Humortalanok kíméljenek!

  2009. november 25. - Csikós Zsolt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

vivalafrance tc

Olyat teszek, amiért Magyarországon akasztófa jár egy újságírónak – védelmembe veszem a francia autókat. Gondolom, ezzel rögvest sikerül is megnegyedelnem e cikk olvasóbázisát, hiszen a többség ezzel rögtön át is kattintott a kapcsolódó Belsőség-posztra. Anyázni, ahogy szokás.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr861550798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.25. 18:11:29

Azt tudja valaki, hogy a Pallas mi jelölt a CX-nél??
Engem anno olyannal vittek.
Nagyon tetszett. Asszem 1990-ben volt...

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.11.25. 18:13:23

@Alf: tudom ;)

a 4. citroenemet hajtom :D

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.11.25. 18:19:01

@Hagalex: tudja a franc mi volt a regi opeleknel :)
de a citroen szokott olyat h betukkel jelzi a felszereltsegi szintet es vannak ilyen kulonleges sorozatok pl pallas, image stb amiben mas a karpit etc.

Alf (törölt) 2009.11.25. 18:20:13

@Hagalex: a Pallas név a citroeneknél a DS nél jött be először, a luxusfelszereltséget jelöli.

DS-kiejtve Déesse franciául istennő
Pallas Athéné meg egy istennő, a keményebb fajtából :)

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.25. 18:20:39

@éjszárny zöldi:
Volt rendes francia specialista szerelőnk, csak a magyar utak, a félmillió kilóméter, meg az idő vasfoga ellen nincs mit tenni. A Szugló utcai citroen boltosok már előre köszöntek az öregnek és mondták, hogy ő olyan alkatrészeket is megvett amit rajta kívül senki más, pedig kellett volna. XM V6-om nekem is volt, már a billenő tükrös és én is nagyon szerettem!:)

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.11.25. 18:22:13

@Asszeretnémondani: nem hiszem el h egyszeri 300e-bol nem lehet rendbetenni egy barmilyen bx-et, bocs...
volt 3 bx-em es egyutt a 3ra nem koltottem ennyit 5 ev alatt.

Alf (törölt) 2009.11.25. 18:32:08

@Asszeretnémondani:
szerintem kamu ez a 2-300 ezer évente, vagy valaki nagyon átvert valakit :/

Amúgy apám vett kb 9 éve egy opel astra classicot, megvolt 6 évig, és mikor eladta, kiszámolta, hogy mennyibe került neki havonta a törlesztőrészletekkel, értékcsökkenéssel, javításokkal (pl kipuff 3 év alatt szétrohadt)

Havi 38 ezer forintba került, az évi 456 ezer ft, összesen 2,7 millióba került a 6 év opelezés.

ha a te faterod évi 300ezrét meg a 450.000 értékcsökkenést összeszámoljuk, az 6 év alatt 2.2 milla.

És a faterod autója jóval kényelmesebb is, mint az enyémé.

szóval jobban megéri egy roncs bx hozzá nem értő szerelőkkel, mint egy zsír új opel :)

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.25. 18:46:16

@Alf:
@éjszárny zöldi:
Drága Testvéreim!
Az általam leírt összeg nem pontos évenkénti könyvelés eredménye, de az autóra állandóan költeni kellett és tényleg rendes összegeket. Nem azt akartam mondani, hogy szar a BX vagy nem. A hozzászólásom lényege az lett volna, hogy az öreg tényleg sok szopás ellenére is imádta a kocsiját, mert kényelmes autó volt, keveset fogyasztott és neki minden probléma ellenére szép emlékei vannak az autóról, valamint a mai napig jó érzéssel gondol rá. :)

boldogito 2009.11.25. 19:10:19

@Csikós Zsolt:

Zsolt!

Kérlek írjatok 1 tesztet a Karotta Avantime-járól!!!
Nagy csodálója vagyok a kocsinak, de nem tudok róla eleget. Jó lenne egy TC cikkből ismeretet gyűjteni.
Éljenek a francia autók, noha még tollasodnom kell, hogy meglegyen a saját DS-em...

albert1 2009.11.25. 19:12:02

Szerintem amúgy a Peugeot 307-es volt az egyik első képviselője a mai Golf-méret- és kényelmi kategóriának. És mindez már 2001-ben kiadva nagy durranásnak számít. Itt ma is megállja a helyét méretben és kényelemben, minőségben persze lehagyták.

Mondom ezt úgy, hogy eredendően istenítem a német autókat.

A franciák autótörténelméről szerintem csak tisztelettel lehet beszélni.

Átlagosan több franciát bosszús és drága dolog használni a hibák miatt. Sajnos a többb tonna innováció, lazaság és kényelem mellett relatíve kevesebb jutott a tartósságból és megbízhatőságból. Ez a rossz hírnevet jogosan teszi megalapozottá.

Ezek kiváló, érdekes műszaki kütyük vagy kényelmes helyiségek, és csak mellékesen autók. Ez a francia filozófia. Ezt szeretni nem kell mindenkinek, de fel kell fogni, meg kell érteni. Azonosulva vele is lehet boldognak lenni.

Én a saját szememmel láttam 130 ezret cégnél futott, mégis hibátlan elsőszériás 307-est.

gnme 2009.11.25. 19:15:30

@Csikós Zsolt: :)

Folytatjuk a fertőtlenítést.

:)

w126sd 2009.11.25. 19:31:01

Jó cikk,mondjuk a humorérzékem akkor szállt el,mikor 1998-ban a 3éves 405gld kuplung bowdenjének MŰANYAG!!!!! fejrésze letört, -20fokban,bepárálva az akkor nagysokára befűzött lánytól,10km -re a várostól!!
Valahogy nem tudtam nevetni!Vagy MB W....bármi,vagy semmi!!!!!!!!!

