Buldózerrel tolnak az újautó felé

Bontóba az öreg autókkal!

  2009. augusztus 05. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

Nem tudom, mikor jön el az ideje, hogy börtönbe csuknak öregautó-tartásért. Nincs már messze.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr701289629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zippofcy6 2009.08.06. 02:40:57

@qualitaet: Az egyetlen dolog ami engem nyomaszt az a lét elviselhetetlen könnyűsége :P

Azt pedig fenntartom: akinek ma Magyarországon 100 millió HUF feletti vagyona van az mind törvénytelen módon szerezte, vagy úgy mint a Tocsik, a LiBajnai, a gurcsótány, vagy a Kókány: erkölcstelenül.

Ha pedig az objektív felelősséggel büntethetővé tehető egy még csak nem is erkölcstelen dolog (mármint kölcsönadni az autómat vkinek anélkül hogy magánokiratba foglalnám) akkor miért ne lehetne büntetni az erkölcstelen anyagi előny szerzését?

De amúgy meg látom rövid az eszed, már elfelejtetted milyen csúnyán beégtél mikor azt bizonygattad hogy UKban sem lehet jobban keresni mint itthon, mivel ott az élet is annyival drágább.

Szal pofa súlyba és mars vissza MSZPs, Fideszes, stb segget nyalni.
Bár nincs felőle kétségem, ha holnaptól a Jobbik kerülne hatalomra te rögtön beállnál a Gárdába.

Vagy gerinctelen vagy, vagy ostoba.
Válassz :P
(bárhogyan is, sokra vihetted (volna) a politikusi, vagy államigazgatási pályán, a magad fajtára mindig szüksége lesz minden elnyomó rendszernek)

Ciri 2009.08.06. 04:58:17

@Csikós Zsolt:

Zsolt!
Megtennéd nekem azt, hogy összefoglalod a cikk lényegét? Mármint azt, hogy mi a legnagyobb problémád(id) a témával kapcsolatban?

Előre is köszönöm.

mi nem foglalt még 2009.08.06. 06:40:57

@Mk412: rendesek voltak ha nem vették el a forgalmit

Shadowbull 2009.08.06. 07:36:28

@seniman: "Ami rosszat a bioüzemanyagokról hallasz az általában az olajlobbi koholmánya.Én E85-öt használva kb.annyira szennyezek 3000-es autóval,mint egy 400-as motorkerékpár."

Nem igazan koholmany: a regebbi tipusok nem viselik el hosszu tavon az E85-ot. Foleg a tomitesekkel lehet baj, de jobban korrodal is.

Az E85-re fel kell kesziteni tervezesnel az autot. Nem kulonosebben problemas, de azert oda kell figyelni.

sb

Shadowbull 2009.08.06. 07:56:49

@zippofcy6: Ennyi zagyva baromsagot ritkan lehet egy rakason olvasni.

Oreg, amit itt produlaltal, az mar nem is szanalmas, hanem remiszto.

sb

Krisi 2009.08.06. 08:06:19

@Mayday: Örülök, hogy csak ebbe sikerült belekötnöd, ezek szerint belátod, hogy a többi dologban igazam van.

newname 2009.08.06. 08:19:21

@zippofcy6:
Normális ? (vagy)
Se füle se farka. Mi a lényeg, kérlek gondolt át, és érthetően..

Csikós Zsolt 2009.08.06. 08:46:34

@Ciri:

Hogy negatív kivételezés folyik.

Sárga plakett: Tőlem adóztassanak, tiltsanak ki a szennyezésért helyekről, ha jónak látják, igazat fogok adni nekik. De ne a legalsó 2 százalékot basszák ki, hanem 30-at, 50-et, mert így semmi nem történik, csak azt érzem, hogy egy kis réteget megszívattak, viszont a levegő egy grammal sem lesz tisztább, akkor meg minek.

Vizsgáztatás: rendben van, jobban oda kell figyelni a kocsik műszaki állapotára (bár nagyon kevés baleset történik rossz műszaki állapotból kifolyólag egy szakértő ismerősöm valami kis egyszámjegyű százalékot mondott jó néhány évvel ezelőtt), meg a pénzre is szükség van, legyen burkolt adó, nem bánom, ne vegyünk fel több IMF-hitelt, tényleg. De nem látom indokoltnak, hogy miért a tipikusan keveset futó öreg autók kispénzű tulajait szívatják ezzel (nem magamra gondolok, én alapvetően burzsujként tartok öreg autót, csak azért ilyenre telik, mert van mellette, viszonylag értékesebb valódi veterán), mikor az új autók jellemzően többet futnak, a kopó-, cserélendő alkatrészeiknek meredekebb a fogyási görbéje, ráadásul feltehetőleg azért több pénzük is van. Ez automatikusan a hitelre vett autó felé tolja azokat, akik okosan eddig nem vállalták be a rizikót, mert látják, hogy 100 ezer bruttóból nem lehet.

Maguk a tételek sok itt felszólalóval ellentétben nem bosszantanak, a határok meghúzásának helye zavar, azaz igazságtalannak látom.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2009.08.06. 08:48:48

Szántam rá időt, és átolvastam az összes kommentet eddig. A szokásos vegyesfelvágott, ami a hasonló jellegű írásokra (ezzel együtt eddig 3 volt ebben a témában a TC-n, ha jól emlékszem, de ez igazából most nem is fontos). Mit láttam összefoglalva:

1.megy a szokásos nyavalygás: a szemét államtól (tényleg az EZT nem vitatom, én is itt vagyok kénytelen élni) a New York – Telaviv tengely szintű összefüggésekig: rövid lényege, jaj ez mennyire szar, bezzeg bezzeg a politikusélősködőink, a bankok, meg akik megveszik az országot. Rendben.

2.A másik okosság: mint a kádárkorszakba': meneküljünk egyedül. Privát kis megoldások, jaj senki meg ne tudja. Tegyük fel a szlovák, új guineai, kiribati-i, meg a tököm tudja milyen rendszámokat. Alapíccsunk' dossziécéget, e helyeken, aztán béreljük innen autót. Az utóbbi megoldás egyébként nekem is maximálisan tetszik.

Csak mindkettővel két gond van. Tudomásul kéne már venni hogy egy demokratikus rendszer az által lesz demokratikus, ha képesek a tagjai önszerveződésre. Jelenleg itt vezető értelmiseggjeink képesek erre (ez következik a kádárkorszak egynéhány szociológiai jellemzőjéből, de ebbe most nem mennék bele), az ún. nép (tehát aki nem részesül az államhatalom valamilyen formájából, merha egyszerűen, ezzel sem terhelnék egy autós topikot) rohadtul nem. Akkor talán nem kéne csodálkozni, hogy eme technokrata & értemisegg-politikus réteg elszemtelenedik, és csúnya dolgokat kezd csinálni, amit majd a tisztelt birkanép kifizet, főleg ha kellemesen van lekommunikálva. Vagy leszedálva.

Mi következik ebből: lehet szájat tépni, a TC-t megörvendeztetni kattintásszámokkal (arra NAGYON megy a játék, nyájas olvasók), de igazából itt senkinek semmiféle konstruktív ötlete nem volt arra, hogy miképpen lehetne ezt a problémát itthon(!) megoldani(!). Valamiféle csírája annak, hogy gyerünk, kezdjünk bele, nyissunk egy fórumot, kommunikáljunk, alakítsunk ki közös álláspontot a kérdésekben, majd pedig találjuk ki, hogy ezt hogyan képviseljük. Semmi jele nincs ennek. 1000 fölötti a kommentek száma

Pedig azt mondják, hogy a renccer' kimúlt. Mégis ezerrel itt van. Bennünk. Lehet megpróbálni egyesével privát kis meneküléseket összehozni. Lehet, hogy én is ezt leszek kénytelen tenni (pl. valami zimbabvei kamurendszám kamuforgalmival) De pártunk és kormányunk pedig sorra zárja le ezeket. Nincs sok hátra.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2009.08.06. 08:51:01

Szántam rá időt, és átolvastam az összes kommentet eddig. A szokásos vegyesfelvágott, ami a hasonló jellegű írásokra (ezzel együtt eddig 3 volt ebben a témában a TC-n, ha jól emlékszem, de ez igazából nem is fontos). Mit láttam összefoglalva:

1.megy a szokásos nyavalygás: a szemét államtól (tényleg az EZT nem vitatom, én is itt vagyok kénytelen élni) a New York – Telaviv tengely szintű összefüggésekig: rövid lényege, jaj ez mennyire szar, bezzeg bezzeg a politikusélősködőink, a bankok, meg akik megveszik az országot. Rendben.
2.A másik okosság: mint a kádárkorszakba': meneküljünk egyedül. Privát kis menekülések, jaj senki meg ne tudja. Tegyük fel a szlovák, új guineai, kiribati-i, meg a tököm tudja milyen rendszámokat. Alapíccsunk' dossziécéget, e helyeken, aztán béreljük innen autót. A megoldás nekem is maximálisan tetszik.

