Megtapogattam a húsz emeletet zuhant Hiluxot

  2009. október 15. - Csikós Zsolt Címkék: anglia top gear beaulieu dension

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

hirdetés
Dension


Mindenki, de tényleg, MINDENKI ismeri a Top Geart. Ezt az autós műsort játsszák a BBC-n, meg ezer más nemzetközi csatornán, sőt, itthon is a tévében. Utóbbit nem akarom nagyon minősíteni, olyan, mintha valaki kölcsönbe kapná a Mona Lisát, és rózsaszín alkoholos filccel ráírná – „Szeretlek Erzsi, haver vagy János”. Csak azért nem küldök Hattori Hanzo pengékkel kaszaboló, "csiksó", és "bakajaro" szavakat gyomorból morgó, véres kezű jakuzákat a magyar fordítás elkészítőire, ellenőrzőire és elsősorban az adásba engedőire, mert távol áll tőlem minden erőszak.

De megérdemelnék – a világ legjobb és legszínesebb autós műsorát a legsúlyosabb, agyatlan, alkalmatlan, húszas IQ-jú dilettánsokkal lefordíttatni nagyobb bűn, mint Adolf Hitler, vagy Joszif Visszarionovics Sztálin babérjaira törni embermészárlásban. Alváznak hívni a futóművet, ez már milyen. Vegyük meg a híres angol műsort jó drágán, mert nálunk is mindenki kapcsol majd az ismert névre, aztán basszunk fillért a fordítókon. Képzelem, hogy történt a dolog – tudod Lací, van az az unokanővereeem, aki fordít, adjuk oda nekiiii az anyagoooót, megcsinálja jóóóóól, meglátod. És a fordító megkapta, Lacínaak jól esett a csapolás. Ennyit a Top Gear – egyébként tökéletesen kilúgozott nyelvi humorú - magyar adásáról. Kérem, hanyagolják, az efféle sötétség káros az egészségre. Érdemes megtanulni angolul, és eredetiben nézni, az jó dolog, szöges ellentétben a hazaival.

Persze a Top Gear nemcsak autós műsor az agyatlanságfixáló készülékben (másnak: televízió), hanem egy igen színvonalas, nyomtatott magazin is, amely egy időben a legkelendőbb volt Európában. Nem tudom, hogy állnak most az eladásai, el tudom képzelni, hogy a válság előretörésével a német Fedél nélkül lassanként megelőzi. De azért az összes ember ismeri Amerikától Ausztráliáig.

Azért elmondom annak az összesen hét, Bicskeharaszt-alsó melletti, vályogbarlangban lakó, mécsessel világító, írástudatlan szerencsétlennek, aki nem tudja, mi a Top Gear. Szóval. Három idióta, a véleményében messzemenőkig hívő, járművekhez csak hozzávetőlegesen értő angol barom a világ messze legnagyobb költségvetésű autós produkciójában ökörködik. A margóra azért kívánkozik a megjegyzés: ez a három idióta elképesztően tehetséges és eredeti, valójában azért konyítanak valamelyest az autókhoz, eszük is van rendesen, a háttérben működő gag-csapat óriási és zseniális, pénzügyi és jogi korlátokat pedig nem ismer a produkció. És mindig, de tényleg minden adásban belegázolnak valamilyen autószerető népcsoport lelkébe, és ez rettenetesen vicces. Egyébként az egész Top Gear rettenetesen vicces, bár szörnyű szubjektív. Aki komolyan vesz bá

rmit, amit ott állítanak, agyvérzést kap. Relax and laugh, így fogyasztandó.

Itt jön be a másik szál.

Van egy múzeum Angliában, úgy hívják egy ideje, hogy National Motor Museum (nemzeti gépjármű-múzeum), ami már állításként is eleve hazugság, hiszen a kollekció privát, egy kellemetlen kinézetű, ám gyerekkora óta autóbuzi angol nemesé, Lord Montagué, és csak nemrég kapta meg a nemzeti jelzőt, a jóisten tudja, milyen okból. A múzeum maga is szörnyű érdekes, meg is néztük alaposan, de talán nem haragudnak meg rám, ha egyelőre inkább egy alkalmi kiállítását emelem ki. A Top Gear-járművekét.

Három, egybenyitott, óriási sátorban az utóbbi évek műsorban szereplő autói közül a legérdekesebb és legkreténebb példányokat mutatták be, kézzel tapinthatóan. Ismét csak más az élő találkozás varázsa, mint a YouTube pixelei a monitoron (vagy fizetős Top Gera-nézőknek: a plazmatévé csillogásmentesített kijelzője). Mert az még csak rendben van, hogy annak bizonyításául, hogy a Toyota Hilux a legtartósabb autó a földkerekségen, Jeremy Clarkson először lezúzta a falon, utána fél napra elsüllyesztette a tengerben, majd felgyújtotta, és egy felrobbantásra ítélt húszemeletes ház tetejére felvitette, hogy megnézze, mi lesz belőle, ha leomlik alatta az épület. Az látszott a jutyúbon, hogy a Hilux csúnyán összehorpadt, azt is megtudtuk, hogy mindezek után még mindig indítható maradt. Arasznyi távolságból azonban horror a látvány. A tenger sója lényegében teljesen elrozsdásította, a belseje egy műanyagolvadvány, az alváza eltört az eséstől. Iszonyatos, és ez csak közelről derült ki.

Aztán ott volt még az epizód a limuzinépítős kihívással. Clarkson például egy Fiat Pandát készített – ám elég hosszúra vette, ezért a belsejében speciális, csörlőrendszeres guruló kocsival kellett közlekedni. Sajnos a fordulókör némiképp megsínylette a top geares beavatkozást…

Hammond inkább far-, pontosabban középmotoros autót választott, egy MGF-et, azt nyújtotta meg utánozhatatlanul pocsék stílusban. Bár fűtés és szélvédelem nem sok jutott az összesen két, a lábát végre az egyszer igazán kényelmesen kinyújtóztató utasnak, a fedélzeti bowlingpálya kárpótolta őket a kellemetlenségekért.

May egészen máshonnan közelítette meg a feladatot. Szegről-végről rokon autókat, egy Alfa 164-es és egy Saab 9000-es orrát házasította össze – az így létrejött kocsinak csak eleje van, hátulja nincs. Az lehet az igazi fartalan vita, amikor el kell dönteni, merre megy. A svéd részben szauna, az olaszban vízköpős kápolna idézi a gyártó országok hangulatát, ráadásul a kocsinak mindkét fele működik és kormányozható. Oda lehet menni hozzá, meg lehet tapogatni, csak a beülés nem lehetséges.

No meg kiállították a két vezetőt követelő emeletes autókat is. A fölül ülő kormányoz, aki alul van, az kezeli a pedálokat és a váltót. A feladat – a lehető legrövidebb idő alatt körbeautózni a versenypályát. Képzelhetik, mi sült ki ebből.

Aztán megnézhettem még Jeremy Clarkson igazán otthonossá tett Bálna-Mercijét, kandallóval, XIV. Lajos korabeli karosszékkel, teljes műszerfal-bőrözéssel, csillárral. Persze nem minden részlete tökéletes, a Rolls-Royce-nál még nyilván tudnának finomítani rajta, de az irányvonal jó. Azért remélem, hogy a W140-es Merci-istenítők most hörögnek egy jóízűt…

Ja, mielőtt elfelejtem, a La Manche, azaz Angol Csatorna-átszelő autók is mind jelen voltak. Pontosabban csak egy szelte át közülük, Clarkson pickupja.

De azért Hammond hajótestű VW Transporter T3-asát is kiállították, igaz, az felborult és fél-tengeralattjáróvá vált az út során.

Meg persze nem maradhatott el May Triumph Herald-szkúnerje sem, amellyel egy korábbi hasonló megmérettetésen (igaz, az tavon volt) megnyerte a vetélkedőt. Mostanra kicsit azért átalakította, lehajtható árbocot tett fel, leereszthető svertet szerelt be. Ennek ellenére csak méterekre sikerült elhagynia a partot…

És élőben láttam még az orrán rommá horpadt, síugró sáncon rakétahajtással leküldött Minit, a "készített-e használható autót a British Leyland?"-versenyt meglepő fölénnyel nyerő Austin Princesst, az autós jéghoki-bajnokságban részt vevő egyik Suzuki Swiftet, valamint azt a BMW 330d-t, amellyel a Top Gear csapat indult a huszonnégy órás Silverstone-futamon. Mindez tapogatásnyi közelségben.

