Vizsgás lett a totalcaros Zsiga!

  2009. július 29. - Csikós Zsolt Címkék: bmw lada totalcar flotta zsiguli

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Talán emlékeznek még a Totalcar történetének eddigi egyetlen szolgálati gépkocsijára, a VAZ 2101 típusú, okkersárga autóra. Karotta és Winkler gagyi-pimpelte egy tévéadásban, amely kizárólag a Zsiguliról szólt, majd szerepelt még cikkekben, utolsó éveit azonban javarészt a szerkesztőségi mélygarázsban töltötte, leeresztett gumikon.

Néha elmentünk még vele ebédelni, párszor kihúzott egyikünket-másikunkat az autónélküliségből, majd lejárt a vizsgája, és már csak útban volt.

Eladtuk. Éppen Mayer Andrisnak, aki onnan lehet ismerős a Totalcar olvasóinak, hogy közel egy évvel ezelőtt megmentette a klubomat a széthullástól, ugyanis ingyen és bérmentve felajánlotta a telephelyét helyszínnek. Azóta is ott tartjuk a péntek esti bulikat.

Havonta tehát minimum egyszer szoktunk beszélgetni Andrissal, jár ő is klubozni, pár dolgot tudtam is róla, például legutóbb azt, hogy Zsigulit keres. Eleinte szépet szeretett volna, de kikent-kifent roncsokat talált méregdrágán, majd inkább olcsót keresett, de a lehetőségekhez képest eredetit. Nekünk volt egy ilyen a garázsban. El akartuk adni. Olcsón. Megvette. Elvitte. Megírtuk.

Hiába volt viszonylag jó állapotú, a Zsigának akadt azon kívül is baja, hogy Winklerék anno levágtak a rugóiból Indiánéknál. Elkezdett rozsdásodni két ajtaja, a sárvédője, a küszöbje, nem vészesen, de hozzá kell nyúlni, tudtuk. Felfeslett a vezetőülésén a varrás. Néha csak három, sőt, olykor két hengerrel ment, utolsó alkalommal alig bírtam vele kiállni a mélygarázsból. Nem ment az ablaktörlője. Mire András érte jött, már semmilyen elektromos cucca sem, csak az önindító és a gyújtás. Meg még ezer apróság akadt.

A legutóbbi klubra ezzel a Zsigulival érkezett. Bőgő motorral, Dögkeselyű-stílusban csikorgott be a telephelyre, mi meg rebbentünk széjjelfele, mint nézők az Akropolisz-ralin, amikor jön Walter Röhrl a kvattróval. Vizsgát kapott a Zsiga.

„Teljesen rosszul volt összerakva a karburátor, csoda, hogy ment, most rendben van, nem volt nagy meló. A futóműnek pedig köze se volt az eredeti beállításokhoz, iszonyatosan sokat kellett tekergetni, de most meglepően jó” – mesélte, folyamatosan vigyorgva. „Már megszereztem hozzá az összes kasznielemet is, nemsokára megy lakatoshoz” – folytatta.

Tényleg sokkal finomabban jár a motor, érdekes, most négyhengeres. Persze a szelepeket is beállították. Elég pörgős beszélgetések voltak éppen a klubon, nem vittem el a Zsigát, de kipróbálgattam az elektromos cuccokat, minden működött.

„Elég nyugis, sokak szerint egyenesen lassú vezető vagyok, de amióta megvan a Zsiga, állandóan bőgetem, csikorgatom, kihozza a huligánt az emberből. És csak ezzel járok” – lelkendezett. Pedig Andris egy Pajero, egy Ford Explorer és egy Cadillac Fleetwood tulajdonosa egy személyben, illetve buszos jogsija is van, egyetem alatt ő volt az egyetlen, aki menetrend szerinti BKV-csuklóst vezetett. Ugye, ugye, nem kell mindig szuperautó a nagy örömhöz? Néha elég egy rozsdás (annyira azért nem, ez is kiderült) Zsiguli is.

Meg volt más érdekesség is a klubon, például elkészült Littner Zsolti BMW 518-asa is. Ballonos gumik, vékony kipufogó, nagy kormány, ahogy illik, és ahogy ma már egyetlen E12-est nem látunk, mert mindenki széthülyegyerekesítette az összeset. Egyébként közel hárommillióban van.

Gyönyörű, erre most megint rájöttem. Pár évvel ezelőtt viszont még semmire se tartottam a típust, mert olyan sok volt belőle, és annyira nem tűnt réginek. Most, hogy már szinte nincs, és ez meg ilyen állapotú, már igazi veteránautó. Lehet, hogy egyszer elkérem, akkor írok is róla majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr471275413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sabc 2009.07.29. 21:26:22

@sig: Soha nem volt egy pár lámpás ötös, mindegyiken dupla lámpa volt.
E21-es hármas szériából volt egy pár lámpás.

series_one (törölt) 2009.07.29. 21:26:41

@Gyurma73:

az tény, hogy stimmel bele azzal a megszorítással, hogy nem lesz benne helyzetjelző.
mert ugye az ezeröcsinek külön volt a helyzetjelző, az e3/e9/e12/e21/e24nek meg a külső fényszórópárban.