Csak mindkettővel két gond van. Tudomásul kéne már venni hogy egy demokratikus rendszer az által lesz demokratikus, ha képesek a tagjai önszerveződésre. Jelenleg itt vezető értelmiseggjeink képesek erre (ez következik a kádárkorszak egynéhány szociológiai jellemzőjéből, de ebbe most nem mennék bele), az ún. nép (tehát aki nem részesül az államhatalom valamilyen formájából) rohadtul nem. Akkor talán nem kéne csodálkozni, hogy eme értemisegg politikus réteg elszemtelenedik, és csúnya dolgokat kezd csinálni, amit majd a tisztelt birkanép kifizet, főleg ha kellemesen van lekommunikálva.

Mi következik ebből: lehet szájat tépni, a TC-t megörvendeztetni kattintásszámokkal (arra NAGYON megy a játék, nyájas olvasók), de igazából senkinek semmiféle konstruktív ötlete nem volt arra, hogy miképpen lehetne ezt a problémát itthon(!) megoldani(!). Valamiféle csírája annak, hogy gyerünk, kezdjünk bele, nyissunk egy fórumot, kommunikáljunk, alakítsunk ki közös álláspontot a kérdésekben, majd pedig találjuk ki, hogy ezt hogyan képviseljük. Semmi jele nincs ennek. 1000 fölötti a kommentek száma

Pedig azt mondják, hogy a renccer' kimúlt. Mégis ezerrel itt van. Bennünk. Lehet megpróbálni egyesével privát kis meneküléseket összehozni. Lehet, hogy én is ezt leszek kénytelen tenni (zimbabvei kamurendszám kamuforgalmival) De pártunk és kormányunk pedig sorra zárja le ezeket. Nincs sok hátra.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2009.08.06. 08:52:34

Bocsi, kétszer ment, izzik a téma, magas a kattintásszám, juj de jó.

Kifordított kacagány 2009.08.06. 09:01:24

@Mayday: pont jó példát választottál. pont olyant, ami igazolja, hogy a lehúzás semmit nem ér. a dohányárú és az alkohol jövedéki adóját is már egy csomószor emelték és nem ért semmit. kizárólag az egészségvédelem szempontjából megközelített akcióknak volt eddig bármi haszna.

szerintem még mindig el kellene mélyülnöd ebben a norma kérdésben. úgy látom van néhány hiányosságod a témában.

Kifordított kacagány 2009.08.06. 09:24:57

@Csikós Zsolt: engem a módja is zavar

@biturbo s: mindenben igazad van, de a megoldás amit javasolsz, ahhoz emberanyag kell. hiába nyitsz egy másik fórumot, ahol majd jól megtárgyalhatják a népek, mi lenne nekünk a jó és mit tehetnénk, ott is csak ilyen szintű társalgásra számíthatnál. kompromisszumkészség, a másik igényeihez való igazodás képessége, ez teljesen hiányzik az emberekből. márpedig amíg az emberek képtelenek olyan megoldásokat találni, amit mindenki el tud fogadni és ezért a célért fellépni úgy, hogy néhány elhintett okosság ne térítse el őket ettől a céltól, addig nem fog történni semmi. hiába találsz néhány száz vagy akár ezer embert aki ezt megérti és kész elfogadni a másik igényeit, az kevés, ennyi embernek nincs elég ereje a változáshoz. ezt az általad említett seggek ki is használják és csak röhögnek a szélmalomharcon, amit pár ember próbál vívni.

seniman 2009.08.06. 09:33:49

@Shadowbull: "Nem igazan koholmany: a regebbi tipusok nem viselik el hosszu tavon az E85-ot. Foleg a tomitesekkel lehet baj, de jobban korrodal is.

Az E85-re fel kell kesziteni tervezesnel az autot. Nem kulonosebben problemas, de azert oda kell figyelni."

Pont,hogy az új tipusok nem mennek el vele az elektronikájuk miatt.Nem mar szét semmit,megnyugtatlak,rajtam kivül nem egy ismerősöm jár vele évek óta hibamentesen.A felkészités megint egy baromság.A Fiesta ralliváltozatának létezik E85-ös variánsa,a komputere más meg nagyobb injektorfejek vannak benne,ennyi a különbség.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2009.08.06. 09:34:34

@Kifordított kacagány: Ja, értem én, ez a realitás. Na most tőlünk nyugatabbra sem megy máshogy: tehát vagy megpróbálsz civil módon tenni valamit, vagy sem. Persze a civil szerv.-ek kezdeti "érdekérvényesítő" tevékenysége kissé megmosolyogtató hatékonyság szempontjából. De ha jól nyomja fel lehet nőni. Ajánlott példa: VEKE. Most már van valamennyi esélye, hogy pl. a BKV vezérkarának az orrát a saját sz*rába belenyomja. Gondolod ők csak így itt voltak, egy csettintésre a semmiből?

A semmiből, meg a szájtépésből semmi nem lesz.

Ja, és egy dolog: a citoyen úgy gondolokdik, hogy ugyan kivonultunk az NKH- elé mondjuk, jót röhögtek rajtunk valszeg odabent, de megpróbáltuk. Figyelem: az utóbbi szó a varázsszó, mivel az önértékelésnek igen jót tesz, hogy lehetőségeimhez képest megtettem amit lehetett.

seniman 2009.08.06. 09:37:42

@Mayday: "az E85öt elő is kell ám állítani, plusz ne felejtsd el hogy a földet keményen műtrágyázni kell ha a tápanyagból E85öt csinálsz, a műtrágya meg nem egy környezetbarát cucc. meg az a sok kamion sem, amivel a földekről a lepárlóba jut a cucc. Az E85 teljes CO2 mérlege sztem inkább negatív mint pozitiv, hiszen eleve egy 33% hatásfokú motorban égeted el."

A benzinedet tán nem kamion szállitja a kútra?Látom a hülyeség határtalan,ennyi erővel én meg mondhatom,hogy benzin felhasználásával te a nemzetközi terrorizmust,az olajlobbit,meg a MOL-os szoci zsidókat támogatod.Én legalább a magyar mezőgazdaságot erősitem.E85-el az én autóm kevesebbet szennyez,mint a te euro akárhányasod.Meg legalább nem fűnyiró motor van benne.

Shadowbull 2009.08.06. 09:40:33

@seniman: Bizonyos fajta gumitomitesek terfogata megno, ha E85 eri oket, es ez a legkulonfelebb tomitesi problemakhoz vezethet szerte a motorban. Gondolom nem jo moka fotengelyszimmeringet cserelni.

Az uj tipusok is mennek vele, legfeljebb nem hasznaljak ki teljesen.

".A Fiesta ralliváltozatának létezik E85-ös variánsa,a komputere más meg nagyobb injektorfejek vannak benne,ennyi a különbség. "

Valoszinuleg az normal utcai motor tervezesenel mar figyelembe vettek az E85-allosagot, mint feltetelt.

Maradjunk annyiban, hogy aki nem akar random jellegu meghibasodasokat az autojaba, az nem tolt bele E85-ot, ha nincs benne a hasznalati utasitasban, hogy azzal is mehet.

Persze lehet orosz rulettet jatszani, oszt vagy bejon vagy nem.

sb

jujdejo 2009.08.06. 09:59:12

hoppa, gondoljunk csak bele hogy egy 10 eves kocsi azt jelenti hogy 1999(lassan 2000)-ben gyartott autorol beszelunk...namarmost, nezzen szet mindenki hogy mit is gyartottak ´99-2000ben...Ies focus, IV Golf, ezelötti passat, ezelötti 3as BMW, ezelötti 5ös BMW, nemtomhanyas Astra...ezeket miert is kene cserelni???nekem 2001es focus kombim van, diesel, nem füstöl, mivel rendesen gondozva van, pedig majd 200ezer km van benne, a mostani araert kapok egy 2 eves Logant...nekem nem erne meg...

Suttora 2009.08.06. 10:36:50

Hú gyerekek, ez aztán kattintékony poszt lett... :D

seniman 2009.08.06. 10:39:14

@Shadowbull: "Bizonyos fajta gumitomitesek terfogata megno, ha E85 eri oket, es ez a legkulonfelebb tomitesi problemakhoz vezethet szerte a motorban. Gondolom nem jo moka fotengelyszimmeringet cserelni."

Vázold már fel légyszi,hogyan jut az üzemanyag a főtengelyszimmeringhez,mert nagyon érdekelne.

