először csináltam és mégis megszívtam, aztán baromira nem értettem, hogy mit csesztem el. Végignéztem a gyújtástól kezdve mindent 25*. Nem értettem. Végül levettem a szelepfedelet és megnéztem a bütykök állását. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ! (nem írom le a cifra magyar szentségeléseimet) :-)

spark82 2010.04.09. 11:00:36

Köszönjük, Zsolt! Jó tudni, hogy más is hülye, nem csak én/mi. ;)

primatus 2010.04.09. 11:00:54

@Editke vagyok: "Nem azért, hogy dicsekedjek, de fellatioból én több tipust is ismerek amúgy..:) "

hu.wikipedia.org/wiki/Or%C3%A1lis_szex

Gondolom, az autofellatio-t nem. :-)
Csík is valószínűleg az autó-fellatio -ra gondolhatott. :-))))

zazooo 2010.04.09. 11:16:24

"..Mivel a Puch-kuplungharang körbeér, ezért nem tudtam rendesen nyomon követni a folyamatot.."

Ez hogy is van ez? Semmi betekintőablak nincs a szerkezethez? < bezzeg > A skociban van :) < /bezzeg >

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2010.04.09. 11:25:53

:D:D még jó, h eladtad :D
jó a cikk, gépész konfon is kuplungos feladatunk volt, a tányérrugó lamellákat kellett kiegyengetni. na jó nem ugyanaz, de kuplung

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.04.09. 11:26:03

Ezt sajnos nem tudtam végig olvasni.

Blokkokat kellene használni, hasábokat, közéjük pedig fotókat kéne tenni, amiket szemezgetve meg--meg pihenhetünk, mert így csak egy betűtenger

pszihoapu 2010.04.09. 11:27:33

Hú, ez nagyon jó!
Mindennap ezt csinálom, ez a munkám.
PLC és/vagy PC vezérelt fél és teljes automata gyártósorokat javítok, támogatom a termelést (autóipar), nagyon érzem miről írsz!!
A legjobb amikor "minden ok és mégsem jó", ilyenkor szuper mikor 10-15 ember közül épen neked jut eszedbe valami tök baromságnak tűnő apróság és működik...
Nagyon nagy agytorna és hihetetlen sikerélmény tud lenni. Egyszer munkahelyet váltottam, de nagyon hiányzott, annyira hogy amikor hívtak 10 hónap múlva, azonnal visszajöttem (igaz jobb fizetésért :D).
Szóval gratula a cikkhez!!!!!

KAWAszaki 2010.04.09. 11:41:57

....megoldódott a gyújtásgond, Puki szárnyalt, mint állat....
"Puki" ( ezen nagyot röhögtem.) A magyar nyelv csodás!
Grat a cikkhez!

sompetike 2010.04.09. 11:46:24

na igy bosszulta meg az eladást a kicsikocsi

Doubledeceker 2010.04.09. 11:47:12

Én csak azt nem értem, baszus, hogy miért nem azzal kezdte, hogy megnézze van e holtjátéka a kiemelő villának?

Ezért ez még nem rendszerben gondolkodás kérédse....

De végül jó lett!

Az egészben az is szép még, hogyha alátéteket pakol az ember a lendkerék meg a kuplungmű közé, akkor csökken a szorító erő, illetve méginkább kiemel a nyomócsapágy.

Baszus, ez nem tapasztalat, nem is gépészmérnöki diploma kérdése, hanem egyfajta műszaki inteligencia..

Na mindegy, ezért is lett a tag újságíró.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.04.09. 12:06:05

@Nandi29:
Azért ne felejtsük, hogy 19 éves fejjel, bimbózó műszaki érzékkel követte ezt el. Mi sem voltunk sokkal különbek ennyi idősen.

Devil2 2010.04.09. 12:17:21

@Nandi29: Csik még politikusnak sem lenne utolsó, mindent úgy megmagyaráz hogy közben a mennybe megy (egyesek szemében). :))

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.04.09. 12:20:12

@Nandi29: Mert te úgy születtél, hogy 19 évesen az első autódnál már te pislogtál a stroboszkóp helyett, amikor gyújtást állítottál :)
Imádom az ilyen utólag okosokat. Apósom is ilyen. Az ember szív, megcsinálja, helyette, aztán a végén amikor elmondod mi volt a gond, egyből tudja, hogy azt kellett volna elsőre...

soproni1 2010.04.09. 12:30:50

Valamelyik német autós újságban volt egy Ford galaxy tartósteszt. Az első hiba 9 ezer km után jelentkezett.Ráadásul gondolom alaposan átnézték az autót, mielőtt átadták egy újságírónak.
Amióta bekamuzták ezt a Toyota gázpedál dolgot ( még ismerősöm ismerősének sem volt ilyen gondja soha),azóta nem merem eladni a Priusom , pedig már 8 éves. Bár suzukiról, hyundai-ról még nem hallottam rejtett hibát, az is igaz.

zazooo 2010.04.09. 12:59:07

@Nandi29: Azért alátétezte mert anélkül átbillent a nyomórugó. Oda van írva.

Doubledeceker 2010.04.09. 13:17:26

@zazooo: @yaffa: @Devil2: @bervas:

19 évesen, már szelepeket csiszolgattam éjjel nappal a ladában, poliroztam a szívócsővet, cserélgettem a féklevegőfúvokákat, később audi olajhűtőt taknyoltam a gépre.

De nem ez a lényeg baszod, ez műszaki érzék és egy kis gondolkodás kérédse. Én kurvára bírom Csik írásait, de nem először és nem utoljára köszönnek benne vissza irtó furcsa és írtó műszaki analfabéta problémák.

Persze Csik jó arc, mégegyszer mondom.