series_one (törölt) 2009.07.29. 21:29:51

@Il mio nome è Nessuno:

fene tudja, a maga módján egész jól néz ki.
bár volt nekem sárgafényszórós autóm (neménvótam, így került hozzám), hát azt mennyire rühelltem, ember el nem tudja képzelni.
mindenkit taxisnak néztem messziről esténként.
:)))))

series_one (törölt) 2009.07.29. 21:57:44

@Gyurma73:

az e28ba akasztottam egy amerikai hűtőrácsot, egy hozzávaló lámpakonzolt meg hozzávaló lámpákat.
leszarom, hogy az európai orr felemás lámpás, nekem így jobban tetszik (egyébként megvan az is).
aztán ugye a júzer elküldte a lámpákat is, gyorsba' beleszórtam egy este, mondom lássuk mit mutat. jól néz ki, nem is az, de az európai vetítéshez képest ezzel semmit nem lehetett látni, a jobb oldal hosszabb vetítési képe nagyon hiányzott. aztán másnap elmentem, hogy na, akkor most egy ilyen átmérőjű európai fényszóróbetétet veszek, hát helyzetjelzős az nagyon nem volt, jobb híján vettem helyzetjelző nélkülit.
ekkora pilács egyébként meglepően sok autóban volt tól-ig, az audi80tól a lancia deltán keresztül a rosseb tudja még, miben. de helyzetjelzőset nem kapni, sőt, még a hella sem különbözteti meg a helyzetjelzőset és az anélküli foncsorta saját honlapján a termékei közt. aztán jártam sokat helyzetjelző nélkül, mert minek az nekem, sose használom, végül meg szereztem egy garnitúra e12 betétet, abban megvan a hely. ezt a lámpát viszont nézegettem sokat, hát mit mondjak, úgy, hogy megmaradjon benne a helyzetjelző, ember nem vág bele lukat.
ha üveg, akkor elfröccsen a picsába az első próbálkozásnál, ha lemez, azt meg fúrd meg a gömbölyű oldal felöl, hogy a lemez se tekeredjen el meg a foncsor se pattanjon meg belülről. nem hiszem, hogy sikerülne.

qualitaet 2009.07.29. 21:59:05

@Il mio nome è Nessuno:

Istenem, tippppikus párizsi autó!
A világon sehol nem volt olyan 528i- sűrűség mint ott. Vonatkozott ez az E28-ra is.
Micsoda hangulaaaat!
Abban a környezetben,és a gallok által annyira karmolt színekben (Arktis,Saphir, Graphit, Delphin, Polaris, stb) régi táblával baszott jól mutatott a sárga, másutt viszont kretén.
A marokkói csávó sem pitekusz a volánnál :)))))))))

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.29. 22:00:41

@sipike78: Mindenesetre már elszívnám a csatabárdot.
De csak úgy, mint Tom és Jerry szokta. ;)

kaszacska 2009.07.29. 22:00:53

@Csikós Zsolt: Netan a fekete amcsi stretch limo is a klubhoz tartozik? Szerintem azon az udvaron szoktam latni.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.29. 22:08:55

@qualitaet: Dehogy tipikus, nincsenek is rajta horpadások! :)

qualitaet 2009.07.29. 22:28:18

@Il mio nome è Nessuno:

Azaz! Vagy a fékportól koromfekete TRX (E23/32 esetén) :)

A korabeli francia és digó lelakottság az ami szinte még jól is mutatott.
Horpadt, de mindig originál fényezésen és szigorúan gyári állapotban. Kifordított kerekekkel hanyagul odabaszva a kockaköves párizsi utcán a hatalmas és jellegzetes platánfák alatt...

Devil2 2009.07.29. 22:28:36

Szép, szép az E12, de basszus egy négyhengeres konfigurációba beletolni 3 milliót... egy igazi BMW az 6 hengertől kezdődik.

qualitaet 2009.07.29. 22:33:11

@zöldi: Az is megesett. De ezek most inkább szép gyerek ill .kamaszkori emlékek.

UltimateUbul 2009.07.29. 22:34:22

@zöldi:
csak szimpla bennfentesek. Bár furcsállom hogy ennyire kapós volt annakidején ez a széria. De tényleg ilyen egy igazi városi futkozós autó. Manapság meg jó sok mercit látni a franciáknál, valszeg rájöttek hogy lehet kényelmeset jól is gyártani, viszont pl hazait csak a hülyék vesznek. ahogy olaszoknál sincs dömpind a fiatokból a burzsulyabb részeken max a délolasz pusztában.
Lehet egyáltalán még kapni H4-et ilyen sárgában, nálunk ez sose volt ugye kötelező csak mint lehetőség megengedett. Franciák milyen elgondolásból futtatták ezt annakidején?

qualitaet 2009.07.29. 22:37:11

@Devil2:

"Szép, szép az E12, de basszus egy négyhengeres konfigurációba beletolni 3 milliót... "

Ez itt nem a teljesítményről szól. Adva van egy biztos származású, originál állapotú (ráadásul családból!) MAGYARORSZÁGI autó. Ki az a barom aki nem becsülné meg???
A gazdájának csak elismerés jár.

UltimateUbul 2009.07.29. 22:39:16

@qualitaet:
ottani forgalomban a horpadás már alapáras széria majdnem a szalon kijáratánál: portás 'bá helyez el egy csinosat sarokkal a jobbhátsóba. utána meg a kürt üzemkészsége fontosabb mint a fékrendszeré alapelv.

Robetta 2009.07.29. 22:45:46

@qualitaet:
EZ a kép az utóbbi idők legjobb francia filmjéből van kifagyasztva.
2*2 óra színtiszta izgalom:
L.Ennemi.Public.N.1
L.Instinct.De.Mort.
magyar cím: Elsőszámú közellenség
Asszem hogy algériait játszik benne a gyerek. Érdemes megnézni.

Rocko- 2009.07.29. 22:46:10

@sipike78: a bálnazigóta tulajdonképpen egy elrontott Bimmer logó. gondolom a recskázás és a zigót keletkezése közti párhuzamot nem kell levezetnem.

mit nyertem, egy tesztvezetést egy Suzuki Swift típusú személygépjárművel egy, kisforgalmú Sz.-Sz.-B. megyei kisvárosban, opcionálos oszlopon flakonnézéssel?

zöldi 2009.07.29. 22:46:54

@UltimateUbul: Nekem Párizsban az eszméletlen mennyiségű motor volt a- kellemes- meglepetés. Lévén hogy októbert írtunk, és napi max 8 fok volt. Ezek meg kesztyű nélkül, öltönyben.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.29. 22:51:19

@qualitaet: "Kifordított kerekekkel hanyagul odabaszva a kockaköves párizsi utcán a hatalmas és jellegzetes platánfák alatt..."

