A legtaxibb érzés

  2010. január 08. - Csikós Zsolt Címkék: london taxi fairway

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

DSC 6613

A rendes forgalmival, valamint a hivatalosan lefordíttatott Euro 3-as átalakítási engedéllyel Tamás berobogott a Mozaikba, hogy elkezdje görgetni a behozatal úthengerét. Nézik a szakértők a papírokat – hát ezen sehol nem szerepel, hogy Euro 3-as. Dehogynem, ott áll rajta, hogy „az autót a londoni tömegközlekedési hatóság előírásainak megfelelő emissziócsökkentő rendszerrel szerelték fel", ez nem elég? A London Metropolitan Police hivatalos honlapján pedig ott szerepel, hogy 2006. január elseje óta az Euro 3 az elvárás. Á, az csak egy internetes honlap, nem jelent semmit, mondták erre a Mozaikban. Internetes honlap a f...om, ez egy pco.gov.uk végződésű domain, a Hivatalos Kormányzati Portál, az atyaúristen, a világ bármilyen közepesen civilizált lyukában elfogadják abszolút hitelesnek.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr171656108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gnme 2010.01.08. 10:22:53

juhéj egy Csikós cikk
ezt kombinálom gyorsan a most futó dallasszal meg egy kis mulatóssal és máris jó napom van

www.youtube.com/watch?v=QTAKzIPQDn8&feature=related

ancika75 2010.01.08. 10:29:36

Sokat járok Angliába,ott rengeteg van ezekből a taxikból.Szerintem még gyártják,mert látni újjabb kiadásuakat.Nem sokat különbség van közöttük.Kicsit ráncfelvarrotak.

2010.01.08. 10:34:07

Gratulálok a tulajdonosnak, nem semmi kitartás! És nem mellesleg a családnak, egy ilyen project nem megy le a család támogatása nélkül.

Ottopappa 2010.01.08. 10:45:02

Már amikor a címet megláttam, tudtam, hogy Csikós lesz... Köszönjük, ismét egy jó, olvasmányos, érdekes cikk így péntek délelőttre! A tulajnak meg minden elismerésem, én lehet, ezt nem mertem volna bevállalni...

Fomics 2010.01.08. 10:45:15

Észak-Balkáni életképek, Csikós módra!
Köszi. Nem tudtam, hogy sírjak, vagy nevessek.

AtoszMester 2010.01.08. 10:45:40

Majdnem egy órát ültem a WC-n laptoppal a kezemben mire elolvastam és nézegettem a képeket közben.

Nagyon jó cikk, és az autó se semmi.

A magyar bürökráciát felesleges kommentálnunk.

Gondolom a tervezett 1500 fontból lett vagy 4500?

Tényleg, egy kérdés. Akkor mi van idén a regadóval? Eltörölték, maradt, kedvezőbb lett?

2010.01.08. 10:45:50

HA Csik "sokáig" csendben van, utána mindig jön vmi hasonló. Hasonlóan jó :)

Éljen :)

Csikós for president, Tamás for presidents's driver! :)

AtoszMester 2010.01.08. 10:46:55

Amúgy nyugtassatok meg, nem én vagyok az egyetlen aki áttért az újságolvasás-WC kombóról Notebook-olvasás-WC kombóra :)

Csikós Zsolt 2010.01.08. 10:47:28

@duplakuplung:

Elgépelés, nagyokos. 35 000 karekterből egy. De ha nagyon nézel, biztos találsz még hármat.

mesekukac 2010.01.08. 10:48:18

Maxima reszpekt a tortúráért, és elsősorban az ötletért, hogy egy ilyen üde színfolttal gazdagítja Tamás az itthoni szürkeséget.

Egyébként azt nem értem, hogy miért akarták leállítani a kocsit Londonból kifelé jövet? Ott csak akkor intenek le taxit, ha ég a szabadjelző, gondolom Tamás nem kapcsolta be...

Csikós Zsolt 2010.01.08. 10:48:47

@isaotomita:

Azok az utolsó molekulájukig más autók. Önhordók, modern technikájúak. TX1, TX2, TX3, TX4 néven futnak.

Fricibá' 2010.01.08. 10:48:57

Az ilyen emberek viszik előre a világot.
Köszönöm.

Csikós Zsolt 2010.01.08. 10:49:46

@mesekukac:

Lehet, h kontakthibás volt. Az állapot, khm, közel sem volt tökéletes...

halandoblog 2010.01.08. 10:50:24

@Csikós Zsolt: Így figyelmeztettelek, hogy minél előbb javítva legyen, nagyokos! :)
Bírom a stílusodat! Nem szántam sértésnek.

AtoszMester 2010.01.08. 10:52:07

Érdemes amúgy megnézni a londontaxis weblapot.

davvv 2010.01.08. 10:55:32

Szuper sztori! Csak gratulálni tudok a tulajnak!

Franky4fingers 2010.01.08. 10:56:30

Szerintem eltelik egy év és simán mehet másfélszeres tarifával. Én biztos kifizetnék ennyit érte.

De üzletasszonyok, üzletemberek felvágni vágyók, nem beszélve a rendezvényszervezőkről, abszolút potenciális ügyfelek.

Amúgy az NKH és a Mozaik utca környékére becsaphatna egy giganagy meteor... Nem lenne sokkal rosszabb a világ.

Franky4fingers 2010.01.08. 10:57:41

még valami eszembe jutott:

A sztori hű lenyomata a magyar valóságnak. Jobbat akarsz újat akarsz, szebbé, érdekesebbé akarod tenni a világot? PUSZTULJ!!! Kell a hely a tunya henyélőknek, a lusta heréknek...

Tony Soprano jr. 2010.01.08. 11:02:28

Csikós Zsoltiii!

A cikk zseniális!!! (vagy 2-szer majd' leestem a székről a nevetéstől), a téma úgyszintén ,az ötlet nagyszerű, a magyar hatóságok és a bürokrácia meg elmehetnek a ....... . Igen, pont oda!

ancika75 2010.01.08. 11:04:09

@Csikós Zsolt: Közelről nem láttam őket csak kamion magasságából.:-))

szalai 2010.01.08. 11:04:49

@duplakuplung: Azért milyen szépen válaszolt. Látszik bírja a kritikát.

lifelike 2010.01.08. 11:05:27

annyira rossz volt olvasni a mozaik utcas reszt :(

tenyleg ilyen az orszagunk
sajnos minden szinten, nem csak a mozaikban

fingerbangs 2010.01.08. 11:09:29

@szalai: jaja, illúzióromboló nagyon
de hát csikós is csak egy magyar ember

Dervenkál Egon 2010.01.08. 11:13:42

Gratulálok!!!

És remélem a forradalom elsőként állítja a falhoz a mozaik utca összes dolgozóját!

záporjózsi 2010.01.08. 11:13:57

@duplakuplung: Egy szakkifejezés a magyar ügyintézésre. Aki gyorsan akar itt valamit elintézni, azt csak a kár várja.

cork77 2010.01.08. 11:14:33

Szép autó,nagyon szép lett.Gratula kitartáshoz.Sajnos kishazánkban még mindig gurítják a kockát.Ami Európában bárhol megfelel,azt nálunk kikezdik és fordítva akarják csinálni.

záporjózsi 2010.01.08. 11:15:54

@Csikós Zsolt: Hány ilyen nevezetes, nem pickup jellegű, alvázas kocsitípus készült 1992. körül? Nem lehet sok...

halandoblog 2010.01.08. 11:19:18

@záporjózsi: Hopp! Ez már korrekt válasz! :)

Zölderdő Béla 2010.01.08. 11:24:01

Angliában egyszer lerohadt a csajom biciklije. Taxival vitte haza. Simán befért az utastérbe, sem a bicikli, sem a csajom nem nyomorgott.

hg002 2010.01.08. 11:24:15

Nagyon jó a poszt, a hatósági szerencsétlenkedéseken nem tudtam, nevessek-e vagy sírjak (inkább nevettem).

záporjózsi 2010.01.08. 11:24:26

@duplakuplung: Csikósé korrektebb volt... Ha már szopik ezen a cikken (mert azért látszik, hogy utánanézett) nem kevés időt, akkor legalább egy szmájlit szerintem megérdemelne a letaglózó első kérdés mellé...

lutria 2010.01.08. 11:26:31

Ha ez az egyetlen akkor azzal mi lett amelyiket a Kern András használt a Privátkopó cimű filmban vagy 15 éve?

záporjózsi 2010.01.08. 11:30:01

@lutria: Szerintem ez az egyetlen taxiként futó Taxi.

kempelenmatyi 2010.01.08. 11:30:59

Csikós Úr és Kedves Tamás barátja!

Nagyon faja a cikk és minden elismerésem, egyvalamit kivéve.
A régi mohácsi ütközetből úgy látom itt maradt az elengedhetetlen "sír a magyar, sajnáltatja magát" virtus is, mert ezt a cikket nem kellett volna elszúrni azzal, hogy: éppen most fogyott el a pénz, éppen most törtek be hozzájuk, éppen a kisnyugdíjjasok fizetik a teljes rendbehozást, felújítást, újrafényezést. Szép lett volna ez a cikk anélkül is, ha nem sírjuk tele a posztot a pénzhiánnyal.
Egyébként részemről jó lett a taliga és gratulálok hozzá!

esef 2010.01.08. 11:31:56

Köszönöm Csikós úr a ragyogó írást, öröm volt olvasni!

Csikós Zsolt 2010.01.08. 11:33:06

@duplakuplung:

Én se!

Még javítottam is, de ez egy sörödbe kerül. Cím az impresszumban :-)

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2010.01.08. 11:33:11

Jok ezek az LTI-k, eleg ritkan utazok veluk mert azert kelloen dragak itt is (Londonban lakom), de azert valoban egy elmeny a nagy utaster. A Metrocabok is jok belulrol, kb egy kategoria, csak azok kivulrol picit csunyacskak.
Egyebkent ezek a hackney-k, nem a minicabok - a minicabok standard autok, pl VW, Audi, igazabol barmi lehet, csak licenszuk van minicabkent uzemelni.

vackor1 2010.01.08. 11:33:40

Gratula! :)
Ha szerencsém lesz ki fogom próbálni, kíváncsi vagyok milyen érzést ad...

Csikós Zsolt 2010.01.08. 11:34:10

@kempelenmatyi:

De hát ez volt az alapja az egésznek. A kispénzű kisember harca a nagy gépezet ellen. Kis pénz nélkül a felét sem éri.

Csikós Zsolt 2010.01.08. 11:35:50

@lutria:

Már nem emlékszem, hogy annak (hivatalosan, és nem csak a film kedvéért) sárga rendszáma volt-e. Nagyon sok ilyen autó van fehér rendszámmal. De ma, taxiként csak egy fut.

