Szív és statisztika

Rossz-e a jó autó, jó-e a rossz?

  2009. június 10. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

Ebbõl a cikkbõl lényegében egyvalami derül ki. Autóért rajongani sokféle módon lehet, és voltaképpen majdnem mindenkinek igaza van. Autós cikket viszont csak egyféle embernek érdemes írni.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr831174726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.11. 01:23:15

@Csikós Zsolt: Azt hinné az ember, hogy egy felnôtt meg tudja különböztetni a filmet a valóságtól. Lol.

Roadkill 2009.06.11. 01:26:06

@Csikós Zsolt: Kimaradtak azok akik regi, akar haborubeli autokat balvanyoznak. Tudod, azok a bolond szektasok! Blasphemy...

vmaast 2009.06.11. 01:29:51

Egy dolgot tennék hozzá, szerény tudásommal :)
Nem tárgyilagos a TS motorok rossz hírét kelteni a vezérlésmódosító, és úgy általában a vezérlés problémáival kapcsolatban. Ez kizárólag az új, 16 szelepes motorok esetében probléma, a 8v láncosoknál ismeretlen. Azok a motorok kiemelkedtek kortársaik közül fajlagos teljesítményben, rugalmasságban, alacsony fogyasztásban /drága gyertyacserében :)/, és megbízhatóságban. Pár éve valamely japi gyártó /talán a Toyota?/ megpróbálkozott a megoldással, de kb. annyira sikerült, mint a Mazdának a comprex.

qualitaet 2009.06.11. 01:42:07

@Hrzrasn:

"Feleslegesen próbálsz vitatkozni vele, a tervezett avultatás és az extraprofit szintjén van agyilag. Halvány fingja nincs az autókról."

A szarabb anyagok és az általános olcsósodás tekintetében sajnos egyet is értettem vele csak nem akartam beleugatni.
Egyrészt mert ezeken felül elképesztő hülyeségeket hablatyolt, másrészt nem szívesen adok lovat egy olyan alá aki a primitív emberre oly jellemző módon nem azért dühös mert valaki más véleményen van hanem azért mert szemmel láthatóan irritálja és frusztrálja (ezzel itt sajna nincs egyedül) Shadowbull képzettsége és tudása.

vmaast 2009.06.11. 01:45:15

@qualitaet: ez tök jó volt :) Azt viszont nem tudom elhinni, hogy a 40 milliós Audiban nincsen könyöklő. Ennyire még a németek sem szarrágók. Bár...annó a testvérem Omegájában is extra volt a fordulatszámmérő...

qualitaet 2009.06.11. 01:46:18

@qualitaet:

"tekintetében sajnos egyet is KELLETT ÉRTENEM vele..."

Bocs, így helyes.

qualitaet 2009.06.11. 01:59:52

@vmaast:

Az meg csak hab a tortán, hogy ha éppen megdicséred a Lexusukat (félreértés ne essék szerintem is nagyon jó autók, csak hát egy-két olcsó részletükben messze nem annyira mint azt sokan hiszik)akkor is rázendítenek: "Na ugye!! Neked is ideje lenne egy ilyet venned!"
Beszarás :))

"Azt viszont nem tudom elhinni, hogy a 40 milliós Audiban nincsen könyöklő."

Ezt én sem. Sietve meg is kérdezem: Melyik az?

vmaast 2009.06.11. 02:04:49

@qualitaet: a belinkelt népítéletben.

qualitaet 2009.06.11. 02:30:13

@vmaast:

Ja, bocs. Régebben olvastam és elfelejtettem.
Másrészt nincs abban semmi különös,hogy egy sportautoban nincs könyöklő.

megint 2009.06.11. 02:55:52

Sztem a lexusosok olyanok mint a zöldek, azt hiszik jót tettek a világgal amiért ezt a márkát választották, és harsogják az igazukat, mert az övék "csak" 14 litert eszik városban. Érdekes módon egy itteni írásból már kiderült, hogy a gazdag japcsik is európai autóval járnak. Azért csodák nincsenek kamikaze barátaim, igényes autót, igényes anyagokból ők is drágán adják ahogy a németek, nézzük meg avensis-passat, kb ugyanabban az árban. Régen ezen a téren szépen spóroltak, pl civic.

Ciri 2009.06.11. 06:02:04

@qualitaet:

"Azt viszont nem tudom elhinni, hogy a 40 milliós Audiban nincsen könyöklő."

Nem is lesz benne soha, mert az egész beltér úgy van tervezve, hogy zavaró lenne benne egy könyöklő.

A köcsög W12-es adócsaló,burzsuj tulaj meg mán hozzá van szokva a dupla könyöklőhöz, ezérr hiányzik neki . :)))))

Ciri 2009.06.11. 06:16:14

Ja, a könyöklő téma!
Ezt már rég ki akartam "magamból írni" :DD

Annyira szeretjük ugye (többek között) a VW-t fikázni, holott nem sok olyan márka van ezen kívül, ahol az első könyöktámasz nem csak dízájn elem.
Ilyenkor úgy megkérdezném a kurva alapos és elfogulatlan TC-s kollégákat (is), hogy észrevették-e az általuk egekig emelt típusok tesztelésekor ezeket az "apró" hiányosságokat?
Insignia, régi és új Avensis, Új Megane, Új Lancer, Új Laguna,Auris, Corolla, stb stb.
De azt ugye észrevették, hogy egyes Audiknál beleütött a kézifék, és büszkén lovagoltak a hibán, de az, hogy sok márkánál használni sem (!)lehet, még csak említésre sem méltó...

A német prémiumokon és a VW-n kívül nagyon nagyon kevés márka van még 2009-ben is, ahol egyáltalán bármilyen irányban is lehetne állítani a könyöktámaszt és nem csak egy fix csótány,rövid, elcsökevényesedett valami lenne.

De tényleg! Euro milliókat ölnek egy-egy új modell kifejlesztésébe és nincs egy ember, aki beül a kocsiba és ráteszi a könyökét? Vagy azt mondják: jó ez így csak jól nézzen ki?

Rohadjak meg, ha ezt értem.

uglykid 2009.06.11. 07:34:49

@Ciri: KÖNYÖKÖLNI az íróasztalon kell!
Lehet, hogy méretemből /193cm/ fakadóan még nem találtam "tökéletes" megoldást erre a problémára.Én az ilyen helyrabló baromságokat tépném ki a gépemből!
Könyöklő meg masszázsülés pont az olyan ingerszegény, családi német-japán autót hajtó puhabréé tulajoknak való, akik nem élvezik a vezetést hanem "letudják"!
Sportosabb olasz, német, japán autóba nem könyöklő illik, hanem "MOMO, RECARO"!

A lovon sincs könyöklő, ŐSEINK -igaz nem puhapöcsök voltak- mégis ideértek valahogy!

Fentebb idézte v.ki, hogy R8-ban nincs könyöklő!Miért?Mert nem oda való!!!

MANszerelő 2009.06.11. 07:40:40

@Hrzrasn: Sajnos nem tudunk vitatkozni, mert ugyan arról beszélünk. Viszont, ha nálatok minden szerelő jó diagnoszta is, akkor jól dolgozik ,,HR" osztályotok. Nekem nem ez a tapasztalatom.
@NINJA: Az a motor durva! Nagyon nyomatékos, én a 159-ben ismerem. Bár az M verzió az 200 lovas. Az olajcserére kell odafigyelni, a gyári 30000 előírás marhaság. A DPF regenerálás miatt felhígul az olaj, ezt jelzi az olajminőség szenzor is. Másik: elekto-mechanikus EGR van rajta, amit illik 30-40 ezrenként kitakarítani, hogy a turbónyomás ne szökjön el. Ja, van aki leköti, de ne felejtsük el, hogy ezt azért találták ki, hogy részterhelésen csökkentse az égési hőmérsékletet, ezáltal a nitrogén oxid kibocsájtást.
Harmadik: célszerű időnként, főleg évszakváltáskor egy alapos elektromos karbantartást eszközölni. Csatlakozókat vezérlőegységen, és érzékelőkön megtisztítani, befújni kontaktsprével.

Csikós Zsolt 2009.06.11. 07:58:58

@Ciri:
Márkaközeli embernek nem ér... :-)

Csikós Zsolt 2009.06.11. 08:00:58

@Bambano:
Igen, igen, erre a Linux-Mac párhuzamra a webszerkesztő is felhívta a figyelmemet, de olyan jól illett oda a hasonlat a hozzá nem értő köz számára, és tényleg kevesen tudják.

Ciri 2009.06.11. 09:12:52

@uglykid:
Na ezt jól megasszontad barátom!
Gratulálok! :)))

Ciri 2009.06.11. 09:15:34

@Csikós Zsolt:
A neved mától: Dr.Genya :D

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.06.11. 09:49:03

@Csikós Zsolt:
Ne ájuljunk el töle. Suzukiról van szó.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.11. 09:49:27

@vmaast:

Valóban, nincs benne. Viszont sietve hozzáteszem, ez egy sportkocsi, nem családi autó. Én vagyok csak elkényelmesedve.


@qualitaet: @megint:

Szóról szóra igaz :-)


@Ciri:

"A köcsög W12-es adócsaló,burzsuj tulaj meg mán hozzá van szokva a dupla könyöklőhöz, ezérr hiányzik neki . :)))))"

Igaz :-)


@uglykid:

"Könyöklő meg masszázsülés pont az olyan ingerszegény, családi német-japán autót hajtó puhabréé tulajoknak való, akik nem élvezik a vezetést hanem "letudják"!"

Vagy az olyanoknak, akik szeretnek teljes kényelemben autózni-utazni, nem szeretik a derékfájást, valamint fitten és jókedvűen megérkezni bárhova. Puhapöcsnek meg még nem tartom magam... :-)


"A lovon sincs könyöklő, ŐSEINK -igaz nem puhapöcsök voltak- mégis ideértek valahogy!"

Ültél már lovon, rendes nyeregben? Mert szerintem kissé zavaró lenne, ha mondjuk ügetés közben rendre oldalba vágna egy könyöktámasz, vagy nem tudnád húzni kényed-kedved szerint a kantárt, nem gondolod? Egyébként egy jó nyereg (pl. Continental) kényelmes könyöktámasz nélkül is :-)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.11. 09:53:32

"Vagy az olyanoknak, akik szeretnek teljes kényelemben autózni-utazni, nem szeretik a derékfájást, valamint fitten és jókedvűen megérkezni bárhova." - rosszul írtam, bocs.

Szóval: akik szeretnek teljes kényelemben autózni-utazni valamint fitten és jókedvűen megérkezni bárhova, de nem szeretik a derékfájást.
Mert azért egy komoly Recaro sportülésben nem éppen idilli leautózni 1000 kilómért, ami közben azért jól esik az embernek pl. autópályán egy könyöklő. Én így vagyok ezzel :-)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.11. 09:58:28

@qualitaet: "A szarabb anyagok és az általános olcsósodás tekintetében"

Azért azt tegyük hozzá, hogy ezek az anyagok tartósabbak és könnyebbek is. Én is csodálkoztam pl a plasztikszerû vékony kéderen (szarabb a tapintása, mint a régieknek), de se szélzaj, se nyiszogás, se téli befagyás. Van egy-két kevésbé szerencsés megoldás, ez tény. A tépôzáras rögzítésû szônyegek sztem szarabbak, mint a régi patentosak (viszont nem törik le semmi, ha csapkodod). Full velúr burkolatokat meg már csak oda raknak, ahol ez valós igény a vásárlók részérôl (baszott drága és nehéz).

"szemmel láthatóan irritálja és frusztrálja (ezzel itt sajna nincs egyedül) Shadowbull képzettsége és tudása."

