Találkozás a múlttal

  2009. november 21. - Nyegleo Címkék: bogár vw transporter

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

A VW T sorozatról érdemes azt tudni, hogy pontosan 60 éve rója az utakat, az első változatot 1949 novemberében mutatták be és most éppen az ötödik generációnál tart, illetve inkább az öt és felediknél.

Magyarországon a VW-nek mindig nagy volt a rajongótábora. Nyáron egymást érik a Bogár és Golf és egyéb találkozók, de a haszonjárművek kicsit mindig háttérbe szorulnak. Most egyfajta kezdőrúgásként összefogott pár VW klub és megrendezte az 1. Transporter Találkozót.

Valahogy nekem kimaradt ez az információ, így kissé tudatlanul mentem ki a Budaörsi Ipari Parkba, ahol az Autoexpo M1 adott helyt a találkozónak. Kicsit gyanús volt, hogy már a rég nem használt vasúti átjárónál is parkoltak autók, de amikor bekanyarodtam a kút mellett, már hegyekben álltak mindenhol a kocsik. Gyorsan próbáltam egy viszonylag közeli helyet keresni (nem sikerült), és elsétáltam a szomorúan keringő sorstársaim mellett. Már kint is érdekes járművek voltak, mint például a terepszínű platós T2 vagy egy első generációs bőrtetős Golf. Gyors adminisztráció után bejutottam a VW Transpoterek mekkájába.

Történelmi sor

Bejutva a csarnokba, szép színsorba sorakoztak különböző korok buszai, teherautói. Slattyogok a T4-ek, T3-ak, T2-ők szegélyezte úton, amikor bevillan egy ismerős szín és forma. Mint egykori postás sofőr, a postazöld T4-eket mindig kiemelt figyelemmel nézem, nem vezettem-e hajdanán. Például, ha jól emlékszem, azt is, ami most a kiállításon szerepelt. Itt fűzném hozzá, hogy a teherautó buzériám miatt rendszeresen a használtautós oldalak kishaszon/kisbusz szekcióba tévedve jókat derülök a 100-150 ezerrel eladósorba került, kicsit még látszó postalogós T4-eseken amikben azért jó eséllyel már 10 éve is több volt, amikor még én küzdöttem bennük a forgalommal.

Átjutva a csarnokon a sajtó számára elkülönített szekciót az új T5-ösök szegélyezte kis ficakban megtudhattuk, hogy új lízinglehetőségekkel várják a haszonjárműves vállalkozókat, amik csomagrendszerben különböző előnyökkel szolgálnak, amik például a szervízszolgáltatásokban és csereautó szolgáltatás.

Változatok Multivanra

Egyébként a szervezők szándéka szerint ezt egy rendszeres rendezvénnyé szeretnék tenni, és látszólag mindent megtettek egy kellemes családi kikapcsolódás érdekében. Volt versenyautó szimulátor, vezetés oktatás és teszt, felsorakoztak a különböző klubok, és ha elfáradtak, volt kávézó és lehetett focit nézni. Összességében egy jól szervezett rendezvény volt, remélem folytatódik jövőre.

Lakóautó felépítmény

A találkozóról nem tértem haza vásárfia nélkül, ami egy kicsit orrba vágott T1-es busz formájában érkezett. Valójában egy 1 GB-os, sajtóanyagot tartalmazó pendrive, aminek extra tulajdonságaként villognak bedugott állapotban a lámpái. Nem hiányozhat egy VW rajongó számítógépe mellől sem. Aki szeretné magáénak tudni, a szokott időpontban, hajnali 3-kor megtudhatja, mi a feladat.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr101534801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DBandesz 2009.11.21. 08:54:58

Szentesen készül egy 3.2-es Porsche motorral fűszerezett T1-es. Remélem jövőre látom hasonló rendezvényen...

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.11.21. 08:56:40

"nem-e vezettem"???

Minek ír ilyen kvalitású ember bármit is?

nem mondom meg 2009.11.21. 08:58:29

"terepszínű platós T3"

Jó lesz az T2-nek is.

"nem-e vezettem hajdanán"

Nem vezettem-e...

Herr Glatzkopf 2009.11.21. 08:58:47

Első?

Hol a terepszínű T3-as? Én csak azt a T2-t látom, az első képen, egy kék T3 előtt. A T1-ek annyira szép, klasszikus formájúak, kellene egy retro szériát gyártani belőlük.

hungarianbetyár 2009.11.21. 09:05:01

T1-el kezdődik te...***, mi kezdődik 2-vel???? Tudjad már, hogy miről írsz! Kicsit eltévedtél!

apr494 2009.11.21. 09:09:28

A 26-os kép aláírását tessenek mán kijavíttanni!!

repecs 2009.11.21. 09:11:17

Adatok a gépekről? Bármi a parkolási kalandon kívűl?

anyahajókabinajtóhajtogató 2009.11.21. 09:11:45

Régi álmom egy velem egyidős 70'es évek eleji westfalia lakóautó megvásárlása majd egy 2,5 hónapos európai körút a mediterrán térségbe a családdall! Aztán 1 évre rá jöhet skandinávia:)

Nyegleo 2009.11.21. 09:23:03

Kösz a visszajelzéseket, javítva.

GiXXXer 2009.11.21. 09:34:24

T2-vel kezdődik, mert a Typ1 a bogár volt.
T2 a hippitranyó, T3 a még faros kocka, T4 az első orrmotor-fronthajtásos Transporter,
T5 meg minden újabb, facelift előtt és után. Vagy az újat már T6-nak hívják?

A "nem-e vezettem" meg simán dél-magyarországi dialektus.

Én sokat gondolkodtam Transporteren, csak nálunk valamiért épkézláb T4-et nem lehet 5-600.000 alatt találni, a leggyakoribb 1,9-es dízeleknek már nagyon véres a torka... Sőt, még fostalicska 25 éves csillió kilóméteres lelakott 1,6D T3-akért is elkérik egy jó állapotú Mistubishi L300, vagy Hyundai H100 árát. És azok még egy motortérnyivel rövidebbek is, és hátul kaparnak, ami télvíz idején megdöbbentően látványos szórakozás... :)

yeti 2009.11.21. 09:41:03

Hajnali 3?Addigra talán hazaérek a sörözésből:)
A feladat guglizós lesz?

románc cuvée 2009.11.21. 09:58:30

Elég karcsú lett a bejegyzés ahhoz képest, hogy a szutyok "Popgal" motorról kisebb litánia jelent meg.
Nem-e?

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2009.11.21. 10:04:12

Nyegleo!a szöveg pocsék,típusismerete pontatlan és gyakorlatilag többet tudunk meg a parkolási mizériáról és a postás előéletedről mint a rendezvényen kiállított autókról...sebaj, godoltam engesztelésnek ott a képgaléria.
Nnna, ilyen sok,sötét és/vagy életlen képpel is rég találkoztam már :-)

deak.atti 2009.11.21. 10:12:43

Üdv!

Nyegleo kollega!

