Amikor már a parkoló is Nirvána

  2009. december 09. - Csikós Zsolt Címkék: anglia goodwood oldtimer veteran dension revival

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

hirdetés
totalcar


Eddig egy szó sem esett arról a lelki keménységről, ami a goodwoodi oldtimer-versenysorozat meglátogatásához szinte elengedhetetlenül szükséges. Mármint ahhoz, hogy egyáltalán odaérjen az ember a kapuhoz. Mert az még csak rendben van, hogy az ember itt Magyarországon előre elképzeli, hogy belép majd a bejáraton, megveszi a jegyet (azaz mi, protekciós újságírók, átvesszük a sajtóbelépőt, igaz, nekünk ezért dolgozni is kell, de higgyék el, nem olyan rossz az), aztán odabattyog a pálya széléhez, fülel, bámul, fotóz, ha unja a helyet, odébbáll, bámul máshonnan.

Lotus-parádé. 6, 11, 11, meg - upsz - egy AC Ace a végén

Tehát Bende Tibbyvel szépen kimentünk Angliába, jó nagyot szívtunk az autóbérléssel, de a helyzetet megmentette szponzorunk, a Dension, ennek köszönhetően laktunk egy estét Hiltonban. Másnap azonban jó messze kellett mennünk London mellől Goodwoodba (eredetileg úgy terveztük, hogy már a közelben töltjük az első éjszakát, hogy reggel ott kezdhessünk), meg a második szállással is volt kisebb fennakadás, de muszáj volt bejelentkeznünk, ezért csak szombat dél tájban értünk oda a versenypálya környékére.

Jaguar XK 140 ez előtérben, utána Ferrari 330 GTC, MGB

A Goodwood Revival háromnapos ügy. Folyamatosan újabb és újabb futamok indulnak, megy a légi show, meg az egyéb huncutságok is pörögve váltják egymást, aki egyről lemarad, lehet, hogy élete élményét szalasztja el. Bár az alaphangulat laza, nyugis, szerintem minden benzingőzös látogató stresszel kicsit, hogy minden fontos programba legalább egy kicsit bele tudjon nézni.

Erre mi másfél nap késéssel érkezünk meg. Ez a formánk, még mindig jobb, mint a két és fél évvel ezelőtti Le Mans, ahová azért tepertünk ezerrel, át a fél kontinensen, éjjel, autóval, hogy elérjük a veterán betétfutamot a nagy verseny előtt. Végül elcsúsztunk, láttunk vagy öt percet az egészből. Vagy hármat.

Most is hasonló elcsúszás körvonalai bontakoztak ki a horizonton. És nem találtuk a parkolót. Igazából Goodwoodot sem találtuk, mert minden odavezető utat lezártak, a kerülőutak pedig valami homályos folt körül vittek, ami feltehetőleg a versenypálya volt. Ezzel a kóválygással is elment vagy fél óra, délután lett, mire betereltek bennünket a parkolóba. Ahonnan még vagy negyed óra gyaloglásnyira esett a bejárat. Halkan üvöltöttem az autóban, miközben a goodwoodi rádió élő tudósítását hallgattam, talán a harmincas évekbeli versenykocsik futamáról. Őrjöngtem, mire végre bezártuk az Astrát, bár kifelé próbáltam a normális újságíró ábrázatát mutatni.

Tibby nem az a fajta, akit ilyenkor gyors menetelésre lehet biztatni. Van egyfelől a porckorongsérve, ami nyilván baromi fájdalmas dolog, de ilyenkor valahogy elvesztem az empátiámat. Amúgy is hajlamos lényegtelen dolgoknál leragadni, én meg ott, akkor úgy éreztem, hogy ha rakétával lőnének be az Astra ajtaja mellől a pálya közepére, az is lassú lenne.

Itt van az, hogy az ember összes végtagja elzsibbad, és kis híján elájul

Csak sajnos a goodwoodi autóparkoló és a goodwoodi pályabejárat között terül el a „Pre-66” parkoló. Eltalálták, azok az autók állhatnak ide, a pálya közvetlen közelébe eső területre, amelyek 43 évvel ezelőtt készültek. És az a parkoló nem kicsi. Ha tízezer veterán nem is volt ott, de a valós szám közelebb volt, mint az ötezerhez.

Az unalom tengerében három és fél érdekes autó

Mire odaértünk a „Pre-66”-hez, addigra is láttunk bőven érdekeset, Alfa 8C-t, Rolls-Royce Phantom Drophead Coupét, néhány műanyagkorszakbeli Aston Martint, Bentleyt, Ferrarit. Tibby megállt, leműtötte magáról a hátizsákot, és elővette a Nikonját. Na, végünk, gondoltam, a szombati versenyekről ezennel le is maradtunk. Hiszen ha már a dögunalmas műanyagok parkolójában elkezd csattogtatni amúgy sem a vesszőfutásairól elhíresült barátom, akkor mi lesz beljebb? Én ugyanis olvastam már a Revivalről korábban, tudtam, hogy jön mindjárt a veterános rész. És azt is tudtam, hogy ott simán el lehet tölteni nettó egy napot, hiszen az olyan lesz, mint valami óriási, szabadtéri autómúzeum. A gyönyörű napsütésben, kordonok, teremőrök nélkül.

Nem Trabant, Triumph Herald. Ja, és egy Jag D-Type

Arra persze semmi nem készíti fel az embert, ami valójában várja a Goodwood melletti kaszált réten. Nekünk, a Totalcarnál sincs olyan tárhelyünk, és én nem bírok annyit írni, hogy visszaadjuk. Egy nyomtatott újság pedig végképp szűkölködik az ilyenhez helyben, talán könyv sem lenne ehhez elég.