Egy E85-ös ismerősöm tesztképpen E85-el teli befőttesüvegben egy benzincsövet áztat azóta,hogy ezzel közlekedik,tehát 2-3éve.Ki kell,hogy ábránditsalak,de eddig semmi elváltozás :-(

Mire ezek a gumicuccok tönkremennek,már az autó a zúzdában csücsül.Az igaz,hogy az E85 agresszivabb,mint a benzin,de ez kb. annyiban mutatkozik meg,hogy a benzin 20év alatt eszi meg a gumit az E85 meg 15.

thetriggerhappy 2009.08.06. 10:48:03

@Kifordított kacagány:

el vagy tévedve. akikkel itt beszélgetsz, azok messze nem képviselik a tsd nagy részét. ha így lenne, akkor itt is suzuki swiftje lenne a legtöbbünknek, lolát és anti-fitness clubot hallgatnánk és így tovább.

thetriggerhappy 2009.08.06. 10:50:25

@Mk412:

ezekből a külföldi hitelekből kapja a szülőd (nagyszülőd) a nyugdíját, ebből tanultál, tanul a gyereked, ebből épültek a hidak és jártál a szot üdülőbe a 80-as évek végéig.

thetriggerhappy 2009.08.06. 11:00:36

@zippofcy6:

látom, megjöttek a netkurucok a sok demagóg faszsággal.
minek orkozol, babózol? írd le, hogy cigányok, zsidók, legyen már ennyi kurázsi benned!

thetriggerhappy 2009.08.06. 11:09:09

@zippofcy6:

ez igazán szép: a homo kadaricus tökéletes mintapéldánya. orkozik, babózik, a vele egyetértő kommentelő cion bölcseit olvasgat, közben meg kádárról noszatalgiázik.

azt hiszem, hogy fogok én még rád hivatkozni. te vagy a frusztrált, sikertelen kádár korban szocializálódott kisember mintapéldánya.

MatseQ 2009.08.06. 11:16:17

Teljesen egyet értem Csikóssal, az a fő baj, hogy megint onnan akarnak elvenni ahol amúgy sincs. Én sem hobbiból járok egy 522ezer kilométert futott 17 éves dízel Fiestával mert ez a perverzióm hanem mert nincs se pénzem se szükségem komolyabb autóra. 8 éve megvan, mentem vele 290000km-t és a gázolajköltséget nem számolva minden időszaki és hibaelhárító javítás költsége (igen, voltam olyan hü..e, hogy írtam) kevesebb, mint 600000Ft. Új autónál ez mennyi idő és futott km alatt jön össze? Töredéke. Nem kell új autó.

thetriggerhappy 2009.08.06. 11:27:40

@zippofcy6:

4 évet? és miért nem sikerült abszolválni az ötödiket?

thetriggerhappy 2009.08.06. 11:30:53

@zippofcy6:

nem vagy bodzaszedő, de büszke vagy arra, hogy a forgalmidban hamisított adat volt.
ez miben különbözik attól, amit felétek cigánykodásnak hívnak?

Shadowbull 2009.08.06. 11:34:16

@seniman: "Vázold már fel légyszi,hogyan jut az üzemanyag a főtengelyszimmeringhez,mert nagyon érdekelne."

Az olaj mindig tartalmaz valamennyi uzemanyagot, amit a gyuruk huznak le a hengerfalrol. Akar jelentos mennyiseg is lehet. Ahol olaj van a motorban, ott uzemanyag is van. Ez neked ujdonsag?

"Egy E85-ös ismerősöm tesztképpen E85-el teli befőttesüvegben egy benzincsövet áztat azóta,hogy ezzel közlekedik,tehát 2-3éve.Ki kell,hogy ábránditsalak,de eddig semmi elváltozás :-("

Ez aztan a bizonyitek :) Az az egy benzincso nem ment tonkre (az biztos latszik a befottesuvegben, hogy mennyivel nott meg a terfogata), ezert nem lehet semmilyen autoban semmilyen gumialkatresz, ami kedvezotlenul valtozik:) Ezek a barom autogyarak meg jelentos eroforrasokat egettek el amiatt, hogy a tervezesnel olyan anyagokat hasznaljanak, ami birja az E85-ot :)))

De az egyszeri ember a befottesuvegevel biztosan okosabb mint az autogyar.

Szerintem errol ne vitatkozzunk tovabb, mert lathatoan lovesed sincsen a temarol.

sb

thetriggerhappy 2009.08.06. 11:38:40

@zippofcy6:

azt a négy év alatt nem tanították meg neked a jogi karon, pld alkotmányjog órán, hogy magyarországon az országgyűlési képviselők választják a mindenkori miniszterelnököt? mert ha ez feltűnt volna neked, rájöttél volna, hogy 1990 óta csak olyan miniszterelnökünk volt, akit nem a nép választott meg....

a többi ostoba, demagóg marhaságra pedig felesleges szót fecsérelni.

Kifordított kacagány 2009.08.06. 11:41:28

@biturbo s: értelek én, de lásd be, elég nagy lelkierő kell ahhoz, hogy valaki éveken keresztül képes legyen széllel szembe pisálni úgy, hogy alig állnak mellé. sokkal egyszerűbb egyéni megoldásokat keresni és megvárni amíg többen is felébrednek. nem állítom, hogy nincsenek eredmények, csak azt, hogy túl lassan jönnek.

@seniman: a hülye amcsik már 15 éve építettek e85-el üzemelő autót. gyárilag. az elavult technológiájukkal. egész biztosan ők is komoly tervezéssel és kivitelezéssel készítették fel az autóikat az új üzemanyagra.

@thetriggerhappy: eltévedve? nagyon, de mit tegyek, ha ide születtem?
amúgy meg az ide járók jelentős részének stiftje van, nézz csak be egy suzukis posztba és bárhol bármilyen fórumon jársz, nagyjából ugyanilyen mentalitással találkozol mint itt, tehát a társadalom nagy része ilyen.

Shadowbull 2009.08.06. 11:44:47

@Kifordított kacagány: "egész biztosan ők is komoly tervezéssel és kivitelezéssel készítették fel az autóikat az új üzemanyagra.
"

Nem kell okoskodni.

Itt pusztan csak arrol van szo, hogy anyagvalasztasnal ezt a szempontot figyelembe veszik vagy nem. Ha nem veszik figyelembe, akkor is lehet, hogy veletlenul pont olyan anyagot valasztottak, ami birja az E85-ot, es akkor az egyszeri embernek a befottesuveggel szerencseje volt.

sb

Ciri 2009.08.06. 11:45:10

@seniman:

"Vázold már fel légyszi,hogyan jut az üzemanyag a főtengelyszimmeringhez,mert nagyon érdekelne."

Kurva gyorsan.

thetriggerhappy 2009.08.06. 11:45:49

@zippofcy6:

hát, valóban nem értesz hozzá. nem lenne kedved elutazni észak-koreába vagy kubába? ilyen bolsevik hozzáállással pont ott lenne a helyed.

Ciri 2009.08.06. 11:46:15

@Ciri:
Jaj, ezt már más is leírta. :))

Kovbandi 2009.08.06. 11:51:03

Személy szerint én inkább újautó párti vagyok, de akkor is gusztustalan, amit drága kormányunk csinál.Nem szívják eléggé az autós társadalom vérét eléggé ezek a majmok?
Azért túlzás, hogy egy 10 éves autónak évenként kell jelentkezni műszakira.
Remélem ott leszek, amikor a nép ezeket, meg az ezekhez hasonlókat huzigálják fel a lámpavasakra.
Viszek kötelet

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2009.08.06. 11:53:07

@Kifordított kacagány: miből gondolod, hogy alig állnának mellé? Persze potyautas szindróma racionális döntés, de hogy ne így legyen, itt a net, oszt lehet beszélgetni. Kompromisszumot keresni. Vagy abbahagyni. De legalább megpróbálni.

Autós márkaklub, Yetro, Alfacity stb. is a netről indult.

thetriggerhappy 2009.08.06. 11:53:52

@zippofcy6:

látom, hogy a négy éves jogi tanulmányaid alatt csak és kizárólag agrárjogi előadásokat hallgattál, és az alkotményjog mellett sem közgazdaságtanra, sem pénzügyi jogra nem ültél be.
elárulok neked egy nagy titkot, de ígérd meg, hogy nem adod tovább: a fed az az usa központi bankrendszere. szerintem te kevered az imf-fel vagy a world bankkal....

subtotal 2009.08.06. 12:03:36

@Kovbandi: vigyél kötelet, hátha valaki behúzza majd vele az új autódat.
Viccet félretéve, akárki kerül kormányra, nem fogja érdekelni pénzszerzésen kívül ez a terület. 98-02 között sem volt érdemi egyszerűsítés, meg előtte és utánna sem, mert egyszerűen semmilyen elemzés nem készül arra vonatkozóan, hogy hogyan és milyen módszerekkel jutnának el oda ahova menni akarnak. Ennek az az oka, hogy fingjuk sincs hova akarnak eljutni.
Minden kampányban annyi hangzik el, hogy építünk majd x ezer kilométer autópályát.
Kedves Totalcar, én szivesen kattintok majd ezerszer is arra a topicra, amelyik a jövő évi kampány közúti közlekedéssel kapcsolatos igéreteit elemzi.