Nem tehet róla szerencsétlen, hogy ez a szakmája :)
Amúgy ezt sosem értettem, mi a fasznak próbálja valaki játszani a szakértôt, mikor nemhogy szakmai tapasztalattal nem rendelkezik, de még egy könyvet sem nyitott ki soha az adott témában. Én sem megyek be kioktatni az orvosokat a gyógyszeripari összeesküvéselméleteimrôl :)
Nem értek hozzá.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.11. 10:03:40

@Bambano: Nemcsak hogy BSD, de online megtekintheted a forráskódját.

www.opensource.apple.com/

Ciri 2009.06.11. 10:09:40

@Hrzrasn:

"Én sem megyek be kioktatni az orvosokat a gyógyszeripari összeesküvéselméleteimrôl :)"

Áhh! Tudtam én, hogy az Algopyrinnel nem stimmel valami! :))

Csikós Zsolt 2009.06.11. 10:18:37

@Ciri:
Várjál, az a kopasz volt? Nem is vagyok kopasz :-(((

:-D

uglykid 2009.06.11. 10:21:16

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Elnézést a prosztóságért csak első felindulásból írtam!:))

BCS76 2009.06.11. 10:58:47

@MANszerelő: ezeknek mindeggy mit mondasz akkor sem ismerik el hogy a kis hibák ellenére az alfa nagyon jó autó kiváncsi lennék ők mivel járnak ami sosem romlik el. egyet tudok csak mondani: BURAGO az nem romlik el és még élménynek sem rossz ha magaddal viszed a buszra börröghet mellé amíg bírja tüdővel

Ciri 2009.06.11. 11:03:13

@Csikós Zsolt:
"Várjál, az a kopasz volt? Nem is vagyok kopasz :-((( "

Ami késik, nem múlik. :)

Kicsi Én meg ugye nem lehetsz, az marad TéZének. :)

hegyilany 2009.06.11. 11:14:30

@Tie: :)
Bocs, már lecsapott rám egy Patrolos.

dr.oid 2009.06.11. 11:53:26

BSD ide vagy oda egy mac hasít és nem szarja össze magát , tulajának nem kell naponta többször is bekapnia Nagy Bill által felkínált méretes brokit, telepítés, konfigurálás, memóriabővítés, routerbeállítás, archiválás,iPhone szinkronizálás, munka, multitasking gond nélkül mennek kurvaanyázás nélkül, nincs agyvérzésközeli állapot, hogy már megint mi nem stimmel, mit kell állítgatni, hogy végre működjön. Plusz jól néz ki, szuper a képe, kurva jól szól a beépített digitális erősítő. Jónapot kívánok. Toyota detto, de egy biztos nem a kasztniért teccik. Az Alfát érzelmi alapon tudom csak megközelíteni: egyértelműen szeretem:)

Tipo16v 2009.06.11. 12:05:19

hát én nemtudom srácok nekünk csak fiatunk volt egyszer nem hagyta ott apámat sehol sem. A fater karosszérialakatos amúgy..én infó suliba járok de lakatos akarok lenni nemtudtok vmi olyan sulit ahova érettségi után lehet menni?

vmaast 2009.06.11. 12:20:34

A júzer hiányolta a könyöklőt, nekem édesmindegy, milyen extráért mennyit kér az Audi. A helyrablással azért vitatkoznék, mert a két ülés közti helyet nem sok mindenre lehet használni, de főleg nem zavar, ha felhajtható. Persze az egész dolog autófüggő, van ahová be sem férne. Nekem pont élvezetesebb a vezetés attól, hogy nem szakad le sem a hátam, sem a karom, mikor kiszállok az autóból (amúgy olasz, és alsóhangon a legkényelmesebb autóm eddig). Szóval ízlések és pofonok. A Recaro-t meghagyom a kétéves hendikeppeseknek :)

vmaast 2009.06.11. 12:41:46

Szerintem elmúlt már az a korszak, amikor a sportos autónak feltétlen kényelmetlennek kell lennie. MÁR a németeknek sem a mániájuk (sem pl. a Ferrari-nak). A nagyhang-nagyzene-zokniszárító-Recaro és társainak inkább személyiségápoló szerepe van, mint használati értéke.

MANszerelő 2009.06.11. 12:52:07

@Tipo16v: A Csonkában a XVI. (tizenhatodik) kerületben van felnőtt oktatás.
www.csonka-bp.sulinet.hu/

MANszerelő 2009.06.11. 12:53:45

Ja, ha estin akarod csinálni.

Tipo16v 2009.06.11. 13:09:10

@MANszerelő: hát estin estin, mert mellette kéne dolgozni.

Tipo16v 2009.06.11. 13:10:44

@MANszerelő: köszi az infót !
jó mondjuk odébb van még mert csak jövőre érettségizek.

qualitaet 2009.06.11. 14:33:50

@Hrzrasn:

"Azért azt tegyük hozzá, hogy ezek az anyagok tartósabbak és könnyebbek is. Én is csodálkoztam pl a plasztikszerû vékony kéderen (szarabb a tapintása, mint a régieknek), de se szélzaj, se nyiszogás, se téli befagyás."

Bocs, de az utastérben egy megveszekdett patent ill. kapcsoló sics sajna manapság ami tartósabb lenne, sőt.( Bőr, szőnyeg, műanyagok,stb, de hagyjuk is, ezt már százszor-ezerszer elpanaszoltam.)
A kéderekkel sem volt semmi gond a múltban.Nem kellet azon semmit sem javítani.
(Nyilván a Te autóidnál más a helyzet, hisz egy E36 kupénál még lehettek gondok a keret nélküli ablakok miatt tömítéssel amiket az E92-n már kiküszöböltek. Gyanítom ezt sem drágább anyagokkal hanem leleményesebb, időközben kiforrott konstrukcióval érték el).
" Van egy-két kevésbé szerencsés megoldás, ez tény. A tépôzáras rögzítésû szônyegek sztem szarabbak, mint a régi patentosak (viszont nem törik le semmi, ha csapkodod)."

Rátapintottál az egyik legérzékenyebbre!
A gutaütés kerülget attól, hogy a gagyi tépőzár már 60 ezer km körül teljesen elfáradt, emiatt a folyton előre csúszó szőnyeg első sarkai visszahajolva "megszamárfülesednek".
Kurva undorító látvány.
Amiatt szintén dührohamot kapsz, hogy kirázás utáni visszatételkor pontosan kell "célozni", hisz a tépőzár miatt már nincs mód igazgatni.
Vettem én újat is de attól még a padlószönyeg felöli tépőzár-rész ugyanúgy kopott maradt ,két-három hónap után minden kezdődött elölről...
A műnyag szőnyegpatentek valóban törögettek régen. Vettem tíz darabot anno, szorítóalátétestül (asszem kemény, DM 1,40-ért pro stück) oszt'évekre el volt a kérds boronálva.
Itt mint tudjuk a komplett cseréje sem segített - tízezrekért.
Aki ezt a tépőzáras baromságot kitalálta szívesen látnám csüngeni a Vierzylinder előtti zászlótartók egyikén :)DDD
"Full velúr burkolatokat meg már csak oda raknak, ahol ez valós igény a vásárlók részérôl"

"Olyan" velúrt mint régen (E38-ig) már sehova sem.(Egy W 140-esről nem is beszélve.)
Bár ott is már csak az utastérbe jutott, hisz pont az E38-nál kezdték alkalmazni a minősíthetetlenül szemét és semmilyen kisautónál sem igényesebb, préselt filc csomagtér-borítást.( nem csak az 550i-ben, egy 760Li-ben is ez van .Botrány.)

"(baszott drága és nehéz)"

Igen, hisz ez (kéne, hogy legyen) a luxusautó-anyag fő ismérve.
Amit ugyebár úton-útfélen megspórolnak, dacára annak, hogy az árcédula időközben átíródott 1,95-szörös euróra, és a gyártási költségek folyamatosan racionalizálódanak. Röhej:)

(Pontosan tudom és tapasztalom, hogy ezernyi más vitathatalanul oriási, fénysebességű fejlődés és nehézség is volt (és van) az autógyártásban, de az ezeken való spórolást a büdös életben nem fogom tudni megérteni:)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.11. 15:30:32

@BCS76: "kiváncsi lennék ők mivel járnak ami sosem romlik el"

Nagyjából bármelyik mai autó képes erre.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.11. 16:41:21

Ahogy nézem, kimúlt a jó öreg Balkanschreck, már az épületeket is eladták:
translate.google.com/translate?prev=hp&hl=en&js=n&u=http%3A%2F%2Fwww.aro.ro%2F&sl=ro&tl=en&history_state0=

Az autószerelôk gyászolnak világszerte :)

Sanzistift 2009.06.11. 16:50:13

A kommenteket nem olvastam el, mert épp csak elolvastam a cikket, és kinyílvánítom a véleményem, utána megyek vissza garázst heggeszteni...

A Csikósnak megint sikerült valami, ami másoknak nem nagyon. Sikerült neki szépen leírni az itthoni autós társadalom rákfenéjét, hogy miért mindenki azt nézi, milyen autód van, ahelyett, hogy abból próbálna véleményt alkotni rólad, hogy milyen ember vagy.

Példaként felhoznám a saját esetemet, amit nem vitaindítónak szánok, hanem leírom, csak úgy.

Ugyebár volt nekem 14 keleti autó után a Swift, keleti kényelem után maga a mennyország, olajos hétvégék után a toyotás szindróma beütött.
Mentem, nem szerelgettem, és valahogy több időm jutott más dolgokra, amit azelőtt kocsi alatt fetrengve töltöttem el.
Élveztem én azt az állapotot is, meg a nem fetrengőset is.
Viszont ifjú voltam és bohó.
Kerestem márkatársakat, és ott olyasmiket is olvastam, hogy tud ez a vas többet is.
Tehát aláfeködtem a "megbízhatóságnak", és nekiálltam piszkálgatni, finomítgatni, megszigorúan gyári alkatrészekkel farigcsálni mind optikailag, mind "luxusilag".
Az optikai részről akár prokee is tudna mesélni, nagy része van az akkori boldogságomban.

Így utólag, a swift 2 dolgot biztosra tudott: Megbízhatóság minden körülmények között, és kompromiszummal elfogadható kényelem.
Én mindig hajlok a kompromisszumra.

Miután kinőttem ŐPandaságát, természetesen, és pszichoalapokkal megmagyarázható módon ugrottam az SX-be.

Már nem szerelgetek hétvégén (megenest), más dolgokra is van időm (megenest), és szerintem nemsokára megint fogom törni valami extrán a kocsihoz (megenest).

Annyira jó nekem, hogy már az sem zavar, ha "lesuzukiznak", megyek, és mosolygok az egészen.

Csikós ezen írása legalább annyira volt objektív, mint nekem ez a kommentem szubjektív.

Manapság tökmindegy, milyen embléma van, az autó gyakorlatilag ugyanaz, de válaszoljon mindeki őszintén.

Érdemes egy párforintos műanyag embléma miatt vicsorogni a másikra, lenézni, meg utálkozni?
Hát emberek vagyunk mi, vagy idióta ösztönlények?

Bazz, itt mindenki autós.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.11. 16:57:08

@qualitaet: "A gutaütés kerülget attól, hogy a gagyi tépőzár már 60 ezer km körül teljesen elfáradt, emiatt a folyton előre csúszó szőnyeg első sarkai visszahajolva "megszamárfülesednek"."

Amit egyébként csak a legocsóbb teszkós szônyegek csinálnak :)
De van állítólag egy szônyeg, ami a régi vastag velúr (arról ismered meg, hogy nincs benne préselt szegély), csak senki nem tartja, mert drágább, mint a City.

"Amiatt szintén dührohamot kapsz, hogy kirázás utáni visszatételkor pontosan kell "célozni", hisz a tépőzár miatt már nincs mód igazgatni."

Elôbb elöl kell bepozicionálni a gázpedálnál ;) (Akkor viszont be kell hajtogatni a tépôzáras végét a karok alá, mert mozgatni már nem tudod.)

"Vettem én újat is de attól még a padlószönyeg felöli tépőzár-rész ugyanúgy kopott maradt ,két-három hónap után minden kezdődött elölről..."