Annyira próbáltuk legyűrni a bennünk lakozó autóvadászt, mintha darabonként kellett volna kitépnünk a saját szánkból a saját fogainkat egy egyszerű, rozsdás majomfogóval. Kizárólag lineárisan haladtunk, nem másztunk hátra a távoli sorokhoz, nem jártuk körbe a kocsikat (csupán amiket tényleg muszáj volt), nem feküdtünk alá egyiknek sem, nem beszélgettünk el a tulajokkal. Lóhalálban vagy háromnegyed óra lett e kis program, és folyamatosan önnön kezünkkel téptük ki önnön szívünket minden másodpercben.

Önök, ha tehetik, mindenképpen helikopterrel érkezzenek Goodwoodba, mert már a parkolóban megőrülnek.

Jag D-Type. Ez egy másik, ezen szám is van

Jaguar D-Type? Láttunk talán négyet.

Bentley Speed Six és egy V8-assal vadított Ford Anglia 100 Estate

Kompresszoros Bentley-ből (Speed Six) dettó.

Roadster 300 SL

A 300 SL Mercinél erőt kellett vennem magamon, hogy fényképezzek, annyira lezsibbadtam.

Big Healey-k és egy Bentley

Austin-Healey 100-asok és egyéb Big Healey-k hordákban álltak szerteszéjjel.

Derby Bentley, harmincas évek

Harmincas évekbeli, polgári Bentley-kből annyi volt, mint nálunk egy tipikus parkolóban Chevy Lacettiből.

Annyit már látok, hogy valami Citroen-bokszer az alapja

De amikor egy egészen pici, láthatóan szegecselt alukarosszériás hordót megláttam, azt körbe kellett járnom. Mi a rosseb ez? Az van ráírva – „The Pembleton”. Sose láttam hozzá hasonlót, közelről nagyon Citroen-bokszernek tűnt, ami az orrában volt, de lehetett az még Panhard is, illetve a Jowettnek nem volt kéthengeres bokszere? Ja, vagy akár Goggomobil Isar is. De nem BMW, és nem Steyr-Puch, azokat a bokszer kéthengereseket megismerem. Legalábbis remélem. De nincs támpontom.

Milyen szép a háromféle kék egymás mellett

Púpos kék, piros, sárga, zöld, vinil tetők, krómperemes ereszek, hajlított szélvédők csillogtak a napfényben, mint valami tenger.

Jaguar 240-es, már a kifutó évekből, keskeny lökhárítóval, MGB jobbra, hátul egy Triumph Vitesse

Angol, amerikai batár váll a vállnak vetve, brit roadsterek mindenféle kis és nagy szériából, a húszas évektől 1966-ig.

Singer, ami nem német varrógép, ezért nem "zinger", hanem "szingő"

A dicső múlt elfeledett nevei olyan mennyiségben, hogy szinte el is hisszük – régen ütős lehetett az angol autóipar. Sunbeam, Talbot, Triumph, Singer, Riley, Van den Plas, Alvis – minden volt itt.

Tibi markában járt a Nikon D40, mint szemétégető melletti örömlány kezében a szafaládé, magam is alaposan kivettem a részemet a csattogtatásból – a goodwoodi parkoló őrjítő hely. Nem is tudom hirtelen elképzelni, hol lehet vajon még ennyi, és ennyiféle oldtimert látni egymás hegyén-hátán. Egyféle márkából talán, hiszen mindig akadnak ilyen Guinness-felvonulások, bár szerintem azokon is ritka az öt-nyolcezres (csak saccolni tudtam) mennyiség.

Lancia mini-galeri

Este aztán kicsit más útvonalon mentünk, már félig kiürült a parkoló. Előkerült néhány kocsi, amit észre se vettünk délben. Például egy kis lanciás csoportosulás, Fulvia, meg két Flaminia.

Bentley Mark V a háború előttről

Illetve a háború előttről mindenféle elegáns angol kocsi, valamennyi alkalmas arra, hogy bemutassa – az angol ipar akkor még nagyon tudott. MG WA, Bentley Derby, Bentley Mark V, Riley versenykocsi, Le Mans-i Talbot.

Kopott autó is jól mutat ebben a parkolóban. Csak öreg legyen

És persze sok-sok német autó, bizonyítva, hogy az angolok igenis szeretik ezeket. BMW Barokk Angyal, Volkswagen Karmann-Ghia, Bobby-Mercedes.

Ford F150 (V8), s egy Chevy a negyvenes évek végéről

Na meg a töméntelen V8-as, lényegében minden létező szegletből. Amerikai pickupból, Shelby Cobrából, régi amerikai cirkálóból, muscle carból, de még Ford Anglia 100 kombit is láttam, amiből V8 rotyogott.

Goodwood – zseniális. Még a parkoló is. Ne is vegyenek jegyet, első alkalommal csak a kinti területeket pipálják ki.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr511581026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2009.12.09. 07:56:32

Szegény Bende porckorongsérvétől eltekintve irigyellek ám benneteket.

Sok szépet láthattatok, még indőnként irogass belőle az unalmas napokon...

karlmann 2009.12.09. 08:11:13

Lenne egy teljesen technikai kérdésem. Az eddig bemutatott és a helyhiány miatt nyilvánvalóan be nem mutatható rengeteg képet mégis min tároltátok? Mert ha annyit kattogtattatok amennyit - bocsi a kifejezésért - de egy hardcore autóbuzi nyilvánvalóan kattogtathatott, akkor ahhoz Isten memóriakártyája sem lehetett elég. Ja és a fényképezőgép miről ment? Zetor aksi volt a hátatokon?

O.Dávid 2009.12.09. 08:12:38

Tisztelt Csikós Úr!