Azaz! :)

Mióta láttam, milyen parkolási technikákat alkalmaznak (csattanástól-csattanásig), azóta azon a véleményen vagyok, hogy oda én is francia autót vennék :)

qualitaet 2009.07.29. 22:52:24

@Robetta:

Köszönöm! A korabeli (meg úgy általában)a nyers és realista francia bűnügyi filmeket imádom.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.29. 22:54:39

@Rocko-: A nyereményt a játék leírásakor megneveztem. A flakon már amúgy sincs meg. :P

UltimateUbul 2009.07.29. 23:18:26

@zöldi:
Jahh az cefet sok van a meglehetősen északi fekvés ellenére is, praktikum, tudniillik, na és a biciklis hagyomány öröksége. Meg ha már van nemzeti moped gyára valakinek, ugye?

lanyi 2009.07.30. 00:04:24

Szép a BMW...
Réges régen volt ilyen autóm.
Imádtam, mert autómata is volt három sebességes.

zippofcy6 2009.07.30. 02:58:45

@series_one: De ki az a hülye aki ráírja az Alfájára hogy Volvo? Ráadásul krómmal??? :S

Rocko- 2009.07.30. 07:30:42

@sipike78: áá, flakon nélkül egyik se érdekel.

UltimateUbul 2009.07.30. 07:57:43

@Csikós Zsolt:
Ha nem mondta senki hogy 1200s akkor nézz már rá a winklerék ótvarának a címére ott legfelül.(már mikor a tv-ben nyomták ezt a részt is, majd elokádtam magam ettől a rettenettől) Aztán mindjárt ki is javíthatod mondjuk VAZ 2101-re.

loláb 2009.07.30. 08:13:57

@Il mio nome è Nessuno: Hát, akkor ezen beszarsz: az öregúr, és kis családja a kék 518-assal, és egy kb 5 méter hosszú lakókocsival járták be egész európát.

@qualitaet: Édesapámnak 72-től 83-ig egy 1800-asa volt (1,8-as). Aztán jött egy szerencsétlen Ladás, aki 83-ban leamirtizálta a bal elejét. Az akkori inflációt jelzi, hogy 11 évesen, az órájában bő 300ezer km-rel, totálkárosan forintra ugyanannyiért adta el apám, amennyiért vette.

A másik, érdekesebb autója egy vw typ3 fastback (1,6L) volt, közvetlen a bmw előtt. Ebből akkoriban 2 darab volt az országban, egyik a mienk. Farmotoros volt, mint a bogár, viszont ezt a vámosok nem annyira tudták róla, plusz a farmotor felett is volt egy kisebb csomagtartó, de a rendes méretű az elöl volt. Apámmal a jogó határon mindig kinyittatták a hátsót, látták hogy csak egy konyak, menjen tovább. Persze elöl közben huszasával utaztak a napóleonok és a szivarok.
Valamikor volt még rövid ideig egy SAAB 99-ese is.
Megbpersze mindeközben megszámlálhatatlan szoci vas: skodák, lada, zastava, trabik, rajgaz, platós aró és uaz (maszek építészmérnökként a fél 2. és 12. kerületet ő építette fel).

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.30. 08:17:17

@loláb: Készséggel elhiszem, de én akkor sem költöttem volna egy vasat sem a fapad fapadjának a restaurálására, és a rendesen motorizált 5-ösökkel is csak igen távoli rokonságban van. Azt nem állította senki, hogy ne tudnál eljutni vele akárhova.

loláb 2009.07.30. 08:35:28

@Il mio nome è Nessuno: Ja, egyébként egy kérdés: valahol azt olvastam, hogy a 315 1,5-ös motorja a valaha létezett legkisebb bmw személyautó motor. Ez igaz?

loláb 2009.07.30. 08:48:33

@Gyurma73: De abban motorkrékpár motor volt, akárcsak a 700-asban.

series_one (törölt) 2009.07.30. 09:18:11

@loláb:

az a 315 az igazából 1573 köbcenti volt, mint a 316, csak éppen amennyire lehet, lefojtották.
de volt egy 1499 köbcentis motorka is, ez a bmw 1500 motorja volt. ez egy 1962ben kijött négyajtós kis autó volt.

loláb 2009.07.30. 09:26:56

@series_one: Aha, világos. Én azt hittem a 315-ben is az 1500-as motorja volt.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.30. 09:36:36

@loláb: Az Isetta 250cm3-es egyhengerese volt a legkisebb (volt 300as egyhengeres és 600as kéthengeres boxer is), bár ezek nem saját modellek, hanem az Iso Rivolta licencei voltak.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.30. 09:44:11

@series_one: 316ból volt 1766cm3-es is. Az M10B18 butított változata volt, 98ról 90 lóerôre "fojtva", hogy megegyezzen az M10B16 teljesítményével.

loláb 2009.07.30. 09:50:14

@Il mio nome è Nessuno: A boxerek motorkerékpár motorok voltak, de ez az egyhengeres ez új, erről foggalmam sincs, hol szolgált azelött, mielött az Isettába került. Tudtommal a bmw a nyolcvanas évekig csak kéthengeres boxermotoros motorkerékpárokat gyártott.