Én simán visszavittem, szó nélkül kicserélték. Az új már tartott, és - guess what - 2 plusz tépôzáras tárcsa is volt benne. A kulcstokkal hasonló gáz volt, valami szétmálló fos bôrimitáció volt, amit helyette adtak, már a régi vastag bôr volt. (Az autóhoz sajnos alapból már nem jár, régen azért legalább az egyik kulcshoz adtak.)

"A műnyag szőnyegpatentek valóban törögettek régen. Vettem tíz darabot anno, szorítóalátétestül (asszem kemény, DM 1,40-ért pro stück) oszt'évekre el volt a kérds boronálva."

Nekem is volt egy nejlonzacsiban vagy egy tucat a csomagtartóban :)

vmaast 2009.06.11. 18:40:24

Ezért sem veszek pl. új autót (persze az ára, meg az első perc végén induló értékvesztés miatt sem) Van egy 12 éves szép autóm, rendes kárpittal, rendes bőrrel, rendesen összerakva (nem három évre), olyan állapotban, hogy a benzinen és az ablakmosón kívül nem kell mást beletenni, átlagosan hetente akarják megvenni, és üdvözlök minden új-, illetve divatautó-rajongót :)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.11. 21:58:15

@vmaast: Üdvözlök én is mindenkit, aki a prózai pénzügyi okokkal való szembenézés helyett elméleteket gyárt arra, miért jár egy 12 éves rommal :)

vmaast 2009.06.12. 01:09:49

@Hrzrasn: Nincs szükségem elméletekre :) Egyszerűen nem tartom okos dolognak x milliót kiadnom egy autóért. Nem csak azért, mert nem rendelkezem ennyi kp-val, és kizárólag hitellel oldhatnám meg, de azért sem, mert butaság lenne, ugyanis minél újabb, annál nagyobb az évenkénti fajlagos értékvesztése. Nem hiszem hogy atomfizikusnak kell lenni hozzá, hogy beismerd, szinte bármelyik kommersz ótó, mondjuk 10 éves korára eldobja az újkoti árának minimum 90%-át. Vagyis mondjuk 10 millából kilencet. Innentől a sírig veszti el a maradék 1 milliót, és ha csak nem gyilkolták le ezidáig, a fenntartása sem több évente, mint egy újnak. Persze ez is márka-, típus-, és nagyrészt szerencsefüggő, de nekem jobban megéri, mint kétévente lecserélni, és minden alkalommal újabb kétmilliót mellélapátolni. Én nem szégyenlem, hogy erre nincs keretem, de megnézhetnénk azt is, hogy az eladott új autókból mennyi a céges, és mennyi terhel háztartást ;-)

vmaast 2009.06.12. 02:09:24

@Tipo16v: Először arra gondoltam, felesleges megírnom konkrétan, mert egy kiragadott esetből nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, meg nagyon villogni sem akarok a 12 éves romommal /:)/, de tudod mit? Leírom, aztán győzzön meg valaki, hogy jobban jártam volna egy újjal. Alfa 164 super TS, 1997, tehát utolsó évjárat, annyi és olyan gyári extrával, ami a legtöbb mai autónál még most is ismeretlen, de a prémium németeknél is ritka. 238 000 km-el vettem törésmentesen, 750 000 Ft-ért, olyan állapotban, hogy a múlt hónapban jöttek le róla a gyári eredeti féktárcsák, nincs rajta rozsdafolt, a belsején egyedül a kormányon és a pedálgumin látszik hogy egyáltalán használva volt, a csomitartó falán ott figyel a gyári szerszámkészlet, a (szükség)pótkerék nem volt még felszerelve, a szervízkönyv pontosan vezetve, egy kht repi autója volt 8 évig, egyszemélyi használattal (előtte 3 év Rómában), és így az utolsó percig költöttek rá, ha kellett. Tudom hogy nagy szerencse volt rábukkannom, mert az itthoni használtautó-piacra inkább az eladásra összetákolt félhalott darabok a jellemzőek, de ha az ember türelmes, és alapos, elkerülhetők. Én kb. hat hónapot keresgéltem, míg megtaláltam. Amúgy az előző autóm is Alfa 164-es volt, csak az egy 92-es. Öt éves korában vettem, 11 évig jártam vele, és ennyi idő alatt a fenntartásán kívül kb 350 000 Ft-ot költöttem a javításokra, alkatrészekre. Ebből sem lehet statisztikát építeni, de azért jelentkezzen, aki még mindig meg akar győzni az új autó előnyeiről.

Csak visszatérve az előző írásomra...Ha 10 év alatt lejárom nullára, akkor is csak azt a 750-et bukta az autó, amit egy új elhajít úgy 1 éves korára.

Más kérdés (csak hogy elméleteket gyártsak) , hogy nekem tényleg nem jönnek be az új autók. Egy-két modelltől eltekintve egy kaptafára készült, egy adott divatot követő jellegtelen darabok. 10 éve a legtöbb gyártó igyekezett egyedi, szép autókat tervezni. Ma valaki feldob egy formát, és mindenki azt utánozza. Nem érzem, hogy lennének olyan modellek, amik 10-15 év múlva is megfogják a tekintetet, mert mind a pillanatnyi divat kiszolgálására készül. Egy Calibra 20 év múlva is szép autó lesz, A H Astra jövőre kit érdekel? A 75-ösnek ma is milliós rajongótábora van, a Mito-t meg alig lehet eladni.
Egy szép E30-as, vagy egy 164-es után most is megfordulnak az emberek, ma meg már lassan követni sem lehet a modellfrissítéseket (meg a visszahívásokat). Ez tök szubjektív. Van akinek csak az a fontos hogy új autója legyen, van akinek más. Van aki a pillanatnyi divat szerint öltözködik, van aki elegánsan. Van aki gyúrni jár meg szolizni, van aki túrázni és evezni. Van aki party-ra jár, van aki rock-koncertre. Ezek az emberek sosem fogják meggyőzni egymást, mert leginkább nem is értik, mit szeret a másik abban, amit szeret. Persze nem is kell meggyőzni senkit. Lehet vitázni, anyázás, lehülyézés nélkül. Aztán van akinek ez megy, és van akinek nem :)

megint 2009.06.12. 09:21:39

vmaast,milyen extrák vannak benne amik állítólag új német prémiummárkákba nincsenek? Amúgy tényleg nem nézett ki ez a széria rosszul, bár ahogy nézegettem pl a 166-as belsőket azért nem nehéz lelakni.

SsPL71 (törölt) 2009.06.12. 09:38:16

Nem olvastam végig a kommenteket.

Az olasz és francia autók méltatlanul alul értékeltek, főként a nem törődöm tulajok legendás -sokszor túldimenzionált- hiba történetei alapján, vagy a nem tisztességes előéletű autókon szerzett tapasztalatok miatt.
A különféle hivatalos statisztikák, erősítik méltatlanul ezt a kialakult hozzáállást egy zárlatos akkumulátor vagy egy rosszul működő benzinmutató miatt.(mint a cikkben is olvasható)

A legendásan megbízható japán márkák, megbízhatósága a távol-keleti kultúrára, társadalmi berendezkedésre vezethető vissza. Az élete és a család jövője múlhat azon, hogy a munkahelyén hogyan teljesít az ürge.

Szemben egy olasz vagy egy amerikai futószalag mellet dolgozó mentalitásával.
Ezért is tudtak a japán típusok az európai és amerikai piacra betörni a megbízható termékeikkel.

Ebből következően ez híresült el a japán típusokról, MEGBÍZHATÓSÁG!

Napjainkban nem csak japánban készülnek japán típusok, tudom Koreában is készülnek chevy-k, hihihi.

A fentiek alapján egy túlértékelt megbízhatósági faktorral bíró japán típus, apróbb meghibásodásai is drámaiak lehetnek a használó számára, mivel nem erre számított a vásárlás előtt.

Ezzel szemben áll egy elhíresülten megbízhatatlan márkával megtapasztalt "pozitív" élményekkel gazdagodott tulaj értékrendszere.

Sokan írták, bármilyen márkában kilehet fogni egy megbízhatónak titulált megbízhatatlan példányt.
Erre én azt mondom, mások tapasztalataira is támaszkodva, hogy ez természetesen fordítva is igaz.

A szerencse faktor valamint a műszaki tudás is közrejátszik egy választás későbbi értékelése során.

diablos 2009.06.12. 10:03:01

@megint: " bár ahogy nézegettem pl a 166-as belsőket azért nem nehéz lelakni."

Mondj egy autót amit "nehéz" lelakni!
Ugrottam ki már undorral full bőr 7-es BMW-ből, mert a gazdája szemetesnek használta...
Embere válogatja!
Viszont nem tévedek szerintem nagyot, ha azt állítom, hogy az olaszok többsége szarik a tisztaságra.Nepper behozza olcsón a lelakottat, kipucerolja látszólag -ami ugyebár nem egyenlő a megkímélttel- aztán piac!

Hrzrasn (törölt) 2009.06.12. 10:39:54

@SsPL71: "A legendásan megbízható japán márkák, megbízhatósága a távol-keleti kultúrára, társadalmi berendezkedésre vezethető vissza. Az élete és a család jövője múlhat azon, hogy a munkahelyén hogyan teljesít az ürge."

Ez egy hülyeség. Ez egyedül a gyártástechnológiára és az egyszerû, konfigurálhatatlan, nagyobb innováicóktól irtózó konstrukciókra vezethetô vissza. (Találni szart bôven ott is, elég ha a Nissan vagy a Mitsubishi háza táján szétnéz az ember.)

Az élete nem múlik semmin, a japán munkaadók nem szamurájkarddal mászkálnak, ilyen ökörségeket ne hordjunk már össze. A családok jövôje meg a bolygón mindenhol a keresôktöl függ, de állásrovat szerencsére minden újságban van.

vmaast 2009.06.12. 12:30:44

@megint: Ismétlem, ritka. Pl a tócsalámpa az ajtó alján. 164-ben 87 óta széria. Pl. beeső fényre automatikusan elsötétedő tükör. Pl. motorosan behajtható külső tükör. Vagy pl. a teljesen automata klímaszabályozás, ami nem csak magát a légkondit vezérli, hanem a keringtetést, és az ablakfűtéseket is. Ma már ezek nem annyira kirívóak, és terjednek, de némelyik igen ritka, és ez egy 97-es autó (!). A 164-es leginkább az USA újbóli meghódítására készült, ennek megfelelő a minősége, a kényelme és a felszereltsége, más kérdés hogy nem annyira jött össze az a hódítás...
A 96 utáni combtámaszos üléseket bármely gyártó megirigyelhetné, és ha még ráadásul a szellőző bőr verzió, akkor kevés jobbat találsz. Nekem szerencsém van, mert nincsenek kiülve, eldeformálódva, vagy kirepedezve, szó szerint újszerűek.

vmaast 2009.06.12. 12:35:54

@diablos: nem tudom... Én időnként előfordulok Olaszországban (igaz közép, és északi régiókban), és inkább az a tapasztalatom, hogy jobban megbecsülik az autójukat, jobban vigyáznak rá, mint a magyarok. Az egész országról viszont nem mondhatok véleményt.

Tipo16v 2009.06.12. 13:05:40

@vmaast: hmm szóval alfa. nekem nem kell megmagyarázni hogy az alfák szarok, tudom hogy NEM igaz. Amúgymeg az olasz és francia autok (bár ezekért nemigazán vagyok oda)sokkal szebbek belülről, mint a többi,de ez is ugye szubjektív pl: új c merci, vagy a bravo kormánya a szebb?
na de Forza Italia

Tipo16v 2009.06.12. 17:05:18

mármint hogy a franciákért nem.!!!!!