Ismét egy remek cikk, gyönyörű képek, de ha jól vettem észre a 40. képen egy 964-es Targa Porsche látható. Pusztán a pontosság kedvéért.

gigabursch 2009.12.09. 08:14:59

@karlmann:
Ne legyél rosszmájú, gondolom inkább élcelődsz semmint fikázol...

Majd csinál belőle Csikós az unalmas esős-ködös napokra cikket nekünk-olvasóknak. Remélem...

O.Dávid 2009.12.09. 08:18:06

Tényleg nem a piszkálásért, de a 41. pedig egy 599GTB, illetve egy Azure fogja kozre a DB7-et...ja és persze izzad a tenyerem mikor kattingatok a képek között, annyira lenyűgöz az ottani látvány. Ennyi szép oldtimert utoljára a Singeni luxusautó szalonban láttam pár évvel ezelőtt. Ott annyi régi SL Merci volt, mint az utcánkban Suzuki. Meg még Blower Bentley, Jaguar SSK...Goodwood. Hamarosan érkezem Én is!

imota 2009.12.09. 08:53:44

Ha még a belsejüket is láthatnám, az maga lenne az igazi orgazmus!

Slavedriver 2009.12.09. 09:30:30

Zsolti!

Ha következőnek mentek Goodwood-ba, nálunk nyugodtan lakhattok, igaz mi Bristolban vagyunk. :-) Úgyis menni szeretnénk mi is!
Meg akkor már valószínűleg meg lesz a Mini is, ha véletlenül bütykölni támad kedved. :-D

Még több ilyen postot..!!

Flat-6 2009.12.09. 09:36:43

Nem semmi az a felhozatal, ahol Jag D-Type-ból van vagy négy. :O
Ez is felkerült az ahova egyszer mindenképpen el kell menni listámra. :)

davez 2009.12.09. 09:36:58

há wow, szép képek, ott lettem volna szívesen..

Az pedig tényleg jó kérdés, hogy hova a csudába tudtátok menteni ezt a rengeteg képet?! És mennyi pótakku volt nálatok? Bende táskája azzal volt teli, mi? :)

skorpantó 2009.12.09. 09:40:41

Az Alvis gazdája laza,mint a Rigalánc.Esőben így otthagyni az autót...Én tökön szúrtam volna magam.

skorpantó 2009.12.09. 09:46:33

@davez: Biztos vittek portré-markolatot,abban elfér két gyári akksi ami plusz 1000 képet jelent.Úgy műkszik,hogy ha kimerül a gép belső akkuja-amivel kb 400 képet lehet lőni-átvált a markolatban lévőre.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.12.09. 09:49:08

A Citroen-boxer kinézetű az tényleg az. Egy Pembleton Brooklands van a képen, 2CV alapra épített kit car. Akinek a 300 kilós önsúlyhoz kevés a 2CV 600 cm3-je, az csinál(hat)ja BMW, vagy Moto Guzzi motorral is, akkor 300 LE/t teljesítményig lehet húzni a vasat. Részletek itt:
www.pembleton.co.uk/

udla 2009.12.09. 09:53:52

Az a Lancia Flaminia gyönyörű ha belegonmdolok, hogy 52 éve kezdték gyártani. Fél évszázada. És most is kéne.

benkoo 2009.12.09. 09:57:45

huu..... ez volt a reggeli sexem....
megyek nacitcserélni.köszönöm. most már a bnőm is megkeresem:D

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.12.09. 10:03:19

Kedves Csikós Zsolt!

Nem merült még fel benned a könyvírás lehetősége? Mert igény, az szemmel láthatóan lenne rá. Egyébként ez a poszt is kiváló volt. köszönjük.

GiXXXer 2009.12.09. 10:03:48

Karlmann:
nekem nincs tükörreflexes gépem, csak egy Casio EX-FH20, és mégis 32 Gigányi SDHC van nálam (meg még a telefonban is van 1, végszükség esetére, meg van, hogy még kölcsönben egy 8 gigás bratyótól). Meg 6 garnitúra akksi, 2 garnitúra Lithium ceruzaelem végszükség esetére, meg szivargyújtós akkutöltő. Ezek nélkül el sem indulok. Kb. 10.000 képet tudok a kártyákra lőni, bár ez a 40 fps-es highspeed sorozatok tükrében már nem is olyan sok. Ilyenkor a tükrörreflexesek is bekaphatják, pl. ha borul egy autó... :D

konti10 (törölt) 2009.12.09. 10:15:01

Ez olyan, mintha az aperitif fél liter vodka lenne.

konti10 (törölt) 2009.12.09. 10:21:52

Ez olyan, mint amikor az aperitif ital fél liter vodka.

karlmann 2009.12.09. 10:25:19

@gigabursch:

Dehogy is, szó sincs rosszmájúságról, engem komolyan érdekel hova fért el ennyi cucc, meg egyáltalán, hogy készültek. Már ha erre fel lehet bármilyen szinten készülni.

@GiXXXer:
Szép mennyiség gratulálok, ezzel már tényleg el lehet indulni bárhová.

Sir Shame 2009.12.09. 10:25:32

Nekem az lenne a kérdésem, hogy a Lanciás különítménynél melyik a Fulvia, és melyik a Flaminia?
Mintha 3 különböző autót látnék
Mert bár mind3 rettenetesen tetszik, de az hiszem az előtérben, keresztben álló csodáért dobbant a legnagyobbat a szívem...

pvojnisek 2009.12.09. 10:29:21

Imádom a Goodwood témájú cikkeket, amiket írtok. Hajrá!
Egy pontosítás: A Singer, mint varrógép nem német, hanem amerikai!
en.wikipedia.org/wiki/Singer_Corporation

karlmann 2009.12.09. 10:37:38

Még valami, tudom, hogy nagyon balkáni leszek, de nem állhatom meg, hogy megkérdezzem. A képeken egy szál biztonsági embert se látok, jól gondolom, hogy ezeket a hihetetlen értékeket nem őrizte senki?