Kicsit bővebben is írhatnál erről a postáskodásról ... ;-)

A fenti autó (GTZ 020) végül is azért lett kiválasztva, mert egy alaposan lemattult, de alapjában véve esztétikus példány volt. Persze egy alapos külső-belső takarítás, a 11 év összes kosza-dohánysárgája-satöbbije, meg egyebek kipucolása, egy polírozás, új matrica-garnitúra, új üléshuzat, belső burkolat javítás (be volt repedve az egyik funérborítás, nem hagytuk úgy), és már mehettünk is vele Budaörsre. Szerdán már nem ment szolgálatba, péntek délig egyhuzamban dolgoztunk rajta, hogy ilyen legyen. 192 ezret futott, ezt csak a 100-150 ezer km-re írom, amit emltettél ... Ha a rekordert kellett volna vinnünk, ami ugyan felmerült (mármint hogy vigyük ki azt a gépet), de a szervezők nem kértek Mixto-t, akkor az 540 ezret futott gépünket vittük volna. Csak hát az vegyes használatú, és dobozost kértek tőlünk, 1-1 T4-et és T5-öt. Meg az a Mixto fele így se nézett volna ki, akármennyit is csinosítjuk ...

DA

dirmix 2009.11.21. 10:17:33

GiXXXer, nyugodtan vegyél Micubicska L300-ar vagy (ami még jobb :)) Hunyadi H1-et. Nyilván sokkal fájntosabbak, azok az igazi melós autók. Sőt vegyél 250-ért Transitot, az a legjobb. Én maradok a fostalicska T3-nál. A műszerfalon alkalmazott puha anyagok számomra nélkülözhetetlenek. :)))

Nyegleo 2009.11.21. 10:31:25

@deak.atti: Egressy út, járműtelep, 4-es garázs és már vagy 10 éve volt. Főként éjszakás szolgálat, az akkor még létező Szikra nyomdában. A 150 ezret a használt autós hirdetésekre értettem. Azért például egy GFS-es rendszámúnál ez elég valószínűtlen ;)

Autopeti 2009.11.21. 10:39:19

Ez a tipikus Totalcar olvasók morálja:csak szurkálódni és belekötni mindenbe.
Köszi a cikket Nyegleo!

Nyegleo 2009.11.21. 10:46:22

@Skodafan: nincs mit, de sajnos van a kritikában igazság. Nos majd igyekszem javítani a minőségen.

Ratnet 2009.11.21. 10:51:20

@GiXXXer: Tedd hozzá, hogy lényegében minden Transporter Typ2-es. Ezen belül van a T1/T2/T3/T4/T5 számozás.

Wesszájd Gábor 2009.11.21. 10:55:52

@Kojak.007: Subaru Sambar minivan-okhoz kapható T1 és T2 replika homloklemez.
www.kei-cars.com/index_files/subaru_combi.htm
www.subarusambar.co.uk/
Bár gondolom nem ilyenre gondoltál :)

Ratnet 2009.11.21. 10:56:19

Ott voltam a kocka-Tranyómmal együtt. Nos, jó volt.:-)

ody69 2009.11.21. 11:00:57

ÜDVW, CSAK ANYIT SZOLNÉK HOZÁ NYEGLEO CIKÉHEZ. JOLIRTA AZ A TEREPSZINÜ AZ T2, AKI T3 NAKIRTA OLVASAVÉGIG MEGINT A CIKET. MINDEN TRANSPORTER TYP2, MÉGPEDIG AZÉRT MERT EZVOLT A VW MÁSODIK TIPUSA.
NEKEM T3 DUPLAKABINOSOMVAN AMIT NEMCSERÉLNÉKEL T4 RE.

Halber Mensch 2009.11.21. 11:06:14

Aaakarok egy kockalampas, korbeablakos, negykerekhajtasu T3-ast metal fenyezessel! Most! Meg akarok ra tetoablakot, meg zenet bele, oszt ki a vilagba!
Ha van otthon egy hasonlo buszod, tokeletes allapotban, amit szeretnel elajandekozni, csak szolj, viszem!
Koszi!

Seca81 2009.11.21. 11:20:28

@Nyegleo: Lófaszt van! Jó cikk lett ez, talán kicsit rövid... Nekünk is van egy T2-nk (pont mint a 4. képen lévő) és imádjuk! Kicsit rozsdás, kicsit pöfékel de a miénk :)
Öcsém volt talin a busszal, de mikor odaértek annyian voltak h mozdulni sem lehetett, így kívül álltak meg vhol a szélen parkoló autóknál...

Ratnet 2009.11.21. 11:23:51

@GiXXXer: "Sőt, még fostalicska 25 éves csillió kilóméteres lelakott 1,6D T3-akért is elkérik egy jó állapotú Mistubishi L300, vagy Hyundai H100 árát. És azok még egy motortérnyivel rövidebbek is, és hátul kaparnak, ami télvíz idején megdöbbentően látványos szórakozás... :)"

....hááát a VW busz legalább nem 'papundekliből' van mint a távolkeleti 'dobozok'. Az L300 és a H100 szinte mind rohad. Ha jó állapotú, akkor viszont sokkal drágább mint egy épkézláb melós T3. Ja és a H100 is hátul hajt.:-)
Ezenfelül a T3 szélesebb, elférsz benne elöl (a T4-nél is nagyobb az utastere), és hátra be lehet tolni egy dupla-raklapot is, hisz nincsenek belógó kerékdobok.

biker_kolee 2009.11.21. 11:34:51

A Pug 206-os lámpás öszvér T4-esről miért nem raktál fel képet? :)

jajjdecsunya.blog.hu/2009/11/15/vw_206

Szörnyülködjetek. :D

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.11.21. 11:39:37

@ody69: Mert közben javítva lett okoska! ;)

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.11.21. 11:41:23

@GiXXXer: Neked megnyomta a fejedet a párna!

Azt elfelejtetted, hogy a buszok typ2-k (kis "t"-vel), a transporterek szériái viszont T1-el kezdődnek, nagy "T"-vel, a "Transporter" szóból kiindulva.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.11.21. 11:42:40

@GiXXXer: khm.....
typ2 (kis "t"-vel)
T1, T2, T3, T4, T5 (nagy "T"-vel, a transporter szóból!)

ommm 2009.11.21. 12:21:13

@Ratnet: Csak emelni ne kelljen bele.
Mondjuk satupadot.
Tudnék mesélni :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.11.21. 12:29:51

Egyik ismerősöm nyár vége felé kezdett el restaurálni egy T1-est, ráadásul valami ritka változat, most meg nem mondom, hogy miért, talán az ablakok extrémek rajta. Asszem anno Peruban belezuhantak vele egy szakadékba (meg is van rogyva az egész autó), aztán a helyiek kirángatták, és éveken át mentőautónak használták. Lesz meló vele bőven, az biztos. Ha az az autó mesélni tudna...

Ratnet 2009.11.21. 12:40:31

@ommm: Mesélni azt én is tudnék. De az tény, hogy nem satupad-szállításra van kitalálva a faros-tranyó.:-)
Mégis majd' fél köbméterrel nagyobb a raktere mint a szimpla T4-é. Dolgoztam egyébként ezzel is-azzal is, meg más típusokkal is. A T3-at jobban szeretem bármelyiknél.

Ratnet 2009.11.21. 12:42:37

@Maybe_: Talán 'Samba'? A sok kis panoráma-ablakkal a tetején?

