A VW T sorozatról érdemes azt tudni, hogy pontosan 60 éve rója az utakat, az első változatot 1949 novemberében mutatták be és most éppen az ötödik generációnál tart, illetve inkább az öt és felediknél.
Magyarországon a VW-nek mindig nagy volt a rajongótábora. Nyáron egymást érik a Bogár és Golf és egyéb találkozók, de a haszonjárművek kicsit mindig háttérbe szorulnak. Most egyfajta kezdőrúgásként összefogott pár VW klub és megrendezte az 1. Transporter Találkozót.
Valahogy nekem kimaradt ez az információ, így kissé tudatlanul mentem ki a Budaörsi Ipari Parkba, ahol az Autoexpo M1 adott helyt a találkozónak. Kicsit gyanús volt, hogy már a rég nem használt vasúti átjárónál is parkoltak autók, de amikor bekanyarodtam a kút mellett, már hegyekben álltak mindenhol a kocsik. Gyorsan próbáltam egy viszonylag közeli helyet keresni (nem sikerült), és elsétáltam a szomorúan keringő sorstársaim mellett. Már kint is érdekes járművek voltak, mint például a terepszínű platós T2 vagy egy első generációs bőrtetős Golf. Gyors adminisztráció után bejutottam a VW Transpoterek mekkájába.
Bejutva a csarnokba, szép színsorba sorakoztak különböző korok buszai, teherautói. Slattyogok a T4-ek, T3-ak, T2-ők szegélyezte úton, amikor bevillan egy ismerős szín és forma. Mint egykori postás sofőr, a postazöld T4-eket mindig kiemelt figyelemmel nézem, nem vezettem-e hajdanán. Például, ha jól emlékszem, azt is, ami most a kiállításon szerepelt. Itt fűzném hozzá, hogy a teherautó buzériám miatt rendszeresen a használtautós oldalak kishaszon/kisbusz szekcióba tévedve jókat derülök a 100-150 ezerrel eladósorba került, kicsit még látszó postalogós T4-eseken amikben azért jó eséllyel már 10 éve is több volt, amikor még én küzdöttem bennük a forgalommal.
Átjutva a csarnokon a sajtó számára elkülönített szekciót az új T5-ösök szegélyezte kis ficakban megtudhattuk, hogy új lízinglehetőségekkel várják a haszonjárműves vállalkozókat, amik csomagrendszerben különböző előnyökkel szolgálnak, amik például a szervízszolgáltatásokban és csereautó szolgáltatás.
Egyébként a szervezők szándéka szerint ezt egy rendszeres rendezvénnyé szeretnék tenni, és látszólag mindent megtettek egy kellemes családi kikapcsolódás érdekében. Volt versenyautó szimulátor, vezetés oktatás és teszt, felsorakoztak a különböző klubok, és ha elfáradtak, volt kávézó és lehetett focit nézni. Összességében egy jól szervezett rendezvény volt, remélem folytatódik jövőre.
A találkozóról nem tértem haza vásárfia nélkül, ami egy kicsit orrba vágott T1-es busz formájában érkezett. Valójában egy 1 GB-os, sajtóanyagot tartalmazó pendrive, aminek extra tulajdonságaként villognak bedugott állapotban a lámpái. Nem hiányozhat egy VW rajongó számítógépe mellől sem. Aki szeretné magáénak tudni, a szokott időpontban, hajnali 3-kor megtudhatja, mi a feladat.