Hisz ez besározza a Škoda nevet!

Škoda Yeti 1.8 TSI 4x4

  2009. november 09. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

Még nem ültem olyan Škoda tesztautóban, amire ennyien ráizgultak volna. És a Yeti jó. Nem tökéletes persze, de tényleg jó.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr571510718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pipas 2009.11.09. 07:15:12

Na jó, de hétmilliót egy skodáért? Az mondjuk túl sok! ;)

navanax 2009.11.09. 07:25:16

Lehet, hogy jó autó, de ez szép??? Mondjuk, annyira nem ronda, mint a Roomster, azt nehéz überelni, de akkor is hihetetlen csúnya. 3 millióért sem kéne ilyen kinézettel.

Coupeboy 2009.11.09. 07:34:37

nekem se tetszik külsőre.

Kétgyermekes Családapa 2009.11.09. 07:50:44

Sztem a Yeti nem csúnya, a nevéhez képest pedig egyenesen szép. A cikk (Csikóstól megszokott módon) informatív, tömör, szellemes - jó. Még a végén a Ruhla-szurka-piszka is elfért. Tetszett.

dtk74 2009.11.09. 07:55:57

Előítéleteim vannak a Skodásokkal. Ezeket Ők forgalmi helyzetekben sajnos gyakran szignózzák is.
Tulajdonképpen félek tőlük, és azt szeretném ha ők is félnének tőlem. Emiatt nem lehetek klubtag, hiszen akkor szeretnének, és másoknak lennének előítéleteik velem. Pedig a kocsi jó...

rbalint88 2009.11.09. 07:59:26

alapvetően nem rossz, az a rájjés ködlámpa nem tetszik rajta, meg a kormány(az a többi skodában sem). egyébként jöhetne, 3 évesen, használtan.
kategóriájában a crv után a második legnormálisabban kinéző autó. itt a budai kisutcákban abszolút kihasználható az összkerék és az emelt hasmagasság is :)

trixilw 2009.11.09. 08:15:57

Ez nem szép, hanem semmilyen. Olyan átlátszó, nincs benne lélek. Mindez hétmillióért... Bár tudom, hogy ez jobb, de akkor is inkább egy Berlingó kéne. Az olyan autósabb.

szaporító 2009.11.09. 08:20:17

Sosem vennék Skodát. Pont azért, amiért Daciát sem. Szerintem ez nem sznobság. De ennyi millióért ne legyen az az orrán, amit évtizedekig gyűlöltünk...

Egyébként gratulálok a cikkhez, nagyon régen nem olvastam már ilyen jó írást; ez amolyan oldschool TC-s lett, nagyon jó!

Andris25 2009.11.09. 08:27:07

Nem értem miért kellene szégyellnie magát bárkinek is, mert esetleg tetszik neki a Yeti, vagy bármilyen Skoda. A 105-ös, 120-as és korábbi Skodák egy egészen más világhoz tartoznak. Nekem ugyan azok is tetszenek, mivel kicsi gyerekkoromtól felnőtté válásomig kb. 6 Skoda szolgált nálunk. Komolyabb probléma nélkül...
Na mindegy, nekem bejön a gép, bár a mosolygós krómdíszes kormányt elfelejthetné a gyár.
Csikós Úr, a cím megtévesztésre alkalmas! Ez alapján nem tudtam eldönteni, hogy sárba tiprás, vagy sárdagasztás lesz. Mint utóbb kiderült egyik sem...

Dzso_bácsi 2009.11.09. 08:28:47

dtk74!
Van Skodám és Toyotám is. Szerinted ha én átülök a japóból a taligámba levedlek egy bört magamról, és rettegni való közúti veszéllyé válok? Érdekes, én nem veszem észre magamon.
A Toyotának sincs nagy respektje, mindkét autót azonos mentalitással / tempóval járom, de valószínüleg pont az ilyen "érdekesen" gondolkodó egyének elöznek be / hajtanak ki elém (míg a japó kormánya mögött jobbára "békén hagynak"), mert egy öreg faros a szemükben félelem / megvetés tárgyát kelti...
Izgalamas réteg közé sorolnálak, szerintem számodra is van egy klub, amibe bármikor felvételt nyernél:)))

VizsLAjos 2009.11.09. 08:30:14

Teljesen jól néz ki az autó, az első lámpáját leszámitva. Kellene is, csak mondjuk olcsóbban. Ennyiért már egy igencsak jó Octavia kombit lehetne választani. Talán még Superbet is.

Gondolom mindjárt jön a Bambano és kifejti, hogy a B Corsa mennyivel jobb... :)

Dzso_bácsi 2009.11.09. 08:33:01

szaporító!
Írd már le légyszives ezt a "amit évtizedekig gyülöltünk" folyamatot bövebben! Csak mert érdekelne, hogy mire gondolsz alatta.

bankár 2009.11.09. 08:33:20

a Skodával a Felicia leváltása óta semmilyen gond nincs, feltéve ha nem a fullfapados verziókról beszélünk.

"Előítéleteim vannak a Skodásokkal. Ezeket Ők forgalmi helyzetekben sajnos gyakran szignózzák is. " - ez azért lehetséges, mert a fabiak többsége (ez főleg a fapad szekció) a család kedvenceit: 120-as skoda, trabant és sorstársait váltotta, melyek pilótái a régi autókkal sem voltak ellátva a sofőrség minden javával

12csab 2009.11.09. 08:43:58

érdekes ,hogy az fikázza a skodákat aki egy percet se vezette...
ha fapados egy autó akkor hülye vezeti??
mennyi baromarcú írogat itt..

gnme 2009.11.09. 08:55:36

..múltkor olvastam itt egy belsőség blogban hogy akinek nem bmw-je volt az minden volt csak nagyságos asszony nem ..

..tehát innen indul, nem bmw .. innen indul a fórumozás

:(

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.11.09. 08:56:26

ez az autó nagyon rendben van

mondhatjuk, hogy a csehek már a spájzban vannak (:

NoGun 2009.11.09. 08:58:30

a cikket olvasva attól tartok, Zsolt egyszer csak kifogy a humoros hasonlatokból, frappáns jelzőkből, szellemes szófordulatokból, annyit tett ebbe a cikkbe ... élveztem minden mondatát.

Tökös Veréb 2009.11.09. 09:05:45

@Pipas: fauvében ez +1 millió lenne, úgy már megérné?

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.11.09. 09:19:52

SZÁNALMAS. Egyszerűen szánalmas ez a nagy agymosó teszt!

Még hogy az autógyártás csúcsa lenne a 100l/Lóerőt el sem érő egynyolcas VW motor? Muhahaha.

Meg hogy mennyi mindent cipelnie kell, az a sok négykerék-hajtásos dolog, összesen másfél tonna. Akkor meg még sem olyan sok. De nincs is benne TORSEN, csak egy vacak Haldex kuplung. Ami anynit is ér kb. Ha megpörög valamelyik tengely, akkor zár a szlütyi és csak akkor forgatja a másikat is. Ósdi, olcsójános kamu négykerék hajtás.

És ez a kocsi lesz 8 millió? Meg hogy 3 alatt nem lehet ilyen technikát kapni?

Dehogynem! Úgy hívják, FIAT Panda 4x4.
Akár már százezerért is:

www.hasznaltauto.hu/auto/fiat/panda/fiat_panda_4x4_sisley-3359037

2009.11.09. 09:20:34

Örülök, hogy a kedves (majdnem) szomszédom tesztelte a kocsit és annak még jobban, hogy szerinte is jó.