Garp 2009.11.21. 12:55:43

Hehehe, kerestem én is pár hónapja T3-T4-et, de iszonyat ára van a leglepukkantabbanak is. Egy rozsdaette példány minimum 3000euro. És mindet úgy hirdetik: ideal for campervan conversion. Írek és angolok bele vannak bolondulva, bár szerintem két embernek azért neccesen kicsi. Meg nincs benne slozi. Egy korai multivanra beneveznék.

Ratnet 2009.11.21. 13:30:33

@Garp: Lesd már meg légy oly kedves pl. a hasznaltauto.hu-n az árakat. Itt teljesen 'normális' összegekért lehet már kockabuszt szerezni. Igaz, sok munka van vele ha a belsejét át akarod barkácsolni kempingverdává...

Ha viszont kifejezetten kész (neadjisten gyári) lakóautókat nézegetsz akkor ne vinnyogj, hogy drága. Mindegyik drága.

deak.atti 2009.11.21. 13:58:18

@Nyegleo: Üdv!

Akkor össze kellett futnunk, csak hát már egyikünk sem emlékszik a másikra. 2000 környékén én már garázsszolgálat voltam a 4-esben, és ilyen minőségben előfordultam a Süllő utcában is, mint "be nem jött" ember helyett kijövő tartaléksofőr. Most én vagyok a műszakos gar.vez. Akkoriban ez a GTZ 020 tényleg még a mi autónk volt, Sándor Józsi közlekedett vele.

Na, akkor ezt is kitárgyaltuk.

DA

crecky 2009.11.21. 14:31:12

@GiXXXer: elnézést helyesbítenék. Nem T2-vel kezdődött. A bogár belső kódja Typ1 volt, a transporteré Typ2 de ettől függetlenül a t1,t2,t3 elnevezésben a t betü nem typ-t hanem transportert jelent. ezért t1-gyel kezdődött.

Ratnet 2009.11.21. 14:50:30

@crecky: Már te vagy kábé a negyedik aki helyesbítette. Most már talán érti....:-)

Amúgy nem ártana átolvasni a kommenteket, mielőtt...

Dennis01 2009.11.21. 14:52:31

Itt Angliaban annyi van a T1 T2-esekbol, mint a szemet. Nagyon tetszenek a kempingvaltozataik, sokat meg ma is hasznalnak nyaranta. Abbol a sarga torott T2-bol kivalo patkanyositas alany lehet.
Azt hallottam valahol, hogy mar annyira nincs az angol piacon felujitando T1 T2, hogy Ausztraliabol hordanak be.

ddrum77 2009.11.21. 15:37:11

szerviz
rövid i-vel...

ommm 2009.11.21. 15:56:05

@Ratnet: Az mondjuk vitathatatlan, hogy három fuvarral elköltöztünk Érdről, lényegében egy háznyi cucc+a garázs, motor, két satupad (k*anjya, sosem felejtem), és több mázsa cucc :)

Magyar[HUN] 2009.11.21. 16:36:56

Én ott voltam a találkozón haveromék T3-val. Mi nyertük a legmelósabb autó díjat:D
Maga a rendezvény kifogástalan volt,volt minden ami Transporterrel kapcsolatos+kaja+pia+tesztvezetés. Itt megjegyezném,hogy a második sor meglepően szűk 3 embernél, míg a T3-ban vidáman elférünk. Ja és volt ilyen borulásszimulátor az emeleten,ahol be kellett ülni egy bukócső szerűségbe,ami kétszer lassan körbefordított. A hülye haverjaim meg azt mondták a kezelő faszinak: na akkor egy rendes tesztet:D. Kicsit szédültem,úgy pörögtem:D
Remélem a második találkozó minnél hamarabb lesz.( Ja egy jó állapotú T3 Syncro-ért oda adnám a fél vesémet:))

ody69 2009.11.21. 16:47:29

@Süni25: mivan te azthiszed tevagy itt a fözseni?

gzurti 2009.11.21. 16:50:15

"T2-ők"

Ezt tényleg így kell írni?

A logika "T2-k" lenne, de kövezzetek meg, ha hülye vagyok.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.21. 17:33:02

Az első szériás nektek is megvolt lendkerekesben? ;)

Nekem vöröskeresztes volt, talán a padláson még megtalálnám.

Dennis01 2009.11.21. 17:36:36

@Gyurma73: Az ara eleg huzos...
Tudom, hogy nagy ertek egy T1, kulonosen, hogy Samba, de azert eleg rossz allapotnak orvend.

tomnemtom 2009.11.21. 17:36:38

vazeg, nem hiszek a reinkarnációban, de ha mégegyszer születek, Dr. Zerge akarok lenni.
mert az olyan fennkölt.
fentkölt.
mekkora flash.
még fű sem kell, és annyira emelkedett lehetek, mint az egy főre jutó megvesztegetési összeg per politikus.
rónám, sőt, mi több, szörfömmel hullámok hátán átsuhannék az internet sokaságán és az összes nyelvtani málőrt, hibát szóvá tenném, mit sem foglalkozva az írások lényegével, a hangulattal, semmivel, csak az a kurva kibaszott nyelvhelyesség, mely egyébként engem is idegesít, de nem ezt szoktam kommentelni, hanem a tényszerű tévedéseket, feledve, feladva azt, hogy ki nem képes avagy tud helyesen írni, nem lehet releváns számomra semmilyen témában, mert kérem, adjunk magunkra, viszont nem vagyok Thomas Mann, hogy száznegyvenszavas mondatokat írjak, főként, hogy ő német nyelven tette mindezt, melyben, ugye ismert a szenvedő szerkezet ellenben a magyar nyelvvel, na de mindegy is, nem én vagyok összezárva vele 24/7, hanem ő, tehát nem kell kínlódnom, felvett, szerzett, avagy kitalált fóbiáimtól kényszerítve, hogy odanemillő, véletlenül sem építő jellegű, ellenben módfelett fölösleges kommentekkel szabdaljak, mit szabdaljak, tosszak szét minden posztot, mely a főoldalról elém kerül, mert nekem küldetésem van, igen, sőt, nem küldetés, nevelési kényszer, mert nem lehet, hogy a nép úgy maradjon, ahogy van, hanem fejlődjön, képezze magát, ne olvasson általam nyelvtanilag szemétnek minősített betűhalmazokat, hisz nyelvében él a nemzet, ahogy ezt Dr. Kotász is megmondta, bár nem vagyok biztos abban, hogy ő volt, lehet, hogy Költsei. vagy valami egyéb, hasonló.

Dr. Trebitsch 2009.11.21. 18:09:14

@Maybe_: olvastam róla a bogaras újságban (VW Depo), nagyon jó sztori!
Megmentették a szakadékból, és azon horpadtan évekig használták, az volt a hegyi falu egyetlen járműve... :)

Ratnet 2009.11.21. 18:12:02

@ommm: 3 kanyarral? Hmm, akkor gondolom szekrénysor nem sok volt...:-)

Egyébként a satupad nem a legrosszabb ami egyszerű, 'botcsinálta' fuvarozóval megtörténhet, mert legalább van fogása.
Ott van például az ipari kompresszor, több mint száz kiló és nincs rajta fogófül. Csak ölelgeted a hengeres tartályt vagy a szerencsésebbik oldalon állva a kerekeit....ha eléred. Remek dolog.:-)
Vagy kültéri ping-pong asztal, gyári fóliacsomagolásban, több darab egyszerre. Szóval vannak kedvencek...:-)

Dr. Trebitsch 2009.11.21. 18:12:58

volt egy fél évig egy fekete T2-m, halottaskocsi-style. Rettentő szar volt, persze nem a típus, hanem a konkrét példány, sajnos. Drágán vettem, olcsón adtam el... :)

Ratnet 2009.11.21. 18:17:59

@sipike78: A kis fehér lendkerekes, bizony! Az szinte standard kellék volt a mi időnk gyerekszobáiban.:-) Bolhapiacokon, autós talikon még fel-fel bukkan...