Na és szó se róla én is csináltam már balfaszságokat, na de ez olyan triviális.

Lacc78 2010.04.09. 13:31:19

Pirsig könyve szerintem jó. Én háromszor olvastam, aztán kölcsönadtam valakinek, aki nem adta vissza. Motorozni is a könyv miatt tanultam meg (igaz, hogy azóta sem ültem motoron :().

fecskozoli 2010.04.09. 13:35:55

Shufni "Tuning"... Abszolút 5 csillagos írás, tegye fel a kezét aki pénz híján huszonévesen korrektebbül megcsinálta volna. De ennyi munka után megválni tőle... Nem volt szép. Szerintem még ha a tulajnál ég is le, akkor is szebb a vég, csak anyagilag jobb így.
Én nem adtam volna el.

romesz 2010.04.09. 13:49:05

Azért a vége az teljes égés szerintem

Dennis01 2010.04.09. 13:52:17

@fecskozoli: Gondold el, ha nem adja el. Meg a vegen bennegett volna, aztan mit olvasna a nep??? :)

larus 2010.04.09. 13:54:33

Jó a cikk, régi énem látom Csikósban.

Volt annak idején egy kispókunk, amit a feleségem hozott a házassági kapcsolatba.
Fiatalok voltunk, semmi nem számított, nászút Sopronba kispókkal, vissza le egy busz vákumcsatornájában Siófokig 110-el, persze a dinamótartó elrepedt. Valahogy visszavergődtünk vele Pest mellé. stb,stb.

Amire meg talán még büszkének is éreztem magam, a következő esetsor.

Feleségem valami roppant egyszerűséggel tudott úgy váltani hátramenetből 1.-be, hogy két hét alatt háromszor ragadt meg a váltórudazat két fokozat között.

Se előre, se hátra, orvosolni a motor-váltó kiszedésével, váltófedél leszed, egy pöccintés a váltókulisszára az 1. fokozat rúdjára, és minden rendben.

A negyedik ilyen eset során a hátsó üléseket kiszedtem, kb. a váltófedél magasságában 6-os fúróval a kasznit kifurkáltam, lukakat átütve, lemezt mint az olajoshalas konzervdobozt felhajtottam, és máris hozzáfértem a váltófedélhez.

Ezután 5 perc volt a váltókulissza helyrepofozása.

ezeröcsi 2010.04.09. 13:59:56

Érdekes, mennyit változik a világ.

Én kicsit töb, mitn 20 évvel később lettem 20 éves, mint te, de az én esetemben pont a szoci vasak jelentik az egyediséget. Autóvásárláskor szóba sem jöhetett valami "kommersz nyugati műanyag verda" :-)

Amúgy az első 1.3-as Wartburgomal pontiosan úgy jártam, mint te az 500-as Fiatoddal, annyi külömbséggel, hogy vizsga és jogsi nélkül nem mertem menni egy métert sem :D

Viszont utána újítottam egy 21053-as kocka Ladát (1.5-ös, 5 sebességes), ami nagyon jó autó, egy ékszíj cserét kivéve még nem kellett hozzá nyúlnom.

romesz 2010.04.09. 14:04:27

Nekem most kellene le vennem a benzin tartalyt a transporterrol, de mindig talalok valami kifogast.

romesz 2010.04.09. 14:14:06

Mikor mar harmadszor szedted szet az autot, lehet, hogy jo lett volna ha hivsz valakit aki atnezi a dolgokat. Mert sokszor az a gond, hogy aki dolgozik rajta az tul kozel van a problemahoz es nem lat mast csak amit akar.

BocaNegra 2010.04.09. 14:22:00

Szeretm ezeket a cikkeket, ilyenkor mindig olyan qrva szerelhetnékem támad:)
Régóta ígérgetek már egy öreg Bömöst magamnak, még egy-két ilyen cikk és megveszem:)

nagyo78 2010.04.09. 14:32:27

"A tarajos dugattyú pedig az első nagy pörgésnél beleért, és összeverte az elektródákat."
Nem tudom milyen a tarajos dugó, de nem hiszem, hogy azzal változna a sűrítési végnyomás is menet közben. Mert ha az fix, (vagyis a dugótető és a főtengelycsapja közti táv) akkor a dugó a legelső fordulónál megüti a gyertyát és nem vár az első kihúzatásig. Aki jobban érti ezt a témát magyarázza el nekem plz.

arthur877 2010.04.09. 15:03:35

Ez megint nosztalgiával töltött meg Zsolti!
Eszembe jutott, amikor úgy 77'-körül a Faterom Verhovinájának "lepörgött" a kuplung teteje, és én 13 évesen életemben egyedül először látva ilyet összeraktam neki, mire kijózanodott...
Azt hiszem az a sikerélmény tudatosította bennem, hogy autó szerelőnek kell mennem!
És a hangulata a posztodnak ugyanaz, nekem! :D

NGA 2010.04.09. 15:42:08

Csikós! Köszönöm a szellemi orgazmust! És egy kellemes nyugodt hétvégét szereztél nekem. Elmegyek a garázsba, előveszem a 66-os bogaram, és lemosom. Szegény a múlt héten kapott eleget. De ez a cikk meggyőzött arról, hogy igenis csodás a veteránozás!

Sok sikert a Mercihez!

mnandy 2010.04.09. 16:16:24

Gratula és kösz!

