Eladtuk a TC-s Zsigulit

  2009. május 06. - Csikós Zsolt Címkék: lada totalcar flotta zsiguli

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Havi tizenötezer forint. Nyomorult tizenötezer. Tétel ez egy jól menő cégnek? Sok-sok alkalmazottal? Nem, nem lehet az. De igen, úgy látszik, van, amelyiknek igen. Például a Totalcarnak. Ennyibe került ugyanis az ikonstátuszba emelkedett szerkesztőségi Zsiguli parkoltatása a mélygarázsban. Nem naponta - havonta. És eddig.


Pedig a Zsiguli jóban-rosszban velünk volt. Nem kért enni. Amikor pótautó kellett, belefeküdt az igába. Amikor gyanús izéket kellett tesztelnünk, öreg, de még izmos testét felkínálta minden praktikának. Mi, a hálátlanok, pedig e sok jót azzal háláljuk meg, hogy ez első embernek eladjuk. Jó, kábé a harmadiknak.

Ennek az eladásnak azért persze története van, hűtlenségünket tudjuk mivel indokolni. Az 1976-os Zsigulit akkor szerezte be a Totalcar, amikor Karotta és Winkler még tévéztek. Egy teljes adást kitöltött a Lada-vásárlás, majd –pimpelés. Nyolcvanezerért sikerült megvenni, nem volt ez sem sok, sem kevés 2006-ban egy Ezerkecskéért, amely eredeti és csillogós volt ugyan, de már ütköztek ki rajta a rozsdafoltok, eresztett el a varrás az üléseiben.

Aztán szerepelt egy későbbi tévéadásban is, amikor már jól bemelegedett a totalcaros hámba. Magát az adást sajnos nem találom, csak a róla szóló blogposzt, elnézést.

Aztán afféle mindenesként szolgált. Rácz Tomi használta egy autóeladás és egy autóvásárlás közötti légüres térben. Tamás Zsigulitlan közegben nevelkedett, tehát nem szerette, legfeljebb csak a kiváló váltót, a földutas rongyolást, és a kilátást belőle. Hármat szeretet tehát a négy tulajdonság közül, amit nem lehet elvitatni a korai Ladáktól. A negyedik a három villáskulcsos, egy csavarhúzós szerelhetőség, azt ő nem próbálta. De legalább írt egy Zsiguli-tesztet, azóta azt linkeljük hozzá minden Totalcar-cikkbe, amiben szerepel a típus.

Ha Tamás nem is, de volt webszerkesztőnk Égő Axa annál többet szerelte. Egy hosszú télen át a Zsigával járt, eléggé isten háta mögötti helyen laknak, Biatorbágy mellett, az ezerkettes nélkül ücsöröghetett volna otthon, a romantikus hóesésben, elvágva a külvilágtól, kizárólag mentőexpedíciók által megtalálhatóan. Így viszont mobilis maradhatott, cserébe ezt-azt javított a Zsigán. Csak akkortájt jött vissza a szerkesztőségbe a kocsi, amikor Axáék megvették a családi Sciont, és mellesleg először felvetődött az eladásának gondolata.

Az érdemes tudni, hogy a Totalcarnál a gejzírként, őserővel feltörő, kollektív szándék és a valódi megvalósítás között rendre eltelik valamilyen hosszabbacska idő, nagyjából fél évtől a végtelenigben mérhetően. A Zsiguli-akta a végtelent vette irányba.

Mivel tehát az eladásból sokáig csak a szándék volt meg, tettek azonban nem követték, ezért még egy lopás- és rablásgátló szerkezetet is beleépítettünk, amikor egy cikkhez felajánlottak effajta izét, meg is jelent az írás, nagy móka volt.

Aztán még szerepelt az index.hu-n is egy zseniális Grand Theft Auto-paródiában, érdemes megnézni, de csak ha megírták a végrendeletüket, mert a végére biztosan meghalnak, akárcsak azok, akik a világ legjobb viccét elolvasták a Monty Pythonban.

Közben elkezdett hülyéskedni a motor, valószínűleg a nagyfesz kábelek öregedtek el. Mivel csak havonta egyszer-kétszer mozdult ki a garázsból, a gumik is ereszteni kezdtek. Addigra valahogy eltűnt róla a TC-adásnál rápimpelt dolgok egy része – a beltéri neon, a kormányvédő, a világító visszapillantó, a ventilátor, a ködfényszórók, a nagy féklámpa a hátsó ablakból. De még tartotta magát a Faguli (fagolyós üléshuzat), az ál-borostyános váltógomb, a két perzsaszőnyeg, a krómozott tűzoltó-készülék, a fokozatmentesen állítható hűtőtakaró, a Koppány kipufogótoldalék (ugyanis nem dobot, csak véget vett a TC anno), az óriási méretű Totalcar-matrica, amiből szerintem már nekünk sincs több.

Tom, a mostani webszerkesztőnk egyszer hazament vele Bényére, amikor késő éjjelig hegggesztettük a nyomtatott TC-Expressz magazint, és már elment az utolsó vonata. Nála derült ki, hogy nem működik az ablaktörlő. Aztán én is hazahajtottam vele, mert valami logisztikai örvénybe kerültem, a tesztautó visszament, a sajátom otthon volt, maradt volna a három átszállásos BKV-út nyolc és fél kilométerre. Hát azt nem.

Néha pedig – mivel nyáron csomóan motorral járunk dolgozni, néhányan pedig BKV-val – indultunk volna ebédelni Endréhez (ez werknév, igazából a Centrál). De nem volt autó, ezért előkaptuk a Zsigát, és azzal nyomultunk. Ennek megvolt a rituáléja – hosszú indítózás, reménykedés, hogy még van annyi töltés az akksiban, hogy bírni fogja, három hengerrel bepöccenés, kuplunggyilkolásos, motorbőgetéses, elégetlen benzinfüstös kiállás a motorosan emelhető garázsgépezet alsó állásából, kútra menés, ablakmosás, kerékfújás, aztán gerappa!!!!