Ugyanis én szerelembe estem ezzel a géppel még azelőtt, hogy bármilyen tesztet elolvastam volna róla, mert nekem pont ilyen kell. Lehet fikázni az ízlésemet, de kívülről is tetszik. És hogy még tovább lehessen fikázni: az Octavia kombi is (nem feladva Volvók iránti mély, immáron hrmincegynehány éves vállaltan vak elkötelezettségemet, persze).
Hosszú idő óta ez az első olyan autó, ami afelé a teljesen irracionális döntés felé lök, hogy új kocsi legyen az udvarban. Ki kellene bírnom még egy évig, hogy a gyerekbetegségek elleni vakcinát megkapja a gyártósor... :-)

Zsolt is utalt rá: az előítéletek nem divatos dolgok. Az Octavia RS-ek korában márkaembléma alapján megítélni valakit...hát...a kedves posztolót nem fingatta még meg motorjelzés nélküli lenézett márkájú valami? :)

Na csá, elmentem Yetit tesztvezetni...

lajafix 2009.11.09. 09:25:22

ezt láttam a múlt héten Zugló egyik kis utcájában ezek szerint, élőben gyönyörű volt ebben a ritka barnás színben, de inkább octavia kombi, ha lehet kívánni, persze ezzel a motorral és dsgvel. :)
teljesen igaz, hogy a Skoda ua szinten van mint a vw-ford-opel

*fox* 2009.11.09. 09:33:36

Sokat gondolkodtam rajta, hogy mitől és miért teszik a Yeti ennyire.Mintha egy régi ismerős forma köszönne vissza, de nem ugrott be, hogy honnan.Aztán villámként csapott belém a felismerés!Volt régen egy Simca Matra Rancho nevű autó, na nekem ez a forma köszön vissza csak modern kiadásban.Aki nem ismerné a kocsit az találhat róla képet a neten.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c3/1977_Simca_Matra_Rancho.jpg

loláb 2009.11.09. 09:35:12

semmi bajom a skodákkal, de ez a kocsi kivülről csúnya. De 7 milliót szerintem, ezzel a technikával megér, más sem kerül kevesebbe újonnan, és legalább normális, extremitásoktól mentes a belső tere.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.11.09. 09:41:22

Szépezjóez, de ennyiért már egész jó Avensist adnak...

kadibela 2009.11.09. 09:46:36

Két kérdésem lenne:

1. Hová lett a Totalcar szépérzéke? Erre nőben inkább azt mondjuk "érdekes" arca van, de hogy szép lenne...

2. Van-e olyan váltó, amit a Totalcar csapata gond nélkül tud kezelni??? Lehet, hogy a gyártók szándékosan pocsék váltóval szerelik a legtöbb modellt? Ha igen, ez miért nem tűnik fel másnak? A népítéletben pl. elég ritkán panaszkodnak a váltókra, a TC-nak meg szinte mindegyik sz*r. Tényleg nem értem!

2009.11.09. 09:50:18

Kár - hogy már rendszeresen -, a cikkek első oldala sztorizással megy el. Semmi információtartalma szinte. Kicsivel több információ magáról az autóról, esetleg egy könntyebb telekre hajtásról jobb lett volna.

ciel 2009.11.09. 09:51:37

@joeramirez:

100 ezerert Pandat? SZÁNALMAS.
De nincs is benne felezo, csak egy vacak rövid 1-es. Ami anynit is ér kb. Ha mar valtani kell, leejti a fordulatot az 1000-es motor es oda a nyomatek. Ósdi, olcsójános kamu felezö.

És ez a kocsi 100 ezer? Mikor Nivat mar 80-ert is kapsz??

www.hasznaltauto.hu/auto/lada/niva/lada_niva-3394452

2009.11.09. 09:52:44

@loláb: Ugyan... 5.5-ért Nissan QQ-t vettem, 2.0 Dci-vel, szintén összkerékkel.

2009.11.09. 10:02:02

Ramirez kolléga: jó ez a direktmarketing :)

Ha véletlenül megbolondulnék és eladnám a második (tartalék) kocsinak kiváló Fastrámat, okvetlen fikázni kezdek egy posztban valami kocsit, ami legalább annyiban hasonlít az általam eladni szándékozott jószágra, mint a Pandád a tesztYetire :) Aztán belinkelném ide :)
Végül is tényleg majdnem egyformák. A korkülönbség elhanyagolható 23 év, az ajtók számának különbsége is csak kettő - ugyan már, mi az? Semmi, apám, semmi! A futásteljesítmény hasonlóan nem mérvadó, mert a Panda számlálója is körbeért már (kétszer) és így 00001 km-en áll... Hely is majdnem annyi van bennük :) Az ADAC törésteszt fölösleges pazarlás...szóval szerintem is abszolúte ott van a Panda, ahol a Yeti :)

Remélem segítettem az eladásban... :))

kadibela 2009.11.09. 10:06:49

Bosszantó, ahogy a gyártók marketing gépezete rátukmálja az emberekre -
általában teljesen feleslegesen- az összkerékhajtást, aminek azért számos hátránya van:
- Ár
- Többlet fogyasztás
- Többlet súly
- Károsanayag kibocsátás
- Helykihasználás: kisebb csomagtér, kardánalagút
- Drágább karbantarás: hibalehetőségek, terepgumik

Egy tanulmányban kimutatták, hogy az emberek 99%-a sohasem használja terepen az ilyen kategóriáju autót! Akkor meg minek veszi meg?

A szánalmas az, hogy a TC rendszeresen bedől az ilyen "marketing termékeknek".
Ld. még Kia Soul, a villogó piros hangszóróival, azt is hogy zabálják...

kafferbivalybalamber 2009.11.09. 10:10:10

És akkor most hallgassuk meg az Aljas Kúszóbab együttes Itt jön a Yeti (nagy pöcse van neki) című számát!

www.youtube.com/watch?v=q214gbdHyPk

Tökös Veréb 2009.11.09. 10:12:46

@kadibela: ha valakiknek ez kell, akkor vegyék meg. Senki sem tart fegyert a fejükhöz. Szó nincs itt tukmálásról, csak éppen jobban dícsérik, mert biztos ment a mutyi a háttérben.

Póktalicska (törölt) 2009.11.09. 10:14:37

Van itt egy-két kommentelő, akiről simán el tudnám képzelni, hogy ő csesztette fotózás közben a Csikóst. :)

kadibela 2009.11.09. 10:30:17

@Fulzsenszio: Nyilván, fegyvert senki nem tart a fejünkhöz, de azt gondolom a felelős autós újságírás lényege, hogy rámutasson az alapvető értelmetlenségére egy ilyen modellnek. Ha legalább nyújtana valami minimális élvezetet vezetés közben, akkor megbocsátható lenne, mint pl. egy roadster vagy cabrio esetén...

navanax 2009.11.09. 10:30:29

@M3Hellrot: Direkt nem említettem a QQ-t. :) Tudásban, árban, mindenben versenyképes, kinézetre meg fényévekre van ettől a szörnytől.
Egyébként én nem vetem meg azt sem, akinek bejön a külseje, ízlésről nem érdemes vitatkozni. Akinek tetszik, annak nem rossz autó, aSkodákról is csak jót hallottam az utóbbi időben. Csak a QQ vagy a Ford Kuga ne lenne a piacon...