@series_one: Nem vagyok nagy bmw fan, nézd el nekem a hiányos ismereteket.

series_one (törölt) 2009.07.30. 09:52:15

@loláb:
nem, voltak egyhengeres motorjaik is.
mármint motorbicikli, nem csak blokk.

series_one (törölt) 2009.07.30. 09:53:47

@Il mio nome è Nessuno:

igen, ezt tudtam, de nem erre vonatkozott a kérdés.

más.
sb-t már kérdeztem, de nem tud segíteni.
azt lehet tudni, milyen magas egy m54 blokk a főtengely középvonalától a blokk tetejéig?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.30. 09:57:31

@loláb: Az egyhengeres is motorkerékpárból származik.

Csikós Zsolt 2009.07.30. 10:07:54

@Il mio nome è Nessuno:

Drága Senkim, akármennyire is félek megkérdőjelezni hozzáértésedet, hiszen az enyém ahhoz képest porszem BMW-s témában, ez esetben nagy biztonsággal merem állítani, hogy tévedtél.

Isetta soha nem készült bokszermotorral.

Volt bokszermotoros, Isetta-elejű autó, 582 köbcentiméteres, 19,5 lóerős motorral, négyszemélyes, egy homlok-m és egy oldalajtós kivitelben, de azt simán BMW 600-nak hívták, Isetta nélkül.

Csikós Zsolt 2009.07.30. 10:11:58

@loláb:

315-ös: 1563 cm3
1502: 1573 cm3 (az 1602-nek 8,6, a 1502-nek csak 8,0 volt a kompressziója, ez válságautó volt, díszlécek nélkül, nem nyílt az elefántfüle, elment rosszabb benzinnel is)

Különben a BMW Dixinek volt a legkisebb motorja, ami egy Austin Seven volt még a harmincas években. 0,8-as, ha jól tudom.

Csikós Zsolt 2009.07.30. 10:14:43

@series_one:

Pontosítsunk, a BMW 1500-at, azaz a Neue Klassét nem tartották kisautónak, hiszen egyenes ági leszármazottja a mostani 5-ösnek. Csak akkor még minden méret lejjebb volt, leszámítva az amerikai autókét és a luxusmasztodonokét. De az 1499 cm3 stimmel, 80 lóerő, mindez 1962-ben. Nem volt kis tett.

series_one (törölt) 2009.07.30. 10:27:02

@Csikós Zsolt:

igaz, a mostani léptékkel nézve volt csak kicsi.
meg nekem.
mondjuk azt nem is értem, régebben nem voltak ekkora emberek.
valahogy nem tudom magam elképzelni, hogy rocko meg én beülünk egy kispolszkiba oszt elmegyünk lengyelbe' farmerért meg csajozni, ahogy a nagybátyám meg a haverja tette viszonylag rendszeresen.
:)))

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.30. 10:27:08

@Csikós Zsolt: de.wikipedia.org/wiki/BMW_600

Boxermotor. A 600ast ugyanúgy Isettának hívják mindenhol, persze szkanderozhatsz ezen egy kört, ha erre vágysz.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.30. 10:32:25

@Csikós Zsolt: "hiszen egyenes ági leszármazottja a mostani 5-ösnek."

Felmenôje.

series_one (törölt) 2009.07.30. 10:39:53

@Il mio nome è Nessuno:

most ez egy ugyanolyan közkeletű tévedés, mint amikor lekübelwagenezik a typ 181-et.
ebben igaza van a zsoltnak, ez nem isetta.

Csikós Zsolt 2009.07.30. 10:57:22

@Il mio nome è Nessuno:

1) A magyar helyesírási szabályok szerint bokszermotor, ksz-szel.

2) Lehet, hogy te a wikipediából szerzed az ismereteidet, de léteznek hitelesebb források is, szerintem frissíts.

a) "BMW - a company in its time" - BMW belső kiadvány, BMW 600-nak írja, az Isettát Isettának, egyértelműen, 41. és 45. oldal.
b) "Die Chronik des Automobils" - Chronik Verlag, 309. oldal, egyértelműen csak BMW 600, az Isettára Isettaként referál.
c) "Onschatbare Klassieker" - Park Press, 1. kötet, 152. oldal, két BMW Isetta, aztán lejjebb egyértelműen BMW 600.
d) "Der unschätzbare Klassiker" - Hamar Verlag GmbH, 85. illetve 87. oldal, egyértelműen BMW Isetta, illetve BMW 600.
e) "Oldtimer Katalog" - Joachim Hack, Heel Verlag, 17. oldal, BMW Isetta 250 und 300, illetve a BMW 600 (Sic!) külön tétel.
f) "Deutsche Autos seit 1945", Werner Oswald, Motorbuch Verlag Stuttgart, 2. kötet, 668. illetve 670. oldal - "aus der Isetta entwickelter Viersitzer-Kleinwagen mit Fronteinstieg und 1 Seitentür hinten rechts. Fejléce: BMW 600. Az Isettáé két oldallal előbb: BMW Isetta.
g) "InterClassic 1/2001", Eurotax Holding AG, 112 oldal, táblázat első sora: Isetta 300, második sora 600, így, pőrén.

Vágytam egy kis szkanderre, mert szerintem megint Kamaz-platószám osztod az eszet, ami speciel engem zaar, mert foglalja itt, illetve a postaládámban is a helyet, és már lassan elkopik a Delete gombom. Az olvasók egy százalékát érdekled, a többinek fennakad a szeme, amikor kommentelsz, és hörögve lefordulnak a székről. Nagyon okos vagy, tájékozott, precíz (tényleg, ritkán követsz el hibát e kettőt leszámítva), mindenki elismeri a tudásodat, csak nem az az ember vagy, akit szívesen látnak emberi társaságban. Talán gyomorfekélyes robotok között igen. Nekem két kattintás a moderálás, neked hány egy új emilcím plusz regisztrálás? És rád heten vagyunk, akiknek folymatosan viszket, hogy kimoderáljunk, ezt se feledd. Nem lenne jó gyomorfekély és észosztás nélkül? Barátilag kérdem, hiszen sose moderáltalak még. De most elkezdtél nagyon fárasztani.