Ja, és itt volt az a Lexus LS400, illetve Suzuki Vitara, amellyel James May és Richard Hammond meg akarta mutatni a brit rendőrségnek, hogy lehet korszerű eszközökkel birokra kelni a gazemberekkel az angol rendőrség jelenlegi Vauxhall Astrái helyett. Az autók itt vannak.

Kint, a múzeum kertjében három másik műsort értünk tetten még vasakban. Egyik megidézett epizód a máltai veteránversenyé volt. Akkor aukción vett oldtimerekkel kellett helyt állniuk a top geareseknek. May egy Citroen Amival, Clarkson egy MG Midgettel (bocsánat, Austin-Healey Sprite-tal), Hammond egy nagyapja által készített Lanchesterrel szerepelt. Aztán kiderült, hogy a Lanchasterhez köze se volt a nagyapának, de addig elég sok minden történt még.

Meg ott volt a Suzuki Liana, amellyel a Top Gear mindenféle sztárt versenyeztet a stopper ellenében. Íme a sztárok eredményinek listája:

Már távozóban, kicsit odébb a területen felfedeztem egy rakéta hátára kötözött, autónak látszó tárgyat. A rakéta felismerhetőbb volt, mint maga a jármű, először Pandára gondoltam. Aztán Austin Metróra. Már végigjártuk ától cettig az egész múzeumot, ami embert próbáló feladat, ezért úgy döntöttem, elég lesz messziről megnéznem ezt a szörnyűséget, így a tájékoztató táblát sem láttam. A végén még rámdől. Legfeljebb kihagyom a beszámolóból… - így én, akkor.

Aztán itthon rámtört a lelkiismeret-furdalás, utánanéztem, mi is volt az a kreténség. Egy háromkerekű Reliant Robin, pontosabban Reliant Shuttle. Szárnyakkal, hozzákötözött rakétával. Ezek a barmok kilőtték az űrbe, de legalábbis jó magasra. Persze Top Gearről van szó, ezért nem ment minden simán, nagyon vicces epizód volt. És most már nem tudok visszamenni Beaulieu-ba, hogy megnézzem, mi is volt az a szerkezet. Mert hogy nem az eredeti az biztos, az lehetetlen lenne… Nézzék meg a videót, értik majd…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr521449988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gepataki 2009.10.15. 07:20:12

teljesen egyetertek a forditåssal--mint szakmabeli mondom, hogy amit nyernek a fillereskedessel, azt elvesztik a nezök elhuzåsåval--keves kivetellel (speier dåvid, stb) magyarorszågon nem alkalmaznak jo forditokat, pedig tehetseg van dögivel

VHB 2009.10.15. 07:41:37

Ha már fordítás: a national-t én inkább országosnak írtam volna. Lásd: National Savings Bank=OTP

a kertész tömlővel 2009.10.15. 07:42:19

azért az nem véletlen h a jamiroquai frontembere jay kay az első a vezetés by liana listán,,,cosmic girl video mennyire jo máá...

Kazimír 2009.10.15. 07:45:00

Legalább egy vészernyőt szerelhettek volna a Reliant Shuttle-re, akkor talán az eredeti állna most ott. :)

pénzügyi tervező 2009.10.15. 07:54:12

Kedves Szerző4

1-2 kiegészítés:
A szobává alakított Mercit Jeremy intézte.
2. A Műsorban Jeremy és Hammond hajó projektje is máshogy nétezett ki (nem volt hordó a Tolyotán, ami fekete volt, a VW kisbusz zöldvolt)

Köszönöm!

Sausage 2009.10.15. 07:55:24

Jay Kay jo arc, elvegre a sajat Miurajan (is) gyakorolhat. :)

morcosboci 2009.10.15. 08:00:45

ha igazán menők lennének akkor a Hi-Lux-ot a World Trade Center tetejére vitették volna fel.Biztos elkeverték a Szíjáé telszámát...

gabó75 2009.10.15. 08:05:41

A mercit nem Clarkson építette?!

exX2A 2009.10.15. 08:08:24

"Megtapogattam a húsz emeletet zuhant Hiluxot"
...pedig írja ott, hogy "Please do not touch"

De igazad van...valszeg én is ezt tettem volna.

...big fan...

red87 2009.10.15. 08:11:29

@pénzügyi tervező: két rész is volt, amelyben kétéltűekkel korzóztak:) az egyikben valóban sötét színű pickup volt, ráadásul toyota, míg a másodikban egy fehér nissan, ami a képen is látható. és transporter is kettő volt, egy zöld, és z itteni kék-fehér.
a bálnamerdzsót viszont jól mondtad...

és amúgy meg tök mindegy, Csiki úr, a fene egyen meg, nem kicsit cserélnék Veled, méndjuk én tavasszal tervezek kimenni, és megnézni ezeket... már megy a lobbi, hogy forgatásra is legyen jegyem:D:D:D

virgil76 2009.10.15. 08:22:16

A két összeragasztott kék kocsi egyike nem egy Alfa 155 véletlenül?
A képek nem jönnek be, nem hiányos az a hivatkozás? :-)

bubosvocsok2 2009.10.15. 08:25:28

Az egy Alfa 155... nem 164... :)

dsjk 2009.10.15. 08:29:43

A veteránverseny Mallorcán volt, nem Máltán.

konti10 (törölt) 2009.10.15. 08:30:11

Szerintem első sorban show, de nagyon bírom. Olyan, mintha a Fábri vezetne autós műsort. Nagyrészben szubjektív, szarunk az adatokra, de cirkusz legyen. Totalcar is valahogy így kezdődött.

karlmann 2009.10.15. 08:39:27

Na álljunk meg egy tollvonásnyira! A WV és a Triumph elsüllyedt a tengerben Dover-nél. Csak Jeremy Toyotája kelt át a csatornán, igaz nem Franciaországba, hanem Hollandiába. Azokat a hordókat akkor rakták fel a kocsira. Annyi zsetonjuk volt, hogy ki tudták emelni mind a kettőt?

beersodi 2009.10.15. 08:45:21

Az az Alfa az nem 155-ös, hanenm 164-es.
"A Pininfarina tervezte Alfa Romeo, a Saab 9000, a Fiat Croma és a Lancia Thema testvéreként született meg. Bár elsõ pillantásra négy teljesen különbözõ modellrõl van szó, a kocsik ugyanarra a padlólemezre épültek és fõ elemeik is megegyeztek."

Riasom 2009.10.15. 08:46:30

Ahogy többen megjegyezték, a bálnamercit Clarkson építette át, és szerintem kevés alkotásuk fejezi ki annyira a Top Gear lényegét mint éppen ez a projekt :)
(Akik nem látták volna, képzeljenek el egy S osztályú Mercedest, amit kiöntenek betonnal, majd rendesen kővel leburkolják az alját, és nem feledkeznek meg egy csillárról és egy kis kandallóról sem, odakészített tűzifával.)

Magyarított epizódot még nem láttam, de a Top Geart a legjobb fordító sem tudná tökéletesen visszaadni, mert tele van brit popkulturális utalásokkal, kezdve a nálunk sokszor ismeretlen sztárvendégekkel. A merci projekt neve pl. "Anne Hathaway's cottage" volt, kíváncsi vagyok, itthob hányam tudják, ez mit jelent. (Én pl nem.)

Pierre73 2009.10.15. 08:48:50

"...Bicskeharaszt-alsó melletti, vályogbarlangban lakó, mécsessel világító, írástudatlan szerencsétlennek..." pont idáig olvastam, köszi.

Karvaly 2009.10.15. 08:51:14

Riasom: google elso talalat: www.stratford.co.uk/prop3.asp
"Anne Hathaway's Cottage, made famous on chocolate boxes and tea towels, is arguably the most picturesque of the Birthplace Trust properties. The cottage nests in the idyllic setting of Shottery, which lies a mile west of Stratford."

A tea towel egyébként sima konyharuhát jelent. :)
Emlékszem abban a részben, ahogy Clarkson magyarázta az értetlen belsőépítész nőnek, hogy Anna Hathaway's cottage stílust akar. És ez jópárszor elhangzott az epizódban :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.10.15. 08:53:57

A vietnami motorozás az, amit nem lehet megunni. De egyébként állatok, tényleg a legjobb autós műsor. Mondjuk a Fifth Gear se rossz, de az kevésbé elmebeteg.