Itt van egy hasolnó, kék verzió:
www.vatera.hu/retro_muanyag_kek_vw_transporter_t1_szep_156966555.html

ommm 2009.11.21. 18:18:19

@Ratnet: Hááát...na most képzeld el. Az autó, farral a garázs felé, egy meglehetős lejtőn (jaj, jön a Zerge!). Egyik pad odabent, míg a másik a garázs oldalánál a szabadban. Szakad az eső, sár.
Jó anyagból volt, csak a két fiókot lehetett kihúzni belőle. És hátlapja is volt a rohadéknak. Nem tudom, hány kiló lehetett, de hogy tettestársammal világrekordot állítottunk fel az egy másodperc alatti baszdmegelésben, az biztos.
Rohadt dolgok ezek :)

Garp 2009.11.21. 18:28:45

@Ratnet: igen , tudom, hogy otthon jóval olcsóbb. Voltam oly' kedves és hónapokig figyeltem az árakat, hátha kitalálok valami okosat. De azért az árért asszem nem is bírna ki 2500km-t, hogy elhozzam. 3000euróét sima buszokat néztem, a campervan-ek min a duplája.
Ettől függetlenül folyamatosan figyelem a hirdetéseket :). Megaztán mint említtetem, a T3-T4 vonalat kicsit szűknek érezném kempingezésre, arra inkább egy LT valami szép alkóvos felépítménnyel. De ez már perverzitás.

Ja, amúgy vinnyog az apád f@sza. Csípj vissza egy kicsit, nem őriztünk együtt disznót.

Ciri 2009.11.21. 18:34:28

@tomnemtom:

Teljesen feleslegesen húzod fel magad a sok műbuzin... de azért szép mondat volt :D

Garp 2009.11.21. 18:36:07

Multivan dieselbe' még mindig érdekel. Hossssszzzzú utakra. ZZzzzzzzzz

Ratnet 2009.11.21. 18:38:46

@Garp: "Csípj vissza egy kicsit, nem őriztünk együtt disznót."

'Vegyél'....'vegyél vissza' -így mondják mifelénk. Bár nem akarok Dr Zergülni.:-)

De minek vennél te lakóautót ha egy párezer km-es távtól már óckodsz?! Nem a Holdra kell értemenni, és hazafelé már be is járathatod/belakhatod, nem beszélve a kalandról.:-)
Németországban is van belőle jópár darab, és ott még olcsóbb mint idehaza.

Dennis01 2009.11.21. 18:40:55

@Garp: Nekem is tetszenek a VW-k, de itt Angliaban nagyon gyakoriak a Transitok is, azok is tetszenek. Rengeteg a jo atepites, nem egy ex-mentoautobol atalakitott van a piacon. Bar haverom azt mondta, hogy azert nem venne olyat, mert ki tudja, hanyan haltak meg benne. Hat ebben is van valami...

Garp 2009.11.21. 18:44:54

@Dennis01: huhh, egy nyáron át egy diesel W123-as ex-mentővel ingáztam dajcsland és Magyarország között. Pont ugyanez járt az eszemben, hogy vajh hányan dobták el a kanalt ebben a kocsiban? Mondjuk jó omen lehetett, mert egy-két necces helyzetből épp bőrrel kerültem ki.
Nézem a brit e-bay-t, meg pár használt autó oldalt. Úgy látom, akinek T2-T3-T4-e van tudja mit árul :), nem akad egy se "normális" áron. Türelem Tétterem. (Elnézést:) )

Ratnet 2009.11.21. 18:50:02

@Garp: Annak ellenére, hogy egyre jobban erőltetik a gépjárművekre vonatkozó környezetvédelmi normákat, mégse olcsósodnak ezek a vén vasak. Há'hogyvanez?!:-)

Amúgy valóban elmebeteg ára van az első linkedben szereplő barna, lukacsos fémdoboznak.:-)

Helyette mondjuk ez:

www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/vw/vw_westfalia__makulatlan-3417849

vagy ez:

www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/vw/vw_reimo-3315014

Garp 2009.11.21. 19:09:32

@Ratnet: hát amikor megláttam azt a mustár sárga rozsdaboglyát, majdnem röhögőgörcsöt kaptam.
Az árkülönbözetre magyarázat, hogy otthon még aktív autónak számítanak, itt meg már nosztalgia járműnek. Meg a legolcsóbb campernek, sok fiatal család (1, max két kicsi gyerek) nyaral ilyennel. Viszont Magyarországon párhuzamba állítva más típussal tényleg nem olcsó. De hát Istenem, a minőségért ugye fizetni kell. És amelyik eddig túlélte, az megéri az árát :).

Garp 2009.11.21. 19:11:51

@Ratnet: A Reimoban (2.link) hogy emeletes az ágy? Az emelt tető teljes hosszában?

Garp 2009.11.21. 19:17:29

@Ratnet: "'Vegyél'....'vegyél vissza' -így mondják mifelénk. Bár nem akarok Dr Zergülni.:-)" Na, látom érted a lényeget. :P Peace :).

A német verzió nekem is eszembe jutott, az már fele táv. Azért ha megyünk/jövünk, két kompra van előfoglalt jegy, amit elkési nem olcsó :). Szóval ilyen távnak inkább valami üzembiztossal, ha lehet. Szóval marad az a verzió, hogy alkovos LT nyaralásra, Multivan hazajárásra. Nahh ezt szépen beosztottam asszem. (Az árakat nézve lehet el kéne kezdeni a T-k Írországba történő exportálását otthonról. Sürgős forgótőke kéne.)

Ratnet 2009.11.21. 19:17:51

@Garp: Szerintem arra céloz, hogy fent is és lent is lehet aludni a buszban.

Ratnet 2009.11.21. 19:23:14

@Garp: Gondolom nem mondok újat, hogy ide előszeretettel hordják be a 'műkedvelő' márkatársak Németországból a jó kis vasakat. Ha más nem de már alkatrésznek is aranybánya egy-egy ilyen busz. Főleg ha valami extra felszereltségű...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.11.21. 19:23:41

Én is sokat agyaltam egy T2-T3 beszerzésén.
Sajnos a Moszkvics és a Nysa miatt már nem tudnám hol tárolni..... :(

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.11.21. 19:24:58

Ha valaki nem látta volna még a régi tanácsi Nysámat, hadd dicsekedjek:

www.ezerkecske.hu/nysa

Garp 2009.11.21. 19:33:10

@Mk412: :)) gratula hozzá! Ez igen brutál! (OFF Apám régész, nyaranta a múzeum ugyanilyen Nysa buszával jöttünk-mentünk ásatásról ásatásra. Lehettem vagy 5 éves. Persze céges sofőr, kutyafasza. Lassú volt, de ringott, mint egy hintó. Este, amikorra kiszívott a Nap, a hátsó ülésen keresztbe' szunyáltam. Ma is emlékszem a műbőr/műanyag szagára. szép narancssárga autó volt. Bele fért a kincstári talicska-had, ásók, lapátok, régész-egyetemisták. Sose akadt el a terepen, és mindenki visszatartotta a lélegzetét, ha a Duna töltésén kellett felmásznia teljes teherrel. Szép idők... ON)
Szóval tetszik a gép, na :) Sok sikert hozzá!