Humphrey 2009.11.25. 19:51:18

nagyon örültem ennek a bevallotan elfogult cikknek, mert én is annyit bámulom a francia autókat. a régieket főleg, minél őrültebbek annák inkább.

a barátnőmnek twingoja volt: imádtam, a városban állandóan elkunyeráltam. amikor lecserélte komolyan gondolkoztam azon, hogy veszek magamnak egyet feketében, vászontetővel, spéci felnikkel munkábajárósnak... és ha pl micra szinvonalu technikája lett volna még lehet, hogy meg is teszem, hadd buzizzon le mindenki :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.11.25. 19:56:54

Trianon óta Magyar! Ember! nem vesz a franciáktól semmit!!!!

Humphrey 2009.11.25. 19:58:08

@boldogito:
IGENIGEN - nem is értem, itt ez a különleges autó, itt a Karotta (jó nincs itt, de cégcsoporton belül) és sehol semmi.
Karotta többször ígérte pedig... :/

F-anatiX 2009.11.25. 20:11:55

@Gyurma73: de gondolom a német autók vásárlásától nem kell elriasszon semmi történelmi dolog, igaz? Gondolok itt 1944. március 19-re... Csak amiatt kérdezem, mert az tisztán német dolog volt, míg Trianon nem tisztán francia (még ha helyileg ott is van).

F-anatiX 2009.11.25. 20:18:06

@éjszárny zöldi: megegyeztünk! :) Nagyon szép kocsi az Xm - és az S1-ben is egyetértünk (Xantia dettó). Volt szerencsém néhány Xm-et vezetni is talikon, nyam-nyam... főleg egy 2.0TCT, nah, az igen szigorú fajta.
A maguk idejében az Xm (előtte meg a BX, DS, stb.) futurisztikus, ultramodern gépek voltak.

Rocko- 2009.11.25. 20:23:23

@totálkáros: "Jah, ha Sedóbúl megmondta, akkor teljesen rendben van."
nem megmondta, hanem leírta. van különbség.
nem tótum-faktum, csak nem akartam ismételni.
"Nyugaton az autók kb 90%-a diesel, az újabbak főleg ilyen-olyan turbodieselek"
és?
"Nincs jobb autó egy nyomatékos és takarékos TDI HDI stb.-nél"
mit értesz jobb alatt?
fogyasztás? persze, kisebb.
nyomatékos? persze, turboval.
javítása olcsóbb? halkabb? szebb a hangja? nem.

@Hagalex: nagyjából egyetértek, de ha nem benzineshez nézem, hanem önmagában, akkor se tetszetős.
szóval van különbség, persze. (mondjuk nekem igazából mindegy, h szalonnal vagy kristállyal cukrozzuk a "szart".)

@Roadkill: "A PD es a CR dizel annyi a kulonbseg van, mint a szifilisz es az AIDS kozt. Nekem egyik sem kene."
:DDDD@

Gyurma73: Auchanba se jársz, ugye? meg baguette-et se eszel.

F-anatiX 2009.11.25. 20:26:00

@Carfan: egyetértek Alf-al: 800 km után ítéletet mondani enyhén szólva is erős általánosítás.
És továbbmegyek: egy C5 alapján megítélni kompletten a hidrós technológiát, na, az még nagyobb bátorság szerintem.
Ülj be a C5 után egy Xantiába, aztán egy Xm-be, utána CX-be majd egy DS-be... egyre puhább és komfortosabb lesz, ahogy mész vissza az időben (ahogy írtam, visszafelé). Mind más... a C5 már teljesen más...

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.11.25. 20:32:03

@Gyurma73: akkor ki a fasztol veszel?
a japanok, nemetek, olaszok azok jobbak voltak, nem?
vagy az oroszok, romanok?

jarjal a jo magyar labadon, vagy ikarussal.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.11.25. 20:33:23

@F-anatiX: ha megnezed az xm-et, meg a mai vw-knél is modernebb :D

F-anatiX 2009.11.25. 20:37:59

@éjszárny zöldi: ez is igaz - bár ahhoz nem kell nagy erőlködés. :D

gnme 2009.11.25. 20:39:58

..nyugi, lazítsatok b+

www.youtube.com/watch?v=Gm_JjZQBB88

folytatjuk a fertőtlenítést

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.11.25. 20:40:34

amugy nem a hidro a baj a citroenekkel, hanem az a rohadt elsokerekhajtas :(

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.25. 20:41:35

@Rocko-:

"(mondjuk nekem igazából mindegy, h szalonnal vagy kristállyal cukrozzuk a "szart".)"

:))))))

Nekem nem tetszik amit a dízelekkel manapság csinálnak.
Egy dízel legyen atombiztos!
Vigyen háromszor körbe a Földön, ha 3 hétig folyamatosan járatom akkor is működjön..... egyen keveset, és legyen nyomatéka. Utóbbi kettővel tulajdonképpen nincs baj, de a megbízhatóságot agyonütötték.
Sajnos a dízelből benzinest akarnak csinálni, és azt is várják tőle.

A maiakkal csak a gyomorgörcs van, hogy mikor kell 2-600 ezret ráköltenem...

Ha nekem egyterűm, terepjáróm, vagy olyan céllal kombim lenne mint amit fentebb is említettem, akkor nem kellene benzines. Továbbá hajóba, buszba, mozdonyba, kamionba tökéletes! :))

Normál hétköznapi használatra, ha nem drasztikusan sokat megy az ember egyszerűen nem éri meg a dízel.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.11.25. 20:55:30

@Rocko-:
"Gyurma73: Auchanba se jársz, ugye? meg baguette-et se eszel. "
így igaz.Én szeretem a pékségből a friss kenyeret.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.11.25. 21:01:04

@éjszárny zöldi:
"a japanok, nemetek, olaszok azok jobbak voltak, nem?
vagy az oroszok, romanok?"

Az olaszok vagy a japánok mit ártottak ?Mo.-nak??
Vagy a Spanyolok, svédek?