Karvaly 2009.10.15. 08:55:07

@scheerti: Nekem a használtautó-vásárlásaik és tesztjeik a kedvenceim. Ott nagyon el szokott gurulni a gyógyszerük.

Riasom 2009.10.15. 08:57:58

@karlmann: nem hiszem, hogy hagyták volna teljesen elsüllyedni őket, egyrészt ugye környezetvédelem, healthandsafety stb., és ezeknél az átkeléseknél komoly kísérőstábjuk volt. Lehet, hogy alapból kábelen voltak az autók, csak az nem látszik. De ezeken a részeken komolyan meghatódtam annak idején, kísérőktől függetlenül kíváncsi vagyok, hányan vállalnák be, hogy egy éppencsak úszóképes tákolmánnyal nekivágjanak a Csatornának... Meg autóval/kutyaszánnal az északi mágneses sarkra meg a többi.
Britek :)

Bűvész 2009.10.15. 09:00:39

Mit jelent mindegyik autó mellett az a felirat,hogy "please,don't touch"? Lehet ki kellett volna írni magyarul is?

Riasom 2009.10.15. 09:01:37

@Karvaly: éppen ezt mondom, hogy ehhez itthon Google kell, kinn meg tudják.

halaloszto 2009.10.15. 09:03:10

Hat ez nem semmi. Az angoltudassal tenyleg komoly problemak vannak nemelyeknel!

Bekezdeseken keresztul fikazzuk a forditot, majd leirjuk ezt:

"Oda lehet menni hozzá, meg lehet tapogatni, csak a beülés nem lehetséges."

Mikozben majdnem minden kepen jol kiveheto a tabla amin a felirat: Please do no touch.

Akkor most mi van? nem tudsz angolul Te sem, vagy csak szimplan paraszt vagy?

vajk

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.15. 09:06:54

A Top Gear egy show műsor.
Adott 3 népszerű és kőgazdag televíziós személyiség, akik sok pénzt akarnak keresni a BBC -nek és saját maguknak.
Nekem az a legnagyobb bajom velük, hogy "akaratunk ellenére" is közízlésünket akarják formálni, miközben a tárgyilagos autótesztelés sok esetben elmarad.

Esti kikapcsolódásnak jó, de ha RENDES autótesztet akarok látni akkor Tiff Needell -t nézem a Fifth Gear című autós magazinban.

en.wikipedia.org/wiki/Tiff_Needell

ozy 2009.10.15. 09:09:03

Azert jo par tevedes becsuszott a cikkbe:
A Hilux-rol ket film keszult es csak az elsot csinalta Jeremy. A lerobbantott hazra James tette fel.

Az egymasra ragasztott autok elvileg nem top gear otletek. Elvileg a D Motor cimu nemet program embereinek otlete volt. A musor hivatalosan nem TG licensz (volt) a kapcsolat valsz Sabine reven jott letre.

A rendorautos epizodban nem korszerut akartak mutatni, hanem cool-t. Merthogy az opel Jeremynek (a legujabb szeriakig) egyenerteku volt a nagyon gazzal.

A balnamerci atepitest mar sokan mondtak. Bar ketsegkivul erosen "jamesmayes" a dolog, azt bizony Jeremy kovette el.

Bozdurgán 2009.10.15. 09:09:19

azt említsük meg hogy a TC fénykorában volt olyan szórakoztató mint a TG. vagy legalábbis egy lapon említhető.
Kár hogy ez elmúlt és átment dűznipuculó keményműszerfal kopogtató, áltudományos valamibe.

Volt régen egy videopályázat ahol röfögve röhogtük/tétek ki azokat akik most ti lettetetek.

zsírvezér 2009.10.15. 09:09:24

Csak nekem szarok a képek hivatkozásai ?

OkoskaTo:rp 2009.10.15. 09:14:00

@halaloszto: És az "Angol Csatorna" neve errefelé La Manche-csatorna.

Karvaly 2009.10.15. 09:16:53

@Hagalex: más kérdés, hogy a munkájukból lettek kőgazdagok, és ellentétben a hazai 'kitenyésztett' 'celeb'-ektől, ők tényleg le is tettek valamit az asztalra, maximálisan megérdemlik.

Karvaly 2009.10.15. 09:18:23

@Riasom: Na ja. Node így művelődik az egyszeri érdeklődő. (én is most tudtam meg, hogy Anne Hathaway Shakespeare felesége volt)

szatyi 2009.10.15. 09:21:31

Valamelyik Porsche 911-es teszt zárómondata az volt, hogy ez egy nagyon szuper autó, habár a végén hordja a motorját (engine is at the end). Ezt sikerült úgy fordítani magyarra, hogy "habár a motor a végét járja". Lekapartam a tapétát.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.15. 09:24:31

@Karvaly:

Persze. Nem firtattam, hogy megérdemlik -e a pénzüket vagy sem.
Szerintem is megérdemlik, és mint személyiségeket is kedvelem Őket, de ettől még számomra "csak" egy szimpla showműsor marad, amelyben vannak autók is, a Fifth Gear meg egy igazi autós magazin, olyan mint amilyen a TC is volt anno!

msadmin 2009.10.15. 09:28:56

pestiként eléggé sértőnek tűnt a bicskeharasztos vidékiekre célzó szöveg.

2009.10.15. 09:30:08

Zsír: nem csak neked, mindenkinek. Át kell írni kézzel vagy megvárni míg javítják.

Riasom 2009.10.15. 09:32:05

@Karvaly: persze, én is sokat tanultam így, de sokan csak szórakozni akarnak a TV-t nézve, és a felirathoz/szinkronhoz nem tehetnek lábjegyzetet, ha meg bennemarad, az zavarja a felhőtlen szórakozást. Szóval ez pl. fordítói szempontból nehéz kérdés.

Karvaly 2009.10.15. 09:40:21

@Riasom: de, ez nagyon jó ötlet, alul elférne egy párszavas komment ilyen esetekben. Vagy lehetne akár erre építeni, mint a 'pop-up video'-nál

dani740 2009.10.15. 09:43:53

A magyar fordításban a kedvencem: az angol Bhp, ami itthon a lóerőt jelenti, de szó szerint Brake Horsepower, amit a lelkes angol szakos egyetemista le is fordított féklóerőre :)))))))))

Na itt kapcsoltam el a tv-t és néztem meg eredeti nyelven...

Karvaly 2009.10.15. 09:45:34

@Hagalex: igen, showműsor, rá is játszanak, viszont az autóról szóló teszteket komolyan veszik, gyári promo minőségű (egyik ok, ami miatt a legismertebb autósműsor a világon). Ez lenne a szakmai alázat?

Riasom 2009.10.15. 09:47:55

@Karvaly: olyan szövegsávval is meg lehetne oldani, mint amilyet a hírtévék használnak. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.10.15. 09:49:39

Csikós, nagyon a szívemből beszéltél, ami a fordítást illeti. Te vagy Besenyő I.V. István www.youtube.com/watch?v=uqh_kWyj_iM mintájára Csikós I.V. Zsóti. Mert már az első bekezdésben is legalább tízszer volt igazad. Meg ahogy a szerkesztőségbe mentél befele, legalább négyszer. A fordítás annyira tragédia, hogy annak ellenére, hogy az ilyesmi nem szokásom, leküzdhetetlen kényszerem volt, hogy a véleményemet a Viasatosokkal is megosszam. Méé nem lehetett a BBC-s, feliratos verziót átvenni? Egy az egyben. Mert nem csak a fordítás egy rakat szar, de ez a hangalámondás is minősíthetetlen. Amikor itt is el kezdték nyomni a hirdetést, hogy jön a TG, meg nézzed, mer jó lesz neked, messiás váró tekintettel ültem a TV elé. Majd 10, kínkeserves perc után kikapcsoltam.
Gyerekek, akik meg a bicskeharasztos dumán akartok megsértődni: tegyétek, de felesleges. Az ember nem azért mondja valakire, hogy paraszt, mert rossz véleménnyel van a földművesekről, állattenyésztőkről. Nagyon kellemetlen ez a mindenen megsértődős tempó. Ti is tudjátok jól, még ha az ellenkezőjét is próbáljátok bizonyítani, hogy mit akar a Csikós mondani egy ilyen hasonlattal. Annyira kisstílű ez a kötözködés, hogy az már szinte fáj.
A gyors körös táblára rápillantva persze Jay Kayt is észre lehet venni (bár emlékeim szerint ez már a sokadik ideje, egyszer valami modell csaj is megelőzte), de én az ötödik helyen lévő Jennifer Saundersen akadtam fenn. Ő egy nő, egy komika, sose gondoltam volna, hogy izgatják az autók, az meg, hogy 3 tizeddel lassabb csak, mint a tapasztalt Jay Kay, az azért nem semmi.

alprazolam 2009.10.15. 09:50:58

Téved kedves Csikós Úr, nem mindenki nézi a műsort, már csak a magyarországi sugárzó csatorna kis nézettsége miatt sem. Ne felejtse el, hogy aki már rákattant a jóban-rosszbanra, vagy barátok köztre, utána már nem fog átkapcsolni máshová...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2009.10.15. 09:59:19

Tegnap esti adás fordításából: Pont ez a leylandos adás volt, és Hammond átkapcsolt overdrive fokozatba. Erre a fordítás : bekapcsolom a funkcionális túlkormányzót (kb szószerint így mondta). A falat kapartam.