Flat-6 2009.12.09. 10:37:51

@Sir Shame: A keresztben álló egy Flaminia GT, Touring karosszériával, mögötte a nagy ezüst példány egy Flaminia Coupé Pininfarina a kicsi bordó meg a Fulvia.

karlmann 2009.12.09. 10:43:50

@Sir Shame:

A bal oldali vörös ikerlámpás gép a Fulvia. A másik kettő Flaminia, de nem azonos generációból. Az ikerlámpás a 60-as évek második felében jött ki, a másik, ha jól emlékszem a 60-as évek elején jelent meg.

Sir Shame 2009.12.09. 10:52:16

KÖSZI SZÉPEN
Igazán gyönyörűek...

hát, mégis csak az olaszok tudnaka legjobban rajzolni :)

Rocko- 2009.12.09. 10:55:11

ááá, nincsenek szavak.

BocaNegra 2009.12.09. 11:09:32

Hálás köszönet Zsoltinak, ezt (is) qrva jó volt olvasni!

A Fulvia nekem is tetszik, főleg ezzel a fronttal:bringatrailer.com/wp-content/uploads/2007/03/1971_Lancia_Fulvia_Zagato_Front_1.jpg

devisionhun 2009.12.09. 11:19:45

sokk... most inkább meghalok... janem. csak kóma amíg ki nem jutok Goodwoodba... majd ott halok meg!

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.12.09. 11:30:01

Amint látjuk Goodwoodba megéri ellátogatni. :)

Rocko- 2009.12.09. 11:32:07

@gigabursch: még szerencse, h a ködös napokra tartoatja a képeket és nem akkor fényképeztek.
mondjuk vicces lenne, h
anordinarymom.files.wordpress.com/2009/01/fog.jpg
"itt épp a parkolón aladunk át, jobbra Austin Haleyk, balról sirály Mercik sorakoznak." :D

2009.12.09. 13:01:27

@Asszeretnémondani: Lelki szemeim előtt látom, ahogy Csikós tökön szúrja magát, ha még egyszer vki azzal b...tatja, hogy írjon könyvet.

Én mán nem is mondom...

bsz 2009.12.09. 13:09:33

Zsolt az a "The Pembleton" egy Pembleton. kitcar-ként akár ma is csomagban megkapod. eredetileg a 20-as években építették. nekem két évvel ezelött esett le az állam amikor megláttam, a tulajtól kérdeztem meg mi az isten ez. az ö gépe pl. fennt van a tagok listáján.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.12.09. 13:12:44

Annak a 300 SL-nek de fura fényszórója van...

Kacorka 2009.12.09. 13:13:59

Az SSK melletti Bertone megért volna egy képet. Bár gondolom itt még az is csak mainstream.

Egyébként továbbra is fantasztikus, hihetetlen, kurvajó! Nem lehet ebből az egész Goodwood anyagból valami nyomtatott szép kiadványt csinálni, beszámolóval mindennel együtt. Totalcar Újság van még? Annak lehetne egy különszáma.

Írjál már könyvet Zsolti!

Kacorka 2009.12.09. 13:16:20

@Kacorka:

JA bocs nem olvastam vissza, látom, hogy a könyvvel már basztatva voltál :-)

Riley Kestrel · http://100auto.blog.hu/ 2009.12.09. 13:57:19

Remek cikk, nagyon szerencsés páros, akinek megadatik egy ilyen kiküldetés. A képaláírások viszont mintha nem mindig stimmelnének. A Speed Six melletti átalakított kiskombi nekem sokkal inkább Hillman Husky-nak tűnik, de mondjuk egy customnál az első látás csalóka lehet.

A 29. képen pedig a Chevy 1952-es, nem a negyvenes évek végén készült. Valamint a szürke harmincas évekbeli tourer is elég Lagonda-szerű, de nem én jártam Goodwoodban, tehát ha Derby Bentley-nek írják, akkor biztos az is. Csak valahogy tényleg nagyon Lagonda-szerű.

Luighi 2009.12.09. 14:11:53

Ezmilyendurva!!

Ennek sose lesz vége!?!?

REMÉLEM :-D

Luighi 2009.12.09. 14:21:50

Mostmár azt se csodálom (nagyon), hogy a svájci autóbontóson miért maradtak rajta a bontásra(is) váró donorok! Pedig az is szívenkúrt akkor itt a Totalcaron!

Lord heckman 2009.12.09. 14:51:10

hmmm... egyszer elmegyek én is... csak nincs senki hasonszőrű autóbuzi haver a környéken, aki eljönne velem :S

Dennis01 2009.12.09. 15:01:00

@Slavedriver: Hat az biztos, hogy a Minit lehet butykolni, en mar csak tudom. Nincs olyan het, hogy valamit nem csinalnek rajta... :D Jo ebben a kokanyolasok javitasa is benn van...

Goodwood nagyon jo lehet, ha a Mini mar eleg fitt lesz, elmegyunk mi is.
Az ilyen angol autos talik meg nagyon jok szoktak lenni, en a Stanford Hall National Mini Show-n voltam, szerintem siman volt 1000 Mini, plusz az alkatreszborzen mindent megtudtal venni, mindenki setalgatott valami alkatresszel a kezeben.

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2009.12.09. 15:06:43

Remélem még lesz jópár írás a rendzvényről, ha majd az utolsónál járunk (bár tudom, talán sosem lesz ilyen), kérlek jelzed, kinyomtatom, lefűzöm őket. Egy könyvre én is vevő lennék :)

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2009.12.09. 17:33:56

Remélem kopaszon és idősen, vagy porckorongsérvvel de eljutok, vagyis helyesbítve inkább hulljon ki a hajam, mint hogy kihagyjam.