Psziho 2010.01.08. 11:36:30

az apróbetűs részben 3000-es mazda dízel szerepel mint amit utólag beszereltek a taxikba

az nissan dízel volt,3 literes mazda dízel sosem készült

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.08. 11:37:46

@záporjózsi: Hát pl. bármelyik Land Rover. Asszem egy Defender, vagy egy Classic Range is van ilyen stílusos, és világszerte ismert vas. Alvázas is, nem is pickup... :)

Csikós Zsolt 2010.01.08. 11:38:09

@NViktor:

Írtam is a keretesben, hogy mi a minicab.

Önjáró Talajgyalu 2010.01.08. 11:39:26

Mozaik utcara, hivatalokra atomot, kettot. Tamas for prezident! Megagigarespect.

Van is mar egy otletem, ahova igenybe fogom venni... :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.08. 11:39:31

@Csikós Zsolt: Te Csikós, mi a helyzet a Bianchi A112-vel, amit írtam mailben? Várod vele a tavaszt, hogy lehessen bohóckodni vele egy kicsit? :)

Csikós Zsolt 2010.01.08. 11:39:34

@Psziho:

Valami Perkins/Mazdát ír a wiki, lehet, hogy mondjuk egy Perkins, amit szereltek Mazdába is. Sajnos a világ összes pickup-motorjának nem tudok utánanézni egy keretes széljegyzetéhez :-)

nemeza 2010.01.08. 11:40:02

Decemberben láttam ezt az autót a Szentendrei úton kifelé menni. Néztem én is nagyot, hogy ez tényleg taxi-e, vagy mivan.. :) De a sárga rendszám meggyőzőtt.
A következő gondolatom az volt, mikor lesz belőle cikk a TC-n :D

Csikós Zsolt 2010.01.08. 11:40:35

@Tie:

Természetesen, tavasszal, nem akarom, hogy menet közben elmálljon körülőlünk.

kempelenmatyi 2010.01.08. 11:41:29

@Csikós Zsolt:

Nekem elsőre az jött le hogy szerelem volt első látásra és emiatt harcolunk a hétfejű srákánnyal. Tehát a szerelem volt az elsődleges. :-)

Ha már a nagyok harca...
A fél világ utazhatott ezzel a típussal közel hatvan éven keresztül. Ezek szerint a Mozaik utcában az ablaknál ülő hölgy az egyetlen kivétel abból a húszból, aki civilizált társadalomban megismeri a részletek alapján is ezt a taxit???
Csak azért mondom, mert előre jelezte, hogy ez nem kap taxiengedélyt... Ha van a világon valami amit taxinak gyártottak akkor ez az...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.08. 11:41:54

@Csikós Zsolt:
Az mondjuk érdekes vót, hogy a Land Rover dízel után a harmatgyenge nissan 2.7 szívódezsőt rakták be, mert akkoriban már volt egy fasza dízelje a Landy-nak. A VM dízel ebben az autóban nagyon baba lett volna. 2,4 injektor, full mechanikus turbódízel, valami 125 ló volt. Bár ha a rettentő 80 lóval is már hirig lett, akkor képzelem, mi lett volna, ha azt a motort rakják bele... :)

scsaba1 2010.01.08. 11:41:56

@duplakuplung:

Ezt a kommentedet, és a legelsőt írhattad volna egybe is. Akkor "át is jött volna", hogy jószándékú figyelmeztetés. Ehelyet egy kurvajó cikk első kommentje: "Mi az a kávária?"

Lacc78 2010.01.08. 11:46:11

Itt egy kiváló írás a New York-i sárga taxikról, amelyekből mára hírmondó sem maradt, sajnos:

autohistory.blog.hu/2007/08/20/checker_a_sarga_taxi_tortenete

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2010.01.08. 11:46:36

@Csikós Zsolt: Lehet akkor felreertettuk egymast:
"És bár létezik alternatív, csak hívásra rendelhető taxi is (minicab), a kocsik java részét erre a célra épített járművek alkotják (hackney-k), ..." - en ugy ertettem hogy a hackney-t irtad a minicabre, de ha nem, akkor enhibam, elnezest :)

knaps 2010.01.08. 11:47:40

Csodalom ezt a nagy lelkesedest. Oktober ota Angliaban dolgozom, eleg sokat taxiztam itt is, meg tobbet otthon. Barmit megadnek ha nem ezekben a konzervdobozokban kellene utazni...
A rugozas a 60-as evekbeli szinvonalon van, egyszeruen szetraz... Harom ember sem tud benne ertelmesen utazni, mert egymas mellett a hatso ulesen pont ugyanolyan kenyelmetlen mint egy Octoviaban, hattal ulve egy hokedlin utazni, pedig garantalt hanyinger 10 perc alatt, foleg a sok rohadt korforgalom miatt. Raadasul alig lehet az ulesen fennmaradni, mert csuszik, magas, stb..
Tovabbi borzalom, ha az ember egy boronddel akar kozlekedni, akkor be kell rangatni az utasterbe... (otthon a sofor teszi be a csomagtartoba....) ahol osszevissza repkednek a csomagok meg az ember.. A belmagassagnak semmi ertelme, mert az ules az ajto mogott van 60 centire ezert csak osszegornyedve lehet bejutni, kifele meg rosszabb, mert guggulo testhelyzetbol kell kiesni az utcara...
Szoval szerintem katasztrofa nem veletlen hogy csak itt hasznalnak ilyen szart, mert itt ez a hagyomany...

Swarci 2010.01.08. 11:48:17

Hát ez nagyon jó, a Taxisnak egy nagy piros pont! Ilyen kitartással és háttértámogatással kevesen rendelkeznek. Cs.Zsolt meg írhatna egy könyvet bármiről, tetszik a szóhasználat a szókincs és egy pillanat nincs mikor nem élvezném az olvasást. Ha gyerekoromban találok egy ilyen írást hamarabb megszeretem az olvasást. Törölgetem a könnyeket amiket a nevetés okozott.

köszi

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.08. 11:49:35

@Csikós Zsolt: Jaja, gondoltam, csak kérdezte a minap a srác, hogy mi a rajz. Mondtam is neki, hogy biztos tavaszra tartogatod. :)

Ültem benne nemrég, nagyon meleg a járgány. Le fogod fosni a bokádat. :)))

Csikós Zsolt 2010.01.08. 11:51:32

@NViktor:

Hm, lehet, hogy félreérthető volt, most kicsit pontosítottam, így jó? Változás a keretesben.

Csikós Zsolt 2010.01.08. 11:52:40

@knaps:

De ennek szövetülései vannak, és Budapesten alig van körforgalom :-)

Na meg az út is iszonyú sima.

Psziho 2010.01.08. 11:54:52

Tie!

azért raktak nissan dízelt mert itt az élettartam a fontos

a vm meg egy szar,egy alfába kitaposni a belét arra való!

Pintyöke (törölt) 2010.01.08. 11:55:23

Ez egy baromi jó cikk!
A közlekedési hatóságot meg hagyjuk...

Meddwe 2010.01.08. 11:56:12

A Kern Andris nem ezzel járt valamelyik magánnyomozós filmjében?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.01.08. 11:58:43

"Magyarországon, a Mozaik utcában azonban nem. Éljen az Európába ágyazott Zambia, a mi kicsiny országunk, nagyjából ott is tartunk, csak nálunk már nincs fekete himlő. Ide papír kell, lehetőleg lúdtollal aláírva, még jobb a pergamen és a király pecsétje. Természetesen lóháton, futárral hozva, máshogy nem hiteles. Istenem, Magyarország és a XXI. század, piha... Kétszáz év itt az elmaradás, nem húsz."

Rejtő-díj!!!

Kurva magyar bürokrácia, de utálom. A Leninmarxsztálin összest is übereléné kötetszámban, ha mindent leírnánk a marhaságairól.

Bajusz. 2010.01.08. 11:58:58

Gratulálok az autóhoz, ha taxizni támad kedvem, észben tartom. A bürokrációról no comment, agyrém, ami nálunk megy, egy dolog miatt elkeserítő csak: ezek az emberek elvileg(!) értünk(!!), a mi pénzünkből(!!!) "dolgoznak"(!!!!).
Csikós cikkjeit imádom, ezen sírva röhögtem percekig:
"Egy nyomtatott, aláírt, pecsétes verzió. Nem papíron, dehogy. Skót szüzek vékonyra cserzett bőrén, ír csecsemővérbe mártott lúdtollal aláírva, a királynő eljegyzési pecsétgyűrűjével, forró malagai szurokkal lepecsételve, jerezi sherryvel meglocsolva, indiai teakfa izzó parazsán megpörkölve, naná. Hátha így elfogadja az a mohácsi csatánál leragadt magyar hatóság."
:))))

Lowtyo 2010.01.08. 12:01:10

@Tie: csodálatos vm dízel?
ez fájt

csuvel 2010.01.08. 12:02:14

Mikor fogok már egyszer egy könnyű és gyors hatósági sztorit olvasni kishazánk hivatali malmairól?
Minden elismerésem Tamásnak!

záporjózsi 2010.01.08. 12:04:41

@Tie: Na igen, találtunk még egyet, ami tök jó. De azért nem hemzsegnek. ;)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.01.08. 12:06:07

@sipike78: Mindig a szerencsétlen kis pipe meséje jut eszembe, ha belépek egy hivatalba...

www.polgarinfo.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=29657

Meg természetesen a Korlátfa Mikszáthtól.
Ez amúgy innen nem messze vér aktuális:
hónapokkal ezelőtt kiütötte egy Civic a vasúti felüljáró korlátját (szerencsére nem esett le). Vagy 10 méternyit kellene kicserélni, hogy ne legyen életveszélyes, de még decemberben sem volt kész, mert állítólag pályázat útján keresik a kivitelezőt.

ó, hogy az a szőröstalpú balkáni desznyópásztor hivatalnok próbálna ott részegen nekitámaszkodni a levegőnek, aki kitalálta

phaidros 2010.01.08. 12:07:22

@csuvel: egy büntetésről bármikor, az siklik mint a vajon a kés.