Rocko- 2009.10.15. 10:00:45

höhö, jó post lett, kösz Csik

aképeket azért megnézném, sajnos nem megy a galéria. gondolom rossz linkelés...

ez a Lianás jó, asszem Lowtyonak lenne erre egy kérdése. :))))

Riasom 2009.10.15. 10:02:39

@streetsta: a jelenlegi méltányos árú autóval ő tartja a rekordot, éppenhogycsak megelőzve egy nálunk szerintem ismeretlen tévés személyiséget, az AC/DC énekesét, és a Megasztár-jellegű műsorokat milliárdos üzleti modellé alakító Simon Cowellt.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.15. 10:06:45

@Karvaly:
"egyik ok, ami miatt a legismertebb autósműsor a világon"

Szerintem meg éppen a show jellege miatt ismert, és nem a szakmaisága miatt....
Ez persze nem azt jelenti, hogy nélkülöznek minden szakmaiságot, de mondjuk nekem furcsa amikor lehúznak egy autót a műsorukban, másik 15 autós magazin meg csak jókat ír ugyanarról az autóról....
Sok példát tudnék írni, de nem fogok, mert nem az a célom, hogy győzködjelek az igazamról...
Be kell vallanom, hogy nem a kezdetektől nézem, és csak hallomásom van róla, hogy Tiff is Top Gear -ben kezdte, csak volt valami nézeteltérés a műsor filozófiáját illetően. de lehet, hogy nem jók az információim.

Szoktam nézni mert tetszik a műsor, de számomra továbbra sem az etalon autós magazin. Az etalon (ha van ilyen egyáltalán) a Fifth Gear... :)

Kavics_ 2009.10.15. 10:07:51

tegnapi félreforditást: overdrive - túlkormányzás....
és bekapcsolom a túlkormányzást és nem történik semmi :D

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.10.15. 10:09:27

@msadmin: oszt humorérzéketek van-e?
Nem kell mindent magatokra venni...
Én pl bicskeharaszti vagyok és nem sértődtem meg.

moli 2009.10.15. 10:12:39

a tegnapi adas forditasa is egy szar volt.

gramercy 2009.10.15. 10:13:05

CAPTAIN SLOW FOREVA!!!

SquareWire 2009.10.15. 10:14:17

@pénzügyi tervező: A hajós projectet kétszer csinálták meg.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.10.15. 10:16:48

@dani740: pontosan a wikipedia (nem 100%)szerint:

"Brake horsepower (bhp)

Brake horsepower is the measure of an engine's horsepower without the loss in power caused by the gearbox, alternator, differential, water pump, and other auxiliary components such as power steering pump, muffled exhaust system, etc. Brake refers to a device which was used to load an engine and hold it at a desired RPM. During testing, the output torque and rotational speed were measured to determine the brake horsepower. Horsepower was originally measured and calculated by use of the indicator (a James Watt invention of the late 18th century), and later by means of a De Prony brake connected to the engine's output shaft. More recently, an engine dynamometer is used instead of a De Prony brake. The output delivered to the driving wheels is less than that obtainable at the engine's crankshaft."

De van British horsepower kifejezés is.

SquareWire 2009.10.15. 10:17:41

@Karvaly: Egyik sem kőgazdag (más kérdés, hogy itthoni viszonylatban annak számítanak), felső-közép osztály mindegyik, bár nem ez a leglényegesebb dolog velük kapcsolatban.

Karvaly 2009.10.15. 10:22:39

@Hagalex: itt van mondjuk ez, az első öt percét érdemes nézni: www.youtube.com/watch?v=svxRpqeqFRY

Igen, Tiff Needell és Vicky Butler is a TG-ben kezdte anno a 90-es években - nem is békében váltak el Jeremy Clarksontól.
Annyi jó van ebben, hogy azóta van két nagyon jó brit autósműsor, akik egymást inspirálják, lehet válogatni közöttük.

Karvaly 2009.10.15. 10:24:01

@SquareWire: kőgazdagot nem én írtam először :) Felső-középosztály valóban találóbb.

gramercy 2009.10.15. 10:31:21

middle-class mindegyik

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.15. 10:32:16

@SquareWire:
Én írtam, és a magyar valóságot vettem figyelembe.
Valóban nem ez a leglényegesebb velük kapcsolatban, bár Angliában sem a csórók autója a Merci SLK, vagy a Porsche GT....
Mivel a zsebükben nem kotorásztam nem tudom mennyire számítanak gazdagnak angol viszonylatban, csak abból vontam le következtetéseket, amit a műsorban láttam, hallottam. :)

Koncz_János 2009.10.15. 10:32:31

@streetsta:
A szájaból vetted ki a szót, Barátom! Fizikai kínszenvedés a magyar szövegű adásokat nézni, kénytelen voltam visszatérni a Youtube-os böngészgetéshez.
Ha már a tudáslétra legaljáról választanak olyan fordítókat, akiknek vélhetően még jogsijuk sincs, miért nem alkalmaznak legalább egy rektort?!

A TG óriási show, de autót azért ne Clarksonék tanácsai alapján vegyünk... :-)

Engem szórakoztat a kedvesen előadott brit sovinizmus is, hogy mindenféle összehasonlítások nagy részében az alig létező hazai autóipar termékei bizonyulnak a legjobbnak. :-))))

Koncz_János 2009.10.15. 10:34:29

@Koncz_János:
Lektort, vazze, lektort. :-))))))

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.15. 10:41:17

@Koncz_János:
Igen, nekem az tetszik a legjobban, amikor rakosgatják a táblájukon az autók képeit minden rendszer és elgondolás nélkül... :))

Ember nincs aki megmondja, hogy akkor most mitől is kúúl az egyik autó, és mitő szax a másik! :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.15. 10:50:13

Jay Kay odabax. Amikor Jamie Oliver nála fözött, egy Bentley S1-gyel mentek a zöldségeshez hozzávalókért.

dsjk 2009.10.15. 10:58:19

A képen látható eredménylista köridejeit már nem a Liana-val (1.-7. széria), hanem egy 1.8-as Chevrolet Lacetti-val (8.-... széria) érték el a meghívott vendégek.

Riasom 2009.10.15. 11:04:04

@Hagalex: eleinte az úgynevezett "Kristin Scott Thomas teszt" volt a mérce, ami kb. annyit tett, hogy Clarkson szerint mivel lehetne vacsorázni vinni őt. Mármint amibe be is ülne.

karlmann 2009.10.15. 11:04:58

@Riasom:
Hát nemtom lehet, hogy neked van igazad, de az utolsó vágókép mindkét kocsiról az volt, hogy erősen megdőlve kb. 70%-ig a víz alatt voltak. De ezzel együtt osztom a véleményedet. Már amikor először nekivágtak annak a tavacskának az is húzós volt, de azok a hullámok az első napon Dovernél! Még most sem értem hogy tudtak átkelni a Jeremy kocsijával a La Manche-on. Még a felső szellőzőrostélyokon is víz ömlött be!

@Hagalex:
Ez az egyik legjobb dolog az egész műsorban. Főleg amikor Jeremy múzsája, Kristin Scott-Thomas volt a sztárvendég és kiderült, hogy egy csomó kocsi, ami addig Cool vagy Sub-Zero volt, hirtelen mind átkerült az Uncool-ba, mert a múzsa ezt mondta, aztán mindenki Jezza-n röhögött.