Moodshooter (törölt) 2009.06.12. 17:43:38

Én értékesítőként dolgozom és nagyon utálom az olyan kérdéseket, amit a cikk is feszeget, hogy ez ugye biztos nem fog elromlani? Honnan tudjam??? Kérdezzék a raktárosokat, szállítókat, és gyári munkásokat, hogy hányszor esett le a doboz ütődött meg benne a termék. Vagy hány monszunnyi időt állt a raktár udvarán. :)
Egyébként nagyon sok sztereotípia él a mi szakmánkba is és sok az antitalentum a másik oldalon.
Én csak annyit tudok mondani, hogy informálódjon mindenki mielőtt vásárol. Tudom néha fárasztó, de érdemes, ha olyan terméket szeretnénk, hogy abban örömünket leljük.

qualitaet 2009.06.12. 23:33:15

@vmaast:

"Ismétlem, ritka."

Nem ritka, mint ahogy a hozzád hasonló sem, aki úgy nyilatkozik német prémiumautókról, hogy fingjuk sincs hozzájuk.:)

"Pl a tócsalámpa az ajtó alján. 164-ben 87 óta széria."

A W126-os (1979) Mercedesben széria mint ahogy 735i ben is az '86-tól.

" Pl. beeső fényre automatikusan elsötétedő tükör."

'90-től rendelhető a BMW-nél, és sokkal több ilyennel felszerelt 7-est vagy V8-ast 5öst láttam láttam mint olyat amiben nincs...

"Pl. motorosan behajtható külső tükör."

Szinte minden W140-ben, A8 ban vagy '94 utáni 7-es BMW-ben ilyen.

"Vagy pl. a teljesen automata klímaszabályozás, ami nem csak magát a légkondit vezérli, hanem a keringtetést, és az ablakfűtéseket is. Ma már ezek nem annyira kirívóak,"

Már 1978-ban is teljesen átlagos dolog volt az ilyesmi egy W116-os Merciben vagy egy 1979-utáni E23-as 7-es BMW-ben.

Ez az öreg szifon mod. 85-ös de felszereltség tekintetében(a sevice intervall-jelzőt kivéve)simán lehetne 1979-es is.

www.youtube.com/watch?v=vwvt31kMKIc&feature=related

"A 96 utáni combtámaszos üléseket bármely gyártó megirigyelhetné"

Bő másfél évtizeddel korábban volt már ugyanilyen a BMW-nél, de egy W126-os ortopéd vagy coupéülésben ücsörgő polgár sem irigykedett semmilyen Alfa ülésre, erre nyugodtan mérget vehetsz.:)))

vmaast 2009.06.13. 01:36:14

@qualitaet: Hmm... Tök jó, hogy Te viszont így értesz a német prémiumautókhoz. Meg az is, hogy mindegyik példára találsz egy-két ellenpéldát. Mégis! Melyik mai német prémiumautó az, amelyikben mindez benne van alapból? Vagy melyik volt 97-ben (huhh... az akkori 5-ös szériát inkább hagyjuk... és azok a kárpitok...)? Vagy ki volt az, aki 97-ben a teljes karosszériát galvánfürdőzte a korrózió ellen? Igazából mindegy. Mert ettől függetlenül a német átlag alapfelszereltsége akkor is, most is, a spártai és a siralmas közt mozog valahol. Vagy halálra altatnak a megbízhatósággal és az egyszerűséggel, vagy megfojtanak a puszta erővel. A júzer meg fizethet majdnem 90 ezret egy pohártartóért (BMW 2009)...

lacza87 (törölt) 2009.06.13. 07:11:55

@vmaast: "Vagy ki volt az, aki 97-ben a teljes karosszériát galvánfürdőzte a korrózió ellen?"
Nem kötekedés, de az Audi 80-ast 1986-tól. Ezt szokták elég gyakran példának felhozni.

w a s d 2009.06.13. 09:10:47

@lacza87: Ha jóltudom, a "paraszt- Porschék" már a 70es évektől galvanizáltak voltak.

w a s d 2009.06.13. 09:13:54

@vmaast: Amúgy az Alfával az a baj, hogy a 80- as évekre/években eltűnt valami...
Na ezért nem alternatívája a BMW- nek pl.

lacza87 (törölt) 2009.06.13. 15:51:52

@F/: A Porshe ahogy én olvastam 1973-tól de csak réészben!!!, itt meg teljesen galvanizált karosszériáról volt szó. Részben galvanizálta, övvonalig pl. A Porschenél 1986-88-ben építettek új karosszéria és fényező üzemeket , ha jól tudom ekkortól csinálják a merítős-katódos teljes galvanizálást. De tény aezt a galvanizálósdit a Porsche kezdte 73-ban, az én információim alapján.

engineer007 2009.06.14. 21:59:32

Bravó Csikós!
Ez végre egy igazán gondolatébresztő, helyes hozzáállást, szakértelmet, háttér ismereteket és némi tapasztalatot is felvillantó cikk, szemben az elkényeztetett "autós-ujságírók" által ontott, fogalom nélküli, felszínes, szakmaiatlan cikkekkel, melyekből sajnos itt is sok megjelenik.
A cikkről:1. Igaz, tudjuk, hogy autó ügyben a korábbi/vagy remélt élmény, egy tetsző forma/szín, a szomszéd/ok mit szólnak c. mese, az asszony elképzelése, vagy egyebek is DÖNTŐ érvekké vállnak. 2. Igaz, tudjuk, hogy mi magyarok egyfajta "agymosottak" vagyunk--- azt hisszük hogy: " a német, autó", "sose kop el", "ebben benne van az anyag", "BMV-sport,imuzin-hátsókerékhajtás" stb. dolgokkal ami az elmúlt 50-60 év terméke bennünk. De épp itt - "vallás ide vagy oda" - jön az autós szakember és ujságíró felelőssége: meg kell mondani az igazat, rá kell vezetni az embereket a tényekre, el kell ismerni minden márka erényeit, és EBBEN vitatkozom, NEM CSAK "AZOKNAK" LEHET CIKKET/LAPOT ÍRNI!
Lássuk csak: a japán minőség és megbízhatóság mögött a nagy szériák biztosította, fejlesztés (mert van rá pénz!) automatizált gyártás (mert a nagy, sok milliós szériára már rá lehet fejleszteni és robotizált gyártás kiküszöböli az emberi tényező (tegnapi söradag a BM-vi szerelősori munkásnál!), okozta minőségi problémákat), a beszállítói és saját minőségellenőrzés csúscszínvonala ( ami dokumentálttá, és visszakereshetővé tesz minden apró műveletet) áll. (itt egy példa: amikor előző életemben egy japán márkánál voltam, egyszer csak azt vettük észre, hogy cca. három éves korában az idex hátsó izzó (spéci-fémfoglalat nélküli japán izzó volt) kiégett és egy-két héten belül a másik oldali is bevégezte. Emiatt az ügyfelenek az ilyen korú autóknál amikor izzót cseréltünk rögtön mondtuk, hogy inkább most cseréljük ki a másik oldalit is elmesélve az okokat és a tapasztalatunkat,, mire ő nem is értette, nem hitte el hogy ezek olyannyira egyforma csúcs-minőségű gyártásból valók, hogy az előírt üzemórát kibírják, majd cca. egyidőben kiégne. Jó. mondtuk,nálunk az ügyfélnek van igaza, de engedje meg, hogy ha egy-két héten belül ismét jönnie kell, akkor majd emlékezzen erre, és hogy jó érzéssel távozzon akkor,most előre deklaráljuk, hogy ingyen izzó+csere lesz az ajándékunk. Nos, ha ma annyi százezres lapulna a zsebemben ahányszor mosolygó, fejét csóváló, de elégedetten távozó ügyféllel ez megesett- nos akkor gazdag ember lennék. A saját, 13 éves autómon is végigéltem három sorozatot ebből a történetből- no de elég a kitérőkből!!!)
Ezért mernek már a japánok és most már a koreaiak is 3-5 éves garanciát vállalni, és persze nem buknak ezen, ezért lesznek a legkevésbé meghibásodó autók listáin nyertesek, ezért jönnek fel a Dél-koreai gyártól akik régebben a leszerelt japán gyártósorral és modellekkel, és módszerekkel kezdtek!
Vagyis, ha nem jut eszünkbe Nik.. kamera és So.. tv helyett francia fényképezőt és spanyol tévét venni, akkor miért nincs ez így az autóknál, és miért nem veszünk probléma-mentes, megbízható keleti/nagyszériás autókat? És ezt fogta meg jól Csikós! Nagyon mély és komoly kérdés!Élvezetesen kifejtve, A Partagas-os mondat külön csúcs!!!!!
Biztos a kommentek is ezt fogják tükrözni.
Nekem az a véleményem, hogy a jövő a nagy szériákat, a márkák összeolvadását, az igazi high-tec fejlesztés térnyerését (nem úgy mint az USA-ban ahol pl.eddig (a válságig) egy darab környezetkímélő modellt sem voltak képesek kiállítani, és bármikor visszaülnek a böszme 6- 8-hengeres cirkálóikba, ha olcsó lenne a benzin) hozza majd, és ebben a japán gyártók mindig is élen jártak. A gyenge megbízhatóságú. kisszériás, műszakilag fejletlen autógyártókat pedig nem sajnálom. vesszenek. Még akkor is ha stílusosak,extravagánsan dizájnoltak, vagy egyéb nagy és régi tardíciót hordoznak. Ezek legyenek egyedi/spéci/oberklasse gyártók akik egy spéci, de vékony szegmens számára gyártanak, nem meghatározóak.
Az autós ujságíróktól meg azt várnám. hogy nézzenek utána a dolgoknak, kérdezzenek ha kell, és részletes tudás birtokában, visszafogottsággal, részrehajlástól menetesen (amennyire ezt lehet) és önmaguk tudásnak határait szemmel tartva írjanak le bármit is.(pl. tudni kell hogy résnyire nyitot ablak felső pereménél a Bernulli-elv miatt képződő sípoló/fütyülő hang nem szélzaj, hanem FIZIKA, vagy , egy előre beépített időzített bomba az ha egy nagy amerikai gyártó a motorjainak nagy hányadába könnyelműen műanyagból készült vezérmű-fogazott szíj feszítő görgőt épít be, mert a műanyag elöregedhet.kettétörhet és akkor rámegy a motor, vagy az egyik japán gyártó már 20 évvel ezelőtt szériában építette be az esőcseppszámlálós automata sebességfüggő vezérlésű ablaktörlőt, stb.)
Akkor jó irányba megyünk majd és kitisztulnak a fejek, és lassan eltűnnek tévhitek.
Aztán a szervíz szolgáltatás színvonala is egyre magasabb lesz, egyre többet tudnak majd a szerelőink és egyre többen, nem gépiesen szolgáltatnak majd hanem ha kell, képesek lesznek egy kapcsolási rajz alapján logikus következtetéseket levonni és dönteni a hibáról, stb.
Az egésznek a filozófiája a lényeg: a japán gyártók azt vallják: ha lehet vegyünk minél több feladatot a vezető válláról és végezze el azt egy "automata", ami ha kell intelligensen jelezni is tudjon, a vezető pedig koncentrálhasson a vezetés fontos mozzanataira és élvezhesse az autózást. minden ennek van alávetve és ezért nem volt pl. hosszú ideig beépítve a jap kocsikba bordkompjúter mert, hisz mi értelme van annak, hogy pontosan tudjam, hogy a garázsfeljárón felhajtva, abban a 15 másodpercben 29 liter/100 km a fogyasztásom, viszont az életemet heti meg ha a külső hőmérő jele kellő időben figyelmeztet, és ezt ismételgeti 10-15 percenként ha kell, a kezdődő tükörjég/black-ice jelenségre. Szóval No nyomkodós computeres játék a nagyfiúknak, de értelmes jelzések, figyelmeztetések IGEN.
Persze a piac nagy úr, lásd egyes japánok kénytelen kellet elfogadták hogy " nekünk kell" a bordcomputer - és beépítik- ezen a piacon- nesze nektek!