Ratnet 2009.11.21. 19:38:40

@Mk412: Lehet, hogy beteg az ízlésem de nekem tetszettek a Nysa-k, főleg a szépen tartott, hófehér mentőautók. És ez a 'kórságom' még a mai napig nem múlt el...:-)

infrablu 2009.11.21. 19:39:37

Volt egy hosszított T4-ünk a munkahelyemen, 360ekm-nél adtuk le, semmilyen hibája nem volt. 92-es és még ma is megy Miskolc környékén. Utána volt egy rövid T4, ez folyamatos szervizelés ellenére 160 e körül vezérműszíjas lett, kár 800k HUF, kuka.
Most van 1 éve egy T5, az áramvonalazásnak és dizájnnak köszönhetően a nyitott oldalajtón és hátsó ajtón 20 cm mélyen beesik az eső, nyitáskor befolyik a víz. A 2.4-es motor olyan hangos mint egy cséplőgép és lefulladós. Hiába a név és a kulturált vezetőfülke, a színvonal zuhanása szembeötlő. Volt egy Multijet100-as Ducatóm, fapad, de a motorja a T5-höz képest egy álom.

T-boy (törölt) 2009.11.21. 19:40:08

Jó /sok/pénzt hoztak ezek a GÉPEK zenekaroknak,iparosoknak minden hibájukkal
együtt..Szerintem akinek volt,szerette.

Bee-Lah 2009.11.21. 19:44:28

"Én is sokat agyaltam egy T2-T3 beszerzésén."
aztán megláttam ezt:
www.youtube.com/watch?v=Ukq-UUQAcZs

azóta nem nézegetem őket...

pickapu 2009.11.21. 19:45:36

@Mk412: Bronzperseeeely! :)))
Ha kész lesz kipróbáljuk!

Dennis01 2009.11.21. 19:45:44

@Mk412: Nagyon klassz... Marha regen lattam mar ilyen Nysat...

Dennis01 2009.11.21. 19:47:15

@Bee-Lah: Most ha en is erre adnek, nem lenne most autom, mert a Minim is hasonlo kategoria, talan jobb egy fokkal.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.11.21. 19:52:33

@pickapu:
Függőcsapszeg perselyt 1Ft-ért sikerült leütnöm.
Abszolút OFF, de látom, vannak érdeklődők, így megemlítem:
33e km-t futott az autó. A városi tanácsé volt, az oldalára fel van festve, a képek között megtalálható. A rendszerváltáskor berakták egy szertárba és 20 évre ottfelejtették. Egy levelembe került és megkaptam az önkormányzatól.
Gumicsövek, motortakarítás után szeretném végre beindítani, ami mindenképpen nagy ünnep lesz, akit érdekel és szereti a sört, jelentkezzen és tanúja lehet a nagy pillanatnak.

Ratnet 2009.11.21. 20:07:09

@Bee-Lah: Na az ezerszer lerágott 'csont'!:-) Azt kell mondjam, te egyike vagy az utolsó tudatlanoknak.

Ez ugyanis egy túlterheléses teszt, ráadásul relatív nagy sebességgel.
A T3 meglehetősen biztonságos autója volt a korának:

www.youtube.com/watch?v=Iwa9vdq8dvw&feature=related

tomnemtom 2009.11.21. 20:08:25

ráadásulbazmeg, nem száznegyvenszavas mondat volt, hanem száznegyvenoldalas mondat.
sehol nem vagyok.
később, az XVII. részben elő fogok kerülni, idézet szintjén legalábbis, azt hiszem.

Ratnet 2009.11.21. 20:11:19

@Dennis01: Na, tessék, belinkeltem ugyanazt...:-)

Valahol kering a neten egy tesztkép egy kombi Volvóval való 'találkozásról' is. Ott sem nagyon zakkant meg a VW busz.

De ez a rommá törős Dokás videó sajnos úgy van kiragadva a környezetéből, hogy mindenki bedől neki és utána sem néz a dolognak.

Dennis01 2009.11.21. 20:17:43

@Ratnet: Ez igaz, mindenki bedol az elso kosza videonak, ahelyett, hogy jobban korulnezne. Amugy meg szerintem egy 20-30 eves autonal kar firtatni a biztonsagot.
Lehet, hogy egy T3-as ma is jol viselne egy utkozest, de ez nagyban fugg attol is, hogy milyen ep az alvaz stb...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.11.21. 20:18:01

@tomnemtom:
Bakker! Ha gitározni is így tudnál, ahogy írni, akkor akár játszhatnánk is együtt néha...

:D

Ratnet 2009.11.21. 20:25:36

@Dennis01: Bizony.

Egyébiránt a T3-asoknak elég erős szerkezetük van, tartóelemeknél jó vastag lemezből, és én úgy vettem észre, hogy szépen le is kezelték gyárilag a kényes helyeket. Az enyém például egy ütött-kopott melós teherautó, de rozsda egy pötty sincs az alvázon. És ez nem ritka ennél a típusnál.

Ratnet 2009.11.21. 20:28:02

@Mk412: "Egy levelembe került és megkaptam az önkormányzatól."

Nemá'! Ennyi az egész!? Vagy a szerencse játszott közre vagy bombariadóval fenyegetted az önkormányzatot.:-)

Dennis01 2009.11.21. 20:38:52

@Ratnet: Az ilyen regi Volkswageneket sokkal jobban kedvelem, mint a maiakat.
Nem tudom, peldaul az en Minim hogy viselkedne egy utkozesben, nem nagyon talalok rendes videot rola.
Azert azt is erdekesnek mondanam , hogy itt a bonto tele van 4-5 eves Passatokkal meg Mondeokkal. Erdekes modon ilyen regi csotanyok, mint egy T3-as, meg torotten se talalhatoak a bontoban. Halistennek sokan kezdik jobban becsulni a regit, mint az ujat...

Ratnet 2009.11.21. 20:50:34

@Dennis01: Tudod, van az a közhely miszerint: "Azokban még volt anyag."

Megfejelve még azzal, hogy a régi autókban nem érződik az a tucattermék/tömegcikk és műanyagárú-dömping jelleg, mint ami a mai autókat áthatja.

Ratnet 2009.11.21. 20:52:31

@Mk412: Mindenesetre gratulálok.:-)
A képeket elnézve azért van még munka vele ha eredeti állapotba akarod/akarnád hozni. Bár az ilyen munka szerintem egyben szórakozás is.

Garp 2009.11.21. 20:53:29

@Mk412: egy leveledbe került, mi? A főosztályvezető gay party-s képeit említetted meg benne, vagy bombával fenyegetőztél? :) Hogy én miért nem találok sose elfeledett pajtákat veterán autókkal tömve!? ÁÁááhhhh.....