Autopeti 2009.10.15. 11:06:39

Lehethogy egyedül leszek a véleményemmel,de engem elképesztően zavar a Clarkson pofája,falra tudnék mászni tőle.
Nekem nem jön be ez a mindent és mindenkit leszarozó hozzáállás,sajnos a poénok többségén csak a hülye nevet.a maradékon meg az angolok,mert más nem érti őket.
De kétségtelen,hogy a bejátszások többsége óriási ötlet,remek nézni a marhaságaikat.
De miért kellett Jeremy-nek rommá töretnie egy Alpine A610-est??????

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.10.15. 11:06:50

@Koncz_János: No, azért én láttam már olyat, amikor a Range Rovert azért dicsérték meg, mert még nem esett le róla semmi. Az alatt a pár hét alatt, amióta kijött a gyárból. Aztán talán mégis találtak pár már nem működő kütyüt, meg letört biszbaszt.

amzso 2009.10.15. 11:09:47

kérték volna fel inkább a feliratok.hu-s fordítót...

dyro 2009.10.15. 11:09:55

a legjobb a cikkben, hogy vagy ötször leírja, hogy így meg úgy megtapogatta az autókat, pedig majdnem minden képen ott virít a please dont touch :D

most akkó volt külön engedély, vagy csak simán magyar módra viselkedtek... ;)

Csikós Zsolt 2009.10.15. 11:10:47

@Pierre73:

Magadra ismertél? Elnézést, legyen felső.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.10.15. 11:10:52

Hallóhalló, a képeket még midnég nem látni!!

Csikós Zsolt 2009.10.15. 11:13:21

@alprazolam:

De aki ide jár, annak biztosan bekötötték a gépébe a YouTube-ot, indavideót is...

Csikós Zsolt 2009.10.15. 11:16:58

@dyro:

Magyar módra. Elképesztő károkat okoztunk. És az embélákat természetesen mind letörtük, most az én kollekciómat gyarapítják, a tükrök Tibbyéi lettek.

ErEr 2009.10.15. 11:36:49

kedvencem a break horse power fordítása volt a magyar verzióban (persze hogy féklóerő lett belőle)... no comment.

alprazolam 2009.10.15. 11:43:47

@Csikós Zsolt:
Zsolt! Nem a blogoló autóbuzik vannak többségben (jó értelemben véve), hanem a másfél milliós nézettséget produkáló anyátok közt fanok!Szerinted közöttük hány százalék néz TG-t?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.10.15. 11:45:06

@ErEr:
Vagy a hajtókar helyett csatlakozó rúd.

Lehetne sorolni sokáig. A motorépítős és minden más műszaki műsorok fordításával ugyanez a helyzet.

MIÉRT?

Riasom 2009.10.15. 11:47:35

@Mk412: mert a valódi hozzáértő autóbuziknak nincsenek barátaik és az autóbuziságon kívüli emberi kapcsolataik, így a producerek sem ismerhetik őket :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.10.15. 11:47:53

@alprazolam:

Sokan. A TG videók mindegyike népszerű még a videómegosztókon is, nekem elhiheted.

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.10.15. 11:55:28

@Csikós Zsolt:
Hilux embléma nem eladó?
Vagy legalább egy hajtókar a motorjából? :D

Rocko- 2009.10.15. 11:58:45

@alprazolam: a anyátok közt fan miért nézne TG-t? már elnézést, de ez egy autókkal foglalkozó blog. azt iszem eléggé alapfeltétel ez a dolog, akarva akaratlanul is belefut az ember. én is tudom h mi az, pedig nem nézem rendszeresen, összeségében nem láttam egy részt.
szóval akit érdekel ez a téma, tudja mi az. ha meg nem,akkor nem érdekli. egyszerû, nem tudom mit kell ezen problémázni.

Yankee75 2009.10.15. 12:05:42

Az 1ik leghihetetlenebbülelvetemültenagyatlandeugyanakkorlegszórakoztatóbb video amit valaha láttam...de azért kíváncsi lennék:meddig jutna a MI AUTÓNK?:D
Suzuki beat the Death-Star:D:D

_FoxiMaxi_ 2009.10.15. 12:08:11

@gepataki: Leiter Jakabok országa. :)

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2009.10.15. 12:13:11

Azért Clarkson veszett rég van a szakmában, asszem 1989-ben mutatkozott be a Top Gear-ben, ami még akkor egy teljesen szokványos angol, kötöttpulcsis autós műsor volt. Aztán ez 2000 környékére behalt és jött az új stúdiós show felállás, ami rendkívül bejött a népnek, mind a mai napig. Ez meg így van jól. Kár hogy nálunk a TC próbálkozása nem jött be, pedig visszanézve kurvajó anyagok voltak...

Bambano 2009.10.15. 12:23:15

Azon a videón ott ül 5 ember, akik előtt leleplezik a táblát és rajta a tervet. Hogy bírták ki hangos felröhögés nélkül?:)

knajf 2009.10.15. 12:24:12

a fordítás tényleg borzalmas, előbb láttam az összes részt mint hogy elkezdték volna adni itthon. 25 évvel ezelőtt a hangalámondásos filmeket idézi, pedig akkor még nem is éltem :D a hiluxon meg nem kell meglepődni, mondták hogy milyen bajai lettek egész pontosan valamelyik részben. (Az alváz megreccsenésről jutott az eszembe)

hjaaaaj mikor jön már a s14 :)

Grigorij 2009.10.15. 12:25:57

Maradjunk annyiban, hogy az összes hasonló műsor - NG, Discovery, AP, Spectrum - fordításai 80%-ban pongylák, pontatlanok!
Leginkább a katonai és a repüléssel kapcsolatosaknál derül ki mindez...

De amit a hétvégén látottban műveltek, na az nem humoros volt, hanem a RTLklubos átverős-féle erőltetett:
Amikor beültek egy Alfába és azt játszották el, hogy a hipnotizőr elfelejteti a csókával a vezetési tudást.
OK, de azért a közel öt perces "poénkodás" hosszú volt és nagyon messze volt Peter Sellerstől, a Monty Pythontól vagy a Folytassa sorozattól (ha már angol humor...)

pink75 2009.10.15. 12:35:37

én csak innen ismerem ezt a top geart
hogy őszinte legyek, nem érdekel

ahraM 2009.10.15. 12:50:16

A BBC Prime-on adott epizodoknak is volt forditasuk, es emlekeim szerint nem is volt rossz. Egy-ket komolyabb forditasi problemat jelento szovegnel ra is neztem, hogy mikent birkozott meg vele a fordito, es bizony elismeressel bolintottam. Olajos Akos kovette el, erdemes lett volna atvenni az o forditasat, meg akkor is, ha lenyegesen tobbe is kerult volna.

megint 2009.10.15. 12:54:12

Az ötödik sebesség kicsit szakmaibb műsor, itt túl sok a duma, a show része, és kevés idő jut egy autót valóban tesztelni, de gondolom csak így lehet a nem autóbuzikat is leültetni a műsor elé, a szinkron hangokkal nincs gond sztem, csak a fordítással, az szörnyű, én 1 évig tanultam angolt, de igen sokszor így is csodálkozom, hogy nem azt hallom angolul amit magyarul mond, inkább felirat kéne, mint igen sok mozifilmhez is, amit a fordítással elbaxnak.

alprazolam 2009.10.15. 12:59:13

@Rocko-: akkor még egyszer ,utoljára összefoglalom, és érthetővé teszem. ha ezek után is van kérdésed...
TG néző=15-20.000
Nem néző: 2.000.000
(21.00-kor)
ennyi.

afecto 2009.10.15. 13:04:21

A szakmaiságról csak annyit ,hogy a Totalbike Moto Morini cikkében "Magnettio Marelli "-t írt Zirig Árpi.Érdemes lenne a mindenkinek először a saját háza táján rendet tenni,majd utána fikázni.
Egyébként tényleg sz@r a magyar fordítás.