És persze ez a nagyságrendi különbség a minőségben, a szervízekben is érvényesül. Amíg egy opel-be a motorvezérlő egység cseréjekor egy asztali pc-ről kell három részletben letöltve áthordani (kvázi vödörrel) a motorvezérlés kilo-bite-jait,és beletölteni egy a motortérben elhelyezett sónak,víznek, hidegnek,részeg gőzborotvás mosónak kitett vcezérlőegységbe, addig egy mitsubishinél, ahol eszükbe nem jutna a védendő vezérlő egységet az utastéren kívülre tenni, ott, egy tenyérnyi multi-use teszterrel az összes típus adata feltölthető,tesztelhető, önellenőrző programok futtathatók, stb.
Nos ez is különbség és nem is kicsi!

Befejezem mert elveszek a részletekben meg a tényeket bizonyító storykban.
Remélem, a mondanivalóm fő vonala azért kiviláglik így is.

lacza87 (törölt) 2009.06.15. 07:40:55

@engineer007: Ha szabadna néhány kérdés:
Mi a véleményed az ADAC, JDPower stb. megbízhatósági ill. minőségi-vevőelégedettségi felméréseiről? Ezek alapján nekem nem úgy tűnik h japánok annyira vernék az európaikat.
Másik a rengeteg japán fejlesztés: Milyen nagy horderejű technikai ill. technológiai újdonságok származnak az autóiparban Japánból?(lean manufacturing, kaizen de több?) És Európából?
Nem gondolod h a nagy szériákon belül az azonos műszaki alapokon túl egyre fontosabbá a variálhatóság, testreszabhatóság amiben a japánok szintén nem jeleskednek.

engineer007 2009.06.15. 13:29:23

@lacza87: Az ADAC felmérés profi hisz nagy-számú autóra vetítve adja meg az adatokat, ebből hosszú ideje a japánok dominanciája olvasható ki. Gondoljunk csak arra, hogy a Toyota hány éven át vezette a kategóriáját, vagy hogy az opel omega többször elnyerte az "év legmeghibásodóbb autója címet"
Mostanában eu gyártmányok is bekerültek az élbolyba ami kedvező hír, de na felejtsd, hogy aki (és ezek zömmel eu-gyártók!) nem mer még 3 év garanciát, sem ,adni az autójára, az ,ezt azért teszi mert nem kívánja megkockáztatni, hogy a garanciális időben előjövő problémák jelentős költségeket eredményezzenek.
Japán technikai újdonságok az utóbbi időben: GDI-motor, hibrid hajtás nagy szériában, elektronikus vezérlésű középdifferenciál a 4x4-es modelleken, fokozatmentes transzmisszót lehetővé tevő fémláncos hajtás, stb.
A nagy szériákról beszélve egyet értek veled, hogy fontos a variálhatóság, testre szabhatóság, de az meg is van és volt. amit én sugalltam az az, hogy ha valaki generátorokat gyárt, akkor a Toyota 2 mill+Mazda1.5 mill+nissan 1.2 Mill+ Mitsubishi 1,7 Mill már olyan darabszám hogy egy high tec robotizált gyártósor ráállítható és akkor ott teljesül bármely gyár/megrendelő igénye, de a minőségi színvonal is nagyon magas marad. Elég ha megnézed az össz eu-i felhasználást pl. generátorból ugyanarra Mitsubishire, ez néhány darab, és azok is, pl. véletlenül savval lelocsolt tekercs, vagy külső hőhatás, stb okokból és nem gyártási hiba miatti meghibásodás (mert az szinte 0! Ugyanezt Bosch-generátorra ha megnézed, pl. az opelnél, magas számot látsz, persze tudom mit mondsz erre!..........

engineer007 2009.06.15. 13:37:34

@lacza87: még egy, a Japánok otthon gyártva+3 hónapig tengeren lebegve+kikötőkben rakodgatva, jutnak el a kereskedőkhöz/vevőikhez a termékkel.Azaz cca 6-hónap az átfutás, de ugye gyártást is kell tervezni!!!!! A piacaik akár EU, akár USA, messze vannak és ez időtényezőt jelent. Tehát, ezért nem lehet modul rendszerűen rendelni náluk.
Illetve lehet, hisz a gyári opciókból az importőr maga szemezgethet. -de a fenti idő-tényező okán ő is csomagokat tud csak összeállítani, így lesznek felszereltségi szintek és azok épp egybe eshetnek a többségi vevő-csoport igényeivel vagy NEM, de nem tudsz felirat nélküli 3.0 literest rendelni mint a BMW-nél, ahol egybként, ez egy feláras tétel, viszont lehet hogy kapsz egy napfénytetőt akkor is ha azt egyébként soha nem fogod haszn, mert nem is igényelnéd.

qualitaet 2009.06.15. 14:35:58

@vmaast:

" Melyik mai német prémiumautó az, amelyikben mindez benne van alapból?"

Ölég hosszú a lista... Guglizz egy kicsit bátran. Ahogy elnézem rád fér :)

" Vagy melyik volt 97-ben"

Az, hogy a német autókat nem ismered egy dolog, ellenben az ,hogy a sajátodhoz is hülye vagy az már több mint ciki.:)
Jelesül, hogy pl. ebben a ('97-es modell), 2 literes,alapkivitelű 164-es Alfában semmivel sincs több szériaextra mint egy vele egyidős 520i-ben.
Klimaautomatikának és el. behajtható tükörnek sajna nyoma nincs. (Nyugi,a "pocsolyalámpa" is széria volt az ötösben amitől úgy hasraestél:)

suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=99503014&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=11&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=1995-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

qualitaet 2009.06.15. 14:54:26

@vmaast:

"Vagy melyik volt 97-ben (huhh... az akkori 5-ös szériát inkább hagyjuk... és azok a kárpitok...)?

Az Alfa-plüss tényleg nagyon barátságos,de ez sajnos kevés,hogy kompenzálja a vasvillával összelpátolt olcsó, nyiszogó belteret és a parittyával helyére lődözött kapcsolókat.
Sőt,ahogy elnézem egy komplett 1998-as modellváltás(166) is csak a (jól megszokott :)) utolsó helyre volt elég a már 1995-ben debütált német ellenfelek által(szintén megszokott módon) uralt prémiummezőnyben.

Vajon miért?

qualitaet 2009.06.15. 15:15:01

@engineer007:

"Mostanában eu gyártmányok is bekerültek az élbolyba "

Mostanában, ja. Ne zavarjon, hogy harmincc éve is az élbolyban voltak vagy nyertek(németek).
Mielőtt hülyeséget írsz tanulmányozd ezt egy picit:

www.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/pannenstatistik_2008/ueber_30_jahre_ADAC_pannenstatistik/default.asp?ComponentID=249540&SourcePageID=250114

qualitaet 2009.06.15. 15:16:06

@engineer007:

Ezt a marhaságot honnnan vetted?

qualitaet 2009.06.15. 15:17:21

@qualitaet:
Mármint ezt :
" de nem tudsz felirat nélküli 3.0 literest rendelni mint a BMW-nél, ahol egybként, ez egy feláras tétel, viszont lehet hogy kapsz egy napfénytetőt akkor is ha azt egyébként soha nem fogod haszn, mert nem is igényelnéd. "

qualitaet 2009.06.15. 15:26:20

@engineer007:

"GDI-motor, hibrid hajtás nagy szériában, elektronikus vezérlésű középdifferenciál a 4x4-es modelleken, fokozatmentes transzmisszót lehetővé tevő fémláncos hajtás, stb."

Ja csak az a bibi,hogy ezek nem olyan világszerte átvett és széles körben alkalmazott újítások,ellentében az európaiakkal.

w a s d 2009.06.15. 15:29:25

@engineer007: Érdekes, ahogy én összeszámoltam az elmúlt elég sok év és összes kategória első helyezettjeit (ADAC), több volt a német, mint a japán...

w a s d 2009.06.15. 15:55:05

@F/: 75 németet (amibe a német Fordokat nem számoltam bele) és 74 japánt számoltam (1978-2008).

Shadowbull 2009.06.15. 18:07:38

@engineer007: "de nem tudsz felirat nélküli 3.0 literest rendelni mint a BMW-nél, ahol egybként, ez egy feláras tétel"

Marhasag.

sb

Shadowbull 2009.06.15. 18:10:46

Ha lesz kedvem, belekotok abba is, hogy az automatizalt gyartas automatikusan jo autokat eredmenyez.

sb

lacza87 (törölt) 2009.06.15. 18:56:38

@engineer007:
Remélem azért vetetd az adást és a felsorolt újítások ellenében megnbézted az Európaiakat is. ( ABS, ESP, a fentebb előkerült galvanizált karosszéria, CR dízelmotor, stb.)
Ami szintén kimaradt h a nagyon fejlesztő japánok pl motorokban hogy le vannak maradva: pl már az összes európai gyártó tudott CR dízelmotort csinálni, mire a japánok belekezdtek. Mostanra jókat csinálnak nem vitatom. Most jönnek a kis lökettérfogatú turbós benzinmotorok. VW csoport, Fiat, a japánok hol is vannak?

vmaast 2009.06.16. 01:43:29

@qualitaet: Nos 87-től 96-ig minden egyes legyártott darabban automata klíma. 96-tól teljes vezérlés, és mot. tükör. A ráncfelvarrás külső jegye pl. a krómcsík pezsgőszínűre váltása, a belső pedig pl. a műszerfali elektronika átszabása, és a támaszos ülés, ami addig kizárólag a háromezresekben, és a tb-ben volt bent. Ezen viszont nem veszünk össze. Mint ahogy egy ismeretlen hirdetésen sem :)
Persze lehet hogy én pakoltam bele az autóba ezeket a cuccokat, de akkor hogy a csudában tér ki rájuk a gyári alkatrészprogram?
Amúgy elbeszélünk egymás mellett. A legtöbb Általad említett tény azt igazolja, hogy vannak ilyen extrák a német autókban is (de azért óvatlanul befigyelt pár 1-2 kategóriával magasabb modell). Én mindössze annyit mondtam, nem sűrűn. Vagy ha ettől jobb a szád íze, akkor finomítok, 97-ben nem sűrűn. A 166 pedig attól függetlenül, hogy frissen került szembe már kiforrott modellekkel, nem egy jó autó. Tulajdonképpen nem is igazi Alfa, bár ezért engem a rajongók biztosan megkergetnek. Az uccsó Alfa, amibe nem pancsolt bele a Fiat, pont a 164-es volt. Ma már a márka valóban nem alternatíva a BMW-vel szemben, de ez nem volt mindig így. Most viszont nulla a koncepció, ezért is egyre szűkebb a célközönségük.
...Na megyek aludni, kell reggel az erő, hogy betoljam az Alfát ;-)

qualitaet 2009.06.16. 04:01:13

@vmaast:

"Persze lehet hogy én pakoltam bele az autóba ezeket a cuccokat, de akkor hogy a csudában tér ki rájuk a gyári alkatrészprogram?"

Tán estleg úgy, hogy az autódat újonnan vásárló polgár/cég anno extraként belerendelte. Ez meg sem fordult a kobakodban? :)
Az pedig hogy az alkatrészprogram kitér a klimaautomatikára a napnál is világosabb dolog, hisz az is az adott típusban létező alkatrészek halmaza, függetlenül attól, hogy az a széria kivitel része avagy csak opció volt.

"Amúgy elbeszélünk egymás mellett. A legtöbb Általad említett tény azt igazolja, hogy vannak ilyen extrák a német autókban is (de azért óvatlanul befigyelt pár 1-2 kategóriával magasabb modell). Én mindössze annyit mondtam, nem sűrűn."

Nem. Te először azt mondtad,hogy ezek ritkák a német "PRÉMIUM MODELLEKBEN" , ami csacsiság, ha 1987-et sőt ha '77-et nézzük akkor is.

"hogy Vagy ha ettől jobb a szád íze, akkor finomítok, 97-ben nem sűrűn."

Az én szám ízét nagy ívben szard le inkább a tényekre szorítkozz, jelesül,hogy vót' ilyen '97-ben is dögivel, a kategóriában is, legfeljebb Uraságod nem látta :)
"
A 166 pedig attól függetlenül, hogy frissen került szembe már kiforrott modellekkel, nem egy jó autó. Tulajdonképpen nem is igazi Alfa, bár ezért engem a rajongók biztosan megkergetnek. Az uccsó Alfa, amibe nem pancsolt bele a Fiat, pont a 164-es volt."