Csikós Zsolt 2009.07.30. 10:59:35

@Il mio nome è Nessuno:
Ja, találomra vettem le a könyveket a polcomról. És 1, azaz egyben sem szerepelt Isettaként a 600-as. Csak hogy a másik oldalról is zárjam a logikai kört.

Te egyébként semmit sem dolgozol? Kis híján több betűt pötyögsz be naponta, mint nálunk egy újságíró. Nekem sajnos most viszont dolgoznom kell.

loláb 2009.07.30. 11:27:59

Urak, köszönöm mindenkinek a felvilágosítást!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.30. 11:46:34

"Kis híján több betűt pötyögsz be naponta, mint nálunk egy újságíró"
vaanak egész jó programok a tízujjas gépelés elsajátítására:-))
sokat örülnénk ha tényleg többet tudnál írni egységidő alatt.
A 600 as BMW meg nagyon állat,ilyet még nem láttam,gondolom kint is horror ára lehet.

Egon Bondy 2009.07.30. 12:16:35

@Csikós Zsolt:
Az autóhoz lehet, hogy te értesz a legjobban. De ennek miért kellene a helyesírási kompetenciával feltétlenül együtt mozognia?
Ki hallott már gépészmérnök-magyar szakos diplomáról? :D

boxermotor
Magyar Helyesírási Szótár
Akadémiai Kiadó 1999, 2003, Budapest

Lord heckman 2009.07.30. 12:43:48

Üdv!

bocsi az off ért, de meg tudná valaki mondani, milyen autó ez, fontos lenne:
kepfeltoltes.hu/090730/forum19_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

köszi

(amúgy ez a kasznis cápaötös nekem is a gyengém :) bár ez a szín nekem meredek. Szomszédnak volt szép aranybaran ilyen... csak eladta :S)

Csikós Zsolt 2009.07.30. 13:26:29

@Egon Bondy:

Azért bátorkodtam így írni, mert az olvasószerkesztőnk a fejünkön ugrál, amikor X-szel írjuk. Mielőtt most válaszoltam volna, fel is hívtam, mert - tűnjék ez bármiképpen máshogy - én nem bízom nagy arccal a tudásomban, sőt.

Ksz-t kaptam válaszul.

De kösz, továbbítom :-)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.30. 13:48:18

@Gyurma73: Egyáltalán nem, felújítatlanul párezer euró, restauráltan is 10.000 alatt van.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.30. 14:09:23

@Csikós Zsolt: Gondolom a szexet is ksz-el írja, mert az úgy magyarosch.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.30. 15:12:46

@Il mio nome è Nessuno:
azért 10 e euro elég sok egy ilyen kis szarért.
Anno ez a motor helyett volt,de még nem autó.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2009.07.30. 17:29:07

Jó az a bömös, gyermekkorom kedvence. Bár egy E3 meg még jobban tetszene, a BMW ismerkedése a felső kategóriával. Hát igen, az E28 sikeresebb volt, az tény, és az MB -nél sem menekültek sírva tőle (bár a futóművet "adaptálták").

dennisthemenace 2009.07.30. 18:56:32

@Il mio nome è Nessuno: Aki ennyire hulye,annak nem kell leirnia sem a szex szot,ugysem tudja,mi az.:)

series_one (törölt) 2009.07.30. 19:05:13

@mbw108:

hát, amikor az adenauer 160 lovas verziója felső kategóriának számított, akkor a "3200S" a maga ugyanilyen erős vényolcasával gondolom a pórnépnek készült, majdnem úgy, mint a fentebb már emlegetett dixi.
:))))

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.30. 20:36:04

@Csikós Zsolt: "Lehet, hogy te a wikipediából szerzed az ismereteidet, de léteznek hitelesebb források is, szerintem frissíts."

Ismereteim forrását úgy hívják, hogy Volksmund:
www.autobild.de/mmg/mm_bildergalerie_450112.html
"Große Isetta" nannte man den BMW 600"

Megnyugodhatsz és leteheted a Torazint, 600ast és 250es/300as Isettát is láttam élôben, többet, mint te, tudom mi az. Ha megállítasz 10 embert az utcán, abból 9 azt mondja a 600asra, hogy az egy Isetta. A tizediknek - aki kicsit jobban értesült - felcsillan a szeme, és azt fogja mondani, hogy az a *nagy* Isetta. Ez a közkeletû elnevézése abban az országban, ahol készült (az "aszfalthólyag" mellett), mivel - szemmel látható módon - a 250/300as Isettából lett kialakítva. Ezért bátorkodtam Loláb kérdésére - aki a *motorokról* kérdezett - azt válaszolni, hogy 250es, 300as, és 600as változat létezett. (Megjegyezném, hogy mivel ô nem is hallott az egyhengeresekrôl, a büdös életben meg nem mondta volna a 600asról, hogy azt hivatalosan nem Isettának hívták, mert az ugyebár az Iso Rivolta márkaneve volt.) Hülye voltam, de majd legközelebb a tervezô anyjának leánykori nevét is odaírom.

Egyébként a "felmenôje" megjegyzéssel arra szerettem volna diszkréten célozni, hogy én is tudok úgy tenni, mintha nem akarnám érteni, hogy mit akarsz mondani - sajnálattal konstatáltam, hogy nem ment át az üzenet, és agyérgörcsöt kaptál, amit egy féloldalas fikatengerben vezettél le. Elképzeltelek, amint vöröslô fejjel pörgeted a könyveket, és hát mit ne mondjak, nem volt szép látvány. Valahogy nem volt szinkronban azzal az imázzsal, amit folyamatosan közvetíteni próbáltok magatokról, nämlich hogy nálatok mindenki milyen kibaszottul laza, rock'n'roll csávó.