Bosses 2009.10.15. 13:08:03

Nem szeretem a Top Gear-t. Nekem ellenszenvesek ezek a pofák, a legkevésbé sem tisztelik az autót, amikből persze-nem rosszul- megélnek.
Alapvetően nem bírom a destruktív, törő-zúzó embereket, ezek meg mind azok. A "sztárok", közül még a magyarok sem érdekelnek, nemhogy az angolok, így aztán felőlem beszélgethetnek bárkivel. Azt meg majd biztos elhiszem, hogy pl. Clakson (ha ő volt) saját két kezével készíti el a Panda hosszított vezióját....
Persze aki akar szórakozzon csak e műsoron.

ahraM 2009.10.15. 13:10:14

A Top Gear-t ellenzoknek igazuk van a musor szubjektivitasaval kapcsolatban, es mint olyan, nem ad "hasznos" tanacsokat. Ezzel szemben van stilusa, hatarozottan az eloadok reven. Es a stilus, mint olyan, szubjektiv. En tortenetesen semmi erdekeset nem latok abban, hogy szarazon beszelnek az autok adatairol, vagy arrol, hogy a "valto viszonylag finoman kapcsolhato". A tesztelt autok nagy tobbsege pediga felso(bb) kategoriabol kerul ki, komoly(abb) gyartok kezei alol, amely autok szinte kivetel nelkul erosek, gyorsak, es a hetkoznapi autok felett allnak. A szaraz, es ekeppen jelentesmentes adatokon kivul a kulonbseg kozottuk pusztan stilusbeli. Ezt adja at a Top Gear.
ui: a bemutatok dramaturgiai felepitettsege pedig mar onmagaban megeri, hogy TV ele uljon az ember. De ez persze az en szubjektiv velemenyem, nem kell szeretni.

Dennis01 2009.10.15. 13:42:15

A Top Gear nagyon jo musor, en csak az eredeti angol szinkronnal nezem.
A hasznalt autok, amiket atalakitanak, nagyreszt a BBC tulajdonat kepezik, de pl a Citroen Ami, az Austin-Healey Sprite es a Lanchastert annyira megszerettek Clarksonek, hogy megvettek BBC-tol oket. Maga Clarkson mondta el ezt az epizod vegen.

Dennis01 2009.10.15. 13:46:53

Kivancsi leszek azert, hogy Magyarorszag mikor fog elorukkolni olyan stilusu musorral, mint a Top Gear...

Dennis01 2009.10.15. 13:51:22

Kar, hogy a Totalcar megszunt, az volt az egyetlen ertelmes autos musor otthon...

RufusMini 2009.10.15. 14:02:49

Én is Jártam itt a barátaimmal!
Nagyon király volt!
Csak a Mini nem volt kiállítva,sajnos!

Lord heckman 2009.10.15. 14:05:10

Hát most nagyon irigyellek :D

Amúgy a magyar szinkron tényleg ritkaszar lett... amolyan ismeretterjesztőfilmes... nem is értem, hogy lehet valaki ilyen vandál. Pedig olyan jó szinkronstúdiók vannak itthon.

BlazeHun 2009.10.15. 14:07:37

2 percet bírtam a magyarított verzióból.
ÉGÉS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Úgyis láttam már az összes részt angolul. :)

Még egyetemen küldtünk meg haverjaimmal egy Warnyút amit bontóba akartak leadni és megvettük 10000ért. Volt gumifalon áthajtás, kapott sörétessel, volt drift, kabriósítás egyszóval minden (egy szeméttelepen küldtük szét), de a kegyelemdöfést a haverom őrült faterja adta meg neki ugyanis leégette a kuplungját. Mindezek után 20000-et kaptunk érte az ócskavastelepen.

Lord heckman 2009.10.15. 14:07:52

én is csak eredeti nyelven nézem, teljesen lehet érteni. arra a brit zászlós minire miért nem emlékszem én? az melyikben volt? Aszittem mindet láttam :S

Nekem Vietnámos-robogós részek tetszettek a legjobban, meg persze a hylux.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2009.10.15. 14:13:35

@Lord heckman: A minit egy téli olimpiás spec. részben lőtték ki rakétákkal, egy síugró rámpáról :D.

GERI87 2009.10.15. 14:18:01

hát én nem bírom annyira az angol humort!
szerintem ez a műsor annyira nem jó és
ez nem a szinkron miatt van!
amugy is minden kocsit leszolnak semmi nem jo nekik!
néztem egy db ig de aztán meguntam......

"És mindig, de tényleg minden adásban belegázolnak valamilyen autószerető népcsoport lelkébe, és ez rettenetesen vicces. Egyébként az egész Top Gear rettenetesen vicces, bár szörnyű szubjektív."

angol humor háááááááááát....

Rocko- 2009.10.15. 14:18:46

@alprazolam: köszönöm.
akkor most leírnád h hányan nézik és hányan ismerik?
vagy mondjuk autós közegben hányan ismerik é hányan nem.

itt az ismeretség volt a kérdéses, nem pedig a nézés.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.10.15. 14:33:14

Jóféle. a Bill bátyótól vett idézetért külön egy írásbeli dícséret... itten-e.

gigabursch 2009.10.15. 14:33:36

Ráuntam a műsorra*, de volt egy aranyos epizód, amikor különbpző kocsik motorjának hulladékhőjével főztek-sütöttek, majd azzal a nagypofájú kretén konyhabohóccal (Rámszí) megkostoltatták. Na az egy aranyos epizód volt.

_______
*ebben vsz. a kretén fordítás is szerepet játszott

Kacorka 2009.10.15. 14:35:06

Igen az overdrive meg BHP fordításai komiszak voltak nagyon :-), a right wing (jobbsárvédő) jobb szárnyra fordítása is tetszett.

Csikós Zsolt 2009.10.15. 14:35:28

@afecto:

Tehát egy egybetűnyi elgépelés szerinted összemérhető bűn a következetes nyelvnemértéssel, humortalansággal, totális műszaki analfabetizmussal?

Itt nagyjából azok az arányok, hogy a mandulában cián van, és egy szemet megettél belőle, vagy hogy ledobtál egy atombombát Nakagaszakira. Vagy téged is a ViaSat fizet? :-)

W123qp 2009.10.15. 14:38:08

Én nagyon szeretem TG-t. A limós részben sírtam a nevetéstől.

A rajongóknak szerintem azért, etalon a műsor, mert csupa olyan autót mutatnak be, tesztelnek, amit a normál felhasználó jó eséllyel látni sem fog, nem hogy tesztelni.

Valaki írta, hogy show műsor jellegű.
Igen, az. Szerintem ez az út sokkal jobb, mint pl. Autó mánia, ahol erőltetetten egy nővel akarják feldobni a műsort vagy, mint a Kővári „műparaszt“ Barnával. Engem nem érdekel különösebben, hogy a nyolcadik Opel Asztma teszten is elmondják, hogy vastag a kormány, és a rövid az ülőlap egy 160centis nőnek.(u.i.:Semmi bajom a nőkkel.), 500 literes a csomagtartó, és sorjás a kézifékkar.

Legyen inkább tölteléknek ilyen jellegű dolog, mint Land Rover fogócska a Leopárd harckocsival, mint egy robogóteszt.

J.K. nem első a listán, hanem asszem 4.. Már egy nőci is lenyomta.(Jodie Kidd)

Csikós Zsolt 2009.10.15. 14:40:06

@Dennis01:

És tudod, hogy a James May felajánlotta az Amit a Beaulieu Motor Museumnak?

Itt van:
www.telegraph.co.uk/motoring/columnists/jamesmay/6281426/The-garage-of-my-dreams.html

Egyébként olyan adást csinálni lehetetlen. Kell mögéd egy világnyelv, hogy legyen kb. 100 millió néződ, aki ért, és ahova el lehet adni a műsort. Kell hozzá egy BBC, aminek bármennyi pénze, és sajtóilag bármekkora hatalma van. és kell hozzá három, valóban felszabadult, és a non-PC-ség és piszkálódás pengevékony határát jól érző ökör, akik nem kicsit jó showmanek is. Showmen, ha angolul már.

Egy TG-adás költségvetése felér a teljes magyar autós sajtó havi pénzével. Ugye te se gondoltad komolyan ezt a kérdést :-)

Kacorka 2009.10.15. 15:07:52

@GERI87:

Nem tudom erre mit mondhatnék.

Biztos a Monty Python is csak szerencsés tévedés volt....

gUff 2009.10.15. 15:08:57

Csak hogy ne sírjanak a fordítás miatt: www.finalgear.com . Mondjuk a rajongók ismerik, a többi nem nézi, így feleslegesen pocsékoltam az internet erőforrásait... paff

Kacorka 2009.10.15. 15:23:08

Egyébként mintha az angoloknál hagyománya lenne a nyakigláb, kretén, hülye mozgású humoros alakoknak. Jeremy C. is ilyen.