Jó kis cikk volt, dolgoznom kellett volna, de elvett a munkámtól egy csomó időt. :)

halandoblog 2010.01.08. 12:08:28

@scsaba1: Jogos, lemaradt a szmájli. Jó cikk, Csikós majdnem minden cikke az.

bonfred 2010.01.08. 12:13:04

Ezen a cikken konkrétan besírtam, annyira jó! Engem ez a gimnáziumban a bigyológia tanárnőmre emlékeztet. Vetési Kati néni kb. 160 centi magas, azt hittük, reggelire megesszük őt. A keze alól rengeteg kiváló szakember került ki, de azt is észrevette, ha valaki (pl. én) valószínűleg nem lesz a következő Nobel-díjas bigyológus. Na most az óráira én pihenni jártam, soha olyan nyugodt perceim nem voltak! Na így vagyok én az ilyen cikkekkel! Nincs autóm, szerintem soha nem is lesz, semmit nem értek hozzájuk, de amikor hatalmas vigyorral az arcomon olvasok, az mindent megér! Gratula!

min 2010.01.08. 12:15:07

Végre valami kis szín Budapest utcáin mégha fekete is.

knaps 2010.01.08. 12:19:23

@Csikós Zsolt: Vilagos, szerintem is jo otlet es lehet sikere otthon, mert egyedi, erdekes, stb.
De utazni benne egyszeruen kenyelmetlen...

bonfred 2010.01.08. 12:19:36

Elmondom hogy miért szeretem az ilyen cikkeket. A gimiben Vetési Kati néni bigyológia óráin pihentem jókat. Ő észrevette, ki nem lesz a következő Nobel-díjas bigyológiából, (pl. én) és nem is piszkált minket, de azért jó volt hallgatni őt. Nincs kocsim, valószínűleg nem is lesz, semmit nem értek az autókhoz, de ezen a cikken besírtam, annyira jó!

bonfred 2010.01.08. 12:22:21

@bonfred: Bocs, kétszer küldtem el, két változatban, de sebaj!

gábornok 2010.01.08. 12:26:32

Jockeys Colt coolegua autósíccsa lécci a Zuli szeszt!(c;p Amúgy jó nyomvályún egyensúlykol.
Retronizáltam a memoáromat a '73-körüli M21-WonDeer restaurációnkra, az is angol, Borgward Isolabela licensz volt. És feka & ritkafogús.. :-)
Móricz óta a _bürök_rácia semmi cséndzs over, csak a korrupció közben úttól érte.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.08. 12:26:50

@Lowtyo: Azé a maga korában nagyon faja kis motor volt az. Mutass még egy 2.4-2.5-ös négyhengeres dízelt, ami 87-ben tudott 120 lóerőt.

A Range-ben voltak vele bajok, mert azért a két tonnás vashoz még így is kicsit kevés volt, Bencéében 480ezer van, és teszi a dolgát. Nemrég gatyába rázták a hengerfejtömítéseket, és gyí, még gáz is van benne. :)

Szerintem a másfél tonnás Londoni taxiban az is elcsettegett volna akármeddig, pont mint a tetűfészek nissan dízel. :)

2010.01.08. 12:30:33

Ez jó írás lett nagyon. Úgy olvastam végig, hogy közben nem barangoltam el 15 másik oldalra. :)

@AtoszMester: nem vagy teljesen egyedül, de szerintem ez már a függés súlyosabb jelei Mondjuk az újságos összehasonlítás enyhítő körülménynek hat :D

gnme 2010.01.08. 12:31:15

@Csikós Zsolt: sztán' ha kitaxiztad Magad, várjuk a cikket a munkahely közeli lacipecsenyésekről meg talponállókról.
Vattacukros nincsen?
:)

..néha már majd megdöglök éhen mikor visszafelé megint beérek pestre és igen agresszív vagyok a zöld és vörös színek kavalkádjában. Már a piroslámpákat is zöldnek látom.

Ejoy 2010.01.08. 12:34:30

Fasza cikk, nagyon érdekes volt olvasni!

Lehet, hogy nem egy merci taxi, de ebben nagyobb élmény lehet utazni az biztos.

Itthon fut New York-i régi fajta sárga taxi???

Psziho 2010.01.08. 12:39:55

Tie!

te vagy az egyetlen a világon aki a nissan dízelt szidja,és a vm-et dicsőíti!

/bár ha papíron kéne lóerőket nézegetni még akár igazad is lehetne/

önigazolásból 5-ös,leülhetsz!:D

Sausage 2010.01.08. 12:39:58

Hja, nincs azzal a VMel semmi baj, csak annyi, hogy a sok szivodezsos tulaj verszemet kapott es azt hitte, hogy azert mert 120 lo, mar ki is lehet tolni a szemet. Es mivel kicsit bonyolultabb mint a zoccsegesek szivódezsős mókuskereke, a szakiknak sokkal egyszerubb fikazni, mint a gyari technologia szerint javitani.

Csikós Zsolt 2010.01.08. 12:43:22

A tulajtól, Tamástól kaptam a következtő pontosítást, hogy ne szerepeljen sok butaság az újabb szériáról, ezért úgy gondoltam, közzéteszem:

Csak egy apróság most olvastam a kommentek közt.
A TX1 TX2 és aTX4 is alvázasok.:)
A TX1-2 sok futómű és fék alkatrésze megegyezik az elődével, sőt a TX1-ben még a 2.7 Nissan is ugyanaz.
A TX3-at cselesen kihagyták viszot a TX4 meg igen nagy %-ban kínai a bal kormányosok 100%-ban! :(

Csikós Zsolt 2010.01.08. 12:44:32

@Ejoy:

Nem tudok róla, de ha valaki hoz egyet, teszteljük!

ocsisajt78 2010.01.08. 12:46:33

Szokasos Csikos Ur femjelezte kellemes kis bejegyzes! Imadtam :)

Amugy meg: Mar nem is lepodok meg ezen a tetves elmaradott tulburokratizalt romhalmazon(ja igen, Mo.-rol van szo) -.-

Psziho 2010.01.08. 12:47:13

@Sausage:

ja igaz,a vm-nek árt ha beindítják!

amúgy tök jó!:D

totálkáros 2010.01.08. 12:50:33

@Csikós Zsolt: Ez a lúdtollas, csecsemő véres duma nagyon ült, de nehogy azt hidd, hogy ez egy magyar sajátosság. Nyugat-Európában ugyen ezt a kört végig kell szopni külföldi autóval. Sőt. Nyugi Csík. :D

Meddwe 2010.01.08. 12:51:17

Olvasgatva akommenteket, nem csak itt, most, hanem más autós írásoknál is, sokszor elgondolkodttam. Most kifejteném, s várom a véleményeket. Csikós Úr cikkei emlékeztetnek a művészvilág sztorizásáaira, aminek a lényege, hogy egy kellemetlen esemény is úgy van tálalva, hogy fetrengjen a röhögéstől a halgatóság. Ha elkalandozás nélkül végig tudom olvasni, s a végén azt kérdezem, már vége is? Akkor jó a cikk. Nagyon szeretem Csikós Úr írásait! Visszatérve a hozzászólásokhoz. Sokszor úgy tűnik, a hozzászóloknak nagy lehetősége van válogatni a legjobb modellek használata közt, mivel nagy hozzáértéssel szólják le a teljesítményeket. Feltételezem, mindenki saját tapasztalatából indul ki. De kérdem én, miért húzzuk a régebbi, kisebb teljesítményű járgányokat. Közelítek az 1 milló megtett kilométer felé, de igazándiból soha nem szóltam le mások és saját gépeimet sem, pedig a járgányaim munkaeszközök, mindig megpakolva. Csak ízelítőül: Trabi kombi, megpakolva, mint egy motorcsónak úgy állt, 2 db VW bogár (1,2 és 1,3), Talbot Horizon 1,5 aut., Vw T2 2000-es levegős, Suzuki Swift(2 db), Nissan Vanette Cargo (2,3). Valamint nem saját tulajdonú jármű:
Toyota 2.5 Pickup jobbkormányos, Kanadai Volvo Truck (53 lábas trélerrel, valamint bitrélerrel, Dodge 5,8 V8 lakóautó. Látható a járművek közötti különbség, s mégsem jutott eszembe, hogy bármelyiket is megszóljam. Elvittek mindenhova. Akkor most hogy van ez?

Meddwe 2010.01.08. 12:52:20

Kimaradt egy l betű, pótolva

piettro 2010.01.08. 12:55:05

Respect a tulajnak és a feleségének:). Tényleg, miért nem ilyen minden taxi nálunk is (mármint, hogy elférsz benne)? (Költői kérdés). Világváros lennénk rögtön.

ábrus (törölt) 2010.01.08. 12:56:10

Nagyon jó kis írás,elismerésem!
Csikós úr,nincs mostanában valami javítani való ERA-n vagy bármelyik háztartási régiségen mert régen olvastunk róluk és már hiányoznak az "oktatóanyagok"? :-)

Psziho 2010.01.08. 12:58:56

@Meddwe:

namost én pl. azért szidom a vm-et mert volt

mikor beszart már a kapuban röhögtek a szerelők hogy jobb ha számlát nyitok náluk

elején sértésnek vettem mikor azt mondták adjam el

ettől függetlenül ha valaki 480000-et megtesz vele és boldog az dícséretes,de ne állítsa már hogy az az etalon

főleg ne tetüládázzon valamit amiről azt sem tudja hogy eszik v. isszák

szerintem véleményem lehet,el is mondhatom, mert érintett vagyok a kérdésben

igazából a cikket dícsérő hsz-ből 150-et nem olvasnék szívesen végig

Sausage 2010.01.08. 13:00:28

@Psziho:

Igen, sot egy zoccsegessel szemben azt sem szereti, ha tecsos olajat toltenek bele, es viz nelkul sem szeret menni. Fene a rossz dolgat.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.01.08. 13:00:50

@Tie: Nekünk terranónk van az a király,nem az a tetű fos landrongy! :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.01.08. 13:07:44

@Sausage: Pár példát mondhatnál arra a "gyári javítási technológiára" szeretnénk megtanulni....
Érdekes itt a szegedi szerelők is szidják a VM dízelt,pedig mindegyik tanult és továbbképzett szerelő akivel beszéltem.

Taníts mester!

Csikós Zsolt 2010.01.08. 13:21:07

@Meddwe:

A Bianchim is befér? 17,5 lóerő...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.01.08. 13:25:51

Jó cikk, jó sztori, tetszik! Én mondjuk egy Checkerre mennék rá inkább, de ez sem lenne rossz. Matchboxban megvan ;)

Lowtyo 2010.01.08. 13:27:03

@Tie: heh
azt nem is meséltem neked, hogy réndzseket is nézegettem csirke előtt. akkor találkoztam először a vm motori névvel, meg azzal, hogy többen is mondták, hogy véletlenül se vegyek ilyen motorral. még a szerelőm is azt mondta, hogy amíg nincs vele baj, addig egy egész jó motor, de ha javítani kell, inkább rendel egy bontottat olaszból.
nálunk meg ugye gyilkolják őket, nehéz jó állapotút találni.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.01.08. 13:39:40

"Éljen az Európába ágyazott Zambia, a mi kicsiny országunk, nagyjából ott is tartunk, csak nálunk már nincs fekete himlő...."

"Egy nyomtatott, aláírt, pecsétes verzió. Nem papíron, dehogy. Skót szüzek vékonyra cserzett bőrén, ír csecsemővérbe mártott lúdtollal aláírva, a királynő eljegyzési pecsétgyűrűjével, forró malagai szurokkal lepecsételve, jerezi sherryvel meglocsolva, indiai teakfa izzó parazsán pörkölve, naná. Hátha így elfogadja az a mohácsi csatánál leragadt magyar hatóság."