Kifordított kacagány 2009.08.06. 12:05:42

@Shadowbull: pontosan erről van szó

egyébként mivel már megvannak azok az anyagok, amelyek megfelelnek az adott követelményeknek, akármelyik autónál cserélhető a tüzelőanyag-ellátó rendszerben(azért az olajban elkeveredő néhány %-os alkohol nem feltétlen okoz komoly problémákat) ha gyártanak hozzá és persze ha gazdaságos. a gyártóknak érthetően jobban megéri, ha komplett autókat adnak el és ehhez lehet ideológiákat is gyártani.

egyébként meg nem kell a műanyagoknál leragadni, az alkohol a rezet és az alumíniumot is megeszi.

Ratnet 2009.08.06. 12:12:10

Egyszer, csak egyszer fedeznétek már fel, a bizonyos emelések/drágulások/megszorítások és a felső tízezer anyagi és létszámbeli gyarapodásának összefüggését. Egyetlen intézkedés sincs ami rólunk, 'átlagemberekről' szólna. A temérdek államilag 'behajtott' pénz meg eltűnik valahol útközben. Soha nem elég.
Jó reggelt!

Amúgy örömmel látom ahogy a cikk nyomán végre előkerültek az 'öregautó' kedvelők. Én is ide sorolom magam. Szemrákot kapok a sok műanyag, tucat-négykerekűtől.

Egy 18 éves, igen megbízható, masszív kisteherautóval dolgozom (sárgamatricás), néha a városba(ból) van fuvarom. És bizony le fogom szarni a kirekesztő rendelkezéseket. Ezt az autót fent lehet tartani ésszerű anyagi keretek közt, akár otthon javítgatva is. 6-8 liter gázolajból elketyeg. Katalizátort is lehetne rá tenni ha aktuális lenne.
Az új, 'modern' személygépkocsik és haszonjárművek viszont beszerzéskor nagy befektetést vagy kölcsönt jelentenek, a működésükhöz pedig 'infrastruktúrát' és rengeteg pénzt igényelnek.
...hát én őszintén szarok rájuk.:-)

Kifordított kacagány 2009.08.06. 12:12:11

@biturbo s: mert már eddig sem tették. már számtalan konstruktív ötlettel találkoztam, de az adott közösség többsége mindig ellehetetlenítette. te már láttál olyan próbálkozást ami eredményre vezetett?

a kimentünk tüntetni és legalább megpróbáltuk véleményeddel sem értek egyet. próbálkozásnak jó, de ha alkalomról alkalomra nem csinálják jobban(márpedig nem csinálják), akkor csak azoknak jó, akik ellen tüntetni mész, mert az emberekben csak a tehetetlenség érzését növeli.

qualitaet 2009.08.06. 12:12:18

@zippofcy6:

"Az egyetlen dolog ami engem nyomaszt az a lét elviselhetetlen könnyűsége :P"

Azt látom, hogy a lét nem tudod elviselni, pláne mert nem neked hanem másoknak van.

"Azt pedig fenntartom: akinek ma Magyarországon 100 millió HUF feletti vagyona van az mind törvénytelen módon szerezte, vagy úgy mint a Tocsik, a LiBajnai, a gurcsótány, vagy a Kókány: erkölcstelenül."

Nem csoda, hogy nem viszed semmire ameddig annyit nem vagy képes felfogni, hogy százezrével vannak Mgyarországon családok akik generációk óta örökölnek jelentős vagyont vagy vannak olyan tehetséges emberek akik a politikától totál függetlenül sikeresek tudnak lenni a maguk területén.

"De amúgy meg látom rövid az eszed, már elfelejtetted milyen csúnyán beégtél mikor azt bizonygattad hogy UKban sem lehet jobban keresni mint itthon, mivel ott az élet is annyival drágább."

Kisfiam, neked nem rövid az eszed hanem totál hülye vagy, tekintve, hogy sem veled sem pedig senkivel nem vitatkoztam soha az életemben arról, hogy mennyibe kerül az élek UK-ben ugyanis nemcsak fingom nincs róla de toronymagasról le is szarom.

"Szal pofa súlyba és mars vissza MSZPs, Fideszes, stb segget nyalni.
Bár nincs felőle kétségem, ha holnaptól a Jobbik kerülne hatalomra te rögtön beállnál a Gárdába.

Vagy gerinctelen vagy, vagy ostoba."

Gerinctelen te vagy hisz' gyáva beszari pondróként módon írásban személyeskedsz az ostobaságod meg a napnál is világosabb, hisz' még arra sem emlékszel, hogy kivel ugattál mikor és miről.

qualitaet 2009.08.06. 12:20:18

@zippofcy6:

"Akkor hogy magyarázod azt hogy a legtöbb komcsi babó (volt), a szélsőjobb meg nem épp babóbarát?"

És azt hogy magyarázod te történelmi és szociológiai zseni, hogy a szovjet kommunisták a náciknál előbb kezdték üldözni és nagyobb számban is gyikolták -ahogy te mondod- a babókat.

Boleslav_ 2009.08.06. 12:26:12

@Shadowbull: Ez egy komoly tévhit. Tudni kell, hogy a kúton kapható adalékolt üzemanyagok (értsd: benzin) is tartalmaznak alkoholt, méghozzá 5-15 %-os arányban. Az elméleted szerint mondjuk egy PowerEVORacingFormula benzin is károsítaná az autót.

Én 2007 óta járok E85-tel egy ma már 35 éves autóval és eddig semmilyen hibát nem tapasztaltam. Mivel magam tartom karban az autót, rendszeresen ellenőrzöm a különböző alkatrészek állapotát, de semmilyen elváltozást nem tapasztaltam a gumialkatrészeken.

Ami viszont az E85-ös üzemnél fontos, hogy az ideális teljesítmény eléréséhez másmilyen sűrítési viszony, másmilyen kialakítású égéstér, másmilyen előgyújtási érték nagyobb üzemanyagmennyiség szükséges. Ezek kialakítására és összehangolására költenek sokat az autógyártók és nem az anyagválasztásra.

Ha nincs rendesen átállítva az autó az E85-ös üzemre (ezt egyes autók bizonyos határok között /előgyújtás, üzemanyagmennyiség/ maguktól megteszik) az jelentős teljesítményvesztéssel jár, illetve a magasabb üzemanyagigény miatt fellépő szegénykeverékes üzem valóban a motor károsodásához vezet, de egyébként járható út az E85 használata.

Az autómban a sűrítési arány 12:1 (a gyári 9:1), megemeltem az előgyújtást (alap-előgyújtás 10 fok) és nagyobb benzinfúvókákat tettem a karburátorba (-15 %) és jobban megy mint egy azonos típusú benzines kocsi, mégegyszer mondom, minden negatív tünet nélkül.

Ratnet 2009.08.06. 12:34:11

@qualitaet: "a szovjet kommunisták a náciknál előbb kezdték üldözni és nagyobb számban is gyikolták -ahogy te mondod- a babókat."

Bocs, hogy beleszólok a vitátokba de ezzel a kijelentéseddel megleptél. Hol találhatóak ilyen számadatok, mert én hiába kerestem?:-)

seniman 2009.08.06. 12:38:55

@Ciri: "Kurva gyorsan."

Akkor marha nagy műszaki zseni lehetsz,mert a főtengelyszimmering maximum az olajjal érintkezik.Esetleg kétütemű motoroknál találkozhat üzemanyaggal,de mivel azE85 nem keveredik a kétütemű motorolajjal,ezt a lehetőséget is kizárhatjuk.Ha okosat nem tudsz mondani legalább a hülyeséget tartsd meg magadnak.

seniman 2009.08.06. 12:43:27

@Shadowbull: "Szerintem errol ne vitatkozzunk tovabb, mert lathatoan lovesed sincsen a temarol."

Biztosan nincs,mert csak az ilyen mindenhova beköpködő seggfejeknek van fogalmuk mindenről mint te vagy.Egész véletlen autószerelő vagyok és veled ellentétben nem csak annyit tudok az autókról,hogy négy kereke van,meg kormánya meg motorja.Ha neked üzemanyag került az olajodba szerintem viheted motorgenerálra a szutykodat nyugodtan.Az égéstér falán üzemanyagot nem nagyon találsz mivel elég,kopott motornál az ottmaradt olajjal együtt.