GRX 2009.11.09. 10:34:21

Elmondom én Csíki, miért vöröslött a feje a bácsnak. Azért, mert 7 milla _relatíve_ nem sok egy 1.8-as turbós, összkerekes, tolatóradaros Yetiért. Forint volatilitást meg miegyebet is ideszámítva 25 ezer ojró, tőlünk kevésszáz kilométerre nyugatra már bármely középosztálybeli familia azt mondaná rá, vállalható. De nálunk, ahol nyögi a nép az egykettes Fabia részleteit (jó esetben - rossz esetben marad egy 90-es Favorit, esetleg a kékbusz), ott _abszolúte_ sok a hétmillió, nagyon sok. Szóval a Páskól fürdő környékén kőkeményen szembesültél a magyar valósággal (és ez nem sznobéria részemről, tekintettel arra, hogy 100 méterre lakom a fotózás helyszínétől). Ez van, Magyarország, 2009.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.11.09. 10:38:19

Csak be kellene vezetni azt az előzetes moderálást...

karlmann 2009.11.09. 10:39:21

Érdekes egy kocsi ez. A tesztelt modell felszereltsége alapján tényleg egész jó, de van egy pici probléma az egésszel. Ha az 1,8-as 160 lovas motorral "jól" megy, akkor milyen lehet egy kisebb motorral? Az Octavia, ami 100kg-al könnyebb, de mégis szenved a régi 1,9-es és az új 1,6-os dízellel is, ráadásul a benzinesből is csak az erősebb turbós motorokkal megy jól. Akkor mi lesz ezzel a másfél tonnás négy kerék hajtásos járgánnyal, egy három hengeres 80Le-s 1,4TDI motorral, ami nálunk a leginkább népszerű lehet?

loláb 2009.11.09. 10:41:16

@M3Hellrot: Roppantul örülök neki.

Paulie205 2009.11.09. 10:45:34

@GRX: Hogy pontosak legyünk a cikkben tesztelt autó listaára: 7.975.000 Forint. (egészen véletlenül tudom:) Megvédeném Csikós Zsoltot, mert sehol nem írja, hogy 7 millió lenne az ára, csak a párbeszédet idézi fel.

Viszont igazad van! Abban, hogy a Yeti is csak egy újabb próbálkozás egy kishazánkban egyáltalán nem rentábilis modell forgalmazására.
Van már erre példa nagyon jó, úgy hívják: SEAT Altea XL Freetrack.
Ugyanúgy tologatható, ugyanúgy, könnyűváltós, ugyanúgy (ugyanez a) Haldex, ugyanúgy Porsche gruppe, ugynaúgy TurbósTSI (igaz kétezres).

Egyetlen LÉNYEGI különbség a 2 modell között, hogy az importőrön belül a SEAT divízió nem fektetett akkora hangsúlyt a bevezetéskori marketingre. Ők csinálták jól, mert a Skoda most helyettük szórja ki az ablakon a pénzt.
Mert figyeljük meg, hiába óriásplakát kampány, meg sajtós tesztautó, nem fog 3 számjegyű eladást produkálni a Yeti a következő 3 évben biztos.

Különben is, nekem a SEAT sokkal jobban tetszik! lehet kövezni.

Póli

lacza87 (törölt) 2009.11.09. 10:50:06

Pont ma gondolkodtam azon h múlt hónapban a Suzuki SX4-ből adták el a legtöbbet. Én azt érzem a relatív csóróság SUV-jának.(Félreértés ne essék, nem olcsó így sem[ld.relatív], a valódi SUVokhoz képest mondom.) Bizonyosan jó autó, de érzek benne egy olyat, mint amit a B szegmenses szedánoknál.

HattoriHanzo 2009.11.09. 11:07:39

mire jó ez az autó? a designeja elég para

Bajusz. 2009.11.09. 11:14:07

Nekem nagyon tetszik ez a gép! Mondjuk az 1.2-es és 1.8-as motorok közé beférhetett volna egy 1.4-es TSI is, kétkerékhajtással, az 1,2 lehet, hogy túlzás a spóroláshoz...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.11.09. 11:16:13

Amikor megláttam az első képeket, a fejemhez kaptam, hogy már megint egy ronda Skoda (a Roomstertől is hülyét kaptam).
Aztán megláttam élőben egy kiállított darabot. Meglepődtem. Kurvajó.
És ami vicc, hogy tényleg nem lehet megmagyarázni, mitől ilyen vagány a formája. Magas, rövid, fújj. És mégis kéne.
Aki szerint csúnya, az nézze meg élőben is, járja körül, nézzen farkasszemet vele. Lehet, hogy meg fog változni a véleménye :)

aaabbbccc 2009.11.09. 11:19:06

Subaru Forester kb ennyi

megint 2009.11.09. 11:23:10

Szerintem kicsit erős, hogy szép, de csúnyának én sem nevezném, belül korrekt, a motor is jó, szóval nem rossz gép ez, csak kicsit sztem is drága, de ezt majd az eladások eldöntik. 7.5 milliós autó miatt nem hiszem, hogy valakinek is szégyent kéne éreznie a döntése miatt, vagy a többi ember miatt, akiknek valszeg hasonló sincs.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2009.11.09. 11:24:28

A Skoda a legjobb Volkswagen, ennyi... :D

Inner Circle 2009.11.09. 11:25:10

@*fox*: a Matra Rancho örökös instant get! Igaz, csak kétkerékhajtású volt, de evvel a fura félterep-félszabadidő-félignemtommi dizájnnal egy évtizeddel megelőzte a SUV-ok korát. És tényleg hasonlít! :-)

HattoriHanzo 2009.11.09. 11:29:02

Ez a gép max 4 millár ér. Vegyék ki belőle ezt a TSI-t és -3milla. Ez vicc így

Tökös Veréb 2009.11.09. 11:33:04

@HattoriHanzo: vagy tegyenek rá egy fauvé emblémát és máris megér 8millát is :)

Rocko- 2009.11.09. 11:33:35

@szaporító: "Sosem vennék Skodát. Pont azért, amiért Daciát sem. Szerintem ez nem sznobság. De ennyi millióért ne legyen az az orrán, amit évtizedekig gyűlöltünk..."
de, ez a sznobság. elôítéletes vagy valamivel szemben, amit nem próbáltál, pedig 20 év telt el azóta, h gyûlölték. egeyesek, nem is mindenki.

@Dzso_bácsi: egyetértek.

@*fox*: :)))

@GRX: hát ne vegye, nem kötelezô. a fizetésk alakulása pedig nem az autón múlik. kivétel: nepper/kereskedô.

HattoriHanzo 2009.11.09. 11:35:33

@Fulzsenszio: jaja, rögtön 4 et, és akkor 12milla :DDD

h4z4rd 2009.11.09. 11:36:14

Volt Skodám. Százötös, ótvar, de elmúlt. Észre kéne lassan venni, hogy számos sztereotípia ideje lejárt, a mostani Skodák más alomba születtek.
Eléggé valószínű, hogy nem fogok besétálni az első szalonba és venni egyet, de ennek oka betudható annak, hogy ragaszkodom az öregedő subarumhoz, amúgy minden jellegében szép és jónak is tűnik.
Azt az apró részletet azért nem állom meg szó nélkül, amit már az egyik kartács feljebb felvetett: a Haldex tényleg gagyi, viszont azonnal ellenkezek is egy másik kollégával: igenis az összkerekes autónak van létjogosultsága, még akkor is, ha történetesen nem offroader a júzer. Ha járt volna ilyes kocsival az úr, akkor tudná. A magam részéről már igencsak vonakodva ülök bele két-(difizár híján egy-)kerékhajtásúba, olyan sok szituban jött már jól az a feleslegesen cipelt súlytöbblet.

A terepjáráshoz meg megint csak más kategória kell, az egy másik mese.

Szóval a Yeti csinos, okos kis kocsinak tűnik, pont lefedné egy autóval szemben támasztott igényeimet, ha... nem subaruban ülnék. :)

re Matra Rancho: kölökkoromban agyonfetisizáltam ezt a járgányt, amíg egyszer közelebb kerültem egyhez. Ha létezik csinos, hardcore külső mögé rejtett zéró tartalom, akkor ez maga az iskolapélda. Parasztvakító zöldséges SUV, (leírni is borzalom) -fronthajtással! :)

HattoriHanzo 2009.11.09. 11:38:05

Szánalmas kisautó, barkasos puttonnyal, bóvli fröccsöntött műanyag elemekkel, mindezt 7 milláért. :D Én már repülök is egy Skoda-kereskedőhöz.

h4z4rd 2009.11.09. 11:39:26

@aaabbbccc: mondasz valamit, bár talán nem ugyanaz a polc, de a benyomás stimmel.