"Vágytam egy kis szkanderre"

Semmi gond, légy a vendégem, hozd a többieket is. Inkább ez jöjjön ki, mint az orvos.

"mert szerintem megint Kamaz-platószám osztod az eszet"

Fejtsd ki kérlek, hogy kinek mentem neki ok nélkül, kit basztattam, vagy kinek mondtam hülyeséget ebben a topikban, valamint hol voltak valótlan adatok abban a Kamazplató-mennyiségû információban, amit ideöntöttem. Tévedéseimet készséggel belátom.

"ami speciel engem zaar"

Engem is zavar, mikor rosszindulatú baromságokat hordtok össze, mégsem írok nektek többoldalas jellemelemzést, vagy turkálok a személyetekben. Ezt úgy hívják, hogy kultúra.

"mert foglalja itt"

Sajnálatos. Szerencsére van egy olyan gomb, hogy PgDn, ismerkedj meg vele. Van egy csomó dolog, ami engem sem érdekel, mikor mások ezekrôl beszélgetnek, lapozok és kussolok.

"illetve a postaládámban is a helyet"

Ööö izé, én a büdös életben nem írtam neked levelet. Egyszer küldtél nekem néhány sértôdött sort, amire azt válaszoltam, hogy nem a személyes preferenciáiddal van bajom, hanem bizonyos területeken az objektivitás hiányával. Remélem ezen fél mondat alatt nem szakadt be az inbox-od, ha igen, elnézést kérek itt és most, nyilvánosan. Igérem, soha többet nem fordul elô.

"és már lassan elkopik a Delete gombom."

Miattam biztos nem.

"Az olvasók egy százalékát érdekled"

Ez sok vagy kevés? Láthatnám a statisztikát? :)

"a többinek fennakad a szeme, amikor kommentelsz, és hörögve lefordulnak a székről."

Szomorú. Némely cikketek olvasása során velem is megesik ez, mégsem rinyálok miatta.

"mindenki elismeri a tudásodat"

Engem nem érdekel, hogy ki mit ismer el, mit nem ismer el, vagy mit gondol rólam. Nincs bizonyítási kényszerem vagy szereplési vágyam.

"csak nem az az ember vagy, akit szívesen látnak emberi társaságban. Talán gyomorfekélyes robotok között igen."

Ez onnan a drót másik végérôl nyilván nagyon jól látszik. Megérne egy misét, hogy kit, hol, ki lát szívesen, velem speciel még sosem esett meg, hogy ne kaptam volna tesztautót. Ellenkezôleg, olyankor is rámtukmálják, ha más terveim vannak, "vidd el, legalább te találsz benne hibát" mottóval. Olyan sem esett meg még, hogy ne hivtak volna meg valahova. Ellenkezôleg, rendszeresen megesik, hogy kifejezetten engem kérnek, vagy keresnek. Szóval ha ezeket a pontokat abszolváltátok, akkor szívesen veszem a kommunikációs és válságkezelô tippjeiteket, mert a nálam jobbaknál mindig szívesen tanulok.

"Nekem két kattintás a moderálás, neked hány egy új emilcím plusz regisztrálás?"

Ha már így rákérdeztél, egy sem. Még bôven a captcha-korszak elôtt, amikor pl telneten lehetett accountot csinálni a freemail.c3.hu-n (meg a GMXen), írtam egy ügyes kis shellscriptet, ami regisztrált nekem párszázat, és a user/pass párosokat kiírta egy textfile-ba. Letilthatod a Deutsche Telekom teljes IP-tartományát is, SOCKS-proxykban sem szûkölködöm. Ha velem szeretnél baszakodni az interneten, ahhoz korábban kellett volna felkelned, úgy 93-94 táján. De erre semmi szükség, nem vagyok egy kicsinyes pöcs, aki pitiáner bosszúhadjáratot indít valaki ellen csak azért, mert nézeteltérése volt vele. Megígérem, hogy ha kivágsz, nem regisztrálok újra, ti balra, én jobbra. Legutóbb is magam töröltem az IndaPass-omat, tudhatod, hogy nekem egy nick semmit nem jelent.

"És rád heten vagyunk, akiknek folymatosan viszket, hogy kimoderáljunk, ezt se feledd"

És miért nem vakarjátok meg bizsergô ujjaitokat a szép piros Del gombbal? Sokkal egyszerûbb és gyorsabb lenne, mint érvelni. Vagy szemtôl-szembe elmondani, mi fáj. Esetleg megbeszélhetnétek ezt egymás közt egy szolidabb csoportterápia keretében. Elfojtani nem szabad!

"Nem lenne jó gyomorfekély és észosztás nélkül?"

Sosem volt gyomorfekélyem vagy szívinfarktusom, hidd el.

"Barátilag kérdem, hiszen sose moderáltalak még."

Pedig nyugodtan. Nekem sincs itt több jogom, mint bárki másnak.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.30. 20:39:01

Azt hiszem, ezennel letaszítottam Qualität kollégát a leghosszabb hozzászólásért járó trónról. A többiektôl is elnézést.

PS: remélem az Isetta Club elég autentikus forrás erre a közkeletû elnevezésre:
www.isetta-club.de/fahrzeuge/bmw600/geschichte/index.php
"Der BMW 600 war, wie die Isetta, ein Automobil seiner Zeit. Aus der Not geboren sollte er in der Klasse der 600er mithalten können. Im Volksmund blieb er aber stets die "große Isetta"."

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.30. 20:44:55

@Csikós Zsolt: "Te egyébként semmit sem dolgozol? Kis híján több betűt pötyögsz be naponta, mint nálunk egy újságíró."