Ez meg: "mint szemétégető melletti örömlány kezében a szafaládé" felvésve, ismét a legjobb a Csikós féle post. Élvezettel fogyasztottam eme sajtóterméket :D

toncsi64 2009.12.09. 17:45:44

Biztosan felülök mindenféle mendemondáknak, de Angliában ezek közül a gépek közül még egy csukottat sem nagyon mernék kinthagyni a szabadban, nemhogy nyitott tetővel egy kabriót. Persze nem a hazai okok miatt, hanem félve az esőtől :)
Ami pedig az RR Phantom Drophead-et illeti, volt szerencsém egyet élőben látni a körúton (DUBAI-1 feliratú magyar rendszámmal !!!) és meg kell mondjam irdatlan negy darab jószág. Kb. akkora mint egy Barkas, de talán hosszabb
annál.
A cikk természetesen parádés, de ebben nincs semmi meglepő, mondhatni megszokott...

GGG77 2009.12.09. 20:00:22

51-es képen az a kék Daimler Sovereign... ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Ma se alszom... :)

Balage85 2009.12.09. 20:06:21

Jó sok bőrt lehúztok erről a pár napos angliai kiruccanásról srácok.. :)

Csikós Zsolt 2009.12.09. 20:42:23

@skorpantó:

A Nikon D80 végigfotóz egy napot egy szem akkuval, nincs portrémarkolatunk. Napi 1500 kép belefér, a kártya 2 GB-os, mivel csak netre megy, valamelyik (már nemtom melyik) kisebb jpeg felbontásban dolgoztam vele, akkor beállítottam, hogy bőven 999-et mutasson a kártya, amikor kezdem a napot. És minden este szorgalmasan letöltöttem a notira, feltöltöttem a konnektorból. Kevés vaku, kevés képstabi, behúzottat úgyse lehet jól fotózni még Active módban sem stabival.

Virago_1000 2009.12.09. 20:45:08

@Lord heckman: Hat szoljal! :)
En is akarok menni jovore !

Csikós Zsolt 2009.12.09. 20:45:37

@pvojnisek:

Aszta. Ezt a varrógépes dolgot nem tudtam...

Virago_1000 2009.12.09. 21:02:23

@O.Dávid: Nem 964-es lesz az, hanem eggyel korabbi szeria...

qx92 2009.12.09. 21:05:31

en nagyon szeretem az autokat most megtalaltam azt hiszem a tokeletes blogot

qx92 2009.12.09. 21:08:06

amugy a Jaguar D-type-bol van balkormanyos valtozatt mert ha igen addig nem akarok meghalni amig egy olyanom nem lessz

skorpantó 2009.12.09. 22:26:46

@Csikós Zsolt: Hát igen,ha kimegy az ember fia a pampákra fotózni,ott spórol a villannyal ahol csak lehet.Én is hasonló módon gépészkedem ha rally-ra megyek.A képstabi hasznos dolog,de jobb ha van rendes zársebesség:)Gratula az írásodhoz és a képgalerihez!

skorpantó 2009.12.09. 22:52:25

@qx92: Hát akkor: Üdv a fedélzeten!

Cymantrene 2009.12.10. 00:03:51

Vajon hogy éltek túl ezek a gépek az oldtimer korig? Ezek is voltak csak divatjamúltan, de nem klasszikusan öregek. OK, a fotók alapján ezek soha nem voltak tucatautók, de akkor is: a hasonló mai 15 éveseket meg fogják tartani még 15 évig?

zöldi 2009.12.10. 07:44:46

Váááá, megint kész lettem. Hatalmas cikk, szuper fotók. Meg is van a következő cél. Elmenni Goodwoodba motorral. Aztán majd egyszer visszajövök, ha nem válok sóbálvánnyá :D

zöldi 2009.12.10. 07:46:34

@Csikós Zsolt: Ez olyan lehet, mint a Tupperware. Azt is mindenki németnek hiszi(én is)

gigabursch 2009.12.10. 10:06:45

@Csikós Zsolt:

Ezt szeretem és becsülöm benned. S bármilyen témában édeskevés az ilyen újságíró.

Ha kiderül számodra, hogy valamit esetleg nem tudsz, vagy rosszul tudsz, akkor:
egyrészt elismered
másrészt az elismerés mellett a későbbiekben alkalmazod.

TPZ 2009.12.10. 12:11:23

@Jerome: Valahogy a TC nem tartja olyan fontosnak az amerikai típusok pontos ismeretét, megnevezését. Valami vényóc, oszt jólvan.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.12.10. 13:25:59

2 gigás kártyánál nagyobbat én sem szoktam (merek) használni. Inkább cserélgetem. Ha 8 gigányi képem eltűnne vagy tönkremenne az adathordozó, szerintem elég hosszú ideig tikkelne a szemem. :)

Jó az írás, igazi kedvcsinálósos.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.12.10. 13:29:45

ellenben saját tapasztalatból azt tudom javasolni, hogy lehetőség szerint a gépe által biztosított legjobb képminőséget használja ki, aki fotózik, mert sosem tudni, mire lesz még jó a felvétel

és, ha poszter méretűvé ki kell nagyítani, nem árt, ha nem hullik darabokra a pótolhatatlan pillanat

Slavedriver 2009.12.10. 13:46:29

@Dennis01: Hát, igen, sztem is lesz mit javítgatni.
Mi az International Mini Meetingen voltunk a nyáron Birminghamben, na ott volt minden, Mini Sprint, Moke limuzin, Mini Marcos GT-k, stb. Ott kb 5000 Mini volt, köztük a magyarok is képviseltették magukat. Igazán megérte elmenni, habár hullafáradtak voltunk éjszakai műszak után.......