Butyok (törölt) 2009.11.09. 11:46:30

Pragaban elek mar lassan 8 honapja es egy kezemen meg tudom szamolni hogy hany Yetit lattam eddig a forgalomban... nem beszelve arrol hogy az összes kereskedöi kocsi volt. Valahogy itt nem viszik, pedig "BKV kek 4 bringa a tetön Combi Octgavia"-tol mar felall a ször a hatamon az autopalyan.
Amugy meg annyira nem rossz, a szine tetszik nagyon, az elejen a lampa annyira nem.

HattoriHanzo 2009.11.09. 11:55:29

@Fulzsenszio: Kisautó (raf. 4m tengelytáv) 7-8 milláért. Ne viccelj. Mennyi is pl az Opel Corsa tengelytávja, csak miheztartás miatt?

BocaNegra 2009.11.09. 11:58:30

Sztem is jó a cikk, sőt az autó is tetszik.
7-8 gurigáért én sem ezt venném, de használtan, 2-3 évesen már biztos jobb lesz az ára. Pláne egy elsőkerekesnek...

HattoriHanzo 2009.11.09. 11:58:45

@Fulzsenszio: Bocs, a hossza, tehát egy Corsanak 4 méter, ennek meg 4,2. A Grand Punto meg ugyan akkor belül, mint ez a kisautó. Kisautó 7-8ért?! Bagatell :D

szaporító 2009.11.09. 12:09:28

Dehogy előítélet! Nem hiszem, hogy ezek az autók (beleértve a Daciát is) sokkal rosszabb lenne, mint a többi.
Egyszerűen csak arról van szó, hogy az ember, miután leélt 30-40 évet Zsigulik, Trabik, Wareszok, Dákók meg Skodrik között, majd bemegy a bótba és kifizet nyolcmilliót (vagy akár csak négyet...) egy SKODÁÉRT? Na nem. Sznobság? Legyen. 7 millióért inkább veszek egy páréves X3-at.
De van ott Captiva, Hyundai, stb...

BMW /// 2009.11.09. 12:15:56

Az X1 mennyivel gusztusosabb:). X3-mas is van már jó áron használtan. Amúgy a Picasso C3,Renault Modus.. Urban Cruiser is ugyanez a kategória? Csak elsőkerekesek. Ott van kicsivel feljebb a Kuga, Captiva,Sportage, Tiguan. Annyi féle autót lehet venni 7 millióért nem hiszem hogy pont ez a legjobb választás de akinek az eleje tetszik az biztos ilyet fog venni:):)

MVMV 2009.11.09. 12:24:20

Ha lenne erre 7 gurigám simán megvenném.

Érdekes módon a környező országokban senkinek nincsenek problémái a Skoda-jellel, csak az úrhatnám Magyarországon.
Ha valakinek az érzés megér +500ezret h a motorháztető tartó teleszkópos legyen ne "normál" egy kisebb autóért cserébe ( Octavia-Golf) azt elfogadom, de én nem így gondolkodom.

De hogy a "páréves használt BMW Xakárhányt" miért kell idekeverni..? Az nem alternatíva, ez nem hasznát teszt. Akkor már miért nem egy agyonpusztított import S600? Én magamnak veszek autót, nem a körúti járókelőknek.

*fox* 2009.11.09. 12:35:52

@MVMV: ott a pont én is így gondolom!
Viszont új autóm soha nem volt.Egyszerűen sajnálom rá az irreálisan magas összeget.Kivárok és 1-2 évesen jóval olcsóbban beleülök.

BMW /// 2009.11.09. 12:38:16

Én sem másnak vennék autót. Egy autó viszont nézzen ki normálisan és érezzem magam jól. Tudom szubjektív.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.11.09. 12:44:19

@BMW ///: nézzen ki jól? Akkor X6? Vagy 1-er? 5 GT? Azoknál ez sem csúnyább.

Sicc 2009.11.09. 12:52:26

Villogni gagyi, családi autónak meg drága.
Tényleg, kit akarnak megcélozni vele?

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.11.09. 13:03:49

@Balchee74:
blog.hu/user/139164

Ritka egyszerű találmány vagy, hallod-e?!
Azt a kocsit nem én akarom eladni, csak rákerestem az egyik legolcsóbb 4x4-es autóra.

Tessék hidd azt, hogy ezt is én árulom, 4WD-s 3 miller alatt, 4 csillagos törésteszttel:

www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/sx4/suzuki_sx4_1.6_gs_4wd-3340821

Most már nem csodálkozom rajta, hogy kompakt Skodáért van aki 5 milliónál többet is kiad...

Grifter 2009.11.09. 13:04:36

"Ez a borzalmas indulat, ami ebben az országban előtör bárkiből, bármilyen témában, bármikor, kérdezés nélkül. Iszonyúan fáraszt. Pedig szegény Škoda tényleg nem tehet az egészről."

Még olvasom, de ezért jár a 10 pont.

HattoriHanzo 2009.11.09. 13:05:56

@MVMV: Nekem nincs úrhatnám izém, de szerintem ennél még egy Dacia is többet ér. Mivel vállalja kisautó mivoltát, kisautós áron - ennyi a tudománya. Ez az autó neg egy qrva nagy parasztvakítás. Tehát kinek is van úrhatnámja (ez leírva is szörnyű:)!?

Pont ezen poénkodunk, a VW meg a Skoda logón, ha nem vetted volna észre. Akkora, de akkor egy úrhatnám gyár ez a folkszváájgenny, h az borzalom.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.11.09. 13:07:20

Még valami Balchee74-nek: a német autós magazinműsorban a hardcore G-klasse Merci ellenében egy Panda 4x4-et küldtek, és ugyanazon a terepen, ugyanott - magyarán mindenütt- elment a kis Panda.

Érdekes, nekik nem volt hülyeség összehasonlítani a két korszakot, meg pár osztálykülönbséget :P :D

Lun_Istar · http://lunistar.uw.hu 2009.11.09. 13:07:50

Kollégámmal mentünk egy karikát a közeli Skoda kereskedés Yeti-ével (asszem 2.0, tutira dízel, full 4x4), amíg a céges autót szervízelték.

Valóban picit érdekes a belső elendezése, de például én a hátsó ülésen aránylag jól elfértem a 187centi magasságommal...

Aranyos, jó kis autó ez, igazából a tesztvezetés alapján csak jókat tudok mondani...

phaidros 2009.11.09. 13:08:10

Hát nem tudom, Csikós, mondták-e már Neked, hogy 7 millió egy Skodáért bizony túl sok!

:DDD

Amúgy persze, kéne!

united skates 2009.11.09. 13:16:03

alapvető dolgokat fedeznek fel manapság a gyártók, pl. hogy a szögletesség szép, vagány, a pözsólámpa (cicaszem) béna, és a tetőablak nagyon nagy jóság.

ilyen egyszerű dolgokért tetszik az embereknek egy autó, már akinek van ízlése és aki nem márkát akar venni mutogatni, azaz van elképzelése.

(újabban valami mp3-nak nevezett izét is földezett magának 1-2 gyártó, végülis csak 10 évet késnek vele.)

united skates 2009.11.09. 13:17:40

ja, az volt már, hogy 7 millió kicsit sok?
egy skodáért...
7 milló...
azért az sok.
egy skodáért.
nem?

M division 2009.11.09. 13:26:45

Biztos praktikus meg minden... Nekem nem tetszik, de ha tetszene akkor is hétmillió egy skodáért? :D

plephyl 2009.11.09. 13:27:37

8 milláért szinte ingyen van.. hülye aki nem ilyet vesz...