És egyébként így beszél egy virtigli hacker:

"ha már nem találhatom fel a tüzet, a kereket, a vízelöntéses rizstermesztést, a demokráciát, akkor legalább találjam ki, hogy egy részeiben beteg, más részeiben jól működő szerkezet hogyan válik tiszta logikával, kitartással, némi izommunkával jól működő, örömöt adó egésszé."

www.szabilinux.hu/forditasok/hacker-howto.html

(második szakasz, első mondat, második tagmondat)

békaapu 2010.04.09. 16:46:01

@nagyo78: Magas fordulaton a felső holtpont tizedmilliméterekkel feljebb kerül, mint ahogyan a motor állóhelyzetében mérhető.
Ezért tudja a kivállasodott persely eltörni a friss gyűrűzés legfelső gyűrűjét magas fordulaton.

dr.oid 2010.04.09. 16:57:29

Nyálas Olvasóink!

Önök Csikós szan veterános zanza bushido kurzusát élvezhették. Köszönjük figyelmüket! A további írásokat kéretik a fenti cikkben említett csikósi filozófiai alapvetés maradéktalan figyelembevételével olvasni. Azt a tirpákot aki ezek után belerondít a meditatív információáramlásba a Mester személyesen bassza ki a Dojo-ból. Reméljük mindenki megértette, felfogta. Az intelmek különösen a nagyszámú elméleti 'szakember' számára megszívlelendők:D

w126sd 2010.04.09. 17:08:57

Csá Csík!!!!!!!!
Találtam két Puchot!!
Kontyos mind a kettő,és kapaszkodj.................Az egyikkel e vmi Kondorosi versenyzett:-)
Még egy újabb projekt esetleg?
Marha jól néz ki,szélesítés,stb,tuning motor kosárban.
Fájdítsam még a szíved?
W126 menni expo.TOMEK

Csikós Zsolt 2010.04.09. 18:00:49

@mükkemakk:

Nem, vigyáztam a csövekre, valami elektromos oka volt. De megcsinálták utána, csak a motortér égett ki.

Era megy, teszi dolgát, most főleg motorral járok.

Csikós Zsolt 2010.04.09. 18:04:36

@w126sd:

Megölsz. Vagy én öllek :-)))

@nagyo78:

Olvasd békaaput, igazat mond, uff.

@ezeröcsi:
Hehe, én meg épp azért nem vettem soha szocit, mert olyan kommersz, átlagos, szar izét nem akartam :-)

Változnak az idők. Vagy minden relatív, lehet sokfelől nézni. Ez a szépsége ennek, mindenki megtalálja a maga foltját.

Valami? Amerika? Naná! 2010.04.09. 18:04:54

"a nyolcvanas években még tudtuk, ki az a Hollós, a Zsíros, a Morvai, a Zima. Legendás magyar Puch-versenyzők voltak ezek."

Khm, talán Ők és nem ezek, ha személyekről beszélünk.
És a rohadtul idegesítő, pesti tahó "a" névelőt rakunk a személynevek elé szokásról is le lehetne szokni.
Nem menő.

Thai Thai 2010.04.09. 18:18:54

Nekem tetszik az írás mint mindig.
A motor kivételhez a benzincsövet nem kellett lekötni? :)))))
Ki mondta, hogy csak elektromos hibától éghet le az autó mérnökúr?:))))

nagyo78 2010.04.09. 18:43:23

@békaapu: Érdekes, és biztosan igazatok is van, hisz el Presidente története is igazolja. De a tizedek nekem valahogyan nehezen jönnek össze. A csapágyhézagok beleszámítanak, ez ok. De a hajtókar megnyúlik? Vagy honnan ez a jelentős eltérés?

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.04.09. 19:28:56

Grat Csiki, szívemből szóltál, egy újabb gyöngyszem a Mestertől - ezekért érdemes Totalcar-t olvasni.

Az első "autóm" nagyobb szívás volt (tán csak a szakértelem és a lehetőségek hiánya tette azzá) és bőven kevesebb hasznát láttam, egy 120as skodri, az adásvételi kitöltésétől számítva olyan 6 órán át működött, aztán eldobta magát az összes hajtókarcsapágy, a főtengely is berágódott. Meg egyébként is egy halom rozsda volt, mire a motort megcsinálta haver, lejárt alóla a műszaki, szóval reménytelen volt az egész.
Noha onnantól egészen az eladásig egy tapodtat nem mozdult az udvarról, a hobbimmá vált, szabadidőmben szétszedtem-összeraktam-néha véletlenül fel is gyújtottam, szóval tanulmányoztam a GÉPet, akkoriban éreztem rá az itt említett őrület édes ízére.

Azóta is csak a régi vasak érdekelnek, bár egyelőre inkább a mesés Japánból. Ugyanis hiába a sajátkezű, önképző-problémamegoldó szerelgetés iránti elkötelezettség, azért mazochista, az még nem vagyok - noha a korral lassan ez is utolér, és akkor végül nagybetűs Veterános - nettó bolond - leszek én is :)
De ezt ne vegye sértésnek a nemjapános tábor, ez csupán az én heppem az első "nemszerelem-szerelem" okán :)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.04.09. 19:30:37

Grat Csiki, szívemből szóltál, egy újabb gyöngyszem a Mestertől - ezekért érdemes Totalcar-t olvasni.

Az első "autóm" nagyobb szívás volt (tán csak a szakértelem és a lehetőségek hiánya tette azzá) és bőven kevesebb hasznát láttam, egy 120as skodri, az adásvételi kitöltésétől számítva olyan 6 órán át működött, aztán eldobta magát az összes hajtókarcsapágy, a főtengely is berágódott. Meg egyébként is egy halom rozsda volt, mire a motort megcsinálta haver, lejárt alóla a műszaki, szóval reménytelen volt az egész.
Noha onnantól egészen az eladásig egy tapodtat nem mozdult az udvarról, a hobbimmá vált, szabadidőmben szétszedtem-összeraktam-néha véletlenül fel is gyújtottam, szóval tanulmányoztam a GÉPet, akkoriban éreztem rá az itt említett őrület édes ízére.