Roadkill 2009.12.10. 14:34:59

More Goodwood!

@Csikós Zsolt: Na de azt tudod-e, hogy a Singer az egyik legtokeletesebb csalas targya? :)

Seca81 2009.12.10. 14:59:51

Azért a Jaguar D-Type-ért ölni tudnék...
Érdekes, színes cikk! Gratula!

Csikós Zsolt 2009.12.10. 16:08:33

@TPZ:

Hát, én konkrétan nem értek nagyon hozzájuk. Azaz egyik-másik típust ismerem, de az általános tudásom szerény. És sajnos nem hívhatok mindig szakértőt, senkinek sincs ideje. Ez egy fotós-ömlengős cikk, amit a meglevő könyveimből ki tudtam túrni, azt leírtam, ha hézagos, hát bocs. Ha konkrét autóról lenne szó, akkor azért sokkal jobban belemennék.

Csikós Zsolt 2009.12.10. 16:24:18

@sipike78:

Igen, de te még nem voltál újságíró, akinek az adott technikával a lehető legjobban kell tudósítania. Én meg sokat csináltam ilyet, mindjárt tizenhat éve, hogy a szakmában vagyok. :-) Beosztás kérdése. Lehetett volna negyed ennyi kép, az egész napom elment volna törölgetéssel, amikor a nap felénél kiderült volna, hogy akkor kezdődik csak az igazi felhozatal. Hidd el, ezt így lehet csinálni. És ahány poszter készült az én képeimből eddig... Hagyjuk :-)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.12.10. 18:04:21

@Csikós Zsolt: "Igen, de te még nem voltál újságíró, akinek az adott technikával a lehető legjobban kell tudósítania."

De voltam. :P
És akitől a fotózást "tanultam", azt mondta, ha van egy fasza géped, de nem használod ki 100%-ig az adottságait, olyan, mintha egy Ferrarit csak azért tartanál, hogy 50-nel elgurulj vele a boltba.

De te tudod, neked hogy ésszerűbb. Kinek a Papp, kinek a Bende. :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.12.10. 18:06:13

"És ahány poszter készült az én képeimből eddig... Hagyjuk :-)"

Jó lesz az könyvbe is. Tudod, abba, amiért a NÉP kiált. ;)

Dennis01 2009.12.10. 19:30:58

@Slavedriver: En sajnos nem tudtam elmenni az IMM-re, epp akkor mentunk haza, meg szetment a kuplung munkahengerem... :(
Mikor visszajottem, azzal kezdtem a hetet, hogy szereltem... :D

Dennis01 2009.12.10. 19:36:01

@Slavedriver: Amugy megkerdezhetem, milyen Miniben gondolkodsz?

Csikós Zsolt 2009.12.10. 22:25:46

@sipike78:

Ehem. És hogyan oldottad volna meg? Nem fotózol, hanem előre tudod, mi lesz, mert konzultálsz a jósnővel? Félórás törlésszüneteket tartasz (mialatt merül az egy szem akkud, mert a nézés fárasztja a legjobban), és hagyod azalatt elmenni, ami történik. Az a te tanárod egy fantaszta volt. Kurva jó fotós lehetett, de szar tudósító.

Én nem áldozok be egy jó riportot azért, hogy később hátha kell majd nagyobban. Öt tera képem van, amiből sose lett poszter, nem nagyon vágyom ilyen babérokra. Viszont a szakmámban tűrhető a nevem, ezt meg részben azzal értem el, hogy eldobnak egy helyszínre, megnyomják a "Csináld" gombot, és anyag lesz belőle, ha cigánygyerekek potyognak az égből, akkor is.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.12.10. 23:22:36

Egy kicsit mintha túlnőtt volna rajtad az arcod, kedves Csikós Zsolt. De nem baj, attól még jó vagy.

Egy fotóriporter munkáját amúgy sem lehet egy lapon említeni egy internetes újságíróéval.

Mellesleg inkább te lehetsz kapcsolatban jósnővel, mert hasra ütve megmondtad, hogy én mit nem csináltam eddig az életben, és hogy milyen tudósító az az illető, akinek még a nevét sem tudod. :)

evil overlord (törölt) 2009.12.10. 23:25:35

A 63-as képen levő "XJ12-es Jag" gondolom XJ13 akart lenni. Az egyetlen eredeti példány (összetörték, de szerencsére sikerült megmenteni) a JDHT tulajdona és kizártnak tartom, hogy odaadták volna. Replika viszont lehetett.

Fényképezés: most már elérhető áron lehet kapni nagy memóriakártyákat, egy 32GB-os kártyára több ezer nagyfelbontású JPEG kép felfér (RAW-nak tényleg nem lenne túl sok értelme ilyen esetben).

Rocko- 2009.12.10. 23:27:46

@sipike78: "Kinek a Papp, kinek a Bende."
bazmeeeeeeeg. áááááá.

Csikós Zsolt 2009.12.10. 23:42:13

@sipike78:

Figyi, ez csak logika. Elkezdesz reggel fotózni a D80-nal RAW-ban, 124-et mutat a számláló. Goodwoodban vagy, fél óra múlva van maradék 20 kockád. Csak a jósnő segíthet. Én csak óvatos voltam, úgy véltem, hogy 1000 fölött fogok lőni naponta. Goodwood mindkét napja megvolt 1500, Beaulieu is 1200... Persze korántsem mind jó, de a riport meglett.

Az az ember, aki azt mondja, hogy szard le, mennyi a helyed, és lőj maximális méretben, mindegy, hogy hol vagy, az nem lehet jó riporter. Mert nem fussa ki filmben, kártyában, tehát az anyag jó része lemarad neki a nap végén (vagy már sokkal előbb), vagy előre tudja, hogy mennyi fotót csinál (látod, ehhez kell megint csak egy jósnő, mert pl. nekem fingom se volt, csak becsülni tudtam, és kis híján a túlbecsülés túlbecsüléséből is kifutottam), ami viszont képtelenség - én nem hiszek az ezoterikus izékben.