"Hirtelen csődület az autó körül, világ vizsgáztatói egyesüljetek, az autó már nem is látszik a kék köpenyek rengetegében. Ellepik. Ez nem mehet itt át, nem kaphat engedélyt. Hiszen furcsa. Szokatlan. Hivalkodó. Idegen. Nagy, fekete, és nincsen rajta sapka. Egészen biztosan szabályellenes, ha nem, akkor majd az lesz. Pusztuljon. Mibe lehetne belekötni... mibe... mibe...
Hahh! Megvan! NEM VILÁGÍT HÁTRAFELÉ A SZABADJELZŐ!!! – visszhangzik az ukáz a HÉV-megállóig, onnan visszaverődve a Porsche-szalonig, annak üvegeiről továbbpattanva a Hajógyári-sziget mezején ülnek el a hullámok. Az óbudai nagyothalló készülékek küszöbszintjét átlépi a rezgés, moccannak a nyolcvanéves dobhártyák, özönlenek a panaszos bejelentések Tarlós Istvánhoz – nem kell októberben is Pepsi-Sziget, tilcsák be... tilcsák be...!"

ÚJ ÉV, ÚJ KRESZ, ÚJ MŰSZAKI VIZSGA, (ÚJ KORMÁNY), DE HÁLA ISTENNEK CSIKÓS A RÉGI!

Nem értek egyet a "Csikós for President" követeléssel, én inkább presidential beszédírónak szeretném. Vagy presidential blogírónak akár.

pmobilTB 2010.01.08. 13:40:56

Nagyon jó a cikk! Feldobta a kedvem két vizsgára készülés között. :D

Ezek után jöhetne egy összehasonlító teszt:

London Taxi - Checker Marathon (esetleg Ford Crown Victoria Yellow Cab) - Toyota Crown

:D Bár lehet hogy a terv kivitelezése kicsit döcögős lenne. :)

Egyébként én azt nem értem, nálunk miért nem lehet szabályhoz kötni, hogy egyszínűek legyenek a taxik? Görögországban, Szalonikiben fekete-fehérek:

kepfeltoltes.hu/100108/P1040802_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/100108/P1040846_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Athénban citromsárgák:
kepfeltoltes.hu/100108/P1050443_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/100108/P1050408_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

a taxik. Szerintem sokat dobnak a városképen. De lehet, hogy ez csak egyéni vélemény.
üdv
Jani

gnme 2010.01.08. 13:42:13

tschikosh-t
gulash-t
brandy-t

a népnek

W123qp 2010.01.08. 13:42:35

Azon csodálkozom, hogy jobb kormányosként forgalomba lehetett helyezni.
Ajaj porszem került a magyar börokrácia finom gépezetébe! Ez már a vég, maga az apokalipszis.
De nem baj, majd megadóztatjuk!
Majd úgy hívjuk, hogy előzéskori-extra-kockázati-adó.

karlmann 2010.01.08. 13:42:47

Érdekes és tanulságos történet a magyar valóságról. Vicces, hogy minden tele van azzal, hogy ilyen meg olyan sz@r és dilettáns a magyar közigazgatás, mégis mindenki úgy megy oda bármit elintézni, hogy vele biztos nem történhet semmi gáz.

Már bocs de mégis mire számított? Arra, hogy az ezeréves, tragikus műszaki állapotú járgányát látva mindenki hasra esik? Azt hitte, hogy a Mozaik utcában dolgozók, akik még filmen se láttak ilyen kocsit a segítőkészség szobraivá avanzsálnak több évtizedes pesszimizmus és defetizmus után?

Na és a legszebb, füstölgünk a hazai viszonyokon, mikor az egekbe marasztalt külföldi bürokraták is simán odaadták a kocsit rossz forgalmival és többszöri levélváltás után küldték el csak azt az okmányt, amit kértek. Ráadásul a hibás okmánnyal kiengedték az országból és átautózott egész Európán gond nélkül.

pmobilTB 2010.01.08. 13:45:07

Ez is magyarországi gép, szintén bérelhető, igaz a cikkben szereplő géphez képest egy "bagolyköpet". (Elég csak a tető borító műbőrre nézni. ;) )

kepfeltoltes.hu/100108/IMG_0287_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/100108/IMG_0288_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/100108/IMG_0285_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Psziho 2010.01.08. 13:59:11

@karlmann:

véded a szarfaszú bürokratákat?

csak nem hasonló vagy te is?

Csikós Zsolt 2010.01.08. 13:59:26

@W123qp:

Bármit forgalomba lehet állítani jobbkormánnyal. Csak a fényszórót kell kicserélni. Van millió jobbkormányos autó itthon, még Zsiguli, meg W123-as is...

Suttora 2010.01.08. 13:59:57

Nem kötekedésnek szánom, de a londontaxis honlapon az esküvőknél vagy ebből a mondatból hiányzik egy "ne", vagy az az utáni kép nem stimmel, vagy én vagyok a hülye :D

"És hirtelen rádöbbensz azt kívánod bár így nézne ki az autó, amibe az abroncsos szoknyában be kell szállnod:"

Egyébként jó a cikk, szép az autó, gratulálok a kitartáshoz, kellenek ilyen emberek.

A VM dízelről meg csak annyit, hogy én még csak véres torkút láttam itthon, nagy ívben elkerülöm...

tibike3 2010.01.08. 14:00:01

Én is taxis vagyok és nagyon irigylem a kollégát. A kitartásáért is ahogy küzdött az itthoni idióta rendeletekkel, és az iróasztalos barom hivatalnokokkal.

Csikós Zsolt 2010.01.08. 14:01:50

@karlmann:

De mire vizsgára ment, nem volt ez tragikus műszaki állapotú barátom, kurvára nem. Sőt, Londonban szerintem egyetlen ilyen állapotú se volt már tavaly, és ott mégis engedték őket futni ezrével.

Igazából közel OT-s állapotú a kocsi, csak nem elég öreg hozzá. Ha tudod, mi az OT-vizsga, akkor azt is tudod, hogy három műszakival felér.

Szerintem te a Mozaikban dolgozol, mert nagyon nem akartad elolvasni, vagy megérteni az írást...

Csikós Zsolt 2010.01.08. 14:05:57

@karlmann:

Nem volt rossz a forgalmi, ott az a hivatalos. Kevés kifelé az export, ne mondd már, hogy a magyar okmányokon BÁRMI is rajta van, hogyan kell AKÁRMIT csinálni akár itthon is velük. Nem is a Mozaikban dolgozol, hanem az okmányirodán. Esetleg a törvényhozásban. Vagy gebinben mindhárom helyen.

Többszöri levélváltás után, az európai normáknak megfelelő szolgáltatást nyújtottak, kérdezés és fennakadás nélkül. Az már a mi problémánk, hogy Európától és a XXI. századtól végtelen messze vagyunk.

Különben az angol "beküldöm, két hónap múlva visszakapom" rendszerrel szembeállított, itthoni eredetiségvizsgás, új forgalmi vagyonokértos, köbcentidíjas, közel százezer forintot felemésztő rendszert szvsz nem lehet egy lapon említeni. A miénk elmebaj, az angoloké pedig működik és nem fáj.

Loncsár szomszéd 2010.01.08. 14:10:37

Én egy hindusztán ambassadort szeretnék már régóta, de most úgy látom, nem szeretnék. Nem rendelkezem olyan kitartással és túlélési képességgel, mint a taxis kolléga; ezt már Chuck Norris is feladta volna..
Gratula a jóembernek.

U.i.: Már megint csak a Csikós tudott egy jó témát találni... Átnevezhetnék CsikósCar-nak a lapot. Bocs, Ponycar, ha már ánglius.

pmobilTB 2010.01.08. 14:11:55

@Csikós Zsolt: Sőt még Suzuki Swift is. ;)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2010.01.08. 14:12:19

Minden tiszteletem a tulajnak.
Csikós pedig egy zseni, mint mindig. Remélem jól fizetnek, ahogy érdemled:)

Psziho 2010.01.08. 14:12:23

@Csikós Zsolt:

falra hányt borsó,ezek még abban a rendszerben nőttek fel amikor mindenki bólogatott nekik,most meg meg vannak sértődve ha beszól az állampolgár

amig ezek a köcsögök ki nem halnak addig ilyen lesz a mozaik utca és bármi,csak az a szomorú hogy velük megyünk mi is!

pmobilTB 2010.01.08. 14:13:29

@Loncsár szomszéd: Meg szerinted a Hindustan Ambassador teljesítené az Euro 3-mas normát? XD

Psziho 2010.01.08. 14:25:44

@pmobilTB:

gázzal bármelyik benzines

Dennis01 2010.01.08. 14:28:10

@karlmann: Mar ne haragudj, de miert is szar az angol rendszer???

Elmondom neked, hogy zajlik, csak hogy megertsd. Elmesz megvenni az autot, a tulajnak van egy szep szines lapja, a kocsi es a sajat adataival kitoltve. Az egyik oldalon beirja az uj tulaj nevet es cimet, a masik oldalon levo kisebb rublikaba szinten beirja az adatokat. Ez a kis rublika letepheto, ezt odaadja az uj tulajnak, ez a forgalmija az autonak, amig a teljes uj lap meg nem erkezik. A regi tulaj elslattyog a legkozelebbi DVLA irodaba, leadja a papirt. Az uj tulaj cimere legkesobb ket het mulva megerkezik a forgalmi teljesen ingyen, addig meg hasznalhatja az autojat minden problema nelkul. Namarmost ez szar neked???

Szerintem a magyar rendszer a szar, ahol meg azert is lehuzzak az embert, mert vesz egy autot...

Amugy gratula a tulajnak, vegre valami udito szinfolt is feltunik Pesten.

Dennis01 2010.01.08. 14:36:40

@Dennis01: Ja es azt el is felejtettem, hogy mivel Angliaban a legfontosabb dolog a biztositas meglete, ezert mikor megveszed az autot, altalaban a regi tulajt meg lehet kerni, hogy interneten megkothesd a biztositast, ami attol a pillanattol el, hogy megkototted, tehat a rendor rendszereben azonnal feltunik, hogy biztositva vagy. Es az osszes biztositasrol szolo papir masnapra altalaban megerkezik.

gnme 2010.01.08. 14:38:39

@Csikós Zsolt: magyar okmányok

besza behu + pelenka = szószpark színvonal

- nekem még régi személyim van, 2014-ben jár le

- útlevélből meg átmeneti-állapotú, amikor mentem azt mondták, NA MAGA az utólsó akinek ezt még így megcsináljuk, holnaptól az összes igényt úgy fogadjuk hogy az már a vadiúj ujjlenyomatos lessz (pont utólsó olyan napon mentem változtatás előtt)

- bemegyek az orvoshoz és mindig fel kell mutatni az olvashatatlanná kopott TB kártyát (már a számok sem olvashatóak, de kell = majd nyomtatok másikat:D)

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.08. 14:51:55

Zsolti bátty, miért is olyan borzalmas hátrány hogy önhordókká lettek a normális kocsik kb 30 éve? inkább az a gáz ha nem, a gyerek magára vette a személyre szabott keresztjét, ezek a csotrogányok tényleg über gázak. Az a kiszállási procedúra amit itt az egyik disszidens kolega megemlített egy külön büntetés.