MVMV 2009.11.09. 13:33:01

united skates 2009.11.09. 13:17:40
"ja, az volt már, hogy 7 millió kicsit sok?
egy skodáért...
7 milló...
azért az sok.
egy skodáért.
nem? "

:-D

Sőt, egy 4,2 méteres! Skodáért...

Tökös Veréb 2009.11.09. 13:35:43

az a fauvés, akinek nincs szomszédja, az skodát vesz!

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.09. 13:43:15

Hát nekem semmi bajom a Skodával. Szerintem egy jól kitalált, jó áron forgalmazott márka.
Na persze nem ez a Yeti!

Hiába, a kisautóba erőszakolt "neked is lehet terepjáród" PR mese marad.
Kíváncsi leszek hányan vesznek 1.8 TSI, összkerekes Yetit ennyi pénzért.
Ennek a kategóriának az a baja, hogy egyszerre szeretne több minden lenni, de tulajdonképpen semmi sem lesz!

Ha belegondolunk, hogy ma 6-7 millióért elég sokféle családi kombit lehet venni...
Nagyobb csomagtartó, kisebb fogyasztás, kényelmesebb nagyobb tér.
Ez családi autónak pici, terepjárásra korlátozottan jó, amúgy pedig drága. Az Astra kombimat egészen biztosan nem adtam volna érte.
Házon belül pedig, ha valakinek nem létszükséglet a 4 kerékhajtás már agyon komoly Octáviát lehet kapni.

www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/octavia/skoda_octavia_combi_rs_2.0_cr_tdi_dpf-3303080

Nekem simán az Octavia kellene!

Ez az autó maximum olyanoknak jó, akik dimbes-dombos részen laknak, ahol be kell menni olyan kisebb földútra is ahol nem takarítják a havat minden nap. Illetőleg Józsi bá' is szívesen venne a szőlőbe kijárni, persze nem 7 millióért.
Már anno a Corsa alapra épített Merivát sem igazán értettem, de most a Yetit sem.
Magam is kíváncsian várom, hogy mennyire fog az értékesítése felfutni. Szerintem nem ez lesz a húzómodell Skodáéknál.

Tökös Veréb 2009.11.09. 13:49:03

@Hagalex: a meriva nekem bejött.

a Yetit ilyen erdőn falun közlekedő orvos/vadász, esetleg hobbitelkes embereknek tudom elképzelni. Nekem amúgy tetszik.

2009.11.09. 13:58:56

@joeramirez: Öcsém, ha Te mindent ilyen véresen komolyan veszel a qrvasok smiley ellenére is, nagyon szigorú életed lehet...

Na, hogy átmenjen: nem feltételeztem, hogy a Te Pandád. Attól még segíthettem az eladásban annak, akié, mert többen sasolták meg a linket :)
"...a német autós magazinműsorban a hardcore G-klasse Merci ellenében egy Panda 4x4-et küldtek, és ugyanazon a terepen, ugyanott - magyarán mindenütt- elment a kis Panda."
El hát. Csak abba nem férek el, meg kicsit aggódnék benne. Még valami: Svájcban 1997-ben pont ilyen Pandával vittek az erdész kollégák terepre, tehát tudom nagyjából, mire képes a 4x4-es Panda. De tedd a szívedre a kezed: ha lenne elég zséd, mit vennél meg, a kis gyösz 86-os kiadását, vagy a Mergát? Na? :)

És a slusszpoén: nem, én se vennék öt-nyolc milláért zsírúj Yetit (pedig a nőm aszonta, miután megelégelte a hozsannázást, hogy "Vegyél egyet!"). Mert jelenlegi anyagi helyzetemmel nem egyenesen arányos az ára...de ha pár gurigával beljebb lennék, meggondolnám. Meg jól összehasonlítanám tesztvezetésben egy Tiguannal és a Quashquai-jal. Remélem szarul írtam :)

Ha meg mégnagyonsokkalbeljebb lennék anyagilag, fullos XC60-ból szarnék a világra :) (Tudom, Kuga. Oszt mégse... :)

lacza87 (törölt) 2009.11.09. 14:00:53

@Fulzsenszio: Különben megnézném hány magyar falusi(="falun közlekedő") körzeti orvos tud 8 millióért új verdát venni. Mégha az áfa le is ugrik úgy.

2009.11.09. 14:04:13

Jaj, majd' elfelejtettem: évekig vezettem négykerekes Oct kombit. Onnan is a szerelem.
Kihúzott pár szarból az a négy hajtott kerék és ehhez nem is kellett terepre menni...

tamaska 2009.11.09. 14:05:54

Nekem először tetszett ez a Yeti. Illetve tetszik most is, de kb ugyanennyiért biztos az RS octáviát venném. Bár az is drága, mert 7 millió egy skodáért...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.09. 14:09:05

@Fulzsenszio:
Orvos, vadász, hobbitelkes embernek:

Új autók!
www.hasznaltauto.hu/auto/mitsubishi/l_200/mitsubishi_l_200_pick_up_dc_intense_plus_uj_auto_keszletrol-3358040

www.hasznaltauto.hu/auto/nissan/navara/nissan_navara_2.5d_dc_fecomfort-3219658

Dízel! terepen legalább annyit ér mint a Yeti!
Mondjuk színházba nem ezzel kell menni, de szolgálati kocsinak ez jobb, és még az áfát is visszaigényelheti.

A Meriva is és Yeti is tetszik nekem is, csak venni nem vennék! ;)

Shadow75 2009.11.09. 14:11:48

Tessék már megmondani, hogy a rettenet jellegtelen káskáj mitől jobb! Hogy belül a műanyagok olyan igényesek, hogy felsértik a bőröd? Az megér 7-8 millát? Mert Nissan? És az jelent valamit? Aki meg a régi cucialista rencer autói alapján ítéli meg a jelenlegi Skodát (a nevük az télleg ugyanaz), az valószínűleg retardált.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.09. 14:13:26

@lacza87:
Hát ja!

Mondjuk az általam linkelt két autó a 4,7 millával se olcsó, de még így is messze vannak a 7 milliótól. A Suzi SX4 -ről meg nem is beszélve...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.11.09. 14:18:24

@Hagalex:
"A feltüntetett ár az Áfa-t nem tartalmazza!"

Tökös Veréb 2009.11.09. 14:19:37

@Hagalex: de azok nagy dögök, ez meg kicsi, valakinek ez kell. 7 milliót én sem adnék érte, de szerintem pár dolgot kihagyva jóárasítható. Van valami árlista róla?

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.09. 14:34:49

@Maybe_:
Mondjuk ezt nem figyeltem, de 5,5 -ért sem rossz.... :)

@Fulzsenszio:
Az orvost leszámítva, az erdész, vadász, "szőlész" számára még jobb is, hogy nagy dög, pakolható.
Összkerekesben a legolcsóbb is 6 milla. Cégesnek így az SX4 jobb választás lehet.

