Kukába a zsével!

  2009. április 13. - Csikós Zsolt Címkék: tuning show 2009 tuning show

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


A tuning – pocsékolás. Az esetek java részében az eredetinél esetlenebb, olykor egyenesen használhatatlan jármű jön létre, s közben, valahol félút táján az átalakítás drogjára rákapott tulaj rájön: a Trabantjára nagyjából el is költötte annak a Ferrarinak az árát, amit kamaszkorában beígért magának, és úgy gondolta, ha élete végéig spórol, se tud majd megvenni. A Trabant ekkor van persze a legreménytelenebb állapotban, visszaalakítani már nem, használni, pláne bemutatni még nem lehet, a gazdi pedig lassan belerokkan abba, hogy már három műszakban melózik. Csak egy Trabantért, amelynek piaci értéke persze továbbra sem üti meg egy Ferrariét, sőt, talán még egy jó állapotú bácsi-601-esét sem. Ha készen lesz.

A profi autótuning nem a felületes, pénzkiadásokat nagyítóval szemlélő, házastársi kapcsolatokat féltve óvó sportember műfaja. Viszont ha elkészül a mű, és nem valami idegenből átvett ötlet ezredszerre felmikrózott koppintása, és nem valami homasitás cuccokból összelegózott szerencsétlenkedés a telepi parkolóban, hanem a tulaj fejében megfogant, ötletes vízió profin bemutatva, arra mindenki harapni fog. Igen, Julcsi néni is a harmadikról. Ezért érdemes.

Például az East Block standján levő – használtam már ma ezt a nevet? – Trabant. Az a terepasztalos, amiről már volt adás is, meg már Vályi kolléga is elővette tegnapelőtt, a tetején lévő terepasztal kapcsán. De az egész autó akkora állatság, ráadásul olyan profin kivitelezve, hogy múzeumban a helye, itt pedig megérdemel még néhány képet. Nekem speciel úgy leszakadt a pofám, hogy azóta se találom a hajamat.

Tehát sínen van, mint oly sok magyar híres embernek szokása volt ezt tenni, ráadásul a dísztárcsái is kikacsintanak a vonatkerekek felé. Csomagtartójából egy kisebb afrikai büntetőszázad megépítene egy teljes pályaszakaszt két közel eső állomás között. Utasterében valódi fapad, és persze a kormány témakörét alázták porba valami gagyi sportutánzat beépítésével – vékony, négyküllős vas van ottan (maximum kemény műanyag), bizony. A motorházfedélen sínkereszteződés, az ajtókon söntést támasztó részegek a váróban – zseniális.

Mint sejtik, ez a poszt azoknak az autóknak és építőknek állítemlékművet, akik szerintem maradandót alkottak. Amilyen hülye vagyok a veteránautó-mániámmal, meg a kisautók iránti furcsa vonzódásommal (az igazán kicsikről van szó, nem Yarisokról), illetve a mindenki által utált és lenézett típusok felkarolásáról – nos, amennyire szokatlan irányból vonzódok az autókhoz, úgy jogos lenne a felvetés, hogy nem mérvadó a véleményem. De hát én írom ezt a posztot…

Szóval volt ott egy másik Trabi is – amennyire utáltam régen a típust, annyira rajongok érte most, öregszem, vagy mi – azt legszívesebben úgy, ahogy van, összecsaptam volna, és hazahozom. A régi, konvektorrács-maszk a legelső szériából (bár nem a kis vese-lukas, az olyan kurrens, hogy nincs trabis, aki az utcán merne hagyni olyannal szerelt autót, mert azonnal lelopják), NDK-menekültes krómkarikák az FF-fényszórók körül, finom ültetés, szuperízléses, világosmetál-kék fényezés. Instant get, ez tényleg, nem pedig az M1-es BMW.

No meg a motortér – egy Trabi-motor a pokolban is Trabi-motor, pláne, hogy ez itt a Wartburgé, csak keresztben. Diszkrét krómozás, a metálkék jóízlés itt is folytatódik – ez lenne a híres olajköpő szörnyeteg? Persze igen, de ha az enyém lenne, rám nyugodtan köpködhetne.