A hivatali patkányok meg országosan mostmár gyomorfekéllyel kombinált epegörcsben fordulhatnának már fel a nyomorult szőrözésükkel egyetemben, nyomorult uzsorás díjbehajtók.
Jó is hogy említetted hogy érdekes mód, az angoloknál gördülékenyen működik a csontegyszerű ügyintézés, talán mert ők nem állnak az államcsőd szélén és nem kell a közlekedőkből fenntartani a fél országot. Meg úgy európa semelyik más részén se kell ebből vegetálnia egy patkányfészeknek se.
Nálunk törvényszerű, hogy ami működik azt bebizonyítjuk hogy az ide nem jó.

Alf (törölt) 2010.01.08. 14:54:52

nagy király vagy, így kell!

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.08. 14:57:07

@Csikós Zsolt:
valahol azért te is érzed a lényeget, hogy a tulképpeni átírási sarcból gyakorlatilag talpra lehetne állítani egy szétesőfélben lévő roncsot is.
Az autozz blogon írt eredetinkvizíciós témájú poston épp ezt említettem, hogy ez már a logikán kívül eső lehúzás amit itt illetékre elbaszol, miközben roncs kocsival jársz mert arra már nem tudsz költeni.
Hogy nem jut eszébe a vikikének hogy ilyet ígérgessen, hogy megreformáljuk a közlekedés intézményét, és 100 évvel közelebb toljuk európához? valszeg komoly támogatótábort nyerne meg vele.

Seca81 2010.01.08. 14:58:41

Ismét egy újabb király cikk!
Gratula Zsolti!

Ezt hallva meg sem próbálnék külföldről autót behozni, ritkát, veteránt végképp nem!

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.08. 15:03:31

Egyszerűen élvezet volt olvasni!
Nem vagyok egy nagy autómániás,de valahogy a Totalcaros cikkek bejönnek.
Jó lenne, ha az Index a többi rovatát is ilyen igényességgel kezelné.

"Á, az csak egy internetes honlap, nem jelent semmit,.." Ezen beszartam! :)

Suttora 2010.01.08. 15:08:20

@Suttora: Közbe rájöttem, hogy én vagyok a hülye :D

Dennis01 2010.01.08. 15:20:34

@ingenium rusticus: Biztos azert mondtak, mert elolvasni se tudtak. Ugyebar az o elmejukben ami nem magyar, az mar nem is jo semmire...

ZON 2010.01.08. 15:51:12

Az, hogy a közjegyző "minimum három órát számláz", szerintem félreértés, vagy szándékos félrevezetés. A hetvenezres tarifa is túlzás lehet. Sokkal komolyabb okiratokat szerkesztenek 30-50 ezerért, egy gépjárműhasználati meghatalmazást (ha előtte írod alá) 1500-2000 Ft-ért lehitelesít.

Cortina V6 2010.01.08. 15:57:33

@karlmann: Miert kellett volna barkinek is foglalkozni az okmanyokkal???? Csak a magyarok bonyolitjak tul. En megkerdeztem,mi van,ha ki akarom hozni az oreg Fiatomat; Egyszeruen hozzam ide-mondtak-kell neki egy muszaki es megkapja az angol rendszamot,ennyi. Semmi keveres,semmi lehuzas.
Fuck NKH.

Zorgo 2010.01.08. 15:59:38

Az írás szuper!A közlekedési hatóság pedig dögöljön meg.

karlmann 2010.01.08. 16:19:54

@Csikós Zsolt:

Ne lottózz mert nem fog bejönni. Maradj az írásnál, mert abban jó vagy. A találgatást bízd másra. Élelmiszer külkereskedelemmel és beszerzéssel foglalkozom. Elég jól ismerem a bürokráciát számos Eu-s országban, sőt a Távol-Keleten és a jó öreg Albionban is. Maradjunk annyiban, hogy az ő rendszerük se olyan fasza, ahogy a felszínen annak tűnik.

Egy percig sem mondtam, hogy a mienk jó, de ha az övék olyan fasza lenne ahogy elővezeted, akkor emberünk nem szopott volna annyit. Ugyanakkor ő sem vette a fáradságot, hogy előzetesen utánanézzen és így egy csomó gondtól megkímélje magát. Mert legyünk őszinték ha itt is, ott is előzetesen érdeklődik, akkor sok gondtól megkímélhette volna magát. De erre szerintetek nyilván nincs is szükség, helyette egyszerűbb verni magunkat a földhöz, hogy megint kib@sztak velünk. Aki ebben az országban él és ilyen balek, hogy hagyja magát szívatni, az megérdemli. Lehet sírni, hogy mi milyen messze vagyunk tőlük, mert igaz, messze vagyunk, de odafigyeléssel és némi előrelátással sokat lehet javítani a helyzeten.

Másrészt te sem igazán olvastad el amit én írtam, mert akkor értenéd, hogy a Mozaik utca típusú helyeken élből se várj jót. Egy ilyen kocsit ott alapból leszaroznak és nem azért mert az, hanem azért mert még a fáradságot se veszik, hogy megnézzék. Képzeld tudom mi az OT vizsga van egy barátom akinek most készül a DS-e és nem hiszem, hogy lenne még egy olyan az országban. Példának okáért ott fényezték, ahol az a zöld 911-es készült, amit nemrég mutattatok be.

karlmann 2010.01.08. 16:28:38

Ja még valami. Annyira azért nem példálóznék a hazai OT vizsgával, mert elég szánalmas minőségi bizonyítványt ad róluk az a tény, Winkler Cougar-ja is megkapta ezt a minősítést.

bunko_jobbos 2010.01.08. 16:45:17

Nem kellene a magyar hatóságokat ennyire fikázni. Tudom, hogy milyenek, csak azt nem hiszem el, hogy mondjuk egy angol jobb. Pl. olyan taxival mennék Londonba taxizni, ami itthon taxinak számít. Hát kiröhögnének. (Arról nem beszélve, hogy még megfelelő taxival sem, mert nincs TAXISENGEDÉLYem.) Röhejes volt látni Németországban, hogy az emberek SORBAN ÁLLTAK A TAXINÁL. Várták a következőt.

Szóval visszább ezekkel a "mucsaiMagyarország"-szövegekkel.

Dennis01 2010.01.08. 16:46:09

@karlmann: Ezt mar tobben is irtak, hogy ez az OT minosites pont azert szar, mert mindenre csak akkor adnak OT-t, ha teljesen csili-vilire van glancolva. Igy veszik el sok autonak a karaktere, amit 30 even at gyujtott. Nezz meg pl Angliaban egy 40-50 eves restauralatlan Austint, amiben meg erezni a 40 eves kolni illatat...

andraszuzu 2010.01.08. 16:48:31

Enjoy the view like I use to.Gratulálok a szerkezethez. B András M'cr

Psziho 2010.01.08. 17:00:46

@bunko_jobbos:

az biztos hogy egy thaliával nem taxiznál londonban!

de nem jobb olyan kocsival taxizni ami arra készült,mint egy kiskategóriájú családi autóval?

gyenge dízelmotor kis fordulókör,nagy utastér,szeparált sofőr!

ki csinálja jól?

'Nem kellene a magyar hatóságokat ennyire fikázni. Tudom, hogy milyenek, csak azt nem hiszem el, hogy mondjuk egy angol jobb. "

-nem kell elhinni,nem kell kimenni és akkor még büszke is lehetsz!
büszke jobbos:)

vadkertész 2010.01.08. 17:07:16

Köszi Zsolt és Tamás!
Lécci ajánljon fel valaki a Zsoltnak egy Checker-t is egy hasonló sztorival tesztelésre.
Köszi!

karlmann 2010.01.08. 17:08:35

@Dennis01:

De ez csak a dolog egyik fele. Mert csili-vili kocsik ott is vannak, de szakadt szarokra ott nem adnak semmilyen muzeális jellegű minősítést. Ilyen régi Austint még nem láttam, de Mark I-es Jaguart igen. Már ki voltak fényesedve-kopva az ülései, a fényszórói kezdtek bevakulni stb., de mindene működött és nem volt rozsdás sehol. Nálunk viszont némi zsetonnal bármilyen sz@rt áttolhatsz az OT-n. A barátom ezért nem is biztos hogy itthon csináltatja, hanem magasabb szintű Eu-s minősítést csináltat rá. Ezért is kellett pl. eredeti DS színek közül választania, az OT-n babarózsaszínben is átmenne.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.01.08. 17:13:08

Fasza cikk vót, he!:))

@bunko_jobbos:
Sajnos van tapasztalatom a német hatóságoknál. Azért sajnos, mert úgy is lehetne, de így van és ez nekünk sajnos.

Dennis01 2010.01.08. 17:18:30

@karlmann: En komolytalannak tartom az OT tesztet, azert nem fizetek pluszpenzt, meg evente vizsga ha jol tudom, hogy kapjak egy mas rendszamot, meg egy plakettet...

Csikós Zsolt 2010.01.08. 17:24:20

@karlmann:

De itt az volt a baj, hogy Tamást kötelezték, hogy a Mozaikban vizsgázzon. Nem volt alternatíva. Úgy pedig nehéz megkerülni a Mozaikot :-)

kamcst 2010.01.08. 17:25:36

minden szép és jó, csak a honlapnak is át kellene esnie egy nagygenerálon.... rémes dizájn...

Csikós Zsolt 2010.01.08. 17:25:49

@Dennis01:

Ötévente vizsga, no zöldkártya, no adó, no kitiltás télen a belvárosból. Jobban hangzik?

Cortina V6 2010.01.08. 17:37:16

@bunko_jobbos: Hat,oreg,egy napon nem lehet emliteni oket. Sem a hivatalokat,sem a rendorseget.
Gyere ki es tapasztald meg,ha nem hiszed.

MVMV 2010.01.08. 17:38:26

Jó sztori, de valahogy kimaradt nekem, hogy milyen érzés lehet jobbkormánnyal taxizni - persze lehet h azért mert amúgy teljesen átlagos :)

Ha nekem kéne egész nap a forgalomban szívni, még balkormányból is elegem lenne, de a jobboldali azért néhány forgalmi szituban lehet necces ( és nem arra gondolok ha az ölébe akar beszállni az utas :) ) , szóval én erre kíváncsi lettem volna.

Csikós Zsolt 2010.01.08. 17:39:29

@karlmann:

Ezt is rosszul tudod, azóta igencsak megszigorították.

Dennis01 2010.01.08. 17:44:23

@MVMV: En jartam otthon jobbkormanyos autoval, semmi gond nincs vele. Egyedul az elozes necces, sot majdnem lehetetlen. De az esetek tobbsegeben arra kell figyelni, hogy a jardapadka mindig melletted legyen, akkor nem lehet gond...:)

MVMV 2010.01.08. 17:47:42

Dennis01: "arra kell figyelni, hogy a jardapadka mindig melletted legyen, akkor nem lehet gond...:) "

Ez jó ötlet :) Még nem vezettem jobbkormányost, de elég régóta érdekel mennyi idő alatt szoknék át rá, ha legközelebb megyek GB-be csakazértis bérelni fogok pár órára vmit..