Magánemberként meg úgyis az individum dönt.
Nekem, akinek a 4x4 nem létkérdés, 2 gyerekkel, nagyon pakolós feleséggel, megtapasztalva egy jó kombi előnyeit biztos nem ez kellene.
Más persze szerethet mást... :))

karlmann 2009.11.09. 14:46:07

@lacza87:

Anyósom könyvel egy vidéki gyermekorvosnőnek, aki havonta simán leakaszt 600-800 eFt-ot. A hölgy szigorúan 3 évente cseréli az autóit, meg a férje autóit is, igaz a terepjárgány még neki se kellett sose, pedig valódi női vezető, de mégis, mindig elboldogult Golffal, Astrával, Merivával. Rendszerint 1,6-os benzinmotorral, jó felszereltséggel 4-5MFt körüli vételárral. Ekkora motorral a Yeti se lehet több, csak nincs semmi értelme. Próbált már Tiguan-t és Qashqai-t is, de semmi előnyöset nem talált benne.

nick2005 2009.11.09. 14:59:29

Szimpatizálok a Skodával, jó kocsinak tartom, van is a családban. Azonban ez a Yeti annyira nem tetszik. Olyan furcsa, vagy inkább érdekes. Szóval ízlések, és pofonok. A közel 7 milliós ár nagyon durva érte, akkor mát inkább vennék egy Nissan Quashqai-t, vagy egy KIA Sportage-t. Mindkettőből kapható 5,5 millióért dízel. És szerintem mindkettő sokkal jobban néz ki. Sőt ha a 7 millán gondolkodnék, akkor inkább dobnék hozzá 200 ezret, mert 7,2-ért már kapok egy Ford Kugat 2.0-es TDCI motorral.
A cikkben kicsit durvának tartottam azt a fagyott nyálrudat. Azért nem január van, csak október vége, vagy november eleje. És azt is megtudhattuk, hogy az autós újságírók munkája nagyon nehéz. Azért még egy vájárt megkérdeznék erről :)))))
Ja és szerintem a cikkben szereplő öregnek igaza van, hogy túl sok.

united skates 2009.11.09. 15:00:29

@karlmann: érdekes lehet könyvelni egy nemadózó orvosnak.

atlbilbaoo 2009.11.09. 15:02:50

Bádogos tót rakta össze lavór!
És a Skoda az is marad, mint a Dacia, lehet új gyár új forma, a név mindig kötelez!

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.09. 15:20:24

@atlbilbaoo:
"Bádogos tót rakta össze lavór!"

De jó lenne, ha Magyarországon is lenne autógyártás!
De jó lenne, ha nekünk is olyan hagyományaink lennének mint nekik.

Másrészt a tótok:

hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%B3tok

A Skoda pedig cseh:

hu.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Holding

Ha olvasgatnál is mielőtt hülyeségeket írsz nem válnál nevetségessé! :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.09. 15:23:56

@szaporító: "Sosem vennék Skodát. Pont azért, amiért Daciát sem. Szerintem ez nem sznobság. De ennyi millióért ne legyen az az orrán, amit évtizedekig gyűlöltünk..."

a Daciának már új logója van :P
(már éppen ideje volt)

A Skoda szerintem egyáltalán nem gyűlöletes és szégyellnivaló. Igen nagymúltú ipari vállalat, és nemcsak a járműgyártás terén.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.09. 15:28:56

@ciel: "Mikor Nivat mar 80-ert is kapsz??"

A minap késő este ment egy ausztrál krimi valamelyik csatornán. A zsaru egy jobbkormányos Nivával nyomult. Anője megjegyezte, hogy jó szar kocsi.:)
Erre ő: a második legkevésbé lopott autó az államban. :)))

(De melyik lehet az első?)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.09. 15:35:00

@joeramirez: "G-klasse Merci ellenében egy Panda 4x4-et küldtek, és ugyanazon a terepen, ugyanott - magyarán mindenütt- elment a kis Panda."

Egyszer (talán) én is le tudnám futni a maratont... :P

Amúgy van más gyárnak is izmos és kicsi "terepjárója". pl. Suzukiéknak. De a régi szovjet gépek is tökéletesen megfeleltek a célnak. Kőbaltával és lézerrel is lehet vágni.

loláb 2009.11.09. 15:35:35

@Hagalex:
"Mondjuk az általam linkelt két autó a 4,7 millával se olcsó"

+áfa

Alhazred 2009.11.09. 15:50:47

biztos nem rossz autó, kár, hogy SUV

(mennyivel drágább egy négykerekes octavia?)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.09. 15:53:17

@loláb: Igen, más is megjegyezte jogosan!
A pickupokat áfa nélkül is megveheted, a Yeti nem tudom elmegy -e áfa nélkül... persze ha vállalkozó vagy.

loláb 2009.11.09. 16:17:59

@Hagalex:
"A pickupokat áfa nélkül is megveheted"
Inkább mondjuk úgy, hogy visszaigényelheted, ha áfa alany (válalkozó, cég) vagy, és van áfás jövedelmed.

" Yeti nem tudom elmegy -e áfa nélkül"
Nem, csak a haszongépjárművekre vonatkozik a visszaigényelhetőség.

Indy_ 2009.11.09. 16:40:56

6.3 millióért 150 lovas 2.0 dCi Koleos 4x4-et is lehet kapni. Drága a Yeti, mondjuk nekem bejön.

gnme 2009.11.09. 17:02:47

Szerintem a szerkesztőségben mindenki téved.

:)

Csikós Zsolt 2009.11.09. 17:29:25

@gnme:

Van ilyen. Elvégre egy szűk kollektíva csupán. Meg mi láttuk is élőben...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.09. 17:37:52

@Csikós Zsolt:

Te hogyan definiálnád azon vásárlók körét akinek ez az autó kifejezetten testre szabott?

Ki az akinek ezt kell 7 millióért venni és nem mást? :)

gnme 2009.11.09. 17:41:20

@Hagalex: miért kell kivagyiságból "mást" venni, ha ez tetszik?

:)

Csikós Zsolt 2009.11.09. 17:41:52

@Hagalex:

Hát, őőő, aki nem akar Hondát!

Meg aki nem akar Toyotát!

Meg aki irtózik a Nissantól!

Meg aki rühelli a Renault-t!

Meg aki...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.09. 17:52:45

@Csikós Zsolt:
Jajj ne má'!! :)
Így nem ér!

Én nem a Skodaságára gondoltam, hanem a majdnem terpjáró, de azért mégsem, összkerekes családi de nem egészen, krosszród, íksztrél, egyterű vagy mégsem... orvosnak, újgazdag barátnőjének....

Engem a kategória hasznossága, kézzelfoghatósága, netán praktikussága érdekelne.
Az, hogy az veszi meg akinek tetszik az ilyen autó azért nem érv, mert ez nagyjából minden autóra elmondhó.

Egy Zafira, Alhambra, Picasso autókról sejtjük, hogy mire jók.

A Pickupok is elég jó értelmezhetőek.

A családi kombik is...de még az Antara, X5, kategória is

Na de ezek?? :))

Szóval Ti újságírók ezt hogyan látjátok? Egyáltalán látjátok valahogyan? Szóba került ez a téma valamikor is?

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.09. 17:55:08

@gnme: Dehogyis kell! Nekem nem a márkával van "bajom", hanem a kategóriával.

gnme 2009.11.09. 19:03:34

...érdekes dolgok ezek.

Ha Skoda jelvény van fönn, akkor a kategória sem értelmezhető.

pl. az x5 az teljesen értelmezhető, mert az bmw

b+ ...inkább iszok valamit, az meglátszik

pastry 2009.11.09. 19:37:01

Nekem tulajdonképpen tetszik. Ráadásul a skodák jók. Akkor sem venném meg soha hiszen ha 100 ezret még hozzácsapunk veszünk egy új Forestert ami ugyancsak 160 lovas és azért a hajtásrendszer picivel fejlettebb.

w a s d 2009.11.09. 19:57:12

@Hagalex:
Gondolom ugyanarra jó, mint egy Golf, vagy Auris, vagy bármi hasonló méretű sima autó, csak kevésbé kell félni, hogy odaveri az ember az alját.

ommm 2009.11.09. 20:02:11

@joeramirez: Öregem, azért ennek fuss neki még egyszer, mert leszarozni a negyedik generációs Haldexet azért komoly mérnöki tapasztalatokra vall.
Én vezettem ezt az autót a nemzetközi bemutatóján egy lezárt erdőben és elhiheted, hogy totálisan mindegy volt, Torsen-rendszerű vagy Haldex az összkerékhajtás alatta.
Ahol és ahogyan ezt használni fogják ott is mindegy. Szerintem kifejezetten jól működő dolog. Egy érvet mondj a Torsen mellett ebben a kategóriában. Csak egyet.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.11.09. 21:09:23

@ommm: Tudod "Öregem" sajnálom, hogy az e félék, mint aminek képviselője vagy, elmondhatják a véleményüket, és "szakértő" színben tetszelegnek a pórnép előtt.