Csikós Zsolt 2009.11.25. 21:17:45

@F-anatiX:

Őrületesen igazad van, bár a C5 és a Xantia már elég közel van. De mész visszafele, XM - de finom, CX - ez elképesztő!, DS - hihetetlen! - kábé ez a sorrend. Most már elég sok mindenféle Citroenben ültem, a DS a nem létező döbbenet kategória. És nagyon jó minőségű, tényleg, a CX hozzá képest tiszta műanyag, nyekergés, zörgés. Csak hát a korrózió, de aki azt mondja, hogy a hatvanas évekbeli autók között volt rozsdaálló (Mercedes, Volvo beleértve), annak nem volt régi autója, nincs régiautós ismerőse, vagy az az egy szem öreg autó, amit ismer, nincs használatban és fűtött garázsban lakik. A T-Ford, az bírta az időt, meg a külső sárhányós vénségek, azok tényleg furán voltak ötvözve, meg mivel tök nyitott volt a vázszerkezet, ezért szellőzött.

Öreg autónak nem rójuk fel hibaként a rohadást. Ellenben elszántan küzdünk vele.

Csikós Zsolt 2009.11.25. 21:20:10

@Gyurma73:

Nem Magyarországnak. Kérdezd meg a koreaiakat, mandzsúriai kínaikat. A japánok állatok voltak. Úgy mondom, hogy most nagyon szeretem őket, éltem is kint 5 évet. De amit műveltek, olyan a horrorfilmekben sincs.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.25. 21:25:10

@Csikós Zsolt: Akkor tessék auto revue-t is olvasni. Segítek, német nyelvü, de nem német. Az az igazán jó szöveg. Hiteles, de egyúttal úgy humoros, hogy mellözi a nálatok szövegtöltelékként használt análfixált hasonlatokat és metaforákat.

Csikós Zsolt 2009.11.25. 21:25:13

@éjszárny zöldi:

A Citroenek hidrójával egy baj van, ha nem takarítják a BX-ben pél. a kalaptartó alatt lakó vezérlőrendszer szűrőjét, meg ott néha nem állítanak rajta keveset. Különben a gázgömb filléres tétel, átlagban nem megy gyakrabban tönkre, mint az acélrugó (nekem egy csomó Mercimben kellett cserélni már, mert törött volt, meg leült), a szivattyú is soká bírja. Tudták, hogy mindenki gyanakodni fog, ezért az a részt eléggé túlméretezték.

A franciában a segéddolgok pocsékok, zárak, ajtóhatárolók, visszajelzők, jeladók, vákuumcsövek. Meg a hanyattfordított motorok szerelhetősége. Nőgyógyásznak való munka.

De a hidrós autók közel sem olyan rosszak, mint a hírük. Mondjuk BX-ből volt az az 1,6-os automata széria millió vákuummal, na az pocsék. De a dízelek baromi sokat bírnak, sok ismerősöm járt olyannal.

gnme 2009.11.25. 21:29:34

@Csikós Zsolt: mostanában kezdek már rájönni, hogy nem fasza ha nem szellőzik pl. a küszöb.. ótvaros fordnál szondával befúvattam.. de a furgon maga mellé meg alá hányja a sarat és reggelre ki sincs száradva az első küszöb-sárvédő-ajtósarka sarok, tisztára berakódik.. slaggal viszont fajinul ki tudom fújatni a réseket, ilyenkor nagyon jó, hogy a víz szépen kihozza a szmötyit, vannak lukak, nincs betömítve pasztákkal minden

Carfan 2009.11.25. 21:34:45

@F-anatiX: Áruld már el nekem, hogy a kommentem melyik része nem érthető? Nem hosszú távú felhasználói tapasztalatokról osztottam az észt, hanem csak azt mondtam, hogy a 800 km alatt alig vártam, hogy kiszálljak a "szuperkényelmes" citroenből. Az hogy kényelmetlen csak kiderül 800 km alatt... Bár lehet a magadfajta ezt nehezebben fogja fel vagy nem tudom mi lehet a probléma. Lehet ez teljesen egyedi "fejlődési rendellenesség" de NEKEM kényelmetlen. Nem megbízhatatlan nem szar, hanem KÉNYELMETLEN. Étred? És ez kiderült 800 km alatt. Érted?:D

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.11.25. 21:36:12

@Csikós Zsolt: zarakban igazad van, xm elso zarjai most kezdik megadni magukat :( vagy elforog vagy szorul, de mostanaban nehezen nyit kulccsal.

amugy xm rugozasa szarabb picit bx-nel, szokni kellett, de ez lehet akar attol is h fel tonnaval nehezebb. vagy attol h enyem nem tokeletes meg :)

de egyebkent erdekes modon nekem hidroval nem volt bajom egyik bx-nel sem ha jol emlekszem.

a magassagallito cuccai voltak csak megpucolva a bx-eken is. :)

Carfan 2009.11.25. 21:40:38

@éjszárny zöldi: Köszönöm a felajánlást:) Az XM nekem is nagyon tetszik, talán az utolsó "furcsa" Citro,bár úgy vagyok vele, mint paraszt bácsi a zsiráffal:)

dennisthemenace 2009.11.25. 21:45:30

@Csikós Zsolt: Ne politizalj,vazze,mert teged is kitilt az Omm...
Gyurma73;keresse fel orvosat...

Shadowbull 2009.11.25. 21:59:14

@Gyurma73: A spanyoloktol kaptuk a spanyolnathat!

A svedek, öööö, a svedektol meg az ABBA-t. Az talan meg a spanyolnathanal is rosszabb!

sb

Garp 2009.11.25. 22:00:28

Ez egy hihhhetetlenül pofátlan komment-vadász írás. És az utolsó szóig igaz. Csatlakozom: Csikós4prez!:D

F-anatiX 2009.11.25. 22:04:58

@Carfan: egy C5-ös próba, majd egy C5-ös út (800 km) után azt írod: "nekem kényelmetlen a francia autók többsége".

Nah, szerintem ezt gondold végig.

ommm 2009.11.25. 22:24:56

Tudod Csik, hogy mennyire pocsék egy autó volt a Renault 15 GTL-em. Imádtam.