4.0v6 2010.01.08. 17:48:00

Ültem pont ilyenben Worthing-ban tavaly. Mit mondjak, isten csapása semmi ehhez képest. Ráz, mint a 380, olyan mint ha be lenne zárva az ember egy dobozba, csak akkor tudod nyitni az ajtót, ha kifizetted a lovét, a rohadék angol taxisok sem különbek a magyar hiénáknál. Beirta gps-be a címet, majd elkezdett keringeni velünk a városban, amikor mondtuk, hogy akkko ennyi volt akkor ki kellet fizetni csak utánna nyitotta ki az ajtót.

Soha többet nem ülök ilyenbe, senkinek nem is ajánlom, reklámnak jó volt, de ez is olyan mint a szar mozifilm, csak akkor derül ki, hogy soha többet, ha már túlvagy rajta.

Dennis01 2010.01.08. 17:48:20

@Csikós Zsolt: Ugy mar jol hangzik, de gondolom jo sokat bele kell feccolni egy autoba, hogy OT kepes legyen, plusz eredeti fenyezesbol kell valasztani. Ilyen autokat is szep latni, de azert nekem nagyon tetszenek az olyan autok is, amik karcosak, egy-ket horpadas, belul hamisitatlan regi auto szag... Es a legjobbak az olyanok, amiknel a tulaj elmeseli, hogy pl "1978-ban keletkezett ez a horpadas, mikor belemtolatott egy Ford", meg az ilyenek.

Dennis01 2010.01.08. 17:52:28

@4.0v6: Taki bacsit is igy ejtettek at, megallt, az "utas" meg a fizetes helyett kiugrott, es elszelelt. En szemely szerint egyetertek ezzel, meg nincs penz, nincs kiszallas.

baupexim1 2010.01.08. 18:01:48

pmobilTB : azért, mert egy egyszerű fóliázás is 100.000 ft sajnos:(
sokan nem tudnék finanszírozni.
egy kapcsolódó infó: hallotaxi.hu/index.php?pg=forum&theme=2&topic=2314&action=read

konti10 (törölt) 2010.01.08. 18:09:03

Jó volt olvasni, totál bele tudtam magam érezni a helyzetbe, nagyon át jött. A vizsgázós részéhez hozzászólnék. Európában (Ny) ha jó a gép, megfelel a szabályoknak, átmegy a vizsgán, ha nem akkor nem. Feketén sem, sehogyan sem. Európa másik részén (K) ha jó a gép, akkor is elbukhat. De a szomszéd kuvaszát is le lehet vizsgáztatni platós Barkasnak, ha van elég pénz és kitartás. És ez úgy általában igaz azokra a hatóságokra, akik különféle engedélyeket adnak ki.

-Gabi- 2010.01.08. 18:14:08

Kitűnő cikk ,egy csodás autóról!!!
Köszönöm szépen!!
KPM,NKH??alja népség

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.08. 18:21:25

@Lowtyo: Ez is csak azt jelenti, hogy a szerelők java vagy tudatlan, vagy lusta, hogy rendesen megcsinálja. A Bence (a srác a zöld karbis Range-el, aki tavasszal lejött Sukoróra) pl. makulátlanul rendbentartja, és meg is tudja csinálni rendesen a motort. Kevés ilyen szerelő van, de létezik.

Gomulka Béla 2010.01.08. 19:39:50

Véleményem nincs, egyszer utaztam ilyenben, nagy volt és dízel. És este volt, és Bangor, és esett. Csak az jut eszembe (említhette már valaki, nem olvastam a sok-száz hozzászólást), amit a Clarkson (bocs) írt róla. Hogy tudniillik a vezeto"nek nagyon kényelmetlen, pedig pont neki kéne a legkényelmesebben u"lnie: o" u"l a legto"bbet, úgyhogy gebedjen meg aki ilyenre tervezte. Pedig Clarkson nem az a szakszervezetis típus, úgy alapjáraton.

karlmann 2010.01.08. 20:16:48

@Csikós Zsolt:

Már megint félreértesz. Nem arról van szó, hogy kerülje ki. Már az is meglepett volna ha sikerül. De ha előtte felkeresi őket próba cseresznye alapon és tudakozódik odakint is, talán lett volna esélye. Tudni kell kezelni a bürokratákat ez a lényeg. Nem könnyű, de ha nem akarsz állandóan szívni nem tehetsz mást ebben az országban.

Az OT-s vizsga ügyében maximálisan egyetértek konti10-el. Hiába szigorították meg megint a műszakit is, ebben az országban ez sem lesz akadály. Mert a korrupció mindenhol mélyen jelen van. Emberünk is jobban járt volna, ha az első szopás után odamegy vagy 200 ezerrel a zsebben és rendben lett volna minden két hét alatt. Így is elköltötte azt a lóvét csak benzinre meg utánajárásra. Közben meg majdnem ráment az élete.

Bambano 2010.01.08. 20:29:23

@csuvel: én többet is tudnék mesélni... a kocsimat az egyik autóklubos irodában nem voltak hajlandók átírni, a veszprémi utcában meg simán...

a kocsi aranyos, a cikk jó...

nepperke 2010.01.08. 21:10:16

hm.
Amikor Szentendrén a Füzes parkban megláttam kb. másfél éve először tudtam, hogy itt fogok olvasni róla:)

tattoo1 2010.01.08. 21:28:22

ez kurva nagy!!!!rohadjon meg az álllami bürokrácia a sok nagytudásúval együtt!!!!bár ferkó megmondta: el lehet menni,ha nem tetszik:):):)
GYÖNYÖRŰ GÉP
RESPECT!

tattoo1 2010.01.08. 21:30:28

és ezért éljen a korrupció,ahol még lehet vizsgáztatni:):)vagy lehet,hogy az nem is korrupció,hanem a nyugat:):):)

Garp 2010.01.08. 21:33:26

Great story, well told.
A magyar hatóságokon meg max sírni lehet, szóval az inkább no comment.
A srác meg _megcsinálta_ azt amin én éveket szaroztam, és végül nem mertem belevágni. Gratula neki, és sok sikert! Szép a lady nagyon.

Cortina V6 2010.01.08. 21:55:46

@4.0v6: "Rohadek angol taxisok"..Miert rohadek,az aki elobb kifizetteti a szamlat es csak utana reteszeli ki az ajtot???

Cortina V6 2010.01.08. 21:58:41

@Garp: Mer' te mindig szarozol,vazze..Megvetted mar azt a Minit,vagy meg nezegeted oket egy kicsit?.))

Garp 2010.01.08. 22:10:13

@Cortina V6: minden nap más szerelem. Kezdek kurvulni :D. Meg rájöttem, hogy ilyesmihez idő kell, az meg egyelőre nincs. Úgyhogy most nyálcsorgatás van, álmodás. A taxihoz nagyon közel voltam, még simogatva is volt. Lehet csak gyáva vagyok, nem sírni kéne, hanem nagy levegő és belevág.
Itt van 4 eladó London Taxi, élhető áron, ha valakit érdekel: cars.donedeal.ie/for-sale/cars/1042913

"kifizetteti a szamlat es csak utana reteszeli ki az ajtot??? " - a rohadtszemétállatja! :D

sztrovacsek 2010.01.08. 22:12:08

@Csikós Zsolt:
Csikós úr, mi ez az agresszív megnyilatkozás?
Nem szoktál ilyen lenni. :-)))

A cikk nagyon jó, élvezettel olvastam!

A tulajnak minden elismerésem, nagyon szép lett az autó.

sztrovacsek 2010.01.08. 22:23:22

Mozaik utca, ahogy látom nem változott semmi.
Kilencvenes években állandó vendég voltam az V. kerületi Fővárosi közlekedési akárkicsodáknál, és a mozaikban, gépjármű átalakítások miatt.
Nem részletezem, hogy milyen tortúrával járt egy márka azonos 10%-ot meghaladó köbcenti változással járó motorcsere.
A legszebb és állandómondatok egyike, "mégis, hogy képzeli, úgysem fog működni"
és ezt íróasztal mögül foghegyről vágták oda! :o)

sztrovacsek 2010.01.08. 22:31:09

Akik a brit rendszert irigylik az egyszerűségéért:

Valóban egyszerű, és követendő a tulajdonátruházási adminisztráció.
Viszont az olcsóság csak viszonylagos.
Példa: 3.3 voyager 2000évjáratú, éves súlyadója/ill.motortax/ 1590€/év, a biztosítása/családi, csak ketten vezethetik/ 1350€/év.
Azért ezt nem nevezném olcsónak.

Mielőtt nekem ugranátok, nem értek egyet a vagyonszerzési illetékkel, az okmányirodákkal, és az egész Magyarországi adminisztrációs fittyfenével!

Dennis01 2010.01.08. 22:33:24

@Garp: Hogy mered elarulni a Minit??!! :D

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.01.08. 22:35:05

@Csikós Zsolt: fehér rendszáma volt. (ContiCar-os autó)

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2010.01.08. 22:37:11

baszus, ha taxizni akarok őt fogom kérni :):)
Londonba taxiztunk elég sokat, imádtuk!!!
Nagyon kényelmes volt!

Garp 2010.01.08. 22:38:12

@Dennis01: ANNYIRA nem, ma is megbambultam egyet. De le kell állítanom magam, nem vehetek meg minden autót. :) Majd egyet, de az legyen az igazi. Arra meg még várok.

totálkáros 2010.01.08. 22:41:02

@bonifac: ez jó :)
@karlmann: igazad van, jó a látásmódod
@Psziho: Ne legyél idióta, miért védené?! Próbálja megérteni, megértetni azt, amiről nem volt szó, pedig... És igazad van. Haljanak ki. De haljanak ki a minden alap nélkül hőzöngő kis köcsögök is. :D
@Csikós Zsolt: Ezt egy kicsit túlreagáltad nem gondolod?!

sztrovacsek 2010.01.08. 22:44:23

Az OT-nak nevezett vizsga mizériáról. Tapasztalatból mondom, hogy van azaz összeg amiért átmehet a vizsgán vas, Egerben. Pestről is inkább oda mennek, vajh miért?
Nekem három vasam is van ami mehetne OT-re de inkább marad a súlyadó, télen nem megyek be a belvárosba. :o)

sztrovacsek 2010.01.08. 22:45:32

"Nagyjából 21 ezer taxi mozog nagy-London utcáin,"

Ha jól tudom, Budapesten 7200 taxiengedély van kiadva/+a bejárósok/ , Bécsben 3000.
London 8milliós, BP. 1,7milliós, Bécs 1,7milliós, kb.

Azért érdekes számok ezek.