A kalózhajó meg a polákéktól jött. Nem mondanám praktikusnak, nyilván nem is autópályán jöttek vele idáig százhatvannal, mert azért felüljárók is vannak a világon, oldalszélről nem is beszélve (bár ezt nem hinném, hogy zavarják a parányi kamionok) de akkor is, fasza. A legapróbb részletekig elszöszmötöltek a szkúner-motívummal, a legjobbak talán a hordóhangszórók. Ha már használhatatlant csinál valaki, az legyen ilyen.

Felütötte a fejét a halál is rendesen. Persze nem a valódi, de utalásként erősen. A Lancia Dedra SW tulaja például vagy nagyon szerette a motoros haverját, és autójával neki állított mementót, vagy éppen ellenkezőleg, autójában szeretné látni az összes motorost, méghozzá ilyen körítésben.

Akár így, akár úgy, de a sisakját szorongató csontváz mindenképpen jól megy a mattfekete fényezéshez. Bár a koporsó méretét kicsit mintha elszámolták volna – abba legfeljebb a halott ölében ücsörgő kisgyerek-tetem fér el…

Szintén hulla, de egy fázissal későbbről – a Ford Escort motorteréből szellem készül előbújni. Annyira azért nem szép a megvalósítás, mint az ár (8000-ről épp 6500 euróra értékelték le), de mindenképpen egyedi. A riogatós panelt viszont inkább nem emelgettem, hátha meglátok alatta valami olyan gépészetet, ami tuningshow-ra nem való. Így tökéletes maradt az illúzió.

Na meg végre láttam egy taxit, ami nem Peugeot 406-ból, de még csak nem is 407-ből készült. Egy Golf III volt az, furamód három ajtóval. De mire szolgált vajon a kerekek körül elrendezett műselyem? Talán így, Vénuszként emelkedik ki a Golf a habok közül?

Egy régi ismerős kocsit is viszontláttam. Még évekkel ezelőtt írtam róla cikket a Top Tuning nevű azóta megszűntbe, először azt hittem, valami Alfa Romeót látok. Walter da'Silva-kocsi ez is, ennyi stimmelt, de ez nem Alfa, hanem Seat Ibiza. Az orrforma, úgy látszik, tetszett a tulajnak, mert maradt a régi, de az elmúlt években LSD-ajtókat, fekete helyett rózsagyökér-jellegű (vagy mi volt az?) alsó fényezést kapott. Még mindig jópofa, bár kezd túlcsinált lenni, az eredeti tisztább volt.

Aztán meg a kollégák előző posztjainak képei között sehol nem találtam a már említett csocsóasztalt. Hát tessék, itt van.

A kocsi egyébként egy Daihatsu Charade. Volt, mert most már eléggé visszafordíthatatlan az állapota. Bár Magyarországon semmi sem lehetetlen – árulják ezt még tíz év múlva szervizkönyves, sérülésmentes, hetvenezret futott autóként. Hölgytulajdonostól persze.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr751062718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.04.13. 18:00:45

az a metál DPA Trabi iszonyat szép!!! Semmi giccs.. csak a lényeg - kiemelwe

békaapu 2009.04.13. 18:32:31

Szia Zsolti, én csak átfutom a bemutatókról szóló leírásokat, de a te művedre nemcsak a szemem kíváncsi. Szerencsére valahogy úgy tudsz érzelmeket is keverni a leírásaidba, hogy lett nehány (sok) kíváncsi, aki ha te írod, elolvassa.
Én is!
Ez is jó volt, írj csak...sajnos én nem fogok mostanában ilyen helyekre eljutni másképp.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.04.13. 18:37:59

Az EB Trabiban nagyon sok munka van, láttam én is a videót.

A kék azonban jobban tetszik. A kevesebb néha több.

Rocko- 2009.04.13. 19:10:36

az EB Trabant volt tavaly is, nem sok újat hozott. a kék tetszi, dugnám, ennél többet nem is kell tuningolni.

"Szóval volt ott egy másik Trabi is – amennyire utáltam régen a típust, annyira rajongok érte most, öregszem, vagy mi – azt legszívesebben úgy, ahogy van, összecsaptam volna, és hazahozom."
mondom én. prokee fertőző. :))))

"egy Trabi-motor a pokolban is Trabi-motor"
:DDD

a kalózhajó meg ötletes, eléggé.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.04.13. 19:14:15

Hú, a kék Trabi nagyon üt! Gratulálok megalkotójának!

pickapu 2009.04.13. 19:30:03

Jó a kék guriga, nekem is tetszik, a pickup meg egy állat:)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.13. 19:45:10

Azért figyelitek, hogy a kék trabiban az ott egy wartburg motor?