Azóta is csak a régi vasak érdekelnek, bár egyelőre inkább a mesés Japánból. Ugyanis hiába a sajátkezű, önképző-problémamegoldó szerelgetés iránti elkötelezettség, azért mazochista, az még nem vagyok - noha a korral lassan ez is utolér, és akkor végül nagybetűs Veterános - nettó bolond - leszek én is :)
De ezt ne vegye sértésnek a nemjapános tábor, ez csupán az én heppem az első "nemszerelem-szerelem" okán :)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.04.09. 19:32:07

francos bloghu.. elnézést a dupláért.. pedig direkt vártam legalább 1 percet.

Gomulka Béla 2010.04.09. 20:02:34

@larus: Egyszer Trabanttal mentem egy kamion mo"go"tt Gyo"rto"l Tatáig, alig-gázzal, és nem tudtam leállítani a motort utána, úgy bemelegedett. O"ngyulladással járt (a Jawa 350-nek volt ez még szokása), gázfro"ccsre állt csak le. Szegény (nem az enyém volt).

Kristofka 2010.04.09. 20:24:57

Nekem is volt egy puch motorom 3 évig légszürő nélkül jártam vele földesúton.. :) mostismegy :O

békaapu 2010.04.09. 20:44:09

@nagyo78: ...én sem vagyok tanár, ezt a mondatot anno a "Hogyan szereld a nagyMZ- det" (vagyvalami illesmi) című könyvben olvastam, és jegyeztem meg... arról szólt a mese, hogy közepes és alacsony fordulaton nem elegendő bejáratni a motort, mert az összecsiszolódott felület felső határa nem lesz eléggé magasan.
Én egy falusi általános kontár (mekkelek) vagyok, nem dühöngött bennem a "dajcse precizitét", nekem ennyi elég volt irányelvnek.... szóval nem tudom, hogy mi nyúlik meg magas fordulaton... de hogy nyúlik, az tuttó...

:-)))

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.09. 21:06:44

@nagyo78:
Nyúlik a hajtókar, görbül a főtengely, mászik-mozog minden.
Fent szólók igazat beszéltek.
Az úgynevezett "ellustulás" jelensége is ezért van a rendesen soha meg nem hajtott autóknál-motoroknál. Ugyanis kihúzatva a dugattyú olyan helyre téved, ami nincs bekopva, akár a hüvely vállába is beleverhet.

Úgyhogy bejáratásnál oda kell figyelni, hogy időnként meg legyen zavarva a gép. Korabeli MZ, trabant használatik külön meg is említik, hogy amit kerülni kell, az a túl kis fordulaton való erőltetés, de arról egy szót sem szólnak, hogy ne lehetne kihúzatni.
Pedig nagyon friss motornál azzal is vigyázni kell. Nekem ragadt már meg dugattyúm emiatt.

mükkemakk 2010.04.09. 21:07:37

@Csikós Zsolt: Nekem az autószereléseid folyama olyan szellemi táplálék, mint anno a nyugdíjasoknak Isaura (rabszolgasors ) volt.

Elvarratlan szál a történetben az Era vibrációja, melynek szakszerű megoldása lassan fizikai Nobel- díjhoz juttathat szememben. Ezért várom a fejleményeket. /Lehet a ráolvasás segíthet vagy az imádság./

Nekem a tuning riga HENGERFEJ ütötte így össze a gyertya elektródáját. Azért jó, hogy már nem kell ilyen vackokkal járnom, mert anno a motorozás:szerelés aránya 1:4 hez közelített.

üdv.

mükkemakk 2010.04.09. 21:12:44

Természetesen a leesztergált riga hengerfej, kontra szétreszelt dugattyú volt a gyertya elktróda ütés oka.

A motort be kell járatni, ebbe a magas fordulaton való -rövid ideig- történő üzemállapot is beletartozik. A túl kis fordulaton való erőltetés káros csavaró lengésekhez vezethet.

A hengerfal vállasodása tényleg szétverheti a csapágyazást vagy a gyűrűket.

nagyo78 2010.04.09. 21:20:14

Köszi mindenkinek aki válaszolt a kérdéseimre, ma is okosodtam kicsit! :)

hp2 2010.04.09. 21:32:22

@ezeröcsi:
Valószínűleg neked a szoci autóval nem asszociálódik az a rettenetes szellemi nyomor amiben ezek az autók készültek annak idején.

ZON 2010.04.09. 21:37:27

@Valami? Amerika? Naná!: nyilván te is érzed, hogy a névelő itt a fokozott tisztelet jelzője...
Nyelvtanilag igazad van, de a beszélt nyelvben nem.
"A Beneferi, a Ferjáncz, az Egerszegi..."
Érzed?

Valami? Amerika? Naná! 2010.04.09. 21:52:27

@ZON: Nem, nem érzem. A pesti bunkó, tahó paraszt nyelvjárás jön át, mindegy, hogy beszélt nyelv, vagy írott. Semmiképpen sem a tisztelet jele, különösen az "ezek" vs Ők miatt sem.
Ne is haragudj, de ezt nem tudom elfogadni.

Azért különösen szomorú, mert amúgy a szerzőt nagyra tartom, igazán jól és magávalragadóan ír, de egyre-másra jönnek olyan szófordulatok, kifejezések, amik nem illenek egy magát újságírónak, tollforgatónak valló ember szájába, papírra vetett művébe (mégha itt a toll jellemzően billentyűzet, és a papír az internet egy kis szelete).

w a s d 2010.04.09. 22:33:25

@hp2: Ha igaz, amit a szoci gyárak különböző prototípusairól írni szoktak, akkor azt hiszem, igaz az a "rettenetes szellemi nyomor", csak nem a tervezőkre, hanem az állami vezetőkre vonatkozik.