Shadowbull 2009.08.06. 13:00:34

@seniman: Huha, egy autoszerelo. Oda meg vissza vagyok, komolyan.

Az egester falan csodalatos modon nem eg el az osszes uzemanyag, mint ahogy az osszes olaj sem.

Amugy meg alapos tevedes, hogy csak a kopott motornal eg el a kenoolaj egy resze a hengerfalon: minden autonal eg el valamennyi, azert fogyaszt minden belsoegesu motor olajat.

Szoval baratom torodj bele: normal esetben is tartalmazhat a kenoolaj uzemanyagot, meghozza jelentos mennyiseget. Kulonosen azoknal jellemzo, amik varosban futnak, sohasem bemelegedve, mert amelyik auto rendesen bemelegszik, ott egy ido utan kiparolog az olajbol az uzemanyag.

sb

Shadowbull 2009.08.06. 13:02:31

@seniman: "Ha okosat nem tudsz mondani legalább a hülyeséget tartsd meg magadnak"

Ez pontosan vonatkozik rad.

sb

Shadowbull 2009.08.06. 13:14:08

@bano1:

"Ez egy komoly tévhit. "

Hehe :) egeszen konretan ott voltam, amikor Ingolstadtban az Audi 4hengeres konstrukcios osztalyanak a vezetoje megkerte az anyagtudomanyi labor egyik munkatarsat, hogy legyen szives foglalja ossze a tervezoknek, hogy az E85 hasznalata milyen hatranyokkal jar konstrukcios (nem termodinamikai) szempontbol. Az egyik szempont a gumitomitesek E85-allosaga volt, es az akkor tervezes alatt allo EA888 motorcsaladnal (1,8 TFSI, 2,0 TFSI "Global Engine") at is kellett allitani az egyik gumitomitest, pedig az uj tervezesu motor volt eppen akkor.

"Én 2007 óta járok E85-tel egy ma már 35 éves autóval és eddig semmilyen hibát nem tapasztaltam. Mivel magam tartom karban az autót, rendszeresen ellenőrzöm a különböző alkatrészek állapotát, de semmilyen elváltozást nem tapasztaltam a gumialkatrészeken."

A terfogatnovekedest nem latod feltetlenul szabad szemmel, csak azt veszed eszre, hogy az adott helyen tomitetlen lesz a motor. Kulonosen ez az alakos tomiteseknel fordulhat elo, amik ha megduzzadnak, kituremkednek a nekik szant helyrol. De ahogy mar irtam, nem fordul elo feltetlenul, csak elofordulhat.

Egyebkent meg ajanlom:

totalcar.hu/magazin/technika/e85/2/#szoveg

sb

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.08.06. 13:14:11

ENNEK A KORMÁNYNAK MENNIE KELL!
És ebben most nincs semmi politika!

Egyszerűen dilettánsok halmaza. Jobb ha tovább nem vezetik (félre) az országot, nem hoznak minden második hónap után újabb módosító törvényjavaslatot arra, amit előtte szavaztak meg.

subtotal 2009.08.06. 13:27:44

@subtotal: arról nem is beszélve, hogy mivel nincs egy elemzés, ami a kitűzött célok megvalósíthatóságát és annak lehetőségeit vizsgálná, így a felmerülő problémákra a lehető legnagyobb jóindulattal is csak ad-hoc válaszok adhatóak.
Nem akarok hazabeszélni, de évek óta szinte (az M3-ig kb 3 kilométeren megcsinálták 4 sávosra NyEH-nál, ennyi) semmi nem történik a 4-es Nyíregyháza-Debrecen-Hajduszoboszló szakaszán, pedig idestova 10 éve be van igérve a 4 sávosítás Debrecen és Szoboszló között. Túlzás nélkül minden héten van halálos vagy/és súlyos sérüléses baleset ezeken a szakaszokon a nagy forgalom miatt (is). Az ún M4-et Bp irányából tervezik építeni, pedig lehet nem onnan kellene kezdeni, hanem innen.
Pedig azt gondolnám, hogy fontosabb lenne a megyeszékhelyek közötti, megyeszékhelyekre a bejutást segítő gyors hálózat megteremtése, mint hogy Bp minden megyeszékhellyel autópályával legyen összekötve, illetve további tranzitutak kialakítása. Egy kicsit off, de csak kicsit.
Nyugati benzinárért nyugati infrastruktúrát! Ha ez megvan, nem bánom, hogy lenyúlják a beruházások egy részét (bánom, de kevésbé érdekel).

Boleslav_ 2009.08.06. 13:44:06

@Shadowbull: Befolyásos barátaid lehetnek... ;-)

A saját tapasztalataimat írtam le. Egyébként az én autómban a legérzékenyebb pont a mechanikus AC pumpa, amelyben ha elszakad a membránja, bizony üzemanyag kerülhet az olajba és akkor baj van... Éppen ezért rendszeresen ellenőrzöm az AC membránt, de nyoma sincs a gumi öregedésének, pedig első körben egy, az autóval közel egyidős AC pumpát használtam.

Ez a motorban lévő gumitömítésekre gyakorolt káros hatás a benzinnel kapcsolatban is fennáll, nem gondolom, hogy a bejutó alkohol ennél nagyságrendekkel több kárt okozna, persze tévedhetek is.

Ápuka 2009.08.06. 13:56:50

Nagy politizálás mellett vissza az eredeti témához....

Két autónk van, 11 és 12 évesek, korukhoz képest nagyon jó műszaki és esztétikai állapotban, kisebb tipikus kis fogyasztású városi autó (97-es 121-es mazda), nagyobb családi utazó és apa kocsit hajt autója( 98-as V6-os!!!pug 406-os kombi). Két autó összértéke max 1.4-1.5m....hitel nincs rajtuk, autót hitelre nem, egyszer volt, elég is volt.
Éves szinten a két autó 25000km-t megy, fenntartása mindennel együtt(biztosítás, benzin, alkatrész-szervíz, gumik, stb, stb)800000ft, azaz havi szinten kb 65000Ft. Most erre jön majd luxusadó (140kw-os a pug), éves vizsga, stb, éves szinten drágul kb 100e-rel a fenntartásuk.

Még mindig jóval olcsóbb, mint akár csak egy új autót is venni hitelre, mert ekkora méretű középkategóriájú autó kell (3 gyerek) vagy egyterű, ami alsó hangon 5m körül kezdődik, annak a hitele 20%-kezdővel 72 hóra kb 80000Ft+biztosítások, stb, stb...ugyanígy 25000km-es futással számolva (és sok kényelmetlenséggel, mert csak egy autó van a családban) éves szinten kb 1700000Ft a fenntartása, azaz havi 140000Ft!!!
És akkor az értékvesztéssel még nem számoltam!
Na ezért sem veszek új autót,nem fogom a bankokat gazdagítani és leszarom, mit gondolnak rólam az utakon, hogy miben ülök, azt a havi 70-80000ft különbséget félretéve pl. évente elmegyek egy komoly 2 hetes nyaralásra a a családommal, stb, stb....

Ez csak financiális megközelítés részemről, engem most ez érdekel, az nem, hogy évente kell vizsgáztatnom majd, nagy ügy, mivel autóim rendben, most vizsgáztak a múlt hónapban, magam vittem oda, sorba álltam nem kellett egyiket sem felkészíteni, simán átmentek.

Roadkill 2009.08.06. 14:00:55

@Ratnet: "Bocs, hogy beleszólok a vitátokba de ezzel a kijelentéseddel megleptél. Hol találhatóak ilyen számadatok, mert én hiába kerestem?:-)"

Keress ra peldaul a "pogrom" szora.

Ratnet 2009.08.06. 14:23:35

@Roadkill: Köszi, próbáltam de továbbra sem találok adatokat amik igazolnák a fenti állítást.

seniman 2009.08.06. 14:44:40

@Shadowbull: "A terfogatnovekedest nem latod feltetlenul szabad szemmel"

Valami mást is tudnál emlegetni a térfogatnövekedésen kivül?Kezd uncsi lenni.Konkrétan még SENKIRŐL és SENKITŐL nem hallottam,hogy kárt tett volna a motorjukban.

Örülök neki,hogy épp az audinál jártál,biztos egész véletlen mindig jókor jó helyen vagy.Csak az a baj,hogy messziről jött ember azt mond amit akar.

Találkoztam már olyan fórumossal aki nagy arccal beregisztrált"audi-s8"nickkel,aztán szégyenszemre beégett egy rozsdakupac cápa bmw-vel.

Ilyeneket bárki ki tud találni,hogy épp bevették volna tesztpilótának a Ferrari F1 csapatához,csak jött a Sumi és több pontot ért el a felvételin :-)

A végén még kiderül,hogy te fejlesztetted ki a Tfsi motorokat.Amúgy azoknak persze,hogy nem tesz jót az E85,mivel a nagynyomású mechanikus szivattyút kivégzi a kenés hiánya.