Szerettük ezeket a TC-zsigulis ebédeket, akik jártak így Endréhez, mind emlékszünk rájuk. Egyszer még Bende ügyvezető is elment vele haza, amikor nem volt autója – mintha akkor is esett volna az eső, és valahogy elfelejtettünk szólni neki a bedöglött ablaktörlőről…

Aztán – nem is tudom, hogy hirdettük-e, vagy csak kézen-közön terjedt az infó – tényleg elkezdtük árulni. Ez tavaly szeptember környékén lehetett, akkor már egy hónapja lejárt a Zsigáról a vizsga. Hatvanezret kértünk érte. Senki sem emlékszik hogyan, de felbukkant az újpesti autónepper, Kupé, elvitte, mindezt öt perc alatt. Kupénak óriási, de rettenetesen zavaros dumája volt, amíg itt járt, minden velvetes csajt be akart fűzni egy aznap esti randira, egészen elképesztő ajánlatai voltak.


Kupé ajánlata a velvetes csajoknak

Mindezt üvöltve, egy tömött szerkesztőségben, ahol elég sokan elég elmélyülten dolgozni próbáltak kifelé a fejükből, bele a számítógépbe. Vicces volt, felvettem egy keveset belőle a mobilomra, hámozzák ki belőle Kupé színes egyéniségét. Aztán rossz nyelvek azt mesélték, hogy Kupé kikötött a pszichiátrián, ami persze alaptalan vádaskodás. Mindenesetre a Zsiguli eltűnt, Kupéval és a foglalón túli ellenértékével együtt, de valami papírok nálunk maradtak. Három hét múlva felbukkant, sokkal visszafogottabban, de elég vésztjóslóan követelte vissza a pénzét, mondván – nincs törzskönyv.

Nincs, nincs, már ez is probléma? De tényleg nem volt. A TC-nél valaki elfelejtette átvenni, még amikor a cég megvett az autót. Ezt az okmányirodában is megerősítették – visszajött a törzskönyv, igen, selejteztük, igen, az új tulajnak csak eredetiségvizsgáztatnia kell az autót, automatikusan kapja az új törzskönyvet, semmi baj, adják el nyugodtan. Na ezt adja be valaki a vevőknek.

A Zsigát tehát visszakaptuk – Kupé szépen lemosta, ilyen évek óta nem történt vele. Még valami Zsiguli-szakértő felesége is megnézte, dicsérte, hogy mennyire nem volt lakatolva, de azért ő is látta, hogy ezen a kasznin sok helyen már nem segít az ecset, csak a flex és a hegesztőpisztoly.

Végül a múltkori veteránklubon Mayer Andris – aki a telephelyét felajánlva megmentette tizenegy éve összejáró kis csapatunkat a széthullástól – megkérdezte, hogy nem tudok-e egy gyönyörű, eladó Zsigulit. Mondtam – gyönyörűt nem, csak olyat, ami kicsit rohad, nincs vizsgája, viszont műszakilag egy éve még egész tűrhető volt, is nincs is rajta sok buherálási nyom.

Következő héten már jött, megnézte, beajánlott húszezret. Havi tizenötezer a parkolóhely, augusztus vége óta 120 ezret buktunk a tárolásán, láthatják, igazából mindegy volt. Bende rábólintott.

András tegnap megérkezett Pajerójával és egy trélerrel. De nem engedhettük, hogy a Zsigánk, mint valami halott, roncs jármű, kötél végén távozzon a garázsból az utcán álló trélerig. Vályi Pista már vette is elő a bikakábelt - Zsiga orr felnyit, Pajero szintén, kicsit hagytuk, hogy felszívja magát, aztán indítóztunk.

Mivel én elég sokszor leheltem már életre az öreget, beerőszakoskodtam a volán mögé. Ilyenkor, ugye, az a baj, hogy a benzin visszafolyik a tankba a benzincsőből. A cső üres, a karbiból pár hét alatt szintén elpárolog a benzin, az AC-pumpa pedig csak gyengén szívja a benyát a hátul lévő tankból, és csak akkor tesz bármit, amíg indítózik az ember. Tehát hosszan indítóztam, és arra gondoltam – lehet, hogy az öreg Zsiga méltóságát az fogja megmenteni, hogy vettünk bele új akksit a nem túl távoli múltban. A harmadik maratoni tekerés után bepöccent. Csak így.

Aztán kezdődött a hacacáré. A csodás, emelhető garázsrámpának az az előnye, hogy egyikünknél sem a vizsgán derül ki, hogy rossz a rögzítőfék, mert nap mint nap próbára van téve a Himalája-meredekségű rámpán. Ez annyira meredek, hogy Hillary is csákánnyal indulna a megmászásának, van autó, amire hólánc kell, hogy ki tudjon jönni onnan.

Miközben az egész TC figyelt, megpróbáltam bőgő motorral, óvatos kuplungcsúsztatással kilengetni a Zsigát. A gyengélkedő gyújtórendszer miatt általában csak három henger működött még ilyenkor, sajnos azóta romlott a helyzet, és már csak kettő. Az egyenetlen gázlökések úgy dübörögtek a kipufogóban, hogy azt hittük, lukas.

Tehát lengettem a 4,7 lóerős Ladát, ami egy képlopásos ügy kapcsán – amikor címlapképpé vált egy könyvhöz – még most is szerepelt egy blogposztunkban, nemrég. Zsiga szenvedett, csörömpölt hengerében a sok elégetlen benzin, közben pedig keservesen erőlködve óriási koromfoltokat fingott a falra. Akár az altamirai ősemberből a barlangrajzai, a Zsiguliból is legalább ennyi megmaradt belőle nekünk. Valószínűleg emlékhelyet létesítünk majd itt.

Miközben a Totalcar személyzete egy emberként tanúbizonyságot nyert arról, hogy vezetési képességeim arra sem elegendőek, hogy kiparkoljak egy egyszerűen kezelhető, jó karban lévő autóval a garázsból, a kocsi meggondolta magát, és centinként ugyan, de leküzdötte a távot.

Az óriási eseményre való tekintettel kipattantam, fotózni kezdtem, de mivel a rosszul elégett benzinfüst keveredett a csípős, friss benzinpárával, amihez jó adag égett Ferodo szaga is vegyült, ezért visszamenekültem a Zsiga hirtelen szagtalan bunkernek tűnő belsejébe. Még egy csapatás a lapos gumikon a kijáratig, aztán fel, egy emeletet az utcára.

Szinte biztos voltam, hogy nem tud majd elindulni az emelkedőn, a Balázs Vitya pedig ráállt két centire a seggemre az Avensis Versójával, tehát kollégák közötti betétlap-osztás is kilátásba helyeződött. Ekkor csoda történt, és megjött a négy henger. Mondjuk háromfél.