Köszi a kimerítő választ.
" Ma már a márka valóban nem alternatíva a BMW-vel szemben, de ez nem volt mindig így."

A hetvenes évek elejéig a BMW sehol nem volt az Alfa nimbuszhoz , szó se róla.

"...Na megyek aludni, kell reggel az erő, hogy betoljam az Alfát ;-)"

Hú, ezen jóízüt röhögtem, de természetesen csak poén szinten:)

Apám, ritka kultúrált vitapartner vagy, meg kell, hogy emeljem a süvegemet!

Amúgy a Super tényleg sokkal szebb és minőségíbb benyomást kelt a krómcsíkjaival. Pofás autó. Komolyan... Használd egészséggel!

w a s d 2009.06.16. 10:33:52

@vmaast:
Igazából az én szememben a hátsókerékmeghajtás kipusztulása az Alfákból, ami leminősíti a márkát.
Mert ugye próbálják sportos prémiumautókként pozicionálni az Alfákat (ami szerintem a BMW- re is ráillik, ezért az összehasonlítás). De ha már prémium, akkor ne feltétlenül a minél olcsóbb gyártás legyen a cél.

vmaast 2009.06.16. 12:23:28

@qualitaet: Neeem :) Nem általában tér ki a program ezekre az extrákra, hanem alváz, modellkód alapján. Nem sorolja fel a nem-szériákat, csak opciós listából választhatsz (el. tető, állítható futómű, tempomat, stb,) .

Most is azt mondom, de lehet hogy csak értelmezésbeli különbség van a véleményünk közt. Úgy általában a BMW, az Audi, Az MB, ami prémiumautó az emberek szemében (enyémben is), nem kizárólag a hetes, vagy az A8 méret, ami ugye mind más dimenzió, mint egy 164.

Ja... indult :)

engineer007 2009.06.17. 12:51:16

Kedves Blog-társak!
Elmentetek a tangens mentén, és válaszaitokból az látszik, hogy nem is olvasás is elég gyengén megy.
Csak pár dologra válaszolok, mert több, méltatlan lenne:
1. én azt írtam, hogy japánoknál nem lehet feirat nélküli autót rendelni (olvassátok el amondatot!) ill. hogy ha egy 5-ös vagy 3-as bömvi megrendelésekor a megr. lapot úgy töltöd ki akkor gyárilag lehagyják a feliratot és szomszéd filózhat hogy most 5-öst vagy 3-ast vettél, (hihi!) de ez feláras tétel, (nézzétek meg a megrendelő lapon!)
Az ADAC-t nem tanulmányoztam mielőtt NEKTEK erről írtam de a most megadott linkre kattintva csak a példa kedvéért itt vany 4 év:
1989: Colt, Carina, Suzuki a nyerők,
1990: Toyota, Mitsubishi, Toyota, Merci a nyerők
1991 2 japán+5 japán+3japán a nyerők
1991ben is ott van Toyota, Mazda, de már jönnek fel az eu gyártók.
Lehet hogy ti nem tudjátok olvasni a statisztikát?

Soha nem feljetsétek al amit mondtam: Aki mer sokévi garanciát vállalni az jó autót kell hogy csináljon mert különben belebukik!!!!!!!!!!
ÉS. Mennyi garanciát vállal a BMV vagy az OPEL, vagy a Mercedes?????
Diesel fejlesztésről, csak annyit, hogy a japánok (SZINT MIND, HISZ EGYMÁSRA FIGYELNEK!) nem a dízelben látták a jövőt a 90-es évek elején. Akkor a hagyományos majd örvénykamrás dieselek idejében még középjó motorjaik voltak, (lásd az egyik legmegbízhatóbb legendás opel kadett motort ami ISUZU építőgépipari fejlesztésű diesel eredetileg) hanem a GDI-ben+ az elektromos hajtásban látták a jövő útját.
A kis térfogatú nagy teljesítményű motorokról meg ne is beszéljünk, csak annyit hogy
1995-tájékán az össze japán GTI motorokkal szerelt autókat hozott ki nem is említve az aóta is szinte verhetetlen Lancer EVO
2.0 literes turbóst ami előtte már az öreg galant sport 2.0 ban GTI -ben benne vol és ami ma is 200+ 250+ vagy 350+ LE-re kalibrálható ahogy tetszik . Mondom kÉÉT_LITER+TÚÚRBÓÓ, ugye érted, kedves barátom,

Na CSÁ
Na csá,

w a s d 2009.06.17. 14:01:47

@engineer007:
Nem azért, de 4 év 1. helyezettjeit kiválogattad, én meg végigszámoltam a 78- tól 2008- ig, ahogy kb. egálra jött ki. Ezután minek erőlködni, hogy melyik a jobb?

Shadowbull 2009.06.17. 17:54:24

@engineer007: "de ez feláras tétel, (nézzétek meg a megrendelő lapon!) "

De nem felaras tetel. Mi lenne ha megnezned te, mielott baromsagokat mondasz?

"ma is 200+ 250+ vagy 350+ LE-re kalibrálható ahogy tetszik "

Fogalmad sincsen mirol beszelsz.

sb

engineer007 2009.06.17. 23:54:14

@Shadowbull:
Kedves Shadowbull!
Valahogy leragadsz a részleteknél és aszem nem akarsz megérteni.
Dolgoztam a BMW-nél, és németül is elég jól beszélek, a saját szememmel olvastam a felirat opciót és ár is volt mellette. Igaz ez jó néhány éve volt. Megengedem, mára már nem feláras tétel. Lehet hogy Te a bömvinél dolgozol ezért vagy naprakész?
Akárhogyis amit érzékeltetni akartam, hogy agy európában, azaz közel lévő gyártól lehet (modul rendszerűen) azaz saját izlés szerint összeválogatva az extrákat (kormány, xenon, bőr, ilyen-olyan csomagok, stb) mert így is 3-4 hó alatt legyártják és leszállítják a TE testre szabott autókádat, de a japánoknál ez 7-9hónapot igényelne (az egy dolog hogy senki nem vár ennyit!) és közben ezer alkalommal sérülhetne, stb a TE autód, ami nem csereszabatos a többivel,.......hát ezért nem tudsz felirat nélküli Sigma 3.0-t rendelni, VÁGOD MÁR?
Amúgy jártam egy japán gyárban ahol az ember-nélküli működő szerelő szalagon egy Pajero-t egy Space Star, követett amit egy Galant majd egy Sigma és a robot ami odahozta az üléseket nem a space ülését akarta a Sigmába betenni. hanem, azt ami oda való. És persze Japánban a rendelhető extrák száma nagyságrenddel nagyobb mint itt egy eu premium kategóriás sportlimuzinnál! Persze, biztos igazad van, "semmit sem tudnak ezek a sárgák!"
Lancer 2.0 DOHC turbós/ EVO motor változatok: széria Eu-i,széria Rallye-változat, USA széria Lancer, USA sport változat, és a GB Ralliart spec. változatok upto 500 Le-ig. Erről beszélek kishaver! Nézz utána, én , mivel öreg LOCO-DRIVER vagyok egyszerűen tudom. Ez mind ugyanaz az alapmotor, ami különbözik az a motor-vezérlő elektronika programja, a turbónyomás, a verseny változatoknál
a bütyköstegelyek, az alkatrészek finom megmunkálása, esetenként spéci anyagból készült dugattyúk/gyűrűk/tengelyek, leömlők, stb. de alapjában ez nem más mint az 1994-es Galant GTI motor, amiből ha akarsz 150-és 350 LE között könnyen kihozhatsz akármennyit, igaz az élettartam a LE-k számának növelésével csökken. Ugye kezded már érteni?

Szeva, Többet nem válaszolok, ne írj!

Shadowbull 2009.06.18. 08:01:55

"Valahogy leragadsz a részleteknél és aszem nem akarsz megérteni. "

Pontosan ertelek. Te is az a tipus vagy, aki a felinformacioi alapjan azt hiszi magarol, mindent tud az autoiparrol, utana pedig nagy magabiztossaggal osztja az eszt az interneten. Persze ez meg mindig jobb, mintha cikket irnal.

"Megengedem, mára már nem feláras tétel. "

Megengeded? Milyen kegyes hangulatban van reggel az ur.


"így is 3-4 hó alatt legyártják és leszállítják a TE testre szabott autókádat, de a japánoknál ez 7-9hónapot igényelne (az egy dolog hogy senki nem vár ennyit!) és közben ezer alkalommal sérülhetne, stb a TE autód, ami nem csereszabatos a többivel,.......hát ezért nem tudsz felirat nélküli Sigma 3.0-t rendelni, VÁGOD MÁR?"

Ezzel hatalmas nagy ujdonsagot mondtal.

De mondok en is neked egyet: azert sem tudsz a japanoknal szabadon konfiguralni, mert a lehetseges variaciok szamanak novelese nagyon megdobja a gyartasi koltsegeket, marpedig a japcsik sporolnak ahogy tudnak.

"És persze Japánban a rendelhető extrák száma nagyságrenddel nagyobb mint itt egy eu premium kategóriás sportlimuzinnál! "

Perszepersze.

"Persze, biztos igazad van, "semmit sem tudnak ezek a sárgák!"

Ki mondott ilyet?

" Ez mind ugyanaz az alapmotor, ami különbözik az a motor-vezérlő elektronika programja, a turbónyomás, a verseny változatoknál
a bütyköstegelyek, az alkatrészek finom megmunkálása, esetenként spéci anyagból készült dugattyúk/gyűrűk/tengelyek, leömlők"

Ööö, akkor megsem szabadon skalazhato a motor, hanem at kell tervezni a teljesitmenyfokozatoknak megfeleloen a nagy reszet? Erdekes ez Europaban is igy van, mert a fizikat se itt se Japanban nem lehet megbaxni.

" de alapjában ez nem más mint az 1994-es Galant GTI motor"

Alapjaban nem mas? Ja van benne dugattyu meg fotengely.
Eppen most olvastam, hogy az uj EVO-motor egy teljesen uj konstrukcio. De azert alapjaban veve ugyanaz... Latom szeretsz a levegobe beszelni.

"Amúgy jártam egy japán gyárban ahol az ember-nélküli működő szerelő szalagon egy Pajero-t egy Space Star, követett amit egy Galant majd egy Sigma és a robot ami odahozta az üléseket nem a space ülését akarta a Sigmába betenni. hanem, azt ami oda való. "

Huha, le vagyok nyugozve.

De csak hogy okosodjal: Latom teljes mertekben az automatizalas meg a robotok buvkoreben elsz, es azt hiszed, attol lesz jobb minosegu valami, mert robotok szerelik ossze.
No, nem teljesen igy van. Az automatizalt gyartas altalaban (nem mindig) kizarja ugyan a szerelesi hibakat, de a tervezesi-tesztelesi hibak okozta meghibasodasok gyakorisagara semmi befolyasa nincsen. Ha egy alkatreszt szarul mereteztek, akkor az ugyanugy be fog szarni ha robot rakja ossze, meg akkor is ha egy ember. Raadasul nem lehet minden szerelesi muveletet automatizalni, ha valoban jartal japan gyarban, akkor lattad, hogy ott is emberek komplettirozzak nagy reszben az autokat, es csak a jol automatizalhato muveleteket csinaljak robotok.
Az emberi osszeszerelest is lehet ugy tervezni, hogy elegendo ellenorzesi lehetoseg legyen a folyamatban, es minnel kevesebb hibazasai lehetoseg a dolgozonal. Europaban ezt jobb helyeken mar regen mesterfokon uzik.

Hogy egy gyar mennyi garanciaidot vallal, annak semmi koze a gyartmanyai minosegehez, hanem egy szimpla uzletpolitikai dontes, amit foleg a piac elvarasa es a versenytarsak viselkedese befolyasol.