És most annyira kéne még egy. Csak nem is tudom, minek.

don39 2009.11.25. 22:49:59

Volt elsö szériáa lagunám.Amikor megvettem,imádtam,mert szép volt,kényelmes,és hatott az érzelmeimre.Aztán megutáltam,mert,mindig elromlott,sokat kellett költeni rá,.Amikor mazda626-ot vettem,na azt mindjárt az elején rűheltem.Unalmas közlekedési eszkőz volt,de megszerettem ,mert mindig lehetett rá számítani,és soha nem hagyott ott.Ha ezt a kettőt,tényleg tudnák ötvözni a franciák,az új autóikban,akkor bátran vennék tölük autót

don39 2009.11.25. 22:56:07

@Carfan: Ok.hiszünk neked.De hogy volt kényelmetlen,?ezt fejsd ki.Űlés? menetkomfort? Helyill.lábtér? stb

Unter Bahn (törölt) 2009.11.25. 23:03:17

Ez az egész tipus-gyűlölet a buta magyar mentalitás eredménye:

1. Volt egy BX-em, többnyire magam szerelgettem, mindig volt alatta tócsa, de kétszer hagyott cserben mindössze, végigcsinálta az építkezést és az elmaradt korábbi törődés bosszújaként eldurrant a főnyomócsöve (megelőző gányolást követően).

2. Most egy 90 %-ban megbízhatónak ítélt Volvom van, de nálam is begyűrűzött a válság, bizonyos ajánlott szerelgetések elmaradtak, az olajcserét még csak-csak megcsinálta az ember, de a gyertyát már nem... és most kezd egyre több probléma lenni a géppel, pedig két évig csak "beugrottunk 'oszt gyia!!!"...

Most akkor azt kellene mondanom, hogy a Volvo is szar???

Szerintem meg nem. Egyes gépek kevesebb, mások több törődést igényelnek, persze ezek inkább a tizen-huszonéves példányoknál jönnek ki, hiszen egy 2-3 éves tipusnál még későbbre várható a feketeleves:-(

Azt szoktam mondani - van egy rokon, aki állandóan b.szogat, hogy miért nem veszek már egy új autót, amit tényleg csak hajtani kell - hogy ha én évente rákölteném a használt gépemre azt a pénzt, amit új autó esetében a kötelező szervízre meg törlesztésekre fizetnék, akkor nem új, hanem az újabbnál is újabb autóm lenne. Csak hát legelőször az ember azért vesz használtat, mert arra futja... aztán meg azért nem szervizeli, mert arra már nem futja:-(((

A hiba 90 %-ban nem a gépben van... szerintem...

Don Blasius 2009.11.25. 23:11:48

Én is sokáig francia-szkeptikus voltam. De szerintem a 90-es évek végéig alapjába véve jó kocsikat fejlesztettek. Legutóbbi kellemes csalódásom volt barátnőmnek a 306-osa. Egy céges autót vett meg a karambolok kijavítása után. Szervizt is kevésszer látott. Mégis valahogy azt vezetve nem volt olyan érzésem, hogy meg akarna halni vagy szét akarna esni. Tette a dolgát és jó volt vezetni is.:) Bírta, hogy ütötték-vágták. Pesti használatra tökéletesnek találtam.:)

És akkor nem is beszéltünk az Észak-Afrikában többségben lévő francia autókról. Sokszor Európából levetett autók, de taxiként még mennek sok százezer kilométert. Tunézia déli része tele van 404, 504-esekkel és R12-esekkel. Mennek és mennek.:)

másik fa..fej 2009.11.26. 00:03:29

@mercurius : nincs velük probléma 5 dbfut a családban 3 éve 5 autó 0 hibaössz 300000km

decsabi72 2009.11.26. 00:57:48

nem beszélve a tunéziai pözsó babettákról (asszem talán 105-ös) az egész ország tele van velük és mennek. pedig ott aztán kapnak port rendesen. ha már itt tartunk. ez megvan?: www.intezdel.hu

pink75 2009.11.26. 01:11:03

"Egyáltalán, miért fáj bárkinek, hogy a szomszédjának, kollégájának,...milyen autója van, vagy milyen autóra vágyik? Fel nem foghatom."

Elmondom én: a csúnya tárgyak viszolyogtatóak, és az nem nem egy jó dolog a kedélyállapotot illetően. Miért volna jó mindennap látni pl. egy kalap-megane-t?

images.google.hu/imgres?imgurl=http://www.babez.de/renault/meganesportdci/renault-megane-sport-dci-titel.jpg&imgrefurl=http://www.babez.de/renault/renault-megane-sport-dci.php&usg=__T1sSNPzSz7QfPTN46NYLpUjMeNI=&h=300&w=448&sz=28&hl=hu&start=27&um=1&itbs=1&tbnid=71PeEC0rSLxV1M:&tbnh=85&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dmegane%26ndsp%3D21%26hl%3Dhu%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:hu:official%26sa%3DN%26start%3D21%26um%3D1

hogy az mennyire ronda élőben! És hol van benne a humor?
Mert pl. a DS, SM, R4, még az XM is oké, de ezek a paraszt, na, jó, gyalog c2xc4, vel satis azért eléggé hónaljszagúak.

pink75 2009.11.26. 01:19:36

href nem megy
vagy volt már?

totálkáros 2009.11.26. 01:26:50

@Rocko-: Ember, mi az, hogy "ÉS"?! :D Szóval a nyugatiak ennyi, hogy és, hát igen, nem hallgatták meg Sedóbúlt, szerintem hülyén fognak meghalni, Il mio sem okosította ki őket, szerintem rohannak egy jókora kötél után és keresnek egy jó erős ágú fát. :D Jól van, mindjárt lemegyek az utcára és szólok nekik, hogy hülyék vagytok Sedóbúl leírta, hogy a diesel zörög, és a hülye turbo tehet mindenről, különben el sem tudnátok indulni, meg, hogy drága a service. Ne örüljetek a csodátoknak, mert az csak azért nyomatékosabb, jobban gyorsul és nyomatékból lehet vele (kényelmesen) autózni, ráadásul kevesebbet fogyaszt, mint a legkirályabb benzines, de nem baj, Sedóbúl az Sedóbúl. Az nem baj, hogy a nyugatiak többsége az autót, lakást bérli, mert kinek kell egy használati tárgy magántulajdonba, ami elromolhat, miegymás. Szóval ne vegyétek TD-t, kedves nyugati barátaim, mert hangos és Sedóbúl is szólt ám. Bizony. Majd ha visszajöttem az utcáról beszámolok neked és Sedóbúlnak, hányan akaszották fel magukat azon nyomban :) Addig is üdv :D

totálkáros 2009.11.26. 01:33:28

@Rocko-: Nálam egy komoly autó ott kezdődik, hogy kis fogyasztás, nagy nyomaték, sípoló turbó. Vagy Porsche, szárazon, nem keverve. :) és az is csak a 911-esből.