V8 2009.08.06. 14:57:10

@seniman: mondjuk most pont ráhibáztál, ha visszanézed SB régebbi kommentjeit, akkor kiderül, hogy régebben az Audinál, most a BMW-nél fejleszt motorokat.

seniman 2009.08.06. 15:02:51

@V8:
Akkor nyugodtan le is hurroghat bárkit aki más véleményen van,nem?De igy már értem a sok lehangoló audis-bmw-s népitéleteket.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.08.06. 15:03:17

Vajon miért van 3X annyi komment itt, mint a többi posztnál? Tudja valaki? Mondjuk az NKH?

V8 2009.08.06. 15:09:25

@seniman: Nem mondtam, hogy lehurroghat, csak annyit mondtam, hogy eddigi kommentjeiből itt a belsőségen úgy néz ki, hogy ért ahhoz, amit csinál.

Én nem értek az E85 és a motorok viszonyához, ezért nem tudok beleszólni ebbe a vitába.

seniman 2009.08.06. 15:15:15

@V8: Ő ért hozzá,én és még nagyon sokan ezzel járunk elég régóta.Az a baj,hogy úgy beszél a hátrányokról,mintha az E85 egy hét alatt kikészitené a motort.Mire ez bekövetkezik,ahogy már irtam is rég a roncstelep a bejelentett lakcime az autónak.Szerinted a brazil mérnökök nem jöttek volna rá pár évtized alatt,hogy ez nem kóser?Pedig ők 100% tiszta alkohollal járnak.

subtotal 2009.08.06. 15:15:50

@ápuká: ha kalkulálsz a hitellel mint havi fenntartási költségek részével, akkor az écs-vel ne kalkulálj még egyszer :D

V8 2009.08.06. 15:20:54

@seniman: Erről én nem szeretnék vitatkozni, mert nem tudok állást foglalni, sem az elméleti, sem a gyakorlati hátterét nem ismerem a dolognak.

Elhiszem, hogy sokan járnak így baj nélkül, és azt is elhiszem, hogy bizonyos esetekben ez lehet káros is. A saját autómon mindenesetre nem próbálkozom, nem szeretnék véletlenül a problémás kategóriába kerülni.

subtotal 2009.08.06. 15:23:24

@ápuká: ha belekalkulálod a havi fenntartási költségek közé a hiteltörlesztést teljes egészében (és nem csak a kamatot), akkor tényleg ne számolj még az értékcsökkenéssel is :D, mert ebben az esetben az értékcsökkenést 2x vennéd bele a kalkulációba.
Ugyanis amit visszafizetsz a banknak, annak a tőkerésze nem volt a Tied, tehát nem költség, az értékcsökkenés viszont az.

Szumma szummárum: jobban jársz, ha tényleges költséget akarsz számolni, ha a kamatterheket és az értékcsökkenést veszed be a költségkalapba, viszont a havi törlesztés tőkerészét nem.

lehet kétszer jelenik meg bocsi előre is!

Grifter 2009.08.06. 16:22:16

A büdöskurvanayát a politkusainknak. De mi ebben az újdonság?... :/

Karpathy · http://artofmax.com/ 2009.08.06. 17:39:51

Nem fogok gazdaságelméleti számításokat kifejteni a témában, az én idevágó egyetlen mércém a gyakorlat: egy (több) öreg autót el tudok tartani, egy fiatalt nem. Ilyen egyszerű.
Sajnos nem áll módomban támogatni állam bácsi taktikázgatásait, megoldom az életem, ahogy tudom. Ha szemétül megdrágítják a régi autóimat, felőlem jöhet új is, ha az lesz az olcsóbb. De valószínűbb forgatókönyv, hogy egyszer csak tényleg kifejtik, miért vagyunk a Csikós-félékkel együtt bűnözők, és ültetnek (jobb esetben) BKV-ra. A Budapestről kitiltással, éves büntetővizsgával, a használtautó-behozatal regadós ellehetetlenítésével jó úton haladnak. Ezúton gratulálok nekik is, szebbjövő, robotautó, bigbrader, csipet a tarkónkba.

A nálamnál jelesebb anyagi helyzetben lévők pedig legyenek oly kedvesek nem túl nagy hangon osztani az észt, hamar abba a hibába esnek ugyanis, hogy elhiggyék: az anyagi helyzetük = a valódi értékük. Hogy mit tudok kinyúlni a rendszerből a saját életminőségemet javítandó, az legfeljebb egyfajta specializálódott darwini túlélőképességemet jegyzi. Erre tessenek hivatkozni, ez a valós értékük. A többi önigazolás, nincs rá szükség, nem kell a lebensraum duma, tessenek megenni a kicsiny halakat büszkén, felvetett fővel, erkölcsileg bevállalva a ragadozóságot.
A rendszer szemét, nem a babók vagy a gárdisták vagy a jenők, mert ugyanúgy a tömegek kiherélésén és a javak kevesek által való lenyúlásán alapszik, mint az eddigi összes.
Nincs mit tenni. Tessék bekerülni a húsevő kisebbség közé.

Egyébként a távkiértékeléseket megelőzendő, köszönöm, jól érzem magam a bőrömben, az autóimban is, nem vagyok kifejezett növényevő, csak elszaladt ez a műanyagvilág, és kicsit szorít itt-ott, talán jobban szeretnék egy kevésbé forszolt játékban játszani, de hát már az egysejtűek is nézzük hogy nyüzsögnek, bla-bla :D

gnme 2009.08.06. 18:05:23

.. kiverődött a biztosíték?

Sokaknál kiverődött már. Régebben. Sajnos.

Todmit? .. gyere ifát szétfelxelni, pár nap alatt meg lehet keresni egy havi pénzt.

Iszunk pálinkát, napközben meg felxelünk csavarozgatunk, főzünk bográcsban pörköltet stb. beszélgetünk. Aztán felmarkoljk a zsét és irány haza.

.. következő hónap elején megint ugyanez. Olyan mozgalom szerűen..

Illegális, de lehet vele pénzt keresni.

(..igazából az is illegális, hogy a rákbetegeket hazaküldik meghalni műtét helyett..)

evvan.

Mádzsár'isztány 2009.

Ratnet 2009.08.06. 19:11:36

Sztrájk. Az kéne. Meg valaki aki médiaszinten felvállalja a mozgalmat.

Nos, Csikós úr?:-)

toncsi64 2009.08.06. 20:49:31

Végigolvastam. Nem volt kevés és sokat nem is tudnék hozzátenni, csak hozzáteszem a saját esetemet.

W124 300D 1987-es évjárat, kitünő állapotban :-)

Fizetem a biztosítást, a teljesítményadót és ezentúl évente a vizsgát ( a zöldkártyát eddig is).

Cserébe fél évig nem is használhatom, minthogy a belvárosban lakom.
Persze mondhatják cseréljem fiatalabbra, de remélem megérti mindenki ha nem akarok pénzt áldozni arra hogy szarabb autóba üljek (amit esetleg jövőre lehetetlenítenek el). A jelenlegi körülmények között ugyanis elég szép összeget kellene hozzárakni az autóm aktuális piaci árához egy ilyen mutatvány esetében.
Más. Azt esetleg valaki, bárki megtudná mondani, hogy melyek azok a "szakmai szervezetek" akik támogatják ezen ötleteléseket ? Mert az NKH közleménye szerint vannak ilyenek...

Sam75 2009.08.06. 21:33:53

Azért örülök neki hogy hat ilyen járgányt életben tudsz tartani. Én sajna csak eggyel tudok foglalkozni. Amúgy teljesen egyet értek veled a jó k... a...t. Az egész mögött szerintem is a csodás autóimportőrők meg a behodoló KHM van. De a rossz utakkal persze nem foglalkoznak (utóbbi miatt kellett kicserélnem egy egyéves teleszkópot). Már megint az autósókról akarnak lehúzni egy nem létező bőrt. Siralmas a helyzet. És nem tom mi tévő legyek.
Majd szerzek amcsi rendszámot az opelra vagy ilyesmi. Aztán csináljanak amit akarnak. lehet hogy a bünti olcsóbb lesz mint évente a vizsgadíj.