Na ennyit az elmeleteidrol.

sb

engineer007 2009.06.18. 11:35:36

@Shadowbull: Nics ennek értelme! Én tényeket írok, Te meg vagdalkozol!
Lehet hogy félinfókkal operálok, de már vagy 30 éve gyűjtögetem ezeket, és amit megtapasztaltam, felszeleteltem, láttam azt igaznak gondolom (legyen szó motorról, gyártásról, vagy bőrburkolatról.
Te tényleg nem tudod hogy a "megengedemet" itt nem szószerint kell érteni? Itt egy példa, hogy "okosodj egy kicsit".
Én nem tudtam semmit okosodni azokből amiket írsz.

"A kissé mesterkélt nyelvhasználatban a megengedô mellékmondatot be lehet vezetni magával a Megengedem... szóval is: Megengedem, (hogy) a lakás zajos, de mi szeretjük."
Valamint: "ne mondj egyet" SE, mert nem így van!
Nem élek a robot/automatizálás .......bűvkörében, épp ellenkezőleg, viszont azt mondogatom már régen, meg itt is, hogy : A japán gyártók nem csúsznak el az anyaghibákon, fejlesztésen, a beszállítói minőségellenőrzésen, tesztelésen, és ehhez még hozzávéve a robotizált gyártást a hibalehetőségek maximálisan ki vannak szűrve, így a végtermék is extra magas minőségű és megbízható. Nem csak az autó de a kamera, telefon, vagy technikai ruházat is.
Gari idővel kapcsolatban: nem azt mondtam, hogy mennyit "vállal" hanem azt hogy mennyit "nem vállal" !

Ennyivel, ennyi,

Shadowbull 2009.06.18. 12:11:34

Vagdalkozom? konketumokat irtam, papa.

Fogalmad sincsen az europai gyartok minosegbiztositasi rendszererol, olyan marhasagot irogattal fentebb is, hogy a minoseg attol fugg, Jürgen hany sort ivott meg az este.

No, nem attol fugg.

Olyan elonyoket irsz a japanoknak, ami europaban is pontosan ugyanugy mukodik, (leven az europai gyartok ugyanugy bevezettek ugyanazokat a modszereket, amit a japcsik, mar legalabb 20 eve, ill. csinaltak maguknak sajat rendszereket) a kovetkezteteseid meg eroteljesen egyoldaluak, hianyosak, vagy komplett hulyesegek.
Raadasul jonnek a vakhit altal diktalt kinyilatkoztatasok, ugymind:

"A japán gyártók nem csúsznak el az anyaghibákon, fejlesztésen, a beszállítói minőségellenőrzésen, tesztelésen"

Ez igy, kerlek alasan egy oltari nagy baromsag. Olvasgasd egy kicsit a japan tipusokrol a nepiteleteket, latni fogsz egy-ket meredek hibat. Nem fog megartani.

30 eves tapasztalatod ide vagy oda.

sb

engineer007 2009.06.18. 13:26:02

Mindenkinek, aki ért belőle!

Felhívtam a BMV-t és rákérdeztem, hogy létezik-e a megrendeléskori típusszám nélküli megr.-i opció?
A válaszuk: "igen", és ennek felára ma már 0 forint, korábban feláras tétel volt.
Tehát ismét tanultam/tunk valamit! "Egy tízmilka feletti autóhoz ingyé van a tipusszám lekaparás"

Ölelek mindenkit, aki itt írt, képezzük magunkat mindannyian, mert érdemtelen lealmázást kapunk különben, meg egyesktől persze-- így is!

Üdv, "loco-driver007"

Shadowbull 2009.06.18. 13:58:02

@engineer007: Nezd, az internetes irkalas mar csak ilyen mufaj.

Teljesen ertheto, hogy vannak gondosan nevelgetett, szeretett elmeleteid a vilagrol, de ha leirod oket, akkor konnyen elofordul, hogy olyan valaki is olvassa, akinek naladnal tobb fogalma van a temarol.

Aztan ilyenkor jon a keseru koppanas.

Mindenesetre sikerult egy elegans "el is ismerem hogy valamiben tevedtem, de fel is huzom az orrom" irassal bucsuznod :)

sb

Sword 2009.06.18. 22:47:17

Én egyet nem értek, hosszú ideje gondolkodom rajta, de lehet butaság.
A japánokról az a hír járja mióta világ a világ (pontosabban jó 40-50 éve), hogy technikailag a legfejlettebb nemzet, élen járnak rengeteg dologban. De ha ez így van, akkor nekik kéne gyártaniuk a világ legjobb autóit is, nem? Rozsdásodás, kopogós műanyagok? nem is létezhetne ilyen.
Átlagban semmivel sem jobbak, megbízhatóbbak, értéktartóbbak, mint egy európai. Azért ez picit érdekes.

engineer007 2009.06.19. 10:14:16

Shadowbull-nak:
Nincsenek nevelgetett, szeretett elméleteim a világról, amiket Neked kéne porrá zúznod, hanem egy egyszerű autógépész vagyok aki megnéz, megtapasztal, megtanul dolgokat /esetleg elméleti hátteret tanulmányoz és utána képes következtetéseket levonni. Aztán, ha ezek egy része még helyesnek is bizonyul, akkor bizony ott a smile a bajuszom alatt. Talán nem is tévedtem semmiben? ! ?
Az avatarodat elnézve azt ajánlanám hogy, a hét végén menj el a PECSÁ-ba, ott most (a félinfóm szerint 20-án, Tarja zúzza a gitárt" Talákozhatsz velem is, csak mondasd be a nevem a hangosbemondóba és meghívlak egy krigli sörre, meg eldumálgatunk.
SWORD-nak:
Hogy ajapánok techn. fejlettebbek az részben igaz. (pl. már tizenöt évvel ezelőtt jártam ott olyan próbapályán ahol egy terepjáró teszt-model rótta a köröket vezető nélkül, 120-160 km/h val. a pályába épített vezérlők és a kocsiba épített érzékelőkkel megvalósízva az egészet.) A japán gyártók tényleg nagy-szériákat gyártanak autóból, de az öt piacuk: USA, Ausztrália, Ázsia, EU, Öböl-térség, mind más-más, mást igényel, mások a mindenféle (klíma, vásárlóerő, stb) körülmények - és ők mindig az adott körülményekre szabják az autóikat, azaz csak annyit tesznek bele, amennyi azon a piacon KELL. Ebben az egyben van igaza Shadowbullnak, amikor azt mondta, hogy a japánok spórolnak ahol tudnak. (Pl. egy kaliforniai piacra gyártott sport-kocsiba is relatíve kisméretű fékbetétek és vékony húsú féktárcsa kerül ,mart ot a 60 mérföld/mindenki betartja/nem kopik el hamarabb, stb) ami itthon az M7-en három extrém, ráfutásos, fékezés után túlhevül és alultervezettnek nyilványítjuk, pedig nem is az. Amiből ,hibás következtetést von le s-bull, hogy a lehetséges variációk száma megdobja a gyártási kölstéget - ez eddig igaz, de öt "kontinens ötféle modellcsaládjainak soktucatnyi varációi egyetlen gombnyomással programozhatók, tehát szinte minden lehetséges lenne, de
bármihez egy-egy minimum darabszám tartozik , amit a helyi (kontitnens-importőr nem emr bevállalni) Ugyanez van kopogós műanyag, rozsdásodás címszó alatt is. Amit a piac igényel annyi benne van, az átrozsd garanciát megadják 5-7 vagy több évre de az adott pl. Mao-i téli sózás, porterhelés, sáros utak okozta hatásra nincsenek felkészítve az itt landoló modellek, persze Scájcban, vagy Dél-Spanyolországban nincs semmi is korróziós probléma még a régi autóiknál sem. A nagy széria meg a fentemlített dolgok miatt a megbízhatóságot hozza is.
Tehát:
Jó és élegjobb autóról nincs értelme beszélni,
Bebízhatónak valóban megbízhatóak,
Értéktartónak, valóban nem értéktartóak ami egyrészt az eu-i agymosottságunknak/meg persze a piacnak köszönhető, de én pl. azt vallom, nekem az is pénzt ér, hogy egy olyan autóm volt x évig amivel nem volt zsebbevágó baj, nem maradtam soha ott a leállósávban és ezzel a fenntartási költségek is relatíve alacsonyan maradtak.
Jóváírtam magam számára.
Üdv, engineer007

Shadowbull 2009.06.19. 11:05:01

@engineer007: "Az avatarodat elnézve azt ajánlanám hogy, a hét végén menj el a PECSÁ-ba, ott most (a félinfóm szerint 20-án, Tarja zúzza a gitárt" Talákozhatsz velem is, csak mondasd be a nevem a hangosbemondóba és meghívlak egy krigli sörre, meg eldumálgatunk. "

Viszonylag ritkan vagyok Magyarorszagon, Budapesten meg szinte soha. Koncertugyileg azert nem vagyunk errefele sem elarvulva, a jegyem mar megvan a julius 8.-i Gary Moore koncertre...

"már tizenöt évvel ezelőtt jártam ott olyan próbapályán ahol egy terepjáró teszt-model rótta a köröket vezető nélkül, 120-160 km/h val. a pályába épített vezérlők és a kocsiba épített érzékelőkkel megvalósízva az egészet"

Ez mind szep es jo, de ket dolgot elfelejtesz: egyreszt azt feltetelezed, hogy az europai gyartoknak ilyen kiserleti autojuk nem volt, pedig volt/van nekik is, masreszt szeriaban megvasarolhato felszerelesek tekinteteben a japanok semmivel sem jarnak az europaiak elott.

" egy kaliforniai piacra gyártott sport-kocsiba is relatíve kisméretű fékbetétek és vékony húsú féktárcsa kerül ,mart ot a 60 mérföld/mindenki betartja/nem kopik el hamarabb"

Ugye nem gondolod komolyan, hogy ez ep esszel indokolhato es elfogadhato? Ez a vasarlok egyertelmu becsapasa. Kaliforniaban sem azert veszek sportkocsit, hogy allandoan 60-nal menjenek, ott is vannak versenypalyak, nyilt napok, es van gyorshajtas is. Bele van irva a sportkocsi hasznalati utasitasaba, hogy gyorsan menni tilos? Nonszensz.

"ami itthon az M7-en három extrém, ráfutásos, fékezés után túlhevül és alultervezettnek nyilványítjuk, pedig nem is az."

De az.

"Amiből ,hibás következtetést von le s-bull, hogy a lehetséges variációk száma megdobja a gyártási kölstéget - ez eddig igaz, de öt "kontinens ötféle modellcsaládjainak soktucatnyi varációi egyetlen gombnyomással programozhatók"

A gyartasi koltsegekben benne van a kulonbozo alkatreszvariansok nyilvantartasa, kovetese, tarolasa, a gyartosor logisztikai ellatasa, a hibas beszereles lehetosege, az ugyfelszolgalat alkatreszellatasa is. Ezen nem segit a gombnyomas. Es ezt a japanok minden erovel probaljak csokkenteni.

Csak nezd meg a Lexust, hany motort lehet hozza rendelni.

Es hanyat mondjuk a BMW/Mercedes/Audi triohoz? Persze ha bemesz a Lexus-szalonba, ott az elado el fogja neked magyarazni, hogy tulajdonkeppen nincs is szukseg ennyi variaciora, se dizelmotorokra :)


"de az adott pl. Mao-i téli sózás, porterhelés, sáros utak okozta hatásra nincsenek felkészítve az itt landoló modellek"

Ezt megint nem kommentalnam. Europa jelentos reszeben van ilyen idojaras mint nalunk. Az europai gyartok nagyon komoly korrozioellenes tervezest es tesztelest vegeznek.

" A nagy széria meg a fentemlített dolgok miatt a megbízhatóságot hozza is."

Egyreszt mar fentebb probaltam utalni ra, hogy a nagy szeria onmagaban semmire sem garancia, sot bizonyos esetekben az eros koltsegcsokkentesi nyomas miatt meg minosegromlast is okozhat.

Masreszt azert meg kene nezni, hogy hogyan is allunk valoban ezekkel a darabszamokkal?