pink75 2009.11.26. 01:36:02

ja, és a rancho örök kedvenc, egyszer majdnem vettem is, de annyira megnyihálták a vadászok, akik jártak vele...nem volt egy ép eleme, agyon volt lyuggatva, gányolva-maszekolva vadtartókkal, refikkel stb
persze, képen húha volt

elyras 2009.11.26. 03:01:14

Ismet egy kivalo iras Zsolt!!
Azert nekem hianyzik minden idok egyik legszebb rallye autoja -szerintem- a Renalult Alpine A 110.(egy kep legelabb!!)
A turbo technikaban sem hatul kullogtak, a Renault is tudta az 1500LE-t az 1500ccm-es F1 motorral.
A Can-Am bajnoksagra keszult 2db R5T sem volt kutya, kar hogy az elso teszten a pilota bukott, (meghalt a szerencstelen) Igy a tortenet itt veget is ert.
Ferjancz Attila pedig egy R5Turbo II vel lett Rallye EB bronz ermes elso alkalommal. (masodszor egy Audi Quatro A1-el)

Rivi Ayala · http://riviayala.extra.hu 2009.11.26. 04:18:54

en.wikipedia.org/wiki/Ettore_Bugatti

"
In 1907, Bugatti went to work for the Deutz Gasmotoren Fabrik(<--Németország),
designing the Type 8/9.
While at Deutz, Bugatti built his Type 10 in the basement of his home.

In 1913, Bugatti designed a small car for Peugeot(<-- Francia kapcsolat),
the Type 19 "Bébé".

Although he was born in Italy(<-- Tehát, Ettore Bugatti olasz volt),

Bugatti set up his eponymous automobile company in Molsheim in the Alsace region,
now part of France(<-- De amikor a cégét alapította : Németország (Csak hát ugye a világháború;)).
"

Tehát, röviden összefoglalva:

Ettore Bugatti olasz volt,
a Németországi Molsheim-ben alapította a cégét,
amely város a háború után Franciaország része lett.

Ezért volt a Bugattikon az hogy Made in France.

//Ha nem tévedek; bár nem voltam ott, és szakértő sem vagyok.

Rivi Ayala · http://riviayala.extra.hu 2009.11.26. 05:33:00

www.supercars.net/cars/2688.html
"
Around 1910,
Bugatti formed his own company,
Ettore Bugatti Automobiles.

With the help of Ernest Frederich,
a factory was setup in Molsheim,
Alsace which was part of Germany.

After the First World War,
Alsace joined France
and most Bugattis thereafter were finished in
French Racing Blue.
"
Olasz, német, francia -> európai.

dennisthemenace 2009.11.26. 06:02:48

@totálkáros: "a nyugatiak tobbsege az autot,lakast berli.."
Hat,oreg,te tenyleg totalkaros lehetsz..
A lakast igen,bar egyre no a lakasvasarlok szama. De az autot?? Megveszi,telik ra. ///////reszletre veszi,mert tudja fizetni,persze,nem olyan hitelfeltetelekkel,mint a magyarok. Valamelyik kereskedonel lattam,hogy ha 20 szazalekot befizetsz a Mondeora,a tobbi kamatmentes(!!) hitel..Miert ne venne meg??

Rocko- 2009.11.26. 07:25:58

@totálkáros: öröm olvasni a saját kis begyöpösödésedet. részemről off.

Carfan 2009.11.26. 07:47:10

@F-anatiX: Most csak a C5-ről volt szó, mint hidros autó. De sok francia autót használtam már és nekem szinte mindegyik kényelmetlen volt. Egy sportüléses Pug 206 volt talán az egyetlen, amiben kényelmesen lehetett ülni és volt valami tartása.

Carfan 2009.11.26. 07:56:50

@don39: Pl a Citroenben elsősorban az ülés volt kényelmetlen. Annyira puha, hogy semmi tartása nincs és nekem borzasztóan fáj tőle a derekam és a farokcsontom. A futőműve, zajszigetelése az teljesen rendben van. Bár én hatalmas különbséget nem éreztem egy kényelemre hangolt acélrugós futómű és a hidros között. A Peugeotokban is rossz az ülés, de ott a futómű sem számít szerintem különösebben kényelmes darabnak. Összességében talán a Renault tűnt nekem a legkényelmesebbnek. De csak ismétlem, hogy kategóriatársaikhoz képest szerintem ma már semmivel sem kényelmesebbek.

Csikós Zsolt 2009.11.26. 08:18:12

@elyras:

De nem a szép autókra volt kihegyezve, hanem a merészekre, amik valamiért (főleg megjelenésben, esetleg fura megoldásaikkal, amiket nem fogadott be azonnal a nép) szokatlanok voltak :-)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.26. 09:54:17

@Hagalex: >Utóbbi kettővel tulajdonképpen nincs baj, de a megbízhatóságot agyonütötték.