The Junglefighter 2009.08.06. 22:29:47

Hogy az a szederjesfarkú, málhás, náthás, véres habos, tajtékos, lebernyeges, száraztésztán kövérre hízlalt, rút faszán rézzel kivert, falhozverdesett, füzfán fütyülő, kibaszott nádvágó, löttyedt heréjű, büdös púpos félszemű fahordó, az a szánalmas zsírosfülű, simaagyú, holtak fölött boronáló, ceruzahegyező középiskolai kémiatanárra hasonlító, sánta öreganyjuk kedvenc szomszédja, AZ! Na az verje laposra az összes sz*r szemét sza* majmot, amelyek mindíg is mint ahogy eddíg, ezután is a dolgozó kisembertől fogja elvenni mindenét. És a polgár meg hagyja. MInt mindíg. Szomorúan veszi tudomásul, hogy mostantól már nem fér bele a havi 2 sör sem. Sőt. Kicsit kevesebb sóval kellene ennia zsíroskenyeret. A só is drága, meg utána több drága vizet kell inni. Meddíg tűri még a Magyar EZT? Én nagyon szeretem az autómat. Sok évnek kellett ahoz eltelnie, hogy megvehessem. Nem fiatal, 12 éves. Megszívtam. Nem vagyok abban biztos hogy fenn fogom tudni tartani. Családom van. Gyerekekkel. És menni kell. De ha nem lesz mivel? Buszozzunk a ngymamához? Kiszámoltam mama 16 Km-re lakik 4 jegy : 2 felnőtt két gyermek oda vissza= 1800 HUF 38 perc menetidő sz*r buszon. Csodás kilátások.


Javaslatokat várok. Mi lesz a megoldás az autósok ellehetetlenítése ellen?

Bocs a fenti kifakadásomért. A cikk olvasása után kinyílt a bicska a zsebemben és tökönszúrt....

nikó 78 2009.08.06. 22:34:19

@Ratnet: Ja az ötlet jó, csak az a problem,hogy a sztrájkkal nem érsz el semmit,kiröhögnek egyszer úgyis megunod,gondolják ők meg azért dolgozni is kell, élni is valamiből,ezt is pontosan tudják.Sokkal radikálisabban kellene ezt csinálni,demokratikus(hu de jól hangzik)formában.De egy olyan országban,ahol demokrácia jogcímén lopják a pénzedet,tökretesznek ellehetetlenítenek,csak a radikális nem demokratikus visszavágás a megoldás.

nikó 78 2009.08.06. 22:40:18

@The Junglefighter: Na igen sokan vagyunk így ezzel nekem munkaeszköz az autó.Nem úgy vagyok hogy lejár a műszak azt felülök a nagy büdös sárgára és a nyolc kilóméteremet megteszem 1,5 óra alatt 1 átszállással.A munkának akkor van vége amikor vége van,és így 10 perc alatt otthon vagyok.

Shadowbull 2009.08.06. 22:50:54

"Valami mást is tudnál emlegetni a térfogatnövekedésen kivül?Kezd uncsi lenni."

Belinkeltem a Gulyas cikket. Az eleg alapos, es meg te is meg fogod erteni.

"Konkrétan még SENKIRŐL és SENKITŐL nem hallottam,hogy kárt tett volna a motorjukban."

Akkor biztosan nem is arthat, ugye.

"A végén még kiderül,hogy te fejlesztetted ki a Tfsi motorokat."

Azert ez igy eleg nagy tulzas lenne, de az EA888 blokkjan eleg sokat dolgoztam. Konretan ketten terveztuk egy kollegaval.

"Amúgy azoknak persze,hogy nem tesz jót az E85"

Mikor eljottem ugy volt, hogy fel lesz keszitve az E85-re, hogy mi lett belole szeriaban, azt nemtom.

"Akkor nyugodtan le is hurroghat bárkit aki más véleményen van,nem?"

Az a baj, hogy ez nem velemeny kerdese.

"Az a baj,hogy úgy beszél a hátrányokról,mintha az E85 egy hét alatt kikészitené a motort."

Ilyet nem mondtam. De ha konkretan gond van, az eleg hamar fellep, hamarabb, mint gondolnad.

"Szerinted a brazil mérnökök nem jöttek volna rá pár évtized alatt,hogy ez nem kóser?Pedig ők 100% tiszta alkohollal járnak."

A brazil mernokok nem igazan tehetnek rola, mert tudtommal nem sok brazil tervezesu auto van, de az osszes autogyar etanolra felkeszitett autokat szallit Braziliaba.

sb

Ratnet 2009.08.06. 22:51:53

@nikó 78: Sok kifogás van. Tenni pedig nehéz. Az általad felsorolt okok miatt is. Kellene egy kis tökösség végre, nem!? Nulla kifogás, összetartás, és elszánt cselekvés. Semmi más nem visz előbbre.

A radikalizmus meg maradjon a legvégére, ugyanis az olyan megmozdulásokhoz mindig csatlakoznak nemkívánatos, elvtelen, kóbor felforgatók is.:-)

qualitaet 2009.08.06. 23:09:37

@Ratnet:

"A radikalizmus meg maradjon a legvégére,..."

Pontosan.

... ugyanis az olyan megmozdulásokhoz mindig csatlakoznak nemkívánatos, elvtelen, kóbor felforgatók is.:-)"

A fizetett provokátorokkal egyetemben.

Ratnet 2009.08.06. 23:32:41

@qualitaet: ööö... Bárcsak lennének fizetett provokátoraik a magyar használtautósoknak, akik utcára vinnék ezt az ügyet.:-)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.06. 23:35:16

@Shadowbull: Bélám, ezt a brazil mérnökök jobban tudják! :D
(Az autószerelôkrôl nem beszélve, ôk is rengeteg motort terveznek.)

nikó 78 2009.08.07. 00:00:17

@Csikós Zsolt: Megértem a te problémádat,sok az autó,nagy a szerelem megválni valamelyiktől is fájó gyötrelem.Hasonló a cipő: 79-es kawa 125-ös,80-as trabi 601 szpesöl,meg egy 91-es napi használatos omega aminek még mindig jó az emissziója!!!!!!A kawát el kell adnom,valahova németbe mert égen- földön nincs hozzá alkatrész,gépjárművet meg használni kell mert arra teremtődött.A trabit akár vasvillával is megvédem, családi örökség,örök kenyere van.Az omega viszont csereérett sajnos,de ugye az elmúlt 10év autótermése egyszerűen siralmas bármiről is beszéljünk,nembaj,van 1,5 éve majd valami lesz.

Sokunk ereiben elkezdett forrni a vér,rengeteg a hozzászólás,alapvetően mindenki ellene van.Vannak persze rasszista,meg jövőre de majd milyen jó lesz ha fideszék stb, stb álomvilág.

Speciel én úgy gondolom, hogy az egyéni
élethelyzetek ismertetése, a velem mi lesz
helyett,körül kellene ásni a témát, ki ezért a felelős,mennyi embert érint,stb.Nem értek hozzá,nem vagyok újságíró,de kiemelt szinten fórumon kell tartani ezt a szemét tervet.Ez a fajta fegyver a te illetve a ti kezetekben van.Használjátok ki a mi illetve a saját érdeketekben.Találjuk meg a módját, hogy újabb kés sőt ez már kard,ne kerülhessen a hátunkba.

PL:Én első lépésként a területileg illetékes NKH előtt minimum 5 percig nyomnám a dudát.Ha mindenki aki éppen arra jár rászánja azt az 5 percet mondjuk 8-tól 16-ig vagy ameddig a munkaidejük tart, elég komoly napi koncert lehetne belőle.

nikó 78 2009.08.07. 00:12:13

@Ratnet: Igen,ebben neked igazad van,jön a gárda a szélsősök,az anarchisták stb az összes politika által befolyásolt vagy inkább,TUDATOSAN GENERÁLT futóbolond,fizetett uszító stb.De aki ebben az országban él magyar, cigány ,német ,horvát ,zsidó ez mindenkit érint.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.07. 00:32:33

nagyon ráérnek ezek a fejlesztő mérnökök...

nikó 78 2009.08.07. 00:52:25

@Shadowbull: Csak nem négy karika?:motorunk a minőségünk!!!!!!!!!!!

Ciri 2009.08.07. 04:52:20

@seniman:

"Akkor marha nagy műszaki zseni lehetsz,mert a főtengelyszimmering maximum az olajjal érintkezik."

És még le is írja az Istenbarma, hogy ez a szakmája. :))

Shadowbull 2009.08.07. 07:41:45

@nikó 78: Vót valamikó´, 7 evig.


Mosmá "Freude am Fahren"

sb

seniman 2009.08.07. 07:59:09

@Ciri: "És még le is írja az Istenbarma, hogy ez a szakmája. :))"

Miért neked mia szakmád aranyom,hogy mindenhez igy értesz?Gondolom hentes vagy esetleg szobafestő.Eddig a fikázáson kivül nagyon nem tudtál semmihez hozzászólni,maradj inkább csendben.Szerintem életedben ilyen szimmeringet sem láttál,de szerintem egy motor belső felépitésével sem vagy tisztában.SB legalább ért hozzá,hogy nem vagyunk egy véleményen,az már más kérdés.Te viszont csak egy mindenkinek beszólogató tapló kis nem is tudom micsoda vagy!