Nem hasra ütöttem, csak egy ilyen megjegyzés elég jól elmondja a munkamódszeredet. Abból pedig én elég jól tudom, mi a végeredmény.

Csikós Zsolt 2009.12.10. 23:45:22

@evil overlord:

Igazad van, elírtam, hogy is lenne XJ12, hiszen az egy XJ6 nagy motorral, és négyajtós. Sok itt a betű...

Memóriakártyáról szerintem beszélj az index legfelső tulajdonosaival, az én hangom odáig nem hallatszik. Nem tudom, milyennek gondoljátok a TC és az egyes újságírók anyagi helyzetét, de az út előtt iszonyatosan meg kellett fontolni, hogy vegyünk-e egy másik objektívet a szarrá ütött D80-ra a régi, már teljesen életlen és kikopott helyett. Memóriakártya? Lol. Szóba se kerülhetett. Válság van, ha nem mondták volna, ezer forintot is meggondol a cég. Mi privátban pedig végképp.

evil overlord (törölt) 2009.12.11. 11:02:55

@Csikós Zsolt: Volt 2 ajtós XJ12 is: XJ12-C, ez sem mindennapi darab, ez az XJ6 coupé változata, gyártották az 5.3-as V12 motorral.
Memóriakártya: 4+ÁFA egy 8GB-os CF kártya (1000-1500 db 10+ Mpixeles JPEG), és biztos vagyok benne, hogy az Indexnél (mint oly sok más cégnél) sokkal többet költenek baromságokra.
(Nem bántásból, tényleg megértem a helyzeteteket, de nekem hobbifotósként a kényelem megér ennyit.)

Slavedriver 2009.12.11. 11:10:52

@Dennis01:

Valami újabb, a 80-as évektől jöhet minden. Nem Clubman(bár nekem tetszik, de nem csak én döntök:-)), nem kombi,csak a sima. Minimum 1000-es motorral, és ami használható állapotban van. A hosszabb utakat is bírnia kellene. Nincs semmilyen komolyabb cuccom, amivel lehetne javítani, se garázs. Majd ha hazaköltözünk, előtte akarok valami régi Mk1-est, hazavinni és teljesen felújítani, vagy még itt, és úgy hazavinni. Itt talán jobban van alkatrész.
Szóval most nem lényeg, hogy 100%ban eredeti legyen.
Neked milyen van?

Csikós Zsolt 2009.12.11. 11:14:13

@evil overlord:

Van 4GB-os CF-em a Canonhoz, az nem megy bele a Nikonba, mert az SD-s. Miért, nem volt elég a kép? Vagy 1024 pixelhez tényleg RAW-ban kellett volna lőnöm? Hidd, el, elég sokba kerül nekünk a cég, mert semmi térítés nincs most jelenleg semmire.

Egy tök elméleti dologban vitázunk, hogy poszter méretben kellett volna lőnöm 1500 képet naponta, úgy, hogy a saját pénzemből veszek még hozzá a TC-nek memóriakártyát. Tényleg van ennek értelme?

Szortíroztál, fotosoppoltál már kb. 6*1000 képet, úgy, hogy cikket is kellett mellé írnod? Tudod mennyi idő a számítógépnek egy képváltás a fotosopban RAW-ban? És 6*1000 képváltás? Ahhoz, hogy ennyi cikk legyen, baromira időre kell optimalizálni, el sem tudod képzelni. Az 1024-hez pedig a jóval kisebb felbontás is elég. És nem, NINCS szándékunk könyvet kiadni Goodwoodról, távlatilag sem.

Az indexnél most semmi pénzt nem költenek, nemhogy baromságokra, hanem semmire. Az az origo, amire gondolsz.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.11. 12:05:38

@evil overlord:

Idén nyáron Olaszországban:

Egy Minolta Dimage 7-essel járom az utamat.
Általában legnagyobb felbontásra van állítva. 1GB-os CF van benne, általában elég, de olaszban azért kattogtattam rendesen. Pótakkuból mindig van nálam pár garnitúra.

Tehát.
Minden este kivettem a kártyát a gépemből és átmentettem a laptopomra. Egyfelől, hogy tuti üres kártyával induljak másnap, másfelől ha bármi történik a géppel, a képek ne vesszenek el.

Egyik nap Veronába mentünk, meg a Garda tóhoz. Útközben gondoltam, fotózok. Bekapcsolom: No card. Óhogyaza.... ottmaradt a kártya.
Nem baj, majd útközben veszek valahol. Minthogy Verona igen szép város, mindenképpen meg szerettem volna örökíteni. Járókelőktől kértem útbaigazítást (memorikárd?!). Összesen két emberrek ltalálkoztam, aki legalább 3 szót tudott angolul. Egy cukrászdában frankón el tudták mondani, hol kapok, meg hol találok hangszerboltot, ugyanis mindenképpen szerettem volna venni valami hangszert emlékbe (nameg használni). Piszokmód kellett sietni, mert útitársainkkal a megbeszélt időpontban találkozni kellett, viszont rengeteg időt tököltünk el kártyakereséssel.