Dennis01 2009.11.21. 20:55:16

@Ratnet: Az meg a masik, hogy oke hogy az eletunket vedi, de ez a biztonsag mania mar kezd nevetseges mereteket olteni. Multkor bealltam a parkoloba egy uj Mini melle. Utana alig talaltam meg a sajat Minimet, mert annyivel kisebb, hogy eltunt mogotte. Namarmost, ha en epitenek egy retroautot, a biztonsagi felszerelesek ellenere is megprobalnam a mereteket kozelebb tartani.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.11.21. 20:55:43

@Garp:
:D
Gyere el a beindításra! Mindent elmesélek!

Dennis01 2009.11.21. 20:58:23

@Garp: Max egy eve volt a hirekben, hogy egy angol orvos meghalt, es a garazsaban az utodai egy nagyon ertekes Bugattit, meg tobb egyeb nyalanksagot is talaltak. Senki se tudta, hogy az urnak ilyen ritkasaga van... Azert nem hiszem, hogy Magyarorszagon meg sok ilyen pajtaban felejtett szepseget talalnank... Szerintem nagyobb az aranya a szethajtott mocsingossa kokanyolt autoknak...

Ratnet 2009.11.21. 21:02:42

@Dennis01: Ezekre az új 'retro' autókra én azt mondom magyarosan: 'hazugság'.

Az új Mini nem mini, az új 500-as nem 500ccm, satöbbi. Nagy ámítós divatkamu az egész, nosztalgián és érzelmeken át gyúr a pénztárcákra. Aki meg olyan, az be is dől és csengeti a lóvét, egy egykori ismert név alatt forgalmazott, felfújt, trendi műanyag bizbaszra...

lutria 2009.11.21. 21:07:08

@deak.atti: Én is dolgoztam az Egressy-n csak a 3-as garázsban mint cs.kézbesitő.Sokkal jobban szerettem a Transportert(HKT-096,094,FUY-830) mint a Caddyt,Fordot és a Fiatot,valamiért nem kaptam állandó kocsit,volt hogy egy héten három tipust vezettem.

Dennis01 2009.11.21. 21:07:41

@Ratnet: Ez igaz, a regi Miniben az volt csodalatos, hogy a tervezoje fel tudta osztani ugy a kis helyet, hogy a motor is elfert, meg 4 utas is kenyelmesen. Erre az uj egy nagy felfujt valami, aztan a haverom, aki velem szokott jonni, azt mondja, hogy hatul ugyanannyi hely van az ujban, mint az enyemben. Namarmost, akkor hova tunt a plusz hely, amennyivel nagyobb az uj a reginel???

Ratnet 2009.11.21. 21:15:09

@Dennis01: Naja, kell a hely a sok pufi kárpitnak, habszivacsnak, meg a műanyag dizájn-elemeknek.

Ráadásul nem is Morris, hanem BMW.:-)

Garp 2009.11.21. 21:16:19

@Mk412: csókolod a kezed a meghívásért. Lélekben ott leszek, egy videót azért készítsetek. Mikorra tervezed amúgy? (Gondolom az elég necces, hogy a kedvemért jövő nyárig elodázd :D .)

@Dennis01: ha nem a The Sun írta még el is hiszem :). Szembe szomszéd magyar gyerek egy farmra ment ki CCTV kamerát felszerelni. Ez kb 4-5 hónapja volt. Álldogál az udvar végében egy Pajero tökig koszosan, leengedett kerekekkel, folyott a trágyalé róla, szó szerint. Kérdi, nem eladó-e? (nem-e eladó ;) ) Kemény 400euroért adta el a pa...farmer, mondván valami traktor csere-berénél beszámította, neki nem kellett, azóta ott áll. Na egy heti meló (takarítás, némi folyadék csere és utánpótlás, valamint asszem egy fékmunkahenger csere) után az autó 3800euroért ment el. A legszebb, hogy ugyanazon a farmon van egy cég, (a 25 méterre levő másik épületben) akikhez kiszálltam én is, de kb 1 héttel-10 nappal később.
"Peches ember ne másszon a fára, peches ember örüljön, hogy él..." - ha esetleg ismeri valaki ezt a dalt.

Rocko- 2009.11.21. 21:16:26

@Bee-Lah: az nem tűnt fel h ez nem egy törésteszt, hanem a fal áthatolhatóságát vizsgálják?

Garp 2009.11.21. 21:19:37

@Ratnet: a Bundeswehres T3 1.7-es motorja az hogy 1.7? Document tuning, vagy felfurkodták? Vagy vmi spec kiadás?
Pl: www.auto24.de/anzeige-T3-Bus-1-7D/1,79,8817034.html?suche=1&&

Dennis01 2009.11.21. 21:21:58

@Garp: Nem a The Sun volt, hanem valami nemzetkozi ujsag, meg magyarul is olvastam, utana elarvereztek a Bugattit, jo penzt kaptak erte a "gyerkocok".

Ratnet 2009.11.21. 21:47:53

@Garp: Az gyári. Olyannyira gyári, hogy többekközt az enyémben is 1.7d motor van.:-)
Nem ez a leggyakoribb motorvariáns de bőven akad azért belőle itthon is.

Dennis01 2009.11.21. 21:50:04

Az a szomoru, lehet, hogy a kolykok ra se bagoztak az oregre, aztan mikor meg meghalt, jo nagy hasznot huztak belole.
Bar ki tudja...

Dennis01 2009.11.21. 21:51:54

@Garp: Bar nekem lenne ilyen szerencsem...

Garp 2009.11.21. 21:55:57

@Ratnet: minden bizonnyal tudatlanságomat tükrözi, de sose hallottam az 1.7d motorról. Ez az 1.6 variánsa, vagy komplett különböző motor?

OFF Elnézést, de nem bírom ki, hogy ne linkeljem ezt a 3 gyönyörűséget. 2 Jensen Interceptor, meg egy Granada. De milyen!
www.carzone.ie/search/Jensen/Interceptor/III-%28Stu/200944195654907/advert?channel=CARS
www.carzone.ie/search/Jensen/Interceptor/J-Series/200840190275272/advert?channel=CARS
www.carzone.ie/search/Ford/Granada/Consul-2/200944195657303/advert?channel=CARS
ON
Sorry.
@Dennis01: én is ezt mondtam. pláne, hogy max 10 nappal késtem le róla.

Dennis01 2009.11.21. 22:01:02

@Garp: En is meg apam is imadjuk a regi Fordokat, egy fasza Capriert, vagy Cortinaert mindent megadnek...

Ratnet 2009.11.21. 22:08:13

@Garp: Külsőre olyan mint az 1.6d de mégis inkább azt mondanám: komplett különböző motor. A gyári kódja is más. A blokköntvénybe is '1.7D' felirat van beleöntve. Szóval nem csupán 'fúrás', hanem direkt 1.7-esnek készült.

Garp 2009.11.21. 22:20:35

4 faluval odébb van egy ilyen Mekk Mester, van vagy 25 autója. A szalonoktól összeszedi azokat a kocsikat, amiket már ciki kirakni a placcra, és azokkal kereskedik. Na szóval valami csoda folytán került hozzá két gyöngyszem: egy Toyota Corona, ezért 8000eurot kért. Hibátlan kárpit, 2 ajtós, keret nélküli ablakok. a másik meg egy weber karbis Ford Escort Mk1 Van, könnyűfém felnikkel, kicsit beázott a hátsó ajtó a kérdenék, de bőr kagylóülésekkel. Ennek 6000euro volt az ára. Nyáron láttam őket, aztán 2 hete jártam megint arra. Nem voltak ott, de nem mertem rákérdezni, mi lett velük.