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.07. 08:23:05

@seniman: Egyelôre ott tartunk, hogy te adtál itt elô nagy arccal baromságokat, úgyhogy tedd magad takarékra, öcsibusz.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.07. 08:31:11

@seniman: "hogy nem vagyunk egy véleményen,az már más kérdés"

Az egy nettó baromság, hogy nincs üzemanyag az olajban, nem vélemény kérdése.

seniman 2009.08.07. 10:09:24

@Il mio nome è Nessuno: "Az egy nettó baromság, hogy nincs üzemanyag az olajban, nem vélemény kérdése."

Ha üzemanyag kerül az olajadba,ne a szimmering miatt aggódj,nagyobb veszélyben lesznek a főtengelycsapágyak.Ez pedig csak akkor szokott előfordulni,ha hidegen van inditgatva az autó,péel beinditod az udvaron,csak hogy arrébb állj vele,de ezt is többször kell megjátszani,hogy az üzemanyag a gyűrűk mellett leszivárogjon.Szerintem ha már csak egy kicsit is meleg egy motor(nem a hűtőviz szintjén,hanem a henger belseje)az üzemanyag inkább már azonnal párolog,mint hogy leszivárogna.Amúgy meg az adalékolatlan szar magyar benzinnél milliószor jobb az E85,mert ez legalább feloldja a lerakódásokat,nem csinálja őket.

Rocko- 2009.08.07. 10:47:55

@Shadowbull: "Freude am fahren"?
www.youtube.com/watch?v=SkYCVBxTNj4
emígy?
de nem baj, ha sokat fejlődsz, akkor lehet még "Fahren, Tanken, Fahren" is! :))))

Shadowbull 2009.08.07. 10:53:45

"Ha üzemanyag kerül az olajadba,ne a szimmering miatt aggódj,nagyobb veszélyben lesznek a főtengelycsapágyak"

Nem igazan. Mindenhol van egy hatarertek az uzemanyagtartalomra, amit a csapagyazas meg rohogve kibir.

"Szerintem ha már csak egy kicsit is meleg egy motor(nem a hűtőviz szintjén,hanem a henger belseje)az üzemanyag inkább már azonnal párolog,mint hogy leszivárogna."

Nem parolog el, mert nincs ideje. Az adott konstrukciotol fugg, hogy mennyi uzemanyagot dolgoz bele a motor az olajba. Nyilvan vannak uzemallapotok, amikor tobbet, van amikor kevesebbet.

A homersekletnek ehhez csak annyiban van koze, hogy ha az olaj sohasem melegszik be rendesen, akkor az uzemanyag nem tud kiparologni belole.

Amikor valaki buszkelkedik, hogy az autoja egy csepp olajat sem fogyasztott 2 cikus kozott, annak szepen az uzemanyag potolta ki a hianyzo mennyiseget.

sb

Shadowbull 2009.08.07. 19:36:23

Amugy fentebb kifelejtettem a blowby-t. Az is tartalmaz uzemanyagot, sot valoszinuleg onnan szarmazik a nagyobb mennyiseg.

sb

papa33 2009.08.08. 12:45:24

Előző autóm olajcsere után kb 8000 km-nél kezdte csökkenteni az olajszintet, kellett 2-4 decit tölteni, kb fél-3/4 liter olaj még 10-12000 km-ig, olajcsere és minden kezdődött elölről. Függetlenül a rövid-hosszú utaktól, télen-nyáron, stb, mindíg így tett. Akkor?
Énszerintem jelentéktelen olaj kerül be átlagautóba, hiba nélkül. És van olyan autó, ahol az AC hiba esetén kifelé folyik a benya, nem a mociolajba. Persze az is lehet, na de ez a mennyiség észrevehető lesz.Meg lehet kondenzvíz is, valamennyi csepp...

papa33 2009.08.08. 12:48:25

@papa33: Illetve a benya lemossa az olajat, szóval rövidítené az élettartamot a benzintartalom. A mai szabályozott motorüzem ha enné az olajat, nem lenne patikatiszta a gyertya 40-60 ezer km után, kényesek a katalizátorok, tehát egyetlen égéskihagyás sem lehet, nincs olajzabálás-kormolás, egyes autó iridium gyertyája 100ezer km csereperiódus. Szal a benzin sem folyik nagyon le...

zapponlack 2009.08.08. 17:52:37

Az egyetlen megoldás: kitiltani az összes új autót.

Zsolt, kedves, ne érezd magad kényelmetlenül, mikor a merciddel füstölsz a körúton: gondolkoztál már, mennyivel "környezet barátabb" az előtted haladó csillogó új dízel után általad beszívott sósavgőz? Én jobban szeretem a kormoló régi dízelt, attól nem fulladok meg, ha csilogó új öngyulladós után megyek, ablak fel, igyekszem minél gyorsabban megelőzni.

Aztán az ülések. Azt a rengeteg, majomköszörűs-elfuserált ülésnek csúfolt hokedlit, amit az autóipar az elmúlt 10 évben produkált...százszor inkább egy régi F astra vagy toyota...

Arról nem is beszélve, hogy már egy egy fékbetét-cseréhez is kompúterrel kell visszahúzni a dugattyúkat. Meg helyettem fog fékezni a kocsi, ha túl kicsi a féktávolság.

Az egyetlen amit elismerek, hogy "biztonságosabbak" lettek az autók - meg súlyosabbak. a kilencvenes évekhez képest minden másban a degeneráció az úr(a bonyolítás árán megszerzett kis előnyök ui. még nem fejlődés...)

40EridaniA 2009.08.08. 20:41:23

Igen. Meg milyen már ez is. Olvasom az új dízelverda teszteket, 7-8 literes (mért) átlagnál már eszement tapsikolás és hisztérikus üdvrivalgás van, hogy hurrá, mennyire takarékos a cucc. Nem inkább az 5 litert illenék megcélozni? Ez a fejlődés? Több üzemanyagból több erőt kihozni nem nagy kunszt, ilyen irányú "fejlesztésekkel" nem túl sok leendő újautóvásárlót tudnak meggyőzni.

totyy528 2009.08.16. 11:21:31

Arra mennek rá minden szinten, hogy egy kicsit se érezd jól magad!Tényleg, mintha igaz lenne az az összeesküvéselmélet, hogy a zsidók ki akarnak innen mindenkit űzni, hogy rátehessék a kezüket az ivóvízkészletünkre.Én komolyan elgondolkoztam azon, hogy el innen , mindegy hova, cak minnél messzebre. Pont 125kw-os az autóm, 30éves, én is szeretnék elbeszélgetni egy 2x2es szobában ennek a baromságnak a kiagyalójával.

webshark 2009.09.06. 15:23:45

@zapponlack: köszönöm a dicsértetet a két típusnak- az egyik az konkrétan a kezem alatt van.
2 öregebb kocsi van családban:
Astra 14 éves kombi, jó állapotú és alig látszik az idő vasfoga rajta, minimális dolgok cserélődtek ki még benne.Olajfogyás
szinte 0,csak a periódus végén kezdi enni- most töröm az agíam hogy télre ne kapjon e egy kis full synt olajat (aztán ha eszi akkor az én hibám- de jobb lesz a kenés hidegindításkor...)
Olcsó alkatrészek tömege, és sok bontott cucc létezik hozzá.
Daihatsu Applause, nos ő már 19, kicsit rohad de nem zabál sok olajat, megy és izomerős nyomatéka van, tehát egy jobb Audit/BMW-t ott lehet hagyni vele, adott körülmények között. Drágább dolgok vannak hozzá, de kikeresgélve azért ki lehet bekkelni.

Mindkét kocsit igyekszünk, jó állapotba felhozni hogy naprakészen legyen vizsgaready, a komoly dolgok, fék fékfolyadék, kormánymű ellenőrzések nemcsak kétévente van hanem kb félévente.
Az egyik téli-nyárigumis, a másik városi verda, ezért csak nyári van hozzá. Mivel nem nagy pénz, gondoltam a kombihoz plusz acélfelniket, hogy akár én is tudjam cserélni a téli nyári garnitúrát,
a másikhoz meg csak fontolgattam (régi acélfelni még olcsón van, használt télit viszont nem tennék rá) közben az apróságokat is javítjuk, új kipuff mindkét kocsin.

Ez a pénzrabló dolog, senkinek nem jó akinek öregszik a kocsija!!! Ill az államnak esetleg a szalonoknak.
Aki eddig sumák módon átlökte a roncsát,
(saját szememmel láttam olyan frissvizsgás ladát, fiatot hatalmas lyukakkal, hogy a présbe is veszélyes lett volna beletenni, annyira szakadt volt.)

Inkább a nagyon rossz állagú, egyszer már bukott kocsit kéne sűrűbben vizsgáztatni....
süti beállítások módosítása