Még akadt egy kis káosz, a garázskijárónk mellett ugyanis van még három másik, ezt a szakaszt pedig rendszeresen parkolónak használják azok, akiknek nem drága a mások idegrendszere és ideje, csak a sajátjuk. Mobilos delnő volt a bűnös, mire felbukkant, addigra az őrajta keresztül az eggyel odébbi mélygarázsba beparkolni akaró papa elállta kínjában az én kijáratomat, mögötte feltorlódott a sor, amitől meg a nő nem bírt kiállni, s csiki-csukit a másik irányból érkező, feltartott autósor zárta le végérvényesen. Volt ott sok-sok kedves szitokszó, páran ellenőrizték, hogy működik-e autójukon a duda, én meg – hogy hozzátegyem a magamét – derekasan gázosítottam a Ladával. Elsősorban Balázs Vityát, hiszen ő állt mögöttem, de jutott abból fél Újpestnek, ne aggódjanak.

Aztán valahogy – talán daruk és katonai teherszállító helikopterek bevetésével megoldódott a helyzet, már csak a Munkásotthon utcai drag-strip volt hátra, amit csikorgó gumikkal abszolváltam (a bennük lévő 0,3 atmoszférával nem volt nehéz), én voltam hirtelen az Olaszok hihetetlen kalandjai Leningrádban (apropó, nincs meg valakinek a film? 33 éve nem láttam).

András érkezett is sebesen a már tréleres díszítésű Pajeróval, egy utolsó nekifutással fent termett Zsigulink. Persze önerőből, ahogy kell. András mondta, hogy pakoljuk ki nyugodtan a kesztyűtartót, neki nem kell semmi belőle.

Így lett a Vályi uramnak Ssangyong márkájú, napelemes (sötétben világítós), stílusosan art decós, krómozott műanyag hamvedre, én pedig egy talpát vesztett, karcos plexijű, eredeti magyar, LED-es ELKA-fordulatszámmérőt mentettem meg. 5500-ig mér – csak hogy tudjanak mihez viszonyítani.


András állítja – rendbeteszi a Zsigulit, mert vészesnek vészes ugyan, de azért nem annyira rossz. Látszik mennyire begerjedt rá, mire felpakoltuk a dögöt, már az ujján pörgette a Lada-kulccsomót. Vagy talán csak a Playboy-nyuszi miatt?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr571106152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Solymika 2009.05.06. 19:20:13

20ezret én is adtam volna érte. Talán még egy kicsivel többet is ha üzembentartóit írunk :) De remélem jó kezekbe került, és hallunk még róla.

Ja és én ZSIGULIban nőttem fel, imádom őket!

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.05.06. 19:20:23

@Csikós Zsolt:

A 75-ösömben még volt kar. Ezek is csak visszafele fejlesztettek :-( Kézi AC, kézi gáz, kézi fék...

roadmaster 2009.05.06. 19:23:27

Ha gyengén szállít az AC, érdemes lett volna a kurblival(mi lehet az ?) egy kicsit fordítani a főtengelyen, mindjárt lett volna üanyag...

m.a 2009.05.06. 19:24:55

@bervas: A mostanában kapható eredeti AC-k is karosak.

Pasas 2009.05.06. 19:26:05

Gyerekek! Láttátok a hírekben a P1800-at? Hű de ott van!!!

Ottopappa 2009.05.06. 19:29:17

Kár szegény ótóért... :(((

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.05.06. 19:29:55

@m.a:

Épp ez az. Az alakra csereszabatos Polski és Zastava AC-k voltak kar nélküliek. Node ki tudja, annyi év után mi volt a vason.

series_one (törölt) 2009.05.06. 19:31:58

@Ottopappa:

mért kár?
mert van valaki, akinél becsülete lesz az autónak?
ugye nem gondolod komolyan?

Ciri 2009.05.06. 19:35:15

@Csikós Zsolt:

Amúgy Csiki szarjatok sünt (mit sünt, körfűrészt), hogy nem szóltatok.
Máskor minden eladásra szánt autótokat felraktok, most meg semmi...

Pusztulj, gurulj !
:)

Macskanátha 2009.05.06. 19:36:26

Érdekes dolog ez a "hálátlanság" kérdése. Szerintem, ha az új gazdája felújítja, és rendeltetés szerűen használni is fogja, akkor jól járt az öreg szekér. Viszont az én legjobb barátom máshogy csinálja. Ő egyszerűen nem hajlandó eladni az első kocsiját, egy 1982-es 1600 cm3-s Fiat 131 Supermirafiori szedánt. ( Akinek semmit sem mond a típus, ne keseredjen el: elég ritka egy madár volt, talán ez volt a Regatta elődje. Egyébként egy unalmas kocka volt, viszont az akkori időkhöz képest zseniálisan pörgethető, dupla karbis, 100 lóerős, 1.6-os motor volt benne... ) Szóval, azt mondja, hogy Ő ezzel járt bulizni az egyetemi évek alatt a Balatonra, ebben csókolta meg először a jelenlegi feleségét, ebben aludt, amikor nem talált szállást Velencében a karnevál idején, stb. Eddig oké a dolog, nem is ez a gond. Viszont mostanra már menő üzletember lett, egy rendszerintegrátor cég igazgatója, aki 1 Lexus SUV-val járkál. A Fiat-ot lerakta a nagybátyja garázsában, és még ránézni sincs ideje, nem hogy felújítani. Ezért van már rajta vagy 10 centi por, a gumik kifeküdtek, a négy alufelnin álldogál az autó, vizsga persze évek óta nincsen rajta, az akkuja rég lemerült. Én biztos nem tartanám meg ilyen állapotban a kocsimat, bármekkora kedvenc is volt. Úgyhogy szerintem jól tették Csíkosék, hogy nem hagyták elporladni a Zsigát a mélygarázsban. By the way: ha valaki tényleg SZALON ÁLLLAPOTÚ Zsigulit akar látni, az menjen el a Városligetbe, a Közlekedési Múzeumba. Van ott egy fehér Zsiguli, olyan állapotban, mintha most jött volna le Togliatti-ban a gyártási futószalagról! Még arra is figyeltek, hogy orosz gumik vannak rajta, és nem Michelin, vagy Good Year. Mellette áll az első, Szentgotthárdon gyártott Opel Astra, amivel még Antall József hajtott le a szerelőszalagról. De a Zsiguli semmivel sincs rosszabb állapotban, pedig vagy 30 évvel hamarabb gyártották! Nyilván rengeteg sok munka volt ilyen állapotba hozni...

yeti 2009.05.06. 19:36:44

Kár,hogy eladtátok.Remélem jó helyre került és további sorsáról is beszámoltok.
Múlt héten találtam egy húszezrest az utcán már tudom,hogy költhettem volna el értelmesen......:)

Csikós Zsolt 2009.05.06. 19:50:01

@Ciri: Hirtelen jött, ne búsulj...