Akinek totálisan mindegy, hogy egy összkerékhajtás lényeges eleme egy TORSEN differenciálmű, vagy egy Haldex, az nyugodtan adja vissza az egyébként ki sem állított Munkakönyvét.

Egyébként, ha már így megszólítottál, áruld már el nekünk, ez a csöpögős- szirupos ajnározás teszt mennyibe került a forgalmazónak? Magyarán: mennyi az ára annak, hogy ennyi sok rossz tulajdonságot ennyire pozitív színben tüntess fel?

Négyésfélcsillagos... Muhaha - hogy klasszist idézzek

ui: még valamit szeretnék megjegyezni csak neked! A kocsi bemutatójára direkt olyan erdei szakaszt zárnak le, ahol egészen biztosan kizárt annak a lehetősége, hogy a sok "szakértő" véletlenül elakadjon. De ez nem biztos. Ezt csak te tudhatod, hisz te vagy ennek is a szakértője :)

Ciri 2009.11.09. 21:14:47

@joeramirez:

De még mindig nem válaszoltál Pista kérdésére mérnök úr....

sámuel 2009.11.09. 22:05:02

Rosszul emlékszem, hogy jónéhány éve, még tanulmányautó stádiumában arról olvashattunk, hogy egy magyar srác a tervezője?

HattoriHanzo 2009.11.09. 22:07:45

@lacza87: nagyon sok barátom, nagyon sok ;)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.09. 22:21:59

@gnme:
Nem mondtam, hogy az X5 -nek van értelme, vagy különösebb praktikussága. Én mondjuk a Béjemvével is hasonlóan kritikus vagyok mint a többi márkával!

De arra legalább ott van a "luxus terepjáró" megnevezés. Tudjuk kb. hova tenni a palettán.
Az a "kőgazdagok trendi aszfalt terepjárója".
Érteme szerintem sem sok, talán ha van benne egy nagyobb dízel motor akkor egy nagyobbacska lakókocsit el lehet vele vonszolni át Európán. Nyaralás ürügyén. :)
Tőlünk nyugatabbra szeretik az ilyet, és űzik is.
Na de erre a Yeti féle kategóriára mit tudnál mondani? És most ne azt firtassuk egyenlőre, hogy mennyi értelme van.
Mi ez?
Szabadidőautó?
Mert én ha nagyon megerőszakolom magam akkor ezt tudom ráakasztani... de igazából arra sem jó ha nagyobb a család.

Shadow75 2009.11.09. 22:29:37

@joeramirez: Ez az nagypofájú mérnök úr, a kérdésre felelj, ne félre ugass.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.09. 22:43:07

@F/:
8 millióért??? :(
Annyiért már kapsz egy Insignia Sports Tourert nagy dízel motorral.
Vagy egy alap Golf GTI turbot
Vagy Antarát
Vagy egy Jetta Highline 2.0 CR Tdi DSG

...hadd ne soroljam tovább, szerintem még a SuperB is beférne, Octaviából meg olyat linkeltem fenntebb 6,5 millióért, hogy "megszólal"!

De az Ő "kategóriájában" is lényegesen olcsóbban találhatók autók, nemcsak a Quashqai.

Ne értsetek félre, semmi bajom a Skodrival, az Octavia az egyik nagy kedvencem.
De én az ilyen "értelmetlen" autókat nem nagyon kedvelem, főleg ennyiért nem. Sem Skodában sem másban..

A kommentelő úriemberrel tudok egyetérteni: @Paulie205:

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.09. 22:53:15

@joeramirez:
Nézz körül ezen az oldalon, alul megtalálod azokat a gyártókat, akik zokszó nélkül beépítik az autójukba a Haldexet!
Nyilván azért mert szar!

en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction

Persze én is csak abból a kurva Wikiből vagyok mindig ilyen okos! :(

Öööööö.. nem akarod a Haldexel kapcsolatos álláspontodat negligálni??

ekutya 2009.11.10. 00:30:45

Ez tényleg jó cikk volt. Még én is végigolvastam, pedig ez az autó nem kéne.

Az ilyen bácsikákat, akiknek egy ekkora haldex-es, 1.8T-s autóért sok a 7 millió, szopja le a vacogó Yeti :P. Lehetőleg Skoda jellel a homlokán, járó motorral.

ekutya 2009.11.10. 00:33:10

@szaporító: "Sosem vennék Skodát. Pont azért, amiért Daciát sem. Szerintem ez nem sznobság."

De pedig de!

ekutya 2009.11.10. 00:42:49

Ezt a Haldex gyalázást nem értem. Én úgy tudtam hogy az egyik legjobb rendszer, csak drága és nehéz.

zippofcy6 2009.11.10. 04:30:50

Ha az Alfámban haldex lenne menten felgyújtanám.

HALDEX HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

(= a fillérbaszók quattrója)

zippofcy6 2009.11.10. 04:31:56

@ekutya: Ha a haldex az egyik legjobb rendszer, akkor a kommunizmus A legjobb :P

zippofcy6 2009.11.10. 04:36:16

@Hagalex: Aminek te pártját fogod az (legyen termék, eszme, kutyafüle) alapból szar. Nem csalódtam a haldexben :P

zippofcy6 2009.11.10. 04:42:50

@Hagalex: Nem akarod az írásbeliséged negligálni, hogy megkíméld a fórumozókat az ostobaságaidtól?
Légy könyörületes ... ha csak egyvalaki elhiszi egyetlen kommentedet is, máris elvesztettünk egy lelket.
De komolyan ...

Addig is Bertrand Russel örökbecsű gondolatát javaslom neked tanulmányozásra:

"The biggest cause of trouble in the world today is that the stupid people are so sure about things and the intelligent folks are so full of doubts."

(hmm 100%-ig biztos vagyok benne hogy te ostoba vagy, akkor ez most azt jelenti hogy én se vagyok intelligens ? :S )

zippofcy6 2009.11.10. 04:46:00

@ekutya: Akkor veszek majd Skodát mikor kalapot.

Ez sznobság? :P

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.10. 07:39:34

@zippofcy6:
Csak tudnám akkor miért téged néznek úton-útfélen hülyének barátom!

Másrészről, azzal beszélj így aki a kis segged púderozta!
Seggfej!

lacza87 (törölt) 2009.11.10. 08:06:20

@karlmann: Csak vidéki vagy falusi is? Mert falusiról volt szó, nagyon nem mindegy.
@HattoriHanzo: uaz.

ommm 2009.11.10. 11:02:33

@joeramirez: Rali gyorsasági szakasz volt, nem terep, mert ez NEM terepjáró, capiche?
Ennél, és használati profiljánál fogva, ennek az autónak semmi szüksége a Toyota torsenjére.

w a s d 2009.11.10. 12:28:23

@Hagalex:
8ért már egy eléggé extrás Yetit adnak valószínűleg. A listán, amit linkelt valaki, 4,6 millió az FWD 105 LE- s benzines, ami pl. nem kirívóan sok a hasonló erővel rendelkező alsóközepesek között. Persze a VW csoportnál _szerintem_ a gázolajos meg az erősebb benzines motoroknak elég nagy a felára nagyjából minden Golf- méretű vagy kisebb autó esetében.