4.0v6 2010.01.08. 22:47:31

@Dennis01:

Nem olvastad elég figyelmesen.

"majd elkezdett keringeni velünk a városban"

Dupla utat tettünk meg, és azt kellet kifizetni, mint a pályaudveri hiénák nálunk akik a keletiből a nyugatiba 6000-ért viszik át a pestet sosem látott mókust.

Kiszállni csak akkor lehet, ha kifizeted amit ő mondott, akármennyire is át vagy verve. Angoloknál máshol nem talákoztam ilyen átveréssel.

fishbone973 2010.01.08. 23:19:04

Sok ilyen kitartó ember kell még!
Gratulálok, egy megvalósult álom, gondolom..

Dennis01 2010.01.08. 23:22:04

@4.0v6: Ilyet megmondom oszinten, nem hallottam meg, hogy egy angol taxiban atvagtak volna az embert.... Biztos rossz taxist fogtatok ki..

lacza87 (törölt) 2010.01.08. 23:39:55

annyit tudok hozzászólni, hogy a Mozaik utcás résznél kimaradt a BMW Budapest Motors szalon és szervíz, pedig az is autós.:) Elfogultságot jelentek be Csikós úr, diszkrimináció, ombudsman, emberi jogi bíróság:D

GGG77 2010.01.08. 23:41:19

Londonban sajnos nem volt rá keretem, de itthon kipróbálom, az tuti! Grat a tulajnak! NKH-Mozaik utca kék köpenyes múmiái pedig elmehetnek a...

Rocko- 2010.01.09. 00:38:23

beteg ember beteg agyszüleménye.
de tetszik! :)

a márk 2010.01.09. 03:45:10

Mindenekelőtt Zsolti4b for prezident.
Tamás előtt pedig le a kalappal, hogy végigcsinálta.
A bürokráciánk pedig egy szót sem érdemel..

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2010.01.09. 08:33:52

Hibátlan autó. Tökéletes választás.
Ezt az autót eredetileg is taxinak tervezték.

www.demonbonnie.hu

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.01.09. 08:56:29

@pmobilTB:

Isztambulban is egységes citromsárga:
wowturkey.info/tr142/seyhun34_taksi.jpg

wowturkey.com/tr148/k_simon_taksi_52.jpg

Nálunk fehér alapon piros kockásnak kellene lennie - ahogy volt is volán és magántaxik megérkezése előtt.
Tovább megyek: egy külön taxicélra Magyarországon gyártott autót kellene rendszeresíteni erre a célra!

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.09. 10:18:51

@4.0v6:
A klasszikus Checker Yellow Cab nagyságrendekkel autószerűbb ezeknél. Tényleg kár h kipucolták őket, nem tom h hány lehet belőlük maszek kézben. Nemhiába van autókultúrában a jenki pár fényévvel előrébb a városi angoloknál. Az előbbi a seggéhez ragasztotta a balegyet, az utóbbi meg örül ha van olyan jobbegy amibe beletolhatja a valagát évi 3-szor.

yomsisi 2010.01.09. 11:40:43

Szuper ötlet, elismerésem a kitartás miatt!
Sok örömöt és sikert hozzá. :-))

Rocko- 2010.01.09. 12:15:16

@karlmann: "de ha az övék olyan fasza lenne ahogy elővezeted, akkor emberünk nem szopott volna annyit."
az megvan h csak amagyar hatóságok szarakodtak és azért szopott?

Dennis01 2010.01.09. 13:17:39

@UnvincibleUbul!:[I]: Az igaz, hogy az amerkaiak a kocsiban elnek szinte, de azert az angolok is hasznaljak autoikat, eleg gyakran tennem hozza. Csak nezd meg az angol autohirdeteseket, tobb mint fele a 10 evnel fiatalabb autoknak tul van a 200.000.-ik kilometeren..

misinator 2010.01.09. 14:30:22

Isten a cikk!
Köszönet a vidám percekért!
Kedves @karlmann ne védd a magyar bürokráciát, SZOLGÁLTATNI kéne, nem basáskodni, meg az is gyenge hivatkozási alap - sőt szegénységi bizonyítvány - /hirtelen nem tudom ki írta/, hogy máshol se jobb/.
Én Miskolcon hordtam a munkahelyi autókat a miniistenekhez úgy, hogy a volt főnököm mindegyikkel spanolt. Hányinger volt az egész: A tip-top, gondozott autókba belekötöttek, ahol tudtak, a lestrapált autóinkat széles mosollyal átengedték. Lesült a pofámról a bőr az áldozat tulajok előtt.
Ide is bemásolom a saját kálváriám a népitélet - Fso - Nagypolák a gép írásomból okulásul mindenkinek.
"...18 éves korában a „szakértő” vizsgabiztos - Közlekedés Felügyelet - nem találta a motorszámot, a kollégája mutatta meg neki /ezt nem tudom bizonyítani/.
Na innentől mindent nézett; kipufogógáz mérés-Nagy D az arcán. Mindenbe belekötött: Ho-hó felületi rozsda az alvázon és félrehúzó kézifék!
Azt már csak a papírok átvétele után vettem észre, hogy a”szakértő” a típust VAZ-ként ismerte fel.
Ezt viszont tudom bizonyítani!
Kapott két hónapot - mármint az autó..."
Adalékként annyi, hogy az egyik vizsgabiztos /nincs autója, busszal jár át a fél városon/ az egyik unokatestvérem osztálytársa volt szakközépben autóforgalmi szakon, amikor elmondtam neki a szitut, azt mondta, hogy amikor "ez" van ott, inkább vissza fordul a kapuból, pedig ők nem voltak rosszban.
mellesleg nem csoda, hogy a miskolci miniistenek állandóan megbuktak pár éve, most nem tudom mi van, de ha nem irtották ki az írmagjukat is, akkor...

pankymanky 2010.01.09. 14:49:21

Sok beszédnek sok az alja...jó cikk,még jobb autó,nekem az egyik álmom.Respect a tulajnak+a cikkírónak.

Akinek meg nem tetszik ...ja össze magát

Dennis01 2010.01.09. 15:03:05

@misinator: Ezt mar irtam mashol is, a faterom tobb, mint 1 evig dolgozott a Fiatjan, mire labraallitotta. Elvitte a gyori KPM-be, az "okos" vizsgaztato abba belekotott, hogy az uleshuzat koszos volt...

misinator 2010.01.09. 15:20:54

@Dennis01: Igen , emlékszek. Hogy az ilyeneket nem viszi el a statáriális Darwin-bíróság!

Dennis01 2010.01.09. 15:39:39

@misinator: Ennel csak az volt jobb, mikor meg meg volt a Fordunk is. Apa indult dolgozni, a nagy sietesben veletlenul a Ford forgalmijaval ment el a Fiattal. Rendor igazoltatta, es azt mondta neki, hogy csereltesse ki a szint a forgalmiban, mert ez az auto reg nem piros. Az mar nem tunt fel neki, hogy az auto rendszama is, meg a markaja is mas volt.. :D

misinator 2010.01.09. 15:50:38

@Dennis01: Huhh...
Valami volt nekem is ilyen, deja vu érzésem van...megvan!!!
A saját - piros - Nagypolákom forgalmiját adtam oda annak idején a céges 2107-es - fehér Ladáé helyett.
Átnézte a papírokat a yard, érezte Ő is, én is, hogy valami nem stimmel, de utamra engedett. Én később, megállva jöttem rá a bibire, Őt nem tudom:-)

Dennis01 2010.01.09. 15:58:06

@misinator: Igy lehet konnyen autot lopni, viszed a sajat forgalmidat, megmutatod, sose jonnek ra... :D

motoszka 2010.01.09. 17:34:45

Jó cikk és jó sztori. Becsülöm a tulaj kitartását!
A cikkért hétfőn biztos lesz taps :D

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.01.09. 18:01:50

a magyar rendszer mindenben szar

miért pont ez a rendszer lenne jó?

E28 524TD 2010.01.09. 18:52:46

Csikós, én megint könnyesre röhögtem magam. Köszönöm.
Ha élőben is ilyen vagy, a showderklubban a helyed.

Bandez 2010.01.09. 19:13:50

Eddig csak kívülről láttam nálunk jobb kormányos autót. Nem halál ezt vezetni? Egyáltalán, hogy lehet ezzel előzni, vagy mondjuk egy álló teherautót kikerülni?
Megyek, megyek, kinézek előzésre, de akkor már az egész kocsi a "szembesávban" kukucskál... Aztán meg jézusmááárja, jönnek szemből... rántsdvissza !!!??? :)

Cortina V6 2010.01.09. 19:25:01

@sztrovacsek: Sterintem te beneztel valamit,de nagyon. Mert az ado kicsit sok,amit beirtal...

Gomulka Béla 2010.01.09. 19:25:45

Bandez, én évekig vezettem balkormányos autót jobbkormányos országban. Az ember messzire néz, kihasználja a kanyarokat hogy lássa mi jo"n, kihúzódik és behúzódik, és talán nem siet annyira, mint egy olyan autóval, aminek jó oldalon van a kormánya. Azt is túl lehet élni.

Cortina V6 2010.01.09. 19:27:44

@Bandez: Peldaul en ugy szoktam,hogy kimegyek teljesen jobbra es onnet nezek elore..Angliatol Magyarorszagig vegig palya van,ott meg nincs gond vele.

arthur877 2010.01.09. 19:42:38

Zsolti!
Ez az írás is odab***ós lett, de azért a téma is nagyon ott volt! Grat!
Most már igazán jöhetne valamelyik saját sárkányodról is valami...
ERA jól van? Új állólámpás, Asszony mercije? Kis kék Osztrák? Csak a beiglit nyomod?

Dennis01 2010.01.09. 20:25:51

@Bandez: Autopalyan meg egyszerubb, csak ki kell hajtani a bal tukrot teljesen, es latod, mi jon a masik savban.

Vadista Szandál 2010.01.09. 20:41:42

@sYg:
s hány óra az út Londonba taxival Magyarországról? mennyibe kerül?

karlmann 2010.01.09. 20:46:10

@Rocko-:

Az megvan, hogy többszöri levélváltás után kapott meg egy nyavalyás igazolást? Ha olyan korrektek és együttműködőek lettek volna az angol szervek, egyszerűbb lett volna az ügyintézés.

@misinator:

Dehogy védem őket, szívok épp eleget miattuk nap, mint nap. Csak az zavar, hogy mindenki azt hiszi, hogy ott kolbászból van a kerítés. Ahhoz képest, hogy nálunk még mindig Mária Terézia korabeli a hivatalos rend, az is csoda, hogy működik. Angliában meg egy teljesen más világ van. Ne akarjuk összemérni a kettőt.