Ciri 2009.05.06. 19:51:58

@Csikós Zsolt:
Egyszer látnék már a mini piros rémről egy ilyen posztot!
Hej, az lenne csak a boldogság ! :))

volgapierre 2009.05.06. 19:52:32

Ha már Zsiga: hogyhogy nincs legalább egy Belsőség-poszt a nagy városligeti keleti autós majálisról? Az még több-kevésbé OK, hogy a veterános orgánumok módszeresen szabotálják az eseményt, lévén sok a "modern" és pimpelt vas, de ide azért elfért volna egy tudósítás. Mert hát OT-rendszámos verdák, igényesen átalakított jószágok és valódi ritkaságok is voltak kint (lásd: www.slide.com/r/sCAyfhAfvj_UuzqQiat43Bt0dRsqCo2i). Ráadásul elég erős volt az idei felhozatal.

Mindez nem is annyira számonkérés akar lenni, csak feltűnő, hogy az immár tizenkét éves rendezvény úgy általában kissé gyenge médiavisszhangot generál. Szerintetek mi lehet az ok?

Gomulka Béla 2009.05.06. 20:01:20

A Top Gear-nak kutyája van. Labradúdli. És sose nem adnak el. Keskenyek vagytok!

(persze, ha rendes gazdához kerul, aki fésulgeti, botot dob, szopornyicza ellen olttat ...)

konti10 (törölt) 2009.05.06. 20:22:16

H ez milyen menő kocsi volt 30 éve! Akinek ilyenje volt, az valahol nagyon jól feküdt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.05.06. 20:27:09

"Egyszer még Bende ügyvezető is elment vele haza, amikor nem volt autója – mintha akkor is esett volna az eső, és valahogy elfelejtettünk szólni neki a bedöglött ablaktörlőről…"

És akkor vajon hányan akarták letolni az útról? És nem vette észre magát hogy jé, most nem én vagyok az erősebb?

sámuel 2009.05.06. 20:29:02

Csiki! Lada a címplapon!!! :) Mennyivel nőtt a kattintók száma? Mondjuk a Austin-os posthoz képest? ;)

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.05.06. 20:34:00

@volgapierre:
off.
Bár nem engem kérdeztél:
Szerintem a szervezés. Jó szándékú, de rendkívül amatőr szervezőkkel, csapnivaló hangosítással, ad-hoc jellegű díjakkal találkoztam azon alkalmakkor, amikor kint voltam.

Kevés és erélytelen szervezővel, 10 méterről már érthetetlen hangosítással, nem minden jelenlevő és arra járó által ismert programmal nehéz színvonalas műsort csinálni, amire harapnak az emberek és a sajtó.

Az elgondolás jó, a kocsik általában szépek. Még picit csiszolni kell a rendezvényen. Mellette gondolni a konkurenciára, a veterános rendezvények növekvő számára.

vadaj 2009.05.06. 20:59:40

Hát igen a jó öreg zsigák.Én ugyan még csak 19 éves vagyok de vhogy mindig is szerettem őket.Ez valószinüleg annak köszönhető hogy nekünk is volt egy egészen 2007-ig, és abban nőttem fel.Sosem felejtem el a délutáni közös szereléseket apukámmal, mikor féltengelyt,AC pumpát,féktárcsát,kipufogodobot vagy épp akármi mást cseréltünk.Mindig is vártam hogy meglegyen a jogsim és végre én is rugathassan a gépet:) De ez sajnos nem jött össze, ugyanis kiturta őt a családból egy seat cordoba. De ennyire nem szomorú a történet, szerencsére a családban van még egy ezerkecske ami papám tulajdonát képezi. Unokatesommal ki is használjuk ezt amennyiszer csak lehet, gondolom nemkell mondanom hogy milyen céllal.(legjobb tanulóauto) :D

_Joe 2009.05.06. 20:59:50

Pont ilyet keresek. (első autónak). Jó tudni, hogy 15-ért vesztegetnek egyet, használtautón 50-nél kezdődik. Ááá, de megvettem volna. Milyen érzés lenne már a TC ex autójával járkálni... Na mindegy, ez a hajó elment.

Csikós Zsolt 2009.05.06. 21:03:09

@volgapierre:
Azért barátom, mert csak én, személyesen eddig 16 348-szor írtam arról az eseményről. És sajnos 23 év veteránozás után már képtelen vagyok ugyanarra a pinára rágerjedni. Szociautóilag amúgy is elég impotensként kezdtem, de már a maradék férfiasságom is lelankadt ezen a téren. Nevezz sznobnak, de csak akkor írok ilyenről, ha valami extra-extrát találok, vagy ha köteleznek rá. Esetleg komoly honoráriumért, amire, ugye, semmi esély nincs. Ne haragudj rám, talán a Vályinál reklamálj, ő még viszonylag szűz ezen a vonalon.

Csikós Zsolt 2009.05.06. 21:05:16

@Ciri: Baromi jót autóztunk vele május elsején. Kinyitottuk a tetőket, sütött be a nap, hörgettük a motort, gyerekek szája fülig, mindenki boldog volt, irány a nagyik. Imádom a kis dögöt. Este még Döméért, az öthetes kosfejű törpenyúlért is Pandácskával mentünk, szuper, hidd el :-)

Csikós Zsolt 2009.05.06. 21:07:53

@sámuel:
Nemtom, haldoklik a statisztika, is vonalakat mutat. Most vettem észre, hogy írtál. Az Austin 14500 kattintás volt csak szombaton. Annak örültem, baromira.

Tommi 2009.05.06. 21:09:16

@Csikós Zsolt: Még a mi '95-ös, ezerötös Samaránkon is pumpálható kézzel az AC... Akkor a Zsigában nem a gyári volt benne.

sámuel 2009.05.06. 21:17:06

@Csikós Zsolt:

A négyből két modatok értek, az első kettőt nem :) Milyen vonalak, és mit írtam? A komment? E-mail-t? Azt igen, ha arra gondolsz, vagy három hónapja... :) Nézd meg, érdemes! :)

Csikós Zsolt 2009.05.06. 21:33:14

@sámuel:
Hát hogy számokat szoktam látni a statisztikában, amik percről-percre változnak. Most meg csak vonalak vannak a helyükön. Valószínűleg nem megy a belső számlálónk, csak arra utaltam. Az "is" "kis" akart lenni, de a billentyűzetem kicsit romos.