A vonatos trabi nagyon tetszik. Még a kerekei is olyanok, mint egy gőzmozdonyé. A tetején levő terepasztalról nem volt kép sajnos.

biker_kolee 2009.04.13. 20:22:20

A két Trabant üt. Gyönyörűek.

crix 2009.04.13. 21:05:07

A kék trabi vallat.
Mondjuk azt nem értem miért jó vásári cuccokkal teleaggatni a verdát. Meg az autóból valami mást pl eastblokk. De az legalább igényes, csak művészet

Csikós Zsolt 2009.04.13. 21:22:09

@Mk412:
Te elolvasod a mondatokat a posztokban? Végig :-) ???? Khm, khm, khm...

Még a terepasztalt is írtam, hogy egy másik posztban volt. Nem az enyémben, egy másikban, asszem az ommméban. És van róla fotó.

Ejnye, kis kettes, leülhet :-DD

Ratnet 2009.04.13. 21:45:41

Zsolt, úgy érzem kihagytál egy 'sem' szócskát egy igen fontos helyen. Megtalálod?:-)

ohnelader 2009.04.13. 22:01:14

A Golf alatt a fehér műselyem gumifüst akar lenni. Legalábbis egy pár éve divat volt az ilyen kiállításokon, valami fehér szövetet vagy habszerű anyagot a kerekek köré rakni. Szánalmas

békaapu 2009.04.13. 22:33:07

Most hogy mégegyszer átnézegetem a Trabantokat, az a "vasúti ihletettségű" darab szerintem egy teherkocsi (Cargo) kézifékkerekével van kormány helyett díszítve...
Tömény málnaszörp- sűrűségű vasúti katarzis.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.04.13. 22:52:28

Tegnap én is kijutottam, kutyafuttában megnéztem a felhozatalt. Bizony úgy van az, hogy a legmélyebb benyomást a Trabik tették rám is (volt ott még 3-4 darab). Természetesen a személyes kedvencemet a Barkast mindenképp körül akartam járni. Ezekért érdemes volt! Egyik másik autónál viszont elgondolkoztam rajta, hogy az üvegszálas műgyanta alkatrészek alapanyagát meg kellene drágítani, akkor talán meggondolná némelyik tuner, hogy mit is csinál belőle. Voltak olyan gyomorforgató, céltalan, aránytalan, iszonytató tragédiák, hogy az valami hihetetlen.
Egyre inkább erősödik bennem az érzés, hogy keleti autókból kell ütős dolgokat öszerakni. Végülis azokhoz több közünk volt történelmileg, mint a Corvettekhez, Golfokhoz, tudomisén mikhez. És szerencsére készülnek V6 Wartburg Coupék, bitang Trabik, Barkasok, Ladák, Volgák, Zilek -csak legyen egyre több!

yenoee 2009.04.13. 22:53:17

A vasúti Trabant a legbetegebb...
és asszem egy Cult jelleggel ízesített fehér zweitakt kombi, az meg kéne.

DiliQtya 2009.04.14. 08:57:13

Tök jó ötletek vannak, nagyon sok tetszik.

Ubul1 2009.04.14. 09:33:41

Köszi a cikket Csiki, tényleg felüdülés volt olvasni Winkler kartárs esti híradó szagú tudósításai után, még ha nem is olvastam volna el a szerzőt és most olvasnék először TC-t akkor is ordítana a kontraszt eközött meg az előző 2 között;)
A kék trabi az DDR rulez, ha csak ilyenek lennének, akkor lehet h még abszurdisztánban is álamilag támogatott lenne a birtoklásuk, east block egy elmebaj, még mindig szerencsére:D!

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.04.14. 16:34:55

A kék trabi gyönyörű, láttam már élőben is, úgy még jobban odabasz :)

uglykid 2009.04.15. 05:31:00

A kék pöfögő a legszebb, amit valaha láttam!
A külsején kívül viszont állatmód mehet is 50LE-vel!Vizes motorral egész csendes lehet.Bár a nyitott légszűrő a warci motornál tekintélyes szívászajt tud produkálni!
COOL
süti beállítások módosítása