Na cukrászdából utcára ki, (azért vettem egy fagyit is), utcán végigrohan, megtaláltam az elektronikai boltot. Fagyival a kezemben lihegek az ajtóban, a megváltás volt ez a bolt. A világ legfinomabb fagyiját egyben, tölcsérrel toltam le a torkomon, hogy végre beléphessek az üzletbe. Persze bent előttem egy fószer variált valami mobiltelefonokkal, én meg toporogtam mögötte. Az első embernek, aki rám nézett, csak annyit mondtam: kompaktfless bakker. Azonnal leakasztott a háta mögül egy 4GB-os kingstont. Fasza. Kifizettem. Rohanok ki az utcára. Bal kézzel a fényképezőt vettem ki a tokjából, jobb kézzel a kártyát bontottam fel. Kirontottam az utcára és ezzel egy időben már be is táraztam a gépet. Bekepcs... pár lépés.... felirat: unable.... bassza meg. 2GB-ig olvas a Minoltám. Ez nagy volt neki.
Úgyhogy ennyi. Egy darab képet nem tudtam készíteni.

Bocs a hosszú offért, csak hirtelen eszembe jutott.

series_one (törölt) 2009.12.11. 12:35:12

@evil overlord:

"ez az XJ6 coupé változata, gyártották az 5.3-as V12 motorral."

hát, az xj6 kupéja az szerintem az xjc 6, mi a véleményed?
amúgy meg nem az szerepelt rajta egészen a harmadik szériáig, hogy 6 vagy 12, hanem a lökettérfogat.
megugye a sokhengeresnek más volt a hűtőmaszkja.

Dennis01 2009.12.11. 12:53:43

@Slavedriver: Nekem is tetszik a Clubman, de azert a gombolyu pofaju az igazi.

Nekem egy 1983-as Mini City E van, vagyis gyarilag City E volt, mert az elozo tulajok (en vagyok a 13. tulaj :D) kicsereltek a szinrefujt maszkot kormozottra, a belso terben a muszerfalat atcsereltek a "custom" muszerfalra, fekere mubor ajtokarpitokat tettek fel, kromozott kilincs szett, szelesitesek, nekem nagyon tetszik, de van meg rajta mit finomitani. En eloszor inkabb a mechanikara fektetem a hangsulyt, mert az elozo tulajok kokanyoltak ezt-azt. Ja meg at lett fujatva meg elottem, pirosrol British Racimg Green-re
Az enyemben 1000-es motor van, csak ajanlani tudom, bar a max sebessege kb 70-75 mph (110-120km/h), de nagyon jol gyorsul es varosban tokeletes kis auto, bar az enyemben meg nincs se szervofek, se szervokormany, szoval a parkolas egy kicsit khm, nehez munka... :D
Ora szerint 150000 merfoldet futott, a tanarom szerint ezek a motorok siman kibirnak annyit, de az enyemet egyszer felujitottak mar elete soran, mert nagyon szep hangja van.
Szerintem ha beruhazol egy Minibe, jobb ha itt ujitod fel, itt mindent kapsz hozza, es szerintem sokkal olcsobban, mint otthon.

Dennis01 2009.12.11. 13:55:22

@Slavedriver: Ja es labon vinned haza?
En nagyon szeretnek a sajatommal hazamenni ket hetre... :D

evil overlord (törölt) 2009.12.11. 17:43:49

@Csikós Zsolt: Nem támogatja a CF szabványt egy félprofi gép? Ezt nem vártam volna a Nikontól.
Épp azt mondtam, hogy erre a célra tényleg nincs értelme RAW-ban fényképezni, de a nagyobb felbontás jól jöhet (pl. mert ki akarsz nagyítani egy részletet, én ezért fényképezek nagy felbontásban, persze a RAW-hoz nekem sincs türelmem). Dolgoztam már sok képen, persze csak saját célra. Van olyan szoftver, ahol batch-ben fel lehet dolgozni a könyvtárat, így ha csak átméretezni kell, akkor nincs gond. (Abban amúgy igazad van, hogy eléggé felesleges erről vitatkozni, de Sipike mentora nem mondott teljes hülyeséget).
Költ az index is hülyeségekre, csak éppen ti nem tudtok róla :(

@Mk412: Őszinte részvétem, ennél már az is jobb lett volna, ha a gépet is otthon felejted, mert akkor legalább nyugodtan tudtad volna élvezni a látványt.

@series_one: XJ6 vagy E-type? (mármint a neved)
XJ12C (XJ12 2-door coupé) 1973-77, forrás: Erick Dymock, The Jaguar File III. Kb. kétezer darabot gyártottak belőle.

dennisthemenace 2009.12.11. 21:41:54

@karlmann: Jol.Aki barmi kart tenne barmiben,az kb. 10 000 pofont kapna 10 perc alatt..Amugy itt kultusza van az ilyennek,futballhuligantol a dednagypapiig mindenki tiszteli a vasakat..

Slavedriver 2009.12.14. 10:50:24

@Dennis01:
Hazamenni én is szeretnék vele, pláne hogy jövőre Münchenben lesz IMM, onnan meg már egy "köpés". Majd amit hazaviszek, azt otthon újítanám fel, az apósjelöltem veteránautó gyűjtő, van műhely, meg szaktudás is (ezekből nem sokkal rendelkezem) és pont befér egy Peugeot Boxerbe, + egy halom alkatrész. Úgyis kétszer kell fordulni, ha egyszer innen hazaköltözünk.
Addig meg akármilyen jöhet, csakhogy meglegyen a feeling, meg persze meg kell ismerni.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.12.19. 15:14:34

Nem tudom hogy vagytok vele, de ezek a 720 képpont széles képek röhejesek.
Miért kell ilyennel elrontani egy egyébként akár élvezetesnek is nevezhető galériát? Drága a tárhely, vagy mégis mi akadálya, hogy normális felbontásban lehessen megnézni?

Csikós Zsolt 2009.12.20. 02:31:41

@Zsoli:

Nem 720-asok, 1024-esek. Ha nálad kevesebb, akkor valami baj van ott, talán nem kattintasz rá, mittomén.

Köszönöm, hogy tetszett a cikk.