Garp 2009.11.21. 22:26:15

kérdenék=kédernél
:) ha már ilyen grammatikai-helyesírásos van ma. Meg elgépelős.

Garp 2009.11.21. 22:28:42

@Dennis01: igen. A sötét Középföldén :).

@Ratnet: van ebből td, vagy "csak" sima? Abszolút nem hallottam róla (bár ez nem jelent semmit), szólnál róla pár szót? Jobb/rosszabb, ajánlott/nen ajánlott, hülyéket kérdezek-e/nem-e :).

Dennis01 2009.11.21. 22:32:25

@Garp: Apam Eszak-Irben dolgozott, csodalatos orszag. Most Angliaban elunk, nem olyan szep, mint Ir, de itt is szeretek. Sok a klassz auto :)

Ratnet 2009.11.21. 22:58:14

@Garp: Nem kérdezel hülyéket.:-)

Gyárilag (a levegős ill. vizes boxer motorokon kívül) volt 1.6D, 1.6TD, és 1.7D. A későbbi VW diesel mocik is beszerelhetők, így ma már találni a T3-ak közt 1.9D, 1.9TD, 1.9TDI-t is. És még lehet LEGO-zni, ahogy az ember kedve (és pénze) tartja. Alkatrész és donor az van bőven.

A gyári dízel mocik közül az 1.7d ugyebár erősebb mint az 1.6d, és állítólag masszívabb is.
Az 1.6td jól gyorsul, erősebb az 1.7d-nél de azt mondják kényesebb is, pl. a hengerfejre.

Ez a 'hengerfejesedés' egyébként -úgy veszem észre- öreg VW betegség, szóval óvni kell mindegyik motort a túlmelegedéstől.

Én dolgozom vele, jól bírja, nem esik szét, nem kell rákölteni vagyonokat. Nyáron volt, hogy egész nap ketyegett a kánikulában (dugó, hegymenet stb.) de a vízhőfok mutatója szinte meg se moccant középről. Nyomaték az van elég, mint a régimódi dízeleknél általában, szóval elvisz bármit de szegényke tetülassú. Kényelmes utazótempója 90-100km/h körül van (a turbós picit gyorsabb de nem jelentős), fogyasztása 6-7 liter. A vezetési 'fílingje' viszont kárpótol mindenért. Meg hát minek is sietni ha élvezet vele a közlekedés...:-)

deak.atti 2009.11.21. 23:03:43

@Nyegleo:

Üdv!

Ha már az első "fecskék", a GFS-rendszámú, 1991 novemberi beszerzésű "ős"-T4-ek szóba kerültek: sokan azt mondják a mai napig is, hogy az a bizonyos első T4, a sima 1.9D szívódízel, hátul dobfékkel és 14 collos kerekekkel, jobb volt, mint a későbbi 2.4D, 4-tárcsafékes verzió. Én elég sokat mentem mindkettővel, tehát van egy kis alapom összehasonlítani. Az volt ezzel a típussal a legnagyobb baj, hogy alapban nem volt benne a szervókormány, hanem rendelhető extra volt. Így a Posta nem is rendelte meg. Örültek, hogy az akkoriban 1000 darab körüli B1000 kontingenst kicsit meg tudták frissiteni, talán 70-80 darab T4-et rendeltek meg először. Az 1.9D szervótlan kormánya meg igencsak le volt áttételezve, "faltól-falig" 6 fordulatot kellett tekergetni rajta. Ha akkor, 1991-ben a szervós verziót rendelik meg, akkor én is azok közé tartoznék, akik azt vallják, hogy az 1.9D volt a legjobb T4. Bár a Barkas után még mindig az "ég és föld" kategória volt, egyszerűen nem lehetett a ketőt összehasonlítani. Emlékszem, 1994-ben megjött a harmadik eresztés, a DRM-DVP rendszámú, már szervós, 2.4D motoros, de még hátul dobfékes T4 (előtte 1992-ben még jött egy nagyobb adag 1.9D, CIB és CUE rendszámokat kaptak, a GFS meg 1995 környékén, az addig V-rendszámokkal futó 1991-es autókra lett szerelve, mert a V-rendszám határideje lejárt, és le kellett cserélni), és komoly veszekedések voltak, hogy ki menjen szervóssal, és ki a régebbivel! Sok üveg bor, meg doboz sör volt akkor a döntéshozó hűtőszekrényében ám ... ;-)Meg volt az a garnitúra sofőr, aki határozottan kijelentette, hogy neki nehogy VW-t adjanak, amíg csak egy darab Barkas is van a garázsban, ő azzal akar menni!!! :o)

DA

Garp 2009.11.21. 23:38:59

@Ratnet: köszönöm:). A pörgetést melegen sem szeretik, úgy tudom ez a "hengerfejesedés" legfőbb oka náluk. Mmint ha nyomják neki eszetlenül.
(Érdekes, hogy a korabeli francia dieselek, pl. a 2.1d és td motorokat az üzemi hőfok elérése után úgy tolhattad, mint egy benzinest.) Az 1.9td octaviámban a 90LE-s moci van, érdekes lenne ez egy t3-ban. Kell hozzá faragni valamit? Beépítő keret, állvány,stb? Az eredeti váltó elbírja a nagyobb nyomatékot, vagy az is csere?

@Dennis01: északon csak 1x jártam. A táj hasonlóan vad/szép, de az emberek sokkal zárkózotabbak. Skóciát nézném meg szívesen. Mondjuk egy Karmannal :).

lutria 2009.11.22. 00:51:31

@deak.atti: A postás transporterekbe tényleg külön kérésre nem épitettek be rádiót?Azt hallottam az volt a nézet akkoriban hogy elvonja a sofőr figyelmét a vezetésről ezért nincs benne az alapfelszereltségben.

Cooper911 2009.11.22. 00:57:39

Hmm ez jó kis tali volt gratula a szervezőknek. Meg azoknak a fanatikusoknak akiknek van otthon "elfekvőben" 30 éves tüzoltó Transporterük :) Komolyan, nagyon zsirok ezek a régi transporterek.

Nekem egy olyan "bamakós" jönne be, emelhető tetővel, oldalsátorral. Na azzal körbejárni európát...

Cooper911 2009.11.22. 01:00:08

A pug lámpás képen a mellette levő fekete milyen morc kis dög :) Single frame hütőmaszk :D

EditFM Radio 2009.11.22. 01:25:14

Jó a cikk bár lehetne bővebb is az tény.
kár hogy kihagytam. legközelebb ott a heéyünk.

www.editfm.atw.hu

Leadfoot 2009.11.22. 03:04:05

Na, nem lesz feladvány?

gromek7 2009.11.22. 03:05:31

Szerintem elfelejtették

huzooka 2009.11.22. 03:05:39

Nem lesz, mert sokan türelmetlenkednek:)
Nekem is kéne...