GERI87 2009.10.15. 15:44:36

nemtom mi az a monty python mert nem láttam.

lehet az a baj hogy nem vagyok középkoru családapa aki fáradtan munka után egy kis angol humorra vágyik:)

Csikós Zsolt 2009.10.15. 15:46:05

@GERI87:

Nem, sajnos jóval öregebb vagy az ilyen családapáknál :-)

king of cool 2009.10.15. 16:01:59

Ha már balkáni önsorsrontó barátainknál is megy a Top Gear helyi fordításban, nálunk miért ne működhetne?! Kedves Zsolt, beszéld rá jól a motor presse-t hogy ugorjanak rá erre a hálás témára és adják ki eme remek lapot, tisztességes fordítással. S posztolhatnál benne mondjuk a Scrivenerrel te is!

Ymmi 2009.10.15. 16:18:15

Bicskeharaszt alsóról üzenem szar a top gear úgy ahogy van tipikus angol tipikus angol humorral,csak bele-bele néztem de szerintem semmi olyan nincs benne ami lekötne,jaaa lassan fűteni kell a barlangban.

Pierre73 2009.10.15. 16:23:32

Szia Csikós Zsolti.
mivel nem ismerem a top gear-t, ezért valószínű nem is tudok olvasni. Hogy erre rájöjjek, kellett a Te szerény segítséged. Azért csak most válaszolok, mert most jött segítség az íráshoz. Mutter épp most törölte meg a moslékos kezét, fater meg még öcsém 8 bites SEGA játékkonzolját pecázza abból az emésztőből, amit közmunkával kellett kiásnunk, hogy legyen segély. Szóval, Zsóti, köszi! KÖSZI!!!

alprazolam 2009.10.15. 16:29:52

@Rocko-: hát mondjuk Csikós Úr sztem direkt nagy betűvel írta a mindenkit, sőt, MINDENKIT, én meg elképzeltem, hogy odamegyek mondjuk a cégemnél dolgozó 50 titkárnő közül bármelyikhez, és ezzel kezdem a fűzést:
"csók Ilikém, látta tegnap a TG-n ..... ezt meg ezt"?
vagy
............. látta tegnap, ahogy magdi anyus leesett a lépcsőn? maga szerint vili bácsi lökte le?
Szted melyik kérdés után menne tovább a párbeszéd,fűzés,....stb.?

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2009.10.15. 16:32:21

Megmosolyogtatott ezen a borús délutánon :o)

gnme 2009.10.15. 16:49:20

please don't touch, másnaposan forró tejbegrízt reggelizve ne dobjuk az autóra a taccsot

...maradok a Ludolf testvéreknél

Koncz_János 2009.10.15. 16:51:41

@GERI87:
Hát, ha jól akasz szórakozni, pótoljad. Sosem késő elkezdeni. :-)

newname 2009.10.15. 17:10:48

@alprazolam:
Hát...én odamentem...
maunika, győzike, született feleségek, mindenféle celebfőzés...
de topzsír az nem.
buták a nők:)

newname 2009.10.15. 17:13:07

...egyebekben én sem nézem, mert ha nézném nem lenne időm a roncsimat flexelni meg pénzt keresni, amin flexet és roncsokat veszek...

megint 2009.10.15. 17:13:49

Mondjuk valóban a legtöbb "sztárt" akit behívnak nem ismerem, amúgy nem kellene nekünk olyan műsor mint az , itt nincs rá pénz, de legalább a régi tc színvonal legyen(lenne) meg ismét a tv-ben.

gnme 2009.10.15. 17:36:41

... ami engem illet, nekem tévém SINCS

www.youtube.com/watch?v=v-FKmRAezGw

Roadkill 2009.10.15. 18:07:28

Az olyan ne nezzen Top Geart, aki a "Bicskeharaszt-alsó"-tol megsertodik. Nem nekik valo ez a musor.

Ami a Top Geart illeti, hat nekem, a blatans Fiat reklam utan, soha nem lesznek mar a regiek.

Gremlin (törölt) 2009.10.15. 18:12:57

A fordítót(?) én is felnégyeltetném.
Régebben volt BBC PRIME,ott ment magyar felirattal is.

Csubakka Junior 2009.10.15. 18:16:30

Bírom ezt a 3 bohócot, de az igazi isten mégis csak a Stig koma. Az angol gyártmányú romok dicsőítése néha nagyon nyálas, amúgy a legszórakoztatóbb autós műsor.

lottoferi 2009.10.15. 18:23:11

Hát ha a Top Gear hozzáállását vegyítem a "Please Do Not Touch" felirattal akkor csakazértis végigtaperolom az összeset, és közben idiótán vihogok.

Dennis01 2009.10.15. 18:29:16

@Csikós Zsolt: Ezt nem tudtam, hogy May odaadta nekik a kocsit, en azt hittem, hogy csak kolcsonbe van naluk.
Egy kicsit telhetetlen voltam, mar az is jo lenne, ha a Totalcar visszaterne a kepernyore, a tobbseg szerintem marhara unja az Automania stilusu musorokat.

Dennis01 2009.10.15. 18:33:00

@RufusMini: Ez a Mini a kepeden a tied?
Mennyi idos? A kep alapjan MKI vagy MKII-nek tippelem.

Ittasellátó 2009.10.15. 18:44:28

A vietnami resznel en speciel a Botswana Special-t jobban szeretem... bar igaz, h errol senki nem kerdezett. :D
A musorrol illetve a 3 pajti tekintelyerol pedig a Koenigseggseggsegg sztori jut eszembe:
mikor Stig ment 1 kort vele es kicsuszott visszakuldtek a gyarnak azzal a megjegyzessel, h Stig szerint ha lenne rajta egy hatso szarny jobb lenne. Es lass csodat nehany adassal kesobb ujra ment a kocsi, rajta a hatso legterovel... Legalabbis igy meseltek! ;) A meghivottaktol pedig neha leesik az ember alla, pl. Jay Leno, vagy a londoni polgarmester. A humoruk pedig irto jo, csak erteni kell (nem feltetlenul csak a nyelvet).

NYISZI 2009.10.15. 18:59:22

@SquareWire: They are very, very rich over there as well...

ShwartzWazul 2009.10.15. 19:43:58

Minden szavaddal egyetértek Zsolti.
A TV6-os verzió egyszerűen kritikán aluli.
A fordítás tragikus, a szinkronhangok jellegtelenek és alig-alig megkülönböztethetők, és valószínűleg nem alkalmaznak szinkronrendezőt, mert rendszeresen elcsúsznak az eseményektől. Ergo a szinkron"színészek" sem tudnak angolul.
Ezen felül ami engem hihetetlen mértékben felbosszant, a műsorok időtartama. Az eredeti adások 60 percesek és (BBC rulez) reklámmentesek. A TV6-on is 60 percesek az adások - reklámokkal. :-(

Aki itt megkérdezné a kolléganőket, az jöjjön el az én kolléganőmhöz. Naponta megbeszéljük az előző esti TG-t. Csak jó helyen kell dolgozni. :-)

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.10.15. 20:09:43

"Csapat csak egy van, ó, a Ferencváros"

Rocko- 2009.10.15. 20:16:55

@alprazolam: te kevered a nézni és az ismerni fogalmát.

Leiter Jakab · http://leiterjakab.blog.hu 2009.10.15. 20:21:02

Top Gear nagy királyság, és botrány, hogy mennyire elcseszték a fordítását itthon, szerintem élvezhetetlenné tették a műsort. Korábban valaki írta, hogy nem angolszakos egyetemistára kellett volna bízni - hát nem is rá bízták, Magyarország legnagyobb szinkronstúdiója, a Masterfilm Digital volt az elkövető. Véletlen egybeesésként egyébként tegnap kezdtünk egy sorozatot a műsorban található félrefordításokról, volt már pár szép darab.

Higany 2009.10.15. 22:00:23

Ez a Hilux instant get :) Mármint egy épebb példány.

szakmernok 2009.10.15. 22:10:47

Soha ne legyen az életben nagyobb gondotok mint ennek a műsornak a magyar szinkronja.