Kacorka 2010.04.09. 23:01:41

@Valami? Amerika? Naná!:

én érzem. Amire te gondolsz (pesti tahóság) esetleg a "a Zoli" "a Peti", vagyis névelő használata keresztnevek előtt. Nem szép persze, de ez más.

Ennek cikknek van 3-4 bekezdése, amit pici túlzással már-már irodalomnak is lehetne csúfolni. Kár ilyen kis faszságokba belekötni.

Garp 2010.04.09. 23:03:30

Na most az van, hogy az életemből totál kimaradt az autószerelés annak ellenére, hogy magukat az autókat imádom. Viszont amióta Csikóst olvasok megindult a fejemben a kishangya (helyesbítenék: megindult ebben az irányba is). A veteránok mindig is vonzottak, viszont a többet-szerelek-mint-vezetek réme eddig visszatartott. Úgy látszik a krisztusi korral vagy hülyül az ember, vagy csak bevállalósabb lesz, de eljutottam oda, hogy csak az alkalomra várok, hogy elinduljon a szopás-saga. Az egyetlen kikötés: valami olyan legyen, ami nem jön minden nap szembe. Mondjuk egy ilyen csótány, mint ez: cars.donedeal.ie/for-sale/vintagecars/1251405 kár, hogy ezt már elvitték.

Csikós, ha egyszer valaha azon kapom magam, hogy a hétvégéimet olajban úszva leütött körmökkel valami kocsi alatt töltöm, téged foglak szidni! A szaros kenyér marketingjét nagyon jól nyomod :)

(Ugyanezen a szopáson megyek át nap-mint-nap, csak nagy teljesítményű fénymásolókkal, meg nyomtatókkal. Miért ne folytassam a szabadidőmben? :D )

peszér 2010.04.09. 23:20:04

Egy kis történelem.
-Cs. Csaba nagybátyám, futó, Aki Hollós révén vette meg Puch-ját 1964-ben, a zuglói Pimpi/Hollós-műhelybe hordta javításra. Ritkaság volt akkor ez az autó. Szép emlékeim vannak róla, de ma már nehéz elképzelni ebben az utazást. A retro meg van, de az idő változik.
-Más. Apósommal az 1970-es végén, a "röppentyű"-ben, az akkori zűrzavaros beszerzésifeltételek mellett megszerzett ( ez egy külön történetet megér) totálkáros DS 21 Pallas (full bőr) rendbehozatalába kezdtünk bele. Az első K-jetronikos motor volt benne. Surányi Bandi bácsi is megnézte az autót és közölte, hogy ebből nem lesz semmi, de bármiben segít. Egy év múlva az autó kész volt. A mai napig örzöm fotóit. Nem szeretném taglani, hogy mit kellett kiszerelni és visszarakni.
-Utána már saját munka volt a kasztnicserés "ezeröcsi".:)
- Utolsó fellángolásom egy 20.000.-Ft-ért megvásárolt, reménytelen állapotu Skoda Felicia. Ez nem a mai, hanem a cabrió, a dupla Jikov-porlasztoval.
Arra törekedtem, hogy minden eredeti legyen benne.
Szépre sikeredett, de volt egy gondom. A vízhőmérő itt még nem elektromos volt, hanem "csöves". Sok kutakodás után találtam akkor valakit akinek elfekvő Octávia álkatrészei voltak, mint fékmunkahenger stb. Félre volt dobva egy ilyen vízhőmérő és első rálátásra egyben volt. Elő az öngyujtó, szonda melegít és a mutató megmozdult. Innen már csak egy-két napomba került, hogy a gáztűzhelyen melegedő fazékvízben, egy laborhőmérő kiséretében a szétszedett óra rugóinak hajlitgatásával bekalibráljam.

Nekem ez a hangulat jött a cikkből.
Amatőrként csináltam akkor, mint sokan, mert akkor ez egy autóbeszerzési lehetőség volt.
Ma már csak szép emlék maradt és a hátamra nem kívánom.

peszér 2010.04.09. 23:40:42

Még egy megjegyzés, a Kondorosinak a beceneve, Pimpi.

Csikós Zsolt 2010.04.10. 00:15:15

@Megszívtuk-Waze:

Igen, de te mennyit szereltél mostanáig autót?

Mert nekem az volt a második autóm...

Most már én is tudnám, szóval attól függ, hogy hány éves korodba, melyik tapasztalási szakaszba teszed magad. Vagy ami régebbben volt, és esetleg egy mai, második autóját szerelő valaki okulhatna belőle, azt már sose írjuk meg, mert ciki?

Nem értem. Vagyis szerintem te nem gondoltad végig. Olyan ez, mintha leírnám, hogy négyéves koromban nem tudtam kibetűzni az autók hátulján, hogy "SKODA", te meg azt mondanád, hogy érdekes, én így harmincévesen ránézek, és látom. Csak abban nincs sztori, ebben meg van.

Valamit súlyosan félreértettél most :-)

Van egy hátrahúzós, fehér, kb. 1:43-as Wartburg a szerkesztőségben... Túsz.

bandika57 2010.04.10. 00:16:46

Én a Junakommal voltam így. Ősszel szétszedtem, tavaszra kissé átalakítva elkészült. A dinamót is kénytelen voltam megtekercselni (a konyhaasztalon).

Évekkel később 4db 240-es Volvoból faragtam 1-et.