Vargnatt 2009.11.22. 03:06:37

Úgy tűnik, valaki elfelejtette beállítani az autopost-ot hajnal 3-ra...

Garp 2009.11.22. 03:06:38

:) Elcsúszik egy órával? Nem lett télire átállítva a server? :)

Garp 2009.11.22. 03:07:56

Jó reggelt Hölgyek/Urak! Eeeez a Hiéna legkegyetlenebb feladványa! :D

Vargnatt 2009.11.22. 03:08:16

Múltkor működött rendesen, szerintem is csak el lett felejtve.

Leadfoot 2009.11.22. 03:08:23

Végülis nem írják, _melyik_ hajnal háromkor...

Most már úgy lenne a fair, ha ki sem raknák, majd máskor.

Vargnatt 2009.11.22. 03:10:58

Ha elfelejtették beállítani az autopostot, akkor ma már nem is fogja senki kirakni, nem hinném, hogy ott ül valaki ilyenkor, aki pótolja. Mindegy, én holnap már nem kelek fel ezért, ma még kivirrasztottam, így jártam.

Garp 2009.11.22. 03:14:27

Nekem ez még hajnali 2. Akkor most várjak még egy órát?:) Na zúzok vissza az ágyba, mielőtt az asszony hányolni nem kezd, és hátsón nem rúg (jogosan). :D
Jó éjt/víg reggelt Hiénák!

Garp 2009.11.22. 03:15:38

hányol=hiányol
ehh, sorry

Leadfoot 2009.11.22. 03:16:09

Na, kedves hiénatársaim, találkozunk legközelebb!

Vargnatt 2009.11.22. 03:17:30

Jaja, én is zúzok aludni, jó éjt hoppon maradt hiénatársaimnak :)

Leadfoot 2009.11.22. 03:27:01

Még annyit: cserébe egyszer hiénáztathatnátok egy ilyet is...

www.oppala.hu/webaruhaz?function=largePhotoFrameSet&item=1644

Ölni tudnék érte.

Autopeti 2009.11.22. 03:29:41

Nekem egy halottaskocsiból kihúzható USB is tetszene:)

Nyegleo 2009.11.22. 07:45:53

Kedves korai hiénák! Nos a blog.hu motorja megviccel minket, így sajnos nem ment ki a feladat, amiért sűrű elnézést a korán kelőktől és a későn fekvőktől. Így rájuk való tekintettel délután 2-kor fog élesedni a hiéna poszt.

Nyegleo 2009.11.22. 07:48:49

@deak.atti: Akkor én még nem voltam ott, de GFS-t vezettem, jó is volt vele forgolódni a Keletiben. Viszont alig fogyasztott, volt megtakarítás bőven.

Ratnet 2009.11.22. 10:46:46

@Garp: A későbbi VW származék dízelmotorokon elvileg mindegyiken ott vannak azok a felfogatási pontok, ahová a T3 motortartóit is fel lehet csavarozni...
(A sokkal modernebb mociknál nem tudom mi a helyzet, utána kell nézni.)

A jóval erősebb motornál...hát vagy vigyázol a váltóra, vagy lehet váltót is bepasszintani. Öreg szakik szerint alkalmas erre például az Audi 100-as öthengeresének váltója. Csak a difit kell átfordítani.

A francia dízelekkel kapcsolatban én is azt tapasztaltam amit leírtál. Peugeot 305 1.9d, csúnya és vén de pörög mint egy benzines, és a 160-at is elviszi. Vicces de igaz.:-)

yeti 2009.11.22. 11:01:07

@Mk412: Gratulálok a nagy vashoz.Ez a beindítás dolog érdekelne.Mikor és hol?Alkatrészek nem kellenek hozzá?Egy ismerősnél a pajtában láttam egy platós szüretelőautóvá alakított Nysat megkérdezem megvan-e még.

ironka 2009.11.22. 14:02:31

Ezért maradtam fennt ? :)

Cortina V6 2009.11.22. 14:11:42

@Garp: Tevedes. Az emberek nagyon kedvesek,baratsagosak,segitokeszek arrafele...

Garp 2009.11.22. 15:12:59

@Skodafan: a cukros bácsik pont ezt szokták kérdezni :D.

@Cortina V6: akkor lehet a ROI rendszám láttán voltak olyanok, amilyenek. Elnézést az általánosításért. (Arra felé vagy érdekelt?)

@Ratnet: köszi a választ! Csúnya dolgok kezdenek érlelődni a fejemben. Az egyik srác itt kint autószerelő volt otthon, érti is a dolgát. Szegény, ha sejtené, amit én...mennyi dolga lesz! :)

Cortina V6 2009.11.22. 17:39:46

@Garp: Nem tudom,merre jartal;lehet,valami protestans "kemeny" faluban,mert a ROI rendszam amugy jo ajnlolevel...
Mar nem vagyok ott,de ket evet toltottem Tyrone-ban,mint epitomunkas.Foleg Belfastba jartunk fel.)

Harmatos Libaf.s 2009.11.22. 17:43:17

Tranyó 4 ever!!!! sajna nem tudtam rá elmenni :S világ legfaszább járgány T4 150PS 2.5TDI máig csorog miatta a nyálam de ez az újj se rosz hehe :)

Garp 2009.11.22. 19:10:00

@Cortina V6: mentem egy kört, autókat néztem meg. Kis falvak, Belfast, Antrim. Mondjuk vegyes volt, de több volt a "zárt" arc. Aztán lehet csak rossz nap volt. Esett. :)

Cortina V6 2009.11.22. 19:14:36

@Garp: Lehet..Mondjuk Antrim inkabb protestans. Megismered a faluikat,tele van zaszlokkal,meg piros-feher-keke festik a jardaszegelykoveket a pihent agyukkal..)))

tony almeida 2009.11.23. 15:57:24

na jó reggelt, most mondták a kollégák, hogy megjelent egy anyag a találkozóról... :)
ölég ócska lett ez a postás cikk, sokkal több érdekesség volt a találkozón. nem is értem a totalcar-t, 'mér egy ilyen arcot küldtek ki... valszeg pont 10 évre lehetett volna előre intejúkat csinálni a fanatikusokkal. én például még ennyi őrült embert és programot nem láttam soha ilyen talikon. nekem egy T3-as szervező srác (Gerzson) hívta fel a figyelelmemet a honlapra (transporter-talalkozo.hu)még hónapokkal ezelőtt. izgisen készültek, és tényleg nagy durranás lett. volt egy nyereményvas, benhur szekérnek álcázva, ötletes ajándék lett. :) szóval komoly gratula a szervezőknek, sajnos gyenge szerkesztőségi anyaggal... ja és van fent a honlapon egy rakás kép és video.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.11.28. 20:21:20

Azért az bámulatos, hogy senkinek nem verte ki a biztosítékot ez a mondatszerkezet:
"Átjutva a csarnokon a sajtó számára elkülönített szekciót az új T5-ösök szegélyezte kis ficakban megtudhattuk, hogy új lízinglehetőségekkel várják a haszonjárműves vállalkozókat, amik csomagrendszerben különböző előnyökkel szolgálnak, amik például a szervízszolgáltatásokban és csereautó szolgáltatás."

Mindegy, mostanra kár volna kijavítani, úgyis volt sok, akinek ez teljesen megfelelt...
süti beállítások módosítása