Mert Europaban is vannak am tomeggyartok, akik osszemerheto nagysagrendet gyartanak le egy-egy tipusbol. Kulonosen ervenyes ez mondjuk olyan japan gyartokkal valo osszevetesre, amik eladott darabszamban bizony alulmaradhatnak az europai konkurensekkel szemben.

sb

engineer007 2009.06.19. 12:51:12

@Shadowbull: Miért nem mondtad rögtön, hogy "a münkeni magányodból írogatsz", akkor rögtön, és abszolút pozitív értelemben véve, "egy-kicsit-elnémetesedett-agyúként" kezeltelek volna és sokkal többet megbocsátottam volna Neked. Fordítsuk meg, én megyek a Fesztiválra, a G. Moore koncertre, én mondatom be a Te neved és Te hívsz meg jó kis Fest-bier-re? :)

Sok mindenben igazad van. Én meg túl körülményesen írok és kevesen gondolják tovább a mondanivalómat ezért tűnik el a lényeg.
-Tudom, hogy sok eu-gyártó réges-régen teszpályával rendelkezik, ok. és kimagasló eredményeket ér el- én csak egy fejlettségi példá-nak hoztam fel,
-kis fékbetét-kis féktárcsa, nos ez így van, ahány kontinens annyi szabály, amit betartanak vagy tartatnak és ezért más az autó, NE hozd át az ami autót európába, vegyél itteni specójút amiben böszme fékbetét és vastag husú tárcsa van mert ide, az kell, ez nem becsapás!!!! Meg az is igaz hogy ha körülötted minden autónak kisfékje, adott lassulást produkáló, fékrendszere van akkor nem baleset veszélyes -e ha Te egy bika fékkel nagy lassulással bíró autóval furikázol közöttük. Előtted is mennek meg mögötted is jönnek- bele a z autód v-ba.
(túl fiatal vagy de itthon még néhány éve is mozogtak az utakon teherautók a hátsójukon "VIGYÁZZ LÉGFÉK!" felirattal. Rád bízom, hogy miért? mire ? kellett vigyázni. hihi! Vagy --- Gondolj csak bele a Dubaiban való üzemeletetésre gyártott pajero-ba extra nagy hűtő (motorhoz) + extra nagy légkondi és szinte 0 fűtés jár, de ha ezt az autót elhozod Magyarországa akkor annak a motorja mindig túlhűtött azaz hideg lesz és ettől hamarabb elkopik, a légkondija megfagyaszt még alsó hangon is, és megfagysz benne télen.(ismerek olyan ,marhát aki hazahozott egyet!) Erről beszélek. gondolkodj már végre globálisan!
Nézd meg mi lesz a világ autógyáraiból 3-4 év múlva. lesz max 4-5 gyártócsoport, azonos bázison, nagy szériákkal, unifikálva ahol lehet, stb és eltűnnek a náhány százeszres darabszámú, mégoly patinás márkák is (lásd. SAAB most folyó kálváriája)
Te, gyártási-logisztika, technológiáből kiművelt vagy tehát a sózást ne kommentáld!
Tudod, hogy mivel "sóznak Nyugat-Európában"? Na látod!
Én meg ott ültem egy sereg japánnal akik azt vágták az arcomba, hogy az átrozsdásodás elleni garit ugyan adják, mert az, időszakos ellenőrzéssel és a kezdődő korr. megfogásával jár, de az általános gari feltételeket a mao-i útállapotok és a téli sózás miatt nem biztos hogy meg lehet adni. aztán persze végül sikerült!

Még egy: a MI "MOCSOK NAGY" EURÓPÁNK a világ más részeiből nézve csak egy KIS PIAC, kis db-szám, mindenesetre nem AMERIKA, ami nagy piac, és aki az USA piacot tartja fő piacának az ott akar érvényesülni, arra fejleszt, és ez még látszhat is mint pl. a MAZDA egy bizonyos korszakában volt.
Igazad van a rendelhető motor-variánsokat illetően, devalójában nem elég egy felső-közép kat-ás autóhoz egy kisebb, egy nagyobb benzines, meg egy diesel ha mind kiforrott és korszerű motor?
Három év múlva látni fogod, hogy amit a nagy szériáról mondtam - igaz.
A nagy széria= nagy pénz (viele Kleine Fische in Total), ami lehetővé teszi a nagyfejlesztést, nagy minőségbizt-t,nagyon high -tec összeszerelést, és ez nagy megbízhatóságú autót eredményez! A kicsik meg szétpergő, vacakokat fognak gyártani, mint most és nemigen maradnak talpon!
Az én fogalmaim szerint a tömeggyártó az min. 1 millió inkább 1.5 mill autót gyárt évente és persze ezt el is adja,
valahol, nem feltétlenül Európában.
Ennyit. :)

Shadowbull 2009.06.19. 19:54:41

"Miért nem mondtad rögtön, hogy "a münkeni magányodból írogatsz"

Azert mert teljesen lenyegtelen. Ne a szemelyemmel foglalkozz, hanem azzal amit irok.

"Fordítsuk meg, én megyek a Fesztiválra, a G. Moore koncertre, én mondatom be a Te neved és Te hívsz meg jó kis Fest-bier-re?"

Benne vagyok :)

"NE hozd át az ami autót európába, vegyél itteni specójút amiben böszme fékbetét és vastag husú tárcsa van mert ide, az kell, ez nem becsapás!!!!"

Az osszes europai sportkocsi ugyanolyan konfiguracioval megy az USAban, mint barhol masutt a vilagon. Kulonbseg maximum a torvenyi eloirasok betartasa miatt van (ULEV vs EU5). Egy M3-ast az USAban is ugyanugy kiviheted a versenypalyara, semmi baja nem lesz tole. En ezt erosen atvagas szagunak erzem, de nyilvan maskeppen ertekelunk dolgokat.

"ondolj csak bele a Dubaiban való üzemeletetésre gyártott pajero-ba extra nagy hűtő (motorhoz) + extra nagy légkondi és szinte 0 fűtés jár, de ha ezt az autót elhozod Magyarországa akkor annak a motorja mindig túlhűtött azaz hideg lesz és ettől hamarabb elkopik, a légkondija megfagyaszt még alsó hangon is, és megfagysz benne télen."

Ez teljesen mas tema. Europaban is lehet kulonbseg az Olaszorszagba es a skandinav orszagokba szant tipusok kozott (nem mindig van). Ezek az elteresek muszakilag indokoltak.

"Tudod, hogy mivel "sóznak Nyugat-Európában"? "

Sóval. Az autopalyakat mindenkeppen.

"nem elég egy felső-közép kat-ás autóhoz egy kisebb, egy nagyobb benzines, meg egy diesel ha mind kiforrott és korszerű motor? "

A vasarlok szerint nem.

"ami lehetővé teszi a nagyfejlesztést, nagy minőségbizt-t,nagyon high -tec összeszerelést, és ez nagy megbízhatóságú autót eredményez!"

Irtam mar hogy ezzel nem ertek egyet, de az indoklas nagyon messzire vezetne :)

sb

engineer007 2009.06.19. 23:07:49

NAAAAAAA! Végre jó uton vagyunk. ketten szépen összerakjuk a képet: nagy gyár , nagy db-szám (1.5 Mill felett) öt kontinensen, ötször homologizálva, azaz ottani követelmények szerint, + a piaci igények szerint testre szabva- ez bizony nagyon sok pénz! de van rá zsetonja, mert tavaly is nagy volt az eladott db-szám, és a gari-problémás autók se vitték el a hasznot, mert a minőség kifogástalan volt, minden kontinens piacon, és persze spórolt is amin lehetett (pl. amikor a három gyémántos nem jött ki az új galant eu-i változatával, azaz beszüntette a forgalmazást, és csak a maradék 4 kontinens piaci változatot kellett kifejleszteni /homologizáltatni, akkor megspórolt cca. 150 Mill. USD-t, és mégis meghozta ezt a döntést mert a minimum darabszám nélkül nem éri meg a befektetés! és nincs is, ez az autó az
eu -piacon CSAk oroszországban!)) , és a profit jelentős részét ismét fejlesztésbe forgatja, und so weiter,.....
Némely eu gyártó meg jócskán le van maradva, még mindig beázó, 4henger+8szelep benzin-motorokat gyárt, merev hátsóhidat szerel a szgk-jaiba,stb,
szóval nagyon nagy a a szakadék und die Vorsprung wird immer Grösser! ....

Hogy jön ide az M3???????????? ----hisz széria autókról beszélgetünk, nem EVO-k ról.!!!!!
A BMW- szerintem nem gyárt nagy szériákat, ez egy "kisszériás" gyártás.
en.wikipedia.org/wiki/BMW_M3 nézz csak bele mit ír a canadai specifikációju autókról!
Meg a db-számok is tanulságosak, Az eclpiset is kiviheted a versenypályára.... nem erről van szó, hanem arról, hogy egy USA speckójú és fékű, mondjuk Mitsu-spider, ami ott elmegy 50-60.000 km-t egy fékbetéttel itthon cca húszezrenként igényli a betétcserét, mert a több és intenzívebb fékterhelés miatt nagyobb a hőhatás, tárcsa acélanyag felkeményedés, kopás. Nem lesz semmi baja, de ez nem ide való és fordítva! (a sokszori csere nagyobb költséget jelent. )
Sózni meg, bizony, nem sóval sóznak, hanem egyéb vegyszerekkel, vagy murvával, kövekkel, vagy egyáltalán semmivel, de szöges gumit írnak elő, szóval az ami itthon van az ugyan olcsó de nagy károkat okoz, a természetben, hidakban, autókban, stb.

Egyszer majd egyet fogsz érteni velem!

Üdv, Elmentem a Miskolci Fröccsfesztiválra!

Shadowbull 2009.06.19. 23:52:56

"még mindig beázó, 4henger+8szelep benzin-motorokat gyárt, merev hátsóhidat szerel a szgk-jaiba,stb,"

Pelda?

Egyebkent meg nem azt mondtam, hogy europaban nem gyartanak szarokat. Dehogynem.

De nagyon sok helyen megtalalhato a komoly gyartasi-minosegbiztositasi kultura, ami teljesen egyenerteku a japannal. Plane a nemet tomeggyartoknal.

"hisz széria autókról beszélgetünk, nem EVO-k ról.!!!!!"

Az M3 teljesen szeria. Evi 15-20e darab asszem mar nyugodtan nevezheto egy kozepesen nagy szerianak.

"A BMW- szerintem nem gyárt nagy szériákat, ez egy "kisszériás" gyártás. "

Evi masfel millio auto. Volt tavaly. Az iden jo ha lesz 1,2 millio.

A Mitsu mennyit gyart? 1 milliot?

A VW-Konszern meg kicsit tobb mint 6 milliot....

"sózni meg, bizony, nem sóval sóznak, hanem egyéb vegyszerekkel, "

Nemetorszagban szerintem soznak. A foutakon, autopalyakon mindenkeppen. Nem veletlenul csinalunk a fejlesztes alatt un. Salznebel-teszteket. Az egesz autot kivulrol befujjak nagyon korroziv sooldattal, motorteret, mindet, ahova csak sos viz csapodni tud. Sot, meg oda is, ahova egyebkent nem jut. Aztan melegitik, es jo sok ora utan szetszedik az egeszet darabokra (a karosszeriat szetvagjak), utana minden alkatreszt kiertekelnek, ahol korrozio lep fel, az nem megy szeriaba. Tobb eves utcai terhelest szimulalnak igy.

"Elmentem a Miskolci Fröccsfesztiválra! "

Jo neked. Miskolcra jartam egyetemre, meg el a nosztalgia :)

sb

vmaast 2009.06.21. 12:05:13

Nem sóznak.
Mondjuk nem az autók miatt, azt pont letojják.
A környezeti terhelés miatt.
Itthon meg azt is letojják...
Amíg az EU-szabályozást ebben is be nem kell tartanunk :)
süti beállítások módosítása