Szerintem meg nem. Nálunk (két munkaadó) nem volt olyan céges dízel szekér az elmúlt tíz évben, amire horribilis összegeket költött volna a firma. Két év után 120 ezer kilométerrel lettek visszaadva. Passat dízelek, 530d-k. Most pedig egy 2005-ös A6 2,7 TDI-t adok vissza, szégyenszemre négy év kellett a 125 ezer kilométerhez. Soha semmi baja nem volt, talán a fékek koptak gyorsan, de az szerintem nem az autó hibája. A modern dízelek megbízhatatlansága szerintem egy nagy büdös kamu.

gnme 2009.11.26. 10:44:18

@malenykij polgar: nyóc tíz év elég is szokott lenni hogy kiküszöböljék a motorikus balfaszságokat, ha van rá pénz .. az opelok füstszelepfogysztását pl. annyi idő alatt sem sikerült :)

de a kiszolgáló személyzet .. futómű, kormánymű, felfüggesztés, váltó, elfogyó belső tér, letörő felöntések, lógó ajtók, kifingott csapágyak, megdöglött klímakompresszorok ..

megyek bedobok valamit, az meglátszik ..

www.youtube.com/watch?v=MY3KYJNrw04

antika13 2009.11.26. 11:18:42

@GGG77: Nekem pedig az tetszik.

antika13 2009.11.26. 11:41:57

@Ciri: Gondolom nem jártál még alapjárati/hideg indítási problémával Renault szervízben.

totálkáros 2009.11.26. 12:29:08

@dennisthemenace: Azért nem veszi meg kisbarátom, mert minek. Egyszerűen minek. A birtoklási vágy nincs úgy beléjük táplálva, mint az agymosott magyarokba. Azért az elég furcsa, hogy erre még nem jöttél rá, ahhoz képest, hogy külföldön élsz. De lesz ez még így se. :)

@Rocko-: Eddig is off voltál :)

@Shadowbull: Nyugi, veled egy percig nem foglalkoztam. Csak te voltál a határtalan alnya a bemutatott magyar agymenés című történetnek. Premier folyamatosan, a mozikban. :)

w a s d 2009.11.26. 12:31:57

@éjszárny zöldi:

Az nem csak a Citroënekkel baj, hanem lassan mindennel, hogy elöl van a hajtás. Persze Citroëneknél gyakran még emellé az elöl fogó kézifék is társul...
Mondjuk francia autó hátsókerékhajtással eléggé régen volt már.
Meg divat lett a hű de intelligens kézifék.
Meg kevés autóból van összkerekes változat. Franciából még kevesebből.

totálkáros 2009.11.26. 12:35:02

@dennisthemenace: Egyébként azért nem veszi meg, mert akkor nem neki kell szervizelni, nem kell kötelezőre vinni, ha összetörik nem neki kell megcsináltatni, nem ő adja el, ha totálkáros lesz stb stb., arra ott van a cég, amelyiktől bérli. Persze, vannak olyanok is akik megveszik: a gyári munkások, akik felvághatnak a munkás szomszéd előtt. A fiatalok, akik 20 éves verdákat pusztítanak, az arabok, fekák dettó. És a milliárdosok. Azonban a középosztálynak, értelmiségnek esze ágában nincs egy utcán álló sérülékeny használati tárgyat megvenni. Vannak annál fontosabb dolgok is, mint egy autó tulajdonjogi papírja. Hogy keleten ez divat, azt mondenki tudja ;)

totálkáros 2009.11.26. 13:08:07

@gnme: Ez kibaszott nagy snitt :D

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.26. 13:38:25

@malenykij polgar:

Neked legyen igazad!

Idehaza azért elég sokat panaszkodnak a tulajok.
Nekem sem volt rossz tapasztalatom, az eladott dízelem a mostani tulajnál 400 ezer felé ballag, és összesen egy izzítórelét és egy üzacsövet cseréltünk..

Sokak szerint a magyar (orosz,ukrán,szerb)? gázolaj miatt van sok befecskendező hiba.
Ahogy én tudom a németeknél...és máshol is, már kénmentes az üza egy jóideje.

Az a baj, ha beszarik valami egy mostani dízelbe, az nagyon tud fájni! :)
Persze ez régen is igaz volt...

silurus 2009.11.26. 13:46:40

Don Quijote de la Csikós ! Igazad van, csak ez Magyarországon szélmalomharc.A magyar csávó a fapados malacorrú Passátot is többe nézte, mint egy fullos Xantia-t.Pedig technikailag talán nem így van a sorrend."A németek tudnak praktikus egy színű kabátokat gyártani, amik 50 évre szólnak, és mind egyforma, a franciák/olaszok kabátja meg pár év alatt szétesik, de divatosabb, vidámabb, több a zseb rajta, és jobb helyeken, szóval ötletes." Ja, és kihagytad a beszélő R25-öst!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.26. 17:10:32

@Hagalex: Nem akarok belemenni a magyar autótulajdonosok karbantartási szokásaiba. Föleg nem a jótállási idö letelte után. Tulajdonképpen linkelhetném az alternatív wikipédia "Pató Pál" és "Fillérbaszás" címszavait.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.26. 17:37:08

@malenykij polgar:
Hát igen...

Nekem inkább amiatt vannak kétségeim, hogy nem tudhatom mennyire fillérbaszás esete áll fenn, és mennyire a valóság.
Ezt nehéz megítélnem, mert nem áll rendelkezésemre elég infó.

Szerelőm a Ford dízeleket "szidja"...
Persze egy szerelőnél sosem arról hallunk, hogy mennyi jó autó szalad az úton. :))

Seca81 2009.11.26. 17:57:44

Múlt év telén próbáltam egy Citroen LNA-t. Varázslatos kis kocsi, rögtön beleszerettem pedig ritka szar állapotban volt a karosszéria. Brutálisan rohadt mindenhol, markolni lehetett a rozsdát :) A világ másik végén volt, de elmentem megnézni! Mikor kipróbáltam leesett az állam... Ő az 1.1-es vízhűtéses mocis volt, nem a kis 650ccm léghűtéses.
Mindegy, ezzel a motorral úgy ment mint a mérgezett egér, váltója 4 gangos, kormánya brutálisan könnyű volt -pedig szervo nulla- , kicsit rázott, de nem gondoltam volna első ránézésre h akár beindul :)
No persze nem vettem meg, a kasznira egy vagyont kellett volna költeni, Műszaki sem volt rajta, és sajnos azóta egyetlen itthoni eladó példánnyal sem találkoztam, pedig bújom a netet rendesen :(

Nekem Ő testesíti meg a francia autógyártás csúcsát, más francia típusra rá sem nézek, de erre a nőszemélyre vadászni fogok amíg csak élek.
Szép Helénám sosem feledlek!