Csikós Zsolt 2009.05.06. 21:34:32

@Tommi:
Hát ebben nem. Első dolgom volt odanyúlni a leffentyűért, ami nem volt, csak a szép, rücskös spiáter. Esetleg alu. De inkább spiáter.

BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2009.05.06. 21:39:46

@Csikós Zsolt: És a kattintások számáért nem kapsz prémiumot?:) Egyébként én nem adtam volna el, státusszimbólum, hogy van egy Ladátok:)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.05.06. 21:40:01

A 'poszban' (erről nekem a piros- és fehérpicsa jut eszembe) 7 elég ronda helyesírási hiba (na jó, van ami csak csúnyára sikeredett elütés) található. Aki megtalálja mindet, az nyer egy talpát vesztett, karcos plexijű, eredeti magyar, LED-es ELKA-fordulatszámmérőt. ;-)

Csikós úrnak, ha a billentyűzete a ludas, szeretettel felajánlok egy másikat. Nem új, de tökéletesen működik, 105 gombos, magyar, semmi extra, szép és jó, választhat Samsung vagy Mitsumi között. (Sőt, csak neki hajlandó vagyok odaadni egy pár extra hasznos gombbal ellátott Logitech-et is.)

Komolyan is gondolom, azzal az apró kitétellel, hogy mint a Hiéna nyereményeket, nálam lehet csak személyesen átvenni. (Ez jelenleg Szeged. :-))

Brady917 2009.05.06. 21:58:31

Kár,hogy elment,de jó hogy szerető gazdira talált!

ugyan ilyen volt az első autóm,mindketten 20 évesek voltunk(LOL) ,és nagyon szerettem!

Lada forever!

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.05.06. 21:58:36

@Tommi: Söt,még a karbis Niveán is pumpás.

esef 2009.05.06. 22:14:21

Azok a régi szép, benzingőzös idők... Nekem egy '87-es Skoda 120L-em volt, mielőtt hozzájutottam, egy évig állt egy parkolóban. Élmény volt életre kelteni, imádtam az autót, csak aztán az értékének az ötszörösét kellett volna rákölteni. Az akkori anyagi helyzetemben nem engedhettem meg, ma persze már nagyon bánom...
(nekem is kézi pumpás volt az AC, bibibí!)

Darti · http://www.darti.hu 2009.05.06. 22:45:09

Ez kicsit olyan vasárnapos szerelős post volt:) Nekem tetszett, és remélem jó helye lesz a kishajónak.

Sopánka76 2009.05.06. 23:04:02

Ja, láttam is szembejönni a Zsigát a tréleren a pesti alsó rakparton, elmorzsoltam egy könnycseppet... Örülök, hogy jó helyre került.
Jó kis poszt.

Krisi 2009.05.06. 23:09:56

Azt remélme más is észrevette, hogy elég jól mutat a mélygarázsos képen a Laguna alatt. Igaz cult-retro vagy mi a tököm :)
Nekem amúgy teccik a gép, kicsit az MZ-mre emlékeztet: ez is nagy császár volt a maga idejében, de azért ma is büszkék lehetünk rá, ha jól karban van tartva :)

Carfan 2009.05.06. 23:15:35

Ha tipp topp állapotba kerül remélem egy posztot kap:)

Csikós Zsolt 2009.05.06. 23:26:56

@bonifac:

Szeret=szeretett, a billentyűzet hibája, á, nem az enyém...

Blogposzt - automatikus tárgyrag, ezerszer lerágtuk, itt így van - ez volt egy?

Hegggesztett - mivel autós zsargonban két g-vel mondjuk (én néggyel szoktam), ezért kettővel írhattam volna, de akkor helyesírási hibaként jött volna le, ezért lett három. Remélem nem értetted félre.

isten kis "i"-vel. Naggyal csak akkor írjuk, ha a keresztény kultúrkörben a keresztény Istenről írunk. Mivel én mindenkinek egyforma szeretettel írok, legyen az keresztény, protestáns, héber, muzulmán, buddhista, sintóista, hit-gyülis, sátánista, vagy rózsakeresztes, ezért kis i-vel fogom ezentúl is, mint általános fogalmat.

Zsiguliból is ennyi megmaradt belőle nekünk - íróvakság a duplázás, a blogposztokat nem látja semmiféle korrektor, csak a cikkeket.

Látszik, mennyire begerjedt rá - innen hiányzik a vessző az eredetiben, már csak négyötöd, fiam.

Nem találom a hetediket. Talán a zsigulis, velvetes a hiba, hogy nem nagybetűvel írtam? De ezeket így már kicsivel kell, ugyanúgy, mint az olaszt, a japánt, meg a németországit, csak erre kevesen emlékeznek. Vagy más?

Vigasztaljon, hogy a benti (lenovo) tasztatúrán írtam :-)

Rocko- 2009.05.06. 23:40:08

remélem jó kezekbe került a Lada és hallunk még róla.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.05.07. 00:12:25

a mi családunkban sosem volt Zsiguli és nem is vágytunk rá

viszont: egyszer nyertünk autónyeremény betétkönyvön egy Polski Fiat 125-öst, 75 LE teljesítménnyel, ami szerintem akkoriban királyabbnak számított a jobb Zsigáknál is

de eladtuk, mert nem jött be egyikünknek se

engem személy szerint a gázpedál annyira emberellenes helyzete irritált a leginkább, csak hátrafeszített lábfejjel lehetett vezetni

a formája viszont király (:

ommm 2009.05.07. 00:58:26

...és én ma nem értettem, hogy Csikós miért csapkodja fejjel lefelé a billentyűzetet az asztalhoz és vajon mit csinál azzal a három szatyor kenyérmorzsával, ami kihullott belőle...