Teljesen más érzés olyant használni, amit magának készít az ember, az igaz és még most is bevállalnék ilyen "munkát"

Csikós Zsolt 2010.04.10. 00:17:36

@Nandi29:

Neked is csak azt tudom mondani, mint Megszívtuk-Wazzének - senki nem kezdi az életet autószakértőként, ez pedig egy viszonylag korai stádiumot írta le. Bár lehet, hogy te tízéves korodban tudtad volna, akadnak kivételek.

Csikós Zsolt 2010.04.10. 00:19:58

@Thai Thai:

Mert az volt a visszaérkezett infó.

Csikós Zsolt 2010.04.10. 00:23:29

@Valami? Amerika? Naná!:

Ja, és menő, hidd el.

@Nandi29:

Én nem csiszoltam szelepeket 19 évesen a Ladában. Katona voltam. Előtte meg kurvára tanultam, hogy felvegyenek egyetemre. Kinek ez, kinek az, nekem az autószerelés csak később jött, mert nem lett volna rá idő, ugyanis túl buta voltam ahhoz, hogy a felvételire való készülés mellett pénzt csináljak autóra, meg még szerelni is tudjam.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.10. 00:42:25

@Csikós Zsolt: Meguntad a kreténeket végre, Joe? ;)

Garp 2010.04.10. 01:00:58

@Csikós Zsolt: te még mindig vesztegeted a biteket? Hát ide olyanok járnak, akik már a homokozóban is pisi helyett fáradt olajjal keverték ki a gyümölcsformákba az anyagot, pár évvel később meg csak szelepszárral játszottak a vécén! Tudhatnád már...:)

Garp 2010.04.10. 01:02:27

T-7nap
Utálok repülni.

kkn 2010.04.10. 02:39:49

" hőbelebanc " A magyar nyelv sokféle íze, én hóbelevanc formában hallottam sokszor anno.

mükkemakk 2010.04.10. 08:04:48

@Garp: repülni nagyon jó, menj ki egy sportrepülőtérre és fizess k iegy iskolakört napnyugtakor, tetszeni fog.

Ja, a repülésben kell csak igazán szerelni tudni.

Gpety 2010.04.10. 08:21:24

Nagyon tetszett a történet, igaz ahhoz már hozzászoktam, hogy feleslegesen hosszúak a cikkek és minden második bekezdés át kell, hogy ugorjak, mivel egyáltalán nem kapcsolódik a témához és/vagy valami költőien túlcicomázott körmondattal szembesülök.

szpsz 2010.04.10. 08:41:16

De jókat derültem ezen a cikken. Hogy mennyire nem vagy egyedül, erre itt az én történetem. Zolika (mármint én) nem volt autóbuzi. Zolikát mindig a széllel szemben pisilés motiválta, úgyhogy a sulis időszakban az összes osztálytárs köpte vágta az autókat (szintén 80as évek) én meg rohadtul ignoráltam a dolgot. Egészen addig, amíg meg nem láttam egy Porschét. Igen, Zolika kitűzte, hogy ha addig él is, neki Porsche kell. Zolika nem volt gazdag, ez vszeg le is rítt róla, mert majdnem kiutálták az éppen bimbódzó Porsche Hungáriából, mert bejárt nyáladzani, meg prospektust kunyerálni. De a kitartás töretlen volt, hogy Porsche, Porsche, Porsche. A rokonok már elmeorvos keresését fontolgatták, de Zolika obszessziózusan ismételgette a stuttgarti márkanevet. 1996-ra sikerült beülni egy 924-esbe. (Lada után raketta volt). Ez akkor volt 17 éves, egész egyben volt, de rövid tulajdonlása alatt azért nekem is volt szerencsém megtapasztalni ezt, azt. K-Jetronic szarakodása, a nyomástároló nyomás nem tárolósága, az éjszakai diszkóprogram sajnálatos meghiúsulása, mert eldurrant a váltó és taxi húzott haza. Aztán sajnos a fékjavítás megállt egy utcabéli szerelő által végzett fékbetétcserében, bennem fel sem merült, hogy esetleg méretni, légteleníteni stb. Aztán el is szálltam vele egy tempós autópályás hirtelen lassításkor. A gépezet megsemmisült. Én nem, szerencsémre. Aztán jött a 944S2, húh, mekkora ugrás volt ez, '97-ben a 125-ről 211 lóra váltani, majdnem azonos kasztnival. Az az autó is szépen muzsikált kb másfél évig, aztán állatorvosi ló lett belőle. Szűk 6 évig volt meg, állandó küzdelem a pénzért, hogy tudjam vödörrel beleönteni a kocsiba. Mikor eladtam, egészen rendben volt. A 6 évről én is tudnék akár könyvet írni, hisz sok jó és sok bosszús élmény volt ezalatt. De életemben először, kettesben lánnyal nyaralni menni, ez a kocsi vitt. De Zolika nem adta fel, nagy hókuszpókuszok árán átnyergelt a farmotor-léghűtés misztériumára. Hasonló vegyes tapasztalatok, immáron 7 éve. Későn érő típus lévén, pont most osztottam az eszet az Index 911-es fórumán, hogy egy ilyen autónál nem csak a korrekt szerelő felkutatása az egyik legnagyobb kötelessége a gazdának, hanem az önképzés is. Persze, és itt kifejezetten a Puch-cikk írójától kérdezem, hogy vajon az ő általa is propagált "értő hozzáállás" vajon mennyire működőképes egy túlmisztifikált autómárka esetében.
Zolika megint cserén gondolkodik, dehát a válság egyenlőre konzerválja az autó birtoklását. Most éppen két irányban kacsintgatok: vagy egy régi "G" széria 911, full fapad, minimális felszereltséggel és hibalehetőséggel,(persze, ahogy Móricka azt elképzeli) vagy egy modern, fiatalabb autó (Boxster), de sajnálatosan nagy későbbi értékvesztéssel. Meglátjuk! A vak is azt mondta...