Seca81 2009.11.26. 17:59:49

javítás: "műszaki sem"

dennisthemenace 2009.11.26. 20:22:13

@totálkáros: Marhasag. Itt a fiatalok sem huszeves kocsikat hajtanak,ez az egyik,a masik,dragabb lenne berelni hosszutavon,mint megvenni.Fingom sincs,honnet vetted ezt a zoldseget.

totálkáros 2009.11.26. 20:55:54

@dennisthemenace: Még mindig nem értesz, amikor ezt írod:

"dragabb lenne berelni hosszutavon,mint megvenni"

Tudod, van akinek az idő pénz. És lehet, h papíron többe van a bérlés, de nincsenek javítások, és ha elromlik csereautó, és ha ellopják, hát ellopták.

"Itt a fiatalok sem huszeves kocsikat hajtanak"

Hol élsz? Londonban/Párizsban, vagy Genfben? Nah ott tényleg nem 20 éves verdákat hajtanak a fiatalok, de vidéken igen

totálkáros 2009.11.26. 20:58:38

@dennisthemenace: És még vmi. Ezeket 3-5 évente váltják, tehát mindig új autót bérelnek, amivel azért mégicsak jobb rohangálni. Szóval relatív ez a bérautó "drágasági mutató"

dennisthemenace 2009.11.26. 21:13:49

@totálkáros: Videken sem. Mas kerdes,hogy sokan kozuluk oreg Bogarakat,Miniket,R 5-ot hajtanak,szenvedelybol.
Lehet,hogy luxuskocsikrol beszelsz?? Nem azt tapasztalom,hogy berelt autokkal jarnanak itt az emberek.

Shadowbull 2009.11.26. 21:32:18

@totálkáros: En meg nem talalkoztam ilyenekkel,kiveve az autogyarak alkalmazottait, akik a sajat ceguk termekeit hasznaljak valamifele berleti konstrukcioban.

Es nyugaton, legalabbis Nemetorszagban ugyanugy vagynak a sajat ingatlanra is, mint otthon, csak eppen eleg nehez elerni.

De azert sok embernek van sajat.

sb

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2009.11.26. 21:41:43

Saját használatra (most) két német kocsink van, a nagyon drágábbikból, egyébként meg boldogan huppanok bele a Kangoo furgonunk plüss ülésébe, ami elképesztően kényelmes. Pedig nem motoros állítású, mint a német kocsiainkban. 11 Renaultom volt eddig, mind jól szolgált. Teljesen egyetértek a cikk mondanivalójával. Idióta az, aki lenézi, pocskondiázza a francia (vagy olasz) kocsikat.

a balfék 2009.11.26. 21:50:12

Valoban a cikk jo,de mivel nem vagyok humortalan leirom.A Franciákrol eddig három dolog jutott eszembe-trianon-kalap-parfüm-,ez most kiegészült egy negyedikkel CSIKOS ZSOLT.Ezért inkább legyen reugeotom/rezso/mint pugeotom/pözso.

dennisthemenace 2009.11.26. 22:39:09

@alibiman: A legtobbnek nem is volt..Csak hallotta a Pityutol,akinek a novere egyszer lefekudt a szomszed Afitos muvezetovel..))

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2009.11.26. 22:49:42

@dennisthemenace: Nagyjából ez lehet, amit mondasz. Még mindig megvan egy Laguna 1-es, faceliftes. Elképesztően jó állapotban 11 éves kora ellenére. Hibátlan, kívül-belül. Mint egy kb. 3-4 éves, úgy néz ki. A sógorom használja, imádja. Én is elérzékenyülök, ha néha napján beleülök. A mostani németeket is szeretem, de másképp, és nem hiszem, hogy el fogok érzékenyülni, ha 10 év múlva beleülök valamelyikbe. Ezek a német kocsik egyszerüen tökletesek, ennyi, semmi több. Semmi kedvesség, könnyedség, felesleges bohóság. Mint egy Pobjeda óra, ami a világ egyik legjobb órája volt - funcionalitását tekintve.

CSÖRR-CSI££ 2009.11.26. 22:51:30

Hejj, amikor egy ízig-vérig extravagáns, kényelmes és mégis abszolút MEGBÍZHATÓ francia autóval járom Nyugateurópát... az maga a boldogság!

De az is, amikor hátul a felirat nem ...ZUKIval végződik, hanem ...BARUval!

Szeretek időnként a valóság rideg talajától elrugaszkodva álmodozva elmerengni :-)

McK (törölt) 2009.11.26. 22:53:10

De fasza kis cikk vót' ez.
De tényleg.
Élvezettel olvastam.
És össze-vissza pisáltam a bokám a hasonlatoktól..:D

Ciri 2009.11.27. 05:05:04

@totálkáros:

"Tudod, van akinek az idő pénz. És lehet, h papíron többe van a bérlés, de nincsenek javítások, és ha elromlik csereautó, és ha ellopják, hát ellopták."

Ha nem vagy cég, akkor lényegesen szarabbul jársz a bérlettel minden tekintetben. (mert ugye az is hitel gyakorlatilag)

"Azonban a középosztálynak, értelmiségnek esze ágában nincs egy utcán álló sérülékeny használati tárgyat megvenni."

Jaj. Maradjunk annyiban, hogy nem tudod miről beszélsz.

"Egyébként azért nem veszi meg, mert akkor nem neki kell szervizelni, nem kell kötelezőre vinni, ha összetörik nem neki kell megcsináltatni, nem ő adja el, ha totálkáros lesz stb stb., arra ott van a cég, amelyiktől bérli."

A töréskár akkor is bele van építve a bérletbe, ha nem töröd a kocsit...
Hallottál már a cascorol?
"Ingyen" szerviz: ki van az fizetve...

@antika13:
"Gondolom nem jártál még alapjárati/hideg indítási problémával Renault szervízben."

És ennek mi a faszom köze van ahhoz, hogy ELŐTTE már ugye a kocsi elromlott?

Értelmező olvasás megyeget?