De, én most is dolgozom. A Porsche Hungária pénzel, hogy basztassalak benneteket. Bértopikolói szolgálataimat bárki igénybe veheti, kérésre árlistát küldök. Szolid árak, veretes munka, teljes diszkréció. Régi álma, hogy a konkurrenciát valaki megmogyorózza a saját fórumán? Itt az alkalom, a vezess.hu stábja sírva fog lábai elé borulni, hogy állítson le, és áhítattal fogják hallgatni az Ön feltételeit!

Csikós Zsolt 2009.07.30. 21:52:47

@Egon Bondy:

Ezt kaptam a korrektorunktól, update-elj:

Osiris Helyesírás (Lackó Krisztina - Mártonfi Attila, 2006)

527. oldalon:
*bokszer*: bokszert, bokszerek, bokszere, bokszeralsó, bokszerlázadás, bokszermotor, bokszersort

Egyszer és mindekorra zárjuk már le ezt a témát.

A korrektor

Csikós Zsolt 2009.07.30. 21:54:07

@Il mio nome è Nessuno:
Konkurenciát. Egy r-rel. Bokszermotor. L. eggyel feljebb.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.30. 22:11:25

@Csikós Zsolt: Kéhlek alássan, akkor ti mahradtok a borzálmás phovinciális ksz-nél, mi pedig az x-nél.

www.google.hu/search?q=boxer+site%3Aporsche.hu

www.google.hu/search?hl=de&q=bokszer+site%3Aporsche.hu

Akkor már inkább kontramotor vagy Benz-motor:
www.autosieger.de/article11597.html

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2009.07.31. 10:01:32

@series_one:
Ha a "barokkangyalra" és környékére gondolsz, akkor az olyan "jól" sikerült kirándulás volt a luxusautógyártás területére, hogy majdnem megvette őket a Merci. :)
(Mire az a V8 jött a BMW -nél, az Adenauer kezdett kifutni, és a Merci ebben a kategóriában nem gyártott kétliteres motort már jó pár éve.)
Maradjunk annyiban, hogy az 501 -es széria egy magabiztos, de sikertelen kirándulás volt a bajorok részéről a szegmensbe; és kellett kb. 2 évtized, egy 3 -as sorozattal megerősített anyagi helyzet és némi tapasztalat, mire komolyan vehetőekké váltak mint "felső kategóriát is gyártók".

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.31. 12:37:46

@Csikós Zsolt: Hagyd Csikós, beteg - múltkor én is megszívtam vele. Ha belemész a játékába, tehát normálisan válaszolsz, akkor kiforgatja az összes szavadat (azt is, amit nem mondtál), ha beleerősítesz, lemész az ő stílusára, akkor meg te vagy az alpári bunkó. Szerintem minimum három nick-kel nyomul, az egyik qualitaet.

qualitaet 2009.07.31. 14:43:23

@LipicaiCukorgyáros:

"Szerintem minimum három nick-kel nyomul, az egyik qualitaet. "

Bár igazad lenne, de sajna az én szakmai és lexikális tudásom egy miniatürizált lófasz Nessunoéhoz képest.
Shadowbull komára is hitték már, hogy én vagyok, akkor sem kevésbé hízott a májam.
Természetesen hozzá sem vagyok fasorban sem.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.31. 20:12:15

@LipicaiCukorgyáros: Tehát ha neked többen is szólnak, hogy baromságokat hordasz össze, abból egyenesen következik, hogy mind én vagyok. Világos, másképp nem is lehetne.

foolproof 2009.07.31. 22:34:13

@qualitaet: Ezt inkább ne. Qrvaszarul áll ez a fajta álszerénység egy ilyen valóban szerény alaknak mint te.

qualitaet 2009.07.31. 23:02:51

@foolproof:

Jó rendben. Megjegyzem neked sem áll túl jól, hogy akárhányszor rápróbálsz valamelyikünkre, minden egyes alklommal hülyét csinálnak belőled.:)

ommm 2009.08.01. 01:40:38

@Il mio nome è Nessuno: "És miért nem vakarjátok meg bizsergô ujjaitokat a szép piros Del gombbal? Sokkal egyszerûbb és gyorsabb lenne, mint érvelni. Vagy szemtôl-szembe elmondani, mi fáj. Esetleg megbeszélhetnétek ezt egymás közt egy szolidabb csoportterápia keretében. Elfojtani nem szabad!"

Van ilyen, csak te valahogy eddig hiányoztál. Úgy hívják, hogy Belsőség-találkozó. Igazán eljöhetnél már egyszer, elmondhatnád, hogyan kell hibát keresni.

A 600-asnál pedig tudod, menny9ivel elegánsabb lett volna annyit írnod: Bocs, beszoptam?
Minek vitát generálni a semmiről?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.01. 10:16:10

@ommm: "Igazán eljöhetnél már egyszer"

De nem érdekel. A gondolat is taszít, hogy nagyvárosi legendákról vitatkozzak, és olyan emberek autógyártási elméleteit hallgassam, akik még életükben nem láttak autógyárat belülrôl. Bár szerintem már ezt is leírtam egyszer.

"A 600-asnál pedig tudod, mennyivel elegánsabb lett volna annyit írnod: Bocs, beszoptam?"

Leírtam, hogyan került a 600as motor a felsorolásba. Vagy megérted, vagy nem. Ha valaki ezek után *engem* tart infantilis debilnek, aki fefújt arccal jelentéktelen dolgokon lovagol - szíve joga.

agent_x 2009.08.01. 12:20:28

@Il mio nome è Nessuno: ú, ez a shellscript dolog nem kellett volna. Mert h. valaki autóbuzi, az egy dolog, de ha programozni is tud, az már nagyon beteg. :-)

ommm 2009.08.01. 13:23:37

@Il mio nome è Nessuno: "A gondolat is taszít, hogy nagyvárosi legendákról vitatkozzak, és olyan emberek autógyártási elméleteit hallgassam, akik még életükben nem láttak autógyárat belülrôl. Bár szerintem már ezt is leírtam egyszer."