Sopánka76 2009.05.07. 07:38:45

bazze én is csontra ugyanezt csináltam épp tegnap :))) ROTFL

Steyr-Puch 2009.05.07. 07:49:31

@Csikós Zsolt: Űrkorszak ide,motorizáció oda,rendes embernek lennie kell egy PUMPÁNAK!
Amúgy nemrég bementem az álltalunk szeretett közlmúzba Puchot akartam méretezni,sehol semmi,csak volga.
Mondom a banyának Sto étá?,hun a Puch?
Azt mondja jó helyen,majd egyszer visszajön!Mondom ha nemkell,elpucolom,de nem vette a viccet,viszont én sem mikor levett egy ezressel,mert lekaptam a Bervát.......
Zsiguliért nem kár,letűnt kor,túlsztárolt kényszerjárműve.
Sokan nosztalgiáznak,milyen jó volt vasárnap délután szerelni......
Eszem,fas...m,megáll

Leadfoot 2009.05.07. 08:13:45

Olaszok hihetetlen kalandjai Leningrádban... zseniális film. :-) Én valamikor a 90-es évek közepén láttam először, akkor adták a tévében, föl is vettem, de az a videókazetta (ha megvan még) már lejátszhatatlan...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.05.07. 08:26:51

@Csikós Zsolt:

A "blogposzt"-ot már nem is számoltam, ezért írtam én is "posz"-t.

Az "isten"-t sem. (Ezt bevallom, hirtelen nem tudom, kicsivel, vagy naggyal kellene írni.)

"Hegggesztett" - igen, ezt éreztem, hogy valami poén lesz.

1. szeretet --> szeretett (ez megvolt)
2. ventilátor --> ventillátor (én meg vagyok győződve róla, hogy két l. Tessék cáfolni.)
3. vésztjóslóan --> vészjóslóan (Tudom, hogy logikusan az első - is - jó, de ez van.)
4. beerőszakoskodtam (magam) - innen csak egy szó hiányzik, kicsit értelmetlen
5. hamvedre --> hamvvedre
6. kulccsomót --> kulcscsomót - mivel összetett szó.

És most van az az égés, hogy én sem találom a hetediket. :-( Pedig átolvastam újra, igaz gyorsan. Így nem nyerhetem meg a talpát vesztett, karcos plexijű, eredeti magyar, LED-es ELKA-fordulatszámmérőt sem. ;-) Lehet, hogy a hegggesztettet adta a tudatalattim hozzá?!

"Vigasztaljon, hogy a benti (lenovo) tasztatúrán írtam :-)" Amiben ezek szerint több kilónyi péksütemény tartózkodik... Azt bizony néha ki kell rázni. Én is szoktam, néha másokét is, aztán élvezem a kiguvadó szemüket, hogy "az mind benne volt?".

Egyébként akartam kérdezni, hogy jön ki a 4,7 lóerő, ha három henger megy?

(A billentyűzet ajánlat természetesen áll továbbra is.)

Ymmi 2009.05.07. 08:29:49

Egyszer vezettem Ladát ilyen 1200-est jó volt de a 2140es Moszkva jobban tetszett minden részletében, azt szerettem is amíg volt.Örültem hogy láttam akülömbséget a két "nagyágyú" között.A Moszkvics szerintem kényelmesebb de keskenyebb volt pláne hátul háromnak.Multkor gondolkoztan azon hogy zsigával két társadalmi réteg járt:a párt tagok meg a kissebség és most ugyan ez két réteg audival jár.Tehát minden roma párttag vagy minden minden párttag roma...(nem gyülölködöm sem itt sem máshol csak rossz poén volt)

Csikós Zsolt 2009.05.07. 08:31:49

@Steyr-Puch:
Azt a Puchot a Tóth Gabi csinálta a múzeumnak még vagy tíz éve, valami iszonyúan kevésért, talán 200 ezer forintért. Aztán most a süllyesztő. Olvastad a Közlekedésiről szóló mélyfeltáró anyagot tavaly?

tibcsi_san 2009.05.07. 08:36:38

vazze 20ért énis vittem volna.Nem tud valaki egy másikat?:)

Csikós Zsolt 2009.05.07. 08:37:55

@bonifac:
Nyilván poén a 4,7... Különben kettő ment, nem három. Amikor viszont nem poén, akkor az MTA szabályai a mérvadók, tehát mamut, kipufogó, fájl és vincseszter, ha tetszik, ha nem tetszik. Különben még ma is sandwich-et írnánk, meg accumulatort... :-)

Ja, azon a "magam"-on gondolkodtam én is, aztán hagytam a brébe.

A hamvvedre jó, magakadtam rajta, de tényleg, így kell, pedig már jó néhányszor leírtam rosszul. Jó pap, tudod. Na ja, meg a kulcscsomót, mint a kormánynyak-csapágy...

Csikós Zsolt 2009.05.07. 08:39:26

@Ymmi:
Mert abban még az állat, BMW 1602-ről egy az egyben (licenc nélkül) lekoppintott motor volt, mint a 412-esben.

Ymmi 2009.05.07. 08:54:35

@Csikós Zsolt: Tényleg????Világosíts fel de kezdd ott kérlek hogy melyik volt anno a BMW 1602 -nekem csak 3as,5ös 7es és Derrick.....iszom szavaid

Csikós Zsolt 2009.05.07. 09:05:26

@Ymmi:
Ehhez érdemes egy 1602-es és egy 412-es Moszkva motorblokkjának a robbantott ábrás rajzát végignézned. Lényegében ugyanaz a konstrukció mind a kettő, a szelephimbák, vezérműtengely, segédberendezések, blokkforma - most így nem emlékszem már pontosan, de egyszer klubon egy keleti autós csúcsspíler haverunk, aki most már sajnos nem jár egy ideje - Deák Viktor, érdemes megjegyezni a nevét - magyarázta részletesen, aztán később előkerültek a metszeti rajzok is. A hasonlóság több mint szédítő.

yeti 2009.05.07. 09:05:32

@Steyr-Puch: "Sokan nosztalgiáznak,milyen jó volt vasárnap délután szerelni......"
Nosztalgikus érzés megvan,de ez a vasárnapi szerelés teljesen ismeretlen fogalom.Nekünk kettő volt a családban,és lemerült akkumulátoron kívül csak egy 27 évesen szivárgó kuplungmunkahengerrel volt gond,igaz a 80-as már eléggé tré volt sosem volt annyira "autószerű" mint az öreg 71-es.Szóval ezzel a kényszerjárművel vitatkoznék:)

Tommi 2009.05.07. 09:15:51

@BeeTm: A karbis Ladákon általában pumpás... Kivéve, ha cserélni kellett és nem volt megfelelő alkatrész.

sandrew 2009.05.07. 09:26:30

@bonifac:

Tipikus esete a "Ha hallgattál volna..." kezdetű közhelynek (ventilátor). Miért kell nyelvészeti fórummá változtatni az autós blogot? Mégis mit vársz!? Ez nem Grétsy professzor műsora, nem jár könyvjutalom a felfedezett helyesírási és nyelvhelyességi hibákért.

ben1988 2009.05.07. 09:28:10

Az oroszok hihetetlen kalandjai Leningradban megnezheto itt www.tv-life.com/watch/31916
de sajna oroszul van.