Ciri 2009.11.27. 05:14:12

@totálkáros:

"És még vmi. Ezeket 3-5 évente váltják, tehát mindig új autót bérelnek, amivel azért mégicsak jobb rohangálni. Szóval relatív ez a bérautó "drágasági mutató"

Egyáltalán nem relatív okoska. Kurva drága,óriási bukó, viszont gyakorlatilag egy fillér sem kell a beugróhoz és egy picit kevesebb a kötelezettséged. Ez kábé egy albérlettel egyenlő.
Akinek pénze van megveszi, akinek nincs az nem veszi meg.
Nem ciki, ha nincs meg rá a lé, de ezt a "középosztály direkt bérli" faszságot hanyagold. Látszik hová vezetett ez a zseniális életvitel...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.27. 11:32:17

@Hagalex: >nem tudhatom mennyire fillérbaszás esete áll fenn, és mennyire a valóság.

Rendben, legyen a magyar gazdasági helyzet és a hiányzó jólét a slendrián karbantartás magyarázata.
Akkor viszont minimum unfair Magyarországról terjeszteni egy vagy több autómárka dízeljeinek a megbízhatatlanságát.

Egyetértünk, nem?

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.27. 12:35:05

@malenykij polgar:

"Egyetértünk, nem? "

Tulajdonképpen igen, de azért ez nem ilyen egyszerű.

Biztosan van szerepe a magyar viszonyoknak is abban, hogy az érzékenyebb mai dízelek több meghibásodást produkálnak, de én nem fognám kizárólag erre.

Pontosan azt próbáltam magyarázni, hogy nem dönthető el még idehaza sem, hogy a hibák milyen okokra vezethető vissza.

Én általában 3-4 ember szavára adok a környezetemben.
Ezek közül 1 Opel képviseleten szervizes, egy másik Angliában egy országos autó kölcsönző (lízingelő) cégnél van flotta ügyintézői beosztásban, a harmadik meg a szerelőm.
Mindhárman azt a véleményt erősítik, hogy a dízelek felpumpálása nem feltétlen tett jót a megbízhatóságnak. A régiekkel kevésbé volt gond.
Ez persze nem feltétlen jelenti azt, hogy a mai CR -ek kimondottan problémásak lennének.

A prémium márkáknál lehet, hogy kevesebb a hiba, lehet, hogy jobban odafigyelnek a megbízhatóságra. Ezt nem tudom.

Unfair meg nem akartam én lenni! :))

dennisthemenace 2009.11.27. 21:48:12

@alibiman: En ismerek egy fazont,aki 94-ota jar egy Renault 20-assal Romaniaban...

_FoxiMaxi_ 2009.11.28. 15:04:28

Két rönyót is hajtottam már, mindkettőnek voltak apróbb nyúgjei, de mindkettőt imádtam.

ixpid7 2009.12.06. 17:33:46

Mi a helyzet dízelautó fronton?!
Ezek a sokszor és sokak által mélységesen gyűlölt, átkozott, porig alázott és szerelhetetlennek kikiáltott francia (és olasz) dízelmotorok "dobognak" a legtöbb modern kisebb lökettérfogatú Japán, Svéd, Angol és Amerikai csodadízel szíve helyén, ugyebár. Ha tényleg olyan rosszak ezek a francia HDI (valódi nevén DV6, DW10, DW12 és DT17) motorok, akkor hogyan fordulhat az elő, hogy a nagy amerikai Detroit-dízelbirodalom európai részlegén összerakott Ford Fiestákba Focusokba a PSA dízelmotorjait szerelik. Állítólag együtt fejlesztették ki, viszont érdekes módon kísértetiesen hasonlít a régi F9Q jelű Peugeot motorokra... na mindegy, azért biztos sok közük van hozzá az amerikaiaknak is. És a megbízhatóság japán mintaképe, a Mazda3 1399 köbcentiméteres 68Le/160Nm motorja nem véletlenül a PSA 1,4 HDI, hát persze, hogy az. A Suzuki képes 1,9 DDIS-nek nevezni a nem titkoltan F8Q motorkódon futó PSA dízelt egyik terepjárójában, érdekes, hogy nekik sem jutott jobb dízelmotor az eszükbe, mindamellett, hogy az 1,3 literes Fiat dízelmotort használják az összes többi modelljükben.
Kár is említeni a Nissanokat: Renault dízel az egész, de a Mitsubishinek is voltak egy ideig Renault dízeles változatai. És a Svédek a csodálatosan biztonságos és szuper megbízható Volvo S40-ben, S80-ban V50-ben szintén a PSA 1,6literes és 2,0 literes HDI dízelmotorjait alkalmazzák, többek közt, az 1,6-os 106 a 2.0-s 136 LE-t teljesít akárcsak bármelyik Peugeotban vagy Citroenben.
És az elpusztíthatatlan Land Rover terepjárók, csak nem ők is PSA dízellel ketyegnek? De igen: A Range Rover Sport TD6 fantázianevű modellje 2720 köbcentis V6-os 140KW 440 Nm-t teljesítő PSA dízelmotort használ, de ismerős lehet még a Freelander 2,2 literes160 Le-s aggregátja is néhány nagyobb Peugeotból.
Szóval akkor hogy is van ez, ezek a komoly márkák miért nem német beszállítókat választanak, hisz lenne ott is választék bőven? Vagy miért nem próbálkoznak saját ötletekkel, lehet, hogy nem értenek úgy hozzá mint a franciák?

datbenik 2013.01.30. 12:47:53

Eletemben nem volt francia autom. Eddig valahogy mindig odzkodtam toluk, rengeteg fikazast, remtortenetet hallottam roluk, ezert nem mertem belevagni, pedig meg probavezettem is egy parat - elso generacios C5 3.0 V6 Break, Peugeot 607 2.7TD stb stb. Most is ket Volvo van a csaladban, de most megindult bennem a "csakazertis". Egyszer lesz nekem is egy szep nagy francia vasam. Majd ha a Citroen C6 elerhetobb aru lesz hasznaltan, na majd akkor.

A sokszor nagyon meresz, korat megelozo, technikai ujitasokon kivul bizony kenyelemben is felulmuljak a nagy atlagot. Ezert is gyujtom a lovet ezerrel a C6-ra :D
süti beállítások módosítása