Dennis01 2010.01.09. 20:50:56

@Cortina V6: Komolyan. fogadjunk hogy te nem tudtad ezt. :)

Bandez 2010.01.09. 21:08:43

@Cortina V6: Aham, gondoltam vannak "fogások" erre a anyós-vezetésre, egyszer kipróbálom. Bal kézzel váltani, ballal rántani a kézit drifthez, csihajjj.... :)
Amúgy szép a taxi, hihetetlen, hogy vannak még emberek, akik tudnak keményen küzdeni a bürokráciával, a cél érdekében. (Kalapemelés)

Dennis01 2010.01.09. 21:14:51

@Bandez: Tisztelet a kivetelnek, egyre tobb a penzehes, onzo ember Magyarorszagon, akit egy koteg penzzel le lehet kenni. Orulok, hogy elkoltoztem onnan.

sztrovacsek 2010.01.09. 21:23:20

@Cortina V6: Egy ismerősöm él kint, ő fízet ennyit. /3300cm3 a motor/

misinator 2010.01.09. 21:37:48

@karlmann: Hm.
Idealista vagyok. Igenis összeszeretném mérni!
Mi lenne, ha én is így vinném a betegeket, meg rendelném a fecskendőket /jelenleg a főprofilom kórházunkban raktáros, de továbbra is vezetek, ha kell/, ahogy "ezek" állnak a munkájukhoz!? Azt a szót le sem merem írni, hogy hivatás.
De ez persze bonyolultabb, én is tisztában vagyok vele, más a mikroklíma, a kúúltúúra.
/Az aztán qurvára van/

Rocko- 2010.01.09. 21:40:25

@karlmann:

"Az megvan, hogy többszöri levélváltás után kapott meg egy nyavalyás igazolást?"

mivel nem voltál hajlandó elolvasni a cikket, ezért kimásolom neked:

"Tehát Tamás átvette az autót, és ahogy a forgalmi engedély hátoldalán, apró betűvel szerepelt, letépték a papír nagyobbik felét, amit a tulaj rögvest visszaküldött a DVLA-nek (a helyi Nemzeti Közlekedési Hatóság). Ott így megy az átírás, az új tulaj két hónapig járhat a maradék kis fecnivel, amíg meg nem kapja postán a teljes forgalmi engedélyt."
tehát ezzel el lehet intézni az átírást, elfogadják.

"Tamás megérkezése másnapján, június 23-án már a Mozaik utcában toporgott, ellenőrizni, mi kellhet még. Kiderült, hogy például az egész forgalmi."
tehát magyaroroszágon nem fogadták el azt, ami külföldön bevett szokás. magyaroknak nem volt jó.

" A London Metropolitan Police hivatalos honlapján pedig ott szerepel, hogy 2006. január elseje óta az Euro 3 az elvárás. Á, az csak egy internetes honlap, nem jelent semmit, mondták erre a Mozaikban."
újfent magyarországon nem fogadták el a hivatalos dokumentumot.

"Például, hogy taxit vizsgáztatni csak befizetett drosztdíj mellett, működő taxiórával, érvényes taxiengedéllyel lehet. Taxiórát azonban csak rendszámra adnak. Rendszámot pedig csak vizsgára. Követik? A saját farkába harapó kígyó esete."
újfent magyar elmebeteg ügyintézés.

"Hahh! Megvan! NEM VILÁGÍT HÁTRAFELÉ A SZABADJELZŐ!!!"
és megintcsak.

szóval elárulnád, honnan a szarból vetted azt hogy az angolok kekeckedtek?

jah, hát nyilván az angolok hülyesége, hogy az ők hivatalos papírjaikat nem fogadják el itthon.

misinator 2010.01.09. 21:44:48

Azt vettem észre, előbb-utóbb minden belsőség fórumon moralizálok.
Bennem van a hiba, v. csak ilyen terhelt a környezetem?:-)))

nál 2010.01.09. 22:36:56

Biztos leírták már előttem, de drága Csikós barátom, hogy lehet ennyit szövegelni? :)
Egyébként érződik, hogy nagyon imádod ezt az autót.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.01.09. 23:10:09

Csak most vettem észre a cikket.
Köszönöm.
Kurvajó volt :)

Cortina V6 2010.01.10. 08:34:10

@Bandez: Az a baj,hogy ahhoz nincsenek emberek,hogy az egesz idota magyar burokraciat elsoporjek. Azt meg plane nem ertem, mi a fenenek kell uj es uj baromsagokkal kiserletezni,ahelyett,hogy ey az egyben lemasolnanak egy mas orszagban bevalt,jol mukodo rendszert.

Cortina V6 2010.01.10. 08:47:26

@sztrovacsek: En 190 fontot talaltam egy evre,mivel 2000-es evjaratot mondtal. 200 majustol,vagy marciustol mar keveres van,mert a motor karosanyag-kibocsatasat figyelembe veszik. A biztositas bonyolult,nem mindegy,ki vezeti,hany eves,mi a foglalkozasa,stb.

-no_nick_name- 2010.01.10. 13:37:26

Grat a kitartásért!
Köszi a cikket, élmény volt.

Ilyen emberekkel lehetne/kellene előrébb vinni ezt az országot!

Bürokrácia addig lesz ilyen hatalmas, míg megvan az emberekben is az affinitás, sajnos.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.10. 17:18:53

Tuti cucc! Ugyan nekem annyira nem jön be így az autó, de egyedi itthon, és élőben biztos hangulatos :)

AM-adam 2010.01.10. 18:08:22

Srácok valaki tudna adni pár olyan oldal címet ahol angol eladó használt autok vannak ?

Cortina V6 2010.01.10. 20:29:41

@AM-adam: Mit akarsz venni? Haza akarod vinni?

-no_nick_name- 2010.01.10. 20:31:38

Elgondolkoztam azon, hogy milyen szép is lenne e taxi mellé mondjuk egy sárga Crown Vic' New Yorki taxi, mondjuk valami takarékos dízellel. :-)

Két nagyváros, két jellegzetes taxija...

...de aztán látva ezt a herche-hurcát (szép magyar nyelv) inkább elhalasztom a behajózást úgy 10évre, hátha addig változik valami

Aley 2010.01.10. 21:22:36

Kedves Zsolt!

Csak gratulálni tudok a Neked.
Hobbid a munkád, ez látszik. A Bianchis cikkben írt férfias szórakozást űzöd. Minden fiúgyerek álma könyékieg olajsárosan izgalmas kocsikat pöfögtetni. Hát Te még nem nőttél fel, de ez így jó.
Irigylem, hogy ezek mellett még a feleségedet is rá tudod venni egy-egy fotózásra, autószerelős kirándulásra. Mert biztos van néhány keresetlen szava, hogy szabad időd és munkád összefolyik "néha" :-), de mindig támogat.
Viszont ha így folytatod az írást, akkor minket kivágnak hazulről, hogy folyton a neten olvasgatjuk roncsaid és mások roncsainak történetét. (Amelyek szerintünk nem azok).
Szóval csak így tovább. A pszichológus "éjszakai netfüggésről való kikezelés"-ről szóló számláit hová tudom küldeni? Nyugi, csak akkor megy, ha abbahagyod az írást, de akkor egyben. Mostmár nem hagyhatod abba...
Üdv:
Aley

misinator 2010.01.10. 21:27:13

@Aley: Bár régen netezek, de otthon csak két hete van gép+net /vehette is észre a Tisztelt Nagyérdemű:-)))/.Szóval Az utolsó bekezdéseket helyettem is írtad...

p-Lutonium 2010.01.10. 22:38:10

@sztrovacsek: Ez az 1350€ gondolom font (£) akar lenni, de nem annyi, az tuti. Ahogy Cortina V6 is írta, £190 vagy valami ilyesmi. Nem olcsó, de nincs az a viszkető érzés az emberben, hogy egy autó vásárlása plusz 100e az autó árán felül, és mindez azoknak a hivatalnokoknak a fizetésére megy, akik aztán a legtöbbet kekeckednek veled.

@karlmann: Igazad van, a vevő valóban elszúrta, ugyanis exportálásnál egy másik fecnit kell kitölteni, ami szintén a forgalmi része (azt hiszem a barna). A régi tulaj - csak export esetén - EZT a fecnit küldi a DVLA-nek, és az új tulaj megtartja a TELJES forgalmit, amire mellesleg magyarul is rá van írva, hogy FORGALMI ENGEDÉLY (ragszkodni kell hozzá, mert a legtöbb angolnak fogalma nincs róla, hogy ez hogy működik). Ezt talán még a gyíkok is elfogadták volna a Mozaikban.
Igazad van bizonyos dolgokban, hogy bürökrácia itt is van, viszont az pl, hogy nem küldenek királynő pecsétjével hitelesített papírt, az azért van, mert rohadtul eszükbe nem jut, hogy az emailt valahol nem fogadják el. Lehet - sőt biztos, hogy vannak itt is idiotizmusok a rendszerben, és te a te üzletágadban sokat szívsz emiatt, viszont tuti, hogy autóügyekben az angol az egyik legliberálisabb, és legegyszerűbb rendszer, ami csak létezhet egy demokratikus, civilázáltank titulált országban.

@Csikós Zsolt: Ismételten remek cikk, gratula hozzá, még sok ilyet. Az "angolos" cikkeidet pedig kiváltképp szeretem. Amennyit ti szívtok ebben az országban, annyit ember nem hoz össze egy élet alatt.

l--o--------o-lll------o---l (törölt) 2010.01.11. 06:09:14

ha taxis lennék, csak ilyennel járnék, nem kérdés

nagy kár, hogy itt jobbra tarts van

Cortina V6 2010.01.11. 09:16:09

@p-Lutonium: Nem veletlenul van rjta magyarul. Ismerik a magyar hatosagok szinvonalat..
Egy angol srac,akivel egyutt dolgoztam,csaladostul,lakokocsival jott Magyarorszagra. Felhivott engem,hogy tolmacsolja,mert a rndor valamit akar a lakokocsijaval es nagyon ideges,mert a srac nem erti,amit mond (magyarul!)
Mondtam neki,hogy adja oda neki telefont,majd forditok..
Igy szolt bele a kozeg. "Hallo! Ki az??
Azt nem ertette,miert ugyanaz a rendszama a lakonak,mint a kocsinak. Miutan lmagyaraztam neki,szo nelkul visszaadta neki a telefont,es intett,hogy mehet.Es en,aki soha nem voltam rendor,viszont magyar vagyok,szegyelltem magam...

Buzzword 2010.02.05. 13:33:05

Nem tudom, volt-e már, de a Mozaikban nem azért akarták megbaszni az autót, mert külföldi/fura/régi/különleges, hanem...mert a srác nem csúsztatott a kékköpenyes májsztrók tenyerébe 1-2 hazabölcsét.

vomit 2010.02.12. 11:30:01

@Rocko-:
nekem 2000-tol 2004-ig tartott 1 db jobbkormanyos auto behozatala. akkor meg vamolas is volt. az lett a megoldas, hogy az angol kozlekedesi allamtitkar a DVLA-nal eloasatta nekem mikrofilmrol a tipusbizonyitvanyt. vegul a regado bevezetese elott egy nappal rendszamot kapott.
süti beállítások módosítása