Na látod, predesztinálsz, pedig nem kéne. Meg lennél lepődve, miről szól egy-egy ilyen összejövetel. Nem ilyesmiről. Puding próbája még mindig az evés :)

qualitaet 2009.08.01. 14:57:17

@ommm:

"A 600-asnál pedig tudod, menny9ivel elegánsabb lett volna annyit írnod: Bocs, beszoptam?"


Bocs, hogy beleugatok más vitájába de elképesztő az álszentséged.

Előszeretettel és századjára elékeztetsz valakit arra, hogy mikor és miért kellene leírnia,hogy "Bocs, beszoptam".
Nemrégiben az 540i-ről szóló cikkben leírt nyílvánvaló pontatlanságaiddal és tévedéseiddel szembesülve még csak véletlenül sem jutott eszedbe az általad oly sokat emlegettett és preferált "egyenes derék"-kal kijönni, és az ominózus "Bocs, beszoptam"-ot leírni, hanem megmagyaráztad azzal, hogy egy rajongói oldalon olvastad.
Ami- tegyük hozzá- egy autós újságíró részéről nagyon nagyon szánalmas mellébeszélés és meglehetősen trehány forrásmunka.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.01. 15:59:20

@ommm: Ha én beszélni akarok valakivel, felemelem a telefont, nekem nem kell ehhez rendezvény - ami biztos nagyon szuper, csak nem az én világom.

Robetta 2009.08.01. 18:18:32

@Il mio nome è Nessuno:
Jobb is hogy nem mész főnök, mert ott nagyon meg akarnának téged ruházni. Harmincan esnének neked egyszerre. A végén még kivernék belőled a tudást.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.02. 01:13:16

@Robetta: "Jobb is hogy nem mész főnök, mert ott nagyon meg akarnának téged ruházni."

Hát igen, vannak olyan idióták, akik csak ököllel tudnak kommunikálni, és csak az ököl szavából értenek, mert a kommunikáció egyéb formáihoz ostobák.

"Harmincan esnének neked egyszerre."

Nagyon erôs emberek lehetnek ezek, ha egyedül nem mernek kiállni. Meg bátrak is.

"A végén még kivernék belőled a tudást."

Én meg nyilván tétlenül nézném. Hol élsz te, valami álomvilágban?

Cro166 2009.08.02. 02:14:38

Jól hozzászóltatok a zsigulihoz:)))

ommm 2009.08.02. 17:26:48

@qualitaet: Hmm..ha az észrevételek után eszközölt javítások nem merítik ki a korrektség fogalmát, akkor mi? A hibás forrásokból szerzett információkért tudtommal mindig elnézést kértem és ahogy lehet, javítottam.

qualitaet 2009.08.02. 19:58:03

@ommm:
Nézd, én soha egy szóval sem mondtam és még csak nem céloztam arra, hogy Te bármikor is inkorrekt lennél. A kicsit prédikátor jellegű álszenteskedés az messze nem inkorrektség.
Arról meg végképp nincs szó, hogy egy ilyen baromság miatt elnézést kéne kérned bármikor vagy bárkitől. Nem is tetted:

belsoseg.blog.hu/2009/06/28/bajor_betegagy_vagy_szep_hobbi_1?fullcommentlist=1#comments

Pusztán arról van szó,hogy a "Bocs, beszoptam" c. kedvencedet Te sem sűrűn osztogatod...

Csikós Zsolt 2009.08.02. 23:07:26

@Il mio nome è Nessuno:

Nem nyugszol, látom :-)

Én inkább maradok a szakkönyveimnél, még ha baromságot is írnak. Túl sokan írják...

Egyébként mi ez az oldal? Ugyanezt vetted elő qualitaetnak is az E30-hoz.

Gondolom nem publikus, igaz?

terstyánszky 2009.08.19. 22:22:05

@Csikós Zsolt:
Zsolti,írtam már valahol,Te vagy a kedvenc újságíróm,évekig költöttem pénzt magazinokra csak a Te írásaid miatt.
Ettől függetlenül,talán most mégsem jól látjátok. A magam részéről mindig elolvasom Nevemsenki írásait,mert tanulságos,informatív és nekem speciel a stílusa is bejön (ezt lehet,hogy perverziónak érzed).Szóval,csak annyi, hogy jellemzően abban a stílusban válaszol,ahogy hozzá is közelednek.Mindemellett tudok olyan fórumot,ahol ugyan más néven,de energiát nem sajnálva,mindenkinek segít.Én és talán nem csak én látom így , kifejezetten szegényebbnek érezném a TC fórumát nélküle. Kérlek,hogy csupán mert rávilágít a hibákra ,hiányosságokra,ne moderáljátok, mert nem lenne túl elegáns megoldás .

Csikós Zsolt 2009.08.23. 10:08:23

@993bela:

Persze, én is fontosnak látom őt, írtam is más blogposzthoz fűződő kommentben ettől. Kicsit fárasztó a stílusa, de én magam is merítek abból, amit ide ír, és szerintem még egy páran. De én sose moderáltam, egyszer írtam le, hogy esetleg szó lehet talán, ha, mert akkor éppen irgalmatlanul ráharapott egy témára, és nem engedte, pedig épp az nagyon fölösleges volt.

Félre ne értsd, én nem akarom kimoderálni, ritkán moderálok, és akkor sem személyes érzelemből, hanem mert valami súlyos dolog van kialakulóban kommentelő és kommentelő között.
süti beállítások módosítása