Ymmi 2009.05.07. 09:31:29

@Csikós Zsolt: Hmm most már ezt is tudom de nem csak motorikusan volt jobb hanem mindenben.Egy évig volt meg abból két hónapig tartott az átíratása a jellegzetes magyar tulajdon viszonyok miatt azaz senki nem iratta át és egyéb hamis adatok mellesleg rokontól vettem aztán a rossz emlékek miatt eladtam de az autó maga így utólag is jó volt hét éve volt és tanultam az esetből pedig jó állapotban volt vigyáztam rá mint mindegyikre,de most már befejezem bocsánat kössz a választ

Putyur 2009.05.07. 09:33:40

Ha tényleg érdekel az Olaszok hihetetlen kalandjai...; nekem megvan magyarul, VHS-en.

Ymmi 2009.05.07. 09:42:47

@Putyur: DVD előnyösebb lenne akár postáznék egy lemezt is

abes 2009.05.07. 09:59:33

5500-ig mér?

Bogaramba pont jó lenne.

:-D

Cs. (törölt) 2009.05.07. 10:00:05

Bazz.
20-ért adtátok a jó öreg Zsigát?!
Vérzik a szívem érte.

Hitvány árulók...! :)

esde 2009.05.07. 10:00:36

Nagyonjóóóóóóóóóóó:D

Természetesen a folytatást várjuk!

Ha ilyen kedvezményes áron juthatott hozzá a géppéjárműhöz, legalább is tudnunk kell a szépüléséről:) Vagy tanuló autónak vette, rokonnak, ismerősnek?
Mi a terve vele?

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.05.07. 10:21:41

@Csikós Zsolt:

Erre emlékszem. Szülő évekig céges Moszkviccsal járt.
A BMW koppintás motor profi volt, a váltó szintén. A difi, az nem. Hamar elállítódott, akkor búgott, meg ette a féltengely ricnit.

volgapierre 2009.05.07. 10:27:18

@bervas:
OFF: Ebben igazad van. A félplayback-re óbégató gyerek erőst' kérte a taslit, plusz a szervezők valami oknál fogva egy idő után elkezdték beengedni a "civil" kocsikat is. Természetesen pont akkor, amikor a résztvevők egy része elkezdett hazafelé szállingózni, ugyanakkor még embertelen tömeg volt. Ennek folyományaként hosszú ideig mozdulni sem lehetett -csak azt tudnám, hogy mire számítottak, akik behajtottak. ON

volgapierre 2009.05.07. 10:31:50

@Csikós Zsolt:
1-Nem számon kértem, hanem kérdeztem. Ezt említettem is. Ha nem mégsem ez jött le, sajnálom.

2-Pláne nem azt kifogásoltam, hogy Te személyesen miért nem tudósítottál.

3-Általánosságban, tehát a Totalcar-tól, ill. a Belsőség vonatkozó írásaitól független is érdekelt, hogy miért e viszonylag csekély visszhang, ami nem látszik arányban állni az amúgy több szempontból valóban jogosan bírálható rendezvény méretével.

Csikós Zsolt 2009.05.07. 10:44:03

@Putyur:
Hogyne érdekelne, budapesti vagy? Egy nap alatt átveszem, adom is vissza. Hetek óta ezt vadászom.

Csikós Zsolt 2009.05.07. 10:45:28

@sandrew:
Nem, nincs igazad, jó ez, bonifac nem nyers kötözködésből írta, és legalább jól meg lehet vitatni ilyet is. Ha nincs anyázás, gyűlölködés, óriási arcú tudálékosság, akkor szerintem bármi mehet, színesíti.

Csikós Zsolt 2009.05.07. 10:47:47

@volgapierre:
Jaja, én sem annak vettem, de csak a saját bizonyítványomat tudom magyarázni, másét nem... A TC nem egy olyan szervezett szervezet, aminél koncepcionálisan bármi előtérbe lenne téve, vagy el lenne nyomva. Elég sok részterület ahogy esik úgy puffan elven működik, de ez talán nem is akkora baj. Azért néha foltozunk lukakat is.

Lyndon 2009.05.07. 10:51:21

@Csikós Zsolt: Csikós úrnak jegyezném meg a különböző felekezetek felsorolásához, hogy a protestánsok beletartoznak a keresztény kategóriába. A keresztények attól azok, hogy elhiszik, hogy elismerik Jézus tanításait és messiási mivoltát. Ilymódon a keresztény felekezetek a következők: katolikus, református, evangélikus (az utóbbi kettő protestáns, mely fogalom ugye a reformációhoz kötődik).

Idvezlet!

sandrew 2009.05.07. 11:36:35

@Csikós Zsolt: Ha neked ez kell, legyen! Alapvetően kényes vagyok a helyesírásra, de nem érzek késztetést arra, hogy minden körülmények között kijavíttassam a hibákat és ezzel szétoffoljak (ez így helyes-e? ;-) egy bármilyen poszt. Én a Zsigulis hozzászólásokra lettem volna kíváncsi, ehelyett kaptam egy ventilllllátort:-) De már beláttam, hogy kár volt szóvá tenni. Vagy esetleg bonifac kolléga átnézhetné feltöltés előtt az írásaidat...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.05.07. 11:42:12

@Csikós Zsolt:

"tehát mamut, kipufogó, fájl és vincseszter"
Nálam ez mammut (régimódi vagyok, én még így tanultam), kipufogó (ezt másképp kellene? nálam sosem volt kipuffogó), fájl, és winchester, vagy vinyó. A winyó az már nem kóser. A vincseszter belefér.

"Na ja, meg a kulcscsomót, mint a kormánynyak-csapágy..."
A májkrémen a "pácsó" megvolt? Évekig néztem gyerekként, mi az a pácsó. Aztán egyszer el volt választva, pác-só, és micsoda megvilágosodás volt.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.05.07. 11:47:52

@sandrew: Én is kényes vagyok, de nem mindenkinél teszem szóvá. (A velvet pl. annyira trágya, hogy ott tökfelesleges.)