Csikós Zsolt 2009.11.10. 12:35:21

@F/:
És hiszen ez benne van a cikkben is, nahát...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.10. 12:41:29

@F/:
"8ért már egy eléggé extrás Yetit adnak valószínűleg."

A cikkben szereplő autó 7,9 millió állítólag.

Itt egy lista:
www.skoda.hu/preis.php?B_ID=307

A legolcsóbb összkerekes is 6 millió.

Na mindegy, akinek tetszik, nyilván megveszi majd, de ha én filóznék is ilyenben, azért elgondolkodnék jó erősen amikor feldobnák az általam példaként felhozott autókat mint lehetséges alternatívákat. :)

Talán elmegyek a Skodásokhoz, szemügyre veszem élőben is, hátha megértem mire is jó egy ilyen masina.

2009.11.10. 12:55:23

Asszem pár embernek jót tenne, ha magának írna autós újságot... :)

(Akinek nem inge, stb.)

w a s d 2009.11.10. 13:19:41

@Csikós Zsolt:

Arra már nem emlékszem pontosan mi volt a cikkben, legfeljebb tudat alatt.:D

ekutya 2009.11.10. 16:11:53

@zippofcy6: A kommunizmus sokkal fejlettebb eszme mint a demokrácia. Azért szólják le ennyire az emberek, mert amit a múlt évszázadban kommunizmusként próbálták eladni, az egy ideológia mögé bújtatott terror diktatúra volt, aminek semmi más célja nem volt, mint a rendszer (és vezetőinek) hatalmát fenntartani, a nép korlátozása és irányítása segítségével.

Rossz példa volt. Az, hogy melyik a legjobb LSD rendszer, ugyanolyan hülye kérdés, minthogy melyik a legjobb autó.

"Akkor veszek majd Skodát mikor kalapot.
Ez sznobság? :P"

Ez már szerintem azon is túlmutat. Ha nem akarnál azonosulni a vásárlói célcsoporttal, vagy hasonló dologról lenne szó, akkor még meg lehetne magyarázni. Viszont a Skoda ma már egy VW alapú népautó, köze nincs a szocialista termékpalettához. A kalaposok is rég átültek már, megfigyelésem szerint a Suzukiba. Továbbá megjelent pár korábban nem dokumentált állatfaj. Az ilyenek, mint a "szarokrátok Audis", vagy az "úgyislenyomlak BMW-s". A korábban népszerű "Mercedesem van, felrobbanok" mára teljesen a kihalás szélére került.

torokszultan 2009.11.10. 19:41:39

@Hagalex:
Ezt írod: "Talán elmegyek a Skodásokhoz, szemügyre veszem élőben is, hátha megértem mire is jó egy ilyen masina."
:-)
Ez a beszéd! Próbáld is ki. ÉS írd ide a tapasztalataidat, hogy a sok tudatlanul fikázó magába kukkantson.
Én vezettem a Yetit és ez egy remek autó. Nem tudom, hogy pontosan mire való, de leszarom, mert jó vele menni. Ez nem elég?
.
Amúgy meg utálom a halat. Igaz, hogy sosem ettem, de szar kaja.

torokszultan 2009.11.10. 19:44:20

Egy kérdés!
Van itt olyan a súlyosan kritizálók közt, akinek van Yetije, vagy csak a fikázók hokizgatnak magukban?

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.10. 20:55:42

@torokszultan: :))))

Már szervezés alatt van. Sőt, mérgembe megnézem a Nissan Kaskáj Rönós testvérét is..miisaza??

Fatboy 2009.11.10. 21:20:15

Igen!!! Végre olyan kommenteket olvashattam végig amelyekben nem küldték el egymást a kommentelők melegebb éghajlatra...csak majdnem:)

Napapapapi 2009.11.10. 22:47:15

Yeti az edőből. Jó, csak vissza ne menjen!

torokszultan 2009.11.11. 08:42:08

@Hagalex: :-)
Koleos. Az se szép, azt se tudjuk mire való, de ha legalább annyira jó vele menni, mint pl. a Yetivel, akkor az se lehet szar. A Quashqai egyszerűbb kivitelű autó, mint a Yeti, gyengébb beltérrel, benzinesben 5,5-ért gyengébben motorizáltan, ezért olcsóbb is.
Alma-alma...

Svéd. 2009.11.11. 12:51:25

Oh de jól élünk a legtöbb "virtuális hozzászóló szakértönknek" azért nem orosz női biciklije van ,mert nem lehet már kapni. Begyepesedett ,magyaros dogmák!!! A Skoda jel 7m -ért aaaaaaz sok. Ha önérzetről és történelemről beszélgetünk,a S-gyár elmondhatja,hogy akkor AUTÓT gyártottak mikor az ajnározott távol keleten megpróbáltak nyerget varrni.Az hogy mellényúltak egy időben egy korszak miatt, azt a mai napig megteszi sok NAAAAGY autógyár. Lásd az eggyel ezelőtti bálna merci,amiről az egyébként humortalan németek is tudnak több viccet gyártani. A skoda az a W ,amit nem lopnak, ennyi. Kipróbálni, utána kritizálni!! Mindezt úgy írom hogy nem skodám van. De próbálom ,vezetem a típusokat rendszeresen. Tucatjával sorolhatnánk azokat az autókat,amelyek használata és használati értéke köszönőviszonyban sincs az árával. De magyarosan bepárásodott szemmel törölgetjük márka emblémát,feszítünk vele ,és egy csomag vattát elhasználunk a fülünkbe egy görög úton,hogy ne szenvedjünk tartós halláskárosodást (PL :B-merci Dis)De órákig tudnám sorolni. AMI JÓ AZ JÓ. Ha pedig JÓ,azt ki kell fizetni. Ennyi. Egyébként válság ide,vagy oda,nézzétek meg mit művelt a Dacia ,Svájcban!! Láttok csodát.. (Pedig Dácsia!!!!) :-))

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.11. 13:20:43

@Svéd.:
Hehhe...
Svájcban válság idején is úgy veszik a Daciát mint Te vagy én idehaza 1 kiló krumplit!

Gyanítom, hogy nem a válság miatt, lemondva a Merciről vettek Dákót a svájciak.

lotuss7 (törölt) 2009.11.17. 21:53:13

egy 7 mulva veszem át. de nem itt vettem hanem svédben.ott alapban benne van minden.nagyon jó a vélemény külföldön is.sajna itthon kb 2 mill val drágább lett volna.ez rablás....
majd irok a gyakorlati tapasztalatokról is. tesztvezetés ott ugy van hogy itt a kulcs vidd el egy pár napra.nincs különösebb marketing csicsergés a füledbe, rád bizzák, hiszen te fogod használni.nem voltam egy skoda fan, de megfogott, pláne ugy hogy a szalonban átülem audiba, vw-be, és az instant élmények alapján ez volt a legéletszerübb,leginkább ár-érték arányú.azt hiszem a fröcsögö szájú kommenteseket nem hibáztatom.ez az ország tette őket ilyen agressziv kismalaccá.talán ha más környezetben lennének ,rájönnének ,lehet máshogyanis...és tisztább,nyugodtabb fejjel más hanglatban irnának.amugy,kellemes karácsonyt mindenkinek....

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.22. 05:10:29

Na, hát én hozzátok képest a jövőből jövök... :-)))
eltelt lassan több mint 5 év, bátran lehetne egy használtteszt is belőle.Bejön a formája, de 7milláért én se vettem volna meg.Viszont egy szépen megvigyázott 5 éves már érdekes lehetne, mondjuk háromfélért.Bár nincs szükségem a 4x4-re, viszont inkább legyen automata.Az eltelt évek alatt én nem nagyon láttam tömegesen az utakon ezt a típust, szóval lehet, hogy mégse lett extrém sikeres.Ez is egy éppen jó indok, hogy csökkentsék az árát... :D
süti beállítások módosítása