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.04.10. 08:42:45

@Megszívtuk-Waze:
Visszaszívom (ha már fellatio!)
amit fentebb írtam.
Hisz pont azért történt az orális kontaktus, mert nem vette észre Csik a kitámasztott kuplungpedált.
Alapvető dolog pedig. És alapvető dolgokra szoktunk a legvégén rájönni.
Megkövetlek "kopasz", Csak azért írom így mert én is kopasz vagyok.
Kiemelném, hogy nem hullik a hajam, csak nem nő utána! :)

Quattroman 2010.04.10. 09:33:39

azert ebben nemi(?) koltoi tulzast erzek mitobb jo adag vetitest.
1,5 mm hezagolastol nem kell az autot ugymond megnyujtani.
de hat ez kell a nepnek, egy barkacsbajnok nagyivu szofordulatokkal telituzdelt litaniaja.....:(

Garp 2010.04.10. 09:55:02

@mükkemakk: ó, az amiről te beszélsz az Repülés. Az OK. (Kedvenc a motoros sárkány és a helikopter.) Én a Ryanair-féle szárnyas munkásbuszokról, ami 3 órát ráz a levegőben, üvölt és kényelmetlen. Meg ugyanennyi földi utazás, plusz reptéri várakozás.

T-6 nap :)

Csikós Zsolt 2010.04.10. 10:27:54

@kkn:

Azt nyilván én is ismerem, hogy hóbelevanc, ezért is volt idézőjelben a hőbelebanc.

Csikós Zsolt 2010.04.10. 10:31:25

@Quattroman:

De meg kell.

A Puch tartóbakjai baromi kemények, mert annál a hátsó futóművet is azok fogják, hiszen a lengőtengely a váltóhoz van rögzítve, ez nem mozoghat úgy, mint a Fiat 500 vagy a kispók.

Emiatt ha bármi torzulás van a kaszniban, de tényleg bármi, alig tudod összepajszerolni úgy, hogy beletalálj a lyukba a hátsó baknál, ha voltál olyan hülye, és nem hátfalastól vetted le. Körülbelül tíz Puchon csináltam idáig, rettentő szar meló.

De örülök, hogy ennyire értesz hozzá, viszont lehülyézel. Bár - igazából magadról állítasz ki egyfajta rosszindulat/sötétségi bizonyítványt.

Csikós Zsolt 2010.04.10. 10:32:39

@Megszívtuk-Waze:

És a fehér Wartburg? Nem hiányzik valamelyikőtöknek?

Erre nem válaszoltál.

Garp 2010.04.10. 10:35:12

úgy látom, minden a "régi". Kár.

Péter 2 2010.04.10. 11:07:36

@Valami? Amerika? Naná!: Le kellene már szokni erről a marhaságról. Vegyél elő egy nyelvtankönyvet. A személynév előtti névelőhasználat ingadozó, stiláris jelentése is van, és alapvetően népies forma, tehát a „pesti tahóság” emlegetése kifejezett öngól. Csikós éppen jól alkalmazta, stilárisan is, nyelvtanilag is, tessék békén hagyni.

mükkemakk 2010.04.10. 11:19:10

@Garp: Felvisznek egy nyári cb-s délután a sárkánnyal, elmegy a kedved tőle :-) Kirázza a lelked, a trapéz konditerem.

A helit, különösen a KA 26-ot én is szeretem, csak sokat fogyaszt. Marad a sárkány és az UL vitorlázó kedvencnek.

Munkásbusszal -utasokkal teli- még nem repültem, csak hiénáztam nagygéppel, az meg élmény volt, "kezesebb" mint pl. egy Góbé.

Garp 2010.04.10. 11:38:17

@mükkemakk: Ó, ha a felét érteném annak amit mondasz :). Párszor vittek fel sárkánnyal Őcsényben. Tudni kell, h bazi tériszonyom van, olyan 350 méterig ki se mertem nyitni a szemem. A legszebb, hogy csak ballal kapaszkodtam, a jobb vállamon kamera, ami forgott :D. Azért sikerült. Fent már imádtam, bár szeles volt és a Duna felé dobált egy kicsit.
A heli egy kiszuperált Pumával és egy MI-2-es (asszem) volt meg. Imádtam.
Mivel minden, ami rosszra fordulhat az meg is történik körülöttem, álmodni se merek arról, hogy pilóta jogsit szerezzek. :))

Dennis01 2010.04.10. 12:30:02

@Garp: Egyetertek, Ryanair-en utazni olyan, mint a csirkekeltetoben ulni...
En ezert szeretek autoval hazamenni. Hosszabb, farasztobb az ut, de megis valahogy elvezetesebb.. :)

Quattroman 2010.04.10. 13:13:36

@Csikós Zsolt:

egyem az érzékeny lelkedet, pusztán kétségbe vontam hogy 1,5mm miatt ekkora "átalakítás" lenne szükséges. még csak 38 évet töltöttem a szakmában van mit tanulnom:)
"De örülök, hogy ennyire értesz hozzá, viszont lehülyézel. Bár - igazából magadról állítasz ki egyfajta rosszindulat/sötétségi bizonyítványt.
"
nem emléxem hogy bárkit hülyéztem volna (idáig)hisz nem volt rá jogalapom,
most hogy így összehavereztünk ez is letudva.
Sőt reagálásodat olvasva, arra következtetek hogy a Te bizonyítványod kópiáját próbálod rámtestálni.

Ps; ne fájjon hogy nem mindenki lát benned istenkirály, autógyűjtő, mindentudor,Pulitzerdíjast.
Hisz csak a régi római elvekhez igazodsz,
Panem et circenses....