Winklernél igen, mert ő bölcsész, neki illene. Csikósnál igen, mert tőle meg elvárom. Tőle mind elvárunk már egy színvonalat - ez dicséret, igen - nekem pedig ez is beletartozik. (Ha szoktátok olvasni, néha a HVG-be is ír, de már az első bekezdésekben felismerem a stílusát.)

Bár alapvetően aki újságíró (papír vagy elektronikus), attól elvárható volna - szerintem -, hogy helyesen írjon. Hiszen ez a szakmája. Az autós újságíróknak csak az egyik, de akkor is.

Én benne vagyok, hogy átnézzem. :-) Úgyis elolvasom mindet, de így legalább én leszek az első.

Mongi 2009.05.07. 11:57:06

Remélem ennek valóban lesz folytatása...Az elajándékozott Fiat 127-ről mit lehet tudni!?

Üdv:M

sandrew 2009.05.07. 12:17:41

@bonifac:

Csikós Zsolt egyike azon kevés magyar (autós) újságíróknak, akik soha nem vesztették el előttem a hitelüket. Kb. 15 éve olvasom az írásait. (Milyen drága is volt anno az Autó magazin:) Érdekes módon az újságban mindig hibátlanok voltak Csiki írásai. Miért? Mert az írott sajtóban - mielőtt az anyag nyomtatásba megy - elolvassa azt egy korrektor, akinek az a feladata, hogy ezeket a hibákat kijavítsa. Úgy látszik az elektronikus kiadók (Index) nem adnak ilyesmire, ezért azt a pár hibát én nem írnám Csiki számlájára, nem kell neki egyben nyelvésznek is lennie. Magad után pedig még nehezebb észrevenni a hibát.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.05.07. 12:27:19

@sandrew: Egy oldalon állunk, és több dologban egyetértünk, mint hinnéd.

(A Totalcaron lévő cikkeknél nem is írok be ilyet kommentbe, ha valami nagyon zavaró hiba marad a cikkben, megírom privátban. Itt a Belsőségen ezt nem tudom. Valahogy lehet, tudom, blog belső üzenet, de az valami marha komplikált.)

"nem kell neki egyben nyelvésznek is lennie." Fogalomzavart érzek. A nyelvész nem attól nyelvész, mert neki tudnia kell helyesen írnia. Ő azt tudja, MIÉRT kell azt úgy helyesen írni, és hogyan változott, stb. Az (újság)írónak elég, ha helyesen ír, nem kell miérteket tudnia.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.05.07. 12:35:46

A zsigára azt tudom mondani: ritka kincs, jó ha van, de jobb ha nincs.

sandrew 2009.05.07. 12:49:27

@bonifac:
Jelentem, a fogalomzavar szándékos volt, a túlzással nyomatékosítani szerettem volna. Én azt hangsúlyoznám ezzel, hogy egy jó írónak (könyv, újság bármi) nem feltétlenül kell kiváló helyesírónak is lennie. Mondjuk nem árt, de nem alapfeltétel.

Lord heckman 2009.05.07. 14:49:25

taxi vót, de patent! :-)

Garp 2009.05.07. 15:04:58

@R.T: R.T megszolalni hogy merte'? :) Elnezest, ez kijott.

29 Palms 2009.05.07. 15:51:35

Lord heckman, ugyanez ugrott be nekem is. Padlógáz, ablaktörlő. :)

gnme 2009.05.07. 15:57:06

".. az a lényeg bazegh', kibaszott jó ..."

www.youtube.com/watch?v=Bz5ceNAdE2k

Autopeti 2009.05.07. 15:59:32

Komolyan mondom,ilyen jó pofás kommenteket már régen olvastam,gratula!

De most már be kell fejeznem az írást,ki kell ugyanis szórnom a morzsákat a billentyűzeből:DD

volgapierre 2009.05.07. 16:27:35

@Csikós Zsolt:
OK, tiszta sor. Amúgy is, az a nap elég erős volt: ha tizenöt régi- vagy legalábbis láthatóan hobbiautós brigádot, és motoros különítményt nem láttunk erre-arra kószálni az 5-ös út mentén, akkor egyet se.

S4mu3l 2009.05.07. 16:40:46

ááá az altamirai barlangos két pöttyön szakadok a röhögéstől :D

hamika 2009.05.07. 16:53:50

Hú tényleg ezt a zsigulit a Biatorbágy és Sóskut közt lévő horgásztonál lehetett sokat látni.
Ha jól emlékszem a tó feletti hegyen állt sokat egy ház elött,kavicsos utón.

Ottopappa 2009.05.07. 19:32:03

@series_one: Nem érted itten a felsóhajtásom lényegét! Én kifejezetten szeretem a Ladákat, és jó volt néha az öreg vasról olvasni. És kár, hogy mostmár kikerül a látókörből. Azt, hogy jó kezekben lesz, természetesen nem bánom...

Bambano 2009.05.07. 19:38:05

Ilyen autót vezettem életemben először (bár kockán tanultam). Ment ez kilinccsel előre kicsit sodrósabb útfelületen, én nagyon szerettem.

Steyr-Puch 2009.05.07. 19:44:38

@hamika: Meg Palotán,a szemétégető környékén:-)))))))))

Darazs442 2009.05.07. 20:51:51

"Havi tizenötezer forint. Nyomorult tizenötezer. Tétel ez egy jól menő cégnek?"

Miért, most nem a Totalcarról beszélünk?

Darazs442 2009.05.07. 23:27:56

@Darazs442: Ja, amúgy tetszett a posztolmány!

msadmin 2009.05.08. 08:48:33

tiz évig ladáztam most is egy huszeves toyotam van de nekem a lada egyáltalán nem hiányzik es semmi nosztalgiám nincs...
talán két dolog:
-a gyáli piacon 3000 ft volt a ladához a komplett kipu rencer az ukránoknál
-meg soha nem ért le az alja ellentétben a toyival

zabal, dol belole télen nyáron a meleg..stb

dennisthemenace 2009.05.09. 22:18:01

@Macskanátha: A 131 csak annak unalmas,akinek nem volt..
Antall inkabb a Dunaba hajtott volna,Borossal,Furrel,Raffayval a hatso ulesen..

gigabursch 2010.08.07. 16:56:03

Altamíra... Na majd otthon én is ezt fogom mondani a feleségemnek, ha a gyerek a karomon ülve ilyen hatásfokkal fog enni (7 hónapos, most kezdi).

:-)
süti beállítások módosítása