SquareWire 2009.10.15. 22:19:55

@GERI87: De ez abszolút nem igaz, hogy minden kocsit leszólnak, egyszerűen nem igaz. Szimplán csak(főleg Clarkson esetében például) előbb meg kell ismerni az embert. Clarkson imádja a: a Peugeot 106 GTi-t, az új Fiat Pandát, a Mitsu Galantot, a 206 RC-t, a Ford Cortinát és még sorolhatnám, ezek pedig jellezően nem luxusautók.

SquareWire 2009.10.15. 22:22:28

@NYISZI: offtopic, meg tényleg nincs értelme ezen vitázni, de nem :) sima angol középosztály.

ccorsa (törölt) 2009.10.15. 22:39:03

Azért az röhejes, hogy az elpusztíthatatlan Toyotára ki van írva, hogy ne érjenek hozzá...

4TYRES 2009.10.15. 22:50:08

@ahraM: Teljesen egyetértek a véleményeddel. Aki szórakoztató autós műsort szeretne nézze a TG-t aki a tényszerűbb adatokra, "hagyományosabb" tesztekre kíváncsi nézze a Fifth Geart. Én pl. mindkettőt rendszeresen bámulom.

Ja és könyörgöm, valaki töltsön fel valamelyik videomegosztóra egy Viasatos Top Geart, mert Dublinban csak a BBC-n és a DAVE-en tudom nézni, de itt eredeti nyelven megy. Annyira kíváncsi lennék a "szinkronra"! Please Help!

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.10.16. 00:58:37

@streetsta: Érdemes rákeresni a top gear honlapon a jennifer saunders videóra, épp a minap néztem meg, beszarsz mennyire benzénvérű a csaj. Csak hogy a TG univerzumban használatos mértékegységet használjam: volt Alfája 3 is.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.10.16. 01:09:14

Egyébként valaki írta már itt fentebb a final geart, remélem a Zsolti ti is csak jogi okokból hivatkoztok a jutúbra, azon nézhetetlen. Ők viszont a haverjaid, ha teljes, eredeti adásokat jó minőségben akarsz látni: www.finalgear.com/shows/topgear/

kiválasztod a szériát, aztán az adást és ni a link a torrentre.... :-)

r7zw48 2009.10.16. 07:43:51

"Mikozben majdnem minden kepen jol kiveheto a tabla amin a felirat: Please do no touch.

Akkor most mi van? nem tudsz angolul Te sem, vagy csak szimplan paraszt vagy?

vajk"

vajk biztosan ott volt, ahol - legalábbis a "Please do no touch"-ra kiterjedő - angol tudást osztották, de ezzel azután valószínűleg olyannyira el volt telve, hogy másért (pl. humorért) már nem jelentkezett

én mindenesetre jó kis hájrázóst heherésztem, amikor a szarrá-porrá tört roncsra akkurátusan kitett "meg ne érintsd!" feliratú makulátlan táblát megláttam

nekem - a szerzőhöz hasonlóan - ez a kettő együtt valahogy így fordul le: ki ne hagyd!

2009.10.16. 09:24:23

Jo, hogy megtapogattad, nagyobb tablan ki sem irhattak volna, hogy "Please DO NOT touch" :)

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.10.16. 10:25:02

Látom használjátok a linket rendesen. Tegnap a 13.-ik évad torrentje 169seed 250leech
Ma 220seed 1822leech XD
Hajrá csak így tovább!!!!

Suttora 2009.10.16. 11:53:50

@ZL Gergow: Magyar feliratot nem tudsz hozzájuk véletlenül?

Dennis01 2009.10.16. 13:02:10

Es azt tudtatok, hogy Hammond lehet, hogy elhagyja a musort? A Top Gear oldalan olvastam, hogy egy nore cserelik le, lehet.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.10.16. 13:38:48

@Suttora:
feliratok.netne.net/index.php?keres=top+gear
parancsolj. :D
Azt nem tudom, hogy mennyire jók,mert én nem használok feliratot.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.10.16. 13:40:25

@ZL Gergow: azt kihagytam, hogy nem sok a magyar, de van 1-2.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.10.16. 16:38:29

@Dennis01: Hm, ezzel csak viccelődnek, mert egy új törvény értelmében egyenjogusítani kell, így megtalálták őket, hogy miért nincs nő műsorvezető. A témában Jeremy legutóbb azt nyilatkozta, hogy akkor lehetne, ha valaki a másik kettőből (persze hogy nem ő :-D) abbahagyja, és akkor felvesznek cicit a helyére. De a helyzet az, hogy alapvetően elviccelik, semmi ilyen infót ne vegyél komolyan - bármelyikük hülye lenne abbahagyni :-)

Dennis01 2009.10.16. 16:45:12

@morphine: En se hittem el igazan, mivel minden szeria kezdese elott van valamilyen ijesztgetes (pl: abbahagyjak; uj musorvezeto; stb), meg egyszer volt valami cikk, hogy Hammond azert hagyna abba, mert indul valami uj musora, de szerintem sokkal tobbet megkeres, mint TG tag, mintha a sajat musoraban bohockodna...

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.10.16. 16:50:21

@Dennis01: Mondjuk amikor ez lement, kissé felhangosodtak a "cicit a műsorba" hangok: www.youtube.com/watch?v=qIICya2hAiI&feature=related

1:40-nél kapaszkodj erősen, ha 1-essel kezdődik a személyi számod....

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.10.16. 16:52:20

@Dennis01: Hammondnak és Maynek is van saját műsora több is, Hammondot elcsípheted natgeó meg hasonló cuccokon, gépekkel, épületekkel, amiket meg May csinál, amolyan igazi "népszerű tudomány" hát azon beszarok, szerintem szenzációs a pasi. legutóbb a holdraszállás ünnepelte úgy, hogy U2-vel (tudod az az ősrégi kémrepülő, de még mindig repül) ment egy kört, ami gyakorlatilag majdnem űrrepülés, a felkészítés is olyasmi.....

Dennis01 2009.10.16. 17:18:53

@morphine: Halaliak a sajat musoraik, pl May-en kivul kinek jutna eszebe egy eletnagysagu hazat epiteni Legobol? :D

voszi 2009.10.17. 09:03:01

sztem gyenge muzsika a topgear. hiteltelen. mint minden, ami a médiában nagy pénzeket csinál.

Bocskov Jordán 2009.10.17. 11:03:33

Az alapvető gond az abból adódik, hogy a magyar autós tvműsorok túlnyomó részben kimerülnek az unalomig sablonos,ámbár "erősen PR szagú" újautó bemutatókon. Kreativitás és stílus semmi, fennkölt okoskodás meg aztán orrvérzésig...

Mioporfeszosz (törölt) 2009.10.17. 20:22:43

A "rakéta" akár pontugyanaz is lehet,mint a műsorban, ugyanis az a kókányolt diszlet centimétert nem mozdult a valóságban el :)
De azthiszem a vicces irányítóval a "bunkeren" kivül hajadonfőtt hadonászós csávó, meg a többi igazi fellövéshez nevetségesen gagyi részlet ezt a világ műveltebb felében teljesen egyértelművé is tette.

torma99 2009.10.18. 10:47:46

@4TYRES: A szinkronja annyira fos a tv6-osnak (3 percig volt hozzá szerencsém), hogy amikor a közönség közül egy nőt szólaltattak meg , azt is egy pasas mondta magyarul...Erről ennyit.
Sokan a fikázók közül biztos nem látták eredetiben, mert a magyar változat fényévekkel veti vissza a műsor színvonalát. Maradj az eredetinél, mert a magyar nem vicces, de nem is szánalmas, egyszerűen fájdalmas.

torma99 2009.10.18. 10:49:46

Jah és Csikósnak a Lianához, ha még nem írták volna. Kb 6-7 szeon óta egy Lacettivel mennek a Siarpc-ban.

nyelv-ész 2009.10.18. 12:50:57

Szerintem meg akinek a TG nem tetszik, vagy nem bírja az angol humort, esetleg a műszaki adatok hiányoznak neki, vagy az autók "tisztelete", az nézze bátran a retekklubon Gyulai Balázst.

pénzügyi tervező 2009.10.18. 17:23:09

@red87: köszi az infót.
ezek szerint azt a részt nem láttam.

Zümike (törölt) 2009.11.26. 16:00:44

"Top Gera"
Jé, azt hittem csak én hívom így.

Salafat 2012.02.09. 20:51:11

ez a lianas szal nagyon kemeny...
süti beállítások módosítása