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.04.10. 13:24:07

@Csikós Zsolt:
Ráborítom a hamutartót a fejemre.
Könnyű dolgom van mert csak le kell söpörni, nem keveredik a hajam közé:)
Kicsit korábban kezdtem tán szerelni mint Te, s pont a Wartburg jutott eszembe a kuplung szívás miatt.
1:43-as? Jó, majd beugrom érte! :)

Garp 2010.04.10. 14:22:23

@Dennis01: hát, ezt nem tom, csirkekeltetőben még nem ültem :).

@Csikós Zsolt: mi a Dezső pontos típusjelzése? w120, de 180, vagy 190? a, b, c, d, dc, dd, melyik?

hp2 2010.04.10. 14:31:30

@F/:
Ezt nagyjából én is így gondolom.

Csikós Zsolt 2010.04.10. 15:48:46

@Garp:

W120 180c, már a kisfecskével párhuzamosan készült, 1963 elejéig. A 190 a luxuskivitel volt, sok krómmal, egyéb izgalmas extrákkal, ez a szegény ember Mercije volt akkor.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.04.11. 14:31:02

@Valami? Amerika? Naná!: érdekes. Szerintem meg nyelvtan-náciskodni, meg pestiesen szólvázni nem menő...

deak.atti 2010.04.12. 09:21:11

@Csikós Zsolt:

Üdv!

Ha a kollega nem viszi el, engem érdekel. Igaz, már van egy, 1997-ben hoztam Eisenach-ból, a gyári múzeumból, pontosabban annak a shop-jából, de miért ne lehetne még 1 ... ? .o)

Nekem egyszer egy teljes szombatom ment rá egy Trabant indítómotor-állórész okozta szopatásra. Ez akkor volt, mikor Takács Dénes barátom felrobbantotta az akkori Wartburgomban a lendkereket egy szlalomverseny alkalmával. Majd kérdezz rá a klubban, elég jó sztori az is! Na, Dénes hozott egy csomó mindent, mert hát ugye a lendkerék körül minden megsemmisült, főleg a kuplungharang, meg a komplett kuplungszett is. Váltóm volt másik, a többit megkaptam zacskóban, tehát pénzbe nem került a dolog, csak szerelésbe. Mivel 50 dkg-os repeszek röpködtek szanaszét (Isteni csoda, hogy senki sem sérült meg, ennek örültünk a legjobban, a kocsi le volt sz@rva, azt meg lehetett csinálni), kapott az indítómotor is egy kisebbet belőle. Letört a réz átvezetés, amely a behúzómágnestől átviszi a feszültséget az állórészre. Sebaj, korábban valaki adott egy 12V-os Trabi állórészt, ami feleslegessé vált nála, legalább ez is van, lássunk neki átszerelni! Másik váltó bent, ép lendkerék a motoron, kuplung a lendkeréken, motor az autóban, komplett a Wartburg, indítsunk. Vííííímmmmm ... Na. Még egyszer, hátha nem kapta csak el. Víííímmmm ... Valami nem stimmel. Pedig forog, hallom. Ha forog, akkor behúz a mágnes, különben nem forogna a motor, onnan kap áramot az egész. Hümm. Vegyük ki. Aksiról lepróbál. Behúz, forog. Tegyük vissza, lehet, hogy csak valami kosz volt ott. Víííímmmm... B@ssza meg! Gondolkozzunk. Lehet, hogy nem húz be eléggé a mágnes? Nem megy bele a fogas koszorúba a kis fogaskerék, azért nem indít. Hézagoljunk (NEM ÉR HANGOSAN RÖHÖGNI!). Kis kartonpapír darabbból vágtam papír alátét gyűrűket a behúzómágnes fészke és maga a mágnes közé. Legalább öt alkalommal, majd beszereltem, "most már biztosan jó lesz!" felkiáltással. Mindannyiszor "Víííímmmm...". Végül nem maradt más, mint ismét gondolkodni. Eddig jó volt az indítómotor. Mi történt? Letört a réz átvezetés. Mit cseréltem? Állórészt. Milyen állórész ez? Trabanté. Hol a Trabanton az indítómotor? A váltó felől beszerelve. És a Wartburgon? A motor alatt jobbra lent. B@@@@@zmeeeg! Vegyük ki! Merre kéne ennek forgatni, hogy induljon az óramutató szerinti járású Wartburg-motor? Balra. Most ez merre forgat? Jobbra! K...va életbe, hát ezért nem indul, leforog a kis fogaskerék szabadonfutóján. Vegyük ki, mert ez az autó így nem fog beindulni az életben soha.

Ez a kis történet váltó és motor ki-be szereléssel, lendkerék átszereléssel, mindennel együtt szombat délelőttől vasárnap délutánig tartott, de az autó szombat délután már elvileg üzemképesen, összeszerelve állt. Hétfőn eltekertem a legközelebbi bontóba egy bontott Wartburg indítómotorért ... :o)

DA

ZasTempra 2010.04.12. 14:20:14

Most megyek és még egyszer is megpróbálom a cincogást eltüntetni a Tempra utasteréből... Végeredményben már szinte minden zörög/zörgött benne, de ha valamit megtalálok és megcsinálom (Dr. WD 40 + Tesa vásznas ragasztó), szinte tuti hogy 2-3 nap múlva megint előjön egy másik zörgés-nyiszogás :D És ez csak az utastér...viszont a motor az meghálálja ha odafigyelek rá, és a kaszni is tartja magát. Egy szó, mint száz: jó dolog olvasni a Csikós cikkeit, mert erőt ad meg kitartást a hozzám hasonló amatőröknek :)
süti beállítások módosítása